[ Voor 99% gewijzigd door Deleon78 op 26-07-2021 14:32 ]
Ik ben van plan om een implementatie van Steam link te bouwen voor webOS. Ik heb inmiddels contact opgenomen met de persoon die verantwoordelijk is voor de Steam link app support bij Valve om hopelijk wat informatie te ontvangen.
Volgens mij zijn webOS apps gewoon web apps, dus html, css en js. Hier ben ik zelf wel in thuis, maar mocht iemand zin hebben om mee te helpen dan is dat natuurlijk altijd welkom.
Hier is de documentatie mocht iemand geïnteresseerd zijn: https://webostv.developer.lge.com/
Ik heb hier eerlijk gezegd weinig ervaring mee, ik heb dus ook geen idee of het een goed idee is om iets als dit te gebruiken: https://developer.samsung...sion-libraries/toast.html
[ Voor 15% gewijzigd door Lodo op 07-06-2021 16:05 ]
Heb ik ook, alsof ik de hoeken het paneel niet helemaal strak zit.r0p schreef op maandag 7 juni 2021 @ 14:09:
Valt me op dat op het scherm van de 77 inch G1 zowel aan de linker als de rechterkant bepaalde deukjes zichtbaar zijn in een verticale lijn. Dit is alleen zichtbaar onder een bepaalde hoek als je naar het scherm kijkt. Recht van voren zie je niks aan het scherm. Zijn er meer mensen welke hier ervaring mee hebben? Is dit normaal en heeft dit met de productie te maken?
Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.
@r0p Heb ik ook hoor, bij de hoeken is het vrij extreem. De rest van het paneel heeft ook her en der ook vervormingen die zichtbaar zijn als hij uit staat, had m'n 55B6 ook. Maar als de TV aanstaat zie je hier niets van terug (als het goed is)FeaR schreef op maandag 7 juni 2021 @ 16:24:
[...]
Heb ik ook, alsof ik de hoeken het paneel niet helemaal strak zit.
Ah, sorry! Ik had inderdaad niet goed gelezen. Ik las dat je een sleuf ter grootte van die kast in de muur wilde vresen om de tv platter tegen de muur te krijgen. GoedemooohûhJapie93 schreef op maandag 7 juni 2021 @ 09:44:
[...]
Ik bevestig de tv gewoon aan de lange wand in de woonkamer, dus niet ingebouwd of iets. Mag er toch vanuit gaan dat ik de tv gewoon aan een standaard beugel kan bevestigen? De bedrading wil ik achter de tv via een muurbuis naar het tv meubel laten lopen. Volgens mij zou dit geen probleem mogen opleveren.
Ik heb gister de omruiling geannuleerd, die 03.11.21 update heeft het coil whine geluid nog niet weer laten horen.NoepZor schreef op maandag 7 juni 2021 @ 13:44:
[...]
Er zit een fix in voor "Noise problem improvement". Benieuwd of dat te maken heeft met die coil whine of dat het ruis in beeld is wat ze verholpen hebben. Ik heb net een omruiling in gang gezet van mijn 55C1.
Verder dik tevreden met de tv, alleen nadeel dat hij mijn receiver niet in en uitschakelt. Ik zie ook geen optie om dit via ir te doen. Misschien maar optisch aansluiten ipv via hdmi arc.
De wijzen komen uit het Oosten!
Zo had ik het ook gelezenpeetgate schreef op maandag 7 juni 2021 @ 18:08:
[...]
Ah, sorry! Ik had inderdaad niet goed gelezen. Ik las dat je een sleuf ter grootte van die kast in de muur wilde vresen om de tv platter tegen de muur te krijgen. GoedemooohûhKlinkt als een mooi project wat je doet. Succes.
Was het eerste dat mij opviel toen de 65 G1 hing eergisterenFeaR schreef op maandag 7 juni 2021 @ 16:24:
[...]
Heb ik ook, alsof ik de hoeken het paneel niet helemaal strak zit.
Twee eerste vragen na twee dagen pielen.
Volume
Ik heb nog geen instelling gezien dat je het volume op een standaard beginwaarde kan instellen. als het volume op 8 staat is het al prima, maar als ie aangaat begint ie meteen te knallen op 15 of 20 ofzo. Is daar een oplossing voor?
Onderkant niet strak en wiebelt
Is het normaal dat de tv een beetje wiebelt van de muur af, en dat de onderkant niet helemaal strak tegen de muur aan zit, schelt its van 2 - 3 mm ofzo. Denk dat het door de kabels komt die duwen de tv wat van de wand af.
Dank
NB, Fear je had helemaal gelijk komende van 10 jaar oude plasma, en nu dit beeld. Wat een oogasme. En dan heb ik nog slechts de horizon decoder, dus alleen nog maar televisie in fhd bkeken.
Hier geen last van, volume komt terug op de stand waarbij ik de TV uitzette.Pjotr22 schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 07:46:
Volume
Ik heb nog geen instelling gezien dat je het volume op een standaard beginwaarde kan instellen. als het volume op 8 staat is het al prima, maar als ie aangaat begint ie meteen te knallen op 15 of 20 ofzo. Is daar een oplossing voor?
Had ik ook en kwam hier door de kabels die ik te dik aan elkaar had gebonden. De kabels wat meer verspreid en nu hangt de TV zowel boven als onder strak tegen de wand.Onderkant niet strak en wiebelt
Is het normaal dat de tv een beetje wiebelt van de muur af, en dat de onderkant niet helemaal strak tegen de muur aan zit, schelt its van 2 - 3 mm ofzo. Denk dat het door de kabels komt die duwen de tv wat van de wand af.
Stond ook op het punt om om te ruilen vanwege dit probleem, maar heb vorige week contact gehad met LG en zij gaven aan dat er een fix in een update zou zitten. Hier het geluid ook niet meer gehoord na deze update op mijn C1 55.NoepZor schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 07:35:
[...]
Ik heb gister de omruiling geannuleerd, die 03.11.21 update heeft het coil whine geluid nog niet weer laten horen.
https://help.nlziet.nl/hc...NLZIET-app-op-LG-smart-tvPharminepulse schreef op maandag 7 juni 2021 @ 10:46:
Ik had vanochtend de NLZiET app geupdate op de Lg 65CX, bestand van 125 kb zo leek het. Sinds het installeren wordt NLZIET veel kleiner weergeven op de TV na het openen, soort PIP, andere hier last van?
TV al herstart
App verwijderd en opnieuw geinstalleerd hielp niet.
Andere apps hebben er geen last van
- HoppyF
- Registratie: Oktober 2003
- Laatst online: 04-07 09:50
- Televisies
- LG
- Oled
- LG OLED
- LG OLED evo
- LG OLED CX
- LG OLED G1
- LG OLED E9
- LG OLED C9
- LG OLED W9
- LG OLED B9
- LG OLED W8
- LG OLED evo G5
- LG OLED C2
- LG G2 OLED evo Gallery Edition
- LG OLED evo G3
- LG EF950V
- LG OLED evo G4
- LG OLED65G8
- LG B2
- LG OLED C6D
- LG C6V
- LG OLED65B6D
- LG OLED C7
- LG OLED B7
- LG OLED evo C4
- LG W8
- LG OLED W7
- LG OLED BX
- LG OLED B1
- LG E8
- LG OLED B8PLA
- LG OLED E7
- LG OLED A1
- LG OLED GX
- LG OLED C1
- LG OLED E8
- LG OLED B6V
- LG OLED C8
:strip_icc():strip_exif()/u/94053/Bull.jpg?f=community)
Waarom krijgt LG de schuld?
NL Ziet maakt de apps toch?
"Omdat onze app ineens was verdwenen uit de LG Store is de NLZIET-app opnieuw ingediend"HoppyF schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 10:52:
[...]
Waarom krijgt LG de schuld?![]()
NL Ziet maakt de apps toch?
suggereert dus a) dat NLZiet niets te maken had met het verdwijnen van de app en b) dat ze dezelfde app opnieuw hebben ingediend maar dat er in de generatie ervan in de LG app store iets mis mee is gegaan (resolutie).
