Oban606 schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 19:07:
Hier een korte beschrijving van m’n internet probleem. Ik krijg namelijk op m’n nieuwe LG G1 65” niet de snelheid die noodzakelijk is voor dagelijks gebruik.
Ziggo 300 Mbit abo.
Ziggo connect modem actief, router uitgeschakeld.
Ziggo tp link deco M4 mesh, AP( router).
Bedraad vanuit switch:
PlayStation 300 Mbit
Macbook 275 mbit
G1 7 Mbit tot 25 Mbit
Wifi:
PlayStation 150-200
Macbook 200-250
G1 7 Mbit tot 25 Mbit
Bedraad rechtstreeks uit modem/router
PlayStation 300 Mbit
Macbook 300 Mbit
G1 10mbit tot 35 Mbit
Volledige setup tv doorlopen. Laatste firmware gedownload. Hierna tv teruggezet naar fabrieksinstellingen . Wederom boven genoemde testen gedaan, zelfde resultaat.
Tips als quick start e.d die via google te vinden zijn allemaal toegepast /geprobeerd, zonder resultaat. Al zijn de meeste netwerk issues van de C7, C8 en C9 en dus niet van de G1.
Persoonlijk weet ik niet meer wat ik nog zou kunnen doen. Ik denk dat het netwerk gedeelte in de tv niet helemaal fris is. Op internet had ik soort gelijke issues gevonden. De 1 kreeg een nieuwe netwerk module , de andere een nieuw tv toestel. Beide klanten waren klachten vrij hierna.
Graag hoor ik van jullie een optie wat ik moet doen en of mag verwachten.
Uiteraard de al hierboven genoemde tips als ander wifi kanaal, switch, wifi 5ghz etc. Graag willen we ook weten hoe je dit meet, netflix kijken komt namelijk nauwelijks boven 25mbps geloof ik. (Zover ik weet zijn er twee manieren om te meten op de lg tvs, via de browser en dan meet website of via netflix settings snelheidstest. De tweede geeft vaak iets lagere snelheid maar zou ruim boven je waardes uit moeten komen (op 5ghz)).
Toevoegingen zijn dat:
- Wifi DFS kanalen niet altijd goed werken
- Wifi (5ghz) met verschillende bandbreedtes werkt (20, 40 of 80 mhz), kan je ook eens proberen te switchen.
- Proberen tv rechtstreeks (als enige) op eerste router, weet je of het aan tussenliggende apparatuur ligt.
- Neem aan dat je na quickstart uitzetten ook al je randapparatuur/kabels (incl utp) los hebt gekoppeld en hem 10 min van de stroom gehaald (=cache legen)?
- moderne routers hebben vaak opties om bepaalde apparatuur/dataverkeer voorrang te geven, probeer dit eens uit te zetten. (Zelfde met firewall)
- neem aan dat je routers/switches al eens van de stroom gehad hebt?
- sommige mensen zeggen dat je met een usb naar utp dongle beter internet hebt dan direct bekabeld (die is maar tot theoretisch max 100mbps en meesten halen rond de 80-90, die dongle gaat daar ruim overheen (250+, wrs theoretisch 1000)). Maar ik zou deze tip bewaren als je fatsoenlijk werkend internet hebt (en wifi niet snel genoeg is) maar vanwege die paar lokaal gestreamde illegale films die over 100mbps zijn wilt kijken)
Als dat allemaal niet werkt heb je wrs defect toestel. Zover ik weet zou je de eerste zijn hier (dus verwacht het niet) maar kan natuurlijk altijd.
[
Voor 4% gewijzigd door
andries98 op 05-05-2021 21:18
]