Acties:
  • 0 Henk 'm!

• absrnd
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 21:21
HoppyF schreef op maandag 1 februari 2021 @ 15:56:
[...]

Als je met je afstandsbediening het volume van je versterker regelt dan zie je + en - en geen getallen.
Hoe moet de afstandsbediening weten welk getal er uit de versterker komt? Is dit 10? 5? 20?
De getallen horen bij de volume instellingen van het geluid uit de TV zelf.
Als ik de TV weer aan zet, heeft deze weer het volume wat het laatst voor het uitzetten gebruikt is.
en zie ik inderdaad alleen het + of -, rood kleuren als ik het volume aan pas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Get!em
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Cap schreef op maandag 1 februari 2021 @ 15:42:
What's next? Een nieuwe dedicated knop op de afstandbediening voor elke streamingdienst die je wenst af te nemen?
Nee, gewoon een hele smarttv per streamingdienst 8)7 :X

https://www.roku.com/en-gb/products/roku-tv

well, laten we er ook een stream-bar bij doen. https://www.roku.com/en-gb/products/audio/roku-streambar

(effectief is Roku een eigen OS, met nu ook oa netflix..., maar het ging ze in eerste instantie natuurlijk om het Roku channel streaming...)

[ Voor 26% gewijzigd door Get!em op 01-02-2021 16:09 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jeoh
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 06-08 18:58

Jeoh

blaat

Yonix schreef op maandag 1 februari 2021 @ 14:35:
Zijn er meer Tweakers die last hebben van het probleem dat het geluid automatisch terugspringt naar 'HDMI eARC' wanneer je de Bluetooth-uitgang selecteert?

Voorheen was het geen probleem om mijn Sony WH-1000XM3 via Bluetooth te koppelen aan de tv (C9), echter sinds firmware-update 5.0.0.10 forceert de tv automatisch de HDMI eARC-ingang en speelt het geluid vrolijk verder op mijn Sonos ARC. :(
Ik heb hetzelfde probleem met mijn Sony WH-1000XM4, LG GX, en Sonos Arc. Op internet las ik dat dit meer een issue is met de Arc dan met de TV, aangezien mensen hetzelfde probleem ook hebben met de Sonos Arc i.c.m. Samsung TVs (bijvoorbeeld).

Ik trek tegenwoordig maar de HDMI-stekker uit de Arc als ik mijn Bluetooth koptelefoon wil gebruiken, wil niet het risico lopen dat 'ie 's nachts opeens overschakelt en de buren er last van hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tienuien
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 27-09 15:04
lazrambo schreef op maandag 1 februari 2021 @ 00:31:
Ik heb een C8 en heb een vraag over de ingebouwde mediaplayer.

Heb een .mkv video gedownload waarin de subtitles zitten. Via een app op de telefoon heb ik een keuze uit 20 talen maar op de C8 speelt hij alleen de eerste spoor en dat is toevallig engels.
De optie om een ander spoor uit te kiezen is uitgegrijst, waarom is dit niet mogelijk?
De ingebouwde player neemt de default ondertitels en je kunt helaas niets kiezen.
Als ik een mkv heb met meerdere subs, dan rip ik de overige er uit mbv mkvtoolnix.
https://mkvtoolnix.download/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris89
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 27-09 15:38
absrnd schreef op maandag 1 februari 2021 @ 16:03:
[...]

Als ik de TV weer aan zet, heeft deze weer het volume wat het laatst voor het uitzetten gebruikt is.
en zie ik inderdaad alleen het + of -, rood kleuren als ik het volume aan pas.
Dan nog met optical heb je wel een balk, alleen met earc niet.
Vandaar de fustratie. Maar blijkbaar kan het dus gewoon niet...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rembock
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 03:47
HoppyF schreef op maandag 1 februari 2021 @ 16:02:
[...]

Dedicated kloppen zijn onzinnig.
Dit is de 2021 Magic Remote :+
Afbeeldingslocatie: https://fwd.nl/app/uploads/LG-Magic-Remote-2021-2-1080x600.jpg
Bron

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Die (programmeerbare) button is er niet meer, je moet immers alleen maar streamen van Netflix, Prime of Disney. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rembock
HoppyF schreef op maandag 1 februari 2021 @ 16:21:
[...]

Is nog slechter dan de vorige.
Idd :D
Lijkt wel een senioren afstandsbediening die je in de verzorgingstehuizen ziet, die moeten ook zo simpel en groot mogelijk zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mucuracat
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 26-09 23:12
Cap schreef op maandag 1 februari 2021 @ 16:26:
Die (programmeerbare) button is er niet meer, je moet immers alleen maar streamen van Netflix, Prime of Disney. :+
Er is geen programmeerbaar knop (toch?) . Alleen cijfers 1 t/m 9 kun je toewijzen.
Knop movie verwijst naar een app. Dacht Rakuten of zo, waar je niet veel aan hebt.

En voor 'normale' gebruiker is toegewezen knop handiger dan dat je zelf moet 'programmeren'.
Bij bestellen/kopen moet je eigenlijk aan kunnen geven of je tweaker bent en een programmeerbare AB krijgen :P

Sony W800i > HTC-TytnII > Samsung Omnia I900 > LG Optimus Black > HTC Desire > LG Nexus 4 > LG G2 > LG G4 > LG G5 > LG G6 (eu) > Oneplus 6 > Samsung s20+ > Pixel 7 Pro...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:17
HoppyF schreef op maandag 1 februari 2021 @ 15:56:
[...]

Als je met je afstandsbediening het volume van je versterker regelt dan zie je + en - en geen getallen.
Hoe moet de afstandsbediening weten welk getal er uit de versterker komt? Is dit 10? 5? 20?
De getallen horen bij de volume instellingen van het geluid uit de TV zelf.
Eh, de afstandsbediening hoeft het niet te weten.
De vraag is waarom de tv het volumeniveau van de aangesloten versterker niet toont. Dat wordt via HDMI doorgegeven. Deed mn vorige Samsung ook.
Ik mis het ook wel een beetje. Je hebt nu geen idee hoe hard de versterker staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
mucuracat schreef op maandag 1 februari 2021 @ 16:32:
[...]

Er is geen programmeerbaar knop (toch?) . Alleen cijfers 1 t/m 9 kun je toewijzen.
Knop movie verwijst naar een app. Dacht Rakuten of zo, waar je niet veel aan hebt.

En voor 'normale' gebruiker is toegewezen knop handiger dan dat je zelf moet 'programmeren'.
Bij bestellen/kopen moet je eigenlijk aan kunnen geven of je tweaker bent en een programmeerbare AB krijgen :P
Jawel, de functie wordt via apparaatverbinding aan de knop toegewezen bij het selecteren van je device (set top box / mediaspeler etc). Dus in die zin wordt ie geprogrammeerd / toegewezen.

Ik begrijp dat iets voor de 'normale gebruiker' handiger is als het er al op zit. Punt is, hoe weet LG welke knop die 'normale gebruiker' nodig heeft? Dat weten ze niet.

Welke gebruiker gebruikt bijvoorbeeld geen Youtube? Die knop zit er immers niet op.

En dit jaar en vorig jaar is de 'normale gebruiker' blijkbaar iemand die geen Youtube, Disney+, of de ingebouwde LG mediaplayer gebruikt maar wel Netflix, Amazon Prime en Rakuten (met de misleidende knop Movies).

En volgend jaar is de 'normale gebruiker' blijkbaar iemand die nog steeds geen Youtube gebruikt maar nu opeens wel Disney+, Netflix en Amazon Prime maar geen Rakuten meer en wel "LG channels". :?

Dus snap je het punt van slecht ontwerp? Vaste knoppen op optionele (verwijderbare) apps terwijl een vaste app als de ingebouwde mediaspeler geen knop heeft, of zo ongeveer de meest universeel gebruikte app in de wereld (Youtube) heet niet heeft. Geen goed ontwerp. Het beslispunt dient niet te zijn de (niet bestaande, niet bekende) 'normale gebruiker' maar: welke functionaliteit zit er in de tv ingebouwd en welke niet.