Ik had zelf de volgende op het oog:
Philips 65OLED855 (of de 805 afh van de voet) en de LG C1 65"
Het grootste punt waar ik mee zit is android TV, dat heeft de philips wel en de LG niet. Is dat voor anderen hier een hekelpunt met apps die slechte (hdr) support hebben of valt dat wel mee?
Beeldkwaliteit beoordeel ik het liefste zelf in de winkel maar de LG lijkt het beter te doen volgens reviews. Ook de betere gaming support van de LG is een ding, een PS5 / XSX komt er ook binnenkort naast.
Zijn er nog andere dingen waar ik op zou moeten letten of dingen die ik mee kan nemen in de beslissing?
Thanks!
Intel Core i7 2600K @ 5021Mhz | #1 24/7 stable overclock op Tweakers since 2012
Kijkhoek? Geluid(ondersteuning)? Gebruik je de interne speakers of een externe set? Heb je een lichte of donkere woonkamer, of beter: kijk je vaak overdag televisie? Want dan speelt m.i. de reflectie ook een (grote) rol. Dat is ook afhankelijk van waar je de tv gaat plaatsen uiteraard.India Sierra schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 12:28:
Ik ben van plan een OLED tv aan te gaan schaffen en ga morgen naar plattetv kijken naar de verschillende modellen (en handjeklap korting afdingen want dat is schijnbaar een ding in die zaak).
[...]
Zijn er nog andere dingen waar ik op zou moeten letten of dingen die ik mee kan nemen in de beslissing?
Thanks!
Game je veel/fanatiek? Want dan valt m.i. Philips sowieso af door hoge input lag en ontbrekende HDMI 2.1 ondersteuning.
Apple MacBook Pro | Apple iPhone 15 Pro | Apple AirPods Pro | Xbox Series X | LG OLED55CX6LA | Sonos Arc + 2x Sonos Play:1
Dat is in het algemeen vrij zinloos omdat de instelling in de winkel totaal niet overeenkomt met de instelling zoals jij die thuis gaat gebruiken (en ook niet met de aanbevolen instellingen volgens de diverse standaards).India Sierra schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 12:28:
Beeldkwaliteit beoordeel ik het liefste zelf in de winkel maar de LG lijkt het beter te doen volgens reviews.
In de winkel staat de tv waarschijnlijk op de speciale "winkelmodus" lees extra helder, extra contrast, extra scherpte, extra kleuren, extra blauwtint. Dit in een poging het beeld van naburige tv's te "overschreeuwen" voor de argeloze koper. Mooi beeld, wat scherp! Roept die dan.
En als je geluk hebt met de winkel staat de tv op "standard mode", wat minder lelijk is maar nog steeds niets zegt over de optimale instellingen en de werkelijke capaciteiten van de tv.
Wat dan?
- Ga er maar vanuit dat de panelen in beide tv's beeldtechnisch hetzelfde kunnen (het zijn namelijk dezelfde LG panelen) en het (kleine) verschil hem zit in de software aansturing vd fabrikant.
- Ga vooral op de goede reviews (HDTV test dus eigenlijk) af om de capaciteiten van de tv's te kunnen vergelijken, dus niet op "reviews" die halve promo praatjes zijn. Neem de tijd deze te bekijken, daar leer je veel meer van dan naar het random tv beeld staren in de winkel.
- Wil je het wel in de winkel doen, dan moet je eerst alle tv's die je wil bekijken optimaal gaan instellen im de beeldsettings incl uitgebreide instellingen (neem daar gerust een paar uurtjes voor, plus dan nog een aantal uur verschillend bronmateriaal bekijken én vergelijken, fijne winkel als die dat prima vindt
). Maar voordat je de tv's goed kunt instellen zul je deze informatie toch ook via deze video's tot je moeten nemen.
YouTube: Philips 805 (OLED805) 4K OLED TV Review (2020)
YouTube: LG C1 OLED Review: The Sleeper TV to Buy in 2021?
YouTube: Best TV of 2020 (Shootout): LG CX vs Pana HZ2000 vs Philips 935 vs S...
YouTube: LG 2021 OLED TV (C1, G1) Picture Settings Explained - Big Changes!
Geluid? Min of meer hetzelfde probleem als bij beeld, moeilijk in de winkel te vergelijken. Hoewel het wel wat sneller gaat: zoveel mogelijk geluidsopties / processing uitzetten en eventueel zelf wat bijregelen met de ingebouwde equalizers en dan concluderen welke tv "beter" klinkt. En dan maar hopen dat de tv thuis aan dezelfde muur hangt of hetzelfde is opgesteld en dat je thuis dezelfde akoestiek hebt...
Conclusie zal waarschijnlijk zijn dat de LG op een aantal punten (maar niet alle) wat beeld betreft iets hoger scoort, niet vanwege het paneel maar vanwege de processing. Echter de verschillen zijn zo minimaal dat andere zaken zoals uiterlijk, afstandsbediening, OS / app store, de wens voor ambilight of niet en uiteraard prijs de doorslag zullen geven.
Kortom, afgezien van het uiterlijk van de tv / remote in real life kan je nu eigenlijk je keuze al maken.
Oh ja wat je Android vraag betreft (vs LG WebOS neem ik aan), het een is niet zozeer beter als het andere, elk OS heeft zijn specifieke voor- en nadelen. Beide OS-en ondersteunen de meest gebruikte streaming / video apps wel, dus daar zit het verschil hem niet in.
[ Voor 12% gewijzigd door Cap op 08-06-2021 13:31 ]
:strip_exif()/f/image/dkHL37nMjoE9f3G71BeIdgEK.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 45% gewijzigd door Terrie op 08-06-2021 13:18 ]
Polestar 2 | SMSR | 19" | Pilot | Magnesium
[ Voor 99% gewijzigd door Deleon78 op 26-07-2021 14:32 ]
Ga vooral na wat je nou ècht belangrijk vindt in een TV. Zo is design vandaag de dag redelijk stompzinnig aangezien er geen schermranden zijn en het voor 99% een zwart oppervlakte is dat vaak aan de muur hangt. Verder is vrijwel elke OLED TV naar smaak in te stellen met duizend settings, ik let dus persoonlijk niet eens meer zo erg op kleuren/scherpheid. Natuurlijk zitten er wel upscaling verschillen tussen de verschillende merken, maar ik kan ze maar moeilijk waarnemen. Het gebruikte paneel komt toch uit de stallen van LG.
Zaken die mee kunnen spelen:
- Beeldverwerking (motion handling)
- Peak brightness
- Input lag
- Aansluitingen achterop (HDMI 2.1 voor consoles? EARC? VRR? 4K120?)
- TV OS - wil je veel apps? Of wordt het eigenlijk vooral netflix/youtube? Welke navigeert het prettigst?
- Speciale features als Ambilight
- Afstandsbediening
- Updatebeleid
- Garantie afhandelingen
Verder inderdaad wat @Cap aankaart. Bekijk eerst puur op specificaties naar welke TV's er op je vizier komen en ga daar dan wat reviews over lezen/zien/horen. Dat werkt toch beter dan een winkel waar je net niks kunt.
Als ik puur spec wise ga kijken naar de TVs gaat mijn voorkeur naar de LG vanwege de hdmi 2.1 ondersteuning. De ambilight is leuk maar hoeft van mij niet per se
Bedankt! Ik laat tzt weten wat het is geworden
Een wat ouder artikeltje in tweakers zelf : https://tweakers.net/nieu...mart-functionaliteit.htmlIndia Sierra schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 12:28:
Thanks!
Televisies van Philips uit 2009 verliezen opeens in 2016 alle internetmogelijkheden.
Dit zou voor mij ook wel een zwaar ding zijn, blijkbaar is Philips niet zo zorgvuldig in het verleden geweest.
Over LG heb ik dit in ieder geval nog niet vernomen.
