Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Jaguar645
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-09 17:58
Hij is binnen hoor *O*
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RfPDuDkdf1P_rtVgoasjgRGbtZ4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GZ60Z4spsNtMUJRZdA2qpozE.jpg?f=fotoalbum_large

Was even vergeten hoe groot die dozen waren :D
HoppyF schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 11:50:
[...]

Ok, ja dat is wel een goede reden.
Hangt er alleen vanaf of de VESA gaten vergeleken met je vorige TV op gelijke hoogte zitten anders verschuift alles.
Ja klopt! deze zitten iets lager zag ik op foto's :) gelukkig is er genoeg speelruimte aan de stangen qua gaten dus dat moet goed komen... Lang wachten tot vanavond ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMD
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 08:21

OMD

Very nice! Gaan jullie zeker plezier aan beleven :)

R7 5800X3D // Dark Rock rock 4 // MSI B450 Tomahawk Max // 32Gb Corsair Vengeance // BeQuiet Pure Base 500FX // MSI RTX3080 Suprim X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oban606
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 21-12-2024
Hier een korte beschrijving van m’n internet probleem. Ik krijg namelijk op m’n nieuwe LG G1 65” niet de snelheid die noodzakelijk is voor dagelijks gebruik.

Ziggo 300 Mbit abo.
Ziggo connect modem actief, router uitgeschakeld.
Ziggo tp link deco M4 mesh, AP( router).

Bedraad vanuit switch:
PlayStation 300 Mbit
Macbook 275 mbit
G1 7 Mbit tot 25 Mbit

Wifi:
PlayStation 150-200
Macbook 200-250
G1 7 Mbit tot 25 Mbit

Bedraad rechtstreeks uit modem/router
PlayStation 300 Mbit
Macbook 300 Mbit
G1 10mbit tot 35 Mbit

Volledige setup tv doorlopen. Laatste firmware gedownload. Hierna tv teruggezet naar fabrieksinstellingen . Wederom boven genoemde testen gedaan, zelfde resultaat.

Tips als quick start e.d die via google te vinden zijn allemaal toegepast /geprobeerd, zonder resultaat. Al zijn de meeste netwerk issues van de C7, C8 en C9 en dus niet van de G1.

Persoonlijk weet ik niet meer wat ik nog zou kunnen doen. Ik denk dat het netwerk gedeelte in de tv niet helemaal fris is. Op internet had ik soort gelijke issues gevonden. De 1 kreeg een nieuwe netwerk module , de andere een nieuw tv toestel. Beide klanten waren klachten vrij hierna.

Graag hoor ik van jullie een optie wat ik moet doen en of mag verwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07:49
@Oban606 ander kanaal op je wifi AP instellen? Wifi AP antenne iets anders richten?
Bedraad is bekend dat de verbinding slecht is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvrhrln
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 25-11-2023
Probeer eens een andere switch, heb wel eens gehad dat een bepaalde swirch niet goed samenwerkte met bepaalde router of andere apparatuur. raar maar waar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r0p
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 03-06 20:48

r0p

Wellicht 2.4 ghz band uitschakelen. 5Ghz heeft een betere snelheid bij mij. Echter merk ik dat aparaten vooral vaak de 2.4 ghz band pakken welke ook vaak overbelast is indien je in een app complex woont.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sh623661
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 21-09 18:04
Oban606 schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 19:07:
Hier een korte beschrijving van m’n internet probleem. Ik krijg namelijk op m’n nieuwe LG G1 65” niet de snelheid die noodzakelijk is voor dagelijks gebruik.

Ziggo 300 Mbit abo.

Bedraad vanuit switch:
PlayStation 300 Mbit
Macbook 275 mbit
G1 7 Mbit tot 25 Mbit

Wifi:
PlayStation 150-200
Macbook 200-250
G1 7 Mbit tot 25 Mbit

PlayStation 300 Mbit
Macbook 300 Mbit
G1 10mbit tot 35 Mbit

Volledige setup tv doorlopen. Laatste firmware gedownload. Hierna tv teruggezet naar fabrieksinstellingen . Wederom boven genoemde testen gedaan, zelfde resultaat.

Tips als quick start e.d die via google te vinden zijn allemaal toegepast /geprobeerd, zonder resultaat. Al zijn de meeste netwerk issues van de C7, C8 en C9 en dus niet van de G1.

Persoonlijk weet ik niet meer wat ik nog zou kunnen doen. Ik denk dat het netwerk gedeelte in de tv niet helemaal fris is. Op internet had ik soort gelijke issues gevonden. De 1 kreeg een nieuwe netwerk module , de andere een nieuw tv toestel. Beide klanten waren klachten vrij hierna.

Ik vraag me af waarmee je de snelheid hebt gemeten op je tv?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ziggo 300 Mbit abo.

Bedraad vanuit switch:
PlayStation 300 Mbit
Macbook 275 mbit
G1 7 Mbit tot 25 Mbit

Wifi:
PlayStation 150-200
Macbook 200-250
G1 7 Mbit tot 25 Mbit

PlayStation 300 Mbit
Macbook 300 Mbit
G1 10mbit tot 35 Mbit

Het is al gezegd maar probeer eens wat kanalen uit de 5Ghz reeks.
Je moet daarmee een hogere snelheid kunnen halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kakels
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 19-07 00:31
Wanneer gaat de 77G1 eigenlijk in de verkoop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andries98
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 21-09 11:13

Ziggo 300 Mbit abo.

Bedraad vanuit switch:
PlayStation 300 Mbit
Macbook 275 mbit
G1 7 Mbit tot 25 Mbit

Wifi:
PlayStation 150-200
Macbook 200-250
G1 7 Mbit tot 25 Mbit

PlayStation 300 Mbit
Macbook 300 Mbit
G1 10mbit tot 35 Mbit

Uiteraard de al hierboven genoemde tips als ander wifi kanaal, switch, wifi 5ghz etc. Graag willen we ook weten hoe je dit meet, netflix kijken komt namelijk nauwelijks boven 25mbps geloof ik. (Zover ik weet zijn er twee manieren om te meten op de lg tvs, via de browser en dan meet website of via netflix settings snelheidstest. De tweede geeft vaak iets lagere snelheid maar zou ruim boven je waardes uit moeten komen (op 5ghz)).

Toevoegingen zijn dat:
- Wifi DFS kanalen niet altijd goed werken
- Wifi (5ghz) met verschillende bandbreedtes werkt (20, 40 of 80 mhz), kan je ook eens proberen te switchen.
- Proberen tv rechtstreeks (als enige) op eerste router, weet je of het aan tussenliggende apparatuur ligt.
- Neem aan dat je na quickstart uitzetten ook al je randapparatuur/kabels (incl utp) los hebt gekoppeld en hem 10 min van de stroom gehaald (=cache legen)?
- moderne routers hebben vaak opties om bepaalde apparatuur/dataverkeer voorrang te geven, probeer dit eens uit te zetten. (Zelfde met firewall)
- neem aan dat je routers/switches al eens van de stroom gehad hebt?
- sommige mensen zeggen dat je met een usb naar utp dongle beter internet hebt dan direct bekabeld (die is maar tot theoretisch max 100mbps en meesten halen rond de 80-90, die dongle gaat daar ruim overheen (250+, wrs theoretisch 1000)). Maar ik zou deze tip bewaren als je fatsoenlijk werkend internet hebt (en wifi niet snel genoeg is) maar vanwege die paar lokaal gestreamde illegale films die over 100mbps zijn wilt kijken)

Als dat allemaal niet werkt heb je wrs defect toestel. Zover ik weet zou je de eerste zijn hier (dus verwacht het niet) maar kan natuurlijk altijd.