En vervolgens: hoe bedienen we dan evt de optioneel te installeren apps? Dat gaat dan met programmeerbare buttons. Voor mijn part programmeer je een aantal buttons voor met populaire diensten, die je dan evt kan wijzigen. Prima. Die app-buttons hebben dan een universeel uiterlijk en zijn als zodanig herkenbaar. Wil je het supermooi dan maak je een remote (harmony) die zelfs na toewijzen van een app aan die button automatisch het uiterlijk van die button wijzigt, dus als (mini) displays.

Maar je gaat niet een aantal buttons ruimte in laten nemen specifiek voor een aantal random externe diensten.

[ Voor 19% gewijzigd door Cap op 01-02-2021 17:03 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mucuracat
Cap schreef op maandag 1 februari 2021 @ 16:56:
[...]

Jawel, de functie wordt via apparaatverbinding aan de knop toegewezen bij het selecteren van je device (set top box / mediaspeler etc). Dus in die zin wordt ie geprogrammeerd / toegewezen.

Ik begrijp dat iets voor de 'normale gebruiker' handiger is als het er al op zit. Punt is, hoe weet LG welke knop die 'normale gebruiker' nodig heeft? Dat weten ze niet.

Welke gebruiker gebruikt bijvoorbeeld geen Youtube? Die knop zit er immers niet op.

En dit jaar en vorig jaar is de 'normale gebruiker' blijkbaar iemand die geen Youtube, Disney+, of de ingebouwde LG mediaplayer gebruikt maar wel Netflix, Amazon Prime en Rakuten (met de misleidende knop Movies).

En volgend jaar is de 'normale gebruiker' blijkbaar iemand die nog steeds geen Youtube gebruikt maar wel Disney+, Netflix en Amazon Prime maar geen Rakuten meer en wel "LG channels". :?

Dus snap je het punt van slecht ontwerp? Vaste knoppen op optionele (verwijderbare) apps terwijl een vaste app als de ingebouwde mediaspeler geen knop heeft, of zo ongeveer de meest universeel gebruikte app in de wereld (Youtube) heet niet heeft. Geen goed ontwerp. Het beslispunt dient niet te zijn de (niet bestaande, niet bekende) 'normale gebruiker' maar: welke functionaliteit zit er in de tv ingebouwd en welke niet.

En vervolgens: hoe bedienen we dan evt de optioneel te installeren apps? Dat gaat dan met programmeerbare buttons. Voor mijn part programmeer je een aantal buttons voor met populaire diensten, die je dan evt kan wijzigen. Prima. Die app-buttons hebben dan een universeel uiterlijk en zijn als zodanig herkenbaar. Wil je het supermooi dan maak je een remote (harmony) die zelfs na toewijzen van een app aan die button automatisch het uiterlijk van die button wijzigt, dus als (mini) displays.

Maar je gaat niet een aantal buttons ruimte in laten nemen specifiek voor een aantal random externe diensten.
Het is gezeur om niks eigenlijk. Homebutton en je ziet alle apps. 2 klikken weg.
Velen zullen knop rechtsboven ook niet gebuiken.

Het zijn hoogstwaarschijnlijk gesponsord knopjes :) En YouTube betaald waarschijnlijk niet.

Sony W800i > HTC-TytnII > Samsung Omnia I900 > LG Optimus Black > HTC Desire > LG Nexus 4 > LG G2 > LG G4 > LG G5 > LG G6 (eu) > Oneplus 6 > Samsung s20+ > Pixel 7 Pro...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
CyBeRSPiN schreef op maandag 1 februari 2021 @ 16:39:
[...]

Eh, de afstandsbediening hoeft het niet te weten.
De vraag is waarom de tv het volumeniveau van de aangesloten versterker niet toont. Dat wordt via HDMI doorgegeven. Deed mn vorige Samsung ook.
Ik mis het ook wel een beetje. Je hebt nu geen idee hoe hard de versterker staat.
Nou ja de afstandsbediening icm met de TV uiteraard.
Punt is dat een getal relatief is.
Hoe loopt je volume instelling van je versterker?
Tussen de 0 en 10? Of 0-20? Of 0-100?
Misschien wel in dB’s?
Bij de TV’s interne luidsprekers is dit een bekend gegeven bij een externe versterker niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
HoppyF schreef op maandag 1 februari 2021 @ 17:15:
[...]

Nou ja de afstandsbediening icm met de TV uiteraard.
Punt is dat een getal relatief is.
Hoe loopt je volume instelling van je versterker?
Tussen de 0 en 10? Of 0-20? Of 0-100?
Misschien wel in dB’s?
Bij de TV’s interne luidsprekers is dit een bekend gegeven bij een externe versterker niet.
Wat maakt dat uit? Bij mij is bijvoorbeeld 30 normaal en 50 hard. Als ik ik 55 zie en ik hoor niks dan moet ik dus zsm het volume terugdraaien voordat de tv zender weer audio begint te produceren na een storing ;)
Er hoeft geen balkje bij als dat niet afgeleid kan worden uit de gegevens, het getal is al voldoende voor de gebruiker om de conclusie te trekken hoe hard ie staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SED
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 25-09 14:28

SED

Als dat een oplossing dan kan de afstandsbediening natuurlijk probleemloos naar je toegezonden worden om die aanpassing te verrichten neem ik aan.
Mocht dat niet zo zijn dan is de daadwerkelijke oplossing de AB niet op de bank te leggen maar op een vaster object _/-\o_

Copyright and left by SED...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Aangezien zijn oplossing "een aan/uit instelling hiervoor opnemen in het menu" is denk ik dat je beter je tv op kan sturen dan, of wellicht handiger: een verzoekje bij hem indienen voor een firmware update. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ion
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

ion

lazrambo schreef op maandag 1 februari 2021 @ 00:31:
Ik heb een C8 en heb een vraag over de ingebouwde mediaplayer.

Heb een .mkv video gedownload waarin de subtitles zitten. Via een app op de telefoon heb ik een keuze uit 20 talen maar op de C8 speelt hij alleen de eerste spoor en dat is toevallig engels.
De optie om een ander spoor uit te kiezen is uitgegrijst, waarom is dit niet mogelijk?
Omdat LG niet zo goed is met hun software :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andries98
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 26-09 17:34
mucuracat schreef op maandag 1 februari 2021 @ 17:06:
[...]

Het is gezeur om niks eigenlijk. Homebutton en je ziet alle apps. 2 klikken weg.
Velen zullen knop rechtsboven ook niet gebuiken.

Het zijn hoogstwaarschijnlijk gesponsord knopjes :) En YouTube betaald waarschijnlijk niet.
Dat ben ik niet eens, ik start 50% de tv op met de netflix knop. Scheelt wachtijd + aan moeten wijzen van de app/erdoorheen lopen. Ik vind het heerlijk, het had beter programmeerbare knop kunnen zijn maar rechtstreeks dat opstarten is goddelijk (als netflix nou ook weer laatst gekeken bovenaan zet/geselecteerd :+ ), zou willen dat ze ook zoiets hadden voor naar actieve hdmi poort gaan (in mijn geval console). Maar zal wel moeilijker zijn aangezien het lijkt alsof hij sneller start/dingen in andere volgorde laad. Ik snap ze wel als ze er geld voor krijgen... Anders zou ik zeggen doe alleen de top 3 diensten, maar dat is ook weer lastig aangezien dat niet overal gelijk is :p

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mucuracat
andries98 schreef op maandag 1 februari 2021 @ 19:12:
[...]

(als netflix nou ook weer laatst gekeken bovenaan zet/geselecteerd :+ ),
Dat heb je als je menu klikt :)
Dan zie je wat laatst gekeken hebt als 'apart' blokje en met klik kun je verder kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SteffanS
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 12-05 14:38
Zijn er mensen die redelijk veel voetbal kijken op hun OLED ? Of is dit af te raden omdat gedurende 120min het scoren bord in beeld staat ?

