• t0mmiiiii
  • Registratie: oktober 2007
  • Laatst online: 20-09 21:32
Denk ik zonet even te gaan genieten van mijn 2 maanden oude G1 55 inch, druk ik op de knop om naar de ps5 input te gaan: beeld uit. En telkens probeert de tv aan te gaan als de stekker erin zit: rood lampje knippert met een frequentie van 2 seconden. En je hoort het geluid van een voeding oid die aanspringt, en dan weer uitgaat.

Erg jammer, nu net de LG klantenservice dicht is voor het hele weekend en mijn vrouw en ik uitkeken naar F1 in 4k. Morgen maar naar de winkel bellen, hopen dat ze snel wat kunnen doen.

• ion
  • Registratie: augustus 2011
  • Niet online
55C1 komt vandaag binnen, verwacht weinig verbetering ten opzichte van 55C7, behalve op het gaming gebied.

• D.I.N.G
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 21-09 15:11
Ik ben sinds gisteren de eigenaar van een LG OLED65C16LA en het beeld is geweldig.

Nu wil ik de TV aansluiten op een versterker met een spdif kabel maar de kabel lijkt er niet ver genoeg in te gaan en ik krijg geen geluid. Ik heb een beetje kracht gezet en ik voel het moederbord al bewegen dus ik durf niet nog meer kracht te zetten.

De aansluiting lijkt anders dan ik gewend was maar op internet lees ik dat het wel gewoon zou moeten passen en werken.
https://tweakers.net/i/WF...73910.jpeg?f=imagegallery

De versterker en kabel heb ik al jaren en voor zekerheid heb ik de kabel getest door deze aan te sluiten op mijn ps4 en daar krijg ik meteen audio. De versterker ondersteunt helaas geen HDMI ARC.

Heeft iemand soortgelijke ervaringen en/of tips wat ik kan proberen?

• Goofy1978
  • Registratie: december 2008
  • Laatst online: 23:44
D.I.N.G schreef op zaterdag 4 september 2021 @ 10:45:
Ik ben sinds gisteren de eigenaar van een LG OLED65C16LA en het beeld is geweldig.

Nu wil ik de TV aansluiten op een versterker met een spdif kabel maar de kabel lijkt er niet ver genoeg in te gaan en ik krijg geen geluid. Ik heb een beetje kracht gezet en ik voel het moederbord al bewegen dus ik durf niet nog meer kracht te zetten.

De aansluiting lijkt anders dan ik gewend was maar op internet lees ik dat het wel gewoon zou moeten passen en werken.
https://tweakers.net/i/WF...73910.jpeg?f=imagegallery

De versterker en kabel heb ik al jaren en voor zekerheid heb ik de kabel getest door deze aan te sluiten op mijn ps4 en daar krijg ik meteen audio. De versterker ondersteunt helaas geen HDMI ARC.

Heeft iemand soortgelijke ervaringen en/of tips wat ik kan proberen?
Dit lijkt me gewoon een optische uitgang waar je de kabel op 4 manieren in kan steken.
Normaal kan dat maar op 1 manier ivm de inkeping, dus gewoon wat door duwen lijkt me.
Als het met brute kracht niet lukt gebruik je er te weinig van :P
ion schreef op zaterdag 4 september 2021 @ 10:29:
55C1 komt vandaag binnen, verwacht weinig verbetering ten opzichte van 55C7, behalve op het gaming gebied.
Waarom heb je dan een nieuwe gekocht? :?
Maar eerlijk gezegd verwacht ik juist wel dat je het verschil gaat zien tov een C7.
Denk dat je er wel blij mee zult zijn.
Nou ja, misschien alleen niet met de nieuwe menu lay-out.

Wie altijd met de kudde meegaat, zal regelmatig door de stront van een ander lopen!

Goofy1978 schreef op zaterdag 4 september 2021 @ 11:02:
[...]

Dit lijkt me gewoon een optische uitgang waar je de kabel op 4 manieren in kan steken.
Normaal kan dat maar op 1 manier ivm de inkeping, dus gewoon wat door duwen lijkt me.
Optisch kabeltje moet gewoon zonder kracht in te pluggen zijn.
Zo niet zit er wat verkeerd.

Wie altijd met de kudde meegaat, zal regelmatig door de stront van een ander lopen!

t0mmiiiii schreef op vrijdag 3 september 2021 @ 22:07:
Denk ik zonet even te gaan genieten van mijn 2 maanden oude G1 55 inch, druk ik op de knop om naar de ps5 input te gaan: beeld uit. En telkens probeert de tv aan te gaan als de stekker erin zit: rood lampje knippert met een frequentie van 2 seconden. En je hoort het geluid van een voeding oid die aanspringt, en dan weer uitgaat.

Erg jammer, nu net de LG klantenservice dicht is voor het hele weekend en mijn vrouw en ik uitkeken naar F1 in 4k. Morgen maar naar de winkel bellen, hopen dat ze snel wat kunnen doen.
Balen!
Lijkt inderdaad wel een defecte voeding te zijn.
Helaas zit je dan even zonder.
Hopelijk heb je je oude TV nog.

• ion
  • Niet online
HoppyF schreef op zaterdag 4 september 2021 @ 11:36:
[...]

Waarom heb je dan een nieuwe gekocht? :?
Maar eerlijk gezegd verwacht ik juist wel dat je het verschil gaat zien tov een C7.
Denk dat je er wel blij mee zult zijn.
Nou ja, misschien alleen niet met de nieuwe menu lay-out.
Alleen vanwege HDMI 2.1. Op beeld kwaliteit ga ik in ieder geval niet op vooruit.

• D.I.N.G
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 21-09 15:11
Goofy1978 schreef op zaterdag 4 september 2021 @ 11:02:
[...]

HoppyF schreef op zaterdag 4 september 2021 @ 11:37:
[...]

Optisch kabeltje moet gewoon zonder kracht in te pluggen zijn.
Zo niet zit er wat verkeerd.
Ik was al bang dat meer kracht zetten de enigste oplossing was of een andere kabel kopen.

Toen bedacht ik me net dat ik het nog niet had geprobeerd met de andere uiteinde dus meteen geprobeerd en die gaat er meteen gemakkelijk in :*). Aan de versterker kant lijkt de kabel iets losser te zitten dus ik vermoed dat het buisje op het einde iets groter is.

Allebei bedankt voor het meedenken.

• Millert
  • Registratie: februari 2009
  • Laatst online: 22:32
ion schreef op zaterdag 4 september 2021 @ 12:24:
[...]

Alleen vanwege HDMI 2.1. Op beeld kwaliteit ga ik in ieder geval niet op vooruit.
Inderdaad :o , ik was ook in de veronderstelling dat er jaarlijks vooruitgang was geboekt. Valt tegen zo te zien.
https://www.rtings.com/tv...1?usage=11&threshold=0.10

• Geronimous
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 00:29

Geronimous

Moderator Spielerij
Rivanov schreef op woensdag 1 september 2021 @ 18:21:
[...]

PiP werkt perfect met AirPlay 2 vanaf de iPhone op mijn 65CX.
Afgelopen weekend nog gedaan. ;)

F1TV streamen vanaf m'n iPhone / iPad naar de CX en via de Blauwe Button op de AB de PiP geactiveerd met op de achtergrond Ziggo Sport vanaf m'n Next Box.

[Afbeelding]

Werkt echt ge-ni-aal! Je kunt zelfs de audio real-time switchen tussen de PiP bron en de normale TV content. Ook kun je formaat aanpassen en de positie van de PiP.
Eens mee lopen spelen. Airplay werkt prima inderdaad. Toch jammer dat er geen algemene PiP is voor andere HDMI bronnen bijv. Als de overlayfunctie erin zit, waarom dan beperken?

Dit biedt iig wat opties idd. Heb wel gemerkt dat als je bepaalde videoapsp als YouTube gebruikt, PiP streamen niet meer werkt...
ion schreef op zaterdag 4 september 2021 @ 12:24:
[...]

