• Tito129
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 20:49
harley2009 schreef op dinsdag 7 september 2021 @ 12:02:
[...]

Iets verder terug lezen over WiFi hadden ze daar de perfecte oplossing voor.

[Voor 23% gewijzigd door Tito129 op 07-09-2021 21:54. Reden: Verkeerd berichtje]

DON PAPA schreef op dinsdag 7 september 2021 @ 20:42:
[...]

Je bracht mij op idee door de speedtest is via andere bronnen te doen, en wat blijkt daar haal ik wel nog steeds de oude snelheden. Het is alleen via de speedtest van Ziggo en KPN dat ik deze lage snelheden constant heb. Terwijl ik voorheen daar ook altijd de juiste snelheden haalde. Ik weet nu een iedergeval dat er niks met de tv aan de hand is... :)

Blijft wel vreemd dat ik zowel met mijn Phone op WiFi en pc bedraad op hetzelfde thuisnetwerk, zowel bij Ziggo als KPN mijn volle 300/30 haal met de speedtest, en dat de tv nu steeds maar maximaal 30Mbps haalt bij beide
Gelukkig onder controle dus.
Speedtesten blijven wat vreemd en zijn niet altijd consistent.
Via de TV is het vaak weer anders dan op je smartphone of PC.
Via de browser op je TV of bv via de Netflix app, geeft ook weer een verschil.

Wie altijd met de kudde meegaat, zal regelmatig door de stront van een ander lopen!

• sjaak88
  • Registratie: augustus 2004
  • Laatst online: 21:46
P3rf3ct1on schreef op dinsdag 7 september 2021 @ 21:22:
Probleempje…
Ben nu 10 dagen in het bezit van een 77 inch C1
Eerste 7 dagen was deze muisstil in standby en bij het tv kijken
Nu al 3 dagen 24/24 een licht gezoem aan de linker achterkant, zelfs in standby?
Mijn vrouw hoort het niet echt, maar ik ben enorm gevoelig aan dat soort geluiden en het is vrij irritant in de ochtend of namiddag als de tv niet aanstaat!
Heb al geprobeerd van de tv terug naar fabrieksinstellingen terug te zetten maar dat helpt niet!
Iemand enig idee wat dit zou kunnen zijn en/of wat eraan te doen?
Stekker uit de stopcontact halen ;)
Dit zijn gewoon condensatoren, voeding, oid. Dat je dit ook in standby hoort is wel merkwaardig maar volgens mij redelijk normaal bij tv kijken.

Ik kijk nu op een plasma, en als de plasma flink wat wit licht moet laten zien dan hoor je dat ook goed ;p

Kennelijk ben jij gevoelig voor dit geluid, is het erger wanneer de tv aanstaat of maakt dat geen verschil?

• M.Remmerde
  • Registratie: oktober 2016
  • Laatst online: 19:08
Sorry hoor maar ik zou hem meteen om laten ruilen , dit mag echt niet met een televisie die 10 dagen oud is.

• P3rf3ct1on
  • Registratie: november 2020
  • Laatst online: 20-09 09:31
sjaak88 schreef op dinsdag 7 september 2021 @ 23:33:
[...]

Stekker uit de stopcontact halen ;)
Dit zijn gewoon condensatoren, voeding, oid. Dat je dit ook in standby hoort is wel merkwaardig maar volgens mij redelijk normaal bij tv kijken.

Ik kijk nu op een plasma, en als de plasma flink wat wit licht moet laten zien dan hoor je dat ook goed ;p

Kennelijk ben jij gevoelig voor dit geluid, is het erger wanneer de tv aanstaat of maakt dat geen verschil?
Is toch niet de bedoeling dat ik elke avond voor het slapen gaan de stekker moet uittrekken bij een tv van 3000€
Het lichte gezoem blijft hetzelfde, in standby of als de tv aanstaat maar als ie aanstaat heb ik er natuurlijk geen last van!
In standby zou die toch muisstil moeten zijn of ben ik mis?
of zit er mss een fan in die constant blijft draaien??
Kan iemand met een C1 ff checken of de zijne in standby muisstil is?

• P3rf3ct1on
M.Remmerde schreef op dinsdag 7 september 2021 @ 23:42:
Sorry hoor maar ik zou hem meteen om laten ruilen , dit mag echt niet met een televisie die 10 dagen oud is.
Het is niet dat het zo enorm storend is, maar ik hoor het wel de ganse dag…
Vind het gewoon raar dat ie blijft zoemen/draaien in standby…
Omruilen is dan weer een loterij blijkbaar aangezien dit panel 100% perfect is…

• Millert
  • Registratie: februari 2009
  • Laatst online: 22:32
Daarnaast wordt het afgeraden om de Oled's spanningsvrij te maken, in standby draaien ze namelijk de verschillende pixel refreshes.
Dus als het geluid je stoort, contact opnemen met de winkelier waar je het toestel hebt gekocht. En niet telkens de televisie van de stroom halen.

• P3rf3ct1on
Millert schreef op woensdag 8 september 2021 @ 07:36:
Daarnaast wordt het afgeraden om de Oled's spanningsvrij te maken, in standby draaien ze namelijk de verschillende pixel refreshes.
Dus als het geluid je stoort, contact opnemen met de winkelier waar je het toestel hebt gekocht. En niet telkens de televisie van de stroom halen.
Idd dat dacht ik ook…
Ff afwachten tot ik hier antwoord heb van andere C1 bezitters of ie daadwerkelijk in standby stil is of er altijd iets 24/24 blijft zoemen/draaien

• Coldbullet
  • Registratie: maart 2013
  • Laatst online: 21-09 15:10

Coldbullet

ps4: Coldbullet_NL

Ik krijg vanmiddag mijn lg 77c1 binnen. Nog adviea over schem hoogte met ophangen?
Ben erg benieuwd hoe die is hier!

• M.Remmerde
Ik heb een 77 inch hangen en heb hem 120 cm hoog hangen :

[Voor 171% gewijzigd door M.Remmerde op 08-09-2021 23:13]

• M.Remmerde
@P3rf3ct1on Ik heb gisteren een 55c1 gekocht voor mijn buurvrouw , nou die is gewoon stil hoor dus er is echt iets mis met jouw televisie. Het kan ook in de speakers zitten dat heb ik wel eens met mijn goedkope computerspeakers als er stroom op blijft staan dat ze gaan zoemen. Haal ik dan de stekker eruit dan is het weg.

• Wren
  • Registratie: januari 2014
  • Laatst online: 23:02
P3rf3ct1on schreef op woensdag 8 september 2021 @ 07:23:
[...]

Is toch niet de bedoeling dat ik elke avond voor het slapen gaan de stekker moet uittrekken bij een tv van 3000€
Het lichte gezoem blijft hetzelfde, in standby of als de tv aanstaat maar als ie aanstaat heb ik er natuurlijk geen last van!
In standby zou die toch muisstil moeten zijn of ben ik mis?
of zit er mss een fan in die constant blijft draaien??
Kan iemand met een C1 ff checken of de zijne in standby muisstil is?
Ik hoor niks als hij op standby staat, alleen de klik na een paar minuten. Maar ik ben dan ook niet zo gevoelig voor dit geluid als jij dus is het moeilijk te vergelijken. Beter zou zijn als jij bij een andere C1 gaat luisteren om het uit te sluiten.

