Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Arm1n
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 09-07 09:21

Arm1n

Zeven over half twee

Voor wie zich afvraagt of je bij een LG BX (55BX in mijn geval) de stroomkabel los kan maken bij de tv (bijvoorbeeld om door een kabelgoot te trekken), dit kan! Ik ben even bezig geweest en het is niet al te moeilijk.

Je kan met een schroefje het klepje losmaken waar de kabel ingaat en met wat kracht het klepje lostrekken:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DTV6ZZVSKx_myQbjHY5qBejhMdQ=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/OlA5C8MwY96ZNzCwU9La1GH3.jpg?f=user_large

Het witte stekkertje kan je redelijk makkelijk lostrekken en daarna met wat moeite losmaken van het klepje waar die aan vast zit:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VllHUfPxk1cw672Coj2md1qm2Ns=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/01OeGMtQWDXS6Gpro5e0fQQF.jpg?f=user_large

Uiteindelijk heb je een hele platte stekker van net iets meer dan 3,5cm breed. Een stuk schappelijker dan de 5cm van de stekker. Volgens mij kan je de draadjes zelf ook nog los maken van de witte stekker maar daar was ik niet aan begonnen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/W7fHGyJAvsodVCEH6kMJhLf9eyo=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/SKfCDB3HYh1Ua8VlrN2avE62.jpg?f=user_large

Alles ging ook net zo makkelijk weer terug in de tv en volgens mij is nergens de garantie geschonden, volgens mij ook niet te achterhalen dat het open is geweest. Volgens mij is alles ook gewoon heel gebleven.

Canon 6D | EF 17-40 f/4L | EF 70-200 f/4L | 50 f1.8 | Oude meuk

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SED
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 02-08 15:36

SED

Dalim schreef op zondag 24 januari 2021 @ 15:48:
[...]

Het hoge contrast van een OLED is van mindere waarde in een lichte ruimte omdat het donkergrijs van een QLED net zwart lijkt.
De enige manier waarop een qled het contrast kan verhogen is door de lichtsterkte van de helderen delen te verhogen.
OLED heeft dat niet nodig om een veel beter contrast te krijgen. Zwart is namelijk echt zwart en dat geeft de ultieme contrastratio zonder dat daarvoor hulpgrepen nodig zijn.
Dat een Qled veel meer licht geeft zal niemand ontkennen. De rust die je ervaart bij het kijken naar een OLED scherm heeft daarmee te maken.

Copyright and left by SED...

Acties:
  • +1 Henk 'm!
SED schreef op zondag 24 januari 2021 @ 16:17:
[...]

De enige manier waarop een qled het contrast kan verhogen is door de lichtsterkte van de helderen delen te verhogen.
OLED heeft dat niet nodig om een veel beter contrast te krijgen. Zwart is namelijk echt zwart en dat geeft de ultieme contrastratio zonder dat daarvoor hulpgrepen nodig zijn.
Dat een Qled veel meer licht geeft zal niemand ontkennen. De rust die je ervaart bij het kijken naar een OLED scherm heeft daarmee te maken.
Precies.
Een QLED trekt alles uit z’n verband alleen maar om “knallende” kleuren weer te geven.
Volkomen uit balans en onnatuurlijk.
Ze trekken er blijkbaar een soort publiek mee die dit mooi vindt.
Een OLED is en blijft een premium TV, iets dat Samsung ook weet en daarom nu ook maar OLED’s gaat produceren.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Flix20
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 02-08 20:36
HoppyF schreef op zondag 24 januari 2021 @ 11:20:
[...]

Het is inderdaad een zwarte spiegel als de TV uit staat.
Staat deze aan dan heb je daar niet of nauwelijks last van.
Soms moet je misschien wat zonwering of gordijnen gebruiken maar ook als het volop zomer is kun je gewoon overdag TV kijken zonder dat alles dicht moet.
De beeldkwaliteit is mede door de spiegel laag superieur.
Je kunt rustig een Samsung kopen met een matglas reflectie laag en hebt dan minder last van spiegelingen maar het beeld is daardoor wel verpest om maar niet te spreken over de beroerde kijkhoek.
Kijk de video reviews nog maar op YouTube over QLED en OLED naast elkaar.
Mijn bevindingen zijn anders.
Ook als de TV aanstaat overdag blijft de weerspiegeling (storend) aanwezig.
Je ziet overduidelijk het raam en met name donkere scenes zijn lastig te zien/volgen.
Ook nu, schemering, zet ik een aflevering Narco's aan en ik moet de lampen van de eettafel uitzetten.

Daarnaast kom ik, zoals gezegd, van een QLED af en die reflectielaat helpt in mijn situatie aanzienlijk.
Beroerde inkijk hoek heb ik nog nooit in negatieve zin ervaren. Dat is denk ik vooral een punt om aan te halen om het product af te kraken, maar wanneer zit je nou daadwerkelijk in dusdanige hoek dat je daar eventueel hinder van kan ondervinden.

Zoals hier te zien
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

[ Voor 24% gewijzigd door Flix20 op 24-01-2021 17:20 ]

PSN: Flix20-NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Flix20 schreef op zondag 24 januari 2021 @ 17:17:
[...]

Je ziet overduidelijk het raam en met name donkere scenes zijn lastig te zien/volgen.
Ook nu, schemering, zet ik een aflevering Narco's aan en ik moet de lampen van de eettafel uitzetten.

Daarnaast kom ik, zoals gezegd, van een QLED af en die reflectielaat helpt in mijn situatie aanzienlijk.
Beroerde inkijk hoek heb ik nog nooit in negatieve zin ervaren. Dat is denk ik vooral een punt om aan te halen om het product af te kraken, maar wanneer zit je nou daadwerkelijk in dusdanige hoek dat je daar eventueel hinder van kan ondervinden.
Er zit geen mens loodrecht op zijn TV te kijken.
Er is altijd wel sprake van een kijkhoek hoe klein dan ook.
Bij een OLED heb je daar dus geen last van bij een QLED wel.
Een anti reflectie laag beïnvloed het beeld in negatieve zin.
Iedere huiskamer is anders dus de positie van de ramen, lampen tov de TV ook.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Flix20
HoppyF schreef op zondag 24 januari 2021 @ 17:21:
[...]

Sorry hoor, maar dat de inkijk hoek van een QLED zo slecht is zoals jij beweert is onzin.
Je doet haast alsof er niet naar te kijken is zodra je ook maar iets in een hoek zit te kijken.

Daarnaast is je bewering dat zodra de tv aan staat geen weerspiegeling meer te zien ook fout, zoals ik hierboven aangetoond heb.

Begrijp me overigens niet verkeerd, het is een top tv waar ik met veel plezier maar kijk, maar wees er wel eerlijk over er zijn gewoon wat dingen om rekening mee te houden.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08:45
@Flix20 helemaal mee eens. In het donker is OLED onovertroffen, maar met licht(en) heb je snel last van reflectie:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aGK-LRn5Q22YsWTIEc-Mk2iN5U4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tLP2l6ECQyKUNQn9ni26tt8c.jpg?f=fotoalbum_large
Deze booglamp staat dus meestal uit of gedimd bij het kijken ;)

Acties:
  • +4 Henk 'm!
Uiteraard heb je er zodra er daglicht / een lamp in de weerspiegeling aanwezig is last van, hoe donkerder het beeld hoe meer. Aangezien echt zwart = uit bij OLED is er op die plek dan net zoveel zichtbare reflectie. Dus ja, kijken met een lamp of ramen in het zichtveld doet afbreuk aan het beeld, hoe lichter hoe meer. Zo is het gewoon. Wij hebben ook een schemerlampje aan het andere eind van de kamer staan (op c.a. 6.5m) en dat zie je. Uiteraard kan je bij feller daglicht ook prima de weerspiegeling van het zijraam zien. Gelukkig zorgt het sluiten van de raambekleding ervoor dat dit een stuk minder wordt. Bij normaal tv kijken heb ik besloten met er maar niet aan te storen, dus gewoon wat lichtinval, lampjes en dat soort ongein. Het voert mij te ver om steeds mij hele woonruimte aan te passen aan de tv. Er wordt ook geleefd. Een ander kan zijn prioriteiten uiteraard anders hebben liggen. :)

Kortom: OLED is niet ideaal voor niet-ideale kijkomstandigheden. QLED / LCD uiteraard ook niet. ;)
[...]

Nou... Hele volksstammen zitten bijv in hun eentje uren te gamen op de bank / stoel die ze secuur recht tegenover hun shiny (pun intended ;)) OLED hebben gezet. Met opzet want de 3D shooter ervaring moet perfect zijn en de omstandigheden om maximaal te presteren ook. Om maar een voorbeeld te noemen.

