Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
Stuwie schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 09:51:
Ik heb zins een week een G1 65 inch hangen, bij lichte beelden zoals sneeuwlandschappen
vertoont het scherm een rode zweem aan de linkerkant wat over gaat naar een groene zweem aan de rechterkant, hebben hier meer mensen last van. De verkleuring is subtiel en moeilijk vast te leggen op een foto.
Bekend fenomeen, dat is de 'Pink tint' waarbij optisch ook wat groen is waar te nemen.

AVforum: https://www.avforums.com/...393/page-22#post-29170301
Reddit: https://www.reddit.com/r/.../lg_cx_65_with_pink_tint/
Linkje naar voorbeeld foto: https://imgur.com/a/oq0hCMu

Denk dat omruilen de enige oplossing is als het echt heel storend is. Ik zie bij mijn 65G1 ook een wat ongelijkmatig wit, maar ik heb verder 0 dode pixels, geen vertical banding en de grijze uniformiteit is subliem. Ik ben daarom zelf te bang dat omruilen elders problemen gaat geven, terwijl een volledig wit scherm zich wat minder vaak voordoet (sneeuw, bepaalde sporten etc). Als het zo erg is als in bovenstaande imgur foto dan zou ik omruilen wel overwegen

[ Voor 3% gewijzigd door stin00 op 03-06-2021 13:07 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Koning-Admiraal
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 02-08-2021

Koning-Admiraal

De commandant!

Vakantiegeld voor dit jaar ook binnen. Dit jaar geen reis, maar een 65 inch G1 kopen :).

Set your goals high, and don't stop till you get there.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 21:11
NoepZor schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 11:17:
[...]
Nu maar eens de TV uit fatsoen terugzetten naar fabrieksinstellingen en dan maar eens kijken of hij het dan nog doet (vermoedelijk wel).
Nou TV gereset naar beginwaarden en de setup wat versneld doorlopen. En nu is het geluid dus (voor even?) weg. Volgens mij had ik nu TV aan en daarna de receiver bij het koppelen. Voorheen andersom. Wat daarbij opvalt is dat de TV nu schakelt tussen interne speakers en HDMI arc op moment dat ik de receiver aan of uitzet. Dit was eerst niet zo, dan bleef de output op HDMI Arc staan. Heel bijzonder. Alleen benieuwd of dit ook dé fix is voor het gekke geluid of dat het toevallig eventjes weg is.

Weet er iemand trouwens of je de receiver mee aan / uit kunt laten schakelen met de TV simplink / hdmi-cec?

De wijzen komen uit het Oosten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stofkapje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16-09 14:01
Sinds gisteren ben ik de trotse bezitter van een 55CX6LA! Ik loop echter nog tegen een probleempje aan: Ik kan de NLziet app niet vinden in de LG content store. Ik heb (uiteraard) gezocht op 'nlziet' maar dan wordt er geen app gevonden. Doe ik iets verkeerd of is de app (nog) niet beschikbaar voor deze TV?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Hier staat dat hij 'binnenkort' zou moeten komen

https://help.nlziet.nl/hc...tv-s-werkt-de-NLZIET-app-

op mijn C9 kan ik hem inderdaad ook niet vinden.

[ Voor 15% gewijzigd door ArthurMorgan op 03-06-2021 14:40 ]

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stofkapje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16-09 14:01
ArthurMorgan schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 14:39:
Hier staat dat hij 'binnenkort' zou moeten komen

https://help.nlziet.nl/hc...tv-s-werkt-de-NLZIET-app-

op mijn C9 kan ik hem inderdaad ook niet vinden.
Oke, nog even geduld hebben dus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrGizMo
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 19:37
HoppyF schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 11:24:
[...]

Net even op mijn C9 gekeken maar daar werkt het niet…. :|
Uiteraard werkt het spraak commando: scherm uit! wel.

Misschien heb ik het bij mijn zoon gezien, hij geeft een GX.

Nog iets anders:
Voor de handige programmeurs onder ons kun je hier misschien wat mee.
https://webostv.developer.lge.com/
Misschien die eens naar Ziggo sturen :)
stin00 schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 13:06:
[...]

Bekend fenomeen, dat is de 'Pink tint' waarbij optisch ook wat groen is waar te nemen.

Denk dat omruilen de enige oplossing is als het echt heel storend is. Ik zie bij mijn 65G1 ook een wat ongelijkmatig wit, maar ik heb verder 0 dode pixels, geen vertical banding en de grijze uniformiteit is subliem. Ik ben daarom zelf te bang dat omruilen elders problemen gaat geven, terwijl een volledig wit scherm zich wat minder vaak voordoet (sneeuw, bepaalde sporten etc). Als het zo erg is als in bovenstaande imgur foto dan zou ik omruilen wel overwegen
Dacht jij dat het afgeraden werd om meteen die "testjes" uit te voeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Registratie: April 2014
  • Niet online

Anonymoussaurus

Medewerker van Oxygen Updater

Ik dacht lekker (en eindelijk) 4K-documentaires/films te kijken via mijn externe harde schijf, op onze LG OLED65GX6LA. Nu loop ik tegen een aantal problemen aan:
  • Er zit geen fatsoenlijke bestandsbeheerder op? Ik kan namelijk alleen een MKV-bestand openen en andere files (zoals srt files voor ondertiteling) laat 'ie niet zien. Hiervoor moet ik beide bestanden hetzelfde noemen...
  • Ondertiteling raakt out-of-sync. Dit kan ik verhelpen door de sync aan te passen, maar dit werkt dan nog steeds niet goed, terwijl ik op mijn pc hier nul komma nul last van heb
  • Bij nieuwere films (MKV, 4K, HDR) hoor ik soms ook geen geluid. Dan zegt de videospeler "deze video ondersteunt geen geluid". Wordt de geluidscodec dan niet ondersteunt?
En blijkbaar kan je ook geen videospeler downloaden uit de LG Store, dus dat schiet ook niet op. Heeft iemand hier ervaring mee en/of tips? :)

Medewerker van Oxygen Updater: discord.gg/5TXdhKJ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giantgiantus
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 06:52
Anonymoussaurus schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 22:18:
Ik dacht lekker (en eindelijk) 4K-documentaires/films te kijken via mijn externe harde schijf, op onze LG OLED65GX6LA. Nu loop ik tegen een aantal problemen aan:
  • Er zit geen fatsoenlijke bestandsbeheerder op? Ik kan namelijk alleen een MKV-bestand openen en andere files (zoals srt files voor ondertiteling) laat 'ie niet zien. Hiervoor moet ik beide bestanden hetzelfde noemen...
  • Ondertiteling raakt out-of-sync. Dit kan ik verhelpen door de sync aan te passen, maar dit werkt dan nog steeds niet goed, terwijl ik op mijn pc hier nul komma nul last van heb
  • Bij nieuwere films (MKV, 4K, HDR) hoor ik soms ook geen geluid. Dan zegt de videospeler "deze video ondersteunt geen geluid". Wordt de geluidscodec dan niet ondersteunt?
En blijkbaar kan je ook geen videospeler downloaden uit de LG Store, dus dat schiet ook niet op. Heeft iemand hier ervaring mee en/of tips? :)
4K ultra Blu-ray icm een ps5 bv als je de beste kwaliteit wil. Anders streaming. Apple TV heeft een app op LG en heeft goede 4K kwaliteit bijvoorbeeld. Voorkomt ook nog eens dat je mogelijkerwijs diefstal pleegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medico
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 15-09 22:36
[...]

Ja ook last van helaas... En als je het eenmaal ziet... Dacht dat ik r aan kon wennen, maar helaas lukt me dat slecht. En t vervelende is dat het mn in donkere omgeving opvalt. Gras is links in het beeld geelig qua teint... Beloofd wat met het EK kijken.
Ondertussen is de tv 3 weken oud en reageerd plattetv.nl NIET op mails 8)7 ... Van de week dus ff bellen. Zal wel een gedoetje worden ben ik bang. ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brutal1ty
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 29-08 16:01
[...]

