Ik krijg 3.21.16 net gepusht op mn 65GX.
Heb hem gisteren manueel toegevoegd - kreeg hem ook nietCyBeRSPiN schreef op maandag 18 januari 2021 @ 12:38:
Ik krijg 3.21.16 net gepusht op mn 65GX.
edit: Indien geen typo (net ipv niet) - dan mag deze posten worden genegeerd

[ Voor 16% gewijzigd door forzaracing op 18-01-2021 12:42 ]
Wired aansluiting is maar 100 Mbit, als je via 5 Ghz aansluit dan kun je tegen de 300/400 Mb/s halen.Bloedvat schreef op maandag 18 januari 2021 @ 12:15:
[...]
Uit interesse; kun je toelichten hoe het kan dat wireless sneller is dan wired?
Ik had mijn vorige TV ook bekabeld maar deze nu wireless aangesloten
Lijkt me dan nog steeds dat bekabeld aansluiten stabieler is en 100mbit meer dan zat is voor de content die de TV moet ophalen(streamen) en dus dat bekabeld de betere keuze blijft.Crusader1978 schreef op maandag 18 januari 2021 @ 12:43:
[...]
Wired aansluiting is maar 100 Mbit, als je via 5 Ghz aansluit dan kun je tegen de 300/400 Mb/s halen.
Ik had mijn vorige TV ook bekabeld maar deze nu wireless aangesloten
PSN: Flix20-NL
Lijkt me is anders dan werkelijkheidFlix20 schreef op maandag 18 januari 2021 @ 12:51:
[...]
Lijkt me dan nog steeds dat bekabeld aansluiten stabieler is en 100mbit meer dan zat is voor de content die de TV moet ophalen(streamen) en dus dat bekabeld de betere keuze blijft.
Zoek op: wifi bekabeld
[LG OLED] Ervaringen & Discussie
eentje met test resultaat
Verwijderd in "[LG OLED] Ervaringen & Discussie"
Sony W800i > HTC-TytnII > Samsung Omnia I900 > LG Optimus Black > HTC Desire > LG Nexus 4 > LG G2 > LG G4 > LG G5 > LG G6 (eu) > Oneplus 6 > Samsung s20+ > Pixel 7 Pro...
Deze discussie is hier al 100 keer eerder gevoerd: snelheid wifi ter plekke is altijd een vraagteken, evenals de stabiliteit. Of het beter is hangt dus af van de wifi spec van je netwerk en ontvangst ter plekke van de tv. Het kan dus beter zijn (bij mij wel), maar ook slechter / instabieler. Uitproberen dus.
[ Voor 6% gewijzigd door Cap op 18-01-2021 12:58 ]
en quickstart ook uit zetten,als die nog aan staatBloedvat schreef op maandag 18 januari 2021 @ 12:15:
[...]
oh? serieus?
Ik had nou juist de moeite gedaan om een kabel achter de plint te leggen, omdat ik er vanuit ging dat bekabelde verbinding stabieler en sneller zou zijn![]()
Op de WiFi heb ik inderdaad niet dit probleem, maar ik kreeg het idee dat de KPN app op de tv, niet heel erg stabiel werkte (zocht vaak eindeloos naar signaal, totdat ik alles maar weer uit zette en opnieuw probeerde)
(oh.. ik type traag.. inmiddels al 2 reacties bijgekomen)
Heb je quickstart al uit gezet? Deze geeft regelmatig netwerk en app problemenBloedvat schreef op maandag 18 januari 2021 @ 12:15:
[...]
oh? serieus?
Ik had nou juist de moeite gedaan om een kabel achter de plint te leggen, omdat ik er vanuit ging dat bekabelde verbinding stabieler en sneller zou zijn![]()
Op de WiFi heb ik inderdaad niet dit probleem, maar ik kreeg het idee dat de KPN app op de tv, niet heel erg stabiel werkte (zocht vaak eindeloos naar signaal, totdat ik alles maar weer uit zette en opnieuw probeerde)
(oh.. ik type traag.. inmiddels al 2 reacties bijgekomen)
Neem ook aan dat je al firmware geupdate hebt? Er zijn paar firmwareversies met lichte netwerk problemen (wifi voornamelijk dacht ik)
Edit toevoeging: ik weet niet waarom maar LG heeft met bepaalde switches/hubs problemen. Ook sommige routers/hun instellingen, sommige mensen moesten bij bepaalde tmobile routers bijv DNS wijzigingen. (Komt heel sporadisch voor)
[ Voor 11% gewijzigd door andries98 op 18-01-2021 13:08 ]
Ja firmware zou up to date moeten zijn (tv geeft in ieder geval aan dat hij geen nieuwe updates kan vinden)andries98 schreef op maandag 18 januari 2021 @ 13:02:
[...]
Heb je quickstart al uit gezet? Deze geeft regelmatig netwerk en app problemen(na het uitzetten quickstart => tv uit => stekker eruit voor 15 min (=cache leegmaken die nogal eens vollloopt door quickstart, werkt ook vaak tegen vastgelopen apps, magic remote etc.) => stekker er weer in en genieten!
Neem ook aan dat je al firmware geupdate hebt? Er zijn paar firmwareversies met lichte netwerk problemen (wifi voornamelijk dacht ik)
Toen ik hem voor het eerst aan zette, heeft hij in ieder geval één update gedaan.
Net als je helpdesk belt voor pc probleem, is reactie; heb je pc herstart gedaan.
En hier bij elk probleem is de oplossing; quickstart uitgezet?
Ben ik de enige die dan geen last heeft van quickstart?
Geen probleem met verbinding of wat dan ook.
[ Voor 6% gewijzigd door mucuracat op 18-01-2021 13:08 ]
Sony W800i > HTC-TytnII > Samsung Omnia I900 > LG Optimus Black > HTC Desire > LG Nexus 4 > LG G2 > LG G4 > LG G5 > LG G6 (eu) > Oneplus 6 > Samsung s20+ > Pixel 7 Pro...
Geen typo, en typte ook niet in het Friesforzaracing schreef op maandag 18 januari 2021 @ 12:41:
[...]
Heb hem gisteren manueel toegevoegd - kreeg hem ook niet
edit: Indien geen typo (net ipv niet) - dan mag deze posten worden genegeerd
@mucuracat nee hoor. Hier ook geen problemen met QS aan.
Maar misschien heb ik problemen die ik nog niet ken
Maar misschien heb ik problemen die ik nog niet ken
Copyright and left by SED...
Haha, true, maar loste ook best vaak problemen op... ik weet niet, ligt aan je gebruik en netwerk denk ik. Voor mijn gevoel komt het vooral door matig geprogrammeerde apps en netwerk instabiliteit, maar dat is maar een gevoel details weet ik niet. Vond hem zelf zonder quickstart ook prima opstarten dus gewoon uitgezet om gedoe te voorkomen (na alle problemen hier en op avsforum te hebben gelezen).mucuracat schreef op maandag 18 januari 2021 @ 13:08:
Net als je helpdesk belt voor pc probleem, is reactie; heb je pc herstart gedaan.
Bedankt voor de snelle reacties en hulp
Ik ga e.e.a. straks eens uitproberen
Ik ga e.e.a. straks eens uitproberen
- HoppyF
- Registratie: Oktober 2003
- Laatst online: 18:53
- Televisies
- LG
- Oled
- LG OLED
- LG OLED evo
- LG OLED CX
- LG OLED G1
- LG OLED E9
- LG OLED C9
- LG OLED W9
- LG OLED B9
- LG OLED W8
- LG OLED evo G5
- LG OLED C2
- LG G2 OLED evo Gallery Edition
- LG OLED evo G3
- LG EF950V
- LG OLED evo G4
- LG OLED65G8
- LG B2
- LG E8
- LG W8
- LG OLED B1
- LG OLED BX
- LG OLED B7
- LG OLED C7
- LG OLED W7
- LG OLED evo C4
- LG OLED65B6D
- LG C6V
- LG OLED C6D
- LG OLED GX
- LG OLED B8PLA
- LG OLED E7
- LG OLED A1
- LG OLED C1
- LG OLED E8
- LG OLED B6V
- LG OLED C8
:strip_icc():strip_exif()/u/94053/Bull.jpg?f=community)
De vraag is (en blijft) waarom zou je QuickStart aan willen zetten als het niets toevoegt?andries98 schreef op maandag 18 januari 2021 @ 13:14:
[...]
