Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Wren
  • Registratie: januari 2014
  • Laatst online: 23:59
Lodo schreef op dinsdag 1 juni 2021 @ 15:06:
[...]

Nogmaals, misschien moet je jezelf dan niet in een niche duwen, maar gewoon een oplossing kiezen die een brede ondersteuning heeft.

Als ik nu zelf een elektrische auto ontwerp met een of ander aftandse laad verbinding en ik ga eisen dat alle laadpalen aangepast moeten worden dan is dat raar, dan is het voor de hand liggend dat ik gewoon de bestaande oplossing pak.

Maar dit is de laatste keer dat ik dit uitleg, je kan een paard naar het water leiden..
Waarom heb je eigenlijk zo'n kutpauper tv met zo'n niche OS? :)

Acties:
  • +2Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: maart 2007
  • Laatst online: 01:25

FeaR

ModeratoR Consumentenelektronica

In GoT we trust

Pjotr22 schreef op dinsdag 1 juni 2021 @ 13:09:
Vandaag krijg ik de G1 geleverd
Zit de handleiding te lezen en snep niet goed hoe dit opgevat moet worden.
Gebruik een stevig touw om de oogbouten en muursteunen aan elkaar te bevestigen.
Zorg ervoor dat het touw horizontaal loopt aan het platte oppervlak
Een touw? Moet ik een touw gebruiken om dat ding op te hangen? En daarna zeker vastlijmen met prit?
Kan iemand hier een licht op schijnen? Wordt zeer gewaardeerd!
Ik heb de hele handleiding niet gelezen maar ik kan de instructie niet rijmen met de werkelijkheid. Er zit een mal bij waar de beugel geplaatst dient te worden.
Verder nog leuke tips om de G1 ervaring (kom van pana plasma af) meteen goed af te trappen?. zal iig mijn bevindingen delen tav de inputlag. Plasma heeft natuurlijk 0,00001 respons, benieuwd hoe de Oled op dat vlak is. @Mouse_NL : Plasma te koop met lage input lag, ga je er toch 3"op vooruit :-)
Ooit als eens gepost dus mogelijk val ik in herhaling, maar soit :P

Ik weet niet welke serie Panasonic plasma je hebt maar de G1 doet het qua beeld op alle fronten beter dan mijn oude Panasonic VT50. Met een OLED naast een plasma is het zwart van een plasma toch meer donker grijs. Je ziet de pixels meer nagloeien als het ware, ze zijn niet direct uit. Start Netflix maar eens op, logo springt er op een OLED veel meer uit dan op een plasma. HDR is ook echt een mooie toevoeging. Ik dacht de grootste stap te maken van Full HD naar 4K maar de zwartwaardes en HDR doen meer in vergelijking met de oude TV. Ander voordeel ten opzichte van een plasma is natuurlijk een TV zonder ventilatoren, buzz in de voeding bij heldere beelden en om het over het energieverbruik nog maar niet te hebben :P

Qua beeld ben ik dus zeer content met de overstap. Qua look and feel wat minder. Panasonic was kwalitatief beter afgewerkt. Minder plastic. Remote idem, Panasonic had er eentje met backlight en voelde stevig aan. Remote van LG is plastic fantastic en irritant geplaatste knoppen. Laatste zal mogelijk ook wennen zijn maar zodra de remote van de Z1 te koop is ga ik die halen :P

Qua OS is het ook wennen maar ga ik niet vergelijken. Niet fair om een TV uit 2012 tegenover een TV uit 2021 te zetten. Dat gat is te groot om een OS naast elkaar te zetten. Ik vind het OS van LG namelijk veel te fancy maar dan vergelijk ik met een zeer zakelijk OS van Panasonic van haast tien jaar oud.

Edit:
En ik had voor 83" moeten gaan, ik ben al weer gewend aan de 77" :P

[Voor 19% gewijzigd door FeaR op 01-06-2021 15:25]

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Registratie: januari 2001
  • Niet online
Je kunt aan de andere kant ook eens luisteren naar tegenargumenten. (Die in dit geval veel meer hout snijden dan die van jou.)

LG is hier op geen enkele manier verantwoordelijk voor. Andere smart TV OSen hebben weer hun eigen onhebbelijkheden. Waar LG (of de appmaker daarvoor) die soms op dat punt weer beter voor elkaar heeft.

I got a bad feeling about this.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Lodo
  • Registratie: oktober 2012
  • Laatst online: 15-06 14:43
Toch wel bijzonder, want Steam Link is gratis te implementeren volgens Valve voor eenieder die het wilt, het enige wat je hoeft te doen is een gratis overeenkomst met hun te sluiten, en dan moet je zelf een app bouwen die ermee werkt.

Toch knap dat LG hier dan op geen enkele manier voor verantwoordelijk is, ben benieuwd wie dit dan moet oplossen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Niet online
Jij bijvoorbeeld. Maak de app zorg dat hij goed werkt en aan alle eisen van WEBos (en valve) voldoet en zet hem in de store. Net zoals alle andere apps daar.

[Voor 3% gewijzigd door ArthurMorgan op 01-06-2021 15:27]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• majoh
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 23:35

majoh

PSN id: majoh_nl

Als de TV niet de optie heeft die je perse wilt, dan zou ik verder kijken.

Sony heeft ook mooie OLED TV's (met hetzelfde paneel).

[Voor 3% gewijzigd door majoh op 01-06-2021 15:27]

Battlenet: majoh#2774

Acties:
  • 0Henk 'm!

• waah
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 21:55
Lodo schreef op dinsdag 1 juni 2021 @ 15:21:
Toch wel bijzonder, want Steam Link is gratis te implementeren volgens Valve voor eenieder die het wilt, het enige wat je hoeft te doen is een gratis overeenkomst met hun te sluiten, en dan moet je zelf een app bouwen die ermee werkt.

Toch knap dat LG hier dan op geen enkele manier voor verantwoordelijk is, ben benieuwd wie dit dan moet oplossen.
Valve wil dus geen app maken :D Die zeggen gewoon: Hier is de source code, succes ermee :D

Kan je het voorstellen dat élke appmaker dit doet? _O-

Maar inderdaad, je kunt een paard naar het water leiden... :+ maar je had zelf beter eerst onderzoek kunnen doen vóór je een LG tv kocht O-) Als je zo leunt op het smart-tv gedeelte.

Sony en Philips maken OLED-tv's met Android TV. dan weet je dat er meer apps zijn. Als je een nvidia shield te duur vind, koop je een Xiaomi Mi Box. Kun je het ook mee doen en goedkoper.

Maar als je écht ondersteuning wilt, dan is de Nvidia Shield toch wel hét apparaat. Want die wordt al héél lang ondersteund met updates. Kan je van TV naar TV meenemen en werkt ook snel.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Lodo
waah schreef op dinsdag 1 juni 2021 @ 15:32:
[...]

Valve wil dus geen app maken :D Die zeggen gewoon: Hier is de source code, succes ermee :D

Kan je het voorstellen dat élke appmaker dit doet? _O-

Maar inderdaad, je kunt een paard naar het water leiden... :+ maar je had zelf beter eerst onderzoek kunnen doen vóór je een LG tv kocht O-) Als je zo leunt op het smart-tv gedeelte.

Sony en Philips maken OLED-tv's met Android TV. dan weet je dat er meer apps zijn. Als je een nvidia shield te duur vind, koop je een Xiaomi Mi Box. Kun je het ook mee doen en goedkoper.

Maar als je écht ondersteuning wilt, dan is de Nvidia Shield toch wel hét apparaat. Want die wordt al héél lang ondersteund met updates. Kan je van TV naar TV meenemen en werkt ook snel.
Nee me dunkt, dan moeten ze voor elk custom OS een app gaan schrijven, hoe gaan ze dat doen, ze hebben toch een enkele kennis van wat LG doet en hoe dat in elkaar steekt.

Als ik een of andere library wil implementeren, dan doe ik dat toch ook zelf, dan gaat microsoft of google of facebook toch ook niet die implementatie voor mij doen.

[Voor 7% gewijzigd door Lodo op 01-06-2021 15:42]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Niet online
Zelfs een kleine speler als videoland kan dat...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Lightning89
  • Registratie: september 2007
  • Laatst online: 23:28
Lightning89 schreef op maandag 31 mei 2021 @ 15:53:
[...]

Ik hoop het, keep you updated!
De nieuwe browserupdate heb ik vandaag doorgevoerd. Helaas weigert ziggotv nog steeds dienst. Geldt dit ook voor medetweakers?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Lodo
ArthurMorgan schreef op dinsdag 1 juni 2021 @ 15:44:
Zelfs een kleine speler als videoland kan dat...
Daar heb je een goed punt.

Had ook deze net toevallig gevonden via de steam forums:

https://www.change.org/p/...pp-support-for-lg-s-webos

Ze wijzen eigenlijk een beetje naar elkaar, LG zegt dat Valve bij hun aan moet kloppen, en Valve zegt weer dat ze bij hun moeten aankloppen.

[Voor 44% gewijzigd door Lodo op 01-06-2021 15:57]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Niet online
Lightning89 schreef op dinsdag 1 juni 2021 @ 15:47:
[...]

De nieuwe browserupdate heb ik vandaag doorgevoerd. Helaas weigert ziggotv nog steeds dienst. Geldt dit ook voor medetweakers?
Die kan ik helaas niet voor je testen. Maar met f1tv krijg ik ook een melding dat de browser niet ondersteund wordt. Dus er blijven diverse sites onwerkbaar.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• dafmay
  • Registratie: juli 2004
  • Laatst online: 22:30
Millert schreef op dinsdag 1 juni 2021 @ 14:04:
[...]

