Om hier nog even op terug te komen: dat ik (en anderen) het niet zien, of niet als hinderlijk ervaren, wil natuurlijk niet zeggen dat het er niet is. Je bent niet de enige namelijk, van wat ik op andere tech sites lees.rutgergron schreef op donderdag 13 mei 2021 @ 22:19:
[...]
Hij zegt dus in de video bij het stukje 'uniformity' dat bij de 3 modellen CX/C1/C9, dat alléén bij het CX model last heeft van 'horizontal grid'. Dat is toch wel knap lullig. Baal er behoorlijk van dat de C1 hier geen last van schijnt te hebben. Als ik dit had geweten had ik nooit een CX aangeschaft.
Het is hinderlijk aanwezig, duidelijk te zien in heldere beelden. HDR, gaming etc.
Kan je hem niet ruilen? Evt tweedehands verkopen en dan de c1 kopen?rutgergron schreef op donderdag 13 mei 2021 @ 22:19:
[...]
Hij zegt dus in de video bij het stukje 'uniformity' dat bij de 3 modellen CX/C1/C9, dat alléén bij het CX model last heeft van 'horizontal grid'. Dat is toch wel knap lullig. Baal er behoorlijk van dat de C1 hier geen last van schijnt te hebben. Als ik dit had geweten had ik nooit een CX aangeschaft.
Het is hinderlijk aanwezig, duidelijk te zien in heldere beelden. HDR, gaming etc.
Nergens last van.rutgergron schreef op donderdag 13 mei 2021 @ 22:39:
[...]
Kijk maar eens in HDR goed naar beelden zoals zon, witte achtergrond. Even ook op pauze zetten. Grote kans dat het er is maar je nog niet eerder opgevallen is. Met gamen heb je er ook méér last van.
R7 5800X3D // Dark Rock rock 4 // MSI B450 Tomahawk Max // 32Gb Corsair Vengeance // BeQuiet Pure Base 500FX // MSI RTX3080 Suprim X
O dat is wel jammer inderdaad. Hopelijk is 3 keer scheepsrecht 😊Millert schreef op maandag 3 mei 2021 @ 13:39:
[...]
Monteur is vanmiddag langs geweest. Nieuwe paneel was DOA, gaf enkel blauw beeld (twee tinten met een verticale lijn door het midden). Op naar afspraak drie
@jerox76 Derde keer was inderdaad scheepsrechtMillert schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 12:58:
[...]
Gisteren is het paneel nogmaals vervangen. Dit keer een goed exemplaar, rechten zonder tinting.
EV Hyundai Ioniq Electric 28 kWh | PV Oost 2960Wp / West 2560Wp | Thuisbatterij 1Komma5 17,2 kWh
Ook hier maar even plaatsen, aangezien het relevant is voor LG OLED's. 
Get ready to transform your gaming experience with full-spectrum visuals! Rolling out to Xbox Insiders this week: Dolby Vision for gaming on Xbox Series X|S. pic.twitter.com/iU2RktHvPG
— Larry Hryb, Gamer Emeritus 📱⌨️🖱️🎮 (@majornelson) 14 mei 2021
Microsoft rolls out Dolby Vision gaming test on Xbox Series X and S https://t.co/7rledC4Eo7 pic.twitter.com/1A7mRIFwCi
— The Verge (@verge) 14 mei 2021
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Bovenstaande werkt inmiddels op m’n Series X (ik ben Alpha Skip Ahead Insider).
Je moet wel je Xbox op 60Hz zetten i.p.v. 120Hz aangezien Dolby Vision for Gaming op dit moment enkel op 60Hz werkt.
Maar verder werkt het prima op m’n 65CX. De TV springt automatisch naar de Dolby Vision Game picturemode.
Je moet wel je Xbox op 60Hz zetten i.p.v. 120Hz aangezien Dolby Vision for Gaming op dit moment enkel op 60Hz werkt.
Maar verder werkt het prima op m’n 65CX. De TV springt automatisch naar de Dolby Vision Game picturemode.
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Gelukkig! 😄 nu dus lekker genieten 👍🏻😁Millert schreef op vrijdag 14 mei 2021 @ 14:43:
[...]
@jerox76 Derde keer was inderdaad scheepsrecht
Is er iemand die aan kan geven hoe schuin (rechterkant naar voren) de 65G1RLA kan hangen aan de wallmount? ik lees dat overall aan de wallmount het geheel 10cm naar voren kan, maar ik begrijp dat als je gaat kantelen de linkerkant (in mijn geval dan) de muur vrij snel raakt en daarmee de speling niet heel groot wordt.
(ter info, de huidige 65 inch tv staat op voetjes en is ongeveer 15 cm naar voren gezet met de rechterkant tov de linkerkant.
Mooie inruildeal gemaakt voor de g1rla + voetjes (en nog een tv) maar leverancier belde zojuist dat ze bij het klaarzetten voor transport erachter komen dat de voetjes niet op voorraad zijn.
Nu wil ik best op (laten) hangen maar alleen als de kanteling groot genoeg is ivm niet recht voor de muur kunnen zitten.
(ter info, de huidige 65 inch tv staat op voetjes en is ongeveer 15 cm naar voren gezet met de rechterkant tov de linkerkant.
Mooie inruildeal gemaakt voor de g1rla + voetjes (en nog een tv) maar leverancier belde zojuist dat ze bij het klaarzetten voor transport erachter komen dat de voetjes niet op voorraad zijn.
Nu wil ik best op (laten) hangen maar alleen als de kanteling groot genoeg is ivm niet recht voor de muur kunnen zitten.
.
[ Voor 99% gewijzigd door Deleon78 op 26-07-2021 14:43 ]
Thnx! dat stelt me weer een beetje gerust... echt balen zeg maar zo'n telefoontje (en situatie) had er erg naar uitgekeken morgen direct lekker films te kijken :-)Deleon78 schreef op vrijdag 14 mei 2021 @ 22:40:
[...]
Niet heel schuin, cm of 10. Kijkhoek is wel goed tho. Geluid is nog slechter als ie niet tegen de muur hangt.
En geluid van de tv zelf wordt niet gebruikt, dus dat is geen probleem, maar wel bedankt voor de tip!
"After installing the product, ensure its use in closeMisterEagle schreef op vrijdag 14 mei 2021 @ 22:42:
[...]
Thnx! dat stelt me weer een beetje gerust... echt balen zeg maar zo'n telefoontje (en situatie) had er erg naar uitgekeken morgen direct lekker films te kijken :-)
En geluid van de tv zelf wordt niet gebruikt, dus dat is geen probleem, maar wel bedankt voor de tip!
contact with a wall.
If the product is not positioned against a wall, the
product may be unstable or damaged."
(Met een mooi plaatje erbij zelfs)
Uit de handleiding van de wall mounting bracket! Dit is een flush mounting bracket en niet bedoeld voor permanente afstand/verdraaiing van de muur!
Ik hoop dat je snel je pootjes krijgt! De kijkhoek van oled is super (nauwelijks kleurverandering of vervorming onder grote hoeken, zekers invergelijking met lcd), dus misschien kan je zonder verdraaiing?
.
Holle wand? (Zelfs nergens last van met gx op betonnen muur). Je zou eventueel verspreid over de oppervlakte plakviltjes op de muur kunnen doen oid als je het echt niet goed krijgt. Mis je waarschijnlijk wel de klik van het systeem waardoor hij relatief makkelijker naar voren getrokken kan worden maar is wel stuk beter als zonder denk ik (je zou ook nog grote achter beugel kunnen doen, heb je ook klik)Deleon78 schreef op zaterdag 15 mei 2021 @ 09:10:
[...]
Wel interessante toevoeging, bedankt!
Als ik hem plat tegen de muur hang (voor zover me dat lukt met de bekabeling), krijg ik soms vibraties/trillingen/resonantie/geklop tegen de muur. Nog maar eens in verdiepen dan maar.
[ Voor 7% gewijzigd door andries98 op 15-05-2021 11:44 ]
.
[ Voor 100% gewijzigd door Deleon78 op 26-07-2021 14:43 ]
65GX.
Ik heb echt mijn best gedaan om fouten te vinden maar ik denk dat ik geluk heb
R7 5800X3D // Dark Rock rock 4 // MSI B450 Tomahawk Max // 32Gb Corsair Vengeance // BeQuiet Pure Base 500FX // MSI RTX3080 Suprim X
./
Hier wel, dus evt kabels proberen wat netter op hun plek te zetten en nogmaals te proberenDeleon78 schreef op zaterdag 15 mei 2021 @ 13:05:
[...]
Als ik terugdenk aan het ophangen etc, kan ik me ook niet herinneren dat de wallmount uberhaupt een klik had.
.
Een klik in het mechanismeDeleon78 schreef op zaterdag 15 mei 2021 @ 13:33:
[...]