Inderdaad, groot verschil is HDMI 2.1.
Toch verwacht ik dat je een betere beeldkwaliteit gaat ervaren tov je C7.
Het paneel is beter plus de beeldverwerking.

Het verschil is uiteraard niet zo groot dan je ziet als je van een LCD naar een OLED overstapt.

• Isengrim
  • Registratie: februari 2004
  • Laatst online: 00:14
Net een 55 inch C1 besteld. Wordt maandag geleverd. Kom van een 42 inch LG led tv uit 2013. Ben heel benieuwd naar het verschil

• ion
  • Niet online
Millert schreef op zaterdag 4 september 2021 @ 13:08:
[...]

Inderdaad :o , ik was ook in de veronderstelling dat er jaarlijks vooruitgang was geboekt. Valt tegen zo te zien.
https://www.rtings.com/tv...1?usage=11&threshold=0.10
Jup, sommige dingen zijn zelfs slechter :+ Geen usb 3.0, lagere nits.

• Brad Pitt
  • Registratie: oktober 2005
  • Laatst online: 21-09 06:05
Vooral geen DTS vind ik persoonlijk erg matig, dacht Plex te gaan draaien op de LG (aangezien deze tv een stuk vlotter werkt dan de Philips OLED hiervoor) maar hiervoor zal de Shield toch wederom gebruikt moeten gaan worden.
Op zich geen ramp, apparaatje wordt toch dagelijks gebruikt voor reclamevrije (en helaas HDR-loze) filmpjes. Maar toch, blijf het bijzonder primitief vinden.

Nickname does not reflect reality

Voor de liefhebbers van de A1 48 of 55 inch.
Er loopt nu een nieuwe cashback actie met. €150 retour.
Zie verder dit topic.
HoppyF in "[LG OLED] Cashback - Ervaringen & Discussie"

• ion
  • Niet online
Brad Pitt schreef op zaterdag 4 september 2021 @ 21:45:
Vooral geen DTS vind ik persoonlijk erg matig, dacht Plex te gaan draaien op de LG (aangezien deze tv een stuk vlotter werkt dan de Philips OLED hiervoor) maar hiervoor zal de Shield toch wederom gebruikt moeten gaan worden.
Op zich geen ramp, apparaatje wordt toch dagelijks gebruikt voor reclamevrije (en helaas HDR-loze) filmpjes. Maar toch, blijf het bijzonder primitief vinden.
Ook dat nog inderdaad :'( Jammer dat er zoveel is ingeleverd op features. Maar goed mijn nieuwe soundbar die nog moet komen support ook geen DTS, dus zoveel zal ik het nog niet merken.

• FeaR
  • Registratie: maart 2007
  • Laatst online: 04:59

FeaR

ModeratoR Consumentenelektronica

In GoT we trust

ion schreef op zaterdag 4 september 2021 @ 23:25:
[...]
Ook dat nog inderdaad :'( Jammer dat er zoveel is ingeleverd op features. Maar goed mijn nieuwe soundbar die nog moet komen support ook geen DTS, dus zoveel zal ik het nog niet merken.
Ik praat de keuze van LG niet goed maar ik begrijp het ergens wel. Gros van de gemiddelde consument kijkt naar streamingsdiensten die überhaupt geen DTS gebruiken. Indien men een externe sound setup heeft staan is dat veelal weer een sound bar die ook geen DTS ondersteunt. Zet je alles onder elkaar is het missen van DTS voor meer mensen geen gemis dan wel.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• JT
  • Registratie: november 2000
  • Laatst online: 21-09 17:14

JT

VETAK y0

Ik kijk nu naar een LG OLED maar lees dat wat je kunt doen met het OS erg beperkt is als je de voorwaarden niet accepteert. Hier lees ik na zoeken weer dat daar een gradatie in is. Hoe erg zijn de limitaties als je niks accepteert? En is er ook nog een instelling waarbij je qua privacy niet teveel weggeeft maar wel het meeste kan gebruiken ofzo?

• CyBeRSPiN
  • Registratie: februari 2001
  • Laatst online: 01:10
@JT heb slechts 2 van de 5 geaccepteerd en OS bevalt prima. Heb het volgende niet en ik mis er niks aan:
  • spraakgegevens
  • op interesse gebaseerde advertenties
  • Live Plus Service

• mhulsie
  • Registratie: augustus 2012
  • Laatst online: 17-09 11:53
Goedemorgen, op AVForums is vermeld dat het momenteel mogelijk is om op onder andere een C8 een downgrade uit te voeren naar oudere firmware. Er zijn in de post 2 links geplaatst naar firmware downloads. Is er hier iemand die nog een oud EU USB C8 filmware bestand heeft? (v3.x.x , v.4.10.x voor de black crush)

Bron: https://www.avforums.com/...97/page-636#post-29598721

• Tweakriez
  • Registratie: april 2013
  • Laatst online: 18:22

Tweakriez

-->Interessante tekst<--

Goedendag,

Ik wil graag mijn 55C9 ophangen maar ben benieuwd of ik gewoon een Vogels 3305 kan gebruiken zonder risico voor de tv/wand. De wand zelf is geen buitenmuur zeg maar dus bij kloppen ook niet zo solide klinkend als deze muren. Helaas kon de verhuurde niet vertellen welk materiaal er gebruikt is voor deze wand. Het is een woning uit 1995 mocht dat nog iets zeggen. Met deze muur kan ik in ieder geval wel een gat boren zonder boorhamer in tegenstelling tot de andere muur.

Ik ben benieuwd of ik iets speciaals nodig heb bij het ophangen oid.

Lang verhaal, lekker duidelijk natuurlijk... Ik heb een foto van beide kanten bijgevoegd.

Toevoeging:

Heb ondertussen een gaatje geboord. Dit kon vrij makkelijk met een gewone 12v boormachine dus vrij zachte muur. Er komt een wit poeder uit. Ik denk dat dit dan gasbeton moet zijn?

[Voor 25% gewijzigd door Tweakriez op 06-09-2021 11:44]

-->Interessante tekst<--

• BarôZZa
  • Registratie: januari 2003
  • Laatst online: 22:23
HoppyF schreef op zaterdag 4 september 2021 @ 22:23:
Voor de liefhebbers van de A1 48 of 55 inch.
Er loopt nu een nieuwe cashback actie met. €150 retour.
Zie verder dit topic.
HoppyF in "[LG OLED] Cashback - Ervaringen & Discussie"
Mooie actie, dan heb je een OLED voor zo'n 650 euro, dat zijn LCD prijzen.

Heb hem zelf een paar maanden geleden gekocht voor 1000(A1 48"). Bevalt prima.

• Tricto
  • Registratie: december 2012
  • Laatst online: 16-09 21:54
Tweakriez schreef op maandag 6 september 2021 @ 10:48:
Goedendag,

Ik wil graag mijn 55C9 ophangen maar ben benieuwd of ik gewoon een Vogels 3305 kan gebruiken zonder risico voor de tv/wand. De wand zelf is geen buitenmuur zeg maar dus bij kloppen ook niet zo solide klinkend als deze muren. Helaas kon de verhuurde niet vertellen welk materiaal er gebruikt is voor deze wand. Het is een woning uit 1995 mocht dat nog iets zeggen. Met deze muur kan ik in ieder geval wel een gat boren zonder boorhamer in tegenstelling tot de andere muur.

Lang verhaal, lekker duidelijk natuurlijk... Ik heb een foto van beide kanten bijgevoegd.

[Afbeelding][Afbeelding]

Toevoeging:

Heb ondertussen een gaatje geboord. Dit kon vrij makkelijk met een gewone 12v boormachine dus vrij zachte muur. Er komt een wit poeder uit. Ik denk dat dit dan gasbeton moet zijn?

