Hoppa, en 4K. Nice, nice. Zie alleen de HDR effecten nog niet echt.
Zal dadelijk tijdens de wedstrijd wel meer opvallen waarschijnlijk.DutchOwnage schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 20:39:
Hoppa, en 4K. Nice, nice. Zie alleen de HDR effecten nog niet echt.
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Hoe kan ik met een druk op een knop het beeld uitschakelen terwijl het geluid verder afspeelt? Ik dacht dat je een snelkoppeling kon instellen
.
[ Voor 100% gewijzigd door Deleon78 op 26-07-2021 14:23 ]
Sorry ik heb gezocht maar niet gevonden ...kun je me aub toch even de oplossing aanwijzen?
.
[ Voor 99% gewijzigd door Deleon78 op 26-07-2021 14:23 ]
Verwijderd
Zoek eens op snelkoppeling in dit topic…Cowboy_Henk schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 21:16:
[...]
Sorry ik heb gezocht maar niet gevonden ...kun je me aub toch even de oplossing aanwijzen?
Ik heb een SSD USB schijf aangesloten voor opnames en live playback. Wanneer ik live playback heb gestart en vervolgens de live TV op pauze zet gaat ie na een tijd (precies hoe lang weet ik niet, was nu min een uur) vanzelf weer verder spelen. Erg irritant. Herkenbaar bij jullie?
This title is for sale, please send me a PM
Die tijd is maximaal anderhalf uur. Je kunt ook nooit langer terugspoelen dan dat.the-body schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 22:06:
Ik heb een SSD USB schijf aangesloten voor opnames en live playback. Wanneer ik live playback heb gestart en vervolgens de live TV op pauze zet gaat ie na een tijd (precies hoe lang weet ik niet, was nu min een uur) vanzelf weer verder spelen. Erg irritant. Herkenbaar bij jullie?
Als je langer afwezig bent kun je dus beter hem op opnemen zetten voor de rest an het programma (of een bepaalde tijdsduur) Dan kun je ook de TV uitzetten, in tegenstelling tot live playback.
I hear voices in my head, they counsel me, they understand.
Precies dit, hij loopt vast. Ik kan ook geen andere dingen doen (select source, andere app, home, instellingen, etc)Jeroenvde89 schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 11:51:
[...]
Netflix is loading, en dan? Want volgens mij 'hoort' dit gewoon zo. Je TV gaat verder waar jij gebleven bent, en gaat dan Netflix opnieuw opstarten. Of bedoel je dat hij vastloopt?
G1 en Z1 krijgen 5 jaar garantie van lg?
Klik op mic. Knop en zeg: scherm uitCowboy_Henk schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 21:02:
Hoe kan ik met een druk op een knop het beeld uitschakelen terwijl het geluid verder afspeelt? Ik dacht dat je een snelkoppeling kon instellen
Sony W800i > HTC-TytnII > Samsung Omnia I900 > LG Optimus Black > HTC Desire > LG Nexus 4 > LG G2 > LG G4 > LG G5 > LG G6 (eu) > Oneplus 6 > Samsung s20+ > Pixel 7 Pro...
Okay, bedankt! Ik wist dat niet. Heeft dat met de max bestandsgrootte te maken? Ik weet niet hoe mijn C7 de SSD heeft geformatteerd, maar ik vrees dan in FAT32....ArthurMorgan schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 22:24:
[...]
Die tijd is maximaal anderhalf uur. Je kunt ook nooit langer terugspoelen dan dat.
Als je langer afwezig bent kun je dus beter hem op opnemen zetten voor de rest an het programma (of een bepaalde tijdsduur) Dan kun je ook de TV uitzetten, in tegenstelling tot live playback.
This title is for sale, please send me a PM
Uitbreiding van de FABRIEKSgarantie specifiek in de VS (en alleen daar) als antwoord op iets soortgelijks van Samsung.mucuracat schreef op zaterdag 12 juni 2021 @ 10:32:
G1 en Z1 krijgen 5 jaar garantie van lg?
Hier gewoon wettelijke garantie via de verkoper gedurende de tijd die je van een tv mag verwachten, aangevuld met de eerste 2 jaar de fabrieksgarantie van LG (onder hun eigen voorwaarden).
[ Voor 4% gewijzigd door Yowzawood op 12-06-2021 10:56 ]
Als ik naar de source van mijn Apple TV of PS5 ga, dan gaat dat apparaat vanzelf aan. Is er een manier om dat uit te zetten?
Ik vind het namelijk nogal irritant dat mijn PS5 automatisch aangaat omdat ik toevallig de avond ervoor op de PS5 heb gespeeld en hij dus nog op die source staat.
Aan de andere kant vind ik het wel fijn dat als ik mijn Apple TV of PS5 aanzet, dat de TV dan automatisch aangaat.
Ik vind het namelijk nogal irritant dat mijn PS5 automatisch aangaat omdat ik toevallig de avond ervoor op de PS5 heb gespeeld en hij dus nog op die source staat.
Aan de andere kant vind ik het wel fijn dat als ik mijn Apple TV of PS5 aanzet, dat de TV dan automatisch aangaat.
.
[ Voor 99% gewijzigd door Deleon78 op 26-07-2021 14:22 ]
Ik heb geen console noch Apple TV. Lijkt mij ook nogal raar dat LG ervanuit gaat dat je dat moet hebben en dat er geen andere manier is. Ik vind het eigenlijk wel absurd dat dergelijke formaten niet ondersteunt worden voor een high-end TV die nieuw een paar duizend euro was.giantgiantus schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 22:36:
[...]
4K ultra Blu-ray icm een ps5 bv als je de beste kwaliteit wil. Anders streaming. Apple TV heeft een app op LG en heeft goede 4K kwaliteit bijvoorbeeld. Voorkomt ook nog eens dat je mogelijkerwijs diefstal pleegt.
Ah, dat verklaart het. Bedankt. Is er een andere optie? Met Googelen kom ik ook niet echt veel verder. Ik vind het persoonlijk nogal raar namelijk. Zijn er anderen die in hetzelfde schuitje zitten? Hoe doen jullie dit? Ik snap dat de meeste mensen een Netflix 4K-abonnement hebben, maar dat heb ik niet (en neem ik ook niet.)geerteke schreef op vrijdag 4 juni 2021 @ 08:01:
[...]
De cx ondersteunt geen DTS geluid, vermoedelijk zijn heel wat van je mkv bestanden van DTS spoor voorzien….
Medewerker van Oxygen Updater: discord.gg/5TXdhKJ
@Anonymoussaurus je UHD Blurayspeler op je versterker aansluiten en die vervolgens op je tv. Dan heb je en goed geluid en goed beeld.
Dat is inderdaad een idee. Moet dan natuurlijk wel MKV ondersteunen en een fatsoenlijke bestandsbeheerder hebben (zie: Anonymoussaurus in "[LG OLED] Ervaringen & Discussie").CyBeRSPiN schreef op zondag 13 juni 2021 @ 00:04:
@Anonymoussaurus je UHD Blurayspeler op je versterker aansluiten en die vervolgens op je tv. Dan heb je en goed geluid en goed beeld.
Zou het trouwens geen idee zijn om mijn laptop aan te sluiten met HDMI aan de TV en dan op die manier een film/video af te spelen? Niet echt modern, maar het werkt.
Never mind. Dat speelt de content dan in 1080p af in plaats van 4K. Nutteloos dus.
[ Voor 7% gewijzigd door Anonymoussaurus op 13-06-2021 01:11 ]
Medewerker van Oxygen Updater: discord.gg/5TXdhKJ
Niet lullig bedoeld, maar het was en is ruimschoots bekend dat de CX geen DTS doet, wellicht in de toekomst voor aanschaf iets meer onderzoek doen.Anonymoussaurus schreef op zaterdag 12 juni 2021 @ 23:57:
[...]
