Acties:
  • +3 Henk 'm!
HoppyF schreef op zondag 7 februari 2021 @ 11:32:
[...]

De helderheid van een OLED is meer dan voldoende.
Dat ligt dus aan je verwachtingen. Als je van een 85 inch QLED komt die je altijd op standje hoogtezon had staan zodat je de rest van je huis ook niet meer hoefde te verlichten en ook de tuinverlichting uit kon laten, dan zal je vast teleurgesteld zijn hoor. ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Cap op 07-02-2021 11:35 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• pwh53
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 18-07 11:49
rutgergron schreef op zondag 7 februari 2021 @ 11:08:
[...]

Niet zo gek toch voor een tv van €1900,-?

Dan mag je verwachtingen erg hoog zijn. Als je jezelf in de markt zet als de ultieme tv en overal alleen maar positieve reacties leest. Snap dat geen één tv perfect is maar dan nog.

Trouwens, als je je stoort aan mijn reacties lees er dan lekker overheen ipv zo kort inhoudsloos te reageren (y)
volgens mij heb je jezelf gek lopen maken met allerlei instellingen,die je overal vandaan haalt,zet de tv terug naar fabrieksinstellingen,pak een instelling die je mooi vind,verander niets,en kijk een paar dagen.

Acties:
  • +5 Henk 'm!
Wren schreef op zondag 7 februari 2021 @ 11:03:
[...]

Lekker doen,weg met je oled. Je bent al vanaf het begin aan het klagen over je exemplaar.
Dat gaat dus nog wel problemen opleveren met die nieuwe Q90t, want:
rutgergron schreef op zondag 17 januari 2021 @ 18:31:
Ik heb sinds gisteravond de LG OLED 65 CX. Hierbij mijn bevindingen in het kort.

Na vele maanden uiteindelijk de knoop doorgehakt. Veel getwijfeld over de maat of ik voor een Qled zou gaan of Oled. Uiteindelijk ver over mijn budget gegaan maar het is het elke euro waard. Ongelooflijk mooie tv, design is echt top notch. Hangt als een parel aan de muur.

Beeldkwaliteit is adembenemend mooi, wat een vooruitgang met mijn 9 jaar oude Samsung tv, niet normaal. Ook super blij dat ik niet voor de Samsung Q80t ben gegaan. Vriend van me heeft deze tv en had hierbij bij lange na niet de 'wow-factor' bij. Ook in game mode vond ik bij de Q80t het beeldkwaliteit bedroevend.

65" inch is perfect voor 3 meter afstand en hiermee ook blij dat ik niet voor de 55inch ben gegaan. Prachtig formaat, geen moment spijt. Toen ik voor het eerst vandaag via YouTube filmpjes heb bekeken met als zoekterm '4k HDR' viel mijn mond open van verbazing. Dit is echt next-gen op Televisie gebied.

Voor twijfelaars die dubben tussen Oled en QLed neem van mij aan, OLED is écht superieur. Ik ben een perfectionist en kan zo nu en dan muggenziften maar dit is echt boven alle verwachtingen. Gelijk een 4k dvd speler gekocht met de film Dunkirk 4k HDR, kan niet wachten.
Gelukkig gaat het verhaal dan wel verder in een ander topic. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wren
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 23:12
Cap schreef op zondag 7 februari 2021 @ 11:38:
[...]

Dat gaat dus nog wel problemen opleveren met die nieuwe Q90t, want:

[...]

Gelukkig gaat het verhaal dan wel verder in een ander topic. :P
Oei,wat nu ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mucuracat
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 26-09 23:12
andries98 schreef op zondag 7 februari 2021 @ 08:12:
[...]
Nou nog iemand met c9 dan weten we of het komt door LG/programmeering of omdat er gekozen is voor een budget tv met slome sock (=mogelijk weinig caliciteit voor niet beeldverwerkende taken) :)
Ik denk door 'slome' soc bij B serie :) , vond prijs en minimale beeld verschil met C9 doorslagevend. Snelheid apps had ik geaccepteerd met gedachte dat ik Nvidia al had. En paar seconden meer om app te starten.. agh.
Maar zo'n groot verschil had ik weer niet verwacht :)
Tylen schreef op zondag 7 februari 2021 @ 09:12:
[...]
Beetje appels met peren vergelijken dit.

De nvidia draait op android en de tv op webos. Misschien heeft de SOC wel trage Flash. Of staan de apps geïnstalleerd op een andere flash welke trager is. Etc etc.
Voor mijn gevoel was LG traag. Dat wist ik ook. Vond gewoon leuk om te laten zien, wat het doet als je krachtiger apparaat hebt.
Cap schreef op zondag 7 februari 2021 @ 10:21:
[...]
Met snelstart is het een heel ander verhaal natuurlijk, want dan wordt de app eigenlijk niet afgesloten. Het heeft alleen zin om beide met een frisse boot op te starten en te vergelijken.
Snelstart staat aan bij mij, dan ook traag hoor :) (B9).
Maar om eerlijk te vergelijken, in beide openstaande apps uitgezet.
[...]

Dan mag je verwachtingen erg hoog zijn. Als je jezelf in de markt zet als de ultieme tv en overal alleen maar positieve reacties leest. Snap dat geen één tv perfect is maar dan nog.

Trouwens, als je je stoort aan mijn reacties lees er dan lekker overheen ipv zo kort inhoudsloos te reageren (y)
Nachtblindheid? :) . Wat is ultiem tv voor je? 2000nits? Waar je in felle gedeelte niks kan zien dan wit? Terwijl er zoveel te zien is. En ik geniet nog steeds bij sciencefiction films. Space... woow.
The Expanse bij Primevideo bijvoorbeeld.

Sony W800i > HTC-TytnII > Samsung Omnia I900 > LG Optimus Black > HTC Desire > LG Nexus 4 > LG G2 > LG G4 > LG G5 > LG G6 (eu) > Oneplus 6 > Samsung s20+ > Pixel 7 Pro...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hessia
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 16-05-2023
Hallo,

Ik ben bezig met verbouwen van mijn woning en ik ben van plan een 65" (wss LG) oled te kopen.
Het idee is om een nis te maken iets groter dan het ''dikke'' gedeelte van de televisie, zodat deze iets in de muur valt en ik het mooie dunne paneel super vlak tegen de muur kan plaatsen.

Zou dit kunnen i.v.m hitte problemen? Zal dit te heet worden? Komt er veel warmte van oled televisies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hessia schreef op zondag 7 februari 2021 @ 12:19:
Hallo,

Ik ben bezig met verbouwen van mijn woning en ik ben van plan een 65" (wss LG) oled te kopen.
Het idee is om een nis te maken iets groter dan het ''dikke'' gedeelte van de televisie, zodat deze iets in de muur valt en ik het mooie dunne paneel super vlak tegen de muur kan plaatsen.

Zou dit kunnen i.v.m hitte problemen? Zal dit te heet worden? Komt er veel warmte van oled televisies?
Waarom kies je geen GX (of straks een G1)?
Plat aan de muur te hangen.
Een CX/C1 steekt wat uit maar ik zou dit deel niet zomaar inbouwen.
Heel warm wordt de TV niet maar enige koeling is toch wel nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hessia
HoppyF schreef op zondag 7 februari 2021 @ 12:29:
[...]

Waarom kies je geen GX (of straks een G1)?
Plat aan de muur te hangen.
Een CX/C1 steekt wat uit maar ik zou dit deel niet zomaar inbouwen.
Heel warm wordt de TV niet maar enige koeling is toch wel nodig.
Het leek mij een nog strakkere oplossing en tevens nog goedkoper ook.
De houtskelet voorzetwand moet nog gemaakt worden vandaar.

Als ik de nis aan de bovenkant open hou en de ruimte van de voorzet wand ~3m breed x 2,60 hoog gebruik, waar de hitte heen kan leek me dit niet zo'n probleem.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DON PAPA
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 00:13

DON PAPA

Tweaker-fan

Hessia schreef op zondag 7 februari 2021 @ 12:33:
[...]
Als ik de nis aan de bovenkant open hou en de ruimte van de voorzet wand ~3m breed x 2,60 hoog gebruik, waar de hitte heen kan leek me dit niet zo'n probleem.
Dat kan makkelijk, geen enkel probleem (wel even opletten dat je de luchtroosters vrij houd)

[ Voor 7% gewijzigd door DON PAPA op 07-02-2021 12:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Geen enkel probleem als de wand hol is inderdaad met dus ruimte boven / onder / aan weerszijden, dat beetje warmte van de tv is niet in staat dat erg op te warmen, zeker niet omdat door het gat de lucht nog aardig kan circuleren. Dat gaat dan vanzelf gebeuren ivm temperatuurverschillen. Andere uiterste: je moet het niet op een muurtje van in totaal 1 bij 1 meter doen en de randen helemaal gaan afkitten. ;)

[ Voor 19% gewijzigd door Cap op 07-02-2021 13:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hessia
Cap schreef op zondag 7 februari 2021 @ 13:22:
Geen enkel probleem als de wand hol is inderdaad met dus ruimte boven / onder / aan weerszijden, dat beetje warmte van de tv is niet in staat dat erg op te warmen, zeker niet omdat door het gat de lucht nog aardig kan circuleren. Dat gaat dan vanzelf gebeuren ivm temperatuurverschillen. Andere uiterste: je moet het niet op een muurtje van in totaal 1 bij 1 meter doen en de randen helemaal gaan afkitten. ;)
Hierachter zit een aanbouw van de buren die al een spouwmuur hebben.
Ik zat er wel aan te denken om hier en daar wat isolatie materiaal te doen voornamelijk voor geluidsisolatie.
M'n soundbar komt hieronder te hangen en wil er dus geen klankkast van maken.

