Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devilsnight
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23-08 12:35
Ik zie nu voor het eerst de nieuwe firmware update. Sommigen hebben issues dus? C9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deleon78
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 18-09 18:08
.

[ Voor 99% gewijzigd door Deleon78 op 26-07-2021 14:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aspellinside
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 18-09 13:58

aspellinside

Out Of Control

martijn_me schreef op dinsdag 15 juni 2021 @ 12:36:
Iemand problemen met Dolby Vision icm de Marantz SR7010 op de 55C9GLA na installeren van de nieuwe 5.10.4 update? Voor de update werkte alles perfect, playback via Apple tv4k @ 4K/59.97/dv maar nu knippert mijn tv alsof deze connection issues heeft. HDMI test via de Apple tv geeft aan dat alles ok is. Apple tv direct op de tv gaat ook goed. Is dus een Marantz vs LG C9 issue?
Tv al 10 minuten van de netspanning gehad en Appletv al een keertje opnieuw ingesteld. Als ik dv uitzet op de Appletv en op HDR zet werkt alles prima.
Hier dezelfde problemen met een 65C9GLA in combinatie met een Denon AVR-S650H na installatie van de nieuwe firmware. :|

Nvidia Shield met Netflix/Disney/Amazon etc.

LG OLED C9 | Denon AVR-S650H | Nvidia Shield Pro 2019 | VU+ Ultimo 4K | Xbox One | Playstation 4 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devilsnight
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23-08 12:35
Deleon78 schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 10:39:
[...]

Dat heb je blijkbaar al gelezen. Wat is je vraag?
Het lijkt vooral om issues te gaan met eARC en receivers? Zelf gebruik ik geen receiver, dus ik kan hem denk ik wel updaten. Wat is er nog meer aangepakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stormtrooper
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:29

Stormtrooper

Stormtroopers Of Death

Ik heb nu nog een 10+ jaar oude Samsung Plasma met een Nvidia Shield Pro en een Xbox Series X dus wil eigenlijk wel een andere TV.

Onlangs voor mezelf de beslissing genomen voor een 65" CX of een Samsung QLED 65Q90T te gaan. Die laatste is nu erg goedkoop maar heeft geen Dolby Vision.. CX is bijna niet meer leverbaar, C1 kost bijna het dubbele van die Samsung...

Ik heb verder helemaal geen ervaring met 4K, HDR en dat soort dingen (en ook niemand bij wie ik dat zou kunnen zien) maar ben bang dat als ik nu die Samsung zou kopen, ik mogelijk toch spijt krijg vanwege die Dolby Vision.

Pas de Mediamarkt ingelopen (was even wennen na een jaar lang uberhaupt niet meer de stad in te zijn geweest). Daar een LG OLED en een QLED naast elkaar aan het werk gezien. Viel me op dat de kleuren op de LG mooier waren maar zeker als de scene donkerder werd, de QLED meer details (houtnerven enzo) leek te tonen.

Wat denken jullie (met wel de ervaring met een mooie OLED): is een OLED met Dolby Vision zoveel mooier en is dat Dolby Vision belangrijk genoeg om zo'n 1000 euro meer neer te leggen dan voor een QLED?

Stormtroopers toys: Asus Strix 16, Samsung S24 Ultra, HP Z4 G4.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheLarger1
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 17-09 23:44
Stormtrooper schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 13:30:
Ik heb nu nog een 10+ jaar oude Samsung Plasma met een Nvidia Shield Pro en een Xbox Series X dus wil eigenlijk wel een andere TV.

Onlangs voor mezelf de beslissing genomen voor een 65" CX of een Samsung QLED 65Q90T te gaan. Die laatste is nu erg goedkoop maar heeft geen Dolby Vision.. CX is bijna niet meer leverbaar, C1 kost bijna het dubbele van die Samsung...

Ik heb verder helemaal geen ervaring met 4K, HDR en dat soort dingen (en ook niemand bij wie ik dat zou kunnen zien) maar ben bang dat als ik nu die Samsung zou kopen, ik mogelijk toch spijt krijg vanwege die Dolby Vision.

Pas de Mediamarkt ingelopen (was even wennen na een jaar lang uberhaupt niet meer de stad in te zijn geweest). Daar een LG OLED en een QLED naast elkaar aan het werk gezien. Viel me op dat de kleuren op de LG mooier waren maar zeker als de scene donkerder werd, de QLED meer details (houtnerven enzo) leek te tonen.

Wat denken jullie (met wel de ervaring met een mooie OLED): is een OLED met Dolby Vision zoveel mooier en is dat Dolby Vision belangrijk genoeg om zo'n 1000 euro meer neer te leggen dan voor een QLED?
Je geeft zelf al aan dat je de LG mooier vind, dat vind ik ook maar kan ook persoonlijk zijn.

Wat ik je wel kan meegeven is dat je bij PlatteTV etc eens een aanvraag kan doen voor de 65” C1, ik keek ook naar de CX maar de ‘persoonlijke’ korting kan de C1 wel richting de 1825€ krijgen exclusief de 100€ cashback van LG.

Wellicht maakt dat je keuze wat makkelijker..

AMD Ryzen 7 5800X - ASUS ROG STRIX X470-F - AMD Radeon 6900XT - LG 34GN850-B

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Dolby Vision is juist de meerwaarde van een UHD TV zeker bij een OLED de moeite waard.
Ik keek even naar de prijs van de genoemde Samsung die ligt zo rond de €1100.
Daar koop je geen 65 inch LG voor, maar het verschil is geen €1000.
Kijk het prijstopic er even op na.
De CX zijn uitlopend maar vast nog wel te koop.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Stormtrooper
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:29

Stormtrooper

Stormtroopers Of Death

Bedankt heren, OLED65C16LA besteld, hoor dadelijk wanneer het geleverd gaat worden, heb ik nog ff tijd om een dagje vrij te nemen en de huiskamer te verbouwen hahahaha.

Stormtroopers toys: Asus Strix 16, Samsung S24 Ultra, HP Z4 G4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 18-09 16:50
Rembock schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 18:25:
[...]

Zo te lezen heb je op je TV alles goed aangezet/ingesteld, ik ga er even van uit dat je de receiver aan het goede hdmi poort op je TV hebt aangesloten. Ik raad aan je verder in de receiver te verdiepen, waarschijnlijk ligt daar de oorzaak van het probleem.
Een optische kabel zal geen oplossing voor je probleem zijn, hier gaat alleen audio over voor zover mijn kennis reikt.
De grap is (daar kwam ik begin deze week achter) dat je via een menu "meer opties" een mogelijkheid om de receiver aan/uit te zetten. Dit werkt ook gewoon. Waarom het niet automatisch kan bij inschakelen TV is me nog steeds een raadsel. Met de optische kabel was de hoop dat de TV dan altijd probeert om de receiver aan te zetten middels de IR blaster in plaats van een HDMI CEC (Simplink) opdracht.