Ik heb geen console noch Apple TV. Lijkt mij ook nogal raar dat LG ervanuit gaat dat je dat moet hebben en dat er geen andere manier is. Ik vind het eigenlijk wel absurd dat dergelijke formaten niet ondersteunt worden voor een high-end TV die nieuw een paar duizend euro was.
[...]
Ah, dat verklaart het. Bedankt. Is er een andere optie? Met Googelen kom ik ook niet echt veel verder. Ik vind het persoonlijk nogal raar namelijk. Zijn er anderen die in hetzelfde schuitje zitten? Hoe doen jullie dit? Ik snap dat de meeste mensen een Netflix 4K-abonnement hebben, maar dat heb ik niet (en neem ik ook niet.)
Dat ligt dan aan je laptop. Ondersteunt deze 4k uitvoer?Anonymoussaurus schreef op zondag 13 juni 2021 @ 01:09:
[...]
Dat is inderdaad een idee. Moet dan natuurlijk wel MKV ondersteunen en een fatsoenlijke bestandsbeheerder hebben (zie: Anonymoussaurus in "[LG OLED] Ervaringen & Discussie").
Zou het trouwens geen idee zijn om mijn laptop aan te sluiten met HDMI aan de TV en dan op die manier een film/video af te spelen? Niet echt modern, maar het werkt.
Never mind. Dat speelt de content dan in 1080p af in plaats van 4K. Nutteloos dus.
EV Hyundai Ioniq Electric 28 kWh | PV Oost 2960Wp / West 2560Wp | Thuisbatterij 1Komma5 17,2 kWh
Ah, dus daarom werkt mijn TV sinds deze week zo brak. Hier zijn er wel een aantal updates redelijk kort op elkaar geïnstalleerd. Sindsdien zit ik regelmatig heen en weer te switchen voordat het geluid uit de tv eindelijk weer netjes uit de receiver komt. Ik heb al die smartlink zut uit staan maar als ik gewoon de tv op de HDMI zet waar de receiver aan hangt en de receiver op standje tv werkt het soms niet. irritant. hopelijk binnenkort weer een update.II This Game II schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 19:12:
Ik zit nog op 3.21.22 met de Cx, begin van de week wel een pop-up gehad voor 3.23.06, eerst weggeklikt maar nu bij controleren op updates geen resultaat. Gezien de reactie op avs forum met name mbt de problemen met ARC heb ik het idee dat deze voorlopig ff is teruggetrokken.
Zit voetbal te kijken op mijn g1. Vreemd geval waarbij elke speler een soort blurry was om zich heen heeft zelfs als ze stil staan danwel rustig lopen. Wat is hier aan de hand ?
Heb een wat oudere decoder van Ziggo. Heeft dat ermee te maken ? Of moet ik iets aanpassen mbt logos of motion ? Zo ja waar kan ik dit doen. Kom nergens iets over motion
Heb een wat oudere decoder van Ziggo. Heeft dat ermee te maken ? Of moet ik iets aanpassen mbt logos of motion ? Zo ja waar kan ik dit doen. Kom nergens iets over motion
Zelf een NEXT en kijk daarom op kanaal 999 (4K HDR)r0p schreef op zondag 13 juni 2021 @ 22:20:
Zit voetbal te kijken op mijn g1. Vreemd geval waarbij elke speler een soort blurry was om zich heen heeft zelfs als ze stil staan danwel rustig lopen. Wat is hier aan de hand ?
Kanaal 1 is bij mij ook van slechte kwaliteit (OLED LG 2017). Sleutelen aan je instellingen TV zal denk ik niet helpen
[ Voor 4% gewijzigd door Peter711 op 13-06-2021 22:31 ]
Het zal in je decoder zitten dan, ik zie het hier niet op kanaal 1. Heb een Next maar mijn TV kan niets met het HLG HDR signaal van kanaal 999 en laat daarom een matig 4k beeld zien (vwb kleurweergave). Op kanaal 1 ziet het er strak uit, geen blurry of wat dan ook, gewoon goed zoals het ook hoort bij deze zender.r0p schreef op zondag 13 juni 2021 @ 22:20:
Ik heb ook nog even een andere niet Next box aangeslingerd, ook daarop een goed HD beeld.
Testing, one, two ...
Zal maar eens een nieuwe decoder aanvragen. Kijk nooit normale tv dus beetje zonde om heel veel meer geld per maand te betalen voor een paar voetbal wedstrijden. Maar er zit zelfs nog een Upc kaart in. Ding kan alleen maar 720p of 1080i dus zal wel te ouwe meuk zijn. Kan zon dvbc module wel 1080p op zijn minst? 4k zullen ze wel niet hebben.hardware-lover schreef op zondag 13 juni 2021 @ 22:44:
[...]
Het zal in je decoder zitten dan, ik zie het hier niet op kanaal 1. Heb een Next maar mijn TV kan niets met het HLG HDR signaal van kanaal 999 en laat daarom een matig 4k beeld zien (vwb kleurweergave). Op kanaal 1 ziet het er strak uit, geen blurry of wat dan ook, gewoon goed zoals het ook hoort bij deze zender.
Ik heb ook nog even een andere niet Next box aangeslingerd, ook daarop een goed HD beeld.
Na lang wikken en wegen tussen de LG OLED55CX6LA en de LG C1 55" gisteren de keuze genomen voor de LG OLED55CX6LA. Specs wise was er niet veel verschil maar wel een mooi prijsverschil
. Met de aanvoer van consoles was het tijd om de TV up te graden in de woonkamer.
Zou vandaag komen (maar niets van CB ontvangen tot zover dus ben bang dat het morgen gaat worden). Enige tips of dingen waar ik rekening mee moet houden bij het installeren en eerste gebruik?
Ik hoorde al dat het raadzaam was om alle "optimizers" en dergelijke qua kleur uit te schakelen.
Zou vandaag komen (maar niets van CB ontvangen tot zover dus ben bang dat het morgen gaat worden). Enige tips of dingen waar ik rekening mee moet houden bij het installeren en eerste gebruik?
Ik hoorde al dat het raadzaam was om alle "optimizers" en dergelijke qua kleur uit te schakelen.
Vanmorgen automatische update 05.10.04 op mijn LG B955SLA gehad. Kan nergens vinden wat de patch inhoudt, maar so far so good.
Hier op C9 ook de nieuwe firmware 05.10.04. Even wachten op de patch notes.
PSN: Mondaatje
https://www.xlr8yourmac.com/audio/#2019_LG_OLED_FW_Update705.10.04 Update for LG C9/E9/W9 OLED TVs
At LG US Support pages for C9P, E9P, W9P "Software & Drivers" sidebar.
LG US 05.10.04 download pages dated June 10, 2021.
Change info listed for version 05.10.04:
Software update contains minor bug fix. (no details, again)
The same note was in the previous 05.00.30 update.
(Rumor is updates with "minor bug fixes" are security fixes to prevent gaining root access.)
FYI: At post time, the download file is named "software" (no extension).
You may have to add .zip to the filename and then unzip it.
Sidebar's "TV Software Update Guide" PDF covers updating via network or download.
I hear voices in my head, they counsel me, they understand.
Over basis settings en hoe en wat in te stellen is genoeg in dit forum en/of andere sites te vindenZelianGuy schreef op maandag 14 juni 2021 @ 07:02:
Enige tips of dingen waar ik rekening mee moet houden bij het installeren en eerste gebruik?
Daar zou je kunnen beginnen....
Bedankt voor je hulpNoahAmber schreef op maandag 14 juni 2021 @ 10:49:
[...]
Over basis settings en hoe en wat in te stellen is genoeg in dit forum en/of andere sites te vinden
Daar zou je kunnen beginnen....
.
[ Voor 98% gewijzigd door Deleon78 op 26-07-2021 14:22 ]
Ik heb mij uiteraard wat gezocht maar 1594 pagina's doorzoeken is nogal lastig (jaja, ik ken de zoekfunctie) en dan krijg je snel dat je door de bomen het bos niet meer ziet.