[Afbeelding][Afbeelding]
Lijkt me geen probleem, wel een ding is om rekening mee te houden. Dat de beugel die jij wilt gebruiken niet erg fraai is i.c.m. een oled tv. De tv is aan de onderkant dik, en aan de bovenkant erg dun. Hier loopt de beugel echter nog steeds door. De Wall Thin 405 (welke ik ook gebruik) is dan echt een stuk mooier.

• sjaak88
  • Registratie: augustus 2004
  • Laatst online: 21:46
BarôZZa schreef op maandag 6 september 2021 @ 10:54:
[...]

Mooie actie, dan heb je een OLED voor zo'n 650 euro, dat zijn LCD prijzen.

Heb hem zelf een paar maanden geleden gekocht voor 1000(A1 48"). Bevalt prima.
Ik twijfel zelf nog of ik de A1 ga aanschaffen of toch een C1.
De 120hz functie is natuurlijk fijn maar is dat echt de 400 a 500 euro extra waard? Content dat ik gebruik voor 120hz is miniem.

Nu weet ik dat de A1 met onder andere HDR een stuk minder fel kan dan de C1.

Nu kijk ik bijna altijd in een donkere ruimte tv. Voor minder dan 650 euro een OLED kopen is natuurlijk super goedkoop maar is het misschien toch beter om door te sparen voor een C1?

• MikeyMan
  • Registratie: februari 2003
  • Laatst online: 23:00

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Tweakriez schreef op maandag 6 september 2021 @ 10:48:
Goedendag,

[Afbeelding][Afbeelding]

Toevoeging:

[Afbeelding][Afbeelding]
Lijkt me gewoon gips. Blok danwel platen.

• Locolau
  • Registratie: juli 2016
  • Laatst online: 23:14
Nu met de nieuwe cashback actie bij de LG OLED A1 leek mij die wel leuk gezien de mooie instapprijs.

Wat zijn eigenlijk de grootste verschillen behalve HDMI 2.1 en 2.0. 2.1 is meer toekomst gericht, begreep ik. Nu is er nog niet veel 8K, maar dat komt vast wel?
De hogere refresh rate heb ik niet nodig, ik speel eigenlijk alleen maar Nintendo Switch spellen of kijk wat tv / streaming.

Jammer dat er geen reviews zijn van de A1 of vergelijking van de A1 en C1

• Dodanh
  • Registratie: september 2015
  • Laatst online: 08-09 07:10
Locolau schreef op maandag 6 september 2021 @ 13:33:
Nu met de nieuwe cashback actie bij de LG OLED A1 leek mij die wel leuk gezien de mooie instapprijs.

Wat zijn eigenlijk de grootste verschillen behalve HDMI 2.1 en 2.0. 2.1 is meer toekomst gericht, begreep ik. Nu is er nog niet veel 8K, maar dat komt vast wel?
De hogere refresh rate heb ik niet nodig, ik speel eigenlijk alleen maar Nintendo Switch spellen of kijk wat tv / streaming.

YouTube: LG C1 OLED vs LG A1 OLED TV Review (2021) – Is It Worth the Extra Mo...

Hierbij vergelijking tussen de A1 en C1

• Tweakriez

Tweakriez

-->Interessante tekst<--

MikeyMan schreef op maandag 6 september 2021 @ 13:11:
[...]

Lijkt me gewoon gips. Blok danwel platen.
Daar moet ik dus wel even speciale schroeven en pluggen voor halen? Welke dikte/grootte moet ik aanhouden?

-->Interessante tekst<--

• -Rutger-
  • Registratie: februari 2015
  • Laatst online: 21-09 13:54
Tweakriez schreef op maandag 6 september 2021 @ 13:44:
[...]

Daar moet ik dus wel even speciale schroeven en pluggen voor halen? Welke dikte/grootte moet ik aanhouden?
Een gipsplaat is 1.2 cm dik. Had je t gevoel dat je er doorheen ging? Als je erop klopt Klinkt t dan hol en om de zoveel afstand ( meestal 60 cm) circa 10 cm niet meer? Die 10 cm om de 60 cm zijn dan de houten balkjes of staal waar het gips tegenaan geschroefd wordt.

• Tweakriez

Tweakriez

-->Interessante tekst<--

-Rutger- schreef op maandag 6 september 2021 @ 13:55:
[...]

Een gipsplaat is 1.2 cm dik. Had je t gevoel dat je er doorheen ging? Als je erop klopt Klinkt t dan hol en om de zoveel afstand ( meestal 60 cm) circa 10 cm niet meer? Die 10 cm om de 60 cm zijn dan de houten balkjes of staal waar het gips tegenaan geschroefd wordt.
Naar mijn idee klinkt het over de hele breedte hetzelfde als ik klop. Op 1 smal strookje na leek het maar dat was toevallig ook bij een lijn waar het behang op elkaar overliep. Het is moeilijk uit te leggen het is niet massief qua geluid zoals de buitenmuur maar ook niet super hol naar mijn idee.

Ik kwam er inderdaad wel vrij makkelijk doorheen. Met een normale accu boormachine zonder klopfunctie ging dit vrij soepel.

-->Interessante tekst<--

• M.Remmerde
  • Registratie: oktober 2016
  • Laatst online: 19:08
Wie kan mij antwoord geven op de volgende vraag : zoals bekend is , is bij de LG A1 modellen de maximale refreshrate 60hz en bij de andere modellen 120hz . Dit is gebaseerd op 4k content. Maar hoe zit het bij normaal televisiekijken ? Kan de A1 dan wel 100hz aan ? Want dat is toch wel heel belangrijk bij normaal televisiekijken weet ik uit ervaring.

[Voor 14% gewijzigd door M.Remmerde op 06-09-2021 14:12]

• Rainesh
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 21-09 16:20
Tweakriez schreef op maandag 6 september 2021 @ 14:04:
[...]

Naar mijn idee klinkt het over de hele breedte hetzelfde als ik klop. Op 1 smal strookje na leek het maar dat was toevallig ook bij een lijn waar het behang op elkaar overliep. Het is moeilijk uit te leggen het is niet massief qua geluid zoals de buitenmuur maar ook niet super hol naar mijn idee.

Ik kwam er inderdaad wel vrij makkelijk doorheen. Met een normale accu boormachine zonder klopfunctie ging dit vrij soepel.
Lijkt mij dat dit gewoon gipsblokken zijn.

Ik zou het met Fischer Duopower pluggen ophangen, maatje 8 en dan dikke schroeven erin.

http://tweakers.net/gallery/103719/sys.

• BarôZZa
  • Registratie: januari 2003
  • Laatst online: 22:23
sjaak88 schreef op maandag 6 september 2021 @ 13:03:
[...]

Ik twijfel zelf nog of ik de A1 ga aanschaffen of toch een C1.
De 120hz functie is natuurlijk fijn maar is dat echt de 400 a 500 euro extra waard? Content dat ik gebruik voor 120hz is miniem.

Nu weet ik dat de A1 met onder andere HDR een stuk minder fel kan dan de C1.

Nu kijk ik bijna altijd in een donkere ruimte tv. Voor minder dan 650 euro een OLED kopen is natuurlijk super goedkoop maar is het misschien toch beter om door te sparen voor een C1?
De A1 is dik prima, zeker als je vanaf LCD komt. De stap LCD -> OLED is de grote verbetering, tussen OLED en OLED is de stap veel minder groot. En al helemaal niet 50% meer.

120Hz boeit me persoonlijk niet echt want er is geen content voor. Zelfs de PS5 zal zelden boven de 60fps komen, dus de komende 5 jaar verwacht ik nog niet echt veel 120Hz content, dus zit je met kunstmatige interpolatietrucjes. Tegen de tijd dat het wel ingeburgerd is heb je waarschijnlijk ook 8K en HDMI 4.0 oid ;)

Scherm van de A1 is al zo fel dat ik hem nooit op 100% heb. Wederom weer zoiets wat meer specvergelijken is dan dat je het in de praktijk merkt. Hoe vaak ben je uberhaupt een tv tegengekomen die niet fel genoeg kon?