Een klik waar je hem uit moet trekken (met weerstand, anders dan die van het mechanisme zelf wat al zwaar gaat) of een tik tegen de muur?
Hoi,
Ik ben op zoek naar een nieuwe TV. En denk dat een overstap van LCD naar OLED de moeite waard is.
Ik kijk naast het nieuws voornamelijk films en series. Geen gamer
.
Ik heb de reviews gelezen hier op Tweakers en AVForums. en de LG G1 OLED55G1RLA lijkt voor mij een goede optie.
Wat ik niet kan vinden is welke codecs de G1 met streamen aan kan en m.n. de H.265, H.265.10b, H265.12b.
En wat mis ik met het niet aanwezig zijn van DTS en HDR+10?
Alvast bedankt,
Jaap
Ik ben op zoek naar een nieuwe TV. En denk dat een overstap van LCD naar OLED de moeite waard is.
Ik kijk naast het nieuws voornamelijk films en series. Geen gamer
Ik heb de reviews gelezen hier op Tweakers en AVForums. en de LG G1 OLED55G1RLA lijkt voor mij een goede optie.
Wat ik niet kan vinden is welke codecs de G1 met streamen aan kan en m.n. de H.265, H.265.10b, H265.12b.
Alvast bedankt,
Jaap
- HoppyF
- Registratie: Oktober 2003
- Laatst online: 22:06
- Televisies
- LG
- Oled
- LG OLED
- LG OLED evo
- LG OLED CX
- LG OLED G1
- LG OLED E9
- LG OLED C9
- LG OLED W9
- LG OLED B9
- LG OLED W8
- LG OLED evo G5
- LG OLED C2
- LG G2 OLED evo Gallery Edition
- LG OLED evo G3
- LG EF950V
- LG OLED evo G4
- LG W8
- LG C6V
- LG OLED C6D
- LG OLED65G8
- LG B2
- LG OLED65B6D
- LG OLED evo C4
- LG OLED W7
- LG OLED BX
- LG OLED B1
- LG OLED B7
- LG OLED C7
- LG E8
- LG OLED GX
- LG OLED B8PLA
- LG OLED E7
- LG OLED A1
- LG OLED C1
- LG OLED E8
- LG OLED B6V
- LG OLED C8
:strip_icc():strip_exif()/u/94053/Bull.jpg?f=community)
Waar gebruik je die H265 codecs voor?Jlaaij schreef op zaterdag 15 mei 2021 @ 16:31:
Hoi,
Ik kijk naast het nieuws voornamelijk films en series. Geen gamer.
Alvast bedankt,
Jaap
Streaming vanaf een eigen server?
DTS mis je niet als je geen media met DTS geluid hebt.
HDR+10 is geen gemis, Dolby Vision heb je immers wel en ook gewoon HDR.
Zijn er meer mensen hier die de laatste weken problemen ervaren met de NPO app? Op mijn 55C8 met firmware 05.30.10 starten video’s of live tv vaak pas na een aantal pogingen (foutmelding “Momenteel niet beschikbaar, of speelt niet af op uw apparaat type”) of stoppen tijdens het afspelen met dezelfde melding.
Op IOS of chromecast geen problemen, maar ik gebruik liever de app op de tv zelf.
Op IOS of chromecast geen problemen, maar ik gebruik liever de app op de tv zelf.
Artstation: https://www.artstation.com/markvanberkel7 | Oeroude CG showreel: www.markvanberkel.com
Op mijn C9 geen enkel probleem, gebruik hem dagelijks.
I hear voices in my head, they counsel me, they understand.
De app even verwijderen en opnieuw installen geeft vaak een goed resultaatmark_vb schreef op zondag 16 mei 2021 @ 07:21:
Zijn er meer mensen hier die de laatste weken problemen ervaren met de NPO app? Op mijn 55C8 met firmware 05.30.10 starten video’s of live tv vaak pas na een aantal pogingen (foutmelding “Momenteel niet beschikbaar, of speelt niet af op uw apparaat type”) of stoppen tijdens het afspelen met dezelfde melding.
https://ondersteuningonline.nl/app-verwijderen-tv-lg/
[ Voor 4% gewijzigd door NoahAmber op 16-05-2021 11:25 ]
Goeiedag,
Sinds kort heb ik een LG OLED65 G1 tv gekocht. Nu loop ik tegen het volgende probleem aan. Tijdens het installeren van de TV merkte ik op dat deze heel traag was dus heb ik een internetspeedtest gedaan via de ingebouwde webbrowser. Hier kwam uit dat ik een internet download snelheid had van rond de 1Mbps, terwijl mijn thuisnetwerk 200Mbps is. Mijn upload snelheid was rond de 97Mbps.
Relevante software en hardware die ik gebruik:
De LGG1 televisie heb ik aangesloten op een netgear GS305v3 switch. Deze switch is aangesloten op een ethernet wandcontactdoos die in de meterkast uitkomt op een patchpaneel. Patchpaneel is aangesloten op een netgear GS316 switch die vervolgens is aangesloten op me kpn modem.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb:
Ik heb de GS305v3 switch vervangen door een netgear R7000 router die op AC mode staat. Helaas ervaar ik hetzelfde probleem.
Als ik de TV rechtstreeks aansluit op me ethernet wandcontactdoos haal ik een snelheid van +- 60Mbits. Aangezien ik ook kpn interactieve tv wil hebben en ik maar 1 ethernet aansluiting heb bij me tv is een switch wenselijk.
Alle tips zijn welkom! Alvast bedankt!
Sinds kort heb ik een LG OLED65 G1 tv gekocht. Nu loop ik tegen het volgende probleem aan. Tijdens het installeren van de TV merkte ik op dat deze heel traag was dus heb ik een internetspeedtest gedaan via de ingebouwde webbrowser. Hier kwam uit dat ik een internet download snelheid had van rond de 1Mbps, terwijl mijn thuisnetwerk 200Mbps is. Mijn upload snelheid was rond de 97Mbps.
De LGG1 televisie heb ik aangesloten op een netgear GS305v3 switch. Deze switch is aangesloten op een ethernet wandcontactdoos die in de meterkast uitkomt op een patchpaneel. Patchpaneel is aangesloten op een netgear GS316 switch die vervolgens is aangesloten op me kpn modem.

Ik heb de GS305v3 switch vervangen door een netgear R7000 router die op AC mode staat. Helaas ervaar ik hetzelfde probleem.
Als ik de TV rechtstreeks aansluit op me ethernet wandcontactdoos haal ik een snelheid van +- 60Mbits. Aangezien ik ook kpn interactieve tv wil hebben en ik maar 1 ethernet aansluiting heb bij me tv is een switch wenselijk.
- HoppyF
- Televisies
- LG
- Oled
- LG OLED
- LG OLED evo
- LG OLED CX
- LG OLED G1
- LG OLED E9
- LG OLED C9
- LG OLED W9
- LG OLED B9
- LG OLED W8
- LG OLED evo G5
- LG OLED C2
- LG OLED evo G3
- LG EF950V
- LG OLED evo G4
- LG W8
- LG C6V
- LG OLED C6D
- LG OLED65G8
- LG B2
- LG OLED65B6D
- LG OLED evo C4
- LG OLED W7
- LG OLED BX
- LG OLED B1
- LG OLED B7
- LG OLED C7
- LG E8
- LG OLED GX
- LG OLED B8PLA
- LG OLED E7
- LG OLED A1
- LG OLED C1
- LG OLED E8
- LG OLED B6V
- LG OLED C8
WiFi gebruiken en nog eens testen!Rozz1337 schreef op zondag 16 mei 2021 @ 18:57:
Goeiedag,
[Afbeelding]
@Rozz1337Aangezien je iptv ontvanger er ook aan hangt heb je denk ik een switch met ondersteuning voor igmp snooping nodig, bv de GS305E.
@Nielson Oh dat heb ik er nog niet bij vermeld maar ik heb alles getest nog voor mijn iptv ontvanger aangesloten was.
@HoppyF Op Wifi krijg ik 50Mbit, dan zit ik helaas nog niet op de 100Mbit. Ook heb ik voor een consistente verbinding liever me tv op kabel aangesloten.
Ik heb zo'n vermoeden dat de firmware niet optimaal is nog.. mijn 65G1 heeft ook wat (W)LAN problemen met hele wisselvallende prestaties, terwijl m'n vorige 55B6 0 problemen had met exact dezelfde aansluiting/settings. Of ik heb nu een brakke netwerk chip. Ik zal morgen eens contact zoeken met LG.Rozz1337 schreef op zondag 16 mei 2021 @ 19:24:
@HoppyF Op Wifi krijg ik 50Mbit, dan zit ik helaas nog niet op de 100Mbit. Ook heb ik voor een consistente verbinding liever me tv op kabel aangesloten.
