Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TBird484
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 18-11-2024
Koning-Admiraal schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 19:14:
[...]

Dat is zeker een mooie prijsstelling. Geld staat al apart voor de LG G1. Maar zal nog een aantal maanden duren voordat ik er één aanschaf. Wachten op de beste deals (vooral) ;).
Dat doet me denken aan dat cafe dat een bordje aan de muur heeft hangen waarop is te lezen:
"Morgen is het bier gratis"
Dat is hetzelfde met high end tv's die zijn morgen ook goedkoper. Tegen de tijd dat je beste deal hebt is
ook de G2 al weer verschenen, waardoor je aan het twijfelen wordt gebracht of je toch niet beter kan wachten.

Mijn ervaring is dat je voor jezelf moet bepalen wat het je waard is en er dan een kopen. Ongeacht dat je in de toekomst een nog betere deal kan krijgen. Uiteindelijk gaat het om het plezier dat je van je aankoop hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koning-Admiraal
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 02-08-2021

Koning-Admiraal

De commandant!

TBird484 schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 20:00:
[...]

Dat doet me denken aan dat cafe dat een bordje aan de muur heeft hangen waarop is te lezen:
"Morgen is het bier gratis"
Dat is hetzelfde met high end tv's die zijn morgen ook goedkoper. Tegen de tijd dat je beste deal hebt is
ook de G2 al weer verschenen, waardoor je aan het twijfelen wordt gebracht of je toch niet beter kan wachten.

Mijn ervaring is dat je voor jezelf moet bepalen wat het je waard is en er dan een kopen. Ongeacht dat je in de toekomst een nog betere deal kan krijgen. Uiteindelijk gaat het om het plezier dat je van je aankoop hebt.
Als je al meerdere oled televisies in huis hebt staan maken die paar maanden wachten niet uit. Voor het beeld moet je het niet doen bij een G1 serie. Dat verschil is marginaal. Het design daarentegen wel.

Set your goals high, and don't stop till you get there.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yowzawood
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 12-07-2021
Raimond23 schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 19:11:
[...]

Wat ik zo weet was de Oled65gx op 1 maart even 1.584 (verkoopprijs 1.784 - 200 cashback).
Ja, een prijsfout was dat toen....

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Koning-Admiraal schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 20:02:
[...]

Als je al meerdere oled televisies in huis hebt staan maken die paar maanden wachten niet uit. Voor het beeld moet je het niet doen bij een G1 serie. Dat verschil is marginaal. Het design daarentegen wel.
Verschil in design is in praktijk ook minimaal als de locatie zo is dat je nooit langs de muur naar de zijkant van de tv kijkt. Situaties met nis, muur aan smalle zijde kamer dus. Bij een muur die grenst aan een kamerdeur of een L-woonkamer zou ik persoonlijk zeker voor de G serie kiezen. Maar goed, aan de andere kant... er zijn ook heel veel mensen die hun tv toch gewoon op een voet willen zetten, ondanks dat je dan nog meer achter de tv langs kijkt of draden ziet. Dus ieder zijn meug. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raimond23
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 21-05-2021
Yowzawood schreef op zaterdag 8 mei 2021 @ 12:05:
[...]

Ja, een prijsfout was dat toen....
Dat is in ieder geval niet als zodanig gecommuniceerd. Kan ook zijn dat men snel wat voorraad wilde weg werken. Heb hem destijds voor die prijs besteld en de tv is de volgende dag zonder problemen geleverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koning-Admiraal
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 02-08-2021

Koning-Admiraal

De commandant!

Cap schreef op zaterdag 8 mei 2021 @ 12:27:
[...]

Verschil in design is in praktijk ook minimaal als de locatie zo is dat je nooit langs de muur naar de zijkant van de tv kijkt. Situaties met nis, muur aan smalle zijde kamer dus. Bij een muur die grenst aan een kamerdeur of een L-woonkamer zou ik persoonlijk zeker voor de G serie kiezen. Maar goed, aan de andere kant... er zijn ook heel veel mensen die hun tv toch gewoon op een voet willen zetten, ondanks dat je dan nog meer achter de tv langs kijkt of draden ziet. Dus ieder zijn meug. :)
Het hangt van je woonkamer af, maar zelfs van voren merk je de diepteverschil. Voor mij zal de upgrade van 55 naar 65 en het nieuwe design zeker bevallen. Maar als het puur op het beeld aankomt dan zou de C8 en de C7 die ik ook in huis heb hangen, afdoende moeten zijn. De C7 doe ik uiteindelijk aan een bekende cadeau. En de C8 gaat naar de slaapkamer.

Set your goals high, and don't stop till you get there.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Koning-Admiraal schreef op zaterdag 8 mei 2021 @ 14:52:
[...]

Het hangt van je woonkamer af, maar zelfs van voren merk je de diepteverschil.
Recht van voren? De lokale winkel hier heeft de C en G pal naast elkaar hangen en het verschil is recht van voren toch wel heeeeel erg subtiel. Het gaat wat mij betreft verschillen bij de aanblik van (schuin) van de zijkant.

Mijn C9 zit in een nis (muur is daar 1,5m breed) en ik kijk altijd recht van voren op > 3m afstand, rand tv zit op 5cm van de muur. Je kan alleen wat diepte ontwaren als er genoeg licht door het zijraam valt, zodat er wat schaduwwerking ontstaat dankzij het scherende licht. Maar dat effect is wel subtiel. En dan heb ik een witte muur. Bij een donkerder kleurtje blijft er helemaal niks van die schaduwwerking over, zeker als het licht er niet dwars op valt.

Met beeld erbij is dat effect misschien juist wel mooi, ik weet niet of ik het beeld 100% vlak op de muur (een theoretisch geval van nog niet bestaande tv ;)) nou echt mooier zou vinden. Juist dat subtiel zwevende effect van die dunne plaat met smalle bezel is eigenlijk wel aantrekkelijk, een klein beetje dieptewerking. Staat de tv uit dan wil je natuurlijk wel 100% vlak, maar laten we eerlijk zijn, dan wil je eigenlijk helemaal geen tv zien, zeker geen glimmend zwart vlak. Dus wat dat betreft is er nog wel een weg te gaan. :P

Maar zoals ik al zei: omstandigheden verschillen en ieder zijn meug. ;) Bij vaak/veel schuin op de tv kijken begrijp ik het wel, dan zou hier een GX komen.

[ Voor 15% gewijzigd door Cap op 08-05-2021 15:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• internaut
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 20:56
Ik heb dus onlangs de LG Oled 55BX6LB gekocht.
Het hele verhaal heb ik niet gevolgd maar ik kom er nu achter dat ik geen DTS decoder heb alhoewel het wel staat vermeld in de specs.

https://www.lg.com/nl/televisies/lg-oled55bx6lb

Films met DTS werken perfect op een veel oudere Samsung TV maar hier dus niet.
Softwarematig gaat het niet op te lossen zijn maar ik veronderstel toch dat dit op te lossen is met een soundbar
Kan iemand het eens uitleggen hoe nu precies de vork in de steel zit ?
Alvast bedankt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Millert
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 20-09 21:20
@internaut De LG Oled's ondersteunen vanaf 2020 geen DTS meer, ze kunnen dit ook niet doorsturen naar andere apparaten (receiver of soundbar). Wil je van DTS geluid genieten dan moet je de beeldbron aansluiten op een soundbar of receiver die vervolgens het beeld doorvoert naar je televisie. Of de beeldbron het geluid laten omzetten van DTS naar iets wat de televisie wel ondersteunt.

[ Voor 15% gewijzigd door Millert op 09-05-2021 12:34 ]

EV Hyundai Ioniq Electric 28 kWh | PV Oost 2960Wp / West 2560Wp | Thuisbatterij 1Komma5 17,2 kWh

Acties:
  • 0 Henk 'm!
internaut schreef op zondag 9 mei 2021 @ 10:34:
Ik heb dus onlangs de LG Oled 55BX6LB gekocht.
Het hele verhaal heb ik niet gevolgd maar ik kom er nu achter dat ik geen DTS decoder heb alhoewel het wel staat vermeld in de specs.

https://www.lg.com/nl/televisies/lg-oled55bx6lb

Films met DTS werken perfect op een veel oudere Samsung TV maar hier dus niet.
Softwarematig gaat het niet op te lossen zijn maar ik veronderstel toch dat dit op te lossen is met een soundbar
Kan iemand het eens uitleggen hoe nu precies de vork in de steel zit ?
Alvast bedankt.
Flinke blunder van LG om dit in de spec’s te zetten.
Het klopt niet zoals @Millert ook al uitlegt.
Het ontbreken van DTS in de 2020/2021 modellen is hier al heel vaak besproken maar als je een argeloze koper bent en je op de spec’s afgaat en dit topic niet leest, kun je dit niet weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• belmonde
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 01:42
Cap schreef op zaterdag 8 mei 2021 @ 15:53:
[...]