[ Voor 4% gewijzigd door andries98 op 05-05-2021 21:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andries98
kakels schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 19:38:
Wanneer gaat de 77G1 eigenlijk in de verkoop?
Zijn ze al?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• miniterror
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 21:42
Vandaag ook de wissel van een GX naar een G1 gehad.
Op het eerste oog lijken de kleuren wel iets anders (iets meer pop te hebben) in de game die ik speel, zou kunnen komen door die game optimizer setting welke ik nu actief heb specifiek op FPS.
Nog niet echt andere content gekeken/gecontroleerd dus daar kan ik nog niets over zeggen.
Als ik OLED lampje op 100 zet had ik nu voor het eerst dat ik dacht dat het wel erg fel was.
Heb hem inmiddels flink verlaagd en de feel van het kleurenbereik blijft voor mijn gevoel anders, eerste indruk dus geen spijt van de wissel.
Wel even wennen aan het nieuwe menu maar ik vind het er veel beter uitzien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mucuracat
  • Registratie: April 2004
  • Nu online
andries98 schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 21:12:
[...]

(Zover ik weet zijn er twee manieren om te meten op de lg tvs, via de browser en dan meet website of via netflix settings snelheidstest. De tweede geeft vaak iets lagere snelheid maar zou ruim boven je waardes uit moeten komen (op 5ghz)).
Er zijn ook apps beschikbaar. 2 dacht ik

Sony W800i > HTC-TytnII > Samsung Omnia I900 > LG Optimus Black > HTC Desire > LG Nexus 4 > LG G2 > LG G4 > LG G5 > LG G6 (eu) > Oneplus 6 > Samsung s20+ > Pixel 7 Pro...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Gisteren ook mijn 65" G1 Evo aan de muur gehangen, wat een prachtige TV en wat een fantastisch beeld. Ik kwam al van OLED dus was wel iets gewend, maar dit is echt top. De beugel is ook super, want hij zit super strak tegen de muur :) Erg blij mee :D

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Jaguar645
Zo gisteravond kwam een maatje van me langs om even te helpen met het ophangen van de nieuwe TV :)

Beugels omschroeven was zo gedaan en kon vanaf de onderkant dezelfde afstand als de oude TV aanhouden waardoor het precies hetzelfde uitkomt verder (hoewel ik even het kleine uitstulpje van de LG logo/led vergeten was gleeed die milimeter precies boven de center speaker langs)

Nog even een stukje champions league gekeken en dat zag er al zoveel strakker uit dan op de oude TV :P en dit was gewoon nog even in eco modus

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Sd70PLVqeZFsjCFFjru3AcZ2VuA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KQRNxf2vxnN7foJV7JOZbl7a.jpg?f=fotoalbum_large

Daarna ook nog even de Nvidia shield aangezet en Tennet/The Martian (random gekozen) aangezet en een stukje van gezien. Zelfs onder aanpassingen zag ik echt al een wereld van verschil echt wow! vooral super nice dat donker/zwart gewoon echt dat is en niet smudgy grey/dark gray ofzo.

Vanmorgen nog maar even een paar daglicht foto's van de opstelling dat ziet er toch een stuk beter uit :P

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kTLM5UKzANug7TsqW2Pu5RHUv5o=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zRwa3xAukbSDDxru8yrJRU7y.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ugoE4BGXtl3G3BfeBfnchfpgLGU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OWYC5sQyna5xS6Pmo2AntqcH.jpg?f=fotoalbum_large

De OLED zit dus niet strak tegen de muur maar vanaf de bank of als je er langs loopt is daar eigenlijk niets van te zien :) mooie strakke opstelling zo!

Voor de geïnteresseerden ziet het er aan de achter/beugelkant zo uit:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/59_037kXvz3MhrH3-QWTi9GLJyk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/EgNAtdoNiyFAQoIGCPtJDaW1.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/s5KwP5J_-X02tX6jpf4kOtx8XD4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/REhd7tXKdiqgQBUamVvdRIHe.jpg?f=fotoalbum_large

Vanmiddag als de werkmeetings klaar zijn maar even verder stoeien met de TV! Even kijken naar (e)ARC en beeldinstellingen verder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FitNiX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 01-09 15:18
Jaguar645 schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 09:08:
...knip...

Beugels omschroeven was zo gedaan en kon vanaf de onderkant dezelfde afstand als de oude TV aanhouden waardoor het precies hetzelfde uitkomt verder (hoewel ik even het kleine uitstulpje van de LG logo/led vergeten was gleeed die milimeter precies boven de center speaker langs)

...nog een knip...
Wat voor een beugel heb je/had je er al achter hangen? :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DON PAPA
  • Laatst online: 08:08

DON PAPA

Tweaker-fan

sh623661 schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 19:23:
[...]
Je kan de netwerk snelheid van je TV meten met bijvoorbeeld de "internet speed 2" app op je TV

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WjRidFKOLH_zsk0y7fHr9B6MXfU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/D9W4h2Su81Wku12wQA1JEGgI.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sh623661
DON PAPA schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 09:25:
[...]

Je kan de netwerk snelheid van je TV meten met bijvoorbeeld de "internet speed 2" app op je TV

[Afbeelding]
Ben/was benieuwd hoe #Oban606 het gemeten heeft op zijn tv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darker
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 28-08 14:46
Heb de G1 inmiddels aan de muur hangen sinds gisteren, moet de kabels nog wel even wegfrezen in de muur :) Heb eigenlijk nog 2 prangende zaken/vragen waar ik tegenaan loop waar ik hoop dat jullie wellicht ervaring mee hebben:

1. Mijn Synology NAS wordt niet automatisch gedetecteerd door de LG, hiervoor op mijn Samsung Qled werkte het prima, iemand hier ervaring mee? (DS214+)
2. Amazon Alexa werkt relatief traag op de TV merkte ik ook zag ik dat je wel de TV kunt uitzetten met een commando maar het aanzetten van de TV in stand-by heb ik nog niet voor elkaar gekregen, ook niet na het koppelen van de LG ThinQ - Complete skill in Alexa.. iemand hier wellicht al ervaring mee?

