EV Hyundai Ioniq Electric 28 kWh | PV Oost 2960Wp / West 2560Wp | Thuisbatterij 1Komma5 17,2 kWh
Heb zelf nog niet gemerkt.
https://nl.hardware.info/...te-fix-komt-volgende-week
Sony W800i > HTC-TytnII > Samsung Omnia I900 > LG Optimus Black > HTC Desire > LG Nexus 4 > LG G2 > LG G4 > LG G5 > LG G6 (eu) > Oneplus 6 > Samsung s20+ > Pixel 7 Pro...
Hebben meer mensen dit probleem?
TV is al helemaal gereset. Mocht niet baten.
OLED inch: 48-83” model: A/B/C/G Jaar: X=2020 - 1 =2021 Productcijfers: waar dienen de laatste cijfer en 2 letters voor?
Welke beperkingen hebben de 2020(X) B en C modellen ten opzichten can de 2021 versie.
Is de 2020 HDMI 2.1 te beperkt?
Alvast bedankt.
- HoppyF
- Registratie: Oktober 2003
- Laatst online: 17-09 21:45
- Televisies
- LG
- Oled
- LG OLED
- LG OLED evo
- LG OLED CX
- LG OLED G1
- LG OLED E9
- LG OLED C9
- LG OLED W9
- LG OLED B9
- LG OLED W8
- LG OLED evo G5
- LG OLED C2
- LG G2 OLED evo Gallery Edition
- LG OLED evo G3
- LG EF950V
- LG OLED evo G4
- LG C6V
- LG W8
- LG E8
- LG OLED65B6D
- LG OLED65G8
- LG B2
- LG OLED C6D
- LG OLED evo C4
- LG OLED C7
- LG OLED BX
- LG OLED W7
- LG OLED B1
- LG OLED B7
- LG OLED GX
- LG OLED B8PLA
- LG OLED E7
- LG OLED A1
- LG OLED C1
- LG OLED E8
- LG OLED B6V
- LG OLED C8
:strip_icc():strip_exif()/u/94053/Bull.jpg?f=community)
De laatste letters hebben betrekken op de regio, dus Benelux, Duitsland, UK, Oost Europa enz.AngelusHD schreef op woensdag 23 juni 2021 @ 19:23:
Volgende vragen:
OLED inch: 48-83” model: A/B/C/G Jaar: X=2020 - 1 =2021 Productcijfers: waar dienen de laatste cijfer en 2 letters voor?
Welke beperkingen hebben de 2020(X) B en C modellen ten opzichten can de 2021 versie.
Is de 2020 HDMI 2.1 te beperkt?
Alvast bedankt.
De 2020 en 2021 modellen zijn vwb HDMI 2.1 gelijk.
De 2021 modellen hebben de nieuwste versie WebOS die er vooral cosmetisch anders uitziet dan vorige versies.
Als ik screen mirroring doe vanaf toestel 1 (iPhone XS) deze vervolgens verbreek, dan vanaf ander toestel wil mirroren, krijg je geen verbinding. Moet tv dan uit- en aanzetten om het weer werkend te krijgen.
Anderen ook deze ervaring?
Verder de NLZiet app ook beetje vreemd gedrag, je start een uitzending, dan speelt hij een seconde, stopt, weer een seconde, dan stopt ie weer om vervolgens zonder problemen verder af te spelen, geloof dat live uitzendingen starten vanaf het begin ook moet werkt.
Heb ook een fire stick 4K aangesloten en zo nu en dan schakelt hij spontaan over naar deze input, net alsof webOs dashboard dan enkele keren achter elkaar crashed ofzo. Heb de Stekker er nu uit gehaald, dan geen problemen maar in het begin had ik dit nooit met dezelfde fire stick.
Iemand die hier nog iets voor weet?Goofyduck384 schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 21:20:
Ik heb een LG OLED55C9PLA en gebruik de decoder van kpn om televisie te kijken.
Werkte allemaal prima, maar vanavond heb ik heel even de HDMI van de tv even in een laptop geplugd om iets vanaf de computer te tonen op de TV (HDMI 1).
Zojuist weer de tv decoder aangesloten optie HDMI kabel, maar nu werkt de Magic Remote niet goed meer. Wel op de tv en op de soundbar, maar de decoder wordt niet meer herkent. Als ik dan op de aan-uit knop druk van de remote vraagt hij of ik de remote wil gebruiken om mijn Set Top Box te bedienen. Druk ik op ‘ja’, dan kan ik alleen het apparaat selecterende te verbinden aan mijn tv (Davis dan de Decoder/OTT), daarna kan ik alleen de TV-poort kiezen (dat is dan HDMI 1), en dan rechtsboven enkel voor ‘klaar’ kiezen.
Maar doe ik dat, dan werkt hij dus niet.. kan er niet mee zappen e.d. Kan mij herinneren dat ik bij het instellen (voor de eerste keer), na herkiezen van de tv-poort niet op ‘klaar’ klikte, maar op ‘verder’ o.I.d. Maar die knop heb ik nu dus niet. Net alsof hij de oude instellingen ofzo nog ergens onthoud? Hoe krijg ik dit weer goed? Kom er online ook niet uit.
Aansluiten op een andere hdmi poort gaf ook geen verschil helaas..
Oke, type nummer is goed inderdaad. Als ik op gx naar zelfde support pagina op gx zelf ga zegt hij niks over inloggen (en ik kan fireplace relax bijv zo downloaden op gx , heb gechecked en geen lg account volgens tv).gomp123 schreef op woensdag 23 juni 2021 @ 09:05:
Andries,
typenummer is OLED65G1RLA, met serienummer105MAXS1L266. Op de nederlandse LG site, komt dit model voor, dus m.i geen buitenlandsmodel. Of ik zie iets over het hoofd
Dan de stappen: eigenlijk gaat het installeren heel simpel en snel, tot je apps wil installeren. De standaard apps zoals netflix ed werken gewoon.
De G1 eist dat je je aanmeldt met een LG account. Dat staat ook duidelijk als je onder gebruikersondersteuning kijkt onder het kopje ' apps installeren' .
- je kan je aanmelden op d tv: account aanmaken, email adres opgeven en klaar. Echter de verzonden verficatiemail komt niet aan.
- diverse emailadressen geprobeerd, verificatie email komt nooit aan, ook niet in spam
- aanmaken van LG account op de LG site lukt wel + verificatiemail.
- vervolgens terug naar aanmelden op de TV: emailadres en/of ww onjuist.
- fabrieksreset gedaan maar inloggen voor app blijft vereiste, dat kun je niet overslaan
- DNS aangepast naar 8.8.8.8 zovel voor bedraad als wifi
Landinstellingen ed staan op nederland
Ik heb het vermoeden dat het aan het emailadres ligt. ik heb drie ziggo emailadressen geprobeerd. Heb geen gmail account maar ga dit vanavond aanmaken dit eens proberen.
Heb inmiddels een mail gestuurd naar LG hierover.
Ik heb mijn taal echter op "english (united kingdom)" staan, evenals mijn broadcast country ("united kingdom")(vanwege mogelijk google koppeling later). De LG service country is wel "netherlands" en service area postcode "00000, unknown".
Misschien heb je er iets aan, hoop dat iemand met g1 je kan helpen
Ohja ik meen mij te herinneren dat ik ergens las dat hij niet goed overweg kan met subadressen (email adres met . erin waardoor het uniek adres is maar wel naar je hoofdmail gaat, kan handig zijn voor spam) en sommige tekens. Staat mij ook iets bij dat bepaalde adressen niet geaccepteerd werden (dacht @hotmail.nl oid).
Misschien rare vraag maar neem aan dat je oud genoeg bent, ik ken lg vereiste niet maar zou zo maar stiekem 21 kunnen zijn voor "aankopen".
[ Voor 10% gewijzigd door andries98 op 24-06-2021 00:55 ]
Dank!
Professioneel Heftruck Syndroom
dank Andries, ik ga je suggesties eens proberen. En ik ben boven de 21 dus daar kan het niet aan liggenandries98 schreef op donderdag 24 juni 2021 @ 00:42:
[...]