Haha, true, maar loste ook best vaak problemen op... ik weet niet, ligt aan je gebruik en netwerk denk ik. Voor mijn gevoel komt het vooral door matig geprogrammeerde apps en netwerk instabiliteit, maar dat is maar een gevoel details weet ik niet. Vond hem zelf zonder quickstart ook prima opstarten dus gewoon uitgezet om gedoe te voorkomen (na alle problemen hier en op avsforum te hebben gelezen).
Naar mijn mening is het de meest nutteloze optie in het WebOS.
Je TV wordt er niet sneller door.
Kortom: WiFi aan, QuickStart uit, Eco uit.
Vaak gezegd maar het moet blijkbaar herhaald worden.
Ik wil geen slapende honden wakker maken maar ik hoor/lees niemand meer over de bescherm folie!
mm, ja echt wel. Niet erg belangrijk maar ik heb meteen na aanzetten beeld.Je TV wordt er niet sneller door.
Ik zou niet weten waarom ik het uit zou zetten. leuke optie, niet super belangrijk maar werkt goed.
Copyright and left by SED...
Wel.. Welk beschermfolie?...HoppyF schreef op maandag 18 januari 2021 @ 13:21:
[...]
Ik wil geen slapende honden wakker maken maar ik hoor/lees niemand meer over de bescherm folie!
Heeft iemand een goede tip hoe ik het snoer van de tv door een kabelgoot krijg? Ik wil de tv plat ophangen maar zit met de stekker..
Ik heb een kabelgoot in de muur zitten alleen past daar de stekker van de LG niet doorheen. Deze zit vast aan de tv en is vrij fors. Bij mijn vorige tv zat er een eurostekker aan die er gewoon door heen kon. Ik vind het zonde om de stekker af te knippen. Zelf zat ik aan een contrastekker te denken en die door de goot te voeren alleen zit ik dan met die grote contrastekker achter de tv.
Ik heb een kabelgoot in de muur zitten alleen past daar de stekker van de LG niet doorheen. Deze zit vast aan de tv en is vrij fors. Bij mijn vorige tv zat er een eurostekker aan die er gewoon door heen kon. Ik vind het zonde om de stekker af te knippen. Zelf zat ik aan een contrastekker te denken en die door de goot te voeren alleen zit ik dan met die grote contrastekker achter de tv.
Itho Amber 95 + WPV-H 240L
Te laat!HoppyF schreef op maandag 18 januari 2021 @ 13:21:
Iets wat ik juist wel/niet moet doen?
Alle folie eraf, en vergeet de achterkant niet (die folie merk je vaak alleen op als je er naar zoekt).Flix20 schreef op maandag 18 januari 2021 @ 14:09:
[...]
Te laat!
Iets wat ik juist wel/niet moet doen?
Tja als je niet wilt knippen moet je dus voor een ruimte achter je tv zorgen waar de stekker en de contrastekker past. Met de CX heb kun je een stekkerdoos op de "bult" leggen. Met de GX zul je zeker 5cm de diepte in moeten.NRJ020 schreef op maandag 18 januari 2021 @ 14:05:
Heeft iemand een goede tip hoe ik het snoer van de tv door een kabelgoot krijg? Ik wil de tv plat ophangen maar zit met de stekker..
Ik wil wel de stekker eraf gehaald om me onnodig gebrek in de muur te besparen.
Gekocht in 2017, maar dit model stamt toch echt uit 2015DennusB schreef op maandag 18 januari 2021 @ 11:33:
Iemand enig idee wat ik nog zou kunnen krijgen voor een LG 65EF950 uit 2017?
Wat zou het volgende model voor jou gaan worden denk je?
Testing, one, two ...
Heb de BX maar daar zit inderdaad ook een bult op zal is kijken of dat gaat.CyBeRSPiN schreef op maandag 18 januari 2021 @ 14:21:
[...]
Tja als je niet wilt knippen moet je dus voor een ruimte achter je tv zorgen waar de stekker en de contrastekker past. Met de CX heb kun je een stekkerdoos op de "bult" leggen. Met de GX zul je zeker 5cm de diepte in moeten.
Ik wil wel de stekker eraf gehaald om me onnodig gebrek in de muur te besparen.
Itho Amber 95 + WPV-H 240L
Dat is wat velen al hebben gedaan. Koop een compacte stekkerdoos en monteer daar een snoer op die je eerst doe je kabelgoot trekt. Die bult is diep genoeg daarvoor. Je tv stekker stop je dan in die stekkerdoos die je op de bult laat rusten.NRJ020 schreef op maandag 18 januari 2021 @ 14:25:
[...]
Heb de BX maar daar zit inderdaad ook een bult op zal is kijken of dat gaat.
Zie royco85 in "[LG OLED] Ervaringen & Discussie" hoe dat evt uitpakt.
[ Voor 10% gewijzigd door CyBeRSPiN op 18-01-2021 14:39 ]
Stekker eraf knippen. Heb ik ook gedaan.NRJ020 schreef op maandag 18 januari 2021 @ 14:05:
“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”
Ik denk sowieso een Philips, omdat ik het graag wil koppelen aan al m'n Hue lampen!hardware-lover schreef op maandag 18 januari 2021 @ 14:23:
[...]
Gekocht in 2017, maar dit model stamt toch echt uit 2015
Wat zou het volgende model voor jou gaan worden denk je?
Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer
Het is echt helemaal niet nodig om de kabel te knippen zoals sommigen voorstellen.NRJ020 schreef op maandag 18 januari 2021 @ 14:05:

Je kan perfect de kabel loskoppelen door één schroef los te schroeven. Je zal zien dat waar de kabel toekomt er een "deksel" is. Schroef die los en je kan de kabel loskoppelen. Haal die door je kabelgoot en koppel de kabel terug. Deksel opnieuw toeschroeven en done. Dan ben je tenminste je garantie niet kwijt
:strip_exif()/f/image/FPV1aQtFeRWXXuw4BsKkooFZ.jpg?f=fotoalbum_medium)
Foto is van het internet geplukt. Niet van mijn lg oled tv.
Akkoord het had beter gekund van LG, maar het kan wel (zonder knippen).
Met QuickStart aan ben ik sneller in Netflix voor mijn gevoel (niet gemeten)HoppyF schreef op maandag 18 januari 2021 @ 13:21:
[...]
De vraag is (en blijft) waarom zou je QuickStart aan willen zetten als het niets toevoegt?
Naar mijn mening is het de meest nutteloze optie in het WebOS.
Je TV wordt er niet sneller door.
Kortom: WiFi aan, QuickStart uit, Eco uit.
Vaak gezegd maar het moet blijkbaar herhaald worden.
Hier bedraad met QuickStart aan, in 2,5 jaar tijd 3 keer gehad dat een app hing, 2 keer op kunnen lossen met het killen van de app (home ingedrukt houden) 1 keer moest de stekker eruit (ik vermoed dat dat wel aan de app lag)
Eco mode heb ik trouwens ook aan voor gewoon televisie kijken (bij flims, goede series en games gaat Eco mode wel uit)
Is dat ook zo bij de GX?c-mattic schreef op maandag 18 januari 2021 @ 16:54:
[...]
Het is echt helemaal niet nodig om de kabel te knippen zoals sommigen voorstellen.![]()
Je kan perfect de kabel loskoppelen door één schroef los te schroeven. Je zal zien dat waar de kabel toekomt er een "deksel" is. Schroef die los en je kan de kabel loskoppelen. Haal die door je kabelgoot en koppel de kabel terug. Deksel opnieuw toeschroeven en done. Dan ben je tenminste je garantie niet kwijt![]()
[Afbeelding]
Nee. Kabel gaat verder de behuizing in.
Zie hier wat details: andries98 in "[LG OLED] Ervaringen & Discussie"
[ Voor 20% gewijzigd door CyBeRSPiN op 18-01-2021 18:04 ]
Wij hebben net een OLED65CX6LA gekocht en opgehangen.
