Hier komt binnenkort een overzicht van alle dure apparatuur die ik thuis heb staan
EV Hyundai Ioniq Electric 28 kWh | PV Oost 2960Wp / West 2560Wp | Thuisbatterij 1Komma5 17,2 kWh
Cri****an als naam op twitter? Heb ook wat bij gezet. Terwijl ik bijna nooit terug kijk via npocrepsly schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 21:26:
[...]
Jij krijgt tenminste nog een uitgebreide reactie. Ik heb nadat ik op Twitter had gereageerd ook nog even het formulier ingevuld. Ik kreeg zojuist het volgende terug.
Sony W800i > HTC-TytnII > Samsung Omnia I900 > LG Optimus Black > HTC Desire > LG Nexus 4 > LG G2 > LG G4 > LG G5 > LG G6 (eu) > Oneplus 6 > Samsung s20+ > Pixel 7 Pro...
Rare is dat deze nieuwe versie ook nog niet op de LG website staat.Millert schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 08:11:
Ik heb afgelopen woensdag de update 03.21.16 ontvangen op mijn 65CX, de versie ervoor met de lagere helderheid in game mode heb ik niet geïnstalleerd (had auto update uitgeschakeld vanwege de bug).
Anders kon ik 'm mooi via USB installeren.
[ Voor 5% gewijzigd door Rivanov op 15-01-2021 09:28 ]
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Voor het bekijken van 4K content gebruik ik webOS die dit ophaalt van mijn NAS. HDR materiaal e.d. heeft altijd goed afgespeeld. Bepaalde content echter, volgens mij DTS, wordt wel afgepeeld (met geluid) maar toonde eerst de volgende melding: "De geluidsindeling voor deze video wordt niet ondersteund
Nu heb ik recent een Nvidia Shield pro (2019) aangeschaft om te ervaren of ik verschil kon merken qua geluid. Nu is Kodi wel ontzettend fijn, maar ik was erg benieuwd of er ook verschil zou moeten zijn in de verwerking/doorgeven van geluid?
Ik heb gister een aantal scenes afgespeeld via de Nvidia Shield en WebOS ter vergelijking; ik kon geen overduidelijk verschil merken. Zou deze er wel moeten zijn? (geen idee of dit wellicht niet/minder goed merkbaar is door de LG SK10Y + SPK-8s opstelling)
Iemand in de mogelijkheid om het op te meten?
Als je verschil niet hoort.. is toch zonde om het verder te onderzoeken?daily.data.inj schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 12:15:
Ben beetje door het topic heen gegaan maar niet helemaal het antwoord gevonden waar ik op zoek naar ben. Ik heb al een tijdje een C8 met een LG SK10Y + SPK-8s.
Voor het bekijken van 4K content gebruik ik webOS die dit ophaalt van mijn NAS. HDR materiaal e.d. heeft altijd goed afgespeeld. Bepaalde content echter, volgens mij DTS, wordt wel afgepeeld (met geluid) maar toonde eerst de volgende melding: "De geluidsindeling voor deze video wordt niet ondersteund
Nu heb ik recent een Nvidia Shield pro (2019) aangeschaft om te ervaren of ik verschil kon merken qua geluid. Nu is Kodi wel ontzettend fijn, maar ik was erg benieuwd of er ook verschil zou moeten zijn in de verwerking/doorgeven van geluid?
Ik heb gister een aantal scenes afgespeeld via de Nvidia Shield en WebOS ter vergelijking; ik kon geen overduidelijk verschil merken. Zou deze er wel moeten zijn? (geen idee of dit wellicht niet/minder goed merkbaar is door de LG SK10Y + SPK-8s opstelling)
Probeer eens om je shield via je soundbar te laten lopen. Misschien dat je daar verschil kan merken.
Dan haal je optie eruit, dat je tv eventueel geluid niet goed doorgeeft.
Nope, meten hoeft niet. Geen soundbaar laag genoeg om onder te passen. Wordt ophangen of tv verhogen met een ander voet (hier aantal voorbeelden geven. probeer zoek even) , of een blok hout onder de voet.Blik1984 schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 12:17:
Ik kon het moment op mijn vraag zo niet vinden. Ik wil binnenkort een 55CX kopen met een soundbar erbij. De TV ga ik niet ophangen maar komt gewoon op het tv-meubel te staan. Om de keuze te kunnen maken voor een soundbar moet ik weten op welke hoogte relatief aan het tv-meubel het scherm begint (ik wil niet dat de soundbar voor het scherm komt te staan.
[ Voor 48% gewijzigd door mucuracat op 15-01-2021 12:27 ]
Sony W800i > HTC-TytnII > Samsung Omnia I900 > LG Optimus Black > HTC Desire > LG Nexus 4 > LG G2 > LG G4 > LG G5 > LG G6 (eu) > Oneplus 6 > Samsung s20+ > Pixel 7 Pro...
Serieus? Tegenvaller zeg, ophangen gaat hem namelijk echt niet worden... Enig idee op welke hoogte het scherm begint?mucuracat schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 12:24:
[...]
Nope, meten hoeft niet. Geen soundbaar laag genoeg om onder te passen. Wordt ophangen of tv verhogen met een ander voet (hier aantal voorbeelden geven. probeer zoek even) , of een blok hout onder de voet.
[LG OLED] Ervaringen & DiscussieBlik1984 schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 12:32:
[...]
Serieus? Tegenvaller zeg, ophangen gaat hem namelijk echt niet worden... Enig idee op welke hoogte het scherm begint?
CX gaat zeker niet werken icm een soundbar. Een duur (en eigenlijk belachelijk gezien waarvoor het scherm gemaakt is) alternatief is een GX op voetjes zetten (die je apart erbij moet kopen).Blik1984 schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 12:32:
[...]
Serieus? Tegenvaller zeg, ophangen gaat hem namelijk echt niet worden... Enig idee op welke hoogte het scherm begint?
Vraag me niet hoe ik er op uit ben gekomen, maar uit ervaring weet ik dat deze combi voor 1400 euro verkrijgbaar is/was.
Nou kees, duur tv kopen om op pootjes te zetten..Basket Kees schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 13:56:
[...]
CX gaat zeker niet werken icm een soundbar. Een duur (en eigenlijk belachelijk gezien waarvoor het scherm gemaakt is) alternatief is een GX op voetjes zetten (die je apart erbij moet kopen).
Vraag me niet hoe ik er op uit ben gekomen, maar uit ervaring weet ik dat deze combi voor 1400 euro verkrijgbaar is/was.
Pootjes van GX zet je vast op zelfde plek als muurbeugel gaatjes (Vesa) .En die zitten ook achter CX of BX, orgineel pootjes er af en apart voetjes onder.
