Acties:
  • +2 Henk 'm!
mucuracat schreef op vrijdag 26 februari 2021 @ 15:12:
https://www.lg.com/nl/televisies/lg-oled77cx6la#pdp_where

Blader naar beneden en zoek of je verkoper bij staat. Dan zou het goed moeten zijn toch?
Tvreus staat er ook bij als je zoekt via kaart.

@Rox92 Om probleem te voorkomen van kastje naar muur, geen grijze import.
Als winkel het niet kan maken, wil LG het vaak ook niet overnemen bij grijs import buiten Benelux.
In Europa zijn model nummers vaak wel zelfde.
Is meer probleem als je in Duitsland koopt. En Duitse winkel wil dan dat je tv zelf brengt.. enzovoort.
TV Reus is geen officiële LG dealer en neemt dus ook niet deel aan cashback acties.
Kijk maar in de lijst.
https://promo.deskservice...participation_dealers.pdf

De winkel is inderdaad verantwoordelijk voor garantie maar zal zelf zelden repareren maar dit uitbesteden aan service partners van LG zoals CE repair en Servilux.
LG crediteert de winkel bij garantie zaken en of coulance regelingen.
Bij grijze importeurs zullen ze dit niet doen want is er geen overeenkomst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rox92
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 19:27
HoppyF schreef op vrijdag 26 februari 2021 @ 15:20:
[...]

TV Reus is geen officiële LG dealer en neemt dus ook niet deel aan cashback acties.
Kijk maar in de lijst.
https://promo.deskservice...participation_dealers.pdf

De winkel is inderdaad verantwoordelijk voor garantie maar zal zelf zelden repareren maar dit uitbesteden aan service partners van LG zoals CE repair en Servilux.
LG crediteert de winkel bij garantie zaken en of coulance regelingen.
Bij grijze importeurs zullen ze dit niet doen want is er geen overeenkomst.
Maar dan is dat toch het probleem van de winkel als die het uit eigen zak moet betalen ?
Snap wel dat de winkel daar dan onderuit probeert te komen uiteraard.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wren
  • Registratie: Januari 2014
  • Nu online
Rox92 schreef op vrijdag 26 februari 2021 @ 15:56:
[...]

Maar dan is dat toch het probleem van de winkel als die het uit eigen zak moet betalen ?
Ja, maar als de winkel failliet gaan kan je niet meer terugvallen op LG Benelux. En als de tv niet meer gerepareerd kan worden verwijst LG naar de winkel en gaat zelf eventueel niet crediteren.

Zolang er niks mis is met je tv is een dergelijk toestel geen probleem, maar als er wel iets mis gaat is het lastiger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fonta
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 09-09 21:14
Oef zeg. Heb begin deze maand een OLED55CX6LA bij Kamera Express gekocht, helemaal onwetend dat er ook nog een cashback actie loopt.

Zonet dus maar even het web formuliertje ingevuld. Scheelt zo te zien toch maar weer even 200 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Fonta schreef op vrijdag 26 februari 2021 @ 16:41:
Oef zeg. Heb begin deze maand een OLED55CX6LA bij Kamera Express gekocht, helemaal onwetend dat er ook nog een cashback actie loopt.

Zonet dus maar even het web formuliertje ingevuld. Scheelt zo te zien toch maar weer even 200 euro.
Een CX of GX?
Kijk wel even of het model klopt en in de lijst voorkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Rox92 schreef op vrijdag 26 februari 2021 @ 15:56:
[...]

Garantie betaal je sowieso omdat dit deel uitmaakt van de prijs.
Hoe de winkel en LG dit onderling verrekenen weet ik niet maar dat maakt voor de klant ook weinig uit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fonta
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 09-09 21:14
HoppyF schreef op vrijdag 26 februari 2021 @ 16:59:
[...]

Een CX of GX?
Kijk wel even of het model klopt en in de lijst voorkomt.
Lol, jammer. CX valt idd buiten de actie. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mucuracat
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 25-09 09:35
Fonta schreef op vrijdag 26 februari 2021 @ 17:01:
[...]

Lol, jammer. CX valt idd buiten de actie. :+
CX doet wel mee, alleen 77 inch versie

Sony W800i > HTC-TytnII > Samsung Omnia I900 > LG Optimus Black > HTC Desire > LG Nexus 4 > LG G2 > LG G4 > LG G5 > LG G6 (eu) > Oneplus 6 > Samsung s20+ > Pixel 7 Pro...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimpie007
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01:20
Nou lekker dit. Vandaag ineens dit op het scherm..1.5j oud pas. Heb ook geen content gekeken met zo'n vlak erop. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EwKBZ2DA0RrEo6VyUeyd75nsjJo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HgI2rap9oMfr4xeOqb9GNHBq.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sliener
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 10:25
Ik heb gister onze nieuwe TV aan de muur gehangen, het is de LG OLED65GX6LA geworden. De nieuwe receiver een Denon DENON AVR-X1600H is onderweg icm met nieuwe HDMI kabels.

Ik zou graag willen zien welke beeld kwaliteit icm het aantal Hz de televisie bereiken. Heeft de TV hier een optie voor? Of wellicht de nog te arriveren Denon receiver?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19:04
@Sliener menu -> kanalen -> “kanaalafstelling en instellingen” selecteren (NIET op klikken)
Dan paar keer op de 1 rammen op de afstandsbediening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sliener
CyBeRSPiN schreef op zondag 28 februari 2021 @ 19:10:
@Sliener menu -> kanalen -> “kanaalafstelling en instellingen” selecteren (NIET op klikken)
Dan paar keer op de 1 rammen op de afstandsbediening.
Wellicht niet onbelangrijk om te vermelden. Mijn huidige setup is met een Onkyo TX 414 van 9 jaar oud. Ik zou graag zien wat de Onkyo aan de TV geeft en wat de update is als de Denon komt. Maar dat kan ik met de bovenstaande menu keuze niet vinden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
Sliener schreef op zondag 28 februari 2021 @ 19:21:
[...]

Wellicht niet onbelangrijk om te vermelden. Mijn huidige setup is met een Onkyo TX 414 van 9 jaar oud. Ik zou graag zien wat de Onkyo aan de TV geeft en wat de update is als de Denon komt. Maar dat kan ik met de bovenstaande menu keuze niet vinden.
Lijkt me dat je mn instructie niet goed hebt opgevolgd. Stuk of 4,5 x op 1 drukken als je op dat menu item staat. Je moet zorgen dat je met de cursor op “kanaalafstelling en instellingen” staat en dan op de 1 blijven drukken.

[ Voor 11% gewijzigd door CyBeRSPiN op 28-02-2021 19:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
CyBeRSPiN schreef op zondag 28 februari 2021 @ 19:33:
[...]

Lijkt me dat je mn instructie niet goed hebt opgevolgd. Stuk of 4,5 x op 1 drukken als je op dat menu item staat. Je moet zorgen dat je met de cursor op “kanaalafstelling en instellingen” staat en dan op de 1 blijven drukken.
Het is 11111 (5x 1) en inderdaad de cursor laten staan en niet op ok drukken of het scroll wieltje indrukken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sliener
CyBeRSPiN schreef op zondag 28 februari 2021 @ 19:33:
[...]

My bad, je had gelijk. Niet klikken maar op 1 drukken, _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDL15
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 17:59
wimpie007 schreef op zondag 28 februari 2021 @ 17:54:
Nou lekker dit. Vandaag ineens dit op het scherm..1.5j oud pas. Heb ook geen content gekeken met zo'n vlak erop. [Afbeelding]
Welk LG oled model is dit?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wimpie007
JDL15 schreef op zondag 28 februari 2021 @ 20:10:
[...]

Welk LG oled model is dit?
65c9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimpie007
HoppyF schreef op zondag 28 februari 2021 @ 20:15:
[...]