Nee hoor, zojuist ook geïnstalleerd.
Hier ook zojuist .22 geïnstalleerd. Er verscheen een melding over een specifieke functionele toevoeging? Weet even niet wat dat nu precies was/is. Iemand een idee toevallig?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• MrGizMo
  • Registratie: maart 2011
  • Laatst online: 09-06 22:52
Millert schreef op dinsdag 1 juni 2021 @ 14:04:
[...]

Nee hoor, zojuist ook geïnstalleerd.
Zag hem eerst alleen in andere regio namelijk :)
Is dat echt zo nodig dan?
waah schreef op dinsdag 1 juni 2021 @ 14:42:
[...]

En ondersteunen ze (in NL) ook bijna alle gangbare apps wel.
En toch is 1 van de grootste aanbieders in NL niet aanwezig. Maar dat idd niet alleen aan LG

Acties:
  • +1Henk 'm!

• mucuracat
  • Registratie: april 2004
  • Laatst online: 17:34
Ad mengt zich ook in kijkafstand 😅

https://www.ad.nl/tech/di...en-de-televisie~acac49ef/

Sony W800i > HTC-TytnII > Samsung Omnia I900 > LG Optimus Black > HTC Desire > LG Nexus 4 > LG G2 > LG G4 > LG G5 > LG G6 (eu) > Oneplus 6

Acties:
  • +1Henk 'm!

• DutchOwnage
  • Laatst online: 00:30
Moet ik verdorie toch m'n bank weer 20cm naar voren schuiven(65") :D

Acties:
  • +2Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Niet online
DutchOwnage schreef op dinsdag 1 juni 2021 @ 19:35:
[...]

Moet ik verdorie toch m'n bank weer 20cm naar voren schuiven(65") :D
Ik moet potverdrie 30 cm naar achteren, en eigenlijk zou ik van 55 naar 65" willen :P

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Simone96
  • Registratie: maart 2018
  • Laatst online: 16:59
Weet iemand wat de beste settings zijn voor het geluid van de internal speakers bij de LG CX? Of zijn deze echt zo bagger en moet ik toch maar eens gaan nadenken over een soundbar?
Ik vond het geluid van mijn vorige TV prima maar bij deze klinkt alles heel erg dof en heb ik het idee dat mensen slecht te verstaan zijn.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Deleon78
  • Registratie: oktober 2010
  • Laatst online: 23:39
Simone96 schreef op dinsdag 1 juni 2021 @ 19:56:
Weet iemand wat de beste settings zijn voor het geluid van de internal speakers bij de LG CX? Of zijn deze echt zo bagger en moet ik toch maar eens gaan nadenken over een soundbar?
Ik vond het geluid van mijn vorige TV prima maar bij deze klinkt alles heel erg dof en heb ik het idee dat mensen slecht te verstaan zijn.
Je zult er weinig aan hebben als ik over de g1 begin, maar pak gewoon welke het beste voor jou klinkt?
Bij mijn g1 is dat cinema, music komt ook in de buurt.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• II This Game II
  • Registratie: april 2014
  • Laatst online: 18:55
Kwestie van wennen en inspelen, ikvond in het begin de stemmen ook erg hol en blikkerig, maar de laatste paar maanden heb ik daar geen last meer van. Heb ook een 5.1 avr, maar speel regelmatig ook gewoon games met geluid van tv, wat ik vroeger echt nooit deed (de vorige xboxen zaten dan ook direct op de receiver gekoppeld ipv dat ik extra kastjes en arc modussen moest omschakelen).
Gebruik ook gewoon de standard modus zonder ai surround en de movie stand voor Disney +.

[Voor 10% gewijzigd door II This Game II op 01-06-2021 20:31]

Acties:
  • 0Henk 'm!
Je kunt het geluidsprofiel aanpassen.
Volg dan de configuratie zodat de TV dit kan aanpassen aan de akoestiek in jouw huiskamer.
Ideaal zal het niet zijn maar bij mij geeft het een duidelijke verbetering.
Verde kun je ook nog AI aan/uit zetten en luisteren of dat verbetering geeft.
Ik vind het geluid best goed maar moet er wel eerlijk bij zeggen dan mijn gehoor niet heel goed is.

Wie altijd met de kudde meegaat, zal regelmatig door de stront van een ander lopen!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• DutchOwnage
Bioscoop met bass boost aan geeft bij mij het beste resultaat op de CX. Ook even een keertje die geluidscalibratie doorlopen.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Cap
  • Registratie: juli 2000
  • Niet online
Mijn afstand staat er niet bij, maar als ik extrapoleer heb ik een 140 inch tv nodig. Enige probleempje is dat de muur in die nis net ff wat smaller is. ;)

Acties:
  • +1Henk 'm!
Cap schreef op dinsdag 1 juni 2021 @ 20:54:
[...]

Mijn afstand staat er niet bij, maar als ik extrapoleer heb ik een 140 inch tv nodig. Enige probleempje is dat de muur in die nis net ff wat smaller is. ;)
Lijkt wel of de redactie van het AD hier in het topic aan het meelezen is!
Wel toevallig allemaal een artikel over de kijkafstand.
Iets waar de gemiddelde consument zich niet zo druk om maakt.
Zal wel met de voetbal gekte te maken hebben.

(HoppyF heeft vanmiddag net bij iemand meegeholpen een nieuwe TV uit te pakken en in te stellen, helaas geen OLED maar een Samsung QLED. Ben toch erg blij met mijn OLED!)

Wie altijd met de kudde meegaat, zal regelmatig door de stront van een ander lopen!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: maart 2005
  • Laatst online: 22:24

Rivanov

Apple freak

Ik zit precies goed met m’n 65”. ;)

Steam | Twitch | Xbox Live: Rivanov | LG OLED65CX (Woonkamer) :: LG OLED55B6 (Slaapkamer) :: Xbox Series X

Acties:
  • +1Henk 'm!

• glnk
  • Registratie: juni 2006
  • Laatst online: 14-06 04:47
Uit de duim gezogen waarden haha.

"Bij een beetje groot scherm zie je dan slechts een deel van het beeldoppervlak"
Een mens heeft een blikveld van 140 graden horizontaal. Dan zou je 32cm van een 80" scherm moeten zitten voordat dit het geval is.

Minder pixels per inch is wel een issue bij de grotere schermen. Een 4K scherm van 55 inch heeft ongeveer gelijke PPI als een 1080p 27" computermonitor. Op een afstand van 32cm is dat zeker niet ideaal.

Specs - iRacing Profiel - Pure Driving School - 4KUHD Checklist

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Jackie Moon
  • Registratie: februari 2020
  • Laatst online: 19:50
glnk schreef op dinsdag 1 juni 2021 @ 21:44:
[...]

It's pretty close.🙂

30 graden regel. Mixed usage.

Everybody panic! - D N A

Acties:
  • 0Henk 'm!

• THE_BASE
  • Registratie: januari 2004
  • Niet online
Jackie Moon schreef op dinsdag 1 juni 2021 @ 22:08:
[...]

It's pretty close.🙂

[Afbeelding]

[Afbeelding]
30 graden regel. Mixed usage.
Ik kwam dit ook tegen, nog even opgemeten en zitten 3,5 meter met de ogen van het scherm af. Ik moet niet dénken aan 85”. We hebben nu 55” en kan me best voorstellen dat het ooit 65” wordt.

Maar nu 85” is echt buiten proporties. Maar het ligt gewoon aan meerdere factoren, waaronder de grootte van je woonkamer.

LG OLED55XB6  MacBook 12"  iPhone 12 Pro  Apple Watch Series 6  Apple TV 4K  AirPods  AirTag  AirPort Express

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Japie93
  • Registratie: augustus 2017
  • Laatst online: 00:01
Japie93 schreef op zondag 30 mei 2021 @ 00:01:
Ik ga binnenkort de overstap maken naar de 55C16LA. Ik wil de snoeren in een muurbuis verwerken. Eerder begreep ik dat je het netsnoer van de CX redelijk makkelijk kan loshalen wanneer je het klepje weghaalt. Werkt dit hetzelfde bij de C1? Ik ga liever niet knippen in het snoer van een nieuw tv namelijk.
Iemand die mij nog kan helpen met bovenstaande vraag?

Heb al gezocht met de zoekfunctie maar nog niet goed kunnen vinden.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Jackie Moon
  • Registratie: februari 2020
  • Laatst online: 19:50
THE_BASE schreef op dinsdag 1 juni 2021 @ 22:21:
[...]

Ik kwam dit ook tegen, nog even opgemeten en zitten 3,5 meter met de ogen van het scherm af. Ik moet niet dénken aan 85”. We hebben nu 55” en kan me best voorstellen dat het ooit 65” wordt.

Maar nu 85” is echt buiten proporties. Maar het ligt gewoon aan meerdere factoren, waaronder de grootte van je woonkamer.
Ik zit op 10 feet / 3 meter op 100 inch 🙂 volgens de 40 graden regel (recommended for cinema = zwarte balken boven en onder).

Ik weet wel wat de ceveat is, en waarom het onnatuurlijk lijkt/ is bij sommige mensen... het ondertitelspoor in Nederland (die groeit mee met de grootte en staat te ver onderin).

Everybody panic! - D N A

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Gerwin486741
  • Registratie: april 2014
  • Laatst online: 17:12
Japie93 schreef op dinsdag 1 juni 2021 @ 22:28:
[...]

Iemand die mij nog kan helpen met bovenstaande vraag?

