Acties:
  • +1 Henk 'm!
SL65 schreef op zondag 27 juni 2021 @ 19:01:
Hoe moet ik het DTS verhaal zien m.b.t. problemen in de praktijk? Veel Blu-Rays maken hier toch gebruik van en missen dan dus het geluid op de 2021 serie tv’s?

Ben een G1 aan het overwegen waarbij een PS3 als Blu-Ray speler functioneert.
Bedoel je gewone Blu-ray of 4K Ultra HD Bluray?
De meeste Blurays hebben wel Dolby Digital 5.1 of DTS-HD Master Audio 5.1.
Bij 4K UHD kan er ook Dolby Atmos bij zitten maar dan ook gewoon DD.
DTS zonder wat erbij zou kunnen maar of dit voorkomt durf ik niet te zeggen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SL65
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15:56
HoppyF schreef op zondag 27 juni 2021 @ 19:41:
[...]

Bedoel je gewone Blu-ray of 4K Ultra HD Bluray?
De meeste Blurays hebben wel Dolby Digital 5.1 of DTS-HD Master Audio 5.1.
Bij 4K UHD kan er ook Dolby Atmos bij zitten maar dan ook gewoon DD.
DTS zonder wat erbij zou kunnen maar of dit voorkomt durf ik niet te zeggen.
Ik bedoel gewone Blu-Ray. Even gekeken en wat ik heb liggen lijkt veelal DTS-HD Master te zijn en zou dan dus wel moeten werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 10:08

FeaR

In GoT we trust

SL65 schreef op zondag 27 juni 2021 @ 20:01:
[...]
Ik bedoel gewone Blu-Ray. Even gekeken en wat ik heb liggen lijkt veelal DTS-HD Master te zijn en zou dan dus wel moeten werken.
Die moet je me even uitleggen. LG heeft geen DTS aan boord dus zowel DTS (de versie die we al tientallen jaren kennen) als DTS HD Master Audio zal leiden tot geen geluid als je de bron direct op de TV aansluit en met S/PDIF dan wel eARC terug naar een speakersysteem gaat. Enige oplossing is de bron direct aan te sluiten op de speaker/receiver die wel DTS ondersteunt (dus bijvoorbeeld geen Sonos) dan wel de bron audio reeds te laten decoderen. Dat laatste is iets wat de PS3 kan. De TV herkent dan geen DTS of Dolby meer maar puur LPCM. Dat gebruik ik ook voor mijn consoles. Die sturen LPCM uit en dat gaat via eARC terug naar de receiver. Je hebt dan geen Dolby Digital of DTS HD Master Audio in de display van de receiver staan maar het geluid is wel die track.
SL65 schreef op zondag 27 juni 2021 @ 19:01:
Hoe moet ik het DTS verhaal zien m.b.t. problemen in de praktijk? Veel Blu-Rays maken hier toch gebruik van en missen dan dus het geluid op de 2021 serie tv’s?

Ben een G1 aan het overwegen waarbij een PS3 als Blu-Ray speler functioneert.
Dit is te weinig informatie om te zeggen of het niet hebben van DTS op LG een issue zal zijn. Er wordt namelijk niet gesproken of de audio via de TV gespeeld gaat worden of een extern systeem. Interne speakers zal er nooit een probleem zijn omdat er altijd terug kan worden gevallen naar 2.0 LPCM wat elk systeem aan kan. DTS HD Master naar de TV sturen om via de interne speakers te spelen is ook behoorlijk onzinnig.

[ Voor 47% gewijzigd door FeaR op 27-06-2021 20:36 ]

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
FeaR schreef op zondag 27 juni 2021 @ 20:30:
[...]

Die moet je me even uitleggen. LG heeft geen DTS aan boord dus zowel DTS (de versie die we al tientallen jaren kennen) als DTS HD Master Audio zal leiden tot geen geluid als je de bron direct op de TV aansluit en met S/PDIF dan wel eARC terug naar een speakersysteem gaat. Enige oplossing is de bron direct aan te sluiten op de speaker/receiver die wel DTS ondersteunt (dus bijvoorbeeld geen Sonos) dan wel de bron audio reeds te laten decoderen. Dat laatste is iets wat de PS3 kan. De TV herkent dan geen DTS of Dolby meer maar puur LPCM. Dat gebruik ik ook voor mijn consoles. Die sturen LPCM uit en dat gaat via eARC terug naar de receiver. Je hebt dan geen Dolby Digital of DTS HD Master Audio in de display van de receiver staan maar het geluid is wel die track.

[...]

Dit is te weinig informatie om te zeggen of het niet hebben van DTS op LG een issue zal zijn. Er wordt namelijk niet gesproken of de audio via de TV gespeeld gaat worden of een extern systeem. Interne speakers zal er nooit een probleem zijn omdat er altijd terug kan worden gevallen naar 2.0 LPCM wat elk systeem aan kan. DTS HD Master naar de TV sturen om via de interne speakers te spelen is ook behoorlijk onzinnig.
HD Audio formaten als DTS HD master of Dolby True HD werden al niet ondersteund door de WebOS apps.
Kortom, de bron moet op een receiver aangesloten worden die dit wel kan verwerken.
Audio blijft een ondergeschoven kindje bij TV’s ook al heb je het over premium TV’s.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 10:08

FeaR

In GoT we trust

HoppyF schreef op zondag 27 juni 2021 @ 20:43:
[...]
HD Audio formaten als DTS HD master of Dolby True HD werden al niet ondersteund door de WebOS apps.
Dolby TrueHD wordt inderdaad gezien als Dolby Digital Plus over eARC.

Ik zie net ook dat niet al mijn films worden herkend door Plex op de LG G1. Wordt het toch een Nvidia Shield TV Pro aanschaffen.

Audio en TV's is inderdaad een dingetje. Zeker met de komst van eARC, en de TV dus als hub, zou je willen dat zowel Dolby als DTS volledig worden ondersteunt. Diverse merken TV's geen DTS, receivers met HDMI 2.1 issues. Lekkere jaren om nieuwe hardware te kopen en aan elkaar te knopen...

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SL65
  • Laatst online: 15:56
FeaR schreef op zondag 27 juni 2021 @ 20:30:
[...]

[...]

Bedankt voor de uitgebreide uitleg. Idee is om een PS3 aan te sluiten op de LG om Blu-Rays op af te spelen met gebruik van de interne speakers. Aangezien het ontbreken van DTS in reviews werd uitgelicht kwam mijn vraag hierover. Als ik het goed begrijp vormt het in deze situatie met het gebruik van interne speakers dus geen probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DanielC.
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 23-08-2022
FeaR schreef op zondag 27 juni 2021 @ 21:04:
[...]

Dolby TrueHD wordt inderdaad gezien als Dolby Digital Plus over eARC.

Ik zie net ook dat niet al mijn films worden herkend door Plex op de LG G1. Wordt het toch een Nvidia Shield TV Pro aanschaffen.

Audio en TV's is inderdaad een dingetje. Zeker met de komst van eARC, en de TV dus als hub, zou je willen dat zowel Dolby als DTS volledig worden ondersteunt. Diverse merken TV's geen DTS, receivers met HDMI 2.1 issues. Lekkere jaren om nieuwe hardware te kopen en aan elkaar te knopen...
Je kunt de Xplay app eens proberen. Die gebruik ik op mijn C8 en die app vind ik velen malen fijner dan de Plex app zelf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MonkeySleeve
  • Registratie: Februari 2009
  • Nu online

MonkeySleeve

It's just Monkey business

Heb van de week de LG OLED55CX6LA aangeschaft, mooi dingetje maar ik snap niet helemaal waar ik HDMI CEC(Simplink?) kan activeren voor mijn aangesloten apparaten.