De G1 heeft ook dat deze gevoeliger is voor inkijkhoeken m.b.t. de tinting volgens alle in-depth reviews tot nu toe. Blijkbaar toch een andere anti-reflectie filter of een verschil in het paneel.

Bij de overige OLEDS is zo'n tint niet inkijkhoek afhankelijk maar altijd zichtbaar als het goed is... Klopt het dat het bij jou wel inkijkhoeksafhankelijk is? Ik ben ook weer wat meer gebruikers-ervaringen aan het verzamelen :9

[ Voor 3% gewijzigd door Brutal1ty op 04-06-2021 07:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik denk niet dat het alleen voor de G1 geldt. Mijn eerste C8 had ook een meer roze zone en rechts een groen-cyaan hoek die meer opviel zodra je schuiner voor de tv zat. In het near black zat er aan met name de linkerzijde van het scherm een donkere blob terwijl de randen sneller uit het zwart kwamen, met name rechts. Dit viel samen met het tintverschil in het wit.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• geerteke
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 17-05-2024
Anonymoussaurus schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 22:18:
De cx ondersteunt geen DTS geluid, vermoedelijk zijn heel wat van je mkv bestanden van DTS spoor voorzien….

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrGizMo
Weer nieuwe update voor CX?

03.23.06

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchOwnage
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23:34
MrGizMo schreef op vrijdag 4 juni 2021 @ 10:24:
Weer nieuwe update voor CX?

03.23.06
Klopt, was afgelopen week in het VK uitgerold. Heb jij 'm al?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laurens700
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 04-08-2024
Wie kan mij wellicht helpen? Ik heb een LG CX en heb sinds vandaag een LG SN11 RG geïnstalleerd. Nu wil ik mijn tv uitzetten met de afstandbediening van mijn tv, maar de power on/off button reageert niet.
Heb hem opnieuw gereset door de home en de back button te drukken, vervolgens op het scrollwieltje gedrukt.
Alleen reageert mijn afstandbediening helemaal niet meer..Elke knop die ik in druk brand het power on/off knopje rood. Google krijg ik niet de juiste resultaten die mij kan helpen. Wie kan mij helpen :D Mijn dank is groot

Console id: Dr Stream | Playstation 5 | Xbox series X | LG 65 CX | Iphone 11 Pro 256 GB | AirPods Pro | MacBook Pro 16 inch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andrehj
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16-09 19:02
laurens700 schreef op vrijdag 4 juni 2021 @ 17:37:
Wie kan mij wellicht helpen? Ik heb een LG CX en heb sinds vandaag een LG SN11 RG geïnstalleerd. Nu wil ik mijn tv uitzetten met de afstandbediening van mijn tv, maar de power on/off button reageert niet.
Heb hem opnieuw gereset door de home en de back button te drukken, vervolgens op het scrollwieltje gedrukt.
Alleen reageert mijn afstandbediening helemaal niet meer..Elke knop die ik in druk brand het power on/off knopje rood. Google krijg ik niet de juiste resultaten die mij kan helpen. Wie kan mij helpen :D Mijn dank is groot
De kans op hulp wordt een stuk groter als je er even bij vertelt wat een LG SN11 RG is....

WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERSD-VM2D + EV-WP-TWS-1W 300; AC: ME MXZ-2F42VF + 2x MSZ-LN25VGV; PV: 14.08 kWp O/W + SMA STP 8.0; Vent: Zehnder Q600 ERV + Ubbink AirExcellent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mucuracat
  • Laatst online: 16-09 13:47
Andrehj schreef op vrijdag 4 juni 2021 @ 18:11:
[...]

De kans op hulp wordt een stuk groter als je er even bij vertelt wat een LG SN11 RG is....
Soundbar

Sony W800i > HTC-TytnII > Samsung Omnia I900 > LG Optimus Black > HTC Desire > LG Nexus 4 > LG G2 > LG G4 > LG G5 > LG G6 (eu) > Oneplus 6 > Samsung s20+ > Pixel 7 Pro...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrGizMo
DutchOwnage schreef op vrijdag 4 juni 2021 @ 12:52:
[...]

Klopt, was afgelopen week in het VK uitgerold. Heb jij 'm al?
Nog niet naar gekeken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sandpatt
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 19:55
Even een vraagje over de internetsnelheid van de LG CX 55, als dat hier thuis hoort.
Ik heb een thin wall mount gekocht, maar dit gaan problemen geven met de ethernetkabel achteraan.
Oplossing zou zijn om op de plek van de aansluiting een gat in de muur te maken zodat de kabel plaats heeft (op zich niet echt een probleem).

Nu lees ik dat de wifi connectie sneller zou zijn dan bekabeld op deze tv. Mensen die dit kunnen bevestigen? Dat zou nog een betere oplossing zijn dan. (modem staat letterlijk onder de tv dus afstand is geen probleem)

[ Voor 6% gewijzigd door sandpatt op 04-06-2021 19:18 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06:09
@sandpatt gewoon wifi gebruiken. Meer dan 30Mbps heb je toch niet nodig qua streaming. Ik haal met wifi makkelijk 100Mbps.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Heb je deze actie uitgevoerd toen je dicht bij de TV zat en de remote richting de TV liet wijzen?
Probeer het anders nog eens.
Werkt het niet dan de stekker van de TV er uit halen bv 10 minuten wachten en TV weer aanzetten.
Gebruik zonder remote de knoppen midden onderaan de TV om toch wat te kunnen bedienen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moris
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15-09 14:14
Vandaag de gelukkige eigenaar geworden van een 65G1.
Ik heb wat zitten stoeien met de instellingen van Vincent. Maar vind het beeld me te donker als ik dit vergelijk met de C9.
YouTube: LG 2021 OLED TV (C1, G1) Picture Settings Explained - Big Changes!

Iemand die me aub kan zeggen welke instellingen ik voor de G1 het best kan hanteren?

[ Voor 16% gewijzigd door Moris op 04-06-2021 19:45 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Medico
  • Laatst online: 15-09 22:36
Brutal1ty schreef op vrijdag 4 juni 2021 @ 07:07:
[...]

De G1 heeft ook dat deze gevoeliger is voor inkijkhoeken m.b.t. de tinting volgens alle in-depth reviews tot nu toe. Blijkbaar toch een andere anti-reflectie filter of een verschil in het paneel.

Bij de overige OLEDS is zo'n tint niet inkijkhoek afhankelijk maar altijd zichtbaar als het goed is... Klopt het dat het bij jou wel inkijkhoeksafhankelijk is? Ik ben ook weer wat meer gebruikers-ervaringen aan het verzamelen :9
Bij mij is het zo, dat het door de kijkhoek te veranderen het ook wel anders wordt, maar de teinting blijft duidelijk bestaan op een plek... Ben nu bezig met plattetv voor een switch... voetbal kijken met een andere kleur groen aan de linkerkant is toch wel irritant...zeker voor >2k tv. :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giantgiantus
Moris schreef op vrijdag 4 juni 2021 @ 19:44:
Ik heb wat zitten stoeien met de instellingen van Vincent. Maar vind het beeld me te donker als ik dit vergelijk met de C9.

Iemand die me aub kan zeggen welke instellingen ik voor de G1 het best kan hanteren?
Kies gewoon wat je mooi vind ipv je onderwerpen aan puristen. Ik snap dat niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06:09
Moris schreef op vrijdag 4 juni 2021 @ 19:44:

Ik zou hem dan iets lichter instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moris
giantgiantus schreef op vrijdag 4 juni 2021 @ 19:46:
[...]
Kies gewoon wat je mooi vind ipv je onderwerpen aan puristen. Ik snap dat niet.
Reken mij dan maar bij die groep hoor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brutal1ty
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 29-08 16:01
Medico schreef op vrijdag 4 juni 2021 @ 19:46:
[...]

