• THE_BASE
  • Registratie: januari 2004
  • Niet online
HoppyF schreef op zondag 12 september 2021 @ 11:46:
[...]

Mijn C9 gaat dus echt gewoon vanzelf aan als ik vanaf mijn iPad Spotify gebruik en kies om via AirPlay de TV te gaan gebruiken.
Controleer ook even bij de instellingen op je TV of je hebt aangezet dat je TV door externe acties mag worden aangezet.

Bij de C9 is dat:
Instellingen, Verbinding, Mobile TV ingeschakeld, Inschakelen via WiFi (Networked Stand-by mode) AAN.
Daaronder idem voor Bluetooth (als je dit ook wilt gebruiken).

Menu’s zijn iets anders op een CX/C1 vermoedelijk maar vast en zeker wel aanwezig.

[Afbeelding]
Zal het zo eens nalopen, dankje. Voor nu is ‘ie al 24 uur zichtbaar. Geen idee wat ik gisteren gedaan heb, behalve QuickStart+ uitschakelen. Dat zou vreemd zijn.

Wel start de tv niet direct de muziek. Krijg eerst een AirPlay scherm. Daarna nog een keer kiezen en dan werkt het.

LG OLED55XB6 | Samsung UHD AU80  MacBook 12"  iPhone 12 Pro  Apple Watch Series 6  Apple TV 4K  AirPods  AirTag  AirPort Express

THE_BASE schreef op zondag 12 september 2021 @ 14:07:
[...]

Zal het zo eens nalopen, dankje. Voor nu is ‘ie al 24 uur zichtbaar. Geen idee wat ik gisteren gedaan heb, behalve QuickStart+ uitschakelen. Dat zou vreemd zijn.

Wel start de tv niet direct de muziek. Krijg eerst een AirPlay scherm. Daarna nog een keer kiezen en dan werkt het.
Als de TV uit staat en je via AirPlay de TV wilt opstarten en Spotify luisteren duurt dat een aantal seconden.
Niet te snel opnieuw proberen dus.

Wie altijd met de kudde meegaat, zal regelmatig door de stront van een ander lopen!

• Hotzenwalder
  • Registratie: november 2003
  • Laatst online: 15-09 14:25
knny schreef op zondag 12 september 2021 @ 11:17:
Iemand ervaring met een lg g1 en dan met name de kabels achterin netjes wegwerken? Ik heb het idee dat mijn hdmi kabels te dik/stug zijn zodat de tv niet mooi vlak aan de muur hangt. Of hoor de tv zo los te hangen aan de beugel?
Hoort strak tegen de muur aan te hangen als je de beugel goed bevestigd aan de TV. Ik heb bijna geen ruimte meer tussen de TV en de muur met 3 kabels erin (1x HDMI 2.1 1x stroomkabel, 1x LAN kabel)
jaloxaji schreef op zondag 12 september 2021 @ 13:36:
SENNHEISER RS5000 wireless (slechthorende) koptelefoon werkt niet zelfstandig op LG65E9PLA

Mijn TV is verbonden met een LG Soundbar SL10YG.
De koptelefoon kan verbonden worden via optische- of standaard- (koptelefoo)n kabel aan de achterzijde van de TV.

MAAR als ik de verbinding toewijs in het tv-menu, wordt de soundbar uitgeschakeld en gaat alle geluid via de Sennheiser. Welke verbinding-combinatie ik ook probeer, ik krijg geen geluid uit EN de soundbar EN de koptelefoon tegelijkertijd. De soundbar heeft ook geen optische uitgang.
Wat doe ik verkeerd, of kan de LG65E( slechts geluid toewijzen aan 1 verbinding
Als ik het goed begrijp wil je dus gelijktijdig geluid uit je soundbar horen EN via je koptelefoon.
In feite is deze koptelefoon een extern audio apparaat met een eigen zender die het signaal doorgeeft aan de koptelefoon.
Wat je zou kunnen doen is een optische splitter gebruiken (toslink splitter).
Je sluit dan de koptelefoon zender optisch aan en je soundbar ook optisch.
Beiden werken dan tegelijkertijd.

Optisch splitter kost maar een paar euro.
Bv hier.
https://www.bol.com/nl/nl...-speler/9200000077112505/

Je soundbar via HDMI aansluiten en dan ook via optisch of audio uit van de TV gebruik maken is een combinatie die niet ondersteund wordt.
Ook wel logisch want LG gaat er vanuit dat je een keuze maakt.
Een combinatie die wel kan is interne TV luidspreker + optisch, of TV luidsprekers + audio uit maar sluit je je soundbar helemaal uit en dat is niet de bedoeling toch?

Wie altijd met de kudde meegaat, zal regelmatig door de stront van een ander lopen!

• jaloxaji
  • Registratie: november 2005
  • Laatst online: 17-09 11:49
Mijn soundbar is HDMI ARC aangesloten. Dus ja, 2x optisch zou kunnen maar dan mis ik de voordelen van een ARC aansluiting. Ik denk dat ik de verkeerde aankoop heb gedaan met deze Sennheiser.
jaloxaji schreef op zondag 12 september 2021 @ 16:34:
Mijn soundbar is HDMI ARC aangesloten. Dus ja, 2x optisch zou kunnen maar dan mis ik de voordelen van een ARC aansluiting. Ik denk dat ik de verkeerde aankoop heb gedaan met deze Sennheiser.
Welke voordelen mis je dan als je optisch gaat gebruiken?
Wat heb je behalve de koptelefoon dan nog meer op de TV of soundbar aangesloten staan?

• miniterror
  • Registratie: mei 2010
  • Laatst online: 21-09 09:27
Ben benieuwd of andere mensen ook deze bug hebben.
Ik heb een G1 en daarin zit de optical kabel van mijn Arctis wireless pro aangesloten zodat ik de chatmix functionaliteit behoud.
Standaard heb ik de output gaat op ARC staan voor gewoon TV kijken, als ik dan ga gamen op mijn console wil ik van ARC naar Optical out wisselen.
Als ik dan dus settings kies krijg ik de game optimizer (dat paarse onderin) want game input, logisch, ga naar alle settings, geluid en wissel de input van arc naar optical out, het beeld slaat dan over en de gekozen output is niet optical out maar TV out, ik moet dan nogmaals optical kiezen voordat hij ook echt deze ouput gebruikt.

• laredo
  • Registratie: november 2003
  • Laatst online: 22:20
Weet iemand of de aansluitpunten voor een muurbeugel bij een LG 55A16LA overeenkomen met die van een Panasonic Oled 55EZW954? Ik overweeg de Panasonic in te ruilen voor de LG maar geen zin om een nieuwe muurbeugel te kopen.

• Boeryepes
  • Registratie: januari 2016
  • Laatst online: 21:16
laredo schreef op zondag 12 september 2021 @ 20:15:
Weet iemand of de aansluitpunten voor een muurbeugel bij een LG 55A16LA overeenkomen met die van een Panasonic Oled 55EZW954? Ik overweeg de Panasonic in te ruilen voor de LG maar geen zin om een nieuwe muurbeugel te kopen.
Je kunt de vesa mountpunten van je beugel vergelijken met die van je tv. En evt ook die tussen oude en nieuwe tv.

Hiervoor kun je de Pricewatch gebruiken.

• Mr_Big
  • Registratie: februari 2002
  • Niet online
Sinds kort heb ik een G1. Daarop zijn 3 devices via HDMI aangesloten:
HDMI1: Media Player
HDMI2: Receiver via ARC
HDMI3: Ziggo stb

Om ARC te laten werken, is het nodig om CEC/Simplink ingeschakeld te hebben voor HDMI 1 en 3.
Wat mij alleen irriteert, is dat als ik de TV aanzet, dan altijd alle apparaten waarbij CEC is ingeschakeld worden ingeschakeld. Als ik de Media player wil gebruiken, hoeft de Ziggo stb niet aan te staan en andersom.

Is er een optie om het automatisch inschakelen van aangesloten HDMI-CEC apparaten uit te schakelen? Dat CEC een device bijvoorbeeld alleen inschakelt als je naar de betreffende HDMI-aansluiting gaat?
Of is er een optie om ARC te gebruiken zonder CEC ingeschakeld te hebben?

• YakuzA
  • Registratie: maart 2001
  • Laatst online: 23:32

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Mr_Big schreef op zondag 12 september 2021 @ 21:39:
Sinds kort heb ik een G1. Daarop zijn 3 devices via HDMI aangesloten:
HDMI1: Media Player
HDMI2: Receiver via ARC
HDMI3: Ziggo stb

Om ARC te laten werken, is het nodig om CEC/Simplink ingeschakeld te hebben voor HDMI 1 en 3.
Wat mij alleen irriteert, is dat als ik de TV aanzet, dan altijd alle apparaten waarbij CEC is ingeschakeld worden ingeschakeld. Als ik de Media player wil gebruiken, hoeft de Ziggo stb niet aan te staan en andersom.

