Acties:
  • 0 Henk 'm!

• belmonde
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 01:43
In het artikel in de link hieronder wordt zoals ik eerder hierboven schreef.. uitgelegd dat tegenwoordig bewust programma's opgenomen in lage framerate. Hoe ziggo ze dan weer via de humax doorstuurd aan mijn tv ??

Ik copieer hier een stukje : Bovendien is zo goed als elke moderne digitale cinemacamera en -projector geschikt voor hogere framerates dan 24fps, maar desondanks wordt er geen of nauwelijks gebruik van gemaakt. Sterker nog, zelfs relatief goedkope producties zoals documentaires en series voor op televisie, die voorheen uitsluitend op 50 of 60fps werden gemaakt, worden tegenwoordig met een lage framerate opgenomen. Dit roept dan ook de vraag op: wat is er zo bijzonder aan 24fps?

reviews: Alles over framerates en waarom film altijd 24fps zal blijven

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12:10

remco_k

een cassettebandje was genoeg

belmonde schreef op vrijdag 29 januari 2021 @ 15:23:
[...]
Ik had 2 maanden terug nog een oude crt sony 28 inch.. Nooit iets gezien kwa motion-trouble..
Klopt. Omdat die 28" is... Te klein om dat effect te zien én CRT is per definitie interlaced* weergave en dus zie je dat minder snel. Daarom is het historisch gezien ook 50i 25i. Dat had alleen even mee moeten veranderen naar P toen we TV's met schermen kregen die alleen P kunnen weergeven. ;)
dus die 25hz bij mijn moeder is 50hz vanwege de i achter de 1080 (of 576).
Andersom: de TV geeft aan dat hij 50i ontvangt, wat letterlijk betekend dat je met een snelheid van 25 Hz de beelden ontvangt. Never mind.

offtopic:
* Jaja, ik weet het, ook progressive is mogelijk.

[ Voor 6% gewijzigd door remco_k op 29-01-2021 15:59 ]

Alles kan stuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remco_k

remco_k

belmonde schreef op vrijdag 29 januari 2021 @ 15:25:
Hoe ziggo ze dan weer via de humax doorstuurd aan mijn tv ??
Gewoon zoals het ook bij je binnenkomt lopen: 1080i50 1080i25. (Of als de Humax het kan zet hij het misschien om naar 1080p25 of 1080p50. Maar beelden die er niet zijn, kan ook hij niet verzinnen.)

[ Voor 28% gewijzigd door remco_k op 29-01-2021 16:00 ]

Alles kan stuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• belmonde
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 01:43
remco_k schreef op vrijdag 29 januari 2021 @ 15:33:
[...]

Klopt. Omdat die 28" is... Te klein om dat effect te zien én CRT is per definitie interlaced weergave en dus zie je dat minder snel. Daarom is het historisch gezien ook 50i. Dat had alleen even mee moeten veranderen naar P toen we TV's met schermen kregen die alleen P kunnen weergeven. ;)

[...]

Andersom: de TV geeft aan dat hij 50i ontvangt, wat letterlijk betekend dat je met een snelheid van 25 Hz de beelden ontvangt.
Okay, maar de sony van mijn moder die op de satteliet van canal+ draait,.. geeft 1080i, 25 Hz aan. Voor wat het waard is wat de tv aangeeft ??

Ik vindt het overigens een beetje treurig dat mijn tv zo'n goed beeld heeft maar motion zo storend kan zijn.. Ook als hoofden van mensen groot in beeld zijn en de gezichten dan van links naar rechts vice versa draaien..
Ik heb het idee,.. maar ik kan het mis hebben dat dit bij "Jinek" minder is bij alle gasten in de studio..
EN het op vloeiend zetten van de tv maakt heel snelle bewegingen van gecompliceerde beelden ongeloofwaardig. Zeker in films.. Maar dat kijk ik nagenoeg niet..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• remco_k

remco_k

belmonde schreef op vrijdag 29 januari 2021 @ 15:42:
[...]

Okay, maar de sony van mijn moder die op de satteliet van canal+ draait,.. geeft 1080i, 25 Hz aan. Voor wat het waard is wat de tv aangeeft ??
Ik had een mindfuck. Overal waar ik hiervoor 1080i50 schreef had 1080i25 moeten staan. Het is ook niet makkelijk. We hadden dat hele interlaced al jaren geleden naar de eeuwige jachtvelden moeten verwijzen.
Ik zal het effe aanpassen.
Ik vindt het overigens een beetje treurig dat mijn tv zo'n goed beeld heeft maar motion zo storend kan zijn.. Ook als hoofden van mensen groot in beeld zijn en de gezichten dan van links naar rechts vice versa draaien..
Ik heb het idee,.. maar ik kan het mis hebben dat dit bij "Jinek" minder is bij alle gasten in de studio..
EN het op vloeiend zetten van de tv maakt heel snelle bewegingen van gecompliceerde beelden ongeloofwaardig. Zeker in films.. Maar dat kijk ik nagenoeg niet..
Dat is het soap opera effect of de stutter.

[ Voor 7% gewijzigd door remco_k op 29-01-2021 16:04 ]

Alles kan stuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pietervanhuizen
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 19-08 07:23
remco_k schreef op vrijdag 29 januari 2021 @ 15:56:
[...]

Ik had een mindfuck. Overal waar ik hiervoor 1080i50 schreef had 1080i25 moeten staan. Het is ook niet makkelijk. We hadden dat hele interlaced al jaren geleden naar de eeuwige jachtvelden moeten verwijzen.
Ik zal het effe aanpassen.

[...]

Dat is het soap opera effect of de stutter.
1080i50 is wel degelijk een standaard formaat, in ieder geval op Ziggo bijvoorbeeld. 50 beeldjes per seconden, de ene keer de even lijntjes, de andere keer de oneven :-) Het is aan de beeldverwerking, maar meestal wordt er ook daadwerkelijk 50 beeldjes per seconden van gemaakt (resultaat is minder scherp dan 1080p50 natuurlijk en zelfs 720p50 is beter).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MatishMatish schreef op vrijdag 29 januari 2021 @ 15:13:
[...]

Ik heb hetzelfde probleem.. heb je dit nog op kunnen lossen?
Het is uiteindelijk opgelost maar ik weet helaas niet precies hoe. Stekker kort eruit, daarna factory reset van de tv gaf geen resultaat. Alles terug naar defaults maar nog steeds die foutmelding. :X

Na meerdere resets en proberen (HDMI kabels uit de tv getrokken, de stekkers van de tv en alle apparaten er een half uur uit gehad en opnieuw een factory reset gedaan) kon ik de apparaataansluiting uiteindelijk weer doorlopen.

