belmonde schreef op maandag 8 februari 2021 @ 14:01:
[...]
Een vraagje aan jou : Ik heb een philips 805 oled..Jij noemt aantal uren dat je bepaalde games gespeeld hebt op je philips oled. Zo ik dit lees zag je dat via "" safegames"" ??? Ik weet niet wat dat is. Maar weet jij ook of je op een philips oled het aantal uur gebruik kunt zien/weten.. ??
De games die ik noemde houden je speeltijd bij, zodoende kun je aan je 'savegame' (opgeslagen spelbestand) dus zien hoeveel tijd je gespendeerd hebt aan het spel.
Het aantal draaiuren van een Philips TV kun je opvragen via een speciaal servie menu.
Hier een uitleg voor een 803, maar ik verwacht niet dat dit op een 805 veel anders zou zijn.
https://www.hardreset.inf...55oled80312/service-mode/daarnaast zou ik graag controleren of en hoe vaak mijn tv pixel-refres bij/na op stanbye zetten heeft gedaan..
Helaas krijg je hier nooit feedback over.. Bij panasonic oleds gaat er een ander kleur ledlampje op de tv branden .. Nu weet ik dat bij philips nooit.. of en hoe vaak ???
Wellicht kun je dat in hetzelfde service menu opvragen, hij geeft het normaliter inderdaad nooit aan, afgezien van de
gedwongen pixel-refresh die opkomt als de TV ongeveer 8 uur non-stop gedraaid heeft. (wat hier een gigantisch irritant probleem bleek te zijn, TV in de middag al aan, 's avonds een uur op zwart want pixel refresh)
rutgergron schreef op maandag 8 februari 2021 @ 14:43:
[...]
Als ik Logo Luminance op low zet zie ik niet een groot verschil. Met 'uit' licht het scherm ietsje op. Ik dacht dat deze functie ook alleen maar invloed heeft rondom het logo dus niet over het hele scherm?
Ik zou hem eens een poosje op
UIT laten, en zodoende eens een paar dagen tegen aankijken.
Zoals ik al eerder schreef, mijn vorige OLED had die functie niet eens, nooit iets van inbranding gehad.
Hier had het inderdaad invloed op het hele scherm, niet alleen rondom statisch content, en daar begon ik me toch wel wat aan te irriteren

rutgergron schreef op maandag 8 februari 2021 @ 17:47:
In hoeverre maakt het verschil in content uit mbt helderheid. Bijv. RDR2, ik hoor veel mensen erover klagen dat het er flets uitziet. Helderheid niet bijsterend, savonds vaak moeilijk dingen te zien.
Dit zou dan met de optimalisatie en keuze van ontwikkelaar zijn ipv dat het direct met de tv zelf te maken heeft. Of zie ik iets over het hoofd?
De reden dat ik ( weer ) over RDR2 begin is omdat dit mijn enige referentie kader is. Heb namelijk verder nog geen andere games. Vandaar dat ik er even weer op inhaak. Wat zijn jullie bevindingen hiermee?
Ik heb RDR2 eigenlijk amper gespeeld (een paar uurtjes, vond hem gigantisch tegen vallen), maar ik kan je evt. aanbevelen om eens te kijken naar Assasin's Creed Odessey of Valhalla. Dat spel ziet er prachtig uit, en heeft ook HDR goed voor elkaar. Komen regelmatig in de aanbieding in de PlayStore ( Odyssey Gold was onlangs €19,95)
[
Voor 18% gewijzigd door
Madshark op 08-02-2021 19:55
]