Ik zit trouwens ook recht voor mijn tv. Ja, echt recht. Meestal wel veel te ver, op meer dan 5 meter, maar dat is een andere kwestie. >:)

Nou kan je natuurlijk beweren dat "ze vast niet 100% perfect zitten" maar onder een hoek van 89 of zelfs 88 graden ipv 90, maar dat is in deze context (en volgens mij eigenlijk elk mogelijke context) volledig betekenisloos. Het zal voor de weergave van om het even welke tv geen mallemoer uitmaken of de kijkhoek 90 graden is of 88 graden, zowel niet wat betreft beeld als reflecties. :P

[ Voor 62% gewijzigd door Cap op 24-01-2021 18:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pwh53
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 18-07 11:49
[...]

ik zit op 3 meter, 55 inch, er recht voor,midden vh scherm op ooghoogte

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Cap schreef op zondag 24 januari 2021 @ 18:03:
Uiteraard heb je er zodra er daglicht / een lamp in de weerspiegeling aanwezig is last van, hoe donkerder het beeld hoe meer. Aangezien echt zwart = uit bij OLED is er op die plek dan net zoveel zichtbare reflectie. Dus ja, kijken met een lamp of ramen in het zichtveld doet afbreuk aan het beeld, hoe lichter hoe meer. Zo is het gewoon. Wij hebben ook een schemerlampje aan het andere eind van de kamer staan (op c.a. 6.5m) en dat zie je. Uiteraard kan je bij feller daglicht ook prima de weerspiegeling van het zijraam zien. Gelukkig zorgt het sluiten van de raambekleding ervoor dat dit een stuk minder wordt. Bij normaal tv kijken heb ik besloten met er maar niet aan te storen, dus gewoon wat lichtinval, lampjes en dat soort ongein. Het voert mij te ver om steeds mij hele woonruimte aan te passen aan de tv. Er wordt ook geleefd. Een ander kan zijn prioriteiten uiteraard anders hebben liggen. :)

Kortom: OLED is niet ideaal voor niet-ideale kijkomstandigheden. QLED / LCD uiteraard ook niet. ;)

[...]

Nou... Hele volksstammen zitten bijv in hun eentje uren te gamen op de bank / stoel die ze secuur recht tegenover hun shiny (pun intended ;)) OLED hebben gezet. Met opzet want de 3D shooter ervaring moet perfect zijn en de omstandigheden om maximaal te presteren ook. Om maar een voorbeeld te noemen.

Ik zit trouwens ook recht voor mijn tv. Ja, echt recht. Meestal wel veel te ver, op meer dan 5 meter, maar dat is een andere kwestie. >:)

Nou kan je natuurlijk beweren dat "ze vast niet 100% perfect zitten" maar onder een hoek van 89 of zelfs 88 graden ipv 90, maar dat is in deze context (en volgens mij eigenlijk elk mogelijke context) volledig betekenisloos. Het zal voor de weergave van om het even welke tv geen mallemoer uitmaken of de kijkhoek 90 graden is of 88 graden, zowel niet wat betreft beeld als reflecties. :P
Ik had het over TV kijken niet over gamen.
Het is bekend dat gamers recht voor hun TV zitten.
Het maakt inderdaad niet uit of je nu precies recht voor je TV zit of 2 graden er vanaf.
Is de kijkhoek echter groot dan is er wel degelijk verschil tussen een QLED en OLED.
Dat kun je in de diverse reviews ook lezen.
Maar goed het ging eigenlijk over reflectie. Ja, die is er, maar het hangt sterk van de omgeving in je huiskamer af of dit hinderlijk is of niet.
Ik heb hier ook een kleine schemerlamp naast mij staan.
Als ik goed kijk als de TV aanstaat zie ik helemaal rechts een lichte reflectie maar dit is nauwelijks te zien.
Aan de andere kant zit wat reflectie van een zijraam.
In de avond onzichtbaar, overdag soms zichtbaar als de zon erop schijnt.
De lamellen kunnen dan iets dicht, donker is het niet want er zitten haaks erop en er tegenover nog twee ramen. De lamellen daarvan kunnen openblijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andries98
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 28-07 21:58
Flix20 schreef op zondag 24 januari 2021 @ 17:17:
[...]

Zoals hier te zien

***members only***
Wat ik niet snap, die reflectie tijdens tv kijken heb je ook met mat scherm qled alleen dan iets vager.
Om exact te zijn bij de glimmende schermen blijft het allemaal mega scherp en hoef je alleen maar door de reflectie heen te kijken net als bij een ruit. Bij een qled verpest je de scherpte van het scherm.
Persoonlijk heb ik liever glimmend en scherp, maar ik kan ook makkelijk door (bekende) reflecties heen kijken. Ik ken ook genoeg mensen die juist liever mat hebben terwijl ik dan zelf gek wordt dat alles faal en vaag wordt met (zon)licht (zeker met laptop meekijken onder slechte kijkhoek, maar dat komt gelukkig nauwelijks voor bij tvs).

Het grootste voordeel van qled is in mijn ogen de hogere helderheid waardoor overdag kijken minder vermoeiend is, maar dan moet je ook (overdag) de mindere kleuren en contrast kunnen dulden wat ik niet kan ;p Ik deel liever mijn kamer anders in en verduister de kamer, scheelt bij mij een hoop gedoe met vermoeide ogen. Maar andere mensen krijgen juist vermoeide ogen in het donker...
Kortom, het blijft een persoonlijke voorkeur.

Edit toevoeging:
@HoppyF wat ik denk dat bedoeld wordt met dat hogere helderheid nuttig is in heldere ruimte is dat het minder vermoeiend is voor de meeste mensen (ondanks dat kleuren en contrast niet bepaald kloppen). Dit is gewoon bewezen bij laptops (echt elke goede reviewer kijkt hiernaar) en geld ook voor tvs (alhoewel meestal minder belangrijk omdat de meeste mensen geen directe zon hebben).

[ Voor 11% gewijzigd door andries98 op 24-01-2021 20:12 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
andries98 schreef op zondag 24 januari 2021 @ 19:58:
[...]

Wat ik niet snap, die reflectie tijdens tv kijken heb je ook met mat scherm qled alleen dan iets vager.
Om exact te zijn bij de glimmende schermen blijft het allemaal mega scherp en hoef je alleen maar door de reflectie heen te kijken net als bij een ruit. Bij een qled verpest je de scherpte van het scherm.
Persoonlijk heb ik liever glimmend en scherp, maar ik kan ook makkelijk door (bekende) reflecties heen kijken. Ik ken ook genoeg mensen die juist liever mat hebben terwijl ik dan zelf gek wordt dat alles faal en vaag wordt met (zon)licht (zeker met laptop meekijken onder slechte kijkhoek, maar dat komt gelukkig nauwelijks voor bij tvs).

Het grootste voordeel van qled is in mijn ogen de hogere helderheid waardoor overdag kijken minder vermoeiend is, maar dan moet je ook (overdag) de mindere kleuren en contrast kunnen dulden wat ik niet kan ;p Ik deel liever mijn kamer anders in en verduister de kamer, scheelt bij mij een hoop gedoe met vermoeide ogen. Maar andere mensen krijgen juist vermoeide ogen in het donker...
Kortom, het blijft een persoonlijke voorkeur.

Edit toevoeging:
@HoppyF wat ik denk dat bedoeld wordt met dat hogere helderheid nuttig is in heldere ruimte is dat het minder vermoeiend is voor de meeste mensen (ondanks dat kleuren en contrast niet bepaald kloppen). Dit is gewoon bewezen bij laptops (echt elke goede reviewer kijkt hiernaar) en geld ook voor tvs (alhoewel meestal minder belangrijk omdat de meeste mensen geen directe zon hebben).
Jaren geleden had je de keuze dus een mat of glanzend scherm bij laptops.
Ik heb hier een kleine laptop van ongeveer 2 jaar oud met een glanzend scherm die weliswaar reflectie geeft maar ook een haarscherp en helder scherm heeft.
Geen idee of er nu nog matte laptop schermen geproduceerd worden maar ik zou er geen een willen hebben.
Je scherm van je smartphone is toch ook glanzend?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefandejong10
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 27-01-2021
Iemand hier die misschien die weet wat het flikkeren van mijn beeld veroorzaakt. Mijn oled 65gx6la doet dit vanaf het begin. Afgelopen vrijdag gekregen en word er helemaal gek van. Hoopte eerst dat het iets met beeldinstelling was maar hij doet het continu. Zelfs in de menu’s knipperd het beeld. Soms is het een klein tijdje goed en dan begint het weer. Heb diverse instellingen, opnieuw opstarten, alle rand apparatuur uit al geprobeerd.

YouTube: 24 januari 2021

[ Voor 7% gewijzigd door Stefandejong10 op 24-01-2021 21:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
@Stefandejong10 klinkt als een defect dat opgelost moet door een monteur. Lukt het om er een filmpje van te maken?
Als je hem nog zo kort hebt kun je hem ook nog retourneren natuurlijk. Zou zeker even contact opnemen met de winkel.

[ Voor 33% gewijzigd door CyBeRSPiN op 24-01-2021 21:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefandejong10
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 27-01-2021

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
Absoluut een defect. Zou even met de winkel overleggen of omruilen niet handiger is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• andries98
HoppyF schreef op zondag 24 januari 2021 @ 21:08:
[...]

Jaren geleden had je de keuze dus een mat of glanzend scherm bij laptops.
Ik heb hier een kleine laptop van ongeveer 2 jaar oud met een glanzend scherm die weliswaar reflectie geeft maar ook een haarscherp en helder scherm heeft.
Geen idee of er nu nog matte laptop schermen geproduceerd worden maar ik zou er geen een willen hebben.
Je scherm van je smartphone is toch ook glanzend?
Dan zijn we het daarover eens :)
Mijn stukje richting jou ging over onderstaande quote. Het klopt dat de extra helderheid van de qled de beeldkwaliteit niet verbeterd maar voor veel mensen is het door de extra helderheid wel minder vermoeiend tv kijken bij veel omgevingslicht (denk ik en heb ik zelf ervaren bij telefoon en laptop).