• Tweakriez

Tweakriez

-->Interessante tekst<--

Rainesh schreef op maandag 6 september 2021 @ 14:17:
[...]

Ik zou het met Fischer Duopower pluggen ophangen, maatje 8 en dan dikke schroeven erin.
https://www.bol.com/nl/nl...schroef/9200000103413546/

Zoiets icm de Thin 505?

Zal de 40mm lengte niet voldoende zijn? De wand is niet veel dikker als 6 cm volgens mij, beetje bang dat het er straks door heen gaat

Zojuist even weer een gaatje geboord met de accu boormachine en kwam er idd rond de 6/7cm doorheen.

[Voor 24% gewijzigd door Tweakriez op 06-09-2021 14:51]

-->Interessante tekst<--

M.Remmerde schreef op maandag 6 september 2021 @ 14:11:
Wie kan mij antwoord geven op de volgende vraag : zoals bekend is , is bij de LG A1 modellen de maximale refreshrate 60hz en bij de andere modellen 120hz . Dit is gebaseerd op 4k content. Maar hoe zit het bij normaal televisiekijken ? Kan de A1 dan wel 100hz aan ? Want dat is toch wel heel belangrijk bij normaal televisiekijken weet ik uit ervaring.
Bij normaal TV kijken bv met een interactieve box van KPN of mediabox van Ziggo kijk je nooit met 100Hz want dat wordt gewoonweg niet uitgezonden en het komt voorlopig ook niet.
Een A1 voldoet dus prima.
Je kunt er ook mee gamen alleen niet als je HDMI 2.1 wilt gaan gebruiken nu of in de toekomst.

• Rozz1337
  • Registratie: mei 2021
  • Laatst online: 21-09 08:54
Ik heb hem zojuist gekoppeld en haal inderdaad snelheden tot 200mbit via de kabel! (heb 200mbit internet) Werkt dus prima!

• Jotyjo
  • Registratie: november 2017
  • Laatst online: 01:08
Er is nu weer een firmware update voor de LG x8 (5.40.09). Het lijkt vooral een update te zijn voor WebOS zelf. WebOS zit nu op 4.4.0_9 in plaats van 4.3.0_9806

• Scidd0w
  • Registratie: april 2000
  • Laatst online: 17-09 18:07
Ik heb uiteindelijk voor een hoger model gekozen dan de a1 b1 vanwege de betere motion handling... dat was voor mij iig de doorslaggevende factor en niet de 120Hz...

• Scidd0w
  • Registratie: april 2000
  • Laatst online: 17-09 18:07
Rozz1337 schreef op maandag 6 september 2021 @ 14:54:
[...]

Ik heb hem zojuist gekoppeld en haal inderdaad snelheden tot 200mbit via de kabel! (heb 200mbit internet) Werkt dus prima!
Ik ga hem hopelijk a.s. donderdag ook testen als ik mijn g1 ga aansluiten. Heb 300mbit verbinding... misschien kunnen we dan zien wat de max van de usb 2.0 poort is...

• gerritjan
  • Registratie: november 2007
  • Laatst online: 22:28
Locolau schreef op maandag 6 september 2021 @ 13:33:

Ik heb nu een week of 3 een 48A, gekocht voor 866 euro. Geweldig ding maar daarvoor had ik een 10 jaar oude LCD dus groot verschil.
Ik kijk alleen 's avonds en voornamelijk films, geen games.

Met de huidige cashback past de 48C ook in het budget, dus ik was weer eens iets te vroeg :|
Correctie: de cashback-actie geldt niet voor de 48C

[Voor 3% gewijzigd door gerritjan op 06-09-2021 18:34. Reden: typefout]

• voog
  • Registratie: januari 2008
  • Laatst online: 21-09 16:54
Ik heb hier wel eens klachten voorbij zien komen mbt slijtage van de knoppen op de afstandsbediening, maar nog nooit gezien dat iemand hem teruggestuurd heeft. Nu heb ik naar aanleiding van die van mij contact opgenomen met de klantenservice, en “onder coulance” een nieuwe mogen ontvangen.

Uiteraard werd aangegeven dat dit eenmalig was en dat ze deze klacht nog nooit eerder hadden gehad.
Doe er jullie voordeel mee!

• hardware-lover
  • Registratie: augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Scidd0w schreef op maandag 6 september 2021 @ 15:23:
[...]
Ik ga hem hopelijk a.s. donderdag ook testen als ik mijn g1 ga aansluiten. Heb 300mbit verbinding... misschien kunnen we dan zien wat de max van de usb 2.0 poort is...
~300Mbit verwacht ik. Tenminste, dat is wat ik hier minimaal haal via een USB2 poort en dezelfde 1Gbit adapter met een 600Mbit internetverbinding. Weliswaar niet via mijn LG Oled TV (die ondersteund de adapter niet, WebOS 2.xx versie is niet hoog genoeg verwacht ik), maar ik ga er vanuit dat jij de volle USB2 snelheid kan halen gezien die 200Mbit reactie.

Voor wat die snelheid in de praktijk waard is vanzelfsprekend ;)

Steady as she goes...

• Boeryepes
  • Registratie: januari 2016
  • Laatst online: 21:16
gerritjan schreef op maandag 6 september 2021 @ 15:36:
[...]

Met de huidige cashback past de 48C ook in het budget, dus ik was weer eens iets te vroeg :|
De 48C1 zit niet in de cashback actie.

• The Zep Man
  • Registratie: oktober 2003
  • Laatst online: 18:31
voog schreef op maandag 6 september 2021 @ 16:10:
Uiteraard werd aangegeven dat dit eenmalig was
Slechte klantenservice. Die informatie voegt niets toe aan een RMA proces, of het nu werkelijk zo is of niet.

Over T.net Plus verbergen
Het leed dat Plus heet

• YakuzA
  • Registratie: maart 2001
  • Laatst online: 23:32

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

JT schreef op zondag 5 september 2021 @ 19:11:
Ik kijk nu naar een LG OLED maar lees dat wat je kunt doen met het OS erg beperkt is als je de voorwaarden niet accepteert. Hier lees ik na zoeken weer dat daar een gradatie in is. Hoe erg zijn de limitaties als je niks accepteert? En is er ook nog een instelling waarbij je qua privacy niet teveel weggeeft maar wel het meeste kan gebruiken ofzo?
Staat er iets in de voorwaarden wat veel risico geeft?
(heb het zelf nooit gelezen)

Hier iig een linkje met wat je zelf kan instellen:
https://www.cnet.com/tech...e-these-privacy-settings/

[Voor 14% gewijzigd door YakuzA op 06-09-2021 17:45]

Death smiles upon us all, all a man can do is smile back.
PSN

• Tweakriez

Tweakriez

-->Interessante tekst<--

Ik heb hier wel eens klachten voorbij zien komen mbt slijtage van de knoppen op de afstandsbediening, maar nog nooit gezien dat iemand hem teruggestuurd heeft. Nu heb ik naar aanleiding van die van mij contact opgenomen met de klantenservice, en “onder coulance” een nieuwe mogen ontvangen.

Uiteraard werd aangegeven dat dit eenmalig was en dat ze deze klacht nog nooit eerder hadden gehad.
Bedankt voor de tip, ik stoor me mateloos aan de versleten knoppen na zo'n korte periode. Heb de klantenservice ook maar een mail gestuurd.

-->Interessante tekst<--

• Tweakriez

Tweakriez

-->Interessante tekst<--

[...]
Heb er ook een besteld voor de C9 want een beetje zonde op zo'n tv met dergelijke signalen maar max 100mbit door te laten voeren. Ik ging er blindelings van uit dat mijn tv wel een gigabit aansluiting zou hebben en daarom direct bekabeld aangesloten destijds. Ik heb een 1000/1000 glasvezel dus zal eens kijken wat ik er van ga terug zien :)

-->Interessante tekst<--

• -Rutger-
  • Registratie: februari 2015
  • Laatst online: 21-09 13:54
Tweakriez schreef op maandag 6 september 2021 @ 14:36:
[...]

https://www.bol.com/nl/nl...schroef/9200000103413546/

Zoiets icm de Thin 505?