Heb al gezocht met de zoekfunctie maar nog niet goed kunnen vinden.
Kapje los schroeven en dan kan je 'm gemakkelijk verwijderen. Ik laat het wel zo. Door de voet zie ik m'n kabels helemaal niet meer.

• andries98
  • Registratie: april 2012
  • Laatst online: 00:16
glnk schreef op dinsdag 1 juni 2021 @ 21:44:
[...]

"Bij een beetje groot scherm zie je dan slechts een deel van het beeldoppervlak"
Een mens heeft een blikveld van 140 graden horizontaal. Dan zou je 32cm van een 80" scherm moeten zitten voordat dit het geval is.

Minder pixels per inch is wel een issue bij de grotere schermen. Een 4K scherm van 55 inch heeft ongeveer gelijke PPI als een 1080p 27" computermonitor. Op een afstand van 32cm is dat zeker niet ideaal.
Klopt, heb net even 30cm afstand getest bij 77" en zie je muur nog net. Maar het is niet echt scherp en je kan niet focussen op beide randen tegelijk. Ik denk dat ze een woordje "vergeten" zijn, namelijk "een deel van het beeldoppervlakte scherp".
Ik denk dat het ongeveer klopt (of in elk geval voor huidige 4k en fps).
Ik heb zelf 77" en zou voor gamen ook nog wel 83" willen maar niet veel groter ivm hoofdbeweging voor lokale scherpte. Maar ook dat is niet helemaal waar want zit ook wel regelmatig dichterbij als andere houding en dan zit je meer in de game maar is niet alles perfect scherp (wat niet perse erg is, afhankelijk van de game).
Voor films echter (lig ik op 4m ipv 3.5 zitten) zou ik echt prima 100" kunnen hebben zonder dat ik issues verwacht of misschien wel 120" maar dan zou scherpte mogelijk wel ding kunnen worden)(en worden panningshots wel verschrikkelijk door combo lg oled +resolutie+fps)

[Voor 12% gewijzigd door andries98 op 02-06-2021 04:54]

• MrGizMo
Shortcut Screen off is tot nu toe wel echt ideaal

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Batsu
  • Registratie: februari 2006
  • Laatst online: 15-06 15:00
Shit, toch die 77 inch moeten kopen

• Qosmic
  • Registratie: april 2002
MrGizMo schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 07:51:
Je hebt toch gewoon een uitknop?

Stop chasing the dream, you're already living it

Acties:
  • +1Henk 'm!
Qosmic schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 11:24:
[...]

Nope.
Het is òf de TV uitzetten òf alleen het beeld uitzetten….
Commando: “scherm uit” zet het paneel uit, geluid blijft gewoon”.
Ook geen last van inbranden dus als je daar bang voor bent.

• Deleon78
HoppyF schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 11:42:
[...]

Nope.
Het is òf de TV uitzetten òf alleen het beeld uitzetten….
Commando: “scherm uit” zet het paneel uit, geluid blijft gewoon”.
Ook geen last van inbranden dus als je daar bang voor bent.
Oprechte vraag: in welk scenario gebruik je dit?
Ben nog alle mogelijkheden voor gebruik van tv aan het aftasten :)

[Voor 8% gewijzigd door Deleon78 op 02-06-2021 11:47]

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Catch22
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 23:45
Deleon78 schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 11:46:
[...]

Afspelen van muziek via apps op de tv of een Chromecast/Apple tv etc

But if I offended you | Good | 'Cause I still don't give a f*ck
Hou eens op met die auto-analogieen mensen
AMD Ryzen 2700x - Asus 3090 TUF OC - 32Gb Corsair Vengeance RGB Pro - Aoc 27" 1440p 144hz - Samsung g9 49" 32:9

• Deleon78
Catch22 schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 11:47:
[...]

Afspelen van muziek via apps op de tv of een Chromecast/Apple tv etc
Ah, youtube client bv, ok!

Spotify client laatst gestart, daar kan je niet eens music mee browsen o.O

Tv als musicplayer voor de soundbar/receiver of misschien zelfs built-in speakers.

Hmm eens nadenken of dat bij mij handig kan zijn. Thanks!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Catch22
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 23:45
Deleon78 schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 11:52:
[...]

Ah, youtube client bv, ok!

Spotify client laatst gestart, daar kan je niet eens music mee browsen o.O

Tv als musicplayer voor de soundbar/receiver of misschien zelfs built-in speakers.

Hmm eens nadenken of dat bij mij handig kan zijn. Thanks!
Je kan vanaf de telefoon de boel bedienen. Zoeken is toch niet erg handig vanaf een tv. Sommige mensen zetten via hun decoder de radio ook aan bijvoorbeeld, dan hoeft het scherm niet aan

But if I offended you | Good | 'Cause I still don't give a f*ck
Hou eens op met die auto-analogieen mensen
AMD Ryzen 2700x - Asus 3090 TUF OC - 32Gb Corsair Vengeance RGB Pro - Aoc 27" 1440p 144hz - Samsung g9 49" 32:9

• Dimitri_Klokov
  • Registratie: november 2020
  • Laatst online: 22:20
Na een tijdje dit topic gevolgd te hebben heb ik ook eindelijk een LG Oled in de woonkamer staan :) .. nu zit ik nog een beetje met de instellingen te klooien, maar ik merk dat Amazon Prime (de app op de tv zelf) alleen HDR weergave heeft als je Amazon Originals bekijkt zoals The Boys. Bij elke andere film waar het HDR logo bij staat schakelt de CX niet over naar HDR mode. Is dit een gebrek van de app zelf, moet je een extra abonnement hebben zoals bij Neflix, of heb ik iets gemist bij de instellingen?

• ArthurMorgan
  • Niet online
Dimitri_Klokov schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 13:09:
Na een tijdje dit topic gevolgd te hebben heb ik ook eindelijk een LG Oled in de woonkamer staan :) .. nu zit ik nog een beetje met de instellingen te klooien, maar ik merk dat Amazon Prime (de app op de tv zelf) alleen HDR weergave heeft als je Amazon Originals bekijkt zoals The Boys. Bij elke andere film waar het HDR logo bij staat schakelt de CX niet over naar HDR mode. Is dit een gebrek van de app zelf, moet je een extra abonnement hebben zoals bij Neflix, of heb ik iets gemist bij de instellingen?
Bij amazon worden veel films via prime aangeboden in HD, en via het huur/koopgedeelte in 4k + HDR

• Dimitri_Klokov
ArthurMorgan schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 13:21:
[...]

Bij amazon worden veel films via prime aangeboden in HD, en via het huur/koopgedeelte in 4k + HDR
Ah natuurlijk. Voor 3 euro per maand moet ik ook niet te veel verwachten. Word je toch helemaal gek van, die verdienmodellen bij streaming services.

• Jeroenvde89
  • Registratie: oktober 2011
  • Laatst online: 15-06 10:34
ArthurMorgan schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 13:21:
[...]

Nou, dat dacht ik dus ook. Laatst de proef op de som genomen en Inception (al 4 keer gezien, maar blijft toch ongekend vet _/-\o_ ) gehuurd in 4K/HDR. Maar niks geen melding dat de TV switched naar de HDR-modus.

Je kunt in Amazone Prime ook geen gegevens inzien via de gebruikelijke manier; drie-puntjes (...) knop op je afstandbediening en dan naar 'informatie'. Resolutie en (beeld(kwaliteit krijg je bij bijv. Netflix op deze manier wel tevoorschijn :'(

[Voor 4% gewijzigd door Jeroenvde89 op 02-06-2021 13:48]

MacBook Pro (15-inch 2019): 2,6 GHz Intel i7 - 16 GB - 256 GB SSD - Radeon Pro 555X 4 GB | iPhone 11 Pro Midnight Green - 64GB | Xbox Series X | LG OLED55CX6LA

• Deleon78
Als je de settings moet raadplegen om te bepalen welke resolutie het is, maakt het dan nog überhaupt uit? :)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• pwh53
  • Registratie: mei 2017
  • Laatst online: 19:17
Jeroenvde89 schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 13:47:
[...]

Nou, dat dacht ik dus ook. Laatst de proef op de som genomen en Inception (al 4 keer gezien, maar blijft toch ongekend vet _/-\o_ ) gehuurd in 4K/HDR. Maar niks geen melding dat de TV switched naar de HDR-modus.

Je kunt in Amazone Prime ook geen gegevens inzien via de gebruikelijke manier; drie-puntjes (...) knop op je afstandbediening en dan naar 'informatie'. Resolutie en (beeld(kwaliteit krijg je bij bijv. Netflix op deze manier wel tevoorschijn :'(
de melding hdr of dolby vision,moet rechts boven even in het beeld komen

• Deleon78
Is de app niet al dolby? Dan komt er geen nieuwe melding.
(Gebruik zelf losse player, dus geen idee)

• mucuracat
Deleon78 schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 14:13:
Is de app niet al dolby? Dan komt er geen nieuwe melding.
(Gebruik zelf losse player, dus geen idee)
Je kunt kijken via instelling knop op je ab klikken (tandwiel) en links beeldinstelling kiezen. Dan zie je of het op dolby staat of andere scherm instelling.

Sony W800i > HTC-TytnII > Samsung Omnia I900 > LG Optimus Black > HTC Desire > LG Nexus 4 > LG G2 > LG G4 > LG G5 > LG G6 (eu) > Oneplus 6

• Dimitri_Klokov
De pop-up van dolby vision krijg je geloof ik pas te zien wanneer je de content afspeelt. Maar Amazon Prime doet eigenlijk niet meer aan dv zo te lezen.. Straks maar eens het abonnement van Netflix upgraden en vanuit daar een beetje spelen met de dolby vision settings.