- HoppyF
- Televisies
- LG
- Oled
- LG OLED
- LG OLED evo
- LG OLED CX
- LG OLED G1
- LG OLED E9
- LG OLED C9
- LG OLED W9
- LG OLED B9
- LG OLED W8
- LG OLED evo G5
- LG OLED C2
- LG OLED evo G3
- LG EF950V
- LG OLED evo G4
- LG W8
- LG C6V
- LG OLED C6D
- LG OLED65G8
- LG B2
- LG OLED65B6D
- LG OLED evo C4
- LG OLED W7
- LG OLED BX
- LG OLED B1
- LG OLED B7
- LG OLED C7
- LG E8
- LG OLED GX
- LG OLED B8PLA
- LG OLED E7
- LG OLED A1
- LG OLED C1
- LG OLED E8
- LG OLED B6V
- LG OLED C8
Juist WiFi geeft op LG OLED TV’s een stabiele en snelle verbinding.Rozz1337 schreef op zondag 16 mei 2021 @ 19:24:
Dit in tegenstelling wat je wellicht zou verwachten.
Dit komt vooral omdat de vaste aansluiting van de TV maar 100 Mbits is.
50 Mbits is wel te laag, probeer eens een ander 5 GHz kanaal.
Kom jij met WiFi veel hoger dan ? Ik haal met beide (bekabeld/WiFi) maximaal rond de 100 Mbits.HoppyF schreef op zondag 16 mei 2021 @ 20:42:
[...]
Juist WiFi geeft op LG OLED TV’s een stabiele en snelle verbinding. Dit komt vooral omdat de vaste aansluiting van de TV maar 100 Mbits is.
Ik merk trouwens ook totaal geen verschil tussen bekabeld of WiFi op mijn C9, beide werken hier gewoon top en snelheid is hetzelfde...
[ Voor 27% gewijzigd door DON PAPA op 17-05-2021 10:59 ]
Ja dat is het eerste dat ik geprobeerd heb, maar helaas, geen verschil.NoahAmber schreef op zondag 16 mei 2021 @ 11:24:
[...]
De app even verwijderen en opnieuw installen geeft vaak een goed resultaat
https://ondersteuningonline.nl/app-verwijderen-tv-lg/
Ik heb niet veel zin de hele tv naar fabrieksinstellingen te zetten, dus ik vroeg me af of anderen soortgelijke problemen hadden. Ik heb de tv 1.5 jaar en NPO heeft het altijd goed gedaan, ik kijk alleen tv via apps overigens niet via dvb-t of -c
Artstation: https://www.artstation.com/markvanberkel7 | Oeroude CG showreel: www.markvanberkel.com
Heeft de OLED55G1RLA een 1gbit poort overigens?
Moeite waard tov gx?
Moeite waard tov gx?
.
[ Voor 99% gewijzigd door Deleon78 op 26-07-2021 14:42 ]
Misschien overbodig, maar staat Quick Start wel uit?mark_vb schreef op zondag 16 mei 2021 @ 21:22:
[...]
Ja dat is het eerste dat ik geprobeerd heb, maar helaas, geen verschil.
Ik heb niet veel zin de hele tv naar fabrieksinstellingen te zetten, dus ik vroeg me af of anderen soortgelijke problemen hadden. Ik heb de tv 1.5 jaar en NPO heeft het altijd goed gedaan, ik kijk alleen tv via apps overigens niet via dvb-t of -c
Dat is niet mijn ervaring met de G1. Ik heb juist een kabel erin gedaan omdat de verbinding met WIFI regelmatig haperde terwijl de WIFI router op nog geen 1 meter staat. Alle streaming apps werken nu goed en de verbinding is niet meer weggevallen. Was verbonden met mijn 5Ghz WIFI netwerk.HoppyF schreef op zondag 16 mei 2021 @ 20:42:
[...]
Juist WiFi geeft op LG OLED TV’s een stabiele en snelle verbinding.
Dit in tegenstelling wat je wellicht zou verwachten.
Dit komt vooral omdat de vaste aansluiting van de TV maar 100 Mbits is.
50 Mbits is wel te laag, probeer eens een ander 5 GHz kanaal.
- HoppyF
- Televisies
- LG
- Oled
- LG OLED
- LG OLED evo
- LG OLED CX
- LG OLED G1
- LG OLED E9
- LG OLED C9
- LG OLED W9
- LG OLED B9
- LG OLED W8
- LG OLED evo G5
- LG OLED C2
- LG OLED evo G3
- LG EF950V
- LG OLED evo G4
- LG W8
- LG C6V
- LG OLED C6D
- LG OLED65G8
- LG B2
- LG OLED65B6D
- LG OLED evo C4
- LG OLED W7
- LG OLED BX
- LG OLED B1
- LG OLED B7
- LG OLED C7
- LG E8
- LG OLED GX
- LG OLED B8PLA
- LG OLED E7
- LG OLED A1
- LG OLED C1
- LG OLED E8
- LG OLED B6V
- LG OLED C8
Heel vreemd want dan zou de G1 een uitzondering zijn op alle andere OLED modellen van LG.Hotzenwalder schreef op maandag 17 mei 2021 @ 09:31:
[...]
Dat is niet mijn ervaring met de G1. Ik heb juist een kabel erin gedaan omdat de verbinding met WIFI regelmatig haperde terwijl de WIFI router op nog geen 1 meter staat. Alle streaming apps werken nu goed en de verbinding is niet meer weggevallen. Was verbonden met mijn 5Ghz WIFI netwerk.
Ben benieuwd of meer G1 bezitters deze ervaring delen.
Technisch zou een G1 af kunnen wijken van de rest, daarover heb ik echter niets gelezen.
.
[ Voor 99% gewijzigd door Deleon78 op 26-07-2021 14:52 ]
- HoppyF
- Televisies
- LG
- Oled
- LG OLED
- LG OLED evo
- LG OLED CX
- LG OLED G1
- LG OLED E9
- LG OLED C9
- LG OLED W9
- LG OLED B9
- LG OLED W8
- LG OLED evo G5
- LG OLED C2
- LG OLED evo G3
- LG EF950V
- LG OLED evo G4
- LG W8
- LG C6V
- LG OLED C6D
- LG OLED65G8
- LG B2
- LG OLED65B6D
- LG OLED evo C4
- LG OLED W7
- LG OLED BX
- LG OLED B1
- LG OLED B7
- LG OLED C7
- LG E8
- LG OLED GX
- LG OLED B8PLA
- LG OLED E7
- LG OLED A1
- LG OLED C1
- LG OLED E8
- LG OLED B6V
- LG OLED C8
Natuurlijk werkt bedraad wel echter de snelheid zal nooit boven de 100 Mbits komen.Deleon78 schreef op maandag 17 mei 2021 @ 11:00:
[...]
Ik kan alleen bevestigen dat tot nu toe de g1 prima bedraad werkt, maar ik heb nog weinig draaiuren.
.
[ Voor 99% gewijzigd door Deleon78 op 26-07-2021 14:52 ]
- HoppyF
- Televisies
- LG
- Oled
- LG OLED
- LG OLED evo
- LG OLED CX
- LG OLED G1
- LG OLED E9
- LG OLED C9
- LG OLED W9
- LG OLED B9
- LG OLED W8
- LG OLED evo G5
- LG OLED C2
- LG OLED evo G3
- LG EF950V
- LG OLED evo G4
- LG W8
- LG C6V
- LG OLED C6D
- LG OLED65G8
- LG B2
- LG OLED65B6D
- LG OLED evo C4
- LG OLED W7
- LG OLED BX
- LG OLED B1
- LG OLED B7
- LG OLED C7
- LG E8
- LG OLED GX
- LG OLED B8PLA
- LG OLED E7
- LG OLED A1
- LG OLED C1
- LG OLED E8
- LG OLED B6V
- LG OLED C8
Lees het topic nog maar eens door dan weet je dat dit belangrijk kàn zijn.
WiFi en bedraad is al heel vaak besproken.
.
[ Voor 127% gewijzigd door Deleon78 op 26-07-2021 14:51 ]
Geen idee waarom WIFI hier zo erg gepushed wordt. Ik prefeer altijd bedraad over draadloos en dat lijkt op m'n G1 ook stukken beter te werken
Heb bedraad nu in ieder geval al een week geen issues meer. Met Netflix, Prime en NPO heb ik ook nog geen enkel probleem gehad met de 100 MBit. Heb het topic doorzocht op Wifi / LAN en lees voornamelijk reacties van mensen die ook LAN prefereren.
[ Voor 26% gewijzigd door stin00 op 17-05-2021 11:26 ]
.