Zal dit nog grote invloed hebben denk je?

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Volstouwen met isolatie en dan je tv strak inbouwen is een beetje teveel van het goede denk ik. Er moet luchtcirculatie mogelijk zijn. Je kan het gips van binnen bekleden maar dan zou ik wel de spouw wat groter maken zodat er nog iets van 5 cm vrije spouw over blijft voor luchtcirculatie. Hoe minder luchtvolume in de spouw des te meer je op zoek moet gaan naar andere manieren, bijv een strak roostertje bovenin de wand waar de warme lucht uit kan.

Dus aan wat voor maten zit je te denken voor de spouw? Dus de hoogte, afstand tussen de balken links/rechts waarop de (gips/hout?)platen komen, en de spouwdiepte?

Ps nog een puntje: let bij je tv / inbouw keuze wel op de gevolgen voor het geluid.

De speakers vuren naar onderen dus als je dat helemaal inbouwt dan lijkt het geluid nergens meer naar, tenzij je in de holte een mooi "schansje" / schuine lat aan de onderkant maakt die het geluid mooi van de muur af reflecteert. Zoals de voet van de C-serie dat doet. Monteer je die voet dan wordt het geluid zelfs aanmerkelijk beter (plaatsing, midden/hoge tonen) dan van een aan de muur gemonteerde tv.

Een G model heeft weer een stapje minder geluid dan een C ivm de plattere behuizing.

Kijk je altijd geluid via externe luidsprekers maakt het niet uit.

[ Voor 71% gewijzigd door Cap op 09-02-2021 10:20 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• zwembroek
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 22:21
rutgergron schreef op zondag 7 februari 2021 @ 11:01:
Mijn enthousiasme is toch wat veranderd, in het begin was ik overdonderd, super dun scherm en zwart is diep zwart. Ik kwam natuurlijk ook van een 8 jaar oude Samsung LCD tv.
Tijdens het gamen mis ik de helderheid en ook tijdens Dolby Vision is het huilen met de pet op. Dit is denk ik ook de keerzijde van een OLED.

Zit in dubio om te overleggen met Platte tv om de OLED CX om te ruilen met een Q90t. Ik weet dat die tv ook niet perfect is.
Jij mist helderheid met Dolby Vision? Heb je een TL bak boven je TV hangen ofzo? Dolby Vision op OLED is juist waanzinnig mooi en helder. Maar als standje zonnebank zonder details je meer waard is dan zou ik idd niet meer wachten en zo snel mogelijk een Q90T met super DSE en prachtig zichtbaar FALD raster halen!

“bet your technical analysis didn’t see this sh*t coming”

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zwembroek
[...]

No offence, maar 1900 is niet super veel voor een 65 inch OLED.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hessia
Cap schreef op zondag 7 februari 2021 @ 13:37:
Volstouwen met isolatie en dan je tv strak inbouwen is een beetje teveel van het goede denk ik. Er moet luchtcirculatie mogelijk zijn. Je kan het gips van binnen bekleden maar dan zou ik wel de spouw wat groter maken zodat er nog iets van 5 cm vrije spouw over blijft voor luchtcirculatie. Hoe minder luchtvolume in de spouw des te meer je op zoek moet gaan naar andere manieren, bijv een strak roostertje bovenin de muur waar de warme lucht uit kan.

Dus aan wat voor maten zit je te denken voor de spouw? Dus de hoogte, afstand tussen de balken links/rechts waarop de (gips/hout?)platen komen, en de spouwdiepte?

Ps nog een puntje: let bij je tv / inbouw keuze wel op de gevolgen voor het geluid.

De speakers vuren naar onderen dus als je dat helemaal inbouwt dan lijkt het geluid nergens meer naar, tenzij je in de holte een mooi "schansje" / schuine lat aan de onderkant maakt die het geluid mooi van de muur af reflecteert. Zoals de voet van de C-serie dat doet. Monteer je die voet dan wordt het geluid zelfs aanmerkelijk beter (plaatsing, midden/hoge tonen) dan van een aan de muur gemonteerde tv.

Een G model heeft weer een stapje minder geluid dan een C ivm de plattere behuizing.

Kijk je altijd geluid via externe luidsprekers maakt het niet uit.
Geluid is geen probleem wordt een soundbar onder geplaatst.
Ik zou een soort schoorsteen idee kunnen maken naar de zijkant van de wand en daar een roostertje plaatsen. Hoog tegen het plafond aan. Zal dit voldoende zijn of zal ik nog iets van een ventilatortje ter stimulatie hierin moeten plaatsen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rutgergron
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 26-09 21:42
zwembroek schreef op zondag 7 februari 2021 @ 15:01:
[...]

Jij mist helderheid met Dolby Vision? Heb je een TL bak boven je TV hangen ofzo? Dolby Vision op OLED is juist waanzinnig mooi en helder. Maar als standje zonnebank zonder details je meer waard is dan zou ik idd niet meer wachten en zo snel mogelijk een Q90T met super DSE en prachtig zichtbaar FALD raster halen!
Of ik doe wat gigantisch verkeerd met de CX.
Want hoe jullie het formuleren zou het een non isseu zijn.

Zou het anders met de source te maken kunnen hebben. Hoeveel invloed heeft dit? Als ik bijv. de film 22 july op Netflix wat dolby vision weergeeft lijkt het wel of alles gedimd is. 100% zeker daarentegen dat ik alle eco settings uit heb staan. Ook heb ik de meest ideale setting voor een iets wat helder beeld. In dit geval met DV, Cinema Home. Veel helpt het helaas niet.

Ook RDR2 ziet er maar flets uit, HDR aan/uit het maakt niks uit. Dynamic Tone Mapping geeft nog de meeste helderheid.

Zal ik er met een Q90t kwa helderheid erg op vooruit gaan? Of is het alle rompslomp niet waard ( paneel laten ophalen, q90t monteren, etc. ).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JDL15
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 26-09 21:01
rutgergron schreef op zondag 7 februari 2021 @ 16:31:
[...]

Zou het anders met de source te maken kunnen hebben. Hoeveel invloed heeft dit? Als ik bijv. de film 22 july op Netflix wat dolby vision weergeeft lijkt het wel of alles gedimd is. 100% zeker daarentegen dat ik alle eco settings uit heb staan. Ook heb ik de meest ideale setting voor een iets wat helder beeld. In dit geval met DV, Cinema Home. Veel helpt het helaas niet.

Ook RDR2 ziet er maar flets uit, HDR aan/uit het maakt niks uit. Dynamic Tone Mapping geeft nog de meeste helderheid.

Zal ik er met een Q90t kwa helderheid erg op vooruit gaan? Of is het alle rompslomp niet waard ( paneel laten ophalen, q90t monteren, etc. ).
Ik snap het eigenlijk echt niet. Ik game met helderheid 49 en dat is voor mij meer dan voldoende! Ik kan amper naar mijn tv kijken met helderheid 100.

Ter referentie dit is level 49 (C9 en ik dacht dat CX nog iets helderder kon):

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IHYCuKNRTsOz-QmLqoMw1TtbXRE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/o296l0rxS2OxihhFPhHM4vYF.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hessia schreef op zondag 7 februari 2021 @ 16:17:
[...]

Geluid is geen probleem wordt een soundbar onder geplaatst.
Ik zou een soort schoorsteen idee kunnen maken naar de zijkant van de wand en daar een roostertje plaatsen. Hoog tegen het plafond aan. Zal dit voldoende zijn of zal ik nog iets van een ventilatortje ter stimulatie hierin moeten plaatsen?
Schoorsteen idee lijkt me prima, warme lucht stijgt op en verdwijnt dus door het rooster, het rooster is de truuk. Kan zonder ventilator maar hoe krapper de luchtdoorgang / luchtruimte boven de tv wordt, hoe meer een ventilator idd in beeld komt. Moet gaan lukken hoor ik al. d:)b

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20:06

remco_k

een cassettebandje was genoeg

[...]

Tja. Het is het één of het ander. Dus of je hebt een (buitensporig) hoge verwachting van de lichtopbrengst van een OLED , of je hebt iets met je settings gedaan waardoor het beeld zo 'donker is' (of je bron is zo, of je scherm is defect).

Ik zet in op settings. Misschien toch maar even factory reset doen en hem in die basis stand nog een keer rustig een paar dagen bekijken?