Maar het kwam daarna al snel weer terug nadat ik een set top box opnieuw geconfigureerd had dmv apparaataansluiting en de HDMI poort hernoemd.

Ik heb het vermoeden dat het wel eens te maken kan hebben met dat hernoemen van de HDMI poort. Dat heb ik de laatste keer niet meer gedaan en sindsdien werkt het. :S

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• remco_k

remco_k

pietervanhuizen schreef op vrijdag 29 januari 2021 @ 16:11:
[...]
1080i50 is wel degelijk een standaard formaat
offtopic:
Dat weet ik. Maar de juiste notatie voor 50 halve frames per seconde is wel degelijk: 1080i/25. Niet 1080i/50. :) Duurde vanmiddag bij mij ook even voordat dat goed landde. ;)
(Kortom: Ziggo en Canal digitall leveren 1080i/25). Mijn Vu+ ontvanger (DVB-C, Ziggo) geeft ook aan: 1080i25.

Ik ging natuurlijk wel weer twijfelen door je post, dus ik heb even een tech report erbij gepakt:
[quote]
1080i/25: 25 full frames per second or 50 half frames (known as fields) with each field having 540 lines and 1920 pixels per line.
[/quote]

Alles kan stuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deurklinkje
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 25-09 22:13
Sinds de laatste update verliest mijn magic remote de connector. Dan moet ik de stekker uit de tv halen en kan ik hem weer koppelen iemand een idee ?

Edit (LG C8)

[ Voor 5% gewijzigd door deurklinkje op 29-01-2021 19:26 . Reden: Extra info ]

3900 WP O / 4100 WP W | Daikin 2mxm50n | Daikin FTXM 25 | Daikin FTXM 35

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleDutch
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 24-09 18:19
Iemand enig idee waarom deze 8K tv zo spot goedkoop is?

https://www.mediamarkt.nl...-55nano956la-1668802.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleDutch
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 24-09 18:19
Dankje duidelijk antwoord. 😅🤐

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruud2007
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 06:40
deurklinkje schreef op vrijdag 29 januari 2021 @ 19:20:
Sinds de laatste update verliest mijn magic remote de connector. Dan moet ik de stekker uit de tv halen en kan ik hem weer koppelen iemand een idee ?

Edit (LG C8)
Quick Start misschien nog aanstaan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FrankRicard
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 27-09 20:15
pietervanhuizen schreef op vrijdag 29 januari 2021 @ 16:11:
[...]

1080i50 is wel degelijk een standaard formaat, in ieder geval op Ziggo bijvoorbeeld. 50 beeldjes per seconden, de ene keer de even lijntjes, de andere keer de oneven :-) Het is aan de beeldverwerking, maar meestal wordt er ook daadwerkelijk 50 beeldjes per seconden van gemaakt (resultaat is minder scherp dan 1080p50 natuurlijk en zelfs 720p50 is beter).
720p50 valt ook gewoon binnen de standaarden, is veel beter voor bijvoorbeeld sport. Er zijn zenders die dat gebruiken ipv 1080i (bandbreedte is ongeveer gelijk), maar niet in Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qosmic
  • Laatst online: 10:34
En voor wat is 720p dan minder?

Ik kan mij ziggo box op 720p of 1080i laten uitsturen.
Stond op 1080i, heb em nu op 720p gezet en dat lijkt er wel beter uit te zien. Al is het minimaal.
Maar omdat 720p beter is voor sport en ik er bij andere uitzendingen geen verschil zie, laat ik hem op 720p staan.

Edit: op m'n cx65 4k tv lekker naar 720p beelden kijken 😂

[ Voor 9% gewijzigd door Qosmic op 30-01-2021 12:15 ]

Stop chasing the dream, you're already living it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
toch nog bizar goedkoop. bijna 50% korting.

[ Voor 5% gewijzigd door Farabi op 30-01-2021 12:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deurklinkje
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 25-09 22:13
Ruud2007 schreef op zaterdag 30 januari 2021 @ 07:33:
[...]

Quick Start misschien nog aanstaan?
Ja die stond nog aan

3900 WP O / 4100 WP W | Daikin 2mxm50n | Daikin FTXM 25 | Daikin FTXM 35

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koning-Admiraal
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 02-08-2021

Koning-Admiraal

De commandant!

Ik zou nu nog geen 8K kopen. Vraag maar aan de 4K eigenaren die dat ook deden. Liepen daardoor HDR en Dolby Vision mis, wat zelfs meer impact had dan alleen een 4K resolutie.

Set your goals high, and don't stop till you get there.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Starbucks
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 19-02-2021
Koning-Admiraal schreef op zaterdag 30 januari 2021 @ 13:43:
Ik zou nu nog geen 8K kopen. Vraag maar aan de 4K eigenaren die dat ook deden. Liepen daardoor HDR en Dolby Vision mis, wat zelfs meer impact had dan alleen een 4K resolutie.
Helemaal mee eens. Je krijgt echt een instapmodel voor dat geld. Als je echt 8k wil, dan kun je beter die LG Oled kopen van 20.000 euro. Nog beter wacht je gewoon een paar jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruud2007
Dan vermoed ik dat je probleem na uitschakeling opgelost is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kurky
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 05-05-2024
Hi Tweakers,

Na lang twijfelen sta ik op het punt om de LG OLED55CX6LA aan te schaffen.

Ik heb een mailtje gestuurd naar Kamera Express: goed nieuws, ze kunnen de TV aanbieden voor €1245 ipv de huidge prijs van €1389. Het voorstel van de medewerker is om mijn NAW gegevens + mobiel nummer achter te laten, dan krijg ik een persoonlijke IDEAL link toegezonden. Heeft iemand hier ervaring mee? Het zal wel goedkomen, maar ergens voelt het toch een beetje shady...

[ Voor 33% gewijzigd door Kurky op 31-01-2021 16:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmachielsen
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 18-09 23:00

jmachielsen

Red Alert

Ik heb een vraag over de bevestiging van de LG OLED55GX6LA beugel.

In de handleiding staat er van alles over maar dat gaat uit van een stenen/gasbeton/etc muur.
Wij gaan hem ophangen aan een haard die opgebouwd is uit MDF wanden met daarachter balken en een flink blok solide hout (90 mm diepte sowieso) wat weer verankerd is aan de muur en de balkenconstructie.
Leverancier van deze haardconstructie met schouw heeft verzekerd dat je hier makkelijk 5 keer het gewicht van die TV aan zou kunnen hangen en tijdens de plaatsing hebben we het getest door eens aan dat blok te gaan sjorren, niks aan het handje.

Nu is mijn vraag omdat de TV aanstaande week geleverd gaat worden: hoe kan ik het beste de meegeleverde beugel bevestigen. Wat rondvraag geeft het inzicht dat ik houtdraadbouten moet gebruiken.