Oke, type nummer is goed inderdaad. Als ik op gx naar zelfde support pagina op gx zelf ga zegt hij niks over inloggen (en ik kan fireplace relax bijv zo downloaden op gx , heb gechecked en geen lg account volgens tv).
Ik heb mijn taal echter op "english (united kingdom)" staan, evenals mijn broadcast country ("united kingdom")(vanwege mogelijk google koppeling later). De LG service country is wel "netherlands" en service area postcode "00000, unknown".
Misschien heb je er iets aan, hoop dat iemand met g1 je kan helpen
Ohja ik meen mij te herinneren dat ik ergens las dat hij niet goed overweg kan met subadressen (email adres met . erin waardoor het uniek adres is maar wel naar je hoofdmail gaat, kan handig zijn voor spam) en sommige tekens. Staat mij ook iets bij dat bepaalde adressen niet geaccepteerd werden (dacht @hotmail.nl oid).
Misschien rare vraag maar neem aan dat je oud genoeg bent, ik ken lg vereiste niet maar zou zo maar stiekem 21 kunnen zijn voor "aankopen".
Ben benieuwd of @NeFoRcE wel ' gewoon' de apps kan installeren.
Gedaan. Dus voor mij twee opties (of ik heb wat gemist):CyBeRSPiN schreef op donderdag 24 juni 2021 @ 08:14:
@NeFoRcE zoek eens op “stekker” in dit topic, want dacht je nu echt dat jij de eerste bent die met dit probleem geconfronteerd wordt?
- Stekker knippen en vervangen (mogelijk weg garantie, heb ticket aangemaakt bij LG ivm garantie).
- Alle kabels door de buis, en alleen de stroomkabel met een minigootje over de muur.
Gatver, wat baal ik hier van....
Heb je deze gezien... https://gathering.tweaker...rds%5D=stekker%20losmakenNeFoRcE schreef op donderdag 24 juni 2021 @ 08:41:
[...]
Gedaan. Dus voor mij twee opties (of ik heb wat gemist):
- Stekker knippen en vervangen (mogelijk weg garantie, heb ticket aangemaakt bij LG ivm garantie).
- Alle kabels door de buis, en alleen de stroomkabel met een minigootje over de muur.
Gatver, wat baal ik hier van....
Yes, maar dat is de C serie, ik heb de G1 en dat ziet er dan als ik het zo zie, zo uit:copyer schreef op donderdag 24 juni 2021 @ 08:45:
[...]
Heb je deze gezien... https://gathering.tweaker...rds%5D=stekker%20losmaken
CyBeRSPiN in "[LG OLED] Ervaringen & Discussie"
en dat is niet vervangbaar als ik het zie zonder de complete backplate weg te halen (met alle gevolgen van dien).

Ah dat scks, dan wordt dus https://www.allekabels.nl...noer-stekker-2-polig.htmlNeFoRcE schreef op donderdag 24 juni 2021 @ 08:50:
[...]
Yes, maar dat is de C serie, ik heb de G1 en dat ziet er dan als ik het zo zie, zo uit:
CyBeRSPiN in "[LG OLED] Ervaringen & Discussie"
en dat is niet vervangbaar als ik het zie zonder de complete backplate weg te halen (met alle gevolgen van dien).
Precies, maar eerst bericht van LG afwachten. Ga m'n garantie er niet voor opgeven. Ik sleuf dan liever m'n buis open, kabel erin, en weer dichtsmeren + verven.copyer schreef op donderdag 24 juni 2021 @ 08:57:
[...]
Ah dat scks, dan wordt dus https://www.allekabels.nl...noer-stekker-2-polig.html
Kabels in het zicht is ongeveer het zelfde als een schaap zonder wol. 't Ziet er niet uit.

Waren er hier niet enkelen die meldden dat ze LG hierover hadden gecontacteerd waarna LG had gezegd dat ze het gewoon konden doen en de garantie behielden? (iets wat ik nog steeds onwaarschijnlijk vind, maar ok, zij hebben het gezegd)Cap schreef op donderdag 24 juni 2021 @ 09:47:
Maar je kunt natuurlijk al uittekenen wat ze gaan zeggen, de standaard reactie is "als u wijzigingen aan het apparaat gaat aanbrengen dan vervalt de garantie".
Ik dacht dat jij dit topic ook op de voet volgde? LG Benelux verleent toestemming om er een andere stekker op te zetten, dus met behoud van garantie. Althans dat is hier al een paar keer gemeld.Cap schreef op donderdag 24 juni 2021 @ 09:47:
Maar je kunt natuurlijk al uittekenen wat ze gaan zeggen, de standaard reactie is "als u wijzigingen aan het apparaat gaat aanbrengen dan vervalt de garantie".
Mooi dat het mag, en wat mij betreft verrassend.
Aan de C1 aangesloten via HDMI
- Xbox Series X
- NVIDIA Shield Pro
- Caiway TV tuner ding
- oude Samsung Home Cinema Center
Die laatste ook aangesloten via SPDIF.
Gekke was dat ik eerst helemaal geen geluid uit de Home Cinema Center kreeg. Maar naar verloop van tijd opeens wel. Ik was ervan overtuidgd dat ik dat op het laatst via de SPDIF had staan maar blijkbaar niet want de LG gaf gisteren aan dat het over HDMI (ARC) gaat. Moet ik nog ff naar kijken want ik heb het gevoel dat het center-geluid nu meer ook over de achterspeakers wordt gezet. Kan het zo zijn dat de LG inderdaad het geluid aanpast?
Wel gek, maar even op gegoogled en geen oplossing gevonden: zodra we na wat Netflix of Disney+ de Shield uitzetten, gaat de LG over in de pictureframes met constant een melding dat er geen signaal is.. Best irritant.
Stormtroopers toys: Asus Strix 16, Samsung S24 Ultra, HP Z4 G4.
Dat klinkt goed, maar dan nog wil ik dit zwart op wit van hun in mijn mailboxCyBeRSPiN schreef op donderdag 24 juni 2021 @ 09:57:
[...]
Ik dacht dat jij dit topic ook op de voet volgde? LG Benelux verleent toestemming om er een andere stekker op te zetten, dus met behoud van garantie. Althans dat is hier al een paar keer gemeld.
Ik zou sowieso even 2 weken met origineel snoer de tv goed testen. Dan kun je met de Wet Koop op Afstand je tv nog zonder gedoe retour sturen en een nieuwe bestellen mocht er wat mis mee zijn.NeFoRcE schreef op donderdag 24 juni 2021 @ 10:38:
[...]
Dat klinkt goed, maar dan nog wil ik dit zwart op wit van hun in mijn mailboxnaja en anders toch een gootje, zit achter de centerspeaker dus je ziet er niets van. Maar toch..
https://www.google.nl/amp...-wider-model-support/amp/
Hier komt binnenkort een overzicht van alle dure apparatuur die ik thuis heb staan
LG 55CX
Ik ben vaak zoooo onder de indruk van die 4K Youtube filmpjes. Megamooie kleuren, rijk beeld, hoge helderheid. Maar als ik bijv Netflix in 4K kijk, zie ik dit totaal niet terug. Sterker nog, ik ben vaak toch een klein beetje teleurgesteld in het beeld. Zie ik iets over het hoofd?
Kijk eens BBC natuurdocu's, die zijn wel echt fraai op Netflix. Gebruik dan de Filmmaker Mode.
[ Voor 11% gewijzigd door CyBeRSPiN op 24-06-2021 13:07 ]
R7 5800X3D // Dark Rock rock 4 // MSI B450 Tomahawk Max // 32Gb Corsair Vengeance // BeQuiet Pure Base 500FX // MSI RTX3080 Suprim X
Wat kan ik doen?
EDIT
Tv 2 min van het stroom af gehaald. Opnieuw aangezet en het wachtwoord ingevoerd. Werkt weer nu.
[ Voor 15% gewijzigd door r0p op 24-06-2021 13:30 ]
Ik had dit eergister met mijn C1.... Dacht dat het aan mij lag.r0p schreef op donderdag 24 juni 2021 @ 13:18:
LG G1 hier. sinds vandaag maakt mijn tv ineens geen connectie meer met mijn wifi. De wifi draait op 5GHz. Hij vermeld hierbij dat het wachtwoord niet correct zou zijn, na meermaals invoeren. Dat is vreemd want mijn laptop en telefoon loggen gewoon in en hebben verbinding.
