Apple MacBook Pro | Apple iPhone 15 Pro | Apple AirPods Pro | Xbox Series X | LG OLED55CX6LA | Sonos Arc + 2x Sonos Play:1
LG gebeld, deze geven aan dat het vrijwel niet voorkomt dat zoiets door een software update komt.
"Vrijwel" de mogelijkheid is er dus wel blijkbaar.
Goed, de tv staat al maanden gewoon stil op het tv meubel dus erg sterk vind ik het wel.
Ik heb via CERepair een prijsopgave laten doen. (Officiele reparateur van LG Nederland)
Prijsopgave ontvangen.
Arbeidsloon € 119,75
Voeding kabel 1,00 € 30,96
OLED Module Assembly 1,00 € 630,35
Totaal € 781,06
Behandelingskosten € 25,41
Transport € 50,00
Coulance van LG - € 428,32
Totaal € 428,15
BTW 21% € 89,91
Totaal incl. BTW € 518,06
Coulance van 50% (ex) maar dan krijg ik slechts een nieuwe module, en geen vervangend of nieuwer model.
Meer mensen hier ervaring mee? Kan ik hier meer uithalen? Of heb ik gewoon flinke pech?
[ Voor 21% gewijzigd door Millert op 16-09-2021 12:47 ]
EV Hyundai Ioniq Electric 28 kWh | PV Oost 2960Wp / West 2560Wp | Thuisbatterij 1Komma5 17,2 kWh
Ik raad je aan even te zoeken in dit topic,over je vraag is al veel gezegd maar het belangrijkste is dat je je claim bij de winkel moet neerleggen,niet bij lgswoutr schreef op donderdag 16 september 2021 @ 12:46:
Sinds 2018 een LG OLED 55" C7. Eergisteren een update doorgevoerd, en sindsdien ineens luie pixels, een hele strook van boven tot beneden. Je zou denken dat luie pixels niet zomaar uit een Software update voort komen, maar ik heb al maanden geen update doorgevoerd, maar sinds de update ineens een verticale lijn dwars door mijn beeld.
LG gebeld, deze geven aan dat het vrijwel niet voorkomt dat zoiets door een software update komt.
"Vrijwel" de mogelijkheid is er dus wel blijkbaar.
Goed, de tv staat al maanden gewoon stil op het tv meubel dus erg sterk vind ik het wel.
Ik heb via CERepair een prijsopgave laten doen. (Officiele reparateur van LG Nederland)
Prijsopgave ontvangen.
Arbeidsloon € 119,75
Voeding kabel 1,00 € 30,96
OLED Module Assembly 1,00 € 630,35
Totaal € 781,06
Behandelingskosten € 25,41
Transport € 50,00
Coulance van LG - € 428,32
Totaal € 428,15
BTW 21% € 89,91
Totaal incl. BTW € 518,06
Coulance van 50% (ex) maar dan krijg ik slechts een nieuwe module, en geen vervangend of nieuwer model.
Meer mensen hier ervaring mee? Kan ik hier meer uithalen? Of heb ik gewoon flinke pech?
Apps die niet laden, of heel lang zwart beeld om vervolgens te rebooten en dan wel ineens beeld er is.
Er zit een CI+ kaart in waarmee ik ziggo on demand kijk, maar ook het laden daar is echt ontzettend traag.
Meer mensen last van?
Wat is hoop? Uitgestelde teleurstelling
Hmm, ik kan zo 1,2,3 op de termen (dode, luie, pixels & verticaal) niet veel vinden.Wren schreef op donderdag 16 september 2021 @ 13:07:
[...]
Ik raad je aan even te zoeken in dit topic,over je vraag is al veel gezegd maar het belangrijkste is dat je je claim bij de winkel moet neerleggen,niet bij lg
Daarnaast is de tv ook 3 jaar geleden aangeschaft dus ik weet niet wat de kansen nou echt zijn bij de winkel zelf. Gezien garantie beperkt is tot 2 jaar.
Ik kan eens contact met ze opnemen, maar acht de kans klein.
Met zoeken doelde ik op je vraag over garantie,coulance en of er meer uit te halen valt.swoutr schreef op donderdag 16 september 2021 @ 13:19:
[...]
Hmm, ik kan zo 1,2,3 op de termen (dode, luie, pixels & verticaal) niet veel vinden.
Daarnaast is de tv ook 3 jaar geleden aangeschaft dus ik weet niet wat de kansen nou echt zijn bij de winkel zelf. Gezien garantie beperkt is tot 2 jaar.
Daar komt bij dat winkels je maar al te graag naar lg sturen,om zelf hun verantwoordelijkheid te ontlopen. En ze hebben een verantwoordelijkheid naar jou toe dus er valt zeker wat bij ze te halen. Je moet er alleen een beetje moeite voor.doen.
[ Voor 18% gewijzigd door Wren op 16-09-2021 13:25 ]
OLED TV vlekken op het scherm, verkoper doet moeilijkswoutr schreef op donderdag 16 september 2021 @ 13:19:
[...]
Hmm, ik kan zo 1,2,3 op de termen (dode, luie, pixels & verticaal) niet veel vinden.
Bedankt, ik ga eens kijken wat ik voor elkaar kan krijgen.
Ik heb een LG OLED55C16LA sinds juli en ik merk nu sinds een aantal weken hetzelfde probleem (heb geen TV, wel tijdelijk de Canal Digitaal app die vergelijkbaar reageert). Het lijkt erop alsof de TV soms met opstarten geen verbinding kan krijgen met het internet ofzo en daarom erg lang doet over het laden. Dit terwijl het internet wel gewoon functioneert op telefoon, mobiel en desktop.Dj Neo Ziggy schreef op donderdag 16 september 2021 @ 13:11:
Ik heb hier dus een C9, en sinds de laatste update vind ik hem erg traag.
Apps die niet laden, of heel lang zwart beeld om vervolgens te rebooten en dan wel ineens beeld er is.
Er zit een CI+ kaart in waarmee ik ziggo on demand kijk, maar ook het laden daar is echt ontzettend traag.
Meer mensen last van?
Het begint ondertussen soms een beetje frustrerend te worden dat een gloednieuwe TV zo traag of niet helemaal naar behoren werkt. Ik heb de quickstart opties enz allemaal al uitgezet zoals sommige in dit forum doen benoemen wat een mogelijke oorzaak zou kunnen zijn maar dit heeft ook niet veel opgelost.
Terugkomend op jouw punt. Ik heb dus sinds de laatste update die deze week is uitgerold voor mijn TV het idee gekregen dat dit probleem erger is geworden en dat die nu langer niet doet laden, zoals jij dus beschrijft. Voorheen was het eigenlijk vooral met apps zoals Videoland, Canal Digitaal of Prime Video. En Youtube en Netflix deden het vaker wel goed, maar ook die apps laden nu dus bij opstart vaak niet helemaal goed.
Daarnaast heeft Spotify ook wel vaker kuren dat die gewoon niet laad of doet.
Ten slotte is de NPO start app al helemaal drama. Die werkt vaak erg traag en het doet me vermoeden dat dit eerder een probleem is aan de app kant dan de tv zelf? Of zijn dit echt issues waar ik me nu eigenlijk meer zorgen over hoef te maken met deze TV want hij hoort erg snel te zijn. Gelukkig gebruik ik voornamelijk Youtube, Netflix en Disney+ die vaak wel naar behoren werken als ze eenmaal draaien.
Deze problemen doen zich voor op zowel het betraden netwerk als via de WiFi (T-Mobile glasvezel, 100mbit/s.)
[ Voor 10% gewijzigd door Thargix op 16-09-2021 15:53 ]
Geen klachten met mijn 48C1 in de afgelopen 4-5 weken. 1x is de Disney app herstart. Netflix is solide.Thargix schreef op donderdag 16 september 2021 @ 15:46:
[...]
Ik heb een LG OLED55C16LA sinds juli en ik merk nu sinds een aantal weken hetzelfde probleem (heb geen TV, wel tijdelijk de Canal Digitaal app die vergelijkbaar reageert). Het lijkt erop alsof de TV soms met opstarten geen verbinding kan krijgen met het internet ofzo en daarom erg lang doet over het laden. Dit terwijl het internet wel gewoon functioneert op telefoon, mobiel en desktop.
Het begint ondertussen soms een beetje frustrerend te worden dat een gloednieuwe TV zo traag of niet helemaal naar behoren werkt. Ik heb de quickstart opties enz allemaal al uitgezet zoals sommige in dit forum doen benoemen wat een mogelijke oorzaak zou kunnen zijn maar dit heeft ook niet veel opgelost.
Terugkomend op jouw punt. Ik heb dus sinds de laatste update die deze week is uitgerold voor mijn TV het idee gekregen dat dit probleem erger is geworden en dat die nu langer niet doet laden, zoals jij dus beschrijft. Voorheen was het eigenlijk vooral met apps zoals Videoland, Canal Digitaal of Prime Video. En Youtube en Netflix deden het vaker wel goed, maar ook die apps laden nu dus bij opstart vaak niet helemaal goed.