• Cap
  • Niet online
II This Game II schreef op dinsdag 1 juni 2021 @ 20:29:
Kwestie van wennen en inspelen, ikvond in het begin de stemmen ook erg hol en blikkerig, maar de laatste paar maanden heb ik daar geen last meer van.
Gewenning speelt hier waarschijnlijk een belangrijke rol, inspelen waarschijnlijk nauwelijks. Vaak als je na altijd naar je speakers geluisterd te hebben een nieuwe, anders betoonde speaker hoort denk je "BAH"! :P

En na een paar maanden luisteren naar de nieuwe speaker denk je er misschien precies andersom over. :)

• Jeroenvde89
  • Registratie: oktober 2011
  • Laatst online: 15-06 10:34
pwh53 schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 14:02:
[...]

de melding hdr of dolby vision,moet rechts boven even in het beeld komen
Dat snap ik, maar die melding verschijnt dus nooit. Ook niet bij het opstarten van de Prime app. De Netflix-app geeft daarentegen netjes bij het starten van een serie/film de DV of HDR melding rechtsboven. Vandaar mijn post ook :9

MacBook Pro (15-inch 2019): 2,6 GHz Intel i7 - 16 GB - 256 GB SSD - Radeon Pro 555X 4 GB | iPhone 11 Pro Midnight Green - 64GB | Xbox Series X | LG OLED55CX6LA

• Blurk62
  • Registratie: december 2012
  • Laatst online: 00:09
Geluidsbeleving is natuurlijk heel persoonlijk en in het begin ook erg afhankelijk wat je gewend was van je vorige TV. Voor mij gold helaas dat ik geen enkele geschikte instelling vinden. Het went niet en het is echt zo bagger :(
Er schijnen soundbars te bestaan die goed klinken "voor een soundbar" maar ik heb ze nog niet gehoord.
Mijd in ieder geval LG als verstaanbaarheid (bv. journaal) belangrijk voor je is. Die heb ik in huis gehad en snel teruggestuurd. Kijk (luister!) bijvoorbeeld naar B&O Beosound Stage of Sennheiser AMBEO als je vakantiegeld gestort is :+
Zelf heb ik pas het niveau van mijn vorige tv teruggekregen met twee B&W M1's en een kleine subwoofer.

• mucuracat
Jeroenvde89 schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 14:33:
[...]

Dat snap ik, maar die melding verschijnt dus nooit. Ook niet bij het opstarten van de Prime app. De Netflix-app geeft daarentegen netjes bij het starten van een serie/film de DV of HDR melding rechtsboven. Vandaar mijn post ook :9
Dolby Melding rechtsboven kun je zien als je:

Je locatie verandert naar Verenigd Koninkrijk. En dan ga je naar appstore. Download Dolby app.
Hierna kun je weer terug schakelen naar Nederland.

Als je nu een film/serie opstart met dolby vision, krijg je recht boven ook dolby vision logo/melding

@Qosmic misschien model tv? Dat latere versies het wel hebben. ik heb van 2019

[Voor 3% gewijzigd door mucuracat op 02-06-2021 14:59]

• Qosmic
ik krijg die meldingen ook zonder de app wanneer ik dv content afspeel.

edit: cx65 hier

[Voor 12% gewijzigd door Qosmic op 02-06-2021 15:01]

Stop chasing the dream, you're already living it

• Cowboy_Henk
  • Registratie: september 2009
  • Laatst online: 12-06 22:42
Kan iemand deze eeuwige twijfelaar helpen de knoop door te hakken? Vandaag moet de beslissing gebeuren.

Ik wil voor mijn ouders hun nieuwe appartement een oled tv laten kopen. Ze willen de tv omhoog hangen.

Ik dacht eerst aan de lg gx 55 inch omdat die mooi geprijsd is en speciaal is voor omhoog te hangen (muurbeugel zit in de doos)

Maar de Sony a80h is gelijk geprijsd.

Welke raden jullie aan?

Mi 9T Pro Xiaomi.eu miui 12.5 rom 21.1.20 TWRP installed

• KoningL
  • Registratie: januari 2006
  • Laatst online: 23:01
Cowboy_Henk schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 14:59:
Kan iemand deze eeuwige twijfelaar helpen de knoop door te hakken? Vandaag moet de beslissing gebeuren.

Ik wil voor mijn ouders hun nieuwe appartement een oled tv laten kopen. Ze willen de tv omhoog hangen.

Ik dacht eerst aan de lg gx 55 inch omdat die mooi geprijsd is en speciaal is voor omhoog te hangen (muurbeugel zit in de doos)

Welke raden jullie aan?
in het LG topic? Grote kans dat LG wordt aangeraden ;)

Ik raad je aan reviews te lezen en zelf te kijken welke het beste past bij de specifieke situatie, want beide zijn goede toestellen en wat het beste past zal afhangen van de situatie / wensen van je ouders.

google bijvoorbeeld eens, eerste hit is dit: https://www.rtings.com/tv...1?usage=11&threshold=0.10

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Kvibe
  • Registratie: februari 2011
  • Laatst online: 15-06 15:44
Ik hoor toch regelmatig dat mensen de settings van Rtings.com overnemen. Ik vind persoonlijk die settings totaal geen mooi beeld geven icm met Apple TV 4k( 4k sdr 60)
Ik gebruik nu gewoon weer de standard of eco stand en vind daardoor het beeld echt veel duidelijker overkomen.
Welke settings gebruiken jullie? Blijft lastig om de beste settings te vinden.

• kneusteun
  • Registratie: september 2008
  • Laatst online: 00:07
MrGizMo schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 07:51:
Maar kan dit ook zonder dat ik de mic gebruik?
Ik wil die mic graag uithouden.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Blurk62
Cowboy_Henk schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 14:59:

Welke raden jullie aan?
Gamen je ouders veel? Dan de LG.
Kijken je ouders naar heel Holland bakt? Dan de Sony.

Ik ben misschien veel te kritisch op het LG geluid maar de Sony is toch echt beter als het gaat om weergave van stemmen.
Mijn schoonvader heeft al moeite om een app aan te klikken op zijn telefoon zonder per ongeluk te swipen. Die hoeft echt geen afstandbediening met een bewegend muispijltje zoals bij LG.
Je beslissing kan dus beter niet afhangen van jouw persoonlijke voorkeur maar van hoe jong (van geest) jouw ouders zijn.

• Cap
  • Niet online
Daar kan ik nog toevoegen: voor de beste lip-sync waarschijnlijk de Sony. in ieder geval niet de LG. ;)

PS @Blurk62 mijn LG C9 hangt aan de muur en het journaal is verstaanbaar. Vooral niet de geluidsoptimalisatie wizard gebruiken en ook AI sound niet, dat pompt het geluid alleen maar op een vreemde manier op met als gevolg nog meer boem boem bas rond 200Hz (daar heeft elke huiskamer al zat van), dus nog slechtere verstaanbaarheid. En de "Dolby Atmos" setting over de speakers is bij stemmen verantwoordelijk voor een scherp maar niet helder geluid, dus dat mag ook uit.

Met de wizard uit laten, de standaard geluid optie kiezen en het handmatig instellen van de equalizer kan je de verstaanbaarheid verbeteren door de hoge tonen wat te versterken en de boem boem bas verminderen en de diepere bas eventueel juist iets omhoog halen.

Echt goed wordt het natuurlijk niet. Het blijft natuurlijk wat blikkerig, indirect en niet sprankelend geluid. Het kan overigens veel erger bij tv's, dat dan weer wel. :P

Meen me trouwens te herinneren dat RTINGs bij de Sony A8 over de hele range meer vervorming en een onevenwichtigere frequentiekarakteristiek mat en ook een puntje lager kreeg voor geluid dan de LG CX, een 7.5 vs een 7-. Dat verraste me wel want ik vermoed(de) ook dat de Sony beter klinkt. En vraag me niet waarom die RTINGS scores voor het geluid zo hoog zijn. :)

Links de LG CX, rechts de Sony A8

RTINGS oordeelt verder inderdaad ook de LG voor games en de Sony voor films, uiteraard zijn de verschillen klein.

[Voor 106% gewijzigd door Cap op 02-06-2021 18:16]

• MrGizMo
Qosmic schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 11:24:
[...]

Zeer zeker! Maar voor even weg gaan is het wel handig
Deleon78 schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 11:46:
[...]

Ben nog alle mogelijkheden voor gebruik van tv aan het aftasten :)
Ik gebruik het wel vaak als aan het gamen ben en ff weg moet. Eten maken ofzo :P
kneusteun schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 15:59:
[...]

Ik heb hem als shortcut geadd. Gebruik niks van die voice dingen

[Voor 20% gewijzigd door MrGizMo op 02-06-2021 16:57]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Niet online
Of als ik de chromecast op pauze heb staan. Die heeft geen screensaver.

Qua energieverbruik maakt het niet superveel uit. Maar statisch beeld voor langere tijd ben ik geen fan van.

--
"scherm uit" werkt goed

"beeld modus standaard" ook, net als "energiebesparing " maar "beeld modus donkere kamer" (of varianten met expert en isf erbij), of energiebesparing maximum geven alleen zoekresultaten. Er is daar dus nog wel heel wat werk aan de winkel.

[Voor 42% gewijzigd door ArthurMorgan op 02-06-2021 17:02]

• GG85
  • Registratie: januari 2002

GG85

.......

