hebben andere mensen hier nog opgemerkt dat in de youtube app op de lg 65gx de optie om video's versneld af te spelen is verwijderd? is hier een workaround voor anders dan de laptop aan de tv hangen?
Sorry, had wel beter verwacht van je.CyBeRSPiN schreef op zondag 21 februari 2021 @ 13:09:
[...]
Hij/zij doelt op het gebrek aan DTS in de X serie waardoor de tv “waardeloos” zou zijn om illegaal gedownloadde content mee te kijken, of zoiets, denk ik.
Precies... dat is in de praktijk nagenoeg de enige reden waarom DTS support een issue is.CyBeRSPiN schreef op zondag 21 februari 2021 @ 13:09:
[...]
Hij/zij doelt op het gebrek aan DTS in de X serie waardoor de tv “waardeloos” zou zijn om illegaal gedownloadde content mee te kijken, of zoiets, denk ik.
En natuurlijk komt er dan altijd iemand met een bijzonder bestand dat wel legaal is en alleen een DTS spoor heeft :-). Maar het is voor 99% van de kopers helemaal geen issue.
De standaard setup is tegenwoordig TV met soundbar en streamen. Voor je legacy aansluitingen ligt een receiver dan veel meer voor de hand.
[ Voor 11% gewijzigd door Yowzawood op 21-02-2021 15:46 ]
- HoppyF
- Registratie: Oktober 2003
- Laatst online: 21:46
- Televisies
- LG
- Oled
- LG OLED
- LG OLED evo
- LG OLED CX
- LG OLED G1
- LG OLED E9
- LG OLED C9
- LG OLED W9
- LG OLED B9
- LG OLED W8
- LG OLED evo G5
- LG G2 OLED evo Gallery Edition
- LG OLED C2
- LG OLED evo G3
- LG EF950V
- LG OLED evo G4
- LG OLED BX
- LG OLED W7
- LG OLED evo C4
- LG E8
- LG W8
- LG OLED C7
- LG OLED B7
- LG OLED B1
- LG OLED C6D
- LG OLED65G8
- LG C6V
- LG OLED65B6D
- LG B2
- LG OLED GX
- LG OLED B8PLA
- LG OLED E7
- LG OLED A1
- LG OLED C1
- LG OLED E8
- LG OLED B6V
- LG OLED C8
:strip_icc():strip_exif()/u/94053/Bull.jpg?f=community)
Leg mij maar eens uit waarom een C9 dan wèl DTS support heeft.Yowzawood schreef op zondag 21 februari 2021 @ 15:45:
[...]
Precies... dat is in de praktijk nagenoeg de enige reden waarom DTS support een issue is.
En natuurlijk komt er dan altijd iemand met een bijzonder bestand dat wel legaal is en alleen een DTS spoor heeft :-). Maar het is voor 99% van de kopers helemaal geen issue.
De standaard setup is tegenwoordig TV met soundbar en streamen. Voor je legacy aansluitingen ligt een receiver dan veel meer voor de hand.
LG had bij de C9 met deze redenatie DTS ook wel eerder weg kunnen laten.
Het is opvallend dat dit met de CX gebeurd is.
Ik verwacht daarmee niet dat de C1 anders zal zijn dan de CX.
LG geeft eerder gemaakte fouten niet graag toe.
* knip *
Als je niets constructiefs wil bijdragen, graag helemaal niet posten in plaats van een verder zinloze reactie.
Als je niets constructiefs wil bijdragen, graag helemaal niet posten in plaats van een verder zinloze reactie.
[ Voor 87% gewijzigd door S1NN3D op 22-02-2021 08:36 ]
De meeste Blu-rays hebben maar 1 HD audio spoor hoor. Dolby TrueHD of DTS-HD MA.Yowzawood schreef op zondag 21 februari 2021 @ 15:45:
[...]
Aan meer dan stereo heb je weinig als je de speakers van de televisie gebruikt. Wil je surround dan heb je ook een soundbar of versterker, genoeg manieren om het geluid daar op af te spelen. Daarnaast kunnen veel blu-ray spelers kunnen het geluid ook als linearpcm doorgeven.
[ Voor 3% gewijzigd door Millert op 21-02-2021 19:03 ]
EV Hyundai Ioniq Electric 28 kWh | PV Oost 2960Wp / West 2560Wp | Thuisbatterij 1Komma5 17,2 kWh
Ik heb eerlijk gezegd ook wel een beetje genoeg van de C9 vs CX discussie en wil het niet nog verder aanstoken.... Maar de CX heeft niet eens DTS passthrough en de meeste soundbars (ook de high end) hebben een zeer beperkt aantal HDMI in (1 of 2).Millert schreef op zondag 21 februari 2021 @ 19:03:
Aan meer dan stereo heb je weinig als je de speakers van de televisie gebruikt. Wil je surround dan heb je ook een soundbar of versterker, genoeg manieren om het geluid daar op af te spelen. Daarnaast kunnen veel blu-ray spelers kunnen het geluid ook als linearpcm doorgeven.
Persoonlijk sluit in dan liever al mijn apparaten aan op de TV met geluid via (e)Arc naar soundbar.
Mijn punt is: er zijn echt wel normale EN legale usecases voor DTS op de CX.
Daarnaast snap ik @Farabi en @HoppyF ook echt wel dat de CX, iig specwise, gewoon een downgrade is op de C9. Het is nog steeds een top TV en ik heb hem ook en super tevreden mee. Maar het blijft een downgrade.
Maar goed, niemand ergens anders over te klagen? Deze discussie hebben we nu wel heel vaak voorbij zien komen afgelopen weken
- HoppyF
- Televisies
- LG
- Oled
- LG OLED
- LG OLED evo
- LG OLED CX
- LG OLED G1
- LG OLED E9
- LG OLED C9
- LG OLED W9
- LG OLED B9
- LG OLED W8
- LG OLED evo G5
- LG OLED C2
- LG OLED evo G3
- LG EF950V
- LG OLED evo G4
- LG OLED BX
- LG OLED W7
- LG OLED evo C4
- LG E8
- LG W8
- LG OLED C7
- LG OLED B7
- LG OLED B1
- LG OLED C6D
- LG OLED65G8
- LG C6V
- LG OLED65B6D
- LG B2
- LG OLED GX
- LG OLED B8PLA
- LG OLED E7
- LG OLED A1
- LG OLED C1
- LG OLED E8
- LG OLED B6V
- LG OLED C8
Misschien moeten we de discussie maar laten zoals deze is.Dalim schreef op zondag 21 februari 2021 @ 19:33:
[...]
Ik heb eerlijk gezegd ook wel een beetje genoeg van de C9 vs CX discussie en wil het niet nog verder aanstoken.... Maar de CX heeft niet eens DTS passthrough en de meeste soundbars (ook de high end) hebben een zeer beperkt aantal HDMI in (1 of 2).
Persoonlijk sluit in dan liever al mijn apparaten aan op de TV met geluid via (e)Arc naar soundbar.
Mijn punt is: er zijn echt wel normale EN legale usecases voor DTS op de CX.
Daarnaast snap ik @Farabi en @HoppyF ook echt wel dat de CX, iig specwise, gewoon een downgrade is op de C9. Het is nog steeds een top TV en ik heb hem ook en super tevreden mee. Maar het blijft een downgrade.
Maar goed, niemand ergens anders over te klagen? Deze discussie hebben we nu wel heel vaak voorbij zien komen afgelopen weken
Alles is er wel over gezegd tussen de C9 en CX.
Laten we ons dan maar focussen op de nieuwe 2021 modellen en hopen dat deze wel onderscheidend zijn in positieve zin.
Nieuwe kopers kunnen immers niet meer terugvallen op oude modellen omdat ze niet of bijna niet meer verkrijgbaar zullen zijn.
Het ligt er maar net aan waar je belang aan hecht he. Wat BFI betreft is de CX bijvoorbeeld een echte upgrade (C9 BFI = onbruikbaar). Dat interesseert mij persoonlijk wel, en DTS interesseert mij dan weer helemaal niets. Overigens heb ik een C9, maar ik zou hem dus met liefde inruilen voor een CX. Benieuwd hoeveel CX eigenaren mij nu gaan benaderen omdat ze liever een C9 hebben. Ik denk dat ik het wel weet.
[ Voor 4% gewijzigd door Cap op 21-02-2021 22:22 ]
Ik ben ook in bezig van een C9. Zag idd een flink verschil mbt BFI. Is dit eigenlijk een softwarematige of hardwarematige aanpassing in de CX in vergelijking met de C9?Cap schreef op zondag 21 februari 2021 @ 22:19:
Het ligt er maar net aan waar je belang aan hecht he. Wat BFI betreft is de CX bijvoorbeeld een echte upgrade (C9 BFI = onbruikbaar). Dat interesseert mij persoonlijk wel, en DTS interesseert mij dan weer helemaal niets. Overigens heb ik een C9, maar ik zou hem dus met liefde inruilen voor een CX. Benieuwd hoeveel CX eigenaren mij nu gaan benaderen omdat ze liever een C9 hebben. Ik denk dat ik het wel weet.
PSN: Mondaatje
Ik ben nu van Ziggo naar KPN glas overgestapt, en heb de settopbox hangen aan een HDMI ingang, maar ik kan niet via de guide knop de gids opvragen, ik moet eest een andere knop gebruiken (... 3 puntjes) om dan vervolgens in een menu naar de gids te gaan.