Dank alvast :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sh623661
Darker schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 10:00:
Heb de G1 inmiddels aan de muur hangen sinds gisteren, moet de kabels nog wel even wegfrezen in de muur :) Heb eigenlijk nog 2 prangende zaken/vragen waar ik tegenaan loop waar ik hoop dat jullie wellicht ervaring mee hebben:

1. Mijn Synology NAS wordt niet automatisch gedetecteerd door de LG, hiervoor op mijn Samsung Qled werkte het prima, iemand hier ervaring mee?
2. Amazon Alexa werkt relatief traag op de TV merkte ik ook zag ik dat je wel de TV kunt uitzetten met een commando maar het aanzetten van de TV in stand-by heb ik nog niet voor elkaar gekregen, ook niet na het koppelen van de LG ThinQ - Complete skill in Alexa.. iemand hier wellicht al ervaring mee?

Dank alvast :)
1. SMB instellingen op de Synology aanpassen? SMB1 nodig voor tv?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jaguar645
FitNiX schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 09:21:
[...]

Wat voor een beugel heb je/had je er al achter hangen? :)
Ik heb er een van Teufel :) Speciaal die gekocht omdat het mooi samengaat met de Teufel speakers die er zo omheen hangen:

Afbeeldingslocatie: https://magazine.teufelaudio.nl/wp-content/uploads/2017/03/vesa-wandbeugel-voor-tv-en-speakers.jpg
https://magazine.teufelau...ugel-voor-tv-en-speakers/

Erg blij mee tot op heden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darker
sh623661 schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 10:04:
[...]

1. SMB instellingen op de Synology aanpassen? SMB1 nodig voor tv?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/S8yCUZ9OrmXxA61Q7d5kIwfstCU=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/XJQsrroQSZNyB9ap8AlIWE0i.png?f=user_large

Volgens mij staat dat goed zo dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chelseamarre123
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 06:07
Ben geïnteresseerd om de LG C1 48" te kopen. Maar zou deze op een kast willen zetten. Echter vind ik nergens de breedte van de voet? Iemand die dit weet hoe breed die is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wren
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 08:26
Chelseamarre123 schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 10:19:
Ben geïnteresseerd om de LG C1 48" te kopen. Maar zou deze op een kast willen zetten. Echter vind ik nergens de breedte van de voet? Iemand die dit weet hoe breed die is.
De zoekfunctie is een mooi ding

[LG OLED] Ervaringen & Discussie

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sh623661
Darker schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 10:10:
[...]

[Afbeelding]

Volgens mij staat dat goed zo dan?
Bij maximum heb ik SMB3 staan, zou de LG SMB3 hebben?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Darker
sh623661 schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 10:47:
[...]

Bij maximum heb ik SMB3 staan, zou de LG SMB3 hebben?
Ik ga het direct proberen :) Thanks voor het checken!! _/-\o_

This did the trick! SMB3 dus voor LG OLED G1! 8)

[ Voor 9% gewijzigd door Darker op 06-05-2021 11:10 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• La1974
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 08:23

Ziggo 300 Mbit abo.

Bedraad vanuit switch:
PlayStation 300 Mbit
Macbook 275 mbit
G1 7 Mbit tot 25 Mbit

Wifi:
PlayStation 150-200
Macbook 200-250
G1 7 Mbit tot 25 Mbit

PlayStation 300 Mbit
Macbook 300 Mbit
G1 10mbit tot 35 Mbit

Ik heb deze adapter besteld. Specifiek deze schijnt te werken om bedraad gigabit lan op je tv te krijgen.

Krijg hem morgen binnen. Ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oban606
CyBeRSPiN schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 19:14:
@Oban606 ander kanaal op je wifi AP instellen? Wifi AP antenne iets anders richten?
Bedraad is bekend dat de verbinding slecht is.
Had ik ook geprobeerd . Maar gaat niet op m’n AP. Betreft Tp Link Deco M4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oban606
sh623661 schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 19:23:
[...]

Met de webbrowser van de G1. Dan ziggo speedtest.
Volgens LG moest ik speed tester uit de LG App Store gebruiken. Die app kwam gaf ook meerdere testen minder dan 10mbit en zelf minder dan 5mbit door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oban606
DON PAPA schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 09:25:
[...]

[Afbeelding]
En die doet dus 5 tot 10 Mbit hier.. zelfde uitslag als via webbrowser ziggo speedtest

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oban606
La1974 schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 11:09:
[...]

Ik heb deze adapter besteld. Specifiek deze schijnt te werken om bedraad gigabit lan op je tv te krijgen.

Krijg hem morgen binnen. Ben benieuwd.
Besteld. Thx , hopelijk werkt het dan wel. Laat nog wat weten als het aangesloten is hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 06:55
Ik heb nog even ziggogo getest hier op de CX in de browser, maar inderdaad dit werkt niet.
Dus ben wel benieuwd of er iemand is die het wel werkend heeft gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• belmonde
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 01:42
kneusteun schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 12:10:
Ik heb nog even ziggogo getest hier op de CX in de browser, maar inderdaad dit werkt niet.
Dus ben wel benieuwd of er iemand is die het wel werkend heeft gekregen.
Je bent wel bij Ziggo ? En je hebt een account ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
belmonde schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 15:26:
[...]

Je bent wel bij Ziggo ? En je hebt een account ?
haha ja ;) , ik kan de website openen en inloggen maar wanneer ik een programma/zender kies geeft hij een melding dat hij niet af kan spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyc
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 21:11
kneusteun schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 15:49:
[...]

haha ja ;) , ik kan de website openen en inloggen maar wanneer ik een programma/zender kies geeft hij een melding dat hij niet af kan spelen.
Hier ook even geprobeerd, en ik krijg in de browser op een G1 de melding dat video's niet afgespeeld kunnen worden omdat de browser volgens de Ziggo website in incognito-modus staat (wat niet het geval is).

Iemand enig idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
Phyc schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 15:55:
[...]

Hier ook even geprobeerd, en ik krijg in de browser op een G1 de melding dat video's niet afgespeeld kunnen worden omdat de browser volgens de Ziggo website in incognito-modus staat (wat niet het geval is).

Iemand enig idee?
Die krijg ik dan weer niet, maar misschien komt hier wel wat aan het licht, ik heb alles dichtgespijkerd en misschien dat ziggo graag je data wil in ruil voor televisie kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erniebert
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 19-06 23:33
Erniebert schreef op dinsdag 4 mei 2021 @ 22:57:
Weet iemand de exacte maat voor mij van de meegeleverde beugel, muurzijde, voor de GX Of G1 77 inch (al maakt dat laatste niet uit geloof ik). Ik kan het op internet niet vinden.
Iemand? :?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Timmet
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 21-09 06:30

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvrhrln
  • Laatst online: 25-11-2023
pff keuzes,
bij 55/65 inch neig ik 85% naar 64,
bij CX/GX/C1/G1 heb ik CX en C! al laten vallen, (wil strak tegen muur)
alleen origenele budget was tot ongeveer € 1500,-

is het verschil tussen GX en G1 de moeite waard?
en kan ik bij de G serie eerst uit met een kabelstrip op de muur voor de bekabeling onder de tv vandaag, of moet dat 100% in de muur gemonteurd zitten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deleon78
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 21:26
.