Wat kan ik doen?
EDIT
Tv 2 min van het stroom af gehaald. Opnieuw aangezet en het wachtwoord ingevoerd. Werkt weer nu.

AMD Ryzen 7 5900x | Custom WC | ASUS ROG Strix X570-E Gaming | 32GB Corsair DDR4-3600MHz | Samsung 970 nvme 1TB | Samsung 860 EVO 2TB | AMD RX 6900XT 16GB | 1x Asus RoG XG27AQDMG | 1x LG UltraGear 27GL850
Hier ook meerdere keren gehad met mijn C1, moest gebruik maken van WiFi totdat mijn ethernet kabel met 90 graden connector binnen was. Dacht al dat het aan mijn AP lag eigenlijk.rikadoo schreef op donderdag 24 juni 2021 @ 13:33:
[...]
Ik had dit eergister met mijn C1.... Dacht dat het aan mij lag.
Nu met kabel in ieder geval geen problemen meer
Schijnt een bekend fenomeen te zijn met LG tv's. Mogelijke stappen:rikadoo schreef op donderdag 24 juni 2021 @ 13:33:
[...]
Ik had dit eergister met mijn C1.... Dacht dat het aan mij lag.
- stroom van de tv voor minimaal 60 sec.
- Stroom van de modem ( hier lag het niet aan want alle andere apparaten werkten gewoon)
- factory reset tv
En anders het raam uit gooien.
- HoppyF
- Televisies
- LG
- Oled
- LG OLED
- LG OLED evo
- LG OLED CX
- LG OLED G1
- LG OLED E9
- LG OLED C9
- LG OLED W9
- LG OLED B9
- LG OLED W8
- LG OLED evo G5
- LG OLED C2
- LG OLED evo G3
- LG EF950V
- LG OLED evo G4
- LG C6V
- LG W8
- LG E8
- LG OLED65B6D
- LG OLED65G8
- LG B2
- LG OLED C6D
- LG OLED evo C4
- LG OLED C7
- LG OLED BX
- LG OLED W7
- LG OLED B1
- LG OLED B7
- LG OLED GX
- LG OLED B8PLA
- LG OLED E7
- LG OLED A1
- LG OLED C1
- LG OLED E8
- LG OLED B6V
- LG OLED C8
Ik gebruik hier al tijden een C9 op WiFi en heb nog nooit een probleem gehad met het wegvallen van WiFi of het opnieuw moeten invoeren van het wachtwoord.r0p schreef op donderdag 24 juni 2021 @ 14:53:
[...]
Schijnt een bekend fenomeen te zijn met LG tv's. Mogelijke stappen:
- Stroom van de modem ( hier lag het niet aan want alle andere apparaten werkten gewoon)
- factory reset tv
Opvallend dat de C1/G1 hier dan wel last van hebben.

Ik zie het wel al weer. Ik heb weer een maandsalaris aan rotzooi uitgegeven. De beugel hangt aan de muur, de tv zit nog half in de doos. Komt mooi uit. Ik zet 'm bij de straat. Wie 'm wil hebben, kom maar halen!
Bron?r0p schreef op donderdag 24 juni 2021 @ 14:53:
[...]
Schijnt een bekend fenomeen te zijn met LG tv's
Quickstart moet bij mij in ieder geval uitstaan om WIFI problemen te voorkomen (2017 OLED)r0p schreef op donderdag 24 juni 2021 @ 14:53:
[...]
Schijnt een bekend fenomeen te zijn met LG tv's. Mogelijke stappen:
- factory reset tv
- HoppyF
- Televisies
- LG
- Oled
- LG OLED
- LG OLED evo
- LG OLED CX
- LG OLED G1
- LG OLED E9
- LG OLED C9
- LG OLED W9
- LG OLED B9
- LG OLED W8
- LG OLED evo G5
- LG OLED C2
- LG OLED evo G3
- LG EF950V
- LG OLED evo G4
- LG C6V
- LG W8
- LG E8
- LG OLED65B6D
- LG OLED65G8
- LG B2
- LG OLED C6D
- LG OLED evo C4
- LG OLED C7
- LG OLED BX
- LG OLED W7
- LG OLED B1
- LG OLED B7
- LG OLED GX
- LG OLED B8PLA
- LG OLED E7
- LG OLED A1
- LG OLED C1
- LG OLED E8
- LG OLED B6V
- LG OLED C8
QuickStart moet altijd uitstaan ongeacht wel model je hebt.Peter711 schreef op donderdag 24 juni 2021 @ 15:57:
[...]
Quickstart moet bij mij in ieder geval uitstaan om WIFI problemen te voorkomen (2017 OLED)
Waarom is dat?HoppyF schreef op donderdag 24 juni 2021 @ 16:08:
[...]
QuickStart moet altijd uitstaan ongeacht wel model je hebt.
Nou in ieder geval om de problemen met WIFI te voorkomen.
Zal wel te maken hebben met memory problemen bij aanstaan quickstart
Die quickstart zorgt bij mij in ieder geval niet voor een (veel) snellere start
Dus heb ik die direct uitgezet toen ik die WIFI problemen kreeg. Daarna nooit meer een wifi probleem gehad met mijn LG.
Verwijderd
Dat Wifi probleem is er al een lange tijd, ik had het al op mijn C7 en met Quickstart uit niet. Dus Quickstart ook uit op de G1 en zoals eerder aangeven maakt het qua opstarten niet heel veel uit.HoppyF schreef op donderdag 24 juni 2021 @ 15:03:
[...]
Ik gebruik hier al tijden een C9 op WiFi en heb nog nooit een probleem gehad met het wegvallen van WiFi of het opnieuw moeten invoeren van het wachtwoord.
Opvallend dat de C1/G1 hier dan wel last van hebben.
Wifi probleem is een combinatie van welk kanaal je gebruikt en Wifi band dus niet iedereen heeft dat.
Daarnaast met Quickstart aan had ik ook af en toe issues dat mijn receiver niet meer herkenbaar was omdat ik die niet altijd op stroom heb staan.
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 24-06-2021 16:24 ]
Heb een ethernetkabel liggen. Is quickstart dan wel aan te raden? Of zuipt dat nog stroom ondertussen ?Verwijderd schreef op donderdag 24 juni 2021 @ 16:23:
[...]
Dat Wifi probleem is er al een lange tijd, ik had het al op mijn C7 en met Quickstart uit niet. Dus Quickstart ook uit op de G1 en zoals eerder aangeven maakt het qua opstarten niet heel veel uit.
Wifi probleem is een combinatie van welk kanaal je gebruikt en Wifi band dus niet iedereen heeft dat.
Verwijderd
Nee zuipt geen stroom, er is een regel dat apparaten in stand-by niet meer dan 1watt mogen gebruiken. Maar beter niet gebruiken als je issues hebt.NeFoRcE schreef op donderdag 24 juni 2021 @ 16:24:
[...]
Heb een ethernetkabel liggen. Is quickstart dan wel aan te raden? Of zuipt dat nog stroom ondertussen ?
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 24-06-2021 16:25 ]
Ik heb zelf geen enkel voordeel kunnen ontdekken van die quickstart.NeFoRcE schreef op donderdag 24 juni 2021 @ 16:24:
[...]
Heb een ethernetkabel liggen. Is quickstart dan wel aan te raden? Of zuipt dat nog stroom ondertussen ?
Kon zelfs het verschil snelheid niet eens vaststellen met aan of uit.
Maar goed heb er geen stopwatch bijgehouden
Gisteren heeft één van de backlights van mijn Samsung LED-tv het begeven, ik denk, dat is een mooi moment om een nieuwe tv aan te schaffen.
Bij PlasmaVisie.nl heb ik een LG 55" C1 besteld (OLED55C16LA), als een kind zo blij was ik dus ook toen de bezorger de tv kwam brengen.
Bij het uitpakken viel mij direct op dat de voet zwart was. Dat is gek, want alle foto's en het showmodel wat ik heb bekeken in de MediaMarkt hadden een witte voet/achterkant.
