Acties:
  • +3 Henk 'm!

• mucuracat
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 23:12
Matis schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 12:04:
Sinds gisteren heb ik problemen met het openen van de Netflix app op mijn tv.

Het is een OLED55B7 met firmware 05.80.60 en de Netflix app heeft versie 1.5.21

Voor beide zijn geen updates beschikbaar.

Wanneer ik de app open krijg ik linksboven alleen een rood streepje:
[Afbeelding]

Hebben meer mensen deze ervaring of anders tips om dit te verhelpen?
Je zult horen; heb je quickstart aan? :)
Ik zou zeggen; haal even tv van stroom, wacht paar minuten (advies 5) en probeer eens.
joco schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 11:57:
[...]
Dat moet nu via het andere "hoofd" menu: aansluitingen ( knop met die stekker)
Probeer eens knop tussen netflix en prime knopjes?
Kun je naar hdmi, usb if terug live. Net zo of zelfs makkelijker.
Je ziet zelfs je netwerk/nas
2de optie:houd zelfde knop eens iets langer vast
3de optie: houd nul vast. Kun je cijfer toetsen als snelkoppeling instellen
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8pVvU7gssi6XMCe9s4d1N7ACiok=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ndpOIW8TAKvBRxa1ZpYZwj2S.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 33% gewijzigd door mucuracat op 17-02-2021 13:18 ]

Sony W800i > HTC-TytnII > Samsung Omnia I900 > LG Optimus Black > HTC Desire > LG Nexus 4 > LG G2 > LG G4 > LG G5 > LG G6 (eu) > Oneplus 6 > Samsung s20+ > Pixel 7 Pro...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

SietzeJBL schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 11:08:
[...]
Ik heb de bijgeleverde pluggen gebruikt en dat gaat inderdaad prima!
@RUFFNECK confirm (y) (letterlijk en figuurlijk) :+

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andries98
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 17:34
rajackar schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 09:49:
[...]

Precies. Die zijn nu weg in de latere versie van WebOS.
Met de input knop kom je er idd wel maar het is irritant dat niet alles meer in hetzelfde menu staat. Ik kan me echt geen enkele reden voorstellen waarom die niet meer als optie beschikbaar is.
Tja, ik vind het wel fijn zo, hoef je dat menu niet door, gewoon input knop en ok en klaar.
Je weet toch wat je wilt doen? Bovendien is het sneller voor de software om niet het hele menu te hoeven laden en kan ik ondertussen nog mijn huidige input goed zien door semi transparantie.
Het is gewoon zoals elke tv die ik hiervoor had, een input knop voor de main inputs.

Ze zouden misschien de oude optie ook kunnen houden maar dat is niet houdbaar op de lange termijn (krijg je zoveel mogelijkheden etc. Die ook nog eens veel bugs geven dat het ondoen wordt om te houden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joco
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 23-09 23:00
Probeer eens knop tussen netflix en prime knopjes?
Kun je naar hdmi, usb if terug live. Net zo of zelfs makkelijker.
Ja dat is nu net mijn probleem
met de B6 gebruikte ik die knop nooit
Was totaal niet nodig omdat alles netjes in het hoofdmenu stond (de home knop)
nu is dat niet meer zo bij de CX en je MOET die knop gebruiken
dat vind ik gewoon irritant, je hebt nu 2 hoofd menu's op deze TV terwijl je gewoon 1 hoofdmenu waarvan je alles kunt doen zou moeten hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joco
andries98 schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 13:16:
[...]

Tja, ik vind het wel fijn zo, hoef je dat menu niet door, gewoon input knop en ok en klaar.
Je weet toch wat je wilt doen? Bovendien is het sneller voor de software om niet het hele menu te hoeven laden en kan ik ondertussen nog mijn huidige input goed zien door semi transparantie.
Het is gewoon zoals elke tv die ik hiervoor had, een input knop voor de main inputs.

Ze zouden misschien de oude optie ook kunnen houden maar dat is niet houdbaar op de lange termijn (krijg je zoveel mogelijkheden etc. Die ook nog eens veel bugs geven dat het ondoen wordt om te houden).
volgens mij kon je die tiles gewoon ook weg halen.. Dus als jij ze niet wilt wil je ze niet

ik heb het liefst die dingen wel, en 1 of 2 extra tiles in that menu maakt helemaal niet uit
Wil je sneller door dat je mijnder wilt?... dan is de B6 nog steeds beter.. Want de CX geeft nu een hele rij van tiles boven de selected (nextflix, youtube) wat ik nooit gebruik want er staat bijna nooit echt iets wat ik wil..

Dus ik ben er totaal niet mee eens met jou stelling
ik vind gewoon 1 hoofdmenu waar je alles vrij kunt configureren.
Ik wil gewoon al mijn "inputs" als dat nu "Netflix", "Youtube" of "ziggo box" is onder 1 iets
Waarom is er een verschil?

Voor een niet technisch onderlegt persoon is dit allemaal hetzelfde, het zijn gewoon "apps" die je opstart, als dat nu een echte app is op de tv of een input dat moet niet uit maken, dit is gewoon een slecht UI

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mucuracat
joco schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 17:16:
[...]

dat vind ik gewoon irritant, je hebt nu 2 hoofd menu's op deze TV terwijl je gewoon 1 hoofdmenu waarvan je alles kunt doen zou moeten hebben.
Zo hebben we veel dingen waar we niet mee eens zijn. Hopelijk vind je je tv wel een upgrade :)
Had nog 2 tips gegeven met bewerken van mijn bericht.

3de optie: houd nul vast. Kun je cijfer toetsen als snelkoppeling instellen.
Ben je nog sneller :)

En alles went. Relax :)
Waarschijnlijk hoop dingen die weer beter geworden zijn. (hoop ik :) )

Sony W800i > HTC-TytnII > Samsung Omnia I900 > LG Optimus Black > HTC Desire > LG Nexus 4 > LG G2 > LG G4 > LG G5 > LG G6 (eu) > Oneplus 6 > Samsung s20+ > Pixel 7 Pro...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 19:17

Matis

Rubber Rocket

mucuracat schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 13:03:
Je zult horen; heb je quickstart aan? :)
Ik zou zeggen; haal even tv van stroom, wacht paar minuten (advies 5) en probeer eens.
Dat was inderdaad voldoende. Zo simpel _/-\o_

If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raem
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 01:10
Een cross-post vanuit het PS5 topic. Ik ben bezig met Control en af en toe heb ik last van color banding. Net weer en ik heb de bewuste scene opgezocht op Youtube en ook dan zie ik het.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AJwr5uccCmSBO3ak9_IQXV7Ie4U=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mo8glsuY34rV71ybdkGKcoYg.jpg?f=fotoalbum_large

Foto is van de Youtube video.

YouTube: [PS5] Control: Ultimate Edition Part 6: My Brother's Keeper Gameplay...
Rond 35:00.

Ik speel op de LG CX. Komt dit door de game zelf of kan het liggen aan mijn tv?

https://psnprofiles.com/RaemNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joco
Zo hebben we veel dingen waar we niet mee eens zijn. Hopelijk vind je je tv wel een upgrade :)
niet echt. ik zou niet weten wat beter is, merk niks van het beeld of andere dingen
Als ik straks een andere receiver koop (wacht op de volgende Yamaha modellen)
dan zou het kunnen dat ik misschien via eArc nog wat beter geluid naar mijn installatie kan krijgen

Maar op dit moment zie ik niet in wat nu beter is tov de B6 naar CX. ik merk er niet echt veel van

Het is dat de B6 dus een reparatie moest ondergaan van 1100 euro en ik voor 1800 een nieuwe CX kon kopen, dat vond ik dus wel wat veel tov een nieuwe. Daarom heb ik dus een nieuwe

Maar om nu te zeggen, ok wat is nu echt beter? ik zou niet direct iets op kunnen noemen wat ik nu gebruik
Wel wat is er minder, dan heb ik dus een lijstje van dingen..
Welcome in 4a5 jaar vooruitgang.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wren
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 23:03
Raem schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 19:14:
Een cross-post vanuit het PS5 topic. Ik ben bezig met Control en af en toe heb ik last van color banding. Net weer en ik heb de bewuste scene opgezocht op Youtube en ook dan zie ik het.

[Afbeelding]

YouTube: [PS5] Control: Ultimate Edition Part 6: My Brother's Keeper Gameplay...

Als je het op youtube ook ziet en ik het ook op die foto zie,dan is het toch de bron?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joco
3de optie: houd nul vast. Kun je cijfer toetsen als snelkoppeling instellen.
Ben je nog sneller :)
2de optie: dan krijg je dat thuis dashboard wat heb je daar nu aan? ook nog 1 probleem dat het schermvullend is dus je bent kwijt wat je nu aan het kijken bent.

3de optie: das wel handig ja, jammer dat "Live TV" op zich zelf dus geen optie is... (je moet een zender kiezen)
Maar ik kan nu tenminste Disney+, Youtube en NPO Start ook vaste toetsen geven naast netfix en de amazon toetsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wren
joco schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 19:15:
[...]

niet echt. ik zou niet weten wat beter is, merk niks van het beeld of andere dingen
Als ik straks een andere receiver koop (wacht op de volgende Yamaha modellen)
dan zou het kunnen dat ik misschien via eArc nog wat beter geluid naar mijn installatie kan krijgen

Maar op dit moment zie ik niet in wat nu beter is tov de B6 naar CX. ik merk er niet echt veel van

Het is dat de B6 dus een reparatie moest ondergaan van 1100 euro en ik voor 1800 een nieuwe CX kon kopen, dat vond ik dus wel veel tov een nieuwe. Daarom heb ik dus een nieuwe

Maar om nu te zeggen, ok wat is nu echt beter? ik zou niet direct iets op kunnen noemen wat ik nu gebruik
Wel wat is er minder, dan heb ik dus een lijstje van dingen..
Welcome in 4a5 jaar vooruitgang.....
Tja,wat voor de 1 een vooruitgang is,is voor de ander (jij) dus een achteruitgang. Iets met wensen,verwachtingen en voorkeuren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joco
Wren schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 19:21:
[...]

Tja,wat voor de 1 een vooruitgang is,is voor de ander (jij) dus een achteruitgang. Iets met wensen,verwachtingen en voorkeuren...
ik snap dat niet
Hoe is weghalen van functionaliteit voor iemand een vooruitgang?
Hoe is het een vooruitgang dat MultiView weg is?
Waarom zou het een voorruitgang zijn dat de inputs geen tiles meer zijn (eventueel zelf toe te voegen, je hoeft het niet te hebben/gebruiken)
Je kunt dat toch niet menen dat dit voorruitgang is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wren
joco schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 19:25:
[...]

ik snap dat niet
Hoe is weghalen van functionaliteit voor iemand een vooruitgang?
Hoe is het een vooruitgang dat MultiView weg is?
Waarom zou het een voorruitgang zijn dat de inputs geen tiles meer zijn (eventueel zelf toe te voegen, je hoeft het niet te hebben/gebruiken)
Je kunt dat toch niet menen dat dit voorruitgang is?
Omdat het misschien door weinig mensen gebruikt werd,of dat het interfereerde met de software of signalen van providers etc. Let op,ik noem slechts enkele voorbeelden. Ik begrijp dat het voor jou een enorme achteruit gang is en dat is jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joco
Wren schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 19:27:
[...]

Omdat het misschien door weinig mensen gebruikt werd,of dat het interfereerde met de software of signalen van providers etc. Let op,ik noem slechts enkele voorbeelden. Ik begrijp dat het voor jou een enorme achteruit gang is en dat is jammer.
nog steeds is dat geen enkel voorbeeld van een voorruitgang ..
jij beschrijft alleen maar het "waarom" (van de achter uit gang, killen van features)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Wren
joco schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 19:49:
[...]

nog steeds is dat geen enkel voorbeeld van een voorruitgang ..
jij beschrijft alleen maar het "waarom" (van de achter uit gang, killen van features)
Prima, geen vooruitgang,wat jij wil :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DON PAPA
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 23:56

DON PAPA

Tweaker-fan

rajackar schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 09:49:
[...]
Precies. Die zijn nu weg in de latere versie van WebOS.
Met de input knop kom je er idd wel maar het is irritant dat niet alles meer in hetzelfde menu staat. Ik kan me echt geen enkele reden voorstellen waarom die niet meer als optie beschikbaar is.
joco schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 11:57:
[...]

exact jij hebt dus 1 "hoofd menu" waar je alles kunt doen, schakelen tussen poorten, terug naar live tv noem maar op.
Maar met mijn CX heb ik plotseling 2 hoofd menu's want schakelen tussen poorten of terug naar live tv kan niet meer via het normal menu. Dat moet nu via het andere "hoofd" menu: aansluitingen ( knop met die stekker)
Dat is nu ook nog steeds, als je het menu opent met de home knop en je gaat dan met de pointer op thuisdashboard staan, dan komt er nog een hele rij tiles boven te staan, waar de HDMI en LiveTV opties in staan, of werkt dat niet op jouw CX ?

[ Voor 59% gewijzigd door DON PAPA op 17-02-2021 23:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joco
DON PAPA schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 20:00:
[...]

Dat is nu toch ook nog steeds, als je het menu opent met de home knop en je gaat dan met de pointer op thuisdashboard staan, dan komt er nog een hele rij tiles boven te staan, waar de HDMI en LiveTV opties in staan, of werkt dat niet op de CX ?
dat zal denk ik wel werken, maar das niet echt heel makkelijk en snel te doen (en je ziet daar alles en niet configureerbaar zo ver ik kan zien)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• DON PAPA

DON PAPA

Tweaker-fan

joco schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 20:29:
[...]
dat zal denk ik wel werken, maar das niet echt heel makkelijk en snel te doen (en je ziet daar alles en niet configureerbaar zo ver ik kan zien)
Nu leg ik je uit dat nog steeds alles in dat ene menu zit, waar je steeds op loopt te hameren, en nu is dat ook niet meer genoeg, nou ik wens je veel succes met je nieuwe tv ;)

[ Voor 4% gewijzigd door DON PAPA op 17-02-2021 21:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raem
Wren schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 19:20:
[...]

Als je het op youtube ook ziet en ik het ook op die foto zie,dan is het toch de bron?
Geen idee? Kan me voorstellen dat het alsnog aan de tv kan liggen ook al zie ik het op zowel de PS5 als Youtube.
Misschien heeft iemand hier een paar minuutjes vrij om de Youtube video te bekijken op een CX om te kijken of die hetzelfde ziet. :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wren
Raem schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 21:08:
[...]

Geen idee? Kan me voorstellen dat het alsnog aan de tv kan liggen ook al zie ik het op zowel de PS5 als Youtube.
Misschien heeft iemand hier een paar minuutjes vrij om de Youtube video te bekijken op een CX om te kijken of die hetzelfde ziet. :D
Ik bekijk de foto op mijn telefoon en ik zie wat je bedoelt. Dat betekent dus dat het ook op andere schermen te zien is. 100% het spel/de bron dus.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Millert
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 23:09
@Raem Ik bekijk het Youtube filmpje zojuist op de laptop en zie hetzelfde kleurverloop. Zoals @Wren ook aangeeft ligt dit aan het spel.

EV Hyundai Ioniq Electric 28 kWh | PV Oost 2960Wp / West 2560Wp | Thuisbatterij 1Komma5 17,2 kWh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andries98
joco schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 17:16:
[...]

Als je hem 1x gebruikt hebt kun je altijd nog via hoofdmenu=>recents => je hdmi/live tv etc aanklikken dus niks moet (tenzij je tich apps en inputs gebruikt misschien).
Zoals al door iemand anders gezegd ieder zijn voorkeuren.
Dit soort dingen gebeurd bij alle software (windows, office, paint, android, apple etc) en is gewoon een kwestie van wennen. Zodra je gewend bent vindt je de vorige manier weer stom etc. Ga maar is terug naar windows xp.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Fonta
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 09-09 21:14
@Wren @Millert @Raem
Op de PC ook de banding, als moest ik wel even goed kijken.
100% zeker dus het filmpje.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raem
Fonta schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 22:14:
@Wren @Millert @Raem
Op de PC ook de banding, als moest ik wel even goed kijken.
100% zeker dus het filmpje.
Bedankt voor het kijken! Hoef ik me dus geen zorgen te maken dat het met m'n tv te maken heeft. :)

• joco
[
Als je hem 1x gebruikt hebt kun je altijd nog via hoofdmenu=>recents => je hdmi/live tv etc aanklikken dus niks moet (tenzij je tich apps en inputs gebruikt misschien).
Zoals al door iemand anders gezegd ieder zijn voorkeuren.
Dit soort dingen gebeurd bij alle software (windows, office, paint, android, apple etc) en is gewoon een kwestie van wennen. Zodra je gewend bent vindt je de vorige manier weer stom etc. Ga maar is terug naar windows xp.
nope, dit werkt niet, op het moment dat ik naar Ziggo ben geswitched
is het recents "Live TV" menu plotseling "Live TV (Ziggo)"

Dus als ik ik al naar Ziggo kijk is de Live TV knop in die eerste balk (naast recent) dus echt de Ziggo knop geworden (waar ik al op sta). On Recents zelf zit niet Live TV van de tv zelf.
Daar kun je alleen maar naar toe via de Dashboard (of Aansluitingen menu)

Kijk ik ben zelf software ontwikkelaar, ik weet hoe dingen werken, maar hoe je ook went of keert, dit zijn veranderingen om te veranderen, (wat heel veel gebeurd de laatste tijd, en ik gewoon binnen ons bedrijf blok, het moet eerst functionele verbeteringen zijn, we gaan niet veranderen om maar te veranderen, iets wat goed is is goed)

Kijk als jij mij nu zou vragen, ok je koopt een nieuwe TV
je hebt de keuze:
echte een nieuwe B6 (dus met garantie, gewoon echt nieuw uit de doos)
of een CX
beide zeg maar voor 1800 euro

zou ik voor de B6 gaan (en nee het is niet alleen puur voor dit nieuwe menu tile dingen, dat live tv, ziggo, guide niet meer tiles zijn, maar ook bv gewoon totaal het weg laten van MultiView, heel traag zappen naar zenders, etc)

Voor mij is de B6 gewoon een beter product met meer features die ik gebruik

Op termijn zou eArc voor mij wat uit kunnen maken, maar met Dolby Digital Plus wat ik nu naar mijn versterker krijg met mijn 5.1 opstelling is prima en dat zal toch niet snel veranderen.

De HDMI2.1 features gebruik ik toch niet (heb geen game console)

Dit heeft dus niks met gewenning te maken hoe je het ook went of keert, het "zappen" tussen live tv van de tv zelf en bv de ziggo box is gewoon trager, er zijn meer stappen nodig en/of je moet langer wachten tot je de optie hebt. Ik weet zeker dat als ik een jaar met de CX werk en dan zet je me weer voor een B6 dat ik dan meteen weer sneller kan werken met de B6.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mucuracat
joco schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 09:08:
[...]

maar ook bv gewoon totaal het weg laten van MultiView, heel traag zappen naar zenders, etc)
Wat? geen multiview? 2019 modellen nog wel. Of was deze in B6 ook anders?
Blij dat je DTS niet mist :) (hoop klagers)

Ik mis mijn LG van 8 jaar terug. Zaten geen apps meer op, alles verdween op den duur >:)
Had echt picture in picture (pip). En 3D
Tv was niet eens stuk :)

Als software ontwikkelaar weet je ook dat je soms dingen doet en er gebruikers zijn die er niet tevreden mee zijn.

Voor iemand die zijn eerste oled tv heeft, ben ik uiterst tevreden en heb geen vergelijkingsmateriaal :)
DON PAPA schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 09:30:
[...]

Ik snap niet dat je dan niet voor een andere TV hebt gekozen als deze opties zo belangrijk voor je zijn. Je kon toch weten dat de CX geen MultiView had toen je de TV ging kopen. Er zijn nog genoeg TV's te koop die deze functie wel hebben, je kiest zelf voor een TV die het niet heeft :?

Je had ook bijvoorbeeld voor zijn voorganger de C9 kunnen kiezen die heeft nog wel multiview :P
Jij durft :o ;)
Kijk je daar naar dan? Als je tv koopt? Meneer heeft deze tv multiview??

[ Voor 29% gewijzigd door mucuracat op 18-02-2021 09:47 ]

• DON PAPA

DON PAPA

Tweaker-fan

joco schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 09:08:
[...]
Kijk als jij mij nu zou vragen, ok je koopt een nieuwe TV
je hebt de keuze:
echte een nieuwe B6 (dus met garantie, gewoon echt nieuw uit de doos)
of een CX
beide zeg maar voor 1800 euro

zou ik voor de B6 gaan (en nee het is niet alleen puur voor dit nieuwe menu tile dingen, dat live tv, ziggo, guide niet meer tiles zijn, maar ook bv gewoon totaal het weg laten van MultiView, heel traag zappen naar zenders, etc)
Ik snap niet dat je dan niet voor een andere TV hebt gekozen als deze opties zo belangrijk voor je zijn. Je kon toch weten dat de CX geen MultiView had toen je de TV ging kopen. Er zijn nog genoeg TV's te koop die deze functie wel hebben, je kiest zelf voor een TV die het niet heeft :?

Je had ook bijvoorbeeld voor zijn voorganger de C9 kunnen kiezen die heeft nog wel multiview :P

[ Voor 5% gewijzigd door DON PAPA op 18-02-2021 09:44 ]

• joco
DON PAPA schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 09:30:
[...]

tja ik ben misschien naïef maar ik had niet verwacht dat ze dat er zo maar zouden uit slopen
daar heb ik niet naar gekeken dat ze dat plotseling er uit gegooid hadden.

Zoals ik al zei, ik ben zelf software ontwikkelaar, en ik maak een product voor software ontwikkelaars maar ik heb nog nooit dingen er uit gegooid dat mijn klanten gebruiken. wij proberen zo goed mogelijk constant backward compatible te zijn. Soms komt er een betere manier, dan depricaten we de ouwe manier, maar dat blijft wel gewoon werken.

1 probleem welke TV dan? het moet een OLED zijn, Panasoic viel af door geen Disney+ support. Dan kom je in de android tv (sony of philips/tp vision) maar ik had zo'n goeie ervaring met WebOS en de Magic Remote dat ik gewoon weer voor de LG ben gegaan, niet wetende dat ze er gewoon een slechter product van hebben gemaakt.

• mucuracat
Oo. dus buiten DTS is ook Multiview weg in X series..
Sorry @joco , dacht dat het in zat. Ik heb 9 serie en heb deze nog. Niet verwacht en eerdere klachten hier in deze topic ook niet gezien.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uW9r3SOiOGi-W530lPVCezQ67O8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/B2HqfEtUY8meP9B8gxb8Y8Jq.jpg?f=fotoalbum_large

• Farabi
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
die X serie begint steeds belachelijker te worden. letterlijk de enige tv die een achteruitgang is vergeleken met zijn voorganger.

[ Voor 46% gewijzigd door Farabi op 18-02-2021 09:57 ]

• DON PAPA

DON PAPA

Tweaker-fan

joco schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 09:51:
[...]
tja ik ben misschien naïef maar ik had niet verwacht dat ze dat er zo maar zouden uit slopen
daar heb ik niet naar gekeken dat ze dat plotseling er uit gegooid hadden.
Tja, als je niet eerst kijkt wat je gaat kopen, dan heb je volgens mij ook geen recht tot klagen achteraf ;)
Je klaagt nu over een TV die gewoon doet wat de fabrikant belooft, terwijl je eigenlijk zou moet klagen over je eigen aankoopgedrag :F
[...]
1 probleem welke TV dan? het moet een OLED zijn, Panasoic viel af door geen Disney+ support. Dan kom je in de android tv (sony of philips/tp vision) maar ik had zo'n goeie ervaring met WebOS en de Magic Remote dat ik gewoon weer voor de LG ben gegaan, niet wetende dat ze er gewoon een slechter product van hebben gemaakt.
Zoals ik in mijn vorige bericht al had toegevoegd, bijvoorbeeld de voorganger van de CX de C9 of de B9 (die hebben nog wel Multiview), was je misschien nog goedkoper uit geweest ook ;) maar daar heb je nu weinig meer aan

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• funkeey
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 00:02
Raem schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 19:14:

[Afbeelding]

Het is zo dat de LG CX, maar ook andere oudere C modellen moeite hebben met het vloeien tonen van gradients (color banding). Doorgaans kom je dit vooral tegen in intro's of animaties van logo's naar een menu bijvoorbeeld.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 00:31

remco_k

een cassettebandje was genoeg

[...]
Zoals ik al zei, ik ben zelf software ontwikkelaar, en ik maak een product voor software ontwikkelaars maar ik heb nog nooit dingen er uit gegooid dat mijn klanten gebruiken. wij proberen zo goed mogelijk constant backward compatible te zijn. Soms komt er een betere manier, dan depricaten we de ouwe manier, maar dat blijft wel gewoon werken.
Ik denk dat LG nergens zegt dat ze backwards compatible zijn met hun vorige TV's. :+

Ik ben ook (multimedia) software ontwikkelaar. Soms moet je, om vooruit te kunnen, ook iets weglaten. Of soms moet je om vooruit te kunnen kiezen voor andere hardware die niet alles kan wat je vorige hardware wel kon.

Als software ontwikkelaar weet je ook, vermoed ik, dat je af en toe ook afhankelijk bent van de hardware en het OS, vooral bij video (de GPU, zeg maar). Ik kan me b.v. voorstellen dat een hardwarematige ondersteuning voor multiview niet meer aanwezig is in het nieuwe model, omdat dat botst met, ik roep maar wat, de ondersteuning voor VRR of HDMI 2.1. Of net zoals ze DTS hebben laten vallen, om (vermoed ik) een paar knaken te besparen.

Of misschien hebben ze wel een andere goede reden om multiview eruit te slopen: Misschien wel een rechten probleem. Of hadden ze meer geheugen nodig voor andere functionaliteit en moesten ze letterlijk kiezen tussen het één of het ander.

Ik weet het echte antwoord niet. Maar soms heb je als software ontwikkelaar de keuze simpelweg niet om maar altijd alles aan boord te houden wat je de laatste 5 jaar aan boord had. :+

Alles kan stuk.

Verwijderd

[...]

Software ontwikkelaars moeten ontwikkelen en mogen ideeen hebben maar je moet ze zeker geen besluiten laten nemen over wat wel en niet moet blijven :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Verwijderd schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 12:22:
[...]

Software ontwikkelaars moeten ontwikkelen en mogen ideeen hebben maar je moet ze zeker geen besluiten laten nemen over wat wel en niet moet blijven :)
Nee, dat doet LG wel op eigen houtje zonder klanten hierover te informeren!
Er wordt “ons” klanten nooit wat gevraagd.
DTS verdwijnt gewoon en nog meer.
Als dit een technisch probleem zou zijn en het niet anders kan heb ik hier begrip voor.
Dat is echter nooit aangetoond.
Zo ook met meer features in het WebOS.
Het is een prima OS maar het fatsoenlijk ondersteunen van oudere modellen blijft een zwak punt.
Er komt inderdaad nieuwe firmware uit en de WebOS versie wijzigt ook maar nog steeds lopen de modellen uiteen.
Je kunt niet alles gelijk blijven trekken maar perfect is het zeker nog niet.

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

HoppyF schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 12:42:
[...]

Nee, dat doet LG wel op eigen houtje zonder klanten hierover te informeren!
LG verkoopt miljoenen TV's per jaar, denk je echt dat het een goed idee is om deze mensen allemaal op te bellen om ze te vragen of ze graag DTS willen hebben? Natuurlijk houden ze daarvoor gewoon surveys bij een kleinere groep.

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

fsfikke schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 12:59:
[...]

LG verkoopt miljoenen TV's per jaar, denk je echt dat het een goed idee is om deze mensen allemaal op te bellen om ze te vragen of ze graag DTS willen hebben? Natuurlijk houden ze daarvoor gewoon surveys bij een kleinere groep.
Uiteraard niet persoonlijk!
Heb jij wel eens een marktonderzoek van LG voorbij zien komen over OLED TV’s?
Ik zou dit graag willen weten want ik heb het gemist en ik kijk hier toch al even mee.

• The Chosen One
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 00:39

The Chosen One

Zie signature!

En al zouden mensen het wel willen ze maken uiteraard met alles een kosten/baten 'analyse'. Als we het niet doen verliezen we X klanten maar maken we Y minder kosten. Doen!
Voor de meeste kopers denk ik dat of het DTS of Atmos of WoopieDoopie bij het geluid staat bij de specs vrij weinig uit.

Mijn LEGALE dvd collectie; (altijd onder constructie) http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/The%20Chosen%20One - - - - - - - - - Quietum Grandis: https://nl.hardware.info/usersystemen/28203/quietum-grandis---ryzen-2700x-game-pc

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Yowzawood
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 12-07-2021
Kunnen we niet eens ophouden met dat prima-donna gedrag.....

Wie boeit het dat je een paar modellen een ander knopje moet gebruiken dan eerst. De wereld veranderd en na 2 dagen wennen weet je niet beter meer.

En dat gezeur over DTS is ook weleens genoeg, koop gewoon geen LG als dat belangrijk is. DTS is gewoon achterhaald omdat de streaming diensten het niet ondersteunen net zoals de meeste nieuwe soundbars. Ook daarvoor geld, de wereld veranderd.

Met elke generatie krijg je een (iets) beter beeld voor minder geld. Dat is wat belangrijk is.
The Chosen One schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 13:14:
En al zouden mensen het wel willen ze maken uiteraard met alles een kosten/baten 'analyse'. Als we het niet doen verliezen we X klanten maar maken we Y minder kosten. Doen!
Voor de meeste kopers denk ik dat of het DTS of Atmos of WoopieDoopie bij het geluid staat bij de specs vrij weinig uit.
Laat die keuze gewoon aan de klant.
Klant is koning niet de fabrikant.
Als de klant bereid is om bv €10 meer te betalen voor DTS dan zie ik het probleem niet zo.
Bepaalde features zijn best optioneel toe te voegen tegen een meerprijs.
Iedere auto heeft toch opties om toe te voegen?
Yowzawood schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 13:18:
Kunnen we niet eens ophouden met dat prima-donna gedrag.....

Wie boeit het dat je een paar modellen een ander knopje moet gebruiken dan eerst. De wereld veranderd en na 2 dagen wennen weet je niet beter meer.

En dat gezeur over DTS is ook weleens genoeg, koop gewoon geen LG als dat belangrijk is. DTS is gewoon achterhaald omdat de streaming diensten het niet ondersteunen net zoals de meeste nieuwe soundbars. Ook daarvoor geld, de wereld veranderd.

Met elke generatie krijg je een (iets) beter beeld voor minder geld. Dat is wat belangrijk is.
Heeft niets te maken met zeuren maar met gezond verstand.
Ja, het is vaker gezegd maar het blijft dus een bron van ergernis.

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

HoppyF schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 13:19:
[...]

Als de klant bereid is om bv €10 meer te betalen voor DTS dan zie ik het probleem niet zo.
Bepaalde features zijn best optioneel toe te voegen tegen een meerprijs.
Iedere auto heeft toch opties om toe te voegen?
Het hele prijsmodel van TV's is daar niet op ingericht. Ik vbraag me ook af of je de SaaS kant op wilt gaan.

Wat je je eerder af moet vragen, had LG ook een TV op de markt gebracht zonder ondersteuning voor 4K, of HDR? Waarom zouden ze dat niet hebben gedaan maar hebben ze DTS wel weggelaten?

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

fsfikke schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 13:23:
[...]

Het hele prijsmodel van TV's is daar niet op ingericht. Ik vbraag me ook af of je de SaaS kant op wilt gaan.

Wat je je eerder af moet vragen, had LG ook een TV op de markt gebracht zonder ondersteuning voor 4K, of HDR? Waarom zouden ze dat niet hebben gedaan maar hebben ze DTS wel weggelaten?
Het prijsmodel is dat het een TV uit het premium segment is.
Daar mag ook iets tegenover staan.
Het zou dus helemaal niet zo vreemd zijn om opties tegen meerprijs toe te kunnen voegen.
Daarmee neem je veel problemen weg.
Mensen die de optie niet nodig hebben hoeven er ook niet voor te betalen.
4K UHD is niet optioneel want behoort tot de standaard.
Wie weet gaan ze het licht nog eens zien bij LG dat zal de TV’s die nu 95% perfect zijn nog beter maken.
Als fabrikant zou ik het wel weten om mij te onderscheiden van de concurrentie.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Jheroun
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
Nou, ga vooral TV's maken zou ik zeggen, koop de panelen bij LG en bouw zelf de rest eromheen, succes ;)
Ik snap je logica best hoor, maar als iets al voor de zoveelste keer langskomt in een topic begint het toch echt meer te lijken op zeuren dan op gezond verstand.

Wat voor jou gezond verstand is hoeft dat voor LG nog helemaal niet te zijn, die hebben gewoon hun surveys gedaan en ik vermoed zomaar dat daar uit komt dat >90% van de klanten geen behoefte heeft aan DTS en dan ga je er dus niet voor 100% van de klanten moeite in steken. Als je productprijs dan weer een paar euro naar beneden kan wordt je daar als bedrijf wel blij van.

Voor Add-ons geldt ook zoiets, klinkt misschien handig maar dat betekent dat je voor een heel klein deel van je populatie wel allerlei extra werk hebt in updates, tests, support et cetera. Het is een massaproduct, geen klantspecifiek stukje engineering. Aangezien die dingen verkopen als een tierelier hebben ze kennelijk de juiste keuzes gemaakt.
Jheroun schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 13:56:
Nou, ga vooral TV's maken zou ik zeggen, koop de panelen bij LG en bouw zelf de rest eromheen, succes ;)
Ik snap je logica best hoor, maar als iets al voor de zoveelste keer langskomt in een topic begint het toch echt meer te lijken op zeuren dan op gezond verstand.

Wat voor jou gezond verstand is hoeft dat voor LG nog helemaal niet te zijn, die hebben gewoon hun surveys gedaan en ik vermoed zomaar dat daar uit komt dat >90% van de klanten geen behoefte heeft aan DTS en dan ga je er dus niet voor 100% van de klanten moeite in steken. Als je productprijs dan weer een paar euro naar beneden kan wordt je daar als bedrijf wel blij van.

Voor Add-ons geldt ook zoiets, klinkt misschien handig maar dat betekent dat je voor een heel klein deel van je populatie wel allerlei extra werk hebt in updates, tests, support et cetera. Het is een massaproduct, geen klantspecifiek stukje engineering. Aangezien die dingen verkopen als een tierelier hebben ze kennelijk de juiste keuzes gemaakt.
Don’t shoot the messenger...
Ik ben er niet over begonnen ik reageer er alleen maar op.
Ik twijfel nog steeds aan het marktonderzoek wat LG doet of gedaan heeft.
Nog nooit heb ik enige informatie hierover gelezen.
Ja, het is een massa product maar wel eentje waaraan je hoge eisen mag stellen.
LG doet het nu beter dan de concurrentie maar dat wil niet zeggen dat dit eeuwig zo blijft.
Door kleine product verbeteringen kan LG zich (naar mijn mening) nog verder onderscheiden.
Maar goed, meelezen doen ze hier toch niet dat is wel bekend.

• andries98
HoppyF schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 14:08:
[...]

LG doet het nu beter dan de concurrentie maar dat wil niet zeggen dat dit eeuwig zo blijft.
Door kleine product verbeteringen kan LG zich (naar mijn mening) nog verder onderscheiden.
Ze hebben ook gewoon veel data vanuit de tv he! Heel veel mensen laten die aanstaan en daaruit kunnen ze opmaken hoeveel mensen functie x gebruikt (eventueel tov andere manier). Daarna blijft het natuurlijk een gok of die x% die het gebruikt ineens een ander merk gaat kiezen, maar aangezien alle merken dit soort dingen hebben zal dat wel meevallen. Bovendien kunnen ze uit eerdere vergelijkbare beslissingen en algemene marktonderzoeken veel halen of mensen over zullen stappen.
Zolang niemand het doet gaat het goed en de reden dat niemand het doet is omdat het geld kost (eerste 80% van het resultaat bereik je in 20% van de tijd en laatste 20% in overige 80% van de tijd regel) wat resulteert in duurder product/minder winst. Als je product duurder is dan concurrent resulteert dat ook weer in mindere verkopen=minder winst. Puur zakelijke beslissingen.

Was geloof ik niet jou argument maar dat over auto's gaat ook niet op om meerdere redenen. A. Auto is nog erger luxe/show product in het grootste deel van de wereld B. de auto's met minder (mooie/sterke/slimme) keuzes zijn ook gewoon goedkoper met zelfde vermogen... meeste mensen kopen geen jaguar of mercedes toch? C. In de auto wereld kan je ook nog veel verder gaan met je keuzes, kijk maar is naar die rijke lui die custom auto's kopen

@Jheroen Die verkopen vielen wel mee hoor; 10 milioen in 2019... dat zal ook de grootste reden zijn dat ze prijs drukken, het is voor de meeste mensen op de wereld gewoon veel te duur...
De oleds zijn zover ik weet ook elk jaar goedkoper geworden (o.a. door dit soort dingen) en verkopen elk jaar beter dus de prijs drukken voor de main stream ten opzichte van die paar niet main-stream mensen verliezen is het waard)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• c-mattic
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 19-09 23:29
HoppyF schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 13:19:
[...]

Die keuze heb je. Je bent niet verplicht een LG tv te kopen.
De enige macht die je hebt als klant is de beslissing of je het koopt of niet. Die "klant is koning" spreuk wordt zo vaak compleet verkeerd gebruikt. :/

Als je het aanbod wil veranderen, dan moet je maar (voldoende) aandelen kopen in LG ;)

En laten we nu de discussie rondom DTS en multiview afronden. Ik denk dat het voor iedereen nu wel duidelijk is dat dit niet ondersteund wordt in de CX-serie.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
c-mattic schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 15:17:
[...]

Die keuze heb je. Je bent niet verplicht een LG tv te kopen.
De enige macht die je hebt als klant is de beslissing of je het koopt of niet. Die "klant is koning" spreuk wordt zo vaak compleet verkeerd gebruikt. :/

Als je het aanbod wil veranderen, dan moet je maar (voldoende) aandelen kopen in LG ;)

En laten we nu de discussie rondom DTS en multiview afronden. Ik denk dat het voor iedereen nu wel duidelijk is dat dit niet ondersteund wordt in de CX-serie.
Ok dan.
Op naar dit jaar 2021 en bv de C1 en G1 modellen.
Wat gaan deze bieden meer of minder dan de CX of terug naar de C9? Ik ben benieuwd.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• dafmay
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 22:23
Ik wilde alleen even melden dat ik geweldig in m'n nopjes ben met m'n nieuwe 55CX6. 8) Heerlijk zo'n OLED beeld na jaren QLED van Samsung. ;) En gisteren de tv professioneel laten calibreren dus helemaal fantastisch nu.

Ik kan weer vele jaren vooruit. (y)

[ Voor 8% gewijzigd door dafmay op 18-02-2021 16:37 ]

• Farabi
  • Niet online
HoppyF schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 15:24:
[...]

Wat gaan deze bieden meer of minder dan de CX of terug naar de C9? Ik ben benieuwd.
De CX kan je achterwege laten. het zal een strijdt zijn met de C9. aangezien de CX alleen maar achteruit is gegaan vergeleken met de C9.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 22:19
Farabi schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 16:34:
[...]

De CX kan je achterwege laten. het zal een strijdt zijn met de C9. aangezien de CX alleen maar achteruit is gegaan vergeleken met de C9.
Wat een onzin.

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

• Farabi
  • Niet online
Dat kan je vinden. Maar de feiten staan daar.

• Wren
Farabi schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 19:27:
[...]

Nou,anderen zullen het niet met je eens zijn. Jij vindt het een,de ander vindt... ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Anthirian
  • Laatst online: 16-09 01:03

Anthirian

In Trance We Trust

Wat je vindt moet je naar de politie brengen zeg ik altijd :P

Mijn Films en TV Series, Games en Muziek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reuzekind
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19-09 14:52

reuzekind

Ik geloof in GoT

Heel toevallig iemand in dit topic die een lege doos van een 55C7V heeft staan waar hij van af wilt? Ik heb de mijne weggegooid een aantal maanden na aanschaf, maar kom nu tot de realisatie dat een originele verpakking wel handig is voor een aankomende verhuizing :)

De gustibus non est disputandum ||| Vivat, Vivat, Societas Gymnasii Hagani !

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Fonta
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 09-09 21:14
dafmay schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 16:27:
Ik wilde alleen even melden dat ik geweldig in m'n nopjes ben met m'n nieuwe 55CX6. 8) Heerlijk zo'n OLED beeld na jaren QLED van Samsung. ;) En gisteren de tv professioneel laten calibreren dus helemaal fantastisch nu.

Ik kan weer vele jaren vooruit. (y)
Wat een fijne verademende post tussen al dit gehachel hier over wat beter en slechter is.
Hier ook super tevreden met de 55CX6. Prachtig beeld.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JP_Frost
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 21-09 13:50
Mijn 55cx6 staat te wachten om uitgepakt te worden. Wij komen van een 10 jaar oude samsung LCD dus ben heel benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
JP_Frost schreef op vrijdag 19 februari 2021 @ 11:43:
Mijn 55cx6 staat te wachten om uitgepakt te worden. Wij komen van een 10 jaar oude samsung LCD dus ben heel benieuwd.
Nou, dat zal best een aangename ervaring gaan worden!
We “zeuren” hier soms om wat details maar je merkt pas echt het verschil als je opeens een OLED hebt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jeroenvde89
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 16:50
Jeroenvde89 schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 11:55:
[...]

Dimitri (aardige kerel trouwens) is gisteren zeker 1,5u bezig geweest met mijn 55CX.

Het volgende heeft hij onder handen genomen:
- SDR
- HDR
- Dolby Vision
- Game HDR

Ik heb daarna later op de avond alleen nog even kunnen gamen (paar potjes Warzone). Ik zag het verschil in instellingen/kleuren/zwartwaarden wel meteen heel goed, en dat bedoel ik positief! :9

Ik zal vanavond of komend weekend de rest van mijn ervaring met een professionele kalibratie even toelichten hier voor de geïnteresseerden. Er moet ook gewerkt worden helaas ;)
Het is wat later geworden dan belooft, maar beter laat, dan nooit :*)

Na de professionele kalibratie van mijn 55CX merk ik de grootste verschillen met HDR, DV en Gaming HDR (Warzone, meer speel ik (nog) niet namelijk). De kleuren ogen veel beter in balans en het komt natuurlijker over op mij. Dat in combinatie met de overige instellingen, die ik overigens ook allemaal netjes in een document heb ontvangen, maakt het voor mij toch dat ik een betere kijkervaring heb nu, en daar ging het mij uiteindelijk allemaal om, ongeacht de kosten.

En ja, er zal ook zeker een placebo-effect bij zitten, want: ik betaal > meneer de professional stelt dingen in > en Jeroen zag dat het beter/goed was, of vertellen zijn hersens hem dat ?! ;).

Met SDR was het in het begin vooral dat de kleuren iets 'anders' over kwamen op mij, maar daar ben ik inmiddels ook alweer volledig aan gewend.

Kortom: ik ben tevreden met mijn 55CX + kalibratie en kan er weer een aantal jaren tegenaan.

Apple MacBook Pro | Apple iPhone 15 Pro | Apple AirPods Pro | Xbox Series X | LG OLED55CX6LA | Sonos Arc + 2x Sonos Play:1

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dafmay
@Jeroenvde89 Mooi! Dimitri levert goed werk. Ik ben ook weer super tevreden over het resultaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dafmay
reuzekind schreef op vrijdag 19 februari 2021 @ 10:37:
Heel toevallig iemand in dit topic die een lege doos van een 55C7V heeft staan waar hij van af wilt? Ik heb de mijne weggegooid een aantal maanden na aanschaf, maar kom nu tot de realisatie dat een originele verpakking wel handig is voor een aankomende verhuizing :)
Ik heb de doos en verpakking van mijn 55CX6 nog liggen. Woon in Den Haag. Mocht je interesse hebben...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rsport40
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 16:14
Farabi schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 19:27:
[...]

Waar?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dafmay
Ik gok in LaLaLand.... ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mwa
  • Laatst online: 21:15

mwa

Sinds een kleine 2 weken hebben wij nu ook een 55CX. De TV hiervoor, een LCD van Samsung, hadden wij in 2009 gekocht. Wat. een. verschil. Wow. Helemaal blij met het beeld, en nu komen de full 4k blu-ray die ik al draaide helemaal tot hun recht. Enige domper, het geluid. Belabberd en voor mijn gevoel niet beter dan die TV van 12 jaar oud.
De planning is om op korte termijn een Sonos Arc eronder te hangen. Wij zitten al in het Sonos eco systeem en de WAF is goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JLC7
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 14-01 06:46
mwa schreef op vrijdag 19 februari 2021 @ 15:13:
...De planning is om op korte termijn een Sonos Arc eronder te hangen. Wij zitten al in het Sonos eco systeem en de WAF is goed.
Vraagje hierover; hoeveel ruimte is er tussen onderkant voet en de onderste eerste pixel bij de 55CX?

Ik krijg mijn 55CX woensdag binnen, wil die op de standaard meegeleverde voet gaan gebruiken en heb een Sonos beam (69mm hoog) die ik voor de tv wil zetten.

Gaat mijn Sonos beam een deel van het beeld blokkeren? Kon dat niet zo snel vinden hier of elders online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pwh53
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 18-07 11:49
JLC7 schreef op vrijdag 19 februari 2021 @ 15:48:
[...]

Vraagje hierover; hoeveel ruimte is er tussen onderkant voet en de onderste eerste pixel bij de 55CX?

Ik krijg mijn 55CX woensdag binnen, wil die op de standaard meegeleverde voet gaan gebruiken en heb een Sonos beam (69mm hoog) die ik voor de tv wil zetten.

Gaat mijn Sonos beam een deel van het beeld blokkeren? Kon dat niet zo snel vinden hier of elders online
zoniet,dan zet je iets onder de standaard vd tv

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yowzawood
[...]

Ja.... net zoals het IR oog waarschijnlijk.
Je zult je TV moeten verhogen.....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mwa

mwa

[...]

Oh geen idee, sorry. De tv hangt aan de muur (plat), Apple TV erachter en de Arc gaan wij ook ophangen onder de tv

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
zijn jullie wel actief in het topic? of komen jullie zomaar reageren? anders goed doorzoeken hier wat LG doet met de X. even zelf moeite in steken.

[ Voor 3% gewijzigd door Farabi op 19-02-2021 16:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JLC7
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 14-01 06:46
Yowzawood schreef op vrijdag 19 februari 2021 @ 16:25:
[...]

Ja.... net zoals het IR oog waarschijnlijk.
Je zult je TV moeten verhogen.....
Dank allen.
Bij huidige Tv is IR ontvanger ook door beam geblokkeerd, maar dat heb ik opgelost door IR repeatertje. Dus dat zal probleem niet zijn. (Neem even aan dat magic remote niet op IR werkt?)

Iemand die zo aardig is om er even rolmaatje bij te houden? :)

Anders wordt het inderdaad tv ophogen ben ik bang.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ppeterr
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 19:20
reuzekind schreef op vrijdag 19 februari 2021 @ 10:37:
In April verhuis ik mijn E7 (misschien past de C7) daarna gaat de doos naar de stort....regio ?

[ Voor 3% gewijzigd door ppeterr op 19-02-2021 17:20 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mwa

mwa

JLC7 schreef op vrijdag 19 februari 2021 @ 16:57:
[...]

Dank allen.
Bij huidige Tv is IR ontvanger ook door beam geblokkeerd, maar dat heb ik opgelost door IR repeatertje. Dus dat zal probleem niet zijn. (Neem even aan dat magic remote niet op IR werkt?)

Hier al gekeken?

https://www.displayspecifications.com/en/model/e4991de9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
Farabi schreef op vrijdag 19 februari 2021 @ 16:35:

zijn jullie wel actief in het topic? of komen jullie zomaar reageren? anders goed doorzoeken hier wat LG doet met de X. even zelf moeite in steken.
Ik ben sinds kort actief in dit draadje. Uit alle online reviews komt naar boven dat de X weer een uitstekende tv is en een waardige opvolger van de vorige serie. Ik persoonlijk ben ook zeer tevreden over de tv en zie geen enkel minpunt.

Indien die er toch zijn, of jij bent van mening dat die er zijn, dan ben ik zeer benieuwd en hoor graag wat er precies mis is met deze tv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
dafmay schreef op vrijdag 19 februari 2021 @ 19:17:
[...]

Ik ben sinds kort actief in dit draadje. Uit alle online reviews komt naar boven dat de X weer een uitstekende tv is en een waardige opvolger van de vorige serie. Ik persoonlijk ben ook zeer tevreden over de tv en zie geen enkel minpunt.

Indien die er toch zijn, of jij bent van mening dat die er zijn, dan ben ik zeer benieuwd en hoor graag wat er precies mis is met deze tv.
aha, misschien volgende keer inhoudelijker reageren over onderwerpen waar je niet van op de hoogte bent en geen nutteloze posts plaatsen zoals:
succes verder met je zoektocht :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
Zoals ik aangeef ben ik zeer op de hoogte inhoudelijk van deze tv en indien jij niet wilt of blijkbaar niet kunt aangeven wat er nu zo slecht is aan de LG X, en dus jouw eerdere opmerking niet kunt waarmaken, dan leef je idd in LaLaLand.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yowzawood
JLC7 schreef op vrijdag 19 februari 2021 @ 16:57:
[...]

Je hebt ongeveer 4,5 - 5cm beschibaar voor een soundbar, gaat 'm dus niet worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greatgonzo
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 26-09 14:41

greatgonzo

schit-te-rend!

Kunnen jullie een app adviseren (Android) waarmee je video bestanden van je telefoon naar de tv kunt streamen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
greatgonzo schreef op vrijdag 19 februari 2021 @ 20:09:
Kunnen jullie een app adviseren (Android) waarmee je video bestanden van je telefoon naar de tv kunt streamen?
LG tv plus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SED
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 25-09 14:28

SED

Ik weet niet welke Android versie je hebt. maar diverse recente android versies /soms merkgebonden hebben in het notificatiescherm de keuze "draadloze projectie". Kijk daar eerst eens.

[ Voor 5% gewijzigd door SED op 19-02-2021 21:19 ]

Copyright and left by SED...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankRicard
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 16:49
HoppyF schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 14:08:
[...]

Ja, want LG gaat haar marktonderzoeken even met de concurrentie delen, zoals ik al eerder zei, ik snap dat jij niet blij bent met het gebrek aan DTS, maar voor het gros van de mensen die gewoon tv/netflix/disney/prime kijkt maakt het natuurlijk geen reet uit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• j.c.kees
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 16-11-2024
Ik gebruik in combinatie met mijn LG OLED48CX6LB een CI+ 1.3 module van Quantis. De LG is echter 1.4 compatible. Met deze module zou je tegelijk kunnen opnemen en naar een ander zender moeten kunnen kijken.
Maar de 1.4 modules zijn (nog) niet in de handel verkrijgbaar.
Iemand hier ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:29
Ervaring met niet-bestaande modules? Ik in elk geval niet ;)
Maar zelfs dan, de CX heeft maar 1 tuner dus er kan maar 1 zender tegelijk actief zijn.
Mn vorige Samsung tv had 2 tuners, dan kon je met een 1.2/1.3 CI module 1 versleutelde zender kijken en daarnaast nog 1 onversleutelde (publieke of lokale zenders) opnemen of in PIP.

[ Voor 80% gewijzigd door CyBeRSPiN op 20-02-2021 14:52 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• j.c.kees
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 16-11-2024
CyBeRSPiN schreef op zaterdag 20 februari 2021 @ 14:49:
Ervaring met niet-bestaande modules? Ik in elk geval niet ;)
Maar zelfs dan, de CX heeft maar 1 tuner dus er kan maar 1 zender tegelijk actief zijn.
Mn vorige Samsung tv had 2 tuners, dan kon je met een 1.2/1.3 CI module 1 versleutelde zender kijken en daarnaast nog 1 onversleutelde (publieke of lokale zenders) opnemen of in PIP.
Met de versie 1.4 is dit dus wel mogelijk! De TV moet niet alleen 1.4 ondersteunen (en dat doet de LG), maar dit ook hardware matig aan kunnen. De tuner moet er ook voor geschikt zijn om twee streams tegelijk op te pakken. Bij LG is dit blijkbaar mogelijk omdat ze 1.4 ondersteunen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SED
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 25-09 14:28

SED

FrankRicard schreef op vrijdag 19 februari 2021 @ 23:08:
[...]
maar voor het gros van de mensen die gewoon tv/netflix/disney/prime kijkt maakt het natuurlijk geen reet uit.
En dat weet je omdat je onderzoek gedaan hebt?

Copyright and left by SED...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
j.c.kees schreef op zaterdag 20 februari 2021 @ 15:15:
[...]

Met de versie 1.4 is dit dus wel mogelijk! De TV moet niet alleen 1.4 ondersteunen (en dat doet de LG), maar dit ook hardware matig aan kunnen. De tuner moet er ook voor geschikt zijn om twee streams tegelijk op te pakken. Bij LG is dit blijkbaar mogelijk omdat ze 1.4 ondersteunen.
Nee helaas, er zit echt maar 1 tuner in.
Dat ie overweg kan met een 1.4 module wil niet zeggen dat ook alle mogelijke functionaliteit ondersteund wordt.
De 1.4 standaard maakt het mogelijk om meerdere zenders tegeljkertijd te decoderen maar daar heb je dan per zender een tuner in de tv voor nodig.
Ook moet de kabelmaatschappij het ondersteunen. Ik zie Ziggo dat nog niet doen voorlopig.

[ Voor 28% gewijzigd door CyBeRSPiN op 20-02-2021 17:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23-09 20:36
mwa schreef op vrijdag 19 februari 2021 @ 15:13:
Sinds een kleine 2 weken hebben wij nu ook een 55CX. De TV hiervoor, een LCD van Samsung, hadden wij in 2009 gekocht. Wat. een. verschil. Wow. Helemaal blij met het beeld, en nu komen de full 4k blu-ray die ik al draaide helemaal tot hun recht. Enige domper, het geluid. Belabberd en voor mijn gevoel niet beter dan die TV van 12 jaar oud.
De planning is om op korte termijn een Sonos Arc eronder te hangen. Wij zitten al in het Sonos eco systeem en de WAF is goed.
Ondersteuning voor mooie audio formaten is alleen ''iets'' minder bij Sonos. Geen Atmos, DTS etc.
En is Sonos al over op HDMI inmiddels? e-Arc?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mwa

mwa

wvkreg schreef op zaterdag 20 februari 2021 @ 17:25:
[...]

Ondersteuning voor mooie audio formaten is alleen ''iets'' minder bij Sonos. Geen Atmos, DTS etc.
En is Sonos al over op HDMI inmiddels? e-Arc?
De Sonos arc heeft atmos en loopt of eArc.. check de productpagina eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg
mwa schreef op zaterdag 20 februari 2021 @ 17:39:
[...]

Nee, bedankt. Teveel ellende met deze Apple van de audio bedrijven gehad. Bose / Heos bevallen me veel beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MillanO
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 24-07-2022
Is het normaal dat als je bij de LG tv's op de zoekknop drukt, waar je kan typen en je zoekopdracht in kan voeren via je stem dat er bij een nieuwe tv al helemaal vol staat met zoekopdrachten? Ik had dit namelijk ook al bij mijn vorige LG. Dit hoort toch leeg te zijn of ligt dat nu aan mij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg
mwa schreef op zaterdag 20 februari 2021 @ 17:39:
[...]

pricewatch: Sonos Arc Wit

Geen DTS, maar zo te zien heeft Sonos hiermee wel een paar stappen gezet. Soort van Atmos en TrueHD.

[ Voor 13% gewijzigd door wvkreg op 20-02-2021 18:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andries98
MillanO schreef op zaterdag 20 februari 2021 @ 17:56:
Is het normaal dat als je bij de LG tv's op de zoekknop drukt, waar je kan typen en je zoekopdracht in kan voeren via je stem dat er bij een nieuwe tv al helemaal vol staat met zoekopdrachten? Ik had dit namelijk ook al bij mijn vorige LG. Dit hoort toch leeg te zijn of ligt dat nu aan mij?
Tegenwoordig hebben de meeste zoekmachines een algoritme wat "leert" aan de hand van je oude zoektermen en/of de (populaire) zoektermen/combinaties waar anderen op zoeken. Ik gok dat dat hier ook zo is en je in het begin gewoon vaak gezochte termen ziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MillanO
andries98 schreef op zaterdag 20 februari 2021 @ 19:34:
[...]

Tegenwoordig hebben de meeste zoekmachines een algoritme wat "leert" aan de hand van je oude zoektermen en/of de (populaire) zoektermen/combinaties waar anderen op zoeken. Ik gok dat dat hier ook zo is en je in het begin gewoon vaak gezochte termen ziet.
Dan zal het de 2e optie wel zijn, want bij beide tv's, de LG 65C6V en de LG 55CX kwamen zo uit de doos, zonder iets opgezocht te hebben maar wel vol stond met kinder zoekopdrachten terwijl ik voor het eerst naar zoeken ging. Ik hoop dat je gelijk hebt want voor hetzelfde geld is hij al een tijdje gebruikt geweest en toch niet bevallen dus maar terug gestuurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miniterror
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 00:04
Ik zweer bij Localcast om content van mijn telefoon naar de TV/chromecast te streamen.
https://play.google.com/s...=de.stefanpledl.localcast

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MillanO schreef op zaterdag 20 februari 2021 @ 19:40:
[...]

Dan zal het de 2e optie wel zijn, want bij beide tv's, de LG 65C6V en de LG 55CX kwamen zo uit de doos, zonder iets opgezocht te hebben maar wel vol stond met kinder zoekopdrachten terwijl ik voor het eerst naar zoeken ging. Ik hoop dat je gelijk hebt want voor hetzelfde geld is hij al een tijdje gebruikt geweest en toch niet bevallen dus maar terug gestuurd.
Is mij nooit opgevallen met die zoekopdrachten.
Zal er eens naar kijken.
Of een TV retour gestuurd is, opnieuw verpakt en naar jou opgestuurd valt wel op.
Het is vrijwel onmogelijk om dit ongezien te doen.
Zelfs als met de folie bij het uittesten had laten zitten.
De folie verwijderen en er weer opplakken lukt zeker niet zonder dat je het kunt zien.
Verder is er nog de bedrijfsuren teller in het service menu die het aantal uren bijhoudt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MillanO
HoppyF schreef op zaterdag 20 februari 2021 @ 20:45:
[...]

Is mij nooit opgevallen met die zoekopdrachten.
Zal er eens naar kijken.
Of een TV retour gestuurd is, opnieuw verpakt en naar jou opgestuurd valt wel op.
Het is vrijwel onmogelijk om dit ongezien te doen.
Zelfs als met de folie bij het uittesten had laten zitten.
De folie verwijderen en er weer opplakken lukt zeker niet zonder dat je het kunt zien.
Verder is er nog de bedrijfsuren teller in het service menu die het aantal uren bijhoudt.
Ja, ik krijg daar geen goed gevoel bij. Die lijst hoort leeg te zijn, je kan hem immers zelf ook leeg maken dus misschien dat ze dat zijn vergeten. Het kan ook zijn dat ik met mijn kritische blik op het beeld pas na de uiterste retourdatum problemen ga zien. Vandaar dat ik het ook zo vreemd vind.

Over die tip met die bedrijfsuren, bedankt, die zou ook op mijn andere tv zitten de LG OLED65C6V van 16/17 alleen heb ik die nooit kunnen vinden. Misschien dat ik niet goed zoek maar als je mij kan uitleggen waar ik het kan vinden ben ik al zeer geholpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MillanO schreef op zaterdag 20 februari 2021 @ 20:53:
[...]

Ja, ik krijg daar geen goed gevoel bij. Die lijst hoort leeg te zijn, je kan hem immers zelf ook leeg maken dus misschien dat ze dat zijn vergeten. Het kan ook zijn dat ik met mijn kritische blik op het beeld pas na de uiterste retourdatum problemen ga zien. Vandaar dat ik het ook zo vreemd vind.

Over die tip met die bedrijfsuren, bedankt, die zou ook op mijn andere tv zitten de LG OLED65C6V van 16/17 alleen heb ik die nooit kunnen vinden. Misschien dat ik niet goed zoek maar als je mij kan uitleggen waar ik het kan vinden ben ik al zeer geholpen.
Bij de C6 weet ik het niet zeker maar bij de C8/C9 enz zit dit in het service menu bij de tekst UTT.
Waarde is in uren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rsport40
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 16:14
Farabi schreef op vrijdag 19 februari 2021 @ 16:35:
[...]

[...]

Ik heb zelf een 65GX, en zou niet weten wat je bedoelt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
Rsport40 schreef op zondag 21 februari 2021 @ 13:01:
[...]

Ik heb zelf een 65GX, en zou niet weten wat je bedoelt.
Hij/zij doelt op het gebrek aan DTS in de X serie waardoor de tv “waardeloos” zou zijn om illegaal gedownloadde content mee te kijken, of zoiets, denk ik.
Pagina: 1 ... 365 ... 568 Laatste

Let op:
Indien je vragen hebt over inbranden bij OLED televisies, gebruik dan eerst even de zoekfunctie. Dit onderwerp is namelijk al regelmatig uitgebreid besproken.
Zie ook D vd V in "[LG OLED] Ervaringen & Discussie" Datzelfde geldt voor vragen over stekkers.

🔍 Inbranden: [LG OLED] Ervaringen & Discussie
🔎 Stekkers: [LG OLED] Ervaringen & Discussie

Goede aanbieding gezien of nodig? Check OLED Televisies aanbiedingen- & kortingscodetopic
Vragen/opmerkingen over de LG Cashback Actie? Daarvoor kan je terecht in [LG OLED] cashback topic

Discussies over welke (HDMI)-kabels te gebruiken kan in Zilveren HIFI-kabels gesmeed door elfen bij maanlicht #6.