De wijzen komen uit het Oosten!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Farabi
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
Wat zijn de patchnotes van de nieuwe firmware voor de c9? 05.10.04

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• benchMarc
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 18-09 12:49

Tja, als ik voor mezelf spreek... Had eerst een Panasonic VT60 plasma. Toen een LG 55 C9 gekocht. Vond hem toch wat te klein, maar beeldkwaliteit was gewoon echt beter dan de VT60. Jaar later een LG 77 CX aangeschaft en totaal geen spijt. Beste scherm wat ik ooit heb gezien. 4K gamen op 120Hz (PC aangesloten), topcontrast, gewoon alles goed. Ook nul last van inbranden ondanks veel gegamed met constant een minimap op het scherm. Bij de plasma's kreeg ik benauwd bij elk logo. Had altijd veel last van retentie, en bij een plasma die ik kocht tijdens WK2010 had ik na verloop van tijd al de NOS ingebrand in het scherm, wat nooit meer is vedwenen. Die zorgen heb ik niet meer gehad bij OLED.

OLED dus gewoon, als goed contrast je lief is en je niet in een woonkamer kijkt waar de zon fel binnen schijnt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medico
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 17-09 20:06
Nou, na wat heen en weer gemail met plattetv een nieuwe g1 gekregen ivm paars/roze teinting links van het beeld...maar helaas ook deze precies het zelfde probleem.
Kijk t een week aan, maar denk nu al dat ie ook terug gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deleon78
Als je niets toe te voegen hebt, post dan niets.

[ Voor 79% gewijzigd door FeaR op 18-06-2021 17:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
Deleon78 schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 21:41:
[...]
Als je niets toe te voegen hebt, post dan niets.
Kan ik ook over jouw post zeggen. Maar goed, had het al gedaan. Krijg een warboel aan resultaten.

[ Voor 15% gewijzigd door FeaR op 18-06-2021 17:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apache
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 16-09 10:29

Apache

amateur software devver

martijn_me schreef op dinsdag 15 juni 2021 @ 12:36:
Iemand problemen met Dolby Vision icm de Marantz SR7010 op de 55C9GLA na installeren van de nieuwe 5.10.4 update? Voor de update werkte alles perfect, playback via Apple tv4k @ 4K/59.97/dv maar nu knippert mijn tv alsof deze connection issues heeft. HDMI test via de Apple tv geeft aan dat alles ok is. Apple tv direct op de tv gaat ook goed. Is dus een Marantz vs LG C9 issue?
Tv al 10 minuten van de netspanning gehad en Appletv al een keertje opnieuw ingesteld. Als ik dv uitzet op de Appletv en op HDR zet werkt alles prima.
Exact hetzelfde probleem, het is wel echt compleet onbruikbaar. Bij testen moet dit toch meteen opvallen?

Achterlijke update dus ... gelukkig wel een wijdverspreid probleem, hopelijk daardoor sneller een fix.

If it ain't broken it doesn't have enough features

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn_me
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 18-09 17:34
Apache schreef op vrijdag 18 juni 2021 @ 12:06:
[...]

Exact hetzelfde probleem, het is wel echt compleet onbruikbaar. Bij testen moet dit toch meteen opvallen?

Achterlijke update dus ... gelukkig wel een wijdverspreid probleem, hopelijk daardoor sneller een fix.
Ja inderdaad, dit had best tevoorschijn mogen komen met testen.. 8)7 |:( Anyway als je het ding op HDR zet kun je de ATV nog weel gebruiken met een receiver ertussen. Dat scheelt een beetje.

Hopelijk snel een fix inderdaad!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aspellinside
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 18-09 13:58

aspellinside

Out Of Control

martijn_me schreef op vrijdag 18 juni 2021 @ 12:26:
[...]

Ja inderdaad, dit had best tevoorschijn mogen komen met testen.. 8)7 |:( Anyway als je het ding op HDR zet kun je de ATV nog weel gebruiken met een receiver ertussen. Dat scheelt een beetje.

Hopelijk snel een fix inderdaad!
Hier de discussie op het LG forum. Het is dus de combinatie van Denon/Marantz receivers met de TV.

https://lgcommunity.us.co...olby-vision-since-5-10-04

LG OLED C9 | Denon AVR-S650H | Nvidia Shield Pro 2019 | VU+ Ultimo 4K | Xbox One | Playstation 4 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deleon78
.

[ Voor 99% gewijzigd door Deleon78 op 26-07-2021 14:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waffel10
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 08-09 21:14
Hier ook de LG 05.10.04 firmware die mijn setup grotendeels om zeep heeft geholpen. Het is nu onmogelijk geworden om content met Dolby Vision te bekijken op mijn Apple TV 4K, welke is aangesloten op een Denon x2600h: steeds valt het beeld weg.

Hopelijk snel een fix.

EDIT / FIX: Op de AppleTV onder "Maak materiaal passend" beide opties aanzetten heeft bij mij geholpen. Voorheen had ik allen Dynamisch bereik passend geactiveerd.
Nadat ik Beeldsnelheid passend had aangezet weer netjes een Dolby Vision logo en geen haperingen meer (vooralsnog).

[ Voor 51% gewijzigd door waffel10 op 18-06-2021 14:35 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DutchOwnage
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22:59
https://www.whathifi.com/...4k120hz-with-dolby-vision

Nu hopen dat de 2020 modellen ook op redelijke termijn zullen volgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn_me
  • Laatst online: 18-09 17:34
Deleon78 schreef op vrijdag 18 juni 2021 @ 13:25:
[...]

Ook als het merk/type specifiek is? Hoe verwacht je dat ze dat testen? Misschien ligt het wel aan de receiver?
Nou wat ik er zo van lees gaat het nu niet bepaald om 1 type receiver maarja wat weet ik er ook van :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deleon78
.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apache
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 16-09 10:29

Apache

amateur software devver

Deleon78 schreef op vrijdag 18 juni 2021 @ 13:25:
[...]

Ook als het merk/type specifiek is? Hoe verwacht je dat ze dat testen? Misschien ligt het wel aan de receiver?
De 2 meest populaire merken van receivers, die tot nu toe altijd perfect dolby vision hebben ondersteund. Jaja, misschien ligt het aan de receivers :?

Laten we gewoon hopen dat hun bug snel terug rechtgezet is.

If it ain't broken it doesn't have enough features

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• |sWORDs|
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18-09 18:41

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Apache schreef op vrijdag 18 juni 2021 @ 21:56:
[...]

De 2 meest populaire merken van receivers, die tot nu toe altijd perfect dolby vision hebben ondersteund. Jaja, misschien ligt het aan de receivers :?

Laten we gewoon hopen dat hun bug snel terug rechtgezet is.
Wel 2 merken die de HDMI boards delen.

Te Koop:24 Core Intel Upgradeset

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22:40

remco_k

een cassettebandje was genoeg

Apache schreef op vrijdag 18 juni 2021 @ 21:56:
[...]

Dat kan prima en zolang niemand de feiten heeft, is het gissen. Realiteit is in ieder geval dat het heel goed aan de receiver kant kan liggen, of aan de tv kant, of beide.