Kvibe schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 15:26:
Ik hoor toch regelmatig dat mensen de settings van Rtings.com overnemen. Ik vind persoonlijk die settings totaal geen mooi beeld geven icm met Apple TV 4k( 4k sdr 60)
Ik gebruik nu gewoon weer de standard of eco stand en vind daardoor het beeld echt veel duidelijker overkomen.
Welke settings gebruiken jullie? Blijft lastig om de beste settings te vinden.
"Mooi" en "duidelijk overkomen" is niet persee hetzelfde als "natuurlijke weergave en/of beste representatie van het bronmateriaal" :) .

Discussie is al heel vaak gevoerd hier dus stel vooral in wat je zelf wilt.

Rtings settings komen het dichts bij de 'directors intent', dus hoe de regisseur/editor/colorist graag zou willen dat jij het ziet en instelling rechtstreeks uit de doos zijn bedoeld om je een 'wouw!' gevoel te geven als je de tv aan zet.
Standaard staan ongeveer alle tv's veel te blauw afgesteld want dan 'popt t beeld zo lekker'. Zelfde overigens met telefoonsschermen en computerschermen. Een natuurlijke weergave ziet er in eerste instantie dan ook 'geel' en 'saai' uit hoewel dat ook erg aan je omgevingslicht kan liggen.
Overdag in een zonverlichte kamer film kijken is sowieso niet 'directors intent' maar een voetbalwedstrijd op standje alle beelverbeteraars aan bij wijze van wel.

Bij mij in elk geval alle beeldverbeteraars uit en ISF expert stand (C8).
Maar nogmaals, doe wat je zelf het 'mooist' vind. Er is geen goed of fout tenzij je bijvoorbeeld een zo natuurlijk mogelijke weergave van het bronmateriaal wilt zien, dan doe je met je huidige settings heel veel 'fout' :) >:)
kneusteun schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 15:59:
[...]

Dat kan ook met de afstandsbediening.
Je kunt ook een shortcut hieraan koppelen (bv lang cijfer 5 indrukken).

• stin00
  • Registratie: mei 2013
  • Niet online
HoppyF schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 17:29:
[...]

Hoe doe je dit? Het lukt mij alleen om zenders, apps of inputs te shortcutten :-(

• Darow
  • Registratie: december 2008
Ik heb onlangs een lg soundbar gekocht. Ik heb de cx55. Echter moet ik de tv 4/5 cm verhogen. Nu is het niet echt een handige voet waar hij opstaat en ophangen is geen optie. Heeft iemand een suggestie?

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Blurk62
Darow schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 17:57:
Ik heb onlangs een lg soundbar gekocht. Ik heb de cx55. Echter moet ik de tv 4/5 cm verhogen. Nu is het niet echt een handige voet waar hij opstaat en ophangen is geen optie. Heeft iemand een suggestie?
Een IKEA LACK plank is volgens mij al regelmatig langsgekomen als nette oplossing.

• Darow
  • Registratie: december 2008
Blurk62 schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 18:11:
[...]

Een IKEA LACK plank is volgens mij al regelmatig langsgekomen als nette oplossing.
Dat is idd de perfecte oplossing. Excuses had beter moeten zoeken in deze topic. Ik ga naar de ikea.

• remco_k
  • Laatst online: 21:13

remco_k

een cassettebandje was genoeg

Cap schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 16:33:
Meen me trouwens te herinneren dat RTINGs bij de Sony A8 over de hele range meer vervorming en een onevenwichtigere frequentiekarakteristiek mat en ook een puntje lager kreeg voor geluid dan de LG CX, een 7.5 vs een 7-. Dat verraste me wel want ik vermoed(de) ook dat de Sony beter klinkt. En vraag me niet waarom die RTINGS scores voor het geluid zo hoog zijn. :)

Links de LG CX, rechts de Sony A8

[Afbeelding]

RTINGS oordeelt verder inderdaad ook de LG voor games en de Sony voor films, uiteraard zijn de verschillen klein.
Dat komt denk ik door "Sony acoustic surface".
Dat is, kortweg, dat de speakers in het midden achter het oled scherm zitten en het geluid dus dwars door het OLED scherm heen moet.
Grappig is het wel, want het geluid komt dus niet van onder of links of rechts van de TV, maar echt uit het scherm. Ik heb er wel even mee getest, het is heel goed verstaanbaar.

Alleen dat heeft dus een heel erg groot accoustisch nadeel: het midden en hoog bereik wordt hierdoor heel erg negatief beinvloed. Dat compenseren ze dus wel weer met wat soundprocessing waarin ze die nadelen proberen weg te rekenen, maar helemaal 100% goed ga je dat niet krijgen. Er zit nou eenmaal een obstakel voor de speakers (een OLED scherm).

Bij al die dunne en plastic TV's is de regel eigenlijk (al jaren) heel eenvoudig: wil je goed geluid, dan gebruik je de speakers in je TV niet, maar sluit je een fatsoenlijke luidsprekerset aan via een receiver. Ben je wat minder kritisch: sluit een soundbar aan. Maar ook daar zijn de verschillen heel groot...

Alles kan stuk.
Goedkoop SHOUTcast stream hosting? Snel online, geen setup kosten. www.digiplay.nl

Acties:
  • +1Henk 'm!

• MrGizMo
stin00 schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 17:45:
[...]

Hoe doe je dit? Het lukt mij alleen om zenders, apps of inputs te shortcutten :-(
1x tandwiel en dan komen er opties aan de linkerkant van je scherm. Als het goed is staat daar ook een + en kan je een shortcut toevoegen :)

Cijfers is alleen voor apps dacht ik

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Cap
  • Niet online
@remco_k Acoustic Surface komt waarschijnlijk met nadelen, inderdaad denk ik ook dat het oled scherm voor de speakers negatieve gevolgen heeft voor de hogere range van het geluid. (Niet dat dit bij de LG C modellen met normale speakers zo sprankelend en strak is, daar niet van ;))

Er staat hier een geweldig goede stereo met een optische kabel aangesloten de tv maar ik heb hem nooit aan voor tv kijken.

Ik wil bij het kijken meestal ook echt geen 20 Hz - 20 kHz geluidservaring met al snel dito volume gezien de enorme dynamiek in het digitale bronmateriaal, dat is te indringend voor de omgeving (niet alleen de buren maar ook de huisgenoot). Om dezelfde reden heb ik ook een hekel aan subwoofers. Heel impressive allemaal hoor, maar niet in mijn huiskamer. ;)

Bijv voor gewoon wat vermaak of actualiteiten kijken of sport wil ik dus gebruik maken van de luidsprekers in de tv. Ik wil dus echt de no-clutter optie, tv aan = geluid aan en geen externe apparaten, goed verstaanbaar, evenwichtig geluid qua richting ook afkomstig van de televisie en niet van de speakers eromheen. Mijn volgende tv wordt er weer eentje met zo goed mogelijk geluid binnen de bekende beperkingen, en als het even kan met loepzuivere lip-sync. :) Ook geen lelijke extra soundbar eronder met alle eindeloze HDMI en eAR(ghhh)C sync ellende die ik moet troubleshooten, incl extra lip sync problemen en toch nog steeds vrij middelmatig geluid. Ook dat is hier ongewenste clutter. :P

[Voor 10% gewijzigd door Cap op 02-06-2021 20:16]

• ArthurMorgan
  • Niet online
MrGizMo schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 20:04:
[...]

1x tandwiel en dan komen er opties aan de linkerkant van je scherm. Als het goed is staat daar ook een + en kan je een shortcut toevoegen :)

Cijfers is alleen voor apps dacht ik
Helaas bij mij (C9) geen + (of mogelijkheid huidige shortcuts daar te verwijderen)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• remco_k
  • Laatst online: 21:13

remco_k

een cassettebandje was genoeg

@Cap Bij mij het omgekeerde. Ik kijk denk ik al meer dan 20 jaar TV (dus ook nieuws, docu's e.d.), zonder de TV speakers te gebruiken. Altijd receiver aan. Recept: zorg voor goede speakers (uiteraard) maar met name met zorg je center speaker uitkiezen.
Regel je systeem goed af. Zorg dat er geen bergen en dalen in freq bereik zijn. Iets wat bij de meeste huis tuin en keuken speakersets en receiver combi's helaas vaak fout gaat door b.v. de indeling en ruimte.

Tegenwoordig met (e)Arc gaat de receiver zelf automagisch met de TV mee aan en uit. Dus ik hoef niets extra te doen, kan gewoon allemaal met de AB van de TV.

[Voor 19% gewijzigd door remco_k op 02-06-2021 20:34]

Alles kan stuk.
Goedkoop SHOUTcast stream hosting? Snel online, geen setup kosten. www.digiplay.nl

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Deleon78
Cap schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 20:13:
@remco_k Acoustic Surface komt waarschijnlijk met nadelen, inderdaad denk ik ook dat het oled scherm voor de speakers negatieve gevolgen heeft voor de hogere range van het geluid. (Niet dat dit bij de LG C modellen met normale speakers zo sprankelend en strak is, daar niet van ;))

Er staat hier een geweldig goede stereo met een optische kabel aangesloten de tv maar ik heb hem nooit aan voor tv kijken.