Een aantal zaken heb ik al gevonden maar het is toch altijd fijn om even wat te horen van mensen die al er wat meer ervaring van hebben om je even op de juiste weg te wijzen. Voor precies die hulp kom ik bij Tweakers en help ik graag andere die hetzelfde hebben. Vind het een beetje jammer om op deze manier afgescheept te worden
.
Kijk dat had ik nog niet gevondenDeleon78 schreef op maandag 14 juni 2021 @ 11:24:
Rtings.com
Heeft ook te maken met hoe je de vraag stelt. Je hebt blijkbaar al gezocht en wat gevonden, maar je zegt niet wat. Dan moeten wij maar de energie steken in een reply typen, waarvan 99% zeker is dat je het al hebt gevonden…
Help us help you.
Dit lijkt mij een goede stap voor nu en dan kom ik terug met specifieke vragen (als die niet eerder gesteld zijn uiteraard)
- HoppyF
- Registratie: Oktober 2003
- Laatst online: 23:43
- Televisies
- LG
- Oled
- LG OLED
- LG OLED evo
- LG OLED CX
- LG OLED G1
- LG OLED E9
- LG OLED C9
- LG OLED W9
- LG OLED B9
- LG OLED W8
- LG OLED evo G5
- LG OLED C2
- LG G2 OLED evo Gallery Edition
- LG OLED evo G3
- LG EF950V
- LG OLED evo G4
- LG C6V
- LG W8
- LG E8
- LG OLED65B6D
- LG OLED65G8
- LG B2
- LG OLED C6D
- LG OLED evo C4
- LG OLED C7
- LG OLED BX
- LG OLED W7
- LG OLED B1
- LG OLED B7
- LG OLED GX
- LG OLED B8PLA
- LG OLED E7
- LG OLED A1
- LG OLED C1
- LG OLED E8
- LG OLED B6V
- LG OLED C8
:strip_icc():strip_exif()/u/94053/Bull.jpg?f=community)
Lees dit artikel ook even.r0p schreef op zondag 13 juni 2021 @ 23:26:
[...]
Zal maar eens een nieuwe decoder aanvragen. Kijk nooit normale tv dus beetje zonde om heel veel meer geld per maand te betalen voor een paar voetbal wedstrijden. Maar er zit zelfs nog een Upc kaart in. Ding kan alleen maar 720p of 1080i dus zal wel te ouwe meuk zijn. Kan zon dvbc module wel 1080p op zijn minst? 4k zullen ze wel niet hebben.
nieuws: NPO: onzeker of 4k-beeldkwaliteit van EK voetbal voor alle kijkers in...
Ik heb zelf de Bose 500 eronder liggen nu. Ik vind het design zo minimalistisch dat hij eigenlijk niet opvalt. Sterker nog, ik was aan het connecteren via de app en zo, ding stond er al 30min, en pas toen zag mijn vrouw de soundbar. Ik ben erg tevreden over de minimalistische look en de geluidskwaliteit. Zijn er beter? vast. Zijn er met een beter prijs/kwaliteit? zeker wel. Maar voor mij was dit de juiste keuze.-Rutger- schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 12:43:
[...]
nee ik heb precies hetzelfde :-) Ik probeerde me in gedachten gewoon een voorstelling te maken van hoe het eruit komt te zien. als je bij mij binnenkomt dan kijk je op de zijkant van de tv en de soundbar dus dan valt het iets meer op dat de soundbar behoorlijk uitsteekt. Ik denk dat dat met bijv een c1 minder zal opvallen.
Ik had ook nog gekeken naar een bose 700 met name omdat ik die er wat strakker uit vind zien maar als ik naar alle reviews kijk ga ik meer plezier hebben van de arc. ik koop er dan ook meteen de sub bij.
ik ga ze beide tzt nog wel beluisteren maar verwacht niet dat dat verschil gaat maken
Ik was eigenlijk op zoek naar een CX voor een mooie deal maar ik zie nu de G1 voor een paar honderd euro meer met de cashback en dat is me dat beetje meer geld wel waard. hopelijk zijn er eind juli/ begin augustus nog mooie aanbiedingen.
veel plezier met je set iig
Ik zal komend weekend als alles hang en het interieurwerk in mijn huis klaar is een foto posten als je interesse hebt.
[ Voor 4% gewijzigd door Batsu op 14-06-2021 12:19 ]
De Ziggo HD kanalen komen in maximaal 1080i naar de abonnee. Misschien is je TV DVB-C geschikt en zou je het eerst eens zonder CI+ module kunnen proberen? De NPO HD kanalen (en kanaal 14), zijn als HD zender ook zonder CI+ module en smartcard te bekijken.r0p schreef op zondag 13 juni 2021 @ 23:26:
[...]
Zal maar eens een nieuwe decoder aanvragen. Kijk nooit normale tv dus beetje zonde om heel veel meer geld per maand te betalen voor een paar voetbal wedstrijden. Maar er zit zelfs nog een Upc kaart in. Ding kan alleen maar 720p of 1080i dus zal wel te ouwe meuk zijn. Kan zon dvbc module wel 1080p op zijn minst? 4k zullen ze wel niet hebben.
Testing, one, two ...
Ik vind hem alles behalve mega. Prachtige tv, maar zodra de 88 inch betaalbaar wordt ruil ik mijn 77 inch in. Vanaf dag 1 viel het formaat mij tegenBlowFish schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 07:02:
Yes heb de LG OLED G1 77” gekocht (hij is echt mega!) Ook gelijk een Sonos Arc erbij en een sub! Kan niet wachten om deze op te hangen.. Nog even wachtten tot het huis klaar is 😬
[Afbeelding]
[Afbeelding]
65 “ vs 77”
“bet your technical analysis didn’t see this sh*t coming”
Vertel dat mijn wederhelftzwembroek schreef op maandag 14 juni 2021 @ 13:11:
[...]
Ik vind hem alles behalve mega. Prachtige tv, maar zodra de 88 inch betaalbaar wordt ruil ik mijn 77 inch in. Vanaf dag 1 viel het formaat mij tegen

Die heeft bij mij niks in te brengen over het formaat tv. Gelukkig maakt het haar ook niet zoveel uit. We hebben ieder ons eigen wensen en voorkeuren en we laten elkaar mooi vrij hierin. Ik bemoei me niet met de raamdecoratie en zij bemoeit zich niet met de tv / audio.
https://nl.hardware.info/...-garantie-niet-in-benelux
Altijd mooi dat selectieve garantiebeleid van LG
[ Voor 17% gewijzigd door stin00 op 14-06-2021 13:45 ]
- HoppyF
- Televisies
- LG
- Oled
- LG OLED
- LG OLED evo
- LG OLED CX
- LG OLED G1
- LG OLED E9
- LG OLED C9
- LG OLED W9
- LG OLED B9
- LG OLED W8
- LG OLED evo G5
- LG OLED C2
- LG OLED evo G3
- LG EF950V
- LG OLED evo G4
- LG C6V
- LG W8
- LG E8
- LG OLED65B6D
- LG OLED65G8
- LG B2
- LG OLED C6D
- LG OLED evo C4
- LG OLED C7
- LG OLED BX
- LG OLED W7
- LG OLED B1
- LG OLED B7
- LG OLED GX
- LG OLED B8PLA
- LG OLED E7
- LG OLED A1
- LG OLED C1
- LG OLED E8
- LG OLED B6V
- LG OLED C8
Aan zo’n garantie heb je ook weinig in ons land.stin00 schreef op maandag 14 juni 2021 @ 13:45:
https://nl.hardware.info/...-garantie-niet-in-benelux
Je hebt immers sowieso al langer garantie dan twee jaar.
Dat is alleen niet overal zo dus 5 jaar zwart op wit garantie heeft in de UK wel een toegevoegde waarde.