Maar zoals ik al zei: omstandigheden verschillen en ieder zijn meug. ;) Bij vaak/veel schuin op de tv kijken begrijp ik het wel, dan zou hier een GX komen.
Bij veel schuin op de tv kijken zou je eerst een draaivoet kunnen overwegen.. Tenminste als het om 1 person gaat. Als je ook vaak vanaf een eettafel kijk, bijvoorbeeld. Moet je wel goed naar positie van onderste vesa gaten kijken. Als die helemaal onderaan zitten dan heb je meestal/vaak nog slecht/niet de mogelijkheid om de onderste rand van de tv laag genoeg te krijgen.. Is mijn ervaring. Onderste vesa gaten moeten dan wel richting 20 cm van onderkant omhoog zitten. Maar misschien is er een tv voet die wel heel veel hoogte inclusief voldoende laag-laag stelling heeft. Met de sony en de samsung en mijn philips tv kon het niet. Maar mijn philips heeft dan ook zelf draaivoet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deleon78
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 21:26
.

[ Voor 99% gewijzigd door Deleon78 op 26-07-2021 14:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
Deleon78 schreef op zondag 9 mei 2021 @ 13:38:
Ik moet zeggen dat ze de g1 tv wel wat stevigheid a la bv macbook air mogen geven. Ik vind het geen prettig gevoel geven als ik de tv te draai/uit de hangstand moet halen.
Misschien onnodig, maar het beweegt op een niet prettige manier mee :)
Nee liever niet, dat drijft de prijs alleen maar op terwijl het 0 toevoegt. Een MacBook Air klap je vaak open/dicht en neem je mee als gebruiksvoorwerp, de G1 gang je één keer op met de meegeleverde mount en hij hangt.. extra stevigheid biedt gewoon geen enkele meerwaarde. Ja, heel misschien met verhuizen, maar zelfs dan blijft het beeld altijd nog het meest kwetsbare onderdeel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deleon78
.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stin00
  • Niet online
Ik ben misschien niet de juiste persoon voor deze discussie, de achterzijde van de tv kan me niet bekoren en mag van mij zo goedkoop mogelijk :+ Ik zie de achterkant eenmaal bij het uitpakken en later nog één keer bij doorverkoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deleon78
.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stin00
  • Niet online
Oban606 schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 19:07:
Hier een korte beschrijving van m’n internet probleem. Ik krijg namelijk op m’n nieuwe LG G1 65” niet de snelheid die noodzakelijk is voor dagelijks gebruik.

Ziggo 300 Mbit abo.
Ziggo connect modem actief, router uitgeschakeld.
Ziggo tp link deco M4 mesh, AP( router).

Bedraad vanuit switch:
PlayStation 300 Mbit
Macbook 275 mbit
G1 7 Mbit tot 25 Mbit

Wifi:
PlayStation 150-200
Macbook 200-250
G1 7 Mbit tot 25 Mbit

Bedraad rechtstreeks uit modem/router
PlayStation 300 Mbit
Macbook 300 Mbit
G1 10mbit tot 35 Mbit

Volledige setup tv doorlopen. Laatste firmware gedownload. Hierna tv teruggezet naar fabrieksinstellingen . Wederom boven genoemde testen gedaan, zelfde resultaat.

Tips als quick start e.d die via google te vinden zijn allemaal toegepast /geprobeerd, zonder resultaat. Al zijn de meeste netwerk issues van de C7, C8 en C9 en dus niet van de G1.

Persoonlijk weet ik niet meer wat ik nog zou kunnen doen. Ik denk dat het netwerk gedeelte in de tv niet helemaal fris is. Op internet had ik soort gelijke issues gevonden. De 1 kreeg een nieuwe netwerk module , de andere een nieuw tv toestel. Beide klanten waren klachten vrij hierna.

Graag hoor ik van jullie een optie wat ik moet doen en of mag verwachten.
Hier ook problemen met wifi op m'n 65G1. Ik had hiervoor een 55B6 en deze heeft in 4 jaar tijd welgeteld maar 2 keer problemen gehad met WIFI, en dat was opgelost met stekker eruit/erin.

Nu op de 65G1 is WIFI behoorlijk traag. Wordt getest via de Netflix ingebouwde speedtest, speedtest.net is namelijk rete traag via de TV browser en blijft altijd 20 down / 30 up aangeven. Via Netflix speedtest krijg ik een paar keer ~230 Mbps, maar vervolgens een tijdje steevast zo'n 12 tot 20 Mbps.. er is verder niets veranderd in m'n huis, alleen de TV is omgewisseld dus.

Op de router (Netgear Orbi), die letterlijk 5cm onder de TV staat op het TV meubel, heb ik alle 5G kanalen geprobeerd, reset, settings tweaken etc. maar de WIFI blijft gaar op de TV. Dit terwijl telefoon, laptop etc. allemaal met gemak 250 - 300 Mbps halen. Ziggo modem van de stroom gehaald, router ook, maar helpt allemaal geen drol.

Als tijdelijke (of permanente?) oplossing maar bedraad aangesloten.. dat geeft zo'n 94 Mbps die altijd steady is. Geen idee of ik een gare wifi module heb of dat er softwarematig wat aan de hand is, maar de rest van alle apparaten in huis geven 0 issues op WIFI.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
belmonde schreef op zondag 9 mei 2021 @ 13:34:
[...]

Bij veel schuin op de tv kijken zou je eerst een draaivoet kunnen overwegen..
ik had het daar niet over kijken, maar puur over het aanzicht van het apparaat aan de muur. Ik vind het ook lelijk om tegen de achterkant /zijkant / het gat / de dradenrommel in de zijkant aan te kijken als ik dus GEEN tv kijk, maar bijv de kamer in- of uitloop of elders aan bijv een tafel zit. Ik noem maar wat. Maar dat is wel een minor issue. Het punt was, wat imo echter nog veel meer een minor issue is (of eigenlijk juist helemaal geen issue) is dat, recht van voren gezien, de voorkant vd tv ipv pakweg 2.5 cm zo'n 5 cm van de muur af zit. ;)

Constructies met draaivoet e.d. zijn mij trouwens niet gezien, al die kabels die eraan zitten die dan ook mee moeten, zo'n uit de muur stekende tv, dat soort dingen vind ik maar niks. Ik zorg gewoon wel dat ik goed genoeg voor de tv zit, ik verschuif nog liever mijn draaifauteuil (echt :P) even een stukje. En ik zit liever een beetje scheef voor de tv dan dat ik de tv op een voet moet gaan zetten en gaan draaien. Maar again: ieder zijn meug. :)

[ Voor 25% gewijzigd door Cap op 09-05-2021 19:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fendt
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 22:58
Ik ben van plan om de 65 inch G1 te kopen. Ik probeer van te voren in te schatten hoe hoog de tv moet hangen. Heeft iemand enig idee hoe veel het gat van de kabel goot ten opzichten van het midden van de tv moet uitkomen?

Edit: Ter verduidelijking, het hart van het gat van mijn kabelgoot in de muur zit op 97cm van de vloer. De onderkant van de G1 komt het liefst op 58 cm van de vloer. Aangezien de G1 83cm hoog is komt het hart van de tv dus op 99cm van de vloer.

Als ik de afbeeldingen zo bekijk zou het moeten kunnen als ik de kabels vanaf de aansluiting in de tv niet helemaal mee laat lopen naar de onderkant van de tv, maar na de eerste bocht (die terug naar het midden loopt) de goot in laat lopen. Zodoende dat de kabels dus niet helemaal naar de onderkant van de tv gaan voor ik ze in de goot laat lopen.

Hopelijk begrijpen jullie wat ik bedoel en is er iemand die kan bevestigen of dat kan.