• P3rf3ct1on
Wren schreef op woensdag 8 september 2021 @ 08:30:
[...]

Ik hoor niks als hij op standby staat, alleen de klik na een paar minuten. Maar ik ben dan ook niet zo gevoelig voor dit geluid als jij dus is het moeilijk te vergelijken. Beter zou zijn als jij bij een andere C1 gaat luisteren om het uit te sluiten.
Dus achteraan links zoemt/blaast er niks bij jou in standby?
Dan mss toch maar ff bellen naar de verkoper…

• Boeryepes
  • Registratie: januari 2016
  • Laatst online: 21:16
mijn 48C1 is stil.

• Wren
  • Registratie: januari 2014
  • Laatst online: 23:02
P3rf3ct1on schreef op woensdag 8 september 2021 @ 08:49:
[...]

Dus achteraan links zoemt/blaast er niks bij jou in standby?
Dan mss toch maar ff bellen naar de verkoper…
Nee, maar nogmaals, ik ben er niet gevoelig voor.
Een vergelijkende test heeft alleen zin als je hier iemand vindt die net zo gevoelig is voor dergelijke geluiden als jij (of jij die een andere tv test).

• P3rf3ct1on
Edit:
Toch maar ff alles 1 voor 1 uitgetrokken en blijkbaar is het de tv niet maar de telenet modem 😂
Oef…
Was al blij dat ik een 100% perfect paneel had en had geen zin om hem te laten omruilen…
Sorry iedereen 😂
Nu maar ff telenet bellen dan…

• koekroeck
  • Registratie: augustus 2014
  • Laatst online: 21-09 07:51
Nieuwe update bij mijn LG G1: 03.15.95.
Online nog niets over te vinden:)

• harrybeuker
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 20-09 22:31
voog schreef op dinsdag 7 september 2021 @ 14:12:
[...]

Direct LG, heb hem bij de ING rentepunten winkel gekocht, dacht dat dit sneller en efficiënter zou zijn.

[...]

[Afbeelding]
dit heb ik dus ook op de AB van mijn C8. Ik ga even een nieuwe bestellen via ebay (origineel)
https://www.ebay.com/itm/...%3APL_CLK%7Cclp%3A2334524
in nederland kost die 61 euro. scheelt je de helft!

• Boeryepes
koekroeck schreef op woensdag 8 september 2021 @ 10:40:
Nieuwe update bij mijn LG G1: 03.15.95.
Online nog niets over te vinden:)
Ook de C1 (48"), versie 03.15.36

• rodie83
  • Registratie: januari 2004
  • Niet online
Op mijn C1 is ook 03.15.95 binnengekomen (vanaf 03.15.36). Best een aardige versiebump. Geen idee wat er veranderd is alleen.

• -Rutger-
  • Registratie: februari 2015
  • Laatst online: 21-09 13:54
Coldbullet schreef op woensdag 8 september 2021 @ 07:58:
Ik krijg vanmiddag mijn lg 77c1 binnen. Nog adviea over schem hoogte met ophangen?
Ben erg benieuwd hoe die is hier!
In principe zou je ooghoogte van de plek waar je het meeste zit, rond de 2/3e vd hoogte vh scherm moeten zitten.

Maar het is maar net wat je fijn vindt en welke mogelijkheden je hebt. Iemand met een hoog tv meubel hangt hem hoger zoals een poster eerder.

• road rebel
  • Registratie: november 2011
  • Laatst online: 16-09 23:28
LG breidt de Ultrafine Oled monitren uit naar een 65" model.

https://www.lg.com/global/business/oled-signage/lg-65ep5g#

Ik durf haast niet te zoeken naar de prijs, maar zou een dergelijk model ook meerwaarde kunnen bieden in beeldkwaliteit tov. een klassieke "G" model?

• Cap
  • Registratie: juli 2000
  • Niet online
Een OLED in stand-by moet gewoon stil zijn. Dwz wel NA de bekende klik een X aantal minuten na het uitzetten. Die klik geeft aan dat er een voedings relais schakelt en hij in 0,3 watt stand by modus komt staan.

Of je hebt het gehoor van een jonge kat en je tv hangt in een ultrastille badkamer van 2 bij 2 meter. ;)

[Voor 37% gewijzigd door Cap op 08-09-2021 14:53]

• t0mmiiiii
  • Registratie: oktober 2007
  • Laatst online: 20-09 21:32
HoppyF schreef op zaterdag 4 september 2021 @ 11:37:
[...]

Balen!
Lijkt inderdaad wel een defecte voeding te zijn.
Helaas zit je dan even zonder.
Hopelijk heb je je oude TV nog.
Was inderdaad een defecte voeding. De kapotte voeding gaf ook een licht ruisend geluid als de stekker in het stopcontact zat.

Vandaag vervangen door LG 🙂

• Tweakriez
  • Registratie: april 2013
  • Laatst online: 18:22

Tweakriez

-->Interessante tekst<--

Hoppa... Hij hangt... Heb uiteindelijk aan beide kanten van de Vogels 505 3 Fisher duo's maat 10 van 50mm gebruikt zo moet hij stevig genoeg zitten in de betonblokken muur en moet hij ook een 65 inch kunnen dragen want ik vind de 55 inch nu ineens klein haha.

Nu nog een soundbar of iets dergelijks er onder. Kabelgoot is helaas niet geleverd vandaag maar dat wordt morgen hopelijk afgewerkt.

-->Interessante tekst<--

t0mmiiiii schreef op woensdag 8 september 2021 @ 15:26:
[...]

Was inderdaad een defecte voeding. De kapotte voeding gaf ook een licht ruisend geluid als de stekker in het stopcontact zat.

Vandaag vervangen door LG 🙂
Mooi!
Toch nog wel redelijk snel opgelost zo.

Wie altijd met de kudde meegaat, zal regelmatig door de stront van een ander lopen!

• Ruud888
  • Registratie: oktober 2019
  • Laatst online: 01:05
Morgen komt de 77inch C1 binnen.

Wat zijn de beste instellingen voor een mooi helder kleurvol beeld voor televisie en Netflix?
Dus in principe geen calibratie instelling maar wat meer power.

• Steven030
  • Registratie: december 2012
  • Laatst online: 23:12
Ruud888 schreef op woensdag 8 september 2021 @ 22:05:
Morgen komt de 77inch C1 binnen.

Wat zijn de beste instellingen voor een mooi helder kleurvol beeld voor televisie en Netflix?
Dus in principe geen calibratie instelling maar wat meer power.
Ik gebruik eerlijk gezegd gewoon Filmmaker Mode

• Brad Pitt
  • Registratie: oktober 2005
  • Laatst online: 21-09 06:05
Die Filmmaker mode vind ik maar een raar iets. Ook deze kun je gewoon verzieken door color op 90, brightness op 80, scherpte op maximaal etc. te zetten.

