Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyuen
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 02-09 09:38
Hoe goed volgt LG op updates met Webos vergeleken met De Philips android?

Krijgen ze (allebei) na 3 jaar geen updates meer zoals Samsung dat doet voor de Galaxy telefoons?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wren
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 23:06
cyuen schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 09:41:
[...]

Krijgen ze (allebei) na 3 jaar geen updates meer zoals Samsung dat doet voor de Galaxy telefoons?
Je vergelijkt s/w updates van tv's met die van een Samsung telefoon. Wat verwacht je precies van het antwoord?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jay-v
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Jay-v

Uhhhh......

[...]

Dat gaat bij WebOS redelijk goed. Mijn c8 uit 2018 heeft recent nog Airplay gekregen. Het OS zelf veranderd echter niet zo veel (niet te vergelijken met Android TV). Maar dat is zeer positief, het blijft snel en er zijn behoorlijk veel apps beschikbaar. Ik was zeer ontevreden met het update beleid van mijn Sony Android TV en ben blij dat ik ben overgestapt naar LG.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cky
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 06-08 16:44

cky

Kan iemand mij vertellen of op de GX serie een dedicated knop zit om alleen het scherm uit te doen en niet de TV zelf? het liefst te mappen via een Harmony afstandbediening?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoahAmber
  • Registratie: Januari 2020
  • Niet online
rikadoo schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 13:28:
Even een vraagje, mijn vorige TV (een LG 55UH850v had ik aangesloten op mijn Onkyo TX-NR626 versterker, dit werk prima, kreeg alle audio van de apps (Netflix, Prime, Youtube etc) via de versterker, ook bij het uitzetten van de TV ging de versterker ook uit.

Nu heb ik sinds begin mei echter een LG C1 65" tv gekocht, dit met dezelfde kabels aangesloten en niets veranderd aan de instellingen van de Onkyo. Nadat ik met alle instellingen van de TV gespeeld en ingesteld heb werkt ook hier alles prima, TV geeft netjes de signalen door via ARC naar de versterker en alles werkt Youtube, Prime, Netflix, ook als ik de TV uitzet gaat de versterker ook uit.

Echter na zo`n anderhalve dag, ineens pats geluid weg tijdens Netflix. signaal lijkt op 1 of andere manier niet meer doorgespeeld te worden aan de TV. Enige wat werkt is interne audio van de TV aan te zetten dan gaat het geluid gewoon verder. Wat wel vreemd is, zodra ik de HDMI kabel uit de TV trek (die van naar de Onkyo) en deze er weer instop dan heb ik voor 5 a 10 seconden geluid door de Onkyo om daarna weer stil te vallen.

Ik ben toen enige tijd bezig geweest met instellingen van zowel de TV als de Onkyo (reset van en de TV als de Onkyo naar fabriek instellingen) en op een gegeven moment had ik alles weer werkend, geen idee wat er gebeurd is uiteindelijk...

Na zo`n 2 weken zonder problemen gewerkt te hebben begint het gezeik opnieuw, zonder dat er iets veranderd is, en heb ik weer geen geluid via de Onkyo set.

Is er iemand die mij de goede richting kan sturen, of heeft er wellicht iemand hetzelfde probleem gehad?

Overige info:
Onkyo NR626
LG C1 65"
5.1 set van Jamo
PS5 is rechtstreeks op de TV aangesloten
HDMI CEC en ARC staan aan op de Onkyo als de LG
ARC poort 2 van de LG en ARC poort van de versterker aangesloten
Simplink staat aan

Ik ga zo overigens nog een nieuwe HDMI kabel h alen voor tussen de LG en de Onkyo, maar verwacht dat dit geen verandering gaat brengen aangezien het met de oude kabel gewoon gewerkt heeft. Of de LG moet ineens problemen hebben met een oude 1.4? HDMI kabel. (Onkyo ondersteund maar tot HMDI 1.4 dacht ik)
Herken dit probleem ook wel. Wil Netflix kijken dat gaat het geluid niet mee. Even alles uitzetten en weer aan verhelpt het wel weer. Andere HDMI kabel zoals je aangeeft zou zomaar de oplossing kunnen zijn. Soms gaat het met de handshake ook niet goed. En je kan goed een v2.0 of 2.1 nemen.

Hier de Onkyo 676 icm LG C8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rembock
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 19-09 18:09
cky schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 10:02:
Kan iemand mij vertellen of op de GX serie een dedicated knop zit om alleen het scherm uit te doen en niet de TV zelf? het liefst te mappen via een Harmony afstandbediening?
Ik druk altijd de microfoonknop in op de LG afstandsbediening en spreek ik "screen off" in, ergens in dit topic was aangekondigd dat later dit jaar een update komt waardoor je niet meer de microfoonknop hoeft in te drukken en in plaats daarvan "Hey LG TV + opdracht" kunt roepen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cky
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 06-08 16:44

cky

Rembock schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 10:11:
[...]

Ik druk altijd de microfoonknop in op de LG afstandsbediening en spreek ik "screen off" in, ergens in dit topic was aangekondigd dat later dit jaar een update komt waardoor je niet meer de microfoonknop hoeft in te drukken en in plaats daarvan "Hey LG TV + opdracht" kunt roepen :)
Ja die methode ken ik inderdaad. Maar ik wil eigenlijk via de Harmony een commando sturen (deze ondersteunt geen spraak). Misschien met een combinatie van toetsen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rembock
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 19-09 18:09
@cky Picture -> Energy Saving -> Screen off :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[...]

Bij firmware upgrades wordt meestal ook de versie van het WebOS aangepast.
Echter, nieuwe modellen krijgen een andere versie dan de voorgaande jaren.
Per jaar verschilt de versie dus maar kleinere upgrades worden wel gedaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DutchOwnage
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22:46
fendt schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 22:33:
Onlangs heb ik tegelijk de nieuwe Apple TV 4K 2021 besteld en de 65inch G1.
De G1 hangt aan de muur en ben er zeer tevreden mee. De Apple TV staat nu op leverdatum 28 mei. Echter bevalt de G1 zo goed dat ik twijfel of de Apple TV toegevoegde waarde heeft. Heeft iemand enig idee of de beeldkwaliteit van Netflix/Disney/Videoland beter is op de Apple TV dan op LG Webos? Apple TV maar annuleren?
Op AVForums las ik dat alleen Apple+ een hogere bitrate geeft bij het kijken via de AppleTV. Alle andere streamingsservices zijn net zo goed via de interne apps. Dus ik zou je geld in de zak houden en gewoon via de interne apps gaan kijken.