Ik wil bij het kijken meestal ook echt geen 20 Hz - 20 kHz geluidservaring met al snel dito volume gezien de enorme dynamiek in het digitale bronmateriaal, dat is te indringend voor de omgeving (niet alleen de buren maar ook de huisgenoot). Om dezelfde reden heb ik ook een hekel aan subwoofers. Heel impressive allemaal hoor, maar niet in mijn huiskamer. ;)

Bijv voor gewoon wat vermaak of actualiteiten kijken of sport wil ik dus gebruik maken van de luidsprekers in de tv. Ik wil dus echt de no-clutter optie, tv aan = geluid aan en geen externe apparaten, goed verstaanbaar, evenwichtig geluid qua richting ook afkomstig van de televisie en niet van de speakers eromheen. Mijn volgende tv wordt er weer eentje met zo goed mogelijk geluid binnen de bekende beperkingen, en als het even kan met loepzuivere lip-sync. :) Ook geen lelijke extra soundbar eronder met alle eindeloze HDMI en eAR(ghhh)C sync ellende die ik moet troubleshooten, incl extra lip sync problemen en toch nog steeds vrij middelmatig geluid. Ook dat is hier ongewenste clutter. :P
Als het geluid bij een stereo setup niet goed uit het midden komt, moet je toch echt je setup opnieuw gaan neerzetten :)

Ik snap je verder wel, maar bv gewoon audio out gebruiken voorkomt een heleboel issues, slechts beperkt ongemak (knopje van versterker indrukken) en wel substantieel beter geluid.

Maar ook ik zet voor twee voor twaalf de versterker niet aan ;)

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Cap
  • Niet online
@remco_k zoveel mensen zoveel wensen idd. :)

Ik heb jaren zelfs een hele separate "bioscoopruimte" gehad met eerst beamer en later plasma, inclusief peperdure center en 4 vloerstaanders als surroundspeakers, compleet met bandtweeters. Wat ben ik blij dat ik daarvan af ben en het kijken nu zo overzichtelijk is en ook weinig ruimte inneemt in de woonkamer.

Ik weet dat apparaten mee aan en uit gaan met de tv dmv HDMI CEC / eArc, maar heb verschillende apparaten gehad waarbij het opeens niet werkte, of alleen aan, of juist alleen uit, of alleen na herstarten van het apparaat, of niet meer na 1 of andere firmware update, of iets met een kabel die toch niet 100% lekker in de socket zat... Ook toverden deze extra apparaten extra meldingen in beeld + extra oplichtende schermpjes / leds in mijn blikveld tijdens het tv kijken. Nou hou ik best van rommelen (met platenspelers en luidsprekers doe ik dat bijvoorbeeld al te graag), maar in het geval van tv kijken heb ik daar geen lol in en moet het zo overzichtelijk mogelijk.

Ik vind bij gewone tv uitzendingen kijken eigenlijk dat gedoe met die tv boxen al zo brak (incl de besturing ervan die weer anders is dan van de tv). Het is dat kijken via de tv app (beeldkwaliteit KPN en Canaal Digitaal is dan meh) of een CI module zo mogelijk nog brakker is met nóg trager zappen en allerlei andere beperkingen en onbetrouwbaarheden, anders zou dat mijn keuze zijn. Ook de Apple Tv staat hier trouwens stof te happen, als het even kan gaat het via de interne speler van de tv en niet weer via een extra OS met andere bediening en eigenaardigheden. Om nog maar te zwijgen over de zoektocht naar waar het issue vandaan komt als er ergens in de keten een probleem optreedt wegens een firmware update.

Dus je begrijpt: ik wil echt mean & lean: een device die dat allemaal niet perfect, maar wel goed genoeg kan. Die rol is dan nog steeds weggelegd voor de tv (of de laptop / telefoon op het moment dat ik elders ben).
Deleon78 schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 20:33:
[...]

Als het geluid bij een stereo setup niet goed uit het midden komt, moet je toch echt je setup opnieuw gaan neerzetten :)
Pff vertel mij wat over stereoweergave, ik heb er zowat mijn hele leven aan gewijd en complete huizen op ingericht. :P

Ik beweer nergens dat het niet uit het midden komt, maar dat het geluid nooit echt uit de tv komt. Via luidsprekers die een paar meter van de tv af staan klinkt het altijd anders, ruimtevullend. Ja in de sweetspot is het "midden" van het geluid bij gelijk om de tv opgestelde speakers ter hoogte van de tv, maar toch is het anders dan een bron die vanuit de tv komt. Ondermeer daarom (samen met andere redenen) bestaan er ook center speakers. Daarbij komt nog dat ik zelden alleen maar in de sweet spot zit, ik wil ook nog wel eens een metertje (of twee) naar voor, achter, links of rechts bewegen. Ga er maar aanstaan. Hoe blijft het geluid dan altijd uit het beeld komen? Precies ja.

Maar dat wil ik allemaal niet. Ik wil in 95% van mijn kijkbezigheden dat het geluid uit het beeld komt, en niet uit de hele kamer (min of meer) gecentreerd vanuit de tv. Je kan er eindeloos over discussieren wat betreft het hoe en waarom maar met alle surround omzwervingen die ik de afgelopen 25 jaar gemaakt heb kan je er gerust op zijn dat dit *voor mij* toch toch echt de beste oplossing is. Net geluid uit de tv. :Y (y)
Deleon78 schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 20:33:
[...]

Ik snap je verder wel, maar bv gewoon audio out gebruiken voorkomt een heleboel issues, slechts beperkt ongemak (knopje van versterker indrukken) en wel substantieel beter geluid.

Maar ook ik zet voor twee voor twaalf de versterker niet aan ;)
En toch speelt er dus blijkbaar meer dan de moeite van een knopje indrukken, want het knopje gaat hier zelden aan. Ondanks het onbetwist meetbaar "betere" geluid. :P

Maar genoeg over mijn (hier irrelvante ;)) geluidswensen in dit topic. :)

PS @remco_k nu je het zegt, ik heb hier nog 2 grote lades met meetmicrofoons, decibelmeters, generatoren, slimme eq's, compressoren en mengpanelen, een enorme bos kabels plus een lading software liggen waarmee de boel kan worden "ingeregeld" op de akoestiek van de kamer, uiteraard met altijd forse beperkingen omdat de akoestiek (bij lange na) niet overwonnen kan worden door deze correctiemethoden. Ik word alweer moe als ik er aan denk... :P Ik gebruik ze nog wel eens hoor, om het gedrag van bepaalde speaker drivers en kasten door te meten. Maar room correctie, daar begin ik ook niet meer aan.

[Voor 46% gewijzigd door Cap op 02-06-2021 21:05]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• MrGizMo
ArthurMorgan schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 20:22:
[...]

Helaas bij mij (C9) geen + (of mogelijkheid huidige shortcuts daar te verwijderen)
This option seems to only be for the LG CX, BX and GX
sorry :'(

• Pjotr22
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 15-06 07:36
Heb ergens voorbij zien komen dat het sjabloon waarmee je kan zien waar de tv exact komt te hangen, geen exact resultaat geeft. Zijn er G1 bezitters die dat ook hebben ervaren?

YouTube: How to install your Gallery OLED

• Deleon78
Pjotr22 schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 21:11:
Heb ergens voorbij zien komen dat het sjabloon waarmee je kan zien waar de tv exact komt te hangen, geen exact resultaat geeft. Zijn er G1 bezitters die dat ook hebben ervaren?
[Afbeelding]
YouTube: How to install your Gallery OLED
Alleen de
Bovenkant/deel van de zijkant, en dan niet adhv papier maar de lijnen op het papier.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• andries98
Cap schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 16:33:

Tja, het is maar hoe je dat cijfer bekijkt...
veel mensen herinneren hun oude spullen/tv veel beter dan ze waren dus als je het beoordeelt als tv speaker is 7 misschien logisch (er zijn immers ook custom tvs met wat diepere speakers etc die miss wel 9 of hoger verdienen).
Vergelijk je het met (top) speakers dan is het ander verhaal... maar daar is de prijs ook naar... reken maar is wat goed setje kost (en dan bedoel ik niet een 500 euro soundbar die op sommige vlakken beter is maar andere vlakken schandalig).
Zou het nut hebben overal 3en en 4en in revieuws neer te zetten? Nope, er is herkenbaar referentie materiaal nodig (in dit geval enigszins betaalbare tv speakers) om een cijfer een waarde te geven. Geen enkele fabrikant gaat wijzigen als niemand beter heeft en het voor de klant niet te beoordelen is of niet genoeg boeit.

Ik heb zelf 77" en simpel oud 5.1 setje, ja 5.1 is mooier maar ook weer extra apparaat met al het gezeik erbij dus hij stond na paar dagen gewoon op tv speaker. Echt prima geluid, geen hoogstandje maar ook niet blikkerig of raar vervormd (als je dat met laptops of simpele pc speakers vergelijkt is het hemels 8)7 ). Ik weet niet hoe iemand het voor elkaar krijgt om het journaal onverstaanbaar te krijgen maar zal met type boxen in combinatie met opstelling en ruimte te maken hebben, zie hieronder.
(Ik heb zelf redelijke ruimte voor geluid, zit er logisch voor qua geluidweerkaatsing, glazen toplaag op meubel onder tv, genoeg ruimte onder tv zodat de klankkast enigszin de kans krijgt om het geluid te spreiden voordat hij weerkaatst maar ook niet te ver zodat het alle kanten op gaat, niet al te veel hoge/klank tegenhoudende spullen op glasplaat en lekker hoog hangende tv=mooi niveau midden speaker)
(PS luister geen muziek dus geen idee hoe dat klinkt maar gamen en film is zoals hierboven gezegd)

Veel mensen realiseren zich het niet goed genoeg maar het geluid van elk type/vorm box is mega afhankelijk van je ruimte... pak 2 verschillend gebouwde top boxen getest in optimale ruimte (klinken hetzelfde daar) en zet ze daarna in matige ruimte en ze klinken compleet verschillend....

