Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benny
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 02-09 20:37
CyBeRSPiN schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 20:03:
Audio delay met de ingebouwde YouTube app was voor mij echt niet te doen. Muziekvideo waarin je een drummer ziet, dan valt 200+ms wel echt op.. Zit gewoon echt compleet naast de maat.
Ook met Amazon Prime vaker fout dan goed. Het is dus niet alleen Xbox/PS5 gerelateerd.
Het is alsof ze een bepaalde standaard gewoon niet goed implementeren. Met ARC (voor eARC) had je ook al lipsync info die de receiver kon gebruiken om te corrigeren. Werkte altijd prima, en nu met de Thenaudio Sharc ertussen ook.
Hoop dat de "fix" (als die er al zou zijn) in de nieuwe 11 (C1/G1) serie ook voor de 10 serie (BX/CX/GX) komt.
Als er een fix komt voor de 10 serie ben ik wel behoorlijk in de aap gelogeerd. Deze 65CX voor hele leuke prijs kunnen krijgen. Maar betwijfel of er na al die jaren dat dit probleem blijkbaar al bestaat nog een fix gaat komen. Ik ga nog wel ff door met m’n 55C7 wat zeker ook geen verkeerde TV is en kijk later wel weer naar een mooie 65” zonder gezeik met audio.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rotinomm
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 20-09 08:51
Heb sinds een week of 3 /4 een Cx55” in huis.

Echter ervaar ik sinds vandaag wat issues.
Vanmiddag is plots het geluid weg gevallen.
Na sound bar aan en uit kwam het geluid niet terug. Eenmaal tv aan en uit was het geluid terug?

Nu in de avond is binnen het uur de tv 3x automatisch van kanaal geswitcht.. telkens gaat hij naar hdmi 3?

Er zit enkel op hmdi 1 (xbox)
En kanaal 2 (soundsbar)

Voor de rest heb ik geen aansluitingen..

Iemand toevallig bekend met dit probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deleon78
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 22:46
.

[ Voor 97% gewijzigd door Deleon78 op 26-07-2021 14:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Ik mag mijn 55B6V gratis omruilen voor een refurbished 55C7, vanwege wat problemen. Bijna gelijk ja gezegd, totdat ik begreep dat ik ook andere alternatieven kan voorstellen voor een ander aanbod.

Het lijkt mij geen slecht idee om bv een nieuw (2021?) model voor te stellen. Zal meerprijs vast waard zijn qua kijkervaring en garantie.

Ik heb even snel gezocht en zag de A1, C1 en G1. A1 kan ik geloof ik beter over slaan en G1 moet plat aan de muur en dat komt ook niet uit omdat er nog stopcontacten en een lichtknop achter de tv zit. Dus ik denk dan aan de C1. Zal ik de meerwaarde hiervan merken of kan ik beter voor een ander model gaan? Ik zie door de bomen het bos niet meer namelijk. TV zal voornamelijk voor Netflix en YouTube gebruikt worden (via Chromecast Ultra) en verder niet op gegamed worden.

Ik dacht trouwens om een Vogel's Thin 546 draaibare muurbeugel te nemen, omdat bank gezien de locatie niet geheel recht voor de tv zit. Dan kan ik indien gewenst de tv toch nog een beetje draaien. Platte muurbeugel leek mij het mooist, maar ben ik bang dat de (balkon)lichtknop lastig/niet bereikbaar zal zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JL.com
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 10-12-2024
Verwijderd schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 14:32:
[...]

Dat had ik dus andersom :) Heb je bekabeld al geprobeerd om het uit te sluiten? Ik had namelijk met bekabeling 70 en draadloos 240.
Jep, helaas geen beter resultaat. Tevens al wat gezocht op internet en quick start uitgezet, ook zonder verbetert resultaat helaas.

Snelheid van Netflix / YT is via m’n Xbox series X wel prima (ook draadloos en pal naast tv). Nadeel hiervan is dat wanneer ik Netflix aanzet op de Xbox de HDR modus continue aan blijft staan, ook bij niet HDR content. Denk vanwege de input die de tv herkent bij de console.

Is dat uit te zetten? Anders zou het internetprobleem niet meer uitmaken namelijk, kijk ik gewoon verder op de Xbox.

www.jordyleenders.com

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Millert
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 21:20
Ryan1981 schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 17:41:
Ok zojuist gecontroleerd en HDMI deep color staat aan en instant game response uit.

Maar mijn NUC blijft aangeven dat mijn TV geen HDR mogelijkheden heeft:

[Afbeelding]
[Afbeelding]

Misschien zijn de UHD 600 graphics van mijn intel nuc niet in staat dit door te geven ofzo, geen ramp maar wel jammer.
De UHD 600 ondersteunt geen HDR. https://www.ghacks.net/20...ds-hdr-streaming-support/
Only processors with Intel UHD Graphics 620 and Intel HD Graphics 620 (and better) support 4K HDR streaming after installation of the driver. These graphics chips are relatively new, and found only in Kaby Lake, Kaby Lake Refresh, and Coffee Lake (Core I-7000 and Core I-8000) chipsets.
HDR ondersteuning vanaf de UHD 620. https://www.intel.com/con...aphics_TechWhitePaper.pdf
7th Gen Intel Core processor platforms (formerly codenamed Kaby Lake) is the first
Intel integrated graphics platform to support HDR.

EV Hyundai Ioniq Electric 28 kWh | PV Oost 2960Wp / West 2560Wp | Thuisbatterij 1Komma5 17,2 kWh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hotzenwalder
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 05-09 16:14
Hoe zou de webbrowser moeten werken op een LG G1? Als ik de webbrowser start zie ik een lege adresbalk en een aantal voorkeursites, maar ik kan verder helemaal niets, geen cursor, geen input, niks... lijkt wel of hij meteen vastloopt. Wat gaat hier fout?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saving
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 19-04 01:56
@Hotzenwalder Probeer eens te scrollen met de het scroll wheel op je remote. Als het goed is komt je cursor dan tevoorschijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten810
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22:52
Maarten810 schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 12:19:
Vandaag firmware 03.21.21 via automatische update binnengekomen op mijn 48" CX.
Enkel melding over minor software improvements.
Gisteren al een update ontvangen en vandaag weer nu versie 03.21.22
De iteraties worden steeds kleiner, iemand enig idee wat er nu veranderd is?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
xileS schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 01:55:
Ik mag mijn 55B6V gratis omruilen voor een refurbished 55C7, vanwege wat problemen. Bijna gelijk ja gezegd, totdat ik begreep dat ik ook andere alternatieven kan voorstellen voor een ander aanbod.

Het lijkt mij geen slecht idee om bv een nieuw (2021?) model voor te stellen. Zal meerprijs vast waard zijn qua kijkervaring en garantie.

Ik heb even snel gezocht en zag de A1, C1 en G1. A1 kan ik geloof ik beter over slaan en G1 moet plat aan de muur en dat komt ook niet uit omdat er nog stopcontacten en een lichtknop achter de tv zit. Dus ik denk dan aan de C1. Zal ik de meerwaarde hiervan merken of kan ik beter voor een ander model gaan? Ik zie door de bomen het bos niet meer namelijk. TV zal voornamelijk voor Netflix en YouTube gebruikt worden (via Chromecast Ultra) en verder niet op gegamed worden.

Ik dacht trouwens om een Vogel's Thin 546 draaibare muurbeugel te nemen, omdat bank gezien de locatie niet geheel recht voor de tv zit. Dan kan ik indien gewenst de tv toch nog een beetje draaien. Platte muurbeugel leek mij het mooist, maar ben ik bang dat de (balkon)lichtknop lastig/niet bereikbaar zal zijn.
Van een B6 naar een CX of C1 zou een verbetering zijn.
Je hebt alleen geen DTS.
Gebruik je dit niet dan is het wel een upgrade.
Weet niet wat je extra moet gaan betalen, hangt er vanaf wat men je kan aanbieden.
De C1 zal relatief duur zijn maar een CX is ook prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• |sWORDs|
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18-09 18:41

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Maarten810 schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 12:35:
[...]

Gisteren al een update ontvangen en vandaag weer nu versie 03.21.22
De iteraties worden steeds kleiner, iemand enig idee wat er nu veranderd is?
Op de WX is het 03.21.18 en geen updates beschikbaar.

Te Koop:24 Core Intel Upgradeset

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenvde89
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 20-09 11:19
Millert schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 17:12:
Zit op de 1 na laatste firmware, kreeg gisteren een update melding maar heb die weg geklikt. Als ik nu controleer vindt hij geen update.
Dit heb ik dus ook. Was even bezig en wou later installeren. Maar nu is de update dus weg en/of niet te vinden 8)7

Apple MacBook Pro | Apple iPhone 15 Pro | Apple AirPods Pro | Xbox Series X | LG OLED55CX6LA | Sonos Arc + 2x Sonos Play:1

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• andries98
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 19-09 18:58
Jeroenvde89 schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 13:35:
[...]