Daarnaast heeft Spotify ook wel vaker kuren dat die gewoon niet laad of doet.
Deze problemen doen zich voor op zowel het betraden netwerk als via de WiFi.
Wat wel opvalt is dat als ik de speedtest app meerdere keren achtereen gebruik, het lijkt alsof de Wifi verbinding steeds slechter wordt (van 115Mbps omlaag naar 35Mbps) maar in de apps merk ik daar niets van.
The biggest communication problem is we do not listen to understand. We listen to reply.
- HoppyF
- Registratie: Oktober 2003
- Laatst online: 11:46
- Televisies
- LG
- Oled
- LG OLED
- LG OLED evo
- LG OLED CX
- LG OLED G1
- LG OLED E9
- LG OLED C9
- LG OLED W9
- LG OLED B9
- LG OLED W8
- LG OLED evo G5
- LG OLED C2
- LG G2 OLED evo Gallery Edition
- LG OLED evo G3
- LG EF950V
- LG OLED evo G4
- LG W8
- LG C6V
- LG OLED C6D
- LG OLED65G8
- LG B2
- LG OLED65B6D
- LG OLED evo C4
- LG OLED W7
- LG OLED BX
- LG OLED B1
- LG OLED B7
- LG OLED C7
- LG E8
- LG OLED GX
- LG OLED B8PLA
- LG OLED E7
- LG OLED A1
- LG OLED C1
- LG OLED E8
- LG OLED B6V
- LG OLED C8
:strip_icc():strip_exif()/u/94053/Bull.jpg?f=community)
Hier met een C9 nergens last van.Dj Neo Ziggy schreef op donderdag 16 september 2021 @ 13:11:
Ik heb hier dus een C9, en sinds de laatste update vind ik hem erg traag.
Meer mensen last van?
Ook de laatste update geïnstalleerd.
Ik gebruik alleen geen CI+ kaart.
Welke apps werken traag?
Dat klopt dus niet, voor een TV van meer dan 1000 euro mag je verwachten dat deze zonder problemen 6 jaar lang blijft werken en heb je dus ook recht op garantie. Zie ook: https://www.consumentenbond.nl/tv/tv-reparatieswoutr schreef op donderdag 16 september 2021 @ 13:19:
[...]
Hartstikke leuk en aardig dat je daar recht op hebt, probleem alleen is ook daadwerkelijk je recht krijgen....Koning Karma schreef op donderdag 16 september 2021 @ 16:32:
[...]
Dat klopt dus niet, voor een TV van meer dan 1000 euro mag je verwachten dat deze zonder problemen 6 jaar lang blijft werken en heb je dus ook recht op garantie. Zie ook: https://www.consumentenbond.nl/tv/tv-reparatie
Ik ben uiteindelijk voor deze gegaan.Millert schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 12:04:
[...]
Je bedoelt deze denk ik? Ik heb deze in gebruik, er gaan drie kabels door (hdmi, coax en de stroomkabel).
https://www.allekabels.nl...90c5fdf992b47a38d832d78cd
Wat breder, maar bij mij moeten er dan ook 4 HDMI kabels doorheen, 2 USB snoeren, netwerk snoer, coax en stroomkabel. Dit past eigenlijk niet met 7 geultjes voor de snoertjes van het product, maar je kan wat smokkelen met de dunnere snoertjes tussenin/half in 1 van de beugeltjes, want de afdekking laat wat ruimte binnenin open boven de beugeltjes. Hij is nagenoeg net zo breed als het kleine stukje onder het midden van de TV waar ook het standby lampje in zit (iig bij mijn 65 inch G1 TV, weet niet of dat middenstukje smaller is bij de 55 inch versie) en dat vind ik ook wel prettig en hij is maar 1.5cm van de muur.
Verwijderd
Geweldig dit! Dit maakt het weer enigszins bruikbaar.Jean-Cloud schreef op woensdag 15 september 2021 @ 12:44:
Ik irriteer mij mateloos aan het home screen van Webos 6. Het laad traag door al de aanbevelingen die worden ingeladen. Ik heb daarom even gekeken welke adressen in kan blokkeren in Pihole. Als je onderstaande adressen blokkeert heb je een home screen die clean is zonder aanbevelingen. Alleen je apps en inputs zijn nog zichtbaar. Dit resulteert ook in het sneller laden van het home screen. Enige nadeel is dat het weerbericht nu ook geblokkeerd is maar daar heb ik zelf geen probleem mee.
eic.service.lgtvcommon.com
eic.recommend.lgtvcommon.com
- HoppyF
- Televisies
- LG
- Oled
- LG OLED
- LG OLED evo
- LG OLED CX
- LG OLED G1
- LG OLED E9
- LG OLED C9
- LG OLED W9
- LG OLED B9
- LG OLED W8
- LG OLED evo G5
- LG OLED C2
- LG OLED evo G3
- LG EF950V
- LG OLED evo G4
- LG W8
- LG C6V
- LG OLED C6D
- LG OLED65G8
- LG B2
- LG OLED65B6D
- LG OLED evo C4
- LG OLED W7
- LG OLED BX
- LG OLED B1
- LG OLED B7
- LG OLED C7
- LG E8
- LG OLED GX
- LG OLED B8PLA
- LG OLED E7
- LG OLED A1
- LG OLED C1
- LG OLED E8
- LG OLED B6V
- LG OLED C8
De praktijk is gelukkig zo dat je je recht wèl krijgt.sjaak88 schreef op donderdag 16 september 2021 @ 17:51:
[...]
Hartstikke leuk en aardig dat je daar recht op hebt, probleem alleen is ook daadwerkelijk je recht krijgen....
Garantie is niet beperkt tot twee jaar bij (dure) TV’s.
Dit onderwerp is hier al veel vaker besproken, de afloop van dergelijke garantie claims pakt gunstig uit voor de consument.
Je moet alleen wel bij de verkoper/webshop zijn en nooit bij LG zelf.
Dat is allemaal zeker waar maar waar ik op doelde is dat een winkel nooit meteen zou meegaan met je claim.HoppyF schreef op donderdag 16 september 2021 @ 18:45:
[...]
De praktijk is gelukkig zo dat je je recht wèl krijgt.
Garantie is niet beperkt tot twee jaar bij (dure) TV’s.
Dit onderwerp is hier al veel vaker besproken, de afloop van dergelijke garantie claims pakt gunstig uit voor de consument.
Je moet alleen wel bij de verkoper/webshop zijn en nooit bij LG zelf.
Dan moet je toch echt juridische stappen gaan ondernemen en zelfs gaan dagvaarden.
Meeste mensen hebben hier gaan kaas van gegeten en leggen zich erbij neer.
Als je dus alle stappen kent en uitvoert dan krijg je uiteindelijk wel je recht
Dit bedoelde ik meer met wel recht erop hebben maar succes met je recht krijgen.
[ Voor 4% gewijzigd door sjaak88 op 16-09-2021 18:50 ]
- HoppyF
- Televisies
- LG
- Oled
- LG OLED
- LG OLED evo
- LG OLED CX
- LG OLED G1
- LG OLED E9
- LG OLED C9
- LG OLED W9
- LG OLED B9
- LG OLED W8
- LG OLED evo G5
- LG OLED C2
- LG OLED evo G3
- LG EF950V
- LG OLED evo G4
- LG W8
- LG C6V
- LG OLED C6D
- LG OLED65G8
- LG B2
- LG OLED65B6D
- LG OLED evo C4
- LG OLED W7
- LG OLED BX
- LG OLED B1
- LG OLED B7
- LG OLED C7
- LG E8
- LG OLED GX
- LG OLED B8PLA
- LG OLED E7
- LG OLED A1
- LG OLED C1
- LG OLED E8
- LG OLED B6V
- LG OLED C8
Nee, zo gaat het niet.sjaak88 schreef op donderdag 16 september 2021 @ 18:49:
[...]
Dat is allemaal zeker waar maar waar ik op doelde is dat een winkel nooit meteen zou meegaan met je claim.
Dan moet je toch echt juridische stappen gaan ondernemen en zelfs gaan dagvaarden.
Meeste mensen hebben hier gaan kaas van gegeten en leggen zich erbij neer.
Als je dus alle stappen kent en uitvoert dan krijg je uiteindelijk wel je recht
Dit bedoelde ik meer met wel recht erop hebben maar succes met je recht krijgen.
Winkels weten heel goed hoe de wet in elkaar zit vwb garantie.
Er zijn TV cowboys die “uit coulance” 50% van de reparatiekosten aanbieden.
Accepteert de klant dit voorstel dan heeft de winkel 50% in zijn zak gehouden.
Juridische stappen zijn niet nodig want ruim voor die tijd kiest een winkel al eieren voor zijn geld.
Soms moet je wat e-mails versturen dat wel.
Een rechtsbijstandsverzekering of een advocaat inhuren is ook niet nodig.