C9 toch?
Snel laten repareren want dit is echt niet goed.
Zit online te kijken en kan van zonlicht komen. Zeggen dat een pixel refresh cycle het kan verhelpen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tVspv2ZAwYNFVhU9UXlDDXpqgAI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nG6CjQ7QSuYMerkZ8Ec1GsZq.jpg?f=fotoalbum_large

Dit is iemand met luxaflex

Acties:
  • 0 Henk 'm!
wimpie007 schreef op zondag 28 februari 2021 @ 20:49:
[...]

Zit online te kijken en kan van zonlicht komen. Zeggen dat een pixel refresh cycle het kan verhelpen.

[Afbeelding]

Dit is iemand met luxaflex
Zo’n strepen patroon lijkt inderdaad zonwering.
Jij hebt toch een vierkant vlak?
Hoe dan ook kun je een pixel refresh laten doen en kijken wat het resultaat is.
Zonlicht op de TV ook in de winter, is zeker niet goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onsgeluk
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 09-11-2022

onsgeluk

Beroepsprutser

Door een afsplitsing is m'n vraag verloren gegaan. Dus knip/plak en er weer in gezet (als dat mag):

Vraagje; ik sta nogal in dubio over de aanschaf van of een GX of een G1. Als ik nu koop heb ik de cashback, als ik wacht op de reviews van de G1 betaal ik sowieso de 'volle mep'. Op zich geen drama, maar als de G1 niet een significante verbetering is tov de GX kan ik beter nu de cashback pakken.

Mijn vraag is dus wat er tot nu toe bekend is over de G1 anders dan het artikel op tweakers (OLED-evo)?

[ Voor 4% gewijzigd door onsgeluk op 28-02-2021 20:57 ]

iR Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wimpie007
HoppyF schreef op zondag 28 februari 2021 @ 20:55:
[...]

Zo’n strepen patroon lijkt inderdaad zonwering.
Jij hebt toch een vierkant vlak?
Hoe dan ook kun je een pixel refresh laten doen en kijken wat het resultaat is.
Zonlicht op de TV ook in de winter, is zeker niet goed.
Zou bij mij reflectie kunnen zijn van een raam. Is niet helemaal vierkant

Acties:
  • +1 Henk 'm!
onsgeluk schreef op zondag 28 februari 2021 @ 20:57:
Door een afsplitsing is m'n vraag verloren gegaan. Dus knip/plak en er weer in gezet (als dat mag):

Vraagje; ik sta nogal in dubio over de aanschaf van of een GX of een G1. Als ik nu koop heb ik de cashback, als ik wacht op de reviews van de G1 betaal ik sowieso de 'volle mep'. Op zich geen drama, maar als de G1 niet een significante verbetering is tov de GX kan ik beter nu de cashback pakken.

Mijn vraag is dus wat er tot nu toe bekend is over de G1 anders dan het artikel op tweakers (OLED-evo)?
Weinig over bekend.
De G1 zal de eerste maanden niet zo goedkoop worden dan de GX nu is.
Wil je dus op korte termijn kijken dan is de GX een goede keuze heb je geen haast dan kun je de komende maanden afwachten wat er komen gaat.
Wellicht komt er ook weer een cashback actie op de G1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimpie007
HoppyF schreef op zondag 28 februari 2021 @ 21:00:
[...]

Zou kunnen, dan dus een pixel refresh afwachten.
Dan valt het mee.
Normaal altijd de gordijnen dicht als de zon fel is..
Nu wellicht even niet. Wel snel binnen een uur.

Oled lampje op 36 vanaf het begin. Vriendin mag geen npo gemist kijken enz enz en dan dit door beetje zon......

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deleon78
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 25-09 22:50
.

[ Voor 99% gewijzigd door Deleon78 op 26-07-2021 15:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Deleon78 schreef op zondag 28 februari 2021 @ 21:12:
[...]

Het is idd te gek voor woorden dat een apparaat wat in de woonkamer staat (bij het merendeel van de mensen) niet tegen zonlicht kan... Onvoorstelbaar!
Geen enkele TV (ook LCD’s) kunnen tegen direct zonlicht.
Nu in de winter met erg laagstaande zon, kan het gebeuren dat er toch wat zonlicht op te TV terecht komt.
Soms via reflectie van een ander raam o.i.d.
Dit veroorzaakt niet meteen schade en is met een pixel refresh weer goed te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deleon78
.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Deleon78 schreef op zondag 28 februari 2021 @ 21:37:
[...]

Ik weet nog niet of je het er nou mee eens bent of niet. Je geeft alleen maar aan dat het bij meerdere soorten tv’s voor komt.

Ik heb hier nog nooit van gehoord en nog nooit last van gehad (maar dat zegt niet zo veel) en dit is me ook nog niet eerder verteld bij verkoop of heb ik bij specs/verkoopsites gelezen. Lijkt me handig als ze dat wel gaan doen :)
Het probleem met zonlicht is hier al vaker besproken en dus ook bekend.
In de gebruiksaanwijzing staat het ook beschreven dat je zonlicht moet vermijden.
Leuk is het niet maar je moet er wel rekening mee houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deleon78
.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andrehj
  • Registratie: Juni 2002
  • Nu online
HoppyF schreef op zondag 28 februari 2021 @ 22:08:
In de gebruiksaanwijzing staat het ook beschreven dat je zonlicht moet vermijden.
Gebruiksaanwijzing? Die zat er bij mij helemaal niet bij. En online vind ik ook niks, alleen een of andere website.
Voor een TV van 1500 euro had ik toch echt wel een fatsoenlijke manual en een downloadbare PDF verwacht.
Ik vind het waanzinnig dat LG hier zo makkelijk mee weg komt.

WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERSD-VM2D + EV-WP-TWS-1W 300; AC: ME MXZ-2F42VF + 2x MSZ-LN25VGV; PV: 14.08 kWp O/W + SMA STP 8.0; Vent: Zehnder Q600 ERV + Ubbink AirExcellent.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jeoh
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 06-08 18:58

Jeoh

blaat

Andrehj schreef op zondag 28 februari 2021 @ 22:26:
[...]

Gebruiksaanwijzing? Die zat er bij mij helemaal niet bij. En online vind ik ook niks, alleen een of andere website.
Voor een TV van 1500 euro had ik toch echt wel een fatsoenlijke manual en een downloadbare PDF verwacht.
Heb je wel eens gehoord van een zoekmachine? https://www.lg.com/nl/ondersteuning/gebruikershandleidingen

Pagina 2:
"Plaats de TV en afstandsbediening niet in de volgende
omgevingen:
- Stel het product niet bloot aan direct zonlicht."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deleon78
.

[ Voor 98% gewijzigd door Deleon78 op 26-07-2021 15:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Andrehj
  • Nu online
Die handleidingen zijn nieuw. Is ook te zien aan de bestandsdate (van 22 dec 2020). Toen wij onze TV rond Sinterklaas kochten waren die er niet. Alleen een niet te begrijpen website (zelfde navigatie als in de help op de TV zelf).

[ Voor 6% gewijzigd door Andrehj op 28-02-2021 22:48 ]

WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERSD-VM2D + EV-WP-TWS-1W 300; AC: ME MXZ-2F42VF + 2x MSZ-LN25VGV; PV: 14.08 kWp O/W + SMA STP 8.0; Vent: Zehnder Q600 ERV + Ubbink AirExcellent.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Andrehj
  • Nu online
Deleon78 schreef op zondag 28 februari 2021 @ 22:41:
In je woonkamer? ...
Bij de waarschuwingen waar niemand naar kijkt (“stop geen kat in je magnetron”-niveau)
Er staan wel meer bijzondere zaken in. Op pagina 9 staat bijvoorbeeld dat je minimaal een Cat 7 lan-kabel nodig hebt (voor de 100-MBit aansluiting) 8)7 .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDL15
Ai, die heb ik ook! :X

Gelukkig zet ik de tv nooit aan indirect zonlicht, komt sowieso zelden in direct zonlicht. Sterkte, keep us posted. Ben benieuwd of pixel refresh helpt (y)

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• wimpie007
Pixel refresh heeft geholpen. Het is weer egaal :)

Ik vermoed dat het een reflectie van mijn witte tv meubel op de tv is geweest. Daar stond de zon op. Wel schrik en boos momentje hoor.