Is er een optie om het automatisch inschakelen van aangesloten HDMI-CEC apparaten uit te schakelen? Dat CEC een device bijvoorbeeld alleen inschakelt als je naar de betreffende HDMI-aansluiting gaat?
Of is er een optie om ARC te gebruiken zonder CEC ingeschakeld te hebben?
Is dat nu anders dan?

Op de oudere modellen wordt alleen het device waarvan de HDMI poort geactiveerd is bij het opstarten opgestart.

Als je hem op stand-by zet met HDMI1 actief schakeld ie bij het opstarten alleen het device gekoppeld hdmi1 aan bijv.

Death smiles upon us all, all a man can do is smile back.
PSN

• Mr_Big
  • Niet online
YakuzA schreef op zondag 12 september 2021 @ 21:55:
[...]
Als je hem op stand-by zet met HDMI1 actief schakeld ie bij het opstarten alleen het device gekoppeld hdmi1 aan bijv.
Ja, dat was ook een van de scenario's waar ik aan dacht.
Maar vanmiddag TV gekeken op hdmi3, vanavond weer aangezet en de media player op hdmi1 werd opgestart, waarna de tv daar ook op over schakelde. De stb op hdmi3 was ook aan, dus het was niet dat er geen signaal was op hdmi3 (al duurt het natuurlijk wel even voordat die ziggo stb is opgestart).

• CyBeRSPiN
  • Registratie: februari 2001
  • Laatst online: 01:10
@Mr_Big je moet het zoeken bij elk aangesloten device. Die moet je instellen om CEC power control uit te zetten.

[Voor 5% gewijzigd door CyBeRSPiN op 12-09-2021 21:58]

• Mr_Big
  • Niet online
CyBeRSPiN schreef op zondag 12 september 2021 @ 21:58:
@Mr_Big je moet het zoeken bij elk aangesloten device. Die moet je instellen om CEC power control uit te zetten.
Bedoel je op de device (media player, ziggo stb) zelf? Op de TV kom ik zo'n optie namelijk niet tegen. Alleen CEC als geheel aan of uit per hdmi poort.

• CyBeRSPiN
  • Registratie: februari 2001
  • Laatst online: 01:10
Mr_Big schreef op zondag 12 september 2021 @ 22:00:
[...]

Bedoel je op de device (media player, ziggo stb) zelf? Op de TV kom ik zo'n optie namelijk niet tegen. Alleen CEC als geheel aan of uit per hdmi poort.
Klopt.
Ziggo Next bijv: https://community.ziggo.n...C-uitschakelen/td-p/83573

[Voor 15% gewijzigd door CyBeRSPiN op 12-09-2021 22:12]

• Mr_Big
  • Niet online
Ah, vandaar dat ik hier niks over vond. Ik zocht 'verkeerd om': vanuit de 'besturing', niet vanuit de 'client'.

• ceesvb
  • Registratie: maart 2016
  • Laatst online: 20-09 13:47
Hallo,
Heb een OLED9C.met daaraan gekoppeld een HDD.
Als ik na het afspelen van een opname deze HDD wil loskoppelen krijg ik vaak, maar niet altijd, deze melding:

Hoe kan ik Live Playback afsluiten??

• Cap
  • Registratie: juli 2000
  • Niet online
ik gok tv uit. ;) Je hebt niet zoals bij een computer opties om een USB device te ontkoppelen.

Edit: oh ja toch wel denk ik, dan kan vast in het dashboard waar je zit en zal je hebben geprobeerd, maar live playback blokkeert het ejecten dus. Ben toch bang dat het een kwestie van "tv uit" is.

[Voor 52% gewijzigd door Cap op 13-09-2021 08:53]

• goofer_nieuw
  • Registratie: september 2009
  • Laatst online: 20-09 08:28
HoppyF schreef op zondag 12 september 2021 @ 17:13:
[...]

Welke voordelen mis je dan als je optisch gaat gebruiken?
Wat heb je behalve de koptelefoon dan nog meer op de TV of soundbar aangesloten staan?
Ben geen expert, maar heb begrepen dat E-Arc als voordeel heeft dat je Dolby Atmos obv TrueHD kunt afspelen op je soundbar wat met toslink niet kan? Wellicht ook zelfs Dolby atmos obv DD+?

Dolby Atmos is voor mij wel echt een reden om voor E-Arc ipv toslink te kiezen. Nu heb ik niet de wens om koptelefoon en soundbar tegelijk te gebruiken ;)

• Steven030
  • Registratie: december 2012
  • Laatst online: 23:12
goofer_nieuw schreef op maandag 13 september 2021 @ 08:53:
[...]

Ben geen expert, maar heb begrepen dat E-Arc als voordeel heeft dat je Dolby Atmos obv TrueHD kunt afspelen op je soundbar wat met toslink niet kan? Wellicht ook zelfs Dolby atmos obv DD+?

Dolby Atmos is voor mij wel echt een reden om voor E-Arc ipv toslink te kiezen. Nu heb ik niet de wens om koptelefoon en soundbar tegelijk te gebruiken ;)
Dit ja, via optical krijg je niet eens DD+ (via ARC wel). Voor Atmos is eARC een must. @HoppyF , deze functies mis je:

• Ryan1981
  • Registratie: september 2002
  • Laatst online: 21-09 07:06

Ryan1981

Je ne sais pas

knny schreef op zondag 12 september 2021 @ 11:17:
Iemand ervaring met een lg g1 en dan met name de kabels achterin netjes wegwerken? Ik heb het idee dat mijn hdmi kabels te dik/stug zijn zodat de tv niet mooi vlak aan de muur hangt. Of hoor de tv zo los te hangen aan de beugel?

Dit zag ik op een youtube filmpje. Heb dit ding nooit bij mijn tv gehad echter. LG zegt dat ze het niet hebben. Dit is de GX.

• ceesvb
Cap schreef op maandag 13 september 2021 @ 08:45:
ik gok tv uit. ;) Je hebt niet zoals bij een computer opties om een USB device te ontkoppelen.

Edit: oh ja toch wel .....
Ik heb gisteren, nadat ik met de remote de TV had 'uitgezet', maar het led-je onder het scherm nog wel aan was, de stekker er uit getrokken en opnieuw geprobeerd, en toen wilde hij nog niet ontkoppelen.
Zojuist verscheen de melding niet en ontkoppelde hij dus gewoon..
De TV helemaal uitzetten, waarbij ook het ledje niet meer brandt, is idd iets anders; ga ik de volgende keer proberen.
Thx

• Cap
  • Niet online
ceesvb schreef op maandag 13 september 2021 @ 09:17:
[...]
Ik heb gisteren, nadat ik met de remote de TV had 'uitgezet', maar het led-je onder het scherm nog wel aan was
Het duurt een tijd voordat ie echt uit gaat, meerdere minuten. Stekker er kort uit en weer in kan er toch voor zorgen dat de boel niet helemaal gewist is blijkbaar. Stekker langer eruit zal wel helpen maar is niet aan te raden om elke keer te doen bij een OLED, omdat ie regelmatig het scherm moet "opschonen" na gebruik.

De beste optie is m.i. gewoon de HDD laten zitten. Of pas eruit halen nadat ie een aantal uit (stand-by) heeft gestaan. Dan is de HDD activiteit echt wel verdwenen en beschadig je de partitie van de HDD niet.

• On_E
  • Registratie: oktober 2004
  • Laatst online: 21:32

On_E

Housemusic

Vreemd, heb ineens geen internetverbinding meer op mijn CX. De optie ‘Wi-Fi’ staat nu ook uit blijkbaar en ik kan m niet meer aan zetten, wtf?

edit: Terug naar fabrieksinstellingen en gefixt. Maar wat is dit voor raar iets?

[Voor 22% gewijzigd door On_E op 13-09-2021 09:59]

Mijn muziek : http://soundcloud.com/nyx_1978

• ceesvb
Cap schreef op maandag 13 september 2021 @ 09:49:
[...]

.... Of pas eruit halen nadat ie een aantal uit (stand-by) heeft gestaan. Dan is de HDD activiteit echt wel verdwenen en beschadig je de partitie van de HDD niet.
Met 'aantal uit' zul je bedoelen: 'aantal minuten uit'; b.v.: een half uurtje?
Had ik zelf ook al aan gedacht.
Thx

• GeleFles
  • Registratie: augustus 2001
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

Ryan1981 schreef op maandag 13 september 2021 @ 09:14:
[...]