GX boven, CX onder
:strip_exif()/f/image/yBhgV4RfBkFQs740EwEi2W6u.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 27% gewijzigd door mucuracat op 15-01-2021 14:05 ]
En die nieuwe fix is dus ook al uit. Maar LG is heel random met het uitrollen van FW.Veertien14 schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 10:06:
Heb ook auto update uit staan, wel gecontroleerd op updates, maar 03.11.30 is bij mij ook nog steeds de meeste recente. Ik wacht het gewoon af. Mogelijk hebben ze verschillende updates teruggedraaid aangezien er oa een nieuwe fix zou komen voor die Game HDR issues.
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Ik heb die video nu 3x gekeken, maar volgens mij meet hij nergens de dikte van het scherm vs de dikte van het brede stuk van de tv...Gregory76 schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 14:51:
[...]
Ik heb hem staan (maar ben nu niet thuis), maar deze gast meet alles op:
YouTube: LG 2020 OLED CX 4K HDR Unboxing and Setup with 4K DEMO Videos and Te...
Bij mij precies hetzelfde. Dagelijks een paar keer proberen up te daten zonder resultaat helaas....Rivanov schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 07:15:
Iemand de laatste update al ontvangen met de HDR game brightness fix? Het vreemde is dat ik de vorige update nog eens niet ontvangen (03.21.09) .. of hebben ze die teruggetrokken?
Ik zit nog steeds op 03.11.30 op m’n 65CX.
Er was voor mij een goede reden om tot deze oplossing te komen, maar dat is verder niet relevant.mucuracat schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 13:59:
[...]
Nou kees, duur tv kopen om op pootjes te zetten..
Pootjes van GX zet je vast op zelfde plek als muurbeugel gaatjes (Vesa) .En die zitten ook achter CX of BX, orgineel pootjes er af en apart voetjes onder.
GX boven, CX onder
[Afbeelding]
LG maakt een set voetjes voor de GX. De bevestigingspunten hiervoor zitten in de uiterste hoeken onderin. Er zitten dan ook twee afdekpanelen bij om de openingen achterop de tv vlak af te sluiten.
Maar je zou uiteraard ook gebruik kunnen maken van een goedkopere oplossing van een derde partij die gebruikt maakt van de VESA mount.
Hoezo dat? Is de muur van een heel bijzonder materiaal? Bang om 2 of 4 gaatjes te boren? Komt de tv middenin de kamer, dus niet voor een muur? Bang dat een beugel meer dan 2 tientjes kost? Andere reden?Blik1984 schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 12:32:
[...]
Serieus? Tegenvaller zeg, ophangen gaat hem namelijk echt niet worden...
[ Voor 5% gewijzigd door Cap op 15-01-2021 15:12 ]
Zet hier de tv op, soundbar ervoor en klaar.Blik1984 schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 12:32:
[...]
https://www.ikea.com/nl/n...lank-zwartbruin-40103633/
Hier komt binnenkort een overzicht van alle dure apparatuur die ik thuis heb staan
Dat is nog wel serieus een aardig idee, zou ook prima passenLicko schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 15:13:
[...]
Zet hier de tv op, soundbar ervoor en klaar.
https://www.ikea.com/nl/n...lank-zwartbruin-40103633/
De muur is vrij dunne gipsplaat, en we willen nog wel eens onze woonkamer opstelling veranderen en daarmee wil ik dus niet de TV vast aan de muur hebben zitten.Cap schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 15:12:
[...]
Hoezo dat? Is de muur van een heel bijzonder materiaal? Bang om 2 of 4 gaatjes te boren? Komt de tv middenin de kamer, dus niet voor een muur? Bang dat een beugel meer dan 2 tientjes kost? Andere reden?
De TV is op zijn dikste punt 4.7cm het beeldscherm is 6mm, dus dan is het uitstekende deel aan de achterkant 4.1cm. Houd er wel rekening mee dat hier ook ventilatieopeningen zitten.martyaintflying schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 14:34:
Misschien een gekke vraag, maar kan iemand met een 2020 model (het liefst een 55CX6LA) opmeten hoe dik het scherm is, en hoe dik de onderkant van de tv? Hoe groot is het verschil tussen die twee?
Als sta echt op het punt een tv + beugel te bestellen, maar ik wil even weten welke beugel het handigst is. Ik wil namelijk een 3 slot stekkerdoor achter de tv 'leggen' (op de verdikking onderaan).
Alvast heel erg bedankt!
2600WP | Zwolle | Zuid Oost 135° | Helling 12.5° | PV Output
Ik heb even snel gemeten, rond de 4cm. Ik maak gebruik van een SL10YG soundbar en heb er eigenlijk geen last van. De onderste rij pixels mis ik misschien, met mijn HTPC zie ik eigenlijk zo goed als het volledige startmenu.Blik1984 schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 12:17:
Ik kon het moment op mijn vraag zo niet vinden. Ik wil binnenkort een 55CX kopen met een soundbar erbij. De TV ga ik niet ophangen maar komt gewoon op het tv-meubel te staan. Om de keuze te kunnen maken voor een soundbar moet ik weten op welke hoogte relatief aan het tv-meubel het scherm begint (ik wil niet dat de soundbar voor het scherm komt te staan.
Voor degenen die een wat meer premium afstandsbediening willen net als ik: de LG PM20GA is misschien wat! Heb er zelf eentje via ebay.de gescoord. Niet echt goedkoop, rond de 100e .. maar goedkoper dan retail prijs (150-250) 😁 verkoper tv-leasing stuurt naar nl voor 8,50 en heeft er nog een een paar. Gewoon hem een berichtje sturen!
https://www.avsforum.com/...pm20ga-front-jpg.2754634/
[ Voor 32% gewijzigd door jkommeren op 15-01-2021 21:03 ]
En hier ook geen vooruit- en achteruitspoel knop op aanwezig.
Neem even contact op met lg met foto's ervan,kans dat ze een nieuwe sturen.CyBeRSPiN schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 21:00:
Ja daar had best een luxere AB bij mogen zitten. Bij mij zijn de letters van de “movies” knop na 6 maanden gebruik al bijna weggesleten. Vind het wel een hoge prijs nog.
6 maanden is wel erg snel. De back knop (toen nog in letters) van mn c7 ab is pas na 2 jaar deels vervaagd. Na 3 jaar is de helft er nogCyBeRSPiN schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 21:00:
Ja daar had best een luxere AB bij mogen zitten. Bij mij zijn de letters van de “movies” knop na 6 maanden gebruik al bijna weggesleten. Vind het wel een hoge prijs nog.
[ Voor 3% gewijzigd door jkommeren op 15-01-2021 21:07 ]
Ok. Naja hij werkt nog prima.Wren schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 21:03:
[...]
Neem even contact op met lg met foto's ervan,kans dat ze een nieuwe sturen.
Gek genoeg is het een knop die ik nooit gebruik omdat dat vage “Rakuten” er aan gekoppeld is. Denk dat ie het meest contact maakt met mn bankstel bij het neerleggen.
Helemaal vreemd danCyBeRSPiN schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 21:17:
[...]
Ok. Naja hij werkt nog prima.