Mijn PS5 en Chromecast zorgen er niet voor dat de tv opgestart wordt. De tv heeft al een update gekregen en op Google komt ik wel dingen tegen over Simplink maar die komen niet overeen met hoe mijn user interface eruit ziet...

Edit: Ok kwam dit topic tegen waarbij je de audio output op HDMI Arc moet zetten, en dan krijg je direct een notificatie dat Simplink active is.

Waarom dat zo weggestopt is, geen idee. Maar nu kan ik wel via Chromecast de tv opstarten, maar heb ik vervolgens geen geluid 8)7 Audio weer teruggezet op speakers en dan werkt het weer.

[ Voor 34% gewijzigd door MonkeySleeve op 28-06-2021 10:45 ]

Did you bring the banana's? Steam-id: MonkeySleeve

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jheroun
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
Jheroun schreef op zaterdag 19 juni 2021 @ 19:42:
Ik ga het binnenkort zien, deze week de 4k Dolbyvision LOTR box binnengekregen, zou een beetje jammer zijn als de blurayspeler op HDR moet omdat LG ruzie heeft met mijn Marantz. Of beter, nog meer ruzie, als de receiver aan staat op TV audio moet ik de TV tegenwoordig handmatig op EARC zetten om geluid over de receiver te krijgen. Dat ging twee weken geleden nog automatisch.

Ach, er wordt vast aan een update gewerkt. En als dit gefikst is doe ik nooit meer een update denk ik :P
Kleine update hierop: film zag er prachtig uit, Dolbyvision logo komt gewoon in beeld en geen last van haperingen, knipperingen of andere lastige zaken. Dat is met 24p output uit een Sony 4k blurayspeler, naar een Marantz NR1711, naar een 65CX. Dus wellicht zijn die Dolbyvision problemen rond Marantz/Denon niet met 24p materiaal ofzo? Blij dat het gewoon werkt in ieder geval :) Als ik hierop Google vind ik ook vooral veel AppleTV meldingen dus welllicht gaat het vooral mis bij die combinatie.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MrIV
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 08:43
MrIV schreef op donderdag 24 juni 2021 @ 23:36:
Goedendag,

Eerder heb ik hier gepost over het traag zappen van mijn LG CX met gebruik van de CI Module. Van kanaal wisselen duurt bij veel kanalen circa 8 seconden. Na een hard reset is het eventjes weggeweest, maar nu is het weer terug.

Ik heb ontdekt dat tijdens het zappen mijn externe HD geluid maakt en iets doet. Ik heb daarom de externe HD verwijderd en dan is het probleem weg. Om een of andere vreemde reden zorgt de externe HD voor deze vertraging bij het zappen.

Heeft iemand wellicht een idee of ik ergens in de instellingen iets uit kan zetten wat dit oplost? De HD zit er enkel in om op te nemen. Maar tijdens regulier tv kijken zou hij gewoon inactief moeten zijn.

Ik ben erg benieuwd of iemand mij kan helpen.
Het gebruik van een SSD HD heeft alles opgelost. Dus mocht je last hebben van traag zappen en je gebruikt een CI module en een externe HD is dit de oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j.c.kees
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 16-11-2024
MrIV schreef op maandag 28 juni 2021 @ 10:51:
[...]

Het gebruik van een SSD HD heeft alles opgelost. Dus mocht je last hebben van traag zappen en je gebruikt een CI module en een externe HD is dit de oplossing.
Bedankt voor de tip. Heb er ook last van in combinatie met een externe harde schijf.
Het gaat bij mij alleen om de gecodeerde kanalen (rtl4 enz).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MilesD.
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 14:43
Zojuist softwareversie 3.15.27 binnengekregen op de G1 …

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• storchaveli
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 18-09 18:01
Hallo allemaal,

ik hou al enkele weken de prijs van de LG OLED65C16LA in de gaten via de pricewatch.
Gisteravond was die bij Bol.com (reseller TV-Online) €1699,- (exclusief de cashback actie)

Toen de knoop doorgehakt en besteld, morgen word hij bezorgd.

Maar nu lees ik allemaal horror verhalen over benelux en europese modellen.
Waar moet ik morgen op letten, kan ik aan de doos zien/lezen of ik een benelux model heb gekocht?

Mvg,

Robin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorinn
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

storchaveli schreef op maandag 28 juni 2021 @ 16:02:
Hallo allemaal,

ik hou al enkele weken de prijs van de LG OLED65C16LA in de gaten via de pricewatch.
Gisteravond was die bij Bol.com (reseller TV-Online) €1699,- (exclusief de cashback actie)

Waar moet ik morgen op letten, kan ik aan de doos zien/lezen of ik een benelux model heb gekocht?

Mvg,

Robin
Gezien dit geen aanbieding is, heb ik je post uit OLED Televisies aanbiedingen- & kortingscodetopic verplaatst richting het ervaringentopic.

"XO is whatever you want it to be" - Abel Tesfaye
After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hallo allemaal,

Mvg,

Robin
Waarom de Pricewatch?
Daar is het OLED prijstopic voor.
Die horrorverhalen kloppen. We waarschuwen hier niet voor niets zo ongeveer wekelijks voor grijze import en derde partijen verkopers via Bol.
Niet alle derde partijen via Bol zijn onbetrouwbaar er zitten ook officiële LG dealers tussen.
Echter, bestel dan meteen bij een LG dealer niet via Bol.
Aan de sticker op de doos kun je het model zien.
Ik vrees het ergste voor je. Sorry.

Update:
Lees ook dit.
Gaat ook over een grijze import.
PzYkO in "[LG OLED] Ervaringen & Discussie"

[ Voor 6% gewijzigd door HoppyF op 28-06-2021 16:19 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• E - Jay
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 19-10 23:21
MilesD. schreef op maandag 28 juni 2021 @ 15:49:
Zojuist softwareversie 3.15.27 binnengekregen op de G1 …
Ik heb hem sinds vanmorgen op m'n C1.
Alleen sinds dat moment heb ik geen audio op m'n HDMI 1 met m'n caiway decoder. Daarvoor geen probleem gehad.

Het gekke is als ik hem naar HDMI 2 zet dan werkt het geluid wel. Zet ik een ander apparaat op HDMI 1 dan doet het geluid het ook.

Boel al op PCM gezet, zie ook geen verschillen in instellingen dus HDMI 1 en 2 ... dus ik ben hem ff kwijt ...

Iemand nog tips voordat ik een factory reset uitvoer?

Probleem is opgelost, 3x mute knop indrukken en AV instellingen reset, geluid is weer terug.

[ Voor 7% gewijzigd door E - Jay op 28-06-2021 18:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wren
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 18:29
Hallo allemaal,

Mvg,

Robin
Je geeft aan dat het ex cashback is,heb je gecheckt of tv-online deelneemt aan de cashback actie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SED
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20-10 18:54

SED

Staat hij hier niet bij dan geen cashback:
https://promo.deskservice...participation_dealers.pdf

Dus dan meteen terugsturen als je op die cashback rekende!