Bij betere inspectie van de doos valt mij de sticker met het typenummer op: OLED55C11LB. Hey, dat is gek..
Google leert mij dat dit een tv is die is bedoeld voor de Oost-Europese markt.
PlasmaVisie adverteert op de website wel degelijk met de 6LA, en ook staat deze op mijn factuur. Ze verzenden, kennelijk, alleen een 1LB.
Nu vraag ik me dus heel sterk af of er consequenties aan hangen als ik deze tv ga gebruiken?
Wat als ik een garantieverzoek nodig heb bij LG, gaan zij mij dan helpen, ondanks dat ik een tv heb die niet voor mijn markt bedoeld is?
En zijn er überhaupt andere verschillen tussen de twee versies?
Nu is het wel zo dat ik deze tv voor een mooie prijs heb kunnen kopen, nl €1275,- Zelfs met cashback actie, is dit nog steeds minder dan wanneer ik de tv ergens anders zou bestellen.
Daarnaast geldt de huidige cashback actie op deze tv ook niet, dus ik kan ook geen €100,- terugvragen van LG.
Ik hoop dat jullie mij enigzins kunnen helpen beslissen wat ik moet doen, hiermee?
Yesterday starts today...!!
MM doet ook de B:PzYkO schreef op donderdag 24 juni 2021 @ 16:28:
Bij PlasmaVisie.nl heb ik een LG 55" C1 besteld (OLED55C16LA), als een kind zo blij was ik dus ook toen de bezorger de tv kwam brengen.
Nu is het wel zo dat ik deze tv voor een mooie prijs heb kunnen kopen, nl €1275,- Zelfs met cashback actie, is dit nog steeds minder dan wanneer ik de tv ergens anders zou bestellen.
Daarnaast geldt de huidige cashback actie op deze tv ook niet, dus ik kan ook geen €100,- terugvragen van LG.
Ik hoop dat jullie mij enigzins kunnen helpen beslissen wat ik moet doen, hiermee?
https://www.mediamarkt.nl...html?ga_query=oled55c16la
Wat zegt LG hierover?
ping 127.212.23.124
Ja, dus als ik daar een 1LB zou kopen, zou ik krijgen wat ik bestel.. Echter, bij PV wordt geadverteerd met de 6LA en dat heb ik ook op mijn factuur staan.pjottum schreef op donderdag 24 juni 2021 @ 16:37:
[...]
MM doet ook de B:
https://www.mediamarkt.nl...html?ga_query=oled55c16la
Wat zegt LG hierover?
https://www.plasmavisie.nl/lg-oled55c16la
Overigens denk ik dat LG bellen niet zoveel zin heeft:
"Belangrijk om je te realiseren is dat er juridisch niet zoiets bestaat als fabrieksgarantie. Wanneer jij een product koopt is er maar één bedrijf juridisch verplicht om garantie te verlenen en dat is de leverancier, ofwel de (web)shop waar je het product hebt gekocht."
https://nl.hardware.info/...s-model-dit-moet-je-weten
Edit: extra info Hardwareinfo
[ Voor 34% gewijzigd door PzYkO op 24-06-2021 16:46 ]
Kom meerdere bronnen tegen in google en meerdere videos betreft verschillende LG modellen.
YouTube: How To Fix a LG TV that Won't Connect to WiFi
bijv.
Althans zie dat ik niet de enige ben. Maar luister uiteraard niet naar mij
- HoppyF
- Televisies
- LG
- Oled
- LG OLED
- LG OLED evo
- LG OLED CX
- LG OLED G1
- LG OLED E9
- LG OLED C9
- LG OLED W9
- LG OLED B9
- LG OLED W8
- LG OLED evo G5
- LG OLED C2
- LG OLED evo G3
- LG EF950V
- LG OLED evo G4
- LG C6V
- LG W8
- LG E8
- LG OLED65B6D
- LG OLED65G8
- LG B2
- LG OLED C6D
- LG OLED evo C4
- LG OLED C7
- LG OLED BX
- LG OLED W7
- LG OLED B1
- LG OLED B7
- LG OLED GX
- LG OLED B8PLA
- LG OLED E7
- LG OLED A1
- LG OLED C1
- LG OLED E8
- LG OLED B6V
- LG OLED C8
Mijn advies:PzYkO schreef op donderdag 24 juni 2021 @ 16:28:
Beste Tweakers,
Gisteren heeft één van de backlights van mijn Samsung LED-tv het begeven, ik denk, dat is een mooi moment om een nieuwe tv aan te schaffen.
Bij het uitpakken viel mij direct op dat de voet zwart was. Dat is gek, want alle foto's en het showmodel wat ik heb bekeken in de MediaMarkt hadden een witte voet/achterkant.
Bij betere inspectie van de doos valt mij de sticker met het typenummer op: OLED55C11LB. Hey, dat is gek..
PlasmaVisie adverteert op de website wel degelijk met de 6LA, en ook staat deze op mijn factuur. Ze verzenden, kennelijk, alleen een 1LB.
Nu vraag ik me dus heel sterk af of er consequenties aan hangen als ik deze tv ga gebruiken?
Wat als ik een garantieverzoek nodig heb bij LG, gaan zij mij dan helpen, ondanks dat ik een tv heb die niet voor mijn markt bedoeld is?
HEEL SNEL terug sturen!
Zoals hier al vaak gezegd is (ook in het prijstopic) dat je niet moet kopen bij grijze import winkels.
Waarom niet?
Verkeerde modellen, dat heb je nu zelf gezien.
Geen garantie en ondersteuning van LG Benelux.
Geen cashback als er een cashback actie loopt.
Hoewel formeel de verkoper verantwoordelijk is voor het leveren van garantie en je bij de winkel moet zijn, komt het er in de praktijk op neer dat de winkel al snel LG en service partners CE repair of Servilux inschakelt.
Kijk dus in het prijstopic waar je betrouwbaar een C1 of wat anders kunt kopen.
(hoe ben je eigenlijk bij deze verkoper terecht gekomen?)
Nope, moest me ook aanmelden met m'n lg account.gomp123 schreef op donderdag 24 juni 2021 @ 08:31:
[...]
dank Andries, ik ga je suggesties eens proberen. En ik ben boven de 21 dus daar kan het niet aan liggen![]()
Ben benieuwd of @NeFoRcE wel ' gewoon' de apps kan installeren.
Maareuh, teringtandjes wat een tv, en een opties, gewoon ff pics van m'n telefoon bladeren ook. Jemig niet normaal ja. Vorige tv was 8 jaar oud. Dit is wel even een ander kaliber 🤣
- HoppyF
- Televisies
- LG
- Oled
- LG OLED
- LG OLED evo
- LG OLED CX
- LG OLED G1
- LG OLED E9
- LG OLED C9
- LG OLED W9
- LG OLED B9
- LG OLED W8
- LG OLED evo G5
- LG OLED C2
- LG OLED evo G3
- LG EF950V
- LG OLED evo G4
- LG C6V
- LG W8
- LG E8
- LG OLED65B6D
- LG OLED65G8
- LG B2
- LG OLED C6D
- LG OLED evo C4
- LG OLED C7
- LG OLED BX
- LG OLED W7
- LG OLED B1
- LG OLED B7
- LG OLED GX
- LG OLED B8PLA
- LG OLED E7
- LG OLED A1
- LG OLED C1
- LG OLED E8
- LG OLED B6V
- LG OLED C8
@Peter711 zei het al, je voorkomt hier problemen mee.
Het nut van QuickStart is omstreden, het biedt immers geen voordeel.
Je TV wordt er niet sneller van.
Kortom, gewoon uitzetten.
bijv dit voor een 65inch OLED
https://www.lg.com/nl/televisies/lg-oled65g1rla#pdp_where
Copyright and left by SED...
Tja,plasmavisie ( en tv reus),grijze import dozen schuivers. De winkel is verantwoordelijk voor je garantie dus dat is prima maar als de winkel ophoudt te bestaan dan kan je niet aankloppen bij lg benelux en dus moet je je afvragen of je dat het risico waard vindt.PzYkO schreef op donderdag 24 juni 2021 @ 16:28:
Beste Tweakers,
Ik neem het graag van je aan hoor. Het ging er me meer om te weten of het een echt bekend probleem was of dat enkelen hetzelfde probleem hebben. Als je online goed zoekt vindt je altijd wel een vergelijkbaar geval. Moet natuurlijk wel gewoon opgelost worden.r0p schreef op donderdag 24 juni 2021 @ 16:45:
[...]