In het geval van indirecte boxen (dus geluid komt niet direct jou kant op maar weerkaatst zoals hier/gx) wordt het nog erger... de afstand tv tot onderstaande/liggende, materiaal onderliggende, materiaal omgeving en hoogte van je tv doen er ineens flink toe... er is een reden dat de atmos bubbel zo moeilijk te bereiken is ;)

Daarnaast is mijn persoonlijke ervaring dat meeste mensen met een serieuze geluidsset vaak maar matig instellen, makkelijkst merkbaar door veelste veel bas... klinkt prachtig bij explosies ed maar andere dingen soms verschrikkelijk (stemmen bijv... ik weet niet of je wel eens iemand in het echt met flinke bas hebt horen praten maar ik niet 8)7 ). Het is vergelijkbaar met tv, redelijk wat mensen hebben hun tv op vivid achtige instellingen en zien op den duur niet eens meer de onrealistische kleuren... helaas gebeurd dat bij geluid ook...

Maarja geluid is persoonlijk en daardoor is het misschien maar goed dat we niet 1000 of 2000 euro duurdere tvs hebben met "goed" geluid want dan is het toch voor de meeste niet goed (kijk maar eens in soundwereld). Nu kan je als je er gevoelig voor bent of niet de juiste ruimte/opstelling voor (dunne) tv hebt gewoon boxen kopen :9

[Voor 6% gewijzigd door andries98 op 02-06-2021 22:12]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Deleon78
Mijn versterker is nu 2 wk weg voor onderhoud. Heb met mn vriendin serie gekeken maar na de eerste aflevering klinkt het gewoon goed met de g1 en de tv speakers.
Als je het niet naast elkaar hoort, maakt het (muv echte crap) niet echt uit voor casual kijken. Imho

• Simone96
  • Registratie: maart 2018
  • Laatst online: 16:59
Zou het kwaad kunnen om de subwoofer van een soundbar niet te gebruiken?
Ben op zoek naar een soundbar voor de LG 65CX en wil er liefst eentje met eARC (heb namelijk ook een PS5). Maar meeste soundbars komen met een subwoofer en heb eigenlijk weinig plaats voor een subwoofer en daarnaast woon ik op een appartement en denk ik dat de onderburen niet zo blij zullen zijn als ik een subwoofer gebruik.
Nu zijn er all in one soundbars maar de goedkopere hebben geen eArc (zoals Sonos Beam) en de duurdere liggen nogal buiten budget (Bose 700 en Sonos Arc).
Mijn oog viel vooral op de Samsung HW-Q800T (€360) of de LG DSN10YG (€500) maar bij beiden zou ik dan niet de subwoofer gebruiken en vraag me af of alles dan nog fatsoenlijk klinkt. Ik geef niet heel veel om bass maar vind het wel belangrijk dat de dialoog goed klinkt.
Er is ook nog de JBL Bar 5.0 Multibeam (€379) die heeft wel earc en is all-in-one maar die krijgt niet zulke goede reviews m.b.t kwaliteit van dialoog en dergelijke.

Iemand wel eens getest hoe een soundbar zonder subwoofer klinkt?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• andries98
Simone96 schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 22:06:
Ben op zoek naar een soundbar voor de LG 65CX en wil er liefst eentje met eARC (heb namelijk ook een PS5). Maar meeste soundbars komen met een subwoofer en heb eigenlijk weinig plaats voor een subwoofer en daarnaast woon ik op een appartement en denk ik dat de onderburen niet zo blij zullen zijn als ik een subwoofer gebruik.
Nu zijn er all in one soundbars maar de goedkopere hebben geen eArc (zoals Sonos Beam) en de duurdere liggen nogal buiten budget (Bose 700 en Sonos Arc).
Mijn oog viel vooral op de Samsung HW-Q800T (€360) of de LG DSN10YG (€500) maar bij beiden zou ik dan niet de subwoofer gebruiken en vraag me af of alles dan nog fatsoenlijk klinkt. Ik geef niet heel veel om bass maar vind het wel belangrijk dat de dialoog goed klinkt.
Er is ook nog de JBL Bar 5.0 Multibeam (€379) die heeft wel earc en is all-in-one maar die krijgt niet zulke goede reviews m.b.t kwaliteit van dialoog en dergelijke.

Heb de LG en samsung gehoord in winkel met eigen muziek en is te huilen bij bepaalde klanken/muziek... en ben persoonlijk niet zo mega kritisch op geluid maar als het geluid flink vervormt of de complete bas verliest.... (dus niet weinig/zachte bas maar gewoon niet (op bepaalde momenten)).
Persoonlijk vond ik alle sounds bars rond de 500 redelijk klinken maar op bepaalde vlakken dramatisch... heb ik liever alles klein tandje minder maar wel alles oke

Tip: ga langs winkel, en bij voorkeur op rustig moment zodat je vanaf telefoon even wat random verschillende muziek op kan zetten (en ja telefoon bluetooth geluid is niet super maar laat wel tonen/klank van de set horen). Test beetje uiterste van rock tot klassiek/zang en zet eventueel youtube trailer oid met spraak aan en ga op je normale (en andere) afstanden staan/hurken(=zitten), krijg je goed gevoel of hij op alle vlakken goed klinkt.
Zal die nog anders bij je thuis klinken maar geeft wel beetje gevoel

[Voor 12% gewijzigd door andries98 op 02-06-2021 22:23]

• NoepZor
  • Registratie: maart 2003
  • Laatst online: 18:01
PredatorBE schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 08:27:
[...]

Ik heb bij de verkoper een omruiling aangevraagd gezien ik niet met een refurb exemplaar wil zitten en het toestel nog geen halve dag in mijn bezit was toen ik het vastgesteld heb.

In de thread op reddit zijn er veschillende die een nieuw toestel hebben ontvangen en waarna het probleem ook niet meer aanwezig was.

Als hier tweakers zijn die de interne luidsprekers gebruiken zou ik dit toch ook wel even testen gezien dit enorm storend en teleurstellend is als je ooit een nieuwe soundbar zou willen gaan gebruiken.
Fenomeen is eenvoudig te reproduceren; zet je tv op een audio uitgang waarbij de interne speakers niet gebruikt worden. Zet je TV uit en na een minuutje weer aan. Als je dan geen vreemde geluiden hoort mag je gerust zijn...

Draadje op reddit; https://www.reddit.com/r/...aking_odd_warbling_noise/
Hoe is dit opgelost? Ik hoor ook een soort modemgeluid uit de tv komen sinds ik de tv heb gekoppeld met de receiver. Het gekke is dat het ophoudt zodra ik hdmi 2 kies (arc poort) en daarna weer terug ga naar live tv.

Edit:
Het is ook weg als ik de receiver uit en aan zet, of de receiver aanzet na de tv.

Ik heb hdmi arc wel werkend en kan volume aanpassen en muten. Alleen automatisch aan/uit werkt niet van de receiver. Het gaat om een pioneer vsx-424-k.

[Voor 9% gewijzigd door NoepZor op 03-06-2021 00:25]

De wijzen komen uit het Oosten!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• r0p
  • Registratie: september 2012
  • Laatst online: 15-06 09:27
Inmiddels meer mensen ervaring met de C1 en G1? Sta op het punt om de knoop door te hakken om een G1 te halen. 3 punten van zorgen:

- tinting als in roze verkleuring. Sommige hebben het niet bij anderen duidelijk zichtbaar.
- lipsync issues. Audio delay. ( is dit opgelost deze generatie)
- de maat. 65 inch Sony a80j op proef nu voor de maat. De g1 zou strakker tegen de muur aan komen en twijfel hierbij erg of ik voor 65 weer moet gaan of toch 77. Zit tussen de 3.8 a 4 meter van het scherm. Bedoeling is om over half jaar te gaan verhuizen dus dat is tricky. Als ik voor een 65 inch ga komt het beeld iets verder weg en dus kleiner wat ik niet perse wil. 77 inch g1 oog uiteraard groter. Dilemma.

• bolleh
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 21:58

Ik gebruik de 65BX met een Sonos Beam zonder subwoofer. Wel met 2x Sonos One SL als surround en mis de subwoofer eigenlijk totaal niet. Wij hebben ook een houten vloer en dat zorgt er eigenlijk al voor dat de lage klanken behoorlijk hard gaan.

Lees wel overal telkens dat als je de Sonos subwoofer dan toch gebruikt alles nog beter gaat klinken omdat de beam niet meer de lage tonen hoeft te doen, maar dat is het mij op dit moment niet waard.

Ik vind Sonos heerlijk, het gemak en afspelen van muziek oa vind ik fantastisch. Anderen gruwen erbij maar ik raad de beam zeker aan. Geen idee overigens wat je zou missen met enkel ARC ipv eARC. Het werkt gewoon inclusief alle randapparatuur die ik gebruik.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: maart 2007
  • Laatst online: 01:25

FeaR

ModeratoR Consumentenelektronica

In GoT we trust

Pjotr22 schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 21:11:
Lijnen op de mal kwamen hier exact overeen, TV hangt ook op de millimeter nauwkeurig aan de hand van de mal gemeten.
...
Dit hoort in [LG OLED] Ervaringen & Discussie omdat? Dat de sound bar bij een LG OLED komt is in deze bijzaak.