[ Voor 99% gewijzigd door Deleon78 op 26-07-2021 14:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaguar645
Nou mijn vreugde is van korte duur :'( :'(

Kreeg vanmiddag allemaal horizontale strepen/streepjes over het beeld heen dacht eerst handshake issue ofzo? tv uit en aan maar probleem bleef. Toen maar even de stekker eruit getrokken en naar een paar minuten weer terug gedrukt maar toen wilde de tv maar gewoon helemaal niet meer aan 😭

Gelijk gebeld en wordt zonder problemen omgeruild alleen balen is dat er geen voorraad meer is en dit een week of 2/3 kan duren😔

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erniebert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
@Jaguar645 dat is wel heel erg balen zeg! Hebben ze ander toestel voor in de tussentijd te leen ofzo?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Frappuccino
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 22:46
Erniebert schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 19:59:
[...]

Yup, maar hoe groot is dat ding? 8)7
Dan klik je op specs.

En reken je inches om naar mm.

[ Voor 8% gewijzigd door Frappuccino op 06-05-2021 20:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaguar645
@CyBeRSPiN Nee maar gelukkig was de oude tv nog niet opgehaald :P (verkocht aan een maatje van me die geen haast heeft gelukkig)

Hij zei wel eventueel via LG te kunnen repareren want wellicht dat ze direct een omruil deden maar hij had daar geen zekerheid over dus nouja dan wacht ik maar liever even

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erniebert
Frappuccino schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 20:17:
[...]

Dan klik je op specs.

En reken je inches om naar mm.
Pffffff, wat ontzettend suf, héél erg bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Jaguar645 schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 17:10:
Nou mijn vreugde is van korte duur :'( :'(

Kreeg vanmiddag allemaal horizontale strepen/streepjes over het beeld heen dacht eerst handshake issue ofzo? tv uit en aan maar probleem bleef. Toen maar even de stekker eruit getrokken en naar een paar minuten weer terug gedrukt maar toen wilde de tv maar gewoon helemaal niet meer aan 😭

Gelijk gebeld en wordt zonder problemen omgeruild alleen balen is dat er geen voorraad meer is en dit een week of 2/3 kan duren😔
Balen! :'(
Heb je de TV later nog eens aangezet?
Als deze niet aan gaat of kort daarna weer uitschakelt dan is het wellicht iets in de voeding.
Dit kan ter plaatse vrij snel opgelost worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaguar645
@HoppyF jazeker meerdere malen geprobeerd met verschillende intervals geen enkel leven in te krijgen. Was ook zoeken naar waar het knopje verstopt zat maar ook dat wilde niet werken. Nouja na het eten maar weer van de muur gehaald, terug in de doos gestopt, beugels omgeschroeft en oude tv opgehangen.

Alsof er niets verandertis (hoewel de grote doos in de kamer het eea verraad :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mradem
  • Laatst online: 21-03-2024
Ik zit een beetje te twijfelen tussen de Wallpaper serie van 2020 of de G1 van dit jaar in 65 inch. Ik verwacht beter geluid door de soundbar en het gewicht is wel een ding. De tv komt aan een gipsplaten muur te hangen en heb een iets geruststellender gevoel bij 9kg tov 30kg.
Vraag me af in hoeverre de beeldkwaliteit verschilt van elkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trackerfire
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 22:04

Trackerfire

BTC HODLER

mradem schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 09:15:
Ik zit een beetje te twijfelen tussen de Wallpaper serie van 2020 of de G1 van dit jaar in 65 inch. Ik verwacht beter geluid door de soundbar en het gewicht is wel een ding. De tv komt aan een gipsplaten muur te hangen en heb een iets geruststellender gevoel bij 9kg tov 30kg.
Beeldkwaliteit verschil zal nihil zijn. Het is vooral de vraag voor jezelf of de soundbar toegevoegde waarde heeft ;) gipsplaten moet geen probleem zijn vanwege de goede verdeling van 't gewicht 8)

Skoda Enyaq 80x FE | 2-kap '96, HR++(+) zonder na isolatie 160m2 vv beneden en radiatoren boven | Tado | 28 panelen 11.620Wp IQ7A 22 op NNO en 6 panelen op ZZW | Alblasserwaard | PV-output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mradem
Trackerfire schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 09:26:
[...]

Beeldkwaliteit verschil zal nihil zijn. Het is vooral de vraag voor jezelf of de soundbar toegevoegde waarde heeft ;) gipsplaten moet geen probleem zijn vanwege de goede verdeling van 't gewicht 8)
Ik heb geen HT set staan alleen stereo dus voor het kijken van tv vind ik een beetje redelijke sound wel fijn. Vraag me af of aan deze soundbar ook een losse subwoofer gekoppeld kan worden. Heb er nog 1 staan 😁.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruut88
  • Registratie: Mei 2009
  • Nu online
Hier heel tevreden over nieuwe C1 (65 inch), echter sinds gisteren ineens een gigantische coil whine uit omgeving van de voeding. Net via LG gemeld en video via whatsapp gestuurd (dat is tot nu toe wel prettige service). benieuwd hoe ze dit gaan afhandelen. Zie in het forum wel al wat mensen met dit probleem met 2020 versie, zijn er mensen met 2021 versie die dit nu ervaren?

[ Voor 3% gewijzigd door Ruut88 op 07-05-2021 11:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greetoz
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08:09
Ik heb nu een 55 inch C8. en een 110 inch projectiescherm. Ik ga verhuizen en zat te denken om deze 2 te vervangen door de 83 inch C1. Maar ik vroeg mij af of mensen ervaringen hebben met de hele grote OLEDs. En of er misschien iemand hier zoiets aan de muur heeft hangen en een fototje kan delen. (Een groot zwart vlak is natuurlijk wel een ding...).

[ Voor 3% gewijzigd door Greetoz op 07-05-2021 11:29 ]

https://printcraft3d.nl Protect your BMW! https://BimmerNotify.app

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pwh53
  • Laatst online: 18-07 11:49
mradem schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 09:15:
heb je speciale gipsplaat-pluggen voor,geluid vd w-serie valt tegen,de spk-8 set kan er ook niet op
beter een g1 + bv.deze pricewatch: LG DSN11RG Sound Bar AI ThinQ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
pwh53 schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 11:32:
[...]

heb je speciale gipsplaat-pluggen voor,geluid vd w-serie valt tegen,de spk-8 set kan er ook niet op
Als je dan toch bezig bent zou ik gewoon een gerenomeerd merk qua soundbar halen : Sonos Arc bijv.

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Basekid
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21-09 13:08
DennusB schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 11:34:
[...]

Als je dan toch bezig bent zou ik gewoon een gerenomeerd merk qua soundbar halen : Sonos Arc bijv.
De soundbars van Samsung en LQ krijgen vaak betere reviews dan die van Sonos. Ik zou dus niet blind gaan op bekendere geluidsmerken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mucuracat
  • Nu online
[...]

Sonos is goed in reclame en gehypet (imho) 8)
Als je al tv hebt zonder dts ondersteuning en je hebt films liggen met dts, dan kun je met sonos ook niet :)
Vind voor zo'n dure merk echt stom dat ze dts niet ondersteunen.