Kom meerdere bronnen tegen in google en meerdere videos betreft verschillende LG modellen.
YouTube: How To Fix a LG TV that Won't Connect to WiFi
bijv.
Althans zie dat ik niet de enige ben. Maar luister uiteraard niet naar mij
Eerder heb ik hier gepost over het traag zappen van mijn LG CX met gebruik van de CI Module. Van kanaal wisselen duurt bij veel kanalen circa 8 seconden. Na een hard reset is het eventjes weggeweest, maar nu is het weer terug.
Ik heb ontdekt dat tijdens het zappen mijn externe HD geluid maakt en iets doet. Ik heb daarom de externe HD verwijderd en dan is het probleem weg. Om een of andere vreemde reden zorgt de externe HD voor deze vertraging bij het zappen.
Heeft iemand wellicht een idee of ik ergens in de instellingen iets uit kan zetten wat dit oplost? De HD zit er enkel in om op te nemen. Maar tijdens regulier tv kijken zou hij gewoon inactief moeten zijn.
Ik ben erg benieuwd of iemand mij kan helpen.
Als de TV aan staat dan is ook de HD altijd actief en draait de hardeschijf hoorbaar.MrIV schreef op donderdag 24 juni 2021 @ 23:36:
Goedendag,
Eerder heb ik hier gepost over het traag zappen van mijn LG CX met gebruik van de CI Module. Van kanaal wisselen duurt bij veel kanalen circa 8 seconden. Na een hard reset is het eventjes weggeweest, maar nu is het weer terug.
Ik heb ontdekt dat tijdens het zappen mijn externe HD geluid maakt en iets doet. Ik heb daarom de externe HD verwijderd en dan is het probleem weg. Om een of andere vreemde reden zorgt de externe HD voor deze vertraging bij het zappen.
Heeft iemand wellicht een idee of ik ergens in de instellingen iets uit kan zetten wat dit oplost? De HD zit er enkel in om op te nemen. Maar tijdens regulier tv kijken zou hij gewoon inactief moeten zijn.
Ik ben erg benieuwd of iemand mij kan helpen.
Alleen als de TV uit is dan is de HD inactief.
Allereerst iedereen bedankt voor de reacties. Ik ga even contact opnemen met PlasmaVisie hierover.HoppyF schreef op donderdag 24 juni 2021 @ 20:25:
[...]
Mijn advies:
HEEL SNEL terug sturen!
Zoals hier al vaak gezegd is (ook in het prijstopic) dat je niet moet kopen bij grijze import winkels.
Waarom niet?
Verkeerde modellen, dat heb je nu zelf gezien.
Geen garantie en ondersteuning van LG Benelux.
Geen cashback als er een cashback actie loopt.
Hoewel formeel de verkoper verantwoordelijk is voor het leveren van garantie en je bij de winkel moet zijn, komt het er in de praktijk op neer dat de winkel al snel LG en service partners CE repair of Servilux inschakelt.
Kijk dus in het prijstopic waar je betrouwbaar een C1 of wat anders kunt kopen.
(hoe ben je eigenlijk bij deze verkoper terecht gekomen?)
Ik ben, overigens, bij deze winkel gekomen via de pricewatch op Tweakers. Ik had gedacht dat ik via deze weg redelijk veilig was van dit soort praktijken, maar kennelijk niet..
Dat begrijp ik inderdaad. Maar ik snap de connectie niet tussen de zapsnelheid en het gebruik van een externe HD. Heel vreemd dit.j.c.kees schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 10:02:
[...]
Als de TV aan staat dan is ook de HD altijd actief en draait de hardeschijf hoorbaar.
[ Voor 99% gewijzigd door Deleon78 op 26-07-2021 14:19 ]
- HoppyF
- Televisies
- LG
- Oled
- LG OLED
- LG OLED evo
- LG OLED CX
- LG OLED G1
- LG OLED E9
- LG OLED C9
- LG OLED W9
- LG OLED B9
- LG OLED W8
- LG OLED evo G5
- LG OLED C2
- LG OLED evo G3
- LG EF950V
- LG OLED evo G4
- LG C6V
- LG W8
- LG E8
- LG OLED65B6D
- LG OLED65G8
- LG B2
- LG OLED C6D
- LG OLED evo C4
- LG OLED C7
- LG OLED BX
- LG OLED W7
- LG OLED B1
- LG OLED B7
- LG OLED GX
- LG OLED B8PLA
- LG OLED E7
- LG OLED A1
- LG OLED C1
- LG OLED E8
- LG OLED B6V
- LG OLED C8
Nee hè….PzYkO schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 10:18:
[...]
Allereerst iedereen bedankt voor de reacties. Ik ga even contact opnemen met PlasmaVisie hierover.
Ik ben, overigens, bij deze winkel gekomen via de pricewatch op Tweakers. Ik had gedacht dat ik via deze weg redelijk veilig was van dit soort praktijken, maar kennelijk niet..
Ja, het is treurig hier met de Pricewatch.
Hoewel het goed bedoeld is werkt dit voor TV’s echt niet.
Is al tientallen keren genoemd maar ze gaan er gewoon mee door.
Wat wèl werkt is het OLED prijstopic.
Hier krijg je echt de goede prijsinformatie door ook al moet je zelf ook nog even een bel rondje maken of wat e-mails sturen.
Als ik jou was zou ik de TV retourneren en ergens anders bestellen.
Hiermee voorkom je later een hoop ellende.
Ik heb via Platte TV een mooie deal kunnen maken voor een LG C1 48 inch. Nu heb ik 3 jaar het A-Z Servicetotaalpakket voor OLED genomen? Ik kan dit ook uitbreiden naar 5 jaar? Heeft iemand hier ervaring mee en is 5 jaar wel raadzaam? Graag hoor ik van jullie !
Iphone 5 -- eerste Iphone
Meestal is LG wel coulant de eerste 5 jaar, maar je moet het treffen ook met je verkoper. Dan kan zo’n extra bedrag helpen om ze harder voor je te laten werken als het nodig is.
"Vervelend dat u dit probleem ervaart.
Helaas is het zo zodra u iets wijzigt aan de netsnoer kabel dat de garantie daardoor wegvalt. Helaas hebben wij geen vervangende LG stekker. Mocht u er echt niet uitkomen dan zou u telefonische contact met ons nemen. Hierbij ons telefoonnummer:0900 543 54 54.
Mocht u nog vragen hebben naar aanleiding van deze mail dan horen wij het graag!"
Helaas dus geen andere stekker eraan. Dan maar de muur openkappen of accepteren dat er 7cm kabel zichtbaar is achter de center speaker 😅
Hoi,CyBeRSPiN schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 11:28:
@Mouse_NL als dat extra bedrag je de extra gemoedsrust geeft is het aan te raden.
Meestal is LG wel coulant de eerste 5 jaar, maar je moet het treffen ook met je verkoper. Dan kan zo’n extra bedrag helpen om ze harder voor je te laten werken als het nodig is.
Thanx. Ik ga ze bellen om het naar 5 jaar te verhogen ben ik er wat zekerder van. Bedankt voor je snelle reactie.
[ Voor 99% gewijzigd door Deleon78 op 26-07-2021 14:21 ]
Wat een raar antwoord. Dus de originele kabel is defect die ingebouwd is en die kunnen ze niet komen vervangen? Als je een TV ophangt maakt het toch geen verschil als je hem gewoon in het stopcontact hebt zitten? Zeker de strijd aangaan en zelf niets openmaken etc. In Nederland proberen ze altijd onder de garantie uit te komen en de G1 is geen goedkope prul tv-je.NeFoRcE schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 11:31:
Bericht van LG over de stekker vervanging van de G1 :
Helaas is het zo zodra u iets wijzigt aan de netsnoer kabel dat de garantie daardoor wegvalt. Helaas hebben wij geen vervangende LG stekker. Mocht u er echt niet uitkomen dan zou u telefonische contact met ons nemen. Hierbij ons telefoonnummer:0900 543 54 54.