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
SteffanS schreef op maandag 1 februari 2021 @ 22:07:
Zijn er mensen die redelijk veel voetbal kijken op hun OLED ? Of is dit af te raden omdat gedurende 120min het scoren bord in beeld staat ?
Hangt van de club af, bij Feyenoord had je wel kans dat de 0 begint in te branden :+
(Grapje, niet druk om maken zolang de score niet knalrood/oranje is).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
demo tip voor je tv: Sin City 2. prachtig op een oled. zwart gaat echt diep hier. owja, wel de volle bluray kwaliteit natuurlijk :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SteffanS
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 12-05 14:38
CyBeRSPiN schreef op maandag 1 februari 2021 @ 22:32:
[...]

Hangt van de club af, bij Feyenoord had je wel kans dat de 0 begint in te branden :+
(Grapje, niet druk om maken zolang de score niet knalrood/oranje is).
Bedankt! Wat je soms leest over de OLED moet je precies met alles opletten wat je er mee doet , binnenkort heb ik al bang om iets met subtitels te bekijken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Starbucks
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 19-02-2021
SteffanS schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 07:16:
[...]

Bedankt! Wat je soms leest over de OLED moet je precies met alles opletten wat je er mee doet , binnenkort heb ik al bang om iets met subtitels te bekijken.
Ik kijk al jaren voetbal en vaak genoeg meerdere wedstrijden per dag. Geen inbranden en sowieso wordt dat enorm opgeblazen. Je kunt het gewoon zonder problemen kijken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Millert
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22:02
CyBeRSPiN schreef op maandag 1 februari 2021 @ 17:50:
[...]

Wat maakt dat uit? Bij mij is bijvoorbeeld 30 normaal en 50 hard. Als ik ik 55 zie en ik hoor niks dan moet ik dus zsm het volume terugdraaien voordat de tv zender weer audio begint te produceren na een storing ;)
Er hoeft geen balkje bij als dat niet afgeleid kan worden uit de gegevens, het getal is al voldoende voor de gebruiker om de conclusie te trekken hoe hard ie staat.
En hoe werkt dit dan als de versterker reeds was ingeschakeld op een bepaald volume, als je bijvoorbeeld muziek aan het streamen was? De televisie kan niet weten op welk volume de versterker staat als deze inschakelt, het weergeven van een volume waarde in beeld heb je niks aan als deze niet overeenkomt met een vaste waarde op de versterker.
Ik heb hetzelfde met een Denon receiver (X2400H), inderdaad enkel +/- in beeld op de televisie. Het volume kan ik desgewenst aflezen op de receiver. Bij bronnen die via de receiver worden afgespeeld had ik voorheen wel een overlay met volume/info, echter werkt dit niet samen met de instelling hdmi enhanced (nodig voor 4k/60 hdr).

EV Hyundai Ioniq Electric 28 kWh | PV Oost 2960Wp / West 2560Wp | Thuisbatterij 1Komma5 17,2 kWh

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
Millert schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 09:23:
[...]

En hoe werkt dit dan als de versterker reeds was ingeschakeld op een bepaald volume, als je bijvoorbeeld muziek aan het streamen was?
Zover mij bekend geeft de versterker continu via HDMI door wat het huidige volume is, geen probleem dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lightning89
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 27-09 14:11
Nog een tip voor de mede bezitters hier van OLED. Je kan gewoon gedownloade (legale LG promo files in zowel .mkv als .ts) in Dolby Vision afspelen als je de bestanden op een ext hdd aansluit en via de interne media player afspeelt. Ik heb met rot gezocht naar de goede instellingen op mijn HTPC, dit is dus eindelijk de oplossing.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FrankRicard
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 20:15
Cap schreef op maandag 1 februari 2021 @ 16:56:
[...]

......
Hoe doe je dat dan precies? Want ik heb geen set-top box, maar zou die knop wel graag gebruiken voor mijn speakers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Iemand al een guesstimate van wanneer de door LG op de CES aangekondigde producten in de webwinkels zouden kunnen verschijnen? Misschien op basis van eerdere jaren?
Ik zie verschijningsdatums van bijv vorigjaar variëren van maart t/m december voor op de CES aangekondigde modellen. Maar mogelijk heeft iemand al een beter geinformeerde schatting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wren
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 23:12
Get!em schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 14:35:
Iemand al een guesstimate van wanneer de door LG op de CES aangekondigde producten in de webwinkels zouden kunnen verschijnen? Misschien op basis van eerdere jaren?
Ik zie verschijningsdatums van bijv vorigjaar variëren van maart t/m december voor op de CES aangekondigde modellen. Maar mogelijk heeft iemand al een beter geinformeerde schatting.
Tv's over het algemeen rond april/mei waarbij de B versie vaak later in het jaar uitkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
FrankRicard schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 11:46:
[...]

Hoe doe je dat dan precies? Want ik heb geen set-top box, maar zou die knop wel graag gebruiken voor mijn speakers.
Voor luidsprekers e.d. denk ik niet dat het gaat werken. Bij de decoders kan je in apparaataansluiting uit een lange lijst met merken kiezen waarna je een aantal configuraties kan uitproberen. Probeer het maar eens op een ongebruikte HDMI poort. Het is dus niet zo dat je zelf expliciet een knop aan een functie kan toewijzen.

Bij andere apparaten werkt apparaataansluiting weer anders, bijv bij homecinema is het niet meer dan ARC selectie en bij bluray spelers de CEC / simplink instellingen.

De wizard van apparaataansluiting leidt je er vanzelf doorheen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kartmans1
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 20:50
Afgelopen dagen aantal keer gehad dat mijn pointer van de magic remote is verdwenen. Het uitzetten van de tv en van het stroom halen helpt dan, maar tot op heden verdwijnt hij later steeds weer. Heb de nieuwste update met AirPlay geïnstalleerd. Iemand enig idee hoe ik dit voor eens en voor altijd op kan lossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andrehj
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20:03
Kartmans1 schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 19:08:
Iemand enig idee hoe ik dit voor eens en voor altijd op kan lossen?
Die van mij verdwijnt ook steeds, maar dan druk ik even op het scrollwieltje (of ik ga als een malle met de AB bewegen) en dan is ie er weer.

WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERSD-VM2D + EV-WP-TWS-1W 300; AC: ME MXZ-2F42VF + 2x MSZ-LN25VGV; PV: 14.08 kWp O/W + SMA STP 8.0; Vent: Zehnder Q600 ERV + Ubbink AirExcellent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kartmans1
Andrehj schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 19:20:
[...]

Die van mij verdwijnt ook steeds, maar dan druk ik even op het scrollwieltje (of ik ga als een malle met de AB bewegen) en dan is ie er weer.
Dat is het bij mij niet. Ik krijg hem met geen mogelijkheid terug zonder de tv van het stroom te halen. Afstandsbediening unpairen geeft de melding Bluetooth-service moet worden geïnitialiseerd.

@psvpas las dat jij hetzelfde hebt gehad sinds de update met AirPlay. Heeft AirPlay uitschakelen bij jou gewerkt?

Of zit het ongeluk hem in de voornaam (Pascal) 😂

[ Voor 15% gewijzigd door Kartmans1 op 02-02-2021 19:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pwh53
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 18-07 11:49
Kartmans1 schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 19:24:
[...]

Dat is het bij mij niet. Ik krijg hem met geen mogelijkheid terug zonder de tv van het stroom te halen. Afstandsbediening unpairen geeft de melding Bluetooth-service moet worden geïnitialiseerd.

@psvpas las dat jij hetzelfde hebt gehad sinds de update met AirPlay. Heeft AirPlay uitschakelen bij jou gewerkt?

heb je quickstart aan staan,(omdat de stroom er elke keer even af moet) zo ja uitzetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Kartmans1 schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 19:08:
Afgelopen dagen aantal keer gehad dat mijn pointer van de magic remote is verdwenen. Het uitzetten van de tv en van het stroom halen helpt dan, maar tot op heden verdwijnt hij later steeds weer. Heb de nieuwste update met AirPlay geïnstalleerd. Iemand enig idee hoe ik dit voor eens en voor altijd op kan lossen?
Fameuze QuickStart uit staan?