Gek genoeg is het een knop die ik nooit gebruik omdat dat vage “Rakuten” er aan gekoppeld is. Denk dat ie het meest contact maakt met mn bankstel bij het neerleggen.
Haha, bankstel is ook een issue bij mij 😅 die lijkt vooral "vooruit spoelen" in te drukken als hij tegen de zijkant ligt (bij mn zwarte ab dan). Erg annoying, hoop dat dat met de stalen variant beter uitkomt 🤔CyBeRSPiN schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 21:17:
[...]
Ok. Naja hij werkt nog prima.
[ Voor 6% gewijzigd door jkommeren op 15-01-2021 21:22 ]
Wow, dat ding ziet er gaaf uit, de ab zoals ik hem perfect in mijn gedachten had gewenst, heb er wel geen 100€ voor over aangezien het niet direct iets toevoegd aan de tv, moest de magic remote ooit stuk gaan, zou ik evtvwel direct deze kunnen nemen.jkommeren schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 20:52:
Net mn cx6 ontvangen, erg tevreden 🤩
Voor degenen die een wat meer premium afstandsbediening willen net als ik: de LG PM20GA is misschien wat! Heb er zelf eentje via ebay.de gescoord. Niet echt goedkoop, rond de 100e .. maar goedkoper dan retail prijs (150-250) 😁 verkoper tv-leasing stuurt naar nl voor 8,50 en heeft er nog een een paar. Gewoon hem een berichtje sturen!
https://www.avsforum.com/...pm20ga-front-jpg.2754634/
11400 - RX 6800 | Kia EV6 Business plus long range rwd
Op de site van LG staat sinds vandaag de nieuwe firmware 3.21.16.BasGrunn schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 14:36:
[...]
Bij mij precies hetzelfde. Dagelijks een paar keer proberen up te daten zonder resultaat helaas....
Ik heb mijn 65CX net handmatig van 3.30.11 geüpdatet.
Het lijkt erop dat game mode weer de juiste helderheid heeft, getest met mijn Series X.
Begrijp nu de magie van Oled, beter is er niet. Heb de tv ook all risk verzekerd dus geen zorgen over eventuele burn in (ben daar niet super bang voor meer)
Maar mijn vraag is, ik game met oled lampje en contrast op 100....wat is verstandiger? Contrast tijdens langere sessies beter wat lager, of voldoende content variëren?
Al om al, ben super blij met dit beest !
Is het nog verstandig om via YouTube een 'burnin' test te doen en een test voor 'banding' voordat ik de tv aan de muur ga bevestigen?
Wat is een burnin test? Als je zoiets hebt dan zie je het wel. Daarnaast ga je op zoek naar iets waar je misschien wel helemaal geen last van hebt.rutgergron schreef op zaterdag 16 januari 2021 @ 08:52:
Vraagje, ik krijg vandaag mijn LG CX binnen.
Is het nog verstandig om via YouTube een 'burnin' test te doen en een test voor 'banding' voordat ik de tv aan de muur ga bevestigen?
Goeie koop en veel plezier ermee!! Maar all risk verzekerd? Hoeveel kost zoiets?Richie B schreef op zaterdag 16 januari 2021 @ 08:15:
Ben nu paar dagen verder met de CX, maar dit beeld is echt niet normaal mooi ! Het is dat ik meteen viel over de kwaliteit van de C9 bij een maatje, die deze op de kop getikt had (wou perse een C9, waarom weet ik niet) Anders was ik wellicht nog steeds me ogen aan het slopen op de Qled (zit maar 1m van het scherm tijdens gamen)
Begrijp nu de magie van Oled, beter is er niet. Heb de tv ook all risk verzekerd dus geen zorgen over eventuele burn in (ben daar niet super bang voor meer)
Maar mijn vraag is, ik game met oled lampje en contrast op 100....wat is verstandiger? Contrast tijdens langere sessies beter wat lager, of voldoende content variëren?
Al om al, ben super blij met dit beest !
Deze onderstaande tests.Wren schreef op zaterdag 16 januari 2021 @ 09:02:
[...]
Wat is een burnin test? Als je zoiets hebt dan zie je het wel. Daarnaast ga je op zoek naar iets waar je misschien wel helemaal geen last van hebt.
Banding:
YouTube: Gray To White, Grey Uniformity, Clouding, Banding, Test - For OLED Q...
Burnin/dode pixel test:
YouTube: Oled Burn-in Checker/ Color Test| Ep.709
[ Voor 25% gewijzigd door rutgergron op 16-01-2021 09:17 ]
Dat is een dode pixel test. Als je last hebt van inbranden dan zie je dat zonder test wel.rutgergron schreef op zaterdag 16 januari 2021 @ 09:16:
[...]
Deze onderstaande tests.
Banding:
YouTube: Gray To White, Grey Uniformity, Clouding, Banding, Test - For OLED Q...
Burnin/dode pixel test:
YouTube: Oled Burn-in Checker/ Color Test| Ep.709
De eenmalige premie bedraagd €140 voor 5 jaar, deze dekt ALLES, al valt er een knopje van de afstands bediening. Bij eventuele burn in (daar was het me om te doen) wordt het paneel vervangen of gemaakt, er wordt niet eens hoe of wat gevraagd.baronruud schreef op zaterdag 16 januari 2021 @ 09:06:
[...]
Goeie koop en veel plezier ermee!! Maar all risk verzekerd? Hoeveel kost zoiets?
Ok dus voor die 140 euro heb je in feite een tussenpersoon die de kosteloze reparatie waar je bij LG in NL sowieso al recht op hebt dan voor je afhandelt. Kan me voorstellen dat dit je wat waard is, het is voor sommige toch gedoe om het geregeld te krijgen.Richie B schreef op zaterdag 16 januari 2021 @ 09:39:
[...]
De eenmalige premie bedraagd €140 voor 5 jaar, deze dekt ALLES, al valt er een knopje van de afstands bediening. Bij eventuele burn in (daar was het me om te doen) wordt het paneel vervangen of gemaakt, er wordt niet eens hoe of wat gevraagd.
Burn in gaat ie normaal niet hebben, banding zou wel kunnen, die kans is zelfs vrij groot, maar er zijn genoeg mensen waarbij de banding na een maandje verdwijnt, dus dat gaat in eerste instantie ook niet veel nut hebben, hang hem gewoon op moest er iets zijn haal je gem er terug af, wel best even testen of ie aan gaat voor het ophangen.rutgergron schreef op zaterdag 16 januari 2021 @ 08:52:
Vraagje, ik krijg vandaag mijn LG CX binnen.
Exact 👍🏻 Geen gedoe.CyBeRSPiN schreef op zaterdag 16 januari 2021 @ 10:11:
[...]
Ok dus voor die 140 euro heb je in feite een tussenpersoon die de kosteloze reparatie waar je bij LG in NL sowieso al recht op hebt dan voor je afhandelt. Kan me voorstellen dat dit je wat waard is, het is voor sommige toch gedoe om het geregeld te krijgen.