Kan ook niet zeggen dat de brightness erg is afgenomen waarvoor gewaarschuwd werd.

Hopelijk blijft het goed. Nog beter opletten

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• devices
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 23-07 15:57
Goed om te weten dit. Zit in mooi direct zonlicht te vermijden door de TV op de juiste plek neer te zetten, maar reflecterend zonlicht kan dus ook slecht zijn. Toch te gek voor woorden dat je geen ramen of iets kunt hebben, want daar kan het licht op reflecteren

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Deleon78
.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Yowzawood
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 12-07-2021
devices schreef op maandag 1 maart 2021 @ 08:35:
Toch te gek voor woorden dat je geen ramen of iets kunt hebben, want daar kan het licht op reflecteren
Helemaal niet gek... gewoon een eigenschap van de gebruikte techniek. Er is voor de fabrikant geen manier om eraan te ontkomen, gewoon een eigenschap van het product. En zoals ook al gezegd, het is niet nieuw en staat gewoon in de handleiding (heeft er ook altijd al gestaan).

En in tegenstelling tot de onzin die hier door sommigen wordt gepost is dit niet iets waar LCD gevoelig voor is. Het is een specifiek OLED fenomeen. De pixels geven licht en om kleuren te krijgen worden er "organische materialen" gebruikt. En die reageren ook op UV (en op lucht en water en nog wat andere invloeden van buiten als ze niet opgesloten zouden zitten). Veel blootstelling aan UV betekent gewoon een degradatie van het materiaal waardoor de lichtopbrengst minder wordt. Met een pixel refresh kan je het herstellen/minder zichtbaar maken maar goed voor het materiaal is het nooit.

Gewoon je TV uit het zonlicht houden, zeker bij de laagstaande zon van nu, of accepteren dat je tv minder lang meegaat.

[ Voor 5% gewijzigd door Yowzawood op 01-03-2021 09:13 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JDL15
devices schreef op maandag 1 maart 2021 @ 08:35:
Goed om te weten dit. Zit in mooi direct zonlicht te vermijden door de TV op de juiste plek neer te zetten, maar reflecterend zonlicht kan dus ook slecht zijn. Toch te gek voor woorden dat je geen ramen of iets kunt hebben, want daar kan het licht op reflecteren
Ja ik vind dit ook best wel schrikken. Veel TV's staan in een woonkamer waar normaliter toch wel een raampartij aanwezig is. Gelukkig was het op te lossen met een pixel refresh, maar wat ik me afvraag: gebeurt dit nu als je tv kijkt met zonlicht erop, of kan dit ook gebeuren als je tv uit staat en het zonlicht valt erop?

Hier staat de tv gelukkig pas aan vanaf 19u, nooit overdag.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maurice_1984
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 14-09 10:32
De 55BX is nu nog geen 800 euro bij de Mediamarkt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Yowzawood
JDL15 schreef op maandag 1 maart 2021 @ 09:05:
[...]
gebeurt dit nu als je tv kijkt met zonlicht erop, of kan dit ook gebeuren als je tv uit staat en het zonlicht valt erop?
Als de tv aanstaat is de degradatie minder omdat het materiaal al oplicht... maar goed is het nog steeds niet.

[ Voor 52% gewijzigd door Yowzawood op 01-03-2021 09:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yowzawood
Maurice_1984 schreef op maandag 1 maart 2021 @ 09:07:
De 55BX is nu nog geen 800 euro bij de Mediamarkt.
Hij hoort hier niet echt thuis.... maar wel met de Club korting van de MM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyhenkie
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 07-09 09:06
Andrehj schreef op zondag 28 februari 2021 @ 22:26:
[...]

Is niet alleen bij LG....tegenwoordig krijg je nergens meer een handleiding op papier uit milieu oogpunt.
Het lijkt mij onwaarschijnlijk dat er op de LG site geen handleiding staat die je kunt downloaden; heb een 65C7 en daar zat er ook geen bij ( 2017) maar er stond er wel een op de LG site die ik kon downloaden als pdf...dus geen probleem... :) :) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EN-IS
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 24-09 18:32
Yowzawood schreef op maandag 1 maart 2021 @ 09:11:
Hij hoort hier niet echt thuis.... maar wel met de Club korting van de MM.
Er is niet echt een prijs discussie topic dus ik snap wel dat dat hier wordt gedeeld.

De 65GX is bijvoorbeeld nu na cashback 1584 eur bij MM, dat is een goede aanbieding. Ik twijfel bijvoorbeeld, of toch nog 9 maanden wachten en de 65G1 (introprijs 2799 euro) voor een leuke prijs scoren op black friday 2021 of nu gaan voor de 65GX :)

[ Voor 6% gewijzigd door EN-IS op 01-03-2021 10:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raem
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 18:46
Afgelopen weekend viel het mij op dat ik in hele lichte vlakken horizontale lijnen zie lopen (55CX). Is vooral zichtbaar als ik tijdens het gamen bijvoorbeeld in de zon kijk en het scherm op en neer beweeg. Maar ook op witte vlakken zie ik het, bekeken op verschillende bronnen. Wat rondgezocht op internet, maar schijnt dus best vaak voor te komen. Hier wat voorbeelden:

https://www.reddit.com/r/..._to_be_a_grid_pattern_in/
https://imgur.com/gallery/ThCbkYI
https://imgur.com/gallery/gFsriEd
https://www.avsforum.com/...37/page-593#post-60536623
https://lgcommunity.us.co...on-a-bright-uniform-image

Nu zit ik met een dilemma of ik hier iets mee moet doen. Ik heb de tv nu 2.5 maand, en voor de rest ben ik er heel tevreden mee. Stel dat ik een inruil doe is de kans dus aanwezig dat het probleem zich nog steeds voordoet. Of ik krijg er andere problemen voor terug als ik sommige moet geloven.
Ik probeerde het mijn vriendin te laten zien, maar die zag het niet eens, dus wellicht focus ik er gewoon teveel op nu. 8)7 Heb het de 2.5 maand hiervoor ook zelf niet gezien, en ik ga er vanuit dat het er altijd al heeft gezeten.

Maar ja, nu ik het eenmaal gezien heb vind ik het lastig om er niet op te letten. Ik weet niet of een handmatige pixel refresher dit zou kunnen oplossen. Maar daarvan heb ik begrepen dat dit na zo'n korte periode niet goed is om al te gebruiken. Wat zouden jullie in zo'n situatie doen?

https://psnprofiles.com/RaemNL

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LordPan
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 02-08 18:32
Lancelot schreef op donderdag 25 februari 2021 @ 09:31:
Vraag: ik wil wat voorbereidingen treffen en probeer er daarom achter te komen wat voor een stekker er aan deze televisie zit. Ik kan hier online niets over vinden.