Voordat ik deze tv had dacht ik Filmmaker mode is alle foefjes uit en een natuurlijke weergave. Niets is minder waar. Het ligt er maar net aan wat je er aan verandert.

Natuurlijk, kom je vanaf de fabrieksinstellingen nergens aan zal het best okay zijn, maar toch.

Gebruik de mode zelf ook, dat wel, maar dan wel met een hoop persoonlijke (en zeker niét "door de regisseur bedoelde") veranderingen.

Nickname does not reflect reality

• ion
  • Registratie: augustus 2011
  • Niet online
Kan iemand mij vertellen hoe je die verdomde accuweather widget uitschakelt. Sinds ik het aan heb staan is mijn screensaver gewijzigd.

• Tweakriez

Tweakriez

-->Interessante tekst<--

Ik heb de hier boven eerder gemelde USB-ethernet adapter gekocht. Ik ga nu in ieder geval over de 100mbit van de ingebouwde aansluiting heen. Helaas haal ik nog bij lange na niet de max uit mijn glasvezel van 1000/1000. Helaas heeft de tv alleen USB 2.0 wat hierop invloed zal hebben. Wel erg belabberd dat LG bespaard heeft op de lan en USB aansluiting. De resultaten zijn nog steeds wel erg wisselend maar er is ook maar 1 app in de store te krijgen waar je geen server kan kiezen.

Hieronder met de aansluiting van de tv zelf in het groot. De thumbnails zijn met de adapter aangesloten.

-->Interessante tekst<--

• Catch22
  • Laatst online: 23:07
Je hebt een browser hè? En wanneer heb je meer dan 100mbit nodig dan?

En heb je geen snelle wifi?

But if I offended you | Good | 'Cause I still don't give a f*ck
Hou eens op met die auto-analogieen mensen
AMD Ryzen 2700x - Asus 3090 TUF OC - 32Gb Corsair Vengeance RGB Pro - Aoc 27" 1440p 144hz - Samsung g9 49" 32:9

• Tweakriez

Tweakriez

-->Interessante tekst<--

Catch22 schreef op donderdag 9 september 2021 @ 00:13:
Je hebt een browser hè? En wanneer heb je meer dan 100mbit nodig dan?

En heb je geen snelle wifi?
WiFi is altijd minder stabiel en voor 4k hdr content is mee bandbreedte wel zo fijn, niet alleen nu maar ook in de toekomst.

-->Interessante tekst<--

• Techno Overlord
  • Registratie: januari 2003
  • Laatst online: 21:49

Techno Overlord

Nocturnal Metamorphoses™

ion schreef op zaterdag 4 september 2021 @ 12:24:
[...]

Alleen vanwege HDMI 2.1. Op beeld kwaliteit ga ik in ieder geval niet op vooruit.
Wel als je 4K @ 120hz wil. ;)

Mijn specs - iRacing Stats - Overwatch Stats - Game collectie

• mvrooij
  • Registratie: januari 2009
  • Laatst online: 18-09 11:00
Even vraagje voor de mensen die een LG G1 tv hebben. De stroomstekker is dit een platte stekker (zonder aarde) of een grotere ronde? Moet dit even weten voor welke verlengkabel ik de goot in trek.

Bedankt!

• OMD
  • Registratie: september 2003
  • Laatst online: 21-09 13:19
Tweakriez schreef op donderdag 9 september 2021 @ 00:20:
[...]

WiFi is altijd minder stabiel en voor 4k hdr content is mee bandbreedte wel zo fijn, niet alleen nu maar ook in de toekomst.
Dan neem ik aan dat je het over 4k HDR content hebt via een lokaal netwerk met ongecomprimeerde files. Netflix gebruikt eigenlijk niet meer dan 25mbps en dat zal komende jaren misschien 30 worden maar thats it.

Alleen Sony zijn eigen streamingdienst gebruikt 4k HDR content aan die rond de 80mbit vragen.

R7 3700X // Corsair H115 RGB // MSI B450 Mortar Max // 16Gb G.Skill Flare C14 // Corsair Air 540 // MSI RTX2080 Gaming X Trio // Adata XPG 1TB

• rodie83
  • Niet online
OMD schreef op donderdag 9 september 2021 @ 09:37:
[...]

Dan neem ik aan dat je het over 4k HDR content hebt via een lokaal netwerk met ongecomprimeerde files. Netflix gebruikt eigenlijk niet meer dan 25mbps en dat zal komende jaren misschien 30 worden maar thats it.

Alleen Sony zijn eigen streamingdienst gebruikt 4k HDR content aan die rond de 80mbit vragen.
Eigen netwerk / ongecomprimeerde files willen wel eens boven de 100mbps schieten, met onderbrekingen als gevolg. Zelf meegemaakt. Ik heb heb het opgelost met Wifi, dat was prima. Geen last van stabiliteitsproblematiek.

• Tweakriez

Tweakriez

-->Interessante tekst<--

OMD schreef op donderdag 9 september 2021 @ 09:37:
[...]

Op dit moment niet nee. Maar waarom moeten we goedpraten dat het in deze tijd belachelijk is dat er bespaard wordt door een 100mbit aansluiting te plaatsen op een luxe tv?

-->Interessante tekst<--

• Millert
Het is alleen al duizend keer voorbij gekomen in dit topic :O , van mij mag het lan/wifi 100mbit verhaal in de topic start en warning :+ .

• Tweakriez

Tweakriez

-->Interessante tekst<--

Helaas is de kabelgoot nog niet binnen :( maar ik heb even mijn DAC en actieve speakers van de pc neergezet. Geluid al stukken beter maar ik vind op deze manier het strakke wat ik bereikt heb met ophangen al weer aardig verpest raken. Dan toch maar een soundbar. Een echte hifi setup doe ik mezelf wel cadeau over een paar jaar als er eentje het huis uit is en ik een aparte me-room kan inrichten haha.

Eigenlijk heb ik het liefst dan ook geen sub want ik heb niet echt de ruimte om extra zooi weg te werken. Ik zat te kijken naar een LG soundbar van 200 pleuro zonder externe sub maar weet niet of dit de moeite waard is.

-->Interessante tekst<--

• Boeryepes
Tweakriez schreef op donderdag 9 september 2021 @ 09:47:
[Afbeelding]

Helaas is de kabelgoot nog niet binnen :( maar ik heb even mijn DAC en actieve speakers van de pc neergezet. Geluid al stukken beter maar ik vind op deze manier het strakke wat ik bereikt heb met ophangen al weer aardig verpest raken. Dan toch maar een soundbar. Een echte hifi setup doe ik mezelf wel cadeau over een paar jaar als er eentje het huis uit is en ik een aparte me-room kan inrichten haha.

Eigenlijk heb ik het liefst dan ook geen sub want ik heb niet echt de ruimte om extra zooi weg te werken. Ik zat te kijken naar een LG soundbar van 200 pleuro zonder externe sub maar weet niet of dit de moeite waard is.
Herkenbaar.

Mbt soundbars heb ik vorige week geluisterd naar een Denon 416 (250€), 716 (660€) en Sonos Arc (900€) zonder surround speakers noch sub omdat ik een simpele setup wil met weing apparatuur.