Kan ik dat oplossen door de TV opnieuw te installeren, en de TV alleen de zenders van de settopbox te laten indexeren ?
Kan ik dat oplossen door de TV opnieuw te installeren, en de TV alleen de zenders van de settopbox te laten indexeren ?
Vandaag de JBL Bar 9.1 soundbar binnen gekregen en met bijgeleverde 2.1 kabel aangesloten op HDMI2 (eArc) van mijn LG OLED E9 (instelling op Pass Through). Ik heb een vraag omtrent Dolby Atmos. Voorheen zag in rechtsboven Dolby Vision/Dolby Atmos staan bij Netflix, Disney+, etc. Nu met de Bar staat er alleen nog Dolby Vision en geeft de bar 'Dolby Atmos DD+' aan op zijn display. Wordt de content nu toch met Atmos afgespeeld? Ik zo'n idee dat de vliegtuigen in Avengers End Game op Disney+ niet echt overvliegen.
Ik las dat er ook een verschil zit welke Atmos (DD+ vs TrueHD) er wordt geleverd door de streaming apps. Iemand enig idee of zelfde ervaring?
Ik las dat er ook een verschil zit welke Atmos (DD+ vs TrueHD) er wordt geleverd door de streaming apps. Iemand enig idee of zelfde ervaring?
Streaming diensten bieden Atmos via DD+, TrueHD vind je op Blu-Ray's.
EV Hyundai Ioniq Electric 28 kWh | PV Oost 2960Wp / West 2560Wp | Thuisbatterij 1Komma5 17,2 kWh
- HoppyF
- Televisies
- LG
- Oled
- LG OLED
- LG OLED evo
- LG OLED CX
- LG OLED G1
- LG OLED E9
- LG OLED C9
- LG OLED W9
- LG OLED B9
- LG OLED W8
- LG OLED evo G5
- LG OLED C2
- LG OLED evo G3
- LG EF950V
- LG OLED evo G4
- LG OLED BX
- LG OLED W7
- LG OLED evo C4
- LG E8
- LG W8
- LG OLED C7
- LG OLED B7
- LG OLED B1
- LG OLED C6D
- LG OLED65G8
- LG C6V
- LG OLED65B6D
- LG B2
- LG OLED GX
- LG OLED B8PLA
- LG OLED E7
- LG OLED A1
- LG OLED C1
- LG OLED E8
- LG OLED B6V
- LG OLED C8
Gebruik de afstandsbediening van KPN.absrnd schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 15:06:
Ik ben nu van Ziggo naar KPN glas overgestapt, en heb de settopbox hangen aan een HDMI ingang, maar ik kan niet via de guide knop de gids opvragen, ik moet eest een andere knop gebruiken (... 3 puntjes) om dan vervolgens in een menu naar de gids te gaan.
Daarmee kun je ook veel functies van de TV gebruiken bv aa/uit, volume harder/zachter, andere zender kiezen enz.
De magic remote gebruik ik hier alleen voor Netflix of andere apps.
- HoppyF
- Televisies
- LG
- Oled
- LG OLED
- LG OLED evo
- LG OLED CX
- LG OLED G1
- LG OLED E9
- LG OLED C9
- LG OLED W9
- LG OLED B9
- LG OLED W8
- LG OLED evo G5
- LG OLED C2
- LG OLED evo G3
- LG EF950V
- LG OLED evo G4
- LG OLED BX
- LG OLED W7
- LG OLED evo C4
- LG E8
- LG W8
- LG OLED C7
- LG OLED B7
- LG OLED B1
- LG OLED C6D
- LG OLED65G8
- LG C6V
- LG OLED65B6D
- LG B2
- LG OLED GX
- LG OLED B8PLA
- LG OLED E7
- LG OLED A1
- LG OLED C1
- LG OLED E8
- LG OLED B6V
- LG OLED C8
Atmos DD+ is gecomprimeerd audio, maar wel Atmos en gebruikt door bv Netflix.Iksie schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 15:20:
Vandaag de JBL Bar 9.1 soundbar binnen gekregen en met bijgeleverde 2.1 kabel aangesloten op HDMI2 (eArc) van mijn LG OLED E9 (instelling op Pass Through). Ik heb een vraag omtrent Dolby Atmos. Voorheen zag in rechtsboven Dolby Vision/Dolby Atmos staan bij Netflix, Disney+, etc. Nu met de Bar staat er alleen nog Dolby Vision en geeft de bar 'Dolby Atmos DD+' aan op zijn display. Wordt de content nu toch met Atmos afgespeeld? Ik zo'n idee dat de vliegtuigen in Avengers End Game op Disney+ niet echt overvliegen.
TrueHD is lossless audio.
Ik kan gewoon het volume regelen en tv aan en uit zetten met de magic remote, ik hoop juist die van KPN niet meer te hoeven gebruiken.HoppyF schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 15:35:
[...]
Gebruik de afstandsbediening van KPN.
Daarmee kun je ook veel functies van de TV gebruiken bv aa/uit, volume harder/zachter, andere zender kiezen enz.
De magic remote gebruik ik hier alleen voor Netflix of andere apps.
als ik de TV gids iets gemakkelijker kan bereiken, zonder eerst een submenu te moeten klikken zou ik helemaal blij zijn
- HoppyF
- Televisies
- LG
- Oled
- LG OLED
- LG OLED evo
- LG OLED CX
- LG OLED G1
- LG OLED E9
- LG OLED C9
- LG OLED W9
- LG OLED B9
- LG OLED W8
- LG OLED evo G5
- LG OLED C2
- LG OLED evo G3
- LG EF950V
- LG OLED evo G4
- LG OLED BX
- LG OLED W7
- LG OLED evo C4
- LG E8
- LG W8
- LG OLED C7
- LG OLED B7
- LG OLED B1
- LG OLED C6D
- LG OLED65G8
- LG C6V
- LG OLED65B6D
- LG B2
- LG OLED GX
- LG OLED B8PLA
- LG OLED E7
- LG OLED A1
- LG OLED C1
- LG OLED E8
- LG OLED B6V
- LG OLED C8
Begrijp ik.absrnd schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 15:54:
[...]
Ik kan gewoon het volume regelen en tv aan en uit zetten met de magic remote, ik hoop juist die van KPN niet meer te hoeven gebruiken.
als ik de TV gids iets gemakkelijker kan bereiken, zonder eerst een submenu te moeten klikken zou ik helemaal blij zijn
Helaas lukt dit niet en zit je aan een extra stap vast.
Ik kreeg een pop-up van 1 seconde met power board remplacement waarschuwing.
Is dit al bekend hier? Ervaring met aan huis service afspraken etc?
https://www.lg.com/my/sup...etail/MYNTC20200921150570
Lijkt alleen voor 65 inch modellen te gelden
[ Voor 40% gewijzigd door EnderQ op 23-02-2021 16:37 ]
Volgens mij in dit soort gevallen altijd "de winkel waar je het product hebt gekocht" als eerste benaderen voor "garantie".EnderQ schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 16:35:
Ik kreeg een pop-up van 1 seconde met power board remplacement waarschuwing.
Ik krijg zojuist op mijn 55 E 7 een nieuwe softwareversie 06.00.05 deze staat nog niet op de LG site...!
@MilesD.
https://whrl.pl/RgdVi3Version 6.00.05 has made it to release in Korea:
https://www.lgservice.co....oneCateCode=&twoCateCode=¤tPageNo=
Unhelpful release notes as always:
"LG channel service improvement and expansion (06.00.05)
Improvement of minor issues related to software"
The Dolby profile gets a *very* minor version bump too.
Lets see if it rolls out to the UK and other DVB regions.
Copyright and left by SED...
Hij is al buiten garantie, het betreft een veligheids terugroep actie voedings module wordt te warm. Ik denk een directe afspraak er staat een 0800 service nummer in het systeem menu.theonlymarco83 schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 16:54:
[...]
Volgens mij in dit soort gevallen altijd "de winkel waar je het product hebt gekocht" als eerste benaderen voor "garantie".
Geweldig tochMilesD. schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 17:14:
Ik krijg zojuist op mijn 55 E 7 een nieuwe softwareversie 06.00.05 deze staat nog niet op de LG site...!
Ik heb de C9, top tv, alleen stoor ik me aan de halve schermvulling met apps/laatst gekeken zodra ik de tv aanzet.
Kan dit worden uitgezet?
Kan dit worden uitgezet?
- HoppyF
- Televisies
- LG
- Oled
- LG OLED
- LG OLED evo
- LG OLED CX
- LG OLED G1
- LG OLED E9
- LG OLED C9
- LG OLED W9
- LG OLED B9
- LG OLED W8
- LG OLED evo G5
- LG OLED C2
- LG OLED evo G3
- LG EF950V
- LG OLED evo G4
- LG OLED BX
- LG OLED W7
- LG OLED evo C4
- LG E8
- LG W8
- LG OLED C7
- LG OLED B7
- LG OLED B1
- LG OLED C6D
- LG OLED65G8
- LG C6V
- LG OLED65B6D
- LG B2
- LG OLED GX
- LG OLED B8PLA
- LG OLED E7
- LG OLED A1
- LG OLED C1
- LG OLED E8
- LG OLED B6V
- LG OLED C8
Dit?eMCie schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 19:23:
Ik heb de C9, top tv, alleen stoor ik me aan de halve schermvulling met apps/laatst gekeken zodra ik de tv aanzet.
Kan dit worden uitgezet?