Heeft iemand deze in bezit die mij van het verlossende antwoord voorzien :). Een platte euro stekker of een ronde stekker?
@Lancelot : een ronde stekker (beetje minimalistisch design) zonder aardingspin/contacten (pin in België, contacten in Nederland gebruikt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wren
  • Nu online
Raem schreef op maandag 1 maart 2021 @ 10:40:
Afgelopen weekend viel het mij op dat ik in hele lichte vlakken horizontale lijnen zie lopen (55CX). Is vooral zichtbaar als ik tijdens het gamen bijvoorbeeld in de zon kijk en het scherm op en neer beweeg. Maar ook op witte vlakken zie ik het, bekeken op verschillende bronnen. Wat rondgezocht op internet, maar schijnt dus best vaak voor te komen. Hier wat voorbeelden:

Nu zit ik met een dilemma of ik hier iets mee moet doen. Ik heb de tv nu 2.5 maand, en voor de rest ben ik er heel tevreden mee. Stel dat ik een inruil doe is de kans dus aanwezig dat het probleem zich nog steeds voordoet. Of ik krijg er andere problemen voor terug als ik sommige moet geloven.
Ik probeerde het mijn vriendin te laten zien, maar die zag het niet eens, dus wellicht focus ik er gewoon teveel op nu. 8)7 Heb het de 2.5 maand hiervoor ook zelf niet gezien, en ik ga er vanuit dat het er altijd al heeft gezeten.

Maar ja, nu ik het eenmaal gezien heb vind ik het lastig om er niet op te letten. Ik weet niet of een handmatige pixel refresher dit zou kunnen oplossen. Maar daarvan heb ik begrepen dat dit na zo'n korte periode niet goed is om al te gebruiken. Wat zouden jullie in zo'n situatie doen?
Hoewel je zelf al aangeeft dat het zeer lastig te zien is kan je wellicht eens een foto proberen te maken waarop het zichtbaar is zodat men hier er naar kan kijken? Nu haal je immers alleen voorbeelden van anderen aan. Je geeft aan dat het voornamelijk bij het gamen is, nu is er vrij recent nog een discussie hierover geweest waarbij iemand aangaf iets dergelijks te zien bij rdr2. De consensus later was dat dit door de bron kwam. Hoeft in jouw geval natuurlijk niet te zijn maar het zou kunnen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• wimpie007
Deleon78 schreef op maandag 1 maart 2021 @ 08:39:
[...]

Verplicht een mancave voor iedereen! *O*
Ik als tweaker ben de duisternis wel gewend. Vriendin wat minder :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DON PAPA
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 18:55

DON PAPA

Tweaker-fan

EN-IS schreef op maandag 1 maart 2021 @ 10:31:
[...]
De 65GX is bijvoorbeeld nu na cashback 1584 eur bij MM, dat is een goede aanbieding.
off topic:
Maar waar zie jij die prijs ? Want ik zie een hele andere prijs bij de MM, ik kom namelijk op 2.009,15 euro na de 200 euro cashback voor de 65GX

Edite: Bedankt @THE_BASE voor de opheldering ;)

[ Voor 58% gewijzigd door DON PAPA op 01-03-2021 13:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SED
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 25-09 14:28

SED

Copyright and left by SED...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
DON PAPA schreef op maandag 1 maart 2021 @ 12:32:
[...]

off topic:
Maar waar zie jij die prijs ? Want ik zie een hele andere prijs bij de MM, ik kom namelijk op 2.009,15 euro na de 200 euro cashback voor de 65GX

[Afbeelding]
Bleek een prijsfout, zie Pepper.

EV3 GT LR  iPhone 17 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Pro 2 & Max

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SED
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 25-09 14:28

SED

Prijsdiscussie is ern speciaal topic voor!!!

Copyright and left by SED...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raem
Wren schreef op maandag 1 maart 2021 @ 11:11:
[...]

Hoewel je zelf al aangeeft dat het zeer lastig te zien is kan je wellicht eens een foto proberen te maken waarop het zichtbaar is zodat men hier er naar kan kijken? Nu haal je immers alleen voorbeelden van anderen aan. Je geeft aan dat het voornamelijk bij het gamen is, nu is er vrij recent nog een discussie hierover geweest waarbij iemand aangaf iets dergelijks te zien bij rdr2. De consensus later was dat dit door de bron kwam. Hoeft in jouw geval natuurlijk niet te zijn maar het zou kunnen.
Het is vrij lastig om op foto te krijgen inderdaad. Het is in beweging duidelijker te zien dan bij een stilstaand beeld. Dit is een foto die ik gemaakt heb van de HDR calibratie op de PS5. Als je goed kijkt zie je in het witte vlak licht grijze lijnen lopen.

Ik heb een aantal bronnen bekeken waar het voorkwam. Diverse games op de PS5, laptop aangesloten via HDMI en dan scrollen door een witte internetpagina en via de Youtube app op de tv. In deze video kwam het ook naar voren (vanaf ongeveer 0:52)
YouTube: Expedition Everest front seat on-ride 4K POV @60fps Disney's Animal ...

Zal vanavond eens kijken of het lukt om een betere foto te maken.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gvU54rXuJ1H63sD9Qk1U1dMZmm8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fkdQFcZVnB4SirvJWTacogHB.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EN-IS
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 24-09 18:32
EN-IS schreef op maandag 1 maart 2021 @ 10:31:
Er is niet echt een prijs discussie topic dus ik snap wel dat dat hier wordt gedeeld.
-knip-
Prijs discussie... ;) Ik ben bekend met die topics en ik plaats zelf vaak genoeg aanbiedingen.

BTW, dat was geen prijsfout, dit heeft Mediamarkt eerder gedaan (laag geprijsd en daarna toch nog de prijs veranderen). Als het een prijsfout was dan hadden ze alle bestellingen wel geannuleerd, wat dus niet is gebeurd. Ik heb het uiteindelijk niet besteld vanochtend, ik kies er voor om op de 65G1 te wachten.

[ Voor 9% gewijzigd door EN-IS op 01-03-2021 15:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pwh53
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 18-07 11:49

je kunt echt wel een keer een handmatige pixelrefresh doen,natuurlijk niet wekelijks

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zwembroek
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 19:39
Verwijderd schreef op zaterdag 6 februari 2021 @ 12:03:
[...]

De G1 heeft een nieuw EVO paneel wat 20% brighter zou moeten zijn.
Ik ben benieuwd of dit alleen in de Vivid stand 20% brighter is. Sony heeft dit inmiddels al aangegeven dat hun nieuwe OLED TV's alleen in de Vivid stand1300cd/m kunnen bereiken. Dat zou weer een goede marketing techniek zijn.

“bet your technical analysis didn’t see this sh*t coming”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Inmiddels de LG 55OLED staan en de beeldkwaliteit is echt verbluffend. Zeker wanneer ik The Crown of een 4K-demo via YouTube bekijk.

Wat me opvalt: ik kijk normale tv via een CI+ module. Dat beeld was op mijn oudere Sony misschien wel iets fijner. Kan ik dat nog verbeteren met een andere decoder/abonnement van Ziggo?

EV3 GT LR  iPhone 17 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Pro 2 & Max

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
THE_BASE schreef op maandag 1 maart 2021 @ 15:45:
Inmiddels de LG 55OLED staan en de beeldkwaliteit is echt verbluffend. Zeker wanneer ik The Crown of een 4K-demo via YouTube bekijk.

Wat me opvalt: ik kijk normale tv via een CI+ module. Dat beeld was op mijn oudere Sony misschien wel iets fijner. Kan ik dat nog verbeteren met een andere decoder/abonnement van Ziggo?
Nee, de Ziggo stream is digitaal. Hooguit dat een andere decoder een of andere beeld”verbeteraar” eroverheen gooit zodat het beeld kunstmatig scherper of contrastrijker wordt gemaakt. Allemaal dingen die je ook via de settings van de LG kunt doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yowzawood
Nee, de CI+ module doet niets anders dan de codering van het signaal afhalen. De tuner in de tv zet het signaal om naar het beeld dat je ziet.

Iets anders als bijvoorbeeld de Next van Ziggo zelf heeft ook een tuner maar ik heb ze vergeleken en zag geen verschil tussen de Next en de tuner in de TV.