[ Voor 61% gewijzigd door fendt op 09-05-2021 19:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
fendt schreef op zondag 9 mei 2021 @ 18:14:
Ik ben van plan om de 65 inch G1 te kopen. Ik probeer van te voren in te schatten hoe hoog de tv moet hangen. Heeft iemand enig idee hoe veel het gat van de kabel goot ten opzichten van het midden van de tv moet uitkomen?

Edit: Ter verduidelijking, het hart van het gat van mijn kabelgoot in de muur zit op 97cm van de vloer. De onderkant van de G1 komt het liefst op 58 cm van de vloer. Aangezien de G1 83cm hoog is komt het hart van de tv dus op 99cm van de vloer.

Als ik de afbeeldingen zo bekijk zou het moeten kunnen als ik de kabels vanaf de aansluiting in de tv niet helemaal mee laat lopen naar de onderkant van de tv, maar na de eerste bocht (die terug naar het midden loopt) de goot in laat lopen. Zodoende dat de kabels dus niet helemaal naar de onderkant van de tv gaan voor ik ze in de goot laat lopen.

Hopelijk begrijpen jullie wat ik bedoel en is er iemand die kan bevestigen of dat kan.
@CyBeRSPiN weet het antwoord hierop wel.
Maar is 58cm vanaf de vloer niet wat aan de lage kant?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fendt
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 22:58
HoppyF schreef op zondag 9 mei 2021 @ 20:24:
[...]

@CyBeRSPiN weet het antwoord hierop wel.
Maar is 58cm vanaf de vloer niet wat aan de lage kant?
Goed punt! Helemaal de soundbar vergeten. Tv meiden is 48cm plus 10 voor de soundbar zit ik al op 58, dus mag best richting 65cm denk ik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
fendt schreef op zondag 9 mei 2021 @ 20:43:
[...]

Goed punt! Helemaal de soundbar vergeten. Tv meiden is 48cm plus 10 voor de soundbar zit ik al op 58, dus mag best richting 65cm denk ik?
Ik denk dat 65cm inderdaad beter uitkomt.
Hangt ook wel van je zitpositie af en het formaat van de TV.
Mijn 55 inch hangt op onderkant 70cm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skipy05
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 18-09 18:13
Ik zou de LG C1 65 inch 4K Smart OLED TV nemen, maar in de meeste gevallen zal er meestal een pc aanhangen voor films en af en toe te gamen. Netflix enz, mss in de toekomst.
Is dit zijn geld waard voor? Want ik lees soms wat nadelen over.

Doen of niet doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deleon78
.

[ Voor 109% gewijzigd door Deleon78 op 26-07-2021 14:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stin00
  • Niet online
fendt schreef op zondag 9 mei 2021 @ 20:43:
[...]
Dit is heel persoonlijk natuurlijk en zal ook enigszins afhangen van wat eronder staat/hangt (tv meubel, soundbar, center speaker etc.). Ik had m'n 55" op 70cm hangen en nu m'n 65" op 73cm. Zo past m'n tv meubel eronder + center speaker + wat extra lege ruimte om het zwevende effect wat te versterken. Bij te krap boven je tv meubel ophangen valt het mooie zwevende effect wat weg, het lijkt anders meer alsof de tv gewoon op het meubel staat.

Voor mij zit de sweetspot rond de 70cm in ieder geval. Veel hoger dan dat en je krijgt een stijve nek :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpeedyNick
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 01:11
Zou 1 van de eigenaren van de LG G1 65 inch eens willen opmeten op welke afstand de eventuele voeten gemonteerd worden gemeten vanaf de rand van het scherm? 😉 (zal aan beide kanten immers gelijk zijn).

Ik woon in een vrij oud huis welke over 2,5 jaar ook gesloopt gaat worden, wat alleen maar goed is gezien de kwaliteit van sommige muren.. 😷
Nu zou de tv wel in een dragende muur opgehangen worden ipv een secundaire muur waar de brokken uitvallen als je er naar kijkt, maar wil even weten & meten of de voeten van deze tv op mijn huidige tv kast zouden passen..

Blijf het toch eng vinden om 30 kg hier aan de muur te bevestigen, dus wil even mijn mogelijke opties verkennen!😇

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deleon78
.

[ Voor 99% gewijzigd door Deleon78 op 26-07-2021 14:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• belmonde
Nee, bij een 77 inch tv moet de onderkant gewoon lager.. Het hangt niet van meubels af... of soundbars.. Dan moet het meubel maar weg.. of de poten er onder weg (als dat kan). Je wilt toch midden in de scene zijn !
Hoe groter de tv. Hoe lager de onderkant.
Maar iedereen moet het natuurlijk naar eigen wensen doen.. Al wil je hem aan de zolder hangen... haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05:37
Of hoger gaan zitten tov het scherm zoals in de bios. Bank op een paar kratjes zetten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpeedyNick
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 01:11
Deleon78 schreef op zondag 9 mei 2021 @ 22:32:
[...]

Koop dan gewoon de c1? :)
Heb ik ook naar zitten kijken, maar qua uiterlijk en features wil ik toch voor de G1 gaan ;)

Het is absoluut wel mijn intentie om de G1 te gaan ophangen, maar wil eerst even mijn mogelijke opties onderzoeken.
Gisteravond onder de douche wel een mooi idee bedacht om te testen of deze muur het gaat houden :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meister Sachs
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 14-09 17:11
Sinds een aantal maanden ben ik in het bezit van een CX. Tot nu toe erg tevreden mee.

Het volgende viel mij echter dit weekend op: als ik de camera in een vrij donkere omgeving beweeg in een videogame, lichten de "randen" van objecten op. Het is een redelijk subtiel effect. De game waarin ik dit waarnam is Resident Evil Village. In andere games heb ik het tot dusverre niet gezien (mij is het immers wellicht bij die games niet opgevallen). Een zoektocht via google levert een aantal threads op met dezelfde soort meldingen, maar helaas bieden deze threads geen oplossing: b.v. https://www.reddit.com/r/...brightening_flashing_bug/. Is jullie zoiets opgevallen?

[ Voor 4% gewijzigd door Meister Sachs op 10-05-2021 08:42 ]

"Es hört doch jeder nur, was er versteht."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Master Jeff
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 30-05 09:40
Afgelopen zaterdag de 65G1 opgehangen aan onze nieuwe cinewall 😊. De 'oude' 65EF950v is naar de slaapkamer verhuist en was dus al spoiled door de oled ervaring, maar de G1 is zeker wel weer een verbetering op de oled techniek van 5 jaar geleden.

Ik was in de veronderstelling dat de G1 en de GX spraakloze besturing van LG ondersteunen, zonder eerst de remoteknop in te drukken. Op Youtube zie ik diversen filmpjes dat je d.m.v. 'Hi LG' + commando de tv kan aansturen. Ik vermoed dat het in NL niet wordt ondersteund. Weet iemand hier meer over en hoe je het eventueel wel werkend krijgt?

1 commando is namelijk erg fijn en dat is 'tv uit' als de kinderen weer eens de remote zoek hebben gemaakt 😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mucuracat
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 19-09 15:39
Master Jeff schreef op maandag 10 mei 2021 @ 09:38:

1 commando is namelijk erg fijn en dat is 'tv uit' als de kinderen weer eens de remote zoek hebben gemaakt 😉
Als ze nu de google assistant aan zouden zetten!!.. Dan kun je ook via je google assistant op je telefoon roepen om tv uit te zetten :)

Sony W800i > HTC-TytnII > Samsung Omnia I900 > LG Optimus Black > HTC Desire > LG Nexus 4 > LG G2 > LG G4 > LG G5 > LG G6 (eu) > Oneplus 6 > Samsung s20+ > Pixel 7 Pro...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andries98
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 21-09 11:13
Meister Sachs schreef op maandag 10 mei 2021 @ 08:40:
Sinds een aantal maanden ben ik in het bezit van een CX. Tot nu toe erg tevreden mee.