[ Voor 7% gewijzigd door Jan-Remco op 08-06-2021 13:44 ]
Eén app die @Cap niet noemt is de Ziggo Go app. Die kan iig wel op Android TV, maar afaik niet op de LG. Dat was voor mij de grootste reden om te twijfelen tussen de Sony A8 en LG C1. Aangezien ik mijn nVidia Shield nog gewoon kan gebruiken heb ik de LG gekozen, ook omdat ik een mooi prijsje kon maken. Geluid gaat bij mij bijna altijd via de versterker, en beeldkwaliteit is zeer vergelijkbaar omdat alle OLED panelen bij LG vandaan komen.India Sierra schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 13:35:
Bedankt @Jeroenvde89 @Cap @stin00 voor de input!
Als ik puur spec wise ga kijken naar de TVs gaat mijn voorkeur naar de LG vanwege de hdmi 2.1 ondersteuning. De ambilight is leuk maar hoeft van mij niet per se
Bedankt! Ik laat tzt weten wat het is geworden
De grootste verschillen tussen de merken zitten dus in software/afstelling en eventueel garantie-afhandeling.
Dat gezegd hebbende: ik heb dus de 55" C1 sinds afgelopen vrijdag, en dat is echt een wereld van verschil met de Panasonic 37" LCD die ik daarvoor gebruikte. Wat mij betreft had hij nog een maatje kleiner gemogen, maar de 55" was dezelfde prijs en heeft wel een cashback, en de grootte schijnt snel te wennen dus dan maar gelijk de iets grotere ipv 48" kiezen en misschien spijt krijgen.
Ik had in eerste instantie een Denon Home 550 soundbar gekocht in combinatie met twee Denon Home 150 speakers die na een firmware update misschien geschikt worden om als surround speakers in te zetten, maar het geluid viel me zo tegen dat ik toch weer een versterker heb aangesloten met mijn "oude" boekenplank speakers.
Ik denk dat ik de instellingenvideo van HDTV test maar eens ga doorkijken voor de juiste instellingen qua beeld.
@Jan-Remco was dat nog Philips zelf of al het bedrijf dat nu de TV's maakt en er Philips-logo's op plakt (TP Vision)? Zo te zien zijn ze in 2014 uit de joint-venture gestapt, dus waarschijnlijk TPV
[ Voor 37% gewijzigd door gwystyl op 08-06-2021 14:02 ]
Het leek een tijdelijke crash, hij doet het nu ineens wel weer.
Polestar 2 | SMSR | 19" | Pilot | Magnesium
Zou me niet verbazen als het hiermee te maken had : nieuws: Storing bij cdn-dienst Fastly zorgt voor veel onbereikbare websites -...Terrie schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 15:23:
[...]
Het leek een tijdelijke crash, hij doet het nu ineens wel weer.
Owner of DBIT Consultancy
- HoppyF
- Televisies
- LG
- Oled
- LG OLED
- LG OLED evo
- LG OLED CX
- LG OLED G1
- LG OLED E9
- LG OLED C9
- LG OLED W9
- LG OLED B9
- LG OLED W8
- LG OLED evo G5
- LG OLED C2
- LG OLED evo G3
- LG EF950V
- LG OLED evo G4
- LG OLED65G8
- LG B2
- LG OLED C6D
- LG C6V
- LG OLED65B6D
- LG OLED C7
- LG OLED B7
- LG OLED evo C4
- LG W8
- LG OLED W7
- LG OLED BX
- LG OLED B1
- LG E8
- LG OLED B8PLA
- LG OLED E7
- LG OLED A1
- LG OLED GX
- LG OLED C1
- LG OLED E8
- LG OLED B6V
- LG OLED C8
Als de app uit de LG Store is verdwenen dan heb je toch nog steeds de app op je TV staan?Cap schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 12:09:
[...]
"Omdat onze app ineens was verdwenen uit de LG Store is de NLZIET-app opnieuw ingediend"
suggereert dus a) dat NLZiet niets te maken had met het verdwijnen van de app en b) dat ze dezelfde app opnieuw hebben ingediend maar dat er in de generatie ervan in de LG app store iets mis mee is gegaan (resolutie).
Als deze versie opeens niet meer werkt maar het voorheen prima deed, ligt het toch echt aan de app.
Hoe dan ook moet het wel snel opgelost worden vind ik.
Bij Samsung loopt dit ook niet lekker want vorige week heb ik iemand geholpen met installatie van een nieuwe QLED. Daarbij ook apps geïnstalleerd o.a. NPO Start.
Nou, dit werkte ook niet.
Je zag alleen het opstart logo meer niet.
Blijkt een probleem te zijn waar iedereen met een Samsung last van heeft en de NPO ermee bezig is.
Duurt ook al iets van twee weken.
Wel wat off topic maar bij Samsung wordt je ook nog even gebombardeerd met standaard een zooi ongevraagde TV kanalen en meuk op je homepage.
Ziet er niet uit.
Ben blij dat LG dit niet doet.
Er is dus door de LG store een update gepushed. Waarom? Omdat de app opnieuw geupload was. Waarom? Volgens NLZIET omdat LG de app zomaar verwijderd had.Pharminepulse schreef op maandag 7 juni 2021 @ 10:46:
Ik had vanochtend de NLZiET app geupdate op de Lg 65CX, bestand van 125 kb zo leek het. Sinds het installeren wordt NLZIET veel kleiner weergeven op de TV na het openen, soort PIP, andere hier last van?
TV al herstart
App verwijderd en opnieuw geinstalleerd hielp niet.
Andere apps hebben er geen last van
Als het verhaal van NLZIET klopt dan ligt het aan (de) LG (store). Als het niet klopt dan ligt het aan NLZIET. Dat is wat ik ervan kan maken.
Denk eerder dat NLZiet een update van haar app in de store heeft gezet en gepushed. Gebeurd met Netflix ook regelmatig. Dat er toen klachten zijn gekomen en bij LG en bij NLZiet. LG besluit de app uit de store te halen vanwege die klachten. NLZiet is nu hard bezig met het herstellen van haar app.Cap schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 17:35:
@HoppyF
[...]
Er is dus door de LG store een update gepushed. Waarom? Omdat de app opnieuw geupload was. Waarom? Volgens NLZIET omdat LG de app zomaar verwijderd had.
Als het verhaal van NLZIET klopt dan ligt het aan (de) LG (store). Als het niet klopt dan ligt het aan NLZIET. Dat is wat ik ervan kan maken.
Lijkt mij een plausibel verhaal. Het escaleren naar LG is maar net hoe je het leest. Zo van we zijn druk bezig met LG
- HoppyF
- Televisies
- LG
- Oled
- LG OLED
- LG OLED evo
- LG OLED CX
- LG OLED G1
- LG OLED E9
- LG OLED C9
- LG OLED W9
- LG OLED B9
- LG OLED W8
- LG OLED evo G5
- LG OLED C2
- LG OLED evo G3
- LG EF950V
- LG OLED evo G4
- LG OLED65G8
- LG B2
- LG OLED C6D
- LG C6V
- LG OLED65B6D
- LG OLED C7
- LG OLED B7
- LG OLED evo C4
- LG W8
- LG OLED W7
- LG OLED BX
- LG OLED B1
- LG E8
- LG OLED B8PLA
- LG OLED E7
- LG OLED A1
- LG OLED GX
- LG OLED C1
- LG OLED E8
- LG OLED B6V
- LG OLED C8
Inderdaad, lijkt mij ook de meest logische verklaring.NoahAmber schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 18:09:
[...]
Denk eerder dat NLZiet een update van haar app in de store heeft gezet en gepushed. Gebeurd met Netflix ook regelmatig. Dat er toen klachten zijn gekomen en bij LG en bij NLZiet. LG besluit de app uit de store te halen vanwege die klachten. NLZiet is nu hard bezig met het herstellen van haar app.
Lijkt mij een plausibel verhaal. Het escaleren naar LG is maar net hoe je het leest. Zo van we zijn druk bezig met LG
Maar goed wie er ook de schuld van is doet er niet zo heel veel toe, de klanten moeten hier niet lang door getroffen worden.
Het gaat vaker mis met apps, vorig jaar heb ik dit zelf ervaren met de Videoland app.
Een dergelijke slechte ervaring blijft hangen en zorgt er ook voor dat ik geen interesse mee heb in Videoland.
Er zijn genoeg andere streamingdiensten.