Zal de 40mm lengte niet voldoende zijn? De wand is niet veel dikker als 6 cm volgens mij, beetje bang dat het er straks door heen gaat

Zojuist even weer een gaatje geboord met de accu boormachine en kwam er idd rond de 6/7cm doorheen.
Zoals je het omschrijft lijkt het me ook om gipsblokken te gaan. Deze zijn 65 mm dik

Dus een plug van Max 60 mm maar 50mm houdt t ook wel

• RaijRaij
  • Laatst online: 23:31

Hier ook maar geen last van behalve dat ik het lelijk vind en ik weet dat het zo is. Welke klantenservice heb je gecontacteerd, verkoper of lg?

PSN: raysmook Stadia: RaijRaij

• ion
  • Niet online
Mijn C1 is binnen maar uniformiteit is wel matig. Ben benieuwd of het wegtrekt na wat draaiuren.

• Brad Pitt
  • Registratie: oktober 2005
  • Laatst online: 21-09 06:05
Dat is best heftig. Dacht dat de nieuwe(re) panelen daar een stuk beter in waren.

Dit is 5 IRE? Nog niet echt goed naar gekeken uit angst dat de huidige tevredenheid daarna toch minder wordt.

Voor het eerst sinds een paar tv's niet eens een paar honderd uur color slides gedraaid tijdens het afwezig zijn :)

Nickname does not reflect reality

ion schreef op maandag 6 september 2021 @ 20:19:
Mijn C1 is binnen maar uniformiteit is wel matig. Ben benieuwd of het wegtrekt na wat draaiuren.

[Afbeelding]
Het korte antwoord: ja.
Even geduld dus.

Laat eens een foto zien graag.
Hier met mijn C9 geen spoortje van slijtage van de afstandsbediening te bespeuren.
Ik neem aan dat je bedoelt dat de tekst op de knoppen eraf gaat.

• RaijRaij
  • Laatst online: 23:31
HoppyF schreef op maandag 6 september 2021 @ 20:53:
[...]

Hier met mijn C9 geen spoortje van slijtage van de afstandsbediening te bespeuren.
Bij mijn CX alleen de rode knoppen(Netflix en Movies) Amazon prima(blauw met zwart) niks aan de hand.

[Voor 31% gewijzigd door RaijRaij op 06-09-2021 21:02]

PSN: raysmook Stadia: RaijRaij

• ion
  • Niet online
HoppyF schreef op maandag 6 september 2021 @ 20:50:
[...]

Even geduld dus.
Ja ik weet nog van mijn C7 dat het wel wat veranderde maar niet zoveel in die 100 uur.

• ion
  • Niet online
HDR gamen is er wel echt een verbetering. Iemand die het verschil weet dus HDR tonemapping on vs Hlcg?

• ion
  • Niet online
Brad Pitt schreef op maandag 6 september 2021 @ 20:29:
Dat is best heftig. Dacht dat de nieuwe(re) panelen daar een stuk beter in waren.

Dit is 5 IRE? Nog niet echt goed naar gekeken uit angst dat de huidige tevredenheid daarna toch minder wordt.

Voor het eerst sinds een paar tv's niet eens een paar honderd uur color slides gedraaid tijdens het afwezig zijn :)
Ja 5 IRE inderdaad. Ik vind het ook nogal veel. Mijn oude C7 was velen malen strakker.

• Cap
  • Registratie: juli 2000
  • Niet online
HoppyF schreef op maandag 6 september 2021 @ 20:50:
[...]

Even geduld dus.
en @ion

Dat valt niet met zekerheid te zeggen. Ik zie linksboven bijv een donkerzwarte blob. Daar maak ik mij het meeste zorgen om. Bij mijn C8 is die nooit weggetrokken en je ziet hem een beetje bij bijv reclames met een geheel middelgrijs scherm. En er bestaat ook permanent duidelijk verschil in helderheid tussen de 4 hoeken, waardoor de lichtere 2 hoeken eerder uit het zwart komen dan de donkerdere. Dat was zo in het begin en is nog steeds zo. Mijn C9 daarentegen heeft vanaf het begin nergens last van. Geen blobs, geen lichtere hoeken. Of als je het anders wilt zien, een heel gelijkmatige blob. :)

Het beste antwoord is dus: afwachten maar. :)

Eerst maar eens een paar uur kritisch kijken, zolang je het niet merkt met normale content (in een donkere kamer zowel lichte als donkere panning shots bekijken van films/series, en bijv sport, voetbalwedstrijden).

Is het niet zichtbaar dan zou je hem best kunnen houden, en dan kom je er na 100 uurtjes wel achter of het verbeterd is. Is het storend met echte content dan zou ik zelf het risico niet nemen en hem retourneren.

Edit, boter bij de vis: C8 na c.a. 1500 uur kijken: minder verticale banden dan nieuw maar de blobs / non uniformity zijn 0,0 veranderd. Bewerkte, overdreven foto. in real life minder zichtbaar. Linksonder de "donkere" hoek. Rechtsonder de "lichte". Bovenin 2 "gemiddelde" hoeken en rechtsboven de donkere afgebakende blob zichtbaar tot c.a. IRE15 a 20. Links een vage donkere blob over de hele hoogte van het scherm, bij normaal beeld niet zichtbaar.

[Voor 40% gewijzigd door Cap op 06-09-2021 21:24]

• Thrawni
  • Registratie: januari 2016
  • Laatst online: 21-09 00:38
Vraagje, sinds kort heb ik op mijn LG CX het probleem dat als ik amazon prime kijk, de tv opeens switched van kanaal. Vaak naar HDMI 1, maar ook wel eens live-tv. Ik heb alle kabels gecheckt en deze zaten allen er goed in. Op de HDMI 1 port is een PS5 aangesloten die altijd in rest modus staat. Apps zijn ook geüpdated. Quick Start uitschakelen hielp niet.

Iemand enig idee wat hier mogelijk aan de hand kan zijn? Ik zie dat de app vandaag geüpdate is, maar gisteren deed dit probleem zich ook voor.

EDIT: Het volledig uitdoen van de tv en stoppen van de stroomvoorziening voor 15 minuten deed het hem! Nu heb ik een nieuw probleem, als ik het geluid zachter of harder doe dan gaat het geluid uit op dat moment (en een paar sec later weer aan). Heb een oude Onkyo Receiver erop aangesloten via ARC.

[Voor 23% gewijzigd door Thrawni op 06-09-2021 22:51]

• ion
  • Niet online
Cap schreef op maandag 6 september 2021 @ 21:12:
[...]

en @ion

Dat valt niet met zekerheid te zeggen. Ik zie linksboven bijv een donkerzwarte blob. Daar maak ik mij het meeste zorgen om. Bij mijn C8 is die nooit weggetrokken en je ziet hem een beetje bij bijv reclames met een geheel middelgrijs scherm. En er bestaat ook permanent duidelijk verschil in helderheid tussen de 4 hoeken, waardoor de lichtere 2 hoeken eerder uit het zwart komen dan de donkerdere. Dat was zo in het begin en is nog steeds zo. Mijn C9 daarentegen heeft vanaf het begin nergens last van. Geen blobs, geen lichtere hoeken. Of als je het anders wilt zien, een heel gelijkmatige blob. :)

Het beste antwoord is dus: afwachten maar. :)

Eerst maar eens een paar uur kritisch kijken, zolang je het niet merkt met normale content (in een donkere kamer zowel lichte als donkere panning shots bekijken van films/series, en bijv sport, voetbalwedstrijden).

Is het niet zichtbaar dan zou je hem best kunnen houden, en dan kom je er na 100 uurtjes wel achter of het verbeterd is. Is het storend met echte content dan zou ik zelf het risico niet nemen en hem retourneren.