C9:
Kijk bij Algemeen, Aanvullende instellingen, Startpagina-instellingen, Startpagina automatisch starten -> schuifje uitzetten naar links.
wat bedoel je met ''onbruikbaar''? links C9 rechts CX op de foto. als ik naar rtings kijk, doet de C9 wat onder, maar het is niet zo dat het een 5 scoort ofzo? of bedoel je iets anders?Cap schreef op zondag 21 februari 2021 @ 22:19:
Het ligt er maar net aan waar je belang aan hecht he. Wat BFI betreft is de CX bijvoorbeeld een echte upgrade (C9 BFI = onbruikbaar).
:strip_exif()/f/image/Hs1dZ1W5Vvs314RrndymYaaL.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 7% gewijzigd door Farabi op 23-02-2021 21:18 ]
Je kan het zien trillen met 2019 modellen, zwart/beeld/zwart/beeld.....Farabi schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 21:17:
[...]
wat bedoel je met ''onbruikbaar''? links C9 rechts CX op de foto. als ik naar rtings kijk, doet de C9 wat onder, maar het is niet zo dat het een 5 scoort ofzo? of bedoel je iets anders?
[Afbeelding]
het gaat niet snel genoeg.
Zie bfi frequentie in je afbeelding.
Sony W800i > HTC-TytnII > Samsung Omnia I900 > LG Optimus Black > HTC Desire > LG Nexus 4 > LG G2 > LG G4 > LG G5 > LG G6 (eu) > Oneplus 6 > Samsung s20+ > Pixel 7 Pro...
Niet snel genoeg? De tv scoord 8.7 wat boven gemiddeld hoog is. Het woord "onbruikbaar"" is dus zeer overdreven in deze situatie. En al helemaal je C9 willen inruilen voor een CX.mucuracat schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 08:43:
[...]
Je kan het zien trillen met 2019 modellen, zwart/beeld/zwart/beeld.....
het gaat niet snel genoeg.
Zie bfi frequentie in je afbeelding.
Beste Farabi, iedereen bepaalt zelf wat bruikbaar is.Farabi schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 08:56:
[...]
Niet snel genoeg? De tv scoord 8.7 wat boven gemiddeld hoog is. Het woord "onbruikbaar"" is dus zeer overdreven in deze situatie. En al helemaal je C9 willen inruilen voor een CX.
En ik wil niet ruilen.
Klopt dat het mooi beeld wordt zonder opera of ander effect, maar voor mij is trilling gewoon zichtbaar.
Gaat niet snel genoeg.
1 is daar meer gevoelig voor dan ander en geeft hoofdpijn. Een goedkoop ledlamp geeft mij bijvoorbeeld ook hoofdpijn, omdat ik trillingen waarneem.
Sommige vinden 1080i al genoeg en mooi beeld.
Sony W800i > HTC-TytnII > Samsung Omnia I900 > LG Optimus Black > HTC Desire > LG Nexus 4 > LG G2 > LG G4 > LG G5 > LG G6 (eu) > Oneplus 6 > Samsung s20+ > Pixel 7 Pro...
Nou, daar ben ik het niet mee eens. Dit zijn gemeten cijfers, dus de feiten staan daar. Dus het woord "onbruikbaar" vervalt bij deze.mucuracat schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 09:00:
[...]
Beste Farabi, iedereen bepaalt zelf wat bruikbaar is.
En ik wil niet ruilen.
Klopt dat het mooi beeld wordt zonder opera of ander effect, maar voor mij is trilling gewoon zichtbaar.
Gaat niet snel genoeg.
1 is daar meer gevoelig voor dan ander en geeft hoofdpijn. Een goedkoop ledlamp geeft mij bijvoorbeeld ook hoofdpijn, omdat ik trillingen waarneem.
Sommige vinden 1080i al genoeg en mooi beeld.
Maar als je zegt dat je er gevoelig voor bent, dan wordt het een ander verhaal. Dan begrijp ik je.
Ik had het overigens niet over jou over het inruilen.
Verschillende reviews halen dit punt ook aan, oorspronkelijk zou de C9 ook 120Hz BFI hebben. Dit is op het laatste moment eruit gehaald. Het knipperen maakt BFI onbruikbaar op de C9.
"Earlier this year, LG said that its 2019 OLED TVs would include an improved 'OLED Motion Pro' feature, or black frame insertion at 120Hz refresh and a 75/25/ BFI cycle. FlatpanelsHD saw it in action and it worked very well, greatly reducing flicker and maintaining brightness levels, while improving motion resolution. Unfortunately, it was pulled in the eleventh hour and as such LG 2019 OLED TVs feature the same 'OLED Motion' BFI system as last year's models, which is in our opinion not useable due to excessive flicker. What a shame."
https://www.flatpanelshd....on=showfull&id=1559035462
"Helaas gaat bfi ten koste van de helderheid en bovendien zie je het beeld duidelijk knipperen. Vorig jaar heette deze instelling Motion Pro, maar dit jaar is het hernoemd naar OLED Motion. Het doet hetzelfde en door de zichtbare flikkering van het beeld denken we niet dat veel mensen er gebruik van willen maken."
reviews: LG C9 oled-tv Review - Top-tv met hdmi 2.1
"Earlier this year, LG said that its 2019 OLED TVs would include an improved 'OLED Motion Pro' feature, or black frame insertion at 120Hz refresh and a 75/25/ BFI cycle. FlatpanelsHD saw it in action and it worked very well, greatly reducing flicker and maintaining brightness levels, while improving motion resolution. Unfortunately, it was pulled in the eleventh hour and as such LG 2019 OLED TVs feature the same 'OLED Motion' BFI system as last year's models, which is in our opinion not useable due to excessive flicker. What a shame."
https://www.flatpanelshd....on=showfull&id=1559035462
"Helaas gaat bfi ten koste van de helderheid en bovendien zie je het beeld duidelijk knipperen. Vorig jaar heette deze instelling Motion Pro, maar dit jaar is het hernoemd naar OLED Motion. Het doet hetzelfde en door de zichtbare flikkering van het beeld denken we niet dat veel mensen er gebruik van willen maken."
[ Voor 23% gewijzigd door Millert op 24-02-2021 09:08 ]
FeitenFarabi schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 09:05:
[...]
Nou, daar ben ik het niet mee eens. Dit zijn gemeten cijfers, dus de feiten staan daar. Dus het woord "onbruikbaar" vervalt bij deze.
Maar als je zegt dat je er gevoelig voor bent, dan wordt het een ander verhaal. Dan begrijp ik je.
8.7 tegen een 10
Hier mooi uitleg en verschil. V.a. 4 minuten 40 seconden. (link begint ook daarop)
@Farabi kijk naar uitleg. En I rest my case. U R Right.
[ Voor 11% gewijzigd door mucuracat op 24-02-2021 09:14 ]
precies, en niet 1 tegen 10
@mucuracat ik ben er totaal niet gevoelig voor. in mijn geval merk ik geen verschil. dus dat filmpje doet weinig voor me. het zal best dat de CX veel beter is op dit gebied. ik geloof het allemaal wel hoor
is dat BFI-dingetje iets wat je moet aanzetten via oled-motion?Millert schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 09:05:
[ Voor 81% gewijzigd door Farabi op 24-02-2021 09:22 ]
Gemeten cijfers en feiten zijn de 60 fps BFI vs 120 fps BFI. De 8,7 vs 10 is een mening, geen feit. Weliswaar gebaseerd op feiten en gemeten cijfers maar alsnog een mening. Ik kan me goed voorstellen dat voor iemand als @mucuracat die er gevoelig voor is die 8,7 echt niet representatief is.Farabi schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 09:05:
[...]
Nou, daar ben ik het niet mee eens. Dit zijn gemeten cijfers, dus de feiten staan daar. Dus het woord "onbruikbaar" vervalt bij deze.
Voor weer anderen (zoals jij waarschijnlijk) maakt BFI weer helemaal geen verschil en dan zou het net zo goed 1 vs 1 of 10 vs 10 kunnen zijn. Dat cijfer is subjectief.
moet je BFI aanzetten via een instelling? of is dat standaard verwerkt?Dalim schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 09:29:
[...]
Gemeten cijfers en feiten zijn de 60 fps BFI vs 120 fps BFI. De 8,7 vs 10 is een mening, geen feit. Weliswaar gebaseerd op feiten en gemeten cijfers maar alsnog een mening. Ik kan me goed voorstellen dat voor iemand als @mucuracat die er gevoelig voor is die 8,7 echt niet representatief is.
Voor weer anderen (zoals jij waarschijnlijk) maakt BFI weer helemaal geen verschil en dan zou het net zo goed 1 vs 1 of 10 vs 10 kunnen zijn. Dat cijfer is subjectief.
Alles wijst erop dat de BFI niet ''onbruikbaar'' is op de C9. Dat is waar ik het over heb. en daarom kan je rtings prima als maatstaf nemen voor deze vraag. jouw of mijn gevoel doet er weinig toe in deze situatie als de statistieken zijn gemetenDalim schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 09:29:
[...]
Gemeten cijfers en feiten zijn de 60 fps BFI vs 120 fps BFI. De 8,7 vs 10 is een mening, geen feit. Weliswaar gebaseerd op feiten en gemeten cijfers maar alsnog een mening.
[ Voor 31% gewijzigd door Farabi op 24-02-2021 09:51 ]
Lees jij wat mensen posten? Onderstaande staat ook in de Rtings review. Er hiernaast zijn nu drie bronnen aangedragen waarin wordt aangegeven dat het hinderlijk knippert.
