Driving a cadillac in a fool's parade.
Het ligt aan je opstelling (type apparatuur dus). Ik heb het al vaker zo ingesteld indien ik een mediaspeler rechtstreeks aan de TV had gehangen ter test en waarbij het geluid via de TV naar de receiver werd gestuurd. Het eerste wat ik doe tijdens zo'n test zijn beeld en geluid mogelijkheden, wat via het apparaat tevoorschijn te toveren is. Dat is echter niet mijn standaard opstellingkwaakvaak_v2 schreef op zondag 23 mei 2021 @ 18:34:
[...]
als je instelt dat je 2.0 speakers hebt? Dan wordt het hooguit dolby surround maar dat is geen discrete 5.1 geluid.
Testing, one, two ...
Dat werkt op mijn C9.
reviews: Zes 55"-tv’s getest - 2020-modellen voor de 2021-sportzomer
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Farabi schreef op zondag 23 mei 2021 @ 21:36:
Mijn C9 springt nu vaak op tv speakers ipv hdmi arc. Eerst was het sporadisch. Nog andere met dit probleem?

Ik heb het andersom. Ik wil eigenlijk tv-speakers voor een groot deel van de tijd ipv onze soundbar. Ik hoef geen topgeluid wanneer ik naar "ik vertrek" of weet ik het wat kijk. Elke keer als ik hem op tv-speakers zet schiet ie weer terug naar ARC. Wordt er niet goed van.Farabi schreef op zondag 23 mei 2021 @ 21:36:
Mijn C9 springt nu vaak op tv speakers ipv hdmi arc. Eerst was het sporadisch. Nog andere met dit probleem?
Ik moet dan zoveel uitschakelen dat het onpraktisch is en dat is ook weer niet de bedoeling.
R7 5800X3D // Dark Rock rock 4 // MSI B450 Tomahawk Max // 32Gb Corsair Vengeance // BeQuiet Pure Base 500FX // MSI RTX3080 Suprim X
https://www.avsforum.com/...alk.3119288/post-60747197
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Yay!FeaR schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 18:31:
Crosspost I know, maar ben erg content met wat PostNL Extra net af heeft geleverd hier
[Afbeelding]
De mijne wordt morgen afgeleverd! (in dezelfde maat)
Hangt de jouwe al?
Waarom laat je hem dan niet gewoon op de soundbar staan? Beter geluid en geen ergernis.OMD schreef op maandag 24 mei 2021 @ 10:44:
[...]
Ik heb het andersom. Ik wil eigenlijk tv-speakers voor een groot deel van de tijd ipv onze soundbar. Ik hoef geen topgeluid wanneer ik naar "ik vertrek" of weet ik het wat kijk. Elke keer als ik hem op tv-speakers zet schiet ie weer terug naar ARC. Wordt er niet goed van.
Ik moet dan zoveel uitschakelen dat het onpraktisch is en dat is ook weer niet de bedoeling.
Before we work on artificial intelligence, let`s do something about natural stupidity
[ Voor 99% gewijzigd door Deleon78 op 26-07-2021 14:38 ]
Dat doe ik nu ook maar hoeft voor mij niet atlijdarbraxas schreef op maandag 24 mei 2021 @ 13:46:
[...]
Waarom laat je hem dan niet gewoon op de soundbar staan? Beter geluid en geen ergernis.
[ Voor 16% gewijzigd door OMD op 24-05-2021 13:48 ]
R7 5800X3D // Dark Rock rock 4 // MSI B450 Tomahawk Max // 32Gb Corsair Vengeance // BeQuiet Pure Base 500FX // MSI RTX3080 Suprim X
Before we work on artificial intelligence, let`s do something about natural stupidity
Twijfel alleen, is de OLED echt zo'n vooruitgang. Heb wel een OLED ooit gestest via Tweakers. Beviel erg goed voor games en Netflix. Alleen day-to-day tv niet....
Wat kan de twijfel verder wegnemen volgens jullie de ervaringsdeskundige?
11*310 WP (3410) op ZO (~140°) @ ~41° hoek , Growatt 3000 MTL-S
"die eigenlijk enorm bevalt" << dan zou ik het laten zoals het is, al helemaal omdat je zelf al eens ervaring met een Oled in je huis op hebt kunnen doen.Freakie1NL schreef op maandag 24 mei 2021 @ 14:11:
Zit nu nog met een LG 55UJ635V die eigenlijk enorm bevalt. Wel ooit gezegd als OLED tegen de 1000 aankomt koop ik er een. Nu is de LG OLED55CX6LA eindelijk zowat tegen die prijs gezakt. (Net iets duurder, maar mag geen naam hebben).
Twijfel alleen, is de OLED echt zo'n vooruitgang. Heb wel een OLED ooit gestest via Tweakers. Beviel erg goed voor games en Netflix. Alleen day-to-day tv niet....
Wat kan de twijfel verder wegnemen volgens jullie de ervaringsdeskundige?
Testing, one, two ...
Ik ben vooral blij dat ze de lost connection issue hebben opgelost voor hdmi4. Daar hangt mijn XSX aan, en heb het al een keer meegemaakt.II This Game II schreef op maandag 24 mei 2021 @ 10:50:
Ben nu de 3.21.21 aan het installeren op de 65cx. Zag hier en op avs nog geen opmerkingen om het niet doen en gezien de diverse updates op audio gebied toch de moeite waard.
Snelheid op diverse apparaten in huis gemeten, allen 100mbit down. Alleen de tv dus niet.
4K content op YT kijken is dramatisch vanwege iedere seconde bufferen.
Kom op internet diverse dingen tegen bij oudere modellen met dit probleem maar krijg het voor deze serie nog niet gevonden.
www.jordyleenders.com
Ik moet dus handmatig voor de juiste HDMI-ingang kiezen, tenzij ik bij het uitzetten van de tv eerst naar die ingang schakel (voor een volgende keer).
Mijn vorige Sony Bravia deed dat wel perfect. Die voelde dat HDMI 2 inschakelde en ging direct naar die invoer.
EV3 GT LR iPhone 17 Pro iPad mini 6 MacBook Air M2 iMac M4 Watch Series 10 TV 4K HDR AirPods Pro 2 & Max
YesAggie1 schreef op maandag 24 mei 2021 @ 13:39:
[...]
Yay!
De mijne wordt morgen afgeleverd! (in dezelfde maat)![]()
Hangt de jouwe al?
:strip_exif()/f/image/4atXL1Krj7t5rxKLV0BdWsNR.jpg?f=fotoalbum_large)
Nu nog met kavels in het zicht. Worden er sowieso minder als het HDMI 2.1 receivers zijn, nu lopen alle bronnen naar de TV. En nog een extra HDMI kabel voor HDMI eARC naar de een Sharc eARC Audio Extractor. Work in progress
Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.
Dank voor de tip, weet ik dat ook meteen 😉 Ga straks ook maar eens de rolmaat opzoeken hier 😇FeaR schreef op maandag 24 mei 2021 @ 15:08:
[...]
YesWel twee uur van mijn leven gekost. Zo jammer dat LG een mal mee levert voor de beugel maar die mal niet de hele TV is. Moet je nog gaan meteen.
Morgen of overmorgen komt mijn 65" G1 binnen.
Heb jij nog last van de trage netwerk snelheid, zoals boven ook opgemerkt? Nu toch wel wat klachten over voorbij zien komen 😷
Ben ook benieuwd naar je eerste ervaringen, kwam je van een OLED af en is deze qua beeld een flinke verbetering in jouw optiek?🙂
Nee, nog nietQosmic schreef op maandag 24 mei 2021 @ 13:16:
Maar heb je wel weer dd+ bij Disney?