Edit, boter bij de vis: C8 na c.a. 1500 uur kijken: minder verticale banden dan nieuw maar de blobs / non uniformity zijn 0,0 veranderd. Bewerkte, overdreven foto. in real life minder zichtbaar. Linksonder de "donkere" hoek. Rechtsonder de "lichte". Bovenin 2 "gemiddelde" hoeken en rechtsboven de donkere afgebakende blob zichtbaar tot c.a. IRE15 a 20. Links een vage donkere blob over de hele hoogte van het scherm, bij normaal beeld niet zichtbaar.

[Afbeelding]
Wow het is binnen een uur al weggegaan haha

Edit:

Dit is een hogere IRE :F
RaijRaij schreef op maandag 6 september 2021 @ 20:58:
[...]

Bij mijn CX alleen de rode knoppen(Netflix en Movies) Amazon prima(blauw met zwart) niks aan de hand.[Afbeelding]
Dat ziet er inderdaad niet fraai uit.
Die tekst of bedrukking op de knoppen mag er niet zo snel afslijten.
Een CX kan niet oud zijn dus is vervanging vragen terecht.

• Cap
  • Niet online
ion schreef op maandag 6 september 2021 @ 21:39:
[...]

Wow het is binnen een uur al weggegaan haha [Afbeelding]
Top, dat valt dan mee. Maar is dat een 5% scherm? Het ziet er erg licht uit, eerder 20%.

• CyBeRSPiN
RaijRaij schreef op maandag 6 september 2021 @ 20:58:
[...]

Bij mijn CX alleen de rode knoppen(Netflix en Movies) Amazon prima(blauw met zwart) niks aan de hand.[Afbeelding]
Bij mij nog wat erger (GX juni 2020), ook het guide knopje gaat er aan. Tv van 2500 euro (dat was toen inclusief cashback en korting).

• Millert
ion schreef op maandag 6 september 2021 @ 21:00:
HDR gamen is er wel echt een verbetering. Iemand die het verschil weet dus HDR tonemapping on vs Hlcg?
HDR tonemapping kan je beter niet gebruiken, bij voorkeur HGIG. In ieder geval voor de consoles. Vincent Teoh legt dit uit in zijn settings video's voor de PS5 en Xbox Series X.

• Tweakriez

Tweakriez

-->Interessante tekst<--

[...]

Hier ook een C9 maar dus wel slijtage. Amazon knop, aux, microfoon maar ook al gedeeltelijk home en guide.

-->Interessante tekst<--

• ion
  • Niet online
Cap schreef op maandag 6 september 2021 @ 22:13:
[...]

Top, dat valt dan mee. Maar is dat een 5% scherm? Het ziet er erg licht uit, eerder 20%.
Inderdaad, zat te slapen. Had hem te ver doorgespoeld in het filmpje.

• Cap
  • Niet online
ion schreef op maandag 6 september 2021 @ 23:38:
[...]

Inderdaad, zat te slapen. Had hem te ver doorgespoeld in het filmpje.
Okee dus je zal toch nog wat uurtjes door moeten kijken en zien of er wat verandert. Maak geregeld foto's van het 5% scherm, zo kan je vergelijken.

• sn0ww
  • Registratie: oktober 2014
  • Laatst online: 21-09 12:32
Millert schreef op maandag 6 september 2021 @ 22:51:
[...]

HDR tonemapping kan je beter niet gebruiken, bij voorkeur HGIG. In ieder geval voor de consoles. Vincent Teoh legt dit uit in zijn settings video's voor de PS5 en Xbox Series X.
Ik heb een tijdje HGIG gebruikt maar weer overgeschakeld naar DTM vond de instelling een beetje te flets.
Denk dat je je eigen keus hierin moet maken en kijken wat je voor jezelf een goede instelling vind.

• XeNoBiTe
  • Registratie: november 2000
  • Niet online
[...]
Ik twijfel of ik het wel waard vind om te doen. Mijn 77G1 haalt nu 142Mbs via WiFi (Netflix test). Voorlopig ga ik niet met Plex aan de slag (want Shield). Aan de andere kant, bekabeld heeft natuurlijk altijd de voorkeur op draadloos…

• Millert
sn0ww schreef op dinsdag 7 september 2021 @ 09:04:
[...]

Ik heb een tijdje HGIG gebruikt maar weer overgeschakeld naar DTM vond de instelling een beetje te flets.
Denk dat je je eigen keus hierin moet maken en kijken wat je voor jezelf een goede instelling vind.
Dat kan natuurlijk. Voor mij is de juiste instelling degene die het beeld het meest natuurgetrouw weergeeft, zoals de filmmaker/producer het heeft bedoeld.

YouTube: LG CX Dynamic Tone-Mapping On or Off vs HGIG: Which is Best for PS5/...

• renskoenraadt
  • Registratie: maart 2006
  • Laatst online: 12-09 22:54

renskoenraadt

Like No Other

Zijn er in dit forum medetweakers die óók een OLED55E8PLA hebben, met KPN als televisieprovider?

Ik vraag me nl. af of dat het een technische/mechanische (paneel) fout is dat, bij het starten van de KPN ITV app, er aan de linkerzijde van het scherm een wit streepje verschijnt (blijft overigens niet zichtbaar als de app eenmaal is opgestart)?

Het doet (voor zover ik nu weet) niets af aan de werking van de app, maar ik blijf het vreemd vinden, zeker omdat dit niet het geval is bij andere LG OLED televisies of modellen van andere fabrikanten gebaseerd op Android/Tizen...

• Millert
@renskoenraadt Als je dit witte streepje enkel en alleen ziet bij de KPN app, ligt het aan de KPN app.

• -tom-562
  • Registratie: juli 2005
  • Laatst online: 21:31

-tom-562

Oliesjeik

Inmiddels een toslink/optische kabel binnen gekregen om mijn OLED55C1 aan te sluiten op mijn Sony receiver. Weinig succes.. ik krijg geen D.D. stream, enkel een stereostream, wat ik ook doe qua instellingen. Sowieso ben ik er wel achter dat ik mijn receiver ga vervangen, ik vind het maar een gekloot met die toslink/optische kabel (plus ik zag/hoorde al een behoorlijk lip-sync probleem) :P Versterker aanzetten en volume regelen met een aparte afstandsbediening, dat was ik niet meer gewend (voorheen werkte ik met een Logitech Harmony).
Nu nog even bedenken of ik voor een AVR ga met alleen ARC (meer 2e hands keuze) of voor een (nieuwe) AVR met eARC. Setup nu is een stevige 5.0 set.

Men do not quit playing because they grow old. They grow old because they quit playing.

Hier de afstandsbediening van mijn C9.
Wat wel opvalt is dat LG meerdere modellen gebruikt.
Bij sommige staat er een modelnummer onder het LG logo.

• CyBeRSPiN
Denk dat de batch die bij de CX / GX is gebruikt een kwaliteitsissue heeft. De movies knop gebruik ik nooit, denk dat ie puur slijt doordat de AB bij ons op de bank ligt en dan licht schuurt met de stof.

• Steven030
  • Laatst online: 23:12
CyBeRSPiN schreef op dinsdag 7 september 2021 @ 11:13:
Denk dat de batch die bij de CX / GX is gebruikt een kwaliteitsissue heeft. De movies knop gebruik ik nooit, denk dat ie puur slijt doordat de AB bij ons op de bank ligt en dan licht schuurt met de stof.
Niet alleen bij de CX/GX, mijn C7 had het ook al snel

• Tweakriez

Tweakriez

-->Interessante tekst<--

CyBeRSPiN schreef op dinsdag 7 september 2021 @ 11:13:
Ik heb het probleem ook maar bij een C9 de knoppen voice control en Guide gebruik ik nooit maar die zijn wel aan het vervagen. Het lijkt op een goedkope print. Verwacht gewoon een a.b. die niet bij normaal gebruik binnen 2 jaar wegslijt bij een luxe tv.