Ik heb een C9 OLED gehad. In HDR stand had ik, 's avonds haast een zonnebril nodig vanwege de lichtopbrengst. Heb nu een Sony OLED, daarbij geldt hetzelfde als het autodimmen door weinig omgevingslicht uit staat.

Alles kan stuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NL David
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 20-08 19:02
Ik heb sinds een tijdje een LG 48CX samen met een Xbox Series X en loop af en toe tegen wat issues aan:
  • Random bij opstarten van Xbox is het beeld 640x480. Dan moet ik de Xbox een paar keer aan/uit doen voordat ie weer 4K kan
  • Bij de Xbox Netflix app is het kwestie van tijd totdat het beeld op zwart gaat. Geluid blijft spelen en gek genoeg ook de ondertitels
  • Bij switchen van Games / apps raakt de verbinding soms weg. Dan moet ik de HDMI kabel er uit/in doen voordat beeld terugkomt. Dit lijkt vooral te gebeuren tussen HDR/ non HDR content
Ik heb andere HDMI ports geprobeerd en ook met een nieuwe kabel.
Iemand die deze problemen herkend? En zou dit dan aan de tv of aan de Xbox liggen? Ik heb hier niet apparaten staan om dat te testen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NoahAmber
  • Registratie: Januari 2020
  • Niet online
Phusebox is de maandagmorgen. Of het nu een BMW serie 6 is of een nippeltje van1 cent, bij Phusebox is het altijd fout

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoahAmber
  • Registratie: Januari 2020
  • Niet online
[...]

Zet m op vivid en moet je eens kijken hoe tevreden je zal zijn met jouw eisen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pwh53
NL David schreef op zondag 7 februari 2021 @ 17:34:
Ik heb sinds een tijdje een LG 48CX samen met een Xbox Series X en loop af en toe tegen wat issues aan:
  • Random bij opstarten van Xbox is het beeld 640x480. Dan moet ik de Xbox een paar keer aan/uit doen voordat ie weer 4K kan
  • Bij de Xbox Netflix app is het kwestie van tijd totdat het beeld op zwart gaat. Geluid blijft spelen en gek genoeg ook de ondertitels
  • Bij switchen van Games / apps raakt de verbinding soms weg. Dan moet ik de HDMI kabel er uit/in doen voordat beeld terugkomt. Dit lijkt vooral te gebeuren tussen HDR/ non HDR content
Ik heb andere HDMI ports geprobeerd en ook met een nieuwe kabel.
Iemand die deze problemen herkend? En zou dit dan aan de tv of aan de Xbox liggen? Ik heb hier niet apparaten staan om dat te testen
een andere nieuwe kabel proberen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwembroek
[...]

Ik zou de Q90 halen. Dan ben ik wel oprecht benieuwd of je daar dan echt tevreden mee bent. Graag je reactie dan in deze topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Source
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 26-09 23:45
Halve week een 55bx. Wat is dat webos een drama zeg. Kunt niet de antenna TV kanalen weglaten, als je geen HDMI ingang hebt dan blijft er staan geen input, kunt geen mooi achtergrondje voor je start scherm zetten en het kinderslot is een lachertje. Nee Kids je mag niet in de store komen en YouTube installen. Dus op store een pincode. Kids praten tegen afstandbediening en YouTube wordt toch geïnstalleerd. Dus ook maar op YouTube een slot gezet. Sommige standaard apps kun je niet verwijderen en zelfs geen slot op zetten. Zucht. Heeft potentieel, de remote is erg fijn, maar duidelijk niet af. Anyway paar vragen
  • Ik gebruik nu chromecast 2020 met google tv, werkt ook fijn met de LG remote. Echter kan ik als Google TV in slaapstand staat hem niet met de LG remote wakker maken. Een druk op Google remote en wakker. Iemand hier een tip voor
  • Hoe kan ik het casten en de LG TV uitzetten.
  • Hoe kan ik de stem search optie van de LG remote uitzetten

[ Voor 4% gewijzigd door The Source op 07-02-2021 23:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madshark
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
[...]

Hoe staat je OLED beeld-logo protectie ? Ik had initieel deze op hoog gezet, en viel me op dat helder beeld soms ineens geheel inkakte. Volledig uitzetten maakte de boel weer een stuk helderder.
Hiernaast is er ook nog ergens een instelling wat zwarte frames kan toevoegen (BFI), om zodoende 'vloeiendere' beelden te geven, deze setting heeft ook een gigantische impact op je helderheid.

Nu heb ik ergens nog een 48" Samsung QLED staan (geen idee welk type, uit 2019), maar die is qua bruikbare helderheid eigenlijk een (flink) stuk slechter dan mijn OLED. Ja, ik kan hem flink opschroeven, feller dan mijn OLED, maar beeldkwaliteit is dan vergelijkbaar met een LCD van 2001, je bent alle details kwijt.
Eh, hoewel het voor iedere omgeving anders is, ik kom qua helderheid niets tekort met mijn 65CX, heb de settings zelfs wat lager moeten zetten, omdat ik anders het idee had dat ik een zonnebril op moet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jheroun
  • Niet online
remco_k schreef op zondag 7 februari 2021 @ 17:28:
[...]

Ik zet in op settings. Misschien toch maar even factory reset doen en hem in die basis stand nog een keer rustig een paar dagen bekijken?
@rutgergron Ik zou het bovenstaande inderdaad eens proberen. Zo'n TV heeft erg veel knopjes om aan te draaien, als het teleurstellend blijft zou ik zelf even een keer opnieuw beginnen.

Ik kwam van een 13 jaar oude Philips LCD af, dus qua lichtopbrengst was het voor mij sowieso een gigantische sprong maar ook ik blijf dat oled lampje alleen maar donkerder zetten. Normaal TV kijken doen we hier nu in de donkere kamer stand met oled lampje op 23 ofzo.

HDR is echt om te smullen. Dit weekend de 4k Bluray speler binnengekregen en gisteren een Xmen film zitten kijken, erg gaaf. DV films zijn er nog niet heel erg veel, dus dat is nog even afwachten. Het meeste is HDR10 volgens mij. Dat contrast tussen bliksemflitsen op maximale helderheid terwijl de pixels ernaast echt zwart zijn maakt een filmbeleving echt intenser.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwembroek
Jheroun schreef op maandag 8 februari 2021 @ 09:32:
[...]

@rutgergron Ik zou het bovenstaande inderdaad eens proberen. Zo'n TV heeft erg veel knopjes om aan te draaien, als het teleurstellend blijft zou ik zelf even een keer opnieuw beginnen.

Ik kwam van een 13 jaar oude Philips LCD af, dus qua lichtopbrengst was het voor mij sowieso een gigantische sprong maar ook ik blijf dat oled lampje alleen maar donkerder zetten. Normaal TV kijken doen we hier nu in de donkere kamer stand met oled lampje op 23 ofzo.

HDR is echt om te smullen. Dit weekend de 4k Bluray speler binnengekregen en gisteren een Xmen film zitten kijken, erg gaaf. DV films zijn er nog niet heel erg veel, dus dat is nog even afwachten. Het meeste is HDR10 volgens mij. Dat contrast tussen bliksemflitsen op maximale helderheid terwijl de pixels ernaast echt zwart zijn maakt een filmbeleving echt intenser.
Ik gebruik ook een goede dedicated speler. (Panasonic 820) Ik koop alleen maar 4k met Atmos en DV. Deze zijn er echter genoeg hoor. 😃

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• zwembroek
Jheroun schreef op maandag 8 februari 2021 @ 09:32:
[...]

@rutgergron
Dat contrast tussen bliksemflitsen op maximale helderheid terwijl de pixels ernaast echt zwart zijn maakt een filmbeleving echt intenser.
Kijk jij begrijpt het. Maar sommigen hebben liever dat het hele scherm dan oplicht want dat is beter. Hoe meer nits hoe beter.. _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jheroun
  • Niet online
zwembroek schreef op maandag 8 februari 2021 @ 09:47:
[...]

Ik gebruik ook een goede dedicated speler. (Panasonic 820) Ik koop alleen maar 4k met Atmos en DV. Deze zijn er echter genoeg hoor. 😃
Ze zijn er wel, maar de meeste films hebben geen DV. We hadden een stel films besteld die we nog op DVD hadden maar die hebben allemaal geen DV. Volgende bestelling komt vanaf een DV lijstje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rutgergron
Madshark schreef op zondag 7 februari 2021 @ 22:49:
[...]

Hoe staat je OLED beeld-logo protectie ? Ik had initieel deze op hoog gezet, en viel me op dat helder beeld soms ineens geheel inkakte. Volledig uitzetten maakte de boel weer een stuk helderder.
Hiernaast is er ook nog ergens een instelling wat zwarte frames kan toevoegen (BFI), om zodoende 'vloeiendere' beelden te geven, deze setting heeft ook een gigantische impact op je helderheid.