Maar hoeveel, welke, en klopt dit ook?
Als iemand ervaring hiermee heeft icm de LG OLED55GX6LA hoor ik het graag.

Turtles & Coffee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tech
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 27-09 18:27
Het voorstel van de medewerker is om mijn NAW gegevens + mobiel nummer achter te laten, dan krijg ik een persoonlijke IDEAL link toegezonden. Heeft iemand hier ervaring mee? Het zal wel goedkomen, maar ergens voelt het toch een beetje shady.
Dit heb ik ook gehad, via de mail. Is gewoon een betrouwbare manier om te betalen voor orders die niet via de webshop gedaan zijn, maar handmatig ingeboekt zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online
@jmachielsen voorboren en de goede schroeven gebruiken en die beugel zit muurvast.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• remco_k

remco_k

Qosmic schreef op zaterdag 30 januari 2021 @ 12:12:
En voor wat is 720p dan minder?

Ik kan mij ziggo box op 720p of 1080i laten uitsturen.
Stond op 1080i, heb em nu op 720p gezet en dat lijkt er wel beter uit te zien. Al is het minimaal.
Maar omdat 720p beter is voor sport en ik er bij andere uitzendingen geen verschil zie, laat ik hem op 720p staan.

Edit: op m'n cx65 4k tv lekker naar 720p beelden kijken 😂
Wat bedoeld wordt is dat als het signaal door Ziggo op 720p geleverd zou worden, dat dat er wellicht voor sport beter uitziet ondanks de aanzienlijk lagere resolutie.

Wat jij nu doet is het door Ziggo geleverde 1080i signaal omzetten naar 720p (dat is dus wat anders als het kanaal op 720p geleverd krijgen). En daarna moet je TV het weer upscalen naar zijn eigen beeldformaat. Vreemd dat dat er bij jouw beter uitziet. Maar misschien komt dat dan omdat de Ziggo box een betere de-interlacer heeft dan je TV.
Doorgaans is het veel beter om het aantal omzettingen naar andere formaten te beperken en al dat omrekenen door je TV te laten doen: Je Ziggo box zo instellen dat hij uitstuurt wat hij binnenkrijgt. 1080i/25 dus.
Dan kan de TV zo optimaal mogelijk van het beeld maken wat ie kan met z'n deinterlacer en AI en andere slimme trukendozen.

Alles kan stuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulliee
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
Ik heb een mailtje gestuurd naar Kamera Express: goed nieuws, ze kunnen de TV aanbieden voor €1245 ipv de huidge prijs van €1389. Het voorstel van de medewerker is om mijn NAW gegevens + mobiel nummer achter te laten, dan krijg ik een persoonlijke IDEAL link toegezonden. Heeft iemand hier ervaring mee? Het zal wel goedkomen, maar ergens voelt het toch een beetje shady...
Ja heb ik ook gehad. Geen probleem. Wat @Tech ook zegt, was bij mij een order buiten de webshop om.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
CyBeRSPiN schreef op zaterdag 30 januari 2021 @ 16:13:
@jmachielsen voorboren en de goede schroeven gebruiken en die beugel zit muurvast.
Exact. Juist met hout is het een makkie en met MDF helemaal. Geen pluggen nodig en vaster dan in steen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BigSmurf
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Vraag. Bij de C9, hoe zet je in de Netflix app uit dat een serie die op pauze staat automatisch weer op play gaat als de magic remote beweegt?

Zet je hem op pauze, je pakt wat drinken, ploft op de bank en bam, autoplay, omdat de remote op de bank ligt en reageert op het feit dat je gaat zitten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iekozz
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 16-09 21:18
Zit te twijfelen of ik mijn huidige lcd moet inruilen voor een oled. Zit mij vooral te ergeren aan de blooming als er ondertitels in beeld komen. Vooral bij hdr. Het valt wel minder op als je meer lichten aanzet.

Hebben jullie dat bij ondertitels? Omdat oleds uiteraard iedere pixel kan controllen. In de winkel (toen het nog mocht). viel het mij niet zoveel op, maar dat is totaal iets anders als thuis op de bank.

"Computers are like Old Testament gods: lots of rules and no mercy." --Joseph Campbell

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Qosmic
remco_k schreef op zaterdag 30 januari 2021 @ 16:17:
[...]

Wat bedoeld wordt is dat als het signaal door Ziggo op 720p geleverd zou worden, dat dat er wellicht voor sport beter uitziet ondanks de aanzienlijk lagere resolutie.

Wat jij nu doet is het door Ziggo geleverde 1080i signaal omzetten naar 720p (dat is dus wat anders als het kanaal op 720p geleverd krijgen). En daarna moet je TV het weer upscalen naar zijn eigen beeldformaat. Vreemd dat dat er bij jouw beter uitziet. Maar misschien komt dat dan omdat de Ziggo box een betere de-interlacer heeft dan je TV.
Doorgaans is het veel beter om het aantal omzettingen naar andere formaten te beperken en al dat omrekenen door je TV te laten doen: Je Ziggo box zo instellen dat hij uitstuurt wat hij binnenkrijgt. 1080i/25 dus.
Dan kan de TV zo optimaal mogelijk van het beeld maken wat ie kan met z'n deinterlacer en AI en andere slimme trukendozen.
OK, ik had em fixed op 1080i staan, nu fixed op 720p.
Maar kan ook voor automatisch kiezen. Dan pakt die denk ik het signaal zoals aangeboden.
Kan ik hem beter daarop zetten dus?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• remco_k

remco_k

@Qosmic Ja.
Iekozz schreef op zaterdag 30 januari 2021 @ 19:10:
Zit te twijfelen of ik mijn huidige lcd moet inruilen voor een oled. Zit mij vooral te ergeren aan de blooming als er ondertitels in beeld komen. Vooral bij hdr. Het valt wel minder op als je meer lichten aanzet.

Hebben jullie dat bij ondertitels? Omdat oleds uiteraard iedere pixel kan controllen. In de winkel (toen het nog mocht). viel het mij niet zoveel op, maar dat is totaal iets anders als thuis op de bank.
OLED heeft geen last van blooming. Dus nee, geen last van.

[ Voor 82% gewijzigd door remco_k op 30-01-2021 19:16 ]

Alles kan stuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zettie
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 25-09 18:32
BigSmurf schreef op zaterdag 30 januari 2021 @ 19:08:
Vraag. Bij de C9, hoe zet je in de Netflix app uit dat een serie die op pauze staat automatisch weer op play gaat als de magic remote beweegt?