Wat een geweldig mooi beeld, onze oude tv was 10 jaar oud.
Bij de Netflix serie Bad Banks gaan de beelden soms zo snel, dat bij bepaalde scenes lijkt of het versneld afgespeeld wordt, ook lijkt het beeld dan wat wiebelig.
Zijn wij niks gewend en is het kwestie van wennen?? Of moeten we iets aanpassen aan de standaardinstellingen?
En we keken op Netflix documentaire, viel ons op dat de ondertiteling nogal fel verlicht is. Kun je dat alleen aanpassen op je Netflix account, want die delen we namelijk met familie en zij hebben nog oude tv’s.
Vandaag onze eerste update gehad en daarna was hij alle tv kanalen kwijt, gaf hij aan dat coax niet was aangesloten. Hebben op moment tijdelijk coax icm ci+plus module ivm dat glasvezel nog aangesloten moet worden.
Op internet gespeurd wat het kon zijn en uiteindelijk deed hij het ineens weer.
Echter bij Discovery Channel krijgen we nu bij eerste keer dat we er naar toe zappen geen signaal en schakel je terug nr ander kanaal en dan probeer je het weer 1 of 2x keer krijg je wel beeld. Is dan signaal van dat kanaal te zwak ofzo?
Hebben jullie nog verder advies/tips/ervaring wat je absoluut aan moet passen bij instellingen om het maximale uit de tv te halen?
Zetten jullie altijd de tv alleen uit met standby, nooit volledig?
Bij onze vorige tv hebben we ons nooit echt verdiept erin, wat eigenlijk zonde was van alle opties die erop zaten, dus nu gaan we ons er wel in verdiepen.
Bij de Netflix serie Bad Banks gaan de beelden soms zo snel, dat bij bepaalde scenes lijkt of het versneld afgespeeld wordt, ook lijkt het beeld dan wat wiebelig.
Zijn wij niks gewend en is het kwestie van wennen?? Of moeten we iets aanpassen aan de standaardinstellingen?
En we keken op Netflix documentaire, viel ons op dat de ondertiteling nogal fel verlicht is. Kun je dat alleen aanpassen op je Netflix account, want die delen we namelijk met familie en zij hebben nog oude tv’s.
Vandaag onze eerste update gehad en daarna was hij alle tv kanalen kwijt, gaf hij aan dat coax niet was aangesloten. Hebben op moment tijdelijk coax icm ci+plus module ivm dat glasvezel nog aangesloten moet worden.
Echter bij Discovery Channel krijgen we nu bij eerste keer dat we er naar toe zappen geen signaal en schakel je terug nr ander kanaal en dan probeer je het weer 1 of 2x keer krijg je wel beeld. Is dan signaal van dat kanaal te zwak ofzo?
Hebben jullie nog verder advies/tips/ervaring wat je absoluut aan moet passen bij instellingen om het maximale uit de tv te halen?
Bij onze vorige tv hebben we ons nooit echt verdiept erin, wat eigenlijk zonde was van alle opties die erop zaten, dus nu gaan we ons er wel in verdiepen.
Je zou kunnen proberen om TruMotion uit te zetten. Ik ben hier zelf ook niet zo'n fan van en heb het uit.Isanneke schreef op maandag 18 januari 2021 @ 19:27:
Alleen met standby, merk soms dat na uitzetten de voeding nog aan blijft. Ik gok dat dit met het paneel te maken heeft.Zetten jullie altijd de tv alleen uit met standby, nooit volledig?
8 punten en 3 strepen
Het wordt afgeraden om de stroom eraf te halen omdat de televisie in standby een pixel refresh routine draait. Ik meen na elke vier uur cumulatief kijken.
[ Voor 19% gewijzigd door Millert op 18-01-2021 20:25 ]
EV Hyundai Ioniq Electric 28 kWh | PV Oost 2960Wp / West 2560Wp | Thuisbatterij 1Komma5 17,2 kWh
@Isanneke je kan bij instellingen van netflix transparante ondertiteling instellen.
Dat kun je per acount instellen.
Veel plezier met de tv!
Dat kun je per acount instellen.
Veel plezier met de tv!
Ik zie de knop en hij doet bij sommige kanalen wat maar is een errorcode (tweede dag op rij): "iTV_002: the service is temporarily not available. Please try again later."Millert schreef op zondag 17 januari 2021 @ 18:42:
[...]
Door op de rode knop te drukken (ik gebruik ook de CI+ module). Dan ga je naar het Ziggo 'kanaal' waar je programma's kunt terug kijken maar ook de series en films kunt kijken.
Herken jij dit?
Klein vraagje, ik gebruik de JBL 5.1 soundbar in combi met de CX. Alleen elke keer als ik de tv opstart springt de soundbar op mute en moet ik deze handmatig via hdmi arc weer inschakelen. Zie ik een instelling over het hoofd?
Nee, zojuist even geprobeerd en hier werkt het direct. Ik heb bij de eerste installatie van de televisie ook niks bijzonders ingesteld. Heb je al eens op de site van Ziggo gekeken? Ze ondersteunen niet in heel Nederland VoD met de CI+ module, ook kan het zijn dat je specifieke module niet geschikt is. Ik gebruik een Smit module en woon in Zuid Limburg.andries98 schreef op maandag 18 januari 2021 @ 21:48:
[...]
Ik zie de knop en hij doet bij sommige kanalen wat maar is een errorcode (tweede dag op rij): "iTV_002: the service is temporarily not available. Please try again later."
Herken jij dit?
EV Hyundai Ioniq Electric 28 kWh | PV Oost 2960Wp / West 2560Wp | Thuisbatterij 1Komma5 17,2 kWh
je mag de tv alleen met standby uitzetten,nooit volledig vd stroom af !!Isanneke schreef op maandag 18 januari 2021 @ 19:27:
Zou iemand met een OLED55CX6LA eens voor mij willen kijken of hdmi cec (simplink) per hdmi aansluiting uit te zetten is, dan wel alleen als geheel?
Ik overweeg deze TV. Heb nu een LG 47lm760s en daar kan het alleen als geheel. Echter kan mijn receiver geen ARC aan zonder ook cec aan te hebben staan, en dat leidt tot ongewenst gedrag. Dus als het per aansluiting uit kan is het mooi, want voor mijn kodi doosje heb ik het wel nodig
Dat heb ik nu opgelost door simpelweg een optische kabel te gebruiken. Echter aangezien die oled geen DTS meer ondersteund, wordt dat wat matig met films kijken (komt rechtstreeks van de nas af met DTS of hoger signaal).
Ik overweeg deze TV. Heb nu een LG 47lm760s en daar kan het alleen als geheel. Echter kan mijn receiver geen ARC aan zonder ook cec aan te hebben staan, en dat leidt tot ongewenst gedrag. Dus als het per aansluiting uit kan is het mooi, want voor mijn kodi doosje heb ik het wel nodig
Dat heb ik nu opgelost door simpelweg een optische kabel te gebruiken. Echter aangezien die oled geen DTS meer ondersteund, wordt dat wat matig met films kijken (komt rechtstreeks van de nas af met DTS of hoger signaal).
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
Ah, die heb ik wel gevonden, maar er nog wel even erop laten zitten.Basekid schreef op maandag 18 januari 2021 @ 14:13:
[...]
Alle folie eraf, en vergeet de achterkant niet (die folie merk je vaak alleen op als je er naar zoekt).
Gezien ik alle folie van de keuken eraf getrokken had, was het compremis dat zij het van de tv mocht aftrekken.
Maar de reflectie van de folie aan de voorzijde was zo irritant dat ik die er ook maar direct afgetrokken had dus de achterkant is voor haar.
Heb het alleen nog niet verteld
De 3 21 16 staat hier ook op de CX65", ik merk er niet veel van. Of het moet zijn dat de bekabelde internetsnelheid nu helemaal door de hoeven gezakt is, maar wellicht was er gisteravond iets anders aan de hand. Meestal gaf de Netflix check iets van 70Mbit aan, gisteravond was dat 2,6Mbit
. Toch maar eens een USB netwerkding aanschaffen, met de LG software werkt de ingebouwde netwerkaansluiting wat treurig.