Sony W800i > HTC-TytnII > Samsung Omnia I900 > LG Optimus Black > HTC Desire > LG Nexus 4 > LG G2 > LG G4 > LG G5 > LG G6 (eu) > Oneplus 6 > Samsung s20+ > Pixel 7 Pro...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skynett
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 06:50
Gisteren de 77C1 geplaatst. Je moet zelf de voet er op zetten, en dat volgens mij ook netjes gedaan. Het scherm staat op een vlakke ondergrond maar het scherm is licht achterover gekanteld. Slechts enkele graden maar het is toch goed zichtbaar dat hij niet haaks staat. De voorganger 65c7 die vrijwel exact dezelfde constructie/behuizing heeft stond wel netjes haaks.

Herkennen ander 77C1 bezitters dit of heb ik toch iets niet goed gedaan? Hij is te groot om hem 'even' plat te leggen. Die 65" kon ik prima in mijn eentje hanteren, maar deze is daar echt te groot voor. Vandaar dat ik hier even check.

Hier moet alle shit staan die ik heb.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deleon78
.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mradem
pwh53 schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 11:32:
[...]

Oké jammer dat de sound tegenvalt. Kan ook niet zoveel reviews ervan vinden.

Maar als het dan toch de g1 wordt dan is de gx wellicht ook interessant gezien de prijs..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Matedeor
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 22:59
Skynett schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 11:59:
Gisteren de 77C1 geplaatst. Je moet zelf de voet er op zetten, en dat volgens mij ook netjes gedaan. Het scherm staat op een vlakke ondergrond maar het scherm is licht achterover gekanteld. Slechts enkele graden maar het is toch goed zichtbaar dat hij niet haaks staat. De voorganger 65c7 die vrijwel exact dezelfde constructie/behuizing heeft stond wel netjes haaks.

Herkennen ander 77C1 bezitters dit of heb ik toch iets niet goed gedaan? Hij is te groot om hem 'even' plat te leggen. Die 65" kon ik prima in mijn eentje hanteren, maar deze is daar echt te groot voor. Vandaar dat ik hier even check.
Die van mij (55 inch) heb ik maandag geplaatst, en heeft inderdaad hetzelfde.
Als zie je het bijna niet, al helemaal niet als je er recht voor zit.
Het scherm is trouwens ook niet volledig recht als je heel goed kijkt, maar ook dat valt niet op.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• bakacakes
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 12-06 16:01
Even een pluspuntje voor Smits Arnhem. Heb daar halverwege de maand April de 65" G1 gekocht voor het op zich toen laagste bedrag van €2399,- Hierbij had ik de belofte dat ik begin Mei een nieuwe factuur zou krijgen voor de LG cashback actie. Toen ik daarvoor woensdag een mailtje stuurde, werd ik gelijk gebeld en geïnformeerd hierover, dat het vanwege de administratieve drukte even wat langer duurde maar het de volgende dag zou komen.

Ik had hierbij terloops aangegeven dat ik via Tweakers berichten had gezien van anderen die hem bij hun voor €2250 hadden weten te kopen en dat ik het jammer vond dat ik daar net te vroeg voor was. Tot mijn verbazing gaf de verkoper/medewerker aan dat hij helaas niet mee kon gaan met die prijs korting voor mij, maar dat hij wel nog €100 kon zakken. En nu heb ik gister zowel de nieuwe factuur ontvangen, als €100 terug gestort op mijn rekening!

Wou dit toch even delen, want vind dit een uitermate nette actie van ze, wat ze ook best niet hadden hoeven doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pwh53
mradem schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 12:05:
[...]

Oké jammer dat de sound tegenvalt. Kan ook niet zoveel reviews ervan vinden.

Maar als het dan toch de g1 wordt dan is de gx wellicht ook interessant gezien de prijs..
kan ook,soundbar kan ook eventueel later

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Batsu
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 08-01-2022
mvrhrln schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 16:53:
pff keuzes,

en kan ik bij de G serie eerst uit met een kabelstrip op de muur voor de bekabeling onder de tv vandaag, of moet dat 100% in de muur gemonteurd zitten?
Ik heb ook zeer lang gewtijfeld. Ik heb de CX wel gehaald, omdat die enerzijds zeer lovende kritieken krijgt, en ook omdat die binnen budget viel. Ook deze kan je best strak tegen de muur zetten, maar inderdaad niet zo strak als de GX/G1. SUcces

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matedeor
mvrhrln schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 16:53:
pff keuzes,

Lastige keus inderdaad, vond ik ook!
De G1 serie is marginaal beter blijkt uit de tests. Iets betere helderheid en iets betere beeldkwaliteit. Maar het verschil is allemaal wel heel klein.

Ikzelf vond het de meerprijs niet waard, in de wetenschap de andere ook goed zijn, en het over 5 jaar weer allemaal veel beter is. Heb wel voor de c1 gekozen, omdat die met korting niet meer zo heel veel scheelde met de cx (en toch een beetje het gevoel van de nieuwere). Die dan nog wel binnen het budget viel dat ik in gedachte had.

Maar het is allemaal heel persoonlijk.
Puur rationeel zij de cx en gx waarschijnlijk de betere deals. Maar je moet vooral iets kopen waar je zelf het beste gevoel bij hebt. En ze zijn allemaal goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skynett
Deleon78 schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 12:03:
[...]

Is eerder voorbij gekomen en geconstateerd dat dit normaal is.
Matedeor schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 12:08:
[...]

Die van mij (55 inch) heb ik maandag geplaatst, en heeft inderdaad hetzelfde.
Als zie je het bijna niet, al helemaal niet als je er recht voor zit.
Het scherm is trouwens ook niet volledig recht als je heel goed kijkt, maar ook dat valt niet op.
Heren bedankt voor jullie reactie. Dat scheelt mij weer heel wat gedoe dat ik hem gewoon kan laten staan.

Nog wat anders, hadden jullie ook geen afdekklepje achterop om de gemonteerde voet in het toestel zelf af te dekken? De vorige had dat nog wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deleon78
.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matedeor
Skynett schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 13:06:
[...]

[...]

Heren bedankt voor jullie reactie. Dat scheelt mij weer heel wat gedoe dat ik hem gewoon kan laten staan.

Nog wat anders, hadden jullie ook geen afdekklepje achterop om de gemonteerde voet in het toestel zelf af te dekken? De vorige had dat nog wel.
Ja, die zat er bij mij wel bij inderdaad!
Klein klepje, om de bovenkant van de voet te kunnen afdekken. Zou ik dus nog even om vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skynett
Deleon78 schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 13:08:
[...]