Zet je hem op pauze, je pakt wat drinken, ploft op de bank en bam, autoplay, omdat de remote op de bank ligt en reageert op het feit dat je gaat zitten...
Helaas kan dat niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigSmurf
  • Niet online
Are you kidding me? Wat een - excuse my language - kutfeaturebug. :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmachielsen
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 18-09 23:00

jmachielsen

Red Alert

Cap schreef op zaterdag 30 januari 2021 @ 17:56:
[...]

Exact. Juist met hout is het een makkie en met MDF helemaal. Geen pluggen nodig en vaster dan in steen.
Thanks @Cap en @CyBeRSPiN voor de antwoorden.

Turtles & Coffee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SteffanS
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 12-05 14:38
Hoe staan jullie subtitels ingesteld voor de LG cx ? Bij mij staan deze nog op standaard wit bij Netflix, moeten deze worden aangepast voor eventuele burnin?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andries98
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 26-09 17:34
SteffanS schreef op zondag 31 januari 2021 @ 07:54:
Hoe staan jullie subtitels ingesteld voor de LG cx ? Bij mij staan deze nog op standaard wit bij Netflix, moeten deze worden aangepast voor eventuele burnin?
Voor sdr is wit prima, voor HDR raad ik transparant aan (zowel voor je ogen bij donkere scenes als voor burn in).
Helaas kan je geen onderscheid maken bij netflix dus transparant, dit kan je instellen door met een browser de website te bezoeken.
(Geen geel doen, dit is burn in gevoelig)

[ Voor 3% gewijzigd door andries98 op 31-01-2021 08:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Millert
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 12:38
Toevallig heeft Vincent Teoh er laatst een filmpje over geupload YouTube: Prevent OLED Burn-In with These Netflix Subtitle Settings!

EV Hyundai Ioniq Electric 28 kWh | PV Oost 2960Wp / West 2560Wp | Thuisbatterij 1Komma5 17,2 kWh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DON PAPA
  • Registratie: April 2009
  • Nu online

DON PAPA

Tweaker-fan

Voor de gewone content staat de ondertiteling bij mij op de standaard instelingen van Netflix en voor HDR / Dolby-Vision heb ik een andere gebruiker aangemaakt in Netflix met de instellingen:

Lettertype: "Blokkeren"
Kleur: "Wit/Semi-transparant"
Schaduw: "Uniform"

Edite: Maar na het zien van het filmpje hierboven van Vincent Teoh, ga ik dat ook eens uitproberen...

[ Voor 18% gewijzigd door DON PAPA op 31-01-2021 09:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remmuz
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09:54

Vreemd dat de c9 dat doet? Ik heb een C7 en CX en daar moet ik het scrollwiletje op de ab indrukken om weer verder te kijken. Kan me niet voorstellen dat de Netflix app juist op de C9 anders zou zijn??

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• crepsly
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 11:54

Geen idee, ik vind het een erg handige functie! Leg de AB op tafel als het langer op pauze moet.

2600WP | Zwolle | Zuid Oost 135° | Helling 12.5° | PV Output

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

remmuz schreef op zondag 31 januari 2021 @ 09:02:
[...]

Vreemd dat de c9 dat doet? Ik heb een C7 en CX en daar moet ik het scrollwiletje op de ab indrukken om weer verder te kijken. Kan me niet voorstellen dat de Netflix app juist op de C9 anders zou zijn??
Mijn GX gaat ook meteen verder zodra de afstandsbediening wakker wordt.

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psvpas
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 24-09 22:07
Hi allemaal,
Ik heb momenteel een C8. Super blij mee!
Deze week de update met Airplay gehad(05.30.10).

Probleem is nu echter dat mijn Magic Remote niet meer via Bluetooth gepaird blijft. Als ik de methode gebruik van de stekker uit het stop contact, dan doet de cursor en scrollwheel het voor die dag weer. Maar de dag er na geeft tv weer aan: Bluetooth service moet worden geïnitialiseerd. Iemand dit ook gehad en die een oplossing heeft?:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voog
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 11:22
Is dat iets specifieks van de C9? Op de GX nooit gemerkt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
voog schreef op zondag 31 januari 2021 @ 11:01:
[...]

Nee, ik heb het ook op mijn CX.
Dit is de enige app waar dit mee gebeurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruud2007
psvpas schreef op zondag 31 januari 2021 @ 10:47:
Hi allemaal,

Probleem is nu echter dat mijn Magic Remote niet meer via Bluetooth gepaird blijft. Als ik de methode gebruik van de stekker uit het stop contact, dan doet de cursor en scrollwheel het voor die dag weer. Maar de dag er na geeft tv weer aan: Bluetooth service moet worden geïnitialiseerd. Iemand dit ook gehad en die een oplossing heeft?:(
Quick Start uitschakelen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• andries98
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 26-09 17:34
voog schreef op zondag 31 januari 2021 @ 11:01:
[...]

Zit ook gewoon op GX ;) ligt eraan waar je hem op de bank neerlegt, hoe hard de bank is en hoe hard je neerploft. Ik leg hem tegenwoordig meestal op harde deel van de bank zodat hij niet beweegt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wren
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 12:30
psvpas schreef op zondag 31 januari 2021 @ 10:47:
Hi allemaal,

Sowieso zou ik meteen stoppen met de stekker er elke keer uittrekken als je je tv tenminste niet wil verkloten.
Heb je al geprobeerd de remote eens via de juiste weg te unpairen en dan opnieuw te pairen? Als je dat goed hebt gedaan en het werkt nog niet-->naar je winkel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SteffanS
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 12-05 14:38
Moet je echt zo hard opletten met subtitels? Heb de LG OLED55CX6LA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psvpas
Wren schreef op zondag 31 januari 2021 @ 11:25:
[...]

Sowieso zou ik meteen stoppen met de stekker er elke keer uittrekken als je je tv tenminste niet wil verkloten.
Heb je al geprobeerd de remote eens via de juiste weg te unpairen en dan opnieuw te pairen? Als je dat goed hebt gedaan en het werkt nog niet-->naar je winkel.
Bedankt voor je antwoord!
Ik zet eerst de TV helemaal uit. Daarna pas de stekker er uit.

Ik denk niet dat het om het pairen gaat, maar om de bluetooth module. Hij blijft gewoon netjes gepaird, maar het lijkt er op dat de bluetooth service niet kan starten aangezien die telkens moet herstarten? Ik heb voor nu Airplay uitgezet. Eens kijken of dat werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remmuz
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09:54
andries98 schreef op zondag 31 januari 2021 @ 11:17:
[...]