[Afbeelding]

Dit zag ik op een youtube filmpje. Heb dit ding nooit bij mijn tv gehad echter. LG zegt dat ze het niet hebben. Dit is de GX.
Die afdekklep krijg je als je de (optionele) voet van de GX koopt, anders zouden je kabels lelijk in het zicht hangen als je hem op de voet hebt staan. Standaard zit ie er dus niet bij. (want hij komt toch tegen de muur)

• Ryan1981
  • Registratie: september 2002
  • Laatst online: 21-09 07:06

Ryan1981

Je ne sais pas

GeleFles schreef op maandag 13 september 2021 @ 10:07:
[...]

Die afdekklep krijg je als je de (optionele) voet van de GX koopt, anders zouden je kabels lelijk in het zicht hangen als je hem op de voet hebt staan. Standaard zit ie er dus niet bij. (want hij komt toch tegen de muur)
Toch jammer dat want ik heb nu idd dat de stugge kabels hem ligt van de muur duwen. Vind het niet erg genoeg om er 100 euro aan uit te geven :p

• DutchOwnage
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 01:05
On_E schreef op maandag 13 september 2021 @ 09:51:
Vreemd, heb ineens geen internetverbinding meer op mijn CX. De optie ‘Wi-Fi’ staat nu ook uit blijkbaar en ik kan m niet meer aan zetten, wtf?

edit: Terug naar fabrieksinstellingen en gefixt. Maar wat is dit voor raar iets?
Om de zoveel tijd, zo ongeveer 1 keer per 2 weken, heb ik ook geen verbinding. Hier volstaat dan om de netwerkkabel even af en aan te sluiten. Het is volkomen random, dus geen idee wat hier de oorzaak van zou kunnen zijn.

• iMick
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 02:16
Ryan1981 schreef op maandag 13 september 2021 @ 10:10:
[...]

Toch jammer dat want ik heb nu idd dat de stugge kabels hem ligt van de muur duwen. Vind het niet erg genoeg om er 100 euro aan uit te geven :p
Is dit met wat goede tape niet op te lossen? Ik ga mijn 65" G1 aankomend weekend monteren, maar heb erg stugge HDMI 2.1 kabels van UGreen.. Mijn plan was om het in ieder geval extra vast te tapen.

• On_E
  • Registratie: oktober 2004
  • Laatst online: 21:32

On_E

Housemusic

DutchOwnage schreef op maandag 13 september 2021 @ 10:41:
[...]

Om de zoveel tijd, zo ongeveer 1 keer per 2 weken, heb ik ook geen verbinding. Hier volstaat dan om de netwerkkabel even af en aan te sluiten. Het is volkomen random, dus geen idee wat hier de oorzaak van zou kunnen zijn.
Eerste keer in een jaar dit, dat de verbinding een keer weg is kan gebeuren, maar waarom werkt de optie ‘zet WiFi aan’ ineens niet meer… Alles geprobeerd maar kon de verbinding niet meer aan zetten, die knop in het LG menu werkte gewoon niet meer. En dan een factory reset en niks meer aan de hand, behalve dan dat ik alles opnieuw in moest stellen, maar de WiFi verbinding doet het weer.

Mijn muziek : http://soundcloud.com/nyx_1978

• Steven030
iMick schreef op maandag 13 september 2021 @ 10:48:
[...]

Is dit met wat goede tape niet op te lossen? Ik ga mijn 65" G1 aankomend weekend monteren, maar heb erg stugge HDMI 2.1 kabels van UGreen.. Mijn plan was om het in ieder geval extra vast te tapen.
Jawel, maar doe het wel voordat je de tv aan de muurbeugel hangt en hij plat ligt. Mijn tip is om gelijk alle kabels die je in toekomst mogelijk ooit gaat gebruiken alvast eraan te hangen (4 x hdmi 2.1, UTP, optical etc) zodat je hem in principe nooit meer los hoeft te halen. Ik heb zelf de stugge dikke kabels van Ruconnected. Vervolgens de kabels door de 2 beugels op volgorde leggen en vastklikken in het midden van de beugels. Als laatste zit er bij de verpakking van de G1 goede stevige tape (met rode lijnen er doorheen), hiervan kan je een stuk afknippen en hergebruiken door in de bocht ruim over de kabels die in volgorde liggen heen te plakken. Hierna zit het stevig en kan je de tv in de muurbeugel hangen en de tv superstrak tegen de muur drukken, daar zit geen millimeter meer tussen. Ik hoop dat ik hem tijdens de levensduur van de tv nooit meer van de muur hoef te trekken om met de kabels te kloten

• -tom-562
  • Registratie: juli 2005
  • Laatst online: 21:31

-tom-562

Oliesjeik

Onlangs had ik een toslink/optische kabel aangesloten op mijn C1 naar mijn Sony AVR, ik kreeg er met geen mogelijkheid DD uit, en ik had ook nog eens last van flinke lipsync problemen.
Nu staat er bij mij in de buurt een pricewatch: Denon AVR-X1000 te koop, voor een scherpe prijs. Als ik deze de (e)ARC poort aansluit, dan ben ik in principe toch klaar qua geluid? Ik heb een 5.0 set staan en eigenlijk kijk ik alleen films via streamingsdiensten (en mogelijk in de toekomst 'backups' via Plex).
Mogelijk dat er in de toekomst nog een X-Box aan komt te hangen, maar die zou het geluid via de (e)ARC poort door kunnen sturen. Ik ben (nog) niet van plan om een extra Atmos speakers te plaatsen (daarvoor zou ik eerder een soundbar kopen).

Komen lipsync problemen voor via ARC?

Men do not quit playing because they grow old. They grow old because they quit playing.

goofer_nieuw schreef op maandag 13 september 2021 @ 08:53:
[...]

Je mist (net als @Steven030 ) het punt wat @jaloxaji wil.
Dat is gelijktijdig audio uit de soundbar èn via de koptelefoon krijgen.

Dit staat dus los van ARC, eARC, Dolby Atmos enz.
Ik weet echt wel wat de meerwaarde van eARC is, maar daar heb je met een koptelefoon weinig aan.

Vandaar ook mijn vraag of er behalve de soundbar en koptelefoon nog meer apparatuur aangesloten staat bv een game console of Blu-ray speler.
Is dat niet zo, dan is een optische splitter een goede en goedkope oplossing.
Is er wel eARC functionaliteit gewenst dan moet je gaan denken aan een HDMI splitter plus HDMI optical converter wat het een stuk complexer maakt.

• Cap
  • Niet online
ceesvb schreef op maandag 13 september 2021 @ 09:55:
[...]
Met 'aantal uit' zul je bedoelen: 'aantal minuten uit'; b.v.: een half uurtje?
Had ik zelf ook al aan gedacht.
Thx
Inderdaad. Op een gegeven moment hoor je dan een klik omdat het voedingsrelais uitschakelt. Geen half uur, tenzij heel toevallig een volledige cleanup van het scherm bezig is maar dat is eens in de (paar) duizend uur. Dus normaliter hoogstens een paar minuten.

[Voor 20% gewijzigd door Cap op 13-09-2021 12:14]

• iMick
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 02:16
Steven030 schreef op maandag 13 september 2021 @ 11:08:
[...]

Jawel, maar doe het wel voordat je de tv aan de muurbeugel hangt en hij plat ligt. Mijn tip is om gelijk alle kabels die je in toekomst mogelijk ooit gaat gebruiken alvast eraan te hangen (4 x hdmi 2.1, UTP, optical etc) zodat je hem in principe nooit meer los hoeft te halen. Ik heb zelf de stugge dikke kabels van Ruconnected. Vervolgens de kabels door de 2 beugels op volgorde leggen en vastklikken in het midden van de beugels. Als laatste zit er bij de verpakking van de G1 goede stevige tape (met rode lijnen er doorheen), hiervan kan je een stuk afknippen en hergebruiken door in de bocht ruim over de kabels die in volgorde liggen heen te plakken. Hierna zit het stevig en kan je de tv in de muurbeugel hangen en de tv superstrak tegen de muur drukken, daar zit geen millimeter meer tussen. Ik hoop dat ik hem tijdens de levensduur van de tv nooit meer van de muur hoef te trekken om met de kabels te kloten
Thanks! Goede tip, ik was van plan om inderdaad al 4x HDMI 2.1 en ethernet klaar te leggen, ondanks dat het nog niet allemaal gebruikt wordt. Er komt een Sonos Arc via eARC aan te hangen, dus optical laat ik achterwege. Zag net op tijd dat er ook een IR blaster bij zit, die ik misschien ook door m'n kabelgoot moet doen.