Lukt ook nog niet om multichannel PCM vanuit de XSX door de tv heen te sturen. Alleen dolby-digital bitstream of stereo pcm. Allow passthrough helpt ook niks voor kodi of de bluray player. Net geprobeerd met de 4k disc van Bladerunner 2049, ook alleen stereo en geen truehd. (Heb een noga splitter, krijg prima DTS-MA en truehd vanaf de laptop op IN en de tv op out 1 en de avr op out 2, en vrijdag dus nog multichannel DD+ vanuit de app in Earc/arc modus.
II This Game II schreef op maandag 24 mei 2021 @ 10:50:
Ben nu de 3.21.21 aan het installeren op de 65cx. Zag hier en op avs nog geen opmerkingen om het niet doen en gezien de diverse updates op audio gebied toch de moeite waard.
can you read my mind?
[ Voor 115% gewijzigd door Deleon78 op 26-07-2021 14:37 ]
[ Voor 99% gewijzigd door Deleon78 op 26-07-2021 14:37 ]
Ik heb de TV opgemeten daarbij de afstand geteld die de TV boven de grond moet komen en zo de mal gelijk gehangen met bovenkant TV, leek mij het makkelijkste. Hoe dan ook, de TV hangt precies zo hoog als ik hem wildeSpeedyNick schreef op maandag 24 mei 2021 @ 15:19:
[...]
Dank voor de tip, weet ik dat ook meteen 😉 Ga straks ook maar eens de rolmaat opzoeken hier 😇
Morgen of overmorgen komt mijn 65" G1 binnen.
Netflix speedtest komt tot net heen 100 mbit. Moet ik wel zeggen dat ik alles bekabeld aan heb gesloten dus geen idee wat WiFi doet. Maar ik ga toch voor een Nvidia Shield TV dus de netwerksnelheid van de LG doet er dan niet meer toe.Heb jij nog last van de trage netwerk snelheid, zoals boven ook opgemerkt? Nu toch wel wat klachten over voorbij zien komen 😷
Sowieso ben ik blij van de ventilatoren uit de plasma af te zijn, kijkt toch een stuk rustiger TV. Of de buzz uit de voeding bij heldere beelden. Nu hoor ik alleen de trafo in mijn eindversterker brommen, volgende om aan te pakkenBen ook benieuwd naar je eerste ervaringen, kwam je van een OLED af en is deze qua beeld een flinke verbetering in jouw optiek?🙂
Edit:
Ik heb zelf redelijk creatief nu beeld en geluid lopen. Een manier die ik snap en aan mezelf uit kan leggen maar ik begrijp wel dat voor de gemiddelde consument het er niet makkelijker op wordt met alle standaarden en als je apparatuur hebt met verschillende versies. Als in, ik schaal mezelf qua kennis op dit vlak iets hoger in dan gemiddeld en ik vind het al tricky.
[ Voor 12% gewijzigd door FeaR op 24-05-2021 15:41 ]
Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.
[ Voor 97% gewijzigd door Deleon78 op 26-07-2021 14:37 ]
Klik eens op de link in mijn bericht wat je quotte….cruncher schreef op maandag 24 mei 2021 @ 15:32:
Ik heb de 3.21.22 zojuist geiinstalleerd. Wat zijn de vernieuwingen?
[...]
En DD+ doet het weer in Disney+ als geluid op “passeren” staat, maar voor de YouTube app moet ie op pcm, niet erg handig.
Nu alleen nog de XSX, zelfs als ik de box het geluid laat decoden (onder bluray player settings vinkje uit bij receiver can decode) blijft het stereo en melding 0x80bd0009 bij alles behalve stereo pcm of bitstream. Had even de hoop dat na de may-update en deze 3.21.21 er iets meer zou werken.
[ Voor 5% gewijzigd door II This Game II op 24-05-2021 16:08 ]
Framerate Matching heb ik weer uitgeschakeld. Dit zorgde ervoor dat ik bij het starten van video’s een paar seconde zwart beeld kreeg. Ook bij het schakelen of afsluiten van apps.Deleon78 schreef op maandag 24 mei 2021 @ 15:33:
[...]
Laptop aan tv gehangen.
Met apple remote de tv aangezet: appletv source.
Source met lg remote naar laptop geschakeld.
Tv uit met apple remote.
Tv aan net apple remote:
1 seconden laptopbeeld, daarna appletv. Automatisch.
Ik vermoed dat als je de lg remote gebruikt om hem aan te zetten, welke je in principe ook al hebt gebruikt om van input te wisselen, het gewoon goed gaat.
Zit geen optie in de settings om dit aan te passen (gelijk alles maar even nagelopen). Handig, want blijkbaar staat framerate matching bv niet automatisch aan!
Wat het andere betreft: klopt. Tv aan met LG Remote en dan Apple TV schakelt wel naar Apple TV. Maar alles met de Siri Remote dus niet. Uitschakelen kan wel weer prima. Het went wel.
EV3 GT LR iPhone 17 Pro iPad mini 6 MacBook Air M2 iMac M4 Watch Series 10 TV 4K HDR AirPods Pro 2 & Max
Ik heb een omruiling aangevraagd gezien ik op reddit nog ongelukkigen heb gevonden...
Filmpje van iemand anders voor wie exact wil weten wat ik bedoel;
https://gfycat.com/criminalnervousdeer
Ik maak gebruik van een Denon AVR-X4400h.FeaR schreef op maandag 24 mei 2021 @ 15:08:
[...]
YesWel twee uur van mijn leven gekost. Zo jammer dat LG een mal mee levert voor de beugel maar die mal niet de hele TV is. Moet je nog gaan meten.
Nu nog met kabels in het zicht. Worden er sowieso minder als het HDMI 2.1 receivers zijn, nu lopen alle bronnen naar de TV. En nog een extra HDMI kabel voor HDMI eARC naar de een Sharc eARC Audio Extractor. Work in progress
Helaas kan ik nergens terugvinden ofdat de Denon HDMI 2.1 pass through ondersteunt.
Hij ondersteunt wel 4K UHD.
Zo niet kan ik (met tegenzin) ook op zoek naar een andere receiver

En kan ik dus ook drie HDMI kabels rechtstreeks in de tv prikken... maar dan loopt mijn geluid dus ook niet meer over mijn speakers van m’n 5.1
Zal Denon Nederland maar eens een mailtje sturen.
Old but not forgotten (for most) toslink?! Doet t zelfs op mn marantz van jaar kruik...en anders e-ARC? Iig voor je 5.1.Aggie1 schreef op maandag 24 mei 2021 @ 17:46:
[...]
Ik maak gebruik van een Denon AVR-X4400h.
Helaas kan ik nergens terugvinden ofdat de Denon HDMI 2.1 pass through ondersteunt.![]()
Hij ondersteunt wel 4K UHD.![]()
Zo niet kan ik (met tegenzin) ook op zoek naar een andere receiver![]()
En kan ik dus ook drie HDMI kabels rechtstreeks in de tv prikken... maar dan loopt mijn geluid dus ook niet meer over mijn speakers van m’n 5.1![]()
[ Voor 98% gewijzigd door Deleon78 op 26-07-2021 14:37 ]
Staat gewoon in manual. 2.0 dus 4k60 maar geen hdrAggie1 schreef op maandag 24 mei 2021 @ 17:46:
[...]
Ik maak gebruik van een Denon AVR-X4400h.
Helaas kan ik nergens terugvinden ofdat de Denon HDMI 2.1 pass through ondersteunt.![]()
Hij ondersteunt wel 4K UHD.![]()
Zo niet kan ik (met tegenzin) ook op zoek naar een andere receiver![]()
En kan ik dus ook drie HDMI kabels rechtstreeks in de tv prikken... maar dan loopt mijn geluid dus ook niet meer over mijn speakers van m’n 5.1![]()
GiTS
Dan gaan mijn HDMI kabels (overigens wel 2.1 kabels) gewoon allemaal mijn receiver in hoor.reaL_G schreef op maandag 24 mei 2021 @ 18:31:
[...]