Zit ook gewoon op GX ;) ligt eraan waar je hem op de bank neerlegt, hoe hard de bank is en hoe hard je neerploft. Ik leg hem tegenwoordig meestal op harde deel van de bank zodat hij niet beweegt...
Moet toch ergens een instelling zijn toch?
Ik kan echt zwaaien en op de bank gooien wat ik wil,
Zonder op het scrollwieltje te drukken gebeurd er niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wren
psvpas schreef op zondag 31 januari 2021 @ 12:05:
[...]

Bedankt voor je antwoord!
Ik zet eerst de TV helemaal uit. Daarna pas de stekker er uit.

Ik denk niet dat het om het pairen gaat, maar om de bluetooth module. Hij blijft gewoon netjes gepaird, maar het lijkt er op dat de bluetooth service niet kan starten aangezien die telkens moet herstarten? Ik heb voor nu Airplay uitgezet. Eens kijken of dat werkt.
Maar doe je de tv uit en haal je daarna meteen de stekker eruit? Wellicht ten overvloede maar eerst 15 minuten wachten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terrie
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 09:22

Terrie

Titelspecialist Tweakers Partners
Ik was er eindelijk uit om mijn BX6 aan te schaffen, maar nu is die uitverkocht bij de MediaMarkt..

Twijfel nu dus tussen een Sony oled 55A8 of een LG CX. Plattetv wilde sony voor 1299 aanbieden en de lg voor 1245(met Hofma mee).

Daarnaast kon hij een hele leuke deal met een philips 805 oled maken, maar deze mist de hdmi 2.1.

Android heeft wel altijd licht mijn voorkeur. Iemand met een Sony 55A8 vs lg cx verhaal?

Polestar 2 | SMSR | 19" | Pilot | Magnesium

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terrie

Terrie

Ik was er eindelijk uit om mijn BX6 aan te schaffen, maar nu is die uitverkocht bij de MediaMarkt..

Twijfel nu dus tussen een Sony oled 55A8 of een LG CX. Plattetv wilde sony voor 1299 aanbieden en de lg voor 1245(met Hofma mee).

Android heeft wel altijd licht mijn voorkeur. Iemand met een Sony 55A8 vs lg cx verhaal?

Ik weet dat ik in het Lg topic zit😜

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psvpas
Wren schreef op zondag 31 januari 2021 @ 12:08:
[...]

Maar doe je de tv uit en haal je daarna meteen de stekker eruit? Wellicht ten overvloede maar eerst 15 minuten wachten...
Nee ik wacht inderdaad maar een minuut. Bedankt voor de tip om iets langer te wachten. Nu hopen dat het probleem überhaupt niet meer terug komt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• remco_k

remco_k

@Terrie
Ik heb de Sony 65A8 en ik had de LG 65C9 (niet de CX dus). En ik vind de A8 om verschillende redenen die al in dit topic staan aanzienlijk beter.

[ Voor 3% gewijzigd door remco_k op 31-01-2021 12:54 ]

Alles kan stuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigSmurf
  • Niet online
andries98 schreef op zondag 31 januari 2021 @ 11:17:
[...]

Op tafel leggen werkt op zich wel, maar soms stoot je er dan met een glas of iets tegenaan en gaat hij ineens verder spelen. Op de bank is sowieso geen doen, te zacht. Springt de kat op de bank, hop, play. Ik vind het echt heul irritant. Als ik hem van pauze af wil halen, dan druk ik wel op de play knop.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jankey11
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 26-09 08:53
Terrie schreef op zondag 31 januari 2021 @ 12:46:

Daarnaast kon hij een hele leuke deal met een philips 805 oled maken, maar deze mist de hdmi 2.1.

Mocht je toch nog voor de BX6 willen gaan dan is hij nu weer op voorraad bij de MediaMarkt zie ik.
Doe er je voordeel mee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terrie

Terrie

Jankey11 schreef op zondag 31 januari 2021 @ 14:24:
[...]

Mocht je toch nog voor de BX6 willen gaan dan is hij nu weer op voorraad bij de MediaMarkt zie ik.
Doe er je voordeel mee!
Ik zie het. Is het 300,- waar volgens jullie om te upgraden naar een sony 55a8?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Starbucks
Terrie schreef op zondag 31 januari 2021 @ 14:28:
[...]

Ik zie het. Is het 300,- waar volgens jullie om te upgraden naar een sony 55a8?
Ligt eraan wat je wensen zijn. Ik zou sowieso voor de LG gaan, maar daar kan een ander gerust anders over denken. Je kunt het alleen zelf uitzoeken en wat reviews bekijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pwh53
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 18-07 11:49
psvpas schreef op zondag 31 januari 2021 @ 12:53:
[...]

Nee ik wacht inderdaad maar een minuut. Bedankt voor de tip om iets langer te wachten. Nu hopen dat het probleem überhaupt niet meer terug komt.
heb je quickstart aan staan ? zo ja uitzetten,en de tv niet vd stroom af doen,kijk de handleiding maar eens na,is ook te zien door de monteur in het service-menu,als die ooit een langs zou moeten komen,je c8 heeft volgens mij op die manier nog nooit een normale pixel-refresh gehad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• davidhartmann
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 29-12-2023
Goedendag,

Ik twijfel erg tussen de BX55 en CX55. De doeleindes van de tv is voornamelijk gamen en films (streamen). Omdat er niet veel lichtinval in m’n kamer is en €260 fors is voor me als student, neig ik toch naar de BX55. Alleen ben ik bang dat het gaat knagen dat ik niet voor de betere optie heb gekozen.
Kunnen jullie me van advies voorzien? Is het verschil tussen beiden televisies duidelijk zichtbaar in een redelijk donkere kamer?
Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qosmic
Kort antwoord.. Search in dit topic. Onlangs nog gevraagd.

Koop een CX. Beter (ook voor je gevoel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terrie

Terrie

Jankey11 schreef op zondag 31 januari 2021 @ 14:24:
[...]