Het probleem is eigenlijk dat slechte / minder goede signalen er op een betere tv vaak slechter uitzien dan op een tv van een mindere kwaliteit / resolutie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mucuracat

Welke versie LG?
En welke Sony? Hoe groot? of klein. Op klein scherm lijken tv beelden beter en mooier.
Hoe groter scherm, hoe slechter. Uitzendingen in HD zijn maar 1080i en overige 576 dacht ik.

Sony W800i > HTC-TytnII > Samsung Omnia I900 > LG Optimus Black > HTC Desire > LG Nexus 4 > LG G2 > LG G4 > LG G5 > LG G6 (eu) > Oneplus 6 > Samsung s20+ > Pixel 7 Pro...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Bedankt voor al jullie reacties.

Het zal inderdaad vooral een 'aardverschuiving' en gewenning zijn.

Ik had een Sony KDL-50W805C, een topper uit 2015 met een goed VA-paneel. Nu dus een LG OLED55BX6LB. De content van 4K HDR via YouTube of The Crown via Netflix is waanzinnig. Maar kijk ik naar, ik noem maar wat, Op1 of Jinek, dan vind ik het niet zo scherp als gehoopt.

Dat laatste komt dus doordat het in 1080i wordt uitgezonden en uitgerekt door de tv, blijkbaar is 50" daar net even iets beter geschikt voor.

Heeft het overigens zin om de interne apps te gebruiken of maakt het geen verschil met Apple TV HD? Netflix natuurlijk wel, die Apple TV heeft geen 4K (ik wacht op de nieuwe versie), maar apps als Videoland hebben geen verschil lijkt me?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NDF82
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22-09 14:26

NDF82

Doomed Space Marine

Ik heb vanmorgen de 65GX bij de MM besteld voor 1584, jeeeeuuuuuhh!

Maar ik wil geen sleuf in de muur slijpen (nouja, ik wil m'n huis niet vol bouwstof duwen). Daarom is m'n plan om de TV direct boven het TV meubel te plaatsen zodat er geen kabel zichtbaar is. M.a.w. de onderkant van de TV oplijnen met de bovenkant van de kast.

Heeft iemand ervaring met het op die manier ophangen van de TV v.w.b. de kijk ervaring? De hoogte van het TV meubel is +- 55 cm, diepte 45 cm.

Pentium 233MHz MMX + Diamond Monster 3D 3DFX Voodoo II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
@NDF82 je wilt geen geluid via je tv? Heb ik ook niet, luister altijd via een receiver, maar wees je er anders bewust van dat je een en ander aan geluid nog extra gaat missen.
Weet ook niet zeker of het goed is qua warmteontwikkeling, de tv heeft geen ingebouwde ventilator, de lucht moet er dus doorheen kunnen stromen. Als je de onderkant blokkeert gaat dat misschien niet goed genoeg meer.
Zou eerder voor een subtiel kabelgootje gaan in de kleur van je muur.
Wel echt een hele goede deal trouwens, juni 2020 was 2500 incl cashback de beste deal!

[ Voor 24% gewijzigd door CyBeRSPiN op 01-03-2021 17:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GodDamage
  • Laatst online: 17:36
Hier ga ik een 65CX wisselen voor een 65GX (heb het geluk gehad er eentje voor €1584 bij de MM te kunnen kopen) Zit nog wel met de vraag of ik de kabels netjes door de buis in de muur heen krijg. Mijn CX hangt op dit moment aan zo'n beugel:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bCqhz6OMH-ixxCmBPI1f-ZVYZ5Y=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nruDkAHI86thHcHqq8FF9ymT.jpg?f=fotoalbum_large

Hier meer foto's van het ophangen

Iemand ervaring met het ophangen van de GX en de kabels door de muur heen voeren?

[ Voor 18% gewijzigd door GodDamage op 01-03-2021 17:58 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deleon78
.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Iemand nog een idee? We hebben een hele goede BOSE speakerset, maar die gaat met koptelefoon-aansluiting.

Bij m’n vorige Sony had ik erg mooi en vol geluid, bij de nieuwe LG is het veel scheller. Is de audiodriver van de tv daar debet aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

GodDamage schreef op maandag 1 maart 2021 @ 17:57:
Hier ga ik een 65CX wisselen voor een 65GX (heb het geluk gehad er eentje voor €1584 bij de MM te kunnen kopen) Zit nog wel met de vraag of ik de kabels netjes door de buis in de muur heen krijg. Mijn CX hangt op dit moment aan zo'n beugel:

[Afbeelding]

Hier meer foto's van het ophangen

Iemand ervaring met het ophangen van de GX en de kabels door de muur heen voeren?
Zoek even naar de verschillen: YouTube: How to install your Gallery OLED

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michiel193
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 25-09 22:23
Ik kijk al jaren met volle tevredenheid naar een lg 55c7v.

Ik las online dat er een firmware update zou moeten zijn naar 06.00.05
https://www.lg.com/nl/ond...csSalesCode=OLED55C7V.AEU

Echter komt de mijne niet voorbij 05.80.60. draadloos verbonden gehad met meerdere WiFi netwerken. Onder geavanceerde instellingen geeft de tv aan online te zijn.

Andere c7 bezitters wel kunnen updaten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GodDamage
  • Laatst online: 17:36
Uiteraard heb ik de plaatjes en filmpjes al bekeken, maar de GX lijkt vooral te worden opgehangen met de kabels die over de muur naar beneden lopen. Dat is voor mij echt geen optie, want lelijk :P De kabeluitsparing in de tv zal wel precies voor het gat van de buis geplaatst moeten worden, om de tv strak tegen de muur te krijgen. Misschien dat @talkatoo nog tips heeft? Want ik kwam zijn foto tegen in dit topic.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NDF82
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22-09 14:26

NDF82

Doomed Space Marine

CyBeRSPiN schreef op maandag 1 maart 2021 @ 17:42:
@NDF82 je wilt geen geluid via je tv? Heb ik ook niet, luister altijd via een receiver, maar wees je er anders bewust van dat je een en ander aan geluid nog extra gaat missen.
Weet ook niet zeker of het goed is qua warmteontwikkeling, de tv heeft geen ingebouwde ventilator, de lucht moet er dus doorheen kunnen stromen. Als je de onderkant blokkeert gaat dat misschien niet goed genoeg meer.
Zou eerder voor een subtiel kabelgootje gaan in de kleur van je muur.
Wel echt een hele goede deal trouwens, juni 2020 was 2500 incl cashback de beste deal!
Geluid loopt altijd via de receiver dus dat is geen probleem.

Warmte ontwikkeling heb ik niet aan gedacht, bedankt! Denk geen probleem want tussen kast en muur zit nog afstand (op z'n minst een plint dikte) maar wel iets om in de gaten te houden.
Deleon78 schreef op maandag 1 maart 2021 @ 19:20:
[...]

Houd rekening met evt reflectie van beeld via je meubel :)
Was me met m'n huidige TV die op mini pootjes staat nooit opgevallen. Maar nu wel, what was been seen, cannot be unseen 8)7

Zal dus waarschijnlijk een kabel gootje worden. Stoort het, dan slijp ik alsnog een goot.

Pentium 233MHz MMX + Diamond Monster 3D 3DFX Voodoo II

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19:36

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

GodDamage schreef op maandag 1 maart 2021 @ 20:47:
[...]

Uiteraard heb ik de plaatjes en filmpjes al bekeken, maar de GX lijkt vooral te worden opgehangen met de kabels die over de muur naar beneden lopen. Dat is voor mij echt geen optie, want lelijk :P De kabeluitsparing in de tv zal wel precies voor het gat van de buis geplaatst moeten worden, om de tv strak tegen de muur te krijgen. Misschien dat @talkatoo nog tips heeft? Want ik kwam zijn foto tegen in dit topic.
Ik heb ook het gat precies bij de kabeluitsparing van de tv. Het zit perfect.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• devices
Yowzawood schreef op maandag 1 maart 2021 @ 09:04:
[...]