- HoppyF
- Televisies
- LG
- Oled
- LG OLED
- LG OLED evo
- LG OLED CX
- LG OLED G1
- LG OLED E9
- LG OLED C9
- LG OLED W9
- LG OLED B9
- LG OLED W8
- LG OLED evo G5
- LG OLED C2
- LG OLED evo G3
- LG EF950V
- LG OLED evo G4
- LG OLED65G8
- LG B2
- LG OLED C6D
- LG C6V
- LG OLED65B6D
- LG OLED C7
- LG OLED B7
- LG OLED evo C4
- LG W8
- LG OLED W7
- LG OLED BX
- LG OLED B1
- LG E8
- LG OLED B8PLA
- LG OLED E7
- LG OLED A1
- LG OLED GX
- LG OLED C1
- LG OLED E8
- LG OLED B6V
- LG OLED C8
Sinds vandaag is het “voetbal” kanaal 690 actief.
Er staat alleen nog maar een info pagina op meer niet.
Toch even naar de info gekeken maar het is nu (nog) geen HDR.
Waarschijnlijk zelfs geen 4K.
De TV box geeft gewoon 4K door ook op gewone kanalen.
Er zijn dus twee voetbal kanalen.
109 NPO 1 HDR
690 NPO 1 4K
Beetje verwarrende namen maar de 4K moet dus ook HDR zijn.
Kanaal 109 heeft een beperkte bandbreedte en is bedoeld voor mensen met een relatief lage snelheid.
(twijfelachtig want aan 25 Mbits zou je toch genoeg moeten hebben….)
Wie controleert ook even de waardes?
Ik zie nu alleen SDR.
:strip_exif()/f/image/Q4yzoX1Edy6bX0pQDW6u14Ke.jpg?f=fotoalbum_large)
Ah nice, interessant, gisteren deed kanaal 109 het al bij mij (KPN 4k abonnement met een ZXV8001 ontvanger). Kanaal 690 zag ik gisteren nog niet.HoppyF schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 10:57:
Even voor de LG bezitters met een KPN/XS4all pakket èn een geschikte interactieve TV ontvanger bv de Arris VIP5202.
Sinds vandaag is het “voetbal” kanaal 690 actief.
Er staat alleen nog maar een info pagina op meer niet.
Toch even naar de info gekeken maar het is nu (nog) geen HDR.
Waarschijnlijk zelfs geen 4K.
De TV box geeft gewoon 4K door ook op gewone kanalen.
Er zijn dus twee voetbal kanalen.
109 NPO 1 HDR
690 NPO 1 4K
Beetje verwarrende namen maar de 4K moet dus ook HDR zijn.
Kanaal 109 heeft een beperkte bandbreedte en is bedoeld voor mensen met een relatief lage snelheid.
(twijfelachtig want aan 25 Mbits zou je toch genoeg moeten hebben….)
Wie controleert ook even de waardes?
Ik zie nu alleen SDR.
[Afbeelding]
Ik zit nu op kantoor, kan vanavond even de waardes controleren
Hoe krijg jij dat scherm zo? Met alle die informatie?
PS. Hier kun je ook nog het e.e.a. volgen aan ervaringen/mededelingen: https://forum.kpn.com/int...et-kpn-541880/index3.html
Apple MacBook Pro | Apple iPhone 15 Pro | Apple AirPods Pro | Xbox Series X | LG OLED55CX6LA | Sonos Arc + 2x Sonos Play:1
- HoppyF
- Televisies
- LG
- Oled
- LG OLED
- LG OLED evo
- LG OLED CX
- LG OLED G1
- LG OLED E9
- LG OLED C9
- LG OLED W9
- LG OLED B9
- LG OLED W8
- LG OLED evo G5
- LG OLED C2
- LG OLED evo G3
- LG EF950V
- LG OLED evo G4
- LG OLED65G8
- LG B2
- LG OLED C6D
- LG C6V
- LG OLED65B6D
- LG OLED C7
- LG OLED B7
- LG OLED evo C4
- LG W8
- LG OLED W7
- LG OLED BX
- LG OLED B1
- LG E8
- LG OLED B8PLA
- LG OLED E7
- LG OLED A1
- LG OLED GX
- LG OLED C1
- LG OLED E8
- LG OLED B6V
- LG OLED C8
Kanaal zijn ze nog aan het testen.Jeroenvde89 schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 11:27:
[...]
Ah nice, interessant, gisteren deed kanaal 109 het al bij mij (KPN 4k abonnement met een ZXV8001 ontvanger). Kanaal 690 zag ik gisteren nog niet.
Ik zit nu op kantoor, kan vanavond even de waardes controleren![]()
Hoe krijg jij dat scherm zo? Met alle die informatie?
PS. Hier kun je ook nog het e.e.a. volgen aan ervaringen/mededelingen: https://forum.kpn.com/int...et-kpn-541880/index3.html
HDR ontbreekt nu denk ik nog.
LG TV staat in HDMI diagnostic mode.
Zie je wat er binnen komt aan signaal.
[ Voor 5% gewijzigd door HoppyF op 09-06-2021 11:50 ]
Twitch || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
- HoppyF
- Televisies
- LG
- Oled
- LG OLED
- LG OLED evo
- LG OLED CX
- LG OLED G1
- LG OLED E9
- LG OLED C9
- LG OLED W9
- LG OLED B9
- LG OLED W8
- LG OLED evo G5
- LG OLED C2
- LG OLED evo G3
- LG EF950V
- LG OLED evo G4
- LG OLED65G8
- LG B2
- LG OLED C6D
- LG C6V
- LG OLED65B6D
- LG OLED C7
- LG OLED B7
- LG OLED evo C4
- LG W8
- LG OLED W7
- LG OLED BX
- LG OLED B1
- LG E8
- LG OLED B8PLA
- LG OLED E7
- LG OLED A1
- LG OLED GX
- LG OLED C1
- LG OLED E8
- LG OLED B6V
- LG OLED C8
En of ze ook werkelijk 4K HDR gaan doorgeven.Rivanov schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 11:59:
Benieuwd wanneer Ziggo kanaal NPO 1 4K open gooit.
Ik las dat niet alle Ziggo apparatuur hiervoor geschikt is.
Bij KPN/XS4all ook niet maar je kunt daar wel nog een 4K ontvanger bestellen zolang er voorraad is.
Ja, dat gaan zij doen.HoppyF schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 12:06:
[...]
En of ze ook werkelijk 4K HDR gaan doorgeven.
Ik las dat niet alle Ziggo apparatuur hiervoor geschikt is.
Bij KPN/XS4all ook niet maar je kunt daar wel nog een 4K ontvanger bestellen zolang er voorraad is.
Ik heb de Next Mediabox. Dus ben er helemaal klaar voor.
Twitch || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
- HoppyF
- Televisies
- LG
- Oled
- LG OLED
- LG OLED evo
- LG OLED CX
- LG OLED G1
- LG OLED E9
- LG OLED C9
- LG OLED W9
- LG OLED B9
- LG OLED W8
- LG OLED evo G5
- LG OLED C2
- LG OLED evo G3
- LG EF950V
- LG OLED evo G4
- LG OLED65G8
- LG B2
- LG OLED C6D
- LG C6V
- LG OLED65B6D
- LG OLED C7
- LG OLED B7
- LG OLED evo C4
- LG W8
- LG OLED W7
- LG OLED BX
- LG OLED B1
- LG E8
- LG OLED B8PLA
- LG OLED E7
- LG OLED A1
- LG OLED GX
- LG OLED C1
- LG OLED E8
- LG OLED B6V
- LG OLED C8
Ik las op kanaal 999 Ziggo en HDR is dan HLG.Rivanov schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 12:16:
[...]
Ja, dat gaan zij doen.
Ik heb de Next Mediabox. Dus ben er helemaal klaar voor.
Bij KPN zal het ook wel HLG zijn.
Ik hoop morgen al kanaal 999 actief te zien. Ziggo is doorgaans net iets later dan KPN. Ben zo benieuwd naar HLG HDR.Rivanov schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 11:59:
Benieuwd wanneer Ziggo kanaal NPO 1 4K open gooit.