Hopelijk past het allemaal door de buis in m'n muur 😀, de stroomkabel moet ik sowieso afknippen en opnieuw monteren tzt.

• max.jansen
  • Registratie: maart 2011
  • Laatst online: 20-09 15:09
Deze week eindelijk mijn LG G1 77 ophangen!

Nu vroeg ik mij af of jullie misschien een goede guide of iets hebben met de beste instellingen voor de tv.

Nooit een LG tv gehad dus alles is nog nieuw en zie verschillende youtube filmpjes met verschillende instellingen voor sdr/hdr/PS5/XSX etc maar weet niet echt welke ik het beste kan aanhouden.

• harrybeuker
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 20-09 22:31
max.jansen schreef op maandag 13 september 2021 @ 13:04:

Nu vroeg ik mij af of jullie misschien een goede guide of iets hebben met de beste instellingen voor de tv.

Nooit een LG tv gehad dus alles is nog nieuw en zie verschillende youtube filmpjes met verschillende instellingen voor sdr/hdr/PS5/XSX etc maar weet niet echt welke ik het beste kan aanhouden.
https://www.rtings.com/tv/reviews/lg/g1-oled/settings

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Youtube kanaal van HDTVTest/Vincent Teoh is vaak wel duidelijk (en grappig op zijn tijd :P)

Men do not quit playing because they grow old. They grow old because they quit playing.

Top!
Begin eerst basic zonder te veel te wijzigingen.
Kortom, WiFi gebruiken, Eco uitzetten, Quick Start+ uitzetten en een ISF lichte of donkere kamer profiel gaan gebruiken en dan een aantal dagen kijken of dat een beetje bevalt.
Als je van een LCD overstapt naar een OLED is het al toch even wennen.

• dawai0
  • Registratie: september 2014
  • Laatst online: 22:24
Steven030 schreef op maandag 13 september 2021 @ 09:12:
[...]

Dit ja, via optical krijg je niet eens DD+ (via ARC wel). Voor Atmos is eARC een must. @HoppyF , deze functies mis je:
[Afbeelding]
Er is toch nog een nuance, je krijg namelijk ook compressed dolby atmos (zoals netflix gebruikt) over ARC. Daarvoor heb je geen eARC nodig.

Uiteraard dolby atmos over trueHD wel.
Komt neer op: voor streaming volstaat voorlopig altijd ARC (ik weet van geen diensten met HD audio?).

[Voor 7% gewijzigd door dawai0 op 13-09-2021 15:18]

• Jos-P
  • Registratie: februari 2015
  • Laatst online: 00:09
HoppyF schreef op maandag 13 september 2021 @ 14:55:
[...]

Top!
Kortom, WiFi gebruiken, Eco uitzetten, Quick Start+ uitzetten en een ISF lichte of donkere kamer profiel gaan gebruiken en dan een aantal dagen kijken of dat een beetje bevalt.
Wat is de reden van WiFi gebruiken? Ik heb mijn C1 sinds 1 week en heb deze via LAN aangesloten.
Jos-P schreef op maandag 13 september 2021 @ 16:02:
[...]

Wat is de reden van WiFi gebruiken? Ik heb mijn C1 sinds 1 week en heb deze via LAN aangesloten.
Snelheid.
WiFi is veel sneller dan de vaste netwerkaansluiting.
Je mag deze uiteraard wel gebruiken en het werkt ook.
Zoek anders in dit topic maar op WiFi.
Is al heel vaak besproken.

• Brad Pitt
  • Registratie: oktober 2005
  • Laatst online: 21-09 06:05
Jos-P schreef op maandag 13 september 2021 @ 16:02:
[...]
Als alles werkt gewoon zo laten want het is uiteraard verreweg het stabielst zo.

Nickname does not reflect reality

• Deleon78
  • Registratie: oktober 2010
  • Laatst online: 21:15
.

[Voor 99% gewijzigd door Deleon78 op 13-09-2021 18:17]

• Deleon78
.

[Voor 99% gewijzigd door Deleon78 op 13-09-2021 18:17]

• dawai0
  • Registratie: september 2014
  • Laatst online: 22:24
Deleon78 schreef op maandag 13 september 2021 @ 16:47:
[...]

Goed punt. Sowieso onzinnige discussie bij het gebruik van een soundbar. Wat heeft het voor nut als je alleen een (matige) center hebt? :)
Klopt, ik had het meer over mijn eigen ervaringen met LG C9 en Denon receiver (met een echte 7.1 setup) bij gebruik van de netflix app op de tv.

• knny
  • Registratie: juni 2002
  • Laatst online: 18:09
HoppyF schreef op maandag 13 september 2021 @ 14:55:
[...]

Top!
Waar zet je die quick start uit? Die was makkelijker te vinden in het menu bij mijn eerdere B7
knny schreef op maandag 13 september 2021 @ 17:15:
[...]

Waar zet je die quick start uit? Die was makkelijker te vinden in het menu bij mijn eerdere B7
De menu’s bij de 2021 modellen zijn wat gewijzigd.
Het zit er wel op.

stin00 in "[LG OLED] Ervaringen & Discussie"

• Cap
  • Niet online
Het blijft terugkomen maar "gebruik wifi!" is niet per se de standaard aanbeveling.

De beste aanbeveling is proberen wat in JOUW lokale geval het beste werkt.

Bedrade LAN is, hardware fouten / zeldzame chipset incompatibiliteit daargelaten, stabiel.

Wifi is alleen sneller als je een snelle wifi router hebt en goede ontvangst ter plekke van de tv. Maar het kan ook snel zijn en toch instabiel. Oftewel, in dat geval is het gemiddeld snel maar eens in de zoveel tijd ligt opeens je verbinding eruit. Het kan ook langzaam zijn en instabiel, daarover hoeven we het dan niet eens te hebben.

Realiteit: wifi is in huishoudens kwalitatief "all over the place". Over de snelheid en stabiliteit van de wifi in JOUW omgeving met JOUW apparatuur valt door ons geen zinnig woord te zeggen.
Cap schreef op maandag 13 september 2021 @ 21:45:
Het blijft terugkomen maar "gebruik wifi!" is niet per se de standaard aanbeveling.

De beste aanbeveling is proberen wat in JOUW lokale geval het beste werkt.

Bedrade LAN is, hardware fouten / zeldzame chipset incompatibiliteit daargelaten, stabiel.

Wifi is alleen sneller als je een snelle wifi router hebt en goede ontvangst ter plekke van de tv. Maar het kan ook snel zijn en toch instabiel. Oftewel, in dat geval is het gemiddeld snel maar eens in de zoveel tijd ligt opeens je verbinding eruit. Het kan ook langzaam zijn en instabiel, daarover hoeven we het dan niet eens te hebben.

Realiteit: wifi is in huishoudens kwalitatief "all over the place". Over de snelheid en stabiliteit van de wifi in JOUW omgeving met JOUW apparatuur valt door ons geen zinnig woord te zeggen.
Ja en Nee.
Uiteraard zijn er veel factoren in huis die meetellen.
Het is geen moeten maar wel wat de voorkeur heeft en in heel veel gevallen een goed resultaat geeft.
Geen garantie dus maar best practice.

Kortom, start gewoon met WiFi en kijk hoe het uitpakt als je net een nieuwe OLED hebt.
Werkt het goed (en snel) en heb je geen last van uitval, onstabiliteit enz, lekker zo laten.
Werkt het niet goed dan ga je naar bedraad.

• Brad Pitt
  • Registratie: oktober 2005
  • Laatst online: 21-09 06:05
Voorkeur is altijd bedraad. Is dit vanwege de brakke 100mbit wat op vrijwel elke tv zit niet voldoende dan kan je Wifi proberen ja. Of beter nog, gewoon zo'n usb ding van €15 er in prikken. Is het sowieso snel zat en stabieler dan WiFi.

Nickname does not reflect reality

• Belial_666
  • Registratie: november 1999
  • Laatst online: 18-09 08:31
HoppyF schreef op maandag 13 september 2021 @ 11:48:
[...]

Je mist (net als @Steven030 ) het punt wat @jaloxaji wil.
Dat is gelijktijdig audio uit de soundbar èn via de koptelefoon krijgen.

Dit staat dus los van ARC, eARC, Dolby Atmos enz.
Ik weet echt wel wat de meerwaarde van eARC is, maar daar heb je met een koptelefoon weinig aan.