Bij mij is het zo, dat het door de kijkhoek te veranderen het ook wel anders wordt, maar de teinting blijft duidelijk bestaan op een plek... Ben nu bezig met plattetv voor een switch... voetbal kijken met een andere kleur groen aan de linkerkant is toch wel irritant...zeker voor >2k tv. :'(
Oh ja, zeker. Als het zo opvallend is zou ik ook kijken of er een omruil mogelijk is :|

Acties:
  • +2 Henk 'm!
@giantgiantus heeft niet per se met purisme te maken hoor.

Uiteraard moet je kiezen wat je mooi vindt, maar als er zoveel parameters zijn die elkaar beïnvloeden en je daar niet allemaal zicht op hebt is het prima om te beginnen met wat richtlijnen van mensen die er echt verstand van hebben. Kans dat je het zelf allemaal optimaal instelt als er vele parameters elkaar onderling beïnvloeden is natuurlijk niet groot. Als je tevreden bent met een paar aanpassingen prima, maar dat wil natuurlijk niet zeggen dat het dan (vrijwel) optimaal is. ;)

Is het bij het overnemen van aanbevolen instellingen van "experts" / "puristen" te donker? De oplossing hoeft niet moeilijk te zijn/ OLED lampje omhoog, "maximale helderheid" setting (geavanceerde opties beeldmenu) op laag, mid of zelfs hoog zetten en niet te vergeten je gamma van 2.4 naar 2.2. Kijken of je het dan nog steeds donker vindt. Vast niet. :)

En is dat beeld eigenlijk wel te donker onder alle kijkomstandigheden? Wat bij veel woonkamers overdag bij daglicht te donker is, is bij avond al snel (veel) te licht. Daarom gebruik maken van minimaal 2 beeld modussen voor donker en licht.

[ Voor 31% gewijzigd door Cap op 04-06-2021 20:17 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Moris
Cap schreef op vrijdag 4 juni 2021 @ 20:08:
Uiteraard moet je kiezen wat je mooi vindt, maar als er zoveel parameters zijn die elkaar beïnvloeden en je daar niet allemaal zicht op hebt is het prima om te beginnen met wat richtlijnen van mensen die er echt verstand van hebben.

Is het dan te donker? OLED lampje omhoog, maximale helderheid op laag, mid of zelfs hoog zetten en je gamma van 2.4 naar 2.2. Kijken of je het dan nog steeds donker vindt.

En is het wel te donker in alle omstandigheden? Wat overdag bij daglicht te donker is, is bij avond in de meeste woonkamers veel te licht. Daarom gebruik maken van minimaal 2 beeld modussen voor donker en licht.
Ik heb puur de instellingen van Vincent overgenomen en daar staat de andere settings gerekend de helderheid op 25 en contrast op 50 op modus Filmmaker.
Deze instellingen zijn voor mij veel te flets, te donker en verknoeien de beleving.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Helderheid? Of OLED lampje? Helderheid moet je in principe afblijven, op 2 a 3 tikjes up of down na. Dat stelt namelijk je black level in, niet de maximale lichtopbrengst van je tv. Wil je van het zwart van een OLED tv het fletse zwart van een goedkope LCD tv maken, dan stel je helderheid dus lekker hoog in. :)

Contrast hetzelfde verhaal, niet extreem veranderen, hoogstens 5 a 10 tikken up of down voor SDR. Bij HDR blijf je er doorgaans helemaal vanaf. Tenzij dat voor filmmaker mode opeens anders is dan voorheen (heb zelf geen 1 serie OLED, dus geen filmmaker mode).

Ik ken "de instellingen van Vincent" niet uit mijn hoofd dus weet niet wat je allemaal hebt aangepast. Maar blijf dus van contrast en helderheid af, zet voor SDR zoals gezegd je gamma niet op BT of 2.4 maar op 2.2, zet je OLED-lampje op pakweg 60 (of nog steeds te donker, op 80). Kan me niet voorstellen dat je dat te donker vindt.

Verder de kleuren zelf te flets en wil je meer lekkere zuurstokkleuren :P ipv de kleuren zoals je die in werkelijkheid om je heen ziet? Dan meer kleur toevoegen.

[ Voor 19% gewijzigd door Cap op 04-06-2021 20:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moris
Cap schreef op vrijdag 4 juni 2021 @ 20:17:
Helderheid? Of OLED lampje? Helderheid moet je in principe afblijven, op 2 a 3 tikjes up of down na. Contrast hetzelfde niet extreem veranderen, hoogstens 5 a 10 tikken up of down voor SDR. Bij HDR blijf je er doorgaans helemaal vanaf.

Ik ken "de instellingen van Vincent" niet uit mijn hoofd dus weet niet wat je allemaal hebt aangepast. Maar blijf dus van contrast en helderheid af, zet zoals gezegd je gamma niet op BT of 2.4 maar op 2.2, zet je OLED-lampje op pakweg 60 (of nog steeds te donker, op 80). Kan me niet voorstellen dat je dat te donker vindt.

Verder de kleuren zelf te flets en wil je meer zuurstokkleuren ipv de kleuren zoals je die om je heen ziet? Dan meer kleur toevoegen.
Alles terug naar begin instellingen gezet en stond nadien op …..
Modus Filmmaker
Oled Pixel Helderheid staat op 50
Contrast op 85
Scherm helderheid op 50
Maximale helderheid op hoog

Ik zal jou settings eens proberen nadat ik de instellingen van de modus ‘Filmmaker’ naar standaard heb gezet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moris
Dus jou instellingen voor de Modus Filmmaker voor HDR staan als volgt?
Ik maak enkel gebruik van de apps op mijn Apple TV 4K en die staat volgens mij standaard op HDR.

Bij beeld:
Oled Pixel Helderheid = standaard ongewijzigd 100
Contrast = standaard ongewijzigd 100
Scherm helderheid op 50
Maximale helderheid = standaard ongewijzigd op hoog
Zwart niveau = automatisch

Verder energiebesparing op uit

Nog iets dat ik vergeten ben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik denk dat je wat dingetjes verkeerd had ingesteld, probeer dit anders gewoon eens uit en let dus op de verschillen voor SDR en HDR ;)

https://www.rtings.com/tv/reviews/lg/c1-oled/settings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andrehj
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16-09 19:02
sandpatt schreef op vrijdag 4 juni 2021 @ 19:17:
Nu lees ik dat de wifi connectie sneller zou zijn dan bekabeld op deze tv. Mensen die dit kunnen bevestigen?
Heb je in dit topic überhaupt al gezocht op de termen "wifi" of "lan"? Want deze vraag komt hier zo'n beetje elke week langs.

WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERSD-VM2D + EV-WP-TWS-1W 300; AC: ME MXZ-2F42VF + 2x MSZ-LN25VGV; PV: 14.08 kWp O/W + SMA STP 8.0; Vent: Zehnder Q600 ERV + Ubbink AirExcellent.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• andries98
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 06-09 19:58
Miss een stomme vraag maar heb je eco settings uit? Die zorgt ook nog wel eens voor donkerder beeld, vooral bij dolby vision dacht ik. Oled 25 is wel erg laag... ik was met 60 begonnen maar na tijdje hdr op (standaard) 100 raakte ik eraan gewend en staat hij altijd op 100. Wel vermoeiend voor je ogen in het begin ;) als ik het een keer vervelend vindt gooi ik Oled naar beneden en het beeld wordt rustiger.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
andries98 schreef op zaterdag 5 juni 2021 @ 03:12:
Miss een stomme vraag maar heb je eco settings uit? Die zorgt ook nog wel eens voor donkerder beeld, vooral bij dolby vision dacht ik. Oled 25 is wel erg laag... ik was met 60 begonnen maar na tijdje hdr op (standaard) 100 raakte ik eraan gewend en staat hij altijd op 100. Wel vermoeiend voor je ogen in het begin ;) als ik het een keer vervelend vindt gooi ik Oled naar beneden en het beeld wordt rustiger.
Hou er wel rekening mee dat je scherm een heel stuk sneller slijt bij OLED op 100. Als je elke 4/5 jaar een TV koopt maakt dat waarschijnlijk weinig uit. Maar als je er langer mee wilt doen ga je het wel merken.