Werkt nu al op kanaal 999DutchOwnage schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 12:49:
[...]
Ik hoop morgen al kanaal 999 actief te zien. Ziggo is doorgaans net iets later dan KPN. Ben zo benieuwd naar HLG HDR.
:strip_exif()/f/image/t1GceSnpPcT9GBesUqtc2IMn.jpg?f=fotoalbum_large)
Top! Had toevallig via Twitter nog gevraagd aan Ziggo Webcare wanneer het kanaal opengezet wordt. Dus straks eens bekijken.
Al is de content nu natuurlijk nog upscaled 4K.
Ik zag het, overigens was het bij mij in de namiddag alweer soort van verholpen. Bij het opstarten van de app zie je de app nog een milliseconde verkleinen en heeft na het opstarten volledig beeld.Cap schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 17:35:
@HoppyF
[...]
Er is dus door de LG store een update gepushed. Waarom? Omdat de app opnieuw geupload was. Waarom? Volgens NLZIET omdat LG de app zomaar verwijderd had.
Gisteren gebeld met KPN, 4K ontvanger alleen mogelijk met wijziging (duurder) abonnement 😖HoppyF schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 12:06:
[...]
- HoppyF
- Televisies
- LG
- Oled
- LG OLED
- LG OLED evo
- LG OLED CX
- LG OLED G1
- LG OLED E9
- LG OLED C9
- LG OLED W9
- LG OLED B9
- LG OLED W8
- LG OLED evo G5
- LG OLED C2
- LG OLED evo G3
- LG EF950V
- LG OLED evo G4
- LG OLED65G8
- LG B2
- LG OLED C6D
- LG C6V
- LG OLED65B6D
- LG OLED C7
- LG OLED B7
- LG OLED evo C4
- LG W8
- LG OLED W7
- LG OLED BX
- LG OLED B1
- LG E8
- LG OLED B8PLA
- LG OLED E7
- LG OLED A1
- LG OLED GX
- LG OLED C1
- LG OLED E8
- LG OLED B6V
- LG OLED C8
Dat hebben ze blijkbaar gewijzigd dat je nu alleen een nieuwe ontvanger kunt krijgen als je je abonnement ook omzet. Je zou moeten bekijken of dit wel interessant is.surfing john schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 13:43:
[...]
Gisteren gebeld met KPN, 4K ontvanger alleen mogelijk met wijziging (duurder) abonnement 😖
Ik zit bij XS4all met exact hetzelfde TV aanbod als KPN en heb zonder kosten bij verlenging van mijn jaarcontract een nieuwe ontvanger gekregen.
Ook geen duurder abonnement voor nodig.
Sterker nog ook nog €10 per maand twaalf keer.
Maar goed het gaat over het 4K TV aanbod wat heel voorzichtig nu start en op een OLED (hopelijk….) ook een zichtbare verbetering gaat geven.
Vergelijken is makkelijk omdat je zo kunt zappen naar de normale NPO1 dan wel de tussenvorm op kanaal 109.
Voetbal fan ben ik totaal niet maar de betere kwaliteit TV vind ik wel interessant.
[ Voor 212% gewijzigd door Deleon78 op 26-07-2021 14:32 ]
- HoppyF
- Televisies
- LG
- Oled
- LG OLED
- LG OLED evo
- LG OLED CX
- LG OLED G1
- LG OLED E9
- LG OLED C9
- LG OLED W9
- LG OLED B9
- LG OLED W8
- LG OLED evo G5
- LG OLED C2
- LG OLED evo G3
- LG EF950V
- LG OLED evo G4
- LG OLED65G8
- LG B2
- LG OLED C6D
- LG C6V
- LG OLED65B6D
- LG OLED C7
- LG OLED B7
- LG OLED evo C4
- LG W8
- LG OLED W7
- LG OLED BX
- LG OLED B1
- LG E8
- LG OLED B8PLA
- LG OLED E7
- LG OLED A1
- LG OLED GX
- LG OLED C1
- LG OLED E8
- LG OLED B6V
- LG OLED C8
Best maar je weet toch ook dat de kwaliteit van interactieve (gewone) TV op OLED TV’s niet altijd als heel erg goed ervaren wordt?FeaR schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 14:33:
[MBR]Zullen we de discussie over XS4ALL/KPN (interactieve) TV en de resolutie ergens anders voortzetten? Dit is niet het topic voor dat onderwerp[/]
Dit ligt niet aan de TV maar aan het aangeboden signaal.
Nu er (mondjesmaat) reguliere TV als proef wordt aangeboden door diverse providers is dit wel het vermelden waard.
Ik ben wel benieuwd of de beeld/geluidskwaliteit erop vooruit gaat.
Hoe je bij je provider dan aan de juiste middelen moet komen hoort inderdaad in de andere topics thuis van KPN Ziggo enz.
We zitten hier in het LG OLED topic. Als het alleen om LG zou gaan zou ik je gelijk geven maar in deze past het niet in dit topic. En nee, ik wil niet zeggen dat je exact hetzelfde moet gaan posten in het Sony, Philips en Panasonic OLED topic.HoppyF schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 15:24:
[...]
Best maar je weet toch ook dat de kwaliteit van interactieve (gewone) TV op OLED TV’s niet altijd als heel erg goed ervaren wordt?
Als Shell een nieuwe soort benzine heeft, ga je dat ook niet alleen in het Audi topic posten?
Wederom, dit is het LG OLED topic. Dit past beter in een apart KPN/XS4ALL topic. Als die er niet is staat het je vrij om die aan te maken.Dit ligt niet aan de TV maar aan het aangeboden signaal.
[ Voor 6% gewijzigd door FeaR op 21-06-2021 22:34 ]
buddow schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 09:18:
Dunnere/ flexibere kabels helpt ook. Ik heb uiteindelijk 2 HDMI kabels vervangen voor een soepelere variant. Dat hielp bij mij
can you read my mind?
De wijzen komen uit het Oosten!
Als het goed is komt ie morgen binnen, vanavond nieuwe TV meubel ophangen. Kan niet wachten!
- HoppyF
- Televisies
- LG
- Oled
- LG OLED
- LG OLED evo
- LG OLED CX
- LG OLED G1
- LG OLED E9
- LG OLED C9
- LG OLED W9
- LG OLED B9
- LG OLED W8
- LG OLED evo G5
- LG OLED C2
- LG OLED evo G3
- LG EF950V
- LG OLED evo G4
- LG OLED65G8
- LG B2
- LG OLED C6D
- LG C6V
- LG OLED65B6D
- LG OLED C7
- LG OLED B7
- LG OLED evo C4
- LG W8
- LG OLED W7
- LG OLED BX
- LG OLED B1
- LG E8
- LG OLED B8PLA
- LG OLED E7
- LG OLED A1
- LG OLED GX
- LG OLED C1
- LG OLED E8
- LG OLED B6V
- LG OLED C8
[ Voor 98% gewijzigd door FeaR op 09-06-2021 17:18 ]
[ Voor 93% gewijzigd door Deleon78 op 26-07-2021 14:32 ]
Je OLED laat gewoon 1-op-1 dat signaal zien als het al de maximale resolutie heeft zoals wat er nu en straks als 4k signaal wordt verkocht door aanbieders. Als je wilt zien wat een OLED optimaal kan laten zien dan zijn er de 4K schijven of ongecomprimeerde demo's.
Al dat geneuzel over wat mensen aan problemen zien met inferieure signalen als YT filmpjes of andere bronnen met zware compressie gaan niet over de tv maar over dat specifieke signaal en hebben weinig tot niets met de tv's te maken.