Ik heb destijds wel mijn tv besteld via audiomixonline.BE niet de NL variant. Echter bestaat de Nederlandse vestiging ook. Zitten er verschillen in de garantie tussen Nederland en Belgie? Of is dit europees geregeld? Kan ik bijv. bij audiomixonline aankomen met een artikel van consumentenbond.nl?HoppyF schreef op donderdag 16 september 2021 @ 19:04:
[...]
Nee, zo gaat het niet.
Winkels weten heel goed hoe de wet in elkaar zit vwb garantie.
Er zijn TV cowboys die “uit coulance” 50% van de reparatiekosten aanbieden.
Accepteert de klant dit voorstel dan heeft de winkel 50% in zijn zak gehouden.
Juridische stappen zijn niet nodig want ruim voor die tijd kiest een winkel al eieren voor zijn geld.
Soms moet je wat e-mails versturen dat wel.
Een rechtsbijstandsverzekering of een advocaat inhuren is ook niet nodig.
Mijn conversatie met het desbetreffende bedrijf tot nu toe.
Na 30 minuten had ik antwoord.Beste Audiomixonline,
een kleine 3 jaar geleden heb ik een LG55B7V bij jullie aangeschaft, nu slechts een kleine 3 jaar later heb ik ineens een volledig verticale lijn van luie / dode pixels door mijn scherm lopen. (Pixels refresher gedraaid en de tv gereset, maar helaas geen oplossing) De garantie is helaas verstreken, maar bij een product van 1300 euro verwacht ik niet dat deze na 3 jaar zulke gebreken vertoond.
Mijn vraag is of er een passende oplossing voor het probleem kan worden bedacht.
Ik hoor graag van jullie.
Met vriendelijke groet,
Wouter
Hierop gereageerd dat ik hier niet mee akkoord ga en verwezen naar art. 1649 dat een product deugdelijk moet zijn en dus niet na 3 jaar al gebreken zou moeten vertonen. Grappig genoeg sinds vanmiddag 2 uur niks meer vernomen.Dag Wouter!
Standaard hebben televisietoestellen 2 jaar garantie voor zulke problemen. Na deze periode vrees ik dat het probleem enkel tegen een prijs gemaakt kan worden.
Indien je een herstelling wilt aanvragen, laat het mij weten! Dan vraag ik deze zo snel mogelijk aan.
Groeten,
Audiomix
[ Voor 41% gewijzigd door swoutr op 16-09-2021 20:38 ]
- HoppyF
- Televisies
- LG
- Oled
- LG OLED
- LG OLED evo
- LG OLED CX
- LG OLED G1
- LG OLED E9
- LG OLED C9
- LG OLED W9
- LG OLED B9
- LG OLED W8
- LG OLED evo G5
- LG OLED C2
- LG OLED evo G3
- LG EF950V
- LG OLED evo G4
- LG W8
- LG C6V
- LG OLED C6D
- LG OLED65G8
- LG B2
- LG OLED65B6D
- LG OLED evo C4
- LG OLED W7
- LG OLED BX
- LG OLED B1
- LG OLED B7
- LG OLED C7
- LG E8
- LG OLED GX
- LG OLED B8PLA
- LG OLED E7
- LG OLED A1
- LG OLED C1
- LG OLED E8
- LG OLED B6V
- LG OLED C8
Ik wil een ellenlange discussies hier over garantie voorkomen en je verwijzen naar het Shopping forum.swoutr schreef op donderdag 16 september 2021 @ 19:31:
[...]
Ik heb destijds wel mijn tv besteld via audiomixonline.BE niet de NL variant. Echter bestaat de Nederlandse vestiging ook. Zitten er verschillen in de garantie tussen Nederland en Belgie? Of is dit europees geregeld? Kan ik bijv. bij audiomixonline aankomen met een artikel van consumentenbond.nl?
Mijn conversatie met het desbetreffende bedrijf tot nu toe.
[...]
Na 30 minuten had ik antwoord.
[...]
Hierop gereageerd dat ik hier niet mee akkoord ga en verwezen naar art. 1649 dat een product deugdelijk moet zijn en dus niet na 3 jaar al gebreken zou moeten vertonen. Grappig genoeg sinds vanmiddag 2 uur niks meer vernomen.
Garantie claims zijn immers niet uniek en ook van toepassing voor allerlei andere fabrikanten en producten.
Vervolg in ieder geval het contact met de verkoper.
Soms moet je misschien even wachten op een passende oplossing.
Je TV is het echter waard.
Shopping Forum
Zet ik de geluidsinstelling even op de interne luidsprekers van de LG gaat deze na een korte periode weer automatisch terug naar HDMI eArc. Dan heb ik ineens wel geluid via de Sonos.
Ik heb al een factory reset uitgevoerd en ik heb de HDMI kabel naar de Sonos al vervangen. Dit echter zonder resultaat. LG zegt dat dit een bekend probleem is tussen de LG en de Sonos.
Ik heb contact gehad met Smits Arnhem waar ik de LG heb aangeschaft en ze sturen me nu een HDMI kabel die zeker moet werken. Top service!!
Mijn vragen:
1) zijn er meer mensen met de combinatie LG en sonos die problemen hebben of juist niet?
2) heeft iemand nog goede tips?
Alvast bedankt
Ik heb de 65c16la en ervaar geen probleem. Ik zie alleen geen earc in het geluidsoptie menu maar we arc. Netflix etc geeft wel gewoon atmos geluid door.Jos-P schreef op donderdag 16 september 2021 @ 21:23:
Ik ben sinds verleden week in het bezit van een LG OLED55C16LA en deze heb ik met een HDMI kabel aangesloten op de Sonos arc. Het probleem wat ik heb is dat bij het aanzetten van de TV er geen geluid komt uit de Sonos arc en ook niet uit de LG. Als ik het geluid verlaag of verhoog op de remote zie ik dat de sonos wel wordt aangestuurd.
Zet ik de geluidsinstelling even op de interne luidsprekers van de LG gaat deze na een korte periode weer automatisch terug naar HDMI eArc. Dan heb ik ineens wel geluid via de Sonos.
Ik heb al een factory reset uitgevoerd en ik heb de HDMI kabel naar de Sonos al vervangen. Dit echter zonder resultaat. LG zegt dat dit een bekend probleem is tussen de LG en de Sonos.
Ik heb contact gehad met Smits Arnhem waar ik de LG heb aangeschaft en ze sturen me nu een HDMI kabel die zeker moet werken. Top service!!
Mijn vragen:
1) zijn er meer mensen met de combinatie LG en sonos die problemen hebben of juist niet?
Alvast bedankt
Heb je simplink aanstaan?
Simplink staat aan en krijg ook keurig atmos geluid door. Ik ben nu niet thuis en kan het niet controleren, misschien heb je wel gelijk en staat er arc in plaats van earc.Deef_K schreef op vrijdag 17 september 2021 @ 09:56:
[...]
Ik heb de 65c16la en ervaar geen probleem. Ik zie alleen geen earc in het geluidsoptie menu maar we arc. Netflix etc geeft wel gewoon atmos geluid door.
Heb je simplink aanstaan?
Heb je ook een sonos arc?
Heb mn C7 sinds 2017. Werkelijkwaar nog nooit een doekje over het sdcherm gehaald. Verbaas me er eigenlijk wel over dat het scherm zelf geen stof aantrekt.max.jansen schreef op donderdag 16 september 2021 @ 12:00:
Wat gebruiken jullie om je scherm (en behuizing) schoon te maken? / af te stoffen? Wil geen krassen maken.. 😂
LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |
Ik had het al eerder hier gepost, ik heb hetzelfde toestel met daarop een Sonos Beam. Werkt prima maar ik heb het probleem dat ik niet de interne speakers meer kan kiezen als ik dat zou willen. Die hoor ik dan een paar seconden en dan gaat geluid weer over de Sonos.Jos-P schreef op donderdag 16 september 2021 @ 21:23:
Ik ben sinds verleden week in het bezit van een LG OLED55C16LA en deze heb ik met een HDMI kabel aangesloten op de Sonos arc. Het probleem wat ik heb is dat bij het aanzetten van de TV er geen geluid komt uit de Sonos arc en ook niet uit de LG. Als ik het geluid verlaag of verhoog op de remote zie ik dat de sonos wel wordt aangestuurd.
Mijn vragen:
Alvast bedankt
Ik heb de arc, gen 3 sub en ones voor surround.Jos-P schreef op vrijdag 17 september 2021 @ 12:55:
[...]
Simplink staat aan en krijg ook keurig atmos geluid door. Ik ben nu niet thuis en kan het niet controleren, misschien heb je wel gelijk en staat er arc in plaats van earc.
Heb je ook een sonos arc?
Hmm, ik heb tijdelijk een Sonos Amp te leen van een vriend totdat mijn bestelde Powernode geleverd wordt, en die doet exact hetzelfde via HDMI ARC (icm LG C8). Heel irritant, maar blijkbaar echt een Sonos kwaaltje dus.edjetfsi schreef op vrijdag 17 september 2021 @ 17:00:
[...]
Ik had het al eerder hier gepost, ik heb hetzelfde toestel met daarop een Sonos Beam. Werkt prima maar ik heb het probleem dat ik niet de interne speakers meer kan kiezen als ik dat zou willen. Die hoor ik dan een paar seconden en dan gaat geluid weer over de Sonos.
Had het met een LG soundbar niet in elk geval, dan bleef hij braaf op interne speakers staan.
Grappig, ik heb nu ook een LG (DSP11RA) en die ga ik juist omruilen voor een Arc omdat de LG om de haverklap terugschakelt naar de interne speakers. Als ik volgende week de Arc binnen heb, hoop ik die interne speakers nooit meer te horenErikIrie schreef op vrijdag 17 september 2021 @ 18:40:
[...]
Hmm, ik heb tijdelijk een Sonos Amp te leen van een vriend totdat mijn bestelde Powernode geleverd wordt, en die doet exact hetzelfde via HDMI ARC (icm LG C8). Heel irritant, maar blijkbaar echt een Sonos kwaaltje dus.
Had het met een LG soundbar niet in elk geval, dan bleef hij braaf op interne speakers staan.
Het zijn echt alle apps. Of het nou prime of netflixHoppyF schreef op donderdag 16 september 2021 @ 16:13:
[...]
Hier met een C9 nergens last van.
Ook de laatste update geïnstalleerd.
Ik gebruik alleen geen CI+ kaart.
Welke apps werken traag?
- HoppyF
- Televisies
- LG
- Oled
- LG OLED
- LG OLED evo
- LG OLED CX
- LG OLED G1
- LG OLED E9
- LG OLED C9
- LG OLED W9
- LG OLED B9
- LG OLED W8
- LG OLED evo G5
- LG OLED C2
- LG OLED evo G3
- LG EF950V
- LG OLED evo G4
- LG W8
- LG C6V
- LG OLED C6D
- LG OLED65G8
- LG B2
- LG OLED65B6D
- LG OLED evo C4
- LG OLED W7
- LG OLED BX
- LG OLED B1
- LG OLED B7
- LG OLED C7
- LG E8
- LG OLED GX
- LG OLED B8PLA
- LG OLED E7
- LG OLED A1
- LG OLED C1
- LG OLED E8
- LG OLED B6V
- LG OLED C8
Ik herken dit niet.Dj Neo Ziggy schreef op vrijdag 17 september 2021 @ 21:39:
[...]
Het zijn echt alle apps. Of het nou prime of netflix
Maar begrijp ik het goed dat je vóór de laatste firmware upgrade geen problemen had?
Ook ik heb dit gehad. Zie mijn topic. Gewoon even dat topic doorlezen en ze gaan echt wel meewerken.sjaak88 schreef op donderdag 16 september 2021 @ 17:51:
[...]
Hartstikke leuk en aardig dat je daar recht op hebt, probleem alleen is ook daadwerkelijk je recht krijgen....
Je moet gewoon even geduld hebben en de brieven / emails gebruiken zoals ik heb gedaan. 1 andere gast ging bijna tot aan een rechtzaak en toen gaf de winkel pas toe. Ik heb gewoon een nieuw scherm gekregen buiten de garantie om. Heb ze gezegd als ze hem neit maken dan wil ik het hele bedrag van de tv terug.
Daar gingen ze in mee
Dat klopt, ik zit er aan te denken om toch maar een herinstallatie te doenHoppyF schreef op vrijdag 17 september 2021 @ 21:53:
[...]
Ik herken dit niet.
Maar begrijp ik het goed dat je vóór de laatste firmware upgrade geen problemen had?
[ Voor 5% gewijzigd door Cap op 17-09-2021 22:08 ]
- HoppyF
- Televisies
- LG
- Oled
- LG OLED
- LG OLED evo
- LG OLED CX
- LG OLED G1
- LG OLED E9
- LG OLED C9
- LG OLED W9
- LG OLED B9
- LG OLED W8
- LG OLED evo G5
- LG OLED C2
- LG OLED evo G3
- LG EF950V
- LG OLED evo G4
- LG W8
- LG C6V
- LG OLED C6D
- LG OLED65G8
- LG B2
- LG OLED65B6D
- LG OLED evo C4
- LG OLED W7
- LG OLED BX
- LG OLED B1
- LG OLED B7
- LG OLED C7
- LG E8
- LG OLED GX
- LG OLED B8PLA
- LG OLED E7
- LG OLED A1
- LG OLED C1
- LG OLED E8
- LG OLED B6V
- LG OLED C8
Misschien een downgrade overwegen?Dj Neo Ziggy schreef op vrijdag 17 september 2021 @ 21:59:
[...]
Dat klopt, ik zit er aan te denken om toch maar een herinstallatie te doen.
Volgens @tovenaar1988 zou dit mogelijk moeten zijn.
Eigenlijk bedoeld om van een engineering firmware versie af te komen maar wellicht werkt dit ook als je terug wilt naar een gewone vorige firmware versie.
tovenaar1988 in "[LG OLED] Ervaringen & Discussie"
- HoppyF
- Televisies
- LG
- Oled
- LG OLED
- LG OLED evo
- LG OLED CX
- LG OLED G1
- LG OLED E9
- LG OLED C9
- LG OLED W9
- LG OLED B9
- LG OLED W8
- LG OLED evo G5
- LG OLED C2
- LG OLED evo G3
- LG EF950V
- LG OLED evo G4
- LG W8
- LG C6V
- LG OLED C6D
- LG OLED65G8
- LG B2
- LG OLED65B6D
- LG OLED evo C4
- LG OLED W7
- LG OLED BX
- LG OLED B1
- LG OLED B7
- LG OLED C7
- LG E8
- LG OLED GX
- LG OLED B8PLA
- LG OLED E7
- LG OLED A1
- LG OLED C1
- LG OLED E8
- LG OLED B6V
- LG OLED C8
Mee eens.Cap schreef op vrijdag 17 september 2021 @ 22:22:
Ik zou eerst gewoon een fabrieksreset proberen zonder downgrade. Ik heb ook geen last van trage apps met mijn C9 op de laatste firmware.
Een downgrade kan als laatste redmiddel wel.
QuickStart staat uit en op die momenten gebruik ik geen afstandsbediening of iets dergelijks dat zoiets zou kunnen triggeren. Een IR-blaster is trouwens nog nooit aangesloten geweest en heb ik ook nooit nodig gehad
[ Voor 13% gewijzigd door Steven030 op 18-09-2021 09:48 ]
Waarom zou je weer op de interne speakers over willen schakelen. Ik wil juist alleen maar de Sonos arc gebruiken.edjetfsi schreef op vrijdag 17 september 2021 @ 17:00:
[...]
Ik had het al eerder hier gepost, ik heb hetzelfde toestel met daarop een Sonos Beam. Werkt prima maar ik heb het probleem dat ik niet de interne speakers meer kan kiezen als ik dat zou willen. Die hoor ik dan een paar seconden en dan gaat geluid weer over de Sonos.
Kun je jouw “probleem” niet met een HDMI-CEC killer oplossen?
[ Voor 6% gewijzigd door Jos-P op 18-09-2021 10:14 ]
Daar heb ik ook een probleem mee, TV kijken geluid over speaker van de LG, Netflix en Shield geluid via mijn 5.1 opstelling. Dit is alleen gelukt met de instellingen op mijn Harmony. Andere manier heb ik nooit kunnen ontdekken.-tom-562 schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 19:37:
Ik loop wat te kloten met mijn (nieuw) receiver i.c.m. CEC en dergelijke (op mijn C1). Ik heb de receiver aangesloten op de HDMI ARC poort en gebruik 'm alleen voor geluid.
Elke keer als ik de TV nu aan zet, springt de receiver ook aan, en de TV op HDMI kanaal 2. Het geluid gaat dan ook meteen via de receiver. Ik moet nu elke keer handmatig de audio output op 'interne speaker' zetten en handmatig/met de receiver AB m'n receiver weer uit zetten.
Wat ik wil is wanneer ik mijn TV aanzet, het geluid gewoon default via de interne speaker loopt, en dus ook de receiver niet aanspringt.
Ik weet niet precies waar ik het moet zoeken in de settings. Simplink/CEC staat aan. Dat uitzetten lijkt mij weer niet de bedoeling?
Ik kan nergens vinden waar dat ingesteld kan worden.
In tegenstelling tot mijn vorige TV ga ik deze aan de wand hangen zodat deze buiten bereik hangt van huisdieren. Dus nu op zoek naar een wandbeugel
[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]
- HoppyF
- Televisies
- LG
- Oled
- LG OLED
- LG OLED evo
- LG OLED CX
- LG OLED G1
- LG OLED E9
- LG OLED C9
- LG OLED W9
- LG OLED B9
- LG OLED W8
- LG OLED evo G5
- LG OLED C2
- LG OLED evo G3
- LG EF950V
- LG OLED evo G4
- LG W8
- LG C6V
- LG OLED C6D
- LG OLED65G8
- LG B2
- LG OLED65B6D
- LG OLED evo C4
- LG OLED W7
- LG OLED BX
- LG OLED B1
- LG OLED B7
- LG OLED C7
- LG E8
- LG OLED GX
- LG OLED B8PLA
- LG OLED E7
- LG OLED A1
- LG OLED C1
- LG OLED E8
- LG OLED B6V
- LG OLED C8
Lijkt mij inderdaad een verbetering!Sebazzz schreef op zaterdag 18 september 2021 @ 12:19:
Binnenkort eigenaar van de OLED55C16LA. Ik kijk ernaar uit! Het zal een behoorlijke upgrade zijn tegenover mijn 2013 LG met lelijke color banding.
In tegenstelling tot mijn vorige TV ga ik deze aan de wand hangen zodat deze buiten bereik hangt van huisdieren. Dus nu op zoek naar een wandbeugel
Muurbeugels zijn er genoeg te koop, vast of draaibaar.
In dit topic kun je wel wat tips vinden hierover.
[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]
Niet zover ik weet, deze functie is om inbranden te voorkomen aangezien het beeldscherm deels statische content toont bij spotify. Bij regelmatig gebruik zou het beste zijn om direct rechtsboven op "scherm uit" te drukken zodat je geen ingebrande play logos oid krijgt. Bediening kan ook via je telefoon ;)(aangenomen dat je vanaf je mobiel begonnen bent)Locolau schreef op zaterdag 18 september 2021 @ 12:09:
Klein vraagje: als ik Spotify aan heb op mijn 55A via de app dan gaat vrij snel al het beeld uit en blijft deze doorspelen. Hoe blijft het beeld langer aan?
Ik kan nergens vinden waar dat ingesteld kan worden.
Miss kan bediening ook wel met spraak commandos maar dat gebruik ik zelf niet dus zal je iemand anders moeten vragen (google assistant miss ook)
[ Voor 10% gewijzigd door andries98 op 18-09-2021 12:58 ]
Ik heb zelf de Vogel wall 3205 aangeschaft. Er is ook nog een type die nog dichter tegen de muur zit, maar dan is er wel minder plaats voor de kabelaansluitingen.Sebazzz schreef op zaterdag 18 september 2021 @ 12:34:
Ik heb voor de TV boven een pricewatch: Ewent EW1525 die prima bevalt. Ik zit alleen nog te kijken of de TV niet te ver van de muur af komt. Aan de andere kant zijn klassieke muurbeugels zonder arm vaak problematisch als je een kabel wilt aansluiten terwijl de TV gemonteerd zit, en het nu niet echt bepaald een lichte televisie.
- HoppyF
- Televisies
- LG
- Oled
- LG OLED
- LG OLED evo
- LG OLED CX
- LG OLED G1
- LG OLED E9
- LG OLED C9
- LG OLED W9
- LG OLED B9
- LG OLED W8
- LG OLED evo G5
- LG OLED C2
- LG OLED evo G3
- LG EF950V
- LG OLED evo G4
- LG W8
- LG C6V
- LG OLED C6D
- LG OLED65G8
- LG B2
- LG OLED65B6D
- LG OLED evo C4
- LG OLED W7
- LG OLED BX
- LG OLED B1
- LG OLED B7
- LG OLED C7
- LG E8
- LG OLED GX
- LG OLED B8PLA
- LG OLED E7
- LG OLED A1
- LG OLED C1
- LG OLED E8
- LG OLED B6V
- LG OLED C8
Microfoon knop op de afstandsbediening indrukken en “scherm uit!” roepen.andries98 schreef op zaterdag 18 september 2021 @ 12:53:
[...]
Niet zover ik weet, deze functie is om inbranden te voorkomen aangezien het beeldscherm deels statische content toont bij spotify. Bij regelmatig gebruik zou het beste zijn om direct rechtsboven op "scherm uit" te drukken zodat je geen ingebrande play logos oid krijgt. Bediening kan ook via je telefoon ;)(aangenomen dat je vanaf je mobiel begonnen bent)
Miss kan bediening ook wel met spraak commandos maar dat gebruik ik zelf niet dus zal je iemand anders moeten vragen (google assistant miss ook)
Thnx! Die was ik toevallig aan het bekijken.Jos-P schreef op zaterdag 18 september 2021 @ 12:54:
[...]
Ik heb zelf de Vogel wall 3205 aangeschaft. Er is ook nog een type die nog dichter tegen de muur zit, maar dan is er wel minder plaats voor de kabelaansluitingen.
Waar komt de muurbeugel op de TV? Ik wil kijken of ik de muurbeugel alvast kan monteren zodat als de TV komt ik gelijk aan de slag kan
- HoppyF
- Televisies
- LG
- Oled
- LG OLED
- LG OLED evo
- LG OLED CX
- LG OLED G1
- LG OLED E9
- LG OLED C9
- LG OLED W9
- LG OLED B9
- LG OLED W8
- LG OLED evo G5
- LG OLED C2
- LG OLED evo G3
- LG EF950V
- LG OLED evo G4
- LG W8
- LG C6V
- LG OLED C6D
- LG OLED65G8
- LG B2
- LG OLED65B6D
- LG OLED evo C4
- LG OLED W7
- LG OLED BX
- LG OLED B1
- LG OLED B7
- LG OLED C7
- LG E8
- LG OLED GX
- LG OLED B8PLA
- LG OLED E7
- LG OLED A1
- LG OLED C1
- LG OLED E8
- LG OLED B6V
- LG OLED C8
Vogels 3205 heb ik ook op mijn 55C9.Sebazzz schreef op zaterdag 18 september 2021 @ 13:02:
[...]
Thnx! Die was ik toevallig aan het bekijken.
Waar komt de muurbeugel op de TV? Ik wil kijken of ik de muurbeugel alvast kan monteren zodat als de TV komt ik gelijk aan de slag kan
Hangt prima.
De VESA gaten zitten vrij laag aan de achterkant van de TV.
Op foto’s kun je dat wel zien.
Ik bedoelde meer pauze/play/fwd/back. Maar deze is ook handig idd! Zelf kende ik hem al maar voor nieuwe mensen misschien handig. Andere tip voor nieuwe mensen: op sommige modellen (x serie bijv, 1 serie weet ik niet) kan je "scherm uit" ook als knop toevoegen bij quicksettings menu zodat je niet tegen apparaten hoeft te praten (beide scherm uit werken voor alle apps, dus ook handig voor als je regelmatig bijv netflix op pauze zet, snel verder wil erna en geen risico op inbranden.HoppyF schreef op zaterdag 18 september 2021 @ 13:02:
[...]
Microfoon knop op de afstandsbediening indrukken en “scherm uit!” roepen.
[ Voor 12% gewijzigd door andries98 op 18-09-2021 13:09 ]
Thanks voor de reactie. Het gebeurt al na een half nummer ofzo, dus ik had geen idee dat dat zo snel al kon gebeuren.andries98 schreef op zaterdag 18 september 2021 @ 12:53:
[...]
Niet zover ik weet, deze functie is om inbranden te voorkomen aangezien het beeldscherm deels statische content toont bij spotify. Bij regelmatig gebruik zou het beste zijn om direct rechtsboven op "scherm uit" te drukken zodat je geen ingebrande play logos oid krijgt. Bediening kan ook via je telefoon ;)(aangenomen dat je vanaf je mobiel begonnen bent)
Waar kan je gemakkelijk het scherm uitzetten rechtsboven? Ik zie dat nergens bij Spotify of de tv.
Sorry, ik streamde altijd via mijn telefoon en dan zit er rechtsbovenin knop. Bij app op televisie zie ik die inderdaad niet. Dan kan het op de 2 manieren zoals hierboven beschreven (het kan overigens ook nog dieper in het settings menu maar dat is tig klikken).Locolau schreef op zaterdag 18 september 2021 @ 13:26:
[...]
Thanks voor de reactie. Het gebeurt al na een half nummer ofzo, dus ik had geen idee dat dat zo snel al kon gebeuren.
Waar kan je gemakkelijk het scherm uitzetten rechtsboven? Ik zie dat nergens bij Spotify of de tv.
Als ik via m’n telefoon Spotify gebruik en dan de tv kies om af te spelen, blijft het scherm juist aan bij mij. Nergens een knop in de iOS app of tv te zien om scherm te sluiten. Helaas.andries98 schreef op zaterdag 18 september 2021 @ 13:32:
[...]
Sorry, ik streamde altijd via mijn telefoon en dan zit er rechtsbovenin knop. Bij app op televisie zie ik die inderdaad niet. Dan kan het op de 2 manieren zoals hierboven beschreven (het kan overigens ook nog dieper in het settings menu maar dat is tig klikken).
En kan ook helaas geen scherm uit instellen bij Quick Acces.
Ja, het stomme is dat de handleiding suggereert dat de gaten in het midden zitten, wat natuurlijk niet kan.HoppyF schreef op zaterdag 18 september 2021 @ 13:05:
[...]
Vogels 3205 heb ik ook op mijn 55C9.
Hangt prima.
De VESA gaten zitten vrij laag aan de achterkant van de TV.
Op foto’s kun je dat wel zien.
Ik denk dat ik de reden al weet, start hij de spotify app of share play? Als ik nu de app op de tv staat bij spotify in de app zelf de tv kies gebruikt hij de app. Gebruik ik de geluids instelling van de telefoon zelf dan gebruikt hij shareplay met de uit knop (bij samsung s9 met android is dat op spotify muziek starten zoals normaal =>van boven naar beneden vegen (voor quick access android) => media klikken => dan tv aanklikken => op tv komt melding of je wilt accepteren (tv moest uiteraard aanstaan)Locolau schreef op zaterdag 18 september 2021 @ 13:50:
[...]
Als ik via m’n telefoon Spotify gebruik en dan de tv kies om af te spelen, blijft het scherm juist aan bij mij. Nergens een knop in de iOS app of tv te zien om scherm te sluiten. Helaas.
En kan ook helaas geen scherm uit instellen bij Quick Acces.
Je kan altijd nog microfoon knop ingedrukt houden en "scherm uit" (of bij engelse settings "screen off") zeggen zoals hoppy aangaf
[ Voor 8% gewijzigd door andries98 op 18-09-2021 14:11 ]
- HoppyF
- Televisies
- LG
- Oled
- LG OLED
- LG OLED evo
- LG OLED CX
- LG OLED G1
- LG OLED E9
- LG OLED C9
- LG OLED W9
- LG OLED B9
- LG OLED W8
- LG OLED evo G5
- LG OLED C2
- LG OLED evo G3
- LG EF950V
- LG OLED evo G4
- LG W8
- LG C6V
- LG OLED C6D
- LG OLED65G8
- LG B2
- LG OLED65B6D
- LG OLED evo C4
- LG OLED W7
- LG OLED BX
- LG OLED B1
- LG OLED B7
- LG OLED C7
- LG E8
- LG OLED GX
- LG OLED B8PLA
- LG OLED E7
- LG OLED A1
- LG OLED C1
- LG OLED E8
- LG OLED B6V
- LG OLED C8
Kan wel als je de Bluetooth audio playback mode gebruikt met Spotify.Locolau schreef op zaterdag 18 september 2021 @ 13:26:
[...]
Thanks voor de reactie. Het gebeurt al na een half nummer ofzo, dus ik had geen idee dat dat zo snel al kon gebeuren.
Rechts boven op je TV scherm staat dan de knop “scherm uit”.
Je moet dan natuurlijk wel Bluetooth op je smartphone/tablet aan hebben staan.
:strip_exif()/f/image/SwYLz4U9K5Ni6is0D6riJcYx.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 26% gewijzigd door HoppyF op 18-09-2021 21:36 ]
- HoppyF
- Televisies
- LG
- Oled
- LG OLED
- LG OLED evo
- LG OLED CX
- LG OLED G1
- LG OLED E9
- LG OLED C9
- LG OLED W9
- LG OLED B9
- LG OLED W8
- LG OLED evo G5
- LG OLED C2
- LG OLED evo G3
- LG EF950V
- LG OLED evo G4
- LG W8
- LG C6V
- LG OLED C6D
- LG OLED65G8
- LG B2
- LG OLED65B6D
- LG OLED evo C4
- LG OLED W7
- LG OLED BX
- LG OLED B1
- LG OLED B7
- LG OLED C7
- LG E8
- LG OLED GX
- LG OLED B8PLA
- LG OLED E7
- LG OLED A1
- LG OLED C1
- LG OLED E8
- LG OLED B6V
- LG OLED C8
Staat dat er?Sebazzz schreef op zaterdag 18 september 2021 @ 13:59:
[...]
Ja, het stomme is dat de handleiding suggereert dat de gaten in het midden zitten, wat natuurlijk niet kan.
Zou vreemd zijn, want het dikke deel van de TV zit aan de onderkant.
@HoppyF @Jos-P Is een van jullie toevallig in staat om de verticale afstand tussen de horizontale balk van de muurbeugel en de onderkant van de TV te meten? Dankjewel!!
[ Voor 35% gewijzigd door Sebazzz op 18-09-2021 19:44 ]
- HoppyF
- Televisies
- LG
- Oled
- LG OLED
- LG OLED evo
- LG OLED CX
- LG OLED G1
- LG OLED E9
- LG OLED C9
- LG OLED W9
- LG OLED B9
- LG OLED W8
- LG OLED evo G5
- LG OLED C2
- LG OLED evo G3
- LG EF950V
- LG OLED evo G4
- LG W8
- LG C6V
- LG OLED C6D
- LG OLED65G8
- LG B2
- LG OLED65B6D
- LG OLED evo C4
- LG OLED W7
- LG OLED BX
- LG OLED B1
- LG OLED B7
- LG OLED C7
- LG E8
- LG OLED GX
- LG OLED B8PLA
- LG OLED E7
- LG OLED A1
- LG OLED C1
- LG OLED E8
- LG OLED B6V
- LG OLED C8
Dit?Sebazzz schreef op zaterdag 18 september 2021 @ 19:37:
Kan ik ergens de afstand vinden van de onderkant van de TV tot de VESA gaten? Ik wil maandag graag de tvstandaard monteren voordat ik de tv later in de week krijg.
@HoppyF @Jos-P Is een van jullie toevallig in staat om de verticale afstand tussen de horizontale balk van de muurbeugel en de onderkant van de TV te meten? Dankjewel!!
Blurk62 in "[LG OLED] Ervaringen & Discussie"
Ik heb geen idee hoe ik het ding het beste kan vervoeren? Ik zat te denken om de voet er onder te schroeven, die heb ik nog, maar ik weet niet waar de schroeven zijn, en als ik nieuwe schroeven koop, welke specifieke schroeven moeten dat zijn om de voet op de tv te schroeven?
Of hebben jullie andere suggesties qua vervoer zonder de voet eronder te schroeven?
Och ja, je moet toch wat he.
Vervoer is sowieso rechtop (bron: gebruikershandleiding).Just_A_User schreef op zondag 19 september 2021 @ 08:32:
Wellicht een wat aparte vraag, maar mijn TV moet vervoerd worden, het betreft een 65B6v. Die hangt echter aan de muur en ik heb uiteraard de doos al lang niet meer.
Ik heb geen idee hoe ik het ding het beste kan vervoeren? Ik zat te denken om de voet er onder te schroeven, die heb ik nog, maar ik weet niet waar de schroeven zijn, en als ik nieuwe schroeven koop, welke specifieke schroeven moeten dat zijn om de voet op de tv te schroeven?
Of hebben jullie andere suggesties qua vervoer zonder de voet eronder te schroeven?
Over wat voor vervoer hebben we het en over welke afstand? Doe je het zelf of besteed je het uit of anders? Ik denk dat dat allemaal van invloed is op welke maatregelen je zou willen treffen.
The biggest communication problem is we do not listen to understand. We listen to reply.
Over bijna 5km.Boeryepes schreef op zondag 19 september 2021 @ 09:19:
[...]
Vervoer is sowieso rechtop (bron: gebruikershandleiding).
Over wat voor vervoer hebben we het en over welke afstand? Doe je het zelf of besteed je het uit of anders? Ik denk dat dat allemaal van invloed is op welke maatregelen je zou willen treffen.
Nou, ik krijg met geen mogelijkheid een 65" rechtop in mijn auto natuurlijk. Hij moet vervoerd omdat verhuizing. Die verhuizing besteed ik uit dus rechtop vervoeren in een vrachtwagen is geen probleem, maar hoe doe ik dat veilig als ik de schroeven niet meer heb om de voet er onder te krijgen.
[ Voor 5% gewijzigd door Just_A_User op 19-09-2021 09:26 ]
Met een professionele verhuizer dus? Ik zou met ze overleggen en vastleggen. Hun basismateriaal zijn dekens wat prima kan zijn en misschien en paar ingeklapte verhuisdozen er omheen.Just_A_User schreef op zondag 19 september 2021 @ 09:25:
[...]
Over bijna 5km.
Nou, ik krijg met geen mogelijkheid een 65" rechtop in mijn auto natuurlijk. Hij moet vervoerd omdat verhuizing. Die verhuizing besteed ik uit dus rechtop vervoeren in een vrachtwagen is geen probleem, maar hoe doe ik dat veilig als ik de schroeven niet meer heb om de voet er onder te krijgen.
Evt. zelf de tv eerst met plastic oid. afdekken omdat je niet weet wat er in die dekens heeft gezeten.
Persoonlijk zou ik op het in- en uitladen van de tv toezien.
Correct. Een professionele verhuizer inderdaad. Ik zat zelf te denken om te kijken of ik bij een elektronica toko een doos van een 65 inch kan krijgen, maar ja, of dat lukt.Boeryepes schreef op zondag 19 september 2021 @ 09:32:
[...]
Met een professionele verhuizer dus? Ik zou met ze overleggen en vastleggen. Hun basismateriaal zijn dekens wat prima kan zijn en misschien en paar ingeklapte verhuisdozen er omheen.
Evt. zelf de tv eerst met plastic oid. afdekken omdat je niet weet wat er in die dekens heeft gezeten.
Persoonlijk zou ik op het in- en uitladen van de tv toezien.
Hier onlangs mijn 55" C9 verhuisd naar een tijdelijke woning i.v.m. een grote verbouwing thuis. Ik bewaar altijd de oorspronkelijke dozen en daar heb ik de tv dan ook weer in vervoerd (liggend in de achterbak van mijn station wagon). Dit ging prima en zonder problemen!Just_A_User schreef op zondag 19 september 2021 @ 09:25:
[...]
Over bijna 5km.
Trouwens, ik was de schroeven van de voet ook kwijt. Bezoekje aan de Gamma / Karwei / Praxis was voldoende: heb daar M6-schroeven gehaald.
Maar hoe lang moeten die M6 schroeven zijn?Yonix schreef op zondag 19 september 2021 @ 09:54:
[...]
Hier onlangs mijn 55" C9 verhuisd naar een tijdelijke woning i.v.m. een grote verbouwing thuis. Ik bewaar altijd de oorspronkelijke dozen en daar heb ik de tv dan ook weer in vervoerd (liggend in de achterbak van mijn station wagon). Dit ging prima en zonder problemen!
Trouwens, ik was de schroeven van de voet ook kwijt. Bezoekje aan de Gamma / Karwei / Praxis was voldoende: heb daar M6-schroeven gehaald.
Lang genoeg.Just_A_User schreef op zondag 19 september 2021 @ 09:58:
[...]
Maar hoe lang moeten die M6 schroeven zijn?
Serieus, meer info hier: klik
Daar rangen ze van 1,6 tot 2,5cm. Mkay, dat is in iedwr geval iets waar ik wat mee kan als ik geen doos kan krijgen.
Ik heb niet de Playbar, maar de arc. Heb je vanuit de Sonos app de TV-installatie uitgevoerd? (Ervan uitgaande dat het bij de Playbar hetzelfde werkt)max.jansen schreef op zondag 19 september 2021 @ 10:55:
Iemand ervaring met de playbar incombinatie met LG C1/G1? Elke keer als ik mijn tv opnieuw aanzet komt het geluid wel via de playbar maar moet ik eerst de tv speaker kiezen en dan weer de playbar om de afstandbediening te laten werken..
[ Voor 10% gewijzigd door Jos-P op 19-09-2021 11:43 ]
Alles al geprobeerd, als ik hem instel in de devices - external devices (zoek op sonos) gaat allemaal automatisch en werkt gelijk perfect. Maar steeds als ik de tv weer opnieuw uit en aan zet moet ik hem van tv audio op optical zetten zodat hij weer werkt met de afstandsbedieningJos-P schreef op zondag 19 september 2021 @ 11:35:
[...]
Ik heb niet de Playbar, maar de arc. Heb je vanuit de Sonos app de TV-installatie uitgevoerd? (Ervan uitgaande dat het bij de Playbar hetzelfde werkt)
Vond dit nog op sonos forum met hetzelfde probleem: https://en.community.sono...i-turn-the-tv-off-6859836
[ Voor 16% gewijzigd door max.jansen op 19-09-2021 13:41 ]
Vandaag start hij de hele amazon app niet meer op. Ik kan de app niet updaten of opnieuw installeren.
Iemand anders bekend met dit probleem en wat te doen?
Ik heb gekeken in de instellingen van de tv maar alles staat op automatisch. En het een vast ip geven heeft geen zin.
Streamen vanaf mijn nas is geen enkel probleem, dus lokaal verkeer werkt gewoon.
Zijn er hier trouwens ervaringen met een usb3 naar netwerk adapter? Zo ja, welke zou ik dan moeten hebben?
Via Plex? Ik weet niet of dat ook beschikbaar is voor OSX (denk het wel). Plex app op je TV installeren, en op je PC/Mac een Plex server aanmaken en alles importeren. Plex op je TV opstarten en de film selecteren!max.jansen schreef op zaterdag 18 september 2021 @ 19:39:
Graag wil ik MKV bestanden van mijn laptop (OSX) naar mn nieuwe LG G1 streamen. Waarmee kan ik dit het beste doen, zonder kwaliteit verlies? Dus ook voor 4k HDR film etc
Ik heb afgelopen vrijdag zo een film gekeken, en dat werk echt perfect (voorheen gebruikte ik Plex om te casten naar mijn Chromecast, bij mijn vorige 'dumb' TV).
Vaak bu'j te bang!
Ik heb nooit gebruik gemaakt van de Vogel app . Ik heb het gewoon gemeten toen hij op de TV gemonteerd was.Sebazzz schreef op maandag 20 september 2021 @ 16:25:
@HoppyF @Jos-P Wat hebben jullie hier ingevuld bij de Vogel app voor jullie 3205?
[Afbeelding]
[ Voor 3% gewijzigd door Jos-P op 20-09-2021 16:33 ]
- HoppyF
- Televisies
- LG
- Oled
- LG OLED
- LG OLED evo
- LG OLED CX
- LG OLED G1
- LG OLED E9
- LG OLED C9
- LG OLED W9
- LG OLED B9
- LG OLED W8
- LG OLED evo G5
- LG OLED C2
- LG OLED evo G3
- LG EF950V
- LG OLED evo G4
- LG W8
- LG C6V
- LG OLED C6D
- LG OLED65G8
- LG B2
- LG OLED65B6D
- LG OLED evo C4
- LG OLED W7
- LG OLED BX
- LG OLED B1
- LG OLED B7
- LG OLED C7
- LG E8
- LG OLED GX
- LG OLED B8PLA
- LG OLED E7
- LG OLED A1
- LG OLED C1
- LG OLED E8
- LG OLED B6V
- LG OLED C8
Geen idee!Sebazzz schreef op maandag 20 september 2021 @ 16:25:
@HoppyF @Jos-P Wat hebben jullie hier ingevuld bij de Vogel app voor jullie 3205?
[Afbeelding]
Ik heb net wel even gemeten wat de afstand is van de bovenkant TV tot de bovenste uitsteeksels van de muurbeugel. Dat is 14cm.
Ik heb dus een 55 inch TV.
Op je plaatje lijkt die afstand maar een paar cm.
[ Voor 4% gewijzigd door HoppyF op 20-09-2021 16:37 ]
- HoppyF
- Televisies
- LG
- Oled
- LG OLED
- LG OLED evo
- LG OLED CX
- LG OLED G1
- LG OLED E9
- LG OLED C9
- LG OLED W9
- LG OLED B9
- LG OLED W8
- LG OLED evo G5
- LG OLED C2
- LG OLED evo G3
- LG EF950V
- LG OLED evo G4
- LG W8
- LG C6V
- LG OLED C6D
- LG OLED65G8
- LG B2
- LG OLED65B6D
- LG OLED evo C4
- LG OLED W7
- LG OLED BX
- LG OLED B1
- LG OLED B7
- LG OLED C7
- LG E8
- LG OLED GX
- LG OLED B8PLA
- LG OLED E7
- LG OLED A1
- LG OLED C1
- LG OLED E8
- LG OLED B6V
- LG OLED C8
Nee, bovenkant!Sebazzz schreef op maandag 20 september 2021 @ 16:39:
Onderkant van de beugel denk ik bedoel je? Dan ga ik uit van 14cm
Daar kan ik namelijk het meetlint tussen steken en op het bovenste uitsteeksel van de muurbeugel laten zakken.
Aan de onderkant zit verder geen ruimte om iets op te meten.
Ah oke, en met de bovenkant bedoel je dan het scherm of de dikke behuizing?HoppyF schreef op maandag 20 september 2021 @ 16:42:
[...]
Nee, bovenkant!
Daar kan ik namelijk het meetlint tussen steken en op het bovenste uitsteeksel van de muurbeugel laten zakken.
Aan de onderkant zit verder geen ruimte om iets op te meten.
- HoppyF
- Televisies
- LG
- Oled
- LG OLED
- LG OLED evo
- LG OLED CX
- LG OLED G1
- LG OLED E9
- LG OLED C9
- LG OLED W9
- LG OLED B9
- LG OLED W8
- LG OLED evo G5
- LG OLED C2
- LG OLED evo G3
- LG EF950V
- LG OLED evo G4
- LG W8
- LG C6V
- LG OLED C6D
- LG OLED65G8
- LG B2
- LG OLED65B6D
- LG OLED evo C4
- LG OLED W7
- LG OLED BX
- LG OLED B1
- LG OLED B7
- LG OLED C7
- LG E8
- LG OLED GX
- LG OLED B8PLA
- LG OLED E7
- LG OLED A1
- LG OLED C1
- LG OLED E8
- LG OLED B6V
- LG OLED C8
Bovenkant scherm dus het dunne deel, en bovenkant uitstekende deel van de muurbeugel.Sebazzz schreef op maandag 20 september 2021 @ 16:44:
[...]
Ah oke, en met de bovenkant bedoel je dan het scherm of de dikke behuizing?