3.21.16 staat er bij mijn CX55 ook op en ik merk toch wel een groot verschil met COD:MW Warzone (4K @120FPS) qua helderheid. Stukken beter nu
Apple MacBook Pro | Apple iPhone 15 Pro | Apple AirPods Pro | Xbox Series X | LG OLED55CX6LA | Sonos Arc + 2x Sonos Play:1
Dat wel, enkel draait het niet echt soepeltjes hier en daar, Destiny daarintegen wel op 120hz.Jeroenvde89 schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 11:57:
3.21.16 staat er bij mijn CX55 ook op en ik merk toch wel een groot verschil met COD:MW Warzone (4K @120FPS) qua helderheid. Stukken beter nu
Hmmm, ik heb nergens last van gehad. Gisteravond 3 uur zonder problemen gespeeld.Richie B schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 12:17:
[...]
Dat wel, enkel draait het niet echt soepeltjes hier en daar, Destiny daarintegen wel op 120hz.
Apple MacBook Pro | Apple iPhone 15 Pro | Apple AirPods Pro | Xbox Series X | LG OLED55CX6LA | Sonos Arc + 2x Sonos Play:1
Ik heb last van lichte stotteringen bij gebouwen met de xbox op 120hz. Zal vanavond nog is checken, misschien was het de verbinding.Jeroenvde89 schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 12:18:
[...]
Hmmm, ik heb nergens last van gehad. Gisteravond 3 uur zonder problemen gespeeld.
Stotteringen in de zin FPS of flickeringen?Richie B schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 12:36:
[...]
Ik heb last van lichte stotteringen bij gebouwen met de xbox op 120hz. Zal vanavond nog is checken, misschien was het de verbinding.
Flickering is bekend bij LG C9/CX bij gaming op 120fps op 4K, zie bijv. mijn youtube filmpje:
YouTube: LG Oled C9 flickering issues with 120FPS enabled, Xbox Series X
Dit is met name zichtbaar in gebouwen zelf, zoals bijv de Gulag...
Exact wat ik ervaar.JDL15 schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 14:56:
[...]
Stotteringen in de zin FPS of flickeringen?
Flickering is bekend bij LG C9/CX bij gaming op 120fps op 4K, zie bijv. mijn youtube filmpje:
Ik kan het helaas niet op de ps5 testen (wellicht dat Sony hierom deze 120hz optie nog niet geïmplementeerd heeft?)
Ook loopt torchlight 3 wat hakkelig.
Maar goed ik ga wel even kijken straks.
Wie weet hoe je de 2.1 switch omzet van poort 2? Ik heb het probleem dat mijn 2 jaar oude hdmi 2.0 soundbar niet aangaat bij het starten van de tv, dit moet ik handmatig doen hdmi arc.
[ Voor 27% gewijzigd door Richie B op 19-01-2021 15:18 ]
Wow, oké. Is mij nog nog niet opgevallen en ik kan je vertellen; ik zit regelmatig in de GulagJDL15 schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 14:56:
[...]
Stotteringen in de zin FPS of flickeringen?
Ik zou vanavond meteen eens kijken of ik dit ook heb.
Werkt niet omdat die platte stekker even breed is als de stekker aan de andere kant... Dus je gat/goot moet nog steeds even breed zijn. Je krijgt hem ook niet van het klepje afgetrokken zonder hem te slopen... Dus het heeft geen zin. Alleen voor de mensen die platte gootjes hebben wellicht.c-mattic schreef op maandag 18 januari 2021 @ 16:54:
[...]
Het is echt helemaal niet nodig om de kabel te knippen zoals sommigen voorstellen.![]()
Je kan perfect de kabel loskoppelen door één schroef los te schroeven. Je zal zien dat waar de kabel toekomt er een "deksel" is. Schroef die los en je kan de kabel loskoppelen. Haal die door je kabelgoot en koppel de kabel terug. Deksel opnieuw toeschroeven en done. Dan ben je tenminste je garantie niet kwijt![]()
[Afbeelding]
Wat wel weer handig is is om hem af te koppelen zodat je op je gemakje kan uitvogelen hoe je de kabel gaat wegwerken zonder de TV in je handen te hebben.
* Heb net een E9 opgehangen en die heeft zo een rare ronde eurostekker ipv een platte variant. Gewoon een 32mm gat gemaakt, past de HDMI ook gelijk door het gat heen.
Ben benieuwd, but be warned.. Once seen, it cannot be unseenJeroenvde89 schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 15:10:
[...]
Wow, oké. Is mij nog nog niet opgevallen en ik kan je vertellen; ik zit regelmatig in de Gulag
Ik zou vanavond meteen eens kijken of ik dit ook heb.
Zit zelf ook veel te veel in de Gulag helaas en dan ga je rondlopen en valt het op!
Vraagje, heb een film afgespeeld Dunkirk maar hoor steeds een vrouw in het Engels mee praten soort voice over. Heb geluifsbegeleiding al uitgezet maar helpt ook niet. Boven op de PC met afspelen nergens last van.
radium6969 schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 15:10:
[...]
Werkt niet omdat die platte stekker even breed is als de stekker aan de andere kant... Dus je gat/goot moet nog steeds even breed zijn. Je krijgt hem ook niet van het klepje afgetrokken zonder hem te slopen... Dus het heeft geen zin. Alleen voor de mensen die platte gootjes hebben wellicht.
Wat wel weer handig is is om hem af te koppelen zodat je op je gemakje kan uitvogelen hoe je de kabel gaat wegwerken zonder de TV in je handen te hebben.![]()
* Heb net een E9 opgehangen en die heeft zo een rare ronde eurostekker ipv een platte variant. Gewoon een 32mm gat gemaakt, past de HDMI ook gelijk door het gat heen.
[ Voor 29% gewijzigd door Michael Knight op 20-01-2021 14:21 ]
Taal fouten inbegrepen ;)
Mijn AI Art YouTube kanaal
En die gebruik jij voor 230V buiten een behuizing?
Heb je wel door hoe gevaarlijk dat is? Want als jij (of je kinderen, of de schoonmaakster (m/v)) een van de twee los trekt (die dan sowieso al niet aanraakveilig zijn) en dat is toevallig de nul (50% kans), dan staat op die dan blootliggende pen van je TV-stekker gewoon keihard de 230V....

Dit soort adviezen is levensgevaarlijk.
Hiervoor zijn gewoon euro contrastekkers te koop, zoals deze:

[ Voor 28% gewijzigd door Michael Knight op 20-01-2021 14:22 ]
WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERSD-VM2D + EV-WP-TWS-1W 300; AC: ME MXZ-2F42VF + 2x MSZ-LN25VGV; PV: 14.08 kWp O/W + SMA STP 8.0; Vent: Zehnder Q600 ERV + Ubbink AirExcellent.
Streamingdienst of een disc? Of illegale meuk?rutgergron schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 20:04:
Vraagje, heb een film afgespeeld Dunkirk maar hoor steeds een vrouw in het Engels mee praten soort voice over. Heb geluifsbegeleiding al uitgezet maar helpt ook niet. Boven op de PC met afspelen nergens last van.
Bij streaming of een disc staat wellicht de verkeerde audiostream geselecteerd, kun je in het betreffende menu dan kiezen.
Klopt dat is het probleem geeft error: Deze video biedt geen ondersteuning voor geluid. Andere files pakt de video wel behalve deze. Het heeft ook met DTS te maken?
Zou een media player dit probleem kunnen oplossen?
Desalniettemin blijft het een enorme 'beunoplossing' en is deze gevaarlijk.. mijn kinderen hoeven niet in zo`n omgeving te spelen, aangezien ik zo`n fabricatie absoluut niet vertrouw.
En als jouw huis afbrandt, is de verzekering is heel duidelijk: niet verzekerd..
En als jouw huis afbrandt, is de verzekering is heel duidelijk: niet verzekerd..