Edit: sommige mensen zouden ook nog steeds liever (licht) mat telefoon scherm willen, zijn zelfs matte screenprotectors. Laptops met mat scherm zijn er zeker nog hoor! Laatst nog voor me zus moeten zoeken aangezien ze glanzend/(scherpe)reflecties absoluut niet wou.
HoppyF schreef op zondag 24 januari 2021 @ 15:41:
[...]

Je kunt met een hogere helderheid niets compenseren!
De beeldkwaliteit gaat alleen maar verder achteruit.
Nogmaals, absolute zwartwaarden (dus niets iets wat een beetje grijs is) geeft een veel betere kijkervaring.
Zelfs blinde testen hebben dit laten zien.
Het een hardnekkig misverstand dat een QLED een beter beeld geeft in een lichte kamer.

[ Voor 9% gewijzigd door andries98 op 24-01-2021 23:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andries98
Dubbele post

[ Voor 97% gewijzigd door andries98 op 24-01-2021 23:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mustiej
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 26-05 19:34
Sinds ik m’n lg cx 55 had geupdate eergisterenmoet ik als een gek voor 3 seconden zwaaien om de cursor te krijgen..

Kan ik dit niet gevoeliger maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Millert
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09:08
Alternatief kan je één keer klikken op het scrollwieltje, dan verschijnt de cursor ook.

EV Hyundai Ioniq Electric 28 kWh | PV Oost 2960Wp / West 2560Wp | Thuisbatterij 1Komma5 17,2 kWh

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• rutgergron
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 01-08 09:53
Ik vind juist het gladde scherm een erg luxueuze uitstraling hebben. Een mat scherm daarentegen vind ik er minder mooi "goedkoop" uitzien. Daarmee bedoel ik dus ook als het scherm uitstaat. Reflecties stoor ik mij totaal niet aan. Ook overdag films kijken met donkere scènes is geen enkel probleem. Het is er wel maar focus er mij dan ook niet op.

Als echt de zon naar binnen schijnt dan doe ik de rolgordijn naar beneden, maar dat deed ik met mijn 10 jaar oude LED tv ook al.

Je levert kwa beeldkwaliteit enorm in met een mat scherm. Wel iets om rekening mee te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jkommeren
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 31-07 19:42
Millert schreef op maandag 25 januari 2021 @ 08:22:
Alternatief kan je één keer klikken op het scrollwieltje, dan verschijnt de cursor ook.
Of scrollen! Lijkt soms iets minder moeite 😅

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jkommeren
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 31-07 19:42
izzet3838 schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 21:26:
[...]

Wow, dat ding ziet er gaaf uit, de ab zoals ik hem perfect in mijn gedachten had gewenst, heb er wel geen 100€ voor over aangezien het niet direct iets toevoegd aan de tv, moest de magic remote ooit stuk gaan, zou ik evtvwel direct deze kunnen nemen.
Afstandsbediening paar dagen in gebruik nu.

+ Voelt premium. Ook fancy batterij houder
+ Fijne knop indeling
+ Super scrollwiel
+ Plug n play. Batterijen erin en werd meteen herkend.
+ Rewind/forward knop niet ingedrukt als hij in de zijkant van de bank is geschoven
+ "Richten" voelt accurater/soepeler
+ Ligt beter in de hand

- geen pauze/play knop (ik gebruikte ze niet)
- geen backlight
- 100 ekkies.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Lekkerboeie86
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 08:48
Vannacht is automatisch 05.30.10 op mijn C8 geinstalleerd. Deze tv inmiddels weer een aantal jaar in huis mede dankzij dit forum. Nogsteeds prachtig beeld met Netflix en PS5. Erg tevreden over mijn aankoop, zie vooralsnog weinig redenen om nieuwe LG te kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malfoi
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 28-07 10:21
Yavi06 schreef op zaterdag 16 januari 2021 @ 10:13:
Zijn er mensen die via Gamingoase.de een tv hebben gekocht met verzending naar Nederland. Enige ervaring hiermee? Sta voor een een dilemma...
Wat wil je weten? Heb de mijne bij Gamingoase besteld in 2019. Woon weliswaar in Duitsland, maar levering ging rap, alles prima, geen problemen.
Lekkerboeie86 schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 11:12:
Vannacht is automatisch 05.30.10 op mijn C8 geinstalleerd. Deze tv inmiddels weer een aantal jaar in huis mede dankzij dit forum. Nogsteeds prachtig beeld met Netflix en PS5. Erg tevreden over mijn aankoop, zie vooralsnog weinig redenen om nieuwe LG te kopen.
Merk je verschil met deze update? Kreeg gisteren de melding maar nog niet geüpdate.

[ Voor 30% gewijzigd door Malfoi op 27-01-2021 13:48 ]

www.flickr.com/malvlex

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buiten Westen
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 29-08-2023
ik weet niet of er een topic is waarbij het aan bod is gekomen, maar ik ben benieuwd wat eigenlijk de betere koop is. de 55 inch CX of de BX

ik zie namelijk dat der BX bij de mediamarkt nu onderr de 1000 euro is gedoken (988) terwijl de CX zo rond de 1300 euro of meer ligt (en 2e hands 1000).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rembock
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 04:36
Is al meerdere malen in dit topic aan bod gekomen, komt simpel gezegd op het volgende neer:
  • De CX heeft een hogere helderheid dan de BX
  • De CX heeft een iets betere SoC waardoor upscaling van bijvoorbeeld 1080p content er net wat beter uit ziet in 4K
Heb zelf de BX, naar mijn mening meer dan voldoende :)

[ Voor 16% gewijzigd door Rembock op 27-01-2021 18:55 . Reden: Youtube video toegevoegd ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lekkerboeie86
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 08:48
Malfoi schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 13:44:
[...]

Wat wil je weten? Heb de mijne bij Gamingoase besteld in 2019. Woon weliswaar in Duitsland, maar levering ging rap, alles prima, geen problemen.

[...]

Merk je verschil met deze update? Kreeg gisteren de melding maar nog niet geüpdate.
Tja ik merk er weinig van. Zijn vast wat functies toegevoegd. Zal er is in moeten duiken wat er precies veranderd is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rembock
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 04:36
@Malfoi / @Lekkerboeie86 was nieuwsgierig, dus heb ff voor jullie gekeken:
[05.30.10]
1. Improved disconnection in certain apps after software update
Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buiten Westen
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 29-08-2023
Rembock schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 18:54:
Is al meerdere malen in dit topic aan bod gekomen, komt simpel gezegd op het volgende neer:
  • De CX heeft een hogere helderheid dan de BX
  • De CX heeft een iets betere SoC waardoor upscaling van bijvoorbeeld 1080p content er net wat beter uit ziet in 4K
Heb zelf de BX, naar mijn mening meer dan voldoende :)
[YouTube: LG CX vs LG BX Battle of the LG OLEDs | Head 2 Head Comparison & Review]
veel dank voor je reactie. 988 euro nieuw bij de mediamarkt is erg aanlokkelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koning-Admiraal
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 02-08-2021

Koning-Admiraal

De commandant!

Ik sta op het punt om de LG GX te kopen tot ik er achter kwam dat het ook een ronde, niet afneembare stekker heeft. Wat was LG denkende. Mensen met een kabelgoot op de muur geplakt zullen daar geen probleem mee hebben, maar als je kabelgoot in de muur zit kun je dit toestel dus niet plat tegen de muur installeren, tenzij je de stekker door midden knipt. Echt hoe verzin je dit..

[ Voor 6% gewijzigd door Koning-Admiraal op 27-01-2021 22:37 ]

Set your goals high, and don't stop till you get there.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10:10

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Koning-Admiraal schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 22:35:
Ik sta op het punt om de LG GX te kopen tot ik er achter kwam dat het ook een ronde, niet afneembare stekker heeft. Wat was LG denkende. Mensen met een kabelgoot op de muur geplakt zullen daar geen probleem mee hebben, maar als je kabelgoot in de muur zit kun je dit toestel dus niet plat tegen de muur installeren, tenzij je de stekker door midden knipt. Echt hoe verzin je dit..
Gewoon eraf knippen.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Koning-Admiraal schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 22:35:
Ongeveer het halve topic ging over precies dit “probleem”, misschien even teruglezen?

Mijn GX hangt trouwens perfect plat tegen de wand met de kabels door de muur. Ik heb het stroomkabel niet doorgeknipt, m’n HDMI kabels ook niet btw. dat zal met een 16mm buisje ook wel lastig worden.

[ Voor 3% gewijzigd door fsfikke op 27-01-2021 22:49 ]

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koning-Admiraal

Koning-Admiraal

De commandant!

fsfikke schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 22:48:
[...]

Ongeveer het halve topic ging over precies dit “probleem”, misschien even teruglezen?