Mocht u nog vragen hebben naar aanleiding van deze mail dan horen wij het graag!"
Helaas dus geen andere stekker eraan. Dan maar de muur openkappen of accepteren dat er 7cm kabel zichtbaar is achter de center speaker 😅
Ga zeker de strijd met ze aan, laat je niet van het kastje naar de muur sturen, want daar zijn ze ook handig in.
- HoppyF
- Televisies
- LG
- Oled
- LG OLED
- LG OLED evo
- LG OLED CX
- LG OLED G1
- LG OLED E9
- LG OLED C9
- LG OLED W9
- LG OLED B9
- LG OLED W8
- LG OLED evo G5
- LG OLED C2
- LG OLED evo G3
- LG EF950V
- LG OLED evo G4
- LG C6V
- LG W8
- LG E8
- LG OLED65B6D
- LG OLED65G8
- LG B2
- LG OLED C6D
- LG OLED evo C4
- LG OLED C7
- LG OLED BX
- LG OLED W7
- LG OLED B1
- LG OLED B7
- LG OLED GX
- LG OLED B8PLA
- LG OLED E7
- LG OLED A1
- LG OLED C1
- LG OLED E8
- LG OLED B6V
- LG OLED C8
Gewoon een standaard stekker plaatsen zoals hier al vaker genoemd is.Deleon78 schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 12:21:
[...]
Hij heeft geen storing, maar wil de stekker er af knippen, kabel door buis halen, en weer een stekker plaatsen.
Tenzij een evt toekomstig probleem ontstaat door onjuiste montage van de stekker of een ondeugdelijke stekker, vervalt de garantie op de rest van het apparaat niet.
Zo moeilijk kan het niet zijn om dit zelf te monteren het zijn maar twee draadjes hè die je bovendien nog verwisselen mag ook.
Ok, formeel gezien mag je zelf niets aan de TV wijzigen om garantie problemen te voorkomen.
LG moet ergens een grens stellen.
Aan de andere kant is LG er zelf de oorzaak van dat de klant zich in allerlei bochten moet wringen.
De oplossing van een los netsnoer was zoveel makkelijk en goedkoper geweest.
Hierop is LG ook al vaak genoeg gewezen.
EV Hyundai Ioniq Electric 28 kWh | PV Oost 2960Wp / West 2560Wp | Thuisbatterij 1Komma5 17,2 kWh
In plaats van de hele muur openhakken kun je ook een sparing in de muur maken achter de tv en hier een stekkerdoos/verlengsnoer in plaatsen. Zo heb ik het opgelost, stekker van de tv hoeft dan niet door je muurNeFoRcE schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 11:31:
Bericht van LG over de stekker vervanging van de G1 :
Klopt inderdaad. Hij lijkt iets te doen met Live Playback.j.c.kees schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 10:02:
[...]
Als de TV aan staat dan is ook de HD altijd actief en draait de hardeschijf hoorbaar.
[ Voor 38% gewijzigd door MrIV op 25-06-2021 15:30 ]
Ja ik heb even gebeld met de lokale Expert waar ik de tv gekocht hebt. De medewerker gaf aan dat de Live Playback functie continue buffert en dus de HD actief is. Hij gaf ook aan dat het wellicht met gebruik van SSD verholpen kon zijn, maar kon niks garanderen.Deleon78 schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 11:04:
[...]
Zou het kunnen dat ie automatisch opneemt/buffert voor bv terugspoelen? Geen idee, geen ervaring mee.
Probeer eens een ssd?
Ben een beetje huiverig een dure SSD aan te schaffen en vervolgens geen verschil te merken.
Ja de medewerker zij ook dat dat erg ten koste gaat van de levensduur van de SSD.Deleon78 schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 15:31:
[...]
Ssd waar continu op geschreven wordt is misschien ook beetje meh. Geen terugkijkopties met apps / browser? Kpn gebruikt cloud.
Echt klote dit. Ik kijk via een CI module met Ziggo. Geen cloud naar mijn weten. Met de Ziggo Go app kan je volgens mij ook niet casten naar de tv.
[ Voor 7% gewijzigd door MrIV op 25-06-2021 15:34 ]
Oh zie nu wel dat dit kan via de Ziggo Go app. Via Apple Airplay. Maar lang niet alle content is hiervoor beschikbaarMrIV schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 15:33:
[...]
Ja de medewerker zij ook dat dat erg ten koste gaat van de levensduur van de SSD.
Echt klote dit. Ik kijk via een CI module met Ziggo. Geen cloud naar mijn weten. Met de Ziggo Go app kan je volgens mij ook niet casten naar de tv.
[ Voor 5% gewijzigd door MrIV op 25-06-2021 15:38 ]
Set your goals high, and don't stop till you get there.
Zeker zullen we het niet weten want je krijgt het hoofd van de ontwikkel (of de liability-)afdeling niet te spreken maar LG wordt enorm aangestuurd vanuit Seoul, de wil daar is wet. Kunnen die gekke Europeanen wel iets anders willen maar dat is dat maar zo'n raar continent dus waarom zouden ze. Het is dat het ze jaren geleden zo verbaasde dat wij Nederlanders als een malle Oleds kochten zodat een klein landje de grootste verbruiker werd waardoor het op de kaart kwam maar anders had men hier de laatste restjes gekregen omdat er grotere afzetmarkten waren.Koning-Admiraal schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 21:56:
Wat zou LG reden überhaupt zijn om zo trouw aan een C5 stekker te zijn. Het zorgt alleen maar voor ergernissen. Een platte stekker kun je dezelfde certificering geven. Het is al zo vaak besproken maar ze willen niet luisteren. Maar waarom? Met een platte stekker of een stekker dat je kunt ontkoppelen kun je een groter publiek bereiken.
Waarom geen platte stekker zou ik niet weten, wat een afneembare betreft denk ik dat ze wederom geen risico willen nemen dat mensen hun eigen stekkers gaan inpluggen met mogelijke ongelukken tot gevolg. Wat nog steeds raar is aangezien er genoeg tv's en monitors zijn met afneembare stekkers. Maar wederom: gekke koreanen.
- HoppyF
- Televisies
- LG
- Oled
- LG OLED
- LG OLED evo
- LG OLED CX
- LG OLED G1
- LG OLED E9
- LG OLED C9
- LG OLED W9
- LG OLED B9
- LG OLED W8
- LG OLED evo G5
- LG OLED C2
- LG OLED evo G3
- LG EF950V
- LG OLED evo G4
- LG C6V
- LG W8
- LG E8
- LG OLED65B6D
- LG OLED65G8
- LG B2
- LG OLED C6D
- LG OLED evo C4
- LG OLED C7
- LG OLED BX
- LG OLED W7
- LG OLED B1
- LG OLED B7
- LG OLED GX
- LG OLED B8PLA
- LG OLED E7
- LG OLED A1
- LG OLED C1
- LG OLED E8
- LG OLED B6V
- LG OLED C8
Het heeft weinig te maken met Europeanen maar gewoon met een stronteigenwijze LG.Wren schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 22:15:
[...]
Zeker zullen we het niet weten want je krijgt het hoofd van de ontwikkel (of de liability-)afdeling niet te spreken maar LG wordt enorm aangestuurd vanuit Seoul, de wil daar is wet. Kunnen die gekke Europeanen wel iets anders willen maar dat is dat maar zo'n raar continent dus waarom zouden ze. Het is dat het ze jaren geleden zo verbaasde dat wij Nederlanders als een malle Oleds kochten zodat een klein landje de grootste verbruiker werd waardoor het op de kaart kwam maar anders had men hier de laatste restjes gekregen omdat er grotere afzetmarkten waren.
Waarom geen platte stekker zou ik niet weten, wat een afneembare betreft denk ik dat ze wederom geen risico willen nemen dat mensen hun eigen stekkers gaan inpluggen met mogelijke ongelukken tot gevolg. Wat nog steeds raar is aangezien er genoeg tv's en monitors zijn met afneembare stekkers. Maar wederom: gekke koreanen.