Dit heb ik dus ook. Was even bezig en wou later installeren. Maar nu is de update dus weg en/of niet te vinden 8)7
Gebeurd wel vaker helaas, heeft te maken met hoe LG zijn updates uitbrengt (in fases, niet overal/iedereen tegelijk).
Heel soms helpt meerdere keren checken maar meestal is het gewoon wachten. Meestal duurt het enkele dagen maar heel soms ook wel 2 weken als je pech hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiduz
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 13-07 16:27
misschien een stomme vraag, maae ik heb een sony htxt1 glazen soundbar, waar je je tv boven opzet, die is 72 cm breed, nu zie ik dat de lg cx 55 inch een flinke standaard heeft en die schijnt 90cm breed te zijn.

Dan zou die dus 9cm uitsteken aan beide kanten, staat de tv dan wankel of zitren de rubbertjes eronder meer in het midden van de standaard?

CPU: I5 6600K - Cooler: Noctua NH-D15S - RAM: 8GB Kingston HyperX Fury Black - GFX: GFX: MSI RTX 2070 Super - SSD: 250GB Samsung 850 Evo - Case: CoolerMaster CM Storm Stryker - PSU: Corsair RM750i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jesha
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 08-09 08:49
xileS schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 01:55:

Ik denk persoonlijk dat je beter voor de refurbished kan inruilen. Als je nog een nieuwe tv wilt apart kopen want ze zullen je waarschijnlijk geen echte inruilprijs aanbieden. Je kan namelijk voor 1250 al een C1 krijgen bij hofma en ik denk niet dat ze je een scherpere prijs zullen bieden met inruil bij waar je m vandaan hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackie Moon
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 13-07-2022
Secret LG C1 "Hack" to Unlock G1 OLED Evo Brightness - Should You Do It?

YouTube: Secret LG C1 "Hack" to Unlock G1 OLED Evo Brightness - Should You Do...

Dat wordt volgend jaar toch een C1 kopen ipv een CX, gewoon omdat ik dan de mogelijkheid heb (ná de garantie periode) 😀

LG statement over de 'hack':

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_fnFIXtsaw8Y0WOyY80VofiWtdc=/800x/filters:strip_exif()/f/image/BX1aSL9qCyGCWzZTyqgfENKz.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18:53

remco_k

een cassettebandje was genoeg

Benny schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 20:21:
[...]
Als er een fix komt voor de 10 serie ben ik wel behoorlijk in de aap gelogeerd. Deze 65CX voor hele leuke prijs kunnen krijgen. Maar betwijfel of er na al die jaren dat dit probleem blijkbaar al bestaat nog een fix gaat komen. Ik ga nog wel ff door met m’n 55C7 wat zeker ook geen verkeerde TV is en kijk later wel weer naar een mooie 65” zonder gezeik met audio.
Die fix gaat er niet komen. Ik heb veelvuldig contact met LG gehad, Coolblue 2x en CE repair 3x over de vloer gehad. LG erkent het probleem al niet eens (bleef het probleem maar van zich afschuiven), ondanks alle bewijzen die ik ze heb gevoerd. Medewerkers van CE repair en Coolblue zagen het probleem wel meteen. Heb geprobeerd via hen bij LG voor elkaar te krijgen dat erkenning er kwam. Maar dat erkennen, is nooit gebeurd en zullen ze m.i. nooit doen, omdat ze na erkenning het probleem ook moeten oplossen. En dat is denk ik waar het echte probleem zit: Ze hebben blijkbaar een fundamenteel probleem wat ze niet even met een software update op kunnen lossen.

Het is te triest voor woorden. De C9 was mijn eerste LG tv en meteen de laatste.
Dus ja, nogmaals: draai om, loop weg, kijk niet meer achterom. Want je hebt grote kans dat als je dat niet doet, er grote spijt van kunt krijgen.

Alles kan stuk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MilesD.
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 19:02
Softwareversie 03.11.19 zojuist binnen op de G1

Onbekend hoe of wat….

[ Voor 21% gewijzigd door MilesD. op 27-05-2021 08:14 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!
remco_k schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 00:40:
[...]

Die fix gaat er niet komen. Ik heb veelvuldig contact met LG gehad, Coolblue 2x en CE repair 3x over de vloer gehad. LG erkent het probleem al niet eens (bleef het probleem maar van zich afschuiven), ondanks alle bewijzen die ik ze heb gevoerd. Medewerkers van CE repair en Coolblue zagen het probleem wel meteen. Heb geprobeerd via hen bij LG voor elkaar te krijgen dat erkenning er kwam. Maar dat erkennen, is nooit gebeurd en zullen ze m.i. nooit doen, omdat ze na erkenning het probleem ook moeten oplossen. En dat is denk ik waar het echte probleem zit: Ze hebben blijkbaar een fundamenteel probleem wat ze niet even met een software update op kunnen lossen.

Het is te triest voor woorden. De C9 was mijn eerste LG tv en meteen de laatste.
Dus ja, nogmaals: draai om, loop weg, kijk niet meer achterom. Want je hebt grote kans dat als je dat niet doet, er grote spijt van kunt krijgen.
Je geeft JOUW ervaring weer met je TV en LG.
Jij hebt een probleem ervaren en dat is ook bij reparaties gezien.
Dat wil nog niet zeggen dat IEDEREEN met het zelfde model TV ook een probleem heeft.
Gelukkig niet.
Blijft natuurlijk vreemd waarom de één wel een probleem heeft en de ander niet.
De oorzaak daarvan zou LG wel moeten onderzoeken want nu blijft het gissen waardoor dit veroorzaakt wordt.
Een algeheel probleem lijkt het niet te zijn omdat er dan wereldwijd tienduizenden klachten zouden moeten zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BraxNL
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 17-08 22:47
HoppyF schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 09:32:
[...]

Je geeft JOUW ervaring weer met je TV en LG.
Jij hebt een probleem ervaren en dat is ook bij reparaties gezien.
Dat wil nog niet zeggen dat IEDEREEN met het zelfde model TV ook een probleem heeft.
Gelukkig niet.
Blijft natuurlijk vreemd waarom de één wel een probleem heeft en de ander niet.
De oorzaak daarvan zou LG wel moeten onderzoeken want nu blijft het gissen waardoor dit veroorzaakt wordt.
Een algeheel probleem lijkt het niet te zijn omdat er dan wereldwijd tienduizenden klachten zouden moeten zijn.
Alle modellen van voor 2021 hebben dit probleem. Dat is geen kwestie van ervaring, dat is hoe het feitelijk is. Dat is ook de reden dat LG het weigert te erkennen (ik herken het verhaal volledig, ging bij mij precies hetzelfde in mijn contacten met LG wat maandenlang heeft geduurd tot ik het onlangs dus zat was en bij de verkoper omruiling voor een 2021 model heb verzocht, het is echt beschamend hoe de LG klantenservice constant het probleem voor zich uit bleef schuiven), dit is een gigantische fabrieksfout wat eigenlijk zou moeten leiden tot een mass recall. LG gokt er echter duidelijk op dat de meeste mensen het niet merken, pas merken als de garantie is verlopen of simpelweg de moeite niet willen nemen om het aan te kaarten. Die paar procent die dat wel doet, die nemen ze dan maar op de koop toe.

Die klachten zijn er overigens ook in grote getallen, zie reddit, lg's eigen forum, avsforum, avforum en ga zo maar door. Er wordt massaal over geklaagd en dat al jaren.

[ Voor 5% gewijzigd door BraxNL op 27-05-2021 11:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
BraxNL schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 11:14:
[...]

Alle modellen van voor 2021 hebben dit probleem. Dat is geen kwestie van ervaring, dat is hoe het feitelijk is. Dat is ook de reden dat LG het weigert te erkennen (ik herken het verhaal volledig, ging bij mij precies hetzelfde in mijn contacten met LG wat maandenlang heeft geduurd tot ik het onlangs dus zat was en bij de verkoper omruiling voor een 2021 model heb verzocht, het is echt beschamend hoe de LG klantenservice constant het probleem voor zich uit bleef schuiven), dit is een gigantische fabrieksfout wat eigenlijk zou moeten leiden tot een mass recall. LG gokt er echter duidelijk op dat de meeste mensen het niet merken, pas merken als de garantie is verlopen of simpelweg de moeite niet willen nemen om het aan te kaarten. Die paar procent die dat wel doet, die nemen ze dan maar op de koop toe.

Die klachten zijn er overigens ook in grote getallen, zie reddit, lg's eigen forum, avsforum, avforum en ga zo maar door. Er wordt massaal over geklaagd en dat al jaren.
Ok, dus je zegt dat de 2021 modellen geen problemen hebben met audio delay’s?
De C1, G1 enz.
Dat zou bijzonder zijn tov voorgaande modellen omdat ze grotendeels dezelfde hardware hebben.
Uitgezonderd modellen van 2018 en ouder want die hebben geen HDMI 2.1 en wijken daarom wel af.