[ Voor 5% gewijzigd door DutchOwnage op 20-05-2021 10:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
belmonde schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 23:53:
[...]

Kan een Lg Oled ook op "Store" modus staan i.p.v. home-modus ! En heeft een store-modus ook wel kijkmodussen die dan iets zeggen over als je de tv op thuis-modus zet..
Dat kan, maar winkel modus en gebruikers modus kun je zelf kiezen.
Service mode kun je niet zelf kiezen tenzij je de speciale service afstandsbediening gebruikt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mr_thebrown
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 17:09
De G1 hangt aan de muur en ben er zeer tevreden mee. De Apple TV staat nu op leverdatum 28 mei. Echter bevalt de G1 zo goed dat ik twijfel of de Apple TV toegevoegde waarde heeft. Heeft iemand enig idee of de beeldkwaliteit van Netflix/Disney/Videoland beter is op de Apple TV dan op LG Webos? Apple TV maar annuleren?
Ik gebruik met veel genoegen een Apple TV 4k met mijn OLED55G1. Netflix app en ziggo app zijn prima. En gebruik Infuse voor films via NAS. Gaat via AVR naar TV, dus ook gewoon DTS/DTS-HD. Nooit gezeur met framerate etc. In 1 klap van alle problemen af.

Ik heb ook Harmony elite AB zodat ik gelukkig niet AB van LG hoef te gebruiken. Ik heb altijd ruzie met dat ding. Vind WEBOS ook verschrikkelijk :-)

Ik vind zelf wel echt elke cent waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rozz1337
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 19-11-2023
stin00 schreef op zondag 16 mei 2021 @ 20:01:
[...]

Ik heb zo'n vermoeden dat de firmware niet optimaal is nog.. mijn 65G1 heeft ook wat (W)LAN problemen met hele wisselvallende prestaties, terwijl m'n vorige 55B6 0 problemen had met exact dezelfde aansluiting/settings. Of ik heb nu een brakke netwerk chip. Ik zal morgen eens contact zoeken met LG.
Heb je al reactie gehad van LG? Sinds vandaag heb ik een nieuwe tv. Me oude omgewisseld. Nu zit ik op snelheden rond de 60/70mbps op ethernet ipv 1mbps. Ben benieuwd wat andere gebruikers van de G165 halen bij de internetsnelheid testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deleon78
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 21:26
,.

[ Voor 99% gewijzigd door Deleon78 op 26-07-2021 14:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rozz1337
Deleon78 schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 14:14:
[...]

Netflix was bij mij iets van 80Mbps. Maar is van vele factoren afhankelijk. 60/70 lijkt me ook prima!
Kan het een firmware ding zijn die ze hopelijk in de toekomst gaan oplossen? Heb geen ervaring met LG producten en onderhoud ervan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Hier worstel ik ook mee. Heb nu een oude Apple TV HD. We kijken Netflix nu via WebOS en dat is op zich prima. Maar het blijf schakelen, want bijvoorbeeld Videoland of NPO is via WebOS veel minder prettig dan via Apple TV. Ik twijfel dus om mijn Apple TV toch te gaan vervangen voor de nieuwe versie.

Bovendien vind ik AirPlay via LG OLED een stuk slechter werken dan via Apple TV.

EV3 GT LR  iPhone 17 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Pro 2 & Max

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• belmonde
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 01:42
cyuen schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 09:03:
Vraagje

Ik zit te twijfelen tussen LG CX 55 en Philips 55OLED705 en ik zit voora te twijfelen tussen android vs webos en de support ervan.

Philips heeft natuurlijk ambilight en LG HDMI 2.1. Verder wordt is voor normaal gebruik
Als je bij ziggo bent,.. moet je bekijken of je ziggogo app op de LG kunt krijgen.. O fandere apps.. ?!

Bij de philips heb je 1.1 cm ruimte.. hoogte tot onderrand vanaf meubel. Bij de lg misschien 5 cm..

De philips oled 855 kost 1.349 - 150 euro cash back = 1.200 euro.. En misschien kun je via chat nog wat korting krijgen. Dan heb je 7 cm hoogte en tv draaibaar..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mucuracat
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 19-09 15:39
belmonde schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 14:36:
[...]

Als je bij ziggo bent,.. moet je bekijken of je ziggogo app op de LG kunt krijgen.. O fandere apps.. ?!
Ziggo geen webos app. je kan via kabel direct digitaal kijken of met ci+ module. Dus app niet nodig (imho)

Sony W800i > HTC-TytnII > Samsung Omnia I900 > LG Optimus Black > HTC Desire > LG Nexus 4 > LG G2 > LG G4 > LG G5 > LG G6 (eu) > Oneplus 6 > Samsung s20+ > Pixel 7 Pro...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• belmonde
mucuracat schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 15:04:
[...]

Ziggo geen webos app. je kan via kabel direct digitaal kijken of met ci+ module. Dus app niet nodig (imho)
terugkijken.. replay..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deleon78
.

[ Voor 99% gewijzigd door Deleon78 op 26-07-2021 14:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rozz1337
Deleon78 schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 15:06:
[...]

Wat is het probleem wat ze volgens jou moeten oplossen?
Dat je niet de volledige snelheid eruit haalt terwijl dit op andere apparaten wel lukt. En via wifi zit ik rond de 40mbps terwijl ik me router er letterlijk een halve meter naast heb staan op 5Ghz. Laptop en mobiel halen wel de juiste snelheden. Denk toch echt dat de firmware gewoon niet optimaal is of ik heb het 2x slecht getroffen met het netwerk elektronica van de tv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hotzenwalder
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 05-09 16:14
Rozz1337 schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 14:10:
[...]

Heb je al reactie gehad van LG? Sinds vandaag heb ik een nieuwe tv. Me oude omgewisseld. Nu zit ik op snelheden rond de 60/70mbps op ethernet ipv 1mbps. Ben benieuwd wat andere gebruikers van de G165 halen bij de internetsnelheid testen.
Hoe test je dit op de G1, heb er nog geen aandacht aan besteed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Batsu
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 08-01-2022
Rozz1337 schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 15:12:
[...]

Dat je niet de volledige snelheid eruit haalt terwijl dit op andere apparaten wel lukt. En via wifi zit ik rond de 40mbps terwijl ik me router er letterlijk een halve meter naast heb staan op 5Ghz. Laptop en mobiel halen wel de juiste snelheden. Denk toch echt dat de firmware gewoon niet optimaal is of ik heb het 2x slecht getroffen met het netwerk elektronica van de tv.
Merk je problemen als je niet de volledige snelheid haalt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rozz1337
Hotzenwalder schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 15:16:
[...]

