Acties:
  • +4 Henk 'm!

• J.oris
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 15:32
Sinds enkele weken hebben wij ook een LG OLED in huis, wij hebben gekozen voor de 55CX, gezien deze qua prijs erg interessant was. Komend vanaf een 32 inch Philips tv uit 2010 is dit echt een enorme upgrade, wat een beeld!

De tv is geplaatst in de zojuist aangebouwde erker, die voor erg veel licht in de woonkamer zorgt. Vooral ik was dus wel benieuwd of de tv wel helder genoeg zou zijn, er was nog enige twijfel of we voor bijvoorbeeld QLED zouden moeten gaan. Persoonlijk vind ik de helderheid ruim voldoende, overdag kun je prima tv kijken, maar je moet geen enorme bak licht van de tv verwachten.
Meestal kijken wij pas ‘s avonds tv, om deze reden is het toch de OLED geworden, het beeld komt echt prachtig naar voren in een iets donkere kamer.

De tv is opgehangen aan de muur met de OLED muurbeugel van Vogel’s (thin 546). Als je de kabelgeleider van de muurbeugel volgt blijft er nog maar een heel kort stukje kabel over, echt een domper dat de kabel niet afneembaar is gemaakt en te vervangen voor een langere…

De meegeleverde Magic Remote is ook echt geweldig, wel even moeten zoeken hoe je de STB van Solcon bedient. Het kastje is van Amino wat onder Entone valt, waardoor je als service Entone moet intikken. Na verschillende instellingen te hebben geprobeerd werkt het super, alle knoppen zijn bruikbaar :).

Over het algemeen zijn wij dus enorm blij met de tv!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HHvQhHHcKlQTEptelVArXebxyVY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YMjr9o50Q0luKzWsrBKeODbp.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!
SED schreef op zondag 30 mei 2021 @ 21:20:
Als een master volledig gelijkwaardig opgebouwd is dan kan dat logischer wijze niet kloppen vwb het aantal oleds per plaat!
Het aantal oleds per inch zal hetzelfde zijn, maar een 77 heeft dan meer oleds dan een 55.
Een master kan meerdere panelen bevatten van ongelijke grootte.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
J.oris schreef op zondag 30 mei 2021 @ 22:11:
Sinds enkele weken hebben wij ook een LG OLED in huis, wij hebben gekozen voor de 55CX, gezien deze qua prijs erg interessant was. Komend vanaf een 32 inch Philips tv uit 2010 is dit echt een enorme upgrade, wat een beeld!

De tv is geplaatst in de zojuist aangebouwde erker, die voor erg veel licht in de woonkamer zorgt. Vooral ik was dus wel benieuwd of de tv wel helder genoeg zou zijn, er was nog enige twijfel of we voor bijvoorbeeld QLED zouden moeten gaan. Persoonlijk vind ik de helderheid ruim voldoende, overdag kun je prima tv kijken, maar je moet geen enorme bak licht van de tv verwachten.
Meestal kijken wij pas ‘s avonds tv, om deze reden is het toch de OLED geworden, het beeld komt echt prachtig naar voren in een iets donkere kamer.

De tv is opgehangen aan de muur met de OLED muurbeugel van Vogel’s (thin 546). Als je de kabelgeleider van de muurbeugel volgt blijft er nog maar een heel kort stukje kabel over, echt een domper dat de kabel niet afneembaar is gemaakt en te vervangen voor een langere…

De meegeleverde Magic Remote is ook echt geweldig, wel even moeten zoeken hoe je de STB van Solcon bedient. Het kastje is van Amino wat onder Entone valt, waardoor je als service Entone moet intikken. Na verschillende instellingen te hebben geprobeerd werkt het super, alle knoppen zijn bruikbaar :).

[Afbeelding]
Mooi @J.oris ! :)
Veel ramen inderdaad, dus ook wel reflectie overdag neem ik aan.
Gebruik het ISF lichte kamer profiel anders overdag.
Wel Eco uitzetten.
Hier ook een erker maar kleiner formaat.
Met verticale lamellen dus eventueel dus een stukje dicht kunnen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deleon78
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 22:46
.

[ Voor 99% gewijzigd door Deleon78 op 26-07-2021 14:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrGizMo
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 16-09 19:37
DutchOwnage schreef op zondag 30 mei 2021 @ 19:14:
[...]

Gewoon goed omschreven, dat klinkt nog beter d:)b

Zijn er nog meer CX bezitters die nog op 3.21.18 firmware zitten? Sommige bezitters hebben inmiddels een 3.21.22 ontvangen. Het schijnt dat 3.21.21 bugged is?
Daar stond ie standaard uit de doos al op :) Dus zal nog wel ff wachten zijn met nieuwe update

Btw vraag in het algemeen. Hoe weet je dat de Pixel Refresher klaar is? (weet dat ie na 4 uur automatisch komt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DBreda
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 18-09 10:44
Verwachten jullie nog gekke deals voor het EK? Het is tijd om mijn Samsung tv uit 2012 te vervangen :O

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• J.oris
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 15:32
HoppyF schreef op zondag 30 mei 2021 @ 22:30:
[...]

Mooi @J.oris ! :)
Veel ramen inderdaad, dus ook wel reflectie overdag neem ik aan.
Gebruik het ISF lichte kamer profiel anders overdag.
Wel Eco uitzetten.
Hier ook een erker maar kleiner formaat.
Met verticale lamellen dus eventueel dus een stukje dicht kunnen.
Er is inderdaad enige reflectie, maar ik moet zeggen dat het heel erg meevalt, zeker als de tv aan staat. Wel hebben we gekeken naar direct zonlicht op de tv, maar aangezien het dak van de erker aan de buitenzijde enige oversteek heeft, komt dit (net) niet op het toestel zelf. Wel ga ik later in het jaar even kijken of dat nog steeds zo is als de zon wat lager komt te staan.
Er komt nog een plisségordijn of iets dergelijks voor de ramen, op dit moment is alles nog erg kaal.
De instelling ISF lichte kamer staat ingesteld en Eco staat ook uit d:)b

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrGizMo
J.oris schreef op zondag 30 mei 2021 @ 22:11:

[Afbeelding]
Ziet er echt prima uit d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SED
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-09 21:16

SED

HoppyF schreef op zondag 30 mei 2021 @ 22:25:
[...]

Een master kan meerdere panelen bevatten van ongelijke grootte.
Die stelling hebben we reeds gehad maar dat is geen antwoord.

Copyright and left by SED...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchOwnage
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 20:03
MrGizMo schreef op zondag 30 mei 2021 @ 22:44:
[...]

Btw vraag in het algemeen. Hoe weet je dat de Pixel Refresher klaar is? (weet dat ie na 4 uur automatisch komt)
Geen idee eigenlijk. Maar je kunt die gewoon onderbreken, dat maakt verder niet uit. Dan begint ie gewoon even opnieuw wanneer je de tv weer uit zet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deleon78
.

[ Voor 99% gewijzigd door Deleon78 op 26-07-2021 14:35 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SED

SED

@Deleon78 wat een vreemde reactie. Er is nergens hier verwezen naar wat jij beweert.
Maar dat kun je vast alsnog doen, aangezien jij het paraat hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrGizMo
DutchOwnage schreef op zondag 30 mei 2021 @ 23:35:
[...]

Geen idee eigenlijk. Maar je kunt die gewoon onderbreken, dat maakt verder niet uit. Dan begint ie gewoon even opnieuw wanneer je de tv weer uit zet.
Ja dat las ik ook. Maar zie eigenlijk nergens staan hoe je weet of ie bezig is of klaar ermee is.

Ik ben nog van de oude stempel en zet alles uit als ik naar bed ga :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
de 48" panelen worden toch gesneden uit de 77" 8k panelen? Dat was dacht ik de reden waarom je geen pixelverlies had.

edit: ik kan niet echt goede bronnen vinden. Maar het is geloof ik iets anders dan hierboven door mij gezegd. Het gaat om een bepaald print proces. De panelen zijn allemaal even groot, dus 55, 65 etc komen allemaal uit dezelfde glasplaat. Maar de oled technologie wordt daarop geprint (ik ben leek, dus de beschrijving is mijn interpretatie) en die kun je dus aanpassen naar gelang wat je uiteindelijk als resultaat wilt hebben.

---
Over die pixelrefresh. Beter om gewoon je TV op het net te laten tegenwoordig. Maar als je perse wilt zou je er een stroommeter tussen kunnen hangen. Pixelrefresh is plusminus 30 watt. Als die klaar is gaat die naar 0-1

[ Voor 39% gewijzigd door ArthurMorgan op 31-05-2021 07:28 ]

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aggie1
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 06-06-2022
HoppyF schreef op zondag 30 mei 2021 @ 15:58:
[...]

Vreemd dat mensen denken dat groter beter is….
Nogmaals, de kijkafstand telt, meer niet.
Nou ja, ook je budget want de prijs is ook bepalen.