Helemaal niet gek... gewoon een eigenschap van de gebruikte techniek. Er is voor de fabrikant geen manier om eraan te ontkomen, gewoon een eigenschap van het product. En zoals ook al gezegd, het is niet nieuw en staat gewoon in de handleiding (heeft er ook altijd al gestaan).

En in tegenstelling tot de onzin die hier door sommigen wordt gepost is dit niet iets waar LCD gevoelig voor is. Het is een specifiek OLED fenomeen. De pixels geven licht en om kleuren te krijgen worden er "organische materialen" gebruikt. En die reageren ook op UV (en op lucht en water en nog wat andere invloeden van buiten als ze niet opgesloten zouden zitten). Veel blootstelling aan UV betekent gewoon een degradatie van het materiaal waardoor de lichtopbrengst minder wordt. Met een pixel refresh kan je het herstellen/minder zichtbaar maken maar goed voor het materiaal is het nooit.

Gewoon je TV uit het zonlicht houden, zeker bij de laagstaande zon van nu, of accepteren dat je tv minder lang meegaat.
Zover ik zie staat er in de handleiding dat je direkt zonlicht moet vermijden, maar niks over reflecties. Dit betekend dus dat maar een klein deel van de huizen geschikt is voor een OLED TV, terwijl dit niet na aankoop duidelijk is. Je moet dus een kamer hebben waar behalve geen zonlicht direkt door het raam op de TV schijnt, ook geen raam tegenover je TV is. Ik moet dus mijn bed naar de slaapkamer verhuizen en de TV naar de slaapkamer voor iets wat niet in de handleiding stond. Dat vind ik wel raar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• belmonde
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 01:35
NDF82 schreef op maandag 1 maart 2021 @ 17:19:
Ik heb vanmorgen de 65GX bij de MM besteld voor 1584, jeeeeuuuuuhh!

Maar ik wil geen sleuf in de muur slijpen (nouja, ik wil m'n huis niet vol bouwstof duwen). Daarom is m'n plan om de TV direct boven het TV meubel te plaatsen zodat er geen kabel zichtbaar is. M.a.w. de onderkant van de TV oplijnen met de bovenkant van de kast.

Heeft iemand ervaring met het op die manier ophangen van de TV v.w.b. de kijk ervaring? De hoogte van het TV meubel is +- 55 cm, diepte 45 cm.
Staat nu voor 2.599 euro in de pricewatch bij Mediamarkt. Geen 1584 euro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andries98
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 17:34

Ik herken dit wel en soms zit het in de bron (vooral als het niet 100% rechte horizontale of verticale strepen zijn, netflix compressie bijv) maar meestal is het er gewoon. Ik zie het bij veel mensen op de foto en ik gok dat het iets met banding en de pixelrefresh te maken heeft.
Bij mij is het zo licht dat het in 99,99% van de tijd niet opvalt maar af en toe zie ik het. Vooral bij medium-snelle panning shots met bijna egale oppervlakte valt het op.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Yowzawood
devices schreef op maandag 1 maart 2021 @ 23:15:
[...]
Zover ik zie staat er in de handleiding dat je direkt zonlicht moet vermijden, maar niks over reflecties. Dit betekend dus dat maar een klein deel van de huizen geschikt is voor een OLED TV, terwijl dit niet na aankoop duidelijk is. Je moet dus een kamer hebben waar behalve geen zonlicht direkt door het raam op de TV schijnt, ook geen raam tegenover je TV is. Ik moet dus mijn bed naar de slaapkamer verhuizen en de TV naar de slaapkamer voor iets wat niet in de handleiding stond. Dat vind ik wel raar
En een beetje normaal nadenken is blijkbaar teveel gevraagd?

Het wordt overal duidelijk vermeld, geen direct zonlicht. Dan kan je toch ook wel bedenken dat een reflectie van een spiegelend oppervlak hetzelfde is.....het gaat om de UV en de hitte. Een difuse reflectie levert normaal geen probleem op.

En daarom is er zonwering bedacht. Voor vele dingen handig, niet alleen kwaliteitsbehoud van je tv.

Maar waarom hierover blijven doorgaan? Het is een kenmerk van het product, niets raars aan en staat ook als eerste in de handleiding. Werkt het niet voor jou prima, koop wat anders. Het is ook één van de redenen dat er in de meeste vergelijkingen de voorkeur wordt gegeven aan LCD in ruimtes met veel licht.

Ja, het is een vervelende eigenschap van OLED net zoals de relatief lage lichtopbrengst en andere mogelijke slijtage aan het scherm. Zo heeft elke technologie wat. Maar voor geen enkele TV of elektronica in het algemeen is zonlicht en de daardoor locale hoge temperaturen een goed idee.

[ Voor 9% gewijzigd door Yowzawood op 02-03-2021 07:07 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• The Zep Man
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 14:21

The Zep Man

🏴‍☠️

devices schreef op maandag 1 maart 2021 @ 23:15:
Ik moet dus mijn bed naar de slaapkamer verhuizen en de TV naar de slaapkamer voor iets wat niet in de handleiding stond. Dat vind ik wel raar
Je bed verhuizen naar de slaapkamer is best wel apart te noemen. Waar staat die nu dan, en waarom is die niet in de slaapkamer? :?

Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• devices
Yowzawood schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 06:36:
[...]

En een beetje normaal nadenken is blijkbaar teveel gevraagd?

Het wordt overal duidelijk vermeld, geen direct zonlicht. Dan kan je toch ook wel bedenken dat een reflectie van een spiegelend oppervlak hetzelfde is.....het gaat om de UV en de hitte. Een difuse reflectie levert normaal geen probleem op.

En daarom is er zonwering bedacht. Voor vele dingen handig, niet alleen kwaliteitsbehoud van je tv.

Maar waarom hierover blijven doorgaan? Het is een kenmerk van het product, niets raars aan en staat ook als eerste in de handleiding. Werkt het niet voor jou prima, koop wat anders. Het is ook één van de redenen dat er in de meeste vergelijkingen de voorkeur wordt gegeven aan LCD in ruimtes met veel licht.

Ja, het is een vervelende eigenschap van OLED net zoals de relatief lage lichtopbrengst en andere mogelijke slijtage aan het scherm. Zo heeft elke technologie wat. Maar voor geen enkele TV of elektronica in het algemeen is zonlicht en de daardoor locale hoge temperaturen een goed idee.
Ik word hier beticht dat ik erover doorga, maar jij blijft iets zeggen wat pertinent onwaar is. Het punt is dus dat het niet in de handleiding staat. Ik snap deze toon richting mij vanaf het begin al helemaal niet. Is er een reden waarom je mij wilt wegzetten als een idioot en jezelf boven mij wilt plaatsen? Rare manier van discussiëren, maarja. Het is helemaal niet warmer of verblindend zoals direkt zonlicht, vandaar dat ik dacht dat het geen probleem is. Alles reflecteerd licht, anders was alles behalve direkt zonlicht donker, maar dat is dus niet zo. Dus ja ik vind dat raar. En nee het staat écht niet in de handleiding dat je kamer donker gehouden moet worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yowzawood
devices schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 07:18:
[...]
En nee het staat écht niet in de handleiding dat je kamer donker gehouden moet worden.
Dat staat er niet en is ook helemaal niet zo..... Licht op zich is geen enkel probleem.

Het gaat (alleen) om "direct" zonlicht (en gespiegeld zonlicht staat gelijk aan direct zonlicht, weleens opgevallen dat je daar ook een kleurtje van krijgt).