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DutchOwnage
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23:34
ArthurMorgan schreef op zaterdag 5 juni 2021 @ 06:36:
[...]

Hou er wel rekening mee dat je scherm een heel stuk sneller slijt bij OLED op 100. Als je elke 4/5 jaar een TV koopt maakt dat waarschijnlijk weinig uit. Maar als je er langer mee wilt doen ga je het wel merken.
Klopt. Maar ja, 80% van mijn content wat ik kijk/doe is HDR. Netflix/Disney/Amazon enz. allemaal Dolby Vision of HDR. Gamen bijna 100% HDR spul. Altijd staat oled light dan op 100. En de tv staat minstens 5 uur per dag aan.

Ik zou wel eens onderbouwd willen zien wat dat met de slijtage doet.

Edit: deze quote komt uit de review van de C1 op AVforums:

The just above black performance and floating blacks were an issue in Dolby Vision and HDR10 on the CX last year, but I can report no issues at all with the C1

Ik merk dit persoonlijk toch vaker dan mij lief is eerlijk gezegd. Op Amazon Prime (HDR10) vaker dan met Dolby Vision content. Hoewel ik over het algemeen tevreden ben met mijn CX, vind ik dit wel jammer. Wellicht had ik mij beter in moeten lezen, wist niet dat dit een issue was...De just above black performance valt mij behoorlijk tegen. Op m'n C7 was dit geen issue, of in ieder geval een flink stuk minder.

[ Voor 33% gewijzigd door DutchOwnage op 05-06-2021 10:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patroo
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 09-09 20:11
Sta op het punt om een 55" LG C1 aan te schaffen voor op mijn tv meubel. Iemand hier die kan vertellen of het goed te doen is dit in je eentje te unboxen plus op te tillen of dat dit absoluut wordt afgeraden en je het toch met 2en moet doen? Het scherm is namelijk aan de bovenkant flinterdun, maar aan de onderkant heeft het wel iets meer houvast geloof ik. Alleen komt het zware blok gewicht aan de onderkant er nog bij kijken, dus hoor graag of iemand dit ook alleen zelf heeft gedaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
DutchOwnage schreef op zaterdag 5 juni 2021 @ 10:06:
[...]

Klopt. Maar ja, 80% van mijn content wat ik kijk/doe is HDR. Netflix/Disney/Amazon enz. allemaal Dolby Vision of HDR. Gamen bijna 100% HDR spul. Altijd staat oled light dan op 100. En de tv staat minstens 5 uur per dag aan.

Ik zou wel eens onderbouwd willen zien wat dat met de slijtage doet.
Precies.
Zou ook ridicuul zijn als LG gaat zeggen dat je Netflix/Disney enz. maar beperkt mag gebruiken omdat er te veel HDR in zit.
De OLED TV’s zijn juist bedoeld om er UHD content mee te kijken waarvan dus ook een groot deel HDR/Dolby Vision is. Gewoon doen dus en mocht er over X jaar toch overmatige slijtage zijn dan valt dit onder garantie en mogen de winkel en LG dit oplossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Patroo schreef op zaterdag 5 juni 2021 @ 10:19:
Sta op het punt om een 55" LG C1 aan te schaffen voor op mijn tv meubel. Iemand hier die kan vertellen of het goed te doen is dit in je eentje te unboxen plus op te tillen of dat dit absoluut wordt afgeraden en je het toch met 2en moet doen? Het scherm is namelijk aan de bovenkant flinterdun, maar aan de onderkant heeft het wel iets meer houvast geloof ik. Alleen komt het zware blok gewicht aan de onderkant er nog bij kijken, dus hoor graag of iemand dit ook alleen zelf heeft gedaan.
Het zou kunnen omdat je zelf de TV wel kunt tillen en de voet gaat gebruiken.
Echter, het is aan te bevelen om dit met z’n tweeën te doen. Wel zo veilig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dsonnaville
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10-09 13:39
Mijn LG C9 toont geen informatie meer in de tvgids (ziggo Amsterdam). Hoe kan ik dit oplossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murcielago
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21-07 16:23
Sinds een week hangt hier een mooie 65" G1. Alle nodige instellingen inmiddels gedaan.
Twee zaken waar ik tegenaan loop, waarvan ik hoop dat jullie een oplossing hennen.
  • De weer-app pakt automatisch een GPS-locatie die ongeveer 200 kilometer hier vandaan ligt. Hoe pas je dat aan? Google antwoorden geven helaas alleen aan hoe ik het op een telefoon kan aanpassen.
  • Ik game op een PS5. Als ik in Returnal een attack doe geeft dat vaak een felle explosie in-game. Hoort bij het spel, alleen daarna is de helderheid gedurende 2-3 seconden erg laag, waardoor het beeld erg donker is. Moet ik dit inde tv-instellingen zoeken of meer bij de PS5? Op de Samsung die ik hiervoor gebruikte was gebeurde dat niet.

PSN: djmurcielago

Acties:
  • 0 Henk 'm!
DutchOwnage schreef op zaterdag 5 juni 2021 @ 10:06:
[...]

De just above black performance valt mij behoorlijk tegen. Op m'n C7 was dit geen issue, of in ieder geval een flink stuk minder.
Hierin zijn de 2020/21 Panasonic OLEDs onbetwist de beste. Ook wat betreft motion zijn ze minimaal gelijkwaardig aan wat Sony biedt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pwh53
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 18-07 11:49
probeer een andere hdmi-kabel,mijn sk9 liep ook elke keer vast,bleek een slechte kabel te zijn

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Millert
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22:46
HoppyF schreef op zaterdag 5 juni 2021 @ 10:27:
[...]

Precies.
Zou ook ridicuul zijn als LG gaat zeggen dat je Netflix/Disney enz. maar beperkt mag gebruiken omdat er te veel HDR in zit.
De OLED TV’s zijn juist bedoeld om er UHD content mee te kijken waarvan dus ook een groot deel HDR/Dolby Vision is. Gewoon doen dus en mocht er over X jaar toch overmatige slijtage zijn dan valt dit onder garantie en mogen de winkel en LG dit oplossen.
Het gaat bij HDR/DV dan ook om het grotere (dynamische) bereik van de helderheid. Oled lampje op 100 wilt niet zeggen dat het scherm continue vol staat te branden, bepaalt hier het maximale bereik van de (piek)helderheid.

EV Hyundai Ioniq Electric 28 kWh | PV Oost 2960Wp / West 2560Wp | Thuisbatterij 1Komma5 17,2 kWh

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• laurens700
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 04-08-2024
HoppyF schreef op vrijdag 4 juni 2021 @ 19:28:
[...]