Dan nog even de grootte.
Stel nu dat je je smartphone scherm net als kauwgom kon uitrekken naar vrijwel onbeperkte grootte en deze kon oprekken naar 65 of 77 inch.
Hoe denk je dat de kwaliteit van het beeld dat zou zijn, voor het gemak stellen we dat de helderheid gelijk blijft.
De resolutie wijzigt NIET, wel verandert de grootte van de pixels.
Ga je naar zeg maar 200 inch, dan kun je de pixels zo ongeveer beetpakken zo groot zijn ze.

Het is een raar voorbeeld maar zegt wel iets dat groter niet gelijk is aan beter.
Groter is alleen….. groter.
Je vergelijking met een smartphone snap ik niet helemaal?
Een telefoon moet ook nog handzaam zijn, een tv niet echt. Die hangt en blijft hangen volgens mij.

Als je muur ervoor geschikt is en je resolutie van je tv is geschikt voor je kijkafstand (een OLED 4K scherm van 65" is al scherp vanaf 2 meter) dan is het echt een kwestie van budget en persoonlijke voorkeur hoor.
Oh, ik vergeet ook nog wat je kijkgedrag is.
Als je enkel WNL en het Journaal kijkt dan ben je prima af met een 40 inch scherm.

Dus ja, het is afhankelijk van meedere factoren, daarbij was mijn 'size does matter' meer humoristisch bedoeld dan dat het daadwerkelijk hout snijd, maar dacht dat wel duidelijk was ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JLC7
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 14-01 06:46
DutchOwnage schreef op zondag 30 mei 2021 @ 19:08:
Ik zit me rot te zoeken op HDTV Test, Vincent Teoh heeft daar in het verleden een of meerdere malen vrij uitgebreid aandacht aan geschonken. Kan het betreffende item helaas even niet terugvinden.

Maar zoals hierboven beschreven wordt, klopt dat ook heel aardig.
Say no more. Mooi dat hij het lekker met hi tech tools uitlegt ;)

Ongeveer vanaf minuut 2

[ Voor 7% gewijzigd door JLC7 op 31-05-2021 08:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deleon78
.

[ Voor 111% gewijzigd door Deleon78 op 26-07-2021 14:35 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pwh53
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 18-07 11:49
[...]

Daar stond ie standaard uit de doos al op :) Dus zal nog wel ff wachten zijn met nieuwe update

[...]

als je de tv uitzet,hoor je na een paar minuten een soort klik

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• DeBolle
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:41

DeBolle

Volgens mij ligt dat anders

J.oris schreef op zondag 30 mei 2021 @ 23:03:
[...]
Wel ga ik later in het jaar even kijken of dat nog steeds zo is als de zon wat lager komt te staan.
Tot mijn eigen verbazing is de hoek van de zonnestand in de winter lager dan verwacht, vanaf half oktober schijnt de zon bij ons op een glazen tafel die het keurig reflecteert op de TV. Daarna vanaf half november de zon rechtstreeks op de TV en dat gaat zo door tot begin maart.

Omdat wij niet altijd denken aan het dicht doen van de luxaflex hebben we een andere oplossing bedacht - een kleurig stofje tot een hangend schermpje gemaakt en die voor de TV gehangen.
Vergeten we nu in de winter de zonwering een keer dan komt de zon niet verder dan het (lichtdichte) doek.

Overt smaak valt niet te twisten natuurlijk, wij vinden beter lijken dan het zwarte scherm - en je zou dessins of afbeeldingen kunnen wisselen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Vhmyr8EzAnw8pZ1f8-_Ga0T2qQo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nZSgtnkAvOs7XuJvVRGwoK8k.jpg?f=fotoalbum_large

Specs ... maar nog twee jaar zes maanden en dan weer 130!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@DeBolle leuke oplossing!

Om het helemaal af te maken zou je imo de tv eigenlijk op moeten hangen, dan ben je ook van die voet af en kan je het 'zwevende schilderij' ;) ook mooi verticaal centreren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Niet online
Leuke oplossing, Maar vraag me wel af of het echt nodig is. (better safe than sorry, dat uiteraard wel) maar de kracht van de zon van half oktober tot half maart is echt veel kleiner. De kans dat dat problemen oplevert is volgens mij in Nederland vrij klein.

Als je kijkt naar zonnepanelen, dan kunnen die nu als de zon echt schijnt bij mij 3kW opwekken, na half oktober ligt de max rond de 2kW, en in januari op 1.5. Dat gaat dus om piekopwek. de kracht van de zon is gewoon veel kleiner. Als je nu iets in de zon hebt liggen wordt dat gewoon heet. In de winter iets rechtstreeks in de zon hebben liggen verschilt bijna niet qua temperatuur met iets wat 30 cm verder uit de zon ligt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pwh53
https://nl.hardware.info/...e-gebruiksvriendelijkheid
webos 4 en 5 update

[ Voor 9% gewijzigd door pwh53 op 31-05-2021 10:36 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Major_ton
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 21:28
[...]

Dan nog even de grootte.
Stel nu dat je je smartphone scherm net als kauwgom kon uitrekken naar vrijwel onbeperkte grootte en deze kon oprekken naar 65 of 77 inch.
Hoe denk je dat de kwaliteit van het beeld dat zou zijn, voor het gemak stellen we dat de helderheid gelijk blijft.
De resolutie wijzigt NIET, wel verandert de grootte van de pixels.
Ga je naar zeg maar 200 inch, dan kun je de pixels zo ongeveer beetpakken zo groot zijn ze.

Het is een raar voorbeeld maar zegt wel iets dat groter niet gelijk is aan beter.
Groter is alleen….. groter.
Je vergeet hierbij (te makkelijk) het aspect dat de mens slim genoeg is om de grootte van een object te bepalen los van elke verhouding of (kijk)afstand. Een smartphone voor je neus houden geeft niet dezelfde impact als een 77" TV die op evenredige afstand staat waardoor de kijkhoek (FoV) gelijk is. Je weet namelijk dat die 77" TV een stuk groter is en dat speelt mee in de beleving.

Het is toch eigenlijk gek dat de grootte van een te kopen TV nog steeds een punt van discussie is. Het is namelijk geheel persoonlijk wat iemand mooi vindt! Je kan dat niet in een tabel proppen. Tuurlijk kan je kijken naar de ppi en hoe zich dit verhoudt tot de kijkafstand, maar hoe dat ervaren wordt zal per persoon verschillend zijn.

Don't feel bad for the suicidal cat. | Denon AVC-X4800H - JBL 4309 - Arendal 1723 S1 - LG 77G2 - LG 65B6 - Sony PS5 - Nintendo Switch 1 & 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lightning89
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 09:00
Hierboven ook al gezegd, ik krijg op de C9 een melding dat de browser niet ondersteunt wordt. Hetzelfde volgens mij op de CX en C1. Ik kon ook geen andere browsers downloaden klopt dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mucuracat
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 19-09 15:39
Lightning89 schreef op maandag 31 mei 2021 @ 11:16:
[...]

Hierboven ook al gezegd, ik krijg op de C9 een melding dat de browser niet ondersteunt wordt. Hetzelfde volgens mij op de CX en C1. Ik kon ook geen andere browsers downloaden klopt dat?
Misschien onderstaande update je 'probleem' oplost?

Sony W800i > HTC-TytnII > Samsung Omnia I900 > LG Optimus Black > HTC Desire > LG Nexus 4 > LG G2 > LG G4 > LG G5 > LG G6 (eu) > Oneplus 6 > Samsung s20+ > Pixel 7 Pro...

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Major_ton schreef op maandag 31 mei 2021 @ 11:03:
[...]

Je vergeet hierbij (te makkelijk) het aspect dat de mens slim genoeg is om de grootte van een object te bepalen los van elke verhouding of (kijk)afstand. Een smartphone voor je neus houden geeft niet dezelfde impact als een 77" TV die op evenredige afstand staat waardoor de kijkhoek (FoV) gelijk is. Je weet namelijk dat die 77" TV een stuk groter is en dat speelt mee in de beleving.

Het is toch eigenlijk gek dat de grootte van een te kopen TV nog steeds een punt van discussie is. Het is namelijk geheel persoonlijk wat iemand mooi vindt! Je kan dat niet in een tabel proppen. Tuurlijk kan je kijken naar de ppi en hoe zich dit verhoudt tot de kijkafstand, maar hoe dat ervaren wordt zal per persoon verschillend zijn.
De grootte van de TV is terugkerende vraag.
Er is dus een richtlijn die aangeeft wat de kijkafstand tov de grootte kan zijn.
Dit is dus geen WET en ook niet dat het zo MOET maar een advies.
Om persoonlijke redenen mag je daar dus rustig van afwijken.

Mijn voorbeeld van een smartphone uitrekken naar TV formaat is fictief maar alleen bedoeld om aan te geven dat je daarmee een gelijk aantal pixels behoudt en alleen de pixel grootte variabel is.
De panelen van smartphones en TV zijn uiteraard niet gelijk.
Misschien had ik een beter voorbeeld moeten verzinnen. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Major_ton
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 21:28
HoppyF schreef op maandag 31 mei 2021 @ 11:31:
[...]