Staat gewoon in manual. 2.0 dus 4k60 maar geen hdr
Als tzt de 2.1 standaard is bij de middenklasse receivers zal ik die gaan vervangen.
EDIT: Zie nu dat Denon in hun laatste serie receivers HDMI 2.1 toegepast heeft.
Thanks, ik kon het in de manual echt niet terugvinden, anders had ik het niet gevraagd.
[ Voor 8% gewijzigd door Aggie1 op 24-05-2021 18:50 ]
Heb ik sinds kort ook last van! Precies alsof er kleine luchtverplaatsing is.PredatorBE schreef op maandag 24 mei 2021 @ 17:31:
Zaterdag een C1 ontvangen maar de de luidsprekers blijven een irritant geluid maken als je de externe audio gebruikt. Het wisselen naar de interne speakers en daarna terug naar de externe lost dit instant op maar na herstart van de TV is dit steeds opnieuw het geval.
Ik heb een omruiling aangevraagd gezien ik op reddit nog ongelukkigen heb gevonden...
Filmpje van iemand anders voor wie exact wil weten wat ik bedoel;
https://gfycat.com/criminalnervousdeer
Omruiling bij de verkoper of LG zelf gevraagd?
Ik heb bij de verkoper een omruiling aangevraagd gezien ik niet met een refurb exemplaar wil zitten en het toestel nog geen halve dag in mijn bezit was toen ik het vastgesteld heb.Woesaka schreef op maandag 24 mei 2021 @ 22:27:
[...]
Heb ik sinds kort ook last van! Precies alsof er kleine luchtverplaatsing is.
Omruiling bij de verkoper of LG zelf gevraagd?
In de thread op reddit zijn er veschillende die een nieuw toestel hebben ontvangen en waarna het probleem ook niet meer aanwezig was.
Als hier tweakers zijn die de interne luidsprekers gebruiken zou ik dit toch ook wel even testen gezien dit enorm storend en teleurstellend is als je ooit een nieuwe soundbar zou willen gaan gebruiken.
Fenomeen is eenvoudig te reproduceren; zet je tv op een audio uitgang waarbij de interne speakers niet gebruikt worden. Zet je TV uit en na een minuutje weer aan. Als je dan geen vreemde geluiden hoort mag je gerust zijn...
Draadje op reddit; https://www.reddit.com/r/...aking_odd_warbling_noise/
Bijvoorbeeld deze:
https://www.hornbach.nl/s...eter/4685464/artikel.html
Die snap ik niet,dat je een omruiling hebt aangevraagd bij de winkel is in jouw geval logisch. Maar wat heeft een refurb exemplaar daar mee te maken?PredatorBE schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 08:27:
[...]
Ik heb bij de verkoper een omruiling aangevraagd gezien ik niet met een refurb exemplaar wil zitten en het toestel nog geen halve dag in mijn bezit was toen ik het vastgesteld heb.
Ik wil niet naar LG gaan en het risico lopen een refurb te ontvangen. In het verleden heb ik wel eens een PC monitor omgeruild en een ander "nieuw" exemplaar ontvangen wat minder zichtbare defecten had. Dit was wel niet bij een nieuw toestel en is intussen al vele jaren geleden. Ik weet niet hoe correct LG zijn zaken afhandelt , ik mag hopen dat gezien de prijsklasse en het een nieuwe reeks is dat dit niet voorkomt...Wren schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 08:50:
[...]
Die snap ik niet,dat je een omruiling hebt aangevraagd bij de winkel is in jouw geval logisch. Maar wat heeft een refurb exemplaar daar mee te maken?
De kans dat je bij een winkel een niet nieuw exemplaar krijgt is bij een winkel echt tig keer groter dan via lg zelf.PredatorBE schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 09:00:
[...]
Ik wil niet naar LG gaan en het risico lopen een refurb te ontvangen. In het verleden heb ik wel eens een PC monitor omgeruild en een ander "nieuw" exemplaar ontvangen wat minder zichtbare defecten had. Dit was wel niet bij een nieuw toestel en is intussen al vele jaren geleden. Ik weet niet hoe correct LG zijn zaken afhandelt , ik mag hopen dat gezien de prijsklasse en het een nieuwe reeks is dat dit niet voorkomt...
Ik zit nog in de 14 dagen bedenktijd bij verkoop op afstand, als het geen nieuw toestel is gaat die terug en koop ik wel elders een nieuwe.Wren schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 09:02:
[...]
De kans dat je bij een winkel een niet nieuw exemplaar krijgt is bij een winkel echt tig keer groter dan via lg zelf.
Ondersteund gewoon HDR hoor alleen geen 8K...heb hem zelf ook al 3 jaar...reaL_G schreef op maandag 24 mei 2021 @ 18:31:
[...]
Staat gewoon in manual. 2.0 dus 4k60 maar geen hdr
- HoppyF
- Registratie: Oktober 2003
- Laatst online: 11:46
- Televisies
- LG
- Oled
- LG OLED
- LG OLED evo
- LG OLED CX
- LG OLED G1
- LG OLED E9
- LG OLED C9
- LG OLED W9
- LG OLED B9
- LG OLED W8
- LG OLED evo G5
- LG G2 OLED evo Gallery Edition
- LG OLED C2
- LG OLED evo G3
- LG EF950V
- LG OLED evo G4
- LG OLED BX
- LG OLED W7
- LG OLED evo C4
- LG E8
- LG W8
- LG OLED C7
- LG OLED B7
- LG OLED B1
- LG OLED C6D
- LG OLED65G8
- LG C6V
- LG OLED65B6D
- LG B2
- LG OLED GX
- LG OLED B8PLA
- LG OLED E7
- LG OLED A1
- LG OLED C1
- LG OLED E8
- LG OLED B6V
- LG OLED C8
:strip_icc():strip_exif()/u/94053/Bull.jpg?f=community)
Je koopt bij de winkel niet bij LG.PredatorBE schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 09:00:
[...]
Ik wil niet naar LG gaan en het risico lopen een refurb te ontvangen. In het verleden heb ik wel eens een PC monitor omgeruild en een ander "nieuw" exemplaar ontvangen wat minder zichtbare defecten had. Dit was wel niet bij een nieuw toestel en is intussen al vele jaren geleden. Ik weet niet hoe correct LG zijn zaken afhandelt , ik mag hopen dat gezien de prijsklasse en het een nieuwe reeks is dat dit niet voorkomt...
De winkel moet de omruil dus afhandelen.
Ik heb hetzelfde probleem. Nog geen oplossing helaas.JL.com schreef op maandag 24 mei 2021 @ 14:35:
Zijn er hier mensen die op hun G1 een extreem langzame internet verbinding ervaren? Mijn G1 is draadloos aangesloten (100mbit down. verbinding) maar snelheidstests op tv via Ookla geven snelheid van slechts 10mbit aan.
Snelheid op diverse apparaten in huis gemeten, allen 100mbit down. Alleen de tv dus niet.
Kom op internet diverse dingen tegen bij oudere modellen met dit probleem maar krijg het voor deze serie nog niet gevonden.
Geen problemen hier…Rozz1337 schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 11:37:
[...]
Ik heb hetzelfde probleem. Nog geen oplossing helaas.
Heb idd de leverancier van mijn receiver al gesproken (H&C) en die zegt ook dat het enkel van toepassing is op het gebruik van een PS5 op 120Hz 4K.boyhenkie schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 09:38:
[...]
Ondersteund gewoon HDR hoor alleen geen 8K...heb hem zelf ook al 3 jaar...![]()
![]()
Enkel melding over minor software improvements.