Een grote fabrikant als LG gokt niet, zo werkt dat niet.
Garantie is niet alleen beperkt tot twee jaar maar geldt veel langer.
Zeker als er sprake is van een structureel probleem.
Op forums als genoemd en ook hier, tref je vaker gemelde problemen aan.
Logisch want iemand die een goed werkende TV heeft gaat dit niet in ieder forum melden.
Dat geeft dus een vertekend beeld.
Ondanks dat kan er nog steeds een probleem zijn en moet dat hoe dan ook opgelost worden door de fabrikant ook al betekent dit wellicht een omruil naar een nieuw model.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Heel precies zegt ie dat alle modellen vóór 2021 het probleem hebben en doet hij geen uitspraak over de 2021 modellen (wellicht omdat het daarvan nog niet duidelijk is of om een andere reden).

Ik kan uit ervaring zeggen dat er inderdaad sync issues zijn bij modellen van afgelopen jaren, gewoon in stereo met de ingebouwde speakers op zowel mijn C8 als C9. Een paar mensen waaronder ik hebben het hier in dit topic al duidelijk gemaakt, o.a. ikzelf hier en hier voor de C9 maar mijn C8 is weinig beter.

Of het voor élk LG OLED exemplaar van de afgelopen jaren geldt (en in welke mate) is een discussie waar je nooit uit gaat komen tenzij een organisatie een grote, diverse batch hierop test en de resultaten publiceert. Maar ik durf wel te stellen dat LG het niet zo heel nauw neemt met de lip sync. In mijn optiek moet dat gewoon echt op orde zijn, welke bron je ook speelt. Technisch is dat gewoon mogelijk.

Het lastige is dat het ten eerste van het gebruik afhangt (welke apps / bronnen gebruik je) en ten tweede ook nog door veel mensen pas opgemerkt wordt als het sync issue extreem is, waar anderen het veel sneller merken. Zo heb ik HoppyF eerder zien zeggen dat bij hem een Youtube testvideo minder dan 100ms verschil gaf en dat dat wat hem betreft acceptabel is. Anderen kunnen daar weer heel anders over denken en alles boven de 50ms volkomen onacceptabel vinden.

Ik denk dat we op dit gebied wel kunnen stellen: het "ik ervaar geen problemen" is onvoldoende bewijs dat de lip sync op orde is, daarvoor is wel iets meer nodig. :)

Ik vind de bijna 150ms verschil op de interne speakers bij gebruik van de Youtube app niet te harden en dus volkomen onacceptabel, maar gelukkig kijk ik zelf zelden Youtube filmpjes op mijn tv.

Storender vind ik dat itt met andere schermen in huis er met de verschillende tv ontvangers die ik heb nog steeds een delay van c.a. 30ms via HDMI is, waarbij ik de optie bitsream ingesteld heb voor minimale audio delay. Gewoon op de interne speakers. Dat is voor mij nog steeds merkbaar, de lippen bewegen gewoon niet synchroon met het geluid. Je moet dan gaan klooien met de audio delay settings om het "zo'n beetje" goed te krijgen, in mijn geval door de AV sync aanpassing van de interne TV luidspreker op 2 of 3 te zetten. Maar het is niet 100% consistent dus echt goed krijg ik het nooit. Maar voor mij is dus die 30ms "acceptabel". Boven de 10ms begin ik verschil al te merken.

Als Sony of Panasonic dit wel goed voor elkaar heeft is dat voor mij zeker een reden om volgende keer weer naar die merken te kijken. Liever dat goed dan een paar nits meer of een of andere gimmick waar je in praktijk weinig aan hebt.

[ Voor 3% gewijzigd door Cap op 27-05-2021 12:14 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Cap schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 12:09:
Heel precies zegt ie dat alle modellen vóór 2021 het probleem hebben en doet hij geen uitspraak over de 2021 modellen (wellicht omdat het daarvan nog niet duidelijk is of om een andere reden).

Ik kan uit ervaring zeggen dat er inderdaad sync issues zijn bij modellen van afgelopen jaren, gewoon in stereo met de ingebouwde speakers op zowel mijn C8 als C9. Een paar mensen waaronder ik hebben het hier in dit topic al duidelijk gemaakt, o.a. ikzelf hier en hier voor de C9 maar mijn C8 is weinig beter.

Of het voor élk LG OLED exemplaar van de afgelopen jaren geldt (en in welke mate) is een discussie waar je nooit uit gaat komen tenzij een organisatie een grote, diverse batch hierop test en de resultaten publiceert. Maar ik durf wel te stellen dat LG het niet zo heel nauw neemt met de lip sync. In mijn optiek moet dat gewoon echt op orde zijn, welke bron je ook speelt. Technisch is dat gewoon mogelijk.

Het lastige is dat het ten eerste van het gebruik afhangt (welke apps / bronnen gebruik je) en ten tweede ook nog door veel mensen pas opgemerkt wordt als het sync issue extreem is, waar anderen het veel sneller merken. Zo heb ik HoppyF eerder zien zeggen dat bij hem een Youtube testvideo minder dan 100ms verschil gaf en dat dat wat hem betreft acceptabel is. Anderen kunnen daar weer heel anders over denken en alles boven de 50ms volkomen onacceptabel vinden.

Ik denk dat we op dit gebied wel kunnen stellen: het "ik ervaar geen problemen" is onvoldoende bewijs dat de lip sync op orde is, daarvoor is wel iets meer nodig. :)

Ik vind de bijna 150ms verschil op de interne speakers bij gebruik van de Youtube app niet te harden en dus volkomen onacceptabel, maar gelukkig kijk ik zelf zelden Youtube filmpjes op mijn tv.

Storender vind ik dat itt met andere schermen in huis er met de verschillende tv ontvangers die ik heb nog steeds een delay van c.a. 30ms via HDMI is, waarbij ik de optie bitsream ingesteld heb voor minimale audio delay. Gewoon op de interne speakers. Dat is voor mij nog steeds merkbaar, de lippen bewegen gewoon niet synchroon met het geluid. Je moet dan gaan klooien met de audio delay settings om het "zo'n beetje" goed te krijgen, in mijn geval door de AV sync aanpassing van de interne TV luidspreker op 2 of 3 te zetten. Maar het is niet 100% consistent dus echt goed krijg ik het nooit. Maar voor mij is dus die 30ms "acceptabel". Boven de 10ms begin ik verschil al te merken.

Als Sony of Panasonic dit wel goed voor elkaar heeft is dat voor mij zeker een reden om volgende keer weer naar die merken te kijken. Liever dat goed dan een paar nits meer of een of andere gimmick waar je in praktijk weinig aan hebt.
Ik maak uit het bericht op dat de 2021 modellen geen audio delay issues hebben want waarom zou je anders omruil naar een 2021 model willen?
Of is het een wens/gok dat het wel goed zal zitten?
Ik weet het niet.
Het klopt dat er veel vaker hier getest is.
Zelf heb ik alleen maar interne luidsprekers dus geen soundbar of receiver wat ook een extra component kan zijn die vertraging toevoegt.
Eerder kwam ik met YouTube testen op iets van 80ms uit.
In ieder geval wel iets wat te meten valt maar wat verder niet waarneembaar is.
Er zal echter een grenswaarde zijn waarbij je wel lipsync problemen krijgt.
YouTube gebruik ik overigens niet veel.
Het meeste is toch reguliere TV met een KPN kastje (VIP5202) en Netflix via de app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BraxNL
Ik bedoelde inderdaad dat de 2021 modellen geen audio delay issue's meer hebben. Ik kan dit zelf nog niet bevestigen overigens, ben nog in afwachting van ontvangst van mijn 2021 model. In dit geval baseer ik mij op alle ' lotgenoten' die een model van voor 2021 hebben omgeruild voor een 2021 model en hebben aangegeven dat het probleem op de 2021 modellen eindelijk is opgelost.

En ter verduidelijking, het gaat om audio delay issue's icm een extern geluidssysteem i.c.m. dolby (atmos) en dts (x). Stereo en PCM surround geluid gaat zover ik weet wel naar behoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
BraxNL schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 12:35:
Ik bedoelde inderdaad dat de 2021 modellen geen audio delay issue's meer hebben. Ik kan dit zelf nog niet bevestigen overigens, ben nog in afwachting van ontvangst van mijn 2021 model. In dit geval baseer ik mij op alle ' lotgenoten' die een model van voor 2021 hebben omgeruild voor een 2021 model en hebben aangegeven dat het probleem op de 2021 modellen eindelijk is opgelost.

En ter verduidelijking, het gaat om audio delay issue's icm een extern geluidssysteem i.c.m. dolby (atmos) en dts (x). Stereo en PCM surround geluid gaat zover ik weet wel naar behoren.
Ok, nou ja dat zou wel hoopgevend zijn als de 2021 modellen dit probleem niet meer hebben.
Laat je ervaringen hier weten want daar zijn meer Tweakers mee geholpen.
Het maakt ook uit of het lip sync problemen zijn alleen met gebruik van interne luidsprekers of via een externe bron. Dat maakt het juist zo lastig de oorzaak op te sporen.
Voor ons dan als Tweakers voor LG zou dit goed vast te stellen moeten zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BraxNL
Ja, ik hoop tussen nu en begin juni mijn lg g1 77 inch te ontvangen. Als ik het allemaal goed heb kunnen uittesten zal ik er hier zeker melding van maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stormtrooper
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18:45

Stormtrooper

Stormtroopers Of Death

Ik zit toevallig net voor een nieuwe TV te kijken. Heb nu nog een 50" FHD Samsung Plasma. Vrij donkere huiskamer (altijd verlichting aan) dus OLED lijkt me een mooie keuze.