Het volgende viel mij echter dit weekend op: als ik de camera in een vrij donkere omgeving beweeg in een videogame, lichten de "randen" van objecten op. Het is een redelijk subtiel effect. De game waarin ik dit waarnam is Resident Evil Village. In andere games heb ik het tot dusverre niet gezien (mij is het immers wellicht bij die games niet opgevallen). Een zoektocht via google levert een aantal threads op met dezelfde soort meldingen, maar helaas bieden deze threads geen oplossing: b.v. https://www.reddit.com/r/...brightening_flashing_bug/. Is jullie zoiets opgevallen?
Nope, maar weet vrijwel zeker dat het iets van de game zelf is. Mogelijk is het kleurverschil zo klein en dicht bij zwart (wat lcd niet kan laten zien) dat het alleen opvalt bij oleds. Edit: even topic bekeken, kan zijn dat het idd dat issue is maar dan is het in combi met slecht engine/game design (aangezien ze enige zijn zover ik weet).

[ Voor 6% gewijzigd door andries98 op 10-05-2021 12:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meister Sachs
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 14-09 17:11
andries98 schreef op maandag 10 mei 2021 @ 12:21:
[...]

Nope, maar weet vrijwel zeker dat het iets van de game zelf is. Mogelijk is het kleurverschil zo klein en dicht bij zwart (wat lcd niet kan laten zien) dat het alleen opvalt bij oleds. Edit: even topic bekeken, kan zijn dat het idd dat issue is maar dan is het in combi met slecht engine/game design (aangezien ze enige zijn zover ik weet).
Oké, hopelijk is dat het dan. Was me zoals ik al zei niet opgevallen bij andere games. Ook wel tekenend dat één van die games de voorloper is van Village, Resident Evil 7. Tweetal weken terug voltooid. In die game is het toch ook overwegend donker, maar geen issue zoals eerder beschreven.

"Es hört doch jeder nur, was er versteht."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stickz
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 22:17
Master Jeff schreef op maandag 10 mei 2021 @ 09:38:
Afgelopen zaterdag de 65G1 opgehangen aan onze nieuwe cinewall 😊. De 'oude' 65EF950v is naar de slaapkamer verhuist en was dus al spoiled door de oled ervaring, maar de G1 is zeker wel weer een verbetering op de oled techniek van 5 jaar geleden.

Ik was in de veronderstelling dat de G1 en de GX spraakloze besturing van LG ondersteunen, zonder eerst de remoteknop in te drukken. Op Youtube zie ik diversen filmpjes dat je d.m.v. 'Hi LG' + commando de tv kan aansturen. Ik vermoed dat het in NL niet wordt ondersteund. Weet iemand hier meer over en hoe je het eventueel wel werkend krijgt?

Wordt later dit jaar gereleased, aldus Coolblue. Zie 6:24 in dit filmpje. 😊

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• andries98
belmonde schreef op zondag 9 mei 2021 @ 23:49:
Nee, bij een 77 inch tv moet de onderkant gewoon lager.. Het hangt niet van meubels af... of soundbars.. Dan moet het meubel maar weg.. of de poten er onder weg (als dat kan). Je wilt toch midden in de scene zijn !
Hoe groter de tv. Hoe lager de onderkant.
Maar iedereen moet het natuurlijk naar eigen wensen doen.. Al wil je hem aan de zolder hangen... haha
Ik vind het beetje rare redenatie... midden in de actie zitten, is kwestie van waar je naar kijkt (cq locatie actie, nekstand en oogstand). Volgens jou redenatie zou de ondertiteling ondoenbaar laag zitten bij 77"+ en dus niet meer leesbaar zijn.
Ik vraag me af of zo'n oude "norm" nog wel helemaal opgaat. Zowel de tv technieken (invalshoek is bij oled zo goed als onrelevant) als camera technieken (vroeger filmde men veel closeups voor genoeg zichtbaar detail en tegenwoordig meer uitgezoomed met actie lager o.a. doordat met de hoge resolutie het detailniveau behouden blijft)
(Zelfde oveigens voor kijkafstanden, maar laten we die discussie maar niet beginnen :X )

Ik heb een 66cm hoog meubel en de onderkant van mijn 77" op 81 cm hangen, geen enkel probleem. Voor jullie gevoel de tv is ongeveer meter hoog, als ik kaarsrecht zit zitten mijn ogen ongeveer op 120cm (ben 187 lang) maar tegen de rugleuning aan zit ik nog maar op ooghoogte van 100cm (en liggend wat ik ook veel doe nog veel lager).
Ik heb zelf nergens last van en ook nog niemand anders erover gehoord... Maar ik ben dan ook een bankhanger (net als grootste deel van de "jeugd", ben zelf in de 30) en zover ik nu weet heb ik ook nog geen mensen kleiner als ongeveer 170 over de vloer gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rembock
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 19-09 18:09
mucuracat schreef op maandag 10 mei 2021 @ 09:52:
[...]

Als ze nu de google assistant aan zouden zetten!!.. Dan kun je ook via je google assistant op je telefoon roepen om tv uit te zetten :)
Heb dit nu werkend met Alexa vanaf mijn horloge/telefoon m.b.v. een routine, dit is overigens het enige wat ik voor elkaar krijg :/
Volgens Alexa kan ik de TV ook aanzetten, maar dat gebeurt helaas niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• belmonde
andries98 schreef op maandag 10 mei 2021 @ 12:49:
[...]

Ik vind het beetje rare redenatie... midden in de actie zitten, is kwestie van waar je naar kijkt (cq locatie actie, nekstand en oogstand). Volgens jou redenatie zou de ondertiteling ondoenbaar laag zitten bij 77"+ en dus niet meer leesbaar zijn.
Ik vraag me af of zo'n oude "norm" nog wel helemaal opgaat. Zowel de tv technieken (invalshoek is bij oled zo goed als onrelevant) als camera technieken (vroeger filmde men veel closeups voor genoeg zichtbaar detail en tegenwoordig meer uitgezoomed met actie lager o.a. doordat met de hoge resolutie het detailniveau behouden blijft)
(Zelfde oveigens voor kijkafstanden, maar laten we die discussie maar niet beginnen :X )

Ik heb een 66cm hoog meubel en de onderkant van mijn 77" op 81 cm hangen, geen enkel probleem. Voor jullie gevoel de tv is ongeveer meter hoog, als ik kaarsrecht zit zitten mijn ogen ongeveer op 120cm (ben 187 lang) maar tegen de rugleuning aan zit ik nog maar op ooghoogte van 100cm (en liggend wat ik ook veel doe nog veel lager).
Ik heb zelf nergens last van en ook nog niemand anders erover gehoord... Maar ik ben dan ook een bankhanger (net als grootste deel van de "jeugd", ben zelf in de 30) en zover ik nu weet heb ik ook nog geen mensen kleiner als ongeveer 170 over de vloer gehad.
Zoals gezegd,.. Ieder heeft zijn eigen voorkeur. Helemaal prima.
Maar mij lijkt 81 cm wel erg hoog.. Het lijkt mij ook natuurlijker dat als je de wegen/bodems op tv ook "onder" je ziet..
Je zou het in de praktijk moeten uit proberen. Mijn 55 inch tv zit op 60 cm omdat het meubel (53 cm) + de tv-standaard (7cm) dit zo maken.. En dit is prima zo.
Maar een 65 inch tv zou ik vlak op het meubel willen. En een 77 inch,.. Dan weet ik niet of ik dit lager zou willen.. Watje zegt, ondertiteling.. zou dan een belangrijk punt zijn om "te bezien".
Ik zou sowieso een breder meubel met 77 inch moeten opzoeken..

Acties:
  • +2 Henk 'm!
De vuistregel wat betreft hoogte "2/3e vd tv onder ooghoogte" is op zich niet slecht maar er zit sowieso een ondergrens aan. Immers, anders zou je vanaf een bepaald formaat het beeld onder de vloer uitkomen en dat lijkt me niet de bedoeling. :)

Het hangt ook van je zitpositie af natuurlijk. Wordt je hoofd ondersteund, en onder welke hoek.

Bijvoorbeeld.
Op mijn draaistoel zit ik op die 2/3e onder ooghoogte, afstand c.a. 2.5 meter, kijkt prima.
Als ik rechtop op de bank zit den zit ik precies op de helft onder ooghoogte, maar wel op een stuk grotere afstand, dus de "fouthoek" is klein. Kijkt ook prima.
Als ik om de bank hang / lig (favo stand) dan zit ik nog niet op 1/3e ooghoogte, maar het grote verschil is dat omdat ik zo hang mijn nek al in de goede hoek ondersteund wordt, geen centje pijn dus.
Zou ik rechtop moeten zitten zonder hoofdondersteuning en dan toch nog redelijk omhoog kijken, dan zou dat een recept zijn voor nekpijn en een oncomfortabele positie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yowzawood
Cap schreef op maandag 10 mei 2021 @ 15:09:
De vuistregel wat betreft hoogte "2/3e onder ooghoogte" is op zich niet slecht
Leuk geprobeerd... maar dat is helemaal de vuistregel niet voor TV's ;-).