Heb je deze actie uitgevoerd toen je dicht bij de TV zat en de remote richting de TV liet wijzen?
Probeer het anders nog eens.
Werkt het niet dan de stekker van de TV er uit halen bv 10 minuten wachten en TV weer aanzetten.
Gebruik zonder remote de knoppen midden onderaan de TV om toch wat te kunnen bedienen.
bedankt voor je reactie. Het is inmiddels opgelost. Ik was een beetje knullig, de soundbar staat voor de tv, dus de infrarood sensor van de tv was bedekt door de soundbar. :o 8)7

Console id: Dr Stream | Playstation 5 | Xbox series X | LG 65 CX | Iphone 11 Pro 256 GB | AirPods Pro | MacBook Pro 16 inch

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15-09 18:20

FeaR

In GoT we trust

Murcielago schreef op zaterdag 5 juni 2021 @ 11:57:
De weer-app pakt automatisch een GPS-locatie die ongeveer 200 kilometer hier vandaan ligt. Hoe pas je dat aan? Google antwoorden geven helaas alleen aan hoe ik het op een telefoon kan aanpassen.
Same. Aanpassen kan door te klikken op de app, dan opent deze en kan je de locatie aanpassen. Echter onthoudt de app hier niet de instellingen. Ik moet ook telkens als ik de app open weer cookies en instellingen accepteren. Aanpassen heeft hier dus geen nut, komt altijd terug op default.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrGizMo
Gewoon met 2 man doen :) Was ook van plan om het alleen te doen maar zelfs bij de voet installeren even iemand laten helpen :P

Ik had hem wel gewoon op de doos liggen ging vrij easy :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb 2 55 inch LG OLEDs in mijn eentje een trap op gesleept en geinstalleerd. Zelfs alleen opgehangen aan de muurbeugel. Maar als je het met een voet doet is het helemaal "easy". Mits je met beleid werkt (vooraf tafel / bank / vloer vrij + dekentje is bijvoorbeeld recommended, tv uiteraard voorzichtig neerleggen, zoals Vincent in onderstaande video doet) no problem. Tillen doe je met 1 hand aan de onderzijde vd tv aan een kant en de andere hand aan de andere zijkant, dikke gedeelte. Als je hele korte armen hebt is het misschien lastiger. Hoewel Vincent Teoh het ook gewoon in zijn eentje doet en volgens mij is die niet bepaald groot. ;) Folietje voorzijde pas eraf als de tv staat waar ie moet staan is recommended. :)

Zie hier hoe het moet: YouTube: LG C1 OLED TV (2021) Unboxing, Setup & Picture Settings

Met 2 man is uiteraard gemakkelijker tenzij het meer moeite / geduld kost een 2e iemand te regelen, zoals bij mij dus. Geen geduld voor dat soort dingen. :P

[ Voor 29% gewijzigd door Cap op 05-06-2021 15:43 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cowboy_Henk
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 06-09 16:09
Ik heb voor mijn ouders toch het huidige LG G1 model gekocht, prijs tov model van vorig jaar dus de gx is niet zoveel. Uiteindelijk morgen ze maar 1415 euro betalen. Op bol.com bij Electromania partner gekocht.

Maar ik kan bol.com vouchers kopen aan 8% korting dus 135 euro korting. Dan nog de LG cashback van 150 euro (Electromania is een deelnemende winkel) en dan kom ik op 1415 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rientek
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 04-09 21:28
Het valt me ineens op dat niet het hele TV beeld zichtbaar is op mijn CX65 met Ziggo CI module.
Als ik het beeld vergelijk met bijvoorbeeld ziggogo.tv of nlziet.nl op mijn laptop dan zie ik online meer dan op mijn TV. Links en rechts ontbreekt een strook. Hebben anderen dat ook, is het een instelling, wie weet meer?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Skynett
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 01:06
rientek schreef op zaterdag 5 juni 2021 @ 20:12:
Het valt me ineens op dat niet het hele TV beeld zichtbaar is op mijn CX65 met Ziggo CI module.
Als ik het beeld vergelijk met bijvoorbeeld ziggogo.tv of nlziet.nl op mijn laptop dan zie ik online meer dan op mijn TV. Links en rechts ontbreekt een strook. Hebben anderen dat ook, is het een instelling, wie weet meer?
Just Scan op On zetten. Die staat nu op Off.
Daarmee ga je naar 1 op 1 pixelweergave en wordt er niet meer een klein beetje ingezoomd.

Hier moet alle shit staan die ik heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rientek
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 04-09 21:28
Skynett schreef op zaterdag 5 juni 2021 @ 20:16:
[...]

Just Scan op On zetten. Die staat nu op Off.
Daarmee ga je naar 1 op 1 pixelweergave en wordt er niet meer een klein beetje ingezoomd.
Ja dat was het inderdaad.
Ik kan me niet herinneren dat ik dit gewijzigd heb en vind het vreemd dat 'Off' de standaard instelling is.
Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryan1981
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 16-09 06:18

Ryan1981

Je ne sais pas

Even checken, klopt het dat mij lg tv (55GX) niet het smb protocol ondersteund? Reden waarom ik dit vraag is omdat dlna server (windows media streaming) geen ondersteuning heeft voor externe ondertiteling. Ik heb nog niet direct een usb aangesloten om te testen of het daar wel werkt. Heb al wel een oplossing n.l. de ondertiteling in de MKV muxen met mkvtoolnix maar dat wordt wel erg veel werk om bij al mijn videobestanden te doen :p

Net wel even plex app geprobeerd maar die kon niet vooruit spoelen (zal wel ergens een instelling voor zijn). Ook twijfel ik welke app een betere beeldkwaliteit heeft, de interne tv of plex. Liefst blijf ik bij de interne tv video speler.

[ Voor 21% gewijzigd door Ryan1981 op 06-06-2021 08:32 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• r0p
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 03-06 20:48

r0p

Na eerst een 65 inch A80J op proef gehad te hebben vandaag een 77 inch G1. Het was wel even wennen qua grootte. Ik zit ongeveer 3.8 meter van de tv. Daar de g1 wat verder naar achter gaat is het even wennen. Niet gelijk helemaal overtuigd. Maar zit nu Deadpool te kijken in dolby vision. En is toch wel redelijk spectacular.

G1 lijkt wat helderder dan de a80j. Lijkt wel wat last te hebben van Black crush in series zoals Suits. A80j beter in upscaling en wat meer diepte in het beeld. Een 77 inch a80j wordt echter te lomp. De g1 is weer wat vloeiender. Lijkt tot op heen geen significante issues met lipsync te hebben.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JPR7Fj4dtxYiIAmfTGqXoqQjvN0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/l6BBZxDJ1uNvkTw1nroAEcIQ.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• belmonde
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 01:38
Te lomp,.. omdat die niet aan de muur hangt ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r0p

r0p

belmonde schreef op zondag 6 juni 2021 @ 00:12:
Te lomp,.. omdat die niet aan de muur hangt ?
Op de stand komt hij sowieso een eind naar voren. Hang je de a80j aan de muur hangt hij een stuk verder naar voren vanwege de beugel en uitsparing aan de achterkant. Maar erg goede tv verder en qua prijs vergelijkbaar met een g1.

Ps de tv oogt een stuk groter in het echt dan op de foto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• belmonde
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 01:38
r0p schreef op zondag 6 juni 2021 @ 00:26:
[...]

Op de stand komt hij sowieso een eind naar voren. Hang je de a80j aan de muur hangt hij een stuk verder naar voren vanwege de beugel en uitsparing aan de achterkant. Maar erg goede tv verder en qua prijs vergelijkbaar met een g1.

Ps de tv oogt een stuk groter in het echt dan op de foto.
Sorry maar snap het nog niet helemaal preicies... Je schrijft dat het even wennen was omdat de g1 een stukje naar achteren ging..
en een 77 A80 te lomp zou zijn ?
De 77g1 lijkt kleiner omdat hij verder naar achteren zit.. Waar moest je dan aan wennen. De afstand.. ? Of dat hij plat tegen de muur zit.. Geen diepte achter de tv,. zoals bij de sony eerder op het meubel..

Ik heb nog wel het idee dat een tv op een meubel van de muur af wat diepte geeft,.. Tv aan de muur is zo plat.