Het gebeurd vaak zat dat fabrikanten net een beetje out of spec zijn met hun implementatie van X (been there, done that, met grote duitse geromeerde fabrikanten). Als een andere fabrikant toevallig ook out of spec is met X (al dan niet met opzet), kan dat toch nog een werkende setup opleveren. Echter, past dan één van die fabrikanten iets aan omdat hij dat heeft ontdekt en wil gaan voldoen aan de specs, dan kan dát er toe leiden dat iets wat voorheen goed werkte ineens niet meer werkt.
In zo'n geval ligt de oorzaak van het probleem niet bij de fabrikant die de fix deed. Dat is LG (misschien!) in dit verhaal.

Het is vervelend, maar geef de bedrijven even de tijd om het op te lossen.

Alles kan stuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rened80
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 11-08 11:47
waffel10 schreef op vrijdag 18 juni 2021 @ 14:27:
Hier ook de LG 05.10.04 firmware die mijn setup grotendeels om zeep heeft geholpen. Het is nu onmogelijk geworden om content met Dolby Vision te bekijken op mijn Apple TV 4K, welke is aangesloten op een Denon x2600h: steeds valt het beeld weg.

Hopelijk snel een fix.

EDIT / FIX: Op de AppleTV onder "Maak materiaal passend" beide opties aanzetten heeft bij mij geholpen. Voorheen had ik allen Dynamisch bereik passend geactiveerd.
Nadat ik Beeldsnelheid passend had aangezet weer netjes een Dolby Vision logo en geen haperingen meer (vooralsnog).
Dit helpt bij mij ook. Ik heb de Apple TV op 4k gezet en beide beeldinstellingen op maak passend gezet. Netflix via de Apple TV geeft dolby vision door op mijn c9. Of dit ook voor infuse werkt weet ik niet, heb geen dolby vision materiaal voorhanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jheroun
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
Ik ga het binnenkort zien, deze week de 4k Dolbyvision LOTR box binnengekregen, zou een beetje jammer zijn als de blurayspeler op HDR moet omdat LG ruzie heeft met mijn Marantz. Of beter, nog meer ruzie, als de receiver aan staat op TV audio moet ik de TV tegenwoordig handmatig op EARC zetten om geluid over de receiver te krijgen. Dat ging twee weken geleden nog automatisch.

Ach, er wordt vast aan een update gewerkt. En als dit gefikst is doe ik nooit meer een update denk ik :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 05:53

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Millert
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 20:11
Het valt me sinds kort op, tijdens het kijken van Dolby Vision materiaal, dat er rond felle objecten tegen een donkerdere achtergrond een zwarte flikkering zichtbaar is. Bijvoorbeeld bij de tweede aflevering van Loki, de scène waarbij ze terug gaan naar de tent en er fakkels/lampen hangen, direct rond het licht een schaduw / zwarte omtrek.

En bij een aflevering van The Morning Show op Apple TV, alsof het gehele scherm subtiel knippert bij donkere scènes (heel even feller, zwart wordt grijzer). Edit: Gezien de langere relatief donkere scenes in de specifieke aflevering van TMS kan dit wel eens de ABL zijn. Dit komt wel overeen met hetgeen ik zag https://www.reddit.com/r/...um=&utm_content=post_body.

Omdat me dit eerder niet is opgevallen vraag ik me af of het misschien iets is in de laatste firmware, 03.23.06 die ik heb geïnstalleerd (65 CX) . Is nog iemand iets soortgelijks opgevallen? Het kan natuurlijk ook aan de specifieke afleveringen liggen.

[ Voor 23% gewijzigd door Millert op 19-06-2021 21:38 ]

EV Hyundai Ioniq Electric 28 kWh | PV Oost 2960Wp / West 2560Wp | Thuisbatterij 1Komma5 17,2 kWh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrGizMo
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 16-09 19:37
03.23.06 update wel of niet doen eigenlijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
ik heb de patchnotes van de nieuwste firmware (05.10.04) op de C9 nog steeds niet kunnen vinden. iemand? lost deze de problemen op met 120hz flickering?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Millert
Farabi schreef op zondag 20 juni 2021 @ 14:15:
ik heb de patchnotes van de nieuwste firmware (05.10.04) op de C9 nog steeds niet kunnen vinden. iemand? lost deze de problemen op met 120hz flickering?
Staan gewoon op de LG site, als je bij support je televisie model op zoekt.

Detailed applicable model list : Please check with reference Tab exactly
* SW information

1. Improvement

1) Who.Where.What Service that informs details of current program will be available in U.K. (UK Only)

2) Software update contains minor bug fixes

https://www.lg.com/nl/support/product/lg-OLED55C9PLA

EV Hyundai Ioniq Electric 28 kWh | PV Oost 2960Wp / West 2560Wp | Thuisbatterij 1Komma5 17,2 kWh

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Millert schreef op zondag 20 juni 2021 @ 14:51:
[...]

Staan gewoon op de LG site, als je bij support je televisie model op zoekt.

Detailed applicable model list : Please check with reference Tab exactly
* SW information

1. Improvement

1) Who.Where.What Service that informs details of current program will be available in U.K. (UK Only)

2) Software update contains minor bug fixes

https://www.lg.com/nl/support/product/lg-OLED55C9PLA
Maar WAT staat er gewoon? :?
Aan deze tekst heb je immers niets.
Wat is “Improvement”?
Wat zijn “minor bug fixes”.
Dit is zinloze informatie op deze manier, zet er duidelijk bij wat er gedaan is, of noem niets.
Geen verwijt aan jou maar aan LG.
Apple is wat dat betreft een stuk duidelijker als er een nieuwe versie uitkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deleon78
.

[ Voor 98% gewijzigd door Deleon78 op 26-07-2021 14:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Deleon78 schreef op zondag 20 juni 2021 @ 15:17:
Toch doodnormale patchnotes? Blijkbaar niets wat het vermelden waard is, naast de who.what.where functionaliteit.
Je ziet dit helaas vaker zo.
Als er dan niets te melden is wat de moeite niet waard is kun je je ook afvragen of het uitbrengen van deze firmware wel zo nodig was en het niet beter zou zijn te wachten tot een volgende release.
Ik ben misschien wat knorrig maar er zijn zoveel zaken die nog in firmware verwerkt zouden moeten worden maar die maar blijven liggen.
Een vrij nutteloze release kost alleen maar tijd en geld en levert niets op.
Ik heb lange tijd bij een groot internationaal IT bedrijf gewerkt en weet dat het uitbrengen van nieuwe firmware niet even snel en gratis kan gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deleon78
.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SilverRST
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 25-07-2023
Hallo,
ik heb een enige tijd uitgevogeld welke tv ik wil aanschaffen voor pc gaming en netflix en heb de 48CX en 48C1 op mijn lijstje maar het wordt hoogst waarschijnlijk de 48C1. Nou zou ik graag aan de eigenaren van de 48C1 willen vragen of er noticeable inputlag is voor pc gaming? En welke picture modes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bloobje
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 15-09 10:54
Is een LG OLED55CX6LA kopen voor €1.099 nog de moeite nu of toch een nieuwer model kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MatthijsBrabant
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 21-06-2021
bloobje schreef op zondag 20 juni 2021 @ 19:21:
Is een LG OLED55CX6LA kopen voor €1.099 nog de moeite nu of toch een nieuwer model kopen?
Ik heb hier ook vraag over gesteld op het forum. Heel concreet is het voor mij nog niet, ik heb de C1 nu ook zien staan bij hofma voor 1299 exclusief cashback. Dus dan is verschil relatief klein. Maar ik ken de leverancier Hofma onvoldoende en de reviews zijn niet altijd positief betreffende service.
De cx heeft wel hele mooie resultaten in de consumentengids test, ook in vergelijk met de c1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmasterS
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 18-09 12:58
MatthijsBrabant schreef op zondag 20 juni 2021 @ 19:36:
[...]