Er zijn er feitelijk 2, de meest gebruikte is 1/3 op ooghoogte (en de rest daar dus boven) en de andere (ver daarachter) is 1/2 op ooghoogte.

Maar het is in de praktijk natuurlijk bijna altijd een compromis aangezien de ideale hoogte van je soundbar of center speaker ook op ooghoogte is.

[ Voor 16% gewijzigd door Yowzawood op 10-05-2021 15:15 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xerox
  • Registratie: September 2006
  • Nu online
Yowzawood schreef op maandag 10 mei 2021 @ 15:12:
[...]

Leuk geprobeerd... maar dat is helemaal de vuistregel niet voor TV's ;-).

Er zijn er feitelijk 2, de meest gebruikte is 1/3 op ooghoogte (en de rest daar dus boven) en de andere (ver daarachter) is 1/2 op ooghoogte.
Wat @Cap zegt "2/3e onder ooghoogte" betekent dus 1/3 boven ooghoogte, oftewel wat jij zegt: 1/3 op ooghoogte. ;)

PSN: Redrafted

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Master Jeff
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 30-05 09:40
Stickz schreef op maandag 10 mei 2021 @ 12:43:
[...]

Wordt later dit jaar gereleased, aldus Coolblue. Zie 6:24 in dit filmpje. 😊
Aha kijk jij hebt scherp opgelet bij dit filmpje. Dan nog maar even geduld hebben en daarop wachten.
Werkend krijgen via google home is wel een oplossing voor door de locatie instellingen te veranderen naar bijvoorbeeld UK en vervolgens een nieuw LG account te koppelen waarbij je aangeeft dat je woonachtig bent in de UK. Issue wat dan ontstaat is dat niet alle NL content beschikbaar is in de app-store en je bijvoorbeeld geen toegang hebt tot Videoland en Pathé.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yowzawood
Xerox schreef op maandag 10 mei 2021 @ 15:17:
[...]
Wat @Cap zegt "2/3e onder ooghoogte" betekent dus 1/3 boven ooghoogte, oftewel wat jij zegt: 1/3 op ooghoogte. ;)
Tja.... 1/3 op ooghoogte is gewoon 2/3 er BOVEN.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wOQ938tfJOOtM89wLDTh7uWpuRA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/t4lHdTJQE7nwYJPlrkzKjNV9.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deleon78
.

[ Voor 98% gewijzigd door Deleon78 op 26-07-2021 14:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xerox
  • Registratie: September 2006
  • Nu online
Yowzawood schreef op maandag 10 mei 2021 @ 15:29:
[...]

[Afbeelding]
Ik kan er geen wetenschap over vinden, maar wel dat veel Nederlandse websites juist zeggen dat 1/3 van boven op ooghoogte moet.

PSN: Redrafted

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deleon78
.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• andries98
Xerox schreef op maandag 10 mei 2021 @ 15:39:
[...]

Ik kan er geen wetenschap over vinden, maar wel dat veel Nederlandse websites juist zeggen dat 1/3 van boven op ooghoogte moet.
De meesten zeggen ook dat er geen vaste regel is en het afhankelijk van de situatie is. Als je zonder rugsteun kijkt of zoals bij beeldscherm rechtop op stoel wordt 1/3 vanaf boven aangeraden, bij tvs ook regelmatig de helft (en soms zelfs 2/3 boven). Zoals de meeste tv websites ook zeggen kan je ook hoger maar raden ze kantelbare beugel aan ivm kijkhoeken (en laat oled met glanzend scherm daar nou zo goed als geen last van hebben...). Wat wel een ding is is je nek/ooghoek, je zal wel een bank moeten hebben waarbij je bij langere tijd tv kijken (30+ min.) ondersteuning voor je nek hebt (anders kan je mogelijk nek klachten of vermoeide oogspieren krijgen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deleon78
.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Leuke discussie over TV hoogte. En dan ga je naar Amerikaanse tv shows over huizen inrichten kijken. Dan hangen ze dat ding graag op 1m20 of nog hoger :D

Voor Monitoren kun je inderdaad prima een advies geven. Voor TVs is het echt zo wisselend hoe je zit en kijkt. Dat scheelt in mijn geval zo 40 centimeter.
Ik heb zelf een TV meubel van 74 cm hoog, ik zou eventueel de poten eronder weg kunnen halen als ik overga naar 65. Maar grootste kans is dat ik het gewoon zo laat. Zoals eerder gezegd, liever iets te hoog dan te laag.

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 19:00
Leuk ook als iemand op een stoel zit die anders is qua hoogte dan de bank?
Of zoals bij mij 1.86 en een vriendin van 1.73!!! wat dan, hoe kan ik als perfectionist dan zorgen dat ik het perfect volgens het plaatje heb?!?! >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SED
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-09 21:16

SED

@kneusteun
kijk eens hier: https://www.bol.com/nl/l/...verstelbaar/N/7296+44417/
of als je lui bent:
https://www.vogels.com/nl-nl/c/elektrische-tv-muurbeugels

[ Voor 28% gewijzigd door SED op 10-05-2021 16:52 ]

Copyright and left by SED...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20-09 20:57

DarkSide

theres no place like ::1

kneusteun schreef op maandag 10 mei 2021 @ 16:44:
Of zoals bij mij 1.86 en een vriendin van 1.73!!! wat dan, hoe kan ik als perfectionist dan zorgen dat ik het perfect volgens het plaatje heb?!?! >:)
Simpel. 2 TV's :9

Zelf al verschillende setups gehad.
Je zit toch vaak vast aan je interieur. Je kunt niet altijd overal een TV plaatsen of ophangen.

En je meubels bepalen ook een deel.
Vroeger stond er een dressoir van 80 CM hoog. Daarop de center speaker van 12CM of zo.
En daarboven dus de 42" TV.
Dat is best hoog. Maar het kijkt niet super vervelend of zo.

nu een laag TV meubel. En een 55" die bij normale zithouding op on 50/50 staat.
Dit kijkt, vind ik, wel fijner.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• kneusteun
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 19:00
Het ging mij er meer om dat er hier een discussie was over de ideale hoogte die ik al paar keer voorbij zag komen.
Ik vroeg me af of mensen dan ook rekening houden dat de "perfecte" hoogte dus niet bestaat ;)

Oplossing voor de vrouw :P
Afbeeldingslocatie: https://www.internet-automotive.com/producten/original/sparco_zitverhoger_groep_2-3_zwart_grijs_234007.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• absrnd
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 23:53
Maar dat is toch minder als je zit O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Yowzawood schreef op maandag 10 mei 2021 @ 15:29:
[...]

[Afbeelding]
Je onderschrijft mijn punt, dat plaatje is voor projectoren oftewel extreem grote beelddiagonalen. Houd je dan de "tv regel" aan dan zou je beeld onder de vloer komen. Dus daarom is het daar anders. De aanbeveling die je doorgaans op de afbeeldingen tegenkomt voor gematigd grote televisies is 1/3 erboven, 2/3e beneden. Maar ik gaf zelf al aan dat dat voor hele grote diagonalen op een gegeven moment niet meer opgaat.
Xerox schreef op maandag 10 mei 2021 @ 15:39:
[...]

Klopt, o.a. bij Coolblue, Platte TV, TV beugels, etc. : 1/3e van de tv komt boven ooghoogte uit.

https://www.tvbeugels.nl/hoe-hoog-moet-ik-mijn-tv-ophangen/

Het tv en dus niet AVS-forum projector bioscoopdoek megabeeld verhaal waar het omgekeerd is. :P

Vogels adviseert echter weer precies op de helft te gaan zitten. Dus: take your pick. :)

https://www.vogels.com/nl-nl/c/ideale-hoogte-tv

[ Voor 40% gewijzigd door Cap op 10-05-2021 22:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
absrnd schreef op maandag 10 mei 2021 @ 16:56:
[...]