Uit de Rtings review:
The LG OLED C9 has an optional Black Frame Insertion feature that can improve the appearance of motion.
This option is activated by setting TruMotion to 'User' and toggling the OLED Motion setting. This option can only be turned on or off, and it always flickers at 60Hz. Enabling this option will cause judder when playing back 24p content.
Uit de Rtings review:
The LG OLED C9 has an optional Black Frame Insertion feature that can improve the appearance of motion.
This option is activated by setting TruMotion to 'User' and toggling the OLED Motion setting. This option can only be turned on or off, and it always flickers at 60Hz. Enabling this option will cause judder when playing back 24p content.
[ Voor 22% gewijzigd door Millert op 24-02-2021 09:52 ]
jawel, had het gelezen. maar wilde bevestiging. Aangezien de bfi experts hier.Millert schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 09:51:
Lees jij wat mensen posten? Onderstaande staat ook in de Rtings review. Er hiernaast zijn nu drie bronnen aangedragen waarin wordt aangegeven dat het hinderlijk knippert.
Uit de Rtings review:
dus we hebben het over een issue dat standaard uit staat bij mij. dan wordt het nog makkelijker voor me
[ Voor 4% gewijzigd door Farabi op 24-02-2021 09:59 ]
Farabi schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 21:17:
[...]
wat bedoel je met ''onbruikbaar''? links C9 rechts CX op de foto. als ik naar rtings kijk, doet de C9 wat onder, maar het is niet zo dat het een 5 scoort ofzo? of bedoel je iets anders?
Onbruikbaar is uiteraard mijn mening / ervaring. In die zin dat ik niet langer dan een minuut kan kijken zonder dat ik moe wordt van het extreme geflikker. Mijn plasma's die ik voor de LG C8/C9 jarenlang had trilden ook een beetje, dus het is echt niet dat ik er totaal allergisch voor ben, maar de mate waarin ze dat deden valt werkelijk in het niet bij de BFI trilling van de generatie LG OLED's vóór de CX.Farabi schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 09:05:
[...]
Dus "je kan het beeld zien trillen" is in mijn geval nogal een understatement. En ik ben er echt niet alleen in. Dat je er "gevoelig voor bent" suggereert dat je een uitzondering zou zijn. Ik ben daar niet van overtuigd.
Laten we maar eens een inventarisatie doen hier:
.
Wie heeft BFI gebruikt op een 2018 of 2019 model OLED (C8, C9, etc)? Hoe waarderen jullie BFI? Zien jullie geflikker en stoort dat bij het kijken? Gebruik je BFI en zo ja waarvoor?
Dezelfde vragen voor een 2020 model OLED (CX, GX, etc).
.Een cijfer van een review site is overigens absoluut geen hard feit dat weergeeft of BFI bruikbaar is. Dat ze gemeten hebben is op zich een feit. Hoe ze gemeten hebben ook indien ze dat goed documenteren. Wat voor waardering in de vorm van een cijfer ze eraan geven is zo subjectief als wat. Dat het cijfer bovengemiddeld is betekent helaas nog niet dat het een feature is die door een breed publiek gebruikt wordt laat staan als bruikbaar wordt gezien.
Maar voordat we verder verdwalen in de semantiek van zaken als onbruikbaar, feiten, gevoelig voor, en de waarderingsmethode van review sites zou ik zeggen: oordeel zelf.
Je wist dus niet eens of het aan stond bij jou, vermoedelijk tot een dag geleden ook niet echt wat het was, en je trekt nu de verkeerde conclusie.Farabi schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 09:53:
[...]
jawel, had het gelezen. maar wilde bevestiging. Aangezien de bfi experts hier.
dus we hebben het over een issue dat standaard uit staat bij mij. dan wordt het nog makkelijker voor me. zo te zien is het een speciale functie voor de gevoelige ogen.
Het is geen functie "voor gevoelige ogen". Ik zou zeggen juist niet. Als je gevoelige ogen hebt dan wordt je vast misselijk van het getril. Het is een functie die de motion weergave van een OLED (en ook LCD) probeert te verbeteren. Ja, daar is nogal wat te verbeteren. En ja, het is niet voor niets dat het uit staat, want het komt met nogal wat nadelen. Namelijk minder helderheid en vooral, getril. Heel veel getril. Daarom beoordeelde ik, uit eigen ervaring, de functie ook als onbruikbaar. En daarmee zijn we weer bij af.
[ Voor 24% gewijzigd door Cap op 24-02-2021 10:14 ]
Ik zou niet weten waarom ik bfi moet aanzetten? Serieuze vraag. Is dat om hoofdpijn te voorkomen?Cap schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 10:00:
Maar voordat we verder in de semantiek van zaken als onbruikbaar, feiten, gevoelig voor duiken zou ik zeggen: oordeel zelf. Heb je zelf geprobeerd om op een C9 of ouder iets te kijken met BFI aan? Zie jij geflikker. Vind jij het bruikbaar. Zou jij er een uurtje naar gaan zitten kijken? Ik ben benieuwd.
Ik zal eens thuis proberen. Het moet wel op 60hz toch? Dan trilt het?
[ Voor 3% gewijzigd door Farabi op 24-02-2021 10:08 ]
Farabi schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 09:32:
[...]
moet je BFI aanzetten via een instelling? of is dat standaard verwerkt?
OO je had niet eens uitgeprobeerd??Farabi schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 10:06:
[...]
Ik zou niet weten waarom ik bfi moet aanzetten? Serieuze vraag. Is dat om hoofdpijn te voorkomen?
Ik zal eens thuis proberen. Het moet wel op 60hz toch? Dan trilt het?

[ Voor 36% gewijzigd door mucuracat op 24-02-2021 10:14 ]
Nee je kraakte alles af !Farabi schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 10:13:
@Cap @mucuracat
Precies! Daarom probeer ik info te verkijgen via jullie. En pak de rtings als maatstaf.
Je waardeerde meningen niet. Je ging er overal van uit.
Je begrijpt dus niet waar BFI voor is laat staan dat je het gebruikt hebt. Dan is het wel grappig dat je zo de discussie aangaat o.b.v. een cijfer van een review site voor de betreffende functie, vind je zelf ook niet? 
Zie mijn gewijzigde post hierboven, daar staat het uitgelegd. Of zoek even op BFI OLED via google en je vindt zat uitgebreidere uitleg.
Zie mijn gewijzigde post hierboven, daar staat het uitgelegd. Of zoek even op BFI OLED via google en je vindt zat uitgebreidere uitleg.
Goede vragen die potentieel een hele interessante en leerzame discussie op kunnen leveren. Ben benieuwd hoe men erop reageert. Ik heb zelf enkel ervaring met een CX en ben niet een heel kritische kijker dus zal weinig toevoegen hieraan. Maar ik lees graag meeCap schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 10:00:
[...]
Maar voordat we verder verdwalen in de semantiek van zaken als onbruikbaar, feiten, gevoelig voor, en de waarderingsmethode van review sites zou ik zeggen: oordeel zelf. Heb je zelf geprobeerd om op een C9 of ouder iets te kijken met BFI aan? Zie jij geflikker / getril? Vind jij het prettig kijken? Vind jij het bruikbaar? Zou jij er een uurtje naar gaan zitten kijken? Ik ben benieuwd.
Misschien ook goed om aan te geven bij wat voor soort content BFI het meeste toegevoegde waarde heeft?
@allemaal laten we het nou niet op de man gaan spelen. Er kwam net een interessante discussie op gang
[ Voor 5% gewijzigd door Dalim op 24-02-2021 10:18 ]
Nee, vandaar dat ik naar de site van rtings ging. Dus jullie waarderen de mening van de experts niet? Moet ik het nu zo zien? Kom op.mucuracat schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 10:14:
[...]
Nee je kraakte alles af !
Je waardeerde meningen niet. Je ging er overal van uit.
@Farabi gewoon net als jij en iedereen doet: je gaat eerst uit van je eigen ervaringen. Bevalt iets je niet dan lees je wat reviews om je mening te toetsen en te kijken of je er wat aan kan doen. Levert dat niets op dan vraag je het op een user forum als deze. Of je slaat de reviews stap, door schade en schande wijs geworden, over en stelt je vraag direct op een user forum. Niets vreemds aan. Wat in deze discussie vooral opvallend is is hoe jij hoog jij de autoriteit van een review site aanslaat en hun waardering tot feit verheft, zeker in vergelijk t.o.v. de waarde die je hecht aan gebruikerservaringen. Althans, zo komt het op mij over.
[ Voor 4% gewijzigd door Cap op 24-02-2021 10:21 ]
nou, jij beweerde dat iets ''onbruikbaar'' was. dus ik ging even kijken hoe het zat. want ik wist niet waar je het over had. maar tot mijn verbazing zag ik dat de tv verbazingwekkend hoog had gescoord met het dingetje waar jij op doelde. jij bracht het zo over dat BFI defect was op de C9.Cap schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 10:20:
@Farabi gewoon net als jij en iedereen doet: je gaat eerst uit van je eigen ervaringen. Bevalt iets je niet dan lees je wat reviews om je mening te toetsen en te kijken of je er wat aan kan doen. Levert dat niets op dan vraag je het op een user forum als deze. Of je slaat de reviews stap, door schade en schande wijs geworden, over en stelt je vraag direct op een user forum. Niets vreemds aan. Wat in deze discussie vooral opvallend is is hoe jij hoog jij de autoriteit van een review site aanslaat en hun waardering tot feit verheft, zeker in vergelijk t.o.v. de waarde die je hecht aan gebruikerservaringen. Althans, zo komt het op mij over.
sorry ik verkies rtings en vincent boven jullie meningen
Met alle respect @Farabi , je post een reeks aan berichten dat de CX een downgrade is ten opzichte van de C9. Vervolgens wil je niet ingaan op vragen van andere gebruikers om je standpunt toe te lichten. Dan haal je BFI aan, juist één van de verbeteringen die zijn doorgevoerd ten opzichte van de C9 en houd je stug vol dat het cijfer van Rtings leidend is. Dit terwijl zo'n beetje elke review aanhaalt dat dit juist een verbetering is en de functie daadwerkelijk bruikbaar maakt om beweging vloeiender weer te geven.