-->Interessante tekst<--

• Tweakriez

Tweakriez

-->Interessante tekst<--

Rainesh schreef op maandag 6 september 2021 @ 14:17:
[...]

Even naar de lokale ijzerhandel geweest. Die vermoed ook dat het om gipsblokken gaat omdat ik niet er ineens sneller doorheen ging. Ik heb Fisher Duo pluggen van 10mm gehaald met een diepte van 50mm en houtschroeven erbij. Lijkt me dat ik hiermee een Thin 505 veilig zou moeten kunnen monteren met een 55C9 er aan? De tv is inclusief voet 26 kilo zag ik.

-->Interessante tekst<--

• DON PAPA
  • Registratie: april 2009
  • Laatst online: 20:03

DON PAPA

Tweaker-fan

Ik heb iets vreemds met mijn C9, ik haalde eerst rond de 100Mbps (kabel) en rond de 200Mbps via WiFi. Maar kom er nu achter dat ik niet meer hoger kom dan 30Mbps (zowel kabel als WiFi) terwijl al mijn andere apparaten gewoon de volle internet snelheid halen (300/30). Ik heb al van alles geprobeerd (tv reset, netwerk opnieuw aangemeld) maar niks wil tot nu toe helpen. Iemand nog een tip wat ik nog zou kunnen proberen?

• ExNomenDei
  • Registratie: december 2004
  • Laatst online: 22:31
-tom-562 schreef op dinsdag 7 september 2021 @ 10:37:
Inmiddels een toslink/optische kabel binnen gekregen om mijn OLED55C1 aan te sluiten op mijn Sony receiver. Weinig succes.. ik krijg geen D.D. stream, enkel een stereostream, wat ik ook doe qua instellingen. Sowieso ben ik er wel achter dat ik mijn receiver ga vervangen, ik vind het maar een gekloot met die toslink/optische kabel (plus ik zag/hoorde al een behoorlijk lip-sync probleem) :P Versterker aanzetten en volume regelen met een aparte afstandsbediening, dat was ik niet meer gewend (voorheen werkte ik met een Logitech Harmony).
Nu nog even bedenken of ik voor een AVR ga met alleen ARC (meer 2e hands keuze) of voor een (nieuwe) AVR met eARC. Setup nu is een stevige 5.0 set.
Ik zou voor eARC gaan. Het probleem op dit moment is echter wel dat de Denon modellen (de beste receivers van de 500-1500 euro klasse) een probleem hebben met 4k120 passthrough. We wachten op nieuwe modellen die dit op lossen. Ik raad aan hier ook op te wachten als je dit kan. Er is ook een apart kastje wat je kan aanvragen als oplossing, maar dat voelt als een halve oplossing.

HP Brio - Pentium iii 733 MHz - 128 MB SDRAM - 20 GB Ultra-ATA/66 - 3.5" 1.44MB FDD - S3 ProSavage 8MB graphics - 1024x768 - Windows Me

• harley2009
  • Registratie: juli 2014
  • Laatst online: 17:26
DON PAPA schreef op dinsdag 7 september 2021 @ 11:27:
Ik heb iets vreemds met mijn C9, ik haalde eerst rond de 100Mbps (kabel) en rond de 200Mbps via WiFi. Maar kom er nu achter dat ik niet meer hoger kom dan 30Mbps (zowel kabel als WiFi) terwijl al mijn andere apparaten gewoon de volle internet snelheid halen (300/30). Ik heb al van alles geprobeerd (tv reset, netwerk opnieuw aangemeld) maar niks wil tot nu toe helpen. Iemand nog een tip wat ik nog zou kunnen proberen?
Iets verder terug lezen over WiFi hadden ze daar de perfecte oplossing voor.

• -tom-562
  • Registratie: juli 2005
  • Laatst online: 21:31

-tom-562

Oliesjeik

ExNomenDei schreef op dinsdag 7 september 2021 @ 11:53:
[...]

Ik zou voor eARC gaan. Het probleem op dit moment is echter wel dat de Denon modellen (de beste receivers van de 500-1500 euro klasse) een probleem hebben met 4k120 passthrough. We wachten op nieuwe modellen die dit op lossen. Ik raad aan hier ook op te wachten als je dit kan. Er is ook een apart kastje wat je kan aanvragen als oplossing, maar dat voelt als een halve oplossing.
Bedankt voor de tip, ik had de pricewatch: Denon AVR-X1600H op mijn lijstje staan, net zoals de pricewatch: Yamaha RX-V4A
Allemaal goedkopere receivers, puur omdat ik denk dat er (zeker voor films) tegenwoordig weinig echt slecht klinkende versterkers bestaan. Passtrough is (nog?) niet echt van belang voor mij. Ik wil in eerste instantie zoveel mogelijk via de TV en eARC afspelen. Mogelijk dat er in de toekomst nog een X-Box aan komt te hangen, en mijn Chromecast with Google TV (voor Google Stadia, maar ook die is in de toekomst wss niet meer nodig).

Men do not quit playing because they grow old. They grow old because they quit playing.

• mucuracat
  • Registratie: april 2004
  • Laatst online: 20-09 21:00
Tweakriez schreef op maandag 6 september 2021 @ 23:07:
[...]

[Afbeelding]

Hier ook een C9 maar dus wel slijtage. Amazon knop, aux, microfoon maar ook al gedeeltelijk home en guide.
Waar heb je de beschermhoesje vandaan?
HoppyF schreef op dinsdag 7 september 2021 @ 11:06:
Hier de afstandsbediening van mijn C9.
Wat wel opvalt is dat LG meerdere modellen gebruikt.
Bij sommige staat er een modelnummer onder het LG logo.

[Afbeelding]
Wow heb B9 en ziet er niet zo nieuw uit. Gebruik je wel de originele AB? 8)

Sony W800i > HTC-TytnII > Samsung Omnia I900 > LG Optimus Black > HTC Desire > LG Nexus 4 > LG G2 > LG G4 > LG G5 > LG G6 (eu) > Oneplus 6

• Tweakriez

Tweakriez

-->Interessante tekst<--

[quote]mucuracat schreef op dinsdag 7 september 2021 @ 12:14:
[...]

[...]

Ome Ali :)

-->Interessante tekst<--

DON PAPA schreef op dinsdag 7 september 2021 @ 11:27:
Probeer een ander WiFi kanaal.
Op je router wijzigen.

mucuracat schreef op dinsdag 7 september 2021 @ 12:14:
[...]

[...]

Wow heb B9 en ziet er niet zo nieuw uit. Gebruik je wel de originele AB? 8)
Ik heb je originele C9 afstandsbediening.
Ziet er inderdaad als nieuw uit.
Alleen zitten aan de onderkant wat krassen op de behuizing maar dat is normaal.
Ik moet er wel bijzeggen dat we hier ook de KPN afstandsbediening erbij gebruiken.
Beetje 50/50.
Ik pak wat er ligt en mijn vrouw kiest meestal de KPN afstandsbediening.

• Millert
ExNomenDei schreef op dinsdag 7 september 2021 @ 11:53:
[...]

Denon en Marantz receivers gefabriceerd vanaf mei zijn vrij van de bug.
Denon has tweaked the serial number of the new models: numbers that end with serial numbers from 70001 onwards should be bug-free, as they will have been manufactured after May 2021 and boast the upgraded HDMI 2.1 chip.
https://www.whathifi.com/...e-free-of-the-hdmi-21-bug

• Vulcan750
  • Laatst online: 01:43
[...]

Op mijn C9 afstandsbediening nog geen slijtage te zien.

LG W2242TE monitor, Antec NSK-3480, Gigabyte GA-MA69GM-S2H, AMD Phenom II x4 840, 8 Gb DDR2-800, Sapphire Radeon HD 6770 1 GB GDDR5 , LiteOn Dvd-rw LH-20A1S, Samsung Tab A6, Huawei P20pro, dSLR Pentax K3, Denon AVC-X6500H, LG 65E9 en LG 55E6

• voog
  • Registratie: januari 2008
  • Laatst online: 21-09 16:54
RaijRaij schreef op maandag 6 september 2021 @ 19:24:
[...]