[ Voor 99% gewijzigd door Deleon78 op 26-07-2021 14:51 ]
Hm ok daar was ik niet van op de hoogte. Kan alleen uit eigen ervaring zeggen dat m'n 55B6 zowel bedraad als draadloos eigenlijk nooit issues vertoonde in 4 jaar tijd. Nu met de G1 dus bedraad perfect, terwijl WIFI juist niet stabiel is. Maar ik zal hier deze week nog eens wat verder in duiken en kijken of ik de WIFI snelheid stabiel kan krijgen.Deleon78 schreef op maandag 17 mei 2021 @ 11:27:
[...]
Dat komt omdat er in het verleden problemen waren met de bedrade aansluiting. Niet zo gek dus. Nu dus testen/ervaren of dat bij de nieuwste generatie ook nog zo is.
En die feedback melden we hier nu. Waarom daar pushback op is, weet ik niet.
Nogmaals, haal jij via WiFi dan wel een hogere snelheid op de C9 ?HoppyF schreef op maandag 17 mei 2021 @ 11:07:
[...]
echter de snelheid zal nooit boven de 100 Mbits komen.
- HoppyF
- Televisies
- LG
- Oled
- LG OLED
- LG OLED evo
- LG OLED CX
- LG OLED G1
- LG OLED E9
- LG OLED C9
- LG OLED W9
- LG OLED B9
- LG OLED W8
- LG OLED evo G5
- LG OLED C2
- LG OLED evo G3
- LG EF950V
- LG OLED evo G4
- LG W8
- LG C6V
- LG OLED C6D
- LG OLED65G8
- LG B2
- LG OLED65B6D
- LG OLED evo C4
- LG OLED W7
- LG OLED BX
- LG OLED B1
- LG OLED B7
- LG OLED C7
- LG E8
- LG OLED GX
- LG OLED B8PLA
- LG OLED E7
- LG OLED A1
- LG OLED C1
- LG OLED E8
- LG OLED B6V
- LG OLED C8
Ja.DON PAPA schreef op maandag 17 mei 2021 @ 12:04:
[...]
Nogmaals, haal jij via WiFi dan wel een hogere snelheid op de C9 ?
Ik laat het dus zo als het is want bij mij werkt WiFi altijd goed.
Nooit buffering of hapering bij welke app of streaming dan ook.
Gezien de reacties zou het best kunnen zijn dat een G1 anders reageert dan de rest.
En welke snelheid haal jij dan ? Ik dacht namelijk altijd dat er maar 100Mbits netwerk module in de C9 zat. Juist omdat ik altijd deze snelheid haal zowel bekabeld als met WiFi op mijn C9. En ik heb nu niet het gevoel dat dit aan mijn WiFi verbinding ligt, want die is top door het hele huis heen. Dus ben wel benieuwd welke snelheid jij haalt via WiFi en of andere C9 ook deze hogere snelheid halen via WiFi
[ Voor 6% gewijzigd door DON PAPA op 17-05-2021 12:59 ]
- HoppyF
- Televisies
- LG
- Oled
- LG OLED
- LG OLED evo
- LG OLED CX
- LG OLED G1
- LG OLED E9
- LG OLED C9
- LG OLED W9
- LG OLED B9
- LG OLED W8
- LG OLED evo G5
- LG OLED C2
- LG OLED evo G3
- LG EF950V
- LG OLED evo G4
- LG W8
- LG C6V
- LG OLED C6D
- LG OLED65G8
- LG B2
- LG OLED65B6D
- LG OLED evo C4
- LG OLED W7
- LG OLED BX
- LG OLED B1
- LG OLED B7
- LG OLED C7
- LG E8
- LG OLED GX
- LG OLED B8PLA
- LG OLED E7
- LG OLED A1
- LG OLED C1
- LG OLED E8
- LG OLED B6V
- LG OLED C8
Het vaste netwerk is beperkt tot 100 Mbits, bij WiFi geldt deze beperking niet.DON PAPA schreef op maandag 17 mei 2021 @ 12:23:
[...]
En welke snelheid haal jij dan ? Ik dacht namelijk altijd dat er maar 100Mbits netwerk module in de C9 zat. Juist omdat ik altijd deze snelheid haal zowel bekabeld als met WiFi op mijn C9. En ik heb nu niet het gevoel dat dit aan mijn WiFi verbinding ligt, maar eerder dat mijn C9 niet hoger kan dan 100Mbits. Dus ben wel benieuwd welke snelheid jij haalt via WiFi en of andere C9 ook deze hogere snelheid halen via WiFi
Ik heb recent geen test gedaan maar kan dit wel weer eens proberen.
Ik haal op mijn C9 gewoon de 180 hier. Net als op mijn laptop in dezelfde ruimte..
I hear voices in my head, they counsel me, they understand.
Welke app trekt uberhaupt meer dan 100 mbit weg? Daar je maar 1 app tegelijk kunt gebruiken, boeit het dan uberhaupt of je wifi of bedraad gebruikt? Ervanuit gaand dat er geen bugs in 1 van beiden zitten.
Ow ik test altijd de snelheid met een app op de C9 en die gaf altijd rond de 100 Mbits aan (bekabeld en WiFi), maar ik heb het nu even getest via de webbrowser op de C9 en dan kom ik inderdaad ook een stuk hoger dan de 100 Mbits die de app altijd aangaf met WiFiHoppyF schreef op maandag 17 mei 2021 @ 12:28:
[...]
Het vaste netwerk is beperkt tot 100 Mbits, bij WiFi geldt deze beperking niet.
Ik heb recent geen test gedaan maar kan dit wel weer eens proberen.
:strip_exif()/f/image/GG9otVgabDPvAFNLTxcZ2yQf.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 3% gewijzigd door DON PAPA op 17-05-2021 12:55 ]
My 2 cents over de LAN vs. WIFI discussie:
Onder normale omstandigheden, als LAN 1Gbps zou zijn én goed zou werken op de TV, zou uiteraard LAN altijd geprefereerd worden boven WIFI, want LAN is feitelijk stabieler.
De reden waarom hier in dit topic WIFI boven LAN wordt geprefereerd, heeft 2 oorzaken:
1. LAN aansluiting op LG tv is max 100 Mbps, WIFI gaat sneller (afhankelijk van je Access Point en internet verbinding, uiteraard)
2. LAN aansluiting zou bij sommige modellen op sommige momenten vreemd gedrag vertonen wat resulteert in (verbindings?) problemen.
Over 1 valt te discussiëren of dat een legitieme reden is om Wifi te gebruiken. 100Mbps voldoet doorgaans voor alle streaming diensten en overige zaken die je op je TV doet prima. Hooguit dat de eerste preload van buffers dus iets langer duurt, als je een nieuwe stream start. Misschien zijn er nog wel een paar persoonlijke wensen waardoor je meer dan 100Mbps wilt.
Wat betreft punt 2: ik heb de C9 gehad, via LAN aangesloten. Geen problemen gehad met het netwerk.
Dus ik kan niet onderschrijven dat punt 2 een legitiem punt is, maar anderen kunnen dat kennelijk wel.
Dus daar kan ik niet voor spreken.
WIFI gebruiken i.p.v. LAN levert bij LG TV's dus op dat je een snellere verbinding hebt als bij LAN.
WIFI levert blijkbaar (punt 2) ook een stabielere verbinding als bij LAN.
Maar, nogmaals, als de LAN poort gewoon goed zou werken (wat misschien in één van de software updates is gefixed) dan kan je prima de stelling aannemen dat LAN geprefereerd wordt boven WIFI (want dat is normaal gesproken altijd het geval), tenzij je absoluut perse heel graag meer dan 100 Mbps wilt kunnen halen en dan daarom kiest voor WIFI.
Onder normale omstandigheden, als LAN 1Gbps zou zijn én goed zou werken op de TV, zou uiteraard LAN altijd geprefereerd worden boven WIFI, want LAN is feitelijk stabieler.
De reden waarom hier in dit topic WIFI boven LAN wordt geprefereerd, heeft 2 oorzaken:
1. LAN aansluiting op LG tv is max 100 Mbps, WIFI gaat sneller (afhankelijk van je Access Point en internet verbinding, uiteraard)
2. LAN aansluiting zou bij sommige modellen op sommige momenten vreemd gedrag vertonen wat resulteert in (verbindings?) problemen.
Over 1 valt te discussiëren of dat een legitieme reden is om Wifi te gebruiken. 100Mbps voldoet doorgaans voor alle streaming diensten en overige zaken die je op je TV doet prima. Hooguit dat de eerste preload van buffers dus iets langer duurt, als je een nieuwe stream start. Misschien zijn er nog wel een paar persoonlijke wensen waardoor je meer dan 100Mbps wilt.
Wat betreft punt 2: ik heb de C9 gehad, via LAN aangesloten. Geen problemen gehad met het netwerk.
Dus ik kan niet onderschrijven dat punt 2 een legitiem punt is, maar anderen kunnen dat kennelijk wel.