Opstelling wordt nieuwe TV (mogelijk CX model), daarop een NVidia Shield Pro, een Xbox Series X en een oudere Samsung HT-F6500W Home Cinema.

Mix dus van wat ouder en nieuw spul. Begrijp wel dat er altijd iets van een vertraging kan zijn als een afspelend apparaat geluid via de TV door moet geven naar de Home Cinema Set. Maar is me tot nu toe niet opgevallen.

Sowieso wil ik eerst bij een Mediamarkt het scherm vergelijken met bijvoorbeeld een 65Q90T. En misschien de eerste G1 reviews afwachten....

Stormtroopers toys: Asus Strix 16, Samsung S24 Ultra, HP Z4 G4.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Batsu
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 08-01-2022
Stormtrooper schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 13:10:
Ik zit toevallig net voor een nieuwe TV te kijken. Heb nu nog een 50" FHD Samsung Plasma. Vrij donkere huiskamer (altijd verlichting aan) dus OLED lijkt me een mooie keuze.

Opstelling wordt nieuwe TV (mogelijk CX model), daarop een NVidia Shield Pro, een Xbox Series X en een oudere Samsung HT-F6500W Home Cinema.

Mix dus van wat ouder en nieuw spul. Begrijp wel dat er altijd iets van een vertraging kan zijn als een afspelend apparaat geluid via de TV door moet geven naar de Home Cinema Set. Maar is me tot nu toe niet opgevallen.

Sowieso wil ik eerst bij een Mediamarkt het scherm vergelijken met bijvoorbeeld een 65Q90T. En misschien de eerste G1 reviews afwachten....
Same here. Had ook een Samsung Plasma uit 2008. Heb nu de CX staan, flinke vooruitgang. Ik heb die vergeleken met de QLED van Samsung, maar vond persoonlijk de oled mooier. Heb er nog niets externs op aangesloten, maar een lipsync probleem met bv YouTube icm interen speakers heb ik niet gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W3S
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 28-08 08:52

W3S

Hey allemaal, bedankt alvast voor het lezen

Ondersteunt de LG OLED65CX6LA multi-view?
m.a.w. kan je er 2 zenders tegelijkertijd op kijken? (en kan je het beeld gelijk verdelen?)

Alvast heel hard bedankt!

@W3S
Je post hierheen verplaatst. Een topic openen hiervoor is niet nodig aangezien we een groot algemeen LG OLED topic hebben. ;)

[ Voor 36% gewijzigd door S1NN3D op 27-05-2021 14:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wachten...
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 19-09 07:37
Ik heb dus een paars/groen scherm bij HDR content op Netflix of een zwart scherm zodra ik Dolby Vision activeer op mijn Nvidia Shield

Ik heb mijn Nvidia Shield rechtstreeks aangesloten op mijn LG OLED55CX6LA, echter als ik op mijn Shield Dolby Vision uitschakel, krijg ik bij Netflix HDR content een paars/groen beeld. Schakel ik Dolby Vision weer in, dan krijg ik zwart beeld (dus eigenlijk geen beeld ), maar krijg wel gewoon geluid bij beide.

Ik heb de HDMI kabel al vervangen, maar kom er maar niet achter wat het is.
Op de Nvidia Shield staan de beeldscherm instellingen op 4k HDR10 59hz en Dolby Vision Ready.

[ Voor 13% gewijzigd door Wachten... op 27-05-2021 14:42 ]

Als je dit kunt lezen, dan werkt mij Signature!

Acties:
  • +1 Henk 'm!
@HoppyF mijn verhaal ging zoals aangegeven ook over de interne speakers. Juist dat het met de interne speakers met de interne apps in wisselende mate optreedt (en ook nog via HDMI) is in mijn ogen maar matigslecht, en over >150ms vertraging bij Youtube hoeven we het niet eens te hebben. Mijn vorige (Panasonic) tv's hadden hier veel minder last van.

Idd baseerde ik me op jouw uitspraak van 6 aug 2020 waar je zegt dat de Youtube testvideo bij jou minder dan 100ms verschil gaf, vond jij acceptabel. Nu stel je zelfs dat het wel te meten valt maar verder niet waarneembaar is. Daar ben ik het toch niet mee eens. 80ms is voor genoeg mensen duidelijk waarneembaar. Het is meerdere frames vertraging. Of iedereen het waarneemt, en of het je stoort, dat is een ander verhaal. Mij stoort het in ieder geval behoorlijk. Het moet voor mij toch wel binnen c.a. 30 a 40ms liggen.

Hier nog zo'n voorbeeld van @paulb_nl:

- Bij Netflix app via optical out bij 5.1 83ms te vroeg, bij stereo niet. Bij gebruik van interne speakers juist weer vertraging, 50 resp 100ms.
- Bij Youtube app meer dan 180ms vertraging via optical out én interne speakers.
- Bij HDMI oke via optical out, 100ms vertraging via de interne speakers.

All over the place. Dat is het probleem: er valt niet tegenop te corrigeren. :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PredatorBE
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 03-06 10:09
Woesaka schreef op maandag 24 mei 2021 @ 22:27:
[...]

Heb ik sinds kort ook last van! Precies alsof er kleine luchtverplaatsing is.

Omruiling bij de verkoper of LG zelf gevraagd?
Mijn toestel is vandaag netjes omgeruild door de verkoper, hopelijk blijft dit probleem nu voorgoed weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Recon24
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 15-08-2022

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Cap schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 14:43:
@HoppyF mijn verhaal ging zoals aangegeven ook over de interne speakers. Juist dat het met de interne speakers met de interne apps in wisselende mate optreedt (en ook nog via HDMI) is in mijn ogen maar matigslecht, en over >150ms vertraging bij Youtube hoeven we het niet eens te hebben. Mijn vorige (Panasonic) tv's hadden hier veel minder last van.

Idd baseerde ik me op jouw uitspraak van 6 aug 2020 waar je zegt dat de Youtube testvideo bij jou minder dan 100ms verschil gaf, vond jij acceptabel. Nu stel je zelfs dat het wel te meten valt maar verder niet waarneembaar is. Daar ben ik het toch niet mee eens. 80ms is voor genoeg mensen duidelijk waarneembaar. Het is meerdere frames vertraging. Of iedereen het waarneemt, en of het je stoort, dat is een ander verhaal. Mij stoort het in ieder geval behoorlijk. Het moet voor mij toch wel binnen c.a. 30 a 40ms liggen.

Hier nog zo'n voorbeeld van @paulb_nl:

- Bij Netflix app via optical out bij 5.1 83ms te vroeg, bij stereo niet. Bij gebruik van interne speakers juist weer vertraging, 50 resp 100ms.
- Bij Youtube app meer dan 180ms vertraging via optical out én interne speakers.
- Bij HDMI oke via optical out, 100ms vertraging via de interne speakers.

All over the place. Dat is het probleem: er valt niet tegenop te corrigeren. :|
Misschien was ik wat onduidelijk.
Ik heb dus 80ms gemeten volgens de YouTube video.
Niet met een meetinstrument maar met mijn eigen waarneming.
Daarbij zag/hoorde ik geen lip sync problemen.
De vertraging is er dus wel maar het zou ook 60ms of 120ms kunnen zijn.
Maar net hoe nauwkeurig dit zo vast te stellen valt.
Als jij mij bij thuis dezelfde test zou doen kwam er misschien ook wat anders uit.
Al die variabelen maken het herkennen en erkennen zo lastig.
Probeer het iemand maar eens duidelijk te maken.
Vlekken in beeld zijn redelijk te fotograferen maar lip sync niet.

Hoe dan ook hoop ik wel dat de 2021 modellen hier geen last van hebben en de winkel/LG over zullen gaan tot omruil als het probleem zich bij iemand voordoet en bv CE repair/Servilux dit ook geconstateerd hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stormtrooper
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18:45

Stormtrooper

Stormtroopers Of Death

Is die delay ook als je je speakers/home cinema aansluit via SPDIF ?

Stormtroopers toys: Asus Strix 16, Samsung S24 Ultra, HP Z4 G4.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
HoppyF schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 15:27:
[...]

Al die variabelen maken het herkennen en erkennen zo lastig.
Probeer het iemand maar eens duidelijk te maken.
Vlekken in beeld zijn redelijk te fotograferen maar lip sync niet.

Hoe dan ook hoop ik wel dat de 2021 modellen hier geen last van hebben en de winkel/LG over zullen gaan tot omruil als het probleem zich bij iemand voordoet en bv CE repair/Servilux dit ook geconstateerd hebben.
Klopt, en daarom kan een probleem zich dus zo lang manifesteren onder LG tv's zonder dat het "algemeen erkend" wordt laat staan "officieel erkend" door LG. Net als DSE / uniformity issues trouwens, hoewel dat wel tot op zekere hoogte te fotograferen is.