Heb alle kabels/switches en wifi getest. Alles werkt naar behoren. Alleen bij de TV krijg ik niet de snelheden die ik bij de andere apparaten wel krijg. Kan het aan de cat6a kabels liggen icm de TV? Om moet dat niets uitmaken?Deleon78 schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 11:53:
[...]
Even de basics:
Andere kabel, ander patchpunt, andere poort op switch, switch uit/aan?
Wifi geprobeerd?
Ik gebruik de tv voor zowel gaming als het kijken van series/films. Normale tv kijk ik niet veel.
Verwijderd
Wat is de kijkafstand eigenlijk? Want ik ken namelijk een aantal mensen die van 77 terug zijn gegaan naar 65.r0p schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 13:50:
Erg aan het twijfelen nog tussen een 77 inch G1 of een 77 inch Sony A80J. Beide tv's hun voor en nadelen. Waarbij LG het lijkt te winnen mbt gaming, motion etc. En Sony op picture quality. Ook zijn ze gelijkwaardig geprijst. Iemand anders deze twijfel gehad>
Ik gebruik de tv voor zowel gaming als het kijken van series/films. Normale tv kijk ik niet veel.
Qua voor en nadelen zou ik je willen adviseren om ook een kijkje te nemen bij de nieuwe Panasonics. Voor de G1 betaal je namelijk een hoop verschil voor het design vergeleken met het model eronder. Het nieuwe evo paneel is tot nu toe niet voordeliger ten opzichte van de vorige panelen. Ik adviseer wel met een reden Panasonic omdat ik zelf de CX heb.
Het voordeel van LG en Panasonic is dat zij een eigen OS gebruiken. Sony gebruikt Android TV en de vraag is of je dat moet willen
Hopelijk heb je wat aan het advies uiteindelijk.
Heb je Quick Start wel uitgeschakeld?JL.com schreef op maandag 24 mei 2021 @ 14:35:
Zijn er hier mensen die op hun G1 een extreem langzame internet verbinding ervaren? Mijn G1 is draadloos aangesloten (100mbit down. verbinding) maar snelheidstests op tv via Ookla geven snelheid van slechts 10mbit aan.
Ik kan me niet voorstellen dat het aan kabel type ligt, zover ik weet is dat backwards compatible.Rozz1337 schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 13:23:
[...]
Heb alle kabels/switches en wifi getest. Alles werkt naar behoren. Alleen bij de TV krijg ik niet de snelheden die ik bij de andere apparaten wel krijg. Kan het aan de cat6a kabels liggen icm de TV? Om moet dat niets uitmaken?
Op de oude modellen zijn er aantal punten bekend:
- quickstart instelling geeft nog al eens onverklaarbare opeens optredende random (connectie) problemen. Probeer een keer uit, ik merkte nauwelijks verschil op gx dus gewoon uitgelaten om problemen in de toekomst te voorkomen).
- sommige switches (of routers) geven problemen icm LG (komt extreem weinig voor). Probeer een keer rechtstreeks op je eerste router aan te sluiten (zonder overige routers)
- sommige routers firewalls of andere firewall producten kunnen issues geven (al is dat zover ik weet vooral content geralteerd, bijv netflix of youtube of lg reclame)
- bekabeld gaat tot max 100 mbit (en is niet altijd zo stabiel als andere bekabelde producten). Wifi kan je veel hogere (en in sommige gevallen stabielere) snelheden halen maar dat is afhankelijk van je situatie. Probeer wifi (bij voorkeur 5ghz indien dicht bij router) eens.
Helaas lijkt het erop dat er iets anders met de G1 is want het aantal wifi meldingen is geexplodeerd, en ook niet altijd opgelost. Zou ook kunnen dat er ineens meer nieuwe tvs gekocht worden (ivm ek oid) maar betwijvel het. Mocht het na software update en al het bovenstaande nog niet werken zou ik contact opnemen met LG.
Ik zit op ongeveer 3,80 a 4 meter van de tv op dit moment. Wat is de reden dat men terug ging in formaat? Motion sickness? ik kom nu van een 37 inch dus dit wordt een grote jump. Wellicht wel het overwegen waard om te onderhandelen of hij omgeruild kan worden indien het toch te groot is.Verwijderd schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 14:13:
[...]
Wat is de kijkafstand eigenlijk? Want ik ken namelijk een aantal mensen die van 77 terug zijn gegaan naar 65.
Qua voor en nadelen zou ik je willen adviseren om ook een kijkje te nemen bij de nieuwe Panasonics. Voor de G1 betaal je namelijk een hoop verschil voor het design vergeleken met het model eronder. Het nieuwe evo paneel is tot nu toe niet voordeliger ten opzichte van de vorige panelen. Ik adviseer wel met een reden Panasonic omdat ik zelf de CX heb.
Het voordeel van LG en Panasonic is dat zij een eigen OS gebruiken. Sony gebruikt Android TV en de vraag is of je dat moet willenDat is een overweging waard maar wel afhankelijk van je set-up. Panasonic ondersteund vergeleken met LG het formaat DTS met eARC en HDR10+. Ook kijken via de apps van LG zoals Netflix weegt ook mee in de overweging. Met gamen zit je tegenwoordig bij de 3 partijen wel goed (Sony, LG en Panasonic) maar welke consoles gebruik je en wat is je set-up.
Hopelijk heb je wat aan het advies uiteindelijk.
Als ik me niet vergis zijn de nieuwe Panasonic modellen nog niet uit toch?
Ik zit nu nog op een ps4 pro en er moet straks een ps5 en/of xbox series x komen. Ik kijk voornnamelijk content via Netflix, Amazon Prime, Disney etc. Stream op dit moment geen DTS bestanden vanaf een mediabox of pc.
Qua audio gebruik ik een externe receiver en B&W geluidsset. audio kwaliteit tv speelt dus niet mee. Audio delay zou wel hinderlijk zijn alleen hoor ik hier tot nu toe geen klachten over met de nieuwe LG lijn.
Verwijderd
Dat had ik dus andersomJL.com schreef op maandag 24 mei 2021 @ 14:35:
Het lijkt inderdaad minder erg te zijn direct na installeren maar in de oude series kwamen de problemen ook pas merkbaar bij sommige gebruikers na 1-1.5 jaar dus moeilijk te zeggen. De quickstart/cache problemen zijn vaak vaag, random en onverklaarbaar waardoor sommige het niet door hebben of niet aan quickstart denken. Vaak is het makkelijkst te herkennen als je tv weer tijdje goed werkt na stroom eraf maar daarna weer niet.MilesD. schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 14:25:
[...]
Dat Quick Start verhaal geldt volgens mij niet meer voor de nieuwe generatie….
Ja het is gewoon een mega bende met allerlei nieuwe HDMI standaarden.. Het had zo mooi kunnen zijn met auto-lip sync, maar helaas..Benny schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 14:27:
Nou, de CX gaat retour met pijn in m’n hartHoe is het toch mogelijk dat er geen oplossing voor dat Dolby audio probleem is. Ongelofelijk. Geen idee welke opties ik nu heb, alternatief voor de CX leek me de Samsung Q90T maar die heeft ook audio problemen met Xbox. Bizar..
Ik red me nu goed met de Thenaudio Sharc, maar kan me voorstellen dat daar ook nog eens 160 euro aan uitgeven teveel van het goede is.