Mijn GX hangt trouwens perfect plat tegen de wand met de kabels door de muur. Ik heb het stroomkabel niet doorgeknipt, m’n HDMI kabels ook niet btw.
Leuk voor jou dat jij wel een mogelijkheid hebt gevonden om de kabel door de muur te krijgen. Echter bij een gemiddelde kabelgoot is dit niet mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Koning-Admiraal schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 22:49:
[...]

Leuk voor jou dat jij wel een mogelijkheid hebt gevonden om de kabel door de muur te krijgen. Echter bij een gemiddelde kabelgoot is dit niet mogelijk.
Wat noem je een gemiddelde kabelgoot? Een 16mm ingegipst buisje? Hoe krijg je daar 4 HDMI kabels + optical doorheen?

Maar zoals ik zei zijn er een hoop andere opties langsgekomen.

[ Voor 7% gewijzigd door fsfikke op 27-01-2021 22:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koning-Admiraal

Koning-Admiraal

De commandant!

fsfikke schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 22:51:
[...]

Wat noem je een gemiddelde kabelgoot? Een 16mm ingegipst buisje? Hoe krijg je daar 4 HDMI kabels + optical doorheen?
Er is geen kabelgoot die de diameter van de LG stekker er doorheen krijgt. Geen één.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Koning-Admiraal schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 22:52:
[...]

Er is geen kabelgoot die de diameter van de LG stekker er doorheen krijgt. Geen één.
Minimaal één kan ik melden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koning-Admiraal

Koning-Admiraal

De commandant!

fsfikke schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 22:52:
[...]

Link je kabelgoot eens. Niet dat het nu nog zin heeft. Maar ben benieuwd waar jij zo'n model hebt kunnen vinden.

[ Voor 12% gewijzigd door Koning-Admiraal op 27-01-2021 22:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Koning-Admiraal schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 22:53:
[...]

Link je kabelgoot eens. Niet dat het nu nog zin heeft. Maar ben benieuwd waar jij zo'n model hebt kunnen vinden.
Geen idee, heeft de aannemer gedaan. M’n arm past er quasi doorheen.

Maar in het topic staan een aantal mogelijkheden besproken.

[ Voor 4% gewijzigd door fsfikke op 27-01-2021 22:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koning-Admiraal

Koning-Admiraal

De commandant!

fsfikke schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 22:55:
[...]

Geen idee, heeft de aannemer gedaan.

Maar in het topic staan een aantal mogelijkheden besproken.
De enige optie die er voor de GX is is het knippen van je kabel als je het niet door de muur heen kunt krijgen. Ga ik niet doen, geen één rechter zal je in het gelijk stellen wanneer je producten zelf aanpast en dan gebruik wilt maken van je "conformiteit".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• talkatoo
  • Registratie: Januari 2010
  • Nu online
Ik heb een GX die zo plat als het kan tegen de muur zit met de stekker door de muur (dus in de muur), zonder knippen van stekkers etc. Ik denk dat de fout niet bij LG ligt maar bij een te krappe kabelgoot? Daar moeten toch minimaal 5 hdmi kabels, usb kabels, evt soundbar stekker + tv stekker doorheen? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Koning-Admiraal schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 22:58:
[...]

De enige optie die er voor de GX is is het knippen van je kabel als je het niet door de muur heen kunt krijgen. Ga ik niet doen, geen één rechter zal je in het gelijk stellen wanneer je producten zelf aanpast en dan gebruik wilt maken van je "conformiteit".
Dan met een dozenboor een groot gat achter de tv boren waar je zo eentje in legt? Zie je daarna toch niet meer.

Afbeeldingslocatie: https://static.gamma.nl/dam/13488/123

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDL15
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 01-08 11:21
Koning-Admiraal schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 22:58:
[...]

Ik snap het wel een beetje. Heb zelf een risico genomen door mijn C9 na de kabel achter de muur door een kabelgoot te hebben gelegd, weer dicht te stucen (zelf gedaan als leek). HDMI kabels krijg ik wel gewisseld (daar is de goot breed zat voor) alleen de stekker van de C9 geeft problemen als ik een keer wat met het paneel heb...

Het probleem was dat mijn muur een enkelsteens bakstenen muur was die aan weerszijde gestuct was. Daar kreeg ik geen 50mm kabelgoot uitgebroken (en vraag me af of die stekker er dan doorheen zou kunnen), zou ik zo achter in mijn halletje uitkomen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flix20
talkatoo schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 23:04:
Ik heb een GX die zo plat als het kan tegen de muur zit met de stekker door de muur (dus in de muur), zonder knippen van stekkers etc. Ik denk dat de fout niet bij LG ligt maar bij een te krappe kabelgoot? Daar moeten toch minimaal 5 hdmi kabels, usb kabels, evt soundbar stekker + tv stekker doorheen? :)
Mwa, dat de ‘fout’ niet bij LG ligt... ze hebben natuurlijk wel een merkwaardige ontwerp keuze gemaakt.
Geloof dat het al jaren zeer gebruikelijk bij tv’s is dat er een afkoppelbare C7 stekker gebruikt wordt.
Maakt het allemaal wel een stuk makkelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

fsfikke schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 22:52:
[...]

Bij mij pastte hij er ook doorheen, maar had geen zin om te kutten dus heb gewoon de stekker eraf geknipt ;)

Ze hebben die "mediakoker" direct vanuit de bouw in de muur gemaakt.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• talkatoo
  • Nu online
Ik heb het tijdens de verbouwing zo gemaakt met een 50mm PVC buis (boven en onderaan zit een bocht). Na het stucen heb ik dat met een drempel gelijk aan het stucwerk 'afgesneden'.

Bij mij passen 2 stekkers (ook de hoek stekker van de LG 65GX), hdmi kabels en usb kabels er goed door. Wel met de stekkers beginnen :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9pAw9w5pnbU5dJEBNgOtsWJanp4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nZ3U3IyBGZHxNzpttJ9cguwH.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• voog
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 02-08 22:43
Koning-Admiraal schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 22:53:
[...]

https://www.hornbach.nl/s...-mtr/8610771/artikel.html

Ik heb zoiets (volgens mij alleen iets minder dan 111mm). Als je een beetje los gaat zit je met 4x HDMI, optical, Ethernet, coax en de stekker die er doorheen moet tegenwoordig. Niet heel gek dus. Ben wel met je eens dat het niet handig is dat hij vast zit aan de tv.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
Flix20 schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 07:57:
[...]

Mwa, dat de ‘fout’ niet bij LG ligt... ze hebben natuurlijk wel een merkwaardige ontwerp keuze gemaakt.
Geloof dat het al jaren zeer gebruikelijk bij tv’s is dat er een afkoppelbare C7 stekker gebruikt wordt.
Maakt het allemaal wel een stuk makkelijk.
Ja onbegrijpelijk, maar anderzijds heeft de overgrote meerderheid waarschijnlijk geen beton/stenen muren, maar eerder gips/karton/spaanplaat/leem, dan is je hele wand een grote kabelgoot :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flix20
voog schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 09:58:
[...]

https://www.hornbach.nl/s...-mtr/8610771/artikel.html

Ik heb zoiets (volgens mij alleen iets minder dan 111mm). Als je een beetje los gaat zit je met 4x HDMI, optical, Ethernet, coax en de stekker die er doorheen moet tegenwoordig. Niet heel gek dus. Ben wel met je eens dat het niet handig is dat hij vast zit aan de tv.
Ik stuurde die zojuist even voor de grap naar m'n elektricien die ook de WCD's geplaatst heeft in m'n muur.
"voor nog geen €5000 dat ik zo'n gat bij jou in de muur ga maken" was de reactie :+
Het beton in de muur was nogal van het type hard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malfoi
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 28-07 10:21
Rembock schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 19:08:
@Malfoi / @Lekkerboeie86 was nieuwsgierig, dus heb ff voor jullie gekeken:

[...]

Bron
Dankje! Had er even naar gezocht deze week, maar niet gevonden.

www.flickr.com/malvlex

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• talkatoo
  • Nu online
Flix20 schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 10:18:
[...]

Ik stuurde die zojuist even voor de grap naar m'n elektricien die ook de WCD's geplaatst heeft in m'n muur.
"voor nog geen €5000 dat ik zo'n gat bij jou in de muur ga maken" was de reactie :+
Voor 5000 euro heb ik die sleuf zo voor je gemaakt. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Crusader1978 schreef op zaterdag 23 januari 2021 @ 22:32:
[...]

Ik had nog willen reageren maar was het vergeten, ik zit nu bij de tv dus meteen gekeken.
[Afbeelding]

Je kan het alleen aanzetten voor alle ingangen (SIMPLILINK) en daarnaast aanzetten of de tv uit gaat wanneer een CEC apparaat uitgaat of andersom (Auto inschakelsync)
Een beetje laat (ik had ook het antwoord gemist :+ ) maar thanks :)
Dat wordt dus een leuke queste...die inschakelsync is het issue niet denk ik (dat mag standaard echt uit en uit blijven :P ) maar ben serieus benieuwd hoe mijn Denon AVR2311 er op gaat reageren. En die upgraden doe ik liever niet, want dan is het einde zoek :X

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadButcher
  • Registratie: Juli 2004
Net weer firmware-update gehad van mijn OLED55C8: 5.30.10

[ Voor 8% gewijzigd door MadButcher op 28-01-2021 15:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader1978
  • Laatst online: 31-07 09:37
The Eagle schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 12:15:
[...]