Overigens is het prima objectief te meten met behulp van een camera waarmee je de sync vastlegt, en dan op een computer via een editor het frame vast te stellen waarop de audio komt. Zoals eerder gedaan in dit topic door o.a. mij en @remco_k. (Eventuele afwijking van de opname/afspeelapparatuur kan je op corrigeren.)

Ik hoop ook dat het bij de 2021 echt opgelost is maar gezien de historie van LG, eerst (meermaals) zien, dan geloven. :)

@Stormtrooper zelf geen ervaring maar het bericht van @paulb_nl dat ik om 14:43 quote en eronder ook nog toelicht. (Optical -> SPDIF)

[ Voor 20% gewijzigd door Cap op 27-05-2021 16:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

W3S schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 14:19:
[knip]
https://lgcommunity.us.co...612/oled-65cx6-multi-view << nee

Het lijkt voor alle regio's het geval te zijn? Een CX bezitter zou dit echter kunnen bevestigen hier.

Testing, one, two ...

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18:53

remco_k

een cassettebandje was genoeg

Stormtrooper schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 15:35:
Is die delay ook als je je speakers/home cinema aansluit via SPDIF ?
Yep.

Wat betreft de 2021 modellen ben ik oprecht benieuwd of er een oplossing is voor de lipsync problemen. Ik hoop het, voor LG gebruikers.
Het liefst zie ik een paar mooie metingen tegenover b.v. C9.

Misschien dat reviewers nog eens kunnen overwegen het onderwerp lipsync mee te nemen in hun tests. En dan het liefst alles gescheiden, dus stereo, of multichannel, en op interne speakers, via ARC, eARC en SPDIF.
Want dat ontbreekt volledig in de huidige reviews.

Alles kan stuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j.c.kees
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 16-11-2024
W3S schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 14:19:
Hey allemaal, bedankt alvast voor het lezen

m.a.w. kan je er 2 zenders tegelijkertijd op kijken? (en kan je het beeld gelijk verdelen?)

Alvast heel hard bedankt!
Nee.
@W3S
[mbr]Je post hierheen verplaatst. Een topic openen hiervoor is niet nodig aangezien we een groot algemeen LG OLED topic hebben. ;)[/mbr]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20:37

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r0p
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 03-06 20:48

r0p

de audiodelay an lipsync issues zijn voor mij wel een probleem daar ik wil dat mijn geluidsset goed werkt. Mocht er wat meer detail naar voren komen mbt de 2021 modellen dan graag. Want als dit nog steeds niet opgelost is moet ik wellicht gaan uitwijken naar een Sony.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daflux
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 02-09 12:59
Ik heb sinds kort de LG CX maar wel een beetje teleurgesteld dat die zelfs geen DTS passthroug kan doen.

En ik lijk ook de XPLAY app niet te vinden in de store.

Vinden jullie deze wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
HoppyF schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 12:58:
[...]

Van een B6 naar een CX of C1 zou een verbetering zijn.
Je hebt alleen geen DTS.
Gebruik je dit niet dan is het wel een upgrade.
Weet niet wat je extra moet gaan betalen, hangt er vanaf wat men je kan aanbieden.
De C1 zal relatief duur zijn maar een CX is ook prima.
jesha schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 20:57:
[...]

Ik denk persoonlijk dat je beter voor de refurbished kan inruilen. Als je nog een nieuwe tv wilt apart kopen want ze zullen je waarschijnlijk geen echte inruilprijs aanbieden. Je kan namelijk voor 1250 al een C1 krijgen bij hofma en ik denk niet dat ze je een scherpere prijs zullen bieden met inruil bij waar je m vandaan hebt.
Refurbished C7 lijkt tot nu idd een betere deal. Er wordt een inruilprijs van 900 (CX) en 1100 (C1-100E cashback) aangeboden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wren
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 22:26
xileS schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 21:17:
[...]

[...]

Refurbished C7 lijkt tot nu idd een betere deal. Er wordt een inruilprijs van 900 (CX) en 1100 (C1-100E cashback) aangeboden.
C7 serie had nog wel vaker het 25% blok probleem dus ik zou daar niet op willen gokken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wren schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 22:38:
[...]

C7 serie had nog wel vaker het 25% blok probleem dus ik zou daar niet op willen gokken.
Als deze refurbished is mag je wel aannemen dat er een nieuw paneel in zit.
@xileS vraag dit voor de zekerheid even na!
Als je €900 of €1100 moet bijbetalen voor een CX/C1 is dat geen goede deal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wren
HoppyF schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 22:43:
[...]

Of het bijbetalen voor een later model een goede deal is laat ik even in het midden, ik zou alleen zelf de 7 serie overslaan. Als het nu een refurb 8 serie was zou ik het een ander verhaal vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Ook hier, ik heb nog een prima werkende B7 staan. Maar het is wel echt de serie met de meeste problemen en ook de meeste kans op burn in (heeft die van ons niet trouwens, maar wij werken wel met een hele lage OLED verlichting). Vanaf de 8 serie is dt gewoon veel beter.

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
Wren schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 22:38:
[...]

Ik weet niet wat dit precies inhoudt, maar er zit nog 2 jaar garantie op wel.
HoppyF schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 22:43:
[...]

Verkoper gaf aan dat het om een gebruikt model gaat die helemaal gerepareerd is met een nieuw panel.

900 voor de CX gaat zelfs om een showroom model, dus vind het idd geen scherp aanbod. C7 eventueel verkopen en zelf een nieuw tv kopen komt bv denk ik nog voordeliger uit.
Wren schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 22:48:
[...]

Of het bijbetalen voor een later model een goede deal is laat ik even in het midden, ik zou alleen zelf de 7 serie overslaan. Als het nu een refurb 8 serie was zou ik het een ander verhaal vinden.
Hmm zou je het ook overslaan als paneel al vervangen is? Kan altijd nog vragen of er eventueel ook nog een 8 serie beschikbaar is. Wellicht kan die daarvoor wel een interessanter aanbod maken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wren
xileS schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 22:58:
[...]

[...]

Verkoper gaf aan dat het om een gebruikt model gaat die helemaal gerepareerd is met een nieuw panel.

900 voor de CX gaat zelfs om een showroom model, dus vind het idd geen scherp aanbod. C7 eventueel verkopen en zelf een nieuw tv kopen komt bv denk ik nog voordeliger uit.

[...]

Hmm zou je het ook overslaan als paneel al vervangen is? Kan altijd nog vragen of er eventueel ook nog een 8 serie beschikbaar is. Wellicht kan die daarvoor wel een interessanter aanbod maken.
Hangt er helemaal vanaf waar je recht op hebt. Ik heb even geen zicht meer op wat je situatie is maar bekijk dit even goed qua garantie,jaren etc. Er is hier veel over geschreven. Als het echt een kwestie is van refurb aanbiedingen zou ik zelf geruster zijn met een 8 serie of nieuwer,maar thats just me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrGizMo
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 16-09 19:37
Vandaag komt als het goed is de CX55 binnen.

Hoop dat het lip sync probleem wat minder is hier :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
xileS schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 22:58:
[...]

[...]

[...]

Ok, dus inderdaad met een nieuw paneel.
Dan loop je dus tegen weinig problemen aan.
Inruil lijkt mij geen optie vanwege de hoge kosten.
Voor zo’n €1000 koop je immers een geheel nieuwe TV.
Dan is een C7 een betere oplossing waarmee je weer even vooruit kunt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simone96
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 22:00
Ik heb sinds een jaar of 5 de Samsung UE48JU7000Lhttps://tweakers.net/pric...00l-zilver/specificaties/ en wil nu eigenlijk wel de overstap maken naar een OLED TV. De TV wordt vooral gebruikt voor het kijken van series via streaming services (heb hier een Apple TV 4K voor) en voor gamen op de PS5.
Ik erger me bij de huidige TV er vooral aan dat hij erg langzaam is (vandaar de aanschaf van de Apple TV) maar ook het wijzigen van sources en zelfs het uit/aanzetten van de TV gaat erg moeizaam. Plus hij heeft geen HDR en is wat aan de kleine kant.

Ik ben er al vrijwel zeker van dat het de LG CX wordt maar twijfel heel erg tussen 55 inch en 65 inch. Momenteel hebben we een 48 inch TV maar die vind ik toch wat klein, zeker op de afstand waarop wij zitten. We zitten zo'n 2.9 meter van de TV af. Ik kan helaas de TV niet ophangen, dus hoop dat de stand ook een beetje stabiel is want heb hier ook katten rondlopen die de TV af en toe wel interessant vinden.

Ik ben overigens wel gaan kijken bij Mediamarkt naar 55 en 65 inch TV's maar vind het heel lastig om in te schatten, hoe het uit zou zien in mijn woonkamer.

Zou iemand mij kunnen adviseren over de beste grootte van een tv op die afstand, is het de 500 euro verschil waard om 10 inch groter te pakken?