WIFI gebruiken i.p.v. LAN levert bij LG TV's dus op dat je een snellere verbinding hebt als bij LAN.
WIFI levert blijkbaar (punt 2) ook een stabielere verbinding als bij LAN.
Maar, nogmaals, als de LAN poort gewoon goed zou werken (wat misschien in één van de software updates is gefixed) dan kan je prima de stelling aannemen dat LAN geprefereerd wordt boven WIFI (want dat is normaal gesproken altijd het geval), tenzij je absoluut perse heel graag meer dan 100 Mbps wilt kunnen halen en dan daarom kiest voor WIFI.
Alles kan stuk.
Hoi,
Vraagje m.b.t. verticale banding / balken welke ik op mijn LG CX (65”) exemplaar als bonus cadeau heb gekregen.
Ondertussen heb ik begrepen dat hier wat variatie in kan zitten en op OLED schermen bijna vanzelfsprekend lijkt te zijn.
Nu heb ik er dus ook last van.
Maar wanneer is too much?
:strip_exif()/f/image/Ct15OSpMSzq3zmNivwmqVKfg.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/Abe4HI2uRRtSRh2oTlmX2kNG.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/RbO10LVbjRyvCyEuvrbZc1fI.jpg?f=fotoalbum_large)
Wanneer het beeld even op donker gaat, tussen twee scenes in bijvoorbeeld, zie ik het altijd en vind ik het best storend.
Is bovenstaande acceptabel of behoor ik hier aan de bel te trekken.
Graag wat advies van een mede-Tweaker.
P.S.
In werkelijkheid zijn de banden beter te zien.
Vraagje m.b.t. verticale banding / balken welke ik op mijn LG CX (65”) exemplaar als bonus cadeau heb gekregen.
Ondertussen heb ik begrepen dat hier wat variatie in kan zitten en op OLED schermen bijna vanzelfsprekend lijkt te zijn.
Nu heb ik er dus ook last van.
Maar wanneer is too much?
:strip_exif()/f/image/Ct15OSpMSzq3zmNivwmqVKfg.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/Abe4HI2uRRtSRh2oTlmX2kNG.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/RbO10LVbjRyvCyEuvrbZc1fI.jpg?f=fotoalbum_large)
Wanneer het beeld even op donker gaat, tussen twee scenes in bijvoorbeeld, zie ik het altijd en vind ik het best storend.
Is bovenstaande acceptabel of behoor ik hier aan de bel te trekken.
Graag wat advies van een mede-Tweaker.
P.S.
In werkelijkheid zijn de banden beter te zien.
[ Voor 72% gewijzigd door Furrr op 17-05-2021 13:12 ]
Ik zie met name een verticale streep die zeker niet acceptabel is en een klein horizontaal streepje links dat evenmin acceptabel is.
Of zijn dat foto fouten?
Of zijn dat foto fouten?
Copyright and left by SED...
Had even duidelijker moeten zijn idd 👍🏽SED schreef op maandag 17 mei 2021 @ 13:24:
Ik zie met name een verticale streep die zeker niet acceptabel is en een klein horizontaal streepje links dat evenmin acceptabel is.
Of zijn dat foto fouten?
Dat zijn idd effecten van de foto. Excuus.
Het gaat dus om de donkere verticale balken van boven tot onder.
Zal lastig worden om LG te gaan overtuigen aan de hand van die foto's. Heb vele male ergere vormen van banding voorbij zien komen.
Wat je hier ziet, is min of meer wat je kan verwachten bij een OLED.
Wat je hier ziet, is min of meer wat je kan verwachten bij een OLED.
[ Voor 21% gewijzigd door DutchOwnage op 17-05-2021 14:06 ]
ik neem aan dat dat reflecties zijn van glanzende voorwerpen / of lichtstreep raam of deur en dat ie graag wil dat je naar de donkdere wolk links vs de lichtere 2/3e rechts kijkt.
Ik had in de eerste week na gebruik van de G1 Netflix of Prime die regelmatig de verbinding kwijt waren en die ervaring had ik nooit eerder gehad op mijn gekoppelde devices waarvan de meeste bekabeld zijn aangesloten als die mogelijkheid er is. Ik heb nog een Android TV device die alleen via WIFI kan worden aangesloten en daar heb ik nooit issues mee gehad. Als de G1 dan binnen een week hapert met WIFI en je hebt de mogelijkheid er een kabel in te doen dan zal ik dat persoonlijk altijd prefereren boven WIFI. Wat niet wil zeggen dat de G1 slecht functioneert met WIFI. Ik ga er ook niet vanuit dat enige app meer dan 100Mbit gaat trekken dus als dat de LAN limit is zit ik op dit moment nog wel veilig denk ik.stin00 schreef op maandag 17 mei 2021 @ 11:29:
[...]
Hm ok daar was ik niet van op de hoogte. Kan alleen uit eigen ervaring zeggen dat m'n 55B6 zowel bedraad als draadloos eigenlijk nooit issues vertoonde in 4 jaar tijd. Nu met de G1 dus bedraad perfect, terwijl WIFI juist niet stabiel is. Maar ik zal hier deze week nog eens wat verder in duiken en kijken of ik de WIFI snelheid stabiel kan krijgen.
Verder vind ik de Netflix app op de LG knap vervelend als je een pincode hebt ingesteld op je profiel. Na elke keer langer pauzeren moet je de pincode opnieuw invoeren. Ik vind het logisch, omdat je niet voor niets je Netflix profiel hebt beveiligd, maar als je vaak als enige de app gebruikt is het storend. Op mijn andere devices was er geen screensaver die de app tijdelijk uitschakelde en werd dus ook niet vaker dan 1x om de pincode gevraagd. Gevolg nu... de pincode is er af
[ Voor 23% gewijzigd door Hotzenwalder op 17-05-2021 15:20 ]
Na een weekje een LG OLED55C16LA in huis te hebben viel me op dat wanneer al het geluid uit stond van tv en Sonos playbar er een vreemd geluid uit de LG kwam wat het beste te omschrijven is als een moeilijk lopende ventilator met een soort van wind geluid. Zeer vreemd geluid wat van de een op de andere dag er opeens was.
Geen idee of er meer mensen last van hebben. Gemaild met PlatteTV waar deze LG vandaan kwam gisteren..
Vandaag is de TV omgeruild voor een nieuwe.. Top geregeld....
Geen idee of er meer mensen last van hebben. Gemaild met PlatteTV waar deze LG vandaan kwam gisteren..
Vandaag is de TV omgeruild voor een nieuwe.. Top geregeld....
Ik heb hetzelfde probleem met mijn C1 (65 inch). Bij mij komen ze morgen langs voor reparatie (doorgestuurd via Smits),brandje32 schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 12:26:
Na een weekje een LG OLED55C16LA in huis te hebben viel me op dat wanneer al het geluid uit stond van tv en Sonos playbar er een vreemd geluid uit de LG kwam wat het beste te omschrijven is als een moeilijk lopende ventilator met een soort van wind geluid. Zeer vreemd geluid wat van de een op de andere dag er opeens was.
Vandaag is de TV omgeruild voor een nieuwe.. Top geregeld....![]()
We zoeken een LG OLED55CX6LA te kopen nadat onze huidige Panasonic problemen geeft met de backlight.
De huidige setup is: Devices (Apple TV 4K, decoder, HTPC,...) -> Denon X1100W receiver -> TV.
Het probleem is echter dat de receiver voor zover ik weet geen HDR ondersteunt. Vermits we vooral de Apple TV gebruiken met daarop een aantal streamingdiensten wil ik dus de receiver 'overslaan' en dus de Apple TV rechtstreeks op de TV aansluiten -> HDR zou moeten werken.
Maar nu moet ik het geluid wel naar de receiver krijgen, maar de nieuwe LG OLED heeft (enkel?) eARC, en ook dat ondersteunt de Denon niet.
Dus nu is de vraag: gaat dat werken? Het geluid dat via de Apple TV naar de LG gaat 'terug sturen' naar de receiver via de eARC-aansluiting, terwijl de Denon enkel ARC ondersteunt? Als het werkt, zijn er grote limitaties?
Alvast bedankt!
De huidige setup is: Devices (Apple TV 4K, decoder, HTPC,...) -> Denon X1100W receiver -> TV.
Het probleem is echter dat de receiver voor zover ik weet geen HDR ondersteunt. Vermits we vooral de Apple TV gebruiken met daarop een aantal streamingdiensten wil ik dus de receiver 'overslaan' en dus de Apple TV rechtstreeks op de TV aansluiten -> HDR zou moeten werken.
Maar nu moet ik het geluid wel naar de receiver krijgen, maar de nieuwe LG OLED heeft (enkel?) eARC, en ook dat ondersteunt de Denon niet.
Dus nu is de vraag: gaat dat werken? Het geluid dat via de Apple TV naar de LG gaat 'terug sturen' naar de receiver via de eARC-aansluiting, terwijl de Denon enkel ARC ondersteunt? Als het werkt, zijn er grote limitaties?
Alvast bedankt!
.
[ Voor 98% gewijzigd door Deleon78 op 26-07-2021 14:51 ]
Ik heb een oude Denon AVR 2113 en ARC werkt hier inderdaad ook op.Mee_ schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 14:14:
We zoeken een LG OLED55CX6LA te kopen nadat onze huidige Panasonic problemen geeft met de backlight.
Alvast bedankt!
Probleem is wel dat er een grote vertraging op de audio zit die ik niet weg krijg.
Die vertraging is zover ik heb kunnen lezen gebruikelijk bij ARC maar bij eARC geen issue meer.
Je Denon X1100W is 7.2, met ARC blijft daar 5 kanalen surround van over, ARC ondersteunt niet 7 kanaals surround, eARC wel.Mee_ schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 14:14:
Blijkbaar zou dit een goede oplossing zijn: https://www.amazon.de/-/e...rs-Receiver/dp/B08TX473Z8
Van Apple TV naar de 'splitter' en dan met een 'geluid only' HDMI-kabel naar de Denon, en de beeld only (incl HDR) naar de TV.
Van Apple TV naar de 'splitter' en dan met een 'geluid only' HDMI-kabel naar de Denon, en de beeld only (incl HDR) naar de TV.
Daar heb ik iid ook last van, lg65gx van half jaar oud. Heel vervelend. Op andere apparaten werkt de app prima, alleen op de lg slecht. En is ook alleen de livestream die hapert.mark_vb schreef op zondag 16 mei 2021 @ 07:21:
Zijn er meer mensen hier die de laatste weken problemen ervaren met de NPO app? Op mijn 55C8 met firmware 05.30.10 starten video’s of live tv vaak pas na een aantal pogingen (foutmelding “Momenteel niet beschikbaar, of speelt niet af op uw apparaat type”) of stoppen tijdens het afspelen met dezelfde melding
Dezelfde bug zit ook nog altijd in de lg c9, schandalig dat lg dat na meer dan 2 jaar nog altijd niet heeft weten op te lossen.
Krijg ik gisteren netjes m'n vervangen LG thuisbezorgd. Stekker erin en dan deze melding krijgen.... Geen idee hoe uit die power only modus te komen.... Wat ik gevonden heb op I-net werkt niet.. ook de aanwijzing zelf werkt niet...
PlatteTV maar weer gemaild... Wordt vervolgd.. zou dan toch alles in 3en moeten komen en goedgaan...
PlatteTV maar weer gemaild... Wordt vervolgd.. zou dan toch alles in 3en moeten komen en goedgaan...
:strip_exif()/f/image/7xwr6FIwQHtwzexMbqqiZa7k.jpg?f=fotoalbum_large)
Je hebt al wel geprobeerd wat ie op het scherm aangeeft?brandje32 schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 09:43:
Krijg ik gisteren netjes m'n vervangen LG thuisbezorgd. Stekker erin en dan deze melding krijgen.... Geen idee hoe uit die power only modus te komen.... Wat ik gevonden heb op I-net werkt niet.. ook de aanwijzing zelf werkt niet...
[Afbeelding]
Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer
Druk op de exit ( terug ) knop op de LG-afstandsbediening.DennusB schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 09:46:
[...]
Je hebt al wel geprobeerd wat ie op het scherm aangeeft?![]()
Zet de tv uit met de AB van de tv
Zet daarna de tv aan met de AB van de tv
Dan kunt u als het goed is weer via de source knop naar de juiste bron. ( hdmi 1 etc )
wil niet werken.. Tv kwam nieuw uit de doos..stekker erin en dit beeld...
Balen zeg. Welke TV is het? Hopen dat PlatteTV het snel voor je oplost!brandje32 schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 09:50:
[...]
Druk op de exit ( terug ) knop op de LG-afstandsbediening.
Dan kunt u als het goed is weer via de source knop naar de juiste bron. ( hdmi 1 etc )
Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer
Een LG OLED55C16LA is het.. Ondertussen al op de mail met PlatteTV, ze komen hem wederom omruilen en om er voor te zorgen dat alles werkt ook instalerenDennusB schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 09:54:
[...]
Balen zeg. Welke TV is het? Hopen dat PlatteTV het snel voor je oplost!
Er staat toch in beeld dat je de Instop key moet indrukken? M.a.w. je hebt de service remote control nodig. Dat kan via een Android telefoon of een Logitech Harmony of een andere programmeerbare afstandsbediening. Zoek maar eens op. Uit je omschrijving van de uitgevoerde handelingen blijkt niet dat je dit gedaan hebt.brandje32 schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 09:50:
[...]
Druk op de exit ( terug ) knop op de LG-afstandsbediening.
Overigens wel weer bijzonder dat een tv zo aankomt. Het is de vraag of LG hem zo heeft afgeleverd of dat het een retourtje van een andere klant is die hem zo heeft achtergelaten, of zelfs van een monteur.
[ Voor 21% gewijzigd door Cap op 19-05-2021 10:51 ]
Alle mogelijke knoppen geprobeerd. Gedaan wat melding zei.. niks dat wilde werken.. Men heeft mij verzekert dat deze tv rechtstreeks bij LG vandaan komt. Ik heb ook geen reden om aan te nemen dat het niet zo is.Cap schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 10:43:
[...]
Er staat toch in beeld dat je de Instop key moet indrukken? M.a.w. je hebt de service remote control nodig. Dat kan via een Android telefoon of een Logitech Harmony of een andere programmeerbare afstandsbediening. Zoek maar eens op. Uit je omschrijving van de uitgevoerde handelingen blijkt niet dat je dit gedaan hebt.
Overigens wel weer bijzonder dat een tv zo aankomt. Het is de vraag of LG hem zo heeft afgeleverd of dat het een retourtje van een andere klant is die hem zo heeft achtergelaten, of zelfs van een monteur.
App wilde niet koppelen met tv dus werkt niet via Android telefoon, een Logitech Harmony of andere programmeerbare afstandsbediening heb ik niet dus dat gaat hem niet worden.
Hoe dan ook, een omruil en installatie order is aangemaakt... wordt vervolgd....
- HoppyF
- Televisies
- LG
- Oled
- LG OLED
- LG OLED evo
- LG OLED CX
- LG OLED G1
- LG OLED E9
- LG OLED C9
- LG OLED W9
- LG OLED B9
- LG OLED W8
- LG OLED evo G5
- LG OLED C2
- LG OLED evo G3
- LG EF950V
- LG OLED evo G4
- LG W8
- LG C6V
- LG OLED C6D
- LG OLED65G8
- LG B2
- LG OLED65B6D
- LG OLED evo C4
- LG OLED W7
- LG OLED BX
- LG OLED B1
- LG OLED B7
- LG OLED C7
- LG E8
- LG OLED GX
- LG OLED B8PLA
- LG OLED E7
- LG OLED A1
- LG OLED C1
- LG OLED E8
- LG OLED B6V
- LG OLED C8
TV staat in service mode en kan hier alleen met de service afstandsbediening uitgehaald worden.brandje32 schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 11:09:
[...]
Alle mogelijke knoppen geprobeerd. Gedaan wat melding zei.. niks dat wilde werken.. Men heeft mij verzekert dat deze tv rechtstreeks bij LG vandaan komt. Ik heb ook geen reden om aan te nemen dat het niet zo is.
App wilde niet koppelen met tv dus werkt niet via Android telefoon, een Logitech Harmony of andere programmeerbare afstandsbediening heb ik niet dus dat gaat hem niet worden.
Hoe dan ook, een omruil en installatie order is aangemaakt... wordt vervolgd....
Heel vreemd omdat dit zo vanaf fabriek niet kan.
De verdenking bestaat dat deze TV al eens gebruikt is en door een technicus in service mode is gezet.
Waren er aan de verpakking sporen te ontdekken waarmee je kunt zien dat de TV al eens uitgepakt is geweest?
De folie in takt zegt niet zoveel want hij kan ook getest geweest zijn met de originele folie er nog op.
Beste is inderdaad omruilen, dan heb je een goede TV.
Dat snap ik maar de melding zegt dat je de " Instop" toets in moet drukken om uit deze mode te komen. Zolang je geen afstandbediening hebt met Instop toets dan heb je dus niet gedaan wat de melding zei en gaat het dus niet werken. Niet meer, niet minder. Prima dat hij omgeruild wordt. Handiger zou natuurlijk zijn als gewoon ff een monteur langskomt met de service afstandbediening (met Instop toets dus), zeker als de tv al hangt / geïnstalleerd is en letterlijk doet wat er in beeld staat, dat is dan binnen een minuut gebeurd. Dat scheelt weer (de)installatiewerk. Maar ja, dat is vast te moeilijk voor de winkel / servicebedrijven.brandje32 schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 11:09:
[...]
Alle mogelijke knoppen geprobeerd. Gedaan wat melding zei.. niks dat wilde werken..
[ Voor 9% gewijzigd door Cap op 19-05-2021 11:58 ]
Even een vraagje, mijn vorige TV (een LG 55UH850v had ik aangesloten op mijn Onkyo TX-NR626 versterker, dit werk prima, kreeg alle audio van de apps (Netflix, Prime, Youtube etc) via de versterker, ook bij het uitzetten van de TV ging de versterker ook uit.
Nu heb ik sinds begin mei echter een LG C1 65" tv gekocht, dit met dezelfde kabels aangesloten en niets veranderd aan de instellingen van de Onkyo. Nadat ik met alle instellingen van de TV gespeeld en ingesteld heb werkt ook hier alles prima, TV geeft netjes de signalen door via ARC naar de versterker en alles werkt Youtube, Prime, Netflix, ook als ik de TV uitzet gaat de versterker ook uit.
Echter na zo`n anderhalve dag, ineens pats geluid weg tijdens Netflix. signaal lijkt op 1 of andere manier niet meer doorgespeeld te worden aan de TV. Enige wat werkt is interne audio van de TV aan te zetten dan gaat het geluid gewoon verder. Wat wel vreemd is, zodra ik de HDMI kabel uit de TV trek (die van naar de Onkyo) en deze er weer instop dan heb ik voor 5 a 10 seconden geluid door de Onkyo om daarna weer stil te vallen.
Ik ben toen enige tijd bezig geweest met instellingen van zowel de TV als de Onkyo (reset van en de TV als de Onkyo naar fabriek instellingen) en op een gegeven moment had ik alles weer werkend, geen idee wat er gebeurd is uiteindelijk...
Na zo`n 2 weken zonder problemen gewerkt te hebben begint het gezeik opnieuw, zonder dat er iets veranderd is, en heb ik weer geen geluid via de Onkyo set.
Is er iemand die mij de goede richting kan sturen, of heeft er wellicht iemand hetzelfde probleem gehad?
Overige info:
Onkyo NR626
LG C1 65"
5.1 set van Jamo
PS5 is rechtstreeks op de TV aangesloten
HDMI CEC en ARC staan aan op de Onkyo als de LG
ARC poort 2 van de LG en ARC poort van de versterker aangesloten
Simplink staat aan
Ik ga zo overigens nog een nieuwe HDMI kabel h alen voor tussen de LG en de Onkyo, maar verwacht dat dit geen verandering gaat brengen aangezien het met de oude kabel gewoon gewerkt heeft. Of de LG moet ineens problemen hebben met een oude 1.4? HDMI kabel. (Onkyo ondersteund maar tot HMDI 1.4 dacht ik)
Nu heb ik sinds begin mei echter een LG C1 65" tv gekocht, dit met dezelfde kabels aangesloten en niets veranderd aan de instellingen van de Onkyo. Nadat ik met alle instellingen van de TV gespeeld en ingesteld heb werkt ook hier alles prima, TV geeft netjes de signalen door via ARC naar de versterker en alles werkt Youtube, Prime, Netflix, ook als ik de TV uitzet gaat de versterker ook uit.
Echter na zo`n anderhalve dag, ineens pats geluid weg tijdens Netflix. signaal lijkt op 1 of andere manier niet meer doorgespeeld te worden aan de TV. Enige wat werkt is interne audio van de TV aan te zetten dan gaat het geluid gewoon verder. Wat wel vreemd is, zodra ik de HDMI kabel uit de TV trek (die van naar de Onkyo) en deze er weer instop dan heb ik voor 5 a 10 seconden geluid door de Onkyo om daarna weer stil te vallen.
Ik ben toen enige tijd bezig geweest met instellingen van zowel de TV als de Onkyo (reset van en de TV als de Onkyo naar fabriek instellingen) en op een gegeven moment had ik alles weer werkend, geen idee wat er gebeurd is uiteindelijk...
Na zo`n 2 weken zonder problemen gewerkt te hebben begint het gezeik opnieuw, zonder dat er iets veranderd is, en heb ik weer geen geluid via de Onkyo set.
Is er iemand die mij de goede richting kan sturen, of heeft er wellicht iemand hetzelfde probleem gehad?
Overige info:
Onkyo NR626
LG C1 65"
5.1 set van Jamo
PS5 is rechtstreeks op de TV aangesloten
HDMI CEC en ARC staan aan op de Onkyo als de LG
ARC poort 2 van de LG en ARC poort van de versterker aangesloten
Simplink staat aan
Ik ga zo overigens nog een nieuwe HDMI kabel h alen voor tussen de LG en de Onkyo, maar verwacht dat dit geen verandering gaat brengen aangezien het met de oude kabel gewoon gewerkt heeft. Of de LG moet ineens problemen hebben met een oude 1.4? HDMI kabel. (Onkyo ondersteund maar tot HMDI 1.4 dacht ik)
AMD Ryzen 7 5900x | Custom WC | ASUS ROG Strix X570-E Gaming | 32GB Corsair DDR4-3600MHz | Samsung 970 nvme 1TB | Samsung 860 EVO 2TB | AMD RX 6900XT 16GB | 1x Asus RoG XG27AQDMG | 1x LG UltraGear 27GL850
@rikadoo Ik had ook soortgelijke problemen i.c.m. een Denon AVR x2300w en een BX, nadat ik een nieuwe kabel (gelijk maar een 48Gbps) ertussen gehangen had waren de problemen als sneeuw voor de zon verdwenen. Waarschijnlijk een paar miniscule breukjes in de kabel die de veroorzaker was.
[ Voor 0% gewijzigd door Rembock op 20-05-2021 18:38 . Reden: B1 moest BX zijn ]
De tip die hier vaak komt is zet snelstart uit.
Ik heb het overigens bij mijn Onkyo opgegeven en de zaak via glas aangesloten.
Copyright and left by SED...
Nou nieuwe kabel (48Gbps) ertussen, precies hetzelfde...Rembock schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 13:47:
@rikadoo Ik had ook soortgelijke problemen i.c.m. een Denon AVR x2300w en een B1, nadat ik een nieuwe kabel (gelijk maar een 48Gbps) ertussen gehangen had waren de problemen als sneeuw voor de zon verdwenen. Waarschijnlijk een paar miniscule breukjes in de kabel die de veroorzaker was.
Maakt dit qua functies etc nog uit? Word er nu wel een beetje moedeloos van...SED schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 13:55:
De tip die hier vaak komt is zet snelstart uit.
Snelstart heb ik uit, maakt in mijn geval niet uit.
Ik kan er gewoon niet bij waarom het 2 weken gewerkt heeft en uit het niets ineens niet meer. Als ik nu de HDMI kabel eruit haal en erin doe dan werkt het voor 10 seconden en dan pas geluid weg...
[ Voor 40% gewijzigd door rikadoo op 19-05-2021 15:44 ]
AMD Ryzen 7 5900x | Custom WC | ASUS ROG Strix X570-E Gaming | 32GB Corsair DDR4-3600MHz | Samsung 970 nvme 1TB | Samsung 860 EVO 2TB | AMD RX 6900XT 16GB | 1x Asus RoG XG27AQDMG | 1x LG UltraGear 27GL850
HDMI handshakes.... altijd maar hopen dat dingen blijven werken en dat alles wat er verbonden is precies de juiste waarden doorgeeft.
Weinig andere keuze dan eerst alleen het strict noodzakelijke aansluiten en testen en dan eventueel meer apparaten aansluiten.
Weinig andere keuze dan eerst alleen het strict noodzakelijke aansluiten en testen en dan eventueel meer apparaten aansluiten.
[ Voor 32% gewijzigd door Yowzawood op 19-05-2021 17:57 ]
Ja vervelend. Wil wel met de tijd een nieuwe receiver maar op dit moment hebben ze allemaal 2.1 problemen.Yowzawood schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 17:56:
HDMI handshakes.... altijd maar hopen dat dingen blijven werken en dat alles wat er verbonden is precies de juiste waarden doorgeeft.
Ik heb op dit moment alleen mijn mediabox en Nintendo Switch (die het prima doen) via de receiver lopen en de PS5 rechtstreeks op de tv, en dan via ARC.
Ik heb nu maar een optische kabel gekocht... en dit werkt prima.. Dan maar even wachten tot er fatsoenlijke receivers zijn, zonder de HDMI 2.1 perikelen.
Vandaag even bij een lokale BCC gaan kijken en hier stonden de C1 en G1 naast elkaar. Daar ik eerst 100% overtuigd was voor de G1 te gaan ivm het strakke ophangen etc vielen me toch wat dingen op:
- C1 leek soms helderder dan de G1
- Bepaalde speculair highlights kwamen soms wat beter door op de G1
- Duidelijk zichtbare roze tinting bij de G1 onder een hoek waarbij dit niet zichtbaar was op de C1.
Nu snap ik dat ze naast elkaar staan en je dit zelf waarschijnlijk niet ziet als je alleen de G1 hebt. Maar toch, redelijk storend.
- Duidelijk zichtbare roze tinting bij de G1 onder een hoek waarbij dit niet zichtbaar was op de C1.
Nu snap ik dat ze naast elkaar staan en je dit zelf waarschijnlijk niet ziet als je alleen de G1 hebt. Maar toch, redelijk storend.
- HoppyF
- Televisies
- LG
- Oled
- LG OLED
- LG OLED evo
- LG OLED CX
- LG OLED G1
- LG OLED E9
- LG OLED C9
- LG OLED W9
- LG OLED B9
- LG OLED W8
- LG OLED evo G5
- LG OLED C2
- LG OLED evo G3
- LG EF950V
- LG OLED evo G4
- LG W8
- LG C6V
- LG OLED C6D
- LG OLED65G8
- LG B2
- LG OLED65B6D
- LG OLED evo C4
- LG OLED W7
- LG OLED BX
- LG OLED B1
- LG OLED B7
- LG OLED C7
- LG E8
- LG OLED GX
- LG OLED B8PLA
- LG OLED E7
- LG OLED A1
- LG OLED C1
- LG OLED E8
- LG OLED B6V
- LG OLED C8
Zelfde formaat? Bv 55 en 65 inch?r0p schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 19:44:
Vandaag even bij een lokale BCC gaan kijken en hier stonden de C1 en G1 naast elkaar. Daar ik eerst 100% overtuigd was voor de G1 te gaan ivm het strakke ophangen etc vielen me toch wat dingen op:
Verder moet je wel controleren HOE deze twee TV’s ingesteld staan.
Profiel maar ook de overige waarden.
Alleen dan kun je een goede vergelijking maken.
Hier zat inderdaad een verschil tussen. De C1 had een 65 inch formaat en de G1 een 55 inch. Instellingen zijn wellicht wat anders. Alleen lijkt me de roze gloed onder een kijkhoek geen instellings ding?HoppyF schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 19:52:
[...]
Zelfde formaat? Bv 55 en 65 inch?
Verder moet je wel controleren HOE deze twee TV’s ingesteld staan.
Profiel maar ook de overige waarden.
Alleen dan kun je een goede vergelijking maken.
- HoppyF
- Televisies
- LG
- Oled
- LG OLED
- LG OLED evo
- LG OLED CX
- LG OLED G1
- LG OLED E9
- LG OLED C9
- LG OLED W9
- LG OLED B9
- LG OLED W8
- LG OLED evo G5
- LG OLED C2
- LG OLED evo G3
- LG EF950V
- LG OLED evo G4
- LG W8
- LG C6V
- LG OLED C6D
- LG OLED65G8
- LG B2
- LG OLED65B6D
- LG OLED evo C4
- LG OLED W7
- LG OLED BX
- LG OLED B1
- LG OLED B7
- LG OLED C7
- LG E8
- LG OLED GX
- LG OLED B8PLA
- LG OLED E7
- LG OLED A1
- LG OLED C1
- LG OLED E8
- LG OLED B6V
- LG OLED C8
Weet je of de profielen gelijk waren? Bv ISF donkere kamer?r0p schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 19:57:
[...]
Hier zat inderdaad een verschil tussen. De C1 had een 65 inch formaat en de G1 een 55 inch. Instellingen zijn wellicht wat anders. Alleen lijkt me de roze gloed onder een kijkhoek geen instellings ding?
Roze gloed lijkt mij niet in orde.
Kan tinting zijn wat betekent dat het exemplarisch kan zijn en het ene paneel beter is dan de andere.
Over het algemeen valt tinting meer op bij de 65 inch modellen tov de 55 inch.
Onlangs heb ik tegelijk de nieuwe Apple TV 4K 2021 besteld en de 65inch G1.
De G1 hangt aan de muur en ben er zeer tevreden mee. De Apple TV staat nu op leverdatum 28 mei. Echter bevalt de G1 zo goed dat ik twijfel of de Apple TV toegevoegde waarde heeft. Heeft iemand enig idee of de beeldkwaliteit van Netflix/Disney/Videoland beter is op de Apple TV dan op LG Webos? Apple TV maar annuleren?
De G1 hangt aan de muur en ben er zeer tevreden mee. De Apple TV staat nu op leverdatum 28 mei. Echter bevalt de G1 zo goed dat ik twijfel of de Apple TV toegevoegde waarde heeft. Heeft iemand enig idee of de beeldkwaliteit van Netflix/Disney/Videoland beter is op de Apple TV dan op LG Webos? Apple TV maar annuleren?
Vincent Teoh rapporteerde er al over en het valt ook op op onderstaande video. Ook de c1 leek in mijn ogen vaak helderder. En zeker de kleurverschillen onder verschillende hoeken vielen erg op.HoppyF schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 20:06:
[...]
Weet je of de profielen gelijk waren? Bv ISF donkere kamer?
Kan tinting zijn wat betekent dat het exemplarisch kan zijn en het ene paneel beter is dan de andere.
YouTube: LG G1 Gallery EVO OLED TV - Practically Speaking :(
Vanaf 8.20 ongeveer.
.
[ Voor 105% gewijzigd door Deleon78 op 26-07-2021 14:51 ]
Kan een Lg Oled ook op "Store" modus staan i.p.v. home-modus ! En heeft een store-modus ook wel kijkmodussen die dan iets zeggen over als je de tv op thuis-modus zet..HoppyF schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 20:06:
[...]
Ik heb bij meerdere reviews al gehoord dat dit een inkijkhoek issue lijkt bij de G series (en C-series welke het nieuwe paneel hebben - die blijkbaar ook bestaan). Wat heel a-typisch is voor OLEDS, maar zowel HDTVtest als een paar andere reviewers hebben het opgemerktHoppyF schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 20:06:
[...]
Vraagje
Ik zit te twijfelen tussen LG CX 55 en Philips 55OLED705 en ik zit voora te twijfelen tussen android vs webos en de support ervan.
Philips heeft natuurlijk ambilight en LG HDMI 2.1. Verder wordt is voor normaal gebruik
Ik zit te twijfelen tussen LG CX 55 en Philips 55OLED705 en ik zit voora te twijfelen tussen android vs webos en de support ervan.
Philips heeft natuurlijk ambilight en LG HDMI 2.1. Verder wordt is voor normaal gebruik
.
[ Voor 99% gewijzigd door Deleon78 op 26-07-2021 14:55 ]
Even iets helemaal anders: ik zie op jouw foto dat de tv behoorlijk hard reflecteert door de glanzende (glas?)plaat. Is dit bij alle OLED-toestellen het geval of zijn er die daar minder last van hebben?
Let op:
Indien je vragen hebt over inbranden bij OLED televisies, gebruik dan eerst even de zoekfunctie. Dit onderwerp is namelijk al regelmatig uitgebreid besproken.
Zie ook D vd V in "[LG OLED] Ervaringen & Discussie" Datzelfde geldt voor vragen over stekkers.
🔍 Inbranden: [LG OLED] Ervaringen & Discussie
🔎 Stekkers: [LG OLED] Ervaringen & Discussie
Goede aanbieding gezien of nodig? Check OLED Televisies aanbiedingen- & kortingscodetopic
Vragen/opmerkingen over de LG Cashback Actie? Daarvoor kan je terecht in [LG OLED] cashback topic
Discussies over welke (HDMI)-kabels te gebruiken kan in Zilveren HIFI-kabels gesmeed door elfen bij maanlicht #6.
Indien je vragen hebt over inbranden bij OLED televisies, gebruik dan eerst even de zoekfunctie. Dit onderwerp is namelijk al regelmatig uitgebreid besproken.
Zie ook D vd V in "[LG OLED] Ervaringen & Discussie" Datzelfde geldt voor vragen over stekkers.
🔍 Inbranden: [LG OLED] Ervaringen & Discussie
🔎 Stekkers: [LG OLED] Ervaringen & Discussie
Goede aanbieding gezien of nodig? Check OLED Televisies aanbiedingen- & kortingscodetopic
Vragen/opmerkingen over de LG Cashback Actie? Daarvoor kan je terecht in [LG OLED] cashback topic
Discussies over welke (HDMI)-kabels te gebruiken kan in Zilveren HIFI-kabels gesmeed door elfen bij maanlicht #6.