Ik heb sinds kort een pricewatch: LG OLED55GX6LA Zwart en ik ben tegen iets aangelopen waarvan ik hoop dat er hier mensen al wat onderzoek naar gedaan hebben en mij wat tijd kunnen besparen door hun beste instellingen door te geven. Dit is het volgende:
Ik merkte op dat wanneer ik een videobestand met de interne app van de TV afspeel (laten we zegen animatiefilm_4K.mkv) ik een veel beter beeld heb (helderder, hoger contrast, HDR gaat aan (rechtsboven zie ik een popup windowtje dat dit zegt) dan wanneer ik dit zelfde bestand via HDMI (2.0a) afspeel (pricewatch: Intel NUC 7 Essential NUC7CJYSAL3 + HDMI Kabel).
Ik heb natuurlijk al even kort zitten kijken in de instellingen voor HDMI poorten op de TV en zag iets met deep color settings ofzo, geen idee wat dat doet. Verder natuurlijk ook in de (in dit geval) intel graphics control center settings gekeken evenals verschillende programma's zoals VLC,MPC-HC,KODI.
Wat ik mij nu afvraag, heeft iemand hier al veel tijd en moeite in gestopt om de HDMI input van een PC vergelijkbaar te krijgen met die van de interne app?
Alvast bedankt voor de info!
Je moet HDMI deep colour aanzetten op de desbetreffende HDMI poort om van o.a. HDR gebruik te kunnen maken 😉Ryan1981 schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 14:52:
Hallo allemaal,
Ik heb sinds kort een pricewatch: LG OLED55GX6LA Zwart en ik ben tegen iets aangelopen waarvan ik hoop dat er hier mensen al wat onderzoek naar gedaan hebben en mij wat tijd kunnen besparen door hun beste instellingen door te geven. Dit is het volgende:
Ik merkte op dat wanneer ik een videobestand met de interne app van de TV afspeel (laten we zegen animatiefilm_4K.mkv) ik een veel beter beeld heb (helderder, hoger contrast, HDR gaat aan (rechtsboven zie ik een popup windowtje dat dit zegt) dan wanneer ik dit zelfde bestand via HDMI (2.0a) afspeel (pricewatch: Intel NUC 7 Essential NUC7CJYSAL3 + HDMI Kabel).
Ik heb natuurlijk al even kort zitten kijken in de instellingen voor HDMI poorten op de TV en zag iets met deep color settings ofzo, geen idee wat dat doet. Verder natuurlijk ook in de (in dit geval) intel graphics control center settings gekeken evenals verschillende programma's zoals VLC,MPC-HC,KODI.
Wat ik mij nu afvraag, heeft iemand hier al veel tijd en moeite in gestopt om de HDMI input van een PC vergelijkbaar te krijgen met die van de interne app?
Alvast bedankt voor de info!
https://www.lg.com/ca_en/.../CT20098005-1437131182045
Ah ok dus dat betekend dit, ik heb het aan staan maar geen idee of de NUC het juiste signaal aanbiedSpeedyNick schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 14:55:
[...]
Je moet HDMI deep colour aanzetten op de desbetreffende HDMI poort om van o.a. HDR gebruik te kunnen maken 😉
https://www.lg.com/ca_en/.../CT20098005-1437131182045
Verwijderd
Wow, ik zit op 3.30 ong en heb een 55 inch waar ik echt tevreden over ben. Al zou 65 inch misschien wel de max zijn. De reden dat zij het terugbrachten was onder andere motion sickness en omdat beamer of OLED een heel groot verschil is met elkaar in grootte. Één van mijn kennissen zat op 7 meter afstand en die heeft hem ook omgeruild voor 65 inch. Om het te volgen op een LCD of OLED is lastig maar dit is wel persoons afhankelijk. Ik zou sowieso een afspraak erin maken dat je hem om mag ruilen als het te groot is. Ik heb het uitgemeten door een lineaal voor me te laten houden op de bank en dan kijken wat je gezichtsblik in 1 keer opvangt. Dat kijkt namelijk het lekkerst en bij mij kwam ik uit op 55 inch.r0p schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 14:28:
[...]
Ik zit op ongeveer 3,80 a 4 meter van de tv op dit moment. Wat is de reden dat men terug ging in formaat? Motion sickness? ik kom nu van een 37 inch dus dit wordt een grote jump. Wellicht wel het overwegen waard om te onderhandelen of hij omgeruild kan worden indien het toch te groot is.
Als ik me niet vergis zijn de nieuwe Panasonic modellen nog niet uit toch?
Ik zit nu nog op een ps4 pro en er moet straks een ps5 en/of xbox series x komen. Ik kijk voornnamelijk content via Netflix, Amazon Prime, Disney etc. Stream op dit moment geen DTS bestanden vanaf een mediabox of pc.
Qua audio gebruik ik een externe receiver en B&W geluidsset. audio kwaliteit tv speelt dus niet mee. Audio delay zou wel hinderlijk zijn alleen hoor ik hier tot nu toe geen klachten over met de nieuwe LG lijn.
De nieuwe Panasonic modellen zijn vanaf 9 juli ong verkrijgbaar maar reken op 2 maanden later, dan zit je wel goed. Panasonic gebruikt zijn eigen hardware voor de tv waarbij het OLED display van LG is, maar dit wordt dan wel door LG uitgevoerd naar de standaarden van Panasonic. Ik merkte in de winkel veel verschil in beeldopbouw en weergave met de Panasonic 1000 serie vergeleken met 4 maanden thuis ervaring van de CX.
Eind dit jaar maak ik iemand blij met mijn LG en ga ik toch voor de Panasonic JZW2004 55 inch (misschien 65 inch)
Om nog even een beeld te krijgen
- Welke receiver heb je?
- Gebruik je de apps dan intern van de tv of heb je die bijvoorbeeld via een Apple TV via de receiver lopen?
- Zijn de consoles rechtstreeks aangesloten op TV of via de receiver?
Het LEED dat HDMI HEET

Ik kijk het meest film en series en af en toe game ik. Waar ik namelijk tegenaanloop is de doorgifte van dynamische Dolby Vision en HDR. Mijn receiver moet ik daardoor ook upgraden want die is HDMI 2.0b en ook de kabels die ik heb. Ben nu langzaam aan mijn huidige kabels aan het upgraden naar 48gbs. Als je de PS5 en X-Box via de TV laat lopen, dan moet je weer eARC gebruiken waar ik persoonlijk niet zo tevreden over ben. Ik heb dat in het begin gedaan om te testen maar het geluid klinkt daardoor platter ofzo? Ik denk dat jij wel weet wat ik bedoel. Via blu-ray of een goed bestand hebben we ruim geluid maar via eARC klinkt het echt een stuk gedimder/platter. Denk dat je dat wel in je overweging mee moet nemen omdat je mooie B&W speakers hebt. Zo ook met content wat je via de TV afspeelt naar je receiver toe. Ik heb daarom gekozen om alle apparaten te laten lopen via me receiver en dat mijn scherm puur een dom scherm is zeg maar
Qua gamen via de TV heb je geen probleem met een 2.1 kabel maar dan moet je wel de consoles weer laten lopen via eARC. Instant gamerespons van LG werkt goed. Ik heb geen last van vertragingen ofzo. Nu ben ik daar geen goede graadmeter in want ik ben echt tevreden met 60fps en hz met instant gamerespons op aan. Gamen op de nieuwe Panasonic weet ik nog niet want dat heb ik nog niet geprobeerd maar dit zal net zo goed zijn met de technieken die ze gebruiken.
Het verschil met de LG G1 en de Panasonic JZW2004 vind ik hem zitten in de weergave van HDR en Dolby Vision. De JZW2004 heeft tegenover de LG G1 een soort koelsysteem zitten waardoor ze hogere nits kunnen leveren tijdens Dolby Vision en HDR. Met name Dolby Vision kan dit goed gebruiken want dat is op mijn LG CX echt dramatisch. HDR en de gewone stand zijn echt super fel maar Dolby Vision is zoo donker
Het is een lange tekst maar ik hoop je mijn ervaringen te kunnen delen. Ben ook benieuwd naar je antwoord en set-up.