[ Voor 20% gewijzigd door SED op 28-06-2021 20:49 ]

Copyright and left by SED...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• storchaveli
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 18-09 18:01
SED schreef op maandag 28 juni 2021 @ 20:48:
Staat hij hier niet bij dan geen cashback:
https://promo.deskservice...participation_dealers.pdf

Dus dan meteen terugsturen als je op die cashback rekende!
Klopt, maar mocht morgen bij het bezorgen wel het de juiste model zijn (dus de 6LA) is het dan wijs om hem alsnog terug te sturen en dan bij een erkende LG dealer eentje te bestellen, of hem accepteren? Want mocht het wel een benelux model zijn dan heb ik hem alsnog voor een mooie prijs, zelfs zonder de cashback (€1699,-)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Thom2289
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 20-10 18:54
storchaveli schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 00:49:
[...]

Klopt, maar mocht morgen bij het bezorgen wel het de juiste model zijn (dus de 6LA) is het dan wijs om hem alsnog terug te sturen en dan bij een erkende LG dealer eentje te bestellen, of hem accepteren? Want mocht het wel een benelux model zijn dan heb ik hem alsnog voor een mooie prijs, zelfs zonder de cashback (€1699,-)
Persoonlijk zou ik zulke partijen links liggen en kopen via een erkende dealer.
Zo'n constructie met Bol.com als tussenpersoon levert alleen maar stress en ellende op als het mis gaat.

https://www.rtlnieuws.nl/...dupeerde-klanten-radeloos
https://radar.avrotros.nl...actie-el-vidas-tv-online/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroentjuh82
  • Laatst online: 13:51
Welke series geven wel meerdere geluidsformaten door behalve de nieuwe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wren
Jeroentjuh82 schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 10:22:
Welke series geven wel meerdere geluidsformaten door behalve de nieuwe?
Welke geluidsformaten bedoel/zoek je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroentjuh82
  • Laatst online: 13:51
Wren schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 10:49:
[...]

Welke geluidsformaten bedoel/zoek je?
TrueHD en Atmos. Mn huidige LG geeft alleen DD door. Nu ik het geld heb wil ik alsnog een OLED in huis halen. Kan ook een 2ehands zijn dus een wat oudere dan neem ik voor lief dat alles misschien niet zo snel reageert als bij de nieuwe.

Ik speel tot op heden 7.1 via de pc af terwijl ik al wel heb gezien dat op de tv het vloeiender lijkt te gaan.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• BarôZZa
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 16:26
Sinds gisteren ook in het LG OLED kamp. Hier gegaan voor de instap A1. Uiteraard kan je altijd nog duurder en beter gaan, maar 990 euro was al iets meer dan we voor ogen hadden (zaten eerst bij LCD's te kijken van rond de 650) dus was blij dat ik mijn vriendin kon overtuigen. Nadat ze thuis de beeldkwaliteit zag was ze ook helemaal tevreden. Zijn voor de 48" variant gegaan omdat 55" te groot is voor onze woonkamer. Dat lijkt overigens wel de nieuwe standaard te zijn als je in de mediamarkt rondlooptm.

Gamen gaat ook gewoon prima, 4K met framerates van boven de 60fps zie ik de komende jaren toch nog niet gebeuren bij de meeste games op de PS5 en bij video content ook niet. Dus voor de mensen die twijfelen of de A1 wel voldoende is: als je van LCD komt dan is het sowieso een gigantische upgrade. Zelfs de graphics van de Switch vielen me enorm mee.

[ Voor 14% gewijzigd door BarôZZa op 29-06-2021 13:28 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
BarôZZa schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 13:25:
ijn voor de 48" variant gegaan omdat 55" te groot is voor onze woonkamer. Dat lijkt overigens wel de nieuwe standaard te zijn als je in de mediamarkt rondlooptm.
De nieuwe standaard is inmiddels eerder 65 inch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekker Ventje
  • Registratie: Juni 2014
  • Nu online
Cap schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 14:07:
[...]

Heb nu drie jaar een 65" Sony OLED maar dat formaat went heel erg snel. En 55" wordt al meer een slaapkamermodel. Hopelijk zakken de prijzen van de C1 komenden maanden zodat ik met Black Friday een 77" kan halen. Ik vind ze nu nog net te duur.

Switch - XBox Series X - PS5 -Vita - 3DS - Primo XL - Monolith Classic - Monolith Junior

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarôZZa
Cap schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 14:07:
[...]

In de Mediamarkt leken ze wel bijna alleen maar 55" te verkopen, maar we vonden 48" al gigantisch (we zitten op iets meer dan twee meter).

Zijn ook niet zulke tv-kijkers. Hebben geen kabel en gemiddeld staat het denk ik minder dan een uur per dag aan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sharky
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 13:00

Sharky

Skamn Dippy!

BarôZZa schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 14:45:
[...]

In de Mediamarkt leken ze wel bijna alleen maar 55" te verkopen, maar we vonden 48" al gigantisch (we zitten op iets meer dan twee meter).

Zijn ook niet zulke tv-kijkers. Hebben geen kabel en gemiddeld staat het denk ik minder dan een uur per dag aan.
Heel veel mensen staren zich blind op een zo groot mogelijke tv en/of de kijkafstand. Soms kom je in een kleine woonkamer en dan hebben mensen zo'n enorm zwart vlak dat alles domineert. We hebben een redelijke ruime woonkamer maar ik heb bewust voor 55" gekozen. De woonkamer moet niet alleen maar om de tv draaien.

This too shall pass

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Zep Man
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 20-10 15:44

The Zep Man

🏴‍☠️

Sharky schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 14:50:
Heel veel mensen staren zich blind op een zo groot mogelijke tv en/of de kijkafstand. Soms kom je in een kleine woonkamer en dan hebben mensen zo'n enorm zwart vlak dat alles domineert. We hebben een redelijke ruime woonkamer maar ik heb bewust voor 55" gekozen. De woonkamer moet niet alleen maar om de tv draaien.
Onderschat ook niet hoe groot 65" wel niet is. Door een strakke halfronde wenteltrap krijg je die in doos nog net naar een bovenverdieping. Dat gaat met 77" niet lukken.

Ik denk dat in algemeen nieuwe TV landschap 55" nu het mainstreamformaat is, 48" het compacte formaat en vanaf 65" het als 'groot' wordt gezien.

Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wren
The Zep Man schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 14:55:
[...]
Onderschat ook niet hoe groot 65" wel niet is. Door een strakke halfronde wenteltrap krijg je die in doos nog net naar een bovenverdieping. Dat gaat met 77" niet lukken.

Ik denk dat in algemeen nieuwe TV landschap 55" nu het mainstreamformaat is, 48" het compacte formaat en vanaf 65" het als 'groot' wordt gezien.
Dat klopt idd voor de gemiddelde consument. In 2013/2014 was 42 inch het meest verkocht,zie waar we nu staan.

Dit geldt uiteraard niet voor de gemiddelde tweaker hier,die vindt alles te klein ( zeg ik maar even met een ;) )

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Giel1
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 20-10 07:25
Wren schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 15:10:
[...]

Dat klopt idd voor de gemiddelde consument. In 2013/2014 was 42 inch het meest verkocht,zie waar we nu staan.

Dit geldt uiteraard niet voor de gemiddelde tweaker hier,die vindt alles te klein ( zeg ik maar even met een ;) )
Ik zou daarom vooral lekker zelf je keuze maken over de grootte van de TV. Ik ben zelf ook aan het kijken voor een nieuwe tv en de LG OLED staat hoog op het lijstje. Op basis van de reacties op dit forum was ik meteen voor 65-inch tv's aan het kijken, maar afgelopen weekend heb ik voetbal gekeken bij een vriend met een dergelijk formaat scherm die ongeveer op dezelfde kijkafstand zit als wij. Was toch wel erg groot, en dat vond die maat van me trouwens ook. Dus nu ben ik toch weer gaan twijfelen haha. Wat dat betreft is de mening dat groter altijd beter is natuurlijk maar één mening waar logischerwijs niet iedereen zich in zal kunnen vinden :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekker Ventje
  • Nu online
Giel1 schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 15:23:
[...]