In landen als de UK en USA hebben ze hun eigen stekkers maar die zijn net zo lomp als onze Schuko stekker en dus allemaal niet fatsoenlijk door een goot te trekken.
Het gaat dus niet om de stekker die eraan zit maar om het vaste netsnoer.
Dit had gewoon een los netsnoer moeten zijn die je makkelijk los kunt nemen en waar nodig vervangen.
De veiligheid van de TV en garantie komt daarmee niet in het geding.
Je zegt het zelf al, er zijn genoeg fabrikanten die apparatuur met losse netsnoeren leveren.
Excuses,ik wist niet dat jij het absolute antwoord paraat had heHoppyF schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 22:31:
[...]
Het heeft weinig te maken met Europeanen maar gewoon met een stronteigenwijze LG.
In landen als de UK en USA hebben ze hun eigen stekkers maar die zijn net zo lomp als onze Schuko stekker en dus allemaal niet fatsoenlijk door een goot te trekken.
Dit had gewoon een los netsnoer moeten zijn die je makkelijk los kunt nemen en waar nodig vervangen.
Je zegt het zelf al, er zijn genoeg fabrikanten die apparatuur met losse netsnoeren leveren.
Sterker nog, LG levert bij de ledtv's wel losse netsnoeren... Althans, ik heb pas een LG 49un7100 gekocht en daar zit gewoon een los twee-aderig netsnoer aan. Op wat oudere LG ledtv's zit ook losse netsnoeren.HoppyF schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 22:31:
[...]
Het heeft weinig te maken met Europeanen maar gewoon met een stronteigenwijze LG.
Raar eigenlijk dat bij Oled altijd een vast snoer zit. Ik kan hier de logica niet van inzien.
Volvo XC40 Recharge MY23 SM 19"
Ook die is trager als de externe HD is ingeplugd. Raar dat het zo n groot effect heeft.Millert schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 20:59:
Gebruik de tv gids ('guide' knop) om in 1 keer naar de juiste zender te zappen? Heb zelf ook Ziggo icm een Ci-kaart. Dan valt het ongemak nog mee.
Ik ga denk ik deze SSD schijf aanschaffen en hoop dat het dan opgelost is.
- HoppyF
- Televisies
- LG
- Oled
- LG OLED
- LG OLED evo
- LG OLED CX
- LG OLED G1
- LG OLED E9
- LG OLED C9
- LG OLED W9
- LG OLED B9
- LG OLED W8
- LG OLED evo G5
- LG OLED C2
- LG OLED evo G3
- LG EF950V
- LG OLED evo G4
- LG C6V
- LG W8
- LG E8
- LG OLED65B6D
- LG OLED65G8
- LG B2
- LG OLED C6D
- LG OLED evo C4
- LG OLED C7
- LG OLED BX
- LG OLED W7
- LG OLED B1
- LG OLED B7
- LG OLED GX
- LG OLED B8PLA
- LG OLED E7
- LG OLED A1
- LG OLED C1
- LG OLED E8
- LG OLED B6V
- LG OLED C8
Ligt dit niet aan KE?XeNoBiTe schreef op zaterdag 26 juni 2021 @ 13:01:
Niet te doen die levertijd van de 77G1, meer mensen die zitten te wachten op hun levering? Zou graag m’n ervaring hier delen maar zit als sinds 4 mei (!!) te wachten op mijn levering bij KE. Je zou bijna denken dat ze de productie hebben aangepast en dat er daardoor een vertraging is, want hij is bij de meeste webshops niet leverbaar al weken.
Ik zie dat Wehkamp wel voorraad heeft.
Andere prijs denk ik.
Stem met KE wel af dat je bij latere levering wel je recht behoud op de cashback.
https://www.wehkamp.nl/lg...-4k-ultra-hd-tv-16720431/
77g1 gekocht bij een winkel in Huissen paar weken geleden. Janssen Elektro (onderdeel van EP). Had hem met een paar dagen. Heb wellicht geluk gehad.XeNoBiTe schreef op zaterdag 26 juni 2021 @ 13:01:
Niet te doen die levertijd van de 77G1, meer mensen die zitten te wachten op hun levering? Zou graag m’n ervaring hier delen maar zit als sinds 4 mei (!!) te wachten op mijn levering bij KE. Je zou bijna denken dat ze de productie hebben aangepast en dat er daardoor een vertraging is, want hij is bij de meeste webshops niet leverbaar al weken.
- HoppyF
- Televisies
- LG
- Oled
- LG OLED
- LG OLED evo
- LG OLED CX
- LG OLED G1
- LG OLED E9
- LG OLED C9
- LG OLED W9
- LG OLED B9
- LG OLED W8
- LG OLED evo G5
- LG OLED C2
- LG OLED evo G3
- LG EF950V
- LG OLED evo G4
- LG C6V
- LG W8
- LG E8
- LG OLED65B6D
- LG OLED65G8
- LG B2
- LG OLED C6D
- LG OLED evo C4
- LG OLED C7
- LG OLED BX
- LG OLED W7
- LG OLED B1
- LG OLED B7
- LG OLED GX
- LG OLED B8PLA
- LG OLED E7
- LG OLED A1
- LG OLED C1
- LG OLED E8
- LG OLED B6V
- LG OLED C8
Updates gaan in batches inderdaad.r0p schreef op zaterdag 26 juni 2021 @ 15:22:
Lees overal dat er een nieuwe update te downloaden zou zijn voor de G1. Ook in Nederland. Heb echter nog niks voorbij zien komen.
Gebeurd dit in batches ?
Wil je snel updaten dan kun je zelf de firmware downloaden en vanaf USB stick installeren.
Wil nu een [Oled 65 BX6LB aanschaffen.
Heb al overal in zitten"graven",maar kom er toch niet helemaal aan uit.
Mijn vraag is;
Ga ik hier op achteruit als ik deze Oled BX6LB zou aanschaffen.
Zelf denk en hoop ik van niet omdat deze Oled weer 2 jaar jonger is en misschien de processor niet beter is.
Wie kan mij een goed antwoord geven hierop?
Bij voorbaat dank
- HoppyF
- Televisies
- LG
- Oled
- LG OLED
- LG OLED evo
- LG OLED CX
- LG OLED G1
- LG OLED E9
- LG OLED C9
- LG OLED W9
- LG OLED B9
- LG OLED W8
- LG OLED evo G5
- LG OLED C2
- LG OLED evo G3
- LG EF950V
- LG OLED evo G4
- LG C6V
- LG W8
- LG E8
- LG OLED65B6D
- LG OLED65G8
- LG B2
- LG OLED C6D
- LG OLED evo C4
- LG OLED C7
- LG OLED BX
- LG OLED W7
- LG OLED B1
- LG OLED B7
- LG OLED GX
- LG OLED B8PLA
- LG OLED E7
- LG OLED A1
- LG OLED C1
- LG OLED E8
- LG OLED B6V
- LG OLED C8
Je gaat erop vooruit in het formaat.Gezellig schreef op zaterdag 26 juni 2021 @ 18:54:
Heb momenteel een Oled 55C8PL en ben hier zeer tevreden over.
Wil nu een [Oled 65 BX6LB aanschaffen.
Heb al overal in zitten"graven",maar kom er toch niet helemaal aan uit.
Mijn vraag is;
Ga ik hier op achteruit als ik deze Oled BX6LB zou aanschaffen.
Zelf denk en hoop ik van niet omdat deze Oled weer 2 jaar jonger is en misschien de processor niet beter is.
Wie kan mij een goed antwoord geven hierop?
Bij voorbaat dank
Voor de rest krijg je er HDMI 2.1 bij.
De processor maakt weinig verschil.
Een B is trager dan een C maar omdat je een nieuwere B hebt valt het verschil weg.
Niet alleen KE heeft geen voorraad, ook veel van de andere bekendere webshops (waar je goed kunt onderhandelen) zitten al lange tijd zonder voorraad. Bol, wehkamp en dat soort zaken tellen niet mee IMO qua prijsstelling. Die cashback hou ik zeker scherp in de gaten, vooral omdat je de streepjescode van de doos nodig hebt. Hoop op snelle levering, Xbox series X en talloze HDR films staan klaar! 🤤HoppyF schreef op zaterdag 26 juni 2021 @ 15:18:
[...]