Nu heb ik ergens nog een 48" Samsung QLED staan (geen idee welk type, uit 2019), maar die is qua bruikbare helderheid eigenlijk een (flink) stuk slechter dan mijn OLED. Ja, ik kan hem flink opschroeven, feller dan mijn OLED, maar beeldkwaliteit is dan vergelijkbaar met een LCD van 2001, je bent alle details kwijt.
Eh, hoewel het voor iedere omgeving anders is, ik kom qua helderheid niets tekort met mijn 65CX, heb de settings zelfs wat lager moeten zetten, omdat ik anders het idee had dat ik een zonnebril op moet.
Logo Luminance staat op 'Hoog' omdat dit het beste is voor statische logo's te dimmen, bijv. ingame.

Ja misschien heb jij/jullie ook wel gelijk, overstap naar QLED zie ik ook niet echt zitten. Geen Dolby Vision support, 1x HDMI ingang, game mode werkt ondermaats mbt beeldbehoud.

Ik zag gister met toeval dat 'AI Brightness' nog aan stond, dat zou een hoop kunnen verklaren! Ik heb nu alle instellingen afgesteld en laat het nu ook eerst even zo. Denk ook dat bepaalde content ansich ook niet altijd optimaal is en het niet zonodig direct met de tv te maken heeft (?).

Klein vraagje, heb hier niks over kunnen vinden op het forum. Het valt me op dat ik geregeld een soort 'klik-geluid' hoor. Soms dicht op elkaar en zo nu en dan af en toe. Lijkt wel achter de tv weg te komen. Gisteravond met film kijken was het om de 5a10min?

Zie ook hier:
https://www.reddit.com/r/...ermittent_snapping_noise/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mandarijntje
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 26-09 12:41
rutgergron schreef op maandag 8 februari 2021 @ 13:04:
[...]

Logo Luminance staat op 'Hoog' omdat dit het beste is voor statische logo's te dimmen, bijv. ingame.

Ja misschien heb jij/jullie ook wel gelijk, overstap naar QLED zie ik ook niet echt zitten. Geen Dolby Vision support, 1x HDMI ingang, game mode werkt ondermaats mbt beeldbehoud.

Ik zag gister met toeval dat 'AI Brightness' nog aan stond, dat zou een hoop kunnen verklaren! Ik heb nu alle instellingen afgesteld en laat het nu ook eerst even zo. Denk ook dat bepaalde content ansich ook niet altijd optimaal is en het niet zonodig direct met de tv te maken heeft (?).

Klein vraagje, heb hier niks over kunnen vinden op het forum. Het valt me op dat ik geregeld een soort 'klik-geluid' hoor. Soms dicht op elkaar en zo nu en dan af en toe. Lijkt wel achter de tv weg te komen. Gisteravond met film kijken was het om de 5a10min?

Zie ook hier:
Daar ga je al, Logo Luminance op high neemt veel helderheid weg.
Zoals je hier al vaker is aangeraden; doe eens een factory reset en kijk even aan hoe dat bevalt.
Je hebt vermoedelijk gewoon te veel met settings lopen rommelen.

De meeste hier, inclusief ik, hebben echt een zonnebril nodig zo veel licht er van dat scherm af komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madshark
  • Niet online
Logo Luminance staat op 'Hoog' omdat dit het beste is voor statische logo's te dimmen, bijv. ingame
Ik heb een zeer sterk vermoeden dat dit de oorzaak van jouw probleem is.
Zet het eens uit, en zie het verschil ?

Ik zelf heb het idee dat deze functie eigenlijk niet zo heel erg veel toevoegt, de TV heeft immers ook Pixel shift wat eigenlijk meer doet tegen inbranden.

Mijn vorige OLED TV, een 2018/2019 Philips met (als het goed is) hetzelfde panel, had de optie Logo Luminance niet, alleen de Pixel shift.
Toch had deze na 2 jaar (minus 1 week) geen enkel plekje, vlekje of wat dan ook aan inbranding. Qua beeld was hij nog net als nieuw, en ik controleerde dat zeer regelmatig met Wit/Rood/Groen/Blauw schermen.
Daar was (aan de safegames te zien) ongeveer 950 uur aan Assassin's Creed, 270 uur aan NMS, 160 uur aan FF7R op gespeeld, naast nog diverse andere games met redelijk veel statisch UI onderdelen. En dan zijn er nog de bijna dagelijkse RTL4 sessies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mucuracat
rutgergron schreef op maandag 8 februari 2021 @ 13:04:
[...]

Zie ook hier:
Dat kun je hier ook zoeken :)
Allewijn in "[LG OLED] Ervaringen & Discussie"

Misschien dat @Allewijn al antwoord heeft.

Sony W800i > HTC-TytnII > Samsung Omnia I900 > LG Optimus Black > HTC Desire > LG Nexus 4 > LG G2 > LG G4 > LG G5 > LG G6 (eu) > Oneplus 6 > Samsung s20+ > Pixel 7 Pro...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• belmonde
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 01:43
Madshark schreef op maandag 8 februari 2021 @ 13:40:
[...]

Ik heb een zeer sterk vermoeden dat dit de oorzaak van jouw probleem is.
Zet het eens uit, en zie het verschil ?

Ik zelf heb het idee dat deze functie eigenlijk niet zo heel erg veel toevoegt, de TV heeft immers ook Pixel shift wat eigenlijk meer doet tegen inbranden.

Mijn vorige OLED TV, een 2018/2019 Philips met (als het goed is) hetzelfde panel, had de optie Logo Luminance niet, alleen de Pixel shift.
Toch had deze na 2 jaar (minus 1 week) geen enkel plekje, vlekje of wat dan ook aan inbranding. Qua beeld was hij nog net als nieuw, en ik controleerde dat zeer regelmatig met Wit/Rood/Groen/Blauw schermen.
Daar was (aan de safegames te zien) ongeveer 950 uur aan Assassin's Creed, 270 uur aan NMS, 160 uur aan FF7R op gespeeld, naast nog diverse andere games met redelijk veel statisch UI onderdelen. En dan zijn er nog de bijna dagelijkse RTL4 sessies.
Een vraagje aan jou : Ik heb een philips 805 oled..Jij noemt aantal uren dat je bepaalde games gespeeld hebt op je philips oled. Zo ik dit lees zag je dat via "" safegames"" ??? Ik weet niet wat dat is. Maar weet jij ook of je op een philips oled het aantal uur gebruik kunt zien/weten.. ??
daarnaast zou ik graag controleren of en hoe vaak mijn tv pixel-refres bij/na op stanbye zetten heeft gedaan..
Helaas krijg je hier nooit feedback over.. Bij panasonic oleds gaat er een ander kleur ledlampje op de tv branden .. Nu weet ik dat bij philips nooit.. of en hoe vaak ???

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rutgergron
Mandarijntje schreef op maandag 8 februari 2021 @ 13:23:
[...]

Daar ga je al, Logo Luminance op high neemt veel helderheid weg.
Zoals je hier al vaker is aangeraden; doe eens een factory reset en kijk even aan hoe dat bevalt.
Je hebt vermoedelijk gewoon te veel met settings lopen rommelen.

De meeste hier, inclusief ik, hebben echt een zonnebril nodig zo veel licht er van dat scherm af komt.
Als ik Logo Luminance op low zet zie ik niet een groot verschil. Met 'uit' licht het scherm ietsje op. Ik dacht dat deze functie ook alleen maar invloed heeft rondom het logo dus niet over het hele scherm?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Millert
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22:02
Je kan Logo Lumincance op low laten staan. AI Brightness zal van grotere invloed zijn geweest, deze past de helderheid aan aan het omgevingslicht.

EV Hyundai Ioniq Electric 28 kWh | PV Oost 2960Wp / West 2560Wp | Thuisbatterij 1Komma5 17,2 kWh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rutgergron
In hoeverre maakt het verschil in content uit mbt helderheid. Bijv. RDR2, ik hoor veel mensen erover klagen dat het er flets uitziet. Helderheid niet bijsterend, savonds vaak moeilijk dingen te zien.

Dit zou dan met de optimalisatie en keuze van ontwikkelaar zijn ipv dat het direct met de tv zelf te maken heeft. Of zie ik iets over het hoofd?

De reden dat ik ( weer ) over RDR2 begin is omdat dit mijn enige referentie kader is. Heb namelijk verder nog geen andere games. Vandaar dat ik er even weer op inhaak. Wat zijn jullie bevindingen hiermee?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Madshark
  • Niet online
belmonde schreef op maandag 8 februari 2021 @ 14:01:
[...]

Een vraagje aan jou : Ik heb een philips 805 oled..Jij noemt aantal uren dat je bepaalde games gespeeld hebt op je philips oled. Zo ik dit lees zag je dat via "" safegames"" ??? Ik weet niet wat dat is. Maar weet jij ook of je op een philips oled het aantal uur gebruik kunt zien/weten.. ??
De games die ik noemde houden je speeltijd bij, zodoende kun je aan je 'savegame' (opgeslagen spelbestand) dus zien hoeveel tijd je gespendeerd hebt aan het spel.