Ik zou daarom vooral lekker zelf je keuze maken over de grootte van de TV. Ik ben zelf ook aan het kijken voor een nieuwe tv en de LG OLED staat hoog op het lijstje. Op basis van de reacties op dit forum was ik meteen voor 65-inch tv's aan het kijken, maar afgelopen weekend heb ik voetbal gekeken bij een vriend met een dergelijk formaat scherm die ongeveer op dezelfde kijkafstand zit als wij. Was toch wel erg groot, en dat vond die maat van me trouwens ook. Dus nu ben ik toch weer gaan twijfelen haha. Wat dat betreft is de mening dat groter altijd beter is natuurlijk maar één mening waar logischerwijs niet iedereen zich in zal kunnen vinden :) .
Kijkafstand is uiteraard belangrijk. Een 42" HD LED die vervangen werd wilde ik als computermonitor gebruiken maar dat is niet comfortabel werken, je bent constant heen en weer aan het bewegen met je hoofd om alles te kunnen zien.
In de kamer zit ik op ruim 4 meter en dan is 65" of 77" prima te doen. Het is uiteraard een persoonlijk iets ook, mijn buuv haalde een 45" in huis maar hoe ze over die tv sprak leek het alsof het een 65" was.

Switch - XBox Series X - PS5 -Vita - 3DS - Primo XL - Monolith Classic - Monolith Junior

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wren schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 15:10:
[...]

De gemiddelde Tweaker hier is inderdaad niet de gemiddelde consument.
Je kunt dus echt niet beweren dat 65 inch de nieuwe standaard maat is want dat klopt gewoon niet.
De huiskamers groeien ook niet mee in deze trend op een enkele uitzondering na bij mensen die eerst klein wonen en daarna een keer gaan verhuizen.
De meeste mensen zijn vrij honkvast en blijven wonen waar ze nu zitten.
De huizenmarkt laat ook niet veel anders toe.

Wat wèl gewijzigd is op TV gebied zijn de dalende prijzen.
Een aantal jaren geleden was een 65 inch eigenlijk niet te betalen, nu komen 65 inch modellen meer binnen het bereik te liggen.
Dus er zit wel een lichte verschuiving in de markt maar vooral ook aan de onderkant.
De 48 inch modellen zijn ook populair.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Giel1 schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 15:23:
[...]

Bij twijfel goed kijken naar de kijkafstand nu.
Het is geen wet maar een richtlijn maar het geeft wel aardig aan of je idee over de grootte klopt.
Ga je inderdaad bv voetbal kijken bij iemand die een veel grotere TV heeft dan kan dit even overweldigend overkomen. Je went echter snel aan de grootte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brandje32
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 01-07-2021
Geen idee of meer mensen er last van hebben maar sinds update LG65C1 deze week werkt de LG afstandsbediening niet meer met het geluid van m'n Sonos. Als ik nu volume up / down doe komt er een speakertje in beeld met een streep erdoor. Had stekkerl uit tv gehaald en vervolgens ab weer gekoppeld werkte weer..strekker in stopcontact en weer geen volume. 8)7

Hebben meer mensen hier last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deleon78
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 18:12
.

[ Voor 99% gewijzigd door Deleon78 op 26-07-2021 14:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowChef
  • Laatst online: 12:19
Hallo Allen,

Ik speur ondertussen al eventjes het forum door. Maar ik zie door de verschillende modellen het bos niet meer.
Sinds kort bij een vriend overtuigd van de LG Oled technologie en zou dus graag zo'n televisie aanschaffen. Echter zie ik teveel modellen en weinig verschil behalve prijzen. Kan iemand mij de juiste weg wijzen?

Ik ben op zoek naar een 55inch model. Ik heb al zitten kijken naar OLED55C16LA en een LG C1 55. Behalve het bouwjaar zie ik weinig verschil of ben ik nou gek.

Acties:
  • +3 Henk 'm!
FlowChef schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 16:55:
Hallo Allen,

Ik speur ondertussen al eventjes het forum door. Maar ik zie door de verschillende modellen het bos niet meer.
Sinds kort bij een vriend overtuigd van de LG Oled technologie en zou dus graag zo'n televisie aanschaffen. Echter zie ik teveel modellen en weinig verschil behalve prijzen. Kan iemand mij de juiste weg wijzen?

Ik ben op zoek naar een 55inch model. Ik heb al zitten kijken naar OLED55C16LA en een LG C1 55. Behalve het bouwjaar zie ik weinig verschil of ben ik nou gek.
Het is vrij eenvoudig.
De C is het model, de 1 is het jaar dus dit jaar 2021.
Verder zijn er nog meer modellen, de G is populair en daarna de B en A.
De X modellen zijn van vorig jaar, dus bv een CX of GX.
De 6 bij C16 is de regio.
Wij gebruiken hier de Benelux modellen.
De actuele prijzen staan in het prijstopic.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• brandje32
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 01-07-2021
Deleon78 schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 16:54:
[...]

Staat je output nog wel op headphones? Of op audio uit?
Optische Uitgang staat aan. Vanaf dag 1 staat m'n Sonos daarop.

8)7 Ondertussen toch gevonden... TV en Optisch stond beiden aan.. geen idee hoe dat zo komt. Wellicht door het aansluiten van Xbox...

Raar maar het werkt weer.. toevallig met de update...

Thnx voor je reactie...

[ Voor 31% gewijzigd door brandje32 op 29-06-2021 17:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowChef
  • Laatst online: 12:19
HoppyF schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 17:00:
[...]

Het is vrij eenvoudig.
De C is het model, de 1 is het jaar dus dit jaar 2021.
Verder zijn er nog meer modellen, de G is populair en daarna de B en A.
De X modellen zijn van vorig jaar, dus bv een CX of GX.
De 6 bij C16 is de regio.
Wij gebruiken hier de Benelux modellen.
De actuele prijzen staan in het prijstopic.
Helder dankje

http://en.tab-tv.com/?page_id=7111 met nog dieper uitleg.

[ Voor 6% gewijzigd door FlowChef op 29-06-2021 17:30 . Reden: Linkje ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi1986
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 17:00
inmiddels al een jaar of 5? Een 55inch E7 hangen. Zelf aan het wachten op een mooie aanbieding om over te stappen naar een 65inch oled.

Voor mijn ouders gisteren een 55inch G1 voor 1350 inc cashback besteld en vandaag opgehangen, mooie TV maar waar ik eerst dacht dat de G1 ook de opvolger van mijn E7 gaat worden ben ik verschoten hoe ontzettend traag WebOS 6 is! Na het opstarten van de tv duurt het een paar seconden voordat de tv in het Home menu zit, dit is wel echt een enorme achteruitgang tov de oude versie van WebOs.