Maar nu je het zegt, die handleiding is zwaar onvoldoende. Staat niet eens in dat je 'm ook niet voor de openhaard moet zetten of buiten in de regen.

Komop, beetje logisch blijven nadenken toch? De waarschuwing tegen zonlicht zou toch voldoende moeten zijn..... het staat niet voor niets gelijk als één van de eerst genoemde dingen.

En hoe onhandig je het ook vindt, het is nou eenmaal gewoon een eigenschap van OLED. Werkt het niet in jouw situatie dan moet je een andere techniek kopen.

[ Voor 37% gewijzigd door Yowzawood op 02-03-2021 08:41 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!
@devices Ik weet niet wat jij verblindend noemt, maar als er zonlicht op een hoogglans kastje komt en je kijkt daar recht tegenin, dan ja, is dat wat mij betreft behoorlijk verblindend. Diffuse reflectie van licht is wat anders, dwz dat je geen afgetekende schaduw randen meer ziet maar... nou ja...een diffuus verloop dus.
Als iets 100% (of 90%, 80%, 70%) reflecteert dan is dat ook een spiegel. Dan is de energie iets minder hoog maar nog steeds te hoog. Waar nou de grens ligt? De realiteit is dat er geen keiharde grens is. 30% reflectie (van de energie van) de zon houdt de tv natuurlijk langer vol dan 90%. Maar aan de andere kant, als ie dagelijks 10 uur in die 30% reflectie staat zal het materiaal vrij vlot merkbaar gaan degraderen.

Lastig... wat moet er dan precies in de handleiding.

Als de conservator zegt dat je het schilderij niet in de zon mag hangen... dat dan een vergrootglas, prisma uiteraard ook geen goed idee is begrijpt iedereen. Het staat niet in de voorschriften, maar niemand maakt daar een probleem van. :) Maar dat dan een glanzende vloer, spiegel, hoogglans tafel of kast net zo min een goed idee is als die de zon tegen de muur aan reflecteert waar het schilderij hangt, is op zich niet heel gek.

Een andere, de tv boven het gasfornuis hangen is waarschijnlijk ook geen goed idee. Staat er ook niet in, hoewel er vast ergens staat dat hitte geen goed idee is voor het apparaat. Welke en hoeveel hitte precies, dat mag je dan zelf bedenken. ;)

Kortom: ja het had er duidelijker in gemogen: vermijd óók reflecties van zonlicht door spiegels, hoogglanzende meubels e.d.! Aan de andere kant, nee het is niet meteen logisch dat je alles kan doen wat er niet letterlijk in staat.

Jij overdrijft in je laatste posts nogal. Nee, je kamer hoeft niet donker gehouden te worden. Er mogen alleen geen (reflecties van) zonlicht op de tv komen. Nee, je hoeft geen kamer zonder ramen en je mag ook een kamer met een raam tegenover je tv, zolang er maar geen (reflecties van) zonlicht op komt. Dat betekent dus een beetje opletten met spiegelende meubelen icm een raam op een zonkant. Zonwering is natuurlijk een doodnormale optie. Als je de juiste kiest dan hoeft je raam niet potdicht maar alleen de bovenzijde een stukje zodat de zon niet door de hele kamer kan komen.

Daarbij zullen de meeste mensen die een goede tv kopen wel nadenken over de plaats van de televisie en deze niet direct bij / recht tegenover een raam hangen, of indien het echt niet anders kan, daarbij zonwering gebruiken om het invallende licht wat te dempen. Anders is het geen tv kijken geen genot, want in veel licht ziet elk beeld er slecht uit en ben je beter af met een goedkope tv die op zich vrij slecht beeld geeft, maar wel heel erg fel is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raem
andries98 schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 02:59:
[...]

Ik herken dit wel en soms zit het in de bron (vooral als het niet 100% rechte horizontale of verticale strepen zijn, netflix compressie bijv) maar meestal is het er gewoon. Ik zie het bij veel mensen op de foto en ik gok dat het iets met banding en de pixelrefresh te maken heeft.
Bij mij is het zo licht dat het in 99,99% van de tijd niet opvalt maar af en toe zie ik het. Vooral bij medium-snelle panning shots met bijna egale oppervlakte valt het op.
Als het in de bron zit zou het dan ook niet betekenen dat de lijnen mee bewegen als je zelf het beeld op en neer beweegt? Op de Playstation games waar ik het zie blijven de lijnen namelijk staan en beweegt het beeld als het ware er achter langs. Ik denk dan inderdaad dat het een vorm is van horizontale banding.
Heb nog geprobeerd een betere foto te maken, maar dat lukt me helaas niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• devices
Yowzawood schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 08:36:
[...]

Dat staat er niet en is ook helemaal niet zo..... Licht op zich is geen enkel probleem.

Het gaat (alleen) om "direct" zonlicht (en gespiegeld zonlicht staat gelijk aan direct zonlicht, weleens opgevallen dat je daar ook een kleurtje van krijgt).

Maar nu je het zegt, die handleiding is zwaar onvoldoende. Staat niet eens in dat je 'm ook niet voor de openhaard moet zetten of buiten in de regen.

Komop, beetje logisch blijven nadenken toch? De waarschuwing tegen zonlicht zou toch voldoende moeten zijn..... het staat niet voor niets gelijk als één van de eerst genoemde dingen.

En hoe onhandig je het ook vindt, het is nou eenmaal gewoon een eigenschap van OLED. Werkt het niet in jouw situatie dan moet je een andere techniek kopen.
Dat staat er grappig genoeg wel in. Openhaard wordt niet explicit genoemd, maar het is wel een warmtebron en vergelijkbaar met een kachel.
- In de buurt van een warmtebron, zoals een kachel, of andere apparaten die warmte produceren.
- Plekken die blootstaan aan regen of wind.
Dit stukje ook voor Cap:

Ik heb mij van tevoren ingelezen en de TV buiten direkt zonlicht geplaats, door de indeling van de woonkamer aan te passen (de vorige bewoner had de TV wel vol in het licht staan). Dat indirekt zonlicht ook een probleem is, zoals in deze thread te zien was, was voor mij best wel een verrassing. Dat een spiegel niet kan of een vergrootglas is nogal wiedes en ik kan zelfs een hoogglans kastje wel voorstellen, maar de (kleine) reflectie van een raam? Dat heb ik nooit vel gevonden of een warm gezicht van gekregen, wat iemand anders wel zei. Daar ben ik dus verrast over. Ik wil niet zeggen dat OLED slecht is. Voor mij is het kleine beetje extra moeite het echt wel waard. Nooit meer LED voor mij.

Wel bedankt voor jullie tips over de zonwering. Het is een huurwoning met rolgordijnen, dus die kan ik wel gebruiken om de zon schijnt die even naar beneden te doen. Ik heb de avondzon, dus dat moet wel te doen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoeZuCK
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 22-09 22:09

JoeZuCK

_Fonz > all.

Michiel193 schreef op maandag 1 maart 2021 @ 20:24:
Ik kijk al jaren met volle tevredenheid naar een lg 55c7v.

Ik las online dat er een firmware update zou moeten zijn naar 06.00.05
https://www.lg.com/nl/ond...csSalesCode=OLED55C7V.AEU

Echter komt de mijne niet voorbij 05.80.60. draadloos verbonden gehad met meerdere WiFi netwerken. Onder geavanceerde instellingen geeft de tv aan online te zijn.

Andere c7 bezitters wel kunnen updaten?
Ff geduld. Heb automatic download aan staan. Heeft hem voor mij gedownload en is net geïnstalleerd. Same TV.