Denon had mijn voorkeur qua prijs en looks en obv. reviews. Het verschil echter tussen de Arc en de Denons was opvallend groot in het voordeel van de Arc.

Met de Arc krijg ik meer balans tussen fantastisch beeld én goed geluid en heb ik een basis voor als ik later toch naar een bioscoopervaring wil gaan.

Overigens is de Sonos sub wel mooi om te zien - geen standaard sub-doos - maar te duur (800€).

• DutchOwnage
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 01:05
Brad Pitt schreef op woensdag 8 september 2021 @ 22:34:
Die Filmmaker mode vind ik maar een raar iets. Ook deze kun je gewoon verzieken door color op 90, brightness op 80, scherpte op maximaal etc. te zetten.

Voordat ik deze tv had dacht ik Filmmaker mode is alle foefjes uit en een natuurlijke weergave. Niets is minder waar. Het ligt er maar net aan wat je er aan verandert.

Natuurlijk, kom je vanaf de fabrieksinstellingen nergens aan zal het best okay zijn, maar toch.

Gebruik de mode zelf ook, dat wel, maar dan wel met een hoop persoonlijke (en zeker niét "door de regisseur bedoelde") veranderingen.
Het is mijn go to preset voor SDR in de avond en HDR10 (Amazon Prime). Voor SDR wel Oled light iets omhoog (35/45), de standaard 25 is nét te donker. Voor HDR alleen Dynamic Tonemapping uit, rest standaard. Dikke prima d:)b

• Tweakriez

Tweakriez

-->Interessante tekst<--

Boeryepes schreef op donderdag 9 september 2021 @ 10:13:
[...]

Herkenbaar.

Mbt soundbars heb ik vorige week geluisterd naar een Denon 416 (250€), 716 (660€) en Sonos Arc (900€) zonder surround speakers noch sub omdat ik een simpele setup wil met weing apparatuur.

Denon had mijn voorkeur qua prijs en looks en obv. reviews. Het verschil echter tussen de Arc en de Denons was opvallend groot in het voordeel van de Arc.

Met de Arc krijg ik meer balans tussen fantastisch beeld én goed geluid en heb ik een basis voor als ik later toch naar een bioscoopervaring wil gaan.

Overigens is de Sonos sub wel mooi om te zien - geen standaard sub-doos - maar te duur (800€).
Ik ben voor een Warehouse deal gegaan van Amazon.de. voor 145,- een LG bar zonder losse sub. Zal ongetwijfeld geen super cinema ervaring worden maar het gaat mij vooral om een boost van geluid bij het kijken van een film of een potje Battlefield zonder gelijk het huis te laten schudden. Voor dit bedrag vind ik het een prima oplossing voor nu om later naar de slaapkamer te laten verhuizen o.i.d.

https://www.amazon.de/gp/...kage_o0_img?ie=UTF8&psc=1

-->Interessante tekst<--

• OMD
Boeryepes schreef op donderdag 9 september 2021 @ 10:13:
[...]

Herkenbaar.

Wat duurder maar zeker een heel goede optie is eventueel de B&O BeoSound Stage. Die heeft qua laag denk ik het beste voor elkaar naar wat ik geluisterd heb.

R7 3700X // Corsair H115 RGB // MSI B450 Mortar Max // 16Gb G.Skill Flare C14 // Corsair Air 540 // MSI RTX2080 Gaming X Trio // Adata XPG 1TB

• Catch22
  • Laatst online: 23:07
Tweakriez schreef op donderdag 9 september 2021 @ 00:20:
[...]

Dat komt echt niet snel boven de 60mbit hoor. Maar het is jouw feestje, lekker aanklooien :)

But if I offended you | Good | 'Cause I still don't give a f*ck
Hou eens op met die auto-analogieen mensen
AMD Ryzen 2700x - Asus 3090 TUF OC - 32Gb Corsair Vengeance RGB Pro - Aoc 27" 1440p 144hz - Samsung g9 49" 32:9

• Tweakriez

Tweakriez

-->Interessante tekst<--

Catch22 schreef op donderdag 9 september 2021 @ 13:19:
[...]

Dat komt echt niet snel boven de 60mbit hoor. Maar het is jouw feestje, lekker aanklooien :)
Tja het gaat om het gevoel ik wil gewoon een beetje "tweaken" met mijn spulletjes.

-->Interessante tekst<--

• Boeryepes
OMD schreef op donderdag 9 september 2021 @ 11:46:
[...]

Wat duurder maar zeker een heel goede optie is eventueel de B&O BeoSound Stage. Die heeft qua laag denk ik het beste voor elkaar naar wat ik geluisterd heb.
Klein beetje duurder maar 🤪

• Millert
Dan mag de Sennheiser Ambeo ook niet ontbreken :+

• Boeryepes
Millert schreef op donderdag 9 september 2021 @ 14:11:
Dan mag de Sennheiser Ambeo ook niet ontbreken :+
In 2 posts van 900€ naar 2500€ 🤓

Het is dat ik nog moet aflossen op mijn hypotheek maar anders... 💪

[Voor 14% gewijzigd door Boeryepes op 09-09-2021 14:21]

• kneusteun
  • Registratie: september 2008
  • Laatst online: 20:42
Ik heb de laatste tijd steeds vaker de melding dat er niet genoeg memory is, vooral als ik in de browser een video kijk. Dan kijk je een embedded video en ineens klapt hij er uit.
Is dat normaal?

• Rozz1337
  • Registratie: mei 2021
  • Laatst online: 21-09 08:54
mvrooij schreef op donderdag 9 september 2021 @ 09:20:
Even vraagje voor de mensen die een LG G1 tv hebben. De stroomstekker is dit een platte stekker (zonder aarde) of een grotere ronde? Moet dit even weten voor welke verlengkabel ik de goot in trek.

Bedankt!
Platte stekker!

• Rozz1337
Catch22 schreef op donderdag 9 september 2021 @ 13:19:
[...]

Iedereen zegt steeds dat dat je geen +100mbit snelheid nodig hebt voor 4k maar dat is dus echt onzin. Meerdere youtubers tonen aan dat voornamelijk actiefilms pieken boven de 100mbit hebben (met Plex). Ik zit echt niet te wachten op haperingen tijdens een mooie actie scene. Ook was bij mij Disney+ vaak aan het bufferen. Met de usb dongle is dit probleem opgelost.

• mucuracat
  • Registratie: april 2004
  • Laatst online: 20-09 21:00
Rozz1337 schreef op donderdag 9 september 2021 @ 14:51:
[...]

Iedereen zegt steeds dat dat je geen +100mbit snelheid nodig hebt voor 4k maar dat is dus echt onzin. Meerdere youtubers tonen aan dat voornamelijk actiefilms pieken boven de 100mbit hebben (met Plex). Ik zit echt niet te wachten op haperingen tijdens een mooie actie scene. Ook was bij mij Disney+ vaak aan het bufferen. Met de usb dongle is dit probleem opgelost.
Als je actie films hebt met hoge bitrate en 100GB groot en alle geluidsporen...