De CX is, DTS ondersteuning daargelaten, gewoon een verfijning van de prima televisie die de C9 al is.
https://www.avforums.com/...-oled55cx-tv-review.17899
En voor wat betreft de in de conclusie genoemde "Some small issues with floating blacks and flashing with some content", deze zijn met de laatste firmware grotendeels verholpen. Heeft Vincent Teoh ook een video van gemaakt.
De CX is, DTS ondersteuning daargelaten, gewoon een verfijning van de prima televisie die de C9 al is.
https://www.avforums.com/...-oled55cx-tv-review.17899
En voor wat betreft de in de conclusie genoemde "Some small issues with floating blacks and flashing with some content", deze zijn met de laatste firmware grotendeels verholpen. Heeft Vincent Teoh ook een video van gemaakt.
[ Voor 13% gewijzigd door Millert op 24-02-2021 13:21 ]
@Farabi Dat is prima, maar je bent natuurlijk niet zo'n beste gesprekspartner als je zelf niet eens weet over wat voor functionaliteit het precies gaat laat staan dat je hem gebruikt hebt. 
Overigens ondermijn je je eigen standpunt met de opmerking over dat je (de mening van) Vincent verkiest boven onze meningen, want Vincent was dus juist niet positief op de BFI van de C9 en dus wel over die van de C10. Als je het videootje dat hier in antwoord aan jou door @mucuracat gepost is even gekeken hebt kan je dat zelf zien.
Maar ik ben het met @Dalim dat het niet gaat om wie gelijk heeft. Het is veel interessanter is als 2018 / 2019 en 2020 gebruikers hier hun ervaringen met BFI delen, op basis daarvan krijg je meer waardevolle inzichten.
Dus nogmaals @all: wat is jullie ervaring met BFI? De mijne weten jullie al voor een C8 en C9.
Overigens ondermijn je je eigen standpunt met de opmerking over dat je (de mening van) Vincent verkiest boven onze meningen, want Vincent was dus juist niet positief op de BFI van de C9 en dus wel over die van de C10. Als je het videootje dat hier in antwoord aan jou door @mucuracat gepost is even gekeken hebt kan je dat zelf zien.
Maar ik ben het met @Dalim dat het niet gaat om wie gelijk heeft. Het is veel interessanter is als 2018 / 2019 en 2020 gebruikers hier hun ervaringen met BFI delen, op basis daarvan krijg je meer waardevolle inzichten.
Dus nogmaals @all: wat is jullie ervaring met BFI? De mijne weten jullie al voor een C8 en C9.
[ Voor 17% gewijzigd door Cap op 24-02-2021 10:52 ]
tjah, dit kan ik ook over jou zeggen. als je had gezegd dat het ''voor jou onbruikbaar'' was. was er niks aan de hand. maar je mening kwam heel algemeen over.Cap schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 10:25:
@Farabi Dat is prima, maar je bent natuurlijk niet zo'n beste gesprekspartner als je zelf niet eens weet over wat voor functionaliteit het precies gaat laat staan dat je hem gebruikt hebt.
ik heb het idee dat jullie juist mijn posts niet lezen en meteen in de aanval gaan. als je even paar posts boven je kijkt, geef ik dat toe (CX beter dan C9). maar wist niet dat het gevoelig lag. ik stop er wel mee.
[ Voor 44% gewijzigd door Farabi op 24-02-2021 10:34 ]
@Farabi Lees nog even terug. Ik trek wat mij betreft niet ten aanval maar probeer mijn standpunt te beargumenteren en jou aan te zetten om de functie zelf eens te proberen zodat je weet waarover het gaat.
Dus:
- kijk het fragment over BFI van de door jou zo gewaardeerde Vincent waar mucuracat naar linkte even.
- probeer BFI zelf uit en geef hier je eigen oordeel.
Daar komt iedereen veel verder mee dan een semantische discussie over "onbruikbaar" en de waarde van een cijfer van een review site toch?
Ik ben benieuwd. Als jij BFI dan een prima functie vindt die met recht de 8.7 van Rtings verdient, dan ook prima!
PS in reactie op je toevoeging: uiteraard had ik volledigheidshalve "ik vind" voor "BFI = onbruikbaar" moeten zetten. Maar vaak worden meningen niet expliciet maar impliciet (en korter) verwoord. Jij vroeg me eerst netjes wat ik daarmee bedoelde, niets mis mee en dat wilde ik je best uitleggen.
Vervolgens ging je (voordat ik zelf nog in de gelegenheid was geweest om te antwoorden) richting anderen verkondigen dat de cijfers gemeten zijn door review site X en dus de feiten daar zijn, discussie gesloten. Terwijl je de functie zelf niet kent / geprobeerd hebt. Dan kom je al snel in een welles-nietus discussie waar niemand wat aan heeft.
Vandaar mijn suggestie, probeer BFI zelf uit. Goed idee?
Dus:
- kijk het fragment over BFI van de door jou zo gewaardeerde Vincent waar mucuracat naar linkte even.
- probeer BFI zelf uit en geef hier je eigen oordeel.
Daar komt iedereen veel verder mee dan een semantische discussie over "onbruikbaar" en de waarde van een cijfer van een review site toch?
Ik ben benieuwd. Als jij BFI dan een prima functie vindt die met recht de 8.7 van Rtings verdient, dan ook prima!
PS in reactie op je toevoeging: uiteraard had ik volledigheidshalve "ik vind" voor "BFI = onbruikbaar" moeten zetten. Maar vaak worden meningen niet expliciet maar impliciet (en korter) verwoord. Jij vroeg me eerst netjes wat ik daarmee bedoelde, niets mis mee en dat wilde ik je best uitleggen.
Vervolgens ging je (voordat ik zelf nog in de gelegenheid was geweest om te antwoorden) richting anderen verkondigen dat de cijfers gemeten zijn door review site X en dus de feiten daar zijn, discussie gesloten. Terwijl je de functie zelf niet kent / geprobeerd hebt. Dan kom je al snel in een welles-nietus discussie waar niemand wat aan heeft.
Vandaar mijn suggestie, probeer BFI zelf uit. Goed idee?
[ Voor 39% gewijzigd door Cap op 24-02-2021 10:50 ]
Dit discussie rikt naar trollen
[ Voor 19% gewijzigd door mucuracat op 24-02-2021 10:46 ]
Toen ik mijn C9 nog had, heb ik veel geëxperimenteerd met beeldinstellingen en ook met BFI.Cap schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 10:25:
Ik had die RTings score van 8.7 nog niet gezien.... Hoe dan!?
Toen ik BFI aanzette op mijn C9 schrok ik gewoon van het hevige geknipper van m'n beeld. Het is Ik vind het een totaal onbruikbare feature, niet naar te kijken.
Terwijl ik hier toch ook mensen zie schrijven dat ze het prima vinden.
Kennelijk komt hier een (groot) verschil naar boven hoe bij verschillende mensen hun ogen en hersenen de informatie echt totaal verschillend verwerken waardoor de éne groep mensen een prima niet knipperend beeld ziet, en de laatste groep (waar ik en kennelijk ook @Cap in vallen) zien een totaal onbruikbaar knipperend beeld.
@Cap Gefixed.
Alles kan stuk.
Kijk uit wat je zegt.remco_k schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 10:52:
[...]
Het is Ik vind het een totaal onbruikbare feature, niet naar te kijken.
Dank voor het delen, benieuwd naar de volgende ervaringen.
ik trek in ieder geval mijn woord terug over dat de CX niets beter doet dan de C9. wist oprecht niet van dit probleem.
ik ga het een keer uitproberen. dus tru-motion aanzetten en dan met de oled-motion spelen? op 60hz materiaal?
ik ga het een keer uitproberen. dus tru-motion aanzetten en dan met de oled-motion spelen? op 60hz materiaal?
[ Voor 34% gewijzigd door Farabi op 24-02-2021 11:03 ]
- HoppyF
- Televisies
- LG
- Oled
- LG OLED
- LG OLED evo
- LG OLED CX
- LG OLED G1
- LG OLED E9
- LG OLED C9
- LG OLED W9
- LG OLED B9
- LG OLED W8
- LG OLED evo G5
- LG OLED C2
- LG OLED evo G3
- LG EF950V
- LG OLED evo G4
- LG OLED BX
- LG OLED W7
- LG OLED evo C4
- LG E8
- LG W8
- LG OLED C7
- LG OLED B7
- LG OLED B1
- LG OLED C6D
- LG OLED65G8
- LG C6V
- LG OLED65B6D
- LG B2
- LG OLED GX
- LG OLED B8PLA
- LG OLED E7
- LG OLED A1
- LG OLED C1
- LG OLED E8
- LG OLED B6V
- LG OLED C8
Trek je weinig aan van deze discussie.Farabi schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 11:01:
ik trek in ieder geval mijn woord terug over dat de CX niets beter doet dan de C9. wist oprecht niet van dit probleem.