Doe er je voordeel mee!
Thanks voor het melden! Ik heb dankzij jou de BX6 aangeschaft!
Na een week twijfelen heeft een gedegen vergelijking op RTINGS.com mij de overstap doen maken. De Sony kwam niet beter uit de test voor de vlakken waarvoor ik hem gebruik. Met de komst van deze 4K tv is het volgende aan de beurt, mn versterker is nog een Full HD |:(

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wren
Misschien een idee voor een mod om deze tekst:
"Indien je vragen hebt over inbranden bij OLED televisies, gebruik dan eerst even de zoekfunctie. Dit onderwerp is namelijk al regelmatig uitgebreid besproken.
Zie ook D vd V in "[LG OLED] Ervaringen & Discussie"

Te veranderen naar iets als:
"Als je een vraag hebt, gebruik dan eerst even de zoekfunctie. Grote kans dat er al een antwoord op is"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Starbucks
davidhartmann schreef op zondag 31 januari 2021 @ 17:03:
Goedendag,

Ik twijfel erg tussen de BX55 en CX55. De doeleindes van de tv is voornamelijk gamen en films (streamen). Omdat er niet veel lichtinval in m’n kamer is en €260 fors is voor me als student, neig ik toch naar de BX55. Alleen ben ik bang dat het gaat knagen dat ik niet voor de betere optie heb gekozen.
Kunnen jullie me van advies voorzien? Is het verschil tussen beiden televisies duidelijk zichtbaar in een redelijk donkere kamer?
Alvast bedankt!
Ik koop altijd de B serie. Het verschil zie ik met het blote oog gewoon niet en dat is mij geen 250 euro of meer waard. Leuk dat de processor iets beter is en dat hij nog wat andere voordelen biedt. Maar zolang ik het niet zie, dan hou ik dat geld mooi op zak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• davidhartmann
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 29-12-2023
Qosmic schreef op zondag 31 januari 2021 @ 17:06:
Kort antwoord.. Search in dit topic. Onlangs nog gevraagd.

Koop een CX. Beter (ook voor je gevoel)
Ik heb dit hele topic doorgezocht, maar kwam niet tot een eenduidig antwoord. Zo las ik nergens of de hogere helderheid van belang is bij een donkere kamer. Bedankt voor je advies alsnog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kneh91
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 05-01 11:25
Heb een probleem met de magic remote van mijn C7. Deze week overgestapt naar KPN en live tv wordt nu doorgegeven via settopbox van KPN, de 4K Arris 5202. Kwaliteit van beeld is top.
(Overigens de KPN app werkt ook, maar werkt traag en vind beeldkwaliteit minder)

Echter krijg ik de remote niet gekoppeld aan de Arris waardoor zappen nog steeds met KPN afstandbediening moet. Heb de wizard van LG meermaals doorlopen maar geen succes. Begreep dat de Arris box met Bluetooth werkt, maar de magic remote ook dus daar zou t niet aan moeten liggen.

Heeft iemand hier de oplossing voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedNas74
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 09:28
Kneh91 schreef op zondag 31 januari 2021 @ 18:02:
Heb een probleem met de magic remote van mijn C7. Deze week overgestapt naar KPN en live tv wordt nu doorgegeven via settopbox van KPN, de 4K Arris 5202. Kwaliteit van beeld is top.
(Overigens de KPN app werkt ook, maar werkt traag en vind beeldkwaliteit minder)

Echter krijg ik de remote niet gekoppeld aan de Arris waardoor zappen nog steeds met KPN afstandbediening moet. Heb de wizard van LG meermaals doorlopen maar geen succes. Begreep dat de Arris box met Bluetooth werkt, maar de magic remote ook dus daar zou t niet aan moeten liggen.

Heeft iemand hier de oplossing voor?
Je kunt bij universele afstandsbediening voor Motorola kiezen. Bij mij werkt dat op de c8. Alleen kan ik er de Arris box er niet mee aan en uitzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimiw
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 11-05 18:24
All,

Heb nu sinds paar maanden een CX en de magic remote verliest nu al iconen/tekst op de buttons.

Mijn E6 magic remote ziet er als nieuw uit na 4 jaar gebruik en deze remote lijkt na paar maanden al versleten.

Is dit bij jullie ook? Of heb ik een slechte remote gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimiw
:$ had ik zelf eigenlijk ook kunnen vinden.

Thanks. Is dus "normaal" maar ga voor zekerheid toch even bellen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Nu online
@Jimiw ik vind het niet normaal. Benieuwd wat je te horen krijgt. Bij mij is de movies knop er het ergste aan toe maar de netflix knop begint ook te slijten al.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• imarcus
  • Laatst online: 11:12
Jimiw schreef op zondag 31 januari 2021 @ 19:26:
Heb nu sinds paar maanden een CX en de magic remote verliest nu al iconen/tekst op de buttons.
Foto?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimiw
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FrmfFS1nC2o_E1lc8MDyxB0iFPo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TWEr3sC3FYtjXSSesGk7CwTG.jpg?f=fotoalbum_large

Netlix button is weg. Linkse onderin weet niet eens welke knop dat was. Verder zie je op elke toets slijtage terwijl ze zelden/nooit gebruikt worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Nu online
O zo erg is het bij mij nog niet :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11:14

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Wellicht een wat simpele vraag, maar; werkt HDMI 2 met arc alleen als uitgang?

Of kan die zowel inkomend beeld als uitgaand geluid aan?

Krijg geen beeld namelijk als ik de kabel van HDMI 1 naar 2 omzet. :?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Nu online
@MikeyMan nee werkt (als enige) 2 kanten op. Beeld vanaf een receiver gaat immers ook via die ingang.
Misschien moet je de stroom er even afhalen zodat een nieuwe handshake geforceerd wordt?

[ Voor 30% gewijzigd door CyBeRSPiN op 31-01-2021 21:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

CyBeRSPiN schreef op zondag 31 januari 2021 @ 21:57:
@MikeyMan nee werkt (als enige) 2 kanten op. Beeld vanaf een receiver gaat immers ook via die ingang.
Misschien moet je de stroom er even afhalen zodat een nieuwe handshake geforceerd wordt?
Morgen maar even proberen.

Kom er alleen wel achter dat de tv geen geluid via tv + via arc ondersteunt. Dus dat houdt denk ik in dat ik altijd m'n receiver aan moet hebben. Of de audio uitvoer wijzigen.

Misschien dat ik bij optisch blijf ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Nu online
@MikeyMan als je een mooie speaker setup hebt, waarom dan nog naar de ingebouwde tv speakers luisteren? Ik kijk al sinds ik een 5.1 set heb enkel met ARC, ook al is het voor het journaal :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

CyBeRSPiN schreef op zondag 31 januari 2021 @ 22:32:
@MikeyMan als je een mooie speaker setup hebt, waarom dan nog naar de ingebouwde tv speakers luisteren? Ik kijk al sinds ik een 5.1 set heb enkel met ARC, ook al is het voor het journaal :)
Ik heb een hele aardige set staan. Maar 500+ watt verstoken voor het journaal gaat me wat ver ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Nu online
MikeyMan schreef op zondag 31 januari 2021 @ 22:41:
[...]