Ik heb hier ook vraag over gesteld op het forum. Heel concreet is het voor mij nog niet, ik heb de C1 nu ook zien staan bij hofma voor 1299 exclusief cashback. Dus dan is verschil relatief klein. Maar ik ken de leverancier Hofma onvoldoende en de reviews zijn niet altijd positief betreffende service.
De cx heeft wel hele mooie resultaten in de consumentengids test, ook in vergelijk met de c1.
Heb zelf de C1 afgelopen dinsdag bij plattetv gekocht, heb wel even die heren en dames gemaild over deze prijs , bedankt ;).

hofma ken ik zelf ook niet, C1 is wel echt fijne tv, aangeschaft met het oog op motion verbeteringen, kom van een panasonic plasma af en ja dat was altijd super. als je ook gaat gamen met VRR etc raad ik de C1 aan, zo niet is een CX echt gewoon goed. CX heeft alleen minimaal 40hz voor VRR en de C1 kan dat al op 20hz doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deleon78
.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmasterS
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 18-09 12:58
Deleon78 schreef op zondag 20 juni 2021 @ 20:46:
[...]

Ik kan Hofma niet echt aanraden. “Op voorraad” betekent niet op voorraad (enkele weken moet wachten) en ze houden zich niet aan de gemaakte afspraken. Maar goed, dozen schuiven in happy flow kunnen ze vast goed :)
Platte tv heeft ook zijn "slechtere " verhalen. Weet alleen. Voor wie nu. 5 dagen testen en spelen is deze C1 wel een genot na 9 jaar een plasma tv. Mis hem nog steeds niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thrawni
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 15-09 18:28
Vraagje, vandaag ben ik gaan zoeken naar defecte pixels en nu kom ik het volgende tegen:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ci6m9zUjqKG8LbwBUgNCmJEfS58=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/eSBA35Eu4MgHau0S0exSVgRH.jpg?f=fotoalbum_large

Dat zwarte stipje is goed te zien op achtergronden die volledig wit zijn. Als het zwart is is het niet te zien, bij volledig groen of blauw amper te zien en als ik met de magic remote’s wijzer erover heen hover zie je het nog een beetje. Is dit duidelijk een dooie pixel? Heb de CX sinds maart dit jaar

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rR65SzxeLCVtiCNioxuA3JuiFoE=/x800/filters:strip_exif()/f/image/QKZccrjCARbEnYlM2ugBTRWY.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 17% gewijzigd door Thrawni op 20-06-2021 21:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
.

[ Voor 99% gewijzigd door xileS op 24-06-2021 11:01 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Thrawni schreef op zondag 20 juni 2021 @ 21:22:
Vraagje, vandaag ben ik gaan zoeken naar defecte pixels en nu kom ik het volgende tegen:

[Afbeelding]

Dat zwarte stipje is goed te zien op achtergronden die volledig wit zijn. Als het zwart is is het niet te zien, bij volledig groen of blauw amper te zien en als ik met de magic remote’s wijzer erover heen hover zie je het nog een beetje. Is dit duidelijk een dooie pixel? Heb de CX sinds maart dit jaar

[Afbeelding]
Nooit op zoek gaan naar dode pixels. :P
Bij normaal gebruik zie je een enkele dode pixel ook niet.
Het wordt anders als je een groepje (cluster) dode pixels bij elkaar hebt of er opeens meer dode pixels bij gaan komen en het dus wel opvalt.
Geen reden om nu je paneel te laten vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Laatst online: 00:46

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Ik heb een raar probleem met mijn 55C7 en ik heb geen idee waar ik moet beginnen met kijken naar een oplossing

Situatie: ik heb glasvezelinternet 500/500 en abonnementen op Netflix, Amazon Prime, Disney+, NLZiet en Youtube Premium. Alle apparaten die ik gebruik zijn verbonden via een cat5e netwerk. (muv telefoon, tablet en laptop die via de wifi verbonden zijn). Alle apparaten zijn onderling verbonden met een Juniper switch, voordat er een enkele kabel naar de router in de meterkest gaat.

Op mijn telefoon en laptop werken Netflix, Disney en YT prima. Op mijn televisie is het heel wisselend sinds een week of 2

YT doet het op de tv meestal wel; Netflix alleen als ik via de instellingen vd tv netwerk/controleren kies en Disney en Amazon doen het gewoon niet. Gisteren dus Vaiana willen kijken en uiteindelijk daarvoor de laptop maar aangezet. Mijn tv heeft gewoon verbinding, anders zou YT het niet doen. Mijn receiver zit aan het zelfde netwerk. Spotify Connect werkt ook gewoon.

Waar moet ik gaan beginnen om dit te verhelpen?

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deleon78
.

[ Voor 98% gewijzigd door Deleon78 op 26-07-2021 14:21 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Jorgen schreef op maandag 21 juni 2021 @ 13:10:
Ik heb een raar probleem met mijn 55C7 en ik heb geen idee waar ik moet beginnen met kijken naar een oplossing

Situatie: ik heb glasvezelinternet 500/500 en abonnementen op Netflix, Amazon Prime, Disney+, NLZiet en Youtube Premium. Alle apparaten die ik gebruik zijn verbonden via een cat5e netwerk. (muv telefoon, tablet en laptop die via de wifi verbonden zijn). Alle apparaten zijn onderling verbonden met een Juniper switch, voordat er een enkele kabel naar de router in de meterkest gaat.

Op mijn telefoon en laptop werken Netflix, Disney en YT prima. Op mijn televisie is het heel wisselend sinds een week of 2

YT doet het op de tv meestal wel; Netflix alleen als ik via de instellingen vd tv netwerk/controleren kies en Disney en Amazon doen het gewoon niet. Gisteren dus Vaiana willen kijken en uiteindelijk daarvoor de laptop maar aangezet. Mijn tv heeft gewoon verbinding, anders zou YT het niet doen. Mijn receiver zit aan het zelfde netwerk. Spotify Connect werkt ook gewoon.

Net wat @Deleon78 zegt, WiFi gebruiken.
Je hebt het dus waarom gebruik je het dan niet voor je TV?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deleon78
.