Het artikel had dit soort regels beter moeten uitleggen.
Dat is allemaal leuk en aardig, maar er zijn genoeg voorbeelden van verkopers + LG + CE Repair dat ze maling hebben hieraan met als gevolg veel gedoe met garantieafhandelingen en hoge reparatie offertes. Als LG 5 jaar garantie zwart op wit zet dan is er geen bijna geen discussie meer mogelijk over reparatie (Ja, mogelijk of je gigantische burn-in user abuse is of normaal kijkgedrag). Misschien dat het voor jou niets uit maakt, maar ik had het graag wél gehad. Als is het alleen al om getouwtrek en tijdverspilling tegen te gaan.HoppyF schreef op maandag 14 juni 2021 @ 13:52:
[...]
Aan zo’n garantie heb je ook weinig in ons land.
Je hebt immers sowieso al langer garantie dan twee jaar.
Dat is alleen niet overal zo dus 5 jaar zwart op wit garantie heeft in de UK wel een toegevoegde waarde.
Het artikel had dit soort regels beter moeten uitleggen.
Edit: om op voorhand een ellenlange discussie te voorkomen. Ik heb zelf enorm wisselende ervaringen met TV / HIFI / Koelkast / Wasmachine etc. garantieafhandelingen buiten de 2 jaar wettelijke garantie. Heb een aantal keer met vele emails/telefoontjes/brieven garantie moeten afdwingen en dat kost behoorlijk wat tijd en moeite. Heb dan toch liever een keiharde 5 jaar garantie van de fabrikant op papier met eenvoudige, kosteloze reparaties.
[ Voor 20% gewijzigd door stin00 op 14-06-2021 14:15 ]
De VS en het VK zijn nu eenmaal geen onderdeel (meer) van Europa en ieder land mag zijn eigen garantiebeleid bepalen. Natuurlijk zou je echt wel wat hebben aan 5 jaar garantie in NL omdat een hoop discussie gaat schelen. Wat HoppyF ws bedoelt is dat je buiten de 2 jaar fabrieksgarantie in NL wel goed beschermt bent en wel langer aanspraak mag maken op garantie vanuit de verkoper (wezenlijk verschil: fabrieksgarantie en wettelijke garantie van de verkoper).stin00 schreef op maandag 14 juni 2021 @ 13:57:
[...]
Dat is allemaal leuk en aardig, maar er zijn genoeg voorbeelden van verkopers + LG + CE Repair dat ze maling hebben hieraan met als gevolg veel gedoe met garantieafhandelingen en hoge reparatie offertes. Als LG 5 jaar garantie zwart op wit zet dan is er geen bijna geen discussie meer mogelijk over reparatie (Ja, mogelijk of je gigantische burn-in user abuse is of normaal kijkgedrag). Ik snap je reactie ook niet zo goed dat je er in ons land weinig aan hebt. Misschien dat het voor jou niets uit maakt, maar ik had het graag wél gehad. Als is het alleen al om getouwtrek en tijdverspilling tegen te gaan.
Zojuist FW 3.23.06 ota geïnstalleerd op m'n 65CX. Dat is nummertje 3 in 2 weken tijd.
Geen idee naar wat er veranderd is
Waarschijnlijk een bug fix van issues ontstaan bij de vorige 2 updatesDutchOwnage schreef op maandag 14 juni 2021 @ 14:05:
Zojuist FW 3.23.06 ota geïnstalleerd op m'n 65CX. Dat is nummertje 3 in 2 weken tijd.
- HoppyF
- Televisies
- LG
- Oled
- LG OLED
- LG OLED evo
- LG OLED CX
- LG OLED G1
- LG OLED E9
- LG OLED C9
- LG OLED W9
- LG OLED B9
- LG OLED W8
- LG OLED evo G5
- LG OLED C2
- LG OLED evo G3
- LG EF950V
- LG OLED evo G4
- LG C6V
- LG W8
- LG E8
- LG OLED65B6D
- LG OLED65G8
- LG B2
- LG OLED C6D
- LG OLED evo C4
- LG OLED C7
- LG OLED BX
- LG OLED W7
- LG OLED B1
- LG OLED B7
- LG OLED GX
- LG OLED B8PLA
- LG OLED E7
- LG OLED A1
- LG OLED C1
- LG OLED E8
- LG OLED B6V
- LG OLED C8
Natuurlijk zou het een stuk eenvoudiger zijn als LG gewoon voor alle landen 5 jaar garantie geeft, zwart op wit. Dit voorkomt inderdaad een hoop gezeik achteraf.stin00 schreef op maandag 14 juni 2021 @ 13:57:
[...]
Dat is allemaal leuk en aardig, maar er zijn genoeg voorbeelden van verkopers + LG + CE Repair dat ze maling hebben hieraan met als gevolg veel gedoe met garantieafhandelingen en hoge reparatie offertes. Als LG 5 jaar garantie zwart op wit zet dan is er geen bijna geen discussie meer mogelijk over reparatie (Ja, mogelijk of je gigantische burn-in user abuse is of normaal kijkgedrag). Misschien dat het voor jou niets uit maakt, maar ik had het graag wél gehad. Als is het alleen al om getouwtrek en tijdverspilling tegen te gaan.
Edit: om op voorhand een ellenlange discussie te voorkomen. Ik heb zelf enorm wisselende ervaringen met TV / HIFI / Koelkast / Wasmachine etc. garantieafhandelingen buiten de 2 jaar wettelijke garantie. Heb een aantal keer met vele emails/telefoontjes/brieven garantie moeten afdwingen en dat kost behoorlijk wat tijd en moeite. Heb dan toch liever een keiharde 5 jaar garantie van de fabrikant op papier met eenvoudige, kosteloze reparaties.
Er is nog een voordeel als men dit zou doen.
Stel dat je winkel/webshop na 3 jaar failliet gaat en je garantie wilt claimen.
Dan is dit nu lastig. Je bent dan overgeleverd aan de goedheid van LG.
LG heeft geen plicht dit op te lossen.
Dit verandert als LG zelf de garantie afhandeling op zich neemt.
De 5 jaar garantie zou voor alle nieuwe OLED’s moeten gelden en niet alleen voor de G1.
De G1 is niet meer premium dan een C1 om maar iets te noemen.
.
[ Voor 103% gewijzigd door Deleon78 op 26-07-2021 14:22 ]
- HoppyF
- Televisies
- LG
- Oled
- LG OLED
- LG OLED evo
- LG OLED CX
- LG OLED G1
- LG OLED E9
- LG OLED C9
- LG OLED W9
- LG OLED B9
- LG OLED W8
- LG OLED evo G5
- LG OLED C2
- LG OLED evo G3
- LG EF950V
- LG OLED evo G4
- LG C6V
- LG W8
- LG E8
- LG OLED65B6D
- LG OLED65G8
- LG B2
- LG OLED C6D
- LG OLED evo C4
- LG OLED C7
- LG OLED BX
- LG OLED W7
- LG OLED B1
- LG OLED B7
- LG OLED GX
- LG OLED B8PLA
- LG OLED E7
- LG OLED A1
- LG OLED C1
- LG OLED E8
- LG OLED B6V
- LG OLED C8
Ja, de prijs is premium.Deleon78 schreef op maandag 14 juni 2021 @ 15:30:
[...]
De G1 is wel meer premium, alleen vind jij van niet. Al is het alleen maar vanwege de prijs.
(En natuurlijk dat LG hem zo positioneert, maar wie zijn zij nu helemaal?)
Vandaar ook die 5 jaar “gratis” garantie zeker?
Beetje sigaar uit eigen doos.
.