Een beetje laat (ik had ook het antwoord gemist :+ ) maar thanks :)
Dat wordt dus een leuke queste...die inschakelsync is het issue niet denk ik (dat mag standaard echt uit en uit blijven :P ) maar ben serieus benieuwd hoe mijn Denon AVR2311 er op gaat reageren. En die upgraden doe ik liever niet, want dan is het einde zoek :X
Ik heb een Denon AVR2113 en heb geen problemen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LosGieros
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
De garantieclaimvan de 55b6v is nu afgehandeld, met bijbetaling krijg ik een LG OLED65CX6LA.
Onderdeel bestellen duurde veel langer dan ze zeiden, wilde niet meer wachten.

Vraag mij nou af heb ik het recht om de oude tv te houden...kopen zij hem nou terug of vergoeden ze het mankement?

Op de nieuwe faktuur staat niks over terugname, aan de tel vroeg men wel om de oude in de doos mee te geven. :?

Rapapa...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wren
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 09:52
LosGieros schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 17:58:
De garantieclaimvan de 55b6v is nu afgehandeld, met bijbetaling krijg ik een LG OLED65CX6LA.
Onderdeel bestellen duurde veel langer dan ze zeiden, wilde niet meer wachten.

Vraag mij nou af heb ik het recht om de oude tv te houden...kopen zij hem nou terug of vergoeden ze het mankement?

Op de nieuwe faktuur staat niks over terugname, aan de tel vroeg men wel om de oude in de doos mee te geven. :?
Je krijgt voor je b6 een restwaarde waar je dan( met bijbetaling) een nieuwe tv voor krijgt. Je oude tv nemen zij dan wel in.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TranceDJ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15-07 20:45
Ik kan mij helemaal vinden in de bovengenoemde reacties over de GX. Echt zeer slecht van LG dat het stroomsnoer niet afneembaar is. Dus men ontwerpt een TV die naadloos tegen een muur kan worden bevestigd, waarbij men weet dat het stroomsnoer in de meeste gevallen door een sleuf in de muur loopt. Het ontwerp van de GX is innovatie ten top. Maar niemand bij zo'n groot bedrijf die eraan denkt om een afneembaar stroomsnoer (of minstens een kleinere stekker) te hanteren in het ontwerp omdat het stroomsnoer anders niet door de gemiddelde sleuf past. Ongelooflijk toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefjee
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 02-08 21:03
Flix20 schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 10:18:
[...]

Ook een poging gedaan in prefab beton, maar was te hard...

Iemand tips voor een mooi kabelgootje op de muur?🙂

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
@Zoefjee of via werkspot vragen, er zijn genoeg bedrijven / zzpers gespecialiseerd in betonboringen / slijpen. Dit is een klusje van niks. Maar met voorrijkosten zal het alsnog niet heel goedkoop worden.
Kwam dit bijvoorbeeld tegen via DuckDuckGo: https://www.sloop-gigant.nl/sleuven-frezen/

[ Voor 17% gewijzigd door CyBeRSPiN op 28-01-2021 19:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
het schijnt dat LG een groot voordeel heeft gesloopt bij de CX. De mogelijkheid om dual-layer mp4 dolby vision files af te spelen. Bij de C9 nog steeds aanwezig. lijkt wel dat de CX met de dag meer afzet tegen de C9.

[ Voor 20% gewijzigd door Farabi op 28-01-2021 19:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
Farabi schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 19:44:
het schijnt dat LG een groot voordeel heeft gesloopt bij de CX. De mogelijkheid om dual-layer mp4 dolby vision files af te spelen. Bij de C9 nog steeds aanwezig. lijkt wel dat de CX met de dag gaat afzetten tegen de C9.
Wat is dat precies, enkel voor illegale content?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
CyBeRSPiN schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 19:45:
[...]

Wat is dat precies, enkel voor illegale content?
enige mogelijkheid om dolby vision content af te spelen op je tv via usb (dual-layer zoals het hoort)

als je dit nu wilt doen moet je €350 voor een mediaplayer neerleggen bij de CX. ik weet bijna zeker dat niemand deze functie gebruikt hier, maar toch...

ik gebruik deze functie nog met plezier op mijn C9. De CX is echt een zwarte bladzijde in mijn ogen. de functies lijken met de dag weg te smelten. De overige schandalen die boven water zijn gekomen nog ter zijde...

[ Voor 47% gewijzigd door Farabi op 28-01-2021 20:01 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wren
Farabi schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 19:47:
[...]

De overige schandalen die boven water zijn gekomen nog ter zijde...
_O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefjee
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 02-08 21:03
CyBeRSPiN schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 19:41:
@Zoefjee of via werkspot vragen, er zijn genoeg bedrijven / zzpers gespecialiseerd in betonboringen / slijpen. Dit is een klusje van niks. Maar met voorrijkosten zal het alsnog niet heel goedkoop worden.
Kwam dit bijvoorbeeld tegen via DuckDuckGo: https://www.sloop-gigant.nl/sleuven-frezen/
Thanks, maar bedoel juist een stripje op de muur. Muur zelf is al gestuct en ga ik niet meer in breken😬

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dalim
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 04-07 14:50
Farabi schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 19:47:
[...]

enige mogelijkheid om dolby vision content af te spelen op je tv via usb (dual-layer zoals het hoort)

als je dit nu wilt doen moet je €350 voor een mediaplayer neerleggen bij de CX. ik weet bijna zeker dat niemand deze functie gebruikt hier, maar toch...

ik gebruik deze functie nog met plezier op mijn C9. De CX is echt een zwarte bladzijde in mijn ogen. de functies lijken met de dag weg te smelten. De overige schandalen die boven water zijn gekomen nog ter zijde...
Wel erg dramatisch allemaal. Ook heb ik geen idee over welke ''schandalen'' je het hebt? 40 gbps hdmi 2.1 ipv 48, wat een niks voorstelt omdat je toch geen 12 bit scherm hebt? Of heb je het over het gebrek aan DTS ondersteuning? Redelijk teleurstellend weliswaar, maar een schandaal? Nah. Lagere helderheid hetzelfde verhaal, jammer, maar geen ramp.

Daarnaast speelt een Nvidia Shield zo'n beetje alles onder de zon af en kost je minder dan 200 euro. Nog steeds veel geld natuurlijk, maar je kan er ook veel meer mee dan alleen Dolby Vision content afspelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Koning-Admiraal

Koning-Admiraal

De commandant!

TranceDJ schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 19:25:
Ik kan mij helemaal vinden in de bovengenoemde reacties over de GX. Echt zeer slecht van LG dat het stroomsnoer niet afneembaar is. Dus men ontwerpt een TV die naadloos tegen een muur kan worden bevestigd, waarbij men weet dat het stroomsnoer in de meeste gevallen door een sleuf in de muur loopt. Het ontwerp van de GX is innovatie ten top. Maar niemand bij zo'n groot bedrijf die eraan denkt om een afneembaar stroomsnoer (of minstens een kleinere stekker) te hanteren in het ontwerp omdat het stroomsnoer anders niet door de gemiddelde sleuf past. Ongelooflijk toch?
Absoluut, het slaat gewoon nergens op. Wie verzint dat toch. Maak het op zijn minst afneembaar zodat er tenminste flexibiliteit ermee mogelijk is. Of pas er een normaal stekker op wat door de meeste gleuven kan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
Ik moet het eerste geval nog tegenkomen waar de garantie vervallen is door een eigen stekker, dus tot die tijd niet zo druk maken en lekker genieten :) het snoer knipt supermakkelijk met een keukenschaar door en was ook fijn te monteren in een nieuwe stekker, dat heeft LG dan wel weer goed bedacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
Dalim schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 20:28:
[...]

Wel erg dramatisch allemaal. Ook heb ik geen idee over welke ''schandalen'' je het hebt? 40 gbps hdmi 2.1 ipv 48, wat een niks voorstelt omdat je toch geen 12 bit scherm hebt? Of heb je het over het gebrek aan DTS ondersteuning? Redelijk teleurstellend weliswaar, maar een schandaal? Nah. Lagere helderheid hetzelfde verhaal, jammer, maar geen ramp.

Daarnaast speelt een Nvidia Shield zo'n beetje alles onder de zon af en kost je minder dan 200 euro. Nog steeds veel geld natuurlijk, maar je kan er ook veel meer mee dan alleen Dolby Vision content afspelen.
Schandaal hoef je niet letterlijk te nemen :) . En wat je opnoemt is zowel eens de belangrijkste dingen die je nodig hebt. Behalve 48gbps, die heb je niet nodig inderdaad. Maar de issue is nog steeds daar.

Wat de nvidia shield doet, doen bijna alle apps al van de LG buiten kodi. Daarbij komt nog kijken dat de belangrijkste functie (dolby vision) nog steeds single-layer wordt afgespeeld op de shield.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DON PAPA
  • Registratie: April 2009
  • Nu online

DON PAPA

Tweaker-fan

Koning-Admiraal schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 20:29:
[...]