Hoe test je dit op de G1, heb er nog geen aandacht aan besteed
fast.com of speedtest, je hebt ook een app in webos om dit te testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rozz1337
Batsu schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 15:43:
[...]

Merk je problemen als je niet de volledige snelheid haalt?
Betaal premiumprijs verwacht dan wel premium kwaliteit. Ga het niet merken met streamen maar wie weet waar we over 2/3 jaar staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mucuracat
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 19-09 15:39
Dan ziggo kastje nemen :)
Of androidbox.
Geen Ziggo webosapp .

Je kunt ook hardisk aan je tv aansluiten. Dan heb je beetje speling. Terugspoelen/pauzeren/1 zender opnemen(maar niet tegelijk ander kijken)

Sony W800i > HTC-TytnII > Samsung Omnia I900 > LG Optimus Black > HTC Desire > LG Nexus 4 > LG G2 > LG G4 > LG G5 > LG G6 (eu) > Oneplus 6 > Samsung s20+ > Pixel 7 Pro...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kvibe
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 21-09 12:06
Zojuist maar de cx 65 inch besteld voor 1250 euro bij de witgoedoutlet. Waarschijnlijk lichte beschadiging, maar dat kunnen ze niet zeggen. Komt morgen binnen. Ben benieuwd. Iemand ervaring hiermee?

Zwolle | 8500 Wp met Growatt 7000XH | 20 graden op ZZO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brandje32
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 01-07-2021
Mee_ schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 09:38:
[...]

Even iets helemaal anders: ik zie op jouw foto dat de tv behoorlijk hard reflecteert door de glanzende (glas?)plaat. Is dit bij alle OLED-toestellen het geval of zijn er die daar minder last van hebben?
Ik had net de TV op kast gezet.. stekker erin, het cellofaan op de tv begin ik eraf trekken toen ik deze melding kreeg...naaah laat dat cellofaan maar zitten vandaar de spiegeling. Eerste LG stond ook daar prima beeld in lichte kamer. ;)

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 02:12

FeaR

In GoT we trust

Crosspost I know, maar ben erg content met wat PostNL Extra net af heeft geleverd hier :)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3XQ3B_HBznud7RboCAbJdErKTt0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5VJ0QTP2QO4JpfCWDg4s1zKj.jpg?f=fotoalbum_large

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RzrBck
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 21:41
Kvibe schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 17:10:
Zojuist maar de cx 65 inch besteld voor 1250 euro bij de witgoedoutlet. Waarschijnlijk lichte beschadiging, maar dat kunnen ze niet zeggen. Komt morgen binnen. Ben benieuwd. Iemand ervaring hiermee?
Ben benieuwd hoe die bevalt.

Had je de sony A8 nog overwogen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

HoppyF schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 19:52:
[...]
Zo, hele kamer vol! :P
Moet deze TV rechts aan de muur komen te hangen waar nu al een TV hangt?
Yes. Mocht je gaan zeggen dat er daar veel direct zonlicht is. De TV komt, in tegenstelling tot de huidige, tegen de muur en valt dan deels achter hoe het gordijn standaard hangt. Daarbij verduisterende gordijnen en rolluiken :>

Edit:
Plus de foto is wat overbelicht genomen omdat het anders niet goed zichtbaar was. Donker behang, tegels en meubels maken dat de ruimte an sich al donkerder is dan gemiddeld. Vandaar het iets overbelichten en daarmee het felle vanaf het raam :)

[ Voor 22% gewijzigd door FeaR op 20-05-2021 19:58 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
FeaR schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 19:55:
[...]

Yes. Mocht je gaan zeggen dat er daar veel direct zonlicht is. De TV komt, in tegenstelling tot de huidige, tegen de muur en valt dan deels achter hoe het gordijn standaard hangt. Daarbij verduisterende gordijnen en rolluiken :>
Ik zeg niks! ;)

Ik weet het, ramen zitten er zeker maar dat heb ik hier ook.
Direct zonlicht moet je inderdaad vermijden.
Daar heb ik hier nauwelijks last van en als de zon toevallig toch door het raam op de TV dreigt te gaan komen dan kunnen de verticale lamellen hier een stukje dicht.
Helemaal dicht is niet eens nodig.

Veel plezier met je TV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

HoppyF schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 19:58:
[...]
Ik zeg niks! ;)

Ik weet het, ramen zitten er zeker maar dat heb ik hier ook.
Direct zonlicht moet je inderdaad vermijden.
Daar heb ik hier nauwelijks last van en als de zon toevallig toch door het raam op de TV dreigt te gaan komen dan kunnen de verticale lamellen hier een stukje dicht.
Helemaal dicht is niet eens nodig.

Veel plezier met je TV.
Ik vul net mijn post aan. Foto is ook wat overbelicht genomen. Ik verwacht met de OLED niet heel anders om te gaan dan met de plasma (welke een glazen front heeft). Vandaar dat ik redelijk zeker was van mijn keuze. Althans, de keuze voor OLED. Ik twijfel nog steeds of Sony of Panasonic OLED niet beter was geweest :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• belmonde
FeaR schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 19:59:
[...]

Ik vul net mijn post aan. Foto is ook wat overbelicht genomen. Ik verwacht met de OLED niet heel anders om te gaan dan met de plasma (welke een glazen front heeft). Vandaar dat ik redelijk zeker was van mijn keuze. Althans, de keuze voor OLED. Ik twijfel nog steeds of Sony of Panasonic OLED niet beter was geweest :P
Ach, als ie toch niet bevalt.. Breng hem zo achterop de fiets naar het postkantoor..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

belmonde schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 20:09:
[...]
Ach, als ie toch niet bevalt.. Breng hem zo achterop de fiets naar het postkantoor..
Vier weken thuis uitproberen, bevalt hij niet mag hij retour naar de winkel en krijg ik het aankoopbedrag terug. Eén van de punten uit de extra garantie die ik af heb gesloten. Ik weet het, voor veel vinden heb je geen garantie nodig maar ik vond het prettig dat ik dergelijke afspraken nu zwart op wit heb staan en ik niet mijn gelijk moet gaan halen met het wetboek er naast. Zo zijn er nog wel wat punten die aantrekkelijk waren. Zo klinkt de de vijf jaar garantie van Kamera Express leuk maar dode pixels vallen daar buiten, dat dekt mijn garantie nu wel.