Gaat eigenlijk nergens over.
Beetje in de categorie van de 40 en 48Gbits bandbreedte.
Daar is ook al zo vaak over gesproken.
Feit is en blijft dat er verschillen zijn tussen de modellen en deze niet achteraf recht te trekken zijn.
Daar moet je het mee doen.
De ratings die RTINGS geeft zijn soms wat discutabel.
Ze moeten ook altijd wat zeuren over inbranden bij een review van een OLED ook al is dat in de praktijk geen issue. Die inbrand testen van hun zijn ook niet realistisch.
Je moet de reviews dus niet al te letterlijk nemen.
Vincent Teoh is wat dat betreft een betere reviewer.
Geniet van je OLED en laat je dus niet teveel afleiden.
doe ik niet. maar als hobbyist wil ik wel wat klooien en zien wat er aan de hand is.HoppyF schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 11:11:
[...]
Trek je weinig aan van deze discussie.
Gaat eigenlijk nergens over.
Beetje in de categorie van de 40 en 48Gbits bandbreedte.
Daar is ook al zo vaak over gesproken.
Feit is en blijft dat er verschillen zijn tussen de modellen en deze niet achteraf recht te trekken zijn.
Daar moet je het mee doen.
De ratings die RTINGS geeft zijn soms wat discutabel.
Ze moeten ook altijd wat zeuren over inbranden bij een review van een OLED ook al is dat in de praktijk geen issue. Die inbrand testen van hun zijn ook niet realistisch.
Je moet de reviews dus niet al te letterlijk nemen.
Vincent Teoh is wat dat betreft een betere reviewer.
Geniet van je OLED en laat je dus niet teveel afleiden.
- HoppyF
- Televisies
- LG
- Oled
- LG OLED
- LG OLED evo
- LG OLED CX
- LG OLED G1
- LG OLED E9
- LG OLED C9
- LG OLED W9
- LG OLED B9
- LG OLED W8
- LG OLED evo G5
- LG OLED C2
- LG OLED evo G3
- LG EF950V
- LG OLED evo G4
- LG OLED BX
- LG OLED W7
- LG OLED evo C4
- LG E8
- LG W8
- LG OLED C7
- LG OLED B7
- LG OLED B1
- LG OLED C6D
- LG OLED65G8
- LG C6V
- LG OLED65B6D
- LG B2
- LG OLED GX
- LG OLED B8PLA
- LG OLED E7
- LG OLED A1
- LG OLED C1
- LG OLED E8
- LG OLED B6V
- LG OLED C8
Dat mag uiteraard.Farabi schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 11:18:
[...]
doe ik niet. maar als hobbyist wil ik wel wat klooien en zien wat er aan de hand is.
Er zijn genoeg opties die je aan of uit kunt zetten zoals de AI instellingen.
De één is er tevreden over terwijl de ander weer zoveel mogelijk verbeteraars wil uitzetten.
Zelf gebruik ik bij audio wel AI omdat het geluid bij mij dan beter klinkt.
BFI gebruik ik niet.
heb jij de BFI uitgeprobeerd en ook trillingen geconstateerd?HoppyF schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 11:21:
[...]
Dat mag uiteraard.
Er zijn genoeg opties die je aan of uit kunt zetten zoals de AI instellingen.
De één is er tevreden over terwijl de ander weer zoveel mogelijk verbeteraars wil uitzetten.
Zelf gebruik ik bij audio wel AI omdat het geluid bij mij dan beter klinkt.
BFI gebruik ik niet.
- HoppyF
- Televisies
- LG
- Oled
- LG OLED
- LG OLED evo
- LG OLED CX
- LG OLED G1
- LG OLED E9
- LG OLED C9
- LG OLED W9
- LG OLED B9
- LG OLED W8
- LG OLED evo G5
- LG OLED C2
- LG OLED evo G3
- LG EF950V
- LG OLED evo G4
- LG OLED BX
- LG OLED W7
- LG OLED evo C4
- LG E8
- LG W8
- LG OLED C7
- LG OLED B7
- LG OLED B1
- LG OLED C6D
- LG OLED65G8
- LG C6V
- LG OLED65B6D
- LG B2
- LG OLED GX
- LG OLED B8PLA
- LG OLED E7
- LG OLED A1
- LG OLED C1
- LG OLED E8
- LG OLED B6V
- LG OLED C8
Ik heb een C9 en als ik OLED motion aan zet dimt het beeld meteen en gaat het trillen.Farabi schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 11:23:
[...]
heb jij de BFI uitgeprobeerd en ook trillingen geconstateerd?
Dat trillen is vooral goed te zien als er veel wit in beeld is en bv ook bij animatie programma’s.
Ziet er dus niet prettig uit.
Heb het ook weer snel uit gezet.
Ik heb geen heel gevoelige ogen maar het valt zeker op.
...Farabi schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 08:56:
[...]
Het woord "onbruikbaar"" is dus zeer overdreven in deze situatie.
Overdreven....zoals jouw eerdere reactie over de CX.
...
Farabi schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 16:34:
[...]
De CX kan je achterwege laten. het zal een strijdt zijn met de C9. aangezien de CX alleen maar achteruit is gegaan vergeleken met de C9.
Ik heb een oled C9 en speel vaker met dejudder en oled motion. Deze staat aan (geloof beide op 5) omdat ik die stutter vervelend vindt bij het pannen van beeld.
Ik zelf merk helemaal niks van deze trillingen, ik hoop het ook niet te mogen ontdekken, want once seen....
Ik zelf merk helemaal niks van deze trillingen, ik hoop het ook niet te mogen ontdekken, want once seen....
Is zelfde plek in instellingen en dan onderste vinkje aanzettenJDL15 schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 13:52:
Ik heb een oled C9 en speel vaker met dejudder en oled motion. Deze staat aan (geloof beide op 5) omdat ik die stutter vervelend vindt bij het pannen van beeld.
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/axG2UlPtiaKuUmtSsaTVLem9.jpg?f=user_large)
- HoppyF
- Televisies
- LG
- Oled
- LG OLED
- LG OLED evo
- LG OLED CX
- LG OLED G1
- LG OLED E9
- LG OLED C9
- LG OLED W9
- LG OLED B9
- LG OLED W8
- LG OLED evo G5
- LG OLED C2
- LG OLED evo G3
- LG EF950V
- LG OLED evo G4
- LG OLED BX
- LG OLED W7
- LG OLED evo C4
- LG E8
- LG W8
- LG OLED C7
- LG OLED B7
- LG OLED B1
- LG OLED C6D
- LG OLED65G8
- LG C6V
- LG OLED65B6D
- LG B2
- LG OLED GX
- LG OLED B8PLA
- LG OLED E7
- LG OLED A1
- LG OLED C1
- LG OLED E8
- LG OLED B6V
- LG OLED C8
Het gaat om het onderste knopje zoals @mucuracat laat zien.JDL15 schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 13:52:
Zet deze aan en uit en beoordeel dan het beeld wat het voor je doet.
Ik heb een C8 en BFI staat uit, omdat het naar mijn mening onbruikbaar is.
Als je het alleen met 50Hz materiaal hebt geprobeerd dan begrijp ik je reactie wel. Dat knippert heel erg.remco_k schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 10:52:
[...]
Toen ik BFI aanzette op mijn C9 schrok ik gewoon van het hevige geknipper van m'n beeld. Het is Ik vind het een totaal onbruikbare feature, niet naar te kijken.
Terwijl ik hier toch ook mensen zie schrijven dat ze het prima vinden.Voor mij is dat onbegrijpelijk. Net zoals de 8.7 van RTINGS. Ik had het een 2 gegeven.
Met 60Hz materiaal is het een stuk beter. Mijn ogen moeten er wel even aan wennen maar binnen een minuut merk ik het knipperen niet meer.
- HoppyF
- Televisies
- LG
- Oled
- LG OLED
- LG OLED evo
- LG OLED CX
- LG OLED G1
- LG OLED E9
- LG OLED C9
- LG OLED W9
- LG OLED B9
- LG OLED W8
- LG OLED evo G5
- LG OLED C2
- LG OLED evo G3
- LG EF950V
- LG OLED evo G4
- LG OLED BX
- LG OLED W7
- LG OLED evo C4
- LG E8
- LG W8
- LG OLED C7
- LG OLED B7
- LG OLED B1
- LG OLED C6D
- LG OLED65G8
- LG C6V
- LG OLED65B6D
- LG B2
- LG OLED GX
- LG OLED B8PLA
- LG OLED E7
- LG OLED A1
- LG OLED C1
- LG OLED E8
- LG OLED B6V
- LG OLED C8
Welke bron?paulb_nl schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 19:43:
[...]
Als je het alleen met 50Hz materiaal hebt geprobeerd dan begrijp ik je reactie wel. Dat knippert heel erg.
Met 60Hz materiaal is het een stuk beter. Mijn ogen moeten er wel even aan wennen maar binnen een minuut merk ik het knipperen niet meer.
Kun je een voorbeeld geven?
Ik heb beperkt getest met alleen wat reguliere TV kanalen via het KPN platform.
Elke spelcomputer met HDMI is 60Hz dus daarmee kun je testen.