Absoluut, het slaat gewoon nergens op. Wie verzint dat toch. Maak het op zijn minst afneembaar zodat er tenminste flexibiliteit ermee mogelijk is. Of pas er een normaal stekker op wat door de meeste gleuven kan.
Een familielid van mij heeft ook de GX aan de muur hangen en had hetzelfde probleem met de stekker die niet door de kabelgoot pasten in de muur. Hij heeft toen via de LG website een ticket aangemaakt en dit probleem aangekaart, hij kreeg hierop toestemming om de stekker te verwijderen en er een andere stekker op te zetten van de technische dienst van LG. Dit bericht staat gewoon in zijn account bij LG dus later gewoon aantoonbaar als ze ooit moeilijk zouden gaan doen.

Dus dat zouden jullie ook kunnen proberen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wren
DON PAPA schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 20:38:
[...]

Een familielid van mij heeft ook de GX aan de muur hangen en had hetzelfde probleem met de stekker die niet door de kabelgoot pasten in de muur. Hij heeft toen via de LG website een ticket aangemaakt en dit probleem aangekaart, hij kreeg hierop toestemming om de stekker te verwijderen en er een andere stekker op te zetten van de technische dienst van LG. Dit bericht staat gewoon in zijn account bij LG dus later gewoon aantoonbaar als ze ooit moeilijk zouden gaan doen.

Dus dat zouden jullie ook kunnen proberen...
en hoe heeft je familielid LG er van overtuigd dat hij/zij geen prutser is en er geen foute kabel half aan monteert? Ben serieus benieuwd hoor.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Wren schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 20:49:
[...]

en hoe heeft je familielid LG er van overtuigd dat hij/zij geen prutser is en er geen foute kabel half aan monteert? Ben serieus benieuwd hoor.
Het zijn maar twee draadjes hé?
(o ja, je mag ze ook nog omkeren!)
Maak het probleem niet groter dan het is, voor een paar euro heb je een nieuwe stekker als een verlengsnoer niet tot de mogelijkheden behoort zoals bij de C8/C9/CX modellen waarbij er ruimte achter de TV is om een verlengsnoer neer te leggen.
Het netsnoer design van LG lossen we hier niet op hoe vaak we het ook noemen en dat is vaak.... :/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DON PAPA
  • Registratie: April 2009
  • Nu online

DON PAPA

Tweaker-fan

Wren schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 20:49:
[...]
Hij heeft geen andere kabel gemonteerd, hij heeft alleen de bestaande stekker verwijderd en een andere stekker gemonteerd toen de kabel door de kabelgoot was. En hij heeft niemand hoeven overtuigen zover ik weet, hij heeft gewoon een berichtje gestuurd met het verhaal dat hij de standaard stekker niet door de kabelgoot kreeg die hij in de muur heeft laten plaatsen. En hierdoor de stroomkabel niet mooi (uit het zicht) kon wegwerken. En daarop heeft hij bericht terug gekregen dat hij de stekker mocht verwijderen (zo heeft hij mij verteld).

Hiermee zeg ik niet dat dit een standaard procedure is bij LG, maar je kan het allicht proberen bij LG als je met hetzelfde dilemma zit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wren
DON PAPA schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 21:05:
[...]

Hij heeft helemaal geen kabel gemonteerd, hij heeft alleen de bestaande stekker verwijderd en een andere stekker gemonteerd toen de kabel door de kabelgoot was. En hij heeft niemand hoeven overtuigen zover ik weet, hij heeft gewoon een berichtje gestuurd met het verhaal dat hij de standaard stekker niet door de kabelgoot kreeg die hij in de muur heeft laten plaatsen. En hierdoor de stroomkabel niet mooi (uit het zicht) kon wegwerken. En daarop heeft hij bericht terug gekregen dat hij de stekker mocht verwijderen (zo heeft hij mij verteld).

Hiermee zeg ik niet dat dit een standaard procedure is bij LG, maar je kan het allicht proberen bij LG
Het was maar een voorbeeld wat er kon gebeuren. Ik zeg dus niet dat jouw familielid dat ook gedaan heeft.
Het verbaast mij gewoon dat LG zegt dat het goed is dat iemand de stekker mag afknippen of verwijderen of whatever en dat de garantie dan in stand blijft (of het moet een ouder model zijn waarvan de garantie is verlopen natuurlijk).

Er kan namelijk ook een electroleek zijn die het doet waardoor er iets kapot gaat, kortsluiting of wat dan ook. Daarom vroeg ik het.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TranceDJ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15-07 20:45
En zo zegt iedereen wat anders? Toen ik bij mijn vorige Oled een monteur van CE Repair over de vloer had vertelde hij nadrukkelijk dat ik mijn garantie verlies zodra ik het stroomsnoer loshaal of doormidden knip. Datzelfde kreeg ik te horen bij de winkel waar ik mijn GX heb gekocht met drie jaar aanvullende garantie. Ik vind de goedbedoelde reacties van onder meer Cyberspin en HoppyF ietwat kort door de bocht. Mag ik de factuur bij jullie declareren indien LG / winkel mijn toekomstige garantieclaim afwijst doordat ik het netsnoer doormidden heb geknipt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
TranceDJ schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 21:25:
En zo zegt iedereen wat anders? Toen ik bij mijn vorige Oled een monteur van CE Repair over de vloer had vertelde hij nadrukkelijk dat ik mijn garantie verlies zodra ik het stroomsnoer loshaal of doormidden knip. Datzelfde kreeg ik te horen bij de winkel waar ik mijn GX heb gekocht met drie jaar aanvullende garantie. Ik vind de goedbedoelde reacties van onder meer Cyberspin en HoppyF ietwat kort door de bocht. Mag ik de factuur bij jullie declareren indien LG / winkel mijn toekomstige garantieclaim afwijst doordat ik het netsnoer doormidden heb geknipt?
Als je helemaal op safe wilt spelen koop je gewoon het originele netsnoer als reserve.
Gaat je TV met zelf afgeknipte stekker en nieuwe stekker eraan, stuk, dan neem je het originele netsnoer en zet je deze erop.
Dat kan zeker bij een C8/C9/CX, voor de GX kan het een iets ander netsnoer zijn aan de kant van de TV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
HoppyF schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 21:37:
[...]

Als je helemaal op safe wilt spelen koop je gewoon het originele netsnoer als reserve.
Gaat je TV met zelf afgeknipte stekker en nieuwe stekker eraan, stuk, dan neem je het originele netsnoer en zet je deze erop.
Dat kan zeker bij een C8/C9/CX, voor de GX kan het een iets ander netsnoer zijn aan de kant van de TV.
En dan de complete achterkant losschroeven? Nee, dan maak je meer kans om je garantie te verspelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
CyBeRSPiN schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 21:40:
[...]

En dan de complete achterkant losschroeven? Nee, dan maak je meer kans om je garantie te verspelen.
Ik heb de situatie van de C modellen genoemd ik heb geen GX en kan je dus niet precies zeggen hoe het netsnoer in de GX de TV in gaat. Jij hebt er eentje dus zult wel kunnen zeggen of er bij de ingang ook een soort klepje zit.
De hele achterkant losschroeven schiet inderdaad wel een beetje zijn doel voorbij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
HoppyF schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 21:48:
[...]

Ik heb de situatie van de C modellen genoemd ik heb geen GX en kan je dus niet precies zeggen hoe het netsnoer in de GX de TV in gaat. Jij hebt er eentje dus zult wel kunnen zeggen of er bij de ingang ook een soort klepje zit.
De hele achterkant losschroeven schiet inderdaad wel een beetje zijn doel voorbij.
Nee, zie andries98 in "[LG OLED] Ervaringen & Discussie"
Maar we vallen in herhaling, alles is nu wel gezegd over de GX stekkerproblematiek :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wren
Ik hoef geen discussie aan te zwengelen over hoe je het beste een stekker kan vervangen. Ik vroeg alleen maar hoe het kon dat LG iemand toestemming gaf te sleutelen aan de tv met behoud van garantie. Mij lijkt dat enorm onwaarschijnlijk maar als het echt kan dan kan dat veel mensen helpen hun garantie te behouden. Vandaar dat ik het aan Don Papa vroeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
CyBeRSPiN schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 21:54:
[...]