[ Voor 12% gewijzigd door Yowzawood op 09-06-2021 16:28 ]
Maar heb er alle vertrouwen in dat de wedstrijden in native 4K HDR van 't beeld gaan spatten, no doubt
- HoppyF
- Televisies
- LG
- Oled
- LG OLED
- LG OLED evo
- LG OLED CX
- LG OLED G1
- LG OLED E9
- LG OLED C9
- LG OLED W9
- LG OLED B9
- LG OLED W8
- LG OLED evo G5
- LG OLED C2
- LG OLED evo G3
- LG EF950V
- LG OLED evo G4
- LG OLED65G8
- LG B2
- LG OLED C6D
- LG C6V
- LG OLED65B6D
- LG OLED C7
- LG OLED B7
- LG OLED evo C4
- LG W8
- LG OLED W7
- LG OLED BX
- LG OLED B1
- LG E8
- LG OLED B8PLA
- LG OLED E7
- LG OLED A1
- LG OLED GX
- LG OLED C1
- LG OLED E8
- LG OLED B6V
- LG OLED C8
O ja, natuurlijk.Yowzawood schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 16:25:
Precies... hou nou toch op om het HIER over het signaal te hebben wat uit een Ziggo of KPN box komt.
Je OLED laat gewoon 1-op-1 dat signaal zien als het al de maximale resolutie heeft. En als je wilt zien wat een OLED optimaal kan laten zien dan zijn er de 4K schijven.
Al dat geneuzel over wat mensen aan problemen zien met inferieure signalen als YT filmpjes of andere bronnen met zware compressie gaan niet over de tv maar over dat specifieke signaal en hebben weinig tot niets met de tv's te maken.
Jij gebruikt je LG OLED alleen maar om naar superieure UHD Blu-Ray’s te kijken.
Prima, maar niet iedereen doet dit.
Vandaar dat er een mix is tussen reguliere TV, streaming diensten als bv Netflix, YouTube enz.
De bronnen zijn niet allemaal perfect.
En ik neem aan dat je daarover in alle threads van alle tv modellen lekker eindeloos over wilt posten? Het ding geeft in essentie gewoon weer wat er als signaal ingaat.
Open gewoon een topic over de 4k beleving met je KPN box en val de rest die dat niet wil lezen er niet mee lastig.
[ Voor 10% gewijzigd door Yowzawood op 09-06-2021 16:35 ]
- HoppyF
- Televisies
- LG
- Oled
- LG OLED
- LG OLED evo
- LG OLED CX
- LG OLED G1
- LG OLED E9
- LG OLED C9
- LG OLED W9
- LG OLED B9
- LG OLED W8
- LG OLED evo G5
- LG OLED C2
- LG OLED evo G3
- LG EF950V
- LG OLED evo G4
- LG OLED65G8
- LG B2
- LG OLED C6D
- LG C6V
- LG OLED65B6D
- LG OLED C7
- LG OLED B7
- LG OLED evo C4
- LG W8
- LG OLED W7
- LG OLED BX
- LG OLED B1
- LG E8
- LG OLED B8PLA
- LG OLED E7
- LG OLED A1
- LG OLED GX
- LG OLED C1
- LG OLED E8
- LG OLED B6V
- LG OLED C8
Nee, dat heb ik toch al uitgelegd?Yowzawood schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 16:34:
[...]
En ik neem aan dat je daarover in alle threads van alle tv modellen lekker eindeloos over wilt posten? Het ding geeft in essentie gewoon weer wat er als signaal ingaat.
Open gewoon een topic over de 4k beleving met je KPN box en val de rest die dat niet wil lezen er niet mee lastig.

Je hoeft verder niet te reageren het mag.
Het liefst als je ook wat nuttigs te melden hebt.
Veel plezier met je UHD Blu-Ray’s vanavond.
Zo te lezen heb je op je TV alles goed aangezet/ingesteld, ik ga er even van uit dat je de receiver aan het goede hdmi poort op je TV hebt aangesloten. Ik raad aan je verder in de receiver te verdiepen, waarschijnlijk ligt daar de oorzaak van het probleem.NoepZor schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 15:53:
Iemand een idee hoe ik de universal remote control helemaal werkend krijg? Ik heb simplink ingeschakeld.Als ik apparatuur verbind kies ik Pioneer receiver en dan kun je d.m.v. een aan / uit knop testen of hij het doet. Dit gaat allemaal goed. Echter op moment dat ik klaar ben met de installatie, zet hij de receiver niet automatisch aan/uit. Is hier een oplossing voor? De receiver is nu middels HDMI verbonden. Zou dit met een optische kabel wel goed gaan?
Een optische kabel zal geen oplossing voor je probleem zijn, hier gaat alleen audio over voor zover mijn kennis reikt.
Tv even uitzetten werkt niet. Remote reset door de home en back buttons in te drukken werkt niet. Enige wat lukt is door de stroomstekker eruit te trekken en weer terug aan te sluiten. Las nog iets over Quickstart uitzetten, maar die staat al uit.
Iemand enig idee wat dit kan zijn en of er andere oplossingen zijn dan de stroom eraf halen?
Wat is de hoogte eigenlijk van de poot tot de onderkant van de TV zelf?
Of moest iemand nog andere aanraders hebben voor een soudbar altijd welkom!
Bij mijn weten zijn afmetingen C1 en CX identiek. Dus:Catscratch schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 11:08:
Ik heb net een LG OLED55C1 besteld. Ik ben aan het kijken voor een soundbar. M'n oog is gevallen op de cinebar 11 van Teufel, deze is 6cm hoog. Ik vroeg me af of ik deze voor de TV kan zetten? Of gaat die al een deel in mijn beeld staan?
Yowzawood in "[LG OLED] Ervaringen & Discussie"
Ik heb een sonos beam voor de CX staan. Die steekt inderdaad beetje uit over onderste pixels maar heb er 99% van de tijd geen last van (alleen bij 1 game op PS5 waarbij er HUD stukjes in onderste balk staan)
bijna elke soundbar is te hoog,simpelste oplossing is om de tv iets te verhogen.Catscratch schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 11:08:
Ik heb net een LG OLED55C1 besteld. Ik ben aan het kijken voor een soundbar. M'n oog is gevallen op de cinebar 11 van Teufel, deze is 6cm hoog. Ik vroeg me af of ik deze voor de TV kan zetten? Of gaat die al een deel in mijn beeld staan?
Reden dat ik de Bose 500 (4.4cm hoog) heb besteld, moet m wel nog testenCatscratch schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 11:08:
[ Voor 9% gewijzigd door Simone96 op 10-06-2021 12:46 ]
Ik wou er dit weekend even voor gaan zitten maar ik krijg tot zover geen reactie van Valve. Tot zo ver heb ik alleen de hardware SDK weten te vinden, die staat hier: https://github.com/ValveSoftware/steamlink-sdkLodo schreef op maandag 7 juni 2021 @ 16:02:
Heeft iemand hier ervaring met het ontwikkelen van webOS apps?
Ik ben van plan om een implementatie van Steam link te bouwen voor webOS. Ik heb inmiddels contact opgenomen met de persoon die verantwoordelijk is voor de Steam link app support bij Valve om hopelijk wat informatie te ontvangen.
Volgens mij zijn webOS apps gewoon web apps, dus html, css en js. Hier ben ik zelf wel in thuis, maar mocht iemand zin hebben om mee te helpen dan is dat natuurlijk altijd welkom.
Hier is de documentatie mocht iemand geïnteresseerd zijn: https://webostv.developer.lge.com/
Ik heb hier eerlijk gezegd weinig ervaring mee, ik heb dus ook geen idee of het een goed idee is om iets als dit te gebruiken: https://developer.samsung...sion-libraries/toast.html
Maar de software versie kan ik nergens vinden, wellicht zoek ik niet goed, kan iemand anders hem wel vinden?
https://steamcommunity.com/
https://developer.valvesoftware.com/wiki/SDK_Docs
daar lijkt me hulp beschikbaar.
edit: ach.. nee daar loopt men kennelijk ook al geruime tijd vast:
https://steamcommunity.co...745594817430994141/?ctp=5
[ Voor 40% gewijzigd door SED op 10-06-2021 13:59 ]
Copyright and left by SED...
Voor het blote oog? Niet heel veel, de C1 is nieuwer een heeft net wat nieuwere componenten. Als je ze naast elkaar zet zul je niet veel verschil zien, maar dat lijkt ook zo te gelden richting de G1. Nét iets beter, net iets duurder.Locolau schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 13:53:
Wat zijn de grootste verschillen tussen de C1 en CX? Ik ben aan het rond shoppen en zie in de vergelijktool van Tweakers niet echt veel eruit komen.