[ Voor 99% gewijzigd door Deleon78 op 26-07-2021 14:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

@Deleon78 @HoppyF is WiFi voor 4k Dolby Vision snel genoeg dan? Ik heb juist alles bedraad om dit soort gedoe niet te hoeven hebben, dacht ik. Sowieso, in een flat met al die kanalen dacht ik dat het beter zou zijn om alles bedraad te hebben

Vd DNS weet ik niet wat ik daarvan moet checken, sorry

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Jorgen schreef op maandag 21 juni 2021 @ 14:39:
@Deleon78 @HoppyF is WiFi voor 4k Dolby Vision snel genoeg dan? Ik heb juist alles bedraad om dit soort gedoe niet te hoeven hebben, dacht ik. Sowieso, in een flat met al die kanalen dacht ik dat het beter zou zijn om alles bedraad te hebben

Vd DNS weet ik niet wat ik daarvan moet checken, sorry
Ja, WiFi is meer dan snel genoeg.
Probeer het maar.
Wellicht moet je zelf een kanaal kiezen ivm de drukte in de omgeving.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pwh53
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 18-07 11:49
Jorgen schreef op maandag 21 juni 2021 @ 13:10:

heb je quickstart aan staan ? zo ja uitzetten en tv 5 min. vd stroom

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ph4nt0m
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 18-09 16:18
Wees gewaarschuwd met de meest recente firmware. Sinds de update last van dolby vision flickering als een apple tv aan mn soundbar verbonden is. Niet alleen ik heb er last van i.c.m. lg c9 en firmware 05.10.04.

Apple tv direct op mn tv werkt wel naar behoren..

Zie dit topic op avs bijvoorbeeld:
https://www.avsforum.com/...ware-more.3075344/page-80

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frisianstar
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 24-04-2022
Ik heb lang maar tevergeefs naar een HDMI 2.1 verlenger gezocht om mijn E6 aan te sluiten op de pc... de lengte moet 20 meter worden, ik vermoed dat alleen 2.0 ook wel werkt om 4 k en geluid op mijn LG te krijgen?
Dolby is niet nodig.
Wie weet er goede die met cat 6 utp kabel werkt?

Omdat er geen kabel aansluiting in ons dorp is, denk ik dat Ziggo Go een goede keuze is, KPN smart TV App werkt niet op een oude E6

20x JA Solar 6.9KW; Fronius Symo 7.0; Panasonic J Mono 7KW; Atlantic Explorer V3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

pwh53 schreef op maandag 21 juni 2021 @ 17:22:
[...]

heb je quickstart aan staan ? zo ja uitzetten en tv 5 min. vd stroom
Quickstart uit, stroom er een tijdje af. Geen verschil.
Wifi aan; geen verschil
Pas toen ik de ethernetkabel eruit haalde kon ik weer de apps gebruiken
Laadtijden over Wifi echt extreem lang in vergelijking met ethernet
en iets ouds als Buffy The Vampire Slayer (Amazon Prime) klapt er dan na een tijdje gewoon uit.

zo is er geen bal aan om de apps te gebruiken

[ Voor 9% gewijzigd door Jorgen op 21-06-2021 20:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Echt vaag. Hier op de B7 geen enkel probleem met de apps. (WiFi)

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

ArthurMorgan schreef op maandag 21 juni 2021 @ 20:12:
Echt vaag. Hier op de B7 geen enkel probleem met de apps. (WiFi)
Misschien anders maar een complete reset doen? Dan moet ik alleen ff ergens mijn instellingen opzoeken die ik toen heb overgenomen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deleon78
.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Deleon78 schreef op maandag 21 juni 2021 @ 20:19:
[...]

Ik neem aan dat de tv bedraad gebruikt als die aanwezig is, dus logisch dat het pas verandert als je de kabel er uit trekt.
Als je de kabel er nu weer in doet? Weet je in ieder geval hoe je het moet resetten.
En dan je wifi fixen, want dat mag sowieso ook geen probleem geven :)
Via wifi speelt wel prima af op de laptop, dus dat blijf ik raar vinden.

Kabel er opnieuw in: geen verbinding: eerste 2 cirkels groen. DNS en die andere: grijs

Tv uit en weer aan gezet; alle cirkels meteen groen
Disney: start niet op
Amazon: internet connectivity problem

Tja...

Op dit moment geef ik de tv een fabrieksreset
Als ik zo alles weer ingesteld heb, ga ik weer de apps erop zetten en checken

Edit: met de ethernetkabel erin wordt gelijk de internet vebinding gevonden, maar zijn de gebruiksvoorwaarden niet in te laden. Daardoor valt bijv. ook Netflix niet te updaten

Nu opnieuw een fabrieksreset gedaan, zonder ethernetkabel. Wifi geeft verbinding én gebruiksvoorwaarden

[ Voor 22% gewijzigd door Jorgen op 21-06-2021 20:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stuwie
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 18-09 09:36
Ik had ook geen verbinding ,DNS server op de TV. (G1) in gesteld op 8.8.8.8 en het loopt via etherkabel als een zonnetje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMD
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 06:00

OMD

frisianstar schreef op maandag 21 juni 2021 @ 18:59:
Ik heb lang maar tevergeefs naar een HDMI 2.1 verlenger gezocht om mijn E6 aan te sluiten op de pc... de lengte moet 20 meter worden, ik vermoed dat alleen 2.0 ook wel werkt om 4 k en geluid op mijn LG te krijgen?
Dolby is niet nodig.

Omdat er geen kabel aansluiting in ons dorp is, denk ik dat Ziggo Go een goede keuze is, KPN smart TV App werkt niet op een oude E6
Optische HDMI kabel?
https://www.onlinekabelsh...ters/optische-hdmi-kabels

R7 5800X3D // Dark Rock rock 4 // MSI B450 Tomahawk Max // 32Gb Corsair Vengeance // BeQuiet Pure Base 500FX // MSI RTX3080 Suprim X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Casual_T
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 06-09 18:30
Even een vraag die vast vaker is langsgekomen, maar toch stel ik hem even. De zoekfunctie leverde mij geen bevredigend antwoord op :). Ik heb een LG C9 en las een jaar terug denk ik dat er issues zouden zijn met VRR. Ik weet er het fijne niet van.

Nu game ik op een PS5, waar dus überhaupt nog geen VRR support voor is, maar met het oog op de toekomst: kan de C9 optimaal gebruik maken van VRR als dat er is op de PS5? Of ben ik dan overgeleverd aan de LG support en moet ik op den duur toch naar bijv. een C1?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 05-09 09:25
Casual_T schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 11:00:
Nu game ik op een PS5, waar dus überhaupt nog geen VRR support voor is, maar met het oog op de toekomst: kan de C9 optimaal gebruik maken van VRR als dat er is op de PS5? Of ben ik dan overgeleverd aan de LG support en moet ik op den duur toch naar bijv. een C1?
Ik vraag me af of er überhaupt VRR gaat komen op de PS5. Het heeft ook weinig zin als je het mij vraagt. Games hebben vaak een FPS lock erop zitten, dus VRR is overbodig.

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deleon78
.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• GrandDestroyer
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 17-09 17:55
Casual_T schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 11:00:
Even een vraag die vast vaker is langsgekomen, maar toch stel ik hem even. De zoekfunctie leverde mij geen bevredigend antwoord op :). Ik heb een LG C9 en las een jaar terug denk ik dat er issues zouden zijn met VRR. Ik weet er het fijne niet van.