[ Voor 117% gewijzigd door Deleon78 op 26-07-2021 14:22 ]
Het is wel,superscherp maar ik vind de HDR de lichte kleuren nog meer uit laten bijten. Zet ik hem voor ook met HDR weer op technicolor bright room dan vind ik het erg bruin.DutchOwnage schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 16:26:
De HLG beeldinstellingen voor NPO 4K HDR vergen best wel even wat aanpassingen op m'n 65CX. Zo out of the box op pak 'm beet Filmmaker HDR preset vind ik het er niet denderend uitzien. Maar dat krijg je als je tv HDR wil maken van iets wat native niet HDR is... En ook geen native 4K.
Maar heb er alle vertrouwen in dat de wedstrijden in native 4K HDR van 't beeld gaan spatten, no doubt
De uhd stream is wel heel scherp maar bij voetbal is dat zelfs op een 65 inch (kijkafstand 4 meter) voor mij niet echt belangrijk. SHD was ook prima. Bij F1 vind ik het verschil in beleving groter.
een treffende spreuk
- HoppyF
- Televisies
- LG
- Oled
- LG OLED
- LG OLED evo
- LG OLED CX
- LG OLED G1
- LG OLED E9
- LG OLED C9
- LG OLED W9
- LG OLED B9
- LG OLED W8
- LG OLED evo G5
- LG OLED C2
- LG OLED evo G3
- LG EF950V
- LG OLED evo G4
- LG C6V
- LG W8
- LG E8
- LG OLED65B6D
- LG OLED65G8
- LG B2
- LG OLED C6D
- LG OLED evo C4
- LG OLED C7
- LG OLED BX
- LG OLED W7
- LG OLED B1
- LG OLED B7
- LG OLED GX
- LG OLED B8PLA
- LG OLED E7
- LG OLED A1
- LG OLED C1
- LG OLED E8
- LG OLED B6V
- LG OLED C8
Best grappig, je kunt ook je vrouw en dochter een 65G1 laten uitpakken! 😉
YouTube: LG G1 OLED Quick unboxing & Demo,PS5 & XBSX
YouTube: LG G1 OLED Quick unboxing & Demo,PS5 & XBSX
Ik lees op andere fora dat er problemen zijn met eARC op de nieuwste firmware FW 3.23.06. Ik blijf nog even een tijdje op .18 hangen. Jammer dat Vincent van HDTV test niet zo snel meer is met het testen van nieuwe firmware.DutchOwnage schreef op maandag 14 juni 2021 @ 14:05:
.
Ben nog op zoek naar een soundbar, op dit moment nog geen eARC nodig. Voor zover ik kan beoordelen is alles prima, hij doet 't in ieder geval nog.zwembroek schreef op maandag 14 juni 2021 @ 22:07:
[...]
Ik lees op andere fora dat er problemen zijn met eARC op de nieuwste firmware FW 3.23.06. Ik blijf nog even een tijdje op .18 hangen. Jammer dat Vincent van HDTV test niet zo snel meer is met het testen van nieuwe firmware.
Iemand problemen met Dolby Vision icm de Marantz SR7010 op de 55C9GLA na installeren van de nieuwe 5.10.4 update? Voor de update werkte alles perfect, playback via Apple tv4k @ 4K/59.97/dv maar nu knippert mijn tv alsof deze connection issues heeft. HDMI test via de Apple tv geeft aan dat alles ok is. Apple tv direct op de tv gaat ook goed. Is dus een Marantz vs LG C9 issue?
Tv al 10 minuten van de netspanning gehad en Appletv al een keertje opnieuw ingesteld. Als ik dv uitzet op de Appletv en op HDR zet werkt alles prima.
Tv al 10 minuten van de netspanning gehad en Appletv al een keertje opnieuw ingesteld. Als ik dv uitzet op de Appletv en op HDR zet werkt alles prima.
Damn, thanks voor de warning (maar daar heb jij natuurlijk niks aan).martijn_me schreef op dinsdag 15 juni 2021 @ 12:36:
Iemand problemen met Dolby Vision icm de Marantz SR710 sinds de update op de 55C9GLA na installeren van de nieuwe 5.10.4 update? Voor de update werkte alles perfect, playback via Apple tv4k @ 4K/59.97/dv maar nu knippert mijn tv alsof deze connection issues heeft. HDMI test via de Apple tv geeft aan dat alles ok is. Apple tv direct op de tv gaat ook goed. Is dus een Marantz vs LG C9 issue?
Ik heb ook een Marantz (wel een sr 5014) icm C9 en wilde de update nog niet uitvoeren, nu weet ik waarom...

Care to share the link?zwembroek schreef op maandag 14 juni 2021 @ 22:07:
[...]
Ik lees op andere fora dat er problemen zijn met eARC op de nieuwste firmware FW 3.23.06. Ik blijf nog even een tijdje op .18 hangen. Jammer dat Vincent van HDTV test niet zo snel meer is met het testen van nieuwe firmware.
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
.
Geen Marantz maar Denon X2700H zelfde problemen en lees dat er al meer mensen zijn die hier last van hebben.martijn_me schreef op dinsdag 15 juni 2021 @ 12:36:
Iemand problemen met Dolby Vision icm de Marantz SR7010 op de 55C9GLA na installeren van de nieuwe 5.10.4 update? Voor de update werkte alles perfect, playback via Apple tv4k @ 4K/59.97/dv maar nu knippert mijn tv alsof deze connection issues heeft. HDMI test via de Apple tv geeft aan dat alles ok is. Apple tv direct op de tv gaat ook goed. Is dus een Marantz vs LG C9 issue?
Hopenlijk herstellen ze het snel.
https://www.avsforum.com/...8/page-1098#post-60798328
Inmiddels is er al weer een nieuwe firmware 03.23.10.
Hallo allemaal,
sinds paar dagen eigenaar van de G1. Prachtig apparaat (alleen de schroeven waren net iets te smal voor de pluggen waardoor de wall mount eraf kwam... bijna dan).
ik probeer via de tv een LG account aan te maken: via afstandsbediening'. De beloofde activatiemail laat als vier dagen op zich wachten.
Dan maar via lg.com een account aangemaakt. Dit werkt prima, verificatiemail ontvangen. Vervolgens weer terug naar TV aan daar 'aanmelden via afstandsbediening'. Krijg daar de melding account niet gevonden.
Iemand hier ook ervaring mee? Wat is de juiste manier om het LG account werkend te krijgen. Ik wil graag apps downloaden (zoals fireplace), maar dat lukt dus niet.
Heb hier ook al veel gelezen over de voicecontrol "hi LG", dit werkt bij mij ook niet. Heeft iemand dit al werken gekregen of is het wachten op het beschikbaarstellen door LG?
thx
sinds paar dagen eigenaar van de G1. Prachtig apparaat (alleen de schroeven waren net iets te smal voor de pluggen waardoor de wall mount eraf kwam... bijna dan).
ik probeer via de tv een LG account aan te maken: via afstandsbediening'. De beloofde activatiemail laat als vier dagen op zich wachten.
Dan maar via lg.com een account aangemaakt. Dit werkt prima, verificatiemail ontvangen. Vervolgens weer terug naar TV aan daar 'aanmelden via afstandsbediening'. Krijg daar de melding account niet gevonden.
Iemand hier ook ervaring mee? Wat is de juiste manier om het LG account werkend te krijgen. Ik wil graag apps downloaden (zoals fireplace), maar dat lukt dus niet.
Heb hier ook al veel gelezen over de voicecontrol "hi LG", dit werkt bij mij ook niet. Heeft iemand dit al werken gekregen of is het wachten op het beschikbaarstellen door LG?
thx
- HoppyF
- Televisies
- LG
- Oled
- LG OLED
- LG OLED evo
- LG OLED CX
- LG OLED G1
- LG OLED E9
- LG OLED C9
- LG OLED W9
- LG OLED B9
- LG OLED W8
- LG OLED evo G5
- LG OLED C2
- LG OLED evo G3
- LG EF950V
- LG OLED evo G4
- LG C6V
- LG W8
- LG E8
- LG OLED65B6D
- LG OLED65G8
- LG B2
- LG OLED C6D
- LG OLED evo C4
- LG OLED C7
- LG OLED BX
- LG OLED W7
- LG OLED B1
- LG OLED B7
- LG OLED GX
- LG OLED B8PLA
- LG OLED E7
- LG OLED A1
- LG OLED C1
- LG OLED E8
- LG OLED B6V
- LG OLED C8
Ik kan me niet herinneren dat ik een LG account heb aangemaakt.gomp123 schreef op dinsdag 15 juni 2021 @ 16:53:
Hallo allemaal,
thx
Je kunt de apps gewoon installeren zonder account.