Om het verschil in bewegingsscherpte met BFI te zien is het wel het beste om ook een spel te gebruiken dat op 60fps ipv 30fps draait.
Om het verschil in bewegingsscherpte met BFI te zien is het wel het beste om ook een spel te gebruiken dat op 60fps ipv 30fps draait.
Thanks! Ben er nu eindelijk van af!HoppyF schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 19:36:
[...]
Dit?
C9:
Kijk bij Algemeen, Aanvullende instellingen, Startpagina-instellingen, Startpagina automatisch starten -> schuifje uitzetten naar links.
Zoals @HoppyF zegt en dan vooral testen met lichte beelden, neem bijvoorbeeld reclames (tandpasta, wasggoed, buiten, effen lichte achtergronden als die van Mediamarkt, Ben, Schoonenberg etc etc.) Heel benieuwd of je het echt niet ziet. Op 50 Hz went het bij mij in ieder geval nulkommanul.JDL15 schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 13:52:

ik heb een LG 65GX6la gekocht nu probeer ik apps te instaleren zoals pathe thuis en videoland maar krijg steeds foutmelding dat installeren niet gelukt is probeer opnieuw....
software update heb ik gedaan. Iemand advies?
ik heb ziggo bekabeld internet.
@armin1980 probeer de tv eerst eens op wifi aan te sluiten ipv kabel.
QuickStart uit?armin1980 schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 21:34:
ik heb een LG 65GX6la gekocht nu probeer ik apps te instaleren zoals pathe thuis en videoland maar krijg steeds foutmelding dat installeren niet gelukt is probeer opnieuw....
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
Ok, eerlijk is eerlijk: gezien! Ik had jullie verhalen even vluchtig gelezen tijdens pauze en ik dacht dat het te maken had met die slider van dejudder en deblur en daar merkte ik dat niet mee.Cap schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 21:30:
[...]
Zoals @HoppyF zegt en dan vooral testen met lichte beelden, neem bijvoorbeeld reclames (tandpasta, wasggoed, buiten, effen lichte achtergronden als die van Mediamarkt, Ben, Schoonenberg etc etc.) Heel benieuwd of je het echt niet ziet. Op 50 Hz went het bij mij in ieder geval nulkommanul.
Geef het direct toe, zeer onprettig beeld als ik die switch aanzet bij lichte achtergronden (had speciaal Earth opgezet, 4K inde sneeuw)! Bij donkere achtergronden minder maar ook een heel raar licht waarneembare flikkering, dus het maakt deze optie voor mij eveneens onbruikbaar.
Is dit dus minder zichtbaar bij gaming op bijv 60 of 120hZ? Ik vind de C9 namelijk prima in motion handling bij gaming
- HoppyF
- Televisies
- LG
- Oled
- LG OLED
- LG OLED evo
- LG OLED CX
- LG OLED G1
- LG OLED E9
- LG OLED C9
- LG OLED W9
- LG OLED B9
- LG OLED W8
- LG OLED evo G5
- LG OLED C2
- LG OLED evo G3
- LG EF950V
- LG OLED evo G4
- LG OLED BX
- LG OLED W7
- LG OLED evo C4
- LG E8
- LG W8
- LG OLED C7
- LG OLED B7
- LG OLED B1
- LG OLED C6D
- LG OLED65G8
- LG C6V
- LG OLED65B6D
- LG B2
- LG OLED GX
- LG OLED B8PLA
- LG OLED E7
- LG OLED A1
- LG OLED C1
- LG OLED E8
- LG OLED B6V
- LG OLED C8
Heb ik niet dus kan is niet testen.paulb_nl schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 20:26:
Elke spelcomputer met HDMI is 60Hz dus daarmee kun je testen.
Zal eens kijken of ik het op een andere manier kan proberen.
Maar ook al is 60Hz misschien beter denk ik nog niet dat ik deze optie ga gebruiken.
Heb je ondertussen al gevonden wat het probleem is? Hier kan ik niks updaten. Eerst een 10 minuten downloaden. Vervolgens installeren, maar na een tijd krijg ik installatie fout. Kan daarna weer op bijwerken klikken, maar zelfde euvel. WiFi en bedraad, uit/aan en stekker erop nieuw in. Storing bij LG zelf?armin1980 schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 21:34:
Hier exact zelfde issue met de content store. Ik kreeg meldingen van updates van de KPN app, YouTube en prime maar na deze geprobeerd hebt te updaten doet niets het meer. Kan geen enkele app meer installeren, zowel WiFi als kabel. Gezien de andere reacties hier lijkt het inderdaad op een storing bij LG.
heb hetzelfde voor momenteel. Ik hoop dat het gewoon even down is en dat het niet aan de recentste webos (3.21.16) ligt.plaspvd schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 22:25:
[...]
Heb je ondertussen al gevonden wat het probleem is? Hier kan ik niks updaten. Eerst een 10 minuten downloaden. Vervolgens installeren, maar na een tijd krijg ik installatie fout. Kan daarna weer op bijwerken klikken, maar zelfde euvel. WiFi en bedraad, uit/aan en stekker erop nieuw in. Storing bij LG zelf?
bij mij ook nog niks ik hoop maar dat het een tijdelijke storing is
Vraag: ik wil wat voorbereidingen treffen en probeer er daarom achter te komen wat voor een stekker er aan deze televisie zit. Ik kan hier online niets over vinden.
Heeft iemand deze in bezit die mij van het verlossende antwoord voorzien
. Een platte euro stekker of een ronde stekker?
Heeft iemand deze in bezit die mij van het verlossende antwoord voorzien
[ Voor 6% gewijzigd door Lancelot op 25-02-2021 09:36 ]
[LG OLED] Ervaringen & DiscussieLancelot schreef op donderdag 25 februari 2021 @ 09:31:
Vraag: ik wil wat voorbereidingen treffen en probeer er daarom achter te komen wat voor een stekker er aan deze televisie zit. Ik kan hier online niets over vinden.
Heeft iemand deze in bezit die mij van het verlossende antwoord voorzien. Een platte euro stekker of een ronde stekker?
Gister had ik hier ook last van; maar vanochtend werkt alles prima.armin1980 schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 21:34:
Gister heb ik mijn 55CX uitgepakt en geïnstalleerd (yay!). Bij installeren/updaten van elke app ging de CX data downloaden en probeerde het te installeren, maar na tijdje kreeg ik melding "Application has not been installed. try again"
Gister voor het slapengaan heb ik van zowel mijn router als de CX een paar min de stekker eruit gehaald en weer terug gedaan. Vanochtend lukt het weer apps te updaten.
Dus kan zijn dat mijn stekker-truc heeft geholpen, of dat het inderdaad een probleem bij LG was dat vannacht opgelost is.
Ik heb overigens WebOS 5.2.0-290904 (jhericurl-jardine) en firmware versie 03.21.16
Aan de achterkant van de tv zit een klepje, die kan je met een enkel schroefje losdraaien en dan kan deze er relatief makkelijk uitgewipt worden.
De kabels zitten dan in een plastic blokje waar je de pinnen uit kan drukken door deze aan de zijkant in te drukken.
De kabels zitten dan in een plastic blokje waar je de pinnen uit kan drukken door deze aan de zijkant in te drukken.
Ik vraag me af of dat bij alle modellen zo is. Bij mijn 55" B9SLA in ieder geval wel, maar als ik de problemen in dit topic af en toe lees over kabelgootjes etc. vraag ik me af of dit wel bij alle modellen het geval is.Fonta schreef op donderdag 25 februari 2021 @ 11:03:
Aan de achterkant van de tv zit een klepje, die kan je met een enkel schroefje losdraaien en dan kan deze er relatief makkelijk uitgewipt worden.
Hmm, op foto's van de C9PLA en CX6LA zie ik het klepje ook zitten. Voor mij maakte het dat heel eenvoudig om de stroomkabel door een dunne goot te krijgen. De plastic connector in de TV is namelijk een stuk smaller dan de ronde stekker die het stopcontact in gaat.
[ Voor 18% gewijzigd door --MeAngry-- op 25-02-2021 12:09 ]
Tesla Model Y RWD (2024)
Ik weet natuurlijk ook niet of dit het geval is bij alle modellen.--MeAngry-- schreef op donderdag 25 februari 2021 @ 12:05:
[...]
Ik vraag me af of dat bij alle modellen zo is. Bij mijn 55" B9SLA in ieder geval wel, maar als ik de problemen in dit topic af en toe lees over kabelgootjes etc. vraag ik me af of dit wel bij alle modellen het geval is.
Hmm, op foto's van de C9PLA en CX6LA zie ik het klepje ook zitten. Voor mij maakte het dat heel eenvoudig om de stroomkabel door een dunne goot te krijgen. De plastic connector in de TV is namelijk een stuk smaller dan de ronde stekker die het stopcontact in gaat.
Bij de modellen waar dit wel het geval is, maakt het zaken een stuk makkelijker
Die plastic connector leek me ook nog makkelijk eraf te halen, dus dat zou ook nog wat kunnen schelen.
Bij de GX is dat anders, en dat is het model waarbij er met name over geklaagd wordt.
Krijg hem niet in de pricewatch gevonden voor dit bedrag, maar kwam de 77'' CX zojuist tegen bij TVReus voor 3139.
https://www.tvreus.nl/tv-...1IoAJ0EAkYASABEgKpVvD_BwE
www.jordyleenders.com
Er is een speciaal topic voor de laagste prijzen: pposthoorn in "OLED Televisies aanbiedingen- & kortingscodetopic"JL.com schreef op donderdag 25 februari 2021 @ 21:47:
Krijg hem niet in de pricewatch gevonden voor dit bedrag, maar kwam de 77'' CX zojuist tegen bij TVReus voor 3139.
- HoppyF
- Televisies
- LG
- Oled
- LG OLED
- LG OLED evo
- LG OLED CX
- LG OLED G1
- LG OLED E9
- LG OLED C9
- LG OLED W9
- LG OLED B9
- LG OLED W8
- LG OLED evo G5
- LG OLED C2
- LG OLED evo G3
- LG EF950V
- LG OLED evo G4
- LG OLED BX
- LG OLED W7
- LG OLED evo C4
- LG E8
- LG W8
- LG OLED C7
- LG OLED B7
- LG OLED B1
- LG OLED C6D
- LG OLED65G8
- LG C6V
- LG OLED65B6D
- LG B2
- LG OLED GX
- LG OLED B8PLA
- LG OLED E7
- LG OLED A1
- LG OLED C1
- LG OLED E8
- LG OLED B6V
- LG OLED C8
Los van de prijs kun je deze aanbieding beter mijden.JL.com schreef op donderdag 25 februari 2021 @ 21:47:
Reden?
Grijze import, geen officiële LG dealer en geen cashback.
In het prijstopic vermelden heeft dus weinig zin.
Hebben mensen al meegedaan aan deze terugroepactie?hardware-lover schreef op donderdag 31 december 2020 @ 18:11:
[...]
https://www.pcmag.com/new...ue-to-overheating-problem
Was er hier geen terugroep actie?
Ja dus; nieuws: LG begint ook in Benelux met vervangen oled-tv's vanwege kans op over...
Geen melding daarover op je TV gezien?
[Afbeelding]
Ik heb een 65C7 en die werkt eigenlijk perfect. Nog steeds super blij mee. Ik twijfel dan ook of ik hieraan mee moet doen. Vaak is het zo bij apparatuur dat als je eenmaal dingen gaat vervangen er van alles stuk gaat (of is dit alleen mijn beleving?
Dus doen of niet?
Je vergeet het belangrijkste; bij een probleem met het toestel gaat LG Benelux je niet helpen. Snap sowieso niet dat mensen bij het aanschaffen van een redelijk duur toestel daar niet rekening mee houden. De service van LG is top, tenzij je serienummer niet uit de regio Benelux blijkt te komen.HoppyF schreef op donderdag 25 februari 2021 @ 21:53:
[...]
Los van de prijs kun je deze aanbieding beter mijden.
Reden?
Grijze import, geen officiële LG dealer en geen cashback.
In het prijstopic vermelden heeft dus weinig zin.
Set your goals high, and don't stop till you get there.
Mocht je TV (en misschien je huis) alsnog in rook opgaan, dan geeft de verzekering ook niet thuis, omdat je gewaarschuwd was en je nu de mogelijkheid hebt om dit voor te zijn.sNielz123 schreef op vrijdag 26 februari 2021 @ 07:45:
[...]
Hebben mensen al meegedaan aan deze terugroepactie?
Ik heb een 65C7 en die werkt eigenlijk perfect. Nog steeds super blij mee. Ik twijfel dan ook of ik hieraan mee moet doen. Vaak is het zo bij apparatuur dat als je eenmaal dingen gaat vervangen er van alles stuk gaat (of is dit alleen mijn beleving?)
Dus doen of niet?
Ik heb onlangs een LG48CX gekocht. Erg tevreden over, maar de chromecast functie werkt niet altijd.
Soms als ik wil verbinden krijg ik te zien 'Beschikbaar voor specifieke videosites'
Is dit een beperking van de TV en kan ik beter echt een chromecast aansluiten?
Nevermind, er zit geen chromecast in de TV lees ik net
Soms als ik wil verbinden krijg ik te zien 'Beschikbaar voor specifieke videosites'
Is dit een beperking van de TV en kan ik beter echt een chromecast aansluiten?
Nevermind, er zit geen chromecast in de TV lees ik net
[ Voor 10% gewijzigd door EJPostema op 26-02-2021 09:55 ]
- HoppyF
- Televisies
- LG
- Oled
- LG OLED
- LG OLED evo
- LG OLED CX
- LG OLED G1
- LG OLED E9
- LG OLED C9
- LG OLED W9
- LG OLED B9
- LG OLED W8
- LG OLED evo G5
- LG OLED C2
- LG OLED evo G3
- LG EF950V
- LG OLED evo G4
- LG OLED BX
- LG OLED W7
- LG OLED evo C4
- LG E8
- LG W8
- LG OLED C7
- LG OLED B7
- LG OLED B1
- LG OLED C6D
- LG OLED65G8
- LG C6V
- LG OLED65B6D
- LG B2
- LG OLED GX
- LG OLED B8PLA
- LG OLED E7
- LG OLED A1
- LG OLED C1
- LG OLED E8
- LG OLED B6V
- LG OLED C8
Soms helpt LG Benelux wel als een TV bijvoorbeeld in Duitsland gekocht is.Koning-Admiraal schreef op vrijdag 26 februari 2021 @ 07:51:
[...]
Je vergeet het belangrijkste; bij een probleem met het toestel gaat LG Benelux je niet helpen. Snap sowieso niet dat mensen bij het aanschaffen van een redelijk duur toestel daar niet rekening mee houden. De service van LG is top, tenzij je serienummer niet uit de regio Benelux blijkt te komen.
Je moet hier alleen niet op rekenen.
Maar cashback acties gelden uiteraard alleen bij deelnemende officiële LG dealers.
Goed punt, niet aan gedacht.absrnd schreef op vrijdag 26 februari 2021 @ 08:36:
[...]
Mocht je TV (en misschien je huis) alsnog in rook opgaan, dan geeft de verzekering ook niet thuis, omdat je gewaarschuwd was en je nu de mogelijkheid hebt om dit voor te zijn.

Ik ga toch maar even contact opnemen.
Dank voor je reactie.
Hoe zien jullie dat het grijze import is? Dat is toch gewoon het serie nummer van een Nederlands model?Koning-Admiraal schreef op vrijdag 26 februari 2021 @ 07:51:
[...]
Je vergeet het belangrijkste; bij een probleem met het toestel gaat LG Benelux je niet helpen. Snap sowieso niet dat mensen bij het aanschaffen van een redelijk duur toestel daar niet rekening mee houden. De service van LG is top, tenzij je serienummer niet uit de regio Benelux blijkt te komen.
Verder als er iets stuk is ga je toch terug naar de verkoper en niet naar LG ?
Ik snap het probleem niet zo met grijze import...
https://www.lg.com/nl/televisies/lg-oled77cx6la#pdp_where
Blader naar beneden en zoek of je verkoper bij staat. Dan zou het goed moeten zijn toch?
Tvreus staat er ook bij als je zoekt via kaart.
@Rox92 Om probleem te voorkomen van kastje naar muur, geen grijze import.
Als winkel het niet kan maken, wil LG het vaak ook niet overnemen bij grijs import buiten Benelux.
In Europa zijn model nummers vaak wel zelfde.
Is meer probleem als je in Duitsland koopt. En Duitse winkel wil dan dat je tv zelf brengt.. enzovoort.
Blader naar beneden en zoek of je verkoper bij staat. Dan zou het goed moeten zijn toch?
Tvreus staat er ook bij als je zoekt via kaart.
@Rox92 Om probleem te voorkomen van kastje naar muur, geen grijze import.
Als winkel het niet kan maken, wil LG het vaak ook niet overnemen bij grijs import buiten Benelux.
In Europa zijn model nummers vaak wel zelfde.
Is meer probleem als je in Duitsland koopt. En Duitse winkel wil dan dat je tv zelf brengt.. enzovoort.
Let op:
Indien je vragen hebt over inbranden bij OLED televisies, gebruik dan eerst even de zoekfunctie. Dit onderwerp is namelijk al regelmatig uitgebreid besproken.
Zie ook D vd V in "[LG OLED] Ervaringen & Discussie" Datzelfde geldt voor vragen over stekkers.
🔍 Inbranden: [LG OLED] Ervaringen & Discussie
🔎 Stekkers: [LG OLED] Ervaringen & Discussie
Goede aanbieding gezien of nodig? Check OLED Televisies aanbiedingen- & kortingscodetopic
Vragen/opmerkingen over de LG Cashback Actie? Daarvoor kan je terecht in [LG OLED] cashback topic
Discussies over welke (HDMI)-kabels te gebruiken kan in Zilveren HIFI-kabels gesmeed door elfen bij maanlicht #6.
Indien je vragen hebt over inbranden bij OLED televisies, gebruik dan eerst even de zoekfunctie. Dit onderwerp is namelijk al regelmatig uitgebreid besproken.
Zie ook D vd V in "[LG OLED] Ervaringen & Discussie" Datzelfde geldt voor vragen over stekkers.
🔍 Inbranden: [LG OLED] Ervaringen & Discussie
🔎 Stekkers: [LG OLED] Ervaringen & Discussie
Goede aanbieding gezien of nodig? Check OLED Televisies aanbiedingen- & kortingscodetopic
Vragen/opmerkingen over de LG Cashback Actie? Daarvoor kan je terecht in [LG OLED] cashback topic
Discussies over welke (HDMI)-kabels te gebruiken kan in Zilveren HIFI-kabels gesmeed door elfen bij maanlicht #6.