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kartmans1
@YakuzA @pwh53 Ja QuickStart staat aan. Kan dat zoveel kwaad joh? Vond het wel fijn dat de apps in het geheugen blijven staan. Dat gebeurt dan niet meer toch? Wel gek dat het sinds de nieuwe update gebeurt. Eerste keer gebeurde het toen ik mijn telefoon als afstandsbediening koppelde via HomeKit bedenk ik mij nu. Heb het later weer verwijderd vanaf mijn iPhone maar dat baatte niet. Dus AirPlay ook maar even uitgezet nu om te testen. Zal QuickStart ook uitzetten als het nu weer terugkomt, even 1 voor 1 testen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lightning89
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 27-09 14:11
Correctie, Dolby Atmos werkt wél met de interne media player!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pwh53
Kartmans1 schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 20:50:
@YakuzA @pwh53 Ja QuickStart staat aan. Kan dat zoveel kwaad joh? Vond het wel fijn dat de apps in het geheugen blijven staan. Dat gebeurt dan niet meer toch? Wel gek dat het sinds de nieuwe update gebeurt. Eerste keer gebeurde het toen ik mijn telefoon als afstandsbediening koppelde via HomeKit bedenk ik mij nu. Heb het later weer verwijderd vanaf mijn iPhone maar dat baatte niet. Dus AirPlay ook maar even uitgezet nu om te testen. Zal QuickStart ook uitzetten als het nu weer terugkomt, even 1 voor 1 testen.
ja,klopt scheelt een paar seconden met opstarten,maar veroorzaakt wel veel problemen (quickstart)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psvpas
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 24-09 22:07
Kartmans1 schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 19:24:
[...]

Het lijkt bij mij te werken nu! Ik heb zowel Airplay als Quickstart uitgeschakeld. Ik ga het nu even een week aankijken en daarna even spelen met welke instelling nu de boosdoener was. LG klantenservice gaf aan dat een factory reset ook zou werken. Dat houd ik maar als laatste redmiddel...

Maar probeer zeker eens Airplay en Quickstart uitzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruud2007
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 06:40
psvpas schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 08:57:
[...]

Het lijkt bij mij te werken nu! Ik heb zowel Airplay als Quickstart uitgeschakeld. Ik ga het nu even een week aankijken en daarna even spelen met welke instelling nu de boosdoener was. LG klantenservice gaf aan dat een factory reset ook zou werken. Dat houd ik maar als laatste redmiddel...

Airplay kun je rustig ingeschakeld houden, Quick Start is de dwarsligger. Niet alleen bij dit probleem, maar ook vaak bij haperende apps of onstabiele wifi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psvpas
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 24-09 22:07
Ruud2007 schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 11:35:
[...]

Airplay kun je rustig ingeschakeld houden, Quick Start is de dwarsligger. Niet alleen bij dit probleem, maar ook vaak bij haperende apps of onstabiele wifi.
Thanks voor de tip. Heb inderdaad ook haperende apps. Zou mooi zijn als dat opgelost is :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jeroenvde89
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 27-09 15:24
Jeroenvde89 schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 19:22:
[...]

Ik verwacht wel iets meer hoor, qua prijs. Heb offerte opgevraagd voor kalibratie voor:

- SDR (gewoon tv kijken)
- HDR (Netflix / Prime)
- 4K (Netflix / Prime)
- Dolby Vision (Netflix / Prime)
- Gaming (HDR)

En ik woon een aardig eind van hem af (160km). We gaan het zien.
Heb de knoop onlangs toch maar doorgehakt. Einde van de middag komt Dimitri voor een uitgebreide kalibratie van mijn CX55. Zou voor diegenen die het interessant vinden mij bevindingen nadien ook hier delen. Wellicht ben ik dan wat biased door het "placebo-effect", maar toch :9

Apple MacBook Pro | Apple iPhone 15 Pro | Apple AirPods Pro | Xbox Series X | LG OLED55CX6LA | Sonos Arc + 2x Sonos Play:1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yowzawood
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 12-07-2021
Jeroenvde89 schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 11:45:
[...]
Wellicht ben ik dan wat biased door het "placebo-effect", maar toch :9
Daar is haast niet aan te ontkomen..... je brein zegt dat voor zo'n investering je wel verschil moet zien.

En laten we wel zijn, het is ook niet goed objectief te constateren. Daarvoor zou je beide instellingen naast elkaar moeten zien. En aangezien de kans groot is dat de fabrieksinstellingen al erg goed zijn gaat het om subtiele verschillen die zonder direct vergelijkingsmateriaal gewoon niet objectief te constateren zijn.

Kortom, ben straks blij met je calibratie maar objectief vergelijken zit er gewoon niet in.
En al helemaal niet met streaming bronnen waarvan de kwaliteit al zeer beperkt is.

[ Voor 5% gewijzigd door Yowzawood op 03-02-2021 12:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rutgergron
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 26-09 21:42
Vraagje,

Ik gebruik Dynamic Tone Mapping voor RDR2. Dit heb ik gecalibreerd in het PS4 HDR menu. Nu moet ik ingame in RDR2 HDR ook nog kalibreren. Om het logo bijna niet meer te zien kom ik op 4000 nits uit. Dit snap ik dan niet, want mijn tv gaat maar tot 800 nits.

Met HGIG optie heb ik dit probleem niet en is met 800nits de RDR logo net nog zichtbaar. Wat is nu wijsheid? Ik vind het allemaal maar verwarrend met al die instellingen.

Wat is ook heb begrepen als je DTM aanzet je feitelijk gezien dubbel Tone Mapping doet, de tv en de console. Dit is wat je juist niet wil? Van de video's van Vincent begreep ik dat HGIG beter was, omdat het hdr proces anders dubbel wordt toegepast en je geen goede waardes krijgt. Voordeel van daarentegen HGIG is dat de tv het aan de console overlaat. Nadeel is dat alles erg donker word en moeilijk te zien. HDR is wel nauwkeuriger bijv. als je naar de zon kijkt.

Hieronder nog een foto:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iH-7YugT10tlvBv8a8xBRjxl6_E=/800x/filters:strip_exif()/f/image/RCRHXfpu55hwvb34SXwiqoWX.png?f=fotoalbum_large

Kort samengevat wat moet ik nu gebruiken in games die HDR ondersteunen?

- HGIG
- Dynamic Tone Mapping
- Uit

[ Voor 26% gewijzigd door rutgergron op 03-02-2021 13:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• absrnd
Yowzawood schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 12:29:
[...]

En laten we wel zijn, het is ook niet goed objectief te constateren. Daarvoor zou je beide instellingen naast elkaar moeten zien. En aangezien de kans groot is dat de fabrieksinstellingen al erg goed zijn gaat het om subtiele verschillen die zonder direct vergelijkingsmateriaal gewoon niet objectief te constateren zijn.
Ik zou daar geen probleem mee hebben, als het verschil klein is, dan zou dat betekenen dat ik met mijn keuze instellingen redelijk goed zit.
Ik heb na het instellen met die van Rtings en HdTvtest, toch nog enige veranderingen aangebracht, om het voor mijn oog prettiger te maken.

Ik zou persoonlijk geen calibratie laten doen, omdat het voor mij, net zoals muziek, persoonsgebonden is, en ieder oog en oor anders is :)

[ Voor 22% gewijzigd door absrnd op 03-02-2021 13:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

absrnd schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 13:07:
[...]

Ik zou persoonlijk geen calibratie laten doen, omdat het voor mij, net zoals muziek, persoonsgebonden is, en ieder oog en oor anders is :)
Nog los van het wen-effect. Je went aan je tv / instellingen, (of aan je oude tv).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• absrnd
Waar ik wel aan zat te denken, als leuk project, om met een geroep Nederlanders gezamenlijk Vincent Theo van HdTvtest, hier heen te laten komen voor bv een week, en dan onze tv's door hem te laten kalibreren.