Dat “hi LG” roepen zonder op de microfoon knop te hoeven drukken zou later toegevoegd worden.
ik krijg de melding dat ik me moet aanmelden als ik een app wil downloaden of installeren. Ik doel dan niet op de standaard youtube apps ed, dat werkt gewoon prima.
[ Voor 29% gewijzigd door gomp123 op 15-06-2021 17:06 ]
- HoppyF
- Televisies
- LG
- Oled
- LG OLED
- LG OLED evo
- LG OLED CX
- LG OLED G1
- LG OLED E9
- LG OLED C9
- LG OLED W9
- LG OLED B9
- LG OLED W8
- LG OLED evo G5
- LG OLED C2
- LG OLED evo G3
- LG EF950V
- LG OLED evo G4
- LG C6V
- LG W8
- LG E8
- LG OLED65B6D
- LG OLED65G8
- LG B2
- LG OLED C6D
- LG OLED evo C4
- LG OLED C7
- LG OLED BX
- LG OLED W7
- LG OLED B1
- LG OLED B7
- LG OLED GX
- LG OLED B8PLA
- LG OLED E7
- LG OLED A1
- LG OLED C1
- LG OLED E8
- LG OLED B6V
- LG OLED C8
Ok.gomp123 schreef op dinsdag 15 juni 2021 @ 17:05:
ik krijg de melding dat ik me moet aanmelden als ik een app wil downloaden of installeren. Ik doel dan niet op de standaard youtube apps ed, dat werkt gewoon prima.
Niet eerder opgevallen hier, alle apps die ik toe nu toe gebruikt heb kon ik zo downloaden en installeren.
hoppy, zou je me een plezier willen doen en eens kijken naar de app "fireplace relax' en kijken of het jou wel lukt om deze te installeren zonder je te hoeven aanmelden?
is dat een app,om zeg maar een soort open haard op het scherm te hebben?gomp123 schreef op dinsdag 15 juni 2021 @ 17:24:
hoppy, zou je me een plezier willen doen en eens kijken naar de app "fireplace relax' en kijken of het jou wel lukt om deze te installeren zonder je te hoeven aanmelden?
zou ik voor dagelijks gebruik afraden.
- HoppyF
- Televisies
- LG
- Oled
- LG OLED
- LG OLED evo
- LG OLED CX
- LG OLED G1
- LG OLED E9
- LG OLED C9
- LG OLED W9
- LG OLED B9
- LG OLED W8
- LG OLED evo G5
- LG OLED C2
- LG OLED evo G3
- LG EF950V
- LG OLED evo G4
- LG C6V
- LG W8
- LG E8
- LG OLED65B6D
- LG OLED65G8
- LG B2
- LG OLED C6D
- LG OLED evo C4
- LG OLED C7
- LG OLED BX
- LG OLED W7
- LG OLED B1
- LG OLED B7
- LG OLED GX
- LG OLED B8PLA
- LG OLED E7
- LG OLED A1
- LG OLED C1
- LG OLED E8
- LG OLED B6V
- LG OLED C8
Ik heb geen LG account maar kon deze Fireplace relax zo installeren.gomp123 schreef op dinsdag 15 juni 2021 @ 17:24:
Even snel foto’s van gemaakt als bewijs.
Ik heb een C9 maar dat mag niet veel uitmaken.
![]() | ![]() |
Wanneer heb jij die update gekregen voor de C9. Ik zit nu op 05.00.30.martijn_me schreef op dinsdag 15 juni 2021 @ 12:36:
Dank voor de moeite happy, erg vreemd dat het jou wel lukt. Jou landcode ed is ook Nederlands neem ik aan?
Ik heb een 55e9 die ondertussen 1 jaar en 8 maanden oud is en heb gemerkt dat ik een hele reeks aan dode pixels heb, het stoort me niet direct aangezien het niet zichtbaar is op afstand maar ik vind het toch wat zorgwekkend aangezien de tv nog vrij jong is?

11400 - RX 6800 | Kia EV6 Business plus long range rwd
Iemand ergens releasenotes gevonden?zwembroek schreef op dinsdag 15 juni 2021 @ 16:31:
[...]
https://www.avsforum.com/...8/page-1098#post-60798328
Inmiddels is er al weer een nieuwe firmware 03.23.10.
.
Een goede bekende van me heeft de pricewatch: LG OLED55CX6LA Zwart gekocht bij een grote bekende zaak. TV is geleverd, uitgepakt, aangesloten, CI+ module er uit gelaten, en zenders gezocht, 0 gevonden. Dit is Ziggo gebied.
De oude TV heeft wél zenders en een CI+ module, dus geen decoder. De TV stelt zich vrijwel vanzelf in. De gegevens heb ik gecontroleerd met Ziggo aan de telefoon, en die kloppen. De antenne kabel zit op de juiste plek in de TV. Ik zoek alleen digitale zenders, álle stappen die de TV vraagt heb ik doorgenomen met een Ziggo medewerker aan de telefoon.
Mijn conclusie is dat de TV defect is. Hij zoekt zenders, staat direct op 10%, dan even niks, en dan door naar 100% en 0 zenders gevonden. De zaak waar hij van is heeft hier al melding van gekregen van ons, maar voor we gaan melden dat de TV volgens ons daadwerkelijk defect is, zijn er nog andere dingen die we wellicht over het hoofd zien?
De oude TV heeft wél zenders en een CI+ module, dus geen decoder. De TV stelt zich vrijwel vanzelf in. De gegevens heb ik gecontroleerd met Ziggo aan de telefoon, en die kloppen. De antenne kabel zit op de juiste plek in de TV. Ik zoek alleen digitale zenders, álle stappen die de TV vraagt heb ik doorgenomen met een Ziggo medewerker aan de telefoon.
Mijn conclusie is dat de TV defect is. Hij zoekt zenders, staat direct op 10%, dan even niks, en dan door naar 100% en 0 zenders gevonden. De zaak waar hij van is heeft hier al melding van gekregen van ons, maar voor we gaan melden dat de TV volgens ons daadwerkelijk defect is, zijn er nog andere dingen die we wellicht over het hoofd zien?
Och ja, je moet toch wat he.
Een andere kabel proberen. Of even de connectoren nakijken. Ja dat je ene televisie wel beeld heeft en de nieuwe niet dat heb ik gelezen.Just_A_User schreef op woensdag 16 juni 2021 @ 09:24:
Een goede bekende van me heeft de pricewatch: LG OLED55CX6LA Zwart gekocht bij een grote bekende zaak. TV is geleverd, uitgepakt, aangesloten, CI+ module er uit gelaten, en zenders gezocht, 0 gevonden. Dit is Ziggo gebied.
Ja, de TV die vervangen is heeft wél beeld, op dezelfde kabel, etc, dus dát is het niet.Koekenbakkertje schreef op woensdag 16 juni 2021 @ 09:26:
[...]
Een andere kabel proberen. Of even de connectoren nakijken. Ja dat je ene televisie wel beeld heeft en de nieuwe niet dat heb ik gelezen.
Zonder de CI+ kaart in de TV is het toch niet gek dat hij geen zenders vindt? Heb je het ook geprobeerd met de kaart er in? Bij mijn 55C1 vond hij alles gelijk (oud UPC gebied, met oude UPC kaart)Just_A_User schreef op woensdag 16 juni 2021 @ 09:38:
[...]