Ik heb een hele aardige set staan. Maar 500+ watt verstoken voor het journaal gaat me wat ver ;)
Zoveel is dat niet, heb je het al eens gemeten? Ik zit hier nu met 300W voor het hele huis met tv, versterker en lampen en allerhande apparatuur aan. Maximale vermogen is echt niet wat een versterker daadwerkelijk gebruikt, met 200W aan echt audiovermogen staat de politie aan je deur als je dat op dit tijdstip zou doen in een stad ;) laat staat 500W.
Ik heb net gemeten en met gewoon tv kijken trekt de versterker (max 650W volgens spec) iets van 70W in totaal met 5 speakers actief.
Maar snap je punt, het zal op jaarbasis een paar tientjes schelen als je de versterker niet altijd actief hebt.
Zo’n 45 euro als je gemiddeld elke dag 8u per dag de versterker aan hebt uitgaande van 22ct/kWh.

[ Voor 16% gewijzigd door CyBeRSPiN op 31-01-2021 23:09 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 27-09 22:12

Wildfire

Joy to the world!

Jimiw schreef op zondag 31 januari 2021 @ 20:43:
[...]

[Afbeelding]

Netlix button is weg. Linkse onderin weet niet eens welke knop dat was. Verder zie je op elke toets slijtage terwijl ze zelden/nooit gebruikt worden.
Links onderin is 'movies'. Vreemde is, die knop gebruik ik nooit maar bij mij is daarvan de letter 'm' bijna compleet verdwenen :P

Van de Netflix-knop begint de 'N' een beetje te vervagen nu.

De rest van de knoppen zien er nog prima uit.

Deze afstandsbediening is nu 14 maanden in gebruik.

[ Voor 3% gewijzigd door Wildfire op 31-01-2021 23:42 ]

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lazrambo
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 25-09 22:20
Ik heb een C8 en heb een vraag over de ingebouwde mediaplayer.

Heb een .mkv video gedownload waarin de subtitles zitten. Via een app op de telefoon heb ik een keuze uit 20 talen maar op de C8 speelt hij alleen de eerste spoor en dat is toevallig engels.
De optie om een ander spoor uit te kiezen is uitgegrijst, waarom is dit niet mogelijk?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• imarcus
  • Laatst online: 11:12
Jimiw schreef op zondag 31 januari 2021 @ 20:43:
Ziet er inderdaad wel dramatisch uit. Ik zie een wat "vettige" veeg onder. Eet je chips of zo als je de afstandsbediening gebruikt? Vet en kristallen zoals zout kunnen natuurlijk slijtend werken (is het nog veel te snel).

Hieronder die van ons na 1,5 maand gebruik.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_UYfZs-wZ1qar3NyMY3ldKJCVok=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/SrFros9LZScGiywgJKTmHgP5.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jimiw
imarcus schreef op maandag 1 februari 2021 @ 08:11:
[...]

Ziet er inderdaad wel dramatisch uit. Ik zie een wat "vettige" veeg onder. Eet je chips of zo als je de afstandsbediening gebruikt? Vet en kristallen zoals zout kunnen natuurlijk slijtend werken (is het nog veel te snel).

[Afbeelding]
Ik heb 2 kinderen dus wie weet wat er met die afstandsbediening gebeurt haha. Maar ik had ook al 2 kinderen toen de Magic remote van de E6 gebruikt werd en die is na 4 jaar nog als nieuw.

Vond dit sowieso direct al een heel basic afstandsbediening in vergelijking met wat je paar jaar terug kreeg.

Ga een ticket maken want vind (zelfs als het aan chips en kids zou liggen) ondermaats en je mag mijn inziens bij een tv van 3k+ meer verwachten.

Bedankt voor de reacties allemaal.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Get!em
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Jimiw schreef op maandag 1 februari 2021 @ 08:15:
[...]

zelfs als het aan chips en kids zou liggen
Ik zit eerder te denken aan vrouw met handcreme, of de desinfecterende alcoholcremes (corona...).

Cremes met oplosmiddelen of alcohol lossen ook lijmlaag en stickers op...

Hier een LG surroundset staan. Vrouw dacht paar jaar geleden, handig van die vochtige schoonmaakdoekjes om huis even snel schoon te maken. 2x een veeg over de voorkant van die surroundset, en de pianolak spiegelend zwart, werd dofgrijs. Permanente vegen nu dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• II This Game II
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 16-09 22:25
(Mede) Dankzij babybillen doekje op de plasma heb ik nu een CX. Die blauw paarse oliezweem heb ik er nooit goed afgepoetst gekregen, wel strepen en doffe plekken van de glassex en lijmresten van stickers...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
imarcus schreef op maandag 1 februari 2021 @ 08:11:
[...]

[Afbeelding]
Ter vergelijk de C9 AB na 1jr en 2md:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6n1dy8f_9LZz06wThtk-EJTX7S4=/x800/filters:gifsicle():strip_exif()/f/image/O0HxIdE1eRNvRzdza0eeMriH.gif?f=fotoalbum_large

Toegegeven, de lelijke reclamespamknoppen van Netflix, Prime en Movies (hoezo, LG?) worden vrijwel niet gebruikt, maar de rest van de knoppen is ook nog prima. Nou gebruik ik behalve aan/uit de remote niet dagelijks, dat is wel weer zo.

Ik zie trouwens dat ze voor de CX een lelijk typenr hebben toegevoegd onder het logo, dat zat er bij mij niet op. Maar de C9 AB is wel al lelijker dan die van de C8, etc. De AB wordt dus jaarlijks lelijker met meer reclameknoppen. :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Flix20
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 27-09 19:50
Had mooi geweest als je onder de movies knop zelf een dienst kon programmeren welke je gebruikt.
De Netflix en Prime knop vind ik persoonlijk een top toevoeging gezien die dagelijks gebruikt worden.

PSN: Flix20-NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yonix
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 11:40
Zijn er meer Tweakers die last hebben van het probleem dat het geluid automatisch terugspringt naar 'HDMI eARC' wanneer je de Bluetooth-uitgang selecteert?

Voorheen was het geen probleem om mijn Sony WH-1000XM3 via Bluetooth te koppelen aan de tv (C9), echter sinds firmware-update 5.0.0.10 forceert de tv automatisch de HDMI eARC-ingang en speelt het geluid vrolijk verder op mijn Sonos ARC. :(

Oh, en nog even over de afstandsbediening van LG OLED-televisies: ontzettend brakke kwaliteit. Voelt enorm goedkoop aan voor een televisie van ruim 1400 euro. Samsung doet dat dan toch beter met de One Remote van aluminium. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SED
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 25-09 14:28

SED

BigSmurf schreef op zaterdag 30 januari 2021 @ 22:19:
[...]
Are you kidding me? Wat een - excuse my language - kutfeaturebug. :F
Oplossing: NIET op de bank leggen maar tafeltje oid.