Dus ondanks dat ik er uiteraard zuinig mee omga, “gebruik” ik de tv gewoon in volle glorie, zonder geknepen billetjes tijdens game sessies.
Dit moet je is zien op je Oled
YouTube: CHROMA GALAXIES HDR // EXPERIMENTAL MACRO SHORT FILM // SHOT IN 8K
Het verschil tussen qled en oled is bijna hetzelfde als het moment dat ik een bril kreeg (voor savonds) Ik dacht dat ik maximaal scherp zag zonder bril al die jaren, tot ik de bril opzette....
Goed weekend 👍🏻
Heb je, als voorbeeld, de Google recensies al bekeken en dan met name die voor TV's? Je zult er daar misschien wijzer van worden voor je dilemma dan hier binnen dit topic?Yavi06 schreef op zaterdag 16 januari 2021 @ 10:13:
Zijn er mensen die via Gamingoase.de een tv hebben gekocht met verzending naar Nederland. Enige ervaring hiermee? Sta voor een een dilemma...
Testing, one, two ...
Bedankt heb hem gelijk op de cx gezet met een usb stick.Rivanov schreef op zaterdag 16 januari 2021 @ 18:47:
De update brengt nog een extra voordeel met zich mee!
[YouTube: LG CX Firmware 03.21.16 Brings Surprise Benefit Besides Fixing HDR Game Mode Brightness]
In de comments van youtube zei vincent dat de cx met deze firmware iets onder panasonic, en boven de sony oleds zit met hdr weergave.
[ Voor 15% gewijzigd door Goofy1978 op 16-01-2021 20:38 ]
:strip_exif()/f/image/0vBJoKqfgnjsXSS7L2TBOx7P.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 55% gewijzigd door rutgergron op 16-01-2021 21:11 ]
Gewoon via usb installeren! Easy peasy.benitostyle schreef op zaterdag 16 januari 2021 @ 21:03:
Hoe lang duurt het voordat je die update kunt downloaden zonder usb stick?
Op de rode knop op de remote drukken dan ga je naar video on demand, dit wanneer je naar een regulier tv kanaal kijkt (soms zie je rechtsonder een melding van 'beschikbaar'). Mits Ziggo dat aanbiedt in jouw regio.andries98 schreef op zaterdag 16 januari 2021 @ 21:22:
Heeft er al iemand geprobeerd series of films van ziggo af te spelen terwijl die CI+ module gebruikt? Ik kan geen app vinden, het afspelen met browser werkt niet en ik kan er ook niet heen streamen? Is de enige optie chromecast oid?
EV Hyundai Ioniq Electric 28 kWh | PV Oost 2960Wp / West 2560Wp | Thuisbatterij 1Komma5 17,2 kWh
[ Voor 99% gewijzigd door rutgergron op 16-01-2021 22:34 ]
Na deze update zet ik auto update uit en geloof ik het wel. De tv is prima zo.Rivanov schreef op zaterdag 16 januari 2021 @ 18:47:
De update brengt nog een extra voordeel met zich mee!
[YouTube: LG CX Firmware 03.21.16 Brings Surprise Benefit Besides Fixing HDR Game Mode Brightness]
“bet your technical analysis didn’t see this sh*t coming”
De ondertiteling komt in verschillende kleuren voornamelijk geel, lichtblauw en groen. Dit kun je zover ik weet niet aanpassen. Helaas word vaak in programma's niet altijd even duidelijk gesproken vandaar dat we hier veel gebruik van maken.Cap schreef op zaterdag 16 januari 2021 @ 21:14:
Het is niet optimaal. Probeer in ieder geval felgele ondertiteling te voorkomen.
Ja, zie ook de description bij die video, dat je na de update je tv eigenlijk weer opnieuw zou moeten calibreren omdat de zwartwaarden aangepast worden. Je zal er maar net 200 euro op stukgegooid hebben..zwembroek schreef op zaterdag 16 januari 2021 @ 22:34:
[...]
Na deze update zet ik auto update uit en geloof ik het wel. De tv is prima zo.
[ Voor 5% gewijzigd door CyBeRSPiN op 16-01-2021 23:02 ]
Ik heb het ook gelezen ja. Ik snap dat kalibreren sowieso niet. Ik ben altijd dik tevreden met de standaard opties en instelmogelijkheden.CyBeRSPiN schreef op zaterdag 16 januari 2021 @ 23:02:
[...]
Ja, zie ook de description bij die video, dat je na de update je tv eigenlijk weer opnieuw zou moeten calibreren omdat de zwartwaarden aangepast worden. Je zal er maar net 200 euro op stukgegooid hebben..
“bet your technical analysis didn’t see this sh*t coming”
Daarom heb ik de "kleur" instellingen ook geheel vast laten zetten in de TV, en mocht een update toch nog de instellingen om zeep helpen (wat mij is gegarandeerd dat dit niet zal gebeuren) dan wordt de kalibratie ook geheel gratis opnieuw gedaan, gewoon kwestie van goede afspraken makenCyBeRSPiN schreef op zaterdag 16 januari 2021 @ 23:02:
[...]
Ja, zie ook de description bij die video, dat je na de update je tv eigenlijk weer opnieuw zou moeten calibreren omdat de zwartwaarden aangepast worden. Je zal er maar net 200 euro op stukgegooid hebben..
Als ik die description goed begrijp mag jij een nieuwe gratis afspraak maken, nette service wel dan.DON PAPA schreef op zondag 17 januari 2021 @ 00:12:
[...]
Daarom heb ik mijn instellingen ook geheel vast laten zetten in de TV, en mocht een update toch nog de instellingen om zeep helpen (wat mij is gegarandeerd dat dit niet zal gebeuren) dan wordt de kalibratie ook geheel gratis opnieuw gedaan, gewoon kwestie van goede afspraken maken
Nou ik heb een C9 dus deze update is niet voor mijn tv bestemd...CyBeRSPiN schreef op zondag 17 januari 2021 @ 00:16:
[...]
Als ik die description goed begrijp mag jij een nieuwe gratis afspraak maken
Ja of hij weet wat hij doet en weet zeker dat de instellingen veilig/vast zijn opgeslagen in de TV
[ Voor 34% gewijzigd door DON PAPA op 17-01-2021 00:43 ]
Heb je daar tegenwoordig nog steeds maar een handjevol kanalen? Ik ben ruim een jaar geleden afgestapt van Ziggo vanwege de beroerde ondersteuning voor fatsoenlijk TV kijken. Een van de dingen was de belabberde on-demand-support. Vanwege gedoe met licenties mochten ze bv. geen RTL-programma’s on-demand aanbieden weet ik nog.Millert schreef op zaterdag 16 januari 2021 @ 22:32:
[...]
Op de rode knop op de remote drukken dan ga je naar video on demand, dit wanneer je naar een regulier tv kanaal kijkt (soms zie je rechtsonder een melding van 'beschikbaar'). Mits Ziggo dat aanbiedt in jouw regio.