Het aantal draaiuren van een Philips TV kun je opvragen via een speciaal servie menu.
Hier een uitleg voor een 803, maar ik verwacht niet dat dit op een 805 veel anders zou zijn.
https://www.hardreset.inf...55oled80312/service-mode/
daarnaast zou ik graag controleren of en hoe vaak mijn tv pixel-refres bij/na op stanbye zetten heeft gedaan..
Helaas krijg je hier nooit feedback over.. Bij panasonic oleds gaat er een ander kleur ledlampje op de tv branden .. Nu weet ik dat bij philips nooit.. of en hoe vaak ???
Wellicht kun je dat in hetzelfde service menu opvragen, hij geeft het normaliter inderdaad nooit aan, afgezien van de gedwongen pixel-refresh die opkomt als de TV ongeveer 8 uur non-stop gedraaid heeft. (wat hier een gigantisch irritant probleem bleek te zijn, TV in de middag al aan, 's avonds een uur op zwart want pixel refresh)
rutgergron schreef op maandag 8 februari 2021 @ 14:43:
[...]

Als ik Logo Luminance op low zet zie ik niet een groot verschil. Met 'uit' licht het scherm ietsje op. Ik dacht dat deze functie ook alleen maar invloed heeft rondom het logo dus niet over het hele scherm?
Ik zou hem eens een poosje op UIT laten, en zodoende eens een paar dagen tegen aankijken.
Zoals ik al eerder schreef, mijn vorige OLED had die functie niet eens, nooit iets van inbranding gehad.
Hier had het inderdaad invloed op het hele scherm, niet alleen rondom statisch content, en daar begon ik me toch wel wat aan te irriteren ;)
rutgergron schreef op maandag 8 februari 2021 @ 17:47:
In hoeverre maakt het verschil in content uit mbt helderheid. Bijv. RDR2, ik hoor veel mensen erover klagen dat het er flets uitziet. Helderheid niet bijsterend, savonds vaak moeilijk dingen te zien.

Dit zou dan met de optimalisatie en keuze van ontwikkelaar zijn ipv dat het direct met de tv zelf te maken heeft. Of zie ik iets over het hoofd?

De reden dat ik ( weer ) over RDR2 begin is omdat dit mijn enige referentie kader is. Heb namelijk verder nog geen andere games. Vandaar dat ik er even weer op inhaak. Wat zijn jullie bevindingen hiermee?
Ik heb RDR2 eigenlijk amper gespeeld (een paar uurtjes, vond hem gigantisch tegen vallen), maar ik kan je evt. aanbevelen om eens te kijken naar Assasin's Creed Odessey of Valhalla. Dat spel ziet er prachtig uit, en heeft ook HDR goed voor elkaar. Komen regelmatig in de aanbieding in de PlayStore ( Odyssey Gold was onlangs €19,95)

[ Voor 18% gewijzigd door Madshark op 08-02-2021 19:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bsmpower
  • Laatst online: 20:18
Opgelost! Elektriciteit er even af was voldoende. Maar ben alsnog wel benieuwd hoe dit anders opgelost had kunnen worden 🙂

Ik heb jullie hulp nodig. Mijn ouders hebben een zwart scherm en rechtsonder in een klein venster hun tv beeld. Lijkt op iets van PiP (Picture in Picture) maar kan online zo snel niks vinden. Kan ook niks zelf proberen want ze wonen 140km verder... Iemand een idee hoe ze hun tv beeld weer fullscreen krijgen? Gaat om een LG C7. Instellingen menu is gewoon fullscreen dus het lijkt me geen defect scherm.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4GSljgzoZCBv8qxgKf5HJo5tgZ0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ylnJ5AI7CJUSFQNh9wPZcWWS.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 13% gewijzigd door bsmpower op 08-02-2021 19:33 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SED
  • Laatst online: 25-09 14:28

SED

@bsmpower terug naar fabrieksinstellingen?
En het kan natuurlijk ook afkonstig zijn van de next/kpn oid box!

[ Voor 55% gewijzigd door SED op 08-02-2021 20:00 ]

Copyright and left by SED...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ToFast
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 25-01 12:49
bsmpower schreef op maandag 8 februari 2021 @ 19:27:
Opgelost! Elektriciteit er even af was voldoende. Maar ben alsnog wel benieuwd hoe dit anders opgelost had kunnen worden 🙂

Ik heb jullie hulp nodig. Mijn ouders hebben een zwart scherm en rechtsonder in een klein venster hun tv beeld. Lijkt op iets van PiP (Picture in Picture) maar kan online zo snel niks vinden. Kan ook niks zelf proberen want ze wonen 140km verder... Iemand een idee hoe ze hun tv beeld weer fullscreen krijgen? Gaat om een LG C7. Instellingen menu is gewoon fullscreen dus het lijkt me geen defect scherm.

[Afbeelding]
Kunnen ze er niet op klikken met midden van het scrollwiel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maze1975
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 01-03-2021
goedenavond, ik heb een vraag wat deze keer niet over mijn soundbar gaat. Ik heb van mijn lg oled gx de afstandsbediening gekoppeld aan mijn amino aria. Het zappen gaat nu prima alleen als ik op guide klik kom ik in de tv gids van lg zelf. Nu weet ik dat je via een omweg (via de ...) toets er wel komt maar is er een mogelijkheid om er via 1 druk op de knop te komen ? Kun je bijvoorbeeld knoppen programmeren ?

Posts verplaatst vanuit Het grote 'Soundbar' discussie topic. Als het niet over de soundbar gaat dan is een post in dat topic ook niet de beste plek...

[ Voor 18% gewijzigd door FeaR op 09-02-2021 13:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Get!em
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Madshark schreef op maandag 8 februari 2021 @ 18:26:
[...] de gedwongen pixel-refresh die opkomt als de TV ongeveer 8 uur non-stop gedraaid heeft. (wat hier een gigantisch irritant probleem bleek te zijn, TV in de middag al aan, 's avonds een uur op zwart want pixel refresh)
Is dit bij alle OLED normaal?

Ik ben me op het oriënteren op een oled. Maar hier staat de tv regelmatig de hele dag aan van 8:00 tot 23:00. Zeker nu met thuiswerken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pwh53
bsmpower schreef op maandag 8 februari 2021 @ 19:27:

[Afbeelding]
dat is livezoom helemaal rechts onder op de ab,waarschijnlijk per ongeluk op gedrukt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andries98
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 26-09 17:34
Nee hoor, met mijn gx geen last van. Het enige wat je niet moet doen is de stroom er elke keer af halen als je hem uit zet, nadat je hem uitzet gaat hij pixel refresh doen voor paar minuten (om exact te zijn als er minimaal 4 cumulatieve branduren voorbij zijn). Dit proces stopt gewoon als je de tv weer aanzet dus je hebt er eigenlijk geen last van.
Er is ook een zware pixelrefresh elke 2000 uur, hiervan weet ik niet precies hoe het zit wanneer die bezig is.

[ Voor 3% gewijzigd door andries98 op 08-02-2021 21:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pwh53
Get!em schreef op maandag 8 februari 2021 @ 21:03:
[...]

Ik ben me op het oriënteren op een oled. Maar hier staat de tv regelmatig de hele dag aan van 8:00 tot 23:00. Zeker nu met thuiswerken.
nee,gebeurt normaal nadat de tv is uitgezet (en duurt dan enkele minuten),tv staat bij mij ook van 10.00-24.00 aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pwh53
andries98 schreef op maandag 8 februari 2021 @ 21:12:
Nee hoor, met mijn gx geen last van. Het enige wat je niet moet doen is de stroom er elke keer af halen als je hem uit zet, nadat je hem uitzet gaat hij pixel refresh doen (om exact te zijn als er minimaal 4 cumulatieve uren voorbij zijn). Dit proces stopt gewoon als je de tv weer aanzet dus je hebt er eigenlijk geen last.
Er is ook een zware pixelrefresh elke 2000 uur, hiervan weet ik niet precies hoe het zit wanneer die bezig is.
ik dacht elke 1000,daar krijg je wel een melding van en duurt wat langer,maar ook na het uitschakelen,wel dan ook de volgende dag een melding bij het inshakelen,dat deze klaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SED
  • Laatst online: 25-09 14:28

SED

En ook deen manueel gestarte pixel refresh start pas na uitschakelen van tv.

Copyright and left by SED...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madshark
  • Niet online
Get!em schreef op maandag 8 februari 2021 @ 21:03:
[...]

Nee, zover mij bekend is dat alleen op Philips, hoewel weet ik niet of de 2021 series dat ook nog hebben. Maar het was bloed irritant, je moest op ten duur je TV tijden gaan plannen als je zeker van wilt zijn dat je 's avonds nog onafgebroken sport wilt gaan zien. Het is bij de LG nog niet voorgekomen. ( En die staat intussen al zelfs wat langer aan op een dag )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20:25

13art

Moderator Mobile
Meer mensen die de gebruikersovereenkomst niet kunnen downloaden?

Vanavond de tv terug gezet naar fabrieksinstellingen (C7) maar nu kan de gebruikersovereenkomst niet meer gedownload worden en daarmee dus geen toegang tot de contentstore, geen mogelijkheid apps te updaten en daardoor kunnen ze nu ook niet gestart worden :(

Als ik zo even Google een probleem dat veel vaker voor schijnt te komen.

Verschillende dns adressen geprobeerd zoals gesuggereerd wordt door LG (8.8.8.8 en 1.1.1.1)

[ Voor 10% gewijzigd door 13art op 08-02-2021 21:29 ]

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mucuracat
13art schreef op maandag 8 februari 2021 @ 21:24:
Meer mensen die de gebruikersovereenkomst niet kunnen downloaden?

Vanavond de tv terug gezet naar fabrieksinstellingen (C7) maar nu kan de gebruikersovereenkomst niet meer gedownload worden en daarmee dus geen toegang tot de contentstore, geen mogelijkheid apps te updaten en daardoor kunnen ze nu ook niet gestart worden :(

Als ik zo even Google een probleem dat veel vaker voor schijnt te komen.

Verschillende dns adressen geprobeerd zoals gesuggereerd wordt door LG (8.8.8.8 en 1.1.1.1)
Nog een keer herstart?
Kabel? wifi?
Soms modem reset omdat oude ip bezet is.. ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
mucuracat schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 09:11:
[...]

Nog een keer herstart?
Kabel? wifi?
Kabel, wifi beide hetzelfde probleem.
TV aan en uit gezet, vanochtend nog een keer geprobeerd maar dat hielp niet.
Modem/router kan ik nog proberen al lijkt me dat niet het probleem. Zeker niet gezien er wereldwijd veel meer mensen zijn die zoiets ervaren hebben. Maar ik ga het vanmiddag natuurlijk wel proberen. d:)b

LG support ook vast een e-mail gestuurd. Maar die zullen wel met de standaard antwoorden komen en nogmaals aansturen op een factory reset van de tv.

[ Voor 12% gewijzigd door 13art op 09-02-2021 09:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pannaats
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 09-02-2021
De LG oled cx48 heb ik nu ruim een half jaar in gebruik.
Het lukt mij maar niet om via de HDMI geluid uit de soundbar (Teufel Cinebar One) te ontvangen.
LG tv is op ingang HDMI ARC ingeschakeld. Gebruik de HDMI die in 2018 door Teufel is meegeleverd.
Bij mijn vorige tv (Samsung Qled 60 uit 2019) wel geluid via HDMI.
Zie ik een handeling over het hoofd? Komt dit euvel vaker voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lightning89
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 27-09 14:11
Pannaats schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 11:15:
Het lukt mij maar niet om via de HDMI geluid uit de soundbar (Teufel Cinebar One) te ontvangen.
LG tv is op ingang HDMI ARC ingeschakeld. Gebruik de HDMI die in 2018 door Teufel is meegeleverd.
Alle settings doorlopen bij audio? PMC/Auto/Digital en daarnaast Arc en/of eArc uit/ingeschakeld? Kan je posten wat je hebt staan?
Daarnaast de goede input op de soundbar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pannaats
eArc is uitgeschakeld. Settings doorgelopen zoals vermeld. Soundbar heeft maar één (output) HDMI

OF is deze LG oled en Teufel soundbar combinatie een ongelukkig huwelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMD
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23:41

OMD

Pannaats schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 11:38:
eArc is uitgeschakeld. Settings doorgelopen zoals vermeld. Soundbar heeft maar één (output) HDMI

OF is deze LG oled en Teufel soundbar combinatie een ongelukkig huwelijk?
Je moet ARC toch inschakelen?

R7 5800X3D // Dark Rock rock 4 // MSI B450 Tomahawk Max // 32Gb Corsair Vengeance // BeQuiet Pure Base 500FX // MSI RTX3080 Suprim X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rembock
  • Laatst online: 23:36
Ik heb eARC ook uitstaan en ARC werkt gewoon, eARC is alleen voor o.a. lossless Dolby Atmos nuttig.
@Pannaats heb je op je TV aangegeven op welk apparaat de audio uitvoer moet gaan lopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pwh53
nog niet met een andere kabel geprobeerd ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pannaats
eARC staat uit. Ook andere HDMI kabel geprobeerd.
@Pannaats heb je op je TV aangegeven op welk apparaat de audio uitvoer moet gaan lopen?
d.m.v. welk instelling bedoel je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Millert
  • Laatst online: 22:02
Digital Sound Out ingesteld op Passthrough?

EV Hyundai Ioniq Electric 28 kWh | PV Oost 2960Wp / West 2560Wp | Thuisbatterij 1Komma5 17,2 kWh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
dat merk wordt gewoon niet herkend denk ik. (nooit van gehoord overigens)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dalim
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 04-07 14:50
Farabi schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 14:05:
dat merk wordt gewoon niet herkend denk ik. (nooit van gehoord overigens)
Dat lijkt me zeer sterk, Teufel is niet een of ander bagger merk. Het is een gerenommeerd Duits audiomerk.
HDMI kabel of instellingen lijkt mij inderdaad ook het meest voor de handliggend.

[ Voor 12% gewijzigd door Dalim op 09-02-2021 14:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remco_k
  • Laatst online: 20:06

remco_k

een cassettebandje was genoeg

...
...
Pannaats schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 11:38:
...
Soundbar heeft maar één (output) HDMI
...
Ik weet niet precies waar het fout gaat, maar je lijkt hier steeds te denken dat je geluid van je soundbar naar de TV wilt hebben? Die HDMI connector op de soundbar is een ingang. Geen uitgang.
ARC moet aanstaan.

Alles kan stuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pannaats
[/quote]Ik weet niet precies waar het fout gaat, maar je lijkt hier steeds te denken dat je geluid van je soundbar naar de TV wilt hebben? Die HDMI connector op de soundbar is een ingang. Geen uitgang.
ARC moet aanstaan.

HDMI ARC is geselecteerd op tv. Ook op de Teufel. De Teufel heeft slechts 1 HDMI aansluiting.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• undersurface
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 25-08 20:44
Je hebt je Teufel toch wel op de HDMI 2 aangesloten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pannaats
Je hebt je Teufel toch wel op de HDMI 2 aangesloten?
Ook dat.
Ik denk dat ik me erbij niet moet leggen. Optisch werkt prima, maar had voor de a.b. liever de HDMI gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rembock
  • Laatst online: 23:36
Pannaats schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 13:59:
eARC staat uit. Ook andere HDMI kabel geprobeerd.

[...]

d.m.v. welk instelling bedoel je?
Tandwieltje op de afstandsbediening > all settings > sound > sound out
En dan kiezen voor HDMI ARC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pwh53
Pannaats schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 14:49:
[...]

Ook dat.
Ik denk dat ik me erbij niet moet leggen. Optisch werkt prima, maar had voor de a.b. liever de HDMI gehad.
bestel ergens een nieuwe kabel,9vd10 keer is het de kabel,anders stuur je de kabel weer terug

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voog
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 20:33
pwh53 schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 14:57:
[...]

bestel ergens een nieuwe kabel,9vd10 keer is het de kabel,anders stuur je de kabel weer terug
Of de kabel eerst op een andere tv oid testen, scheelt een ritje postkantoor ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
mucuracat schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 09:11:
[...]

Nog een keer herstart?
Kabel? wifi?
Helaas geen effect met het uit en aan zetten van de modem.
Ik zal nog een keer een factory reset van de tv doen :(

Edit:
Uiteraard heeft een nieuwe factory reset niks geholpen en zit ik nog steeds met een domme tv opgescheept. Van LG nog niks vernomen. Ook maar vast een email verstuurd naar DirectSale waar ik de tv gekocht heb met 5 jaar garantie.

[ Voor 27% gewijzigd door 13art op 09-02-2021 17:43 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• insanebum
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 17-09 22:23
13art schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 16:44:
[...]

Helaas geen effect met het uit en aan zetten van de modem.
Ik zal nog een keer een factory reset van de tv doen :(

Edit:
Uiteraard heeft een nieuwe factory reset niks geholpen en zit ik nog steeds met een domme tv opgescheept. Van LG nog niks vernomen. Ook maar vast een email verstuurd naar DirectSale waar ik de tv gekocht heb met 5 jaar garantie.
ip6 uitzetten (ergens in de wifi opties)?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Goed punt, had ik nog niet bedacht, maar nee dat heeft helaas ook geen effect.

Edit:
Gelukt via een oplossing die ik op het www gevonden had.
TV loskoppelen van internet (draadloos en bedraad) vervolgens een hotspot aanmaken op de telefoon en daar de tv mee verbinden en dan de gebruikersovereenkomst downloaden en accepteren.

Geen idee waarom het via deze weg wel werkt, maar goed, het werkt.

[ Voor 53% gewijzigd door 13art op 10-02-2021 08:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greatgonzo
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 26-09 14:41

greatgonzo

schit-te-rend!

kan het kloppen dat je enkel bluetooth+interne speaker kunt selecteren?
Bij mijn 55CX wilde ik gisteren met draadloze oordopjes tv kijken, maar kreeg alsnog het geluid van de TV erbij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuwor
  • Laatst online: 21:44
greatgonzo schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 10:25:
kan het kloppen dat je enkel bluetooth+interne speaker kunt selecteren?
Bij mijn 55CX wilde ik gisteren met draadloze oordopjes tv kijken, maar kreeg alsnog het geluid van de TV erbij
Bij mij is de tweede optie 'Bluetooth', en dus enkel Bluetooth. Er is ook een optie 'Bluetooth Surround Sound + Internal TV Speaker', dan krijg ik inderdaad geluid over de Bluetooth speaker én interne speakers.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rutgergron
Het blijft toch lastig dilemma. Ene kant is het contrast van OLED fantastisch. Aan andere kant is het voor mijn gevoel te donker. QLed daarentegen heeft wel erg dat washed out look. Licht grijze tinten.

Misschien hebben reviewers toch een punt dat met OLED het meest optimaal is voor een donkere kamer en QLed meer helderheid en dus idealer voor overdag en/of games die donkere beelden hebben.

Met vergelijkings filmpjes van YouTube is het ook goed te zien, zoals je kunt zien op de onderstaande foto. Hebben jullie er geen last van dan dat met name gaming?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PoikIjNF5pYGVfTK-85xq4ARV5Q=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NoOfCnJshOf4wYLN2D0iRmiR.jpg?f=fotoalbum_large

Het is nogal wat om een ansich prachtige tv om te ruilen voor een tv die helderer is. En dan met name het gedoe wat een omruiling geeft. En het risico dat ik er spijt van ga krijgen. Kan het ook moeilijk even testen of vergelijken behalve de informatie die op internet voor handen is.

[ Voor 15% gewijzigd door rutgergron op 10-02-2021 12:28 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Qosmic
  • Laatst online: 20:09
zo extreem als hierboven heb ik het echt niet met mijn Oled. (CX65)
Ligt er ook maar net aan op welke settings die staat. Ik vind persoonlijk de filmmaker mode met BT1886 ook te donker.
Mijne staat gewoon volgens Rtings settings afgesteld, klein beetje gefinetuned hier en daar.
Maar op expert dark room met gamma op 2.2 ziet het er echt top uit.

Beetje zoals de bovenstaande alleen zonder washed out look :+

Stop chasing the dream, you're already living it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rutgergron
Qosmic schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 12:38:
Ligt er ook maar net aan op welke settings die staat. Ik vind persoonlijk de filmmaker mode met BT1886 ook te donker.
Mijne staat gewoon volgens Rtings settings afgesteld, klein beetje gefinetuned hier en daar.

Wat zijn je settings met gamen SDR en HDR?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fonta
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 09-09 21:14
Qosmic schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 12:38:

Kan me sinds afgelopen zaterdag ook melden in dit topic met een 55cx.
Ben ook behoorlijk aan het spelen geweest met de instellingen en volgens een yt filmpje van rtings en de tweakers review voor de 48", zou filmmaker mode de beste stand zijn.
Daar had ik hem dan zelf ook eerst op ingesteld, maar na heroverwegen ben ik toch de expert dark room kant op gegaan en dat ziet er minstens net zo goed uit naar mijn mening.
Ook is de helderheid een stukje hoger in die stand lijkt het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rutgergron
Fonta schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 13:16:
[...]

Kan me sinds afgelopen zaterdag ook melden in dit topic met een 55cx.
Ben ook behoorlijk aan het spelen geweest met de instellingen en volgens een yt filmpje van rtings en de tweakers review voor de 48", zou filmmaker mode de beste stand zijn.
Daar had ik hem dan zelf ook eerst op ingesteld, maar na heroverwegen ben ik toch de expert dark room kant op gegaan en dat ziet er minstens net zo goed uit naar mijn mening.
Ook is de helderheid een stukje hoger in die stand lijkt het.
Ik heb het voornamelijk met gaming dat het mij te donker oogt. Met films, YouTube, tv kijken is het prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qosmic
  • Laatst online: 20:09
rutgergron schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 12:57:
[...]

Wat zijn je settings met gamen SDR en HDR?
Ik game er nog niet op, PS5 staat nog in bestelling.
Maar zodra die binnen is zou ik beginnen met de settings van Vincent Teoh, specifiek voor de CX icm de PS5

Stop chasing the dream, you're already living it

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• majoh
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 26-09 14:41

majoh

ᕦ(ò_óˇ)ᕤ

rutgergron schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 12:25:
Het blijft toch lastig dilemma. Ene kant is het contrast van OLED fantastisch. Aan andere kant is het voor mijn gevoel te donker. QLed daarentegen heeft wel erg dat washed out look. Licht grijze tinten.

Misschien hebben reviewers toch een punt dat met OLED het meest optimaal is voor een donkere kamer en QLed meer helderheid en dus idealer voor overdag en/of games die donkere beelden hebben.

Met vergelijkings filmpjes van YouTube is het ook goed te zien, zoals je kunt zien op de onderstaande foto. Hebben jullie er geen last van dan dat met name gaming?

[Afbeelding]

Het is nogal wat om een ansich prachtige tv om te ruilen voor een tv die helderer is. En dan met name het gedoe wat een omruiling geeft. En het risico dat ik er spijt van ga krijgen. Kan het ook moeilijk even testen of vergelijken behalve de informatie die op internet voor handen is.
Ik heb de LG OLED55CX en een vriend van me de Samsung QE65Q95T.

Persoonlijk vind ik de OLED mooier, het grotere contrast doet heel veel voor me. De QLED is ook een mooi toestel, en kan inderdaad een stuk feller.

Zelf heb ik 0 problemen dat de OLED niet helder genoeg zou zijn. Ook niet met gaming of andere dingen. Daar gebruik ik 'gewoon' de RTINGS instellingen (https://www.rtings.com/tv/reviews/lg/cx-oled/settings). Ik gebruik hem zowel overdag als 's nachts, en game veel. Er is een raam links van de tv en achter de tv.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/z6JfuzL2cn-FqYiqAazOXVMweQ4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/b2LUYqTaRdwudqFTivbiRMVJ.jpg?f=fotoalbum_large

Hier zie je hem aan staan, overdag, met voor mij mooie kleuren en meer dan fel genoeg (wel paar maanden geleden natuurlijk, geen sneeuw o<:) ). Zeker heel anders dan de foto die jij laat zien...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fonta
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 09-09 21:14
rutgergron schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 13:20:
[...]

Ik heb het voornamelijk met gaming dat het mij te donker oogt. Met films, YouTube, tv kijken is het prima.
Ik game niet op de TV, dus daar kan ik persoonlijk niets over zeggen.

Met films en youtube is het inderdaad dikke prima.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• menzo
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 18:16
Software versie 05.00.15 komt nu binnen voor mijn B9SLA

1. Improvement
1) Improved video playback issue in Netflix
2) Software update contains minor bug fix

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Farabi
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online

[Afbeelding]

ik zie al direct dat het geen eerlijke vergelijking is. die settings zijn sowieso anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mannowlahn
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 26-09 16:48
Ik heb nu de 55GX sinds zaterdag binnen maar het geluid is echt om te janken, heel erg blikkerig. Al de instellingen nagelopen door in te stellen dat hij aan de muur hangt, maar weinig verschil. Heb alle settings uitgeprobeerd zoals AI sounds etc, EQ zelfs de bas omhoog gegooid maar het is niet te doen.

Iemand een tip voor een leuke soundbar of spakers, ik lees de reviews hier op tweakers maar overal is er wel wat op aan te merken. Ik hoef geen subwoofer en ook niet 7.1 speakers. ALs het geen soundbar is, dan het liuefst wireless speakers (excl stroom ;))?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• r0p
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 03-06 20:48

r0p

mannowlahn schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 16:31:
Ik heb nu de 55GX sinds zaterdag binnen maar het geluid is echt om te janken, heel erg blikkerig. Al de instellingen nagelopen door in te stellen dat hij aan de muur hangt, maar weinig verschil. Heb alle settings uitgeprobeerd zoals AI sounds etc, EQ zelfs de bas omhoog gegooid maar het is niet te doen.