Hopen dat het met updates iets gaat verbeteren, en anders gaat de G1 geen opvolger voor mijn E7 worden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
Klopt de UI is echt rete graag op de G1, vooral wanneer de tv net pas aan staat. Redelijk schandalig voor dit geld.. zal ongetwijfeld een combinatie zijn van meh hardware en vooral hele brakke software van LG.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
stin00 schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 19:49:
Klopt de UI is echt rete graag op de G1, vooral wanneer de tv net pas aan staat. Redelijk schandalig voor dit geld.. zal ongetwijfeld een combinatie zijn van meh hardware en vooral hele brakke software van LG.
Een GX of C9 zijn wel snel met een oudere versie WebOS.
De laatste versie is al vaker genoemd dat het geen verbetering is.
Wellicht valt er nog wel wat aan te sleutelen met firmware updates.
De hardware is immers snel genoeg.
Vervelend is het wel want je verwacht een snel en beter OS tov voorgaande versies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Rutger-
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 09-09 07:50
Is t echt zo erg? Hmm daar ga ik me wel aan lopen ergeren..

Misschien toch maar een Gx dan.
Wat een gedoe😂😅 first world problems

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koning-Admiraal
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 02-08-2021

Koning-Admiraal

De commandant!

Het is vooral één en al een reclame zuil, de nieuwe WebOS 6. En het ergste is, het beslaat je hele scherm. Waar het bij de oudere versies het beeld nog prima op de achtergrond te zien was, is dat nu niet meer zo.

[ Voor 8% gewijzigd door Koning-Admiraal op 29-06-2021 20:46 ]

Set your goals high, and don't stop till you get there.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deleon78
.

[ Voor 99% gewijzigd door Deleon78 op 26-07-2021 14:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Rutger-
En de cx en Gx hebben ( min of meer) hetzelfde menu als mijn c8?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Rutger-
Deleon78 schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 20:47:
[...]

Of een mediaplayer gebruiken. In vrijwel alle aspecten een beter idee dan built-in stuff. Wel een extra device nodig uiteraard.
Ja ik wil juist een clean systeem tegenwoordig. Had vroeger allerlei externe rommel eraan gekoppeld maar zoals het op mijn c8 werkt is voor mij prima.

Ik ga een met een druk op de knop naar Netflix, ziggo of YouTube en Meer gebruik ik ook niet.
Ik heb in het begin mijn veel instellingen ingesteld en daarna kijk ik er nooit meer naar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi1986
Voor mijn ouders is het ook gewoon makkelijker om geen andere apparaten aangesloten te hebben en dus alleen de afstandsbediening van de tv gebruiken. Ideaal is dan de KPN app waar je niet eens meer de tv decoder hoeft te gebruiken. Dan is het dus vreselijk irritant als je na het aanzetten van de tv op de Home knop drukt en echt een seconde of 5-10 moet wachten om de KPN app op te kunnen starten.

En het maakt het allemaal nog erger wetende dat mijn LGE7 van 5 jaar oud dit dus gewoon vloeiend en snel kan uitvoeren

[ Voor 12% gewijzigd door schumi1986 op 29-06-2021 21:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RestUnknown
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 22-11-2023
Heb deze tv nu een half jaar, maar ik krijg de automatische dimfunctie van de helderheid niet werkend. Bijgevolgd moet ik elke dag de helderheid manueel aanpassen ('s avonds veel te licht, overdag veel te donker).

Begrijp niet goed hoe het werkt, als ik het op automatisch zet doet het werkelijk niets. Mis ik iets? Er zijn geen artificiele lichtbronnen vlakbij die het kunnen beïnvloeden.

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deleon78
.

[ Voor 125% gewijzigd door Deleon78 op 26-07-2021 14:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XBWillem
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 03-12-2024
Hallo! Weet iemand hoe ik van een LG OLED 55GX6LA kan checken of deze PAL 25Hz/50Hz en/of NTSC 30Hz/60Hz ondersteunt? Dank. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi1986
Deleon78 schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 21:11:
Je kan ook alleen de afstandsbediening van je mediaplayer gebruiken :)
Maar niks moet, webos werkt ook prima! 👍🏻
Ik begrijp ook wel dat er allemaal omwegen zijn om dit het trage opstarten van WebOS te mijden maar het valt mij gewoon tegen dat LG in WebOS 6 gekozen heeft voor de reclame inkomsten en de gebruiker op plek 2 zet.

Ondanks dat er dus een flink snellere processor in de G1 zit voelt mijn E7 veel sneller. Het hele WebOS 6 is imo trouwens veel onoverzichtelijker geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r0p
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 03-06 20:48

r0p

stin00 schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 19:49:
Kan dit helaas bevestigen. Hiervoor even een Sony A80J op proef gehad welke beduidend sneller was. Tevens ook meermaals crashende apps gehad. Amazon, Youtube etc.

[ Voor 7% gewijzigd door r0p op 29-06-2021 21:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeFoRcE
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 11:16

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

Ik lees hier wat zaken over prijzen en bol leveranciers.

Doe het volgende, of ik heb geluk gehad:

Ik zag de G1 65" voor 2249 (ex actie) bij bol plaza. Bleek EP in Hoorn te zijn. Hun gebeld, vonden het idd een goede prijs maar zij beslisten die prijs niet; 'Maar als het op bol plaza staat, krijg je hem daar ook voor'. Maar woon zelf kleine 200km verderop. Stoute schoenen aangetrokken en Platte TV gebeld. Verhaal uitgelegd; 'das een hele scherpe prijs, kan het niet goedkoper doen, maar je mag m hebben voor 2249'. Dus ik naar de plaatselijke zaak. 2249 betaald. Cashback er nog af, en nu voor 2100 de 65 G1 👌🏻

Professioneel Heftruck Syndroom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi1986
NeFoRcE schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 21:29:
Ik lees hier wat zaken over prijzen en bol leveranciers.

Doe het volgende, of ik heb geluk gehad:

Ik zag de G1 65" voor 2249 (ex actie) bij bol plaza. Bleek EP in Hoorn te zijn. Hun gebeld, vonden het idd een goede prijs maar zij beslisten die prijs niet; 'Maar als het op bol plaza staat, krijg je hem daar ook voor'. Maar woon zelf kleine 200km verderop. Stoute schoenen aangetrokken en Platte TV gebeld. Verhaal uitgelegd; 'das een hele scherpe prijs, kan het niet goedkoper doen, maar je mag m hebben voor 2249'. Dus ik naar de plaatselijke zaak. 2249 betaald. Cashback er nog af, en nu voor 2100 de 65 G1 👌🏻
In het Oled kortings topic staat dat Hofma de 65 G1 kan leveren voor 1990

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeFoRcE

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

schumi1986 schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 21:31:
[...]

In het Oled kortings topic staat dat Hofma de 65 G1 kan leveren voor 1990
Ex actie? Verdorie. Die prijs zakt wel heel snel. Haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi1986
NeFoRcE schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 21:32:
[...]

Ex actie? Verdorie. Die prijs zakt wel heel snel. Haha
Zie dat het niet hofma was maar platte tv wel inc. Cashback

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeFoRcE

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

schumi1986 schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 21:39:
[...]

Zie dat het niet hofma was maar platte tv wel inc. Cashback
Hofman 1995 nu idd exl 150. Jeetje wat een verschil. Maar ja, om nu de tv weer in te pakken, nee bedankt haha!

Nog wel een vraag, waarom kan ik soms wel Sportmodus als beeldtype kiezen, maar vaak ook niet? Is er voetbal op tv, staat sport er niet tussen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dmantione
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 20-10 09:27

dmantione

Moderator Beeld & Geluid
Er zit een lichtsensor in de TV waarmee hij meet hoe licht het in de ruimte is. Is die sensor wellicht bedekt of staat er 's avonds wellicht een sterke lamp op gericht?