[ Voor 109% gewijzigd door Michael Knight op 20-01-2021 14:27 ]
Taal fouten inbegrepen ;)
Mijn AI Art YouTube kanaal
De televisie zelf ondersteunt geen DTS en dat is zo te lezen de main audiostream van de film die je wilt kijken. Vaak zitten er nog andere geluidssporen bij, vaak wel in in Dolby. Deze hoor je nu, voor slechtzienden / beschrijvend en soms een andere taal. Oplossing is een aparte mediaplayer (device) die wel DTS ondersteunt of streamen via bijvoorbeeld Plex die de audio omzet.rutgergron schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 20:53:
Klopt dat is het probleem geeft error: Deze video biedt geen ondersteuning voor geluid. Andere files pakt de video wel behalve deze. Het heeft ook met DTS te maken?
Sorry voor het onderbreken van de lopende discussie, maar even een korte terugkoppeling:andries98 schreef op maandag 18 januari 2021 @ 13:02:
[...]
Heb je quickstart al uit gezet? Deze geeft regelmatig netwerk en app problemen(na het uitzetten quickstart => tv uit => stekker eruit voor 15 min (=cache leegmaken die nogal eens vollloopt door quickstart, werkt ook vaak tegen vastgelopen apps, magic remote etc.) => stekker er weer in en genieten!
Heb bovenstaande geprobeerd, maar het heeft helaas niet geholpen. Ik kreeg nog steeds die vervelende meldingen "wired network disconnected/connected".
Toch de kabel er maar gewoon uitgehaald, nu ik begrepen heb dat WiFi niet merkbaar trager (of zelfs sneller) is.
Ik vind die updates maar irritant. Allereerst merk ik geen verbeteringen (maar ik heb ook geen klachten), maar de tv moet herstarten of ik krijg popups bij aanzetten (gisteren moest ik ineens met van alles akkoord gaan).
Bij een eerdere update was mijn setopbox (Entone/Amino) ineens verdwenen en stond die ingesteld op Tele2. En bij de update van gisteren werkt de wifi niet meer stabiel (ja router (recente Fritzbox) al herstart, etc). Kabel werkt gelukkig wel goed.
Bij een eerdere update was mijn setopbox (Entone/Amino) ineens verdwenen en stond die ingesteld op Tele2. En bij de update van gisteren werkt de wifi niet meer stabiel (ja router (recente Fritzbox) al herstart, etc). Kabel werkt gelukkig wel goed.
@kwaazaar Je kan ze uitzetten. Als je je TV prima vindt zou ik dat vooral doen. Ik heb ze nu ook weer uit staan. Maar die laatste update had wat fixes rond zwartniveaus en HDR, die wilde ik er wel op hebben.
Bedrijven sleutelen voortdurend aan hun applicaties en wat ze doen met de data daarvan, dan veranderen ook de gebruikersvoorwaarden, en moet je dus weer nieuwe voorwaarden accepteren. Best irritant, maar ook best fijn dat ze verplicht zijn om wijzigingen te melden.
Bedrijven sleutelen voortdurend aan hun applicaties en wat ze doen met de data daarvan, dan veranderen ook de gebruikersvoorwaarden, en moet je dus weer nieuwe voorwaarden accepteren. Best irritant, maar ook best fijn dat ze verplicht zijn om wijzigingen te melden.
Dat je het zelf heb je vooral jezelf (en je huishouden) mee, maar iemand adviseren om dat soort dingen aan 230V te hangen is gewoon een heel slecht idee. Gewoon een contrastekker (die heb je ook in het rond) monteren is echt oneindig keer veiliger dan dit soort troep.
[ Voor 40% gewijzigd door Michael Knight op 20-01-2021 14:25 ]
Ik had eens een vraagje: Ik heb een OLED55B6V, en een magic remote die stervende is. Maakt geluid en vaak moet ik de batterijen er even uithalen om er nog iets mee te kunnen.
De vraag: Zou ik ook één van de nieuwere magic remotes voor mijn tv kunnen bestellen? (de eerste de beste die beschikbaar is zal ik maar zeggen).
Ik heb het ook gevraagd bij de support van LG, maar die draaien maar een beetje rond de brei.
De vraag: Zou ik ook één van de nieuwere magic remotes voor mijn tv kunnen bestellen? (de eerste de beste die beschikbaar is zal ik maar zeggen).
Ik heb het ook gevraagd bij de support van LG, maar die draaien maar een beetje rond de brei.
Nog even voor de duidelijkheid: prima als mensen elkaar willen helpen met het maken van eigen/custom draadwerk. We zijn immers Tweakers. Maar het maken van onveilige DIY-oplossingen moedigen wij niet aan! Mocht je in de toekomst een bijdrage willen leveren op dit vlak, neem dan de veiligheid ook in acht!
(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A
Dus wij gaan binnenkort verhuizen en als eerste komt er een nieuwe TV. Nu ik me daar even in verdiept hebt vind ik bar weinig TV’s voor de toekomst zeg maar.
Als je volledige hdmi 2.1 functionaliteit wilt, dolby vision/atmos, laag stroomverbruik en OLED is (op dit moment) beter dan Samsungs QLED. Blijft er weinig over en blijven alleen de LG CX en GX over.
Dus toch een paar vragen. Denken jullie er ook zo over ?
Hoe breekbaar zijn deze OLED schermen heeft de GX dikker glas?
En hoe zijn jullie tot deze keuze gekomen?
Als je volledige hdmi 2.1 functionaliteit wilt, dolby vision/atmos, laag stroomverbruik en OLED is (op dit moment) beter dan Samsungs QLED. Blijft er weinig over en blijven alleen de LG CX en GX over.
Terechte vraag, en het is de moeite waard om het even goed uit te zoeken. Ik heb een TV uit een modelreeks direct voor de jouwe. De "luxe" remote, oorspronkelijk bedoeld voor jouw jaarmodel lijn, kon niet goed worden gekoppeld (kwam steeds met foutmelding).Rub3s schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 13:59:
Ik had eens een vraagje: Ik heb een OLED55B6V, en een magic remote die stervende is. Maakt geluid en vaak moet ik de batterijen er even uithalen om er nog iets mee te kunnen.
Testing, one, two ...
- HoppyF
- Televisies
- LG
- Oled
- LG OLED
- LG OLED evo
- LG OLED CX
- LG OLED G1
- LG OLED E9
- LG OLED C9
- LG OLED W9
- LG OLED B9
- LG OLED W8
- LG OLED evo G5
- LG OLED C2
- LG OLED evo G3
- LG EF950V
- LG OLED evo G4
- LG OLED65G8
- LG B2
- LG E8
- LG W8
- LG OLED B1
- LG OLED BX
- LG OLED B7
- LG OLED C7
- LG OLED W7
- LG OLED evo C4
- LG OLED65B6D
- LG C6V
- LG OLED C6D
- LG OLED GX
- LG OLED B8PLA
- LG OLED E7
- LG OLED A1
- LG OLED C1
- LG OLED E8
- LG OLED B6V
- LG OLED C8
Het is geen prijstopic maar de GX soundbar is in de aanbieding zodat je na €200 cashback uiteindelijk €365 betaalt. Vooral voor 65 inch GX bezitters interessant denk ik ivm de afmetingen.
https://www.bol.com/nl/pr...&sort=price&sortOrder=asc
Kies EP Beerepoot als verkoper, is een officiële LG dealer.
https://www.bol.com/nl/pr...&sort=price&sortOrder=asc
Kies EP Beerepoot als verkoper, is een officiële LG dealer.
[ Voor 8% gewijzigd door HoppyF op 20-01-2021 18:17 ]
Over het algemeen zijn lg magic remotes niet backwards compatible maar het kon altijd wel in het servicemenu ingesteld worden. Of jouw 2016 model ook latere modellen in het servicemenu heeft staan is te betwijfelen.mocht je erin kunnen zou je eens een kijkje kunnen nemen...Rub3s schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 13:59:
Ja. Ik heb diezelfde conclusie getrokken. LG OLED eigenlijk de enige optie. Breekbaarheid vind ik een beetje een rare term voor een tv. Dikte glas? Je hangt hem 1x op en klaar. Ik zou niet weten wat je moet doen om je glas te kunnen breken, wellicht met een stapel kids dat het zou kunnen maar Breekbaarheid is voor mij geen topic in ieder geval.jhvanweerd schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 17:32:
Dus wij gaan binnenkort verhuizen en als eerste komt er een nieuwe TV. Nu ik me daar even in verdiept hebt vind ik bar weinig TV’s voor de toekomst zeg maar.