Met meerdere worden de kosten voor reizen en verblijf een stuk leuker.
de vraag is alleen hoeveel tv's kan hij op een dag doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDL15
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 26-09 21:01
rutgergron schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 13:06:
Vraagje,

Ik gebruik Dynamic Tone Mapping voor RDR2. Dit heb ik gecalibreerd in het PS4 HDR menu. Nu moet ik ingame in RDR2 HDR ook nog kalibreren. Om het logo bijna niet meer te zien kom ik op 4000 nits uit. Dit snap ik dan niet, want mijn tv gaat maar tot 800 nits.

Met HGIG optie heb ik dit probleem niet en is met 800nits de RDR logo net nog zichtbaar. Wat is nu wijsheid? Ik vind het allemaal maar verwarrend met al die instellingen.

Wat is ook heb begrepen als je DTM aanzet je feitelijk gezien dubbel Tone Mapping doet, de tv en de console. Dit is wat je juist niet wil?

Voordeel van daarentegen HGIG is dat de tv het aan de console overlaat. Nadeel is dat alles erg donker word en moeilijk te zien. HDR is wel nauwkeuriger bijv. als je naar de zon kijkt.

Hieronder nog een foto:
[Afbeelding]

Kort samengevat wat moet ik nu gebruiken in games die HDR ondersteunen?

- HGIG
- Dynamic Tone Mapping
- Uit
Ik zou HGIG kiezen. Overigens zou ik zeker geen PC mode kiezen als je gamed op een XSX, dat zorgt bij sommige games voor artifacts, check ook dit draadje:

https://www.avsforum.com/...s-and-pc.3123168/page-261

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• absrnd
Get!em schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 13:10:
[...]

Nog los van het wen-effect. Je went aan je tv / instellingen, (of aan je oude tv).
Dat ga je dan ook doen na de kalibratie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
de oorzaak van het probleem is dat de HDR-mode van RDR2 sowieso een lelijk dingjetje is. wat je ook probeert aan te passen, het ziet er gewoon niet uit. beter wachten op een remaster versie voor next-gen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rutgergron
Farabi schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 13:15:
de oorzaak van het probleem is dat de HDR-mode van RDR2 sowieso een lelijk dingjetje is. wat je ook probeert aan te passen, het ziet er gewoon niet uit. beter wachten op een remaster versie voor next-gen.
Daarom word op veel sites Dynamic Tone Mapping geadviseerd, maar daarmee word gesuggereerd dat het een soort 'neppe' HDR is. Wat ik begrijp omdat de tv dan Tone Mapping uitvoert ÉN de console. Dat is wat je lijkt mij niet wil.

HGIG kan je alleen gebruiken met games die het ondersteunen. Terwijl anderen zeggen dat je dit het beste altijd aan kan laten staan omdat het meest accurate is. Wat is nou wat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
rutgergron schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 13:39:
[...]

Daarom word op veel sites Dynamic Tone Mapping geadviseerd, maar daarmee word gesuggereerd dat het een soort 'neppe' HDR is. Wat ik begrijp omdat de tv dan Tone Mapping uitvoert ÉN de console. Dat is wat je lijkt mij niet wil.

HGIG kan je alleen gebruiken met games die het ondersteunen. Terwijl anderen zeggen dat je dit het beste altijd aan kan laten staan omdat het meest accurate is. Wat is nou wat?
mijn ervaring: als een game met de standaardinstellingen al lelijk eruit ziet, dan is dat niet meer mooi te krijgen. gewoon laten voor wat het is en wachten op een remaster/next-gen patch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yowzawood
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 12-07-2021
absrnd schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 13:07:
[...]
De essentie van calibratie is natuurlijk om de basis zo neutraal/correct mogelijk in te stellen, niets weerhoudt je ervan om dan nog steeds persoonlijke aanpassingen te maken op die basis. Het vervangt alleen de fabriekscalibratie, niet de persoonlijke voorkeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DON PAPA
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 00:13

DON PAPA

Tweaker-fan

absrnd schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 13:13:
de vraag is alleen hoeveel tv's kan hij op een dag doen :)
De kalibratie aan mijn tv (door een ander bedrijf) heeft meer dan 3 uur geduurd, dus ik denk niet dat hij er heel veel kan doen op 1 dag...

[ Voor 5% gewijzigd door DON PAPA op 03-02-2021 15:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stormcagy
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 19-09 09:59
Ik twijfel nog of ik wacht op de nieuwe LG 2021 modellen of dat ik toch een CX/GX op de kop tik, zou het zoveel uitmaken?

Misschien hebben jullie nog argumenten waarom wel/waarom niet, die ik zelf nog niet bedacht heb,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
Yowzawood schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 13:47:
[...]

De essentie van calibratie is natuurlijk om de basis zo neutraal/correct mogelijk in te stellen, niets weerhoudt je ervan om dan nog steeds persoonlijke aanpassingen te maken op die basis. Het vervangt alleen de fabriekscalibratie, niet de persoonlijke voorkeuren.
dus ik zou alsnog niet weten waarom ik het zou laten doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wren
Stormcagy schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 15:21:
Ik twijfel nog of ik wacht op de nieuwe LG 2021 modellen of dat ik toch een CX/GX op de kop tik, zou het zoveel uitmaken?

Misschien hebben jullie nog argumenten waarom wel/waarom niet, die ik zelf nog niet bedacht heb,
Welke argumenten waarom wel/niet heb je zelf bedacht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
Stormcagy schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 15:21:

CX zou ik overslaan. Puur al omdat het een achteruitgang is geweest tov de C9. ik verwacht dat ze dit zullen rechtzetten met de nieuwe modellen.

[ Voor 7% gewijzigd door Farabi op 03-02-2021 15:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stormcagy
Farabi schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 15:30:
[...]

CX zou ik overslaan. Puur al omdat het een achteruitgang is geweest tov de C9. ik verwacht dat ze dit zullen rechtzetten met de nieuwe modellen.
Ik ben helemaal nog niet thuis in het OLED gebeuren, wel het een en ander gelezen erover, maar waar heeft LG de plank misgeslagen met de CX? en is de GX dan wel goed?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
Stormcagy schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 15:34:
[...]

Ik ben helemaal nog niet thuis in het OLED gebeuren, wel het een en ander gelezen erover, maar waar heeft LG de plank misgeslagen met de CX? en is de GX dan wel goed?
Ik zou de hele X-lijn overslaan. geen DTS, minder helderheid, Dolby vision mp4 functie uitgeschakeld schiet me even snel te binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stormcagy
Wren schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 15:24:
[...]

Welke argumenten waarom wel/niet heb je zelf bedacht?
Ik heb het Tweakers artikel over de nieuwe 2021 modellen gelezen en de persconferentie gezien.
Wat voor mij nu meespeelt is in hoeverre de beeldkwaliteit vooruitgaat ten opzichte van de 2020 modellen.

- De GX serie krijgt nieuwe Evo panelen. Wat kan er verbeteren? Helderheid?
- Alle nieuwe OLED krijgen een nieuw menu, wie zegt dat deze niet naar de CX en GX komen?

Alleen vraag ik mij af wat er met de nieuwe beeldprocessor gaat gebeuren. gaat het beeld er gigantisch op vooruit?

veel vragen en natuurlijk ook wat ze kosten, maar ik ben bang dat als ik wacht op de nieuwe en blijkt dat de voorruitgang niet zo groot is, dat ik naast het net gepist heb en de oude modellen niet meer leverbaar zijn. ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stormcagy
Farabi schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 15:37:
[...]

Ik zou de hele X-lijn overslaan. geen DTS, minder helderheid, Dolby vision mp4 functie uitgeschakeld schiet me even snel te binnen.
Bedankt voor de tips, ga er eens op zoeken! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
Stormcagy schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 15:40:
[...]

Ik heb het Tweakers artikel over de nieuwe 2021 modellen gelezen en de persconferentie gezien.
Wat voor mij nu meespeelt is in hoeverre de beeldkwaliteit vooruitgaat ten opzichte van de 2020 modellen.

- Alle nieuwe OLED krijgen een nieuw menu, wie zegt dat deze niet naar de CX en GX komen?