Op mijn C7 is de functie in praktijk onbruikbaar omdat 'ie 's avonds de TV dan zo donker zet dat het beeld niet tot zijn recht meer komt. Dat zou vanaf de C8 verholpen moeten zijn, maar of de functie vanaf de C8 dan wel prettig werkt zou ik niet weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koning-Admiraal
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 02-08-2021

Koning-Admiraal

De commandant!

Bij Platte tv moet je maar net de juiste treffen. Twee dagen geleden een offerte gehad van €1995. Maar niet gedaan. Ik wacht nog even. En dan niet voor de prijs. Ben gewoon benieuwd of Samsung begin volgend jaar met een eigen OLED lijn gaat komen. Duurder zullen de huidige modellen toch niet worden. En voor mij is het nu geen must om een nieuwe OLED tv aan te schaffen.

[ Voor 47% gewijzigd door Koning-Admiraal op 29-06-2021 22:16 ]

Set your goals high, and don't stop till you get there.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Modbreak:Dit topic is om ervaring met de OLED televisies te bespreken.

Voor de scherpe prijzen kunnen jullie terecht in:
OLED Televisies aanbiedingen- & kortingscodetopic

Zaken rondom cashback acties graag hier:
[LG OLED] Cashback - Ervaringen & Discussie

Vanaf nu weer on-topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasperv91
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 11:43

jasperv91

PSN: Glutinator91

in het kader van domme vragen bestaan niet hier toch een domme vraag

Iemand toevallig de afmetingen van de doos voor lg 65 G1.
Ik ga deze namelijk donderdag ophalen maar twijfel ineens of dit wel in mijn auto past..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yowzawood
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 12-07-2021
jasperv91 schreef op woensdag 30 juni 2021 @ 09:06:
in het kader van domme vragen bestaan niet hier toch een domme vraag

Iemand toevallig de afmetingen van de doos voor lg 65 G1.
Ik ga deze namelijk donderdag ophalen maar twijfel ineens of dit wel in mijn auto past..
Eerder een wat luie vraag, Google is je vriend :-).

Afmeting verpakking: 1600 x 970 x 175 mm of Afmeting van de doos: B×H×D = 167cm × 98cm × 22cm

Beetje marge aanhouden dus.... Succes, mooie aankoop.

[ Voor 12% gewijzigd door Yowzawood op 30-06-2021 09:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasperv91

jasperv91

Aii luie vraag dan, maar bedankt!
Yowzawood schreef op woensdag 30 juni 2021 @ 09:10:
[...]

Eerder een wat luie vraag, Google is je vriend :-).

Afmeting verpakking: 1600 x 970 x 175 mm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deleon78
.

[ Voor 100% gewijzigd door Deleon78 op 26-07-2021 14:19 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jasperv91

jasperv91

Deleon78 schreef op woensdag 30 juni 2021 @ 09:15:
Maar past ie nou? Must… have… closure…
And Closure u shall have!

Nee |:(
Word even grotere auto regelen voor morgen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MilesD.
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 14:43
jasperv91 schreef op woensdag 30 juni 2021 @ 09:28:
[...]

And Closure u shall have!

Nee |:(
Word even grotere auto regelen voor morgen
Voor een paar tientjes wordt ie thuisbezorgd.. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aspellinside
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 16:22

aspellinside

Out Of Control

waffel10 schreef op vrijdag 18 juni 2021 @ 14:27:
Hier ook de LG 05.10.04 firmware die mijn setup grotendeels om zeep heeft geholpen. Het is nu onmogelijk geworden om content met Dolby Vision te bekijken op mijn Apple TV 4K, welke is aangesloten op een Denon x2600h: steeds valt het beeld weg.

Hopelijk snel een fix.

EDIT / FIX: Op de AppleTV onder "Maak materiaal passend" beide opties aanzetten heeft bij mij geholpen. Voorheen had ik allen Dynamisch bereik passend geactiveerd.
Nadat ik Beeldsnelheid passend had aangezet weer netjes een Dolby Vision logo en geen haperingen meer (vooralsnog).
Top dat het werkt op een AppleTV. Heeft iemand een soortgelijke oplossing voor de Shield TV kunnen vinden? Dolby Vision is nog steeds niet werkbaar i.c.m. met de versterker. :/

LG OLED C9 | Denon AVR-S650H | Nvidia Shield Pro 2019 | VU+ Ultimo 4K | Xbox One | Playstation 4 Pro

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jasperv91

jasperv91

Vind het prettiger om het zelf op te halen.
Heb al regelmatig via de bezorgdienst die bij ons komt kapotte/beschadigde dozen gehad, met zo'n aankoop vind ik het een fijner idee om het zelf op te halen.
MilesD. schreef op woensdag 30 juni 2021 @ 09:35:
[...]

Voor een paar tientjes wordt ie thuisbezorgd.. :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yowzawood
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 12-07-2021
Nadeel van ophalen is toch altijd een beetje dat er discussie kan ontstaan over de 14dagen KOA retourtermijn.... en dat is toch ook altijd een prettige backup als het paneel niet bevalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negakinu
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 07-10 15:57
aspellinside schreef op woensdag 30 juni 2021 @ 09:40:
[...]

Top dat het werkt op een AppleTV. Heeft iemand een soortgelijke oplossing voor de Shield TV kunnen vinden? Dolby Vision is nog steeds niet werkbaar i.c.m. met de versterker. :/
Er zijn mensen die de eeprom flashen en zo downgraden naar de vorige firmware, maar daar moet je TV voor open en moet je een seriële flash module voor aanschaffen. Beetje omslachtig en als je iets sloopt is het einde garantie. https://www.totalphase.co.../apps/flash-eeprom-guide/

too old, too cold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17:51
@jasperv91 je hebt een grote wagen nodig, een station ofzo. In mijn niet kleine Kia Niro pastte het eigenlijk net niet, moest mn stoel zover naar voren schuiven dat ik nog net verantwoord kon rijden. Tegelijkertijd stond er best wat druk op de doos tussen achterklep en achterkant stoel.
Volgende keer laat ik zoiets wel bezorgen. Van een winkel begreep ik dat een OLED bij voorkeur rechtop vervoerd moet, dus dan heb je een busje of aanhanger nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aspellinside

aspellinside

Out Of Control

Negakinu schreef op woensdag 30 juni 2021 @ 10:14:
[...]

Er zijn mensen die de eeprom flashen en zo downgraden naar de vorige firmware, maar daar moet je TV voor open en moet je een seriële flash module voor aanschaffen. Beetje omslachtig en als je iets sloopt is het einde garantie. https://www.totalphase.co.../apps/flash-eeprom-guide/
Ik weet dat we op Tweakers zitten maar daar ga ik me niet aan wagen. :P

Ik lees net op FB dat firmware 05.10.15 op dit moment wordt aangeboden bij meerdere mensen, hopelijk zit daar een fix in voor dit probleem.

LG OLED C9 | Denon AVR-S650H | Nvidia Shield Pro 2019 | VU+ Ultimo 4K | Xbox One | Playstation 4 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negakinu
aspellinside schreef op woensdag 30 juni 2021 @ 10:18:
[...]

Ik lees net op FB dat firmware 05.10.15 op dit moment wordt aangeboden bij meerdere mensen, hopelijk zit daar een fix in voor dit probleem.
Iemand met een fix voor de Shield: https://www.reddit.com/r/...tm_medium=web2x&context=3

too old, too cold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
  • Laatst online: 17-09 05:36

Famous

R 400+

Ik heb nu viermaal gehad dat wanneer ik YT kijk (volgens mij enkel als YT gestart is) dat YT afsluit vanzelf en aan Quick Acces wordt toegevoegd. De afstandbediening wordt niet aangeraakt.
Normaal kan ik na twee secondes YT dan weer openen maar de derde keer dat het gebeurde niet.