Uiterlijk alleen de witte achterkant van de C1.Locolau schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 13:53:
Wat zijn de grootste verschillen tussen de C1 en CX?
De C1 wordt met zowel het "oudere" CX paneel of het nieuwere Evo paneel geleverd. Krijg je toevallig zo'n nieuwer paneel dan heb je een iets andere kleurweegave (maar dat zie je in de praktijk niet) en een wat lager energieverbruik (5-10%). Je weet alleen niet wat je gaat krijgen in deze fase van de produktie.
En natuurlijk de nieuw vormgegeven instelling menu's en WebOS.
Praktisch maakt het allemaal weinig tot geen verschil.
Dank!SED schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 13:44:
@lodo daar is toch een drukke community voor?
https://steamcommunity.com/
https://developer.valvesoftware.com/wiki/SDK_Docs
daar lijkt me hulp beschikbaar.
edit: ach.. nee daar loopt men kennelijk ook al geruime tijd vast:
https://steamcommunity.co...745594817430994141/?ctp=5
Ik heb inmiddels reactie van Valve dat ze het doorgestuurd hebben naar het betreffende departement, ben benieuwd.
Ik heb van alles geprobeerd inclusief bellen met de LG klantenservice en al hun instructies volgen maar die "magic remote" als universele afstandsbediening gebruiken ben ik niet in geslaagd. Mijn apparaten "ondersteunt ie niet" blijkbaar hoewel ze wel gewoon herkend worden door de TV wil de afstandsbediening ze niet bedienen. Met een universele afstandsbediening van 5 euro van de Blokker had ik betere resultaten. Heb mijn vertrouwde Logitech maar weer ingezetNoepZor schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 15:53:
Iemand een idee hoe ik de universal remote control helemaal werkend krijg? Ik heb simplink ingeschakeld.Als ik apparatuur verbind kies ik Pioneer receiver en dan kun je d.m.v. een aan / uit knop testen of hij het doet. Dit gaat allemaal goed. Echter op moment dat ik klaar ben met de installatie, zet hij de receiver niet automatisch aan/uit. Is hier een oplossing voor? De receiver is nu middels HDMI verbonden. Zou dit met een optische kabel wel goed gaan?
ASUS ROG Strix B650-A | AMD 7600X | Kingston 32GB DDR5 6000 CL36 | Kingston KC3000 1TB | Powercolor hellhound RX9070 16GB
Onze oled tv is met een hdmi kabel verbonden met een versterker en op deze versterker is het kpn kastje aangesloten. Nu is het altijd goed gegaan alleen nu hebben we wel geluid en geen beeld. Het vreemde is alleen als je naar de thuisdashboard gaat en je drukt daar op hdmi 1 dan krijg je een nieuw venster te zien met daarin de tv uitzending. Als ik vervolgens op dat venster druk dan gaat hij naar hdmi 1 maar geen beeld wel geluid. Als ik de hdmi in de tv van ingang 1 naar 2 verplaats en vervolgens op hdmi2 op de tv druk dan krijg ik wel beeld.
Wie kan mij helpen zodat we gewoon weer tv kunnen kijken op hdmi1.
Alvast bedankt
Terug naar de fabrieksinstellingen is soms het makkelijkst en meest efficiënt.mark28179 schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 21:10:
Ok even een hele vreemde vraag.
Onze oled tv is met een hdmi kabel verbonden met een versterker en op deze versterker is het kpn kastje aangesloten. Nu is het altijd goed gegaan alleen nu hebben we wel geluid en geen beeld. Het vreemde is alleen als je naar de thuisdashboard gaat en je drukt daar op hdmi 1 dan krijg je een nieuw venster te zien met daarin de tv uitzending. Als ik vervolgens op dat venster druk dan gaat hij naar hdmi 1 maar geen beeld wel geluid. Als ik de hdmi in de tv van ingang 1 naar 2 verplaats en vervolgens op hdmi2 op de tv druk dan krijg ik wel beeld.
Wie kan mij helpen zodat we gewoon weer tv kunnen kijken op hdmi1.
Alvast bedankt
Bedankt voor de hulp
I hear voices in my head, they counsel me, they understand.
GefeliciteerdBlowFish schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 07:02:
Yes heb de LG OLED G1 77” gekocht (hij is echt mega!) Ook gelijk een Sonos Arc erbij en een sub! Kan niet wachten om deze op te hangen.. Nog even wachtten tot het huis klaar is 😬
[Afbeelding]
[Afbeelding]
65 “ vs 77”
Uiteraard even gekeken of er geen dode pixels etc zijn. Ook snel wat dolby vision content afgespeeld maar ik heb al een E6 (die straks naar de speelkamer gaat) dus al bekend met de kwaliteiten van OLED 😁Wren schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 07:19:
[...]
Gefeliciteerdheb je em al wel alvast even getest?
De app opnieuw starten werkt dan weer even. Hebben meer mensen hier last van ?
Ook de 2020 modellen krijgen support voor Dolby Vision gaming @ 120fps
[ Voor 28% gewijzigd door DutchOwnage op 11-06-2021 09:56 ]
[ Voor 99% gewijzigd door Deleon78 op 26-07-2021 14:31 ]
Ik heb nog even de proef op de som genomen en gekeken of dit werkt met de standaard windows media streaming optie van windows 10 en dat is niet het geval dus blijkbaar doet Twonky iets extra's wat WMS niet ondersteund.
Hier nog een foto van hoe het er bij mij thuis nu uit ziet

[ Voor 56% gewijzigd door Ryan1981 op 11-06-2021 10:26 ]
Hoi!BlowFish schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 08:11:
[...]
Uiteraard even gekeken of er geen dode pixels etc zijn. Ook snel wat dolby vision content afgespeeld maar ik heb al een E6 (die straks naar de speelkamer gaat) dus al bekend met de kwaliteiten van OLED 😁
Ik heb hier nog niets gepost maar kijk altijd graag mee :-) Rutger aangenaam.
vraagje:
ik verhuis over 2 maanden en dan wil ik de G1 65 inch met de sonos arc aanschaffen. Ik zat er alleen over na te denken hoe dat zal gaan staan. een hele platte tv tegen je muur met best een grote soundbar eronder.
ga jij beide ophangen en heb je erover nagedacht hoe dat gaat staan? of wellicht wat voorbeelden gezien?
Netflix is loading, en dan? Want volgens mij 'hoort' dit gewoon zo. Je TV gaat verder waar jij gebleven bent, en gaat dan Netflix opnieuw opstarten. Of bedoel je dat hij vastloopt?1ntroduc3 schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 09:56:
Gebruik sinds enige tijd de G1 EVO. Prachtige televisie. Maar als ik savonds Netflix kijk, de tv domweg met de power button uitschakel, en vervolgens de volgende ochtend de tv opstart zie ik: Netflix is loading. Enige wat dan helpt is afsluiten, stroom eraf, stroom erop. Lijkt me niet echt een goede oplossing. Ervaringsdeskundigen hier met een solution?
Hi Rutger,-Rutger- schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 11:28:
[...]
Hoi!
Ik heb hier nog niets gepost maar kijk altijd graag mee :-) Rutger aangenaam.
vraagje:
ik verhuis over 2 maanden en dan wil ik de G1 65 inch met de sonos arc aanschaffen. Ik zat er alleen over na te denken hoe dat zal gaan staan. een hele platte tv tegen je muur met best een grote soundbar eronder.
ga jij beide ophangen en heb je erover nagedacht hoe dat gaat staan? of wellicht wat voorbeelden gezien?
Die hang ik er gewoon onder en zal indd zo’n 10cm uitsteken. Geluid van de TV doet naar mijn inziens afbraak aan de ‘beleving’ dan is zo’n soundboard met een wireless sub naast de bank uit het zicht,gezien de alternatieven (speakers?), niet zo’n verkeerde oplossing ☺️
nee ik heb precies hetzelfde :-) Ik probeerde me in gedachten gewoon een voorstelling te maken van hoe het eruit komt te zien. als je bij mij binnenkomt dan kijk je op de zijkant van de tv en de soundbar dus dan valt het iets meer op dat de soundbar behoorlijk uitsteekt. Ik denk dat dat met bijv een c1 minder zal opvallen.BlowFish schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 12:32:
[...]