Ik heb de g1 en kan je daar niet bij helpen, sorry. Ik meen wel iets gelezen te hebben over dat zo’n klep alleen bij de c-serie zou zitten, dus dan zou ik hem ook bij jou verwachten.
Spit de doos en piepschuim nog even goed door :p
Maar even doen dan, zo'n tv maakt van je huiskamer gelijk een slagveld als alles uitgepakt is. :+

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• stin00
  • Niet online
Hier nu ook sinds gisteren een pricewatch: LG G1 65" Zwart aan de muur hangen :D Het was even stoeien met de meegeleverde beugel, LG Levert echt idioot lange schroeven mee waardoor ik vrij diep in het beton moest boren.. maargoed, dat lukte wel aardig. Had alleen wat moeite met alle schroeven erin draaien, sommigen zijn niet helemaal volledig aangedraaid.. maar hij hangt stevig. Het valt me alleen wel op dat de bovenkant van de TV strak tegen de muur hangt maar de onderkant niet. Misschien moet ik nog wat even stoeien met het kabelmanagement achter TV.. er hangt ook een Chromecast achter, misschien dat dat wat problemen geeft met het 100% vlak hangen. De TV ophangen aan de beugel ging in één keer goed dankzij de meegeleverde plakkertjes, prima te doen met 2 man.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nWA3hvfXSB_TEi_wvyvfuJs86L0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lEaZbeMHJv6Jlv70jiRoaMkJ.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5cVw-36FSxLphOTxVfuMFreBVFA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FGVlcN5eGx6v4e8S6gsnoedm.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yHordSn5bf4qdoEEhoRpEtiMqyQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/eDpPjfEul4LlMvx2OJ0MbWXB.jpg?f=fotoalbum_large

Ik moet de kabels nog even wegwerken (kabelgootje?), de tv beter afstellen en er komt waarschijnlijk een Sonos ARC soundbar onder. Een sleuf in de muur vrezen ga ik niet aan beginnen in dit huis, misschien iets voor een toekomstige woning 8)

Al met al een leuke upgrade van m'n 55B6. Eigenlijk was de 77G1 ook wel mooi geweest, maar 65" is prima mee te leven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r0p
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 03-06 20:48

r0p

stin00 schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 13:28:
Hier nu ook sinds gisteren een pricewatch: LG G1 65" Zwart aan de muur hangen :D Het was even stoeien met de meegeleverde beugel, LG Levert echt idioot lange schroeven mee waardoor ik vrij diep in het beton moest boren.. maargoed, dat lukte wel aardig. Had alleen wat moeite met alle schroeven erin draaien, sommigen zijn niet helemaal volledig aangedraaid.. maar hij hangt stevig. Het valt me alleen wel op dat de bovenkant van de TV strak tegen de muur hangt maar de onderkant niet. Misschien moet ik nog wat even stoeien met het kabelmanagement achter TV.. er hangt ook een Chromecast achter, misschien dat dat wat problemen geeft met het 100% vlak hangen. De TV ophangen aan de beugel ging in één keer goed dankzij de meegeleverde plakkertjes, prima te doen met 2 man.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Ik moet de kabels nog even wegwerken (kabelgootje?), de tv beter afstellen en er komt waarschijnlijk een Sonos ARC soundbar onder. Een sleuf in de muur vrezen ga ik niet aan beginnen in dit huis, misschien iets voor een toekomstige woning 8)

Al met al een leuke upgrade van m'n 55B6. Eigenlijk was de 77G1 ook wel mooi geweest, maar 65" is prima mee te leven.
Waarom een Sonos soundbar? lijkt me een aardige downgrade mbt de setup die je nu hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
[...]

Beter gewoon een goede 5.1 setup met een AVR en fatsoenlijke speakers. Een soundbar is altijd een compromis wat ten koste gaat van het geluid.
Het grootste minpunt van de Arc vind ik dat je geen “multi channel stereo” kan kiezen om het stereo geluid ook op je rears te zetten. Bij tv kijken staat dit bij ons altijd aan, geluid veel beter te horen zonder dat de boel meteen heel hard gezet moet worden.

[ Voor 26% gewijzigd door CyBeRSPiN op 07-05-2021 13:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stin00
  • Niet online
r0p schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 13:32:
[...]
Waarom een Sonos soundbar? lijkt me een aardige downgrade mbt de setup die je nu hebt.
Ben inderdaad nog enigszins in twijfel. Qua geluid een (forse) downgrade, maar qua looks vind ik een soundbar wat beter passen in m'n woonkamer. Wilde mogelijk een Sonos ARC + 2 Sonos speakertjes naast de bank voor surround. Dat kan met de huidige versterker ook natuurlijk, maar qua kabels en bijpassende speakers zoeken wordt het een aardig gedoe. Ik moet er nog maar even over nadenken :) De huidige opstelling (3.1) is namelijk zeker niet verkeerd, vooral de center speaker zorgt voor zeer duidelijk stemgeluid bij series/films.

[ Voor 10% gewijzigd door stin00 op 07-05-2021 13:48 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rsport40
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 22:58
Het valt me alleen wel op dat de bovenkant van de TV strak tegen de muur hangt maar de onderkant niet.
Je bovenkant zit ook niet strak tegen de muur aan. Hij kan echt helemaal plat tegen de muur. Ik had in het begin ook iets ruimte aan de bovenkant, en bleek dat ik hem toch nog iets in de beugel moest drukken (met beleid in het midden, boven aan het scherm drukken).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stin00
  • Niet online
Rsport40 schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 13:50:
[...]
Je bovenkant zit ook niet strak tegen de muur aan. Hij kan echt helemaal plat tegen de muur. Ik had in het begin ook iets ruimte aan de bovenkant, en bleek dat ik hem toch nog iets in de beugel moest drukken (met beleid in het midden, boven aan het scherm drukken).
Ah ja dat hielp, thanks! De bovenkant hangt nu helemaal strak tegen de muur. De onderkant nog steeds niet volledig, heb het gevoel dat er een kabel of de chromecast voor problemen zorgt. Zal er vanavond nog eens mee stoeien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• OMD

OMD

Wij gebruiken een B&O soundbar onder de GX. Het kan misschien een downgrade zijn qua geluid ivm een 5.1 maar visueel is het velen malen aantrekkelijker en nog handiger in gebruikt ook (tov de meeste receivers etc.)

R7 5800X3D // Dark Rock rock 4 // MSI B450 Tomahawk Max // 32Gb Corsair Vengeance // BeQuiet Pure Base 500FX // MSI RTX3080 Suprim X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Batsu
Ik heb al eens gevraagd naar een goede muurbeugel voor de 65CX, maar heeft er iemand ervaring met een draaibare, die toch goed strak tegen de muur kan? Heb wel wat gevonden van merken die ik niet ken (teogegeven, ik ken enkel Vogels en HAMA), moet ik daarvan wegblijven? Ik heb ook niet zo heeeel veel zin om 200 euro voor een beugel neer te leggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• belmonde
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 01:42
stin00 schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 13:59:
[...]

Ah ja dat hielp, thanks! De bovenkant hangt nu helemaal strak tegen de muur. De onderkant nog steeds niet volledig, heb het gevoel dat er een kabel of de chromecast voor problemen zorgt. Zal er vanavond nog eens mee stoeien.
Ik zag een review van de "Installer" op youtube en die vond de beugel ook niet "je van het" Omdat het een kleine beugel is t.o.v. de tv.. En de plaatsing van de 'beugel" alleen aan de bovenkant de tv enorm "bottom heavy" maakt. En het heeft selchts 2 bevestigingspunten,.. waar normale vesa beugels op 4 plaatsen bevestigt wordt.
Hij betwijfeld de beugel nog ernstiger bij een 77 inch..
zie video,. start bij de bevestiging..
YouTube: LG G1 Gallery EVO OLED TV - Practically Speaking :(

Acties:
  • +1 Henk 'm!
stin00 schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 13:47:
[...]