Aka You.SuCK or less confronting JoeZuCK. Played Return to castle Wolfenstein on a professional level and was within Team Netherlands. Steam: joezuck | PSN: JoeZuCK

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Richie B
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 25-04 13:12
Goedemiddag,
Ik ervaar een behoorlijk raar probleem met de CX en de series X. Ik heb last van rare flikkerende gekleurde spikkels/storingen in het beeld, met name in Warzone het nieuwe gebiedje Shipwreck. Buiten Shipwreck heb ik nog niets waargenomen, maar zodra ik het schip inga (dat open gebroken deel) of net ervoor dan begint het.
Hier een klein voorbeeld:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tkJ6_ILE0ob-3CajYz6R77EezNk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mZzAViZZT4HXQzVpjzDQlriH.jpg?f=fotoalbum_large

Ik probeer zoveel mogelijk mensen te bereiken in de hoop op een oplossing, ik draai op 120hz VRR aan.
Herkennen jullie dit? Ik heb juist de CX gekocht om het maximale uit de series X te halen, maar als die gekke artifacts opduiken tsja…Je zou ook bijna denken dat het spel nog getweaked moet worden OF een nieuwe firmware update. Ik weet het even niet, zonde is het wel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wren
  • Nu online
Richie B schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 12:31:
Goedemiddag,
Ik ervaar een behoorlijk raar probleem met de CX en de series X. Ik heb last van rare flikkerende gekleurde spikkels/storingen in het beeld, met name in Warzone het nieuwe gebiedje Shipwreck. Buiten Shipwreck heb ik nog niets waargenomen, maar zodra ik het schip inga (dat open gebroken deel) of net ervoor dan begint het.
Hier een klein voorbeeld:
[Afbeelding]

Ik probeer zoveel mogelijk mensen te bereiken in de hoop op een oplossing, ik draai op 120hz VRR aan.
Herkennen jullie dit? Ik heb juist de CX gekocht om het maximale uit de series X te halen, maar als die gekke artifacts opduiken tsja…Je zou ook bijna denken dat het spel nog getweaked moet worden OF een nieuwe firmware update. Ik weet het even niet, zonde is het wel
Klinkt als een dooddoener maar als dit alleen juist voorkomt bij een bepaalde game en dan bij een bepaald level...probleem met de game?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• The Zep Man
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 14:21

The Zep Man

🏴‍☠️

Richie B schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 12:31:
Goedemiddag,
Ik ervaar een behoorlijk raar probleem met de CX en de series X.
Zoals @Wren het noemt: heb je het geprobeerd met een andere TV/monitor?

Heb je het geprobeerd met een andere HDMI kabel (ander merk+type)?

Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onsgeluk

onsgeluk

Beroepsprutser

Heel erg getriggerd door de aanbieding van MM om de 65GX te bestellen. Wat ik me echter afvraag (en stiekem het antwoord al op weet), past er in de uitsparing achterop een chromecast?

iR Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
onsgeluk schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 15:12:
Heel erg getriggerd door de aanbieding van MM om de 65GX te bestellen. Wat ik me echter afvraag (en stiekem het antwoord al op weet), past er in de uitsparing achterop een chromecast?
Denk het wel, en anders doe je er een HDMI verlengkabel tussen van een paar euro.
Wat wil je overigens casten? Als je een iOS device hebt kun je via AirPlay het meeste doen, naast het feit dat van veel diensten er een (veel betere) builtin app is. Met chromecast heb je geen Dolby Vision of 5.1 geluid toch?

[ Voor 23% gewijzigd door CyBeRSPiN op 02-03-2021 15:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diablow
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-04 18:56
CyBeRSPiN schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 15:16:
[...]

Denk het wel, en anders doe je er een HDMI verlengkabel tussen van een paar euro.
Wat wil je overigens casten? Als je een iOS device hebt kun je via AirPlay het meeste doen, naast het feit dat van veel diensten er een (veel betere) builtin app is. Met chromecast heb je geen Dolby Vision of 5.1 geluid toch?
Ben benieuwd of het sowieso (goed) werkt, als het tussen de muur en de tv zit, niet erg best voor de wifi ontvangst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onsgeluk

onsgeluk

Beroepsprutser

CyBeRSPiN schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 15:16:
[...]

Dank je, geen rekening gehouden met dergelijke mogelijkheden zoals airplay en apps.

iR Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jcelineba
  • Laatst online: 17-05-2023
Hoi, ik vroeg me af of er iemand is met de OLEd48CX6LB en mij de afmetingen van de voet zou kunnen vertellen? Ik kan die nergens vinden namelijk en wil weten of de tv past op tv meubel dat ik heb. alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mucuracat
Jcelineba schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 16:10:
Hoi, ik vroeg me af of er iemand is met de OLEd48CX6LB en mij de afmetingen van de voet zou kunnen vertellen? Ik kan die nergens vinden namelijk en wil weten of de tv past op tv meubel dat ik heb. alvast bedankt!
Wat voor tv meubel heb je dan? als voet van 48 inch niet eens past? :?
48 inch tv is +-106 cm breed breed en voet is smaller dan de breedte.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Deleon78
.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• onsgeluk

onsgeluk

Beroepsprutser

Jcelineba schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 16:10:
Diepte met voet is volgens mij 24.6cm. Over de breedte vd voet durf ik niets te zeggen, maar afgaande op de foto's zou ik uitgaan van +- 90cm

iR Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coch
  • Laatst online: 02-05 11:51
onsgeluk schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 16:27:
[...]

Diepte met voet is volgens mij 24.6cm. Over de breedte vd voet durf ik niets te zeggen, maar afgaande op de foto's zou ik uitgaan van +- 90cm
We gaan ook voor een OLEd48CX6LB wil hem aan de muur ophangen neem aan dat dit kan ??

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• onsgeluk

onsgeluk

Beroepsprutser

Coch schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 16:29:
[...]

We gaan ook voor een OLEd48CX6LB wil hem aan de muur ophangen neem aan dat dit kan ??
Google/LG-website: VESA 300 x 200

iR Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• miniterror
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 19:01
onsgeluk schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 15:12:
Ja dat past, ik heb een Chromecast TV (die nieuwe met android TV erop) uit Frankrijk (Fnac.com) laten komen.
Deze hangt met dubbelzijdig tape achter de TV in de uitsparring waar je alles kan aansluiten.
Moet wel zeggen dat de TV het WiFi signaal behoorlijk tegen houd, als ik hem aansluit op mijn soundbar haal ik mijn volle 250Mbit over de WIFi, zodra die weer achter de TV hangt haal ik met moeite 160Mbit.
Houd ik mijn telefoon voor de TV waar de Chromecast geplakt zit haalt mijn telefoon ook zonder problemen de 250Mbit

[ Voor 24% gewijzigd door miniterror op 02-03-2021 16:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michiel193
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 25-09 22:23
JoeZuCK schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 11:45:
[...]

Ff geduld. Heb automatic download aan staan. Heeft hem voor mij gedownload en is net geïnstalleerd. Same TV.
Zag dat ie vorige maand al online stond:p maar geduld is een schone zaak maar niet mijn sterkste punt.
Pagina: 1 ... 367 ... 568 Laatste

Let op:
Indien je vragen hebt over inbranden bij OLED televisies, gebruik dan eerst even de zoekfunctie. Dit onderwerp is namelijk al regelmatig uitgebreid besproken.
Zie ook D vd V in "[LG OLED] Ervaringen & Discussie" Datzelfde geldt voor vragen over stekkers.

🔍 Inbranden: [LG OLED] Ervaringen & Discussie
🔎 Stekkers: [LG OLED] Ervaringen & Discussie

Goede aanbieding gezien of nodig? Check OLED Televisies aanbiedingen- & kortingscodetopic
Vragen/opmerkingen over de LG Cashback Actie? Daarvoor kan je terecht in [LG OLED] cashback topic

Discussies over welke (HDMI)-kabels te gebruiken kan in Zilveren HIFI-kabels gesmeed door elfen bij maanlicht #6.