Maar dat is toch minder als je zit O-)
Bovendien: kwestie van een kussentje voor de kleinste persoon, opgelost. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N-Freak
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 22:41
Deleon78 schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 17:36:
[...]

Afstandsbediening werkt bij mij ok. Hoe heb je de sensors neergelegd?
Niet per ongeluk in 3.5mm audio gestopt? ;)
Dit moet ik maar even proberen dan, ik was in de veronderstelling dat het infrarood sensoren waren. Het zijn dus (ook) antennes voor BT?
HoppyF schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 17:43:
[...]

De energiebesparingstand (Eco mode) moet uitzetten, is hier al vaak genoemd.
De OLED’s zijn al zuinig dus wat dat betreft hoef je je niet druk te maken.
Magic remote: heb je de batterijen al vervangen?
Door vage redenen zijn de meegeleverde batterijen niet altijd vol en betrouwbaar.
Ik gebruik eco mode ook niet, het gaat me niet om het energieverbruik. Ik wil in een aantal standen dat de lichtsensor zijn werk doet omdat ik het beeld snel veel te fel vind (denk aan schemeren/avond). Wanneer ik de energiemodus op automatisch zet dan werkt het overigens erg goed. Het probleem is dat het dan voor alle beeld standen aanstaat. Dat wil ik dan juist weer niet.

Het is tevens ook jammer dat deze instelling niet in het snelkeuze menu te zetten is, dat zou nog een prima oplossing zijn. De opties die wel in de snelkeuze instellingen kunnen zijn wat mij betreft vreemde keuzes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deleon78
.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
N-Freak schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 11:44:
[...]

Dit moet ik maar even proberen dan, ik was in de veronderstelling dat het infrarood sensoren waren. Het zijn dus (ook) antennes voor BT?

[...]

Ik gebruik eco mode ook niet, het gaat me niet om het energieverbruik. Ik wil in een aantal standen dat de lichtsensor zijn werk doet omdat ik het beeld snel veel te fel vind (denk aan schemeren/avond). Wanneer ik de energiemodus op automatisch zet dan werkt het overigens erg goed. Het probleem is dat het dan voor alle beeld standen aanstaat. Dat wil ik dan juist weer niet.

Het is tevens ook jammer dat deze instelling niet in het snelkeuze menu te zetten is, dat zou nog een prima oplossing zijn. De opties die wel in de snelkeuze instellingen kunnen zijn wat mij betreft vreemde keuzes.
Volgens mij is dit helaas niet per profiel in te stellen.
Het is dus alles of niets.
Je kunt uiteraard wel zelf de ISF lichte/donkere kamer profielen gebruiken en naar wens in te stellen.
Deze zijn echter wel statisch.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Millert
Millert schreef op maandag 3 mei 2021 @ 13:39:
[...]

Monteur is vanmiddag langs geweest. Nieuwe paneel was DOA, gaf enkel blauw beeld (twee tinten met een verticale lijn door het midden). Op naar afspraak drie ;(
Gisteren is het paneel nogmaals vervangen. Dit keer een goed exemplaar, recht :+ en zonder tinting.

EV Hyundai Ioniq Electric 28 kWh | PV Oost 2960Wp / West 2560Wp | Thuisbatterij 1Komma5 17,2 kWh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• |sWORDs|
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18-09 18:41

|sWORDs|

vSphere/ESXi

ArthurMorgan schreef op maandag 10 mei 2021 @ 15:56:
Leuke discussie over TV hoogte. En dan ga je naar Amerikaanse tv shows over huizen inrichten kijken. Dan hangen ze dat ding graag op 1m20 of nog hoger :D

Voor Monitoren kun je inderdaad prima een advies geven. Voor TVs is het echt zo wisselend hoe je zit en kijkt. Dat scheelt in mijn geval zo 40 centimeter.
Ik heb zelf een TV meubel van 74 cm hoog, ik zou eventueel de poten eronder weg kunnen halen als ik overga naar 65. Maar grootste kans is dat ik het gewoon zo laat. Zoals eerder gezegd, liever iets te hoog dan te laag.
Sja, design en functioneel botst wel vaker.
In Amerika hebben ze vaak ligstoelen met hoofdsteun en TV beugels die een hoek maken.
Een gedeelte zit in de benen, de rest kun je middelen.
De discussie ging niet over een paar CM, maar 50+.

[ Voor 22% gewijzigd door |sWORDs| op 11-05-2021 13:35 ]

Te Koop:24 Core Intel Upgradeset

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• bozzo
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online

bozzo

gedoe & zooi

Niet specifiek OLED gerelateerd maar meer LG’s webOS, gisteren merkte ik op dat sinds kort JustWatch als app beschikbaar is. Voor degenen die niet bekend zijn met JustWatch, je kan hiermee zien wat de beschikbare content is van gangbare streamingdiensten. In tegenstelling tot de iOS app kan NPO plus (nog) niet worden geselecteerd als dienst, o.a. Netflix, Disney+, Amazon Prime en Videoland zijn wel in te stellen. Ben d’r blij mee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
bozzo schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 14:35:
Niet specifiek OLED gerelateerd maar meer LG’s webOS, gisteren merkte ik op dat sinds kort JustWatch als app beschikbaar is. Voor degenen die niet bekend zijn met JustWatch, je kan hiermee zien wat de beschikbare content is van gangbare streamingdiensten. In tegenstelling tot de iOS app kan NPO plus (nog) niet worden geselecteerd als dienst, o.a. Netflix, Disney+, Amazon Prime en Videoland zijn wel in te stellen. Ben d’r blij mee!
Goede tip! :)
Ik kende Justwatch niet maar vind het zeker handig om bepaalde series/films zo op te kunnen zoeken.
Ga dit op mijn iPad en TV zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moris
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15-09 14:14
Mijn 1-jarige C9 is defect en wordt omgeruild voor een CX.

Nu is mijn vraag of de CX een upgrade is, zeker gezien deze geen DTS ondersteund?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Moris schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 20:38:
Mijn 1-jarige C9 is defect en wordt omgeruild voor een CX.

Nu is mijn vraag of de CX een upgrade is, zeker gezien deze geen DTS ondersteund?
Als je geen DTS gebruikt is het geen probleem, maar waarom wordt je C9 niet gerepareerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moris
HoppyF schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 20:42:
[...]
Als je geen DTS gebruikt is het geen probleem, maar waarom wordt je C9 niet gerepareerd?
Ik heb een hele film collectie waarvan een groot deel DTS-materiaal is en mijn audio kan dit niet zelf encoden.
De C9 is helaas stuk en niet meer te herstellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oban606
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 21-12-2024
stin00 schreef op zondag 9 mei 2021 @ 15:56:
[...]

Hier ook problemen met wifi op m'n 65G1. Ik had hiervoor een 55B6 en deze heeft in 4 jaar tijd welgeteld maar 2 keer problemen gehad met WIFI, en dat was opgelost met stekker eruit/erin.

Nu op de 65G1 is WIFI behoorlijk traag. Wordt getest via de Netflix ingebouwde speedtest, speedtest.net is namelijk rete traag via de TV browser en blijft altijd 20 down / 30 up aangeven. Via Netflix speedtest krijg ik een paar keer ~230 Mbps, maar vervolgens een tijdje steevast zo'n 12 tot 20 Mbps.. er is verder niets veranderd in m'n huis, alleen de TV is omgewisseld dus.

Op de router (Netgear Orbi), die letterlijk 5cm onder de TV staat op het TV meubel, heb ik alle 5G kanalen geprobeerd, reset, settings tweaken etc. maar de WIFI blijft gaar op de TV. Dit terwijl telefoon, laptop etc. allemaal met gemak 250 - 300 Mbps halen. Ziggo modem van de stroom gehaald, router ook, maar helpt allemaal geen drol.

Als tijdelijke (of permanente?) oplossing maar bedraad aangesloten.. dat geeft zo'n 94 Mbps die altijd steady is. Geen idee of ik een gare wifi module heb of dat er softwarematig wat aan de hand is, maar de rest van alle apparaten in huis geven 0 issues op WIFI.
Dit ervaar ik dus ook. Met als verschil dat bedraad dus ook fluctueert tussen soms 0.15 mbit tot 5 mbit. Alle internet gerelateerde laden dan ook niet. Netflix geeft een rood kruis en youtube geeft aan dat er geen internet beschikbaar is.
De andere dag, zonder ook maar iets te doen zie 15 tot 40 mbit verschijnen.
Ik had begrepen dat er een Max 100 mbit utp beschikbaar is. Geen idee waarom er niet voor een gigabit aansluiting is gekozen, maar dan nog is het niet voldoende. Wifi zou je wel +100 moeten leveren, maar ook daar dezelfde resultaten.