Het VRR issue is dat wanneer VRR aan staat, de zwart levels niet helemaal meer kloppen. Op de CX & C1 is hier een software update voor dat je hier met wat instellingen dit kan tweaken. Maar dit is geen echte oplossing voor het probleem, hier is waarschijnlijk een hardware aanpassing voor nodig. Als ik het goed begrepen heb, moet er verschillende gamma curves komen, per refresh rate zeg maar. Maar de C1 heeft deze hardware fixes in ieder geval niet.
kaos001 schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 13:32:
[...]

Ik vraag me af of er überhaupt VRR gaat komen op de PS5. Het heeft ook weinig zin als je het mij vraagt. Games hebben vaak een FPS lock erop zitten, dus VRR is overbodig.
VRR heeft dan nog zeker nut, niet elke game locked altijd naar 60 FPS, als er af en toe drops zijn naar 55 FPS bijvoorbeeld voegt VRR veel toe.
Deleon78 schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 14:10:
[...]

Ps5 heeft toch gewoon freesync?
Nee, op dit moment ondersteunt de PS5 dit nog niet. Alleen de Xbox ondersteunt op het moment VRR.

[ Voor 24% gewijzigd door GrandDestroyer op 22-06-2021 14:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat vinden de gebruikers van de C1 en G1 nu van WebOS 6? Ik vind het een stuk minder dan WebOS 5.5? Het is duidelijk slomer en ik gebruik ook geen van de nieuwe functies. Als het nou te configureren was wat je zou willen zien zoals GoogleTV, maar helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deleon78
.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Deleon78 schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 16:54:
[...]

Geen idee, heb geen vergelijkingsmateriaal en geen idee, gebruik het niet.
Je krijgt wel dat overlay scherm te zien, en dat lagged flink. Met het oude WebOS was dit soepeler omdat het niet full screen was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deleon78
.

[ Voor 118% gewijzigd door Deleon78 op 26-07-2021 14:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikadoo
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 16:56:
[...]

Je krijgt wel dat overlay scherm te zien, en dat lagged flink. Met het oude WebOS was dit soepeler omdat het niet full screen was.
Same hier, ik had een tv uit 2016 met webOS 3, en ik vond dit zoveel soepeler. Als ik nu de tv aanzet dan duurt het gewoon nog een seconden of 10/15 dat het kaft en dan heb ik het idee dat vooral die bovenste widgets er langzaam zijn.

Jammer want de oude opzet werkte gewoon goed. Van mij hoef al die aanbevelingen en extra zooi niet op de tv.

Voor de rest wel blij met de tv daar niet van🤪

AMD Ryzen 7 5900x | Custom WC | ASUS ROG Strix X570-E Gaming | 32GB Corsair DDR4-3600MHz | Samsung 970 nvme 1TB | Samsung 860 EVO 2TB | AMD RX 6900XT 16GB | 1x Asus RoG XG27AQDMG | 1x LG UltraGear 27GL850

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frisianstar
Die hebben vaak slechte gebruiker beoordeling, via cat 6 utp komt er beter van af, ik denk dat ik maar eens één probeer.

20x JA Solar 6.9KW; Fronius Symo 7.0; Panasonic J Mono 7KW; Atlantic Explorer V3

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• |sWORDs|
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18-09 18:41

|sWORDs|

vSphere/ESXi

frisianstar schreef op maandag 21 juni 2021 @ 18:59:
Dolby is niet nodig.

Deze werken vlekkeloos: https://www.ruconnected.nl/optische-hdmi-kabel-v2/

Te Koop:24 Core Intel Upgradeset

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frisianstar
Dát lijkt goed! bedankt voor de link :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koning-Admiraal
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 02-08-2021

Koning-Admiraal

De commandant!

Nog niet eerder de G serie in het echt gezien, tot vandaag. Maar in het echt ziet het er nog mooier uit dan op de YouTube video's. De bezels zijn ook de 1/3 kleiner geworden dan mijn C8. Alleen nog niet content met de huidige prijzen, dus ik wacht nog even (geen haast) :). Begint al wel te jeuken. Terwijl het vervangen niet eens per se nodig is. Maar als videofiel wil je toch wat anders na 4 jaar.

[ Voor 20% gewijzigd door Koning-Admiraal op 22-06-2021 21:07 ]

Set your goals high, and don't stop till you get there.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goofyduck384
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18-09 18:48
Ik heb een LG OLED55C9PLA en gebruik de decoder van kpn om televisie te kijken.
Werkte allemaal prima, maar vanavond heb ik heel even de HDMI van de tv even in een laptop geplugd om iets vanaf de computer te tonen op de TV (HDMI 1).

Zojuist weer de tv decoder aangesloten optie HDMI kabel, maar nu werkt de Magic Remote niet goed meer. Wel op de tv en op de soundbar, maar de decoder wordt niet meer herkent. Als ik dan op de aan-uit knop druk van de remote vraagt hij of ik de remote wil gebruiken om mijn Set Top Box te bedienen. Druk ik op ‘ja’, dan kan ik alleen het apparaat selecterende te verbinden aan mijn tv (Davis dan de Decoder/OTT), daarna kan ik alleen de TV-poort kiezen (dat is dan HDMI 1), en dan rechtsboven enkel voor ‘klaar’ kiezen.

Maar doe ik dat, dan werkt hij dus niet.. kan er niet mee zappen e.d. Kan mij herinneren dat ik bij het instellen (voor de eerste keer), na herkiezen van de tv-poort niet op ‘klaar’ klikte, maar op ‘verder’ o.I.d. Maar die knop heb ik nu dus niet. Net alsof hij de oude instellingen ofzo nog ergens onthoud? Hoe krijg ik dit weer goed? Kom er online ook niet uit.

Aansluiten op een andere hdmi poort gaf ook geen verschil helaas..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gomp123
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 05-09 09:49
Heb de kwestie al eerder aan de orde gesteld maar ik kom er niet met het kunnen installeren van apps. De G1 vereist een LG account, maar dat werkt dus niet.

Ben dan ook nog steeds erg benieuwd of er mensen met een nieuwe G1 die het zelfde hebben ervaren. Na een week internet te hebben doorgespit en diverse dingen uitgeprobeerd te hebben, raak ik onderhand gefrustreerd.

Ben echt benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andries98
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 18-09 18:19
gomp123 schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 21:42:
Heb de kwestie al eerder aan de orde gesteld maar ik kom er niet met het kunnen installeren van apps. De G1 vereist een LG account, maar dat werkt dus niet.

Ben dan ook nog steeds erg benieuwd of er mensen met een nieuwe G1 die het zelfde hebben ervaren. Na een week internet te hebben doorgespit en diverse dingen uitgeprobeerd te hebben, raak ik onderhand gefrustreerd.