[ Voor 9% gewijzigd door FeaR op 20-05-2021 20:59 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• r0p
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 03-06 20:48

r0p

FeaR schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 18:31:
Crosspost I know, maar ben erg content met wat PostNL Extra net af heeft geleverd hier :)
[Afbeelding]
Heel benieuwd naar je ervaring. Oa met tinting onder kijkhoeken etc. Dit is 1 van de kanshebbers ook voor mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DBreda
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 21-09 12:19
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/62S_Rqv4SPg189c1c7wUMYRkB1I=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/cRVMQQH3nbouZWBP48r1EHyf.png?f=user_large

Foutje? Was gelijk weg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NoahAmber
  • Registratie: Januari 2020
  • Niet online
[Afbeelding]
Kleine huiskamer... ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• voog
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 22:02
[Afbeelding]
Maar 20 uur later geen foto van hoe hij hangt? O-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

voog schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 14:31:
[...]
Maar 20 uur later geen foto van hoe hij hangt? O-)
En dat is niet eens omdat ik er zo content mee ben dat ik constant achter de TV zit. Vanavond wordt de Panasonic opgehaald zodat de LG morgen opgehangen kan worden. Kan ik vanavond nog even met een stuk karton een goede positie kiezen :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Benny
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 02-09 20:37
Vandaag de CX 65” ontvangen. Open doos/outlet model voor €1260 na cashback. Cellofaan er nog op voor en achter, alleen onderkant voet zie je wat vegen maar verder lijkt ie gewoon nieuw te zijn :)

Mooie upgrade vanaf de C7 55”. Vanavond even met de settings klooien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Batsu
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 08-01-2022
Benny schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 16:27:
Vandaag de CX 65” ontvangen. Open doos/outlet model voor €1260 na cashback. Cellofaan er nog op voor en achter, alleen onderkant voet zie je wat vegen maar verder lijkt ie gewoon nieuw te zijn :)

Mooie upgrade vanaf de C7 55”. Vanavond even met de settings klooien.
Cashback?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
FeaR schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 14:36:
[...]

En dat is niet eens omdat ik er zo content mee ben dat ik constant achter de TV zit. Vanavond wordt de Panasonic opgehaald zodat de LG morgen opgehangen kan worden. Kan ik vanavond nog even met een stuk karton een goede positie kiezen :)
Tip (mocht je dit nog niet eerder hebben gelezen): gebruik niet de meegeleverde mal om de muurbeugel op te hangen maar meet dit zelf uit.
Met een duimstok/meetlint opmeten of een stuk karton.
Bij een GX/G1 is het niet moeilijk op te hangen maar de positie bepalen is even een kwestie van zorgvuldig uitmeten.
Kijkafstand en hoogte verschilt uiteraard per formaat TV en huiskamer.

Jammer, weer een Pana plasma weg…. :'(
Hier staat er nog steeds eentje buiten gebruik, ga hem toch maar verkopen voor een paar tientjes.

[ Voor 9% gewijzigd door HoppyF op 21-05-2021 16:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benny
Shopbuddies.nl bied 10% cashback op die website. Was 1399 maar krijg dus nog 10% terug later.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpeedyNick
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 01:11
HoppyF schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 16:52:
[...]

Tip (mocht je dit nog niet eerder hebben gelezen): gebruik niet de meegeleverde mal om de muurbeugel op te hangen maar meet dit zelf uit.
Met een duimstok/meetlint opmeten of een stuk karton.
Bij een GX/G1 is het niet moeilijk op te hangen maar de positie bepalen is even een kwestie van zorgvuldig uitmeten.
Kijkafstand en hoogte verschilt uiteraard per formaat TV en huiskamer.

Jammer, weer een Pana plasma weg…. :'(
Hier staat er nog steeds eentje buiten gebruik, ga hem toch maar verkopen voor een paar tientjes.
Dank voor de tip, lijkt mij sowieso onhandig zo'n groot stuk papier (?) op de muur te pinnen en dan hopen dat alles strak en recht hangt 😂

Hier is de LG G1 65 vanmiddag besteld, komt volgende week aan 😍 leuke upgrade van mijn 55 inch oled uit 2017, hopelijk kan ik ook nu overdag wel een beetje normaal kijken zonder de gordijnen dicht te moeten trekken 😷

Acties:
  • +1 Henk 'm!
SpeedyNick schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 17:35:
[...]

Dank voor de tip, lijkt mij sowieso onhandig zo'n groot stuk papier (?) op de muur te pinnen en dan hopen dat alles strak en recht hangt 😂

Hier is de LG G1 65 vanmiddag besteld, komt volgende week aan 😍 leuke upgrade van mijn 55 inch oled uit 2017, hopelijk kan ik ook nu overdag wel een beetje normaal kijken zonder de gordijnen dicht te moeten trekken 😷
Muurbeugel waterpas hangen valt wel mee.
Zo groot is deze ook niet eens.
Bovendien kun je kleine correcties later nog uitvoeren als de TV eraan hangt door de TV iets te verschuiven.
De meegeleverde mal vond ik niet zo handig, is ook niet zo groot als de TV zelf helaas.

Heb/had je een 55C7?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpeedyNick
HoppyF schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 17:49:
[...]

Muurbeugel waterpas hangen valt wel mee.
Zo groot is deze ook niet eens.
Bovendien kun je kleine correcties later nog uitvoeren als de TV eraan hangt door de TV iets te verschuiven.
De meegeleverde mal vond ik niet zo handig, is ook niet zo groot als de TV zelf helaas.

Heb/had je een 55C7?
Heb de 55b7v, dus nog een klasse lager toendertijd 🤭 prima ding verder, maar zodra de zon 's middags hier op de woonkamer staat zit je 1 grote reflectie in te kijken 😆

Ben zeer benieuwd hoe de ervaring met de G1 is wanneer hij hangt volgende week!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malt007
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 20-09 21:39
SpeedyNick schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 18:27:
[...]

Heb de 55b7v, dus nog een klasse lager toendertijd 🤭 prima ding verder, maar zodra de zon 's middags hier op de woonkamer staat zit je 1 grote reflectie in te kijken 😆

Was de b7 niet gewoon de rechteversie en de c7 de kromme?

Vandaag een c1 in gebruik genomen, zie eigenlijk geen enkel verschil met de b6 die ik ook nog gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wren
Malt007 schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 18:56:
[...]

Was de b7 niet gewoon de rechteversie en de c7 de kromme?

Vandaag een c1 in gebruik genomen, zie eigenlijk geen enkel verschil met de b6 die ik ook nog gebruik.
Nee, dat was nog zo bij de 2016 serie, vanaf 2017 werd de b het 'budget'model

Acties:
  • 0 Henk 'm!
SpeedyNick schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 18:27:
[...]