Om dan antwoord te geven een subwoofer is altijd een aanvulling bij een set, bij de één meer dan het ander. Bij relatief kleine speaker (daar valt een sound bar ook onder) is er minder body voor grotere units/druk op te bouwen om de lage tonen te produceren. De subwoofer dient dit op te vangen. Hoe kleiner het systeem des te meer druk/tonen gaan er naar de subwoofer en des te meer zal je missen als je deze niet aansluit. Voor een beter beeld zou je de specificaties moeten weten maar die worden veelal in kant en klare sets niet vermeldt van de subwoofer dan wel sound bar los. De subwoofer die er bij wordt geleverd is nodig om een compleet geluidsbeeld te hebben. Met de sets waar het hier over gaat is de subwoofer niet meer alleen voor de lage tonen maar ook al voor ondersteuning in het mid-laag. Mensen die zeggen niets te missen is veelal een kwestie van "ignorance is bliss". Voor mij ging er een wereld open toen ik een subwoofer plaatste als ondersteuning van mijn vloerstaande speakers.

[Voor 4% gewijzigd door FeaR op 03-06-2021 08:03]

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• PredatorBE
  • Registratie: februari 2012
  • Laatst online: 14-06 13:05
NoepZor schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 00:21:
[...]

Hoe is dit opgelost? Ik hoor ook een soort modemgeluid uit de tv komen sinds ik de tv heb gekoppeld met de receiver. Het gekke is dat het ophoudt zodra ik hdmi 2 kies (arc poort) en daarna weer terug ga naar live tv.

Edit:
Het is ook weg als ik de receiver uit en aan zet, of de receiver aanzet na de tv.

Ik heb hdmi arc wel werkend en kan volume aanpassen en muten. Alleen automatisch aan/uit werkt niet van de receiver. Het gaat om een pioneer vsx-424-k.
Mijn TV is vorige week vervangen, nu bijna een week verder loopt die nog steeds goed. Mijn externe audio was een simpel 2.1 setje dat ik nog van heel vroeger had staan en via de headphone out heb aangesloten. Nog steeds een stuk beter dan de interne speakers.

Om uit te sluiten of dit een probleem is dat met enige externe hardware te maken heeft kan je ook:
1) Alles loskoppelen van je TV
2) TV aanzetten en een externe audio uitgang kiezen; als er niets aanhangt zal die zichzelf terug op interne speakers zetten en dat voorkomt nu net dit issue -- mogelijk doet hij dit ook als jij je receiver aan en uitzet?
3) TV uit en minuutje wachten
4) TV aan, het beschreven geluid zou al hoorbaar zijn voor je nog maar een eerste beeld op het scherm hebt.

• DON PAPA
  • Registratie: april 2009
  • Laatst online: 00:42

DON PAPA

Tweaker-fan

HoppyF schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 17:29:
[...]
Kun je eens uitleggen hoe je dat op de C9 heb gedaan, want ik zie deze optie nergens als je een shortcut wilt maken op de C9 ?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Die shortcuts zijn echt ideaal. Ik druk lang op 1 en de tv gaat naar NPO 1, lang op 2 naar Apple TV en lang op 3 naar Spotify. Vind dat echt een geweldige feature.

LG OLED55XB6  MacBook 12"  iPhone 12 Pro  Apple Watch Series 6  Apple TV 4K  AirPods  AirTag  AirPort Express

• Deleon78
THE_BASE schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 08:41:
Die shortcuts zijn echt ideaal. Ik druk lang op 1 en de tv gaat naar NPO 1, lang op 2 naar Apple TV en lang op 3 naar Spotify. Vind dat echt een geweldige feature.
Er vraagt net iemand boven je HOE dan :)

• NoepZor
PredatorBE schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 08:28:
[...]

Mijn TV is vorige week vervangen, nu bijna een week verder loopt die nog steeds goed. Mijn externe audio was een simpel 2.1 setje dat ik nog van heel vroeger had staan en via de headphone out heb aangesloten. Nog steeds een stuk beter dan de interne speakers.

Om uit te sluiten of dit een probleem is dat met enige externe hardware te maken heeft kan je ook:
1) Alles loskoppelen van je TV
2) TV aanzetten en een externe audio uitgang kiezen; als er niets aanhangt zal die zichzelf terug op interne speakers zetten en dat voorkomt nu net dit issue -- mogelijk doet hij dit ook als jij je receiver aan en uitzet?
3) TV uit en minuutje wachten
4) TV aan, het beschreven geluid zou al hoorbaar zijn voor je nog maar een eerste beeld op het scherm hebt.
Ik had de door mij genoemde volgorde net geprobeerd (TV aan, daarna receiver aan). Het was even stil maar het geluid kwam daarna wel weer terug na enige minuten. Toen vervolgens alles losgekoppeld. TV aangezet en hij bleef op extern HDMI Arc staan met het geluid.

Fragment van het geluid: https://sndup.net/9zz4

Ik denk dat ik maar eens contact opneem met de winkel.

• THE_BASE
  • Niet online
Deleon78 schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 08:45:
[...]

Er vraagt net iemand boven je HOE dan :)
En die persoon geeft ook aan dat het op een C9 niet ondersteunt wordt. ;)

Acties:
  • +3Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Niet online
THE_BASE schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 09:05:
[...]

En die persoon geeft ook aan dat het op een C9 niet ondersteunt wordt. ;)
de zijshortcuts niet, de cijfer shortcuts voor zenders, input en apps wel. Dat kan je instellen via lang op 0 drukken en dan toewijzen per cijfer.

• Millert
  • Registratie: februari 2009
  • Laatst online: 17:06

Zowel de genoemde Samsung als LG soundbar zijn 'beperkt' tot 4k60 doorvoer. Als je ook gebruik wilt maken van 4k/120 moet je de PS5 direct op de televisie aansluiten.
Ik vraag me af of je het kwaliteitsverschil in de audiostreams (lossless) met EARC kunt horen op een dergelijke soundbar. Anders kan je namelijk even goed kijken naar ARC soundbars wanneer je de PS5 direct op de televisie aansluit.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• PredatorBE
  • Registratie: februari 2012
  • Laatst online: 14-06 13:05
NoepZor schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 08:50:
[...]
Ik had de door mij genoemde volgorde net geprobeerd (TV aan, daarna receiver aan). Het was even stil maar het geluid kwam daarna wel weer terug na enige minuten. Toen vervolgens alles losgekoppeld. TV aangezet en hij bleef op extern HDMI Arc staan met het geluid.

Fragment van het geluid: https://sndup.net/9zz4

Ik denk dat ik maar eens contact opneem met de winkel.
Ja onmiskenbaar hetzelfde geluid, op de reddit thread die ik gelinked had in mijn eerste post zijn er verschillende dergelijke opnames te vinden. Als ik de reddit thread moet geloven doet LG hier wel eens moeilijk over maar dit is iets wat de winkel moet oplossen voor jou.

• Stuwie
  • Registratie: april 2010
  • Laatst online: 15-06 10:25
Ik heb zins een week een G1 65 inch hangen, bij lichte beelden zoals sneeuwlandschappen
vertoont het scherm een rode zweem aan de linkerkant wat over gaat naar een groene zweem aan de rechterkant, hebben hier meer mensen last van. De verkleuring is subtiel en moeilijk vast te leggen op een foto.

• NoepZor
PredatorBE schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 09:21:
[...]

Ja onmiskenbaar hetzelfde geluid, op de reddit thread die ik gelinked had in mijn eerste post zijn er verschillende dergelijke opnames te vinden. Als ik de reddit thread moet geloven doet LG hier wel eens moeilijk over maar dit is iets wat de winkel moet oplossen voor jou.
Net gebeld met de LG OLED care, kon liggen aan simplink (uitgezet en zelfde issue), aan de soort hdmi kabel (was niet aangesloten). Nu maar eens de TV uit fatsoen terugzetten naar fabrieksinstellingen en dan maar eens kijken of hij het dan nog doet (vermoedelijk wel). Hopelijk komen ze met een goede oplossing. Anders wil Smits de TV wel omruilen is aangegeven, maar ze wouden even de expertise van LG eerst hun ding laten doen.

Acties:
  • +1Henk 'm!
DON PAPA schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 08:28:
[...]

Kun je eens uitleggen hoe je dat op de C9 heb gedaan, want ik zie deze optie nergens als je een shortcut wilt maken op de C9 ?
Net even op mijn C9 gekeken maar daar werkt het niet…. :|
Uiteraard werkt het spraak commando: scherm uit! wel.

Misschien heb ik het bij mijn zoon gezien, hij geeft een GX.

Nog iets anders:
Voor de handige programmeurs onder ons kun je hier misschien wat mee.
https://webostv.developer.lge.com/

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Rembock
  • Registratie: maart 2013
  • Laatst online: 00:27

Rembock

Beh...

HoppyF schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 11:24:
[...]
Nog iets anders:
Voor de handige programmeurs onder ons kun je hier misschien wat mee.
https://webostv.developer.lge.com/
Je kunt hiermee alleen apps zoal Netflix/Prime/Youtube mee ontwikkelen m.b.v. HTML, CSS en Javascript.
Helaas is niet mogelijk om het interne menu van WebOS aan te passen, dan zou je waarschijnlijk moeten kijken naar WebOS open source edition en moet je TV geroot zijn.

[Voor 0% gewijzigd door Rembock op 03-06-2021 12:40. Reden: typo]

Rembock schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 12:30:
[...]

Je kunt hiermee alleen apps zoal Netflix/Prime/Youtube mee ontwikkelen m.b.v. HTML, CSS en Javascript.
Helaas is niet mogelijk om het interne menu van WebOS aan te passen, dan zou je waarschijnlijk moeten kijken naar WebOS open source edition en je TV moet je TV geroot zijn.
Nee, het eigen WebOS van de TV kun je niet aanpassen maar je kunt volgens mij wel zelf een script of app maken waarmee je commando’s naar je TV kunt laten sturen.
Dus ook om het scherm uit te zetten of iets anders aan te laten passen.

Pagina: 1 ... 396 ... 399 Laatste

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True