Vandaar ook mijn vraag of er behalve de soundbar en koptelefoon nog meer apparatuur aangesloten staat bv een game console of Blu-ray speler.
Is dat niet zo, dan is een optische splitter een goede en goedkope oplossing.
Is er wel eARC functionaliteit gewenst dan moet je gaan denken aan een HDMI splitter plus HDMI optical converter wat het een stuk complexer maakt.
Bij mij werkt DD wel na veel klooien op de 65g1

Factory reset doen, dan alleen toslink/optical kiezen in webos

Dan enable en/of disable lib sync en dan werkt het.

Indien nodig maak ik wel een foto van de instellingen

[Voor 3% gewijzigd door Belial_666 op 13-09-2021 23:36]

• Cap
  • Niet online
HoppyF schreef op maandag 13 september 2021 @ 22:44:
[...]

Het is geen moeten maar wel wat de voorkeur heeft en in heel veel gevallen een goed resultaat geeft.
Dat is m.i. dus een fout uitgangspunt omdat er werkelijk geen peil te trekken valt op de wifi prestaties bij huishouden X.

Best practice is dus: probeer wat in jouw situatie het gemakkelijkste is, bedraad of wifi.

- Werkt het naar behoren? Mooi, klaar. d:)b
- Werkt het niet naar behoren? Dan komt plan B aan de orde. Dat kan zijn:

- a. simpelweg de ándere methode proberen (wifi of bedraad)
of, indien hier om bepaalde redenen serieuze beperkingen / bezwaren tegen bestaan, de enigszins onzalige optie:
- b. rommelen met de niet naar behorend werkende methode: setings wijzigen, lokatie / bekabeling netwerkapparatuur wijzigen, netwerkapparatuur zelf wijzigen.

Vergeet niet, veel mensen hebben LAN aansluitingen door (de muren van hun) huis liggen dus ook bedraad kan easy peasy zijn. Kabeltje erin en je hoeft niet eens een wifi netwerk te zoeken en wachtwoord in te voeren via een onhandige interface. ;) (y)

[Voor 36% gewijzigd door Cap op 13-09-2021 23:35]

Cap schreef op maandag 13 september 2021 @ 23:26:
[...]

Dat is m.i. dus een fout uitgangspunt omdat er werkelijk geen peil te trekken valt op de wifi prestaties bij huishouden X.

Best practise is dus: probeer wat in jouw situatie het gemakkelijkste is, bedraad of wifi.

- Werkt het naar behoren? Mooi, klaar. d:)b
- Werkt het niet naar behoren? Dan komt plan B aan de orde. Dat kan zijn:

- a. simpelweg de ándere methode proberen (wifi of bedraad)
of indien hier serieuze beperkingen / bezwaren tegen bestaan de enigszins onzalige optie:
- b. rommelen met de niet naar behorend werkende optie: setings wijzigen, lokatie / bekabeling netwerkapparatuur wijzigen, netwerkapparatuur zelf wijzigen.

Vergeet niet, veel mensen hebben LAN aansluitingen door (de muren van hun) huis liggen dus ook bedraad kan easy peasy zijn. Kabeltje erin en je hoeft niet eens een wifi netwerk te zoeken en wachtwoord in te voeren. ;) (y)
Mijn standpunt is wat dat betreft afwijkend.
Ik pleit juist vóór WiFi om mee te beginnen.
Tenzij je al op voorhand weet dat je WiFi in huis erg brak is.
De laatste jaren is WiFi bij de meeste huishoudens sterk verbeterd.
De tijd van slecht WiFi is wel voorbij. Dual band soms icm Mesh komt veel voor.
Daarom denk ik er nu zo over.
Het is ook een kleine moeite om met WiFi te beginnen, binnen paar minuten is het ingesteld op je TV.

Op andere gebieden raad ik WiFi wèl af.
Bijvoorbeeld bij bewakingscamera’s.
De reden laat zich wel raden, je wilt niet dat op cruciale momenten je beeld uitvalt.
Al dan niet bewust gestoord door ongenode gasten.

• Cap
  • Niet online
HoppyF schreef op maandag 13 september 2021 @ 23:36:
[...]

De laatste jaren is WiFi bij de meeste huishoudens sterk verbeterd.
De tijd van slecht WiFi is wel voorbij. Dual band soms icm Mesh komt veel voor.
Ja dat zeg je steeds, maar dat is dus het punt, dat is dus niet zo: de tijd van slechte wifi is helemaal niet voorbij. Hele volksstammen zitten met instabiele (en of trage) wifi om wat voor redenen ook. Ontzettend veel storingsbronnen van allerlei apparaten. Of storing van ontzettend veel buren in een stad of flatgebouw. DFS kanalen die met regelmaat in beslag worden genomen door verkeer rondom de woning. Brakke routers. Slechte instellingen. Slecht gekozen lokaties voor de wifi apparatuur. Noem maar op.

Dat kan natuurlijk meestal best wel verholpen worden met wat moeite en investeren. Maar het punt is dus dat omdat JIJ en IK toevallig lekker snelle wifi hebben die ook nog behoorlijk stabiel is, dit helemaal niet betekent dat dit voor iedereen geldt. Ook kunnen we niet in de muur kijken van de mensen. Veel hebben al een LAN aansluiting achter hun tv zitten. Waarom zouden ze die niet mogen proberen? @Jos-P had zijn LAN er ook al gewoon ingeplugd. Niets mis mee. Ervaart ie problemen? Dán kan je suggereren wifi eens te proberen.

Maar om dit bij voorbaat als de geprefereerde methode te bombarderen (Zit je op LAN? Nee! Sluit je tv op je wifi aan!) is gewoon geen common sense. De door anderen gesuggereerde optie om een USB gigabit ethernet adapter optie te proberen is trouwens ook een goede, maar kost natuurlijk wel een beetje extra geld.

Off-topic: mesh zegt op zich helemaal niets over de kwaliteit van het signaal maar is juist van belang voor roaming, dus voor devices die bewegen door de wifi ruimte. Voor statische devices kan je net zo goed (of soms zelfs beter) uit de voeten met (meerdere) access points, of... je voelt hem al aankomen: bedraad netwerk. :)

[Voor 13% gewijzigd door Cap op 13-09-2021 23:58]

• Tweakriez
  • Registratie: april 2013
  • Laatst online: 18:22

Tweakriez

-->Interessante tekst<--

Ik ben tevreden. Ophang avontuur geslaagd en een soundbar welke zelfs zonder sub me verbaast qua geluid in zijn prijsklasse.

-->Interessante tekst<--

• AppieNL
  • Registratie: juni 2009
  • Laatst online: 23:54
@Tweakriez
Wat heb je gebruikt als kabelgoot? Zit dit nou half verzonken in de muur? Oogt een beetje als een halve PVC buis. Ik zoek zelf nog naar een leuke voor gewoon op de muur. Ik zie wel een enkele staan die niet dikker is dan de TV zelf en een beetje afloopt naar de zijkanten, maar heb nog niks gekocht. Jouw oplossing staat wel netjes zo.

• Tweakriez
  • Registratie: april 2013
  • Laatst online: 18:22

Tweakriez

-->Interessante tekst<--

AppieNL schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 00:31:
@Tweakriez
Wat heb je gebruikt als kabelgoot? Zit dit nou half verzonken in de muur? Oogt een beetje als een halve PVC buis. Ik zoek zelf nog naar een leuke voor gewoon op de muur. Ik zie wel een enkele staan die niet dikker is dan de TV zelf en een beetje afloopt naar de zijkanten, maar heb nog niks gekocht. Jouw oplossing staat wel netjes zo.
Ik had in eerste instantie een kabelgoot van Hama besteld maar die is zoekgeraakt bij DHL en was het wachten zat. Ik heb er nu een van de bouwmarkt welke mij eigenlijk prima bevalt en ook nog eens goedkoper is. Hij is van kunststof en gewoon geplakt met de strip die er aan zit. Let op, deze strip zit gelijk muurvast dus met behang even voorzichtig dat je hem wel gelijk recht hangt haha.

https://www.karwei.nl/ass...0-15-mm-2-meter/p/B464302

Er zitten bij mij 2 HDMI kabels, 2 stroomkabels en een LAN kabel in dus ondanks dat hij vrij dun is kan er aardig wat in.