Hier ook maar geen last van behalve dat ik het lelijk vind en ik weet dat het zo is. Welke klantenservice heb je gecontacteerd, verkoper of lg?
Direct LG, heb hem bij de ING rentepunten winkel gekocht, dacht dat dit sneller en efficiënter zou zijn.
[...]

[Voor 47% gewijzigd door voog op 07-09-2021 14:18]

• ExNomenDei
  • Registratie: december 2004
  • Laatst online: 22:31
Millert schreef op dinsdag 7 september 2021 @ 13:27:
[...]

Denon en Marantz receivers gefabriceerd vanaf mei zijn vrij van de bug.

[...]

https://www.whathifi.com/...e-free-of-the-hdmi-21-bug
Ah dank je voor de info! Dat is heel goed om te weten.

HP Brio - Pentium iii 733 MHz - 128 MB SDRAM - 20 GB Ultra-ATA/66 - 3.5" 1.44MB FDD - S3 ProSavage 8MB graphics - 1024x768 - Windows Me

voog schreef op dinsdag 7 september 2021 @ 14:12:
[...]

Direct LG, heb hem bij de ING rentepunten winkel gekocht, dacht dat dit sneller en efficiënter zou zijn.

[...]

[Afbeelding]
Erg versleten wel.
Ik zie dat je een model hebt waarbij het nummer onder het logo staat.
Weet niet zeker of dit nu het verschil is maar omruilen voor een nieuwe is de beste oplossing.

• kwaazaar
  • Registratie: januari 2009
  • Laatst online: 18-09 16:08
HoppyF schreef op dinsdag 7 september 2021 @ 14:47:
[...]

Erg versleten wel.
Ik zie dat je een model hebt waarbij het nummer onder het logo staat.
Weet niet zeker of dit nu het verschil is maar omruilen voor een nieuwe is de beste oplossing.
Mijn GX is nog geen jaar oud en mijn knoppen zijn ook wit. En ook typenummer onder LG.
Ik vind de AB sowieso niet echt premium aanvoelen. Had wel metaal mogen zijn.
kwaazaar schreef op dinsdag 7 september 2021 @ 16:29:
[...]

Mijn GX is nog geen jaar oud en mijn knoppen zijn ook wit. En ook typenummer onder LG.
Ik vind de AB sowieso niet echt premium aanvoelen. Had wel metaal mogen zijn.
Metaal zoals Samsung het maakt maar dan met meer knoppen en het liefst ook knoppen die je zelf kunt programmeren zoals je bv bij LG kunt doen met de 0-9 knoppen.

Het is zo jammer dat fabrikanten nooit behoorlijk onderzoek doen vooraf wat de klant graag zou willen.
Ze doen wel onderzoek maar ruim onvoldoende.
Niet alleen bij LG maar ook bij anderen gaat dat zo.

• DON PAPA

DON PAPA

Tweaker-fan

harley2009 schreef op dinsdag 7 september 2021 @ 12:02:
[...]
Iets verder terug lezen over WiFi hadden ze daar de perfecte oplossing voor.
Maar het heeft altijd goed gewerkt zonder dat er iets aan mijn netwerk is veranderd. Dus ik hoop eigenlijk op een oplossing zonder dat ik extra dingen aan het netwerk hoef toe te voegen.
HoppyF schreef op dinsdag 7 september 2021 @ 13:18:
[...]

Probeer een ander WiFi kanaal.
Op je router wijzigen.
Die mogelijkheid kan ik helaas niet vinden op de tp-link Deco X90 welke ik als router gebruik achter het Ziggo modem (bridge). Maar ook bekabeld komt hij niet meer boven de 30Mbps, dus verwacht eigenlijk dat het niet aan het WiFi kanaal zal leggen.

Morgen maar is naar LG bellen om te vragen of zij een oplossing hebben...

[Voor 12% gewijzigd door DON PAPA op 07-09-2021 18:50]

• Steven030
  • Laatst online: 23:12
DON PAPA schreef op dinsdag 7 september 2021 @ 18:47:
[...]
Ik ben benieuwd. Bij mij heeft het nooit goed gewerkt en ik haalde vanaf het begin al maar 30 bekabeld terwijl alle andere apparaten wel probleemloos werken. Nooit een oplossing kunnen vinden, terwijl ik daardoor het hele ethernet netwerk had vernieuwd. WiFi had ik ook problemen met de tv, maar nu met nieuwe deco’s ipv Ubiquity in de Netflix app 115 (elk ander apparaat gewoon 300)

• sjaak88
  • Registratie: augustus 2004
  • Laatst online: 21:46
DON PAPA schreef op dinsdag 7 september 2021 @ 18:47:
[...]

Maar het heeft altijd goed gewerkt zonder dat er iets aan mijn netwerk is veranderd. Dus ik hoop eigenlijk op een oplossing zonder dat ik extra dingen aan het netwerk hoef toe te voegen.

[...]

Die mogelijkheid kan ik helaas niet vinden op de tp-link Deco X90 welke ik als router gebruik achter het Ziggo modem (bridge). Maar ook bekabeld komt hij niet meer boven de 30Mbps, dus verwacht eigenlijk dat het niet aan het WiFi kanaal zal leggen.

Klinkt inderdaad meer als een defect als ik jouw bericht lees, je hebt alles uitgesloten. Dan kan het bijna niet anders dan dat er wat mis is met je TV.

• ion
  • Niet online
Na een pixel refresh run is het nu redelijk egaal op 5% IRE op mijn C1, en nu heb ik wel op het juiste punt het filmpje gestopt :)

Ik zag dat er op de C1 nog geen Xplay was vanwege een nieuwere WebOS versie, maar blijkbaar heeft de dev toevallig 2 weken geleden wat gepost over een nieuwe update: https://twitter.com/lgxplay?lang=en. Hopelijk is dit snel beschikbaar, want de officiële versie van Plex wil al snel transcoden als je subs gebruikt.

• DON PAPA

DON PAPA

Tweaker-fan

Steven030 schreef op dinsdag 7 september 2021 @ 18:56:
[...]
in de Netflix app 115 (elk ander apparaat gewoon 300)
Je bracht mij op idee door de speedtest is via andere bronnen te doen, en wat blijkt daar haal ik wel nog steeds de oude snelheden. Het is alleen via de speedtest van Ziggo en KPN dat ik deze lage snelheden constant heb. Terwijl ik voorheen daar ook altijd de juiste snelheden haalde. Ik weet nu een iedergeval dat er niks met de tv aan de hand is... :)

Blijft wel vreemd dat ik zowel met mijn Phone op WiFi en pc bedraad op hetzelfde thuisnetwerk, zowel bij Ziggo als KPN mijn volle 300/30 haal met de speedtest, en dat de tv nu steeds maar maximaal 30Mbps haalt bij beide

[Voor 19% gewijzigd door DON PAPA op 07-09-2021 21:17]

• P3rf3ct1on
  • Registratie: november 2020
  • Laatst online: 20-09 09:31
Probleempje…
Ben nu 10 dagen in het bezit van een 77 inch C1
Eerste 7 dagen was deze muisstil in standby en bij het tv kijken
Nu al 3 dagen 24/24 een licht gezoem aan de linker achterkant, zelfs in standby?
Mijn vrouw hoort het niet echt, maar ik ben enorm gevoelig aan dat soort geluiden en het is vrij irritant in de ochtend of namiddag als de tv niet aanstaat!
Heb al geprobeerd van de tv terug naar fabrieksinstellingen terug te zetten maar dat helpt niet!
Iemand enig idee wat dit zou kunnen zijn en/of wat eraan te doen?
Pagina: 1 ... 413 ... 417 Laatste

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee