@
Farabi Om het meteen af te doen als "bange gevoelens" is ook wat overdreven. Het is toch gewoon een afweging? Hoe groot acht je de kans dat je > 2jr na aankoop een beroep op conformiteit moet doen en dit niet door de verkoper ingewilligd wordt? En wil je er dan een rechtszaak van maken om toch je gelijk te halen?
- Je acht de kans op het voorval heel erg klein -> geen extra garantie kopen
- Je acht de kans op het voorval klein en vindt het prima je gelijk bij de rechter te gaan halen -> geen extra garantie kopen
- Je acht de kans op het voorval klein maar vindt mogelijk gedoe heel erg vervelend en dat blijft aan je knagen -> extra garantie kopen
- Je acht de kans op het voorval vrij klein maar vindt het extra garantiebedrag weinig voorstellen -> extra garantie kopen
- Je acht de kans op het voorval groot en het extra garantiebedrag vind je betaalbaar -> extra garantie kopen
Bovenstaande kan je ook nog uitbreiden met andere overwegingen, bijv "ik wil altijd koste wat kost mijn recht halen" en dan is de uitkomst altijd: geen extra garantie kopen.
Er staat trouwens op dit forum een mooi voorbeeld van een LG bezitter die nul op rekest kreeg qua conformiteit en zijn gelijk bij de rechter ging halen. Daar kan je mooi zien wat het allemaal kan betekenen.
@
harrybeuker wat is jouw topic precies, ik kan hem ff niet vinden. Waarschijnlijk het topic wat ik bedoel.
Overigens ben ik toch echt meer praktisch dan principieel in hoor, ik geloof dat ik een tientje extra betaald heb voor mijn tv bij KE inc die 3 jaar extra "overbodige" garantie t.o.v. de prijs bij de andere laagste aanbieder zonder die 3 jaar overbodige garantie, maar heb toch geen moment getwijfeld vanwege het geringe prijsverschil. Een ander kan daar natuurlijk anders over denken.
[
Voor 19% gewijzigd door
Cap op 05-02-2021 13:48
]