Mijn Films en TV Series, Games en Muziek.
Als de firmware daadwerkelijk de zwartweergave wijzigt, wat doen die veilig opgeslagen instellingen dan? Lijkt me eerlijk gezegd onwaarschijnlijk dat die instellingen dan met terugwerkende kracht naar de waarden nodig voor de nieuwe firmware getransformeerd worden, daar is dan juist een nieuwe calibratie voor nodig. Als Vincent het zegt.. hij is ook niet de minste. Naja, niet mijn probleem ook in elk gevalDON PAPA schreef op zondag 17 januari 2021 @ 00:19:
[...]
Ja of hij weet wat hij doet en weet dat zijn instellingen veilig zijn opgeslagen in de TV
Misschien maken die opgeslagen instellingen wel dat deze waardes niet zomaar meer aangepast kunnen worden door een firmware update, ik heb geen idee hoe dat werkt...CyBeRSPiN schreef op zondag 17 januari 2021 @ 00:43:
[...]
Als de firmware daadwerkelijk de zwartweergave wijzigt, wat doen die veilig opgeslagen instellingen dan?
Ja normaal gesproken word ook bij de fabrieks reset alles terug gezet zoals LG hem heeft geleverd, maar dat gebeurt bij mijn TV ook nu niet meer, ik kan wel honderd keer een fabrieks reset doen, en nog steeds staan de instellingen zoals ze stonden qua kleur en witbalans na de kalibratie. Misschien kan je in het service menu wel bepaalde rechten aan/uit zetten zodat bepaalde instellingen niet meer overschreven kunnen worden, nogmaals ik heb werkelijk geen idee hoe dat allemaal werktCyBeRSPiN schreef op zondag 17 januari 2021 @ 00:43:
[...]
Lijkt me eerlijk gezegd onwaarschijnlijk dat die instellingen dan met terugwerkende kracht naar de waarden nodig voor de nieuwe firmware getransformeerd worden, daar is dan juist een nieuwe calibratie voor nodig.
Ik zeg ook zeker niet dat Vincent de minste is, maar ik neem aan dat hij in het filmpje en omschrijving uitgaat van een standaard TV en niet een TV waar later aanpassingen aan zijn gedaan in de software waardoor je bepaalde instellingen niet meer kan veranderen in het TV menu (zoals bij mijn TV nu het geval is).CyBeRSPiN schreef op zondag 17 januari 2021 @ 00:43:
[...]
Als Vincent het zegt.. hij is ook niet de minste.
Mijne ook niet, want zoals ik al eerder aangaf, als het wel mis gaat door wat voor reden dan ook (bijvoorbeeld een firmware update) dan komen ze de kalibratie gewoon gratis opnieuw doen, want ik heb de garantie gekregen dat deze kalibratie instellingen vast in mijn TV blijven staanCyBeRSPiN schreef op zondag 17 januari 2021 @ 00:43:
[...]
Naja, niet mijn probleem ook in elk geval
[ Voor 19% gewijzigd door DON PAPA op 17-01-2021 10:52 ]
Het terugkijken van tv programma's van de commerciële omroepen is beperkt met de CI+ module, nu gebruik ik dat niet zo veel. Het films en series aanbod werkt prima en gebruik ik om HBO content te kijken. Met een losse ontvanger (de Next?) kan je volgens mij wel alles terug kijken.Anthirian schreef op zondag 17 januari 2021 @ 00:21:
[...]
Heb je daar tegenwoordig nog steeds maar een handjevol kanalen? Ik ben ruim een jaar geleden afgestapt van Ziggo vanwege de beroerde ondersteuning voor fatsoenlijk TV kijken. Een van de dingen was de belabberde on-demand-support. Vanwege gedoe met licenties mochten ze bv. geen RTL-programma’s on-demand aanbieden weet ik nog.
Klopt, dat is wel een punt. De gamma (near black) van de firmwares wijzigt nogal eens, waardoor inderdaad het vastzetten van de user instellingen natuurlijk geen betekenis heeft, want die instellingen zijn dus relatief ten opzichte van de 0 waarde, die LG dan wijzigt. Hetzelfde geldt als ze gaan sleutelen aan de peak brightness. Natuurlijk is dan niet je hele kalibratie totaal om zeep, maar het kan natuurlijk niet dat een kalibratie al rekening houdt met niet voorziene wijzigingen in de firmware achteraf.CyBeRSPiN schreef op zondag 17 januari 2021 @ 00:43:
[...]
Als de firmware daadwerkelijk de zwartweergave wijzigt, wat doen die veilig opgeslagen instellingen dan? Lijkt me eerlijk gezegd onwaarschijnlijk dat die instellingen dan met terugwerkende kracht naar de waarden nodig voor de nieuwe firmware getransformeerd worden, daar is dan juist een nieuwe calibratie voor nodig. Als Vincent het zegt.. hij is ook niet de minste. Naja, niet mijn probleem ook in elk geval
Het kan zijn dat een kalibrateur over een of andere lock code beschikt voor de settings maar dat kan toch niet echt garanderen dat er niets wijzigt als LG zwaar aan de black/white levels gaat sleutelen in de firmware. Je hebt ook 2 niveau's van kalibratie: de interne 3D LUT bij een autocal (dit wordt bij sommige tv's ondersteund, maar vaak ook niet) en de settings die wij als gebruiker kunnen zien (dus 2- en 20-punts greyscale en CMS).
Dus het is dan toch wenselijk dat dit even nagelopen wordt. Gelukkig heb ik zelf zo'n kalibratieapparaatje zodat ik desgewenst even kan controleren wat het resultaat is van de firmware wijzigingen. Maar ik begrijp wel dat dit voor lang niet iedereen weggelegd is.
Voor mensen die een kalibratie hebben laten doen, je kan dit natuurlijk navragen bij je kalibrateur maar aangezien die er een belang bij heeft lijkt het me het beste om het gewoon even direct en duidelijk aan Vincent te vragen via de Youtube comments of een ander kanaal.
Maar de andere kant van het verhaal is dus: zeggen dat kalibratie altijd onzin is, dat is echt weer het andere uiterste. Het is voor mensen die het onderste uit de kan willen. En het hangt van de tv af hoeveel verbetering het oplevert.
[ Voor 27% gewijzigd door Cap op 17-01-2021 12:31 ]
Ja klopt inderdaad, met de Next zou het wel moeten kunnen. Toen ik klant was was die Next er echter nog niet. Die kwam pas zodra we aan het zoeken waren naar een alternatieve provider. Ik kon toen tegen meerprijs bij Ziggo wel de Horizon inruilen voor de Next, maar bij elkaar was ik dan meer dan 80 euro per maand kwijt, in plaats van de 60 euro die ik nu betaal bij KPN en er een TV-app gratis bij krijgMillert schreef op zondag 17 januari 2021 @ 10:20:
[...]