Reflectie is niet anders dan bij oudere OLED modellen.
Vooral als de TV uitstaat zie je reflectie van ramen e.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchOwnage
Het schijnt dat je de C1 via het servicemenu(door de C te veranderen in een G) kunt upgraden naar een G1. Een gebruiker op Avforums is dat gelukt en reporteert gemiddeld 10% hogere peak brightness in een 10% window. Kleven wel wat haken en ogen aan, maar het is dus te doen.

De C1 heeft dus inderdaad ook dat Evo panel, alleen gelimiteerd door de software.

[ Voor 13% gewijzigd door DutchOwnage op 21-05-2021 19:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
DutchOwnage schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 19:29:
Het schijnt dat je de C1 via het servicemenu(door de C te veranderen in een G) kunt upgraden naar een G1. Een gebruiker op Avforums is dat gelukt en reporteert gemiddeld 10% hogere peak brightness in een 10% window. Kleven wel wat haken en ogen aan, maar het is dus te doen.

De C1 heeft dus inderdaad ook dat Evo panel, alleen gelimiteerd door de software.
Dat lijkt mij zeer onwaarschijnlijk.
Ik zou graag het bewijs geleverd zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchOwnage
HoppyF schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 19:36:
[...]

Dat lijkt mij zeer onwaarschijnlijk.
Ik zou graag het bewijs geleverd zien.
Hmm ja. Kwam 't tegen op YouTube, diegene had 't over Avforums in de C1 thread, maar nergens iets van te bekennen. Zal wel clickbait geweest zijn dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpeedyNick
HoppyF schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 19:17:
[...]

Reflectie is niet anders dan bij oudere OLED modellen.
Vooral als de TV uitstaat zie je reflectie van ramen e.d.
Heb er ook wanneer de TV aanstaat eind van de middag er veel reflectie in, hoop ook dat die wat minder is 👍

En werd gewoon ook tijd voor een upgrade qua grootte, na de eerste week ben je er aan gewend en vervloek jezelf dat je toch niet het grotere model had gekozen 🤣 zal nu ongetwijfeld ook wel gebeuren 😷

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• belmonde
DutchOwnage schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 19:47:
[...]

Hmm ja. Kwam 't tegen op YouTube, diegene had 't over Avforums in de C1 thread, maar nergens iets van te bekennen. Zal wel clickbait geweest zijn dan.
Je schrijft dat dat op de avforums was.. Maar dat was avsforum met een s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freshouttheoven
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 22:26

Er bestaat geen EVO paneel. EVO is een marketingnaam voor LG Display’s nieuwe 2021 OLED paneel in combinatie met de nieuwe Alpha processor van LG Electronics.

In de loop van het jaar gaat de gehele productie over op de nieuwe energiezuinigere panelen, er zal dan qua hardware geen verschil meer zijn tussen de C1 en G1. Je kunt de helderheid van de de G1 ook met ~ 10% omhoog schroeven, dit brengt echter risico’s met zich mee en is daardoor niet wenselijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchOwnage
belmonde schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 20:09:
[...]

Je schrijft dat dat op de avforums was.. Maar dat was avsforum met een s
You're right.

https://www.avsforum.com/...ice-talk.3190432/page-120

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SED
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-09 21:16

SED

Benny schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 17:16:
[...]

Shopbuddies.nl bied 10% cashback op die website. Was 1399 maar krijg dus nog 10% terug later.
Leuke site.. meteen deze melding:
Website blocked due to reputation
Website blocked: www.shopbuddies.nl

Malwarebytes Browser Guard blocks pages that come from websites with relatively light traffic and have been reported to have malicious activity

Copyright and left by SED...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Niet echt een LG TV onderwerp maar KPN/XS4all levert nu tijdelijk op kanaal 109 geluid met Dolby Atmos bedoeld voor het Eurovisie songfestival.
Heb niet naar het Eurovisie songfestival gekeken maar misschien klinkt het geluid beter.
Nu is er een soort demo te zien op dat kanaal, de TV herkent dit met een melding rechtsboven in beeld.

Volgende stap zal zijn TV met 4K en HDR.
Is aangekondigd ivm het EK voetbal.
Of het Eurovisie songfestival ook in 4K is weet ik niet, er schijnt wel mee getest te worden.

[ Voor 18% gewijzigd door HoppyF op 21-05-2021 21:21 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SED
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-09 21:16

SED

Dat zal bij Ziggo niet gaan lukken. De NEXT heeft geen ondersteuning voor Dolby Atmos.
Zowel de bruikleendecoder van KPN als die van Ziggo gebruiken een chipset die van fabrikant Broadcom afkomstig is. In het geval van KPN wordt de meer recente chipset BCM72604Bo gebruikt. Hierdoor kan onder meer Dolby Atmos geluid worden aangeboden. In Ziggo Mediabox Next wordt de oudere BCM7252S chipset gebruikt. Deze chipset vinden we onder meer in veel UHD satelliet- en kabelontvangers of de hybride variant van deze ontvangers terug. Maar ondersteuning van Dolby Atmos ontbreekt bij deze chipset. Beide bruikleendecoders ondersteunen wel met belangrijke aan 4K UHD gerelateerde technieken zoals HDR.

https://www.totaaltv.nl/n...diabox-next-technisch-af/

Copyright and left by SED...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vipo10
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 08-09 16:11

Las het ook.Volgens mij gaat de truuk enkel op voor c1 met het nieuwe panel. Eerst moet je checken of je het nieuwe panel hebt. De conlusie dat dus de c1 een evo panel heeft lijkt mij. Niet juist.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
SED schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 21:26:
Dat zal bij Ziggo niet gaan lukken. De NEXT heeft geen ondersteuning voor Dolby Atmos.

[...]
Ik heb inderdaad de Arris VIP5202.
Ziggo loopt op meer fronten achter bv met hun lage upload snelheid.
Maar eerlijk gezegd is KPN ook niet ideaal.
Ik zit bij XS4all dus dat is het TV platform van KPN.
Het positieve aan dit verhaal is wel dat er een voorzichtig 4K aangeboden gaat worden en het geluid dus ook beter kan.
Bij streaming media al normaal maar bij reguliere TV niet.
Aangezien OLED’s 4K zijn wil je daar ook profijt van hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• storchaveli
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 18-09 18:01
Goedenavond allemaal,

ik wil binnenkort de LG OLED65CX6LA gaan aanschaffen. Mijn vraag is, aangezien LG geen DTS licentie meer afneemt.

Als ik een mediaspeler (mi box) aansluit, en via de tv een toslink kabel aan een versterker aansluit, geeft hij dan wel gewoon het geluid door als ik een film met DTS track via de mi box afspeel? Ik heb gewoon een instap denon stereo versterker zonder hdmi poorten.