[Voor 6% gewijzigd door Tweakriez op 14-09-2021 00:39]

-->Interessante tekst<--

• mokkalokka
  • Registratie: december 2013
  • Laatst online: 14-09 07:39
Ik heb recentelijk de LG 55 A1 aangeschaft. Nog wel getwijfeld omdat het een 60hz paneel heeft, geen HDMI 2.1 en 3 hdmi aansluitingen. Ik had hiervoor 55 pos9002 van Philips ook een OLED maar die vond ik toch aardig traag en veel last van judder. Ik kon deze tv aardig goed verkopen en kreeg een scherpe prijs (met cashback actie) voor de A1 dus toch overstag gegaan. Uiteindelijk een goede keus geweest! Je merkt aan alles dat de LG beter met beeldverwerking omgaat en dat de A7 processor snel genoeg is. Natuurlijk is dit niet de meest high end tv maar voor mensen die zoals ik een beetje tv en Netflix kijken, waar overigens HDR of dolby vision content erg mooi is of af en toe gamen (PS4 pro) heb je hier echt een goede koop aan!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Gisteravond via marktplaats een leuke deal gescoord, een Denon AVR-X1000 voor weinig, en ook nog in de buurt. Ter vervanging van mijn Sony AVR zonder HDMI ARC. Fijn om te zien dat er de afgelopen paar jaren flinke stappen zijn gemaakt qua gebruiksvriendelijkheid/instellen! Ik sloot het ding aan op de HDMI ARC poort, zet de receiver aan, en kreeg meteen een melding op mijn TV dat de receiver gevonden was en de LG remote klaar was voor gebruik, heerlijk. M'n Logitech Harmony kan nu ook wel weg :P
De receiver ontvangt netjes een DD+ signaal, dus ik ben helemaal blij 8)

Cap schreef op maandag 13 september 2021 @ 23:48:
[...]

Ja dat zeg je steeds, maar dat is dus het punt, dat is dus niet zo: de tijd van slechte wifi is helemaal niet voorbij. Hele volksstammen zitten met instabiele (en of trage) wifi om wat voor redenen ook. Ontzettend veel storingsbronnen van allerlei apparaten. Of storing van ontzettend veel buren in een stad of flatgebouw. DFS kanalen die met regelmaat in beslag worden genomen door verkeer rondom de woning. Brakke routers. Slechte instellingen. Slecht gekozen lokaties voor de wifi apparatuur. Noem maar op.

Dat kan natuurlijk meestal best wel verholpen worden met wat moeite en investeren. Maar het punt is dus dat omdat JIJ en IK toevallig lekker snelle wifi hebben die ook nog behoorlijk stabiel is, dit helemaal niet betekent dat dit voor iedereen geldt. Ook kunnen we niet in de muur kijken van de mensen. Veel hebben al een LAN aansluiting achter hun tv zitten. Waarom zouden ze die niet mogen proberen? @Jos-P had zijn LAN er ook al gewoon ingeplugd. Niets mis mee. Ervaart ie problemen? Dán kan je suggereren wifi eens te proberen.

Maar om dit bij voorbaat als de geprefereerde methode te bombarderen (Zit je op LAN? Nee! Sluit je tv op je wifi aan!) is gewoon geen common sense. De door anderen gesuggereerde optie om een USB gigabit ethernet adapter optie te proberen is trouwens ook een goede, maar kost natuurlijk wel een beetje extra geld.

Off-topic: mesh zegt op zich helemaal niets over de kwaliteit van het signaal maar is juist van belang voor roaming, dus voor devices die bewegen door de wifi ruimte. Voor statische devices kan je net zo goed (of soms zelfs beter) uit de voeten met (meerdere) access points, of... je voelt hem al aankomen: bedraad netwerk. :)
We verschillen op dit punt duidelijk van mening.
Ik zie in mijn omgeving hele andere resultaten met WiFi en daarmee bedoel ik niet mijn eigen WiFi.
Veel mensen hebben inderdaad een LAN aansluiting bij hun TV maar deze wordt dan gebruikt door de interactive TV box.
Ik weet dat Mesh niets zegt over de kwaliteit maar het is wel een nuttige toevoeging aan het “oude” WiFi zoals we dat kennen.
Mijn voorkeur is en blijft dan ook om WiFi te gaan gebruiken bij de installatie van een nieuwe OLED.

Misschien zouden we hier eens een Poll moeten gaan houden of men WiFi of het vaste netwerk gebruikt en of dit uit gewoonte is of niet.
Wekelijks blijven we ook maar tegenkomen dat mensen problemen ervaren met zowel WiFi als LAN.

• Wren
  • Registratie: januari 2014
  • Laatst online: 23:02
Poll is leuk,maar voedt dan weer de eeuwige Lan/wifi discussie. Daar heb ik iets minder zin in.

• Boeryepes
  • Registratie: januari 2016
  • Laatst online: 21:16
Wren schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 10:01:
Poll is leuk,maar voedt dan weer de eeuwige Lan/wifi discussie. Daar heb ik iets minder zin in.
Eens. Ik hoop dat dit idd. geen discussie wordt in dit topic. WLAN vs. LAN is mi. ook niet TV-specifiek genoeg voor dit 'LG OLED ervaringen' topic en hangt af van vele andere factoren.

• Deleon78
.

[Voor 99% gewijzigd door Deleon78 op 14-09-2021 11:42]

• NoahAmber
  • Registratie: januari 2020
  • Niet online
Wren schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 10:01:
maar voedt dan weer de eeuwige Lan/wifi discussie. Daar heb ik iets minder zin in.
Neem dit op in de TS. Benoem alle voordelen en nadelen en laat de gebruiker zelf uitmaken hoe hij/zij het inricht. Want dit is niet de 1ste keer dat deze discussie weer opkomt.

• mucuracat
  • Registratie: april 2004
  • Laatst online: 20-09 21:00
Wifi Lan issue / probleem Solved / opgelost (even dit boven zetten, als er zoek opdracht gegeven wordt :+ )

Bla bla wifi vla :)

Zoals @HoppyF @Cap zegt.. en misschien vele anderen :)
Werkt je LAN? Lekker blijven gebruiken.
Werkt je WIFI? Lekker blijven gebruiken.
Werkt 1 niet? Probeer het ander.

Werken ze allebei niet? Koop een Android box (dit zeg ik :) )

En nu stoppen met wifi lan discussie 8)7

[Voor 21% gewijzigd door mucuracat op 14-09-2021 14:34]

Sony W800i > HTC-TytnII > Samsung Omnia I900 > LG Optimus Black > HTC Desire > LG Nexus 4 > LG G2 > LG G4 > LG G5 > LG G6 (eu) > Oneplus 6

• Cap
  • Niet online
Dat zei ie dus niet en daar begon de hele discussie over. :P

Iemand had zijn tv aangesloten via LAN zonder klachten en vroeg nog om tips. Toen was de tip: "sluit je tv aan op wifi ipv bedrade LAN", de vraagsteller vroeg zich af waarom en daar reageerden verschillende mensen op.

Maar zoals jij het oppert daar ben ik het mee eens, zoals ook verwoord in mijn voorlaatste post.

Ik vraag me oprecht af op welke omgeving HoppyF zich basseert dat ie denkt dat de wifi overal toppie snel en stabiel is. Ik denk namelijk dat iedereen die wel eens her en der in het land andere huizen bezoekt - of dat nu in eigen familie en vriendenkring is of in b&b's, huurhuizen, vakantiehuizen, hotels of andere gelegenheden - waarschijnlijk wel weet dat het echt met grote regelmaat beroerd gesteld is met wifi. Dus waarom er vanuit gaan dat wifi tegenwoordig vrijwel overal top en stabiel is? Nee. Iemand die geen problemen heeft met bedraad LAN dan adviseren om vooral wifi te gaan gebruiken is m.i. dan niet logisch. Dat opent juist weer de deur voor mogelijke problemen die er op dat moment niet zijn.

En nu schluss, wat mij betreft. d:)b

[Voor 18% gewijzigd door Cap op 14-09-2021 12:04]

Ok,duidelijk.
Geen poll en geen verdere discussie meer over WiFi en LAN.
Er is inderdaad al zoveel over gezegd.

Ik kan alleen niets aan de TS toevoegen.
Dit onderwerp past, net als nog vele anderen, prima in een FAQ/tips.
Daar is nog steeds wel behoefte aan want ondanks de verschillende en nieuwe modellen blijven er veel overeenkomsten.

• Millert
  • Registratie: februari 2009
  • Laatst online: 22:32
AppieNL schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 00:31:
@Tweakriez
Je bedoelt deze denk ik? Ik heb deze in gebruik, er gaan drie kabels door (hdmi, coax en de stroomkabel).
https://www.allekabels.nl...90c5fdf992b47a38d832d78cd

• sjaak88
  • Registratie: augustus 2004
  • Laatst online: 21:46
Cap schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 11:32:
Dat zei ie dus niet en daar begon de hele discussie over. :P

Iemand had zijn tv aangesloten via LAN zonder klachten en vroeg nog om tips. Toen was de tip: "sluit je tv aan op wifi ipv bedrade LAN", de vraagsteller vroeg zich af waarom en daar reageerden verschillende mensen op.