Als ik op de Home (huisje) knop drukte werd de cursor grijs, kon geen enkele applicatie meer opstarten. De fysieke knoppen op de AB werkte nog wel (Netflix en Prime). De TV opnieuw opstarten of voor 15 minuten uitlaten staan had geen zin. Pas wanneer de stroom er volledig af was geweest werkte het weer naar behoren.

Nu is die laatst wel geupdate dus hoop stiekem dat het hieraan ligt. Meer mensen die dit hebben ervaren?
Betreft een 65GX.

Edit: versie 03.23.06 staat er nu op, volgens de TV zijn is geen nieuwe update.

[ Voor 5% gewijzigd door Famous op 30-06-2021 10:28 ]

Xbox live: Ghesous | Polo AW GTI 275pk, 450nm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchOwnage
  • Registratie: Maart 2009
  • Nu online
Famous schreef op woensdag 30 juni 2021 @ 10:27:
Ik heb nu viermaal gehad dat wanneer ik YT kijk (volgens mij enkel als YT gestart is) dat YT afsluit vanzelf en aan Quick Acces wordt toegevoegd. De afstandbediening wordt niet aangeraakt.
Normaal kan ik na twee secondes YT dan weer openen maar de derde keer dat het gebeurde niet.

Als ik op de Home (huisje) knop drukte werd de cursor grijs, kon geen enkele applicatie meer opstarten. De fysieke knoppen op de AB werkte nog wel (Netflix en Prime). De TV opnieuw opstarten of voor 15 minuten uitlaten staan had geen zin. Pas wanneer de stroom er volledig af was geweest werkte het weer naar behoren.

Nu is die laatst wel geupdate dus hoop stiekem dat het hieraan ligt. Meer mensen die dit hebben ervaren?
Betreft een 65GX.

Edit: versie 03.23.06 staat er nu op, volgens de TV zijn is geen nieuwe update.
Zelfde ervaring een paar keer gehad. Ook uit het niets werden apps aan Quick Access toegevoegd, niet alleen YT maar ook Prime. De AB lag gewoon op tafel, ik dacht even dat de buurman een geintje uithaalde maar die heeft geen LG :9 . Ik weet alleen niet helemaal zeker of dat sinds 03.23.06 ook nog is voorgekomen, die staat er nu een week of 2 op hier.

Heb 2 keer de stroom er volledig voor af moeten halen. 65CX

[ Voor 4% gewijzigd door DutchOwnage op 30-06-2021 10:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenBatt
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 20-10 19:35
Als je nou even rond had gekeken in dat Redit topic, of hier. Had je gezien dat het wachten is op een update, waarvan eerder al werd gezegd dat deze er wellicht afgelopen maandag al zou zijn. Dat is dus niet gelukt helaas...

Sorry, ik ben niet wakker, en dacht dat je vroeg naar een oplossing. Zie nu pas dat je linkt naar een tijdelijke oplossing. Die ga ik eens proberen als dit nog te lang duurt. Maar zag wel een post daar over de eerste firmware update die het probleem zou moeten fixen, dat geeft hoop!

Maar in je eigen gelinkte redit topic staat zelfs een reactie van een uur terug van iemand die zegt dat hij een update binnen heeft en het gefixt is. Hier even gekeken, maar in vindt met mijn 65C9PLA nog geen update als ik handmatig zoek, helaas

[ Voor 13% gewijzigd door GoldenBatt op 30-06-2021 11:02 ]

Specs!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aspellinside

aspellinside

Out Of Control

GoldenBatt schreef op woensdag 30 juni 2021 @ 10:40:
[...]

Als je nou even rond had gekeken in dat Redit topic, of hier. Had je gezien dat het wachten is op een update, waarvan eerder al werd gezegd dat deze er wellicht afgelopen maandag al zou zijn. Dat is dus niet gelukt helaas...

Maar in je eigen gelinkte redit topic staat zelfs een reactie van een uur terug van iemand die zegt dat hij een update binnen heeft en het gefixt is. Hier even gekeken, maar in vindt met mijn 65C9PLA nog geen update als ik handmatig zoek, helaas
Goed nieuws! Hopelijk komt de update snel binnen, anders probeer ik de (tijdelijke) oplossing van Negakinu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negakinu
GoldenBatt schreef op woensdag 30 juni 2021 @ 10:40:
[...]

Er is dus nog geen fix. Daarom link ik naar een oplossing om Aspellinside hopelijk tijdelijk te kunnen helpen. Als je liever in een afwachtende houding met smekende puppy oogjes op LG wilt wachten mag dat natuurlijk ook, maar een beetje Tweaker vindt het vast niet erg om wat andere opties te verkennen voordat een fabrikant zelf over de brug komt met een oplossing. :p

too old, too cold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenBatt
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 20-10 19:35
Negakinu schreef op woensdag 30 juni 2021 @ 11:02:
[...]

Er is dus nog geen fix. Daarom link ik naar een oplossing om Aspellinside hopelijk tijdelijk te kunnen helpen. Als je liever in een afwachtende houding met smekende puppy oogjes op LG wilt wachten mag dat natuurlijk ook, maar een beetje Tweaker vindt het vast niet erg om wat andere opties te verkennen voordat een fabrikant zelf over de brug komt met een oplossing. :p
Heb mijn reactie aangepast, ik las je post verkeerd, en was even onder de indruk dat je vroeg om een oplossing. My bad :z

Specs!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
  • Laatst online: 17-09 05:36

Famous

R 400+

DutchOwnage schreef op woensdag 30 juni 2021 @ 10:31:
[...]

Zelfde ervaring een paar keer gehad. Ook uit het niets werden apps aan Quick Access toegevoegd, niet alleen YT maar ook Prime. De AB lag gewoon op tafel, ik dacht even dat de buurman een geintje uithaalde maar die heeft geen LG :9 . Ik weet alleen niet helemaal zeker of dat sinds 03.23.06 ook nog is voorgekomen, die staat er nu een week of 2 op hier.

Heb 2 keer de stroom er volledig voor af moeten halen. 65CX
Ligt dus hopelijk aan de firmware 8)7
Ik heb het juist sinds twee weken met deze, daarvoor geen last van gehad.

Xbox live: Ghesous | Polo AW GTI 275pk, 450nm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mucuracat
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 19-10 11:52
jasperv91 schreef op woensdag 30 juni 2021 @ 09:56:
Heb al regelmatig via de bezorgdienst die bij ons komt kapotte/beschadigde dozen gehad, met zo'n aankoop vind ik het een fijner idee om het zelf op te halen.

[...]
Yowzawood schreef op woensdag 30 juni 2021 @ 10:02:
Nadeel van ophalen is toch altijd een beetje dat er discussie kan ontstaan over de 14dagen KOA retourtermijn.... en dat is toch ook altijd een prettige backup als het paneel niet bevalt.
Nadeel klopt.. Was neefje overkomen. Bij MM tv gekocht, zelf meegenomen, thuis uitpakken.. Zat barst in hoekje scherm. Was dat al zo? Is het met eigen transport gebeurt?
Gelukkig na heel veel bellen en heen en weer mailen goed gekomen. En mocht andere tv. (laten bezorgen :) )

Sony W800i > HTC-TytnII > Samsung Omnia I900 > LG Optimus Black > HTC Desire > LG Nexus 4 > LG G2 > LG G4 > LG G5 > LG G6 (eu) > Oneplus 6 > Samsung s20+ > Pixel 7 Pro...