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deleon78
.

[ Voor 99% gewijzigd door Deleon78 op 26-07-2021 14:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• storchaveli
Deleon78 schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 23:38:
[...]

DTS is voor surround sound toch?
Ook ja, maar ik heb best wel een collectie blu-ray mkv's, die enkel een DTS track hebben.

Dus natuurlijk krijg ik dan gewoon stereo via mijn Denon versterker naar mijn 2 zuilen speakers.

Maar mijn vraag is als ik dus via de mi box een mkv afspeel met een dts track, wat via hdmi aan de LG tv is aangesloten, dan weer via toslink naar mijn versterker, of ik wel gewoon geluid krijg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andries98
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 21-09 11:13
storchaveli schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 23:43:
[...]

Ook ja, maar ik heb best wel een collectie blu-ray mkv's, die enkel een DTS track hebben.

Dus natuurlijk krijg ik dan gewoon stereo via mijn Denon versterker naar mijn 2 zuilen speakers.

Maar mijn vraag is als ik dus via de mi box een mkv afspeel met een dts track, wat via hdmi aan de LG tv is aangesloten, dan weer via toslink naar mijn versterker, of ik wel gewoon geluid krijg?
Nope, lg speelt het niet af nog geeft het door helaas (ivm licenties).
Enige manier om dts te krijgen is receiver ertussen of een splitter

[ Voor 5% gewijzigd door andries98 op 22-05-2021 00:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• storchaveli
andries98 schreef op zaterdag 22 mei 2021 @ 00:08:
[...]

Vreemd, bij de setup van mijn ouders werkt het wel op deze manier.
Hun hebben een wat oudere Samsung LED tv (non smart). Hun tv speelt vanaf een usb stick wel mkv's met ac3 of aac audio af, maar niet met dts. Dus als oplossing daar een mi box aangehangen zodat ze vanaf daar films met dts tracks toch kunnen afspelen.

Vanuit hun tv via een toslink kabel aangesloten op een Harman/Kardon 2.1 versterker, en ze hebben gewoon het geluid.

Dus mijn insteek is niet om surround te krijgen, maar als ik een film met dts track heb en daar geen variant voor heb met een andere audio track, dat het dan toch werkt.

[ Voor 10% gewijzigd door storchaveli op 22-05-2021 00:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deleon78
.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• storchaveli
Deleon78 schreef op zaterdag 22 mei 2021 @ 00:33:
[...]

Geen audio uitgang op de mediaspeler? Of usb voor een dac?
De Mi Box heeft een mini-toslink uitgang, maar zoals ik dus al zei, als ik een voorbeeld neem van de setup van mijn ouders, zou het dan ook niet gewoon op een LG Oled tv moeten werken?

Want de Mi Box doet dan toch gewoon de DTS audio verwerken?

Mi box -> hdmi naar de LG -> toslink vanuit de LG naar mijn Denon stereo versterker, zou toch gek zijn als dat bij de Samsung wel werkt en bij de LG niet toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deleon78
.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andries98
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 21-09 11:13
storchaveli schreef op zaterdag 22 mei 2021 @ 00:19:
[...]

Vreemd, bij de setup van mijn ouders werkt het wel op deze manier.
Hun hebben een wat oudere Samsung LED tv (non smart). Hun tv speelt vanaf een usb stick wel mkv's met ac3 of aac audio af, maar niet met dts. Dus als oplossing daar een mi box aangehangen zodat ze vanaf daar films met dts tracks toch kunnen afspelen.

Vanuit hun tv via een toslink kabel aangesloten op een Harman/Kardon 2.1 versterker, en ze hebben gewoon het geluid.

Dus mijn insteek is niet om surround te krijgen, maar als ik een film met dts track heb en daar geen variant voor heb met een andere audio track, dat het dan toch werkt.
Klopt, vroeger betaalde samsung wel voor doorgeven van dts (goedkopere licentie dan afspelen) maar tegenwoordig ook niet meer dacht ik.
Ik ken de mi box niet, maar als deze het convert naar iets anders werkt het wel ja (dan krijgt de tv immers geen dts maar ac bijv wat hij wel door kan geven). Ik weet dat sommige met een synology/streaming apps ook zoiets doen.
Maar zet je het op hdd en hang je die aan tv doet het het niet, zelfde met laptop tenzij je afspeler het eerst convert.

[ Voor 10% gewijzigd door andries98 op 22-05-2021 01:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benny
Dat audio delay probleem met LG OLEDs irriteert me behoorlijk. Ruim 200ms vertraging op Xbox met Dolby Atmos :/ DTS:X ondersteund ie niet en met aansluiten op soundbar verlies ik VRR en 120hz

Dit is best wel een tegenvaller en misschien stuur ik hem wel terug. Er lijkt ook geen fix voor te zijn..?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:59
@Benny te bizar voor woorden inderdaad. Heb zelf nog 160 euro moeten uitgeven aan dit ding: https://www.thenaudio.com...arc-earc-audio-converter/
En vervolgens alles op de tv aangesloten en de receiver is er alleen nog voor audio vanaf de tv.
Alternatief is een nieuwe, dure, AVR met HDMI 2.1 aanschaffen.
Probleem lijkt trouwens niet beperkt tot LG, ook bij Samsungs nieuwe line up schijnt dit te spelen. Blijkbaar alleen focus op de nieuwe 2.1 standaard.. :/