De grootte van de TV is terugkerende vraag.
Er is dus een richtlijn die aangeeft wat de kijkafstand tov de grootte kan zijn.
Dit is dus geen WET en ook niet dat het zo MOET maar een advies.
Om persoonlijke redenen mag je daar dus rustig van afwijken.

Mijn voorbeeld van een smartphone uitrekken naar TV formaat is fictief maar alleen bedoeld om aan te geven dat je daarmee een gelijk aantal pixels behoudt en alleen de pixel grootte variabel is.
De panelen van smartphones en TV zijn uiteraard niet gelijk.
Misschien had ik een beter voorbeeld moeten verzinnen. ;)
Je hebt uiteraard gelijk dat bij een variabele schermgrootte maar met een gelijk aantal pixels, de pixels in grootte zullen veranderen (of de onderlingen afstand tussen de pixels varieert wat van invloed kan zijn op de helderheid van het display). Voor de scherpte van het beeld is de verhouding schermgrootte/kijkafstand wél valide, daar zit je helemaal goed. Het wordt pas subjectief bij de beleving en dat betekent natuurlijk niet dat we geen advies meer hoeven te geven, het kan alleen niet als absoluut bestempeld worden. Zo ver zitten we niet bij elkaar vandaan ;-)

Don't feel bad for the suicidal cat. | Denon AVC-X4800H - JBL 4309 - Arendal 1723 S1 - LG 77G2 - LG 65B6 - Sony PS5 - Nintendo Switch 1 & 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Niet online
HoppyF schreef op maandag 31 mei 2021 @ 11:34:
[...]

Nou, dat lijkt mij goed nieuws!
Discovery plus werkt in elk geval redelijk goed. Het is wat traag, maar afgezien daarvan zo snel geen problemen gehad. (begon wel met een inieminie scherm, maar dat is nu weg. Geen idee of ik dat opgelost heb via een instelling veranderen of dat dat na een paar seconden automatisch gebeurde.)

/edit: C9
/edit 2: bij 125% mooi beeldvullend menu

[ Voor 5% gewijzigd door ArthurMorgan op 31-05-2021 12:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 22:49
Lightning89 schreef op maandag 31 mei 2021 @ 11:16:
[...]

Hier same, ook al een update gedaan en niks geen verandering.
Denk dat ik toch wegga bij ziggo en dan eens ga kijken wat een goed alternatief is welke wel werkt met webOS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Niet online
. stomme comment van my -deleted-

[ Voor 92% gewijzigd door ArthurMorgan op 31-05-2021 12:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roffeltjes
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 15:49
[...]

Groter is beter is natuurlijk heel simpel te verklaren uit de gemiddelde kijkafstand in combi met wat mainstream wordt verkocht. Overigens stel ik niet zomaar dat iedereen zo'n gigaplaat moet ophangen voor een fijne beleving, ik zit zelf heel tevreden op bijna 3 meter van een 42" Plasma, wat ruim een meter te ver is voor de maat en resolutie (shrug).

- De kijkafstand bij een normale opstelling zal ergens tussen de 3 en 4 meter zitten. In theorie met 3.2 meter zit je "optimaal" met een 75"(4k), met 3.7 kijk je naar 86".

- Als je dat dan afzet tegen het meest verkochte model (55") dan is wel te begrijpen waarom "groter beter is", immer 65" zit je nog steeds niet te dichtbij en kijk je comfortabel , sterker nog, 75" zal meestal ook nog comfortabel kijken (maar dan gaat de TV waarschijnlijk wel heel erg de ruimte overheersen).

- Dichter op je scherm zitten is vaak lastig, want de meesten willen toch een salon tafel (wel zo praktisch) en daarom heen kunnen wandelen.

Dus ja, in de meest voorkomende gevallen zal groter "beter" zijn, waarin "beter" dus zit in een meer optimale en toch comfortabele kijkafstand/schermgrootte combi, juist omdat mensen bijna altijd een "te klein" scherm hebben( dus speling om groter te gaan). Kijkafstand is eigenlijk alleen bepalend hoe groot je kan gaan, het is zelden een variabele waar je mee wil spelen => Een 65" LCD zonder bezels zal mijn vrouw meer kunnen appreciëren dan dat ik de bank op één meter tachtig van onze plasma (met giga bezels) schuif en daar heeft ze natuurlijk helemaal gelijk in. :+

[ Voor 4% gewijzigd door roffeltjes op 31-05-2021 12:32 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
roffeltjes schreef op maandag 31 mei 2021 @ 12:25:
[...]

Groter is beter is natuurlijk heel simpel te verklaren uit de gemiddelde kijkafstand in combi met wat mainstream wordt verkocht. Overigens stel ik niet zomaar dat iedereen zo'n gigaplaat moet ophangen voor een fijne beleving, ik zit zelf heel tevreden op bijna 3 meter van een 42" Plasma, wat ruim een meter te ver is voor de maat en resolutie (shrug).

- De kijkafstand bij een normale opstelling zal ergens tussen de 3 en 4 meter zitten. In theorie met 3.2 meter zit je "optimaal" met een 75"(4k), met 3.7 kijk je naar 86".

- Als je dat dan afzet tegen het meest verkochte model (55") dan is wel te begrijpen waarom "groter beter is", immer 65" zit je nog steeds niet te dichtbij en kijk je comfortabel , sterker nog, 75" zal meestal ook nog comfortabel kijken (maar dan gaat de TV waarschijnlijk wel heel erg de ruimte overheersen).

- Dichter op je scherm zitten is vaak lastig, want de meesten willen toch een salon tafel (wel zo praktisch) en daarom heen kunnen wandelen.

Dus ja, in de meest voorkomende gevallen zal groter "beter" zijn, waarin "beter" dus zit in een meer optimale en toch comfortabele kijkafstand/schermgrootte combi, juist omdat mensen bijna altijd een "te klein" scherm hebben( dus speling om groter te gaan). Kijkafstand is eigenlijk alleen bepalend hoe groot je kan gaan, het is zelden een variabele waar je mee wil spelen => Een 65" LCD zonder bezels zal mijn vrouw meer kunnen appreciëren dan dat ik de bank op één meter tachtig van onze plasma (met giga bezels) schuif en daar heeft ze natuurlijk helemaal gelijk in. :+
Je noemt precies de situatie die ik hier heb. :)
Ik had ook een 42 inch plasma en zit op 3 meter.
Nu dus een 55 inch C9.
Optisch oogt deze inderdaad niet veel groter dan een Pana plasma.
De OLED heeft immers geen bezels maar de Pana wel en flink ook.
Zou er hier een 65 inch passen? Nee, niet echt want zo groot is onze huiskamer echt niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• roffeltjes
HoppyF schreef op maandag 31 mei 2021 @ 12:45:
[...]
Je noemt precies de situatie die ik hier heb. :)
Ik had ook een 42 inch plasma en zit op 3 meter.
Nu dus een 55 inch C9.
Optisch oogt deze inderdaad niet veel groter dan een Pana plasma.
De OLED heeft immers geen bezels maar de Pana wel en flink ook.
Toevallig net een 55"Sony voor mijn broer gekocht en opgehangen, mijn 42" Pana Plasma is fysiek 9cm smaller en 2 cm lager, dus je ogen bedriegen je niet, scheelt heel weinig. ;)
HoppyF schreef op maandag 31 mei 2021 @ 12:45:
[...]
Zou er hier een 65 inch passen? Nee, niet echt want zo groot is onze huiskamer echt niet.
Daarom was mijn "beter" ook tussen aanhalingstekens, er zijn meer factoren dan "optimale kijkafstand" :+

Ik ben dik tevreden met mijn 42" plasma, al begint het A-board een beetje spannend te worden; de HDMI aansluitingen gaan soms storen als je op en neer springt voor de tv (ik heb kinderen die graag springen). Als we vervangen wordt het wel wat groter, maar muurvullend zie ik ook niet zitten :+

[ Voor 31% gewijzigd door roffeltjes op 31-05-2021 13:01 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
roffeltjes schreef op maandag 31 mei 2021 @ 12:54:
[...]

Daarom was mijn "beter" ook tussen aanhalingstekens, er zijn meer factoren dan "optimale kijkafstand" :+

Ik ben dik tevreden met mijn 42" plasma, al begint het A-board een beetje spannend te worden; de HDMI aansluitingen gaan soms storen als je op en neer springt voor de tv (ik heb kinderen die graag springen). Als we vervangen wordt het wel wat groter, maar muurvullend zie ik ook niet zitten :+
Ik was ook tevreden over mijn plasma maar wilde na 10 jaar wel iets beters.
Nu dus 4K, OLED wat echt wel een verbetering is.
Geen seconde spijt van. Sterker nog, soms denk je ik had dit eerder moeten doen maar afscheid nemen van een nog goed werkende TV is ook weer zo wat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
roffeltjes schreef op maandag 31 mei 2021 @ 12:25:
[...]

