Voor zover je er iets aan hebt, heb ik de settings van verschillende bronnen samengevat. Die van Darko zijn commercieel, dus die heb ik eruit gehaald, maar als tip kan ik je vertellen dat dit niet veel extra zal opleveren t.o.v. wat er in deze tabel staat.
Mijn eigen settings staan in de eerste kolom. Ik heb de kleuren ietsje geboost; als ik door een blauw kleurfilter kijk zie ik een beter resultaat. De huidtinten blijven goed, en het geheel krijgt net iets meer flair. Op referentie materiaal misschien niet 100% correct, maar het merendeel van de tijd kijk ik niet naar referentie materiaal, maar gewoon naar TV (KPN setupbox)
We hebben tevens een Pioneer Kuro 4280 plasma TV (uit ~2007), en de LG heeft een oude (niet al te beste) Philips LCD TV vervangen. Ik vind persoonlijk de OLED kleuren en contrasten erg goed, en in de meeste gevallen de beste. De LCD heeft teveel "lollie-stok-kleurtjes", niet natuurlijke huidtinten, en teveel contrast, als je het beter probeert te krijgen wordt het vaal en saai. De plasma heeft wat meer "pit/contrast", maar heeft zichtbare shifts in kleuren (helder wit shift naar rood/roze vanwege clipping - is een trade-off met het behoud van enig contrast, huidtinten zijn soms wat uitgebleekt of juist te ge-satureerd/zonverbrand en hebben de neiging tot blauw/magenta zweem (ook na calibratie).
Zoals een professionele calibrator me ooit vertelde "kijk eens om je heen in de reële wereld; hoeveel kleuren met hoge saturatie en contrast zie je nu?". Dat betekent dat een OLED TV misschien een wat "fletser" beeld geeft, maar het is stukken realistischer als wat ik van de meeste TVs zie. Je kan eventueel je contrast en gamma curve wat boosten (en het licht terug zetten als het teveel wordt) als je wat meer pit wil.
Ik ben zelf erg tevreden en blij met mijn LG55CX6LA, en ik vind gegeven de relatief grotere verschillen in bron materiaal een calibratie niet nodig met wat ik zie.