[ Voor 19% gewijzigd door CyBeRSPiN op 22-05-2021 10:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benny
CyBeRSPiN schreef op zaterdag 22 mei 2021 @ 10:28:
@Benny te bizar voor woorden inderdaad. Heb zelf nog 160 euro moeten uitgeven aan dit ding: https://www.thenaudio.com...arc-earc-audio-converter/
En vervolgens alles op de tv aangesloten en de receiver is er alleen nog voor audio vanaf de tv.
Alternatief is een nieuwe, dure, AVR met HDMI 2.1 aanschaffen.
Probleem lijkt trouwens niet beperkt tot LG, ook bij Samsungs nieuwe line up schijnt dit te spelen. Blijkbaar alleen focus op de nieuwe 2.1 standaard.. :/
Dus als ik een Q90T haal heb ik misschien zelfde probleem? Dan hou ik deze wel. Prachtige TV maar dit is wel echt jammer. Heb de Xbox Series X op HDMI 1 en dan een eARC JBL9.1 soundbar op HDMI 2. Dacht dat eARC een auto lip sync functie zou moeten hebben? Kabel is high speed met ethernet maar zal nog wel een andere proberen.. ik geef het nog niet op want ik lees dat sommige het op hebben kunnen lossen met allemaal rare trucjes.
Dat sharc apparaatje lees ik ook verschillende ervaringen over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BraxNL
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 17-08 22:47
Als het goed is zou het audio delay probleem in de 2021 modellen (c1 en g1) moeten zijn opgelost. Dat is in elk geval wel wat ik heb gelezen op diverse engelstalige forums. Beschik zelf nu nog over een c9 met het probleem en ben in afwachting van de levering van een g1 model, dus kan het zelf nog niet bevestigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XeNoBiTe
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
[Afbeelding]
Verwacht deze kanjer ook deze week binnen te krijgen. @FeaR zou je mij kunnen vertellen wat voor een stekker eraan zit (C7 of C13/ plat of rond) en welke lengte het snoer heeft? Even meten of ik hem door m’n muurgoot kan krijgen…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:59
@Benny je hebt dus een eARC soundbar? Hm, dan zou het eigenlijk wel in sync moeten zijn..
Misschien van beide apparaten even 10 minuten de stroomstekker eruit? Mogelijk komt het dan goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benny
CyBeRSPiN schreef op zaterdag 22 mei 2021 @ 11:49:
@Benny je hebt dus een eARC soundbar? Hm, dan zou het eigenlijk wel in sync moeten zijn..
Misschien van beide apparaten even 10 minuten de stroomstekker eruit? Mogelijk komt het dan goed?
Alle apparaten even van stroom gehad en nog steeds 200ms delay als ik test op Xbox met zo’n audio delay test video op YouTube. Setting in TV staan goed op passthrough, eARC aan etc. Settings in Xbox op Bitstream en Atmos. High Speed HDMI kabel met ethernet. Ik snap er niks van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wren
Benny schreef op zaterdag 22 mei 2021 @ 12:31:
[...]

Alle apparaten even van stroom gehad en nog steeds 200ms delay als ik test op Xbox met zo’n audio delay test video op YouTube. Setting in TV staan goed op passthrough, eARC aan etc. Settings in Xbox op Bitstream en Atmos. High Speed HDMI kabel met ethernet. Ik snap er niks van.
Puur uit nieuwsgierigheid: merkte je de audio delay voor dat je het ging testen met een test video? 200ms is namelijk echt veel (IMO).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

XeNoBiTe schreef op zaterdag 22 mei 2021 @ 11:23:
[...]
Verwacht deze kanjer ook deze week binnen te krijgen. @FeaR zou je mij kunnen vertellen wat voor een stekker eraan zit (C7 of C13/ plat of rond) en welke lengte het snoer heeft? Even meten of ik hem door m’n muurgoot kan krijgen…
Power cord zit aan/in de TV vast, dus geen type. Aan de andere kant een standaard ronde haakse schuko echter zonder aarde. Lengte durf ik je niet meer te zeggen, ik klap net de TV aan de muur. Geen idee of mijn klus skills zo slecht zijn maar ik ben ruim twee uur bezig geweest. Was ook wel even passen en meten omdat er mogelijk elektra liep achter de beugel (iets met schroeven in de muur).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benny
Wren schreef op zaterdag 22 mei 2021 @ 12:35:
[...]

Puur uit nieuwsgierigheid: merkte je de audio delay voor dat je het ging testen met een test video? 200ms is namelijk echt veel (IMO).
Ja het viel me op met gamen tijdens Dirt 5 en Doom Eternal. Bijv. met switchen naar rear view cam tijdens racen, duidelijk een delay tot je de auto’s achter je hoort. Of als je tegen de vangrail ramt, later hoor je de impact pas. Eigenlijk met alles valt het op. Ook gewoon met menu geluiden.

Xbox op stereo gezet en zelfs dan nog 120-140ms delay.

Vreemde is, xbox geswitched voor Nvidia Shield en letterlijk 0 delay. Precies zelfde manier aangesloten. Probleem is hoe de Xbox de audioverwerking doet lijkt wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XeNoBiTe
  • Niet online
FeaR schreef op zaterdag 22 mei 2021 @ 13:02:
[...]

Power cord zit aan/in de TV vast, dus geen type. Aan de andere kant een standaard ronde haakse schuko echter zonder aarde. Lengte durf ik je niet meer te zeggen, ik klap net de TV aan de muur. Geen idee of mijn klus skills zo slecht zijn maar ik ben ruim twee uur bezig geweest. Was ook wel even passen en meten omdat er mogelijk elektra liep achter de beugel (iets met schroeven in de muur).
Thanks! We gaan het zien. Net ook alvast de foto opgezocht hoe de bekabeling loopt 🤣

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XeNoBiTe
  • Niet online
Mag weg svp.

[ Voor 97% gewijzigd door XeNoBiTe op 22-05-2021 19:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fr3dyB
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 22-12-2023
Ruud2007 schreef op maandag 17 mei 2021 @ 06:33:
[...]

Misschien overbodig, maar staat Quick Start wel uit?
Was voor mij de oplossing, dank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moris
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15-09 14:14
andries98 schreef op zaterdag 22 mei 2021 @ 00:08:
[...]
En als je deze films met DTS op je Synology naar Apple TV 4K streamt, dan zou het toch wel moeten lukken, hé?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benny
Ik denk dat ik m’n 65CX terug ga sturen. Er lijkt gewoon geen fix te zijn voor de (Xbox) Dolby audio delay i.c.m eARC soundbars. Ik ga geen concessies doen door direct aan te sluiten op soundbar en VRR & 120hz te verliezen of altijd een headset gebruiken bij gamen.

Andere merken schijnen zelfde/vergelijkbare issues te hebben dus wat ik ga doen geen idee maar ik kan dit gewoon niet accepteren. Prachtige TV verder maar als ik niet gewoon van alle features gebruik kan maken houdt het op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Millert
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 20-09 21:20
@Benny Als ik het zo hoor kan je beter de Xbox retour sturen? :+

EV Hyundai Ioniq Electric 28 kWh | PV Oost 2960Wp / West 2560Wp | Thuisbatterij 1Komma5 17,2 kWh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benny
Millert schreef op zondag 23 mei 2021 @ 12:52:
@Benny Als ik het zo hoor kan je beter de Xbox retour sturen? :+
Haha ja zou je denken maar lees dat met PS5 en andere consoles zelfde verhaal is. Dolby lijkt eerder het probleem te zijn, ondanks passthrough komt de audio later dan video als TV in (bijna instant) game mode staat. eARC audio sync feature kan dit blijkbaar niet eens corrigeren.. Klopt dat dit probleem wss niet bij LG ligt hoewel de meningen daarover ook weer verschillen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMD
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23:36

OMD

Benny schreef op zondag 23 mei 2021 @ 12:59:
[...]