Alleen vraag ik mij af wat er met de nieuwe beeldprocessor gaat gebeuren. gaat het beeld er gigantisch op vooruit?

veel vragen en natuurlijk ook wat ze kosten, maar ik ben bang dat als ik wacht op de nieuwe en blijkt dat de voorruitgang niet zo groot is, dat ik naast het net gepist heb en de oude modellen niet meer leverbaar zijn. ;w
belangrijkste aspect op een oled is de helderheid. daar zit de grote upgrade. de rest is niet echt van belang. Alle oleds zijn een beetje hetzelfde verder.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wren
Stormcagy schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 15:40:
[...]

Ten eerste is het altijd glazen bol werk zolang de tv's er nog niet zijn en/of men specificaties heeft gedeeld. Kijk je naar het verleden dan kan je er wel vanuit gaan dat de SW versie die de nieuwe lijn heeft niet naar de vorige modellen zullen komen. Wederom, het kan zijn dat LG hun strategie opeens helemaal omgooit en dit wel doet maar die kans lijkt me microscopisch klein.

Er wordt gezegd dat de EVO panelen inderdaad meer helderheid gaan opleveren. Is leuk maar er zijn hier twee kampen: een deel vindt dat als het niet helderder dan de competitie is dat het dan een slechte doffe tv is en een ander deel vindt het wel best. De eindeloze discussie erover vindt je in dit topic voor meer info.

Je kan natuurlijk even wachten, als de nieuwe uitkomen zullen de modellen van vorig jaar echt niet opeens uitverkocht zijn, dat gaat geleidelijk. Het advies waar je dus het meest aan het hebt: als je even kan wachten, doe dat dan op de nieuwe modellen. Vergelijk ze, bekijk reviews, kan je dan altijd nog besluiten om toch een ouder model te nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
Hou er rekening mee dat nieuwe modellen stervensduur zijn in het begin. Ze zullen pas 3-4 maanden na release een beetje betaalbaar worden. (ik kan niet in je portemonnee kijken natuurlijk)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mucuracat
Wren schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 15:46:
[...]

Er wordt gezegd dat de EVO panelen inderdaad meer helderheid gaan opleveren. Is leuk maar er zijn hier twee kampen: een deel vindt dat als het niet helderder dan de competitie is dat het dan een slechte doffe tv is en een ander deel vindt het wel best. De eindeloze discussie erover vindt je in dit topic voor meer info.
Je zult dan weer meer burn-in (angst) klagers krijgen.
Helderder = meer kans op burn-in???

We wachten wel af. Test Rtings en uitleg Teoh :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SED
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 25-09 14:28

SED

Als je zo blijft twijfelen kun je beter wachten op het 2022 model. Dat heeft vast een snellere beeldproccessor etc, en een recentere versie van Webos die nog bedacht moet worden.

Copyright and left by SED...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
voordeel van oleds zijn dat de vooruitgang stabiel blijft. Je ziet geen verschil met de beeldkwaliteit van een 4 jaar oud model tov een recente. nou ja, of het een voordeel is voor technerds, weet ik niet. maar wel voor de portemonnee, want je hoeft niet snel meer over te stappen zodra je een oled hebt.

het grootste mankement is niet de helderheid, maar de beelduniformiteit op een oled in mijn ogen. hier mogen ze weleens een keer naar kijken met de nieuwe modellen.

[ Voor 22% gewijzigd door Farabi op 03-02-2021 16:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
SED schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 16:10:
Als je zo blijft twijfelen kun je beter wachten op het 2022 model. Dat heeft vast een snellere beeldproccessor etc, en een recentere versie van Webos die nog bedacht moet worden.
Je kunt nog beter wachten op de OLED van Samsung.
Samsung weet alles beter (zeggen ze....) ;)
Je moet wel flink wat geduld hebben want de toezeggingen van Samsung zijn niet veel waard.

Los daarvan zal LG vast en zeker wat nieuwe dingetjes toevoegen maar als je pech hebt ook weglaten.
Zoals afgelopen jaar met DTS.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
[...]

En laten we wel zijn, het is ook niet goed objectief te constateren. Daarvoor zou je beide instellingen naast elkaar moeten zien.
Dat kan best hoor. Bijvoorbeeld:

ISF dark gekalibreerd (greyscale, CMS)
ISF light op dezelfde settings (zoals OLED-lampje, contrast, color-temp, gamma) maar dan niet gekalibreerd.

Direct switchbaar via het snelmenu.
[...]
En aangezien de kans groot is dat de fabrieksinstellingen al erg goed zijn gaat het om subtiele verschillen die zonder direct vergelijkingsmateriaal gewoon niet objectief te constateren zijn.
Dat is een aanname, het is nog maar de vraag of bij zijn exemplaar de fabrieksinstellingen werkelijk "erg goed" zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nosferatu111072
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 12-08 19:41
Farabi schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 15:37:
[...]

Ik deel de constatering dat er geen dts signaal wordt doorgegeven. Maar ik ben heel erg blij met mijn CX in combi met mijn XSX. Geen artifacten en nog nooit geen gedoe meegemaakt. Output staat op 4K 120fps en voor de rest heb ik de settings gebruikt van Vincent Teoh voor mijn Xbox (hgig/pc) en mijn setup box. Super scherp, strak en prachtige blacklevels. Ik heb al jaren lcd schermen gehad, altijd de 8000 series van Samsung, maar deze oled overtreft al mijn verwachtingen tot zover.

Rega planar 2 (exact-cartridge), Jamo C97II, Xbox series X - LG55CX6LA - Onkyo tx-rz900 - Xbox One X - Xbox One - Xbox 360 - Xbox - Gamertag: NOSFERAT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stormcagy
Nosferatu111072 schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 17:46:
[...]

Ik deel de constatering dat er geen dts signaal wordt doorgegeven. Maar ik ben heel erg blij met mijn CX in combi met mijn XSX. Geen artifacten en nog nooit geen gedoe meegemaakt. Output staat op 4K 120fps en voor de rest heb ik de settings gebruikt van Vincent Teoh voor mijn Xbox (hgig/pc) en mijn setup box. Super scherp, strak en prachtige blacklevels. Ik heb al jaren lcd schermen gehad, altijd de 8000 series van Samsung, maar deze oled overtreft al mijn verwachtingen tot zover.
Ik kom dan ook van een 8000 serie van Samsung, dts heb ik niks aan, want op dit moment nog geen geluidssysteem die dat aankan. Is het echt zo een vooruitgang?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mucuracat
Stormcagy schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 17:52:
[...]

Ik kom dan ook van een 8000 serie van Samsung, dts heb ik niks aan, want op dit moment nog geen geluidssysteem die dat aankan. Is het echt zo een vooruitgang?
???? hoe kom je daarbij?
Heel veel geluidsystemen kunnen dts aan. Mijn JBL systeem met dvd (jaja zo oud) heeft dts :)

Je had dts, toen dts-hd en nu dts-x en tussen door nog meer versies waarschijnlijk met true erin

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stormcagy
mucuracat schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 18:04:
[...]

???? hoe kom je daarbij?
Heel veel geluidsystemen kunnen dts aan. Mijn JBL systeem met dvd (jaja zo oud) heeft dts :)

Je had dts, toen dts-hd en nu dts-x en tussen door nog meer versies waarschijnlijk met true erin
misschien verwoord ik het verkeerd, ik bedoelde dat ik nog helemaal geen geluidssysteem heb. behalve 1 Sonos One, excuse moi

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kartmans1
psvpas schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 08:57:
[...]

Thanks! QuickStart uitgezet en AirPlay aan. Lijkt nu weer normaal te werken. Gelukkig maar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Source
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 26-09 23:45
Mijn 55BX6LB eindelijk binnen maar ik loop tegen een paar problemen aan en heb hier vragen over;

Aangezien ik geen traditionele TV provider heb en dus geen kabel of HDMI devices eraan heb hangen ben ik NLZiet en Canal Digital via de apps aan het testen. Later wil ik ook nog wat andere IPTV providers en apps testen.