Voor streaming sites meer dan zat. En overige heb ik Nvidia Shield met 1Gb aansluiting.

En zoals velen benoemd hebben.. Wifi is 5Ghz en dus in theorie zou het sneller zijn dan een100Mbit aansluiting. Wel je modem in de buurt hebben :)

Sony W800i > HTC-TytnII > Samsung Omnia I900 > LG Optimus Black > HTC Desire > LG Nexus 4 > LG G2 > LG G4 > LG G5 > LG G6 (eu) > Oneplus 6

• mvrooij
Thanks, dan heb ik de juiste kabel!

• mvrooij
Rozz1337 schreef op donderdag 9 september 2021 @ 14:51:
[...]

Ik lees dit nu toevallig mee, maar advies is dus een USB dongel nemen? Heb wel vast netwerk getrokken maar G1 heeft dus ook 100mbit netwerkpoortje? Wat een onzin..
mvrooij schreef op donderdag 9 september 2021 @ 15:21:
[...]

Ik lees dit nu toevallig mee, maar advies is dus een USB dongel nemen? Heb wel vast netwerk getrokken maar G1 heeft dus ook 100mbit netwerkpoortje? Wat een onzin..
Als je dit topic al enige tijd volgt weet je precies hoe het zit met WiFi en de vaste netwerkaansluiting.
Een dongle nemen is dus niet nodig.

• mvrooij
HoppyF schreef op donderdag 9 september 2021 @ 15:26:
[...]

Als je dit topic al enige tijd volgt weet je precies hoe het zit met WiFi en de vaste netwerkaansluiting.
Een dongle nemen is dus niet nodig.
Dat is het hem net, zit er pas sinds vandaag omdat ik pas sinds vandaag de G1 65" heb. Ik ga wel even zoeken in dit topic.

• Rozz1337
mvrooij schreef op donderdag 9 september 2021 @ 15:21:
[...]

Dongle adviseer ik alleen als je pech hebt door een slechte netwerkkaart in je TV. Zoals de meeste aangeven heb je niet meer dan 100mbit nodig voor streaming services. Ik kon videoland niet eens kijken zonder dat ie elke minuut ging haperen. Dat is met een dongle opgelost.

• mvrooij
Rozz1337 schreef op donderdag 9 september 2021 @ 16:05:
[...]

Dongle adviseer ik alleen als je pech hebt door een slechte netwerkkaart in je TV. Zoals de meeste aangeven heb je niet meer dan 100mbit nodig voor streaming services. Ik kon videoland niet eens kijken zonder dat ie elke minuut ging haperen. Dat is met een dongle opgelost.
Duidelijk! Ik heb een goed wifi netwerk en het wifi kastje ligt eronder dus kan altijd nog hiervoor kiezen. Ik ga gewoon wat testjes doen en dan zie ik het wel. Liefst vast netwerk natuurlijk maar als wifi stabieler/sneller lijkt dan gaan we hiervoor. Thanks.

• Brad Pitt
  • Registratie: oktober 2005
  • Laatst online: 21-09 06:05
mvrooij schreef op donderdag 9 september 2021 @ 16:12:
[...]
Duidelijk! Ik heb een goed wifi netwerk en het wifi kastje ligt eronder dus kan altijd nog hiervoor kiezen. Ik ga gewoon wat testjes doen en dan zie ik het wel. Liefst vast netwerk natuurlijk maar als wifi stabieler/sneller lijkt dan gaan we hiervoor. Thanks.
Uiteraard is de vast netwerk i.c.m. dongle per definitie stabieler dan via Wifi.
Of het ook sneller is maakt niet uit, de snelheid die je hebt met de dongle is voor "alles" genoeg.

Nickname does not reflect reality

• OMD
Boeryepes schreef op donderdag 9 september 2021 @ 14:08:
[...]

Klein beetje duurder maar 🤪
Tsja, kwaliteit kost geld ;)

• wolfstein89
  • Laatst online: 20-09 15:24
hey allemaal, ik heb een vraag.
Heb een LG G1 en zou graag het menu dat gelijk in beeld komt wanneer de tv opstart willen verwijderen.
In dat menu staan alle geadviseerde content en het blijft er een behoorlijke tijd staan.
hebben jullie enig idee hoe ik deze uit zet?

• rikadoo
  • Niet online
wolfstein89 schreef op vrijdag 10 september 2021 @ 10:13:
Heb een LG G1 en zou graag het menu dat gelijk in beeld komt wanneer de tv opstart willen verwijderen.
In dat menu staan alle geadviseerde content en het blijft er een behoorlijke tijd staan.
Kan niet.
Blijkbaar dus wel!

[Voor 3% gewijzigd door rikadoo op 10-09-2021 10:56]

AMD Ryzen 7 5900x | Custom WC | ASUS ROG Strix X570-E Gaming | 32GB Corsair DDR4-3600MHz | Samsung 970 nvme 256GB | Samsung 970 nvme 1TB | AMD RX 6900XT 16GB | 1x 6TB | 1x LG 27UD59-B | 1x LG UltraGear 27GL850

• Steven030
wolfstein89 schreef op vrijdag 10 september 2021 @ 10:13:
@rikadoo Kan wel, via Algemeen->Aanvullende instellingen->Startpagina-instellingen. Zie hier voor meer tips en deze vanaf ongeveer 03:10 YouTube: Three LG C1 Settings You Should Turn Off after Unboxing + Bonus Tip

• rikadoo
  • Niet online
Steven030 schreef op vrijdag 10 september 2021 @ 10:50:
[...]

@rikadoo Kan wel, via Algemeen->Aanvullende instellingen->Startpagina-instellingen. Zie hier voor meer tips en deze vanaf ongeveer 03:10 YouTube: Three LG C1 Settings You Should Turn Off after Unboxing + Bonus Tip
Potverdikkie, dat heb ik gemist. Ga ik straks thuis meteen instellen!

AMD Ryzen 7 5900x | Custom WC | ASUS ROG Strix X570-E Gaming | 32GB Corsair DDR4-3600MHz | Samsung 970 nvme 256GB | Samsung 970 nvme 1TB | AMD RX 6900XT 16GB | 1x 6TB | 1x LG 27UD59-B | 1x LG UltraGear 27GL850

• SpeedyNick
  • Registratie: juli 2010
  • Laatst online: 01:28
[...]

Meteen even getest, kleine aanvulling nog Algemeen->Systeem ->Aanvullende instellingen->Startpagina-instellingen.

Je maakt mij hier in ieder geval erg blij mee, dank voor de tip! d:)b Irriteerde mij ook dood aan het opstarten van deze ;)
SpeedyNick schreef op vrijdag 10 september 2021 @ 11:29:
[...]

Meteen even getest, kleine aanvulling nog Algemeen->Systeem ->Aanvullende instellingen->Startpagina-instellingen.