Ik snap de vraag, want het blijft bij elke aanschaf van een tv weer een ding, maar het blijft net zo goed persoonlijk.

Wij zitten op 3,5 meter heerlijk naar 55" te kijken en willen niet groter. We hebben goede ogen en willen geen enorm scherm in de woonkamer. Uiteraard met de tijd ga je vanzelf naar de volgende stap: 65", maar dat zie je ook met schermen van smartphones, dat verschuift rustig mee qua grootte.

EV3 GT LR  iPhone 17 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Pro 2 & Max

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SED

SED

Deleon78 schreef op maandag 31 mei 2021 @ 08:35:
[...]

n en verwijzen naar het bestaan van bovenstaande filmpje en een t.net artikel waarin het besproken wordt.

(Het is inderdaad iets genuanceerder, maar het punt blijft)
Je begrijpt nog steeds het probleem niet.
Ik ken het filmpje ik verwijs in mijn eerste opmerking ook naar het gegeven dat oled schermen uit een substraatpaneel gesneden worden.
(zonder die term te gebruiken)
Daar zit echter het probleem niet!
De hierboven aangedragen optie dat de oleds na het snijden van het substraat opgeprint worden zou het raadsel verklaren.
Maar dat zou inhouden dat oleds pixels van een 77inch aanzienlijk groter zijn dan van ern 48inch.
Daar heb ik nog nooit iemand over gehoord.
Ik waardeer het dat je meedenkt, maar je begreep het probleem niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• roffeltjes
SED schreef op maandag 31 mei 2021 @ 13:48:
[...]
Maar dat zou inhouden dat oleds pixels van een 77inch aanzienlijk groter zijn dan van ern 48inch.
Daar heb ik nog nooit iemand over gehoord.
Eh, ja? Bij gelijkblijvende resolutie heeft een groter scherm grotere pixels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• belmonde
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 14:14
ArthurMorgan schreef op maandag 31 mei 2021 @ 06:46:
de 48" panelen worden toch gesneden uit de 77" 8k panelen? Dat was dacht ik de reden waarom je geen pixelverlies had.

edit: ik kan niet echt goede bronnen vinden. Maar het is geloof ik iets anders dan hierboven door mij gezegd. Het gaat om een bepaald print proces. De panelen zijn allemaal even groot, dus 55, 65 etc komen allemaal uit dezelfde glasplaat. Maar de oled technologie wordt daarop geprint (ik ben leek, dus de beschrijving is mijn interpretatie) en die kun je dus aanpassen naar gelang wat je uiteindelijk als resultaat wilt hebben.

---
Over die pixelrefresh. Beter om gewoon je TV op het net te laten tegenwoordig. Maar als je perse wilt zou je er een stroommeter tussen kunnen hangen. Pixelrefresh is plusminus 30 watt. Als die klaar is gaat die naar 0-1
PIXELREFRESH
En als je dat 1 keer dan weet/ziet.. Dan zal dat toch altijd hetzelfde zijn.. Zal toch een vaste programmering zijn.. Tv uit.. En na 5 minuten beginnen.. en dan zoveel minuten later klaar.. Dus iemand moet dat toch uitgevogeld hebben.
Ik kan op mijn philips zien hoeveel uur de tv gedraaid heeft na laatste pixelrefresh of start van tv aan zetten... en het aantal keer dat de tv gepixel-refreshed heeft.. Zou het kunnen testen ,.. maarrr.. ja.. moet ik een paar keer gokken om na 1 miuten of 20 of 25 of 30 minuten de tv weer aan te zetten.. zou beter zijn als de fabrikant dit aangeeft..
Panasonic heeft een led lampje zeggen ze die kleur aangeeft...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• roffeltjes
THE_BASE schreef op maandag 31 mei 2021 @ 13:28:
[...]
Wij zitten op 3,5 meter heerlijk naar 55" te kijken en willen niet groter. We hebben goede ogen en willen geen enorm scherm in de woonkamer.
Ik geloof helemaal dat je heerlijk kijkt, niks mis met die opstelling. De meesten van ons willen gewoon niet een enorme plaat in de kamer (dus jay voor kleine bezels!). En ja, het is hartstikke persoonlijk! Ik voel me ook niet bekocht met 42", al zou ik op de helft van de afstand moeten zitten om het verschil tussen 720p en 1080p te zien :+

Op zich heeft het niets te maken met je ogen, ook jij zal op die afstand "net geen" 1080p kunnen zien tenzij je Golf prof Lasik ogen hebt. Resolutie wordt gewoon nogal overtrokken (niet voor niets dat vrijwel iedereen een "te kleine" tv heeft). En als je wat verder zit is upscaling van standaard content ook niet zo kritisch, dus dat is helemaal niet zo gek, zeker omdat bijna alles wordt geupscaled of matige kwaliteit is (bandbreedte is schaars).

Bij 8k moet je zo ongeveer in je scherm kruipen ;)

Trouwens leuk experimentje, ik heb mijn laptop net zo ver gehouden zodat ik hetzelfde blikveld had als mijn tv, dat is ongeveer 3x zover als dat je normaal zit te werken achter een laptop. Dus op een laptop ga je dingen als retina inderdaad wel zien.

[ Voor 21% gewijzigd door roffeltjes op 31-05-2021 14:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchOwnage
Zojuist heb ik hier FW 3.21.21 voor de 65CX geïnstalleerd.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
roffeltjes schreef op maandag 31 mei 2021 @ 14:10:
[...]
Resolutie wordt gewoon nogal overtrokken (niet voor niets dat vrijwel iedereen een "te kleine" tv heeft). En als je wat verder zit is upscaling van standaard content ook niet zo kritisch, dus dat is helemaal niet zo gek, zeker omdat bijna alles wordt geupscaled of matige kwaliteit is (bandbreedte is schaars).

Bij 8k moet je zo ongeveer in je scherm kruipen ;)
Klopt, resolutie is al lang het probleem niet meer en 8k een zinloze (maar onvermijdelijke) stap in de evolutie van de panelen.

Contrast (/ lichtopbrengst), kleurbereik (beter: kleurvolume), uniformiteit, bewegingsscherpte en (non-) reflectiviteit des te meer, om er maar een paar te noemen.

Maar de discussie over formaat gaat ook helemaal niet over resolutie (extreme gevallen daargelaten). Het gaat gewoon om hoeveel procent van je blikveld het beeld moet omvatten, naar je persoonlijke smaak.

[ Voor 11% gewijzigd door Cap op 31-05-2021 14:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SED

SED

Niet helemaal. De pixel density van een 55 is hoger dan een 77. De discussie over het snijden van de panelen geeft dat ook duidelijk aan.
Of zoals deze reviewer stelde. Bij 77 zal 8k een zichtbare verbetering op leveren.
YouTube: 77" LG CX C10 OLED VS 55" CX C10 OLED! PIXEL DENSITY AND DOES THE LI...

[ Voor 8% gewijzigd door SED op 31-05-2021 14:32 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• roffeltjes
Cap schreef op maandag 31 mei 2021 @ 14:23:
[...]

Klopt, resolutie is al lang het probleem niet meer en 8k een zinloze (maar onvermijdelijke) stap in de evolutie van de panelen.

Contrast (/ lichtopbrengst), kleurbereik (beter: kleurvolume), uniformiteit, bewegingsscherpte en (non-) reflectiviteit des te meer, om er maar een paar te noemen.
Jep, horses for courses, bij een telefoon/laptop ligt dat accent toch net even anders (stilstaande elementen en heel dicht met je snufferd erboven op)
Maar de discussie over formaat gaat ook helemaal niet over resolutie (extreme gevallen daargelaten). Het gaat gewoon om hoeveel procent van je blikveld het beeld moet omvatten, naar je persoonlijke smaak.
Ja, niet voor niets dat kijkafstand-tabellen tegenwoordig gerichts zijn op blikveld vullend. Maar ook dat is voor veel mensen veel te wild (voor mij ook).

Neemt niet weg dat een wat groter scherm vaak prima werkt, juist omdat we relatief klein kiezen. Dus vandaar dat "neem een maatje groter" niet een heel gek advies is. De marge naar oncomfortabel is in de meeste gevallen vrij ruim.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• roffeltjes
SED schreef op maandag 31 mei 2021 @ 14:31:

Of zoals deze reviewer stelde. Bij 77 zal 8k een zichtbare verbetering op leveren.
Die test is flauwekul, hij zet de schermen vlak naast elkaar en gaat dan filmen.

- als je dichtbij genoeg bent om 4k resolutie te kunnen onderscheiden zal 2x zo groot inderdaad wat blokkiger worden. Maar je zit voor 8k bij die 75"echt dik binnen de FOV (rubbernecking).
- FOV van een camera is niet die van een mens, dus het is heel lastig om de opstelling te beoordelen.