M'n vader heeft hetzelfde toestel sinds een paar dagen. Via video bellen gekeken naar zijn resultaten. Bedraad 45 mbit. Modem staat onder zijn tv...

Ondertussen LG benaderd en die hebben een dossier geopend. Via WhatsApp zou iemand contact met mij opnemen. Nog niet gebeurd. Ik laat wel horen wat hier uit gaat komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Moris schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 20:46:
[...]

Ik heb een hele film collectie waarvan een groot deel DTS-materiaal is en mijn audio kan dit niet zelf encoden.
De C9 is helaas stuk en niet meer te herstellen.
Ik moest even terugzoeken maar je C9 had dus een onherstelbaar probleem met het geluid blijkbaar.
Een CX is op zich een goede vervanger maar je mist wel DTS.
Wil je toch DTS geluid dan moet je dit dus via een externe oplossing met mediaspeler en receiver op moeten lossen.
Een C1 is ook geen alternatief want is min of meer gelijk aan een CX.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moris
HoppyF schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 21:07:
[...]
Ik moest even terugzoeken maar je C9 had dus een onherstelbaar probleem met het geluid blijkbaar.
Een CX is op zich een goede vervanger maar je mist wel DTS.
Wil je toch DTS geluid dan moet je dit dus via een externe oplossing met mediaspeler en receiver op moeten lossen.
Een C1 is ook geen alternatief want is min of meer gelijk aan een CX.
Wat met de interne apps op je LG zoals Netflix met DTS?
Helaas geen spaarcenten voor een nieuwe reciever of andere externe oplossingen.
Vreemd dat de DTS encoding op de CX is weggehaald?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Moris schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 21:12:
[...]

Wat met de interne apps op je LG zoals Netflix met DTS?
Helaas geen spaarcenten voor een nieuwe reciever of andere externe oplossingen.
Vreemd dat de DTS encoding op de CX is weggehaald?
Netflix gebruikt geen DTS.
Andere LG app volgens mij ook niet.
Het DTS materiaal komt dus van een externe bron.
Ja het is vreemd dat DTS verdween is uit de 2020 en 2021 modellen maar dit is zuiver een bezuiniging van LG en niet anders. Technisch gezien kan het gewoon werken, zoals bv op de 2019 het geval was.
De klein is echter erg klein dat LG dit beleid gaat aanpassen.
Het ontbreken van DTS is hier ook al vaker besproken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moris
HoppyF schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 22:17:
[...]
Netflix gebruikt geen DTS.
Andere LG app volgens mij ook niet.
Het DTS materiaal komt dus van een externe bron.
Ja het is vreemd dat DTS verdween is uit de 2020 en 2021 modellen maar dit is zuiver een bezuiniging van LG en niet anders. Technisch gezien kan het gewoon werken, zoals bv op de 2019 het geval was.
De klein is echter erg klein dat LG dit beleid gaat aanpassen.
Het ontbreken van DTS is hier ook al vaker besproken.
Jammer, de Plex-app zal via mijn Synology geen DTS op de CX kunnen encoden.
Dat is alvast duidelijk een tekortkoming en te betreuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medico
  • Laatst online: 17-09 20:06
Vandaag ook de g1 65" ontvangen en geinstalleerd.
Mooi beeld hoor, al twijfel ik of ik toch ook de roze teint heb... En of die wel uniform is. Maar ff paar dagen aanzien.

Maar wat ik eigenlijk niet zo goed trek bij een tv van >2000e is dat een simpele toslink aansluiting voor dolby 5.1 niet mogelijk blijkt te zijn (receiver heeft geen eARC) terwijl zo'n prut kasje van ziggo dit prima kan...of zie ik wat over het hoofd. Iemand nog ideeen(in dit topic geen antwoorden btw)

En ook bij mij lijkt de wifi niet top, ook al zegt ie 95mbit bij testen Netflix; happeringen bij disney en netflix met heel veel artefarcten.

[ Voor 3% gewijzigd door Medico op 11-05-2021 23:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Millert
@Medico Het lijkt me dat Dolby 5.1 via optical gewoon moet werken. Dit werkt in ieder geval prima met de CX/G1. De instellingen zijn hier al vaker voorbij gekomen.

Even bij Rtings gekeken 'LG (For most TVs with 5.1 passthrough):
Go to Settings > Advanced > Sound > Sound Out and select ‘Audio Out (Optical/HDMI ARC).’

Hiernaast digitaal geluid uit op passeren/passthrough zetten.

[ Voor 11% gewijzigd door Millert op 11-05-2021 23:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medico
Millert schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 23:23:
@Medico Het lijkt me dat Dolby 5.1 via optical gewoon moet werken. Dit werkt in ieder geval prima met de CX/G1. De instellingen zijn hier al vaker voorbij gekomen.

Even bij Rtings gekeken 'LG (For most TVs with 5.1 passthrough):
Go to Settings > Advanced > Sound > Sound Out and select ‘Audio Out (Optical/HDMI ARC).’

Hiernaast digitaal geluid uit op passeren/passthrough zetten.
Dank voor de hulp, maar dit werkt bij mij dus niet. Ik kom niet verder dan stereo geluid. Menu ziet r bij de nieuwe webos ook anders uit trouwens; optie als passeren/passthrough is r niet (wel bypass bij een ander submenu).

Misschien toch een x terug naar fabrieksinstellingen?! :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andries98
Medico schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 08:01:
[...]

Dank voor de hulp, maar dit werkt bij mij dus niet. Ik kom niet verder dan stereo geluid. Menu ziet r bij de nieuwe webos ook anders uit trouwens; optie als passeren/passthrough is r niet (wel bypass bij een ander submenu).

Misschien toch een x terug naar fabrieksinstellingen?! :(
Waarschijnlijk weet je het al maar je kan niet tv geluid + 5.1 boxen. Dus wordt het tv geluid + 2.0 of alleen 5.1 boxen. Voor de rest weet ik het ook niet, hoop dat het je lukt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Medico
andries98 schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 08:48:
[...]

Waarschijnlijk weet je het al maar je kan niet tv geluid + 5.1 boxen. Dus wordt het tv geluid + 2.0 of alleen 5.1 boxen. Voor de rest weet ik het ook niet, hoop dat het je lukt
De oplossing gevonden...je moet eerst bij geluid > geluidsuitgang>hdmi(arc) selecteren> san krijg je bij geavanceerde opties de mogelijkheid de opties om Wel uitgang digitaal geluid te openen en passeren te selecteren. Daarna weer naar geluidsuitgang en kiezen wat je wilt. Zelfs combi van tv en optisch uit geeft nu 5.1! *O*

Edit... Combi van optisch uit en tv speakers werkt toch niet...ach ja wil je toch niet samen >:)

[ Voor 7% gewijzigd door Medico op 12-05-2021 09:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchOwnage
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22:46
Gisteren deed het Home Dashboard op m'n CX opeens vaag. Tijdens het spelen op de Xbox verloor ik het signaal. In het Home Dashboard zag ik wel mijn apparaten die aangesloten zijn, maar kreeg geen beeld meer door er op te klikken. Bleef gewoon zwart. Ik moest de tv echt van de stroom halen, voordat het allemaal weer normaal werkte. Hebben meer mensen hier wel eens last van gehad?

Ik vind het vervelend om de stroom van de tv te halen, ook omdat ik dan die pixel refresh verstoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedNas74
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 20-09 22:58
Medico schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 23:14:

En ook bij mij lijkt de wifi niet top, ook al zegt ie 95mbit bij testen Netflix; happeringen bij disney en netflix met heel veel artefarcten.
Check of het wifi Kanaal lager staat dan 100. Bij mij op kanaal 36 geen problemen met wifi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vulcan750
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21-09 18:32
Krijg net een update (05.60.05) binnen voor mijn 55E6V.
Ik kan er op het internet niks over vinden, iemand wel?