Het volgende LG artikel gevonden dat mijn probleem zou verhelpen namelijk dat de TV inschakelt wanneer ik via mijn AV Receiver spotify ga luisteren: LG Artikel SimpLink
Dit artikel lijkt te zeggen dat er naast de mogelijkheid 'Simplink' aan of uit te zetten er wanneer deze aan staat ook een aanvullende optie zou verschijnen waar ik dan de mogelijkheid heb om (net als bij mijn vorige Hisense) de TV de AV receiver (of ander HDMI apparaat) aan te laten zetten wanneer deze aangaat en/of de AV receiver (of ander HDMI apparaat) de tv zou kunnen laten aanzetten. Maar met de uitgeleverde G1 televisie en bijbehorende firmware (WebOS 03.11.15) verschijnen deze opties niet. Ik kan echt alleen SimpLink aan of uit zetten.
Heeft iemand dit op een of andere manier toch voor elkaar gekregen of zou iemand eens kunnen kijken of hij de beschreven opties wel ziet?
ps. hier ook melding van gemaakt bij LG maar nog geen reactie, zal delen wanneer ik reactie ontvang
/ bt out
EV Hyundai Ioniq Electric 28 kWh | PV Oost 2960Wp / West 2560Wp | Thuisbatterij 1Komma5 17,2 kWh
Zie antwoorden dikgedrukt.Verwijderd schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 15:09:
[...]
Wow, ik zit op 3.30 ong en heb een 55 inch waar ik echt tevreden over ben. Al zou 65 inch misschien wel de max zijn. De reden dat zij het terugbrachten was onder andere motion sickness en omdat beamer of OLED een heel groot verschil is met elkaar in grootte. Één van mijn kennissen zat op 7 meter afstand en die heeft hem ook omgeruild voor 65 inch. Om het te volgen op een LCD of OLED is lastig maar dit is wel persoons afhankelijk. Ik zou sowieso een afspraak erin maken dat je hem om mag ruilen als het te groot is. Ik heb het uitgemeten door een lineaal voor me te laten houden op de bank en dan kijken wat je gezichtsblik in 1 keer opvangt. Dat kijkt namelijk het lekkerst en bij mij kwam ik uit op 55 inch.
Wel een klein twijfel geval idd dus ga ik zeker meenemen.
De nieuwe Panasonic modellen zijn vanaf 9 juli ong verkrijgbaar maar reken op 2 maanden later, dan zit je wel goed. Panasonic gebruikt zijn eigen hardware voor de tv waarbij het OLED display van LG is, maar dit wordt dan wel door LG uitgevoerd naar de standaarden van Panasonic. Ik merkte in de winkel veel verschil in beeldopbouw en weergave met de Panasonic 1000 serie vergeleken met 4 maanden thuis ervaring van de CX.
Eind dit jaar maak ik iemand blij met mijn LG en ga ik toch voor de Panasonic JZW2004 55 inch (misschien 65 inch)
Panasonic tv's zijn erg goed alleen qua design en gaming functionaliteit weer minder. De heatsink welke Sony gebruikt komt ook van Panasonic af al zie ik daar niet significant verschil in brightness met de A80J.
Om nog even een beeld te krijgen![]()
- Welke receiver heb je? Oud beestje. Een Yamaha RX-V1700. Ik gebruikte deze samen met een M1 surround set van B&W. Ik ben inmiddels overstapt op B&W 705 S2 speakers in een stereo opstelling. Dus hier moet op korte termijn ook een andere versterker voor komen. De huidige versterker heeft geen eArc.
- Gebruik je de apps dan intern van de tv of heb je die bijvoorbeeld via een Apple TV via de receiver lopen?
- Zijn de consoles rechtstreeks aangesloten op TV of via de receiver? De consoles lopen nu via de receiver naar de tv. Dit zal met een nieuwe tv anders moeten omdat mijn receiver geen 4k 120 Hz ondersteund. Dus vermoed dat ik de console rechtstreeks op de tv moet aansluiten en dan via een HDMI terug naar de versterker of wellicht via Optical omdat mijn receiver geen eArc heeft nog. Geen idee of dit werkt.
Het LEED dat HDMI HEET![]()
![]()
![]()
Ik kijk het meest film en series en af en toe game ik. Waar ik namelijk tegenaanloop is de doorgifte van dynamische Dolby Vision en HDR. Mijn receiver moet ik daardoor ook upgraden want die is HDMI 2.0b en ook de kabels die ik heb. Ben nu langzaam aan mijn huidige kabels aan het upgraden naar 48gbs. Als je de PS5 en X-Box via de TV laat lopen, dan moet je weer eARC gebruiken waar ik persoonlijk niet zo tevreden over ben. Ik heb dat in het begin gedaan om te testen maar het geluid klinkt daardoor platter ofzo? Ik denk dat jij wel weet wat ik bedoel. Via blu-ray of een goed bestand hebben we ruim geluid maar via eARC klinkt het echt een stuk gedimder/platter. Denk dat je dat wel in je overweging mee moet nemen omdat je mooie B&W speakers hebt. Zo ook met content wat je via de TV afspeelt naar je receiver toe. Ik heb daarom gekozen om alle apparaten te laten lopen via me receiver en dat mijn scherm puur een dom scherm is zeg maar![]()
Qua gamen via de TV heb je geen probleem met een 2.1 kabel maar dan moet je wel de consoles weer laten lopen via eARC. Instant gamerespons van LG werkt goed. Ik heb geen last van vertragingen ofzo. Nu ben ik daar geen goede graadmeter in want ik ben echt tevreden met 60fps en hz met instant gamerespons op aan. Gamen op de nieuwe Panasonic weet ik nog niet want dat heb ik nog niet geprobeerd maar dit zal net zo goed zijn met de technieken die ze gebruiken.
Het verschil met de LG G1 en de Panasonic JZW2004 vind ik hem zitten in de weergave van HDR en Dolby Vision. De JZW2004 heeft tegenover de LG G1 een soort koelsysteem zitten waardoor ze hogere nits kunnen leveren tijdens Dolby Vision en HDR. Met name Dolby Vision kan dit goed gebruiken want dat is op mijn LG CX echt dramatisch. HDR en de gewone stand zijn echt super fel maar Dolby Vision is zoo donker![]()
Panasonic mooie tv's qua beeld en vooral natuurlijk. Wel erg duur, zeker de top modellen. Ik merk van mezelf dat ik helemaal klaar ben met het kijken naar een 37 inch Philips tv van 14 jaar oud en wat nieuws wil. De vraag is of ik nog zo lang kan wachten haha.
Het is een lange tekst maar ik hoop je mijn ervaringen te kunnen delen. Ben ook benieuwd naar je antwoord en set-up.
Edit
Werkt dus niet. Dus hierbij de antwoorden
]Panasonic tv's zijn erg goed alleen qua design en gaming functionaliteit weer minder. De heatsink welke Sony gebruikt komt ook van Panasonic af al zie ik daar niet significant verschil in brightness met de A80J.
Welke receiver heb je? Oud beestje. Een Yamaha RX-V1700. Ik gebruikte deze samen met een M1 surround set van B&W. Ik ben inmiddels overstapt op B&W 705 S2 speakers in een stereo opstelling. Dus hier moet op korte termijn ook een andere versterker voor komen. De huidige versterker heeft geen eArc.Apps gebruik ik via de PS4 nog daar mijn eigen tv nog een domme tv is.
De consoles lopen nu via de receiver naar de tv. Dit zal met een nieuwe tv anders moeten omdat mijn receiver geen 4k 120 Hz ondersteund. Dus vermoed dat ik de console rechtstreeks op de tv moet aansluiten en dan via een HDMI terug naar de versterker of wellicht via Optical omdat mijn receiver geen eArc heeft nog. Geen idee of dit werkt.