Het bewijs zit hem dan ook in het eten van de pudding. De meeste content heeft een bit rate waarbij 1080p heel mooi is en waarbij 4k content meestal ergens fors wordt geknepen. Als je dat op 8k zet ga je elke artifact die al in de stream zit vergroten en je introduceert dan ook nog eens extrapolatie van UHD naar 8k.

Als je mij gaat vertellen dat 8k dan zichtbaar beter is dan 4k heb je toch heel goede argumenten nodig :+

En daarom is het helemaal niet erg om wat verder van je scherm te zitten, zie je ook wat minder artifacten ;)

[ Voor 5% gewijzigd door roffeltjes op 31-05-2021 14:57 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SED

SED

Testen met ongewenste resultaten zijn meestal flauwekul :)
Maar los van persoonlijke voorkeur heeft hij natuurlijk wel een punt.
Of dat doorslaggevend is bepaal je gelukkig helemaal zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lightning89
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 09:00
mucuracat schreef op maandag 31 mei 2021 @ 11:29:
[...]

Misschien onderstaande update je 'probleem' oplost?

[...]
Ik hoop het, keep you updated!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
SED schreef op maandag 31 mei 2021 @ 14:31:
Niet helemaal. De pixel density van een 55 is hoger dan een 77. De discussie over het snijden van de panelen geeft dat ook duidelijk aan.
YouTube: 77" LG CX C10 OLED VS 55" CX C10 OLED! PIXEL DENSITY AND DOES THE LI...
Dat dekte ik dus af met mijn voorlaatste zin "extreme gevallen daargelaten". Een heel groot scherm van heel erg dichtbij én kijken naar quasi non-existent 8k materiaal. Wat mij betreft een extreem geval. :)

En dan nog kan je je sterk afvragen of niet andere zaken dan die resolutie de weergave meer beperken (antwoord met de huidige stand van de techniek: ja ;)).

Met het statement zinloze stap doelde ik erop dat er a.) teveel andere beperkende factoren zijn in de paneel/weergavetechniek b.) de stap van 4k naar 8k eigenlijk veel te klein is om het erg merkbaar te maken, ze moeten eigenlijk meteen naar een nog veel hogere resolutie maar ook daar is de techniek nog niet rijp voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wybob
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 23-11-2023
DutchOwnage schreef op maandag 31 mei 2021 @ 14:16:
Zojuist heb ik hier FW 3.21.21 voor de 65CX geïnstalleerd.
patch notes ergens van? Deze is vanmorgen ook gepusht door LG op mijn CX48.

Op de LG site niets terug te vinden (zelfs geen officiële firmware downloads meer)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchOwnage
Wybob schreef op maandag 31 mei 2021 @ 16:22:
[...]

patch notes ergens van? Deze is vanmorgen ook gepusht door LG op mijn CX48.

Op de LG site niets terug te vinden (zelfs geen officiële firmware downloads meer)
Klopt. Dat is sinds een paar dagen verdwenen om een of andere reden. Wat je wel kunt doen is even een andere regio selecteren op de LG site, wellicht dat daar de release nog wel staat inclusief de patchnotes.

Heb die wel gelezen een tijdje terug. Wat mij is bijgebleven was dat ze de connection issues op HDMI4 hadden aangepakt. Had daar zelf ook een keer last van gehad.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• SED

SED

03.21.21

Changes ⓐ Improved HDMI4 no signal occurrence (03.00.35)

Ⓑ Improved HDMI No signal issue in eARC On state (03.00.45)

Ⓒ Some bug fixes (03.00.60)

-Improved power off when connected to certain set -tops- Improved noise generation when transferring iPhone video to TV with Airplay app-Improved volume reduction phenomenon when set-top box volume is set to low (1~2)-Improved screen saver execution error

-Improved the occurrence of pop-up text that needs to be initialized for Bluetooth service

Ⓓ New model name added_OLED55_65_77CXFNA

Ⓔ Improved that certain eARC equipment operates as ARC (03.00.70)

Ⓔ Improved lip sync distortion when using voice mode, output mode, and magic remote control voice recognition button / video noise improvement when switching IP channels (03.00.75)

Reddit.
Op youtube ook diverse hits.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deleon78
.

[ Voor 100% gewijzigd door Deleon78 op 26-07-2021 14:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roffeltjes
SED schreef op maandag 31 mei 2021 @ 15:24:
Testen met ongewenste resultaten zijn meestal flauwekul :)
Ik heb geen paard in deze race, maar dat de test flauwekul is, snap jij toch ook?

1. Wat is de testopstelling?
2. Welke camera gebruikt hij? Welke hoek (FOV)?
3. Welke afstanden? (Around ten feet is vaag)
4. Welke content?
Maar los van persoonlijke voorkeur heeft hij natuurlijk wel een punt.
Hoezo? Welk punt?
Of dat doorslaggevend is bepaal je gelukkig helemaal zelf.
Het ding van een goede test is dat het data levert die je kan analyseren. In dit geval zie je iemand met een handycam (?) een betoog houden over een onbekende opstelling over een punt wat op zijn zachtst gezegd *zeer dubieus is*.

Nogmaals, dat een 55" kleinere pixels heeft dan een 75 "is totaal logisch... dat als je dan heel dichtbij staat het kleinere scherm scherper is is dan ook volkomen logisch. Maar dat hij dan met een handycam rondloopt in een donkere ruimte en aangeeft dat hij op "about ten feet" de verschillen in scherpte ziet is hilarisch :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wybob
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 23-11-2023
DutchOwnage schreef op maandag 31 mei 2021 @ 16:27:
[...]

Klopt. Dat is sinds een paar dagen verdwenen om een of andere reden. Wat je wel kunt doen is even een andere regio selecteren op de LG site, wellicht dat daar de release nog wel staat inclusief de patchnotes.

Heb die wel gelezen een tijdje terug. Wat mij is bijgebleven was dat ze de connection issues op HDMI4 hadden aangepakt. Had daar zelf ook een keer last van gehad.
op UK en FR ook niet meer te vinden, volgens mij gans Europa niet meer. Op de US site wel, veel wijzer gaan we er niet van worden :)

1. Improvement
1) Software update contains minor bug fixes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SED

SED

@roffeltjes misschien ern idee om de andere testen van hem te bekijken over dit onderwerp.
In het kort: hij (edit: vooruit "meent" te zien) ziet op 10 feet een duidelijk verschil in scherpte tussen 77 en 55 inch scherm.
Is inderdaad niet wereldschokkend en zelfs voorspelbaar. Al lijk jij daar moeite mee te hebben. So be it.. Ik ga zijn mening niet verdedigen maar haal hem aan als voorbeeld van verschillen door pixel density.

[ Voor 3% gewijzigd door SED op 31-05-2021 18:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simone96
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 22:00
Vandaag de LG OLED65CX6LA binnengekregen. Had hem samen met mijn vriend heel voorzichtig geïnstalleerd (had een aantal unboxing videos gekeken van te voren). Maar lijkt erop dat we een DOA hebben gekregen. Ik had hem aangesloten en aangezet maar het enige wat ik te zien krijg is helemaal rechts in het beeld een witte verticale streep en na 1 seconden valt de tv weer uit (en hoor je ook zo'n tok van dat die uit is gegaan). Verder zit er rechts onderin een soort oranjeachtige kras (hebben het scherm daar ook niet vast gepakt). Coolblue gebeld en krijgen morgen een nieuwe, hopelijk werkt die wel goed.

https://imgur.com/a/xxmoapT

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• roffeltjes
SED schreef op maandag 31 mei 2021 @ 18:24:
@roffeltjes misschien ern idee om de andere testen van hem te bekijken over dit onderwerp.
In het kort: hij (edit: vooruit "meent" te zien) ziet op 10 feet een duidelijk verschil in scherpte tussen 77 en 55 inch scherm.
Is inderdaad niet wereldschokkend en zelfs voorspelbaar. Al lijk jij daar moeite mee te hebben. So be it.. Ik ga zijn mening niet verdedigen maar haal hem aan als voorbeeld van verschillen door pixel density.
Ik geloof dat je het niet helemaal volgt. Het is niet dat "ik" moeite heb met deze "test", het is omdat experts unaniem zeggen dat dit niet klopt. En ja, een ongeverifieerde test net een handycam in de kelder is voor mij dan niet genoeg reden om dan maar te denken dat deze ene man het opeens beter weet.

For a person with 20/20 vision, while sitting 10 feet away, one would need about a 75-inch display-diagonal for HD, 120-inch for 4K, and a whopping 280 inches for 8K to be able to distinguish the resolution!

The optimal distances for viewing 8K screens are ridiculously short. For example, the optimal distance for a 65” screen is two feet. That’s close enough to reach out and touch for many people. Moving up to a 75” screen lets you move back another six inches. Nobody is going to sit that close to a screen that size even if they could arrange their viewing area so it was possible. Many people sit roughly nine feet away from their TV. You’d need between a 275” and 280” 8K screen to push the optimal viewing distance out to nine feet.