Je maakt mij hier in ieder geval erg blij mee, dank voor de tip! d:)b Irriteerde mij ook dood aan het opstarten van deze ;)
Is hier al vaker besproken.
siemed in "[LG OLED] Ervaringen & Discussie"

• SpeedyNick
  • Registratie: juli 2010
  • Laatst online: 01:28
Eerste keer dat ik hem voorbij zie komen ;) Maar moet bekennen, van de 41366 posts die er in dit topic zijn geplaatst zal ik er vast wel 1 of 2 gemist hebben :P

• Locolau
  • Registratie: juli 2016
  • Laatst online: 23:14
Ik heb de LG A1 55 binnen via aanbieding van Hofma, wat een mooie televisie! Past goed en is niet te groot wat ik mogelijk dacht, maar na hulp hier toch gekozen. Meteen even die 3 tips doorgelopen en nu nog een HDMI kabeltje halen zodat ik m'n laptop eraan kan hangen mocht dat nodig zijn.

• wolfstein89
  • Laatst online: 20-09 15:24
[...]

dankjewel, hier heb ik super veel aan. irriteerde me er mateloos aan.
SpeedyNick schreef op vrijdag 10 september 2021 @ 14:16:
[...]

Eerste keer dat ik hem voorbij zie komen ;) Maar moet bekennen, van de 41366 posts die er in dit topic zijn geplaatst zal ik er vast wel 1 of 2 gemist hebben :P
Ja, het is een groot topic.
Daarom is de zoekfunctie ook zo handig.
Daar kun je zo ongeveer 95% van de vragen en problemen wel mee terugvinden.

• Boeryepes
HoppyF schreef op vrijdag 10 september 2021 @ 16:50:
[...]

Ja, het is een groot topic.
Daarom is de zoekfunctie ook zo handig.
Daar kun je zo ongeveer 95% van de vragen en problemen wel mee terugvinden.
Iets voor de start post?

• WiseGuy!
  • Registratie: juni 2003
  • Laatst online: 23:13
Locolau schreef op vrijdag 10 september 2021 @ 14:19:
Ik heb de LG A1 55 binnen via aanbieding van Hofma, wat een mooie televisie! Past goed en is niet te groot wat ik mogelijk dacht, maar na hulp hier toch gekozen. Meteen even die 3 tips doorgelopen en nu nog een HDMI kabeltje halen zodat ik m'n laptop eraan kan hangen mocht dat nodig zijn.
Heb er zelf vandaag ook eentje besteld bij een goede online aanbieder. Wilde eigenlijk voor de C1 gaan, maar deze prijs kon ik niet laten liggen. Deze maand cashback van € 150 op de A1. Gecombineerd met de scherpe prijs kostte deze me dus € 714. Dat scheelt nogal met de C1. PS5 of last gen heb ik toch niet dus ik schat zo in dat ik er prima tevreden mee ga zijn.

Enfin, voor wie ook zo’n mooie prijs wil: even doorzoeken of pm me even voor de aanbieder (reclame mag ik hier denk ik niet maken).

we only make way for the man who boldly pushes past us

WiseGuy! schreef op vrijdag 10 september 2021 @ 18:04:
[...]

Heb er zelf vandaag ook eentje besteld bij een goede online aanbieder. Wilde eigenlijk voor de C1 gaan, maar deze prijs kon ik niet laten liggen. Deze maand cashback van € 150 op de A1. Gecombineerd met de scherpe prijs kostte deze me dus € 714. Dat scheelt nogal met de C1. PS5 of last gen heb ik toch niet dus ik schat zo in dat ik er prima tevreden mee ga zijn.

Enfin, voor wie ook zo’n mooie prijs wil: even doorzoeken of pm me even voor de aanbieder (reclame mag ik hier denk ik niet maken).
Je mag je aanbieding zeker plaatsen (als iemand anders dit nog niet heeft gedaan) en wel hier:
OLED Televisies aanbiedingen- & kortingscodetopic

Hopelijk gaat de A1 je goed bevallen.
Het is nog een vrij onbekend model in de hele serie.
De prijs is inderdaad heel aantrekkelijk waarmee ook een andere doelgroep wordt bereikt.

• ilm
  • Registratie: april 2014
  • Laatst online: 22:03
Nog altijd tevreden over men lg oled gx, maar vind dat het smart gedeelte toch iets teveel crasht. Niet elke dag, misschien om de paar weken doet ie eens raar.

Meestal verdwijnt de app bar even en zie je hem terug opstarten, maar daarna werkt het niet naar behoren. Apps starten gewoon niet op, of kunnen geen video afspelen (wss een zombie proces dat alles nog claimed). Tv afzetten helpt, maar af en toe moet ie ook eens van de stroom. Dit laatste is wanneer hij in de gekende HDMI loop terecht komt (komt hier nog een update voor?).

Iemand die dit nog herkend? Ik lees soms ook dat het een hardware probleem kan zijn, maar daar gebeurt het niet vaak genoeg voor (hoop ik).

• Steven030
ilm schreef op vrijdag 10 september 2021 @ 22:37:
Nog altijd tevreden over men lg oled gx, maar vind dat het smart gedeelte toch iets teveel crasht. Niet elke dag, misschien om de paar weken doet ie eens raar.

Meestal verdwijnt de app bar even en zie je hem terug opstarten, maar daarna werkt het niet naar behoren. Apps starten gewoon niet op, of kunnen geen video afspelen (wss een zombie proces dat alles nog claimed). Tv afzetten helpt, maar af en toe moet ie ook eens van de stroom. Dit laatste is wanneer hij in de gekende HDMI loop terecht komt (komt hier nog een update voor?).

Iemand die dit nog herkend? Ik lees soms ook dat het een hardware probleem kan zijn, maar daar gebeurt het niet vaak genoeg voor (hoop ik).
Ik herken dit niet met mijn G1, maar ook niet met mijn C7 na ruim 4 jaar. De apps die ik gebruik hebben nooit kuren vertoond. Is er een bepaalde app die je gebruikt waarbij dit gebeurt?

• Goofy1978
  • Registratie: december 2008
  • Laatst online: 23:44
@ilm Staat snel start uit? ik herken dit gedrag niet bij de cx waar snel starten uit staat, dat gaf soms kuren had ik ergens gelezen.

• ilm
  • Registratie: april 2014
  • Laatst online: 22:03
Snel start staat inderdaad uit. Vergeten bij te voegen.

Het is niet bij een bepaalde app, maar de kans is groter wanneer ik veel zap tussen video's en apps. Misschien dat veel switchen tussen HDMI ook een invloed heeft. Ik heb een brakke tv decoder van Proximus die niet mooi meespeelde over hdmi-cec denk ik. Hmm, en/of de combinatie met receiver kan een verschil met jullie zijn.

Het gebeurt niet vaak genoeg om echt geïrriteerd te zijn (nu weeral 2 weken geleden). Het is dat ik soms lees dat het moederbord vervangen kan helpen, dan wil ik dat doen voor de garantie afloopt.

• andries98
  • Registratie: april 2012
  • Laatst online: 21:13
ilm schreef op zaterdag 11 september 2021 @ 07:27:
Snel start staat inderdaad uit. Vergeten bij te voegen.