Copyright and left by SED...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SED
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 25-09 14:28

SED

Flix20 schreef op maandag 1 februari 2021 @ 12:56:
Had mooi geweest als je onder de movies knop zelf een dienst kon programmeren welke je gebruikt.
De Netflix en Prime knop vind ik persoonlijk een top toevoeging gezien die dagelijks gebruikt worden.
Je kunt een dienst toch gewoon onder een van de nummerkrnoppen zetten. Zo zit youtube bij mij onder de "1".
Snel en simple.

Copyright and left by SED...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BigSmurf
  • Niet online
SED schreef op maandag 1 februari 2021 @ 14:54:
[...]

Oplossing: NIET op de bank leggen maar tafeltje oid. Een aan/uit instelling hiervoor opnemen in het menu, zodat je zelf kan bepalen of je de functionaliteit wil gebruiken.
Fixed that for you. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris89
  • Laatst online: 27-09 15:38
Momenteel in het bezit van een Sonos ARC met een LG GX6LA 55.
Nu heb ik de ARC aangesloten op de EARC poort van de tv.

Dit werkt prima.

Alleen er is iets wat mij niet helemaal bevalt en ik vraag mij af of hier een oplossing voor is.
Er wordt niet meer een balk getoond bij het harder zetten van de tv. Ik weet dus niet hoe hard mijn tv staat en op welk volume (uit gedruk in cijfer).

Is er een manier om de balk weer aan te zetten met cijfer bij aan het aanpassen van volume?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
What's next? Een nieuwe dedicated knop op de afstandbediening voor elke streamingdienst die je wenst af te nemen?

Waarom dan geen Youtube knop? En wat dacht je van Disney, AppleTV, Pathé en Videoland knoppen? En eentje voor de Ziggo app? En dan de KPN en Canal Digitaal app ook niet vergeten. Dn natuurlijk NPO, NLZiet en Kijk. En zo kan je wel doorgaan.

En als over een paar jaar een nieuwe streamingdienst 'hot' is en Netflix 'uit', wat dan?

Nee bedankt. Op de TV AB graag knoppen om tv eigenschappen te bedienen, geen dedicated, niet herprogrammeerbare knoppen om een optioneel af te sluiten streamingdienst direct te kunnen starten (wat dus met een kleine omweg ook al kan op de manier zoals @SED aangeeft).

Dus als er al een knop voor een app op zou moeten zitten is het die van de ingebouwde mediaplayer app, imho. En niet die van een paar random willekeurige betaalde externe diensten.

De reden dat did knoppen erop zitten zal uiteraard uit andere overwegingen zijn dan om extra aardig te zijn voor klanten die die diensten afnamen, namelijk dat LG door bepaalde diensten betaald wordt om deze op hun afstandbediening te pushen. ;)

Leuk wellicht voor degene wiens schoen het (ook in de verder gelegen toekomst) past, maar goed design is het niet...

[ Voor 27% gewijzigd door Cap op 01-02-2021 15:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• absrnd
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 10:18
Chris89 schreef op maandag 1 februari 2021 @ 15:40:
Momenteel in het bezit van een Sonos ARC met een LG GX6LA 55.
Nu heb ik de ARC aangesloten op de EARC poort van de tv.

Dit werkt prima.

Alleen er is iets wat mij niet helemaal bevalt en ik vraag mij af of hier een oplossing voor is.
Er wordt niet meer een balk getoond bij het harder zetten van de tv. Ik weet dus niet hoe hard mijn tv staat en op welk volume (uit gedruk in cijfer).

Is er een manier om de balk weer aan te zetten met cijfer bij aan het aanpassen van volume?
Ik heb, met mijn Sony versterker, precies hetzelfde.
Maar nadat ik 2 weken heb zitten rommelen om überhaupt het volume met de LG Ab de versterker volume te kunnen regelen, vindt ik het wel goed zo, dan maar zonder nummer of balk :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• absrnd
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 10:18
Cap schreef op maandag 1 februari 2021 @ 15:42:
What's next? Een nieuwe dedicated knop op de afstandbediening voor elke streamingdienst die je wenst af te nemen?
Dit is gewoon voor extra geld in het laatje van LG :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris89
  • Laatst online: 27-09 15:38
absrnd schreef op maandag 1 februari 2021 @ 15:54:
[...]

Maar nadat ik 2 weken heb zitten rommelen om überhaupt het volume met de LG Ab de versterker volume te kunnen regelen, vindt ik het wel goed zo, dan maar zonder nummer of balk :)
Het fustreert gewoon, als ik mijn Sonos los trek dan heb ik wel een balk...
Dus dacht het kan vast. Maar het is nergens in de settings te vinden.

Iemand anders die het weet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
absrnd schreef op maandag 1 februari 2021 @ 15:54:
[...]

Als je met je afstandsbediening het volume van je versterker regelt dan zie je + en - en geen getallen.
Hoe moet de afstandsbediening weten welk getal er uit de versterker komt? Is dit 10? 5? 20?
De getallen horen bij de volume instellingen van het geluid uit de TV zelf.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
absrnd schreef op maandag 1 februari 2021 @ 15:55:
[...]

Dit is gewoon voor extra geld in het laatje van LG :)
Dedicated kloppen zijn onzinnig.
Niet nodig omdat je net zo goed de sneltoetsen kunt gebruiken.
Als LG toch plaats over heeft op de afstandsbediening dan graag lege programmeerbare knoppen toevoegen.
Wat moet ik met Amazon Prime enz.
Het blijft merkwaardig dat fabrikanten geen goed marktonderzoek doen bij de ontwikkeling van nieuwe apparatuur. De klanten kunnen echt wel goed aangeven waar de behoefte ligt.
LG gebruikt deze afstandsbediening al jaren dus leert weinig.
Jammer, want het zou zoveel beter kunnen zijn en dat vergt echt geen grote investeringen.
Zo ook met WebOS en functies.
Een TV die premium is en al heel goed is biedt al veel, maar door kleine verbeteringen kan het niveau nog beter worden.
Pagina: 1 ... 360 ... 568 Laatste

Let op:
Indien je vragen hebt over inbranden bij OLED televisies, gebruik dan eerst even de zoekfunctie. Dit onderwerp is namelijk al regelmatig uitgebreid besproken.
Zie ook D vd V in "[LG OLED] Ervaringen & Discussie" Datzelfde geldt voor vragen over stekkers.

🔍 Inbranden: [LG OLED] Ervaringen & Discussie
🔎 Stekkers: [LG OLED] Ervaringen & Discussie

Goede aanbieding gezien of nodig? Check OLED Televisies aanbiedingen- & kortingscodetopic
Vragen/opmerkingen over de LG Cashback Actie? Daarvoor kan je terecht in [LG OLED] cashback topic

Discussies over welke (HDMI)-kabels te gebruiken kan in Zilveren HIFI-kabels gesmeed door elfen bij maanlicht #6.