Ik merk wel dat bij Canal Digital automatisch een input aangemaakt wordt en als de TV aangezet wordt dat hij automatisch de Canal Digitaal app opstart. Helaas is dit bij de NLZiet app niet zo, en aangezien ik er een Google TV aan had hangen (maar verwijderd) blijft hij HDMI3 tonen waar geen signaal op zit met een schilderij op de achtergrond. Nu is dat geen mooi "start scherm" om vervolgens handmatig een (NLZiet) app te moeten opstarten. Het kan zijn dat ik de HDMI3 nog moet resetten zodat hij geen Google TV meer verwacht maar dat heb ik naar mijn beste kunnen gedaan, toch heeft het geen resultaat.

Dus mijn vraag is, hoe start ik automatisch een bepaalde (welke dan ook) app op zodat ik de TV aanzet. En is het ook mogelijk om altijd naar de laatste app terug te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rutgergron
Nog klein vraagje over Dynamic Tone Mapping. Ik heb het in tv instellingen geactiveerd vervolgens gecalibreerd op mijn PS4 Pro. Nu word er geadviseerd om 4.000 nits in te voeren bij RDR2 kalibratie.

Maar de tv levert toch niet zoveel, waarom dan toch zo hoog instellen?
When using HDR Game preset you need to set games to 4.000 nits peak Luminance and 200 nits Paper White when possible, DTM will do the rest. HGIG is good for the game meant to leverage it, but for all the others it makes no difference at all, resulting in a too dim HDR representation. (if you use HGIG, in-game HDR peak brightness must be lowered to 800 nits).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erniebert
  • Laatst online: 19-06 23:33
[...]

Heb de knoop onlangs toch maar doorgehakt. Einde van de middag komt Dimitri voor een uitgebreide kalibratie van mijn CX55. Zou voor diegenen die het interessant vinden mij bevindingen nadien ook hier delen. Wellicht ben ik dan wat biased door het "placebo-effect", maar toch :9
Ben benieuwd hoe je gecalibreerde CX is geworden. Ben ook van plan mijn oled te laten calibreren door Dimitri.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LittleTycoon
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 11-08 21:46
Farabi schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 15:30:
[...]

Wat is er dan beter aan de gx t.o.v. cx?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
LittleTycoon schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 23:50:
[...]

Wat is er dan beter aan de gx t.o.v. cx?
ik bedoelde heel die lijn incl GX. alleen vergeten neer te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LittleTycoon
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 11-08 21:46
Wat is de nederlandse benaming voor dynamic tone mapping, stom maar ik kan het niet zomaar vinden in mijn nl taal menu. Ook kan ik hgig b.v. niet vinden. Heb een gx model.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

LittleTycoon schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 23:59:
Wat is de nederlandse benaming voor dynamic tone mapping, stom maar ik kan het niet zomaar vinden in mijn nl taal menu. Ook kan ik hgig b.v. niet vinden. Heb een gx model.
Instellingen > Opties > Taal

;)

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jdwrist
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 17-08 12:17

jdwrist

En het antwoord is koekje

Wij hebben onszelf ook maar eens gekieteld en de 65GX besteld voor onze nieuwe woning. Nog een paar dagen wachten en hij word door plattetv afgegooid.

Nu ben ik al een beetje aan het neuzen wat de beste beeldinstellingen zijn. Op internet helaas nog niet heel handige lijstjes kunnen vinden.

Zijn er al mensen hier die hun 65GX hebben laten kalibreren of een goede lijst met settings hebben en deze willen delen.

Live youre Life and Enjoy every Day

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rutgergron
Ik moet zeggen dat ik best teleurgesteld ben met het spelen van games op de ps4 pro met game mode op mijn LG CX. Games ogen allemaal maar donker. Spelen met in game settings veranderd niet veel.

Het activeren van Dynamic Tone Mapping snap ik dan ook niks van als ik het activeer dan moet ik in RDR2 de peak brightness op 4000 nits zetten om het logo niet meer te zien.

OLED gaat toch maar tot 800 nits? Waarom word er dan door meerdere gesuggereerd om in DMT in game op 4000 te zetten?

Is ook niet het grote nadeel van DMT dat zowel de tv ALS console Tone Mapping uitvoert. Terwijl ik veel lees dat veel mensen het toepassen.

[ Voor 6% gewijzigd door rutgergron op 04-02-2021 10:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Millert
Ik herken deze problemen niet @rutgergron . Ben bijzonder onder de indruk van de beeldkwaliteit en helderheid bij Horizon Zero Dawn en nu bij The Last of Us 2 op de PS4 Pro. Ik gebruik geen Dynamic Tone Mapping, omdat dit wordt afgeraden. Gekozen voor HGIG, dit aan de hand van de uitleg van Vincent Teoh. Heb je ook de HDR kalibratie doorlopen op de PS4 zelf bij beeldinstellingen en schakelt de televisie dan zichtbaar naar HDR?

Ik heb verder deze instellingen aangehouden, Rivanov in "[LG OLED] Ervaringen & Discussie"

[ Voor 18% gewijzigd door Millert op 04-02-2021 10:26 ]

EV Hyundai Ioniq Electric 28 kWh | PV Oost 2960Wp / West 2560Wp | Thuisbatterij 1Komma5 17,2 kWh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

Farabi schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 16:13:
voordeel van oleds zijn dat de vooruitgang stabiel blijft. Je ziet geen verschil met de beeldkwaliteit van een 4 jaar oud model tov een recente. nou ja, of het een voordeel is voor technerds, weet ik niet. maar wel voor de portemonnee, want je hoeft niet snel meer over te stappen zodra je een oled hebt.

het grootste mankement is niet de helderheid, maar de beelduniformiteit op een oled in mijn ogen. hier mogen ze weleens een keer naar kijken met de nieuwe modellen.
Er is absoluut nog vooruitgang te boeken. Bijvoorbeeld motion. Ik wil geen soap opera, maar ik wil ook geen schokkende beeldjes. Omdat OLED instant "aan" is, heb je geen natuurlijke overgangen meer tussen lichte en donkere pixels in beweging. Vooral bij de aftitelingen van films zit je dan te kijken naar iets wat net niet helemaal lekker vloeiend gaat. Dat is per fabrikant wel verschillend hoe goed je dat kan finetunen.

Zo ook met extra functies zoals Dolby Vision IQ. Niet meer hoeven wisselen tussen ISF Dark en ISF Bright lijkt me heerlijk. De TV moet zelf gewoon merken hoeveel licht er in de kamer is, en daarop mooi wisselen tussen gamma en helderheid, zodat je altijd een perfect plaatje hebt. Eigenlijk gewoon Apple's True Tone jatten.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
Jeroenneman schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 10:27:
[...]

Er is absoluut nog vooruitgang te boeken. Bijvoorbeeld motion. Ik wil geen soap opera, maar ik wil ook geen schokkende beeldjes. Omdat OLED instant "aan" is, heb je geen natuurlijke overgangen meer tussen lichte en donkere pixels in beweging. Vooral bij de aftitelingen van films zit je dan te kijken naar iets wat net niet helemaal lekker vloeiend gaat. Dat is per fabrikant wel verschillend hoe goed je dat kan finetunen.
hmm, is totaal onbekend bij mij. komt waarschijnlijk omdat ik er niet gevoelig voor ben. ik denk dat 97% van de gebruikers dit ook niet ervaren. gaat dit beter met een sony motion ofzo? geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

Farabi schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 10:30:
[...]

hmm, is totaal onbekend bij mij. komt waarschijnlijk omdat ik er niet gevoelig voor ben. ik denk dat 97% van de gebruikers dit ook niet ervaren. gaat dit beter met een sony motion ofzo? geprobeerd?
Beter dan Blurbusters uitleggen gaat mij sowieso niet lukken, dus vandaar:
https://blurbusters.com/faq/oled-motion-blur/

Ik heb zelf bij de koop van mijn OLED vergeleken tussen Philips, LG en Sony, en uiteindelijk voor de Philips gekozen, omdat die op gebied van motion het "minst slecht" was. Natuurlijk op alle andere vlakken veruit superieur aan welke LCD dan ook, maar af en toe toch vervelend bij panning shots.