Ik kan nog meerdere artikelen oplepelen die aangeven dat de kijkafstand voor 8k belachelijk klein is. Net zoals je op 10 feet niet meer het detailniveau op een 55"4k tv ziet. Ook niet met 20/20 lasik ogen :+

Voor de rest, let's agree to disagree, jij gelooft de man in de kelder, ik ga voor de experts.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DutchOwnage
Simone96 schreef op maandag 31 mei 2021 @ 18:42:
Vandaag de LG OLED65CX6LA binnengekregen. Had hem samen met mijn vriend heel voorzichtig geïnstalleerd (had een aantal unboxing videos gekeken van te voren). Maar lijkt erop dat we een DOA hebben gekregen. Ik had hem aangesloten en aangezet maar het enige wat ik te zien krijg is helemaal rechts in het beeld een witte verticale streep en na 1 seconden valt de tv weer uit (en hoor je ook zo'n tok van dat die uit is gegaan). Verder zit er rechts onderin een soort oranjeachtige kras (hebben het scherm daar ook niet vast gepakt). Coolblue gebeld en krijgen morgen een nieuwe, hopelijk werkt die wel goed.

https://imgur.com/a/xxmoapT
Altijd super vervelend een DOA. Maar morgen al weer een nieuwe, komt goed hoor d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SED

SED

@roffeltjes leuk je links, maar het gaat helemaal niet over 8k.
Hij heeft het over een 77 4k en een 55 4k verschil.
Maar de soep. Etc..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20:37
Vandaag ook 03.21.21 ontvangen op m’n 65CX.

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrGizMo
pwh53 schreef op maandag 31 mei 2021 @ 08:47:
[...]

[...]

als je de tv uitzet,hoor je na een paar minuten een soort klik
Hmmn hoor wel een klik als ik hem uit zet idd maar die zal het wel niet zijn :P

Wel jammer dat wij niet kunnen zien hoeveel uur dat ding aan heeft gestaan
DeBolle schreef op maandag 31 mei 2021 @ 09:20:
[...]

Tot mijn eigen verbazing is de hoek van de zonnestand in de winter lager dan verwacht, vanaf half oktober schijnt de zon bij ons op een glazen tafel die het keurig reflecteert op de TV. Daarna vanaf half november de zon rechtstreeks op de TV en dat gaat zo door tot begin maart.

Omdat wij niet altijd denken aan het dicht doen van de luxaflex hebben we een andere oplossing bedacht - een kleurig stofje tot een hangend schermpje gemaakt en die voor de TV gehangen.
Vergeten we nu in de winter de zonwering een keer dan komt de zon niet verder dan het (lichtdichte) doek.

Overt smaak valt niet te twisten natuurlijk, wij vinden beter lijken dan het zwarte scherm - en je zou dessins of afbeeldingen kunnen wisselen.

[Afbeelding]
Dit moet naar Etsy ;)

[ Voor 13% gewijzigd door MrGizMo op 31-05-2021 23:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
kennyboy55 schreef op zondag 30 mei 2021 @ 08:58:
[...]

Dit vertrouw ik dus totaal niet, verkoop door amawinkel. Geen reviews, bestaat pas net, vreemde website, KvK gevestigd in woonhuis met 1 medewerker. Iemand hier ervaring mee? Dezelfde shop heeft ook de CX en BX modellen sterk in de aanbieding. Maar deze producten kan je alleen via bol.com plaza kopen en niet eens via hun website. Mijn alarmbellen gaan hier af, too good to be true.
Klopt. Enkele uren erna stonden alle artikelen van deze winkel op niet leverbaar en de winkel is sinds gisteren in zijn geheel verdwenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TTommie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 00:24

TTommie

Het leven is een pijpkaneel...

Ik heb een 55 inch G1, en die heeft de vreemde nuk dat bij het opstarten die vertoont dat de IR-blaster is aangesloten. Dan na 5 seconden komt die erachter dat niet zo is, en daar krijg je dan ook weer een melding over. Dit proces kan die soms twee keer herhalen en dan ben je ervanaf tot de volgende keer dat je de TV weer aanzet.

Ik had dit eerst weg gezet als software bug, maar begin me er nu wel een beetje aan te storen en vraag mij af of het niet wellicht een hardware issue is. Zijn er meer mensen die dit vreemde verschijnsel ervaren?

Mr. T.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:36
@TTommie klinkt als hardware issue, sluiting in de aansluiting van de IR blaster wellicht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MilesD.
  • Laatst online: 19:02
TTommie schreef op dinsdag 1 juni 2021 @ 08:31:
Ik heb een 55 inch G1, en die heeft de vreemde nuk dat bij het opstarten die vertoont dat de IR-blaster is aangesloten. Dan na 5 seconden komt die erachter dat niet zo is, en daar krijg je dan ook weer een melding over. Dit proces kan die soms twee keer herhalen en dan ben je ervanaf tot de volgende keer dat je de TV weer aanzet.

Ik had dit eerst weg gezet als software bug, maar begin me er nu wel een beetje aan te storen en vraag mij af of het niet wellicht een hardware issue is. Zijn er meer mensen die dit vreemde verschijnsel ervaren?
Dit herken ik niet op de G1….

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TTommie

TTommie

CyBeRSPiN schreef op dinsdag 1 juni 2021 @ 08:38:
@TTommie klinkt als hardware issue, sluiting in de aansluiting van de IR blaster wellicht?
Ja, zoiets zat ik ook aan te denken. Maar het vreemde is dan toch dat die het maar 1 of 2 keer doet en dan is het klaar. Dan zou ik weer verwachten dat het probleem continue aanwezig zou zijn...

Wellicht toch maar eens contact opnemen met de verkopende partij. Kijken wat het idee van hen is.

Mr. T.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
Rivanov schreef op maandag 31 mei 2021 @ 19:42:
Vandaag ook 03.21.21 ontvangen op m’n 65CX.
Had ik gister ook en vanochtend 03.21.22

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MilesD.
  • Laatst online: 19:02
TTommie schreef op dinsdag 1 juni 2021 @ 08:42:
[...]

Ja, zoiets zat ik ook aan te denken. Maar het vreemde is dan toch dat die het maar 1 of 2 keer doet en dan is het klaar. Dan zou ik weer verwachten dat het probleem continue aanwezig zou zijn...

Wellicht toch maar eens contact opnemen met de verkopende partij. Kijken wat het idee van hen is.
Denk even resetten, krijg je ook te horen van de verkopende partij..logisch toch :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TTommie

TTommie

MilesD. schreef op dinsdag 1 juni 2021 @ 08:45:
[...]

Denk even resetten, krijg je ook te horen van de verkopende partij..logisch toch :+
Fijne vent. :'( :'(

Mr. T.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchOwnage
kneusteun schreef op dinsdag 1 juni 2021 @ 08:44:
[...]

Ah beter .22 komt er dus ook aan in NL.

Edit: 3.21.22 hier ook geïnstalleerd.

[ Voor 9% gewijzigd door DutchOwnage op 01-06-2021 10:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mouse_NL
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 29-08 02:56
Collega's

Wellicht een rare vraag, als volgend. ik game met name op mijn TV Thans nog een Sony Bravia KD-43XD8305. Nu heb ik, als gelukkige een PS5. Ik lees overal dat je dan beter kan overgaan naar een TV van LG. Het formaat van maximaal 48 - 50 inch kan ik in mijn ruimte op zolder gebruiken,

Nu zit ik met een dilemma, ik game alleen op de TV (weinig TV of streaming etc).

ik zit dan met de volgende keuze:

- LG 49NANO866NA (LCD), want ik game alleen maar op de TV en die TV kan ook de features van de PS5 benutten (waaronder 120 FPS);
- of meteen high end naar OLED te gaan en dan de LG C1 48 aan te schaffen of een afgeprijsde LG OLED48CX6LB te kopen?

Uiteraard ligt het prijsverschil ver uit elkaar, maar als ik beelden zie dan is OLED een forse stap uit LCD. Hoe zit het met het inbranden (ook ergens gelezen) van een OLED, want in de weekenden willen we wel eens een uur of 10 achter elkaar gamen. Is dat ook nog een probleem of zijn de nieuwe TV's hier thans beter bestand tegen. Wellicht iemand die mij op weg kan helpen een keuze te maken.

Iphone 5 -- eerste Iphone

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wren
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 22:26
Mouse_NL schreef op dinsdag 1 juni 2021 @ 10:18:
Collega's

Wellicht een rare vraag, als volgend. ik game met name op mijn TV Thans nog een Sony Bravia KD-43XD8305. Nu heb ik, als gelukkige een PS5. Ik lees overal dat je dan beter kan overgaan naar een TV van LG. Het formaat van maximaal 48 - 50 inch kan ik in mijn ruimte op zolder gebruiken,

Nu zit ik met een dilemma, ik game alleen op de TV (weinig TV of streaming etc).

ik zit dan met de volgende keuze:

- LG 49NANO866NA (LCD), want ik game alleen maar op de TV en die TV kan ook de features van de PS5 benutten (waaronder 120 FPS);
- of meteen high end naar OLED te gaan en dan de LG C1 48 aan te schaffen of een afgeprijsde LG OLED48CX6LB te kopen?