Maar zoals jij het oppert daar ben ik het mee eens, zoals ook verwoord in mijn voorlaatste post.

Ik vraag me oprecht af op welke omgeving HoppyF zich basseert dat ie denkt dat de wifi overal toppie snel en stabiel is. Ik denk namelijk dat iedereen die wel eens her en der in het land andere huizen bezoekt - of dat nu in eigen familie en vriendenkring is of in b&b's, huurhuizen, vakantiehuizen, hotels of andere gelegenheden - waarschijnlijk wel weet dat het echt met grote regelmaat beroerd gesteld is met wifi. Dus waarom er vanuit gaan dat wifi tegenwoordig vrijwel overal top en stabiel is? Nee. Iemand die geen problemen heeft met bedraad LAN dan adviseren om vooral wifi te gaan gebruiken is m.i. dan niet logisch. Dat opent juist weer de deur voor mogelijke problemen die er op dat moment niet zijn.

En nu schluss, wat mij betreft. d:)b
Ik ben het compleet met je eens dat brakke wifi toch echt geen verleden tijd is maar ik snap HoppyF ook volledig.
We zitten hier namelijk wel op tweakers, maar de gemiddelde mens heeft er geen kaas van gegeten van hoe wifi precies werkt.
Zit je dicht bij de wifi punt > WLAN gebruiken, en dan bedoel ik dus dat je op 5ghz zit.
2.4ghz moet je gewoon niet willen, erg storingsgevoelig door apparatuur in de omgeving en buren, dit heeft 5ghz zo goed als niet.

Gewoon bekabeld aansluiten als eerste optie, behalve als je echt intern 4k blurays gaat rondpompen kan ik de toegevoegde waarde van boven de 100mbit inzien en anders echt niet.

• Rivanov
  • Registratie: maart 2005

Rivanov

Apple freak

03.23.35 komt nu OTA binnen op m’n 65CX.
Zit hier 120Hz DV for Gaming in?!

Steam | Twitch | Xbox Live: Rivanov | LG OLED65CX (Woonkamer) :: LG OLED55B6 (Slaapkamer) :: Xbox Series X

• Rivanov
  • Registratie: maart 2005

Rivanov

Apple freak

Nee dus.

Steam | Twitch | Xbox Live: Rivanov | LG OLED65CX (Woonkamer) :: LG OLED55B6 (Slaapkamer) :: Xbox Series X

• DutchOwnage
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 01:05
Rivanov schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 17:58:
03.23.35 komt nu OTA binnen op m’n 65CX.
Zit hier 120Hz DV for Gaming in?!
03.23.40 schijnt 'm te worden. Verwacht eind september/begin oktober. Nog even geduld dus.

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Ik loop wat te kloten met mijn (nieuw) receiver i.c.m. CEC en dergelijke (op mijn C1). Ik heb de receiver aangesloten op de HDMI ARC poort en gebruik 'm alleen voor geluid.
Elke keer als ik de TV nu aan zet, springt de receiver ook aan, en de TV op HDMI kanaal 2. Het geluid gaat dan ook meteen via de receiver. Ik moet nu elke keer handmatig de audio output op 'interne speaker' zetten en handmatig/met de receiver AB m'n receiver weer uit zetten.
Wat ik wil is wanneer ik mijn TV aanzet, het geluid gewoon default via de interne speaker loopt, en dus ook de receiver niet aanspringt.
Ik weet niet precies waar ik het moet zoeken in de settings. Simplink/CEC staat aan. Dat uitzetten lijkt mij weer niet de bedoeling?

• Millert
  • Registratie: februari 2009
  • Laatst online: 22:32
@-tom-562 Waarom wil je nog via de interne speakers luisteren als het via de receiver kan :+? Als ik me niet vergis heb je in de setup van de Denon een instelling voor wat betreft het inschakelen.

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Millert schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 19:50:
@-tom-562 Waarom wil je nog via de interne speakers luisteren als het via de receiver kan :+? Als ik me niet vergis heb je in de setup van de Denon een instelling voor wat betreft het inschakelen.
Omdat ik het journaal niet perse via m'n receiver/luidsprekers hoef te horen :P
Ik ga nog eens in de Denon neuzen, maar voglens mij was daar ook alleen maar een instelling voor het aan (of uitzetten) d.m.v. CEC

• Ferrox1
  • Registratie: augustus 2008
  • Laatst online: 21-09 14:44
Sinds kort hier een LG G1 hangen, zeer tevreden over het toestel!
Alleen NLZiet doet raar:

- spontaan naar een ander programma gaan (lijkt haast alsof iemand anders de afstandsbediening heeft?)
- soms bij starten 1 seconde beeld, dat 3 keer en speelt verder

Iemand advies?
Ik heb een melding gemaakt bij NLziet.
op de MiBox hadden we ook gekke problemen met die app en hoopte dat dit goed zou werken, anders wordt het overstappen.

• tovenaar1988
  • Laatst online: 17:44
Zoals veel mensen weten is het een lange tijd geleden onmogelijk gemaakt om de firmware te downgraden. Een aantal mensen waaronder ikzelf zitten vast op een engineering firmware die veel hoger uitvalt dan de reguliere firmware updates waardoor het installeren van nieuwe updates niet mogelijk is.

Na maanden zoeken heb ik "eindelijk" een oplossing gevonden om naar een lagere versie te downgraden.

Korte how to:

• plaats de oude gewenste firmware versie/bestand (niet "NSU") op een USB stick volgens de update handleiding van LG zelf (in de LG_DTV subfolder).

• doe de USB stick in de tv.

• ga naar de browser op je webos tv en geef deze URL in "https://webosapp.club/downgrade/"

Je firmware zal gezien worden als een nieuwe versie en word geïnstalleerd zoals je gewend bent.

Zorg er wel voor dat je automatisch updaten uit heb staan want je tv zal onmiddellijk aangeven dat er een nieuwe update is en wil deze installeren.
Kortom auto/push updates werken nog gewoon.

Hoop dat ik hier mensen mee heb kunnen helpen.

• genietofganiet
  • Registratie: mei 2018
  • Laatst online: 21-09 08:44
Ik irriteer mij mateloos aan het home screen van Webos 6. Het laad traag door al de aanbevelingen die worden ingeladen. Ik heb daarom even gekeken welke adressen in kan blokkeren in Pihole. Als je onderstaande adressen blokkeert heb je een home screen die clean is zonder aanbevelingen. Alleen je apps en inputs zijn nog zichtbaar. Dit resulteert ook in het sneller laden van het home screen. Enige nadeel is dat het weerbericht nu ook geblokkeerd is maar daar heb ik zelf geen probleem mee.

eic.service.lgtvcommon.com
eic.recommend.lgtvcommon.com
genietofganiet schreef op woensdag 15 september 2021 @ 12:44:
Ik irriteer mij mateloos aan het home screen van Webos 6. Het laad traag door al de aanbevelingen die worden ingeladen. Ik heb daarom even gekeken welke adressen in kan blokkeren in Pihole. Als je onderstaande adressen blokkeert heb je een home screen die clean is zonder aanbevelingen. Alleen je apps en inputs zijn nog zichtbaar. Dit resulteert ook in het sneller laden van het home screen. Enige nadeel is dat het weerbericht nu ook geblokkeerd is maar daar heb ik zelf geen probleem mee.

Je kunt toch ook de start pagina en home promotie uitzetten of is dat niet voldoende?
Zie dit plaatje.
siemed in "[LG OLED] Ervaringen & Discussie"

tovenaar1988 schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 21:38:
Zoals veel mensen weten is het een lange tijd geleden onmogelijk gemaakt om de firmware te downgraden. Een aantal mensen waaronder ikzelf zitten vast op een engineering firmware die veel hoger uitvalt dan de reguliere firmware updates waardoor het installeren van nieuwe updates niet mogelijk is.

Na maanden zoeken heb ik "eindelijk" een oplossing gevonden om naar een lagere versie te downgraden.

Korte how to:

• plaats de oude gewenste firmware versie/bestand (niet "NSU") op een USB stick volgens de update handleiding van LG zelf (in de LG_DTV subfolder).

• doe de USB stick in de tv.

• ga naar de browser op je webos tv en geef deze URL in "https://webosapp.club/downgrade/"

Je firmware zal gezien worden als een nieuwe versie en word geïnstalleerd zoals je gewend bent.