[ Voor 21% gewijzigd door Simone96 op 29-05-2021 14:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bolleh
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19:39
Simone96 schreef op zaterdag 29 mei 2021 @ 14:49:
Ik heb sinds een jaar of 5 de Samsung UE48JU7000Lhttps://tweakers.net/pric...00l-zilver/specificaties/ en wil nu eigenlijk wel de overstap maken naar een OLED TV. De TV wordt vooral gebruikt voor het kijken van series via streaming services (heb hier een Apple TV 4K voor) en voor gamen op de PS5.
Ik erger me bij de huidige TV er vooral aan dat hij erg langzaam is (vandaar de aanschaf van de Apple TV) maar ook het wijzigen van sources en zelfs het uit/aanzetten van de TV gaat erg moeizaam. Plus hij heeft geen HDR en is wat aan de kleine kant.

Ik ben er al vrijwel zeker van dat het de LG CX wordt maar twijfel heel erg tussen 55 inch en 65 inch. Momenteel hebben we een 48 inch TV maar die vind ik toch wat klein, zeker op de afstand waarop wij zitten. We zitten zo'n 2.9 meter van de TV af. Ik kan helaas de TV niet ophangen, dus hoop dat de stand ook een beetje stabiel is want heb hier ook katten rondlopen die de TV af en toe wel interessant vinden.

Ik ben overigens wel gaan kijken bij Mediamarkt naar 55 en 65 inch TV's maar vind het heel lastig om in te schatten, hoe het uit zou zien in mijn woonkamer.

Zou iemand mij kunnen adviseren over de beste grootte van een tv op die afstand, is het de 500 euro verschil waard om 10 inch groter te pakken?
Pfft 2,9 meter is wel heel dichtbij. Ik heb sinds donderdag de 65 inch BX maar wij zitten op 3,75. Dichterbij zou wel heel groot worden.

Dat gezegd hebbende, in 2018 ging ik van een 48 inch naar een 55 inch, grootste fout ooit want toen die stond was het verschil vrij klein en had het wel groter gekund. Was overigens een ander huis waar we op 4,5 meter zaten.

Wat je eventueel kan doen is een stuk karton fabriceren ter grootte van een 65 inch om te zien of je dat trekt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bora
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 05-02 22:38
Kogel is ook door de kerk vandaag de LG G1 besteld in combinatie met de sonos arc en gen 3 sub. Kan niet wachten tot het geleverd wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Kies dan 55 inch.
Gaat prima bij een kijkafstand van bijna 3 meter.
Ik zit zelf ook op die afstand en heb een 55C9.
De snelheid van LG OLED’s is goed, daar zul je dus geen problemen mee krijgen.
In een winkel is de kijkafstand en grootte van de TV heel moeilijk inschatten tenzij ze daar een soort huiskamer opstelling hebben en je zelf op de juiste afstand kunt gaan zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Niet online
Ik heb boven een 55"op 1m80 en beneden 1 op ongeveer 3 meter. Die beneden wordt voornamelijk door mijn vrouw gebruikt, die vindt dat groot zat. Als ik zelf daar meer zou kijken zou ik hem echt omruilen voor een 65". De eerste dag denk je misschien "wow dit is wel echt groot", twee dagen later denk je "dat hadden we veel eerder moeten doen." Ik hoor echt heel weinig mensen die vinden dat ze een te grote gekocht hebben.

Sowieso op 3 meter echt de details zien van 4k op een 55" is behoorlijk tricky.

/edit: als ik een grotere vrije muur boven had gehad, had ik ook hier een 65" gewild. Het is dat het niet past. Maar te groot is het niet. 77"is groter dan mijn blikveld...

[ Voor 14% gewijzigd door ArthurMorgan op 29-05-2021 17:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bora
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 05-02 22:38

Ik heb een stuk karton uitgeknipt ter grootte van de tv en die tegen de muur gehangen zit ook op 3m en is een 55inch geworden. Was voor mij groot genoeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrGizMo
Jammer dat Ziggo niet ff meewerkt met een app voor webos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SED
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-09 21:16

SED

Gewoon de ingebouwde browser gebruiken.
https://www.ziggogo.tv/nl.html

Copyright and left by SED...

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Dimitri_Klokov
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 16-09 17:13
Bij twijfel altijd de grootste nemen zou ik zeggen. De grootte went snel, en van die afstand is 65 inch ook goed te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itons
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Onlangs is onze Ziggo Mediabox XL vervangen voor een nieuwe model (ook XL, maar bv zonder scart aansluiting). Waar voorheen de Magic remote perfect werkte met de mediabox, reageert hij nu niet meer op de pauze en menu knoppen. Dit maakt het navigeren kijken van ziggo wel een stuk minder comfortabel. Iemand met hetzelfde bijltje gehakt? Heb al geprobeerd om de magic remote opnieuw te koppelen, ook handmatig op serienummer van de Mediabox, maar lijkt geen verschil te maken.LG55CX6LA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackie Moon
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 13-07-2022
Ik kijk hier vanaf 3 meter (10 feet) op 100 inch (fullHD beamer), volgens de 40 graden regel. Dit is voor cinema met de zwarte balken onder en boven.

Voor 16:9 materiaal (tv/series/sport) is het beeld te groot (hoogte). 75 inch in 16:9 komt overeen met 100 inch 1:235 cinema qua hoogte beeld. Dit heb ik gemeten en het klopt precies. Het komt overeen met de 30 graden regel (mixed usage). Zie onderstaand plaatje.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aX-3Or4Hj28X20vSpN_poGAK6Lc=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/IrpK5bYRfhPBjxr1CFizTGKZ.png?f=user_large

Ik wil, of een 4k beamer, of een lg 65 inch oled kopen. Ze kosten beiden ongeveer hetzelfde. Mooiste is een 75 inch oled (zelfde hoogte 100 inch cinema beeld) maar dat is buiten mijn budget.

Zijn er mensen hier op het forum die de switch hebben gemaakt van beamer naar oled, dus 'beduidend' kleiner gaan kijken en daar geen spijt van hebben? Of juist wel?

Het gaat om benq W2700 4k beamer of LG 65 inch CX of C1.

(Qua scherpte en kleurechtheid zal er niet veel verschil inzitten. Wel zwartwaardes, contrast en hdr materiaal.)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deleon78
.

[ Voor 99% gewijzigd door Deleon78 op 26-07-2021 14:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrGizMo
Ja dat is ook nog een optie idd! Gebruik nu de Shield ervoor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vulcan750
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:09
bora schreef op zaterdag 29 mei 2021 @ 19:05:
[...]

Ik heb een stuk karton uitgeknipt ter grootte van de tv en die tegen de muur gehangen zit ook op 3m en is een 55inch geworden. Was voor mij groot genoeg
Prima toch, veel kijkplezier ermee! :)

Volvo XC40 Recharge MY23 SM 19"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japie93
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 13:21
Ik ga binnenkort de overstap maken naar de 55C16LA. Ik wil de snoeren in een muurbuis verwerken. Eerder begreep ik dat je het netsnoer van de CX redelijk makkelijk kan loshalen wanneer je het klepje weghaalt. Werkt dit hetzelfde bij de C1? Ik ga liever niet knippen in het snoer van een nieuw tv namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Batsu
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 08-01-2022
Ik merk dat horizontale panning behoorlijk zichtbaar is, kan ik dat verbeteren op de een of andere manier? Of ligt dit aan de upscaling of een andere instelling?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cowboy_Henk
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 19-09 14:43
Mijn ouders zijn net verhuisd naar een appartement en ik mocht een tv voor ze zoeken, liefst een ophang model.

Ik dacht aan de G serie van lg oled tv's een 55 inch.

GX model van, dus die van 2020 staat wel heel laag nu. 975 euro op bol.com
https://www.bol.com/nl/p/...Mfg.2_9.10.ProductPageUrl

Is deze nog ok of kan ik beter voor een G1 model gaan? Wel minstens 500 euro duurder.

En hoe is het geluid van een G model? Blokkeert de muur het geluid niet?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• kennyboy55
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 20-09 12:14
Cowboy_Henk schreef op zondag 30 mei 2021 @ 07:21:
Dit vertrouw ik dus totaal niet, verkoop door amawinkel. Geen reviews, bestaat pas net, vreemde website, KvK gevestigd in woonhuis met 1 medewerker. Iemand hier ervaring mee? Dezelfde shop heeft ook de CX en BX modellen sterk in de aanbieding. Maar deze producten kan je alleen via bol.com plaza kopen en niet eens via hun website. Mijn alarmbellen gaan hier af, too good to be true.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phyc
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 19-09 13:20
Heeft iemand dit al werkend op een G1 of C1? Krijg hier de melding vanuit de ziggo site dat de browser niet ondersteund wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cowboy_Henk
kennyboy55 schreef op zondag 30 mei 2021 @ 08:58:
[...]

Dit vertrouw ik dus totaal niet, verkoop door amawinkel. Geen reviews, bestaat pas net, vreemde website, KvK gevestigd in woonhuis met 1 medewerker. Iemand hier ervaring mee? Dezelfde shop heeft ook de CX en BX modellen sterk in de aanbieding. Maar deze producten kan je alleen via bol.com plaza kopen en niet eens via hun website. Mijn alarmbellen gaan hier af, too good to be true.
Mja maar uiteindelijk is het toch een bol.com partner? Als er problemen zijn handelt bol.com dit toch af?

Edit: wow weird. Ik klik nog eens op de link van bol.com ik mijn post en het is terug tvonline geworden als partner? 8)7

[ Voor 9% gewijzigd door Cowboy_Henk op 30-05-2021 09:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Cowboy_Henk schreef op zondag 30 mei 2021 @ 09:56:
[...]

Mja maar uiteindelijk is het toch een bol.com partner? Als er problemen zijn handelt bol.com dit toch af?

Edit: wow weird. Ik klik nog eens op de link van bol.com ik mijn post en het is terug tvonline geworden als partner? 8)7
Bol.com handelt niets af en is alleen maar het platform waarop ook externe verkopers aanbieden.
Veelal grijze import ook nog dus laat deze links liggen.
Voor prijzen en aanbiedingen verder het prijs topic in de gaten houden.
Er staan daar genoeg betrouwbare verkopers in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Cowboy_Henk schreef op zondag 30 mei 2021 @ 07:21:
Mijn ouders zijn net verhuisd naar een appartement en ik mocht een tv voor ze zoeken, liefst een ophang model.

Ik dacht aan de G serie van lg oled tv's een 55 inch.

Is deze nog ok of kan ik beter voor een G1 model gaan? Wel minstens 500 euro duurder.

En hoe is het geluid van een G model? Blokkeert de muur het geluid niet?
Een GX is prima, je hoeft hiervoor geen G1 te kiezen.
Het platte model staat mooi omdat deze plat tegen de muur gemonteerd kan worden.
Het geluid vind ik best goed, het geluid komt door de openingen aan de zijkant.
Het is geen grote klankkast dus wel je beter geluid dan kun je er altijd nog een soundbar onder hangen of een receiver op aansluiten met losse luidsprekers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cowboy_Henk
HoppyF schreef op zondag 30 mei 2021 @ 10:09:
[...]

Bol.com handelt niets af en is alleen maar het platform waarop ook externe verkopers aanbieden.
Veelal grijze import ook nog dus laat deze links liggen.
Voor prijzen en aanbiedingen verder het prijs topic in de gaten houden.
Er staan daar genoeg betrouwbare verkopers in.
Ok dan. Ik weet dat Amazon ook zo werkt maar ik dacht altijd dat bol of Amazon de uiteindelijke verantwoordelijke waren. Zij kiezen toch hun partners en als hun partners niet braaf zijn moeten zij verantwoording afleggen vind ik. Stel ik koop een tv bij een bol.com partner. Bol.com krijgt het geld, stort het door naar de partner, houdt een kleine percentage af omdat ze het op hun website zetten. Maar als die partner niets levert moet bol.com me uiteindelijk terug betalen.

Is TVonline partner een goeie?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Niet online
Cowboy_Henk schreef op zondag 30 mei 2021 @ 10:19:
[...]

Ok dan. Ik weet dat Amazon ook zo werkt maar ik dacht altijd dat bol of Amazon de uiteindelijke verantwoordelijke waren. Zij kiezen toch hun partners en als hun partners niet braaf zijn moeten zij verantwoording afleggen vind ik. Stel ik koop een tv bij een bol.com partner. Bol.com krijgt het geld, stort het door naar de partner, houdt een kleine percentage af omdat ze het op hun website zetten. Maar als die partner niets levert moet bol.com me uiteindelijk terug betalen.
Dat is wat veel mensen denken, maar (nu) is dat geenszins het geval. (wat ze aanbieden is een beetje vergelijkbaar, maar dan net iets meer geïntegreerd, als de pricewatch hier. Gewoon een dienst.)

https://www.consumentenbo...terne-verkoop-via-bol-com

[ Voor 12% gewijzigd door ArthurMorgan op 30-05-2021 10:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Cowboy_Henk schreef op zondag 30 mei 2021 @ 10:19:
[...]

Is TVonline partner een goeie?
Mijd dit soort externe verkopers, dat is mijn advies.
TV online (El Vidas) is al genoeg over geschreven.
Zie ook shopreviews en andere beoordelingen via Google.
Zoek liever een LG dealer. Daar kun je ook onderhandelen over de prijs, vandaar dat we ook verwijzen naar het prijstopic.

Reviews:
https://www.google.nl/sea...e=UTF-8&oe=UTF-8&hl=nl-nl

[ Voor 4% gewijzigd door HoppyF op 30-05-2021 11:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoahAmber
  • Registratie: Januari 2020
  • Niet online
HoppyF schreef op zondag 30 mei 2021 @ 11:16:
[...]

Mijd dit soort externe verkopers, dat is mijn advies.
TV online (El Vidas) is al genoeg over geschreven.
Ja, ik beveel deze shop aan!

https://www.kieskeurig.nl/winkels/el-vidas.nl/reviews

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aggie1
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 06-06-2022

Ga voor 65! Period... Ik zit op 3,5 meter en heb gister een 77" G1 gehangen. Prima maat, en zou niet meer terug willen naar 65".
Size does matter ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Als tegenover het feit dat het geen officiële dealer is staat dat je gewoon een Nederlands model krijgt met normale 2 jaar garantie, én de prijs is duidelijk lager dan de 'speciale prijs' van de officiële dealers + de cashback die je eventueel via een actie van LG ontvangt bij officiële dealers, dan lijkt het me prima. (PS Niet specifiek voor of tegen deze winkel, geen ervaring mee)

[ Voor 7% gewijzigd door Cap op 30-05-2021 12:17 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Simone96
Aggie1 schreef op zondag 30 mei 2021 @ 11:54:
[...]

Ga voor 65! Period... Ik zit op 3,5 meter en heb gister een 77" G1 gehangen. Prima maat, en zou niet meer terug willen naar 65".
Size does matter ;)
Yes, heb gisteravond bij Coolblue de LG OLED65CX6LA besteld, komt morgen binnen. Ben heel erg benieuwd, zal echt een grote verandering zijn van 48 inch naar 65 inch en van LED naar OLED.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brutal1ty
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 29-08 16:01
[...]

Size does matter ;)
Dit, 100%. Ik ben een tijdje terug van een 43'' naar 55'' gegaan en uiteraard is dat fantastisch. Echter, ik heb ook geleerd dat nu ik meer game op de TV (eerst helemaal niet - input lag enzo met oude TV) op onze kijkafstand doorsparen voor een 65'' toch de betere optie was geweest. Ik merk dat ik bij sommige titels toch echt moeite moet doen om kleine icoontjes op maps of bepaalde text dingen te lezen op standaard settings.

Dit is vaak prima in te stellen, maar bij dezelfde titels achter m'n PC met m'n 24'' monitortje heb ik geen issues - dus in verhouding is de kijkafstand/TV grootte verhouding bij mij nog net niet optimaal :P Tijdelijke oplossing: kamer iets anders ingedeeld, bank iets dichterbij. Maar niet ideaal haha. :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Simone96
Brutal1ty schreef op zondag 30 mei 2021 @ 14:25:
[...]

Dit, 100%. Ik ben een tijdje terug van een 43'' naar 55'' gegaan en uiteraard is dat fantastisch. Echter, ik heb ook geleerd dat nu ik meer game op de TV (eerst helemaal niet - input lag enzo met oude TV) op onze kijkafstand doorsparen voor een 65'' toch de betere optie was geweest. Ik merk dat ik bij sommige titels toch echt moeite moet doen om kleine icoontjes op maps of bepaalde text dingen te lezen op standaard settings.

Dit is vaak prima in te stellen, maar bij dezelfde titels achter m'n PC met m'n 24'' monitortje heb ik geen issues - dus in verhouding is de kijkafstand/TV grootte verhouding bij mij nog net niet optimaal :P Tijdelijke oplossing: kamer iets anders ingedeeld, bank iets dichterbij. Maar niet ideaal haha. :D
Ja moet zeggen dat ik nu ook regelmatig moeite heb met het lezen van tekst in games op de PS5 (is ook een beetje afhankelijk van de game). Dat probleem heb ik niet tijdens het gamen op mijn PC op mijn 24 inch monitor. Dus ik hoop dat dit probleem ook opgelost is met de nieuwe 65 inch TV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andries98
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 19-09 18:58
Simone96 schreef op zondag 30 mei 2021 @ 14:51:
[...]

Ja moet zeggen dat ik nu ook regelmatig moeite heb met het lezen van tekst in games op de PS5 (is ook een beetje afhankelijk van de game). Dat probleem heb ik niet tijdens het gamen op mijn PC op mijn 24 inch monitor. Dus ik hoop dat dit probleem ook opgelost is met de nieuwe 65 inch TV.
Tja, dat blijft gebeuren... over 5 jaar is de standaard 65" (momenteel 55") en veranderd men de lettertjes weer kleiner zodat er meer game beeld is. Dit gebeurd al jaren, persoonlijk ben ik blij dat steeds meer games je de lettergrootte en dergelijke zelf laten instellen( Bijv. ook de map wat groter en halftansparant, belangrijke berichten/objectives op andere plek). Ik vindt het vermoeiend als ik moet knijpen om een langskomende tekst of icoontje te lezen (zeker als het in een hoek is en je focus in het midden op 77") en stel als het kan veel dingen groter in 😊

Acties:
  • +1 Henk 'm!
[...]