Het terugkijken van tv programma's van de commerciële omroepen is beperkt met de CI+ module, nu gebruik ik dat niet zo veel. Het films en series aanbod werkt prima en gebruik ik om HBO content te kijken. Met een losse ontvanger (de Next?) kan je volgens mij wel alles terug kijken.

Mijn Films en TV Series, Games en Muziek.
Zeg je Ziggo TV abonnement op. Je ontvangt dan nog steeds NPO1,2,3 in HD de andere kanalen in SD. Neem voor het geld dat je overhoudt een abonnement op Videoland voor de RTL programma's of op NLZiet voor alles wat in NL wordt uitgezonden. Je hebt dan veel meer content en flexibiliteit voor een lager bedrag.Anthirian schreef op zondag 17 januari 2021 @ 15:14:
[...]
Ja klopt inderdaad, met de Next zou het wel moeten kunnen. Toen ik klant was was die Next er echter nog niet. Die kwam pas zodra we aan het zoeken waren naar een alternatieve provider. Ik kon toen tegen meerprijs bij Ziggo wel de Horizon inruilen voor de Next, maar bij elkaar was ik dan meer dan 80 euro per maand kwijt, in plaats van de 60 euro die ik nu betaal bij KPN en er een TV-app gratis bij krijg
Hoe kijk jij dan hun films en series aanbod op je oled? Chromecast?Millert schreef op zondag 17 januari 2021 @ 10:20:
[...]
Het terugkijken van tv programma's van de commerciële omroepen is beperkt met de CI+ module, nu gebruik ik dat niet zo veel. Het films en series aanbod werkt prima en gebruik ik om HBO content te kijken. Met een losse ontvanger (de Next?) kan je volgens mij wel alles terug kijken.
Over welke andere kanalen hebben we het dan? Ik overweeg om ook m'n kpn tv abo de deur uit te doen als het contract verloopt.crepsly schreef op zondag 17 januari 2021 @ 16:01:
[...]
Zeg je Ziggo TV abonnement op. Je ontvangt dan nog steeds NPO1,2,3 in HD de andere kanalen in SD. Neem voor het geld dat je overhoudt een abonnement op Videoland voor de RTL programma's of op NLZiet voor alles wat in NL wordt uitgezonden. Je hebt dan veel meer content en flexibiliteit voor een lager bedrag.
Best veel: RTL, SBS, Discovery, TLC, BBC, CNN, regionale kanalen om maar wat te noemen.Licko schreef op zondag 17 januari 2021 @ 16:38:
[...]
Over welke andere kanalen hebben we het dan? Ik overweeg om ook m'n kpn tv abo de deur uit te doen als het contract verloopt.
[ Voor 4% gewijzigd door crepsly op 17-01-2021 16:47 ]
Je kunt het TV abonnement niet opzeggen bij Ziggo, je kunt hoogstens overschakelen naar Kabel TV, als dat misschien is wat jij bedoelt?crepsly schreef op zondag 17 januari 2021 @ 16:01:
[...]
Zeg je Ziggo TV abonnement op. Je ontvangt dan nog steeds NPO1,2,3 in HD de andere kanalen in SD. Neem voor het geld dat je overhoudt een abonnement op Videoland voor de RTL programma's of op NLZiet voor alles wat in NL wordt uitgezonden. Je hebt dan veel meer content en flexibiliteit voor een lager bedrag.
Testing, one, two ...
Na vele maanden uiteindelijk de knoop doorgehakt. Veel getwijfeld over de maat of ik voor een Qled zou gaan of Oled. Uiteindelijk ver over mijn budget gegaan maar het is het elke euro waard. Ongelooflijk mooie tv, design is echt top notch. Hangt als een parel aan de muur.
Beeldkwaliteit is adembenemend mooi, wat een vooruitgang met mijn 9 jaar oude Samsung tv, niet normaal. Ook super blij dat ik niet voor de Samsung Q80t ben gegaan. Vriend van me heeft deze tv en had hierbij bij lange na niet de 'wow-factor' bij. Ook in game mode vond ik bij de Q80t het beeldkwaliteit bedroevend.
65" inch is perfect voor 3 meter afstand en hiermee ook blij dat ik niet voor de 55inch ben gegaan. Prachtig formaat, geen moment spijt. Toen ik voor het eerst vandaag via YouTube filmpjes heb bekeken met als zoekterm '4k HDR' viel mijn mond open van verbazing. Dit is echt next-gen op Televisie gebied.
Voor twijfelaars die dubben tussen Oled en QLed neem van mij aan, OLED is écht superieur. Ik ben een perfectionist en kan zo nu en dan muggenziften maar dit is echt boven alle verwachtingen. Gelijk een 4k dvd speler gekocht met de film Dunkirk 4k HDR, kan niet wachten.
Door op de rode knop te drukken (ik gebruik ook de CI+ module). Dan ga je naar het Ziggo 'kanaal' waar je programma's kunt terug kijken maar ook de series en films kunt kijken.andries98 schreef op zondag 17 januari 2021 @ 16:20:
[...]
Hoe kijk jij dan hun films en series aanbod op je oled? Chromecast?
[ Voor 4% gewijzigd door Millert op 17-01-2021 18:42 ]
En wij hebben gisterenavond een 65" GX bij onze oudste zoon opgehangen, die kwam van een 50" Samsung plasma af uit 2009. Dat plaatje was nog steeds heel redelijk maar niets is opgewassen tegen het beeld vanaf een Oled. Ik heb er al jaren een, dus ietsje minder wow...., maar ik mocht dan wel weer genieten van de reacties van mijn zoon en zijn vrouw.rutgergron schreef op zondag 17 januari 2021 @ 18:31:
Ik heb sinds gisteravond de LG OLED 65 CX. Hierbij mijn bevindingen in het kort.
Na vele maanden uiteindelijk de knoop doorgehakt. Veel getwijfeld over de maat of ik voor een Qled zou gaan of Oled. Uiteindelijk ver over mijn budget gegaan maar het is het elke euro waard. Ongelooflijk mooie tv, design is echt top notch. Hangt als een parel aan de muur.
Beeldkwaliteit is adembenemend mooi, wat een vooruitgang met mijn 9 jaar oude Samsung tv, niet normaal. Ook super blij dat ik niet voor de Samsung Q80t ben gegaan. Vriend van me heeft deze tv en had hierbij bij lange na niet de 'wow-factor' bij. Ook in game mode vond ik bij de Q80t het beeldkwaliteit bedroevend.
65" inch is perfect voor 3 meter afstand en hiermee ook blij dat ik niet voor de 55inch ben gegaan. Prachtig formaat, geen moment spijt. Toen ik voor het eerst vandaag via YouTube filmpjes heb bekeken met als zoekterm '4k HDR' viel mijn mond open van verbazing. Dit is echt next-gen op Televisie gebied.
Voor twijfelaars die dubben tussen Oled en QLed neem van mij aan, OLED is écht superieur. Ik ben een perfectionist en kan zo nu en dan muggenziften maar dit is echt boven alle verwachtingen. Gelijk een 4k dvd speler gekocht met de film Dunkirk 4k HDR, kan niet wachten.