Alhoewel het ook wel weer strak lijkt.. ja.. ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
klopt het dat de youtube-app geen 5.1 doorgeeft? (C9)

[ Voor 4% gewijzigd door Farabi op 06-06-2021 00:59 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• r0p

r0p

belmonde schreef op zondag 6 juni 2021 @ 00:32:
[...]

Sorry maar snap het nog niet helemaal preicies... Je schrijft dat het even wennen was omdat de g1 een stukje naar achteren ging..
en een 77 A80 te lomp zou zijn ?
De 77g1 lijkt kleiner omdat hij verder naar achteren zit.. Waar moest je dan aan wennen. De afstand.. ? Of dat hij plat tegen de muur zit.. Geen diepte achter de tv,. zoals bij de sony eerder op het meubel..

Ik heb nog wel het idee dat een tv op een meubel van de muur af wat diepte geeft,.. Tv aan de muur is zo plat.

Alhoewel het ook wel weer strak lijkt.. ja.. ?
Bedoelde diepte in het beeld zelf. Scherpte, 3d etc. Processing van de Sony I guess. Moet zeggen dat ik erg onder de indruk was van de sony oleds.

Een 77 inch a80j had dichterbij gestaan zeker als hij op de voet staat maar ook tegen de muur. De 77 inch lg g1 is wel echt de max voor mijn gezichtsveld atm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giantgiantus
Dit voegt niks toe.. Doe maar niet..

[ Voor 93% gewijzigd door Michael Knight op 06-06-2021 23:23 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Ryan1981
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 16-09 06:18

Ryan1981

Je ne sais pas

Ik heb het niet over stelen gehad, ik heb al mijn DVD's/Blue Rays op een harddisk gezet want wie wil er in deze tijd nog schijfjes wisselen en door die menu's heen browsen, laat staan het feit dat de HDMI output van mijn Blue Ray speler geen 4K en HDR ondersteund.

[ Voor 19% gewijzigd door Michael Knight op 06-06-2021 23:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pietervanhuizen
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 19-08 07:23
Ik heb een vraag over mijn C7. Ik was wat met de instellingen voor de afstandbediening aan het rommelen geweest voor mijn receiver, ik heb via de device connector mijn receiver proberen toe te voegen. Na ingesteld te hebben werkt het echt voor geen meter, en de aan de receiver gekoppelde apparaten zoals bluray en google tv reageren ook niet meer op de magic remote.
Ik wil dus deze instelling ongedaan maken, maar er lijkt geen mogelijkheid voor te zijn, iemand een idee behalve fabrieksinstellingen terug zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BraxNL
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 17-08 22:47
Farabi schreef op zondag 6 juni 2021 @ 00:59:
klopt het dat de youtube-app geen 5.1 doorgeeft? (C9)
Klopt

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wij weten het wel maar nu wordt nog een grotere groep aangesproken.
De beste 55 inch is volgens de Consumentenbond een LG OLED.

….
Staat je bank zo'n 3 tot 4 meter van je tv vandaan? Dan is 55-58 inch een prima formaat tv voor jou. Dit is de populairste groep televisies. De prijzen lopen flink uiteen, maar de sportzomer staat voor de deur. In deze periode kunnen er leuke aanbiedingen zijn, dus houd die de komende weken in de gaten.

De Consumentenbond test het hele jaar door tv's op onder meer beeld- en geluidskwaliteit, gebruiksgemak en energieverbruik. Er zijn in totaal 173 televisies getest die verkrijgbaar zijn.
….

https://www.nu.nl/tech/61...55-58-inch-televisie.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koning-Admiraal

Koning-Admiraal

De commandant!

Lijkt meer een stukje reclame te zijn naar de betaalmuur van de Consumentenbond dan dat het een hoogstaand journalistiek artikel is. Ook vreemd dat zij een B serie het beste vinden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Koning-Admiraal schreef op zondag 6 juni 2021 @ 12:35:
Lijkt meer een stukje reclame te zijn naar de betaalmuur van de Consumentenbond dan dat het een hoogstaand journalistiek artikel is. Ook vreemd dat zij een B serie het beste vinden.
Het gaat om de Consumentenbond hè?
Je kunt dan niet verwachten dat ze de duurste OLED’s gaan adviseren.
Een BX is dus een prima deal onder de €1000 en verslaat met gemak alle andere 55 inch LCD’s.
Reclame of niet, zo zijn de feiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koning-Admiraal

Koning-Admiraal

De commandant!

HoppyF schreef op zondag 6 juni 2021 @ 12:40:
[...]

Het gaat om de Consumentenbond hè?
Je kunt dan niet verwachten dat ze de duurste OLED’s gaan adviseren.
Een BX is dus een prima deal onder de €1000 en verslaat met gemak alle andere 55 inch LCD’s.
Reclame of niet, zo zijn de feiten.
Dit zijn geen feiten maar een persoonlijke voorkeur. Als het feiten waren geweest dan had je de prijs (wat dus subjectief is) niet moeten meenemen (er staat daar ook een C serie onder het testpanel). Daarnaast heb je niks aan het artikel (zolang je niet lid bent van de Consumentenbond), aangezien je eerst een betalende lid dient te zijn, om de beweegredenen te kunnen inzien. Nu is dat voor ons OLED gebruikers wel duidelijk, maar iemand die daar weinig verstand heeft, moet eerst betalen om het te kunnen inzien. Wat dus het doel voorbij gaat.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Deleon78
  • Laatst online: 16-09 14:27
Flauw…

[ Voor 97% gewijzigd door Michael Knight op 06-06-2021 23:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koning-Admiraal

Koning-Admiraal

De commandant!

Topic report is dan genoeg..

[ Voor 125% gewijzigd door Michael Knight op 06-06-2021 23:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Koning-Admiraal schreef op zondag 6 juni 2021 @ 12:44:
[...]

Dit zijn geen feiten maar een persoonlijke voorkeur. Als het feiten waren geweest dan had je de prijs (wat dus subjectief is) niet moeten meenemen (er staat daar ook een C serie onder het testpanel). Daarnaast heb je niks aan het artikel (zolang je niet lid bent van de Consumentenbond), aangezien je eerst een betalende lid dient te zijn, om de beweegredenen te kunnen inzien. Nu is dat voor ons OLED gebruikers wel duidelijk, maar iemand die daar weinig verstand heeft, moet eerst betalen om het te kunnen inzien. Wat dus het doel voorbij gaat.
De prijs is feit maar een variabele die afhankelijk is van de dag.
De conclusie is duidelijk uit het artikel te halen daar heb je geen betalend abonnement voor nodig.
Consumenten kunnen aan de hand van de conclusie zelf in een winkel gaan kijken of online shoppen.
Heel misschien komen ze wel hier in dit topic terecht. Doel bereikt! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koning-Admiraal

Koning-Admiraal

De commandant!

HoppyF schreef op zondag 6 juni 2021 @ 12:53:
[...]

De prijs is feit maar een variabele die afhankelijk is van de dag.
De conclusie is duidelijk uit het artikel te halen daar heb je geen betalend abonnement voor nodig.
Consumenten kunnen aan de hand van de conclusie zelf in een winkel gaan kijken of online shoppen.
Heel misschien komen ze wel hier in dit topic terecht. Doel bereikt! :P
Als het artikel letterlijk aangeeft "dit is de beste 55-58 inch" dan zou je normaliter de prijs er niet in moeten meenemen ;). Dan had het artikel wel "dit is de beste prijs/kwaliteit verhouding in de maat 55-58" geheten. Met dat laatste ben ik het wel met je eens :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Koning-Admiraal schreef op zondag 6 juni 2021 @ 13:01:
[...]

