en @
ion
Dat valt niet met zekerheid te zeggen. Ik zie linksboven bijv een donkerzwarte blob. Daar maak ik mij het meeste zorgen om. Bij mijn C8 is die nooit weggetrokken en je ziet hem een beetje bij bijv reclames met een geheel middelgrijs scherm. En er bestaat ook permanent duidelijk verschil in helderheid tussen de 4 hoeken, waardoor de lichtere 2 hoeken eerder uit het zwart komen dan de donkerdere. Dat was zo in het begin en is nog steeds zo. Mijn C9 daarentegen heeft vanaf het begin nergens last van. Geen blobs, geen lichtere hoeken. Of als je het anders wilt zien, een heel gelijkmatige blob.
Het beste antwoord is dus: afwachten maar.
Eerst maar eens een paar uur kritisch kijken, zolang je het niet merkt met normale content (in een donkere kamer zowel lichte als donkere panning shots bekijken van films/series, en bijv sport, voetbalwedstrijden).
Is het niet zichtbaar dan zou je hem best kunnen houden, en dan kom je er na 100 uurtjes wel achter of het verbeterd is. Is het storend met echte content dan zou ik zelf het risico niet nemen en hem retourneren.
Edit, boter bij de vis: C8 na c.a. 1500 uur kijken: minder verticale banden dan nieuw maar de blobs / non uniformity zijn 0,0 veranderd. Bewerkte, overdreven foto. in real life minder zichtbaar. Linksonder de "donkere" hoek. Rechtsonder de "lichte". Bovenin 2 "gemiddelde" hoeken en rechtsboven de donkere afgebakende blob zichtbaar tot c.a. IRE15 a 20. Links een vage donkere blob over de hele hoogte van het scherm, bij normaal beeld niet zichtbaar.
[
Voor 40% gewijzigd door
Cap op 06-09-2021 21:24
]