Acties:
  • +2 Henk 'm!
mucuracat schreef op woensdag 30 juni 2021 @ 11:38:
[...]

[...]

Nadeel klopt.. Was neefje overkomen. Bij MM tv gekocht, zelf meegenomen, thuis uitpakken.. Zat barst in hoekje scherm. Was dat al zo? Is het met eigen transport gebeurt?
Gelukkig na heel veel bellen en heen en weer mailen goed gekomen. En mocht andere tv. (laten bezorgen :) )
Een transporteur is verzekerd.
Mocht de TV beschadigd geleverd worden dan is dit voor jou geen probleem.
Zelf iets ophalen is jouw verantwoordelijkheid.
Je bent dan overgeleverd aan de goedheid van de verkoper.
De meerprijs voor thuis bezorgen valt wel mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
aspellinside schreef op woensdag 30 juni 2021 @ 10:18:
[...]

Vincent Teoh zegt dat er een fix is dus is het vast en zeker waar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarôZZa
jasperv91 schreef op woensdag 30 juni 2021 @ 09:56:

[...]
Had m'n tv bij Coolblue besteld en die kwamen hem gratis zelf brengen. Tot aan de drempel, dus dat was in mijn geval ook nog eens een trap op naar het appartement. Waren met z'n tweeën, dus dat is ook handiger dan in je eentje of met je vriendin iets proberen te sjouwen. Had dat niet zelf willen doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMD
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 08:54

OMD

Yowzawood schreef op woensdag 30 juni 2021 @ 10:02:
Daarom heet het ook KOOP op afstand ;)
Hoe de bestelling geleverd wordt maakt niet uit.

R7 5800X3D // Dark Rock rock 4 // MSI B450 Tomahawk Max // 32Gb Corsair Vengeance // BeQuiet Pure Base 500FX // MSI RTX3080 Suprim X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrueGamer
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 07:34
OMD schreef op woensdag 30 juni 2021 @ 14:02:
[...]

Daarom heet het ook KOOP op afstand ;)
Hoe de bestelling geleverd wordt maakt niet uit.
Precies, as far as i know veranderd er door ophalen niks aan je rechten mbt koop op afstand.
Zou ook wel vreemd zijn aangezien ze niet eerst de doos openmaken om te weten of het product niet defect is.

Zelf btw sinds vorige week trotse bezitter van een LG G1 55 inch. WAT EEN SCHERM :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BraxNL
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 19-10 22:32
Vandaag bericht gekregen van KE, nog steeds geen enkele indicatie van de levertijd voor de LG G1 77 inch.... dit is toch tamelijk waanzinnig =/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XeNoBiTe
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
BraxNL schreef op woensdag 30 juni 2021 @ 15:04:
Vandaag bericht gekregen van KE, nog steeds geen enkele indicatie van de levertijd voor de LG G1 77 inch.... dit is toch tamelijk waanzinnig =/
Je zou bijna even LG NL contacten om te checken of zij een idee hebben wat er aan de hand is.. De Pricewatch is ook vrijwel leeg t.o.v. een maand geleden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekker Ventje
  • Nu online
Is er iemand hier die een C1 77" heeft en de breedte van de voet op wil meten? Wil zeker weten dat ie op mijn meubel past maar in de specs staat enkel de diepte van de voet vermeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benbaba
  • Niet online
Lekker Ventje schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 12:33:
Is er iemand hier die een C1 77" heeft en de breedte van de voet op wil meten? Wil zeker weten dat ie op mijn meubel past maar in de specs staat enkel de diepte van de voet vermeld.
Volgens LG US 47. 2" = 119.9 cm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekker Ventje
  • Nu online
Dank u!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aspellinside

aspellinside

Out Of Control

Negakinu schreef op woensdag 30 juni 2021 @ 11:02:
[...]

Ik had geen zin om nog langer te wachten, dus zelf de nieuwe firmware gedownload via https://www.lg.com/nl/ondersteuning/software-firmware (bestandsnaam: Software File(Version 05.10.15).zip) en geïnstalleerd via USB.

Nu Loki aan het kijken op Disney+ in glorious Dolby Vision. 8)

Acties:
  • +2 Henk 'm!
aspellinside schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 18:57:
[...]

Ik had geen zin om nog langer te wachten, dus zelf de nieuwe firmware gedownload via https://www.lg.com/nl/ondersteuning/software-firmware (bestandsnaam: Software File(Version 05.10.15).zip) en geïnstalleerd via USB.

Nu Loki aan het kijken op Disney+ in glorious Dolby Vision. 8)
En dat hierom.
(ik weet het, LG blinkt niet uit in het duidelijk documenteren van updates….)

[05.10.15]
1. Software update contains minor bug fix.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deleon78
.

[ Voor 99% gewijzigd door Deleon78 op 26-07-2021 14:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raoul nrd
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 24-06-2023
Ik heb een paar vragen omdat ik binnenkort een nieuwe LG G1 ga kopen.

Ik wil hem ergens kopen die hem ook komt ophangen en mijn kabels met kabelgoten op de muur netjes weg werkt en ook de kabels van al mijn overige apparatuur.

Zat te denken aan platte tv als hun dat doen.
Hebben jullie misschien tips waar dit te gaan kopen en waarom?? Hopelijk delen jullie wat ervaringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edjetfsi
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 18-09 14:17
Maakt het volgens jullie uit om een wat duurdere oled tv te kopen? In die zin dat deze langer meegaat dan drie jaar, zoals de tv die ik nu heb 55e7n zijn de duurdere types beter beschermd of kan ik deze ook na drie jaar bij het grof vuil zetten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
edjetfsi schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 21:02:
zijn de duurdere types beter beschermd
Verklaar je nader.

En: hoezo bij grofvuil zetten na 3 jr?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edjetfsi
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 18-09 14:17
Cap schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 21:08:
[...]

En: hoezo bij grofvuil zetten na 3 jr?
Simpel, omdat je na drie jaar last krijgt van inbranding. Niet alleen mijn ervaring maar ook bij anderen heb ik dit gezien
Als ik voetbal kijk zie ik bijvoorbeeld in het midden van het beeld een hellere groene vlek.
Repareren is relatief te duur, verkopen kan ik hem ook niet in deze staat.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yGuzxXf_cLFFEcPJiccNMlrvaGE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/P6EtIrNhvtuDeK5eqzayEAT6.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 40% gewijzigd door edjetfsi op 01-07-2021 21:40 ]

Pagina: 1 ... 402 ... 569 Laatste

Let op:
Indien je vragen hebt over inbranden bij OLED televisies, gebruik dan eerst even de zoekfunctie. Dit onderwerp is namelijk al regelmatig uitgebreid besproken.
Zie ook D vd V in "[LG OLED] Ervaringen & Discussie" Datzelfde geldt voor vragen over stekkers.

🔍 Inbranden: [LG OLED] Ervaringen & Discussie
🔎 Stekkers: [LG OLED] Ervaringen & Discussie

Goede aanbieding gezien of nodig? Check OLED Televisies aanbiedingen- & kortingscodetopic
Vragen/opmerkingen over de LG Cashback Actie? Daarvoor kan je terecht in [LG OLED] cashback topic

Discussies over welke (HDMI)-kabels te gebruiken kan in Zilveren HIFI-kabels gesmeed door elfen bij maanlicht #6.