Youtube is dan eigenlijk wel de beste plek om als eerste te bezoeken om meteen wat lekker media voorgeschoteld te krijgen.
Testing, one, two ...
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/Ml3Hitf1VWRzeTsrcZmjazgh.jpg?f=user_large)
Ik heb sinds vandaag allemaal van dit soort lijnen in beeld staan van mijn LG. Iemand een idee wat dit is? Ik heb de TV al eens gereset. Maar het helpt helaas niets..
Ik ben overgestapt naar glasvezel van T-Mobile 25euro per maand voor snelste pakket. Van de 30euro besparing per maand geef ik nu 5 euro uit aan Videoland. Bespaar ik per jaar toch 300euro.hardware-lover schreef op zondag 17 januari 2021 @ 17:58:
[...]
Je kunt het TV abonnement niet opzeggen bij Ziggo, je kunt hoogstens overschakelen naar Kabel TV, als dat misschien is wat jij bedoelt?
Dan heb ik:
Via de kabel gratis NPO1,2,3 HD rest in SD
Via NPO start gratis terugkijken NPO programma's
Via Videoland live RTL zenders in HD en terugkijken plus nog veel extra series en films.
En dan nog Netflix maar die had ik ook met Ziggo al.
Bespaart me elke 3 jaar bijna een OLED tv
Leuk nieuws hopelijk komt het ook naar de oudere modellen, zou wel leuk zijn op mijn e9.
Ligt niet aan de bron? Misschien dat een andere input het niet heeft. Eens een andere HDMI kabel proberen, ook al denk ik niet dat het probleem zich daar bevindt.Sunri5e schreef op zondag 17 januari 2021 @ 20:09:
[Afbeelding]
Ik heb sinds vandaag allemaal van dit soort lijnen in beeld staan van mijn LG. Iemand een idee wat dit is? Ik heb de TV al eens gereset. Maar het helpt helaas niets..
Bij Netflix of YouTube precies hetzelfde probleem.Starbucks schreef op zondag 17 januari 2021 @ 20:49:
[...]
Ligt niet aan de bron? Misschien dat een andere input het niet heeft. Eens een andere HDMI kabel proberen, ook al denk ik niet dat het probleem zich daar bevindt.
Het was niet direct het antwoord op mijn opmerking, maar oké 😏crepsly schreef op zondag 17 januari 2021 @ 20:24:
[...]
Ik ben overgestapt naar glasvezel van T-Mobile 25euro per maand voor snelste pakket. Van de 30euro besparing per maand geef ik nu 5 euro uit aan Videoland. Bespaar ik per jaar toch 300euro.
Dan heb ik:
Via de kabel gratis NPO1,2,3 HD rest in SD
Via NPO start gratis terugkijken NPO programma's
Via Videoland live RTL zenders in HD en terugkijken plus nog veel extra series en films.
En dan nog Netflix maar die had ik ook met Ziggo al.
Bespaart me elke 3 jaar bijna een OLED tv
Tamelijk offtopic maar..., als jij nu nog via de kabel naar (Ziggo?) zenders kunt kijken, zonder dat je daarvoor betaald, dan komt daar vroeg of laat meestal toch een einde aan. Zodra er werkzaamheden oid in de verdeelkast zijn, dan gaat de kabel los en dan is het over. Jij zal dan wel reageren met wat je dan nog steeds beschikbaar hebt aan streaming diensten en dat je nog steeds niets hoeft te missen 😉
Voor de rest? Op een of andere manier moet ik toch iets dieper in de buidel tasten voor de diensten die je aanhaalt? Ik kan geen fatsoenlijke Videoland krijgen voor dat bedrag, ook niet de allerhoogste glasvezel snelheid voor €25,- bij T-Mobile, dus ik word zwaar benadeeld zo te lezen 😱
Maar...., ik ben tevreden met de diensten die ik nu heb, en het geld kan ik gelukkig nog ophoesten per maand. In mijn beleving komt het beste live TV beeld nog steeds via DVB-C of via Glas HD de huiskamer binnen, daar betaal ik liever nog ietsje meer voor op dit moment. Maar alle andere diensten die je aanhaalt, die heb ik ook daarnaast nog beschikbaar, ook al kost het me totaal wat meer, droog brood is ook niet zo duur 😉
Testing, one, two ...
Dacht eerst dat het niet zo lastig zou zijn en er genoeg OLED's van 49 of 48 Inch op de markt beschikbaar zouden zijn, dit viel toch zwaar tegen want er kwamen maar 3 tv's naar voren wanneer ik zocht op dit formaat.
- Sony OLED KD-48A9
- Philips 48OLED935
- LG OLED48CX6LB
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
heb je factory-reset gedaan of een handmatige pixelrefresh ?Sunri5e schreef op zondag 17 januari 2021 @ 20:09:
[Afbeelding]
Geen idee wat er nieuw is 🤷♂️
Het aanbod 48" is inderdaad karig, daarnaast is de prijs meestal gelijk of zelfs hoger dan een 55" uit dezelfde reeks, de 48" worden door veel gamers/video editors als monitor gebruikt waardoor de prijzen vrij hoog blijven.G_Dragon schreef op maandag 18 januari 2021 @ 08:34:
Zaterdag was mijn vader bij ons voor mijn verjaardag, hij gaf aan dat zijn Samsung TV uit 2012 steeds meer defecten kreeg en hij wou graag Disney+ kijken. Helaas kan hij geen 55inch neerzetten waar hij de tv wil, dus de zoektocht begon naar een OLED onder de 55inch.
Dacht eerst dat het niet zo lastig zou zijn en er genoeg OLED's van 49 of 48 Inch op de markt beschikbaar zouden zijn, dit viel toch zwaar tegen want er kwamen maar 3 tv's naar voren wanneer ik zocht op dit formaat.Uiteindelijk was er maar 1 van de 3 met de meeste positieve reviews, de LG OLED48CX6LB is gisteren besteld door mijn vader
- Sony OLED KD-48A9
- Philips 48OLED935
- LG OLED48CX6LB
! De tv word volgens bol.com dinsdag afgeleverd op mijn adres, zodat ik er alvast mee aan de slag kan.
Veel plezier gewenst.
Ik ook op mijn 65e8. Als het goed is (en hopelijk) een fix voor de 5Ghz WiFi issues die geïntroduceerd werden bij de AirPlay update.Rio schreef op maandag 18 januari 2021 @ 09:59:
Kreeg zojuist OTA firmware versie 05.30.10 aangeboden op mijn OLED55E8PLA
Geen idee wat er nieuw is 🤷♂️
Nou exact dit. Ik verbaas me werkelijk over de kwaliteit van de opdruk van knoppen. Bij mijn remote van de GX65 (aangeschaft in oktober 2020), begint de knop 'Movies' (die ik uberhaupt nooit gebruik ) al te vervagen. Wellicht dat ik er vaak overheen 'schuif' met mijn duim om naar een andere knop te zoeken, maar dan alsnog vind ik het erg snel.CyBeRSPiN schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 21:00:
Ja klopt, gek toch dat de middelmaat tegenwoordig 55 inch al is.izzet3838 schreef op maandag 18 januari 2021 @ 10:11:
[...]