Wellicht dat nieuwe TV's met BFI en betere motion processing dit minpunt inmiddels hebben weggenomen. Maar het is wel een vrij bekend puntje in reviews. Vandaar ook de noodzaak voor dingen zoals Motion interpolatie, BFI, etc.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
Jeroenneman schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 10:39:
[...]

Beter dan Blurbusters uitleggen gaat mij sowieso niet lukken, dus vandaar:
https://blurbusters.com/faq/oled-motion-blur/

Ik heb zelf bij de koop van mijn OLED vergeleken tussen Philips, LG en Sony, en uiteindelijk voor de Philips gekozen, omdat die op gebied van motion het "minst slecht" was. Natuurlijk op alle andere vlakken veruit superieur aan welke LCD dan ook, maar af en toe toch vervelend bij panning shots.

Wellicht dat nieuwe TV's met BFI en betere motion processing dit minpunt inmiddels hebben weggenomen. Maar het is wel een vrij bekend puntje in reviews. Vandaar ook de noodzaak voor dingen zoals Motion interpolatie, BFI, etc.
eerlijk gezegd ben ik wat huiverig om dit soort dingen te lezen, omdat het mij anders ook gaat opvallen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thrawni
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 26-09 07:50
Geen idee of dit het topic is om mijn vraag te stellen, maar in het 'Prijzen & Aanbiedingen'-topic staat dat je geen vragen mag stellen over aanbiedingen dus dan maar hier: wat is denken jullie de eerst volgende periode/dag waarop tv's vollop in de aanbiedingen gaan zoals Black Friday? Ik wil de CX halen, maar met de voorwaarde dat deze in de aanbieiding is dus ik ben benieuwd of er enige inschatting mogelijk is wanneer er 'dit wil ik'-weken zijn (bijv) zodat ik ongeveer kan aftellen..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rembock
@Thrawni Kijken naar de prijsontwikkeling van de pricewatch: LG OLED65C9PLA Zwart, op basis hiervan kun je wel een inschatting maken wanneer je het beste de CX kunt aanschaffen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rutgergron
Millert schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 10:20:
Ik herken deze problemen niet @rutgergron . Ben bijzonder onder de indruk van de beeldkwaliteit en helderheid bij Horizon Zero Dawn en nu bij The Last of Us 2 op de PS4 Pro. Ik gebruik geen Dynamic Tone Mapping, omdat dit wordt afgeraden. Gekozen voor HGIG, dit aan de hand van de uitleg van Vincent Teoh. Heb je ook de HDR kalibratie doorlopen op de PS4 zelf bij beeldinstellingen en schakelt de televisie dan zichtbaar naar HDR?

Ik heb verder deze instellingen aangehouden, Rivanov in "[LG OLED] Ervaringen & Discussie"
Met HGIG word in RDR2 alles nog donkerder dan dat het al is. Met HGIG zijn ook 2 kampen, ene kamp zegt alleen gebruiken met games die het ondersteunen en andere zegt om het op alles toe te passen. Maar alles word zo grauw ervan, helemaal snachts is zwart niet meer zwart.

Dynamic Tone Mapping ook geprobeerd alles word flink helderder alleen wat het precies los van dat doet is een raadsel. Word ook gezegd om DMT te gebruiken je de slider in game op 4000 nits helderheid te zetten, why? Terwijl de tv zelf 800 nits kan uitsturen. Die vraag is ook nog onbeantwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Millert
Heb je ook andere spellen geprobeerd met HDR? Ik heb RDR2 niet gespeeld maar zag hier in het topic al voorbij komen dat het beter is deze in SDR te spelen vanwege een slechte HDR implementatie.

Deze heb je bekeken? YouTube: LG CX Dynamic Tone-Mapping On or Off vs HGIG: Which is Best for PS5/...

Acties:
  • +1 Henk 'm!
rutgergron schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 10:59:
[...]

Met HGIG word in RDR2 alles nog donkerder dan dat het al is. Met HGIG zijn ook 2 kampen, ene kamp zegt alleen gebruiken met games die het ondersteunen en andere zegt om het op alles toe te passen. Maar alles word zo grauw ervan, helemaal snachts is zwart niet meer zwart.

Dynamic Tone Mapping ook geprobeerd alles word flink helderder alleen wat het precies los van dat doet is een raadsel. Word ook gezegd om DMT te gebruiken je de slider in game op 4000 nits helderheid te zetten, why? Terwijl de tv zelf 800 nits kan uitsturen. Die vraag is ook nog onbeantwoord.
4000 nits is een referentie waarde en heeft niets te maken met de ongeveer 800 nits helderheid die je TV kan weergeven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jeroenvde89
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 27-09 15:24
[...]

Erniebert schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 23:28:
[...]

Ben benieuwd hoe je gecalibreerde CX is geworden. Ben ook van plan mijn oled te laten calibreren door Dimitri.
Dimitri (aardige kerel trouwens) is gisteren zeker 1,5u bezig geweest met mijn 55CX.

Het volgende heeft hij onder handen genomen:
- SDR
- HDR
- Dolby Vision
- Game HDR

Ik heb daarna later op de avond alleen nog even kunnen gamen (paar potjes Warzone). Ik zag het verschil in instellingen/kleuren/zwartwaarden wel meteen heel goed, en dat bedoel ik positief! :9

Ik zal vanavond of komend weekend de rest van mijn ervaring met een professionele kalibratie even toelichten hier voor de geïnteresseerden. Er moet ook gewerkt worden helaas ;)

Apple MacBook Pro | Apple iPhone 15 Pro | Apple AirPods Pro | Xbox Series X | LG OLED55CX6LA | Sonos Arc + 2x Sonos Play:1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rutgergron
HoppyF schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 11:31:
[...]

4000 nits is een referentie waarde en heeft niets te maken met de ongeveer 800 nits helderheid die je TV kan weergeven.
Zou je dit verder kunnen toelichten?

Als ik DTM aan heb en kalibreer ingame met rdr2 de piek waarde naar de aanbevolen 4000. Dit heeft niks te maken met de 800nits die mijn LG CX kan leveren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pwh53
Thrawni schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 10:49:
Geen idee of dit het topic is om mijn vraag te stellen, maar in het 'Prijzen & Aanbiedingen'-topic staat dat je geen vragen mag stellen over aanbiedingen dus dan maar hier: wat is denken jullie de eerst volgende periode/dag waarop tv's vollop in de aanbiedingen gaan zoals Black Friday? Ik wil de CX halen, maar met de voorwaarde dat deze in de aanbieiding is dus ik ben benieuwd of er enige inschatting mogelijk is wanneer er 'dit wil ik'-weken zijn (bijv) zodat ik ongeveer kan aftellen..
april/mei komen meestal de nieuwe modellen in de winkel,dan zullen ze wel in de "opruiming"komen, maar rond black-friday zijn ze altijd het goedkoopst.denk dat de prijs van vandaag (als je even belt naar de bekende winkels) niet veel lager zal zijn dan in april/mei
Pagina: 1 ... 361 ... 568 Laatste

Let op:
Indien je vragen hebt over inbranden bij OLED televisies, gebruik dan eerst even de zoekfunctie. Dit onderwerp is namelijk al regelmatig uitgebreid besproken.
Zie ook D vd V in "[LG OLED] Ervaringen & Discussie" Datzelfde geldt voor vragen over stekkers.

🔍 Inbranden: [LG OLED] Ervaringen & Discussie
🔎 Stekkers: [LG OLED] Ervaringen & Discussie

Goede aanbieding gezien of nodig? Check OLED Televisies aanbiedingen- & kortingscodetopic
Vragen/opmerkingen over de LG Cashback Actie? Daarvoor kan je terecht in [LG OLED] cashback topic

Discussies over welke (HDMI)-kabels te gebruiken kan in Zilveren HIFI-kabels gesmeed door elfen bij maanlicht #6.