Zorg er wel voor dat je automatisch updaten uit heb staan want je tv zal onmiddellijk aangeven dat er een nieuwe update is en wil deze installeren.
Kortom auto/push updates werken nog gewoon.

Hoop dat ik hier mensen mee heb kunnen helpen.
Nuttige informatie!
Daar kom je zelf niet zomaar achter.
Blijft uiteraard erg riskant om engineering software te gaan gebruiken maar je kunt nu gelukkig wel terug op deze manier.

• genietofganiet
HoppyF schreef op woensdag 15 september 2021 @ 13:48:
[...]

Je kunt toch ook de start pagina en home promotie uitzetten of is dat niet voldoende?
Zie dit plaatje.
siemed in "[LG OLED] Ervaringen & Discussie"
De startpagina heeft alleen effect wanneer je de tv opstart dit heeft verder niks te maken met de aanbevelingen op het home screen. Home promotie uitzetten had bij mij geen effect. Je kan ook all the way gaan en de gebruikersvoorwaarden uitzetten. Dit zorgt er ook voor dat er niks meer zichtbaar is op het home screen. Alleen het nadeel hiervan is dat sommige apps, zoals youtube, daardoor ook niet meer werken.

Met alleen het blokkeren van de genoemde adressen in Pihole, blijft de rest gewoon werken.
genietofganiet schreef op woensdag 15 september 2021 @ 13:59:
[...]

De startpagina heeft alleen effect wanneer je de tv opstart dit heeft verder niks te maken met de aanbevelingen op het home screen. Home promotie uitzetten had bij mij geen effect. Je kan ook all the way gaan en de gebruikersvoorwaarden uitzetten. Dit zorgt er ook voor dat er niks meer zichtbaar is op het home screen. Alleen het nadeel hiervan is dat sommige apps, zoals youtube, daardoor ook niet meer werken.

Met alleen het blokkeren van de genoemde adressen in Pihole, blijft de rest gewoon werken.
Ok, ik had verwacht dat het uitzetten van home promotion al effect zou hebben.
Je wilt uiteraard dat de apps wel blijven werken.
Blijft vreemd dat LG dit zo gedaan heeft.
Adressen blokkeren (PiHole of in je router) kan maar maakt het onnodig ingewikkeld.

• genietofganiet
HoppyF schreef op woensdag 15 september 2021 @ 14:13:
[...]

Ok, ik had verwacht dat het uitzetten van home promotion al effect zou hebben.
Je wilt uiteraard dat de apps wel blijven werken.
Blijft vreemd dat LG dit zo gedaan heeft.
Adressen blokkeren (PiHole of in je router) kan maar maakt het onnodig ingewikkeld.
Vind ik ook, zou graag de app bar terug willen van webos 5. Snap niet waarom ze het niet hetzelfde gedaan hebben als de werking van de settings knop op de afstandsbediening.

1x klikken settings aan de linkerkant van het scherm en wanneer lang ingedrukt krijg je de volledige settings.

Dit kan ook met de home(screen) button. 1x klikken app bar en lang ingedrukt het volledige home screen.

• Steven030
genietofganiet schreef op woensdag 15 september 2021 @ 15:43:
[...]

Vind ik ook, zou graag de app bar terug willen van webos 5. Snap niet waarom ze het niet hetzelfde gedaan hebben als de werking van de settings knop op de afstandsbediening.

1x klikken settings aan de linkerkant van het scherm en wanneer lang ingedrukt krijg je de volledige settings.

Dit kan ook met de home(screen) button. 1x klikken app bar en lang ingedrukt het volledige home screen.
Ik ben denk ik de enige die de nieuwe weg fijner vindt. Het is voor mij juist wennen als ik op de slaapkamer nu de C7 moet bedienen

• BTU_Natas
  • Registratie: juli 2004
  • Laatst online: 20-09 13:05

BTU_Natas

Superior dutchie

Kan iemand mij helpen; ik zoek me rot om de melding bij het aanzetten van de TV over de voedingskaart om die te vervangen uit te zetten. Welke magische knoppen combi verlost mij van &(&)(*&*(!! melding!
BTU_Natas schreef op woensdag 15 september 2021 @ 17:30:
Kan iemand mij helpen; ik zoek me rot om de melding bij het aanzetten van de TV over de voedingskaart om die te vervangen uit te zetten. Welke magische knoppen combi verlost mij van &(&)(*&*(!! melding!
Die melding zal er niet voor niets zijn.
Heb je een TV die onder het programma valt waarbij de voeding vervangen moet worden?

• Deef_K
  • Registratie: september 2007
  • Laatst online: 21-09 10:24
genietofganiet schreef op woensdag 15 september 2021 @ 12:44:

Hoe komt dit dan er uit te zien?

• BTU_Natas

BTU_Natas

Superior dutchie

HoppyF schreef op woensdag 15 september 2021 @ 19:02:
[...]

Die melding zal er niet voor niets zijn.
Heb je een TV die onder het programma valt waarbij de voeding vervangen moet worden?
Ja, anders krijg je de melding niet. Ding is al 4jaar oud. Dus die voeding is prima. Maar terug naar de melding, hoe krijg je die weg?

• Catch22
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 23:07
BTU_Natas schreef op woensdag 15 september 2021 @ 19:37:
[...]

Ja, anders krijg je de melding niet. Ding is al 4jaar oud. Dus die voeding is prima. Maar terug naar de melding, hoe krijg je die weg?
Uhm, dat kan ook zijn omdat hij brandgevaarlijk is ofzo he.

But if I offended you | Good | 'Cause I still don't give a f*ck
Hou eens op met die auto-analogieen mensen
AMD Ryzen 2700x - Asus 3090 TUF OC - 32Gb Corsair Vengeance RGB Pro - Aoc 27" 1440p 144hz - Samsung g9 49" 32:9

• BTU_Natas

BTU_Natas

Superior dutchie

Ja absoluut. Maar hoe krijg ik de melding weg?

• genietofganiet
Deef_K schreef op woensdag 15 september 2021 @ 19:03:
[...]

Hoe komt dit dan er uit te zien?
Zoals hieronder:

• ion
  • Registratie: augustus 2011
  • Niet online
Hoe ziet je screensaver er nu uit? Is die teruggekeerd naar de originele?

• genietofganiet
ion schreef op woensdag 15 september 2021 @ 20:11:
[...]

Hoe ziet je screensaver er nu uit? Is die teruggekeerd naar de originele?
Dit blijft onveranderd, het zwarte scherm met een klok en vuurwerk is na loop van tijd zichtbaar. Waarom denk je dat dit nu anders zou zijn?

• ion
  • Registratie: augustus 2011
  • Niet online
genietofganiet schreef op woensdag 15 september 2021 @ 20:15:
[...]

Dit blijft onveranderd, het zwarte scherm met een klok en vuurwerk is na loop van tijd zichtbaar. Waarom denk je dat dit nu anders zou zijn?
Ik hoopte het. Ik vind die klok screensaver namelijk niks en LG geeft niet meer de mogelijkheid om aan te passen.

• Wren
  • Laatst online: 23:02
BTU_Natas schreef op woensdag 15 september 2021 @ 19:46:
Ja absoluut. Maar hoe krijg ik de melding weg?
Door em te laten repareren,als het goed is gratis.

• pwh53
  • Registratie: mei 2017
  • Laatst online: 20-09 22:18
BTU_Natas schreef op woensdag 15 september 2021 @ 19:37:
[...]

die word gratis thuis vervangen,ivm brandgevaar
https://www.lg.com/nl/ond...ijken/NLNTC20201029150816

• harley2009
  • Registratie: juli 2014
  • Laatst online: 17:26
Gisteravond een update gekregen voor de C7.. Maar zie niet zo wat er veranderd is.

• II This Game II
  • Registratie: april 2014
  • Laatst online: 18:04
De 3.23.35 lost helaas nog niet het M-LPCM probleem op met de Xbox Sx via e-arc. Wel kan ik meer combinaties maken met tv settings en 5.1 pcm opties op de box zonder een foutmelding, maar nog steeds alleen links en rechts en geen center/surround kanalen.

Schande, ik kocht juist de CX omdat het op de C9 destijds net gefixed was. Helaas zijn de LG forums ook de nek om gedraaid en moet je maar via social media reageren.

• max.jansen
  • Registratie: maart 2011
  • Laatst online: 20-09 15:09
Wat gebruiken jullie om je scherm (en behuizing) schoon te maken? / af te stoffen? Wil geen krassen maken.. 😂
Pagina: 1 ... 415 416 417 Laatste

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee