Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rembock
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 26-09 12:27
@Erniebert Heb gisteravond deze besteld: https://www.amazon.nl/gp/product/B085GHFMW9
Zijn 1 van de weinigen die 48Gbps kabels aanbieden met een 180 of 270 graden haakse HDMI connector

• rutgergron
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 21:42
Contact vanochtend opgenomen met LG over het 'klikkend' geluid wat +- 10a15 min aanhoudt nadien de tv tijd uit is geweest en om de 3a5 min. hoorbaar is. En vooral voordoet in de ochtend, na een nacht dat de tv uit is geweest.

- Moet vanavond alles loskoppelen incl. voedingstekker. Volgende ochtend alléén de stroomkabel erin en dan kijken of het zich nog voordoet. Werkt dit niet dan nog een factory reset proberen.

Over de ( lichte ) strepen die zichtbaar zijn met witte achtergrond of heldere beelden tijdens gamen/youtube moet ik 1a2 keer handmatige pixel refresher doen. Kijken of het dan nog aanwezig is.

Foto onder hoe het bij mij er ongeveer uitziet.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0TYcbtP2LtQZCm3K4E2leD_dOZc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/uKnQr3I7luWCmsKBlhgERTjr.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 7% gewijzigd door rutgergron op 11-02-2021 09:19 ]

• Kvibe
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 08:55
mannowlahn schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 16:31:
Ik heb nu de 55GX sinds zaterdag binnen maar het geluid is echt om te janken, heel erg blikkerig. Al de instellingen nagelopen door in te stellen dat hij aan de muur hangt, maar weinig verschil. Heb alle settings uitgeprobeerd zoals AI sounds etc, EQ zelfs de bas omhoog gegooid maar het is niet te doen.

Iemand een tip voor een leuke soundbar of spakers, ik lees de reviews hier op tweakers maar overal is er wel wat op aan te merken. Ik hoef geen subwoofer en ook niet 7.1 speakers. ALs het geen soundbar is, dan het liuefst wireless speakers (excl stroom ;))?
Sennheiser ambeo

Zwolle | 8500 Wp met Growatt 7000XH | 20 graden op ZZO

• Rohit
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 22-09 14:21
Meer mensen last van dat de connectie tussen TV en Versterker wegvallen? Sinds de laatste maanden gebeurd dit bijna om de 2 weken ofzo.. Moet dan de stekkers er uit doen en alles opnieuw instellen. TV audio uit en spelen met hdmi arc instellingen..

TV: OLED55B6 (laatste update)
Versterker: Denon AVR-S750H

[ Voor 3% gewijzigd door Rohit op 11-02-2021 13:13 ]

Samsung Galaxy Z Fold6 1TB

• Erniebert
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 19-06 23:33
Erwin537 schreef op donderdag 11 februari 2021 @ 03:31:
[...]

Dat dacht ik ook. Ik heb meerdere hdmi kabels die ik al had geprobeerd, maar met bijna allemaal kreeg ik gekke witte spikkels in mijn beeld. Op zwart zag je dat heel duidelijk, maar in beeld zag je het wat minder maar leek het storing.

Toen heb ik nieuwe hdmi kabels gekocht (2.1 geloof ik) niet duur, maar ook niet de goedkoopste en had ik prachtig beeld.

Ondanks dat het een digitaal signaal is is het niet een kwestie van 'het werkt wel/niet'.
Dank voor de reacties, welk merk kabel heb jij gebruikt Erwin?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Farabi
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
rutgergron schreef op donderdag 11 februari 2021 @ 09:15:

Over de ( lichte ) strepen die zichtbaar zijn met witte achtergrond of heldere beelden tijdens gamen/youtube moet ik 1a2 keer handmatige pixel refresher doen. Kijken of het dan nog aanwezig is.

[Afbeelding]
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Z8tpR3rKafDf3T3j5VRV0eZr-0Y=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):gifsicle():strip_exif()/f/image/xH2KioEGCOzgfck6ZxZzPed6.gif?f=user_large

• Flix20
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 26-09 18:14
Kreeg ook al flashbacks. Dit plaatje ken ik.

PSN: Flix20-NL

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Erwin537
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 01:30
Erniebert schreef op donderdag 11 februari 2021 @ 14:37:
[...]

Dank voor de reacties, welk merk kabel heb jij gebruikt Erwin?
Het merk zou ik niet meer weten. Maar als je kijkt naar kabels met goede specificaties zou je goed moeten zitten. Hoeven echt geen kabels van 80 euro per stuk te zijn. Ik geloof dat ik ergens aan 8 a 12 euro voor anderhalve meter zat.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jan-Remco
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 21:32
Ik heb zelf gekozen voor https://www.ruconnected.nl/, via advies hier op tweakers. Zeker geen spijt van, het is wat duurder, maar niet onredelijk duur.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
ik gebruik 48gbps (hdmi 2.1) kabels van €9,99 per stuk. gek genoeg geen problemen gehad op mijn PS5 en X. toch het bewijs dat duur niet beter is met hdmi kabels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08:14
Ik zou gewoon voor een goedkope < 10 euro gaan die goede reviews heeft. Werkt ie niet dan hoeft ie waarschijnlijk geeneens retour en probeer je een andere. Er is niks beters aan duurdere kabels.

[ Voor 11% gewijzigd door CyBeRSPiN op 12-02-2021 09:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
CyBeRSPiN schreef op vrijdag 12 februari 2021 @ 09:07:
Ik zou gewoon voor een goedkope < 10 euro gaan die goede reviews heeft. Werkt ie niet dan hoeft ie waarschijnlijk geeneens retour en probeer je een andere. Er is niks beters aan duurdere kabels.
inderdaad. deze had helemaal geen reviews. maar ik had altijd goede ervaringen met goedkope zooi op hdmi gebied :P . de kabel is intussen €15 geworden zie ik (wel 2M)

https://www.bol.com/nl/p/...nd/9200000100494220/?s2a=

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mucuracat
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 23:12
Farabi schreef op vrijdag 12 februari 2021 @ 08:34:
ik gebruik 48gbps (hdmi 2.1) kabels van €9,99 per stuk. gek genoeg geen problemen gehad op mijn PS5 en X. toch het bewijs dat duur niet beter is met hdmi kabels.
Weer discussie over kabels :)
Verschil is vaak in bouwkwaliteit, als je een goed werkend goedkoop model hebt.
Als je aansluit en laat zitten, is er niks aan de hand. Als je vaak je PS of X-doos vak los koppelt, zou het eerder kapot kunnen gaan dan een dure versie.

Sony W800i > HTC-TytnII > Samsung Omnia I900 > LG Optimus Black > HTC Desire > LG Nexus 4 > LG G2 > LG G4 > LG G5 > LG G6 (eu) > Oneplus 6 > Samsung s20+ > Pixel 7 Pro...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
mucuracat schreef op vrijdag 12 februari 2021 @ 09:10:
[...]

Als je vaak je PS of X-doos vak los koppelt, zou het eerder kapot kunnen gaan dan een dure versie.
waarom zou iemand dat continue doen? ik snap de logica niet echt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mucuracat
Farabi schreef op vrijdag 12 februari 2021 @ 09:11:
[...]

Je hoeft niet de logica van alles te begrijpen :)
En ik zeg ook niet dat ze het doen. Alleen als je goedkoop hdmi kabel koopt; aansluiten en klaar. Het werkt.
Zijn talloze tests, video's en uitleg te vinden. Ook hier in deze topic.

Vind ook niet logisch dat er altijd zelfde vragen gesteld wordt. Ik heb hele topic gelezen en gezocht, voordat ik aankoop deed en lees ook elke bericht om bij te blijven met tips en trucks en om te helpen.

Sony W800i > HTC-TytnII > Samsung Omnia I900 > LG Optimus Black > HTC Desire > LG Nexus 4 > LG G2 > LG G4 > LG G5 > LG G6 (eu) > Oneplus 6 > Samsung s20+ > Pixel 7 Pro...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
mucuracat schreef op vrijdag 12 februari 2021 @ 09:44:
[...]

Je hoeft niet de logica van alles te begrijpen :)
vreemde redenering. aangezien het over hdmi kabels gaat en niet over pyshica. maar goed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XBWillem
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 03-12-2024
Hoi allemaal. Wie kan mij helpen met mijn nieuwe LG OLED 55GX? Ik ben doodongelukkig met het geluid... mijn lijst aan problemen is:
  • HDMI ARC geluid werkt niet.
  • Geluid van mijn Xbox One X loopt zéér merkbaar achter en kraakt soms
  • DTS wordt helemaal niet doorgevoerd
Ik gebruik precies dezelfde receiver en Xbox als bij mijn vorige TV en daar was het perfect.

Wat kan ik doen om dit op te lossen?

Ik heb 't volgende al geprobeerd:

- HDMI ARC en HDMI CEC staan in zowel de TV als de receiver aan.
- De receiver en HDMI ARC audio werken wel i.cm. een andere TV.
- Ik heb een nieuwe kabel aangesloten.
- Het TV-geluid werkt wel.
- Geluid via optisch uit werkt wel (maar kraat ook en loopt ook achter).
- Andere apparaten verbonden met mijn receiver werken wel.
- Zowel de TV als receiver heb ik ontkoppeld, opnieuw gekoppeld en uit/aan gezet.
- Ik heb de connectie van mijn receiver met de TV 'ververst'.
- Ik heb de geluidsingang veranderd van HDMI ARC naar andere mogelijkheden, en weer terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDL15
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 26-09 21:01
XBWillem schreef op vrijdag 12 februari 2021 @ 10:24:
Hoi allemaal. Wie kan mij helpen met mijn nieuwe LG OLED 55GX? Ik ben doodongelukkig met het geluid... mijn lijst aan problemen is:
Ik gebruik precies dezelfde receiver en Xbox als bij mijn vorige TV en daar was het perfect.

- Zowel de TV als receiver heb ik ontkoppeld, opnieuw gekoppeld en uit/aan gezet.
- Ik heb de geluidsingang veranderd van HDMI ARC naar andere mogelijkheden, en weer terug.
Heb je geluid op passthrough gezet in de LG Oled? DTS zal helaas niet gaan werken op de X series van de Oled.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
@XBWillem DTS gaat sowieso niet werken als je het door de tv lust. Vanaf de 2020 generatie is LG te cheap geworden om een paar dollar per toestel aan licenties te betalen.
Je zult DTS content rechtstreeks op je receiver moeten aansluiten.

Heb zelf ook ellende gehad met delay en uiteindelijk de portemonnee getrokken voor de Thenaudio Sharc. Hiermee is het nog niet 100% maar vele malen beter.
Let op: met dit product tussen tv en receiver kun je GEEN beeld meer van receiver naar je tv sturen, er gaat enkel audio van de tv terug naar de receiver, alle apparaten moeten dan dus op de tv. Je kunt dan dus ook geen DTS content meer kijken. Met optical gaan werken krijg je weer gedoe met delay die je wellicht handmatig kan rechttrekken maar dat zal je dan regelmatig moeten doen aangezien de delay geen constante is.

Heb je eARC aan staan maar geen eARC receiver toevallig? Kun je ook nog proberen.

[ Voor 35% gewijzigd door CyBeRSPiN op 12-02-2021 11:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XBWillem
JDL15 schreef op vrijdag 12 februari 2021 @ 10:31:
[...]

Heb je geluid op passthrough gezet in de LG Oled? DTS zal helaas niet gaan werken op de X series van de Oled.
Ja, die staat op "Passeren". Niets, geen resultaat. Ik had 't al geprobeerd, maar zojuist nog maar eens voor de zekerheid.

(Gebrek aan DTS is bij Xbox geen probleem, bij 4K Blu-ray speler (Panasonic) wel irritant. Die kan ik dan met een extra optical of hdmi audio uit aansluiten op mijn receiver.)
CyBeRSPiN schreef op vrijdag 12 februari 2021 @ 10:31:
@XBWillem DTS gaat sowieso niet werken als je het door de tv lust. Vanaf de 2020 generatie is LG te cheap geworden om een paar dollar per toestel aan licenties te betalen.
Je zult DTS content rechtstreeks op je receiver moeten aansluiten.

Heb zelf ook ellende gehad met delay en uiteindelijk de portemonnee getrokken voor de Thenaudio Sharc. Hiermee is het nog niet 100% maar vele malen beter.

Heb je eARC aan staan maar geen eARC receiver toevallig? Kun je ook nog proberen.
eARC staat uit, en ik heb inderdaad geen eARC receiver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geerteke
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 17-05-2024
XBWillem schreef op vrijdag 12 februari 2021 @ 10:24:

Zoals gezegd, dts werkt dus niet op LG X serie

Hdmi : al andere kabel geprobeerd ?
Succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XBWillem
geerteke schreef op vrijdag 12 februari 2021 @ 13:26:
[...]

Zoals gezegd, dts werkt dus niet op LG X serie

Hdmi : al andere kabel geprobeerd ?
Succes
Ik zal het eens proberen, lijkt me stug. Heb gloednieuwe kabels gekocht én de HDMI ARC kabel geeft wel beeld op mijn receiver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwembroek
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 08:06
rutgergron schreef op donderdag 11 februari 2021 @ 09:15:
Contact vanochtend opgenomen met LG over het 'klikkend' geluid wat +- 10a15 min aanhoudt nadien de tv tijd uit is geweest en om de 3a5 min. hoorbaar is. En vooral voordoet in de ochtend, na een nacht dat de tv uit is geweest.

- Moet vanavond alles loskoppelen incl. voedingstekker. Volgende ochtend alléén de stroomkabel erin en dan kijken of het zich nog voordoet. Werkt dit niet dan nog een factory reset proberen.

[Afbeelding]
Is goed voor je paneel die handmatige pixel refresher. Ik zou het gewoon 3 x doen.

“bet your technical analysis didn’t see this sh*t coming”

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RnB
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 21:52

RnB

Farabi schreef op vrijdag 12 februari 2021 @ 09:11:
[...]

Ik sleep mijn PS5 regelmatig van zijn vaste plek in de woonkamer naar de slaapkamer of elders in het huis als vrouwlief haar favoriete series wilt kijken en ik op dat moment wil gamen.

Nu denk ik zelf niet dat goedkope HDMI kabels daar sneller stuk van gaan dan de duurdere, maar zie hierboven het scenario. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rutgergron
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 21:42
zwembroek schreef op vrijdag 12 februari 2021 @ 14:37:
[...]

Is goed voor je paneel die handmatige pixel refresher. Ik zou het gewoon 3 x doen.
Is dit nou sarcastisch bedoeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pwh53
  • Laatst online: 18-07 11:49
XBWillem schreef op vrijdag 12 februari 2021 @ 13:45:
[...]

Ik zal het eens proberen, lijkt me stug. Heb gloednieuwe kabels gekocht én de HDMI ARC kabel geeft wel beeld op mijn receiver.
ik heb 3 verschillende moeten proberen voordat ik een goede had (ook gecertificeerde kabels)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pwh53
rutgergron schreef op vrijdag 12 februari 2021 @ 15:55:
[...]

Is dit nou sarcastisch bedoeld?
waarschijnlijk wel,2x bij een nieuwe tv,je hebt geen retentie

[ Voor 5% gewijzigd door pwh53 op 12-02-2021 16:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XBWillem
pwh53 schreef op vrijdag 12 februari 2021 @ 16:09:
[...]

ik heb 3 verschillende moeten proberen voordat ik een goede had (ook gecertificeerde kabels)
Oh echt? Wow daar schrik ik wel van. Wat raar?

Dan ga ik mijn kabels straks even omwisselen. Heb 3 nieuwe en ook nog een paar oude rondslingeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pwh53
XBWillem schreef op vrijdag 12 februari 2021 @ 16:14:
[...]

Oh echt? Wow daar schrik ik wel van. Wat raar?

Dan ga ik mijn kabels straks even omwisselen. Heb 3 nieuwe en ook nog een paar oude rondslingeren.
ook verschillende storingen per kabel
geen of knipperend beeld,wel/geen geluid
witte spikkels
rode spikkels
groene strepen,haha serieus allemaal mee gemaakt,
als je gaat wisselen,wel even van beide apparaten even de stroom eraf,dan word er een nieuwe edid aangemaakt op beide apparaten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boobwatcher93
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 14-09 08:59
Voor HDMI 2.1 kabel die betaalbaar is heb ik voor deze gekozen: https://www.amazon.nl/Clu...id=pla-782635719752&psc=1

Verkrijgbaar in verschillende maten en als een van de weinige kabels daadwerkelijk gecertificeerd door HDMI forum. Kan geverifieerd worden via HDMI Cable certification app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22:15
Nou, hier ook een inbrander op mijn OLED55C7V. Tamelijk bizar, want het zijn logo's van mijn Apple TV apps die eigenlijk nooit lang in beeld staan. Het zijn vooral de oranje logo's (NPO en Infuse) en ze zijn met name zichtbaar als er iets roods in beeld is. Ik heb even een foto genomen met wat rode balken als achtergrond:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/q1s6LFS4kfsIW8jV-5enon12Bgw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VEmSS0kexhwFlE1SFq8xaEuZ.jpg?f=fotoalbum_large

Naast de logo's nog wat andere rare "zwemen" in beeld (die balken horen effen rood te zijn).

Baal hier natuurlijk stevig van. Ik heb mijn TV destijds gekocht bij Foka (tegenwoordig Kamera Express) met een verzekering van Actua erbij. Kamera Express raadde mij aan om contact op te nemen met LG, die hebben me doorverwezen naar een monteur waar ik een prijsindicatie van heb gekregen. LG betaalt de helft uit coulance en de rest moest ik bij de verzekeraar claimen. Maar... die vergoeden geen "inbrandproblemen". Het repareren zou me nu zo'n € 700 euro uit eigen zak kosten, wat ik eigenlijk bizar vind om nog uit te geven aan een TV van deze leeftijd.

Het bizarre is dat als ik mijn TV nu per ongeluk van het TV meubel af zou stoten, de reparatie in principe wel compleet gedekt wordt door de verzekeraar 8)7

Als er nog een keer een nieuwe TV komt ga ik eerst maar eens heel goed nadenken of dat weer een OLED wordt, want dit is natuurlijk gewoon ruk.

Hmmm, ik zie nu net dit topic:
OLED TV vlekken op het scherm, verkoper doet moeilijk

Ik moet dus blijkbaar dus toch nog even bij Kamera Express aan de bel gaan trekken...

[ Voor 7% gewijzigd door posttoast op 12-02-2021 17:38 ]

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Chosen One
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 00:39

The Chosen One

Zie signature!

Dit soort verhalen doen mij erg twijfelen om uberhaupt een 1e OLED te halen.

Lees zo vaak " ja maar de meeste mensen hebben er geen last van". Maar de meeste mensen boeit me vrij weinig, ikke boeit. :+

En vaak is het "met normaal gebruik geen problemen", maar met zoiets als bovenstaande, wat toch kort in beeld zou zijn, zou je zoiets niet zo snel moeten hebben.

Zijn er nog schermen/merken die zoiets sneller hebben door alle truukjes die ze hebben? Nou zie ik dat die tv van boven een 2017 model is en 1 van de tv's die ik zelf als optie zie is de nieuwe Philips OLED806, 4-sided, HDMI 2.1, fancy ai cpu die ook logo's e.d. (beter) detecteert en 'dimd' etc.
Zijn nieuwere modellen (jaar op jaar) hier ook echt beter in?

Mijn LEGALE dvd collectie; (altijd onder constructie) http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/The%20Chosen%20One - - - - - - - - - Quietum Grandis: https://nl.hardware.info/usersystemen/28203/quietum-grandis---ryzen-2700x-game-pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
The Chosen One schreef op vrijdag 12 februari 2021 @ 17:45:

Lees zo vaak " ja maar de meeste mensen hebben er geen last van". Maar de meeste mensen boeit me vrij weinig, ikke boeit. :+

En vaak is het "met normaal gebruik geen problemen", maar met zoiets als bovenstaande, wat toch kort in beeld zou zijn, zou je zoiets niet zo snel moeten hebben.

Zijn er nog schermen/merken die zoiets sneller hebben door alle truukjes die ze hebben? Nou zie ik dat die tv van boven een 2017 model is en 1 van de tv's die ik zelf als optie zie is de nieuwe Philips OLED806, 4-sided, HDMI 2.1, fancy ai cpu die ook logo's e.d. (beter) detecteert en 'dimd' etc.
Ik denk dat wat ik er mee doe wel onder normaal gebruik valt. Die Apple TV schiet sowieso binnen 5 minuten op een screensaver, dus dat het zo snel inbrandt is natuurlijk krankzinnig.

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pwh53
posttoast schreef op vrijdag 12 februari 2021 @ 17:48:
[...]

Ik denk dat wat ik er mee doe wel onder normaal gebruik valt. Die Apple TV schiet sowieso binnen 5 minuten op een screensaver, dus dat het zo snel inbrandt is natuurlijk krankzinnig.
het is een soort optelsom,in jouw geval dat symbool vd apple tv

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
Eh, ja, maar wat wil je daarmee zeggen? Dat je geen apparaten moet aansluiten die een gebruikersinterface met iconen hebben? Dus ook geen PlayStation, Switch, Ziggo decoder, etc?

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SED
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 25-09 14:28

SED

Ik zou er niet aan beginnen als ik jou was. Je bent nu al bang dus dan ga je alleen maar zaken zien, verwachten en uiteindelijk geniet je dan nog niet van het fantastische oled beeld.

Copyright and left by SED...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wren
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 08:27

Een melding van iemand die hier normaal niet actief is dus niet erg representatief he. De meeste auto's houden er ook niet mee op als je op de snelweg bent,maar ikke boeit dus ga je maar niet rijden? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
Die hier normaal niet actief is? Ik loop hier al 20 jaar rond :D

Dat ik niet dagelijks mijn bevindingen over mijn TV in dit topic kom posten is wat anders hè.

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wren
posttoast schreef op vrijdag 12 februari 2021 @ 18:26:
Die hier normaal niet actief is? Ik loop hier al 20 jaar rond :D

Dat ik niet dagelijks mijn bevindingen over mijn TV in dit topic kom posten is wat anders hè.
Ik bedoelde in dit topic actief,ik twijfel niet aan je overige activiteiten hoor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
Haha ok. Dit was overigens niet de eerste keer dat ik me meldde hier:

posttoast in "[LG OLED] Ervaringen & Discussie"

Heel eerlijk gezegd: ik vind OLED mooi beeld geven, maar dit soort “gezeik” doet me wel twijfelen of mijn volgende TV weer een OLED wordt. Tenzij de techniek nu vooruitgegaan is en dit soort issues tot het verleden behoren.

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wren
posttoast schreef op vrijdag 12 februari 2021 @ 18:30:
Haha ok. Dit was overigens niet de eerste keer dat ik me meldde hier:

posttoast in "[LG OLED] Ervaringen & Discussie"

Heel eerlijk gezegd: ik vind OLED mooi beeld geven, maar dit soort “gezeik” doet me wel twijfelen of mijn volgende TV weer een OLED wordt. Tenzij de techniek nu vooruitgegaan is en dit soort issues tot het verleden behoren.
Ik ga problemen met oled niet goedpraten,die zijn er echt wel. Echter, de C7 was helaas wel een model met problemen en de laatste modelreeks waar inbranden wat vaker kon voorkomen( en het 25%) probleem. Natuurlijk kan het met latere modellen ook nog voorkomen en dat zal voor sommigen een dealbreaker zijn, maar wel vele malen minder.

Maar je had het topic al gevonden,ga maar eens een goed gesprek aan met de winkel en wellicht komt het goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
Yes, ik hoop het :) en goed om te horen dat het met nieuwere modellen niet zo’n issue meer is. Tegen de tijd dat ik toe ben aan een upgrade ga ik er maar eens in duiken.

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Chosen One
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 00:39

The Chosen One

Zie signature!

SED schreef op vrijdag 12 februari 2021 @ 18:02:
[...]

Ik zou er niet aan beginnen als ik jou was. Je bent nu al bang dus dan ga je alleen maar zaken zien, verwachten en uiteindelijk geniet je dan nog niet van het fantastische oled beeld.
Rare reactie of geformuleerd. Ik heb ergens vraagtekens bij dus gaat het ook gebeuren. :+
Wat ik verwacht is hetzelfde bij elke tv die ik koop. Een goed werkend product.
Ik wacht gewoon eerst nog ff af en kijk naar wat reviews van bovenstaand model en mogelijk wat andere tv's. En dan hakken we de knoop wel door.

@onder; Maar dat betekent niet dat het overal op toe pasbaar is. Burn in is een feitelijk iets. Bang zijn voor een aardbeving betekent niet dat het ook gebeurd. Denken dat je doodgaat... nou ja dat gebeurd ooit wel. :+

[ Voor 15% gewijzigd door The Chosen One op 12-02-2021 19:59 ]

Mijn LEGALE dvd collectie; (altijd onder constructie) http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/The%20Chosen%20One - - - - - - - - - Quietum Grandis: https://nl.hardware.info/usersystemen/28203/quietum-grandis---ryzen-2700x-game-pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SED

SED

The Chosen One schreef op vrijdag 12 februari 2021 @ 19:25:
[...]

Rare reactie of geformuleerd. Ik heb ergens vraagtekens bij dus gaat het ook gebeuren. :+
Daar is een term voor: Wikipedia: Observer bias

Acties:
  • +1 Henk 'm!
posttoast schreef op vrijdag 12 februari 2021 @ 18:41:
Yes, ik hoop het :) en goed om te horen dat het met nieuwere modellen niet zo’n issue meer is. Tegen de tijd dat ik toe ben aan een upgrade ga ik er maar eens in duiken.
@Wren zei het al, de latere modellen zijn wel flink verbeterd.
De kans op inbranden is dus veel kleiner.
Je hebt gewoon recht op garantie ook nu nog.
Het topic hierover heb je al gevonden.
Laat je dus niet afschepen met coulance of andere mooie kreten.
Daarbij heb je jezelf nog eens extra ingedekt met een verzekering erbij, reden genoeg dat je hiermee zorgvuldig gehandeld hebt.
Ga dus voor volledige reparatie vergoeding. In feite betekent dit het vervangen van het paneel.
Mocht het paneel niet meer leverbaar zijn o.i.d. kan de winkel je een voorstel doen waarbij ze het nieuwste model leveren. Meestal rekent men dan wel een kleine bijbetaling wat dan redelijk is omdat je al een tijdje van je TV hebt kunnen genieten. Bekijk dan of het voorstel goed is of niet.
Zover is het nog niets eerst reparatie verlangen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dmantione
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 23:13

dmantione

Moderator Beeld & Geluid
posttoast schreef op vrijdag 12 februari 2021 @ 18:41:
Wat bij nieuwe modellen weinig voorkomt is inbranden, of je ze in de zon kunt zetten is een andere vraag en daar heb ik mijn twijfels over. OLED-televisies gewoon niet in de zon zetten; het mag intussen bekend zijn dat de organische materialen niet goed tegen UV-licht kunnen. Vervelend voor degene die het overkomen is, maar dit is een typisch voorbeeld waarbij je het in eigen hand hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoahAmber
  • Registratie: Januari 2020
  • Niet online
Bij twijfel moet je sowieso nooit ergens aan beginnen. Maakt niet uit wat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voog
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 25-09 10:10
Jimiw schreef op maandag 1 februari 2021 @ 08:15:
[...]

Ik heb 2 kinderen dus wie weet wat er met die afstandsbediening gebeurt haha. Maar ik had ook al 2 kinderen toen de Magic remote van de E6 gebruikt werd en die is na 4 jaar nog als nieuw.

Vond dit sowieso direct al een heel basic afstandsbediening in vergelijking met wat je paar jaar terug kreeg.

Ga een ticket maken want vind (zelfs als het aan chips en kids zou liggen) ondermaats en je mag mijn inziens bij een tv van 3k+ meer verwachten.

Bedankt voor de reacties allemaal.
Heb je dit nog gedaan? Wat was de reactie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diablow
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-04 18:56
Ik heb sinds een week of 2, na een update een vaag probleem. Iedere keer nader de tv uit heeft gestaan moet ik namelijk de sound output veranderen en weer terug op arc zetten om weer geluid te krijgen. Iemand anders met dit probleem of een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
Diablow schreef op zaterdag 13 februari 2021 @ 19:32:
Ik heb sinds een week of 2, na een update een vaag probleem. Iedere keer nader de tv uit heeft gestaan moet ik namelijk de sound output veranderen en weer terug op arc zetten om weer geluid te krijgen. Iemand anders met dit probleem of een oplossing?
Dit heb ik ook op mijn C9, ik dacht dat het de kinderen waren :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDL15
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 26-09 21:01
Farabi schreef op maandag 15 februari 2021 @ 08:29:
[...]

Ik heb het niet op mijn C9, welke firmware zitten jullie? Ik zit op 05.00.10.

LG weet het vaak voor elkaar te krijgen om bij elke FW update nieuwe bugs te introduceren. Vraag me niet hoe, maar ze weten het elke keer voor elkaar te krijgen |:(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
JDL15 schreef op maandag 15 februari 2021 @ 09:28:
[...]

Ik heb het niet op mijn C9, welke firmware zitten jullie? Ik zit op 05.00.10.

LG weet het vaak voor elkaar te krijgen om bij elke FW update nieuwe bugs te introduceren. Vraag me niet hoe, maar ze weten het elke keer voor elkaar te krijgen |:(
op de nieuwste. het is echt sporadisch hier. misschien heeft het iets met het merk van de HT te maken? (samsung hier)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nutral
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 22-09 13:05

Nutral

gamer/hardware freak

dmantione schreef op vrijdag 12 februari 2021 @ 20:44:
[...]

Wat bij nieuwe modellen weinig voorkomt is inbranden, of je ze in de zon kunt zetten is een andere vraag en daar heb ik mijn twijfels over. OLED-televisies gewoon niet in de zon zetten; het mag intussen bekend zijn dat de organische materialen niet goed tegen UV-licht kunnen. Vervelend voor degene die het overkomen is, maar dit is een typisch voorbeeld waarbij je het in eigen hand hebt.
Verschilt dat of UVA of UVB is? UVB word namelijk door gewone glazen ramen geblokkeerd. (meestal staan de oled schermen niet buiten)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dmantione
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 23:13

dmantione

Moderator Beeld & Geluid
Daar weet ik te weinig van om er uitspraken over doen, er is inmiddels voldoende praktijkervaring om te stellen OLED-televisies direct zonlicht niet fijn vinden (ondanks filtering door de ruiten) en het incident waar naar gelinkt wordt is een typisch gevolg.

Ik heb vorig jaar een broek weg kunnen gooien, omdat ik te lui was om het wasrek leeg te halen, die broek heeft een paar weken onder felle zon van het dakraam gestaan en was daarmee behoorlijk verkleurd. Daarom ben ik geneigd te zeggen dat je niet teveel waarde moet hechten aan het filterend vermogen van ruiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• absrnd
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 09:10
dmantione schreef op maandag 15 februari 2021 @ 10:13:
Daar weet ik te weinig van om er uitspraken over doen, er is inmiddels voldoende praktijkervaring om te stellen OLED-televisies direct zonlicht niet fijn vinden (ondanks filtering door de ruiten) en het incident waar naar gelinkt wordt is een typisch gevolg.

Ik heb vorig jaar een broek weg kunnen gooien, omdat ik te lui was om het wasrek leeg te halen, die broek heeft een paar weken onder felle zon van het dakraam gestaan en was daarmee behoorlijk verkleurd. Daarom ben ik geneigd te zeggen dat je niet teveel waarde moet hechten aan het filterend vermogen van ruiten.
Dat heeft eerder te maken met de slechte kwaliteit van de pigmenten in je broek dan het filter vermogen van je ramen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yowzawood
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 12-07-2021
Glas filtert UV-A gewoon maar heel beperkt..... en dat is de boosdoener.

Koppel dat met het feit dat verschillende materialen en kleuren sneller of minder snel vervagen en dan weet je waarom je OLED in de zon geen goed idee is.

[ Voor 51% gewijzigd door Yowzawood op 15-02-2021 11:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diablow
Farabi schreef op maandag 15 februari 2021 @ 08:29:
[...]

Dan ben ik iig niet de enige, ik heb een CX trouwens. Misschien binnenkort resetten, want het is best irritant..

Heb nu update 03.21.16.

[ Voor 4% gewijzigd door Diablow op 15-02-2021 13:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dalim
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 04-07 14:50
Diablow schreef op maandag 15 februari 2021 @ 13:11:
[...]

Dan ben ik iig niet de enige, ik heb een CX trouwens. Misschien binnenkort resetten, want het is best irritant..

Heb nu update 03.21.16.
Aangezien meerdere personen zich melden met dit probleem doe ik dat bij deze ook maar :P
Maar bij mij is het net als @Farabi heel af en toe, echter speelt het al maanden en niet pas sinds de laatste update. Max 1x per 1-2 weken, daardoor heb ik me er niet zo aan geïrriteerd.
Bij mij ligt het overigens ook niet aan merk HT, want ik heb een LG soundbar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobraa
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 25-09 19:05
Sinds kort heb ik de 65GX die heb ik aangesloten op ene Sony HTZF9.

Nu heb ik een aantal Dolby Atmos films, maar zodra ik een film afspeel (via externe schijf aangesloten op de tv) dan geeft de televisie aan dat het geluid niet ondersteund wordt.

Ik krijg wel geluid te horen.

Hoe kan ik er voor zorgen dat ik wel het Atmos geluid te horen kriijg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dalim
Cobraa schreef op maandag 15 februari 2021 @ 13:52:

Nu heb ik een aantal Dolby Atmos films, maar zodra ik een film afspeel (via externe schijf aangesloten op de tv) dan geeft de televisie aan dat het geluid niet ondersteund wordt.

Je soundbar ondersteunt geen eArc dus je zult het moeten afspelen op een apparaat die je direct op je soundbar kan aansluiten. Via normale Arc zal je alleen Dolby Atmos krijgen via bijvoorbeeld Netflix of Amazon Prime, omdat dat geen "echte" Atmos is en een veel (15x?) lagere bitrate heeft.

Edit: ik heb het zojuist gegoogled en het lijkt erop dat Sony dmv ene update earc ondersteuning heeft toegevoegd. Heb je de laatste updates geïnstalleerd en staat je TV op earc?

[ Voor 11% gewijzigd door Dalim op 15-02-2021 13:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobraa
Dalim schreef op maandag 15 februari 2021 @ 13:56:
[...]

Je soundbar ondersteunt geen eArc dus je zult het moeten afspelen op een apparaat die je direct op je soundbar kan aansluiten. Via normale Arc zal je alleen Dolby Atmos krijgen via bijvoorbeeld Netflix of Amazon Prime, omdat dat geen "echte" Atmos is en een veel (15x?) lagere bitrate heeft.
Dat dacht ik eerst ook, maar dat heeft hij wel, sinds een update naar 2.135 ondersteunt de HT-ZF9 wel eARC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dalim
Cobraa schreef op maandag 15 februari 2021 @ 13:59:
[...]

Dat dacht ik eerst ook, maar dat heeft hij wel, sinds een update naar 2.135 ondersteunt de HT-ZF9 wel eARC.
Ik zag het ja, check mijn edit :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
Cobraa schreef op maandag 15 februari 2021 @ 13:52:

ik heb geen atmos. maar dat bericht krijg ik ook soms. het geluid werkt gewoon, dus heb me er nooit druk om gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobraa
Dalim schreef op maandag 15 februari 2021 @ 14:00:
[...]

Ik zag het ja, check mijn edit :)
Thanks! Mijn TV staat op HDMI ARC, waar kan je hem op eARC zetten?

EDIT: Vinkje van eARC staat overigens wel aan

[ Voor 9% gewijzigd door Cobraa op 15-02-2021 14:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dalim
Cobraa schreef op maandag 15 februari 2021 @ 14:03:
[...]

Thanks! Mijn TV staat op HDMI ARC, waar kan je hem op eARC zetten?

EDIT: Vinkje van eARC staat overigens wel aan
Geluidsinstellingen -> additional settings -> daar kan je een knopje eArc aanzetten

Je had het al gevonden. Dan is het de vraag of de interne speler lossless Atmos ondersteunt... Dat durf ik niet te zeggen aangezien ik het nooit gebruikt heb.

[ Voor 20% gewijzigd door Dalim op 15-02-2021 14:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobraa
Dalim schreef op maandag 15 februari 2021 @ 14:06:
[...]

Geluidsinstellingen -> additional settings -> daar kan je een knopje eArc aanzetten

Je had het al gevonden. Dan is het de vraag of de interne speler lossless Atmos ondersteunt... Dat durf ik niet te zeggen aangezien ik het nooit gebruikt heb.
Thanks, die stond al aan..
Moet ik dan echt een Nvidia Shield pro kopen om films met Atmos te bekijken/luisteren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dalim
Cobraa schreef op maandag 15 februari 2021 @ 14:21:
[...]

Thanks, die stond al aan..
Moet ik dan echt een Nvidia Shield pro kopen om films met Atmos te bekijken/luisteren
Als je router/modem een NAS functie heeft zou je aan de normale Shield genoeg hebben. Scheelt je weer 50 euro.

Daarnaast is het ook de vraag hoevaak je verwacht Atmos films/series op dergelijke wijze af te spelen. En of de Shield het dan überhaupt waard is. Want nogmaals, Atmos via streaming diensten zou gewoon moeten werken.

Weet iemand anders of de interne speler van de CX lossless Atmos ondersteunt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tech
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21-09 11:25
Diablow schreef op zaterdag 13 februari 2021 @ 19:32:
Ik heb een variant hierop (niet gerelateerd aan de update): als de tv te lang op mute staat of op de screensaver, dan schakelt de Onkyo receiver na een tijdje uit en zet de tv de output op speakers ipv HDMI ARC. Dan moet ik 'm weer handmatig terugzetten.

Misschien dat in het service menu of hotel modus de output vast te zetten is, dat wil ik nog een keer uitzoeken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lightning89
  • Registratie: September 2007
  • Nu online
Dalim schreef op maandag 15 februari 2021 @ 14:58:
[...]

Als je router/modem een NAS functie heeft zou je aan de normale Shield genoeg hebben. Scheelt je weer 50 euro.

Daarnaast is het ook de vraag hoevaak je verwacht Atmos films/series op dergelijke wijze af te spelen. En of de Shield het dan überhaupt waard is. Want nogmaals, Atmos via streaming diensten zou gewoon moeten werken.

Weet iemand anders of de interne speler van de CX lossless Atmos ondersteunt?
Ik krijg gewoon Atmos te zien op mijn soundbar vanaf de interne media player (C9) en ook met NF

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fonta
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 09-09 21:14
Hier wordt het Atmos signaal (van bijvoorbeeld Netflix) zonder problemen doorgegeven aan de Onkyo receiver via ARC op HDMI poortje 2.

Ook (nog) geen issues met automatisch terug switchen naar tv speakers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sportsshooter
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 26-09 07:17
Ik heb een LG CX TV en sinds een paar dagen ineens een vreselijk irritant YouTube issue.
De screensaver begint af te spelen terwijl het filmpje gewoon doorloopt. Alsof de tv denkt dat er niks afgespeeld wordt. Het is gewoon de interne YouTube app. Zowel de firmware van de tv als de YouTube app zijn up tot date.
Enig idee hoe ik dit kan verhelpen, zonder de screensaver uit te schakelen want dat wil ik ook niet. In Netflix, Disney+ of Amazon Prime heb ik deze issue niet, helaas wel in YouTube...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joco
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 23-09 23:00
Ik wil hier toch even iets kwijt over WebOS en dat we graag updates willen hebben...

Ik begin maar met mijn request dan: Kan ik ook een downgrade krijgen?
En dan de WebOS van mijn B6 op mijn CX ??

WebOS is echt alleen maar op achter uit gegaan, ik kan eigenlijk geen echt voordeel vinden dat de CX (2020) versie echt beter is dan de B6 (2016) versie. Ik zou gewoon graag die versie weer willen hebben..

Waarom?

1> Waar is MultiView op de CX? Dat gebruikte ik nog al eens als ik F1 en Voetbal tegelijk wou kijken..

2> Waar is de Live TV Tile? (die "tile "TV" is niet gelijk, dat is de "laatste TV" Dus kan naar de Ziggo box verwijzen terwijl ik terug will naar echt live tv.

3> Waarom zijn mijn ingangen niet meer Tiles in het home menu? Nu heb je 2 soorten "Hoofd" pagina's:
a> je normale home met je tiles
b> Externe/Uitgangen. Die je dus moet gebruiken om tussen ingangen te schakelen. Deze gebruikt ik echt nooit met mijn B6

Zappen via Live TV is echt veel trager dan op mijn B6. Zeker zappen naar encrypted kanalen, dit kan echt seconden duren voordat ik beeld krijg.

Met 3 heb je dus het probleem dat als ik even de ziggo box gebruik en ik terug wil naar gewoon live TV dat je dat echt via de Externe uitgangen moet doen, je kunt niet meer via een tile doen.
Behalve misschien eerst naar de guide gaan.

Over de guide gesproken, waarom is de "guide" knop niet gemapped op de ziggo box als ik op die ingang sta.. Dit is vrij irritant als ik dan op de Ziggo box zit te kijken en ik dus op guide druk dat je dan plotseling wel overschakelt naar de Live TV van de LG zelf.. Maar goed dit was op de B6 ook zo.

Maar om nu te zeggen dat WebOS steeds beter wordt.. voor mij is dit precies het tegen over gestelde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theonlymarco83
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 01:27
joco schreef op maandag 15 februari 2021 @ 22:12:
Ik wil hier toch even iets kwijt over WebOS en dat we graag updates willen hebben...

1> Waar is MultiView op de CX? Dat gebruikte ik nog al eens als ik F1 en Voetbal tegelijk wou kijken..
over gestelde.
Hier ook een potentiële CX-koper. Ontbreken van multiview PIP is wel balen. Kun je wel je Android phone casten en die ergens op het beeldscherm zetten? Soort PIP workaround? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j.c.kees
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 16-11-2024

WebOS is echt alleen maar op achter uit gegaan, ik kan eigenlijk geen echt voordeel vinden dat de CX (2020) versie echt beter is dan de B6 (2016) versie. Ik zou gewoon graag die versie weer willen hebben..

Waarom?

2> Waar is de Live TV Tile? (die "tile "TV" is niet gelijk, dat is de "laatste TV" Dus kan naar de Ziggo box verwijzen terwijl ik terug will naar echt live tv.

3> Waarom zijn mijn ingangen niet meer Tiles in het home menu? Nu heb je 2 soorten "Hoofd" pagina's:
b> Externe/Uitgangen. Die je dus moet gebruiken om tussen ingangen te schakelen. Deze gebruikt ik echt nooit met mijn B6

Zappen via Live TV is echt veel trager dan op mijn B6. Zeker zappen naar encrypted kanalen, dit kan echt seconden duren voordat ik beeld krijg.

Met 3 heb je dus het probleem dat als ik even de ziggo box gebruik en ik terug wil naar gewoon live TV dat je dat echt via de Externe uitgangen moet doen, je kunt niet meer via een tile doen.

Over de guide gesproken, waarom is de "guide" knop niet gemapped op de ziggo box als ik op die ingang sta.. Dit is vrij irritant als ik dan op de Ziggo box zit te kijken en ik dus op guide druk dat je dan plotseling wel overschakelt naar de Live TV van de LG zelf.. Maar goed dit was op de B6 ook zo.

Maar om nu te zeggen dat WebOS steeds beter wordt.. voor mij is dit precies het tegen over gestelde.
Zappen gaat inderdaad erg traag. Heb deze klacht doorgegeven aan de leverancier (Expert). Deze heeft de module gewisseld, echter zonder resultaat.
Nu afspraak gemaakt met CE Repair. Komt morgen langs.
Ik heb een LG cx48.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joco
Zappen gaat inderdaad erg traag. Heb deze klacht doorgegeven aan de leverancier (Expert). Deze heeft de module gewisseld, echter zonder resultaat.
Nu afspraak gemaakt met CE Repair. Komt morgen langs.
Ik heb een LG cx48.
ik ben benieuwd ik denk dat CE Repair daar echt niet veel aan kan doen en dat het echt in het systeem zelf zit

Welke cam kaart gebruik je? ik gebruik die van Quantis
Dezelfde combi in mijn B6 zapte prima
Ook had ik daar zo nu en dan problemen dat ie echt een probleem had met decrypten (zag de ci kaart misschien helemaal niet meer)
NPO1 deed het dan prima (niet encrypted) maar RTL4 niet en een restart verhelpt dat

Nu heb ik dat bij mijn CX nog niet gezien, wel start ik zo nu en dan op en komt er in het beeld dat er een probleem is met de ci kaart of encrypten daarvan, maar het domme is dat het beeld er gewoon prima is..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jheroun
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
Tech schreef op maandag 15 februari 2021 @ 15:07:
[...]

Ik heb een variant hierop (niet gerelateerd aan de update): als de tv te lang op mute staat of op de screensaver, dan schakelt de Onkyo receiver na een tijdje uit en zet de tv de output op speakers ipv HDMI ARC. Dan moet ik 'm weer handmatig terugzetten.

Misschien dat in het service menu of hotel modus de output vast te zetten is, dat wil ik nog een keer uitzoeken.
Dit lijkt me een instelling op je Onkyo, die gaat gewoon na x minuten uit als hij geen signaal binnen krijgt. Dus wellicht die timer aanpassen. Doet mijn marantz ook, wel zo handig als ik die een keer vergeet uit te zetten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terrie
  • Laatst online: 08:29

Terrie

Titelspecialist Tweakers Partners
Ik luister laatste tijd wel is Radio via mijn Receiver (Onkyo TX NR-616), op dat moment wordt er statisch beeld weergegeven, maar de screensaver gaat niet aan.

Ik kan de tv niet uitzetten, want dan gaat de receiver automatisch mee uit.. (HDMI ARC)

Iemand tips/tricks om de screensaver aan te laten gaan?

Polestar 2 | SMSR | 19" | Pilot | Magnesium

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wren
Terrie schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 15:15:
Ik luister laatste tijd wel is Radio via mijn Receiver (Onkyo TX NR-616), op dat moment wordt er statisch beeld weergegeven, maar de screensaver gaat niet aan.

Ik kan de tv niet uitzetten, want dan gaat de receiver automatisch mee uit.. (HDMI ARC)

Screensaver gaat alleen aan bij interne apps,niet bij aangesloten apparaten. Het makkelijkste is het scherm uit te schakelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jankey11
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 26-09 08:53

Naar Eco instellingen en dan de optie scherm uit zou misschien een oplossing zijn?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mucuracat

Klik op microfoon op je afstandsbediening en zeg; Scherm uit.
Als je lang op microfoon klikt, zie je ook mogelijkheden die er zijn.

[ Voor 6% gewijzigd door mucuracat op 16-02-2021 15:21 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Terrie
  • Laatst online: 08:29

Terrie

Titelspecialist Tweakers Partners
mucuracat schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 15:20:
[...]

Klik op microfoon op je afstandsbediening en zeg; Scherm uit.
Als je lang op microfoon klikt, zie je ook mogelijkheden die er zijn.
Deze oplossing werkt! Werkte eerst niet, maar bedacht me toen dat ik m'n tv in het engels had staan. Soms hoort hij ook het woordje screen niet en gooit hij de hele tv uit, maar het werkt! _/-\o_

Polestar 2 | SMSR | 19" | Pilot | Magnesium

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j.c.kees
joco schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 13:47:
[...]

ik ben benieuwd ik denk dat CE Repair daar echt niet veel aan kan doen en dat het echt in het systeem zelf zit

Welke cam kaart gebruik je? ik gebruik die van Quantis
Dezelfde combi in mijn B6 zapte prima
Ook had ik daar zo nu en dan problemen dat ie echt een probleem had met decrypten (zag de ci kaart misschien helemaal niet meer)
NPO1 deed het dan prima (niet encrypted) maar RTL4 niet en een restart verhelpt dat

Nu heb ik dat bij mijn CX nog niet gezien, wel start ik zo nu en dan op en komt er in het beeld dat er een probleem is met de ci kaart of encrypten daarvan, maar het domme is dat het beeld er gewoon prima is..
Ik gebruik de Ziggo Smit CI+ module. Quantis lost het probleem dus ook niet op.
Verder heb ik geen oordeel betreffende jouw problemen. Hiervoor had ik nl. een Panasonic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pwh53
j.c.kees schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 15:49:
[...]

Ik gebruik de Ziggo Smit CI+ module. Quantis lost het probleem dus ook niet op.
Verder heb ik geen oordeel betreffende jouw problemen. Hiervoor had ik nl. een Panasonic.
heb je geprobeerd met quickstart aan/uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j.c.kees
pwh53 schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 17:31:
[...]

heb je geprobeerd met quickstart aan/uit
Ja. Lost het probleem ook niet op.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JDFS
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
talkatoo schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 08:50:
Ik heb het tijdens de verbouwing zo gemaakt met een 50mm PVC buis (boven en onderaan zit een bocht). Na het stucen heb ik dat met een drempel gelijk aan het stucwerk 'afgesneden'.

Bij mij passen 2 stekkers (ook de hoek stekker van de LG 65GX), hdmi kabels en usb kabels er goed door. Wel met de stekkers beginnen :)

[Afbeelding]
Ben ik even blij dat ik dit onbewust ook gedaan heb om alvast voorbereid te zijn op de GX/G1:
Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/4pGPQOuYgDOxPeqjED44Mq9QQ8rpEmiATUyZ_gP5BOpbjFLWHhNnqFaB2zdxruda9suLv7KzKqejw0bKGwFB7oZ7kkK6a7jQHgXr7huAAz0nH0GhWv9x8dZmCPH-3lmQTvbUDtDXLlAQlgF-QiHOVO_PTrcyDf77odp0R60dQv-qNTUyR93TofaURv8lOpJGDffg_8qkYL1Fxi77G-SwpAMQ8LtNxEw_xqcpv-NQ1vedby-GFQPsf3f-Z8R9D2MA_tJrtKJxC3kmm8Em9QtfJhb8-IXB4PQyN-HgSOurqxZSpW2yRSPSpz9eqGKqFOvypzV1f-mj4yqZbjdLRyuzW835iHSj8M-4XI4s5jjz_2XHDNAaWyoLGzZFjNwAm7W3tyo88tV6HloDbxMUDinzCYGxnFNCSahKUaYZpZmdXFSlQnKJsQG68I7zOnD80LNz5V8EQN83nhhVEe53k5QV0qMOCL2sQpMRbT9Qor-B18Wo70QVn0IYzAjfW9UTo41xp0Pxj_3HAEniVWns9a3PnvY0-TAZV5gscanT2_YMywsynz0pP73o3LTsMHoKfzg3-jcnYMIlcXJF8uQniZX1P0YoFvdl0RbDr4j9JHtyFHPDhMsdIXxYgMogf6_7sLh0bgebq2RlD1eS2pasRsdORaSScpasDa_K-6cVm5xahIuLBqe1gY_urlkAIORvmg=w1750-h1313-no?authuser=0

Heb overigens ernaast de ruimte vrijgehouden voor een wandcontactdoosje (sowieso nodig om mijn UTP vanuit de meterkast aan een switch te gaan hangen), dus mocht de kabel niet door de gleuf passen van 50mm, dan verzin ik wel even iets om het diep in de WCD te duwen ofzo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
@JDFS niet goed te zien, maar zit dat gat niet erg hoog? Midden van het scherm wil je op ooghoogte als je zit, bij de GX wil je de kabels bij de onderste helft hebben. Als je de tv relatief hoog aan de muur wilt dan is het prima natuurlijk :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JDFS
  • Niet online
@CyBeRSPiN ja dat is iets waar ik nu aan zit te denken en had moeten meenemen; goot is precies in het midden van de 65" diameter geplaatst... Gaat dit een probleem worden? Of moet ik dan de TV toch ietsjes hoger plaatsen?

Edit: ik had nu de volgende guideline aangehouden:
Afbeeldingslocatie: https://cdn.plattetv.nl/var/images/cmsimages/juiste_tv_hoogte.jpg

Als jij zegt dat het midden van je TV ook goed is, dan kan die iets hoger :)

Overigens heb ik nu de C7 in 55 inch die voor mijn gevoel TE laag staat, daar kijk ik net iets meer dan 1/3e ernaar. Maar zit ik ook een stukje dichterbij dan dat ik bij de GX/G1 ga zitten (nieuw huis).

[ Voor 48% gewijzigd door JDFS op 16-02-2021 18:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
@JDFS ja moet goedkomen dan! Lijkt op de foto denk ik ook hoger op de wand dan in werkelijkheid.
En desnoods ga je dan voor 77” :P

[ Voor 15% gewijzigd door CyBeRSPiN op 16-02-2021 18:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pwh53
j.c.kees schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 17:53:
[...]

Ja. Lost het probleem ook niet op.
vreemd,heb ook een ziggo module,zappen duurt ongeveer 2 sec.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JDFS
  • Niet online
@CyBeRSPiN wellicht dat deze foto je iets meer doet geruststellen :P

FYI: de onderste goot komt rond de 30 cm uit en de bovenste rond een meter. Naar de bovenkant is nog ongeveer 40 cm over, dus als ik mijn gedachtegang terughaal verwachtte ik de GX op ongeveer 1,40m aan de bovenkant vanaf de grond te hangen. En dat is dan met de gedachte dat ik 1/3e naar boven moet kijken. De goot gaat, volgens deze diagram (https://www.lg.com/us/PDF...echanical_Drawings_v4.pdf) dat nèt niet halen, dus ietsjes naar boven nog! Weten we dat voor de volgende kabelgoot weer... Ik was bij deze kabelgoot waarschijnlijk in de veronderstelling dat ik de kabels in het midden ook kon wegwerken, maar volgens mij is er helemaal geen ruimte?
Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/zxGxDJvCS5utz3TDlvIhdlyOXPVYh8298gyyGV8ka6LeUdOfsAs3_P2lTzfBeiQwCZIUE865apM0kwx65L2J_O_ciZzLhsmFDXPsWKHaLzHgAZJFU00s_gk0I5fiovmy6yvx4A9xFyBEfZbRqxpm7gKsuV_2FXQbkZvgcEl5tgFJzd4ByEAA_FClCVKi0NI50mG0mzClbCZ3rUbPFbQXHh_RC8wcSOU25pXv2h2owvdjE617sOYVEkkaIbJQbA9D4OYPWlT1uxuPCKRl2vVt2EHfVw1sslG5SsdPe6BHSv8au6a4yaadmCiZwRPNlH2_YMy-GdrlgHa8OB26Hf_BkjKp8wMyvU_3Xy-UrjmmoRK8IbbsHCsKe0aOjApA-COobMCHzGUcgloytMXXp74MEkVvr7hSLRFXh03qbbHS_4bMHZSIfPHty1SGRCyd2Dqdy-2dgd0AKRtF_Zv9gq65CF3VWTj-V03wLymSQweYIiGNfdIEAzUA2slNZ2SyQ4yBSVe8FFpaYOJtYwBQjyxRIbBjGoEIkr0UKixLal0-silOIdQyMxg457DJZhAj0j0LXJAgRDZ7tnhCHEOzRhL4aRRn9DtYvvH6iFvP8tZIPmRLoOPZ7hIZcRkh_NIPycqG3cGGjW8MZLOHTiH5uYT_SU1DcvwyaDW8pAm-l9tTd9VTwEi5Ol1LEn-X7bUpog=w1750-h1313-no?authuser=0

[ Voor 5% gewijzigd door JDFS op 16-02-2021 19:03 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Syn3rgi
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 20-05 19:57
Sinds gisteren eigenaar van de LG OLED55CX6LA. Kom van een Samsung 55Q70R; een mid-tier TV. Gekocht bij Kamera-express.

Ben zeker een half uur bezig geweest met de poot erop zien te krijgen, kwam er maar niet in. Zelfs gedacht dat we het verkeerde model hadden :+

Heb nog weinig in de settings gespeeld, calibratie zal gewoon via RTINGS gaan. Vriendin zal al een beetje te mopperen dat mijn enthousiasme niet overeenkomt met de ervaring; ze vindt het wat donker. Ik zei al: schat out of the box zal hij niet top zijn. "Ja maar hoe kan dat dan met zo'n dure TV!?"

Ik ben er erg blij mee, de komende vijf tot acht jaar geen omkijken meer naar.

Volgende week verhuizen en dan nog een surround setje kopen en ik kan een paar grandioze avonden beleven met m'n PS5 O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rajackar
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-08 17:57

rajackar

Blood Minister

Waarom?

Helemaal mee eens. Ik kom ook van een B6 en daar werkt WebOS echt een stuk prettiger. Er zit nu meer in maar eigenlijk niets waar ik op zit te wachten en simpele dingen die prima werkten zijn er niet meer.
Vooral de tiles voor de ingangen mis ik enorm.

Shrouded by night, but with steady stride. Colored by blood, but always clear of mind. - AMD 9800X3D - Asus RTX 5090 Astral - PS5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mucuracat
rajackar schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 09:20:
[...]

Helemaal mee eens. Ik kom ook van een B6 en daar werkt WebOS echt een stuk prettiger. Er zit nu meer in maar eigenlijk niets waar ik op zit te wachten en simpele dingen die prima werkten zijn er niet meer.
Vooral de tiles voor de ingangen mis ik enorm.
bedoelen jullie dit? Hdmi1 hdmi2 blokjes?

Afbeeldingslocatie: https://fwd.nl/app/uploads/LG-55UB950V-review-webos-400x240.jpg

Het is toch makkelijk zat als je input knop indrukt??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rajackar
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-08 17:57

rajackar

Blood Minister

mucuracat schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 09:48:
[...]

[Afbeelding]

Precies. Die zijn nu weg in de latere versie van WebOS.
Met de input knop kom je er idd wel maar het is irritant dat niet alles meer in hetzelfde menu staat. Ik kan me echt geen enkele reden voorstellen waarom die niet meer als optie beschikbaar is.

Shrouded by night, but with steady stride. Colored by blood, but always clear of mind. - AMD 9800X3D - Asus RTX 5090 Astral - PS5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RUFFNECK
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22-09 11:11

RUFFNECK

Poentje

Gisteren een 65GX gekocht, wordt morgen geleverd. Voor mede GX eigenaren, zijn de meegeleverde pluggen/schroeven prima geschikt voor een betonnen muur? (dus geen binnenmuur van gipsbeton oid, maar de buitenmuur zeg maar). Mocht het niet zo zijn, dan weet ik op tijd om ff andere te bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diablow
Diablow schreef op maandag 15 februari 2021 @ 13:11:
[...]

Heb nu update 03.21.16.
Het lijkt dat eARC aanzetten geholpen heeft, wat gek is, want mijn Pioneer vsx-824-k ondersteunt dat helemaal niet..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SietzeJBL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 18-09 09:07
RUFFNECK schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 10:02:
Gisteren een 65GX gekocht, wordt morgen geleverd. Voor mede GX eigenaren, zijn de meegeleverde pluggen/schroeven prima geschikt voor een betonnen muur? (dus geen binnenmuur van gipsbeton oid, maar de buitenmuur zeg maar). Mocht het niet zo zijn, dan weet ik op tijd om ff andere te bestellen.
Ik heb de bijgeleverde pluggen gebruikt en dat gaat inderdaad prima!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joco
mucuracat schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 09:48:
[...]

[Afbeelding]

exact jij hebt dus 1 "hoofd menu" waar je alles kunt doen, schakelen tussen poorten, terug naar live tv noem maar op.
Maar met mijn CX heb ik plotseling 2 hoofd menu's want schakelen tussen poorten of terug naar live tv kan niet meer via het normal menu. Dat moet nu via het andere "hoofd" menu: aansluitingen ( knop met die stekker)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 26-09 19:17

Matis

Rubber Rocket

Sinds gisteren heb ik problemen met het openen van de Netflix app op mijn tv.

Het is een OLED55B7 met firmware 05.80.60 en de Netflix app heeft versie 1.5.21

Voor beide zijn geen updates beschikbaar.

Wanneer ik de app open krijg ik linksboven alleen een rood streepje:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qPnpA8JCHEyGwkpDgtNSv3hCA50=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tJkcXa7TI20DpHrq3df1LrPR.jpg?f=fotoalbum_large

Hebben meer mensen deze ervaring of anders tips om dit te verhelpen?

If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SED

SED

App verwijderen en opnieuw installeren helpt vaak.

Pagina: 1 ... 364 ... 568 Laatste

Let op:
Indien je vragen hebt over inbranden bij OLED televisies, gebruik dan eerst even de zoekfunctie. Dit onderwerp is namelijk al regelmatig uitgebreid besproken.
Zie ook D vd V in "[LG OLED] Ervaringen & Discussie" Datzelfde geldt voor vragen over stekkers.

🔍 Inbranden: [LG OLED] Ervaringen & Discussie
🔎 Stekkers: [LG OLED] Ervaringen & Discussie

Goede aanbieding gezien of nodig? Check OLED Televisies aanbiedingen- & kortingscodetopic
Vragen/opmerkingen over de LG Cashback Actie? Daarvoor kan je terecht in [LG OLED] cashback topic

Discussies over welke (HDMI)-kabels te gebruiken kan in Zilveren HIFI-kabels gesmeed door elfen bij maanlicht #6.