Ben echt benieuwd.
Zover ik weet en kan vinden zou een LG account niet nodig hoeven zijn (op GX heb ik het ook niet btw). Even een paar vragen:
- Zou je kunnen vertellen welk type nr je exact hebt? (Miss een buitenlands model oid waardoor het wel nodig is).
- Zou je stap voor stap kunnen uitleggen wat je doet vanaf moment tv installeren, bij voorkeur met screenshots van wat je doet vanaf opstarten content store. (Misschien dat iemand dan zegt ik doe dat anders)
- Wat heb je zelf al geprobeerd? (Heb je bijv al geprobeerd tv fabrieksreset en dan inloggen over te slaan? heb je geprobeerd nieuw account (met andere email) aan te maken op tv? Etc.)

Je kan ook een keer LG service center bellen, je moet een beetje geluk hebben maar kunnen erg behulpzaam zijn.

[ Voor 7% gewijzigd door andries98 op 22-06-2021 22:40 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• NeFoRcE
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 17-09 14:33

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

Vanavond m'n 65 LG G1 halen *O* kom van een Samsung 46". Ben echt zo benieuwd. TV nooit in't echt gezien ook _O- kan niet mis gaan! Mensen nog tips voor het ophangen van die meegeleverede beugel? Nog zaken om rekening mee te houden?

[ Voor 27% gewijzigd door NeFoRcE op 23-06-2021 08:57 ]

Professioneel Heftruck Syndroom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gomp123
Andries,

typenummer is OLED65G1RLA, met serienummer105MAXS1L266. Op de nederlandse LG site, komt dit model voor, dus m.i geen buitenlandsmodel. Of ik zie iets over het hoofd

Dan de stappen: eigenlijk gaat het installeren heel simpel en snel, tot je apps wil installeren. De standaard apps zoals netflix ed werken gewoon.
De G1 eist dat je je aanmeldt met een LG account. Dat staat ook duidelijk als je onder gebruikersondersteuning kijkt onder het kopje ' apps installeren' .

- je kan je aanmelden op d tv: account aanmaken, email adres opgeven en klaar. Echter de verzonden verficatiemail komt niet aan.
- diverse emailadressen geprobeerd, verificatie email komt nooit aan, ook niet in spam
- aanmaken van LG account op de LG site lukt wel + verificatiemail.
- vervolgens terug naar aanmelden op de TV: emailadres en/of ww onjuist.
- fabrieksreset gedaan maar inloggen voor app blijft vereiste, dat kun je niet overslaan
- DNS aangepast naar 8.8.8.8 zovel voor bedraad als wifi

Landinstellingen ed staan op nederland

Ik heb het vermoeden dat het aan het emailadres ligt. ik heb drie ziggo emailadressen geprobeerd. Heb geen gmail account maar ga dit vanavond aanmaken dit eens proberen.

Heb inmiddels een mail gestuurd naar LG hierover.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sNielz123
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 18-09 14:21
sNielz123 schreef op vrijdag 26 februari 2021 @ 07:45:
[...]

Hebben mensen al meegedaan aan deze terugroepactie?
Ik heb een 65C7 en die werkt eigenlijk perfect. Nog steeds super blij mee. Ik twijfel dan ook of ik hieraan mee moet doen. Vaak is het zo bij apparatuur dat als je eenmaal dingen gaat vervangen er van alles stuk gaat (of is dit alleen mijn beleving? :) )

Dus doen of niet?
Vandaag hebben ze de reparatie uitgevoerd.
2 gasten die het vaker gedaan hebben. Was zo gebeurd. Omdat ze enkel Frans spraken een beetje taalbarrière, maar eigenlijk heel tevreden.
Netjes TV van de muur, op een deken op tafel, reparatie uitgevoerd en netjes TV weer terug.

Ze haalde er een onderdeel uit en lieten ook zien dat er een defect aan was zelfs, zo'n contact open gesprongen (ja ik ben een leek, kan het niet goed uitleggen), dus toch blij dat ik het heb laten doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbinonline
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 07:05
NeFoRcE schreef op woensdag 23 juni 2021 @ 08:57:
Vanavond m'n 65 LG G1 halen *O* kom van een Samsung 46". Ben echt zo benieuwd. TV nooit in't echt gezien ook _O- kan niet mis gaan! Mensen nog tips voor het ophangen van die meegeleverede beugel? Nog zaken om rekening mee te houden?
Even deze video kijken: YouTube: How to install your Gallery OLED
En als je de tv aan de beugel gaat hangen, let erop dat je hem vanaf boven in de beugel laat glijden dan komt het helemaal goed.

Ga niet uit van het haalbare, maar van het denkbare

Acties:
  • 0 Henk 'm!
NeFoRcE schreef op woensdag 23 juni 2021 @ 08:57:
Gefeliciteerd!
Gaat echt een flinke verbetering voor je opleveren.
Over het ophangen is hier al genoeg geschreven.
Zoek nog maar eens in het topic.
Meet even goed uit waar je de beugel wilt hebben.
Meegeleverden mal gebruiken vond ik niet zo goed werken.
Zorgvuldig meten werkt wel.

Help @gomp123 ook even, zie zijn reactie hierboven.
Kijk even of jij zo zonder LG account aan te maken de apps kunt installeren die je wilt gaan gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gomp123
ben inderdaad benieuwd wat Nefroce gaat ervaren met zijn G1 en apps..!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeFoRcE
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 17-09 14:33

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

gomp123 schreef op woensdag 23 juni 2021 @ 11:02:
ben inderdaad benieuwd wat Nefroce gaat ervaren met zijn G1 en apps..!
Ik lees idd iets met apps maar begrijp zo niet wat het probleem is? Is er iets aan de hand met apps op de G1 en iets met account aanmaken? Iemand een samenvatting, dan kan ik er even naar kijken als ik de boel heb hangen.

Professioneel Heftruck Syndroom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bloobje
Ik had bijna mijn G1 besteld vandaag tot ik tot het besef kwam dat deze geen DTS ondersteuning heeft en zelfs geen passthrough kan doen?

Ik heb nog een oude receiver dus ik wou mijn receiver aansluiten via ARC (niet eARC) en blijkbaar kan je via arc enkel PCM2.0 en verlies ik zelfs mijn surround als ik via kodi dts zou disablen?

Nog maar paar maandjes wachten dan tot de 2.1 receivers uitzijn zonder bugs..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yowzawood
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 12-07-2021
Dus je zit op een nieuwe 2.1 receiver te wachten..... hoef je toch niet te wachten met de koop van je tv? :-).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Millert
@bloobje
HDMI ARC ondersteunt PCM (2 channel), Dolby Digital (up to 5.1 channel) en DTS Digital Surround (up to 5.1 channel). Alsmede Dolby Atmos verpakt in Dolby Digital Plus, dit wordt gebruikt door o.a. Netflix en Disney+.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bloobje
Yowzawood schreef op woensdag 23 juni 2021 @ 11:50:
Dus je zit op een nieuwe 2.1 receiver te wachten..... hoef je toch niet te wachten met de koop van je tv? :-).
Ik ga geen maanden lang het merendeel mijn content in 2.0 bekijken :/ Kan ik beter nog een paar maanden wachten en mijn plasma blijven gebruiken, tegen dan zijn de prijzen van de tv's mss nog wat verder gezakt.
Millert schreef op woensdag 23 juni 2021 @ 11:52:
@bloobje
HDMI ARC ondersteunt, PCM (2 channel), Dolby Digital (up to 5.1 channel) en DTS Digital Surround (up to 5.1 channel). Alsmede Dolby Atmos verpakt in Dolby Digital Plus, dit wordt gebruikt door o.a. Netflix en Disney+.
Ik gebruik geen streaming services en zeer veel van mijn content heeft enkel DTS soundtrack. Dusja :/
Ik lees ook veel over lip sync issues indien je arc (geen earc) gebruikt dus ik ga denk ik gewoon het zekere voor het onzekere nemen en nog wat geduld hebben.