Verder is het (vind ik), het beste wat je nu op TV gebied kan krijgen.
Om atmos wat te testen via mediaplayer heb ik een demo file gedownload link staat in onderstaande youtubevideo.
YouTube: Dolby Horizon Lossless Dolby Atmos demo(download)
ik heb momenteel 11.1 via een denon x3700, maar de demo speelt af in 5.1. In de media player staat wel dolby atmos aangegeven.
Atmos content vanaf Disney plus en netflix werken prima en de audio wordt door de denon gedectecteerd als zijnde atmos.
Op 1 of andere manier wordt atmos content via de mediaplayer afgespeeld in dolby digital.
Iemand een idee hoe dit kan? De tv staat ingesteld op hdmi arc passthrough met earc aan.
ik heb momenteel 11.1 via een denon x3700, maar de demo speelt af in 5.1. In de media player staat wel dolby atmos aangegeven.
Atmos content vanaf Disney plus en netflix werken prima en de audio wordt door de denon gedectecteerd als zijnde atmos.
Op 1 of andere manier wordt atmos content via de mediaplayer afgespeeld in dolby digital.
Iemand een idee hoe dit kan? De tv staat ingesteld op hdmi arc passthrough met earc aan.
Beste Tweakers,
Ik wil graag jullie hulp voordat ik een miskoop doe.
Ik werk in Luxembourg en we krijgen elke maand meal vouchers die we in kunnen wisselen bij een grote supermarkt wat ook electronica verkoopt. Dus TV's, consoles, soundbars en noem maar op.
Nu door covid19 was er een lockdown voor langere tijd en niks was vrijwel open. waardoor ik gespaard heb mijn meal vouchers. Enige nadeel aan ze is dat het ook een houdbaarheidsdatum heeft qua inwisselen.
Nu is er een actie van een LGOLED55CX3 voor €1299,- ik weet dat is geen actie. Maar hier in Luxembourg ist alles echt een stuk hoger qua prijs omdat ook de "salarissen" een stuk hoger zijn en ze dus daardoor prijzen hanteren wat absurd is. Want qua salarissen merk ik juist het tegenovergestelde daarvan.
Maar goed om niet af te dwalen:
:strip_exif()/f/image/XeAwaDtCb0nCAlC4WX6qy29m.jpg?f=fotoalbum_large)
Gaat om deze de CX3 maar wat is dat ? In Duitsland is het een CX9. Wat zijn de verschillen? Op Geizhals een vergelijkingssite hier in Duitsland heeft de CX3 een 100Hz scherm en kan je niet opnemen terwijl je aan andere kanaal bekijkt.
Klopt dit allemaal. Want als dat zo is? Toch maar links laten liggen.
Ik werk in Luxembourg en we krijgen elke maand meal vouchers die we in kunnen wisselen bij een grote supermarkt wat ook electronica verkoopt. Dus TV's, consoles, soundbars en noem maar op.
Nu door covid19 was er een lockdown voor langere tijd en niks was vrijwel open. waardoor ik gespaard heb mijn meal vouchers. Enige nadeel aan ze is dat het ook een houdbaarheidsdatum heeft qua inwisselen.
Nu is er een actie van een LGOLED55CX3 voor €1299,- ik weet dat is geen actie. Maar hier in Luxembourg ist alles echt een stuk hoger qua prijs omdat ook de "salarissen" een stuk hoger zijn en ze dus daardoor prijzen hanteren wat absurd is. Want qua salarissen merk ik juist het tegenovergestelde daarvan.
Gaat om deze de CX3 maar wat is dat ? In Duitsland is het een CX9. Wat zijn de verschillen? Op Geizhals een vergelijkingssite hier in Duitsland heeft de CX3 een 100Hz scherm en kan je niet opnemen terwijl je aan andere kanaal bekijkt.
Hallo,
Ik heb een LG CX 55 inch ben zeer tevreden! Alleen als ik Netflix kijk een HD serie vind ik het beeld slecht in de donkere scènes in de hoeken.Het lijkt dan op blokjes/vlekjes in het beeld.in het midden is het beeld wel scherp. Wie heeft dit ook/gehad en wat kan ik er tegen doen?
Ik heb een LG CX 55 inch ben zeer tevreden! Alleen als ik Netflix kijk een HD serie vind ik het beeld slecht in de donkere scènes in de hoeken.Het lijkt dan op blokjes/vlekjes in het beeld.in het midden is het beeld wel scherp. Wie heeft dit ook/gehad en wat kan ik er tegen doen?
Het zal vast in dit forum al zijn langsgekomen, maar na 2 van de 34 pagina's doen mijn ogen pijn en wie weet ben ik toch de enige die met dit probleempje worstelt:
ik wil. graag voor mijn moeder wat familiefoto's/-filmpjes afspelen op haar net nieuwe 65gx. Ze heeft geen nas o.i.d. dus dacht ik aan een usb-stick. Ik heb zelf nog een Samsung Fit (128 GB) over en heb daar wat filmpjes opgezet (.mkv-files, eerst maar eens proberen). Mijn tv (77cx) ziet wel de usb-stick, maar ziet niet de mappenstructuur en ook geen bestanden.
Mijn vragen:
-is 32GB een harde bovengrens voor de capaciteit van de stick? (stick wordt wel gezien door tv)
-moet de mappenstructuur/-naamgeving aan speciale eisen voldoen?
-heeft een LG-tv een hekel aan samsung sticks?
Ik hoop dat iemand mij uit de brand kan helpen.
Alvast bedankt!
ik wil. graag voor mijn moeder wat familiefoto's/-filmpjes afspelen op haar net nieuwe 65gx. Ze heeft geen nas o.i.d. dus dacht ik aan een usb-stick. Ik heb zelf nog een Samsung Fit (128 GB) over en heb daar wat filmpjes opgezet (.mkv-files, eerst maar eens proberen). Mijn tv (77cx) ziet wel de usb-stick, maar ziet niet de mappenstructuur en ook geen bestanden.
Mijn vragen:
-is 32GB een harde bovengrens voor de capaciteit van de stick? (stick wordt wel gezien door tv)
Alvast bedankt!
Welke setting kijken jullie 4k HDR films?
Ik merk als ik de standaard modus gebruik, het beeld mooi helder is en beeldkwaliteit eruit springt. Met filmmaker word alles donker en flets. Cinema mode hetzelfde.
Merkte het vooral met Dunkirk op het strand, dat met setting levendig of standaard het mooiste beeld geeft.
Wat is jullie ervaring hiermee?
Ik merk als ik de standaard modus gebruik, het beeld mooi helder is en beeldkwaliteit eruit springt. Met filmmaker word alles donker en flets. Cinema mode hetzelfde.
Merkte het vooral met Dunkirk op het strand, dat met setting levendig of standaard het mooiste beeld geeft.
Als je deze bij een grote supermarkt zoals je zegt aanschaft dan zal het wel goed zijn toch? Het is een model van afgelopen jaar maar wel een populair model. Als jij deze kan aanschaffen met mealtickets zodat het je verder niks kost lijkt het me een goede deal. Een gratis (of goedkope) goede tv.theduke1989 schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 05:22:
Beste Tweakers,
[Afbeelding]
Wat betreft het 100hz verhaal, daarvoor raad ik je aan even in dit topic te zoeken, dit is al heel vaak besproken. De beperking dat je datgene wat je opneemt moet kijken is er altijd al geweest, dan zou je een tv met twee tuners moeten hebben en dat heeft dit model niet.
Een 128gb stick zou geen probleem moeten zijn en hoe graag ze het stiekem ook zouden willen denk ik niet dat een Samsung exemplaar het probleem oplevert. Heb je de stick via de tv geformateerd? In dit topic is het een aantal keren voorgekomen dus er zijn anderen die het veel beter kunnen uitleggen dan ik maar ik vermoed dat dat het is.Mr. Worf schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 08:33:
Het zal vast in dit forum al zijn langsgekomen, maar na 2 van de 34 pagina's doen mijn ogen pijn en wie weet ben ik toch de enige die met dit probleempje worstelt:
Mijn vragen:
Alvast bedankt!