Ben inderdaad nog enigszins in twijfel. Qua geluid een (forse) downgrade, maar qua looks vind ik een soundbar wat beter passen in m'n woonkamer. Wilde mogelijk een Sonos ARC + 2 Sonos speakertjes naast de bank voor surround. Dat kan met de huidige versterker ook natuurlijk, maar qua kabels en bijpassende speakers zoeken wordt het een aardig gedoe. Ik moet er nog maar even over nadenken :) De huidige opstelling (3.1) is namelijk zeker niet verkeerd, vooral de center speaker zorgt voor zeer duidelijk stemgeluid bij series/films.
Mijn advies: gewoon je bestaande luidsprekers gebruiken.
Sonos is geen upgrade en kost je bovendien veel te veel geld in verhouding wat je ervoor terug krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deleon78
.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• OMD

OMD

HoppyF schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 14:54:
[...]

Mijn advies: gewoon je bestaande luidsprekers gebruiken.
Sonos is geen upgrade en kost je bovendien veel te veel geld in verhouding wat je ervoor terug krijgt.
Waarom moet iets een upgrade zijn qua geluid? Een upgrade op esthetisch vlak kan net zo belangrijk zijn voor sommige mensen ;)

Gemak kost geld... Dat bied Sonos en daar kan geen losse installatie aan tippen (kabels etc meegerekend) hoe je het ook verdigd. Ik zal zelf nooit Sonos kopen omdat ik Sonos het geluid zonder subwoofer niet waardig vind en met sub wordt het een nogal prijzig apparaat en komt in de vaarwateren van andere merken die beter zijn (in mijn ogen)

En ik heb echt wel een beetje ervaring met geluid. Altijd enorme enthousiasteling geweest op het gebied van geluid met dito spullen (Martin Logan, Elac, Naim, Neat, Vincent, NAD, Emotiva etc etc)

[ Voor 11% gewijzigd door OMD op 07-05-2021 15:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
OMD schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 15:02:
[...]

Waarom moet iets een upgrade zijn qua geluid? Een upgrade op esthetisch vlak kan net zo belangrijk zijn voor sommige mensen ;)

Gemak kost geld... Dat bied Sonos en daar kan geen losse installatie aan tippen (kabels etc meegerekend) hoe je het ook verdigd. Ik zal zelf nooit Sonos kopen omdat ik Sonos het geluid zonder subwoofer niet waardig vind en met sub wordt het een nogal prijzig apparaat en komt in de vaarwateren van andere merken die beter zijn (in mijn ogen)

En ik heb echt wel een beetje ervaring met geluid. Altijd enorme enthousiasteling geweest op het gebied van geluid met dito spullen (Martin Logan, Elac, Naim, Neat, Vincent, NAD, Emotiva etc etc)
Dit is een OLED topic geen geluid maar regelmatig komen de soundbars hier voorbij.
Sonos is geen hoogvlieger maar dat zul je zelf ook wel weten gezien de merken die je opnoemt.
Kabeltjes trekken is éénmalig en kost echt niet zoveel moeite.
Een app om alles te bedienen is leuk maar geen noodzaak.
Een dikke subwoofer is ook geen noodzaak.
Het is dus maar net wat je budget is en wat je nodig denkt te hebben.
Geluid is bij TV’s toch al een ondergeschoven kindje.
Welke aanbieder levert lossless audio? Geen!
Streaming Netflix met lossless? Vergeet het maar.
Bandbreedte hoeft geen limiet te zijn bij audio.
Ach, misschien gaan we het ooit nog meemaken, TV mèt goed geluid.
Lossless hoeft niet eens altijd gecomprimeerd audio met de juiste kwaliteit mag ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mucuracat
  • Nu online
HoppyF schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 15:32:
[...]

Dit is een OLED topic geen geluid maar regelmatig komen de soundbars hier voorbij.
Sonos is geen hoogvlieger maar dat zul je zelf ook wel weten gezien de merken die je opnoemt.
Lossless hoeft niet eens altijd gecomprimeerd audio met de juiste kwaliteit mag ook.
Ben nieuwsgierig naar WISA oplossingen, maar veel keuze heb je nog niet. Helemaal niet in NL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Batsu
HoppyF schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 15:32:
[...]

Tja het kan toch gevraagd worden? Geluid hoort nu eenmaal bij een TV en is een integraal onderdeel van de beleving. Zelf vind ik het geluid van mijn nieuwe CX een vooruitgang ten opzicht van mijn oude TV, maar toch overweeg ik een soundbar. En dat hoeft geen dikke dure te zijn. Ik weet dat hij niet kan winnen van een goede 5.1 of hoger setup, maar dat neem ik voor lief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pwh53

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

het kan ook de muur zelf zijn.
ps.folie zit er ook nog op

Acties:
  • 0 Henk 'm!
mucuracat schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 15:34:
[...]

Ben nieuwsgierig naar WISA oplossingen, maar veel keuze heb je nog niet. Helemaal niet in NL.
LG ondersteunt WiSA maar helaas is er nog niet veel aanbod.
Zo komt het ook niet van de grond.
WiSA neemt wel veel kabel zooi weg dus mensen die geen zin hebben om door de kamer kabels te trekken zou je met een goede WiSA set kunnen helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N-Freak
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 22:41
Sinds kort eigenaar van een mooie 65 inch G1. Prachtig beeld, merk wel dat ik wat kleine uitdagingen heb/zaken mis (of ze simpelweg niet kan vinden).
  • Om gebruik te maken van de lichtsensor moet je energiebesparing op automatisch zetten, dit kan helaas niet per input en is daarmee een TV brede instelling. Helaas maakt energiebesparing overdag de TV net te donker. De keuze zit zo diep verstopt in het menu dat hem 'even snel' aanzetten ook niet aan de orde is.
  • De game optimizer modus in SDR heeft geen mogelijkheid om de peak brightness op hoog te zetten, in een lichte kamer is dit echt een gemis.
  • De magic remote hakkelt, hapert en reageert met regelmaat niet, ook opnieuw koppelen werkt niet.
Iemand ervaring met één of meer van deze punten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koning-Admiraal
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 02-08-2021

Koning-Admiraal

De commandant!

Wat was trouwens vorig jaar de laagste prijspunt met de LG GX in 65 inch. Volgens mij was dat €1700-1800. Iemand die het weet. Prijswatch klopt ook niet (zonder cashback).

Set your goals high, and don't stop till you get there.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deleon78
.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
Koning-Admiraal schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 17:31:
Wat was trouwens vorig jaar de laagste prijspunt met de LG GX in 65 inch. Volgens mij was dat €1700-1800. Iemand die het weet. Prijswatch klopt ook niet (zonder cashback).
Moet je even graven in de diverse prijstopics uit de reeks.