Iemand een tip voor een leuke soundbar of spakers, ik lees de reviews hier op tweakers maar overal is er wel wat op aan te merken. Ik hoef geen subwoofer en ook niet 7.1 speakers. ALs het geen soundbar is, dan het liuefst wireless speakers (excl stroom ;))?
Ligt aan wat je budget is en je eisen. Losse componenten moet je een wat groter budget voor hebben en is doorgaans qua kwaliteit beter dan een soundbar. Maar aangezien er geen draden zichtbaar mogen zijn dan wellicht voor een goede soundbar gaan en een subwoofer ergens achter de bank moffelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vulcan750
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:11

pricewatch: Denon CEOL N10 (Zwart)
Prima audiosetje, de tv ka je via een toslinkkabeltje aansluiten. Niet wireless, maar zover hoeven de luidsprekerboxen niet uit elkaar. (net naast de tv?) Daarnaast kan je spotify en interradio afspelen. Leuk setje en niet al te aanwezig. Ook in wit volgens mij. :)

Volvo XC40 Recharge MY23 SM 19"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Laatst online: 22:17

Daar zijn andere topics voor in Audio en HiFi
Maar idd de GX verdient het niet om met de ingebouwde speakers content te kijken, goed geluid is minstens zo belangrijk als goed beeld :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dalim
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 04-07 14:50

[Afbeelding]

Het is compleet nutteloos om voor dergelijke vergelijkingen YouTube filmpjes te bekijken. Ten eerste weet je meestal niet wat de instellingen per TV zijn, en ten tweede vangt een camera ligt op een andere manier dan onze ogen. En zal een camerabeeld dus nooit hetzelfde eruit zien als in het echt. Mijn OLED heeft er trouwens ook nog nooit zo uitgezien als op jouw screenshot. Ik denk dat die persoon de eigenschappen van beide TVs zwaar overdreven heeft om het verschil te laten zien. De QLED is wel erg washed out en de OLED is wel erg donker. Maar het is niet waarheidsgetrouw.

Als de helderheid voor jou echt zo een probleem is, ook nadat je allerlei verschillende instellingen geprobeerd hebt, dan zit er voor jou misschien niks anders op dan een QLED te halen.

Leuk al dat contrast en kleurechtheid op je OLED, maar als je er niks op ziet heb je er ook niks aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marsman83
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 27-09 14:40
Ik kreeg vandaag firmware 5.00.15 binnen op mijn 65B9.
Schijnt verbetering voor Netflix in te zitten, vermoed dezelfde dolby vision fix als die de CX gehad heeft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Marsman83 schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 17:10:
Ik kreeg vandaag firmware 5.00.15 binnen op mijn 65B9.
Schijnt verbetering voor Netflix in te zitten, vermoed dezelfde dolby vision fix als die de CX gehad heeft.
Pfffff, gelukkig maar. Ik was al bang dat @menzo de enige zou blijven die deze zou krijgen menzo in "[LG OLED] Ervaringen & Discussie" :+

Testing, one, two ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mucuracat
hardware-lover schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 17:21:
[...]

Pfffff, gelukkig maar. Ik was al bang dat @menzo de enige zou blijven die deze zou krijgen menzo in "[LG OLED] Ervaringen & Discussie" :+
Ik ook, ik ook :)

@rutgergron @Dalim tevens zien beelden van andere tv's ook anders uit op je tv :)
Als iemand met een Qled naar youtube filmpje kijkt van een Oled tv, dan zal hij toch washout zien :)
Want zwart van oled zal hij nooit kunnen zien :)

En andersom, als je op Oled een youtube filmpje van een Qled tv ziet, zul je in zwarte balken van de tv in video ook nooit zwart zien.

Je moet het met blote ook zien. Dus beide tv real naast elkaar !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mannowlahn
r0p schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 16:52:
[...]

Ligt aan wat je budget is en je eisen. Losse componenten moet je een wat groter budget voor hebben en is doorgaans qua kwaliteit beter dan een soundbar. Maar aangezien er geen draden zichtbaar mogen zijn dan wellicht voor een goede soundbar gaan en een subwoofer ergens achter de bank moffelen.
Max 800 euro is wat ik er aan wil besteden. En subwoofer vind ik persoonlijk arelaxed, voor mijn buren maar ook voor mijzelf, omdat ik dan niet lekker tv kijken omdat ik het gevoel heb dat ik mijn buren tot overlast ben. ik hoef ook geen beukende beats, maar wel een klein beetje body in het geluid.

Sonos beam ziet er leuk uit, maar de reviews zijn niet echt overtuigend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mannowlahn
CyBeRSPiN schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 16:55:
[...]

Daar zijn andere topics voor in Audio en HiFi
Maar idd de GX verdient het niet om met de ingebouwde speakers content te kijken, goed geluid is minstens zo belangrijk als goed beeld :)
sorry ik twijfelde of ik het hier moest plaatsen, maar dacht ik ben vast niet de enige. Mea culpa

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• OMD
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23:41

OMD

mannowlahn schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 17:34:
[...]

Max 800 euro is wat ik er aan wil besteden. En subwoofer vind ik persoonlijk arelaxed, voor mijn buren maar ook voor mijzelf, omdat ik dan niet lekker tv kijken omdat ik het gevoel heb dat ik mijn buren tot overlast ben. ik hoef ook geen beukende beats, maar wel een klein beetje body in het geluid.

Sonos beam ziet er leuk uit, maar de reviews zijn niet echt overtuigend.
En gewoon de losse arc van Sonos?
https://www.sonos.com/nl-nl/shop/arc.html
Deze is soms rond de 850 euro te vinden.

Denon 550:
https://www.denon.com/nl-...dbar/denonhomesoundbar550
€649:
pricewatch: Denon Home Sound Bar 550

Denon dhts716:
https://www.denon.com/nl-nl/shop/soundbar/dhts716h
Te vinden rond de 675 euro:
pricewatch: Denon DHT-S716H
Geen subs nodig, toch best wat body.

Of doorsparen en een B&O Sound Stage, die is 1500 maar die heeft echt geen sub nodig :+

[ Voor 11% gewijzigd door OMD op 10-02-2021 17:46 ]

R7 5800X3D // Dark Rock rock 4 // MSI B450 Tomahawk Max // 32Gb Corsair Vengeance // BeQuiet Pure Base 500FX // MSI RTX3080 Suprim X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pwh53

de bij passende soundbar pricewatch: LG Sound Bar GX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erniebert
  • Laatst online: 19-06 23:33
Zonder in oeverloze discussies te vervallen, welke HDMI kabel zouden jullie adviseren tussen mijn GX en de randapparatuur; UHD speler en KPN kastje e.d.?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Laatst online: 22:17
Erniebert schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 23:13:
Zonder in oeverloze discussies te vervallen, welke HDMI kabel zouden jullie adviseren tussen mijn GX en de randapparatuur; UHD speler en KPN kastje e.d.?
Voor KPN volstaat elke kabel, voor de UHD speler heb je mogelijk een 2.1 kabel nodig, geef vooral niet teveel uit hij werkt wel of niet, en niks er tussenin ;)
Heb zelf deze en werken perfect met een PS5, 3 stuks voor 19 euro: https://www.amazon.nl/Cab...ing-RTX3080/dp/B081NXV3ZR
Zijn nog wel goedkopere te vinden ook die goed werken.
Vooral geen dikke/stugge nemen die daarmee kwaliteit proberen uit te stralen, dat is extra gedoe met de GX om hem dan nog plat aan de muur te houden.

[ Voor 15% gewijzigd door CyBeRSPiN op 10-02-2021 23:41 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Erwin537
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 16:12
CyBeRSPiN schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 23:30:
[...]

Voor KPN volstaat elke kabel, voor de UHD speler heb je mogelijk een 2.1 kabel nodig, geef vooral niet teveel uit hij werkt wel of niet, en niks er tussenin ;)
Heb zelf deze en werken perfect met een PS5, 3 stuks voor 19 euro: https://www.amazon.nl/Cab...ing-RTX3080/dp/B081NXV3ZR
Zijn nog wel goedkopere te vinden ook die goed werken.
Vooral geen dikke/stugge nemen die daarmee kwaliteit proberen uit te stralen, dat is extra gedoe met de GX om hem dan nog plat aan de muur te houden.
Dat dacht ik ook. Ik heb meerdere hdmi kabels die ik al had geprobeerd, maar met bijna allemaal kreeg ik gekke witte spikkels in mijn beeld. Op zwart zag je dat heel duidelijk, maar in beeld zag je het wat minder maar leek het storing.

Toen heb ik nieuwe hdmi kabels gekocht (2.1 geloof ik) niet duur, maar ook niet de goedkoopste en had ik prachtig beeld.

Ondanks dat het een digitaal signaal is is het niet een kwestie van 'het werkt wel/niet'.
Pagina: 1 ... 363 ... 568 Laatste

Let op:
Indien je vragen hebt over inbranden bij OLED televisies, gebruik dan eerst even de zoekfunctie. Dit onderwerp is namelijk al regelmatig uitgebreid besproken.
Zie ook D vd V in "[LG OLED] Ervaringen & Discussie" Datzelfde geldt voor vragen over stekkers.

🔍 Inbranden: [LG OLED] Ervaringen & Discussie
🔎 Stekkers: [LG OLED] Ervaringen & Discussie

Goede aanbieding gezien of nodig? Check OLED Televisies aanbiedingen- & kortingscodetopic
Vragen/opmerkingen over de LG Cashback Actie? Daarvoor kan je terecht in [LG OLED] cashback topic

Discussies over welke (HDMI)-kabels te gebruiken kan in Zilveren HIFI-kabels gesmeed door elfen bij maanlicht #6.