Niemand ooit meegemaakt wat ik hierboven schets?r0p schreef op zondag 19 september 2021 @ 13:52:
Sinds gister een issue met de Amazon app op mijn lg g1. Tijdens het kijken van een serie bleef de app crashen. Tv opnieuw opstarten werkte niet. Dus stroom eraf voor 2 min toen deed alles het weer. Volgende aflevering, kleuren blijven verschieten alsof hij continue van hdr naar sdr gaat elke paar seconden. Weer dezelfde stappen herhaald.
Vandaag start hij de hele amazon app niet meer op. Ik kan de app niet updaten of opnieuw installeren.
Reset je tv naar fabrieksinstellingen en probeer opnieuw.
Wel gevonden dat je de DNS server kan veranderen, maar dat lijkt specifiek voor bedrade internetverbinding te zijn.
Wat kan ik nog meer proberen?
Hier op de B7 ook het Disney+ ondertitel probleem. Lijkt inderdaad aan de App op de Tv te liggen. Op android werkt het gewoon zonder te hoeven switchen of uit/aan te zetten van ondertitels.ZeroY85 schreef op maandag 30 augustus 2021 @ 20:14:
[...]
Is het ook, dit was voorheen nooit zo maar ik kwam er afgelopen weekend ook achter dat mn NL subs het niet deden totdat ik switchte naar een andere taal en weer terug.
Ik heb de laatste weken bijna geen Disney+ gebruIkt maar ik denk dat ze dit met de laatste update van die app hebben gesloopt.
Iemand met een oudere app versie waarbij het nog werkt?
Of iemand die het al gemeld heeft aan Disney?
Vrij irritant om bij elke aflevering dit te moeten doen namelijk.
1500mm volgens de review.maikel7 schreef op maandag 20 september 2021 @ 21:00:
Weet iemand wat de lengte is van de stroomkabel van een 48C1?
Beetje aan de korte kant, nadat ik de kabel langs de zwenkbare muurbeugel heb geleid is er nog 35cm over.
[ Voor 21% gewijzigd door jack zomer op 20-09-2021 21:15 ]
The problem with communication is the illusion it has taken place.
Je kan de app ook niet verwijderen?r0p schreef op zondag 19 september 2021 @ 13:52:
Sinds gister een issue met de Amazon app op mijn lg g1. Tijdens het kijken van een serie bleef de app crashen. Tv opnieuw opstarten werkte niet. Dus stroom eraf voor 2 min toen deed alles het weer. Volgende aflevering, kleuren blijven verschieten alsof hij continue van hdr naar sdr gaat elke paar seconden. Weer dezelfde stappen herhaald.
De Amazon app is inderdaad niet te verwijderen. Zit in de standaard configuratie. Heb de tv inmiddels ook al terug gezet naar de fabrieksinstellingen en opnieuw geconfigureerd. Waren de serie Jack Ryan aan het kijken en hoppa hij klapt er weer uit. Lijkt wel een soort cache geheugen probleem ofzo.
Het verspringen en verschieten van kleur, lijkt wel van hdr naar sdr en terug. Heb ik nu nog niet gezien. Netflix lijkt de problemen verder niet te hebben maar Amazon prime wel.
Heel frustrerend dit.
Ja met disney heb ik hier ook last van. Best welpeddler schreef op maandag 20 september 2021 @ 20:40:
[...]
Hier op de B7 ook het Disney+ ondertitel probleem. Lijkt inderdaad aan de App op de Tv te liggen. Op android werkt het gewoon zonder te hoeven switchen of uit/aan te zetten van ondertitels.
Iemand met een oudere app versie waarbij het nog werkt?
Of iemand die het al gemeld heeft aan Disney?
Vrij irritant om bij elke aflevering dit te moeten doen namelijk.
Irritant. Ben maar weer de appletv gaan gebruiken
Is er niemand die dit probleem ook heeft of die een idee heeft waar dit aan zou kunnen liggen?Steven030 schreef op zaterdag 18 september 2021 @ 09:46:
Ik krijg op de G1 sinds kort regelmatig en vaak achter elkaar de melding “IR-blaster aangesloten”, gevolgd door “IR-blaster niet aangesloten”. Hebben meer mensen hier last van?
QuickStart staat uit en op die momenten gebruik ik geen afstandsbediening of iets dergelijks dat zoiets zou kunnen triggeren. Een IR-blaster is trouwens nog nooit aangesloten geweest en heb ik ook nooit nodig gehad
Ik vind het erg vreemd want ik ben nergens meer aangekomen sinds de tv zo’n anderhalve maand geleden aan de muur gehangen is. Dat rijtje uitgangen USB en IR-blaster heb ik sowieso nooit een kabel ingestoken
- HoppyF
- Televisies
- LG
- Oled
- LG OLED
- LG OLED evo
- LG OLED CX
- LG OLED G1
- LG OLED E9
- LG OLED C9
- LG OLED W9
- LG OLED B9
- LG OLED W8
- LG OLED evo G5
- LG OLED C2
- LG OLED evo G3
- LG EF950V
- LG OLED evo G4
- LG W8
- LG C6V
- LG OLED C6D
- LG OLED65G8
- LG B2
- LG OLED65B6D
- LG OLED evo C4
- LG OLED W7
- LG OLED BX
- LG OLED B1
- LG OLED B7
- LG OLED C7
- LG E8
- LG OLED GX
- LG OLED B8PLA
- LG OLED E7
- LG OLED A1
- LG OLED C1
- LG OLED E8
- LG OLED B6V
- LG OLED C8
Dit lijkt mij een defect.Steven030 schreef op dinsdag 21 september 2021 @ 09:56:
[...]
Is er niemand die dit probleem ook heeft of die een idee heeft waar dit aan zou kunnen liggen?
Ik vind het erg vreemd want ik ben nergens meer aangekomen sinds de tv zo’n anderhalve maand geleden aan de muur gehangen is. Dat rijtje uitgangen USB en IR-blaster heb ik sowieso nooit een kabel ingestoken
Je kunt het beste een storingsmelding aanmaken bij de winkel waar je de TV gekocht hebt.
Ik zou de winkel eens contacteren met dit verhaal en een reparatieverzoek indienen. Reset naar factory settings heb je immers al gedaan.r0p schreef op maandag 20 september 2021 @ 23:43:
[...]
De Amazon app is inderdaad niet te verwijderen. Zit in de standaard configuratie. Heb de tv inmiddels ook al terug gezet naar de fabrieksinstellingen en opnieuw geconfigureerd. Waren de serie Jack Ryan aan het kijken en hoppa hij klapt er weer uit. Lijkt wel een soort cache geheugen probleem ofzo.
Het verspringen en verschieten van kleur, lijkt wel van hdr naar sdr en terug. Heb ik nu nog niet gezien. Netflix lijkt de problemen verder niet te hebben maar Amazon prime wel.
Heel frustrerend dit.
Oke, dankjewel voor je reactie, dan ga ik dat binnenkort maar eens doenHoppyF schreef op dinsdag 21 september 2021 @ 10:31:
[...]
Dit lijkt mij een defect.
Je kunt het beste een storingsmelding aanmaken bij de winkel waar je de TV gekocht hebt.
Hier ook opgedoken na installatie van update versie 03.15.95, kwam hierna pas voor bij mij iig. Heb hier ook geen IR blaster aangesloten.Steven030 schreef op dinsdag 21 september 2021 @ 09:56:
[...]
Is er niemand die dit probleem ook heeft of die een idee heeft waar dit aan zou kunnen liggen?
Nu ben ik net terug van een week vakantie, en heb in de tussentijd de tv van stroom gehaald. Sindsdien niet meer terug gekomen, mogelijk dat je dit nog even kunt proberen? 😉
Super en het is voor mij een opluchting dat ik niet de enige ben. Ik zie nergens anders mensen met hetzelfde probleem en bij mij is het ook begonnen vlak na de laatste update. Ik ga even een tijdje de stroom eraf halen. Dankjewel!SpeedyNick schreef op dinsdag 21 september 2021 @ 11:11:
[...]
Hier ook opgedoken na installatie van update versie 03.15.95, kwam hierna pas voor bij mij iig. Heb hier ook geen IR blaster aangesloten.
Nu ben ik net terug van een week vakantie, en heb in de tussentijd de tv van stroom gehaald. Sindsdien niet meer terug gekomen, mogelijk dat je dit nog even kunt proberen? 😉
Indien je vragen hebt over inbranden bij OLED televisies, gebruik dan eerst even de zoekfunctie. Dit onderwerp is namelijk al regelmatig uitgebreid besproken.
Zie ook D vd V in "[LG OLED] Ervaringen & Discussie" Datzelfde geldt voor vragen over stekkers.
🔍 Inbranden: [LG OLED] Ervaringen & Discussie
🔎 Stekkers: [LG OLED] Ervaringen & Discussie
Goede aanbieding gezien of nodig? Check OLED Televisies aanbiedingen- & kortingscodetopic
Vragen/opmerkingen over de LG Cashback Actie? Daarvoor kan je terecht in [LG OLED] cashback topic
Discussies over welke (HDMI)-kabels te gebruiken kan in Zilveren HIFI-kabels gesmeed door elfen bij maanlicht #6.