Volvo XC40 Recharge MY23 SM 19"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pwh53
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 18-07 11:49
DutchOwnage schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 09:46:
Gisteren deed het Home Dashboard op m'n CX opeens vaag. Tijdens het spelen op de Xbox verloor ik het signaal. In het Home Dashboard zag ik wel mijn apparaten die aangesloten zijn, maar kreeg geen beeld meer door er op te klikken. Bleef gewoon zwart. Ik moest de tv echt van de stroom halen, voordat het allemaal weer normaal werkte. Hebben meer mensen hier wel eens last van gehad?

Ik vind het vervelend om de stroom van de tv te halen, ook omdat ik dan die pixel refresh verstoor.
als je de tv even vd stroom haalt,verstoor je geen pixelrefresh,alleen bv.als je de stroom de hele nacht er van laat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andries98
pwh53 schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 12:43:
[...]

als je de tv even vd stroom haalt,verstoor je geen pixelrefresh,alleen bv.als je de stroom de hele nacht er van laat
De normale automatische pixelrefresh (elke 4+ cumulatieve uren) duurt maar enkele minuten dus als je 15 minuten wacht na uitzetten verstoor je hem zeker niet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• belmonde
andries98 schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 13:54:
[...]

De normale automatische pixelrefresh (elke 4+ cumulatieve uren) duurt maar enkele minuten dus als je 15 minuten wacht na uitzetten verstoor je hem zeker niet ;)
Er van uitgaande dat de pixelrefresh meteen start na uitzetten ?? En, is dat zo ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchOwnage
belmonde schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 14:14:
[...]

Er van uitgaande dat de pixelrefresh meteen start na uitzetten ?? En, is dat zo ?
Volgens mij begint ie na hooguit een minuutje of 3 na het uitzetten. Tenminste, dat is mijn ervaring na 5 jaar LG OLED.

Ik had gister overigens geen kwartiertje gewacht, maar goed. Het is vooralsnog allemaal in orde, we gaan 't zien. Heb wel na wat lezen her en der Quickstart uitgezet, die stond nog aan zag ik.

[ Voor 23% gewijzigd door DutchOwnage op 12-05-2021 14:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• belmonde
DutchOwnage schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 14:50:
[...]

Volgens mij begint ie na hooguit een minuutje of 3 na het uitzetten. Tenminste, dat is mijn ervaring na 5 jaar LG OLED.
kun je dat zien.... of heb je dat achteraf in de menu gezien ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchOwnage
belmonde schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 14:51:
[...]

kun je dat zien.... of heb je dat achteraf in de menu gezien ?
Je hoort 'm aanklikken zeg maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• belmonde
DutchOwnage schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 14:54:
[...]

Je hoort 'm aanklikken zeg maar.
heftig.. Ik hoor ook wel eens wat klikken.. Maar denk dan dat zettingen zijn van afkoeling,,

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DutchOwnage
belmonde schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 14:54:
[...]

heftig.. Ik hoor ook wel eens wat klikken.. Maar denk dan dat zettingen zijn van afkoeling,,
Nee, dat is dus de pixelrefresh wat aan 't werk gaat :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ben
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:08

ben

Moris schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 22:46:
[...]

Jammer, de Plex-app zal via mijn Synology geen DTS op de CX kunnen encoden.
Dat is alvast duidelijk een tekortkoming en te betreuren.
De plex app op de lg tv kan realtime een DTS stream vanaf de synology nas decoderen naar een dolby digital signaal, alleen het opstarten en doorspoelen gaat wat trager.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 01:03

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unrealiac
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 22:13
Vulcan750 schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 10:31:
Krijg net een update (05.60.05) binnen voor mijn 55E6V.
Ik kan er op het internet niks over vinden, iemand wel?
Hier ook C6V. Moest 2x herstarten ervoor. 2e maal was omdat ik verplicht een gebruikersovereenkomst moest lezen en verplicht een vinkje moest aanzetten voor dataverzameling... :/

Ik was eigenlijk te lui om het te lezen daar het nog geen 6u in de ochtend was maar pfff...

[ Voor 10% gewijzigd door Unrealiac op 13-05-2021 08:28 ]

Here's to you Nicola and Bart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mucuracat
  • Laatst online: 19-09 15:39
Netflix heeft Screensaver op lg. Viel me gisteren op.
Als je in het keuze menu van profielen staat, begint er na een tijdje een screensaver met afbeeldingen en info over films /series.

[ Voor 37% gewijzigd door mucuracat op 14-05-2021 08:27 ]

Sony W800i > HTC-TytnII > Samsung Omnia I900 > LG Optimus Black > HTC Desire > LG Nexus 4 > LG G2 > LG G4 > LG G5 > LG G6 (eu) > Oneplus 6 > Samsung s20+ > Pixel 7 Pro...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MilesD.
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 18:53
Voor het eerst zie ik op mijn OledE7n vreemde 'ledlampjes' tussen scherm en soundbar....?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VRqyR4Vwv65PVc9RAOgwe4WJTL0=/800x/filters:gifsicle():strip_exif()/f/image/SaUPQfcBkSfqf2O2mdUcau1a.gif?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BraxNL
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 17-08 22:47
Kan iemand met een C1 of G1 aangeven of het probleem met Dolby Atmos audio delay eindelijk is opgelost wat zowel in de C9 als CX aanwezig is? Oftewel zijn de C1 en de G1 in staat Dolby Atmos af te spelen zonder dat er een vertraging aanwezig is tussen het beeld en geluid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rutgergron
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 10-09 20:40
Hij zegt dus in de video bij het stukje 'uniformity' dat bij de 3 modellen CX/C1/C9, dat alléén bij het CX model last heeft van 'horizontal grid'. Dat is toch wel knap lullig. Baal er behoorlijk van dat de C1 hier geen last van schijnt te hebben. Als ik dit had geweten had ik nooit een CX aangeschaft.

Het is hinderlijk aanwezig, duidelijk te zien in heldere beelden. HDR, gaming etc.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Deleon78
.

[ Voor 99% gewijzigd door Deleon78 op 26-07-2021 14:43 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DutchOwnage
Ik zie het niet op m'n CX. En bovendien is de screen uniformity over het algemeen op de CX weer beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rutgergron
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 10-09 20:40
DutchOwnage schreef op donderdag 13 mei 2021 @ 22:22:
Ik zie het niet op m'n CX. En bovendien is de screen uniformity over het algemeen op de CX weer beter.
Kijk maar eens in HDR goed naar beelden zoals zon, witte achtergrond. Even ook op pauze zetten. Grote kans dat het er is maar je nog niet eerder opgevallen is. Met gamen heb je er ook méér last van.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 01:03
Nog nooit gezien op m’n CX.

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DutchOwnage
rutgergron schreef op donderdag 13 mei 2021 @ 22:39:
[...]

Kijk maar eens in HDR goed naar beelden zoals zon, witte achtergrond. Even ook op pauze zetten. Grote kans dat het er is maar je nog niet eerder opgevallen is. Met gamen heb je er ook méér last van.
Ik heb met gamen meer dan genoeg naar een zon gekeken, om het verschil te ervaren tussen Hgig en DTM. Ik heb het daar echt nog niet gezien, en ook tijdens HDR content op de streams nog nooit gezien. Ik zag het wel bij de Sony intro in dat filmpje. Maar ik ben niet van plan om er op te gaan letten, ik zie het niet en dat hou ik nu graag zo.
Pagina: 1 ... 390 ... 568 Laatste

Let op:
Indien je vragen hebt over inbranden bij OLED televisies, gebruik dan eerst even de zoekfunctie. Dit onderwerp is namelijk al regelmatig uitgebreid besproken.
Zie ook D vd V in "[LG OLED] Ervaringen & Discussie" Datzelfde geldt voor vragen over stekkers.

🔍 Inbranden: [LG OLED] Ervaringen & Discussie
🔎 Stekkers: [LG OLED] Ervaringen & Discussie

Goede aanbieding gezien of nodig? Check OLED Televisies aanbiedingen- & kortingscodetopic
Vragen/opmerkingen over de LG Cashback Actie? Daarvoor kan je terecht in [LG OLED] cashback topic

Discussies over welke (HDMI)-kabels te gebruiken kan in Zilveren HIFI-kabels gesmeed door elfen bij maanlicht #6.