Nee, zie andries98 in "[LG OLED] Ervaringen & Discussie"
Maar we vallen in herhaling, alles is nu wel gezegd over de GX stekkerproblematiek :)
Ja, we vallen in herhaling maar er zit wel een verschil tussen de C en GX modellen vwb het netsnoer hoe deze in de TV gemonteerd zit. Bij de C kan deze compleet vervangen worden zodat je er ivm garantie eentje bij kunt kopen en de andere af kunt knippen.
Ik kan het niet helemaal goed zien op de foto maar ik vermoed dat het netsnoer van de GX uitkomt op de printplaat links met daarnaast de 4 gele blokjes. Ik zeg dit even onder voorbehoud omdat het ook wat anders kan zijn. Hiervoor heb je meer details nodig op de foto’s.
Op één foto zie ik onderaan de achterkant ook een soort klepje.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
@HoppyF mijn analyse. Met alleen het klepje los ben je er niet (been there): Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NaA2yqC6ddz8n734uGSe4OQHiMM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/M7ATTaNGh7ywtvAVfuk7uafm.jpg?f=fotoalbum_large

Als je al een vervangende kabel kan vinden die in dat koppelstukje past, dan moet je dus de gehele achterplaat verwijderen. Dat zal waarschijnlijk zichtbare sporen achterlaten aan de schroeven en wie weet zelf een zegeltje ergens breken, waardoor een monteur terecht kan claimen er niks meer mee te kunnen.
Een andere stekker aan het snoer zetten is van een andere orde, maar ik geef toe, prettig is het niet mocht je dan toch een garantiegevalletje hebben. Kans schat ik heel laag in dat het een issue is, maar dan is op safe spelen met toestemming vooraf het beste dat je kan doen.
Een 230V stekker kan je niks fout aan doen, bij een kortsluiting gaat er niks stuk aan de tv, de stekker zal misschien smelten en je de zekering in je meterkast klapt eruit, maar je moet wel 2 linkerhanden hebben om dit te verprutsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
CyBeRSPiN schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 23:06:
@HoppyF mijn analyse. Met alleen het klepje los ben je er niet (been there): [Afbeelding]

Als je al een vervangende kabel kan vinden die in dat koppelstukje past, dan moet je dus de gehele achterplaat verwijderen. Dat zal waarschijnlijk zichtbare sporen achterlaten aan de schroeven en wie weet zelf een zegeltje ergens breken, waardoor een monteur terecht kan claimen er niks meer mee te kunnen.
Een andere stekker aan het snoer zetten is van een andere orde, maar ik geef toe, prettig is het niet mocht je dan toch een garantiegevalletje hebben. Kans schat ik heel laag in dat het een issue is, maar dan is op safe spelen met toestemming vooraf het beste dat je kan doen.
Een 230V stekker kan je niks fout aan doen, bij een kortsluiting gaat er niks stuk aan de tv, de stekker zal misschien smelten en je de zekering in je meterkast klapt eruit, maar je moet wel 2 linkerhanden hebben om dit te verprutsen.
Ik bedoel precies wat je hebt aangegeven.
Jammer dat je alleen met het losmaken van het klepje het netsnoer daar niet kunt los klikken.
Blijkbaar zit daar geen aansluiting en zit dit verderop.
Dit maakt het lastiger om het snoer los te halen. De achterkant loshalen is niet voor iedereen aan te bevelen.
Zelf zou ik het aandurven omdat ik hardware en software engineer ben geweest en met veel complexere apparatuur heb gewerkt dan TV’s.
Blijft over de stekker zelf, de meeste mensen met een klein beetje technische kennis kunnen wel een stekker vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greatgonzo
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 02-08 19:22

greatgonzo

schit-te-rend!

Een vraagje voor de glazen bol bezitters :)

Ik overweeg sterk de 55CX. Maar eigenlijk wil ik hem toch eerst in het echt zien. Wat lastig is, midden in lockdown.

Ik heb er geen problemen mee om nog een maandje te wachten, heb er wel problemen mee als de prijs weer richting de €1400 gaat. Heb nu een aanbieding voor €1249.

Wat zou jullie prijsverwachting zijn? Hij gaat vast niet duurder worden, toch?

Als ik het vergelijk met de C9, verloopt het wel wat anders:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RT6AeEk9IeCaCxcjt9XdfJUxv9Q=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/0TQq7WWIlcCjM9ZGrziS8MvC.png?f=user_large
De C9 zakte bij Black Friday 2019, met enkele lage uitschieters in de feestdagen, en daarna vrij stabiel vanaf februari tot juli 2020. Dan raakt hij uitgerangeerd.

De CX daarintegen doet het nu toch anders:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TdLwwNjSLlWH2FfRpGCLirkWidk=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/INU9rZxnoBB1oHvpc4SV9QuM.png?f=user_large

Die fluctueert veel meer in prijs.

Wat zou jullie advies zijn? Prijs zal wel niet zo snel gaan stijgen, zoals de C9 deed in juli 2020 toch?

[ Voor 3% gewijzigd door greatgonzo op 29-01-2021 09:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• majoh
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 02-08 17:53

majoh

ᕦ(ò_óˇ)ᕤ

Mijn glazen bol zegt misschien.

Maar nee dit is niet te voorspellen. Zal liggen aan hoe de C1 (nieuw model heet zo toch?) geprijsd gaat worden, hoeveel voorraad er nog is, en vast nog wel wat andere factoren.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Geneuzel over die snoer...ja, had LG anders kunnen doen. Maar hoe moeilijk is het nou helemaal om het bijgeleverde snoer op te rollen / binden, en als je wilt verlengen gewoon een eurostekker verlengsnoer te pakken? Desnoods een met een losse stekker als ie door een buis moet.
En dan is zo'n kort snoer juist weer handig want je hoeft niet zoveel achter de tv weg te werken.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voog
The Eagle schreef op vrijdag 29 januari 2021 @ 09:41:
Geneuzel over die snoer...ja, had LG anders kunnen doen. Maar hoe moeilijk is het nou helemaal om het bijgeleverde snoer op te rollen / binden, en als je wilt verlengen gewoon een eurostekker verlengsnoer te pakken? Desnoods een met een losse stekker als ie door een buis moet.
En dan is zo'n kort snoer juist weer handig want je hoeft niet zoveel achter de tv weg te werken.
Je kunt juist niets wegwerken achter de GX..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoahAmber
  • Registratie: Januari 2020
  • Niet online
Misschien is het een optie voor LG om een disclaimer te plaatsen. Let op tv-snoer niet geschikt voor kabelgoten met een doorsnede van minder dan 30mm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

voog schreef op vrijdag 29 januari 2021 @ 10:22:
[...]
Je kunt juist niets wegwerken achter de GX..
Dit gaat weer een beetje te ver, HDMI en andere kabels kunnen keurig in de daarvoor bestemde uitsparing worden gelegd. Dus netsnoer voor sommigen een probleem, check, maar voor de rest van de bekabeling hoeft dit niet het geval te zijn.

@voog, nee, eigenlijk niet :+ Schrijf dan simpelweg dat alleen de stekker er niet achter past, hoe helder kan het zijn?

[ Voor 13% gewijzigd door hardware-lover op 29-01-2021 12:55 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voog
hardware-lover schreef op vrijdag 29 januari 2021 @ 12:30:
[...]

Dit gaat weer een beetje te ver, HDMI en andere kabels kunnen keurig in de daarvoor bestemde uitsparing worden gelegd. Dus netsnoer voor sommigen een probleem, check, maar voor de rest van de bekabeling hoeft dit niet het geval te zijn.
Hij heeft het over de stekker wegwerken, je kunt niets wegwerken wat er niet hoort. Zo beter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JP_Frost
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 00:21
Goedemiddag allemaal,

Ik ben al een tijdje aan het overwegen om een nieuwe TV te kopen en na meer research is mijn angst voor burn in wel verdwenen, alleen hoorde ik nu dat de stutter/jutter bij 24p beelden op OLED storender is dan bij LCD.

Momenteel hebben wij een Samsung LCD van een kleine 10 jaar oud en één van de redenen om te upgraden is het schokkerige beeld bij sommige programma's en Netflix series/films.

Uiteraard hebben de fabrikanten hulpmiddelen ingebouwd om dit tegen te gaan, echter word ik zelf helemaal gek van soap opera effect.

Is dit echt zo's issue bij de LG? Rtings zegt er weinig over over maar geeft wel een heel laag cijfer. Ben benieuwd naar de ervaringen van gebruikers.

[ Voor 10% gewijzigd door JP_Frost op 29-01-2021 12:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mucuracat
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 30-07 14:40
JP_Frost schreef op vrijdag 29 januari 2021 @ 12:56:
Goedemiddag allemaal,

Ik ben al een tijdje aan het overwegen om een nieuwe TV te kopen en na meer research is mijn angst voor burn in wel verdwenen, alleen hoorde ik nu dat de stutter/jutter bij 24p beelden op OLED storender is dan bij LCD.

Momenteel hebben wij een Samsung LCD van een kleine 10 jaar oud en één van de redenen om te upgraden is het schokkerige beeld bij sommige programma's en Netflix series/films.

Uiteraard hebben de fabrikanten hulpmiddelen ingebouwd om dit tegen te gaan, echter word ik zelf helemaal gek van soap opera effect.

Is dit echt zo's issue bij de LG? Rtings zegt er weinig over over maar geeft wel een heel laag cijfer. Ben benieuwd naar de ervaringen van gebruikers.
Search? in topic.

stotter gaat weg als je instelling op vloeiend zet, maar krijg je wat vlekkerig beeld soms aan de randen van bewegend object.

Vind dat persoonlijk net iets minder erg dan stotteren

[ Voor 9% gewijzigd door mucuracat op 29-01-2021 13:07 ]

Sony W800i > HTC-TytnII > Samsung Omnia I900 > LG Optimus Black > HTC Desire > LG Nexus 4 > LG G2 > LG G4 > LG G5 > LG G6 (eu) > Oneplus 6 > Samsung s20+ > Pixel 7 Pro...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• izzet3838
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 01:00
Goedemiddag allemaal,

Het is niet heel storend, je hebt er ook judder instellingen voor om het weg te werken, maar die hebben dan weer andere nadelen, persoonlijk merk ik het enkel in de expert beeldinstellingen(omdat daar al de beelverwerkers uitstaan) en enkel bij korte pan shots.s

11400 - RX 6800 | Kia EV6 Business plus long range rwd

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cruncher
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 01-08 10:45

cruncher

wanna crunch someone?

izzet3838 schreef op vrijdag 29 januari 2021 @ 13:22:
[...]