Het aanbod 48" is inderdaad karig, daarnaast is de prijs meestal gelijk of zelfs hoger dan een 55" uit dezelfde reeks, de 48" worden door veel gamers/video editors als monitor gebruikt waardoor de prijzen vrij hoog blijven.
Veel plezier gewenst.
Maar mijn vader gaat zijn ogen uitkijken, want die gaat van een oude Samsung tv met Full HD naar een Oled van 2020 toe. Als dat geen upgrade is weet ik het ook niet meer
Edit:
Nog even op google gezocht, volgens mij hebben ze dit model nu staan: UE32D5000 LED-TV 32
Weet namelijk nog dat ik de tv 9 jaar geleden heb gekocht en het een LED was.
[ Voor 12% gewijzigd door G_Dragon op 18-01-2021 10:46 ]
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
Wat is een handmatige pixelrefresh?pwh53 schreef op maandag 18 januari 2021 @ 09:33:
[...]
heb je factory-reset gedaan of een handmatige pixelrefresh ?
De 48” prijs is hoog doordat ze uit de zelfde plaat gesneden worden als een 77”. Ik ga er van uit dat om die zelfde reden de productie ook achter blijft.izzet3838 schreef op maandag 18 januari 2021 @ 10:11:
[...]
Het aanbod 48" is inderdaad karig, daarnaast is de prijs meestal gelijk of zelfs hoger dan een 55" uit dezelfde reeks, de 48" worden door veel gamers/video editors als monitor gebruikt waardoor de prijzen vrij hoog blijven.
Veel plezier gewenst.
YouTube: Why 48-inch LG CX OLED TV is Pricier than 55-inch CX - Explained
[ Voor 7% gewijzigd door voog op 18-01-2021 11:24 ]
Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer
Update:Jeroenvde89 schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 19:22:
[...]
Ik verwacht wel iets meer hoor, qua prijs. Heb offerte opgevraagd voor kalibratie voor:
- SDR (gewoon tv kijken)
- HDR (Netflix / Prime)
- 4K (Netflix / Prime)
- Dolby Vision (Netflix / Prime)
- Gaming (HDR)
En ik woon een aardig eind van hem af (160km). We gaan het zien.
Heb prijsvoorstel ontvangen en vind het het toch vrij fors nog qua bedrag. En door al de meningen hier ben ik weer gaan twijfelen
Apple MacBook Pro | Apple iPhone 15 Pro | Apple AirPods Pro | Xbox Series X | LG OLED55CX6LA | Sonos Arc + 2x Sonos Play:1
Ben er op zich heel tevreden mee (had hiervoor een joekel van een stroomvretend, niet-smart plasma scherm)
Er is echter iets niet helemaal in orde..

Als ik de tv aanzet krijg ik gedurende de eerste ±10min constant de melding "Wired network disconnected", direct gevolgd door "Wired network connected".
De kabel die ik gebruik, heb ik voorheen gebruikt als vaste netwerk kabel voor een laptop en nooit verbindingsproblemen mee gehad. Ik weet ook niet zeker of de verbinding daadwerkelijk even wegvalt, of dat het alleen een melding is (Netflix wordt er in ieder geval niet door verbroken, maar die popup melding is super irritant).
Na een snelle zoekactie op Google en hier, zie ik wel dat ik niet de enige ben met dit probleem, maar ik vind zo snel helaas geen oplossing.
Iemand hier bekend met dit probleem? En zo ja, is dit op te lossen door een instelling, of moet ik gebruik gaan maken van de garantie?
Geen kabel gebruiken en overschakelen naar WIFI? Is ook nog eens sneller dan de kabelBloedvat schreef op maandag 18 januari 2021 @ 11:55:
Ik heb sinds november een nieuwe tv: LG OLED55BX6LB
Ben er op zich heel tevreden mee (had hiervoor een joekel van een stroomvretend, niet-smart plasma scherm)
Er is echter iets niet helemaal in orde..![]()
Als ik de tv aanzet krijg ik gedurende de eerste ±10min constant de melding "Wired network disconnected", direct gevolgd door "Wired network connected".
De kabel die ik gebruik, heb ik voorheen gebruikt als vaste netwerk kabel voor een laptop en nooit verbindingsproblemen mee gehad. Ik weet ook niet zeker of de verbinding daadwerkelijk even wegvalt, of dat het alleen een melding is (Netflix wordt er in ieder geval niet door verbroken, maar die popup melding is super irritant).
Na een snelle zoekactie op Google en hier, zie ik wel dat ik niet de enige ben met dit probleem, maar ik vind zo snel helaas geen oplossing.
Iemand hier bekend met dit probleem? En zo ja, is dit op te lossen door een instelling, of moet ik gebruik gaan maken van de garantie?
algemene instellingen > beeld > oled-paneelinstellingen > handmatige pixelrefresh.
helpt dat niet,contact opnemen met de winkel,voor reparatieverzoek
oh? serieus?crepsly schreef op maandag 18 januari 2021 @ 12:06:
[...]
Geen kabel gebruiken en overschakelen naar WIFI? Is ook nog eens sneller dan de kabel
Ik had nou juist de moeite gedaan om een kabel achter de plint te leggen, omdat ik er vanuit ging dat bekabelde verbinding stabieler en sneller zou zijn
Op de WiFi heb ik inderdaad niet dit probleem, maar ik kreeg het idee dat de KPN app op de tv, niet heel erg stabiel werkte (zocht vaak eindeloos naar signaal, totdat ik alles maar weer uit zette en opnieuw probeerde)
Uit interesse; kun je toelichten hoe het kan dat wireless sneller is dan wired?
(oh.. ik type traag.. inmiddels al 2 reacties bijgekomen
[ Voor 4% gewijzigd door Bloedvat op 18-01-2021 12:16 ]
Indien je vragen hebt over inbranden bij OLED televisies, gebruik dan eerst even de zoekfunctie. Dit onderwerp is namelijk al regelmatig uitgebreid besproken.
Zie ook D vd V in "[LG OLED] Ervaringen & Discussie" Datzelfde geldt voor vragen over stekkers.
🔍 Inbranden: [LG OLED] Ervaringen & Discussie
🔎 Stekkers: [LG OLED] Ervaringen & Discussie
Goede aanbieding gezien of nodig? Check OLED Televisies aanbiedingen- & kortingscodetopic
Vragen/opmerkingen over de LG Cashback Actie? Daarvoor kan je terecht in [LG OLED] cashback topic
Discussies over welke (HDMI)-kabels te gebruiken kan in Zilveren HIFI-kabels gesmeed door elfen bij maanlicht #6.