Ligt dit niet aan KE?
Ik zie dat Wehkamp wel voorraad heeft.
Andere prijs denk ik.
Stem met KE wel af dat je bij latere levering wel je recht behoud op de cashback.
https://www.wehkamp.nl/lg...-4k-ultra-hd-tv-16720431/
Bij mij andersom. Heb de tv maar kan geen ps5 of xbox series x bemachtigenXeNoBiTe schreef op zaterdag 26 juni 2021 @ 21:12:
[...]
Niet alleen KE heeft geen voorraad, ook veel van de andere bekendere webshops (waar je goed kunt onderhandelen) zitten al lange tijd zonder voorraad. Bol, wehkamp en dat soort zaken tellen niet mee IMO qua prijsstelling. Die cashback hou ik zeker scherp in de gaten, vooral omdat je de streepjescode van de doos nodig hebt. Hoop op snelle levering, Xbox series X en talloze HDR films staan klaar! 🤤
Was vorig weekend heel goedkoop en nu weer (€1995 voor cashback)
Hij is zo goedkoop dat ik me ook weer afvraag wat het addertje is( maar dat kan ook mijn negatieve mindset zijn 🤣)
Ik weet dat hofma goede reviews krijgt maar toch.
Ben benieuwd naar jullie ervaringen of gedachtes erbij
- HoppyF
- Televisies
- LG
- Oled
- LG OLED
- LG OLED evo
- LG OLED CX
- LG OLED G1
- LG OLED E9
- LG OLED C9
- LG OLED W9
- LG OLED B9
- LG OLED W8
- LG OLED evo G5
- LG OLED C2
- LG OLED evo G3
- LG EF950V
- LG OLED evo G4
- LG C6V
- LG W8
- LG E8
- LG OLED65B6D
- LG OLED65G8
- LG B2
- LG OLED C6D
- LG OLED evo C4
- LG OLED C7
- LG OLED BX
- LG OLED W7
- LG OLED B1
- LG OLED B7
- LG OLED GX
- LG OLED B8PLA
- LG OLED E7
- LG OLED A1
- LG OLED C1
- LG OLED E8
- LG OLED B6V
- LG OLED C8
Hofma gaat regelmatig mee met lage prijzen.-Rutger- schreef op zondag 27 juni 2021 @ 08:49:
Iemand toevallig de 65 G1 afgelopen week bij hofma besteld?
Was vorig weekend heel goedkoop en nu weer (€1995 voor cashback)
Hij is zo goedkoop dat ik me ook weer afvraag wat het addertje is( maar dat kan ook mijn negatieve mindset zijn 🤣)
Ik weet dat hofma goede reviews krijgt maar toch.
Ben benieuwd naar jullie ervaringen of gedachtes erbij
Niets bijzonders dus. Het is ook een officiële LG dealer.
De ervaringen daar zijn wat wisselend lees dus de shop reviews.
[ Voor 5% gewijzigd door HoppyF op 27-06-2021 11:50 ]
3 weken geleden bij PlatteTV besteld had hem binnen 5 dagen in huis..XeNoBiTe schreef op zaterdag 26 juni 2021 @ 13:01:
Dank je wel voor je reactie:HoppyF schreef op zondag 27 juni 2021 @ 11:49:
[...]
Hofma gaat regelmatig mee met lage prijzen.
Niets bijzonders dus. Het is ook een officiële LG dealer.
De ervaringen daar zijn wat wisselend lees dus de shop reviews.
Idd wisselende reviews maar aangezien het een officiële dealer is geloof ik dat wel.
Enige is dat ik over 1.5 maand verhuis en ik de tv koop voor het nieuwe huis. Ik wil hem nu dan eigenlijk ook nog niet hebben want ik hang m nu toch nog niet op.
Eigenlijk moet ik nu dus ook nog niet de price watch in de gaten houden want ik maak mezelf alleen maar gek 😅
Mag ik je nog een vraag stellen? ( of iemand anders)
Als geld geen rol speelt zou je dan voor een 65 inch C1 gaan of G1?
Normaal gesproken zou ik meteen de G1 zeggen gezien het evo scherm en hoe plat hij tegen de muur aan wordt geplaatst, maar ik lees best veel negatieve verhalen over roze tinten e.d.
Best bizar dat je daar over na moet denken bij zo’n duur product.
Mijn vraag is dan eigenlijk ook. Zijn Dit uitzonderingen of komt het best veel voor?
Een deel van de C1s heeft ook gewoon een evo paneel (met via software een downgrade in helderheid). Dus daar kan je mogelijk ook gewoon roze tinting hebben. Wat ik begreep hebben de nieuwe batches nauwelijks meer last van die tinting, maar je weet nooit welke batch je krijgt-Rutger- schreef op zondag 27 juni 2021 @ 13:42:
[...]
Dank je wel voor je reactie:
Idd wisselende reviews maar aangezien het een officiële dealer is geloof ik dat wel.
Enige is dat ik over 1.5 maand verhuis en ik de tv koop voor het nieuwe huis. Ik wil hem nu dan eigenlijk ook nog niet hebben want ik hang m nu toch nog niet op.
Eigenlijk moet ik nu dus ook nog niet de price watch in de gaten houden want ik maak mezelf alleen maar gek 😅
Normaal gesproken zou ik meteen de G1 zeggen gezien het evo scherm en hoe plat hij tegen de muur aan wordt geplaatst, maar ik lees best veel negatieve verhalen over roze tinten e.d.
Mijn vraag is dan eigenlijk ook. Zijn Dit uitzonderingen of komt het best veel voor?

- HoppyF
- Televisies
- LG
- Oled
- LG OLED
- LG OLED evo
- LG OLED CX
- LG OLED G1
- LG OLED E9
- LG OLED C9
- LG OLED W9
- LG OLED B9
- LG OLED W8
- LG OLED evo G5
- LG OLED C2
- LG OLED evo G3
- LG EF950V
- LG OLED evo G4
- LG C6V
- LG W8
- LG E8
- LG OLED65B6D
- LG OLED65G8
- LG B2
- LG OLED C6D
- LG OLED evo C4
- LG OLED C7
- LG OLED BX
- LG OLED W7
- LG OLED B1
- LG OLED B7
- LG OLED GX
- LG OLED B8PLA
- LG OLED E7
- LG OLED A1
- LG OLED C1
- LG OLED E8
- LG OLED B6V
- LG OLED C8
Als ik nu zou mogen kiezen zou ik voor de G1 gaan.-Rutger- schreef op zondag 27 juni 2021 @ 13:42:
[...]
Dank je wel voor je reactie:
Tinting komt voor maar zo dramatisch is het niet.
Mocht je de pech hebben toevallig wel een exemplaar met duidelijk zichtbare tinting te hebben dan kun je deze om laten ruilen.
Bij een C1 kun je dit ook treffen.
Als je nu nog geen TV nodig hebt dan kun je de aankoop uitstellen.
Wel opletten met de cashback actie die af gaat lopen straks.
Je weet immers niet of deze verlengd gaat worden. Soms wel maar dat is geen zekerheid.
Ik bestel hem idd wel voor 1 augustus
Ben een G1 aan het overwegen waarbij een PS3 als Blu-Ray speler functioneert.
Indien je vragen hebt over inbranden bij OLED televisies, gebruik dan eerst even de zoekfunctie. Dit onderwerp is namelijk al regelmatig uitgebreid besproken.
Zie ook D vd V in "[LG OLED] Ervaringen & Discussie" Datzelfde geldt voor vragen over stekkers.
🔍 Inbranden: [LG OLED] Ervaringen & Discussie
🔎 Stekkers: [LG OLED] Ervaringen & Discussie
Goede aanbieding gezien of nodig? Check OLED Televisies aanbiedingen- & kortingscodetopic
Vragen/opmerkingen over de LG Cashback Actie? Daarvoor kan je terecht in [LG OLED] cashback topic
Discussies over welke (HDMI)-kabels te gebruiken kan in Zilveren HIFI-kabels gesmeed door elfen bij maanlicht #6.