Hi Rutger,
Die hang ik er gewoon onder en zal indd zo’n 10cm uitsteken. Geluid van de TV doet naar mijn inziens afbraak aan de ‘beleving’ dan is zo’n soundboard met een wireless sub naast de bank uit het zicht,gezien de alternatieven (speakers?), niet zo’n verkeerde oplossing ☺️
Ik had ook nog gekeken naar een bose 700 met name omdat ik die er wat strakker uit vind zien maar als ik naar alle reviews kijk ga ik meer plezier hebben van de arc. ik koop er dan ook meteen de sub bij.
ik ga ze beide tzt nog wel beluisteren maar verwacht niet dat dat verschil gaat maken
Ik was eigenlijk op zoek naar een CX voor een mooie deal maar ik zie nu de G1 voor een paar honderd euro meer met de cashback en dat is me dat beetje meer geld wel waard. hopelijk zijn er eind juli/ begin augustus nog mooie aanbiedingen.
veel plezier met je set iig
- HoppyF
- Televisies
- LG
- Oled
- LG OLED
- LG OLED evo
- LG OLED CX
- LG OLED G1
- LG OLED E9
- LG OLED C9
- LG OLED W9
- LG OLED B9
- LG OLED W8
- LG OLED evo G5
- LG OLED C2
- LG OLED evo G3
- LG EF950V
- LG OLED evo G4
- LG OLED65G8
- LG B2
- LG OLED C6D
- LG C6V
- LG OLED65B6D
- LG OLED C7
- LG OLED B7
- LG OLED evo C4
- LG W8
- LG OLED W7
- LG OLED BX
- LG OLED B1
- LG E8
- LG OLED B8PLA
- LG OLED E7
- LG OLED A1
- LG OLED GX
- LG OLED C1
- LG OLED E8
- LG OLED B6V
- LG OLED C8
Als je een G1 (of GX) overweegt kun je daar ook een GX soundbar onder hangen.-Rutger- schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 12:43:
[...]
nee ik heb precies hetzelfde :-) Ik probeerde me in gedachten gewoon een voorstelling te maken van hoe het eruit komt te zien. als je bij mij binnenkomt dan kijk je op de zijkant van de tv en de soundbar dus dan valt het iets meer op dat de soundbar behoorlijk uitsteekt. Ik denk dat dat met bijv een c1 minder zal opvallen.
Ik had ook nog gekeken naar een bose 700 met name omdat ik die er wat strakker uit vind zien maar als ik naar alle reviews kijk ga ik meer plezier hebben van de arc. ik koop er dan ook meteen de sub bij.
ik ga ze beide tzt nog wel beluisteren maar verwacht niet dat dat verschil gaat maken
Ik was eigenlijk op zoek naar een CX voor een mooie deal maar ik zie nu de G1 voor een paar honderd euro meer met de cashback en dat is me dat beetje meer geld wel waard. hopelijk zijn er eind juli/ begin augustus nog mooie aanbiedingen.
veel plezier met je set iig
Je hebt dan geen soundbar die een stuk uitsteekt.
Ik heb de GX soundbar niet gehoord dus kan niets zeggen over de geluidskwaliteit maar de prijs is redelijk nu ivm de nog lopende cashback actie.
pricewatch: LG Sound Bar GX
Dank je wel voor de tip. Ziet er strak uit idd. Ik ga verder op onderzoek uit. ThanksHoppyF schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 12:54:
[...]
Als je een G1 (of GX) overweegt kun je daar ook een GX soundbar onder hangen.
Ik heb de GX soundbar niet gehoord dus kan niets zeggen over de geluidskwaliteit maar de prijs is redelijk nu ivm de nog lopende cashback actie.
Best interessant eigenlijk. Hij zal niet zo goed klinken als een Sonos arc met sub maar voor €450 na cashback mag je dat ook niet verwachten. Ziet er wel erg strak uit onder een g1 dus ik houd deze zeker in gedachte. Dank je wel voor de tipHoppyF schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 12:54:
[...]
Als je een G1 (of GX) overweegt kun je daar ook een GX soundbar onder hangen.
Heb al m’n devices ingesteld volgens dit topic op Resetera.
https://www.resetera.com/...d-webos-sdr-hdr-dv.73304/
Maar nu kijk ik NPO 1 4K en dat is in HLG en dan moet ik m’n Picture mode weer opnieuw instellen.
Iemand tips?
- HoppyF
- Televisies
- LG
- Oled
- LG OLED
- LG OLED evo
- LG OLED CX
- LG OLED G1
- LG OLED E9
- LG OLED C9
- LG OLED W9
- LG OLED B9
- LG OLED W8
- LG OLED evo G5
- LG OLED C2
- LG OLED evo G3
- LG EF950V
- LG OLED evo G4
- LG OLED65G8
- LG B2
- LG OLED C6D
- LG C6V
- LG OLED65B6D
- LG OLED C7
- LG OLED B7
- LG OLED evo C4
- LG W8
- LG OLED W7
- LG OLED BX
- LG OLED B1
- LG E8
- LG OLED B8PLA
- LG OLED E7
- LG OLED A1
- LG OLED GX
- LG OLED C1
- LG OLED E8
- LG OLED B6V
- LG OLED C8
Je moet nu je instelling van je TV (nog) niet wijzigen maar wachten tot er straks met een voetbalwedstrijd ook daadwerkelijk in 4K HLG uitgezonden wordt. De uitzendingen buiten het voetbal om zijn geen 4K HLG.Rivanov schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 19:28:
Iemand goede calibrate settings voor HLG?
Heb al m’n devices ingesteld volgens dit topic op Resetera.
https://www.resetera.com/...d-webos-sdr-hdr-dv.73304/
Maar nu kijk ik NPO 1 4K en dat is in HLG en dan moet ik m’n Picture mode weer opnieuw instellen.
Iemand tips?
De kleuren e.d. van je profiel moet je dus nog niet aanpassen.
Zie ook het KPN TV topic.
Thanks! Ze hadden het er bij Ziggo over dat zowel de wedstrijd als ook studio beelden in 4K wordt uitgezonden. Dan zullen ze enkel de voor- en nabeschouwing en rust bedoelen? Want momenteel is de kwaliteit alles behalve 4K.HoppyF schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 19:45:
[...]
Je moet nu je instelling van je TV (nog) niet wijzigen maar wachten tot er straks met een voetbalwedstrijd ook daadwerkelijk in 4K HLG uitgezonden wordt. De uitzendingen buiten het voetbal om zijn geen 4K HLG.
De kleuren e.d. van je profiel moet je dus nog niet aanpassen.
Zie ook het KPN TV topic.
Laat ‘m nu even op HDR Standard (default) staan.
[ Voor 3% gewijzigd door Rivanov op 11-06-2021 19:48 ]
De wedstrijden kijk ik ook in HDR standard. Overige niet 4K HDR in een aangepaste Cinema stand(oled light War omlaag, want toch geen HDR (
Welke settings vinden jullie het beste ik heb hem op bioscoop staan.
Graag jullie bevindingen.
Indien je vragen hebt over inbranden bij OLED televisies, gebruik dan eerst even de zoekfunctie. Dit onderwerp is namelijk al regelmatig uitgebreid besproken.
Zie ook D vd V in "[LG OLED] Ervaringen & Discussie" Datzelfde geldt voor vragen over stekkers.
🔍 Inbranden: [LG OLED] Ervaringen & Discussie
🔎 Stekkers: [LG OLED] Ervaringen & Discussie
Goede aanbieding gezien of nodig? Check OLED Televisies aanbiedingen- & kortingscodetopic
Vragen/opmerkingen over de LG Cashback Actie? Daarvoor kan je terecht in [LG OLED] cashback topic
Discussies over welke (HDMI)-kabels te gebruiken kan in Zilveren HIFI-kabels gesmeed door elfen bij maanlicht #6.