Als het artikel letterlijk aangeeft "dit is de beste 55-58 inch" dan zou je normaliter de prijs er niet in moeten meenemen ;). Dan had het artikel wel "dit is de beste prijs/kwaliteit verhouding in de maat 55-58" geheten. Met dat laatste ben ik het wel met je eens :P.
De Consumentenbond kijkt juist ook naar de prijs.
De doelgroep van de Consumentenbond is immers prijsbewust.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koning-Admiraal

Koning-Admiraal

De commandant!

HoppyF schreef op zondag 6 juni 2021 @ 13:10:
[...]

De Consumentenbond kijkt juist ook naar de prijs.
De doelgroep van de Consumentenbond is immers prijsbewust.
Laten we er maar op houden dat ze een verkeerde titel uitgekozen hebben :).

Vraag mij trouwens af wat LG heeft bewogen om te stoppen met de W serie. Ze hadden bijvoorbeeld ook een W serie met een connectbox (zonder soundbar) kunnen uitbrengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Koning-Admiraal schreef op zondag 6 juni 2021 @ 13:13:
[...]

Laten we er maar op houden dat ze een verkeerde titel uitgekozen hebben :).

Vraag mij trouwens af wat LG heeft bewogen om te stoppen met de W serie. Ze hadden bijvoorbeeld ook een W serie met een connectbox (zonder soundbar) kunnen uitbrengen.
Ja, dat was een mogelijkheid geweest.
Nu heeft LG de G serie bedacht waarbij dus alles in een plat model is gepropt.
Wel zo handig ipv weer een los kastje die je ergens uit het zicht moet zien weg te werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koning-Admiraal

Koning-Admiraal

De commandant!

HoppyF schreef op zondag 6 juni 2021 @ 16:03:
[...]

Ja, dat was een mogelijkheid geweest.
Nu heeft LG de G serie bedacht waarbij dus alles in een plat model is gepropt.
Wel zo handig ipv weer een los kastje die je ergens uit het zicht moet zien weg te werken.
De W serie was optisch gezien nog weer een stuk mooier dan de G serie. En een kleine connectbox kun je over het algemeen vrij gemakkelijk wegwerken. Mocht Samsung ook echt LG OLED panelen gaan gebruiken, zie ik hun wel voor aan om zo'n type model uit te gaan brengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Koning-Admiraal schreef op zondag 6 juni 2021 @ 16:05:
[...]

De W serie was optisch gezien nog weer een stuk mooier dan de G serie. En een kleine connectbox kun je over het algemeen vrij gemakkelijk wegwerken. Mocht Samsung ook echt LG OLED panelen gaan gebruiken, zie ik hun wel voor aan om zo'n type model uit te gaan brengen.
Die One Connect box is ook wel leuk bedacht bij Samsung maar ook daar wordt deze niet overal gebruikt.
Wat Samsung op OLED gebied gaat presteren blijft afwachten.
De verwachtingen zijn hoog gespannen omdat Samsung altijd flink heeft afgegeven op OLED.
Alle (door hun) genoemde nadelen van OLED moeten ze dus oplossen.
Een leuke uitdaging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• |sWORDs|
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-09 13:02

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Koning-Admiraal schreef op zondag 6 juni 2021 @ 16:05:
[...]

Ik heb een WX en de soundbar weggewerkt in een custom TV meubel. Maar de soundbar is niet het enige probleem, de kabel is heel stug en moet op een vrijwel vaste lengte recht onder het midden van de TV. Een connectbox (eventueel een klikbare in de soundbar) zou ideaal zijn, maar dan ook een wat flexibelere kabel.

Ik heb de soundbar achter speakerdoek zitten, dus als ik ooit even zonder speakers/versterker zit dan kan ik hem gewoon nog gebruiken. Wel een waardeloze soundbar trouwens, geluid is echt slecht.

Te Koop:24 Core Intel Upgradeset

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koning-Admiraal

Koning-Admiraal

De commandant!

|sWORDs| schreef op zondag 6 juni 2021 @ 16:31:
[...]

Ik heb een WX en de soundbar weggewerkt in een custom TV meubel. Maar de soundbar is niet het enige probleem, de kabel is heel stug en moet op een vrijwel vaste lengte recht onder het midden van de TV. Een connectbox (eventueel een klikbare in de soundbar) zou ideaal zijn, maar dan ook een wat flexibelere kabel.

Ik heb de soundbar achter speakerdoek zitten, dus als ik ooit even zonder speakers/versterker zit dan kan ik hem gewoon nog gebruiken. Wel een waardeloze soundbar trouwens, geluid is echt slecht.
Daarom ook een connectbox. Kun je alle hardware daarin wegwerken. En enkel een dunne stroomkabel gebruiken die je dan kunt aansluiten op het paneel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Koning-Admiraal schreef op zondag 6 juni 2021 @ 16:33:
[...]

Daarom ook een connectbox. Kun je alle hardware daar in wegwerken. En enkel een dunne stroomkabel gebruiken die je dan kunt aansluiten op het paneel.
Bij Samsung is het niet alleen stroom wat over het kabeltje gaat.
Wel is het een mooi dus soepel kabeltje die goed weg te werken is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• balarina
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 15-09 09:05
Ik heb zelf een 55inch, iemand idee wat de optimale kijkafstand is. Is er een wetenschappelijk onderbouwd antwoord op deze vraag? Of iets met persoonlijke voorkeur🤔Betreft een oled TV voor gaming in 4k.

Edit: https://www.rtings.com/tv...-to-distance-relationship

Interesting👀

[ Voor 20% gewijzigd door balarina op 06-06-2021 17:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• k995
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11-04 20:45
balarina schreef op zondag 6 juni 2021 @ 17:42:
Ik heb zelf een 55inch, iemand idee wat de optimale kijkafstand is. Is er een wetenschappelijk onderbouwd antwoord op deze vraag? Of iets met persoonlijke voorkeur🤔Betreft een oled TV voor gaming in 4k.

Interesting👀
Neen is puur persoonlijke voorkeur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japie93
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 16-09 09:05
Ik ben op zoek naar hoe hoog het dikkere gedeelte is op de CX of C1, dus onderkant tv tot einde van de verdikking. Zie afbeelding voor wat ik bedoel. Ik heb zelf de 55 inch gekocht, geen idee of de hoogte van het dikkere gedeelte hetzelfde is op de grotere varianten. Mijn tv zit nog in de doos ivm aanstaande verhuizing dus kan het zelf niet meten.

Ik wil dit weten omdat ik over een week een muursleuf wil gaan maken in onze nieuwbouwwoning. Wil net boven de verdikking uitkomen met de muurbuis. Heb al wat rond gezocht hier in het topic en op Google maar nog zonder resultaat.

Bedankt alvast!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wqTNlDS5zDTJdWsGSnM5UmSPU60=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5AYIcAYTVAfqiqZYTCgTOz29.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Millert
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22:46
Dit kan je toch ook uitrekenen aan de hand van die foto omdat je de hoogte van het paneel weet?

[ Voor 16% gewijzigd door Millert op 06-06-2021 18:24 ]

EV Hyundai Ioniq Electric 28 kWh | PV Oost 2960Wp / West 2560Wp | Thuisbatterij 1Komma5 17,2 kWh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 06:38
balarina schreef op zondag 6 juni 2021 @ 17:42:

Interesting👀
Ik zit op 2.7m van m’n 65CX en voor mij is dat de perfecte afstand.

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deleon78
  • Laatst online: 16-09 14:27
Don’t spoil the feed..

[ Voor 53% gewijzigd door Michael Knight op 06-06-2021 23:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reaL_G
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 20:20

reaL_G

G

Japie93 schreef op zondag 6 juni 2021 @ 18:02:
Ik ben op zoek naar hoe hoog het dikkere gedeelte is op de CX of C1, dus onderkant tv tot einde van de verdikking. Zie afbeelding voor wat ik bedoel. Ik heb zelf de 55 inch gekocht, geen idee of de hoogte van het dikkere gedeelte hetzelfde is op de grotere varianten. Mijn tv zit nog in de doos ivm aanstaande verhuizing dus kan het zelf niet meten.