[ Voor 10% gewijzigd door CyBeRSPiN op 07-05-2021 17:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koning-Admiraal

Koning-Admiraal

De commandant!

CyBeRSPiN schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 17:38:
[...]

Moet je even graven in de diverse prijstopics uit de reeks.
Daarom is het ook een vraag voor de mensen die het wel weten.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
Koning-Admiraal schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 17:39:
[...]

Daarom is het ook een vraag voor de mensen die het wel weten.
Dus je hebt zelf geen zin om even een zoektochtje in die 3-4 topics te maken? -O-
Beetje inzet tonen mag wel hier.

[ Voor 5% gewijzigd door CyBeRSPiN op 07-05-2021 17:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koning-Admiraal

Koning-Admiraal

De commandant!

CyBeRSPiN schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 17:40:
[...]

Dus je hebt zelf geen zin om even een zoektochtje in die 3-4 topics te maken? -O-
Net of 3-4 topics met honderden berichten even te doen is. Tenzij je het voorgekauwde, herhalende vraagstukken, die al tientallen keren in dit topic besproken is, verder wilt bespreken. Maar goed, zal daar er later naar kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
N-Freak schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 17:31:
Sinds kort eigenaar van een mooie 65 inch G1. Prachtig beeld, merk wel dat ik wat kleine uitdagingen heb/zaken mis (of ze simpelweg niet kan vinden).
  • Om gebruik te maken van de lichtsensor moet je energiebesparing op automatisch zetten, dit kan helaas niet per input en is daarmee een TV brede instelling. Helaas maakt energiebesparing overdag de TV net te donker. De keuze zit zo diep verstopt in het menu dat hem 'even snel' aanzetten ook niet aan de orde is.
  • De game optimizer modus in SDR heeft geen mogelijkheid om de peak brightness op hoog te zetten, in een lichte kamer is dit echt een gemis.
  • De magic remote hakkelt, hapert en reageert met regelmaat niet, ook opnieuw koppelen werkt niet.
Iemand ervaring met één of meer van deze punten?
De energiebesparingstand (Eco mode) moet uitzetten, is hier al vaak genoemd.
De OLED’s zijn al zuinig dus wat dat betreft hoef je je niet druk te maken.
Magic remote: heb je de batterijen al vervangen?
Door vage redenen zijn de meegeleverde batterijen niet altijd vol en betrouwbaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
Koning-Admiraal schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 17:42:
[...]

Net of 3-4 topics met honderden berichten even te doen is. Tenzij je het voorgekauwde, herhalende vraagstukken, die al tientallen keren in dit topic besproken is, verder wilt bespreken. Maar goed, zal daar er later naar kijken.
Nou hier dan: Danger.Mouse in "OLED Televisies aanbiedingen- & kortingscodetopic"
2 minuten werk, 2x gezocht op "65 gx" in de laatste twee topics..

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De absoluut laagste (niet geadverteerde) prijs zul je alleen met onderhandelen met de diverse winkels/webshop vinden. Vandaar ook het prijstopic.
Per dag verschillen de resultaten.
De Pricewatch is in deze niet nuttig.
Je hebt verder nu ook weinig aan deze informatie want het boeit weinig als een GX vorig jaar €1799 of €1604 was.
Het huidige prijspeil vergelijken met een G1 heeft ook geen zin.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• andries98
belmonde schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 14:49:
[...]

Ik zag een review van de "Installer" op youtube en die vond de beugel ook niet "je van het" Omdat het een kleine beugel is t.o.v. de tv.. En de plaatsing van de 'beugel" alleen aan de bovenkant de tv enorm "bottom heavy" maakt. En het heeft selchts 2 bevestigingspunten,.. waar normale vesa beugels op 4 plaatsen bevestigt wordt.
Hij betwijfeld de beugel nog ernstiger bij een 77 inch..
zie video,. start bij de bevestiging..
YouTube: LG G1 Gallery EVO OLED TV - Practically Speaking :(
Haha, LG heeft echt wel gerekend aan hun beugel hoor, ze draaien immers op voor de kosten als het niet werkt. Veel mensen hebben echt geen idee hoe verschrikkelijk sterk staal is mits goed ontworpen. Ik heb zelf 77gx en 0 problemen met beugel zelf. Ik zou me eerder druk maken om je muur/ juiste schroeven.
Voor de natuurkundige onder ons:
De tv (77") weegt ruim 40kg. Je trekt de tv ongeveer even ver als de schroeven qua hoogte uit elkaar zitten. Dit betekend dat je naast de schuif van 5kg (40kg / 8 schroeven) ook aan de bovenste 4 bouten het gewicht van de tv trekt tijdens installatie (= 40 kg / 4 schroeven =10 kg). Dit is niet zoveel voor een betonnen wand, zeker niet met de bouten/pluggen die lg levert. Maar voor een gipswandje is dit wel veel! Standaard plastic holle wand pluggen hebben een max draagvermogen van 7-11kg , echter is er ook schuif en is het vermogen afhankelijk van de gipsplaat(dikte)(ja er zijn ook sterkere maar er wordt erg vaak gesjoemeld met die getallen, bijv puur trek of alleen plugsterkte en dan gaat gipsplaat kapot door lokale krachten).
Ik zou dan ook altijd aanraden te zorgen dat (een aantal) van de bovenste bouten in een riggel/houten balk achter het gips zitten bij dit soort gewichten (boven 25kg)(of een grote/sterke achterplaat die de kracht kan spreiden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raimond23
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 21-05-2021
Wat ik zo weet was de Oled65gx op 1 maart even 1.584 (verkoopprijs 1.784 - 200 cashback).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raimond23
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 21-05-2021
Raimond23 schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 19:11:
[...]

Wat ik zo weet was de Oled65gx op 1 maart even 1.584 (verkoopprijs 1.784 - 200 cashback).
Bij Mediamarkt was dat toen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Koning-Admiraal

Koning-Admiraal

De commandant!

Raimond23 schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 19:11:
[...]

Dat is zeker een mooie prijsstelling. Geld staat al apart voor de LG G1. Maar zal nog een aantal maanden duren voordat ik er één aanschaf. Wachten op de beste deals (vooral) ;).

Pagina: 1 ... 389 ... 568 Laatste

Let op:
Indien je vragen hebt over inbranden bij OLED televisies, gebruik dan eerst even de zoekfunctie. Dit onderwerp is namelijk al regelmatig uitgebreid besproken.
Zie ook D vd V in "[LG OLED] Ervaringen & Discussie" Datzelfde geldt voor vragen over stekkers.

🔍 Inbranden: [LG OLED] Ervaringen & Discussie
🔎 Stekkers: [LG OLED] Ervaringen & Discussie

Goede aanbieding gezien of nodig? Check OLED Televisies aanbiedingen- & kortingscodetopic
Vragen/opmerkingen over de LG Cashback Actie? Daarvoor kan je terecht in [LG OLED] cashback topic

Discussies over welke (HDMI)-kabels te gebruiken kan in Zilveren HIFI-kabels gesmeed door elfen bij maanlicht #6.