Atmos wordt dus niet doorgegeven maar de core dd+, ligt denk ik echt aan je media speler of receiver. Probeer earc uit te zetten (normale ARC kan ook Atmos) en probeer even andere bestanden, zet je settings van je media speler ook juist.MaxHardcore schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 00:55:
Om atmos wat te testen via mediaplayer heb ik een demo file gedownload link staat in onderstaande youtubevideo.
Gebruik de settings van Rtings of een andere tabel die hier is voorbij gekomen. Dus isf dark, mogelijk heb je eco nog aan staan.rutgergron schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 08:44:
Welke setting kijken jullie 4k HDR films?
@Wren ik moet nog wel wat bijleggen, omdat de lockdown voorbij is nu moest ik wat dingetjes halen.
wil niet met een koude douche thuis komen omdat ik een fout heb gemaakt, in de openingspost kan ik ook niet direct vinden wat nou echt het verschil is.
Het rare is op reddit las ik dan weer dat LG geen 100Hz panelen maakt en een andere persoon in een reddit zegt weer het zijn ''dezelfde tv's'' alleen voor andere landen bedoeld etc. Geen idee of dat waar is. op internet dus al gezocht kom niet ver.
wil niet met een koude douche thuis komen omdat ik een fout heb gemaakt, in de openingspost kan ik ook niet direct vinden wat nou echt het verschil is.
Het rare is op reddit las ik dan weer dat LG geen 100Hz panelen maakt en een andere persoon in een reddit zegt weer het zijn ''dezelfde tv's'' alleen voor andere landen bedoeld etc. Geen idee of dat waar is. op internet dus al gezocht kom niet ver.
Je moet ook niet op reddit zoeken maar in dit topictheduke1989 schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 09:48:
@Wren ik moet nog wel wat bijleggen, omdat de lockdown voorbij is nu moest ik wat dingetjes halen.
[LG OLED] Ervaringen & Discussie
[ Voor 6% gewijzigd door Wren op 21-01-2021 09:50 ]
Ik zit dus ook met dit probleem nu. Ik wil een LGOLED55CX3LA aanschaffenpennywise666 schreef op zondag 8 april 2018 @ 23:24:
Wat lees ik nu op avsforum??heeft iemand hier last van ook?
"I think the increased BFI flicker with 25/50 fps content is just a limitation of the 120 Hz panel. I'm not even sure how 25/50 fps content works on Oleds without producing some kind of major judder since 25/50 doesn't really fit into 120."
"Unless I'm seriously mistaken, I remember European models having a 100Hz mode to cater for 25/50 fps content.
They must have something... a soccer match, all horizontal pans, shot at 50i and displayed at 60/120Hz would be a judder fest."
"I don't think these panels can do 100Hz internally. I've noticed when watching 25/50 fps content sometimes I can see artifacts in the subtitles, even with truemotion turned off. So I suspect the TV does some kind of minor interpolation when in 50 Hz mode to display judder free what otherwise would not be possible with a native 120Hz panel."
maar lees dus dat het een 100hertz paneel heeft. En bijvoorbeeld de LG OLED65CX9LA een 120hertz scherm heeft. Klopt dit?
De link van Tweakers is ook niet er zeker van: pricewatch: LG OLED55CX3LA Zwart (buitenlands model) wil niet met een koude douch thuiskomen, enige informatie? of dit dus het zelfde probleem is?
Nee, alle lg oleds hebben 120hz. De tv tuner kan voor zover ik weet 100hz verwerken door het tv signaal, met hdmi etc is het 120hz. De vraag is wat jij er mee wil of moet. Is het aantal hz een dealbreaker voor je en zo ja, waarom?theduke1989 schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 10:04:
[...]
Ik zit dus ook met dit probleem nu. Ik wil een LGOLED55CX3LA aanschaffen [Afbeelding]
maar lees dus dat het een 100hertz paneel heeft. En bijvoorbeeld de LG OLED65CX9LA een 120hertz scherm heeft. Klopt dit?
De link van Tweakers is ook niet er zeker van: pricewatch: LG OLED55CX3LA Zwart (buitenlands model) wil niet met een koude douch thuiskomen, enige informatie? of dit dus het zelfde probleem is?
@Wren ik wil er ook voornamelijk een PS5 op aan gaan sluiten, dan wil ik niet beperkt er op gaan zijn.
Nu was het al een issue met LG betreft de HDMi2.1 bandbreedte wat niet optimaal benut kan worden. Dus als het scherm dan ook minder is?
Nu was het al een issue met LG betreft de HDMi2.1 bandbreedte wat niet optimaal benut kan worden. Dus als het scherm dan ook minder is?
Ik krijg bij jou het idee dat je her en der een berichtje op internet hebt gelezen. Prima, maar lees dan ook alle berichtgeving erover. Als je verder leest zal je zien dat er een flinke discussie is geweest over het 40/48 gb verhaal van 2.1. Conclusie van het verhaal: het maakt niks uit omdat elk paneel nog 10-bits en meer niet kan verwerken.theduke1989 schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 10:11:
@Wren ik wil er ook voornamelijk een PS5 op aan gaan sluiten, dan wil ik niet beperkt er op gaan zijn.
Nogmaals: zoek even goed in dit topic naar alle vragen die je hebt, ook het PS5 is al vaak terecht besproken. Neemt niet weg dat je je vragen niet moet mogen stellen, maar wellicht stelt je dat wat meer gerust dan een enkele reageerder zoals ik.
Ik zou gewoon alle onzin die gepost wordt geloven en niet even zelf wat onderzoek doen.... wel zo makkelijk, er is tenslotte niets op het web te vinden over deze specs :-).theduke1989 schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 10:11:
Welke setting van de mediaspeler bedoel je dan? Ik gebruik de interne mediaspeler van de CXLightning89 schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 09:19:
Atmos wordt dus niet doorgegeven maar de core dd+, ligt denk ik echt aan je media speler of receiver. Probeer earc uit te zetten (normale ARC kan ook Atmos) en probeer even andere bestanden, zet je settings van je media speler ook juist.
Atmos via Disney+ en Netflix vanaf de tv werkt prima
Ik heb earc al uitgezet op de tv en de receiver. Receiver zegt nog steeds 3/2/.1 bij elke atmos file die ik probeer.
En als je via een ander platform materiaal download met Atmos? YouTube ondersteunt geen Atmos zover ik weet.MaxHardcore schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 10:29:
[...]
Welke setting van de mediaspeler bedoel je dan? Ik gebruik de interne mediaspeler van de CX
Atmos via Disney+ en Netflix vanaf de tv werkt prima
Ik heb earc al uitgezet op de tv en de receiver. Receiver zegt nog steeds 3/2/.1 bij elke atmos file die ik probeer.
Hier komt binnenkort een overzicht van alle dure apparatuur die ik thuis heb staan
Heb het niet vanaf youtube. De description van de video linkt naar een demo site. VLC herkent het als zijnde truehd, wat ook klopt. Helaas oude hdmi 1.4 laptop, anders kon ik dat testen.Licko schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 10:34:
[...]
En als je via een ander platform materiaal download met Atmos? YouTube ondersteund geen Atmos zover ik weet.
Maar ik neig al naar een externe mediaspeler, want DTS wordt sowieso al niks via de tv.
@Jeffoz
Ik zag in een aantal reviews voorbij komen (vooral bij de CX) dat het scherm nogal fragiel was.
Ik snap eerlijk gezegd ook niet waarom TV's zo dun moeten zijn. Voor mij niet nodig. Vandaar de voorkeur naar de GX ook omdat mijn vriendin de Frame van Samsung erg mooi vind. ALs is dat geen TV voor thuis volgens mij is die puur ontworpen voor etalage en beurzen ofzo.
Ik zag in een aantal reviews voorbij komen (vooral bij de CX) dat het scherm nogal fragiel was.
Ik snap eerlijk gezegd ook niet waarom TV's zo dun moeten zijn. Voor mij niet nodig. Vandaar de voorkeur naar de GX ook omdat mijn vriendin de Frame van Samsung erg mooi vind. ALs is dat geen TV voor thuis volgens mij is die puur ontworpen voor etalage en beurzen ofzo.