Haha ja zou je denken maar lees dat met PS5 en andere consoles zelfde verhaal is. Dolby lijkt eerder het probleem te zijn, ondanks passthrough komt de audio later dan video als TV in (bijna instant) game mode staat. eARC audio sync feature kan dit blijkbaar niet eens corrigeren.. Klopt dat dit probleem wss niet bij LG ligt hoewel de meningen daarover ook weer verschillen.
Sorry maar ik heb met mijn PS5 absoluut geen audio delay op mijn 65GX. Het is dus een issue van de xbox, niet de tv.

Ik gebruik:

- OLED65GX
- B&O Beosound Stage soundbar.

PS5 uiteraard aangesloten op tv en soundbar via eARC.

Waar ik dan wel weer lipsync issues mee heb is airplay. Als ik iets cast via airplay heb ik lipsync issues :+
Maar goed, dat gebruik ik zelden.

[ Voor 17% gewijzigd door OMD op 23-05-2021 13:16 ]

R7 5800X3D // Dark Rock rock 4 // MSI B450 Tomahawk Max // 32Gb Corsair Vengeance // BeQuiet Pure Base 500FX // MSI RTX3080 Suprim X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Benny
OMD schreef op zondag 23 mei 2021 @ 13:12:
[...]

Sorry maar ik heb met mijn PS5 absoluut geen audio delay op mijn 65GX. Het is dus een issue van de xbox, niet de tv.

Ik gebruik:

- OLED65GX
- B&O Beosound Stage soundbar.

PS5 uiteraard aangesloten op tv en soundbar via eARC.

Waar ik dan wel weer lipsync issues mee heb is airplay. Als ik iets cast via airplay heb ik lipsync issues :+
Maar goed, dat gebruik ik zelden.
Nou dan weet ik het ook niet meer |:(
Lees ook zoveel verschillende dingen, de een heeft geen problemen met LG TV’s, de ander weer wel, ligt ook weer aan welke soundbar, bij sommige werkt alles prima met Xbox. Anderen hebben ook met PS4-5 problemen. Zie door de bomen het bos niet meer.

Feit blijft dat het niet goed werkt en om nou m’n Xbox in te wisselen voor een PS5 in de hoop dat het goed werkt. Maar mijn eerste vermoeden dat probleem idd bij Xbox ligt lijkt meest plausibel idd

Edit: PS5 schijnt zelfde probleem te hebben met Dolby.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

storchaveli schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 23:43:
[...]

Kodi erop en deze gebruiken voor het afspelen via je Mi box. Enkel de audioformaten selecteren die door je TV worden ondersteund en opgelost...

- Set speakers to 2.0
- Enable AC3 passthrough
- Enable AC3 Transcode
- Disable DTS
- Disable EAC3

... en dan zou er geluid uit de receiver moeten komen via Toslink

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwaakvaak_v2
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 02-06 12:29
hardware-lover schreef op zondag 23 mei 2021 @ 13:55:
[...]

Kodi erop en deze gebruiken voor het afspelen via je Mi box. Enkel de audioformaten selecteren die door je TV worden ondersteund en opgelost...

- Set speakers to 2.0
- Enable AC3 passthrough
- Enable AC3 Transcode
- Disable DTS
- Disable EAC3

... en dan zou er geluid uit de receiver moeten komen via Toslink
Wel in stereo, wat dan weer jammer is als je een surround opstelling hebt.

Driving a cadillac in a fool's parade.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deleon78
.

[ Voor 99% gewijzigd door Deleon78 op 26-07-2021 14:39 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

kwaakvaak_v2 schreef op zondag 23 mei 2021 @ 14:42:
[...]
Wel in stereo, wat dan weer jammer is als je een surround opstelling hebt.
Desbetreffende tweaker heeft alleen een stereo opstelling, maar ik kan je zachtjes influisteren dat, indien de TV het ondersteund, het als 5.1 naar de receiver kan gaan.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaguar645
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-09 17:58
@Benny welliswaar gewoon ARC hier en geen eARC maar ik kan tussen mijn Series X op de G1 aangesloten en daarna naar de av receiver geen delay vinden als ik aan het gamen ben :) en hij staat ingesteld op Dolby.

Zal straks eens een shooter erbij pakken en kijken of daar wel wat te merken is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benny
Jaguar645 schreef op zondag 23 mei 2021 @ 16:02:
@Benny welliswaar gewoon ARC hier en geen eARC maar ik kan tussen mijn Series X op de G1 aangesloten en daarna naar de av receiver geen delay vinden als ik aan het gamen ben :) en hij staat ingesteld op Dolby.

Zal straks eens een shooter erbij pakken en kijken of daar wel wat te merken is!
Bij de 2021 modellen schijnt het opgelost te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaguar645
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-09 17:58
Benny schreef op zondag 23 mei 2021 @ 16:49:
[...]

Bij de 2021 modellen schijnt het opgelost te zijn.
Dat kan ook verklaren dat ik het niet gemerkt heb :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwaakvaak_v2
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 02-06 12:29
hardware-lover schreef op zondag 23 mei 2021 @ 14:48:
[...]

Desbetreffende tweaker heeft alleen een stereo opstelling, maar ik kan je zachtjes influisteren dat, indien de TV het ondersteund, het als 5.1 naar de receiver kan gaan.
als je instelt dat je 2.0 speakers hebt? Dan wordt het hooguit dolby surround maar dat is geen discrete 5.1 geluid.

Driving a cadillac in a fool's parade.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deleon78
.

[ Voor 99% gewijzigd door Deleon78 op 26-07-2021 14:38 ]

Pagina: 1 ... 392 ... 568 Laatste

Let op:
Indien je vragen hebt over inbranden bij OLED televisies, gebruik dan eerst even de zoekfunctie. Dit onderwerp is namelijk al regelmatig uitgebreid besproken.
Zie ook D vd V in "[LG OLED] Ervaringen & Discussie" Datzelfde geldt voor vragen over stekkers.

🔍 Inbranden: [LG OLED] Ervaringen & Discussie
🔎 Stekkers: [LG OLED] Ervaringen & Discussie

Goede aanbieding gezien of nodig? Check OLED Televisies aanbiedingen- & kortingscodetopic
Vragen/opmerkingen over de LG Cashback Actie? Daarvoor kan je terecht in [LG OLED] cashback topic

Discussies over welke (HDMI)-kabels te gebruiken kan in Zilveren HIFI-kabels gesmeed door elfen bij maanlicht #6.