Uiteraard ligt het prijsverschil ver uit elkaar, maar als ik beelden zie dan is OLED een forse stap uit LCD. Hoe zit het met het inbranden (ook ergens gelezen) van een OLED, want in de weekenden willen we wel eens een uur of 10 achter elkaar gamen. Is dat ook nog een probleem of zijn de nieuwe TV's hier thans beter bestand tegen. Wellicht iemand die mij op weg kan helpen een keuze te maken.
Je zit hier in het OLED topic dus de meeste meningen die je hier zal krijgen zullen neigen naar OLED. Deze is ook superieur aan in ieder geval de LCD's van LG. Response time van oled's is ook goed. Let wel, menig gamer waardeert zichzelf als een pro e-sport speler en denkt dat een response time van < 0.00000001ms bij hem/haar past. Dat is natuurlijk niet zo.

Wat inbranden betreft verwijs ik je wel naar het grote rode vak in dit topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mouse_NL
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 29-08 02:56
Wren schreef op dinsdag 1 juni 2021 @ 10:43:
[...]

Je zit hier in het OLED topic dus de meeste meningen die je hier zal krijgen zullen neigen naar OLED. Deze is ook superieur aan in ieder geval de LCD's van LG. Response time van oled's is ook goed. Let wel, menig gamer waardeert zichzelf als een pro e-sport speler en denkt dat een response time van < 0.00000001ms bij hem/haar past. Dat is natuurlijk niet zo.

Helemaal gelijk ik heb er een streep doorheen gehaald, sorry excuses.
Maar zou je dan kiezen als je voor OLED gaat naar de CX of de C1. In mijn beleving doe ik dus te weinig om dan meteen ook nog 200 - 300 euro hoger te gaan zitten.

[ Voor 10% gewijzigd door Mouse_NL op 01-06-2021 10:53 ]

Iphone 5 -- eerste Iphone

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wren
Mouse_NL schreef op dinsdag 1 juni 2021 @ 10:49:
[...]

Helemaal gelijk ik heb er een streep doorheen gehaald, sorry excuses. Zou jij ook naar OLED eerder neigen?
Zeker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20:37
kneusteun schreef op dinsdag 1 juni 2021 @ 08:44:
[...]

.22 alweer?!

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zebby
  • Laatst online: 19-09 13:06
Wren schreef op dinsdag 1 juni 2021 @ 10:43:
[...]

Nu zit er natuurlijk een fors verschil tussen <1ms (gaming monitoren) en 8-40ms (range die ik heb gezien bij TV's). Ik heb helaas nog geen OLED mogen ervaren, maar ben wel aan het rondneuzen, vandaar dat ik hier kijk (LG G1 heeft momenteel de voorkeur na eerste verlagingen).
Met de G1 zit je op 10-13ms, dat is nét merkbaar, maar ik vermoed niet genoeg om echt storend te zijn.

Ik heb een tijdje gespeeld op mijn TV met de game modus uit, had ie zelf gedaan, daar zat gevoelsmatig gewoon een seconde tussen, zo irritant. Heeft niks met pro te maken, maar dat kan de ervaring echt vernietigen. Ik zou voor een game tv nooit iets kopen met meer dan 20ms.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wren
Zebby schreef op dinsdag 1 juni 2021 @ 10:59:
[...]

Nu zit er natuurlijk een fors verschil tussen <1ms (gaming monitoren) en 8-40ms (range die ik heb gezien bij TV's). Ik heb helaas nog geen OLED mogen ervaren, maar ben wel aan het rondneuzen, vandaar dat ik hier kijk (LG G1 heeft momenteel de voorkeur na eerste verlagingen).
Met de G1 zit je op 10-13ms, dat is nét merkbaar, maar ik vermoed niet genoeg om echt storend te zijn.

Ik heb een tijdje gespeeld op mijn TV met de game modus uit, had ie zelf gedaan, daar zat gevoelsmatig gewoon een seconde tussen, zo irritant. Heeft niks met pro te maken, maar dat kan de ervaring echt vernietigen. Ik zou voor een game tv nooit iets kopen met meer dan 20ms.
volgens de review van Tweakers zit je met de G1 (en wellicht ook de C1)mogelijk op 5-6 ms maar 10-13 ms hoort iig ook al bij de laagste input lags onder de tv's

Dit is bij de cx ongeveer hetzelfde dus als je voornamelijk wil gamen zou ik die 200-300 euro in mijn zak houden en hiervoor gaan ipv een C1.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Simone96
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 22:00
We zijn een dag en een TV verder maar godzijdank werkt deze wel :)

Cat for scale zullen we maar zeggen:
https://imgur.com/a/W5f9c0d

[ Voor 8% gewijzigd door Simone96 op 01-06-2021 11:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zebby
  • Laatst online: 19-09 13:06
Wren schreef op dinsdag 1 juni 2021 @ 11:08:
[...]

volgens de review van Tweakers zit je met de G1 (en wellicht ook de C1)mogelijk op 5-6 ms maar 10-13 ms hoort iig ook al bij de laagste input lags onder de tv's

Dit is bij de cx ongeveer hetzelfde dus als je voornamelijk wil gamen zou ik die 200-300 euro in mijn zak houden en hiervoor gaan ipv een C1.
Voor mij is het 90% Netflix/Plex, 10% gamen, dus de G1 lijkt me mooi, het is maar wat je er aan wilt uitgeven. Ik wacht sowieso nog wat prijsdalingen af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
Zal wel een fix zijn voor iets van .21, want die kreeg ik gisteravond en vanochtend meteen .22

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Batsu
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 08-01-2022
Simone96 schreef op dinsdag 1 juni 2021 @ 11:33:
We zijn een dag en een TV verder maar godzijdank werkt deze wel :)

Cat for scale zullen we maar zeggen:
https://imgur.com/a/W5f9c0d
Die van ons vindt de pointer erg interessant, let er maar mee op;-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DutchOwnage
Batsu schreef op dinsdag 1 juni 2021 @ 12:18:
[...]

Die van ons vindt de pointer erg interessant, let er maar mee op;-)
Die van mij ook. Natuurdocu's op een 65" trouwens ook _O- :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lodo
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 11-11-2023
Ik heb een C7, maar nu ik over wil stappen op 4K gamen loop ik tegen een probleem aan. Om de een of andere reden is er geen steam link app, want enorm pauper is voor een tv van deze prijs categorie. ik heb wel een steam link maar die werkt alleen op 1080.

Ik heb niet zoveel zin om een nvidia shield aan te gaan schaffen, nogal duur, dan kan je net zo goed een console halen.

Dus ik was benieuwd of er nog andere mogelijkheden resteren, anders sla ik de volgende LG maar over voor mijn volgende televisie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjotr22
  • Laatst online: 13-09 17:13
Vandaag krijg ik de G1 geleverd
Zit de handleiding te lezen en snep niet goed hoe dit opgevat moet worden.
Gebruik een stevig touw om de oogbouten en muursteunen aan elkaar te bevestigen.
Zorg ervoor dat het touw horizontaal loopt aan het platte oppervlak
Een touw? Moet ik een touw gebruiken om dat ding op te hangen? En daarna zeker vastlijmen met prit?
Kan iemand hier een licht op schijnen? Wordt zeer gewaardeerd!

Verder nog leuke tips om de G1 ervaring (kom van pana plasma af) meteen goed af te trappen?. zal iig mijn bevindingen delen tav de inputlag. Plasma heeft natuurlijk 0,00001 respons, benieuwd hoe de Oled op dat vlak is. @Mouse_NL : Plasma te koop met lage input lag, ga je er toch 3"op vooruit :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekke-gerrit
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 19-09 17:16
Pjotr22 schreef op dinsdag 1 juni 2021 @ 13:09:
Gebruik een stevig touw om de oogbouten en muursteunen aan elkaar te bevestigen.
Een touw? Moet ik een touw gebruiken om dat ding op te hangen? En daarna zeker vastlijmen met prit?

Verder nog leuke tips om de G1 ervaring (kom van pana plasma af) meteen goed af te trappen?. zal iig mijn bevindingen delen tav de inputlag. Plasma heeft natuurlijk 0,00001 respons, benieuwd hoe de Oled op dat vlak is. @Mouse_NL : Plasma te koop met lage input lag, ga je er toch 3"op vooruit :-)
Ik heb geen G1, maar was wel bezig met het uitzoeken hoe een G model geplaatst wordt en kwam deze youtube video tegen
YouTube: How to install your Gallery OLED

Laden doe je met je zonnepanelen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phyc
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 19-09 13:20

Wat ze waarschijnlijk bedoelen (google translate ofzo..) zijn de plakstripjes uit het filmpje van gekke gerrit. Zonder die dingen is het vrij lastig om de ogen aan de TV, op te lijnen met de muurbeugel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
  • Laatst online: 22:12
Lodo schreef op dinsdag 1 juni 2021 @ 12:58:
Ik heb een C7, maar nu ik over wil stappen op 4K gamen loop ik tegen een probleem aan. Om de een of andere reden is er geen steam link app, want enorm pauper is voor een tv van deze prijs categorie. ik heb wel een steam link maar die werkt alleen op 1080.