Size does matter ;)
Vreemd dat mensen denken dat groter beter is….
Nogmaals, de kijkafstand telt, meer niet.
Nou ja, ook je budget want de prijs is ook bepalen.

Dan nog even de grootte.
Stel nu dat je je smartphone scherm net als kauwgom kon uitrekken naar vrijwel onbeperkte grootte en deze kon oprekken naar 65 of 77 inch.
Hoe denk je dat de kwaliteit van het beeld dat zou zijn, voor het gemak stellen we dat de helderheid gelijk blijft.
De resolutie wijzigt NIET, wel verandert de grootte van de pixels.
Ga je naar zeg maar 200 inch, dan kun je de pixels zo ongeveer beetpakken zo groot zijn ze.

Het is een raar voorbeeld maar zegt wel iets dat groter niet gelijk is aan beter.
Groter is alleen….. groter.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Koning-Admiraal
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 02-08-2021

Koning-Admiraal

De commandant!

Het verschil ga je nooit merken. Tenzij je een 4K televisie wilt kopen in de maat 200 inch of groter en je tv kijkt met je neus nog geen 50cm er vanaf. Een grotere scherm is gewoon fijner, punt.

[ Voor 36% gewijzigd door Koning-Admiraal op 30-05-2021 16:35 ]

Set your goals high, and don't stop till you get there.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deleon78
.

[ Voor 99% gewijzigd door Deleon78 op 26-07-2021 14:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koning-Admiraal
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 02-08-2021

Koning-Admiraal

De commandant!

Deleon78 schreef op zondag 30 mei 2021 @ 17:23:
[...]

Nope. Anders had je wel een 100” monitor…
Wil je nu zeggen dat je een 65 inch televisie onscherper vindt dan een 55...

Set your goals high, and don't stop till you get there.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• |sWORDs|
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18-09 18:41

|sWORDs|

vSphere/ESXi

HoppyF schreef op zondag 30 mei 2021 @ 15:58:
[...]

Vreemd dat mensen denken dat groter beter is….
Nogmaals, de kijkafstand telt, meer niet.
Nou ja, ook je budget want de prijs is ook bepalen.

Dan nog even de grootte.
Stel nu dat je je smartphone scherm net als kauwgom kon uitrekken naar vrijwel onbeperkte grootte en deze kon oprekken naar 65 of 77 inch.
Hoe denk je dat de kwaliteit van het beeld dat zou zijn, voor het gemak stellen we dat de helderheid gelijk blijft.
De resolutie wijzigt NIET, wel verandert de grootte van de pixels.
Ga je naar zeg maar 200 inch, dan kun je de pixels zo ongeveer beetpakken zo groot zijn ze.

Het is een raar voorbeeld maar zegt wel iets dat groter niet gelijk is aan beter.
Groter is alleen….. groter.
Waar, maar in deze voorbeelden niet, zelfs 1080p pixels zijn niet te zien op die afstanden bij die afmetingen.
En beide voorbeelden hebben een hoek van maar 27 graden, dus oncomfortabel groot zou het subjectief ook niet moeten zijn.

Te Koop:24 Core Intel Upgradeset

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SED

SED

Interessant, ik meende dat OLED schermen gesneden werden uit een master plaat. De reden voor met name 55 inch als minimum was dat het rendement beter was per plaat. 48inch kwam daarna.
Echter als 1 OLED gelijk staat aan 1 pixel dan gaat dat verhaal uiteraard niet op. Hoe zit dat.?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deleon78
.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchOwnage
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 20:03
Ik zit me rot te zoeken op HDTV Test, Vincent Teoh heeft daar in het verleden een of meerdere malen vrij uitgebreid aandacht aan geschonken. Kan het betreffende item helaas even niet terugvinden.

Maar zoals hierboven beschreven wordt, klopt dat ook heel aardig.

[ Voor 15% gewijzigd door DutchOwnage op 30-05-2021 19:09 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deleon78
.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchOwnage
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 20:03
Deleon78 schreef op zondag 30 mei 2021 @ 19:12:
[...]

Meer dan “aardig” wil ik ook zeker niet pretenderen :D
Gewoon goed omschreven, dat klinkt nog beter d:)b

Zijn er nog meer CX bezitters die nog op 3.21.18 firmware zitten? Sommige bezitters hebben inmiddels een 3.21.22 ontvangen. Het schijnt dat 3.21.21 bugged is?

[ Voor 26% gewijzigd door DutchOwnage op 30-05-2021 19:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
|sWORDs| schreef op zondag 30 mei 2021 @ 17:30:
[...]

Waar, maar in deze voorbeelden niet, zelfs 1080p pixels zijn niet te zien op die afstanden bij die afmetingen.
En beide voorbeelden hebben een hoek van maar 27 graden, dus oncomfortabel groot zou het subjectief ook niet moeten zijn.
Nee, die pixels zie je ook niet maar feit is dat het aantal pixel gelijk blijft ongeacht de grootte van de TV en dat je dus rekening moet houden met de kijkafstand omdat het beeld er anders niet uitziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Deleon78 schreef op zondag 30 mei 2021 @ 19:04:
Rendement slaat op hoeveel panelen je uit 1 groot paneel kan snijden (bij wijze van). Als je dus een tweede fabriek opent of een tweede combi maakt (bv 55 en 65, vs 48 en 77), wordt het ineens niet meer inefficiënt (vgl 48 en 65, dan houd je dus een rand over bv).
LG Display maakt de panelen en heeft juist de fabricage verbeterd zodat ze efficiënter kunnen produceren en daarom dus ook goedkoper kleinere panelen kunnen maken (48 inch).
Hier op Tweakers is nog een artikel over de productie terug te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DON PAPA
  • Laatst online: 00:24

DON PAPA

Tweaker-fan

We zitten zo'n 2.9 meter van de TV af. Ik ben overigens wel gaan kijken bij Mediamarkt naar 55 en 65 inch TV's maar vind het heel lastig om in te schatten, hoe het uit zou zien in mijn woonkamer.

Op die afstand kun je zeker een 65" nemen
https://www.rtings.com/tv...-to-distance-relationship

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SED

SED

Deleon78 schreef op zondag 30 mei 2021 @ 19:04:
Rendement slaat op hoeveel panelen je uit 1 groot paneel kan snijden (bij wijze van).
Dat is dus waar ik op wees.
Als je uit 1 master een 55inch en een 77inch kunt snijden dan zal die 77 inch toch gewoon meer oleds bevatten?
Stel de master bevat 140 vakken.
Ik snij er 55 en 77 uit = 132 en 8 afval.
Dan bevat de 77 versie dus meer blokken.
Hoe verhoudt zich dat tot de 4k?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
SED schreef op zondag 30 mei 2021 @ 21:02:
[...]

Dat is dus waar ik op wees.
Als je uit 1 master een 55inch en een 77inch kunt snijden dan zal die 77 inch toch gewoon meer oleds bevatten?
Stel de master bevat 140 vakken.
Ik snij er 55 en 77 uit = 132 en 8 afval.
Dan bevat de 77 versie dus meer blokken.
Hoe verhoudt zich dat tot de 4k?
Het aantal pixels per paneel is gelijk tussen een 55 inch en een 77 inch.
Uit een master plaat kan men meerdere panelen halen van verschillende grootte.
Het aantal pixels per inch verschilt maar het totaal gelijk.
4K = 4K!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SED

SED

Als een master volledig gelijkwaardig opgebouwd is dan kan dat logischer wijze niet kloppen vwb het aantal oleds per plaat!
Het aantal oleds per inch zal hetzelfde zijn, maar een 77 heeft dan meer oleds dan een 55.

[ Voor 27% gewijzigd door SED op 30-05-2021 21:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

SED schreef op zondag 30 mei 2021 @ 21:20:
Als een master volledig gelijkwaardig opgebouwd is dan kan dat logischer wijze niet kloppen vwb het aantal oleds per plaat!
Het aantal oleds per inch zal hetzelfde zijn, maar een 77 heeft dan meer oleds dan een 55.
Maar worden er dan verschillende maten panelen uit 1 master gehaald?
Dan is het wel puzzelen.

[ Voor 5% gewijzigd door YakuzA op 30-05-2021 21:52 ]

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Pagina: 1 ... 394 ... 568 Laatste

Let op:
Indien je vragen hebt over inbranden bij OLED televisies, gebruik dan eerst even de zoekfunctie. Dit onderwerp is namelijk al regelmatig uitgebreid besproken.
Zie ook D vd V in "[LG OLED] Ervaringen & Discussie" Datzelfde geldt voor vragen over stekkers.

🔍 Inbranden: [LG OLED] Ervaringen & Discussie
🔎 Stekkers: [LG OLED] Ervaringen & Discussie

Goede aanbieding gezien of nodig? Check OLED Televisies aanbiedingen- & kortingscodetopic
Vragen/opmerkingen over de LG Cashback Actie? Daarvoor kan je terecht in [LG OLED] cashback topic

Discussies over welke (HDMI)-kabels te gebruiken kan in Zilveren HIFI-kabels gesmeed door elfen bij maanlicht #6.