[ Voor 43% gewijzigd door bloobje op 23-06-2021 12:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Millert
@bloobje Je huidige receiver ondersteunt geen 4K doorgifte denk ik? Anders sluit je de Kodi speler toch direct aan op de receiver. Kan Kodi de DTS stream niet transcoden?

Ik gebruik zelf een Denon X2400 versterker via ARC en dat werkt prima met de streaming apps van de televisie (geen lip-sync problemen). En wanneer ik een film met DTS soundtrack wil kijken sluit ik de laptop aan op de receiver. Niet ideaal natuurlijk, maar vind bijv. een nVidia Shield niet de prijs waard voor die paar keer dat ik het gebruik.

[ Voor 12% gewijzigd door Millert op 23-06-2021 12:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bloobje
Ik heb inderdaad een receiver die wel 4k doorgifte kan doen, maar dan verlies ik HDR.

Van wat ik lees kan kodi idd wel DTS transcoden, maar dan zet kodi het om naar pcm 5.1 wat arc dan weer niet aankan. Als anderen hier meer ervaring mee hebben mogen ze me altijd verbeteren als ik het mis heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yowzawood
bloobje schreef op woensdag 23 juni 2021 @ 11:55:
[...]
Ik ga geen maanden lang het merendeel mijn content in 2.0 bekijken :/ Kan ik beter nog een paar maanden wachten en mijn plasma blijven gebruiken, tegen dan zijn de prijzen van de tv's mss nog wat verder gezakt.
Tja.... maar er zijn natuurlijk ook vele andere aansluitmogelijkheden. Je bron aansluiten op je receiver is de meest voor de hand liggende.

Ga je er wat betreft beeld nog steeds gelijk flink op vooruit door de upscaler in je tv als je receiver niet verder komt dan 1080p.

[ Voor 3% gewijzigd door Yowzawood op 23-06-2021 12:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gomp123
NeFoRcE schreef op woensdag 23 juni 2021 @ 11:35:
[...]

Ik lees idd iets met apps maar begrijp zo niet wat het probleem is? Is er iets aan de hand met apps op de G1 en iets met account aanmaken? Iemand een samenvatting, dan kan ik er even naar kijken als ik de boel heb hangen.
ik heb sinds 1,5 week een G1 en ik kan geen apps installeren zonder LG account, blijkbaar ben ik de enige,. wat veel mensen zeggen dat je geen account nodig hebt. Ik kan het niet zonder. En het aanmaken van een LG account werkt bij mij niet, althans niet via de manier waarop de tv dat aangeeft. Ik kan wel een LG account aanmaken op de LG site maar deze werkt niet als ik vervolgens me aanmeld op de tv met dezelfde inloggegevens. Ik vermoed dat dit iets te maken heeft met mijn ziggo mail.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bloobje
Yowzawood schreef op woensdag 23 juni 2021 @ 12:08:
[...]

Tja.... maar er zijn natuurlijk ook vele andere aansluitmogelijkheden. Je bron aansluiten op je receiver is de meest voor de hand liggende.

Ga je er wat betreft beeld nog steeds gelijk flink op vooruit door de upscaler in je tv als je receiver niet verder komt dan 1080p.
Dat was idd mijn plan dus ook tot er bugfree receivers zijn maar dan is de issue nog steeds dat de LG geen DTS passthrough kan doen en ik mijn 5.1 verlies, nu bon. mijn plasma is nog steeds goed genoeg, paar maandjes extra wachten gaat het verschil niet maken.

Edit: verkeerd gelezen, ik dacht dat je zei bron aansluiten direct op je tv.

[ Voor 5% gewijzigd door bloobje op 23-06-2021 12:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yowzawood
bloobje schreef op woensdag 23 juni 2021 @ 12:11:
[...]
paar maandjes extra wachten gaat het verschil niet maken.
Ik snap nog steeds je probleem niet zo....

Waarom wachten als je gewoon je huidige bron op je 4k (hdmi 1.4 of 2.0?) receiver aan kan sluiten. Kan je alles afspelen wat je wil en heb je gelijk een beter beeld dan wat je nu met je plasma hebt.

En als je dan HDR content hebt dan speelt die prima via de ingebouwde mediaspeler of app op je tv. HDR en DTS is een combinatie die je niet tegen gaat komen, DTS is gewoon einde verhaal voor alle nieuwere content.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov
YES! *O*

LG will start rolling out an update this week to enable Dolby Vision gaming support at 4K 120Hz on 2021 OLED TVs. The update will come later to 2020 OLED and possibly more models.
LG Korea confirmed that support for Dolby Vision at 4K 120Hz is also coming to the CX and GX OLED models as well as some other 2020 models. This firmware is currently in testing.

- "The Dolby Vision firmware update is coming to multiple 2020 models, starting with the CX and GX," an LG representative said in statement to FlatpanelsHD.

The update for 2020 models will not include the other features (Game Optimizer, Game Dashboard).
https://www.flatpanelshd....on=showfull&id=1624346140

[ Voor 45% gewijzigd door Rivanov op 23-06-2021 14:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Rivanov schreef op woensdag 23 juni 2021 @ 14:22:
YES! *O*

LG will start rolling out an update this week to enable Dolby Vision gaming support at 4K 120Hz on 2021 OLED TVs. The update will come later to 2020 OLED and possibly more models.

[...]

https://www.flatpanelshd....on=showfull&id=1624346140
Vooral dan ook dit!
Lastly, LG said that it is "looking into" the possibility of supporting Dolby Vision at 4K 120Hz on 2019 models such as C9.
Pagina: 1 ... 400 ... 568 Laatste

Let op:
Indien je vragen hebt over inbranden bij OLED televisies, gebruik dan eerst even de zoekfunctie. Dit onderwerp is namelijk al regelmatig uitgebreid besproken.
Zie ook D vd V in "[LG OLED] Ervaringen & Discussie" Datzelfde geldt voor vragen over stekkers.

🔍 Inbranden: [LG OLED] Ervaringen & Discussie
🔎 Stekkers: [LG OLED] Ervaringen & Discussie

Goede aanbieding gezien of nodig? Check OLED Televisies aanbiedingen- & kortingscodetopic
Vragen/opmerkingen over de LG Cashback Actie? Daarvoor kan je terecht in [LG OLED] cashback topic

Discussies over welke (HDMI)-kabels te gebruiken kan in Zilveren HIFI-kabels gesmeed door elfen bij maanlicht #6.