Ja, de TV die vervangen is heeft wél beeld, op dezelfde kabel, etc, dus dát is het niet.
Tv kan zonder CI ook alle zenders vinden hoor, hij kan ze alleen niet opslaan. Verder, voor de zekerheid maar eens een andere Ziggo medewerker proberen (kennisniveau wil nog wel eens verschillen). Misschien vergeten een 0 toe te voegen bij de frequentie bijvoorbeeld.gwystyl schreef op woensdag 16 juni 2021 @ 09:50:
[...]
Zonder de CI+ kaart in de TV is het toch niet gek dat hij geen zenders vindt? Heb je het ook geprobeerd met de kaart er in? Bij mijn 55C1 vond hij alles gelijk (oud UPC gebied, met oude UPC kaart)
De frequentie voor Ziggo staat gewoon standaard in de televisie. Dus daar zal het probleem niet inzitten. Ik blijf erbij dat ondanks dat de andere televisie alle zenders vind het mogelijk gewoon een probleem met de kabel kan zijn. Maar goed dat is van een afstandje maar even een gok.
Hij moet ze ook gewoon opslaan. De CI+ module is voor het decoderen van de zenders, niet voor opslag of iets dergelijks. De tuner zit gewoon in de tv.
Staat de frequentie en netwerk id wel goed?
freq: 474
netwerk id: 5555
uiteraard hoort dit standaard goed te staan maar even checken kan geen kwaad.
[ Voor 34% gewijzigd door OMD op 16-06-2021 10:19 ]
R7 5800X3D // Dark Rock rock 4 // MSI B450 Tomahawk Max // 32Gb Corsair Vengeance // BeQuiet Pure Base 500FX // MSI RTX3080 Suprim X
Probeer eens netwerk ID 4444. Wees je er ook van bewust dat je zonder CI+ alleen NPO 1,2 en 3 in HD zal ontvangen, wil je alle zenders in HD heb je een CI+ module of losse decoder nodig.Just_A_User schreef op woensdag 16 juni 2021 @ 09:24:
[ Voor 0% gewijzigd door Rembock op 16-06-2021 10:20 . Reden: typo ]
Ik bedoel dat de tv zonder ci de zenders wel vindt maar idd niet gedecodeerd wordt.OMD schreef op woensdag 16 juni 2021 @ 10:09:
Hij moet ze ook gewoon opslaan. De CI+ module is voor het decoderen van de zenders, niet voor opslag of iets dergelijks. De tuner zit gewoon in de tv.
Kan je de firmware van de TV ook downgraden eigenlijk? Ik heb nu brakke eARC wegens die updates van vorige week en van de nieuwe update lees ik hierboven dat die met Marantz Dolbyvision problemen geeft, daar zit ik ook niet op te wachten.
Voor die updates van vorige week werkte alles perfect, automatisch updaten staat uit maar op een gegeven moment was ik wel klaar met die popups over nieuwe updates en heb ik ze dus gedaan
Voor die updates van vorige week werkte alles perfect, automatisch updaten staat uit maar op een gegeven moment was ik wel klaar met die popups over nieuwe updates en heb ik ze dus gedaan

Ok ga ik doen, moet ik contact opnemen met lg of kamera express?
niet officieel iig. Dan zou je in het servicemenu moeten gaan en een oudere versie via usb aanbieden.Jheroun schreef op woensdag 16 juni 2021 @ 10:53:
Kan je de firmware van de TV ook downgraden eigenlijk? Ik heb nu brakke eARC wegens die updates van vorige week en van de nieuwe update lees ik hierboven dat die met Marantz Dolbyvision problemen geeft, daar zit ik ook niet op te wachten.
- HoppyF
- Televisies
- LG
- Oled
- LG OLED
- LG OLED evo
- LG OLED CX
- LG OLED G1
- LG OLED E9
- LG OLED C9
- LG OLED W9
- LG OLED B9
- LG OLED W8
- LG OLED evo G5
- LG OLED C2
- LG OLED evo G3
- LG EF950V
- LG OLED evo G4
- LG C6V
- LG W8
- LG E8
- LG OLED65B6D
- LG OLED65G8
- LG B2
- LG OLED C6D
- LG OLED evo C4
- LG OLED C7
- LG OLED BX
- LG OLED W7
- LG OLED B1
- LG OLED B7
- LG OLED GX
- LG OLED B8PLA
- LG OLED E7
- LG OLED A1
- LG OLED C1
- LG OLED E8
- LG OLED B6V
- LG OLED C8
Dat zijn veel te veel dode pixels.izzet3838 schreef op dinsdag 15 juni 2021 @ 22:38:
Ik heb een 55e9 die ondertussen 1 jaar en 8 maanden oud is en heb gemerkt dat ik een hele reeks aan dode pixels heb, het stoort me niet direct aangezien het niet zichtbaar is op afstand maar ik vind het toch wat zorgwekkend aangezien de tv nog vrij jong is?
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Laten repareren dus.
Als er tenminste nog panelen zijn voor een E9.
- HoppyF
- Televisies
- LG
- Oled
- LG OLED
- LG OLED evo
- LG OLED CX
- LG OLED G1
- LG OLED E9
- LG OLED C9
- LG OLED W9
- LG OLED B9
- LG OLED W8
- LG OLED evo G5
- LG OLED C2
- LG OLED evo G3
- LG EF950V
- LG OLED evo G4
- LG C6V
- LG W8
- LG E8
- LG OLED65B6D
- LG OLED65G8
- LG B2
- LG OLED C6D
- LG OLED evo C4
- LG OLED C7
- LG OLED BX
- LG OLED W7
- LG OLED B1
- LG OLED B7
- LG OLED GX
- LG OLED B8PLA
- LG OLED E7
- LG OLED A1
- LG OLED C1
- LG OLED E8
- LG OLED B6V
- LG OLED C8
Zeker, gewoon Nederlands.gomp123 schreef op dinsdag 15 juni 2021 @ 21:59:
Dank voor de moeite happy, erg vreemd dat het jou wel lukt. Jou landcode ed is ook Nederlands neem ik aan?
Moet ik lg contacteren of ke?HoppyF schreef op woensdag 16 juni 2021 @ 11:14:
[...]
Dat zijn veel te veel dode pixels.
Laten repareren dus.
Als er tenminste nog panelen zijn voor een E9.
Je hebt een koopovereenkomst met de winkel waar je de tv gekocht hebt, daar dus melden. Mocht dat allemaal moeizaam gaan kun je LG proberen.
LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |
- HoppyF
- Televisies
- LG
- Oled
- LG OLED
- LG OLED evo
- LG OLED CX
- LG OLED G1
- LG OLED E9
- LG OLED C9
- LG OLED W9
- LG OLED B9
- LG OLED W8
- LG OLED evo G5
- LG OLED C2
- LG OLED evo G3
- LG EF950V
- LG OLED evo G4
- LG C6V
- LG W8
- LG E8
- LG OLED65B6D
- LG OLED65G8
- LG B2
- LG OLED C6D
- LG OLED evo C4
- LG OLED C7
- LG OLED BX
- LG OLED W7
- LG OLED B1
- LG OLED B7
- LG OLED GX
- LG OLED B8PLA
- LG OLED E7
- LG OLED A1
- LG OLED C1
- LG OLED E8
- LG OLED B6V
- LG OLED C8
Altijd de winkel/webshop benaderen ivm garantie.Hulleman schreef op woensdag 16 juni 2021 @ 12:07:
[...]
Je hebt een koopovereenkomst met de winkel waar je de tv gekocht hebt, daar dus melden. Mocht dat allemaal moeizaam gaan kun je LG proberen.
Ik meen eergisteren.harley2009 schreef op dinsdag 15 juni 2021 @ 20:52:
[...]
Wanneer heb jij die update gekregen voor de C9. Ik zit nu op 05.00.30.