Ik wil dit weten omdat ik over een week een muursleuf wil gaan maken in onze nieuwbouwwoning. Wil net boven de verdikking uitkomen met de muurbuis. Heb al wat rond gezocht hier in het topic en op Google maar nog zonder resultaat.

Bedankt alvast!

[Afbeelding]
55cx
Ik meet hierzo 36,5cm. Voor de verdikking zelf.
Paneel steekt nog paar mm uit onder.
Maar ik zou zelf ook ff gewoon meten voor de zekerheid. Ook ivm opvangsysteem.

Zoals ik het nu begrijp komt de tv dus niet vlak tegen de muur? Of ga je die kabels om de verdikking heen verplaatsen?

GiTS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japie93
reaL_G schreef op zondag 6 juni 2021 @ 19:54:
[...]

55cx
Ik meet hierzo 36,5cm. Voor de verdikking zelf.
Paneel steekt nog paar mm uit onder.
Maar ik zou zelf ook ff gewoon meten voor de zekerheid. Ook ivm opvangsysteem.

Zoals ik het nu begrijp komt de tv dus niet vlak tegen de muur? Of ga je die kabels om de verdikking heen verplaatsen?
Bedankt voor je reactie! Ik tel er nog wel wat marge bij op. Ik wil wel een vaste muurbeugel gebruiken, niet de Vogels thin maar de normale denk ik. Dan is er nog wel iets ruimte voor de voedingskabel. Ik verwacht alleen de 3 hdmi poorten aan de zijkant te gebruiken en die kabels wil ik dan inderdaad boven de verdikking langs leiden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nidaltje
  • Laatst online: 02-01-2023
Ik merk dat bij mijn gloednieuwe cx65 youtube filmpjes 1080p en netflix series/films HD het er niet altijd soepel uitziet. De settings van rtings, helpen me niet echt verder. Iemand de key settings voor mij voor deze categorie( 1080p en hd)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nidaltje schreef op zondag 6 juni 2021 @ 22:39:
Ik merk dat bij mijn gloednieuwe cx65 youtube filmpjes 1080p en netflix series/films HD het er niet altijd soepel uitziet. De settings van rtings, helpen me niet echt verder. Iemand de key settings voor mij voor deze categorie( 1080p en hd)?
Aan de hand van wat ik weet wat je er niet soepel uit vind zien kan ik misschien wel helpen wat de juiste settings moeten zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MilesD.
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 16-09 14:23
Softwareversie 03.11.21 zojuist verschenen op de G1.
Onbekend hoe of wat…!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peetgate
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 18-07 23:24
Japie93 schreef op zondag 6 juni 2021 @ 20:14:
[...]

Bedankt voor je reactie! Ik tel er nog wel wat marge bij op. Ik wil wel een vaste muurbeugel gebruiken, niet de Vogels thin maar de normale denk ik. Dan is er nog wel iets ruimte voor de voedingskabel. Ik verwacht alleen de 3 hdmi poorten aan de zijkant te gebruiken en die kabels wil ik dan inderdaad boven de verdikking langs leiden.
Heb je ook gedacht aan de koeling? wanneer je die box in een afgesloten ruimte hangt kan dit misschien wel eens een probleem worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Japie93
peetgate schreef op maandag 7 juni 2021 @ 08:44:
[...]

Heb je ook gedacht aan de koeling? wanneer je die box in een afgesloten ruimte hangt kan dit misschien wel eens een probleem worden.
Ik bevestig de tv gewoon aan de lange wand in de woonkamer, dus niet ingebouwd of iets. Mag er toch vanuit gaan dat ik de tv gewoon aan een standaard beugel kan bevestigen? De bedrading wil ik achter de tv via een muurbuis naar het tv meubel laten lopen. Volgens mij zou dit geen probleem mogen opleveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Veertien14
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 10-09 13:41
Ik had vanochtend de NLZiET app geupdate op de Lg 65CX, bestand van 125 kb zo leek het. Sinds het installeren wordt NLZIET veel kleiner weergeven op de TV na het openen, soort PIP, andere hier last van?

TV al herstart
App verwijderd en opnieuw geinstalleerd hielp niet.
Andere apps hebben er geen last van

[ Voor 21% gewijzigd door Veertien14 op 07-06-2021 10:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xoror
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
[edit] jammer dat bepaalde zaken niet besproken mogen worden

[ Voor 99% gewijzigd door xoror op 07-06-2021 12:45 ]

Eenvoudig + Goedkoop Mitsubishi Warmtepomp uitlezen/besturen met een ESP32

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OmgItsKoen
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 12-09 09:18
xoror schreef op maandag 7 juni 2021 @ 12:37:
Na 2.5 jaar is hier een tv gids icoontje ingebrand. Dit is apart, want dit staat niet lang in beeld.
Aangezien directsale.nl niet meer bestaat, vanochtend LG gecontacteerd. Ben benieuwd naar 'coulance'.

[Afbeelding]

Zijn hier mensen die wel een goede regeling met LG hebben kunnen treffen?
Zie de link in de topic warning.
Veertien14 schreef op maandag 7 juni 2021 @ 10:46:
Ik had vanochtend de NLZiET app geupdate op de Lg 65CX, bestand van 125 kb zo leek het. Sinds het installeren wordt NLZIET veel kleiner weergeven op de TV na het openen, soort PIP, andere hier last van?

TV al herstart
App verwijderd en opnieuw geinstalleerd hielp niet.
Andere apps hebben er geen last van
Ik heb hier exact hetzelfde op mijn 55E8, ik denk dat er gewoon een foutje in deze update zit. Vraag mij ook af wanneer de nieuwe UI die we al een tijdje kunnen ervaren op onze smartphones, naar de TV komt.

[ Voor 36% gewijzigd door OmgItsKoen op 07-06-2021 12:41 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 21:11
MilesD. schreef op maandag 7 juni 2021 @ 07:41:
Softwareversie 03.11.21 zojuist verschenen op de G1.
Onbekend hoe of wat…!
Er zit een fix in voor "Noise problem improvement". Benieuwd of dat te maken heeft met die coil whine of dat het ruis in beeld is wat ze verholpen hebben. Ik heb net een omruiling in gang gezet van mijn 55C1.

De wijzen komen uit het Oosten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r0p

r0p

Valt me op dat op het scherm van de 77 inch G1 zowel aan de linker als de rechterkant bepaalde deukjes zichtbaar zijn in een verticale lijn. Dit is alleen zichtbaar onder een bepaalde hoek als je naar het scherm kijkt. Recht van voren zie je niks aan het scherm. Zijn er meer mensen welke hier ervaring mee hebben? Is dit normaal en heeft dit met de productie te maken?
Pagina: 1 ... 397 ... 568 Laatste

Let op:
Indien je vragen hebt over inbranden bij OLED televisies, gebruik dan eerst even de zoekfunctie. Dit onderwerp is namelijk al regelmatig uitgebreid besproken.
Zie ook D vd V in "[LG OLED] Ervaringen & Discussie" Datzelfde geldt voor vragen over stekkers.

🔍 Inbranden: [LG OLED] Ervaringen & Discussie
🔎 Stekkers: [LG OLED] Ervaringen & Discussie

Goede aanbieding gezien of nodig? Check OLED Televisies aanbiedingen- & kortingscodetopic
Vragen/opmerkingen over de LG Cashback Actie? Daarvoor kan je terecht in [LG OLED] cashback topic

Discussies over welke (HDMI)-kabels te gebruiken kan in Zilveren HIFI-kabels gesmeed door elfen bij maanlicht #6.