Ik heb niet zoveel zin om een nvidia shield aan te gaan schaffen, nogal duur, dan kan je net zo goed een console halen.

Dus ik was benieuwd of er nog andere mogelijkheden resteren, anders sla ik de volgende LG maar over voor mijn volgende televisie.
met steam link staat je PC aan toch? Heb je toevallig een Nvidia kaart?
Zo ja, dan zou je Moonlight kunnen proberen. Geen idee of daar een app voor is op je LG, maar ik had stabielere games via Moonlight dan de Steam Link (zowel de app als het dedicated kastje).

Verder moet je denk ik bij Valve aankloppen. Die maken de app, LG niet :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrGizMo
Denk typ foutje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Millert
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 21:20
Nee hoor, zojuist ook geïnstalleerd.

EV Hyundai Ioniq Electric 28 kWh | PV Oost 2960Wp / West 2560Wp | Thuisbatterij 1Komma5 17,2 kWh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wren
Waah schreef op dinsdag 1 juni 2021 @ 13:39:
[...]

Zo ja, dan zou je Moonlight kunnen proberen. Geen idee of daar een app voor is op je LG, maar ik had stabielere games via Moonlight dan de Steam Link (zowel de app als het dedicated kastje).

Precies,waarom zou het pauper zijn van LG als zij de app niet maken...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• andries98
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 19-09 18:58
Plasma heeft natuurlijk 0,00001 respons, benieuwd hoe de Oled op dat vlak is. @Mouse_NL : Plasma te koop met lage input lag, ga je er toch 3"op vooruit :-)
Mag hopen dat dat grapje is... de manier van input meten is niet eenduidig en is in de loop van de jaren veranderd maar plasma komt niet eens in de buurt van de 1ms op dezelfde manier gemeten. Ook logisch als je bedenkt dat plasma "nabrand", vandaar dat motion bij lage fps zo mooi is op plasma :)
Wat ik zo snel kon vinden zitten ze op 16+ (vt50, maar lees ook over dat er eigenlijk bijna niks onder 30 zit) over het algemeen ;)

[ Voor 4% gewijzigd door andries98 op 01-06-2021 14:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SED

SED

@Waah en anderen.
Snel petitie tekenen dan.
https://www.change.org/p/...pp-support-for-lg-s-webos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deleon78
Nm

[ Voor 99% gewijzigd door Deleon78 op 01-06-2021 14:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lodo
Waah schreef op dinsdag 1 juni 2021 @ 13:39:
[...]

Wren schreef op dinsdag 1 juni 2021 @ 14:09:
[...]

Precies,waarom zou het pauper zijn van LG als zij de app niet maken...
Omdat zij perse hun gare WebOS willen pushen, als je dat zo graag wilt zorg dan ook dat het compatibel is zoals andere merken wel doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pwh53

staat als sinds de b6 in elke handleiding,kan in theorie,maar nog nooit in al die jaren iemand zien doen,slaat ook nergens op,en bij een g1 al helemaal niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Waah
Lodo schreef op dinsdag 1 juni 2021 @ 14:39:
[...]

[...]

Omdat zij perse hun gare WebOS willen pushen, als je dat zo graag wilt zorg dan ook dat het compatibel is zoals andere merken wel doen.
Volgens mij was LG OS één van de eerste moderne smart-platformen... En ondersteunen ze (in NL) ook bijna alle gangbare apps wel. Volgens mij doet enkel Android TV dat beter, wat niet vreemd is aangezien men toch al een Android-app maakt vaak.

Feit blijft: Valve beslist waar ze een app voor schrijven. LG kan geen Steam Link schrijven :+ Misschien kunnen ze er een zak geld tegenaan smijten. Maar daar houd het wel op.

Maar kijk eens naar Moonlight ;-)

[ Voor 14% gewijzigd door Waah op 01-06-2021 14:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lodo
Waah schreef op dinsdag 1 juni 2021 @ 14:42:
[...]

Volgens mij was LG OS één van de eerste moderne smart-platformen... En ondersteunen ze (in NL) ook bijna alle gangbare apps wel. Volgens mij doet enkel Android TV dat beter, wat niet vreemd is aangezien men toch al een Android-app maakt vaak.

Feit blijft: Valve beslist waar ze een app voor schrijven. LG kan geen Steam Link schrijven :+ Misschien kunnen ze er een zak geld tegenaan smijten. Maar daar houd het wel op.

Maar kijk eens naar Moonlight ;-)
Ik heb AMD.

Je hebt het achterstevoren. LG moet voldoen aan de standaard waar de rest ook aan voldoet. Waarom zou iedereen zich moeten aanpassen aan LG? Dit is hetzelfde gezeik als met proprietary charging ports etc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wren
Lodo schreef op dinsdag 1 juni 2021 @ 14:55:
[...]

Ik heb AMD.

Je hebt het achterstevoren. LG moet voldoen aan de standaard waar de rest ook aan voldoet. Waarom zou iedereen zich moeten aanpassen aan LG? Dit is hetzelfde gezeik als met proprietary charging ports etc
Ok.,wat je wil, LG stom! ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Waah
Lodo schreef op dinsdag 1 juni 2021 @ 14:55:
[...]

Ik heb AMD.

Welke standaard? :+
Android TV werkt heel anders als Tizen... Wat weer anders is als Android TV, wat weer anders is als LG OS...
Er ís geen standaard. Net als dat er géén standaard is voor apps op je telefoon. Er zijn enkel 2 grote spelers (Apple en Android). Maar er is géén standaard. 8)7

Daarom kiezen app-makers dus voor welke platformen ze willen ontwikkelen. Android TV en Apple TV lijken zekerheidjes. LG wordt meestal ook ondersteund. Samsung ook, maar wel iets minder.... Dat is een keuze.

Het enige wat LG moet doen is lang genoeg de TV's van updates voorzien van LG OS en zorgen dat oudere apps gewoon blijven werken. That is it. Voor de rest moet je écht bij Valve zijn. Die kiezen ervoor dat LG OS een te kleine markt is.

[ Voor 26% gewijzigd door Waah op 01-06-2021 14:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lodo
Waah schreef op dinsdag 1 juni 2021 @ 14:57:
[...]

Welke standaard? :+
Android TV werkt heel anders als Tizen... Wat weer anders is als Android TV, wat weer anders is als LG OS...
Er ís geen standaard. Net als dat er géén standaard is voor apps op je telefoon. Er zijn enkel 2 grote spelers (Apple en Android). Maar er is géén standaard. 8)7

Daarom kiezen app-makers dus voor welke platformen ze willen ontwikkelen. Android TV en Apple TV lijken zekerheidjes. LG wordt meestal ook ondersteund. Samsung ook, maar wel iets minder.... Dat is een keuze.

Het enige wat LG moet doen is lang genoeg de TV's van updates voorzien van LG OS en zorgen dat oudere apps gewoon blijven werken. That is it. Voor de rest moet je écht bij Valve zijn. Die kiezen ervoor dat LG OS een te kleine markt is.
Nogmaals, misschien moet je jezelf dan niet in een niche duwen, maar gewoon een oplossing kiezen die een brede ondersteuning heeft.

Als ik nu zelf een elektrische auto ontwerp met een of ander aftandse laad verbinding en ik ga eisen dat alle laadpalen aangepast moeten worden dan is dat raar, dan is het voor de hand liggend dat ik gewoon de bestaande oplossing pak.

Maar dit is de laatste keer dat ik dit uitleg, je kan een paard naar het water leiden..
Pagina: 1 ... 395 ... 568 Laatste

Let op:
Indien je vragen hebt over inbranden bij OLED televisies, gebruik dan eerst even de zoekfunctie. Dit onderwerp is namelijk al regelmatig uitgebreid besproken.
Zie ook D vd V in "[LG OLED] Ervaringen & Discussie" Datzelfde geldt voor vragen over stekkers.

🔍 Inbranden: [LG OLED] Ervaringen & Discussie
🔎 Stekkers: [LG OLED] Ervaringen & Discussie

Goede aanbieding gezien of nodig? Check OLED Televisies aanbiedingen- & kortingscodetopic
Vragen/opmerkingen over de LG Cashback Actie? Daarvoor kan je terecht in [LG OLED] cashback topic

Discussies over welke (HDMI)-kabels te gebruiken kan in Zilveren HIFI-kabels gesmeed door elfen bij maanlicht #6.