- HoppyF
- Televisies
- LG
- Oled
- LG OLED
- LG OLED evo
- LG OLED CX
- LG OLED G1
- LG OLED E9
- LG OLED C9
- LG OLED W9
- LG OLED B9
- LG OLED W8
- LG OLED evo G5
- LG OLED C2
- LG OLED evo G3
- LG EF950V
- LG OLED evo G4
- LG C6V
- LG W8
- LG E8
- LG OLED65B6D
- LG OLED65G8
- LG B2
- LG OLED C6D
- LG OLED evo C4
- LG OLED C7
- LG OLED BX
- LG OLED W7
- LG OLED B1
- LG OLED B7
- LG OLED GX
- LG OLED B8PLA
- LG OLED E7
- LG OLED A1
- LG OLED C1
- LG OLED E8
- LG OLED B6V
- LG OLED C8
Hier ook zoiets, update is automatisch gegaan.
Wel een melding hierover op het scherm voorbij zien komen.
Kennis had met Samsung Qled. Zenders konden niet gevonden worden bij nieuw tv. Achteraf bleek tuner in tv kapot te zijn. Een DOA dus.. Kan zomaarJust_A_User schreef op woensdag 16 juni 2021 @ 09:24:
Sony W800i > HTC-TytnII > Samsung Omnia I900 > LG Optimus Black > HTC Desire > LG Nexus 4 > LG G2 > LG G4 > LG G5 > LG G6 (eu) > Oneplus 6 > Samsung s20+ > Pixel 7 Pro...
Wat 'Just a user' aangeeft heb ik ook met mijn g1. Met decoder uiteraard alle zenders, zonder geen. Heb het niet getest met kabel in tv,aleen via decoder
Dan ligt het aan je signaal of aan de decoder. In het geval van een decoder geeft de tv slechts het beeld weer wat de decoder doorgeeft.gomp123 schreef op woensdag 16 juni 2021 @ 21:08:
Wat 'Just a user' aangeeft heb ik ook met mijn g1. Met decoder uiteraard alle zenders, zonder geen. Heb het niet getest met kabel in tv,aleen via decoder
Al gedaan met de ziggo medewerker en dat werkt niet. Ja ik snap prima dat ik dan alleen NL 1 2 en 3 kan zien, maar zo ver komen we al niet want hij vindt geen zenders, dus ook geen 1 2 en 3. Daar komt bij dat de zenders gezocht dienen te worden zónder de module in de tv.Rembock schreef op woensdag 16 juni 2021 @ 10:20:
[...]
Probeer eens netwerk ID 4444. Wees je er ook van bewust dat je zonder CI+ alleen NPO 1,2 en 3 in HD zal ontvangen, wil je alle zenders in HD heb je een CI+ module of losse decoder nodig.
Die aanname maak je iets te snel.Just_A_User schreef op woensdag 16 juni 2021 @ 09:38:
[...]
Ja, de TV die vervangen is heeft wél beeld, op dezelfde kabel, etc, dus dát is het niet.
Dat TV 1 wel zenders vindt en TV 2 niet, maakt de kans dat er iets met TV 2 mis is uiteraard groot, dus ik snap je aanname. Maar er is nog steeds een prima kans dat er iets met bekabeling of stekkers mis is. Dat kan zodanig uitpakken dat je de situatie hebt die jij hebt. Bij HF zaken kunnen dit soort dingen prima voorkomen.
Om een en ander uit te sluiten zou je het beste met een nieuwe kwalitatief goede coax kabel, zo dicht mogelijk bij het abbonnee overname punt de nieuwe TV alsnog uitproberen.
Alles kan stuk.
- HoppyF
- Televisies
- LG
- Oled
- LG OLED
- LG OLED evo
- LG OLED CX
- LG OLED G1
- LG OLED E9
- LG OLED C9
- LG OLED W9
- LG OLED B9
- LG OLED W8
- LG OLED evo G5
- LG OLED C2
- LG OLED evo G3
- LG EF950V
- LG OLED evo G4
- LG C6V
- LG W8
- LG E8
- LG OLED65B6D
- LG OLED65G8
- LG B2
- LG OLED C6D
- LG OLED evo C4
- LG OLED C7
- LG OLED BX
- LG OLED W7
- LG OLED B1
- LG OLED B7
- LG OLED GX
- LG OLED B8PLA
- LG OLED E7
- LG OLED A1
- LG OLED C1
- LG OLED E8
- LG OLED B6V
- LG OLED C8
Bij iemand anders heb ik het ook meegemaakt dat een nieuwe Samsung TV problemen gaf met Ziggo en de CI module. Ziggo heeft een nieuwe module en kaart opgestuurd, zelfde probleem.remco_k schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 01:06:
[...]
Die aanname maak je iets te snel.
Dat TV 1 wel zenders vindt en TV 2 niet, maakt de kans dat er iets met TV 2 mis is uiteraard groot, dus ik snap je aanname. Maar er is nog steeds een prima kans dat er iets met bekabeling of stekkers mis is. Dat kan zodanig uitpakken dat je de situatie hebt die jij hebt. Bij HF zaken kunnen dit soort dingen prima voorkomen.
Om een en ander uit te sluiten zou je het beste met een nieuwe kwalitatief goede coax kabel, zo dicht mogelijk bij het abbonnee overname punt de nieuwe TV alsnog uitproberen.
Winkel heeft ter plaatse gekeken en coax kabel vervangen.
Toch bleven er problemen bestaan. Soms goed beeld soms alle kanalen weg waarna je opnieuw moest gaan proberen of de TV de kanalen wilde scannen en opslaan.
Samsung heeft moederbord van de TV vervangen op advies van de winkel.
Hielp ook niet.
Ziggo monteur is gekomen en constateerde dat de aansluiting in de muur verouderd was (was niet ouder dan 6 jaar want nieuwbouw). Echter aan de andere kant van die aansluiting in de technisch ruimte is er ook een aansluiting vervangen.
Ziggo monteur kon de signaalsterkte op diverse punten meten en zag dat er te weinig signaal was.
Daarna werkte alles prima.
Kortom, het probleem zit niet altijd in de TV, er zijn diverse factoren die hierin meespelen.
Dit probleem heeft maanden gespeeld want ondanks de goede bedoelingen schoot het niet erg op.
Let op:
Indien je vragen hebt over inbranden bij OLED televisies, gebruik dan eerst even de zoekfunctie. Dit onderwerp is namelijk al regelmatig uitgebreid besproken.
Zie ook D vd V in "[LG OLED] Ervaringen & Discussie" Datzelfde geldt voor vragen over stekkers.
🔍 Inbranden: [LG OLED] Ervaringen & Discussie
🔎 Stekkers: [LG OLED] Ervaringen & Discussie
Goede aanbieding gezien of nodig? Check OLED Televisies aanbiedingen- & kortingscodetopic
Vragen/opmerkingen over de LG Cashback Actie? Daarvoor kan je terecht in [LG OLED] cashback topic
Discussies over welke (HDMI)-kabels te gebruiken kan in Zilveren HIFI-kabels gesmeed door elfen bij maanlicht #6.
Indien je vragen hebt over inbranden bij OLED televisies, gebruik dan eerst even de zoekfunctie. Dit onderwerp is namelijk al regelmatig uitgebreid besproken.
Zie ook D vd V in "[LG OLED] Ervaringen & Discussie" Datzelfde geldt voor vragen over stekkers.
🔍 Inbranden: [LG OLED] Ervaringen & Discussie
🔎 Stekkers: [LG OLED] Ervaringen & Discussie
Goede aanbieding gezien of nodig? Check OLED Televisies aanbiedingen- & kortingscodetopic
Vragen/opmerkingen over de LG Cashback Actie? Daarvoor kan je terecht in [LG OLED] cashback topic
Discussies over welke (HDMI)-kabels te gebruiken kan in Zilveren HIFI-kabels gesmeed door elfen bij maanlicht #6.