Het is niet heel storend, je hebt er ook judder instellingen voor om het weg te werken, maar die hebben dan weer andere nadelen, persoonlijk merk ik het enkel in de expert beeldinstellingen(omdat daar al de beelverwerkers uitstaan) en enkel bij korte pan shots.s
We hebben het hier wel over het beste beeld wat er nu (betaalbaar) beschikbaar is en zeveren over wat zeer kleine issues. :P

can you read my mind?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Nu online

remco_k

een cassettebandje was genoeg

Goedemiddag allemaal,

Ik denk dat die info niet klopt of niet volledig is. Die info zou moeten zijn: hoe groter je TV, hoe sneller de stutter opvalt bij pan bewegingen bij 24p/25p/50i beeldbronnen. En nu komt het: Dat is hoe het beeld nou eenmaal bij je binnenkomt. Je TV moet het er maar mee zien te doen. (En dat is: zo weergeven als het binnenkomt of extra tussenliggende beeldjes uitrekenen/bedenken (AI) met soap opera als gevolg).
Staat dus los van OLED met het voorbehoud dat OLED schermen beter zijn in het weergeven van beeld en dit probleem daardoor sneller opvalt.

Yep. Welkom bij mijn club :+ . Ik ook. Zo erg dat ik motion smoothing in de C9 die ik had helemaal uit had gezet (dat doen meer mensen hier). Daar krijg je dan weer de stutter voor terug, want het beeld wordt nu getoond zoals het aan wordt geleverd. Het is kiezen tussen stutter of soap opera of iets daartussen. En nogmaals: hoe groter je scherm, hoe groter het probleem van beide wordt.Ongeacht LCD of OLED.
Zoals ik al zei, ik denk niet dat dit merk of model afhankelijk is, maar bron en grootte afhankelijk.
De mate van soap opera is wél merk en model afhankelijk. Doorgaans kan je stellen: duurdere TV's hebben betere AI, dus betere smooth/motion flow engines. Mijn 65"C9 is om een andere reden retour gegaan, ik heb nu een 65" Sony Bravia A8 OLED van ongeveer dezelfde prijs staan. En ik kan je het volgende vermelden: waar ik mij bij de C9 groen en geel stoorde aan het soap opera effect (en dus motifion flow eerst minderde en uiteindelijk uitzette), heb ik dat bij de Sony Bravia veel minder en staat de Sony equalivent van motionflow bij mij nog gewoon aan. Ik zeg niet dat er geen soap opera effect zichtbaar is, maar ik vind 'm aanzienlijk beter dan de C9.

Alles kan stuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remco_k
  • Nu online

remco_k

cruncher schreef op vrijdag 29 januari 2021 @ 13:41:
[...]

We hebben het hier wel over het beste beeld wat er nu (betaalbaar) beschikbaar is en zeveren over wat zeer kleine issues. :P
Ik denk dat dat wel erg persoonlijk is, of het kleine issues zijn.

Alles kan stuk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JP_Frost
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 00:21
Dank voor de antwoorden.

Probleem met dit soort dingen is dat je op een gegeven moment gewoon de knoop moet doorhakken en moet stoppen met het zoeken naar het perfecte product. Dat gezegd hebbende ben ik wel benieuwd naar wat de nieuwe generatie TV's zal opleveren aam verbeteringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• belmonde
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 01:41
Wat is nu precies "soap opera" effect.. Ik moet mijn philips oled op vloeiend zetten anders heb gewoon teveel judder of stutter.. Ik heb geen idee hoe dit alles heet..
Ik kijk alleen via ziggo kabel tv.. via een humax 5200c decoder.. Geen idee hoe tv-zenders tegenwoordig kwa frames uitzenden... 1080i denk ik in ieder geval.. Of dit 50 hz of 25 of anders is ??
Ik heb in een artikel op tweakers gelezen dat tv-zenders of programma's 'tgenwoordig' ook meer naar 25 hz of anders gingen ??
Op mijn moeders 49 " sony xh8599 zie ik dat als ik op zendeinfo druk dat hij aangeeft dat de zenders in 25 hz zijn ??
Maar zij kijkt via de schotel,. canal+ ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remco_k
  • Nu online

remco_k

Soap opera:
YouTube: Soap Opera Effect in Slow Motion

Kabel TV en TV via satelliet is allemaal 1080i50 1080i25 (heel misschien een enkele 4K zender uitgezonderd), wat betekend is dat er 50 25 halve beeldjes (even/oneven lijntjes (=interlaced)) per seconde binnenkomen. Effectief is dat dus 25 Hz. En dat is al 800 jaar zo in Europa.

Het probleem is dus dat die 25Hz te laag is voor de grote TV's van vandaag de dag. Dat veroorzaakt stutter bij pannen van beeld. Of soap opera effect als je motionflow aan hebt staan op je Tv. Kiezen tussen 2 kwaden. Neem diegene waar jij je het minst aan stoort. Of koop een piepkleine TV. :+

[ Voor 29% gewijzigd door remco_k op 29-01-2021 15:58 ]

Alles kan stuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MatishMatish
  • Laatst online: 29-07 15:10
Cap schreef op donderdag 26 november 2020 @ 18:26:
Ik heb een dingetje waar ik zelf ff geen antwoord op weet. Via apparaataansluiting probeer ik op mijn C9 de een nieuwe decoder op HDMI1 te koppelen, maar dat lukt niet.

Na het kiezen voor de optie Decoder/OTT en poort HDMI1 druk ik op Volgende en na het infoscherm over dat het apparaat in het zicht moet staan nog eens op Volgende. Waar eerst altijd de lijst met fabrikanten kwam krijg ik nu een weinig informatieve melding:

"Er is een tijdelijk probleem opgetreden. Probeer het later nogmaals."

Die melding moet ik dan wegklikken met de OK button en je komt niet in het volgende scherm.

Ik kom dus niet verder. Een maandje gelden dacht ik nog: dit zal inderdaad wel een tijdelijk probleem zijn, ik probeer het later nog wel eens. Vorige week dacht ik: zo tijdelijk is het niet, toch maar eens de tv een factory reset geven en alles opnieuw instellen (incl mijn kalibraties ;(). Op internet heb ik bij de Engelse variant van de melding de door LG aangedragen oplossing gevonden om de tv naar de fabriekinstellingen te resetten, bij die gebruikers werkte dat.

Maar helaas, ook na de factory reset blijf ik de melding krijgen. :X

Iemand die dit ook gehad heeft en het heeft kunnen fixen? :)
En is er iemand die het koppelproces ff wil uitproberen, gewoon op een loze HDMI poort zodat je je bestaande setup niet verstoort? Komen jullie helemaal tot aan de keuzelijst met merken of stranden jullie ook na 2x volgende op die melding? :?

De enige optie die ik kan verzinnen is de router ook nog een reset geven omdat die om een of andere reden een poort of site blockt, maar dat slaat eigenlijk nergens op. Bovendien is die 2 weken geleden al gereset voor een andere kwestie en daarna was de melding er ook nog.
Ik heb hetzelfde probleem.. heb je dit nog op kunnen lossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• belmonde
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 01:41
remco_k schreef op vrijdag 29 januari 2021 @ 15:12:
Soap opera:
YouTube: Soap Opera Effect in Slow Motion

Kabel TV en TV via satelliet is allemaal 1080i50 (heel misschien een enkele 4K zender uitgezonderd), wat betekend is dat er 50 halve beeldjes (even/oneven lijntjes (=interlaced)) per seconde binnenkomen. Effectief is dat dus 25 Hz. En dat is al 800 jaar zo in Europa.

Het probleem is dus dat die 25Hz te laag is voor de grote TV's van vandaag de dag. Dat veroorzaakt stutter bij pannen van beeld. Of soap opera effect als je motionflow aan hebt staan op je Tv. Kiezen tussen 2 kwaden. Neem diegene waar jij je het minst aan stoort. Of koop een piepkleine TV. :+
Ik had 2 maanden terug nog een oude crt sony 28 inch.. Nooit iets gezien kwa motion-trouble..

dus die 25hz bij mijn moeder is 50hz vanwege de i achter de 1080 (of 576).
Pagina: 1 ... 359 ... 565 Laatste

Let op:
Indien je vragen hebt over inbranden bij OLED televisies, gebruik dan eerst even de zoekfunctie. Dit onderwerp is namelijk al regelmatig uitgebreid besproken.
Zie ook D vd V in "[LG OLED] Ervaringen & Discussie" Datzelfde geldt voor vragen over stekkers.

🔍 Inbranden: [LG OLED] Ervaringen & Discussie
🔎 Stekkers: [LG OLED] Ervaringen & Discussie

Goede aanbieding gezien of nodig? Check OLED Televisies aanbiedingen- & kortingscodetopic
Vragen/opmerkingen over de LG Cashback Actie? Daarvoor kan je terecht in [LG OLED] cashback topic

Discussies over welke (HDMI)-kabels te gebruiken kan in Zilveren HIFI-kabels gesmeed door elfen bij maanlicht #6.