Het is niet bij een bepaalde app, maar de kans is groter wanneer ik veel zap tussen video's en apps. Misschien dat veel switchen tussen HDMI ook een invloed heeft. Ik heb een brakke tv decoder van Proximus die niet mooi meespeelde over hdmi-cec denk ik. Hmm, en/of de combinatie met receiver kan een verschil met jullie zijn.

Het gebeurt niet vaak genoeg om echt geïrriteerd te zijn (nu weeral 2 weken geleden). Het is dat ik soms lees dat het moederbord vervangen kan helpen, dan wil ik dat doen voor de garantie afloopt.
Het is waarschijnlijk een combinatie van gebruik met aangesloten externe hardware. Of toch interne hardware, maar betwijvel het. Met mijn 77gx (alweer een jaartje oud) geen problemen. Maar gebruik 95% van de tijd netflix of hdmi (ps5)(start ook meestal direct met netflix of ingangen knop juiste kanaal op), dus misschien helpt dat. Ook gebruik ik geen hdmi-cec op mijn ps5 en heb ik geen (e)arc receiver. Ook heb ik alle slimme meuk uitstaan wat weer processor en geheugen scheelt. Ook haal ik uiteraard nooit volledig de stroom eraf.
Wel vervelend als dat je blijft overkomen 😐 ik zou is proberen alle hdmi cec shit op echt alle apparaten uit te schakelen (dus zowel tv als apparaat kant).

• THE_BASE
  • Niet online
Iemand een idee? Heb hier een Samsung en een LG OLED Met AirPlay 2.

Als ik in Spotify op mijn iPhone naar speakers ga, dan zie ik de Samsung er tussen staan, terwijl de tv uit is. Ik kan die selecteren en de tv gaat aan.

Bij de LG OLED is dat niet, die toont zich alleen als hij is ingeschakeld, dit terwijl hij ook HomeKit ondersteund. Heb ik ergens een setting niet goed staan?

LG OLED55XB6 | Samsung UHD AU80  MacBook 12"  iPhone 12 Pro  Apple Watch Series 6  Apple TV 4K  AirPods  AirTag  AirPort Express

• daantjuh68
  • Registratie: augustus 2010
  • Laatst online: 20-09 12:58
Kan iemand een guide delen hoe ik de Magic remote aansluit op mijn versterker en decoder?

Versterker:
NAD C368

Decoder:
Arris VIP5202

Ik heb al een heel aantal dingen gedaan, het menu in de tv doorgelopen en alle 17 opties voor mijn versterker geprobeerd. De Arris op een ander model Arris gezet etc. Etc. Mijn vrouw denkt dat eerder de afstandsbediening van de LG wel kon zappen maar dat werkt nu niet meer. Ik ben de kluts kwijt

• Boeryepes
THE_BASE schreef op zaterdag 11 september 2021 @ 10:13:

Als ik in Spotify op mijn iPhone naar speakers ga, dan zie ik de Samsung er tussen staan, terwijl de tv uit is. Ik kan die selecteren en de tv gaat aan.

Bij de LG OLED is dat niet, die toont zich alleen als hij is ingeschakeld, dit terwijl hij ook HomeKit ondersteund. Heb ik ergens een setting niet goed staan?
Zoeven hier getest met 3 ios devices (ipad pro 9.7, iphone X en 2020SE), een LG C1 tv en 3 media player apps (ios, spotify en vlc) en ik constateer een issue met de Spotify app icm. de tv als Quick Start+ uitstaat.

Na initiele koppeling* van ios device aan de tv dmv. de 4-cijferige pincode gaat de tv zelf aan als ik air play doe naar de tv via ios player en vlc maar niet met de Spotify app.

* pas na initiële koppeling wordt de tv, als deze uitstaat, getoond als airplay device.

Quick Start+ aangezet (Algemeen-Apparaten-TV beheer) en met Spotify gaat het wel goed.

Dus...

• Greetoz
  • Registratie: juni 2002
  • Laatst online: 20-09 19:00
Ik weet niet of deze vraag hier thuis hoort maar ik heb nu een LG 55 inch C8. Ik zit eraan te denken om in ons nieuwe huis te upgraden naar de 83 inch C1.

Ik heb nu een Vogels Thin505 beugel, die is officieel tot 65 inch... Maar in de specs staat tot 40KG (de 83 inch is 32KG) en de vesa maat wordt ook gewoon ondersteund. Kan ik deze gebruiken of moet ik voor de Vogels WALL serie gaan die tot 80KG gaat? Voordeel van de Thin is dat de TV maar 15mm van de muur af hangt en de WALL 23mm. Nu lijkt 8mm niet veel maar voor zo;n grote TV heb ik hem het liefst zo dicht mogelijk tegen de muur.

• CyBeRSPiN
  • Registratie: februari 2001
  • Laatst online: 01:10
@Greetoz zal best gaan, het gewicht is wat telt niet de inches.
Maar waarom dan niet voor de G1 gaan? Die is nog platter.

• Greetoz
  • Laatst online: 20-09 19:00
CyBeRSPiN schreef op zaterdag 11 september 2021 @ 11:22:
@Greetoz zal best gaan, het gewicht is wat telt niet de inches.
Maar waarom dan niet voor de G1 gaan? Die is nog platter.
Omdat die max 77 inch is. Ik wilde eigenlijk voor de 83 inch gaan.
THE_BASE schreef op zaterdag 11 september 2021 @ 10:13:

Hier even getest op mijn C9.
Werkt perfect.
Dus Spotify app starten, AirPlay naar de TV.
TV gaat aan als deze uit staat.
Bij mij staat Quick Start+ (uiteraard ;) ) uit!

Probeer ook eens Bluetooth.
Deze kun je vanuit het home menu op je TV starten.
Op je iPhone/ipad maak je verbinding met je TV vanuit het Bluetooth menu.
Het leuke van Bluetooth audio playback op de TV is dat je meteen het scherm op zwart kunt zetten omdat er rechtsboven op het scherm een knop zit.
Dit kan ook op andere manieren maar het is wel leuk dat hieraan gedacht is.
Nadeel van Bluetooth audio is dat de TV niet aangaat zodra je dit wilt gaan gebruiken.
Bluetooth is dan immers nog niet actief.

• CyBeRSPiN
  • Registratie: februari 2001
  • Laatst online: 01:10
Greetoz schreef op zaterdag 11 september 2021 @ 11:42:
[...]

Omdat die max 77 inch is. Ik wilde eigenlijk voor de 83 inch gaan.
Ah ok ja.. sorry dacht dat die ook 83 was.

• THE_BASE
  • Niet online
Inmiddels aan het testen geslagen.

QuickStart+ stond aan. Nu uitgezet. Als de tv even aan is geweest, dan herkent iOS het apparaat nog. Kan ik ook selecteren. Gaat de tv aan. Maar krijg ik eerst een foutmelding ‘kan niet verbinden’.

Als de tv dan aan is, druk in nogmaals en dan werkt het wel. Toch jammer dat het niet vloeiend wil. Maar goed, het zij zo.

Bedankt voor het meedenken!