Panasonic mooie tv's qua beeld en vooral natuurlijk. Wel erg duur, zeker de top modellen. Ik merk van mezelf dat ik helemaal klaar ben met het kijken naar een 37 inch Philips tv van 14 jaar oud en wat nieuws wil. De vraag is of ik nog zo lang kan wachten haha.
[ Voor 11% gewijzigd door r0p op 25-05-2021 16:37 ]
[ Voor 160% gewijzigd door Deleon78 op 26-07-2021 14:36 ]
[ Voor 99% gewijzigd door Deleon78 op 26-07-2021 14:36 ]
LG Artikel SimpLink
Hier staat het volgende:
Nu wil ik heel graag 'Auto Power On' uitzetten maar deze optie is echt niet te vinden in WebOS 03.11.15. Uiteraard is het momenteel moeilijk beoordelen of deze er is (TV gaat aan maar scherm blijf zwart) maar toen deze het nog deed kon ik deze optie niet vinden. Ik heb ook gekeken of het in de LG apps kon maar zoals verwacht is dit niet veel meer dan een afstandsbediening (snap overigens niet waarom ik elke keer mijn locatievoorziening voor die app moet aanzetten, belachelijk).Auto Power On
If the Auto Power Sync function is enabled in the SIMPLINK settings, turning on a device connected to SIMPLINK will also cause the TV to turn on.
@Millert Kan jij eens kijken of je de optie 'Auto Power On' kan vinden deze zou beschikbaar moeten komen wanneer je Simplink op de televisie aanzet.
/ bt out
/ bt out

EV Hyundai Ioniq Electric 28 kWh | PV Oost 2960Wp / West 2560Wp | Thuisbatterij 1Komma5 17,2 kWh
- HoppyF
- Televisies
- LG
- Oled
- LG OLED
- LG OLED evo
- LG OLED CX
- LG OLED G1
- LG OLED E9
- LG OLED C9
- LG OLED W9
- LG OLED B9
- LG OLED W8
- LG OLED evo G5
- LG OLED C2
- LG OLED evo G3
- LG EF950V
- LG OLED evo G4
- LG OLED BX
- LG OLED W7
- LG OLED evo C4
- LG E8
- LG W8
- LG OLED C7
- LG OLED B7
- LG OLED B1
- LG OLED C6D
- LG OLED65G8
- LG C6V
- LG OLED65B6D
- LG B2
- LG OLED GX
- LG OLED B8PLA
- LG OLED E7
- LG OLED A1
- LG OLED C1
- LG OLED E8
- LG OLED B6V
- LG OLED C8
Dit soort instellingen moeten ook op een G1 zitten.Millert schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 17:12:
@boetoe Ik heb wel een CX in plaats van een G1, maar zou verwachten dat je op ongeveer dezelfde plek de instelling kunt vinden. Heb ook even moeten zoeken. Zit op de 1 na laatste firmware, kreeg gisteren een update melding maar heb die weg geklikt. Als ik nu controleer vindt hij geen update.
De G1 heeft een andere versie WebOS die er vooral cosmetisch anders uitzien maar functioneel zou deze grotendeels gelijk moeten zijn aan voorgaande versies.
Soms zijn de benamingen iets verschillend.
Misschien kan een Tweaker hier met een G1 ook meehelpen de functie op te zoeken.
Maar mijn NUC blijft aangeven dat mijn TV geen HDR mogelijkheden heeft:

Misschien zijn de UHD 600 graphics van mijn intel nuc niet in staat dit door te geven ofzo, geen ramp maar wel jammer.
[ Voor 7% gewijzigd door Ryan1981 op 25-05-2021 17:43 ]
Interessant om te weten dat de versies van WebOS verschillen tussen CX en G1, dat had ik iig niet verwacht.
/ bt out
Zie onderstaand, toevallig ook een G1 aan de muur hangen.boetoe schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 17:41:
@HoppyF @Millert dankjullie wel als het goed is heb ik morgen weer een werkende g1 dan zal ik een foto sturen van het instellingen scherm om te laten zien dat deze optie daar echt niet te vinden is.
Interessant om te weten dat de versies van WebOS verschillen tussen CX en G1, dat had ik iig niet verwacht.
Systeem volledig up to date
:strip_exif()/f/image/rAH6nrQzdKWxZUuJ98j6qlJa.jpg?f=fotoalbum_large)
Idd. En zelfs support voor dolby vision.boyhenkie schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 09:38:
[...]
Ondersteund gewoon HDR hoor alleen geen 8K...heb hem zelf ook al 3 jaar...![]()
![]()
https://support-uk.denon..../hdr-format-compatibility
Ik was echt in de veronderstelling dat het maar 2.0 poorten zijn. Dus zou zomaar a of zelfs b spec kunnen zijn.
https://manuals.denon.com/AVRX4400H/eu/en/GFNFSYdtphpnek.php
GiTS
Hopelijk zijn er meer mensen met een G1 die dit als een probleem ervaren en willen aanmelden als issue bij LG zodat ze dit snel zullen gaan oppakken. Snap ook niet waarom de firmwares zo erg van elkaar verschillen.
Dank iedereen, lijkt dus inderdaad een harde beperking op de G1 waar ik iig op een update van LG zal moeten wachten/hopen.
/ bt out
- HoppyF
- Televisies
- LG
- Oled
- LG OLED
- LG OLED evo
- LG OLED CX
- LG OLED G1
- LG OLED E9
- LG OLED C9
- LG OLED W9
- LG OLED B9
- LG OLED W8
- LG OLED evo G5
- LG OLED C2
- LG OLED evo G3
- LG EF950V
- LG OLED evo G4
- LG OLED BX
- LG OLED W7
- LG OLED evo C4
- LG E8
- LG W8
- LG OLED C7
- LG OLED B7
- LG OLED B1
- LG OLED C6D
- LG OLED65G8
- LG C6V
- LG OLED65B6D
- LG B2
- LG OLED GX
- LG OLED B8PLA
- LG OLED E7
- LG OLED A1
- LG OLED C1
- LG OLED E8
- LG OLED B6V
- LG OLED C8
Het menu ziet er inderdaad wat afwijkend uit.boetoe schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 18:57:
@miniterror exact op de g1 dus niet de optie zoals wel beschreven staat op de LG support pagina en op de CX beschikbaar is. Je kunt alleen SimpLink aanzetten maar hebt verser geen opties (zoals op de CX) om “auto inschakelsync” of “auto power on” zoals het genoemd wordt in het Engels op de support pagina aan of uit te zetten.
Hopelijk zijn er meer mensen met een G1 die dit als een probleem ervaren en willen aanmelden als issue bij LG zodat ze dit snel zullen gaan oppakken. Snap ook niet waarom de firmwares zo erg van elkaar verschillen.
Dank iedereen, lijkt dus inderdaad een harde beperking op de G1 waar ik iig op een update van LG zal moeten wachten/hopen.
Je zou nog een extra optie verwachten zoals advanced settings o.i.d.
Je kunt misschien het beste contact opnemen met LG support en uitleggen wat het probleem is.
Firmware versies verschillen inderdaad en werken alleen op de modellen waarvoor deze bedoeld zijn.
Mixen kan niet.
De WebOS versies verschillen ook kwa nummering maar zijn in grote lijnen wel gelijk.
De 2021 modellen zien er uiterlijk ook anders uit maar dat is vooral cosmetisch.
Bleek dus dat ik al die tijd al 160-180ms vertraging heb gehad

Zal wel gevalletje “what’s been seen cannot be unseen” zijn.
Zit wel een HDMI splitter tussen maar die had ik altijd al en DTS:X geeft 0,0 vertraging. Dolby is de boosdoener, of in ieder geval de manier hoe de Xbox ermee omgaat.
Als ik nou een C9 op de kop kan tikken met DTS ondersteuning zou ik het wel weten.
In ieder geval zal ik de uitkomst van de Lg reactie op mijn ticket hier delen, hopelijk hebben andere hier dan iets aan
/ bt out
- HoppyF
- Televisies
- LG
- Oled
- LG OLED
- LG OLED evo
- LG OLED CX
- LG OLED G1
- LG OLED E9
- LG OLED C9
- LG OLED W9
- LG OLED B9
- LG OLED W8
- LG OLED evo G5
- LG OLED C2
- LG OLED evo G3
- LG EF950V
- LG OLED evo G4
- LG OLED BX
- LG OLED W7
- LG OLED evo C4
- LG E8
- LG W8
- LG OLED C7
- LG OLED B7
- LG OLED B1
- LG OLED C6D
- LG OLED65G8
- LG C6V
- LG OLED65B6D
- LG B2
- LG OLED GX
- LG OLED B8PLA
- LG OLED E7
- LG OLED A1
- LG OLED C1
- LG OLED E8
- LG OLED B6V
- LG OLED C8
Heel gedoe met die audio delays.Benny schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 19:08:
CX ingepakt en staat klaar voor retour. Dus C7 weer aangesloten en denk doe voor de gein eens diezelfde audio delay test op Youtube op Xbox met Atmos.
Bleek dus dat ik al die tijd al 160-180ms vertraging heb gehad![]()
![]()
Zit wel een HDMI splitter tussen maar die had ik altijd al en DTS:X geeft 0,0 vertraging. Dolby is de boosdoener, of in ieder geval de manier hoe de Xbox ermee omgaat.
Als ik nou een C9 op de kop kan tikken met DTS ondersteuning zou ik het wel weten.
Ik heb zelf geen game consoles dus kan hier weinig over zeggen.
Maar verwacht je dat een C9 tov je C7 beter gaat werken?
Ik heb een C9 gehad en die heb ik retour gestuurt vanwege... jawel, audio delay problemen. (Zie mijn posts eerder in dit topic, samen met mijn vermoedens dat LG fundamentele problemen heeft met lipsync) Dus, als je daar scherp op bent, kan ik je adviseren om LG maar links te laten liggen en kijk b.v. naar Sony. Heb ik nu ook staan (A8) en die is perfect.Benny schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 19:08:
CX ingepakt en staat klaar voor retour. Dus C7 weer aangesloten en denk doe voor de gein eens diezelfde audio delay test op Youtube op Xbox met Atmos.
![]()
[ Voor 5% gewijzigd door remco_k op 25-05-2021 19:24 ]
Alles kan stuk.
Dts heeft op de xbox hetzelfde probleem icm de c9 helaas. Het is te bizar voor woorden als je erover nadenkt, maar alle lg modellen van voor de 2021 modellen hebben dit probleem met zowel dolby als dts passthrough. Na al die jaren heeft lg daar nog steeds geen firmware update voor uitgebracht en ben je op de 2021 modellen aangewezen voor een oplossing,Benny schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 19:08:
![]()
De C9 heeft nog DTS ondersteuning zonder delay dus ja. Gaat mij erom dat ik spatial audio heb met gaming, of dat nou Atmos is of DTS: X.HoppyF schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 19:18:
[...]
Heel gedoe met die audio delays.
Ik heb zelf geen game consoles dus kan hier weinig over zeggen.
Maar verwacht je dat een C9 tov je C7 beter gaat werken?
Hm oke.. dus het is toch wel echt een LG dingetje. Lees namelijk dat ook Samsung bijv. delay geeft met Dolby. Gebruik je eARC op de Sony?remco_k schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 19:22:
[...]
Ik heb een C9 gehad en die heb ik retour gestuurt vanwege... jawel, audio delay problemen. (Zie mijn posts eerder in dit topic, samen met mijn vermoedens dat LG fundamentele problemen heeft met lipsync) Dus, als je daar scherp op bent, kan ik je adviseren om LG maar links te laten liggen en kijk b.v. naar Sony. Heb ik nu ook staan (A8) en die is perfect.
Op C7 geeft DTS geen delay en op C9 wel? Wat doen ze daar bij LG.. Ik ga maar eens kijken naar Sony of wellicht de 2021 modellen. Hoewel ik eigenlijk beetje klaar ben met LG na dit gezeik.BraxNL schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 19:25:
[...]
Dts heeft op de xbox hetzelfde probleem icm de c9 helaas. Het is te bizar voor woorden als je erover nadenkt, maar alle lg modellen van voor de 2021 modellen hebben dit probleem met zowel dolby als dts passthrough. Na al die jaren heeft lg daar nog steeds geen firmware update voor uitgebracht en ben je op de 2021 modellen aangewezen voor een oplossing,
[ Voor 24% gewijzigd door Benny op 25-05-2021 19:31 ]
Is die audio delay alleen op de Xbox? of uberhaubt alles van Dolby. Ook bij films?Benny schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 19:08:
![]()
Films/series kijk ik via een Shield en daar is me nooit Dolby delay opgevallen bij Netflix, Kodi en Plex maar dat zal ik nog eens goed moeten testen. Kan die youtube test niet doen op Shield want die schakelt pas naar Atmos op moment van afspelen i.t.t xboxdiedjes schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 19:33:
[...]
Is die audio delay alleen op de Xbox? of uberhaubt alles van Dolby. Ook bij films?
Ook met Amazon Prime vaker fout dan goed. Het is dus niet alleen Xbox/PS5 gerelateerd.
Het is alsof ze een bepaalde standaard gewoon niet goed implementeren. Met ARC (voor eARC) had je ook al lipsync info die de receiver kon gebruiken om te corrigeren. Werkte altijd prima, en nu met de Thenaudio Sharc ertussen ook.
Hoop dat de "fix" (als die er al zou zijn) in de nieuwe 11 (C1/G1) serie ook voor de 10 serie (BX/CX/GX) komt.
[ Voor 14% gewijzigd door CyBeRSPiN op 25-05-2021 20:07 ]
Ik ervaar bij DTS ook delay op de c9 ja. Wel ietsje minder dan dolby overigens, maar nog altijd duidelijk merkbaar.Benny schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 19:28:
[...]
De C9 heeft nog DTS ondersteuning zonder delay dus ja. Gaat mij erom dat ik spatial audio heb met gaming, of dat nou Atmos is of DTS: X.
[...]
Hm oke.. dus het is toch wel echt een LG dingetje. Lees namelijk dat ook Samsung bijv. delay geeft met Dolby. Gebruik je eARC op de Sony?
[...]
Op C7 geeft DTS geen delay en op C9 wel? Wat doen ze daar bij LG.. Ik ga maar eens kijken naar Sony of wellicht de 2021 modellen. Hoewel ik eigenlijk beetje klaar ben met LG na dit gezeik.
Indien je vragen hebt over inbranden bij OLED televisies, gebruik dan eerst even de zoekfunctie. Dit onderwerp is namelijk al regelmatig uitgebreid besproken.
Zie ook D vd V in "[LG OLED] Ervaringen & Discussie" Datzelfde geldt voor vragen over stekkers.
🔍 Inbranden: [LG OLED] Ervaringen & Discussie
🔎 Stekkers: [LG OLED] Ervaringen & Discussie
Goede aanbieding gezien of nodig? Check OLED Televisies aanbiedingen- & kortingscodetopic
Vragen/opmerkingen over de LG Cashback Actie? Daarvoor kan je terecht in [LG OLED] cashback topic
Discussies over welke (HDMI)-kabels te gebruiken kan in Zilveren HIFI-kabels gesmeed door elfen bij maanlicht #6.