Omdat in tegenstelling tot jouw voorkeur vele consumenten een dun scherm wel enorm mooi en interessant vindenjhvanweerd schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 11:23:
@Jeffoz
Ik heb recent een Series X ontvangen en was een beetje aan het kijken wat er allemaal mogelijk was met mijn LG C8. Nu las ik dat Rocket League te spelen is op 120hz, hoe kan ik zien dat mijn TV daadwerkelijk op 120hz staat?
Bij de Xbox heb ik de settings gezet op 1080p 120hz
Rocket League heb ik op stand ''prestaties'' gezet.
Ik heb sinds november een 65CX hangen. Het is nu een aantal keer voorgekomen dat een paar minuten nadat ik de TV op stanby heb gezet het scherm opeens wit oplicht. Het hele scherm licht dus opeens fel wit op,
net alsof iemand een foto met flits maakt. Ik kan er op Tweakers zo gauw niks over vinden, dus ik vroeg me af of ik de enige ben?
net alsof iemand een foto met flits maakt. Ik kan er op Tweakers zo gauw niks over vinden, dus ik vroeg me af of ik de enige ben?
Je moet dan 7 keer op de groene knop van je Magic Remote drukken. Je ziet dan de kleurenset en de resolutie/verversingssnelheid.baswillems1 schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 11:26:
Ik heb recent een Series X ontvangen en was een beetje aan het kijken wat er allemaal mogelijk was met mijn LG C8. Nu las ik dat Rocket League te spelen is op 120hz, hoe kan ik zien dat mijn TV daadwerkelijk op 120hz staat?
Tenminste, zo krijg ik die informatie in beeld bij mijn CX.
Of als dat niet werkt: de knop met de drie punten/stippen > Informatie.
[ Voor 11% gewijzigd door Jeroenvde89 op 21-01-2021 11:37 ]
Thanks, ga ik dat vanavond uitproberen.Jeroenvde89 schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 11:33:
[...]
Je moet dan 7 keer op de groene knop van je Magic Remote drukken. Je ziet dan de kleurenset en de resolutie/verversingssnelheid.
Tenminste, zo krijg ik die informatie in beeld bij mijn CX.
Of als dat niet werkt: de knop met de drie punten/stippen > Informatie.
modelnummers verschillen per land/regio tvtuner is 100hz,paneel kan 120 hz,klopt als je de tv-tuner gebruikt kun je maar 1 kanaal opnemen,en niet naar een ander kanaal kijken (is bijna bij elke tv) dan zul je een aparte ontvanger(stb) moeten gebruikentheduke1989 schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 05:22:
Beste Tweakers,
[Afbeelding]
@pwh53 met de tuner gedeelde was alleen dat ik een bevestiging wou dat er verschillen zijn of niet?
Want persoonlijk gebruik ik dat nooit, ik kijk alleen.
Wat betreft de 100Hz is het wel erg jammer dat het dus een 100hertz scherm is ipv 120hertz
Wat betreft de 100Hz is het wel erg jammer dat het dus een 100hertz scherm is ipv 120hertz
kan me niet herinneren,dat ik dat eerder hier heb gezien,zoals jij het beschrijftremmuz schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 11:26:
Ik heb sinds november een 65CX hangen. Het is nu een aantal keer voorgekomen dat een paar minuten nadat ik de TV op stanby heb gezet het scherm opeens wit oplicht. Het hele scherm licht dus opeens fel wit op,
je snapt het denk ik niet,waarom is het jammer ?theduke1989 schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 12:06:
@pwh53 met de tuner gedeelde was alleen dat ik een bevestiging wou dat er verschillen zijn of niet?
Bloody hell, ik krijg hier helemaal het lazarus van! Niet persoonlijk aan jou gericht, ik heb het over dit onderwerp dat maar terug blijft komen.theduke1989 schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 12:06:
Het is 1000% zeker weten een 120Hz scherm. Alle LG OLEDs verwerken beelden op 120Hz, de 100 Hz heeft alleen betrekking op de tuner (dus tv signalen). De modelnummers verschillend per land, maar het zijn dezelfde toestellen (alleen wat verschillen voor de verwerking van de lokale tv signalen).
- HoppyF
- Televisies
- LG
- Oled
- LG OLED
- LG OLED evo
- LG OLED CX
- LG OLED G1
- LG OLED E9
- LG OLED C9
- LG OLED W9
- LG OLED B9
- LG OLED W8
- LG OLED evo G5
- LG OLED C2
- LG OLED evo G3
- LG EF950V
- LG OLED evo G4
- LG OLED65G8
- LG B2
- LG E8
- LG W8
- LG OLED B1
- LG OLED BX
- LG OLED B7
- LG OLED C7
- LG OLED W7
- LG OLED evo C4
- LG OLED65B6D
- LG C6V
- LG OLED C6D
- LG OLED GX
- LG OLED B8PLA
- LG OLED E7
- LG OLED A1
- LG OLED C1
- LG OLED E8
- LG OLED B6V
- LG OLED C8
Het is hier al talloze malen besproken, grijze import!theduke1989 schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 05:22:
Beste Tweakers,
[Afbeelding]
Luxembourg valt gewoon onder de Benelux, koop dus gewoon bij een officiële LG Benelux dealer.
Dat zijn de CX6 modellen, de rest is grijze import.
Gebruik de zoekfuctie nog maar eens met de woorden grijze import.
Volgens mij werkt bovenstaande alleen op CX. Op de C9 (en weet dus helaas ook niet of het op de C8 werkt), moet je naar instellingen >programma & tuner en daar met je remote op pointen (niet klikken) en dan 5x achter elkaar op 1 drukken.baswillems1 schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 11:42:
[...]
Thanks, ga ik dat vanavond uitproberen.
Ben benieuwd of dit ook op C8 werkt
Is toch vrij duidelijk dat hij gebonden is aan die winkel omdat hij daar cadeaubonnen van heeft? Natuurlijk kan hij een officiële LG dealer vragen of zij ook cadeaubonnen van z'n supermarkt accepteren, maar die kans lijkt me vrij klein. Bij plattetv.nl kan je ook niet met een AH cadeaukaart betalen.HoppyF schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 12:12:
[...]
Het is hier al talloze malen besproken, grijze import!
Luxembourg valt gewoon onder de Benelux, koop dus gewoon bij een officiële LG Benelux dealer.
Dat zijn de CX6 modellen, de rest is grijze import.
Gebruik de zoekfuctie nog maar eens met de woorden grijze import.
[ Voor 5% gewijzigd door fsfikke op 21-01-2021 12:17 ]
Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl
Let op:
Indien je vragen hebt over inbranden bij OLED televisies, gebruik dan eerst even de zoekfunctie. Dit onderwerp is namelijk al regelmatig uitgebreid besproken.
Zie ook D vd V in "[LG OLED] Ervaringen & Discussie" Datzelfde geldt voor vragen over stekkers.
🔍 Inbranden: [LG OLED] Ervaringen & Discussie
🔎 Stekkers: [LG OLED] Ervaringen & Discussie
Goede aanbieding gezien of nodig? Check OLED Televisies aanbiedingen- & kortingscodetopic
Vragen/opmerkingen over de LG Cashback Actie? Daarvoor kan je terecht in [LG OLED] cashback topic
Discussies over welke (HDMI)-kabels te gebruiken kan in Zilveren HIFI-kabels gesmeed door elfen bij maanlicht #6.
Indien je vragen hebt over inbranden bij OLED televisies, gebruik dan eerst even de zoekfunctie. Dit onderwerp is namelijk al regelmatig uitgebreid besproken.
Zie ook D vd V in "[LG OLED] Ervaringen & Discussie" Datzelfde geldt voor vragen over stekkers.
🔍 Inbranden: [LG OLED] Ervaringen & Discussie
🔎 Stekkers: [LG OLED] Ervaringen & Discussie
Goede aanbieding gezien of nodig? Check OLED Televisies aanbiedingen- & kortingscodetopic
Vragen/opmerkingen over de LG Cashback Actie? Daarvoor kan je terecht in [LG OLED] cashback topic
Discussies over welke (HDMI)-kabels te gebruiken kan in Zilveren HIFI-kabels gesmeed door elfen bij maanlicht #6.