LG OLED55XB6 | Samsung UHD AU80  MacBook 12"  iPhone 12 Pro  Apple Watch Series 6  Apple TV 4K  AirPods  AirTag  AirPort Express

• Boeryepes
THE_BASE schreef op zaterdag 11 september 2021 @ 12:27:

QuickStart+ stond aan. Nu uitgezet. Als de tv even aan is geweest, dan herkent iOS het apparaat nog. Kan ik ook selecteren. Gaat de tv aan. Maar krijg ik eerst een foutmelding ‘kan niet verbinden’.

Als de tv dan aan is, druk in nogmaals en dan werkt het wel. Toch jammer dat het niet vloeiend wil. Maar goed, het zij zo.

Welke firmware versie heb je? Ik zit op 3.15.95.

Wel raar dat 3 gebruikers 3 verschillende ervaringen hebben.

• rasper
  • Registratie: januari 2015
  • Laatst online: 21:39
THE_BASE schreef op zaterdag 11 september 2021 @ 12:27:

Mijn ervaring is dat mijn GX nadat hij uitgezet is nog een aantal minuten te pingen is en dus wat netwerk betreft nog doet alsof hij er is. na een aantal minuten gaat het netwerkdeel ook ‘uit’ en is hij niet meer te pingen. Vermoed dat dit gedrag ook airplay oid kan dwarszitten.

• THE_BASE
  • Niet online
rasper schreef op zaterdag 11 september 2021 @ 16:14:
[...]

Mijn ervaring is dat mijn GX nadat hij uitgezet is nog een aantal minuten te pingen is en dus wat netwerk betreft nog doet alsof hij er is. na een aantal minuten gaat het netwerkdeel ook ‘uit’ en is hij niet meer te pingen. Vermoed dat dit gedrag ook airplay oid kan dwarszitten.
Goed verwoord. Denk dat dit het is inderdaad.

THE_BASE schreef op zaterdag 11 september 2021 @ 19:47:
[...]

Zal het nog eens uit gaan testen.
Kort na het uitzetten van de TV is het logisch dat alles nog werkt.
De pixel refresh e.d. loopt dan ook nog als er een aantal uren TV mee is gekeken.
Het netwerk zou erg lang actief moeten blijven anders kun je je TV met netwerk commando’s niet aan krijgen.

• THE_BASE
  • Niet online
HoppyF schreef op zaterdag 11 september 2021 @ 19:58:
[...]

Zal het nog eens uit gaan testen.
Kort na het uitzetten van de TV is het logisch dat alles nog werkt.
De pixel refresh e.d. loopt dan ook nog als er een aantal uren TV mee is gekeken.
Het netwerk zou erg lang actief moeten blijven anders kun je je TV met netwerk commando’s niet aan krijgen.
Het verbaasd me alleen dat m’n nieuwe Samsung UHD het dus wél ondersteund. Die is fulltime beschikbaar.

• Boeryepes
THE_BASE schreef op zaterdag 11 september 2021 @ 19:47:
[...]

Mijn C1 gedraagt zich zoals ik eerder had getest, ook na lange standby. Spotify airplay doet alleen tv aanzetten als Quickstart aan staat. Raar.

• knny
  • Laatst online: 18:09
Iemand ervaring met een lg g1 en dan met name de kabels achterin netjes wegwerken? Ik heb het idee dat mijn hdmi kabels te dik/stug zijn zodat de tv niet mooi vlak aan de muur hangt. Of hoor de tv zo los te hangen aan de beugel?
Boeryepes schreef op zondag 12 september 2021 @ 09:33:
[...]

Mijn C1 gedraagt zich zoals ik eerder had getest, ook na lange standby. Spotify airplay doet alleen tv aanzetten als Quickstart aan staat. Raar.
Mijn C9 gaat dus echt gewoon vanzelf aan als ik vanaf mijn iPad Spotify gebruik en kies om via AirPlay de TV te gaan gebruiken.
Controleer ook even bij de instellingen op je TV of je hebt aangezet dat je TV door externe acties mag worden aangezet.

Bij de C9 is dat:
Instellingen, Verbinding, Mobile TV ingeschakeld, Inschakelen via WiFi (Networked Stand-by mode) AAN.
Daaronder idem voor Bluetooth (als je dit ook wilt gebruiken).

Menu’s zijn iets anders op een CX/C1 vermoedelijk maar vast en zeker wel aanwezig.

• Steven030
knny schreef op zondag 12 september 2021 @ 11:17:
Iemand ervaring met een lg g1 en dan met name de kabels achterin netjes wegwerken? Ik heb het idee dat mijn hdmi kabels te dik/stug zijn zodat de tv niet mooi vlak aan de muur hangt. Of hoor de tv zo los te hangen aan de beugel?
Ja, je moet tussen de 2 beugels (die je in het midden vastklikt) in de bocht een stuk tape over de kabels plakken. Dan blijven ze netjes zitten en zit de tv strak tegen de muur

• Boeryepes
HoppyF schreef op zondag 12 september 2021 @ 11:46:
[...]

Mijn C9 gaat dus echt gewoon vanzelf aan als ik vanaf mijn iPad Spotify gebruik en kies om via AirPlay de TV te gaan gebruiken.
Controleer ook even bij de instellingen op je TV of je hebt aangezet dat je TV door externe acties mag worden aangezet.

Bij de C9 is dat:
Instellingen, Verbinding, Mobile TV ingeschakeld, Inschakelen via WiFi (Networked Stand-by mode) AAN.
Daaronder idem voor Bluetooth (als je dit ook wilt gebruiken).

Menu’s zijn iets anders op een CX/C1 vermoedelijk maar vast en zeker wel aanwezig.

[Afbeelding]
Yep, deze optie stond al aan.

Ik laat het zo, straks komt er een Sonos Arc met Airplay, als die het maar doet!

Dank voor de tips!

• knny
  • Laatst online: 18:09
Steven030 schreef op zondag 12 september 2021 @ 12:27:
[...]

Ja, je moet tussen de 2 beugels (die je in het midden vastklikt) in de bocht een stuk tape over de kabels plakken. Dan blijven ze netjes zitten en zit de tv strak tegen de muur
Thnx voor de tip! Ik ga het proberen 😊
Beetje zonde als een 77 inch niet strak tegen de wand zit haha.

• jaloxaji
  • Registratie: november 2005
  • Laatst online: 17-09 11:49
SENNHEISER RS5000 wireless (slechthorende) koptelefoon werkt niet zelfstandig op LG65E9PLA

Mijn TV is verbonden met een LG Soundbar SL10YG.
De koptelefoon kan verbonden worden via optische- of standaard- (koptelefoo)n kabel aan de achterzijde van de TV.

MAAR als ik de verbinding toewijs in het tv-menu, wordt de soundbar uitgeschakeld en gaat alle geluid via de Sennheiser. Welke verbinding-combinatie ik ook probeer, ik krijg geen geluid uit EN de soundbar EN de koptelefoon tegelijkertijd. De soundbar heeft ook geen optische uitgang.
Wat doe ik verkeerd, of kan de LG65E( slechts geluid toewijzen aan 1 verbinding
Pagina: 1 ... 414 ... 417 Laatste

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee