Acties:
  • +2 Henk 'm!

• The Zep Man
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 11:33

The Zep Man

🏴‍☠️

miniterror schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 16:53:
Moet wel zeggen dat de TV het WiFi signaal behoorlijk tegen houd, als ik hem aansluit op mijn soundbar haal ik mijn volle 250Mbit over de WIFi, zodra die weer achter de TV hangt haal ik met moeite 160Mbit.
Houd ik mijn telefoon voor de TV waar de Chromecast geplakt zit haalt mijn telefoon ook zonder problemen de 250Mbit
Is dit niet een beetje een eerste wereldprobleem? Ik bedoel, hoeveel content heb jij die meer nodig heeft dan 128 Mbps (=maximale bandbreedte die gebruikt kan worden door Ultra HD Blu-ray)? :+

Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SED
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 25-09 14:28

SED

@Michiel193 Dan kun je nog kiezen voor de handmatige update.

Copyright and left by SED...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 11:00
Wauw. Zojuist nog een firmware update ontvangen op de 55B6 die op de slaapkamer hangt. (y)

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michiel193
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 25-09 22:23
Hier inmiddels ook de update gehad!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10:29

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Rivanov schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 21:40:
Wauw. Zojuist nog een firmware update ontvangen op de 55B6 die op de slaapkamer hangt. (y)
Ik ook. Zelfde tv en ook in de slaapkamer 😅

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
waarom is iedereen blij met de update? mis ik iets? (nieuwe functie toegevoegd of bug gesloopt?)

[ Voor 31% gewijzigd door Farabi op 02-03-2021 23:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Farabi schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 23:23:
waarom is iedereen blij met de update? mis ik iets? (nieuwe functie toegevoegd of bug gesloopt?)
Voor oudere TV's stelt deze idd vaak weinig voor. Misschien is het nog ondersteunen door LG wel de reden voor vreugde ;)

hardware-lover in "[LG OLED] Ervaringen & Discussie"

Testing, one, two ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SED
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 25-09 14:28

SED

Farabi schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 23:23:
Als je ziet dat jouw bijdrage al ruim 30% aangepast is dan kun je zien dat een firmware best veel kan bevatten.
In dit geval valt het wel mee.

SW File(Version 05.60.06)
1. Improvement
1) LG Channel has been upgraded and service territory expansion. (Selected Countries Only)
2) Software update contains minor bug fix
historie:
3. Release History
[04.30.65]
1. Improve the Sony PS4 Pro no signal issue (HDCP fail)
2. Improve the Tricolor satellite channel crash. (Russia)

[04.31.10]
1. Improve the sound Hum noise
2. Add the HDR Game mode to improve the input lag

[04.31.25]
1. Improved the problem that HEVC Channel Reset Issue
2. Radio Equipment Directive Standard applied

[05.30.03]
1. Added notification pop up for when app is no longer supported
2. Change in background image of no signal screen
3. Change in Amazon HDR mode

[05.30.25]
1. Fix that volume is changed to be zero by Peel Remote App during watching TV
2. Black image quality improved in Dolby Vision.

[05.30.55]
1. To improve Tricolor Channel Scan Issue
2. To improve BBC2 HD channel missing issue

[05.30.60]
1. Security Update

[05.30.65]
1. fix that the contents is not played in App such as sky app.

[05.30.85]
1. Add HEVC logo to user guide

[05.31.00]
1. Fix the failure of access to certain website in the browser
2. Improved BBC iPlayer performance

[05.60.06]
1. LG Channel has been upgraded and service territory expansion. (Selected Countries Only)
2. Software update contains minor bug fix

Copyright and left by SED...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimpie007
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01:20
GodDamage schreef op maandag 1 maart 2021 @ 17:57:
Hier ga ik een 65CX wisselen voor een 65GX (heb het geluk gehad er eentje voor €1584 bij de MM te kunnen kopen) Zit nog wel met de vraag of ik de kabels netjes door de buis in de muur heen krijg. Mijn CX hangt op dit moment aan zo'n beugel:

[Afbeelding]

Hier meer foto's van het ophangen

Iemand ervaring met het ophangen van de GX en de kabels door de muur heen voeren?
Heb je nu serieus die tv face down op je laminaat gelegd zonder wat eronder?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Je zou het haast denken maar ik ga er maar vanuit dat er iets onder zit dat niet groter is dan de tv zelf. Maar hoe zie jij dat het laminaat is? Kan toch best hout zijn? :+

[ Voor 4% gewijzigd door Cap op 03-03-2021 07:45 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Andik
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 15-08 20:32
Goedemorgen,
gisteren is er bij mijn ouders een nieuwe 55GX afgeleverd. Wat mij gelijk opviel is dat de tape waarmee de doos dicht zit een beetje rommelig is.

Na wat speurwerk zie ik veel foto’s van nieuwe LG tv’s waar nog twee plastic banden om de doos zitten. Die zitten er bij ons niet om.

Hoe was jullie tv verpakt? Zaten er altijd van die plastic banden om de doos heen? Het lijkt nu wel alsof de doos al open is geweest.

Dit soort plastic banden bedoel ik:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aB5RmuVqUgq3ot9EF6ey5Y1XAnw=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/m6Hy6FmyWEbTAQuu39CDpFge.jpg?f=user_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mucuracat
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 25-09 09:35
Andik schreef op woensdag 3 maart 2021 @ 08:33:
Goedemorgen,
gisteren is er bij mijn ouders een nieuwe 55GX afgeleverd. Wat mij gelijk opviel is dat de tape waarmee de doos dicht zit een beetje rommelig is.

Na wat speurwerk zie ik veel foto’s van nieuwe LG tv’s waar nog twee plastic banden om de doos zitten. Die zitten er bij ons niet om.

Hoe was jullie tv verpakt? Zaten er altijd van die plastic banden om de doos heen? Het lijkt nu wel alsof de doos al open is geweest.

Dit soort plastic banden bedoel ik:
[Afbeelding]
alweer bijna jaar geleden. Banden zaten er wel omheen. En knippen, zodat je doos kon optillen (onderkant niet dichtgeplakt.). Je hoeft dus geen plakband af te halen aan de bovenkant, maar makkelijk om afstandbediening en kabel/boekje uit te halen.

toegevoegd:

[ Voor 9% gewijzigd door mucuracat op 03-03-2021 08:54 ]

Sony W800i > HTC-TytnII > Samsung Omnia I900 > LG Optimus Black > HTC Desire > LG Nexus 4 > LG G2 > LG G4 > LG G5 > LG G6 (eu) > Oneplus 6 > Samsung s20+ > Pixel 7 Pro...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Het valt me echt op dat de tv iets naar achteren kantelt, is dat gebruikelijk bij de 55BXLB?

Je ziet het het best als je naar de pijp van de verwarming kijkt. Vorige tv had het niet, al zou het wellicht het kastje kunnen zijn, maar die staat waterpas. Lijkt me meer dat de voet het probleem is.

Is wel op te lossen door er even iets onder te zetten aan de achterkant, maar vraag me af of het zo hoort. Even naar de winkel om te checken is er niet bij.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xNOtukh8yjkHsb3V3oBBCkBdfpc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fuakxgHoqAVG610UN5EYGeEJ.jpg?f=fotoalbum_large

EV3 GT LR  iPhone 17 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Pro 2 & Max

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• llevering
  • Registratie: September 2000
  • Nu online
mucuracat schreef op woensdag 3 maart 2021 @ 08:50:
[...]

alweer bijna jaar geleden. Banden zaten er wel omheen. En knippen, zodat je doos kon optillen (onderkant niet dichtgeplakt.). Je hoeft dus geen plakband af te halen aan de bovenkant, maar makkelijk om afstandbediening en kabel/boekje uit te halen.
De doos van de 55GX is anders dan die van de 65GX en groter :). Ik heb een 55GX maar kan het me niet meer herinneren, is best wel gebruikelijk en als het erg rommelig is lijkt het niet direct fabriek af te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mucuracat
THE_BASE schreef op woensdag 3 maart 2021 @ 09:17:
Het valt me echt op dat de tv iets naar achteren kantelt, is dat gebruikelijk bij de 55BXLB?

Je ziet het het best als je naar de pijp van de verwarming kijkt. Vorige tv had het niet, al zou het wellicht het kastje kunnen zijn, maar die staat waterpas. Lijkt me meer dat de voet het probleem is.

Is wel op te lossen door er even iets onder te zetten aan de achterkant, maar vraag me af of het zo hoort. Even naar de winkel om te checken is er niet bij.

[Afbeelding]
Of kast schuif staat, maakt niet uit. Je kunt via spiegeling van de kast zien, dat de tv niet recht staat.
Voet goed vast gemaakt? Zal dadelijk kijken naar 65B9 voor je en hier aanvullen :)

Trek een lijn van einde kast door richting tv.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1GDiy3le4EZcm5V5Jz4JGZ2wHfQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FODlxLbjX4VIEyQhseyDWrHF.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 20% gewijzigd door mucuracat op 03-03-2021 09:37 ]

Sony W800i > HTC-TytnII > Samsung Omnia I900 > LG Optimus Black > HTC Desire > LG Nexus 4 > LG G2 > LG G4 > LG G5 > LG G6 (eu) > Oneplus 6 > Samsung s20+ > Pixel 7 Pro...

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• 107mb
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 25-09 15:25
hierbij een kleine post (geen echte review) over mijn ervaring met de LG 65BX. Deze was voor mij binnen mijn eisenpakket (OLED, 65", <1600 euro) eigenlijk de enige kandidaat. Ondanks het vele gemopper op GOT (lage helderheid, minder HDMI 2.1 poorten, achteruitgang t.o.v. voorganger). Als ik TV kijk snap ik eerlijk gezegd niet waar die negativiteit vandaan komt en zijn het wat mij betreft non-issues. Het is een fantastisch scherm met een enorm goede weergave. Dat de helderheid iets minder is dan bijvoorbeeld bij de CX, is mijn inziens geen probleem. De helderheid staat bij mij op 70%. Staat dit hoger dan wordt het beeld onrealistisch. Ook het geluid valt mij niet tegen, ondanks dat ik het geluid altijd via een receiver stuur. Zijn er dan nadelen? jazeker: het scherm spiegelt. Overdag gaan de gordijnen dicht bij het kijken van een film, om zo meer beleving te krijgen. Ook baal ik van de aansluitingen aan de achterzijde. Voor de HDMI kabel heb ik een haaks verloopstuk moeten kopen. Al met al is deze TV wat mij betreft een dikke aanrader!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
mucuracat schreef op woensdag 3 maart 2021 @ 09:34:
[...]

Of kast schuif staat, maakt niet uit. Je kunt via spiegeling van de kast zien, dat de tv niet recht staat.
Voet goed vast gemaakt? Zal dadelijk kijken naar 65B9 voor je en hier aanvullen :)

Trek een lijn van einde kast door richting tv.
[Afbeelding]
Thanks alvast, vanmorgen nog eens voet extra aangedraaid, maar hielp niets. Zal hem er vanmiddag eens helemaal afhalen en dan kijken.

EV3 GT LR  iPhone 17 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Pro 2 & Max

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kleuvert
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 23-06 19:01
Hallo, ik heb momenteel 2 dagen de LG 65CX6la in huis via het tweakers test programma.
Mag hem 2 weken proberen. Mijn normale tv is een Samsung 48” uhd 7500 die ik gekalibreerd heb.
Die tv is enorm goed in kleur weergave en wij hebben er ook veel plezier van.
Sinds anderhalfjaar zitten wij in een ander huis. Daar zitten we verder van de tv af en is de 48” aan de kleine kant. Vrouwlief wil naar 55” en ik natuurlijk 65”. Moet zeggen nu de tv hangt die wel erg groot is.
Nu komt mijn vraag, hoe hebben jullie de tv goed afgesteld gekregen.
In de diverse menu’s zijn de afstel mogelijkheden beperkt. Alleen in standaard beeldmateriaal heb je veel instelmogelijkheden. Waar na de keuze van isf donker setting er eigenlijk helemaal geen aanpassingen meer nodig zijn. Fijne afstelling. Na wat rommelen heb ik ook dolby vision naar mijn zin.
Maar de hdr modus blijft een zoektocht. Via Prime video en of Disney blijft er een soort waas over zitten.
Kies ik dan de standaard beeldinstelling kan ik wel wat instellingen naar W30 nog warme kleuren krijgen. Maar het beeld blijft of te fel of meteen met een waas.
Welke beeldinstellingen gebruiken jullie bij hdr? Mis ik ergens een menu?
Ik gebruik Netflix, YouTube, Prime en Disney in de tv apps zelf.
Heb ook een apple tv4k. Maar daar krijg ik juist dolby vision niet goed.
Al die verschillende beeldinstellingen per materiaal maakt me wat gefrustreerd.

Hopelijk hebben jullie een uitkomst.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 13art
  • Laatst online: 10:00

13art

Moderator Mobile
Kleuvert schreef op woensdag 3 maart 2021 @ 09:44:
Volgens mij gebruiken veel mensen dit als basis bij het instellen:
https://www.rtings.com/tv/reviews/lg/cx-oled/settings

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Kleuvert schreef op woensdag 3 maart 2021 @ 09:44:
Hallo, ik heb momenteel 2 dagen de LG 65CX6la in huis via het tweakers test programma.
Mag hem 2 weken proberen. Mijn normale tv is een Samsung 48” uhd 7500 die ik gekalibreerd heb.
Die tv is enorm goed in kleur weergave en wij hebben er ook veel plezier van.
Sinds anderhalfjaar zitten wij in een ander huis. Daar zitten we verder van de tv af en is de 48” aan de kleine kant. Vrouwlief wil naar 55” en ik natuurlijk 65”. Moet zeggen nu de tv hangt die wel erg groot is.
In de diverse menu’s zijn de afstel mogelijkheden beperkt. Alleen in standaard beeldmateriaal heb je veel instelmogelijkheden. Waar na de keuze van isf donker setting er eigenlijk helemaal geen aanpassingen meer nodig zijn. Fijne afstelling. Na wat rommelen heb ik ook dolby vision naar mijn zin.
Maar de hdr modus blijft een zoektocht. Via Prime video en of Disney blijft er een soort waas over zitten.
Kies ik dan de standaard beeldinstelling kan ik wel wat instellingen naar W30 nog warme kleuren krijgen. Maar het beeld blijft of te fel of meteen met een waas.
Welke beeldinstellingen gebruiken jullie bij hdr? Mis ik ergens een menu?
Ik gebruik Netflix, YouTube, Prime en Disney in de tv apps zelf.
Heb ook een apple tv4k. Maar daar krijg ik juist dolby vision niet goed.
Al die verschillende beeldinstellingen per materiaal maakt me wat gefrustreerd.

Hopelijk hebben jullie een uitkomst.
Wat is het Tweakers test programma?
Nooit van gehoord.
Out of the box hoeft je niet veel te veranderen.
Eigen alleen Eco uitzetten en Quick start uitzetten.
WiFi gebruiken ipv vaste netwerk aansluiting.
Verder ISF donkere of lichte kamer kiezen voor gewoon TV kijken.
Bij Netflix Dolby Vision of HDR bv is het profiel Home Cinema actief.
Je kunt naar smaak Warm1 of Warm2 bv kiezen waarbij het beeld iets geler of blauwer wordt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dafmay
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 10:44
@Kleuvert

Ik had dezelfde Samsung als jij en had deze ook laten calibreren (door Dimitri).

Sinds kort overgestapt naar een LG 55CX6. Een weekje aangekeken obv het standaard isf donker profiel met paar kleine aanpassingen. Voor HDR of Dolby Vision profiel Home Cinema.

Uiteindelijk toch weer laten calibreren (SDR, HDR, Dolby Vision) en het verschil is overduidelijk.

Kortom...imo zeer de moeite waard.

[ Voor 9% gewijzigd door dafmay op 03-03-2021 10:46 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Andrehj
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08:06
HoppyF schreef op woensdag 3 maart 2021 @ 10:33:
[...]
Ik zie van al deze zaken de noodzaak niet. Hier draait een 55CX prima met de defaults. Eco en Quickstart zullen dus wel aan staan, geen enkel probleem mee ondervonden.
En uiteraard gewoon bedraad aangesloten. Wifi is voor mobiele apparaten, ik laat mijn TV daar geen kostbare bandbreedte van verspillen. Ethernet (ook al is het maar 100 MBit) werkt prima. Het is in 2021 misschien wat gek om geen GBit ethernet te hebben, maar ik heb nog nooit last gehad van een traagheid in het netwerk, en zou ook niet weten wanneer ik een stream zou kijken die ook maar in de buurt van die 100 MBit komt.

WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERSD-VM2D + EV-WP-TWS-1W 300; AC: ME MXZ-2F42VF + 2x MSZ-LN25VGV; PV: 14.08 kWp O/W + SMA STP 8.0; Vent: Zehnder Q600 ERV + Ubbink AirExcellent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deleon78
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 25-09 22:50
.

[ Voor 99% gewijzigd door Deleon78 op 26-07-2021 15:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Andrehj schreef op woensdag 3 maart 2021 @ 10:41:
[...]

Ik zie van al deze zaken de noodzaak niet. Hier draait een 55CX prima met de defaults. Eco en Quickstart zullen dus wel aan staan, geen enkel probleem mee ondervonden.
En uiteraard gewoon bedraad aangesloten. Wifi is voor mobiele apparaten, ik laat mijn TV daar geen kostbare bandbreedte van verspillen. Ethernet (ook al is maar 100 MBit) werkt prima. Het is in 2021 misschien wat gek om geen GBit ethernet te hebben, maar ik heb nog nooit last gehad van een traagheid in het netwerk, en zou ook niet weten wanneer ik een stream zou kijken die ook maar in de buurt van die 100 MBit komt.
Als jij de noodzaak hiervan niet inziet heb je toch echt wat gemist.
Voer nu gewoon uit wat hier geadviseerd wordt, dit is niet alleen mijn advies maar de ervaringen van heel veel Tweakers die al jaren een OLED bezitten.
Het zijn maar zo weinig stappen die je binnen 5 minuten kunt uitvoeren en waarvan het effect meteen zichtbaar is. Ok, je hoeft het niet te doen maar dit advies is er niet voor niets.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• andries98
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 23-09 17:43
Andrehj schreef op woensdag 3 maart 2021 @ 10:41:
[...]

En uiteraard gewoon bedraad aangesloten. Wifi is voor mobiele apparaten, ik laat mijn TV daar geen kostbare bandbreedte van verspillen. Ethernet (ook al is maar 100 MBit) werkt prima. Het is in 2021 misschien wat gek om geen GBit ethernet te hebben, maar ik heb nog nooit last gehad van een traagheid in het netwerk, en zou ook niet weten wanneer ik een stream zou kijken die ook maar in de buurt van die 100 MBit komt.
Je hoeft het ook niet perse te doen, bij een groot deel gaat het goed (eventueel tijdelijk). Ervaring leert dat veel mensen (in de loop van de tijd) "onverklaarbare" problemen hebben die regelmatig van deze 3 functies afkomen. Bijv vastlopen apps, ineens mega traag/onregelmatig internet, niet meer werkende magic remote, brightness drops etc. Of de vagere en moeilijk merkbare problemen die wel je ervaring beinvloeden: langzaam trager wordend OS/apps, bepaalde content lagere brightness dan mogelijk/ingesteld etc. En dit onder tweakers die meestal wat beter in IT probleemoplossing zijn. Het kan je in de toekomst erg veel frustraties schelen om (een deel van) deze functies uit te zetten maar uiteraard is het aan jou.

Nog een toevoeging: kijk goed naar de AI functies of je ze wil gebruiken, afhankelijk van de situatie en gebruiker kunnen ze je ervaring optimaliseren of juist (flink) verminderen. Ervaring hier leert dat in de meeste gevallen ze nauwelijks iets toe toevoegen en/of maken ze de ervaring minder (eventueel voor een deel van het gebruik).

[ Voor 18% gewijzigd door andries98 op 03-03-2021 11:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Deleon78 schreef op woensdag 3 maart 2021 @ 11:01:
[...]

Misschien doen andere mensen nog meer met hun netwerk dan alleen 1 stream kijken ;)
Maar inderdaad, bedraad uiteraard!
Nee, WiFi uiteraard!
Waarom?
Gebruik de zoekfunctie in dit topic maar eens over WiFi.
Het meest besproken item zou ik haast zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andries98
[...]

Misschien doen andere mensen nog meer met hun netwerk dan alleen 1 stream kijken ;)
Maar inderdaad, bedraad uiteraard!
Prima :) Pas gewoon het advies aan voor jou situatie. Het is wel handig om te onthouden dat hier in bepaalde situaties problemen uit voort kunnen komen in de toekomst zodat als het jou overkomt je weet waar je het in zou kunnen zoeken ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Deleon78
.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
HoppyF schreef op woensdag 3 maart 2021 @ 11:02:
[...]

Nee, WiFi uiteraard!
Waarom?
Gebruik de zoekfunctie in dit topic maar eens over WiFi.
Het meest besproken item zou ik haast zeggen.
Ik ben nieuwsgierig en heb eens gezocht op WiFi. Daar komen 108 pagina's naar boven. :)

Is wellicht in het kort aan te geven waarom WiFi verbinding de voorkeur heeft? (y)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Wren
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 11:36
dafmay schreef op woensdag 3 maart 2021 @ 11:20:
[...]

Ik ben nieuwsgierig en heb eens gezocht op WiFi. Daar komen 108 pagina's naar boven. :)

Is wellicht in het kort aan te geven waarom WiFi verbinding de voorkeur heeft? (y)
AUB geen nieuwe discussie over WIFI vs bedraad. Dan worden het 150 pagina's :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Jheroun
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
De 100mbit poort op de TV is qua performance erg brak. Waarom is onbekend. Bij mij was Netflix soms vrij brak en laadden zelfs de menus traag. De Netflix speedtest gaf dan 3.7mbit aan ofzo. Op wifi schoot die meteen naar 120 (ik heb 100/100 glasvezel).

Maar ik heb dingen liever bedraad aangesloten dus heb ik er een USB netwerkadapter aangehangen en dat werkt prima. Ik kan alleen niet testen wat de bandbreedte is want de TV geeft geen enkele blijk van de extra netwerkaansluiting, staat niet in de menus, hij zegt zelfs dat er geen internet is. Maar het werkt prima.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dafmay
Dank @Jheroun voor de uitleg. Dan weet ik dat.

Ps hier komt de Netflix test bedraad uit op 86Mbps.

[ Voor 36% gewijzigd door dafmay op 03-03-2021 11:45 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jheroun
  • Niet online
@dafmay Ja, bij mij kwam die soms ook uit op 80mbit, maar een dag later weer op 7 ofzo. Geen idee waar het aan ligt. Ik heb een paar maanden de interne gebruikt, toen werd dat erg brak en heb ik er een externe ethernet aan gehangen. Maar wifi werkt ook prima. In mijn geval staat de TV naast een router/AP dus ik wilde er gewoon een kabeltje aan hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kleuvert
HoppyF schreef op woensdag 3 maart 2021 @ 10:33:
[...]

Wat is het Tweakers test programma?
Nooit van gehoord.
Verder ISF donkere of lichte kamer kiezen voor gewoon TV kijken.
Bij Netflix Dolby Vision of HDR bv is het profiel Home Cinema actief.
Je kunt naar smaak Warm1 of Warm2 bv kiezen waarbij het beeld iets geler of blauwer wordt.
Kon je winnen en dan krijg je 2 weken zo’n tv op proef.
Alle instellingen zoals jij aangeeft heb ik al. Gaat mij erom dat het beeld mistig is. Soort van waas erover. Als ik hem dan op standaard zet is die waas weg maar veel te fel. Krijg niet goed gevonden welke instelling wat veroorzaakt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dafmay
Jheroun schreef op woensdag 3 maart 2021 @ 11:51:
@dafmay Ja, bij mij kwam die soms ook uit op 80mbit, maar een dag later weer op 7 ofzo. Geen idee waar het aan ligt. Ik heb een paar maanden de interne gebruikt, toen werd dat erg brak en heb ik er een externe ethernet aan gehangen. Maar wifi werkt ook prima. In mijn geval staat de TV naast een router/AP dus ik wilde er gewoon een kabeltje aan hangen.
Zojuist WiFi getest en inderdaad meteen dubbele snelheid...176Mbps. Ik laat het voorlopig zo. (y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Kleuvert schreef op woensdag 3 maart 2021 @ 11:53:
[...]

Kon je winnen en dan krijg je 2 weken zo’n tv op proef.
Alle instellingen zoals jij aangeeft heb ik al. Gaat mij erom dat het beeld mistig is. Soort van waas erover. Als ik hem dan op standaard zet is die waas weg maar veel te fel. Krijg niet goed gevonden welke instelling wat veroorzaakt.
Wat bedoel je met op standaard zetten?
Ik herken dit niet met een waas.
Zou aan het bronmateriaal kunnen liggen maar als je dit met meerdere bronnen ziet is dat niet logisch.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gregory76
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 25-09 22:40

Gregory76

Sony PlayStation freak

[Afbeelding]
Mijn CX 55" heeft dat ook! Ik dacht dat het aan mij lag, maar misschien is dit dus altijd/vaker het geval bij sommige modellen? De vraagt blijft: is dit de bedoeling? :? Het lijkt mij niet. Ook ik dacht de voet wel o.k. vastgezet te hebben...

strava.app.link/jmaOuFSwnUb PSN: GregNL76 - Possessor of: PS1, PS2, PS3 phat, slim & superslim, PS4 (fw 5.05), PS4 Pro, PS4 Slim, PS5, PS Portal, PS Vita (HENkaku), PSP, PSVR, Nintendo Wii U, Switch (unpatched), DS, NES, GameBoy and more consoles!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Andrehj
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08:06
[...]
Ja, maar toch niet op de TV? De rest van het netwerk binnen ons huis is uiteraard wel gigabit.

WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERSD-VM2D + EV-WP-TWS-1W 300; AC: ME MXZ-2F42VF + 2x MSZ-LN25VGV; PV: 14.08 kWp O/W + SMA STP 8.0; Vent: Zehnder Q600 ERV + Ubbink AirExcellent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
vrijdag komt mijn CX 65 inch. Deze zal opgehangen worden aan de muur. Afgelopen 2 jaar een B8 55 inch (staand op z'n voet) gehad.
Kijkafstand is zo'n 3m50.

Enerzijds zal het kijkgenot met een 65 inch subliem worden, anderzijds krijg ik nu enige twijfel of 65 inch niet ietwat te groot is, behoorlijk bakbeest aan zo'n muur... (luxe problemen, I know).

[ Voor 5% gewijzigd door _Bailey_ op 03-03-2021 12:38 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gregory76
  • Laatst online: 25-09 22:40

Gregory76

Sony PlayStation freak

_Bailey_ schreef op woensdag 3 maart 2021 @ 12:37:
vrijdag komt mijn CX 65 inch. Deze zal opgehangen worden aan de muur. Afgelopen 2 jaar een B8 55 inch (staand op z'n voet) gehad.

Enerzijds zal het kijkgenot met een 65 inch subliem worden, anderzijds krijg ik nu enige twijfel of 65 inch niet ietwat te groot is (luxe problemen, I know).
Dat lijkt mij voor 3,5m niet te groot hoor. Hier ga je echt geen spijt van krijgen.
Die CX heeft echt een prachtig beeld. Prepare to be amazed! :*)

strava.app.link/jmaOuFSwnUb PSN: GregNL76 - Possessor of: PS1, PS2, PS3 phat, slim & superslim, PS4 (fw 5.05), PS4 Pro, PS4 Slim, PS5, PS Portal, PS Vita (HENkaku), PSP, PSVR, Nintendo Wii U, Switch (unpatched), DS, NES, GameBoy and more consoles!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 107mb
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 25-09 15:25
zojuist de verbinding van LAN (is altijd beter) omgezet naar wifi. van 64 MBit naar 170 MBit. top!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10:16
_Bailey_ schreef op woensdag 3 maart 2021 @ 12:37:

Enerzijds zal het kijkgenot met een 65 inch subliem worden, anderzijds krijg ik nu enige twijfel of 65 inch niet ietwat te groot is, behoorlijk bakbeest aan zo'n muur... (luxe problemen, I know).
Dat gevoel van "damn, toch best groot" duurt nog geen uur, daarna wil je niet meer terug en voelt je vorige tv aan als een postzegelformaat :P

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
ik volg dit topic, in tegenstelling tot andere topics hier op GoT, in een vrijwel read-only modus.

Maar ik moet zeggen dat o.a @Cap , @HoppyF, @Wren en @CyBeRSPiN vaak erg fijne en functionele info/tips geven in dit topic. Waarvoor dank! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basekid
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 10:22
Heb je de plastic folie van het scherm gehaald? Misschien geeft dat de waas?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

dafmay schreef op woensdag 3 maart 2021 @ 11:28:
Dank @Jheroun voor de uitleg. Dan weet ik dat.

Ps hier komt de Netflix test bedraad uit op 86Mbps.
92 hier dus ik weet niet wat voor brak netwerk al die andere lui hebben…

3Mbps halen klinkt een beetje als duplex mismatching.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kleuvert
HoppyF schreef op woensdag 3 maart 2021 @ 12:00:
[...]

Wat bedoel je met op standaard zetten?
Ik herken dit niet met een waas.
Zou aan het bronmateriaal kunnen liggen maar als je dit met meerdere bronnen ziet is dat niet logisch.
Je kan kiezen uit cinema home, bioscoop, standaard en levendig.

Alleen standaard en levendig hebben die waas niet. Maar dan staan de oleds op 100%. Waar ik echt niet van hou is als mijn ogen gelaserd worden door de tv. Zeker in de avond mag die flink donkerder. Maar dan wel graag zonder de waas. Dat lukt mij in HDR modus niet. Allemaal zaken in beeld zijn overdreven fel en hetgeen je gewoon wilt kunnen zien is met een soort filter/waas. Misschien is dat HDR niet mijn ding. Kan dat ook uitgezet worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kleuvert
Basekid schreef op woensdag 3 maart 2021 @ 12:51:
Heb je de plastic folie van het scherm gehaald? Misschien geeft dat de waas?
Zit geen folie op, het is ook niet dat soort waas. Heb het ook alleen met HDR materiaal. Is gewoon alsof Gamma te hoog staat en het contrast compleet geknepen is. Maar die instellingen staan normaal.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Jheroun
  • Niet online
@CyBeR Aangezien dat probleem speelt met de ingebouwde ethernet van de TV en niet met een USB netwerkadapter lijkt het probleem in ieder geval niet aan het netwerk te liggen, maar aan de TV. Wellicht heeft de chipset die LG gebruikt ruzie met sommige netwerkapparatuur, maar daar is LG dan wel de enige in, in mijn geval.

@_Bailey_ Ik zit op 2,5 meter van een 65" en 77" had achteraf ook wel gekund voor het kijken, maar dat was wel wat minder mooi uitgekomen qua kasten/muur/ramen. Anyhow, op die afstand is dat zeker geen te groot formaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Gregory76 schreef op woensdag 3 maart 2021 @ 12:02:
[...]

Mijn CX 55" heeft dat ook! Ik dacht dat het aan mij lag, maar misschien is dit dus altijd/vaker het geval bij sommige modellen? De vraagt blijft: is dit de bedoeling? :? Het lijkt mij niet. Ook ik dacht de voet wel o.k. vastgezet te hebben...
Ik ga straks de voet opnieuw vast zetten. En anders een viltje er onder. Ik neem nog wel de moeite LG hierover te informeren.

Qua instellingen benieuwd wat men bedoelt met AI functies. Ik merk dat ik het fijn vind als het licht van de tv niet zo wit is ‘s avonds. Is dat een slechte instelling dan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Jheroun schreef op woensdag 3 maart 2021 @ 13:02:
@CyBeR Aangezien dat probleem speelt met de ingebouwde ethernet van de TV en niet met een USB netwerkadapter lijkt het probleem in ieder geval niet aan het netwerk te liggen, maar aan de TV. Wellicht heeft de chipset die LG gebruikt ruzie met sommige netwerkapparatuur, maar daar is LG dan wel de enige in, in mijn geval.
Is op zich niet ongehoord dat sommige ethernetchips net niet lekker werken met bepaalde apparatuur aan de andere kant. Heb ik zelfs eens gehad met een Juniper router (nochtans fatsoenlijke apparatuur) die gewoon niet fatsoenlijk wilde lullen met een bepaald glasvezelmodem. Switchje er tussen en geen probleem meer.

Zoals ik al zei, 3Mbps halen klinkt mij in de oren als een duplex mismatch. Dwz, de ene kant staat op half duplex en de andere op full. Dan kom je meestal op ongeveer die snelheid uit. Maar 't kan ook wat anders zijn natuurlijk.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deleon78
.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Kleuvert schreef op woensdag 3 maart 2021 @ 12:54:
[...]

Je kan kiezen uit cinema home, bioscoop, standaard en levendig.

Alleen standaard en levendig hebben die waas niet. Maar dan staan de oleds op 100%. Waar ik echt niet van hou is als mijn ogen gelaserd worden door de tv. Zeker in de avond mag die flink donkerder. Maar dan wel graag zonder de waas. Dat lukt mij in HDR modus niet. Allemaal zaken in beeld zijn overdreven fel en hetgeen je gewoon wilt kunnen zien is met een soort filter/waas. Misschien is dat HDR niet mijn ding. Kan dat ook uitgezet worden?
Cinema Home is prima.
HDR en Dolby Vision zijn inderdaad helder tov gewone TV.
Dat hoort ook zo en OLED lampje op 100 is goed.
Een waas hoort er echter niet bij.
HDR uitzetten moet je niet doen, het is wel een andere kijkervaring dan je gewend bent.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Deleon78 schreef op woensdag 3 maart 2021 @ 13:34:
[...]

Ik ben benieuwd of dat ook geld voor mensen met een bril met wat sterkte of cilinder/prisma’s. Ik stap van de beamer af omdat het beeld te groot is voor mn vriendin ivm haar bril.
(In de nabije toekomst testen met c1 65, hopelijk met goede bedrade aansluiting (en anders gewoon lekker wifi). Thanks for that tip!
Ik heb een bril met prisma’s en dat geeft geen problemen met TV kijken.
Ik zit op 3 meter van mijn 55 inch.
Zit je verder weg dan kan een 65 inch ook.
Je went snel aan de grootte van de TV, ik had eerst een 42 inch plasma.
Flink groter maar geen enkel probleem.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• andries98
THE_BASE schreef op woensdag 3 maart 2021 @ 13:04:
[...]

Ik ga straks de voet opnieuw vast zetten. En anders een viltje er onder. Ik neem nog wel de moeite LG hierover te informeren.

Qua instellingen benieuwd wat men bedoelt met AI functies. Ik merk dat ik het fijn vind als het licht van de tv niet zo wit is ‘s avonds. Is dat een slechte instelling dan?
Is zo bij alle tafel modellen zover ik weet en heeft met stabiliteit te maken dus zou ik zo laten!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Laguna
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09:39

Laguna

Connaisseur

SED schreef op woensdag 3 maart 2021 @ 00:14:
[...]

Als je ziet dat jouw bijdrage al ruim 30% aangepast is dan kun je zien dat een firmware best veel kan bevatten.
In dit geval valt het wel mee.

SW File(Version 05.60.06)

[...]

historie:

[...]
Die update op m'n B6 zorgt er tevens voor dat je gevraagd wordt allerlei gebruikersovereenkomsten te accepteren.

Afbeeldingslocatie: https://fwd.nl/app/uploads/WebOS50_TOS-770x450.jpg

Ik had in eerste instantie niets aangevinkt, maar toen ik een update melding kreeg van Netflix werd ik direct weer naar dit scherm geleid en waren de eerste 2 opties vereist om akkoord mee te gaan vanwege de LG store waarin Netflix wordt aangeboden.

Tevens las ik op een buitenlands forum een reactie van iemand waarbij na de update ARC niet meer werkte, dus ik was wel wat huiverig om te updaten. Maar gelukkig werkt hier ARC nog gewoon na de update.

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mucuracat
Laguna schreef op woensdag 3 maart 2021 @ 14:31:
[...]

Die update op m'n B6 zorgt er tevens voor dat je gevraagd wordt allerlei gebruikersovereenkomsten te accepteren.

[Afbeelding]

Ik had in eerste instantie niets aangevinkt, maar toen ik een update melding kreeg van Netflix werd ik direct weer naar dit scherm geleid en waren de eerste 2 opties vereist om akkoord mee te gaan vanwege de LG store waarin Netflix wordt aangeboden.

Tevens las ik op een buitenlands forum een reactie van iemand waarbij na de update ARC niet meer werkte, dus ik was wel wat huiverig om te updaten. Maar gelukkig werkt hier ARC nog gewoon na de update.
1) LG Channel has been upgraded and service territory expansion. (Selected Countries Only)
Je moet wel akkoord zijn met wat ze aanpassen. Anders kun je channels niet gebruiken (Netflix en co)

En soms, spijtig genoeg, gaat een update niet lekker en moet je reset doen (arc probleem die jij gelukkig niet had). Net als bij een telefoon :)

Tv van aantal jaren ouder ben ik voorzichtig met updates.. Niet snel doen en eerst zoeken/afwachten. Want soms verdwijnen channels/apps, omdat licentie verloopt of nieuwe update niet door hardware ondersteunt kan worden.

[ Voor 16% gewijzigd door mucuracat op 03-03-2021 14:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devices
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 23-07 15:57
107mb schreef op woensdag 3 maart 2021 @ 09:35:
hierbij een kleine post (geen echte review) over mijn ervaring met de LG 65BX. Deze was voor mij binnen mijn eisenpakket (OLED, 65", <1600 euro) eigenlijk de enige kandidaat. Ondanks het vele gemopper op GOT (lage helderheid, minder HDMI 2.1 poorten, achteruitgang t.o.v. voorganger). Als ik TV kijk snap ik eerlijk gezegd niet waar die negativiteit vandaan komt en zijn het wat mij betreft non-issues. Het is een fantastisch scherm met een enorm goede weergave. Dat de helderheid iets minder is dan bijvoorbeeld bij de CX, is mijn inziens geen probleem. De helderheid staat bij mij op 70%. Staat dit hoger dan wordt het beeld onrealistisch. Ook het geluid valt mij niet tegen, ondanks dat ik het geluid altijd via een receiver stuur. Zijn er dan nadelen? jazeker: het scherm spiegelt. Overdag gaan de gordijnen dicht bij het kijken van een film, om zo meer beleving te krijgen. Ook baal ik van de aansluitingen aan de achterzijde. Voor de HDMI kabel heb ik een haaks verloopstuk moeten kopen. Al met al is deze TV wat mij betreft een dikke aanrader!
Ik heb de 55BX en ook zeer tevreden, maar je kunt natuurlijk niet iets missen wat je nooit gezien hebt. Ik heb überhaupt geen CX gezien, dus wie weet is dat wel geweldig. Ik merk eigenlijk ook niet dat het wat dim is. Ik heb oled light altijd op 29 staan. Ik moet ook, zoals jij, het rolluik dicht doen door de spiegeling. Anders zie je duidelijk het raam ondanks je HDR kijkt op 100 led brightness. Ik heb wel 4x hdmi 2.1 poorten, maar ik gebruik die eigenlijk niet. Ik zou eigenlijk alleen de CX overwegen voor de betere beeldprocessingcapabiliteiteb.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GodDamage
  • Laatst online: 25-09 19:13
wimpie007 schreef op woensdag 3 maart 2021 @ 01:44:
[...]

Heb je nu serieus die tv face down op je laminaat gelegd zonder wat eronder?
Tuurlijk niet en het is geen laminaat

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• remco_k
  • Laatst online: 08:22

remco_k

een cassettebandje was genoeg

GodDamage schreef op woensdag 3 maart 2021 @ 15:51:
[...]
Tuurlijk niet en het is geen laminaat
offtopic:
Je hebt je username ook niet helemaal mee. :P

Alles kan stuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GodDamage
  • Laatst online: 25-09 19:13
remco_k schreef op woensdag 3 maart 2021 @ 16:00:
[...]

offtopic:
Je hebt je username ook niet helemaal mee. :P
Misschien was dat het inderdaad :p Vond het nogal een domme vraag; wie legt er nou een tv van €1800 met het beeldscherm op de vloer?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wimpie007
CyBeRSPiN schreef op woensdag 3 maart 2021 @ 12:41:
[...]

Dat gevoel van "damn, toch best groot" duurt nog geen uur, daarna wil je niet meer terug en voelt je vorige tv aan als een postzegelformaat :P
Tot je die 55 inch in je slaapkamer zet en denkt oh deze was toch ook best groot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimpie007
GodDamage schreef op woensdag 3 maart 2021 @ 16:07:
[...]

Misschien was dat het inderdaad :p Vond het nogal een domme vraag; wie legt er nou een tv van €1800 met het beeldscherm op de vloer?
Nou jij leek dat even gedaan te hebben haha. Ik zag er niks onder liggen namelijk haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j.c.kees
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 16-11-2024
Regelmatig als ik de TV opstart (LG OLED48CX6LB) wordt linksonder gevraagd of deze content misschien leuk vind. Vervolgens wordt Disney automatisch opgestart en gevraagd om in te loggen. Maar dit wil ik dus niet.
Ik kijk via een Quantis CI+ module naar TV.
Hoe kan ik dit uitzetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JLC7
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 14-01 06:46
j.c.kees schreef op woensdag 3 maart 2021 @ 18:14:
Regelmatig als ik de TV opstart (LG OLED48CX6LB) wordt linksonder gevraagd of deze content misschien leuk vind. Vervolgens wordt Disney automatisch opgestart en gevraagd om in te loggen. Maar dit wil ik dus niet.
Ik kijk via een Quantis CI+ module naar TV.
Hoe kan ik dit uitzetten?
Als ik je goed begrijp bedoel je de promotie in home menu?

General -> home settings -> home promotion uit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Iemand nog interesse in de aanbieding van de LG OLED 55 BX6LB voor net geen 800 euro? Staat er nog een apart voor mij bij Media Markt Utrecht The Wall, maar heb hem al in huis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartosiej
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 25-09 07:06
Ik kreeg vandaag de melding op mijn 65C7 TV dat ik in aanmerking kom om mijn power board te vervangen (https://www.lg.com/uk/sup...etail/GBNTC20201013150690)

Lijkt erop dat ik kosteloos de TV kan opsturen en dat ze eea gaan fixen. Iemand hier ervaring mee? Krijg ik stiekem een C9 terug? :9~ #wishfulthinking

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• AP3X
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
bartosiej schreef op woensdag 3 maart 2021 @ 19:08:
Ik kreeg vandaag de melding op mijn 65C7 TV dat ik in aanmerking kom om mijn power board te vervangen (https://www.lg.com/uk/sup...etail/GBNTC20201013150690)

Lijkt erop dat ik kosteloos de TV kan opsturen en dat ze eea gaan fixen. Iemand hier ervaring mee? Krijg ik stiekem een C9 terug? :9~ #wishfulthinking
Onlangs laten uitvoeren.
Flinke printplaat, maar na 15 minuten stond ie weer buiten.
Komen ze dus thuis doen en hangen hem gewoon weer terug aan de muur.
Ik hoopte stiekem ook dat ie hem zou laten vallen :+ maar helaas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j.c.kees
JLC7 schreef op woensdag 3 maart 2021 @ 18:39:
[...]

Als ik je goed begrijp bedoel je de promotie in home menu?

General -> home settings -> home promotion uit.
Startpagina automatisch starten, Home promotie en Home animatie staan uit!!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ion
  • Niet online

ion

[...]

[Afbeelding]

Je hoeft niet alles te accepteren, althans op mijn C7.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

ion schreef op woensdag 3 maart 2021 @ 19:36:
Wat hij al schrijft :

[Afbeelding]

Ik heb dat ook achteraf gedaan bij mijn 2018 model, want dat hele WebOS is één groot hoopje spyware, zoals al eerder genoemd in dit topic! :| :/

Waar ik nu maar niet van af kan komen is echter die melding i.v.m. nieuws: LG begint ook in Benelux met vervangen oled-tv's vanwege kans op over... die elke keer verschijnt! |:(

Zie ik iets over het hoofd of is dit gewoon een bug :?

De Search bovenaan het topic levert weinig op en vanwege het herhalende karakter van dit topic qua onderwerpen voel ik er ook weinig voor om een aantal weken/maanden aan posts terug te gaan lezen...

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Laguna

Laguna

Connaisseur

ion schreef op woensdag 3 maart 2021 @ 19:36:
[...]

Dat staat ook in mijn bericht ;)

Overigens is er wel een instelling bijgekomen of de standaardwaarde is veranderd, namelijk bij "Algemeen -> Startpagina-instellingen". Daar staat nu "Startpagina automatisch starten" standaard op aan, waardoor je telkens de Thuis/Home pagina in beeld krijgt na aanzetten. Die instelling dus aangepast naar uit. In datzelfde submenu staat ook "Home-promotie", alleen of dat nu aan of uit staat verschil heb ik nog niet gezien.

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j.c.kees
Laguna schreef op woensdag 3 maart 2021 @ 20:02:
[...]

Overigens is er wel een instelling bijgekomen of de standaardwaarde is veranderd, namelijk bij "Algemeen -> Startpagina-instellingen". Daar staat nu "Startpagina automatisch starten" standaard op aan, waardoor je telkens de Thuis/Home pagina in beeld krijgt na aanzetten. Die instelling dus aangepast naar uit. In datzelfde submenu staat ook "Home-promotie", alleen of dat nu aan of uit staat verschil heb ik nog niet gezien.
Dus, als ik het goed begrijp dan maakt het niet uit of dit nu aan of uit staat!
Promotie aanbiedingen gaan gewoon door.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freestuff
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08:53
JoeZuCK schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 11:45:
[...]

Ff geduld. Heb automatic download aan staan. Heeft hem voor mij gedownload en is net geïnstalleerd. Same TV.
De nieuwe firmware is gisteren op mij 55C7 geïnstalleerd, geheel automatisch.
Echter iedere keer bij het aanzetten van de TV start nu de webOS balk op, normaal ging de tv altijd op de laatst gebruikte zender aan. Nu dus met de webOS balk.
Weet iemand of je dit ergens kan wijzigen (uit kan zetten)?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FrankRicard
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 23-09 13:59
Laguna schreef op woensdag 3 maart 2021 @ 20:02:
[...]

Die "Home-promotie" is om de reclame helemaal links in het home menu aan of uit te zetten. Ik heb hier op mijn C8 ook gehad dat die "Startpagina automatisch starten" ineens aan stond een paar maanden geleden (of het is een nieuwe optie, ik kende de optie niet)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Laguna

Laguna

Connaisseur

Freestuff schreef op woensdag 3 maart 2021 @ 21:15:
[...]

De nieuwe firmware is gisteren op mij 55C7 geïnstalleerd, geheel automatisch.
Echter iedere keer bij het aanzetten van de TV start nu de webOS balk op, normaal ging de tv altijd op de laatst gebruikte zender aan. Nu dus met de webOS balk.
Weet iemand of je dit ergens kan wijzigen (uit kan zetten)?
Kijk eens 2 posts boven je eigen post ;)
FrankRicard schreef op woensdag 3 maart 2021 @ 21:42:
[...]

Die "Home-promotie" is om de reclame helemaal links in het home menu aan of uit te zetten. Ik heb hier op mijn C8 ook gehad dat die "Startpagina automatisch starten" ineens aan stond een paar maanden geleden (of het is een nieuwe optie, ik kende de optie niet)
Dat dacht ik ook, maar zowel met aan als uit bleef daar Netflix staan.

[ Voor 34% gewijzigd door Laguna op 03-03-2021 23:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan_Ak
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 29-08-2022
Ik overweeg om onderstaande OLED te kopen, gezien mn de prima reviews.
Het gaat om model LG OLED48CX6LB[
Zodra ik echter op beide EAN codes ( 8806098741090 en 8806098741120) googel kom ik in beide gevallen op dit model uit. Dat vind ik vreemd.
Wat zijn de verschillen tussen beide modellen?
Garantie?
Geschikt voor NL?
Andere haken&ogen?

Iemand ervaring mee?

Ben benieuwd!

Grt Jan

[ Voor 35% gewijzigd door Jan_Ak op 04-03-2021 11:21 . Reden: Twee EAN codes op de LG OLED48CX6LB? ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wren
Jan_Ak schreef op woensdag 3 maart 2021 @ 22:01:
Ik overweeg de LG 48 inch, die kennelijk 2 EAN codes heeft: 8806098741090 en 8806098741120
Klopt dit?
Garantie?
Geschikt voor NL?
Andere haken&ogen?

Ben benieuwd!

Grt Jan
Aan de hand van ean codes kan ik iig niks. Waar haal je deze codes vandaan? Wellicht doel je op verschillende modelnummers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Jan_Ak schreef op woensdag 3 maart 2021 @ 22:01:
Ik overweeg de LG 48 inch, die kennelijk 2 EAN codes heeft: 8806098741090 en 8806098741120
Klopt dit?
Garantie?
Geschikt voor NL?
Andere haken&ogen?

Ben benieuwd!

Grt Jan
Kijk naar het modelnummer dit moet OLED48CX6LB zijn.
Koop bij een officiële LG dealer om een beetje zeker te zijn van service.
Dit model is uiteraard geschikt voor de Nederlandse markt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Als ik de tv inschakel start hij altijd op een bron die als laatst gebruikt is en dus uit staat.

Kan dat anders? Bij Android TV start het in het beginscherm. Heeft LG niet zoiets? Of standaard naar digitale televisie?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

THE_BASE schreef op woensdag 3 maart 2021 @ 22:53:
Als ik de tv inschakel start hij altijd op een bron die als laatst gebruikt is en dus uit staat.

Kan dat anders? Bij Android TV start het in het beginscherm. Heeft LG niet zoiets? Of standaard naar digitale televisie?
Ja, met settings en CEC kun je veel voor elkaar krijgen.

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• The Zep Man

The Zep Man

🏴‍☠️

YakuzA schreef op woensdag 3 maart 2021 @ 23:08:
Ja, met settings en CEC kun je veel voor elkaar krijgen.
Of iets als een Logitech Harmony.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ruud2007
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 06:28
THE_BASE schreef op woensdag 3 maart 2021 @ 13:04:
[...]

Zou geen viltje aanbrengen, ivm de stabiliteit. Het lichte 'achterover leunen' hebben alle modellen. Het viel mij destijds ook op bij mijn C8, maar het bleek volstrekt normaal te zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Ruud2007 schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 07:54:
[...]

Zou geen viltje aanbrengen, ivm de stabiliteit. Het lichte 'achterover leunen' hebben alle modellen. Het viel mij destijds ook op bij mijn C8, maar het bleek volstrekt normaal te zijn.
Het was het eventuele advies van LG zelf. Heb contact gehad met de klantenservice en ze kennen het, maar niet alle modellen hebben het. Deze B-serie kennelijk wel, mocht je het vervelend vinden kan er iets onder de voet achteraan geplaatst worden. Het zwaartepunt zit onderin, dus omvallen gebeurt niet zomaar (zonder kinderen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyhenkie
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 07-09 09:06
Waar ik nu maar niet van af kan komen is echter die melding i.v.m. nieuws: LG begint ook in Benelux met vervangen oled-tv's vanwege kans op over... die elke keer verschijnt! |:(

De Search bovenaan het topic levert weinig op en vanwege het herhalende karakter van dit topic qua onderwerpen voel ik er ook weinig voor om een aantal weken/maanden aan posts terug te gaan lezen...
[/quote]

LG heeft een vervangingsactie gestart om het voedingsbord te vervangen daar er een kleine kans is op oververhitting. Op de site van LG kun je je aanmelden om het bord te laten vervangen wat overigens gratis is.
Ik heb mij enkele weken geleden aangemeld en werd het bord binnen een week vervangen door CE Repair i.o.v. LG... de melding is dus GEEN bug... :) :) :) :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Zep Man

The Zep Man

🏴‍☠️

Geen idee, maar is het geen optie om de TV aan de muur te hangen, of om je TV meubel zodanig te modificeren dat zoiets als dit bruikbaar is? Heb je meteen niet meer het risico dat het omvalt (huisdieren, kinderen, dronken dans, ... :P).

Bron:
Heb zelf een 65CX voorzien van een UPPLEVA TV steun. Officieel gaat die tot 55", maar 65" gaat prima. De TV (zonder voet) zit ook net onder het maximum gewicht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wren
boyhenkie schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 09:42:

[/quote]

LG heeft een vervangingsactie gestart om het voedingsbord te vervangen daar er een kleine kans is op oververhitting. Op de site van LG kun je je aanmelden om het bord te laten vervangen wat overigens gratis is.
Ik heb mij enkele weken geleden aangemeld en werd het bord binnen een week vervangen door CE Repair i.o.v. LG... de melding is dus GEEN bug... :) :) :) :)
Heb je je tv aangemeld hiervoor? Enige manier om de melding weg te krijgen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyhenkie
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 07-09 09:06
Wren schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 09:46:
[...]

Heb je je tv aangemeld hiervoor? Enige manier om de melding weg te krijgen :)
Of en hoe je die melding weg krijgt weet ik niet maar na de eerste melding ( over die vervangingsoproep had ik op een ander forum al iets gelezen) heb ik mij gelijk aangemeld op de site van LG , waar de nodige info verstrekt moet worden (zoals type van de tv;serienummer; een kopie van de aankoopnota e.d. ) en heb daarna de melding niet meer gehad...dus e.e.a. heeft wel met elkaar te maken denk ik..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wren
boyhenkie schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 10:16:
[...]

Of en hoe je die melding weg krijgt weet ik niet maar na de eerste melding ( over die vervangingsoproep had ik op een ander forum al iets gelezen) heb ik mij gelijk aangemeld op de site van LG , waar de nodige info verstrekt moet worden (zoals type van de tv;serienummer; een kopie van de aankoopnota e.d. ) en heb daarna de melding niet meer gehad...dus e.e.a. heeft wel met elkaar te maken denk ik..
En je hebt daarna geen afspraak hoeven maken voor een reparatie? Hmm, dan lijkt het er op dat velen die melding krijgen en je na het invullen van je gegevens wordt 'gekeurd' of het nodig is of niet. Of niet, supportsoftware van LG is niet echt je van het :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
The Zep Man schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 09:45:
[...]

Geen idee, maar is het geen optie om de TV aan de muur te hangen, of om je TV meubel zodanig te modificeren dat
Het ophangen krijg ik er niet door hier, partner kijkt liever recht voor zich uit. Maar hij staat erg stabiel met slechts één viltje er onder. We hebben geen kinderen en drinken geen alcohol. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j.c.kees
The Zep Man schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 06:31:
[...]
Of iets als een Logitech Harmony.
Ik gebruik zelf een Logitech Harmony 900 in combinatie met een LG OLED48CX6LB. Bij het aanzetten van de TV wordt meestal gestart met radiozender (801 ev.) en niet op de laatst bekeken Tv zender!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j.c.kees
[quote]j.c.kees schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 11:19:
[...]

Ik gebruik zelf een Logitech Harmony 900 in combinatie met een LG OLED48CX6LB. Bij het aanzetten van de TV wordt meestal gestart met radiozender (801 ev.) en niet op de laatst bekeken Tv zender!!
[/quote
De SIMPLINK functie werk niet goed samen met de Harmony.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
morgen komt dus zoals ik gister hier aangaf, mijn 65 inch CX. Nou lees ik her en der over een (zeer?) korte netspanningskabel.
Zou iemand met dit model mij kunnen aangeven hoe lang deze netspanningskabel is?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• EN-IS
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 24-09 18:32
_Bailey_ schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 11:32:
morgen komt dus zoals ik gister hier aangaf, mijn 65 inch CX. Nou lees ik her en der over een (zeer?) korte netspanningskabel.
Zou iemand met dit model mij kunnen aangeven hoe lang deze netspanningskabel is?
Dit onderwerp is namelijk al regelmatig uitgebreid besproken. :) Zoek eens in dit topic naar:
- netsnoer
- voedingskabel

Ik meen mij te herinneren dat het om 1.5 meter ging.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
EN-IS schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 11:43:
[...]

Dit onderwerp is namelijk al regelmatig uitgebreid besproken. :) Zoek eens in dit topic naar:
- netsnoer
- voedingskabel

Ik meen mij te herinneren dat het om 1.5 meter ging.
ah, ja.....de alom bekende Zoek functie :+

thanks! 1.5 mtr is prima in mijn geval

[ Voor 4% gewijzigd door _Bailey_ op 04-03-2021 11:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppatrick
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 25-09 23:35
Is er al idee hoe duur de voetstandaard word voor de G1?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• wimpie007
ppatrick schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 12:34:
Is er al idee hoe duur de voetstandaard word voor de G1?
I snap dat oprecht niet dat je dan niet een C koopt. Dure voet voor een model wat je hoort op te hangen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Millert
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 10:30
De G1 heeft het nieuwe EVO paneel met een hogere helderheid.

EV Hyundai Ioniq Electric 28 kWh | PV Oost 2960Wp / West 2560Wp | Thuisbatterij 1Komma5 17,2 kWh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mucuracat
Millert schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 12:53:
De G1 heeft het nieuwe EVO paneel met een hogere helderheid.
C1 ook

naar aanleiding onderstaande reacties..
Leek me aannemelijk.. Maar waarschijnlijk nog (of helemaal) niet..

[ Voor 23% gewijzigd door mucuracat op 04-03-2021 13:29 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Millert
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 10:30
Zeker? nieuws: LG introduceert G1-oled-tv's met helderder evo-paneel en Stadia-app

"LG's nieuwe C1-serie omvat modellen van 48", 55", 65", 77" en het nieuwe 83"-formaat. Deze oled-tv's krijgen niet de nieuwe evo-panelen en hebben een 4k-resolutie."

https://www.techradar.com/reviews/lg-c1-oled-tv
"Outshined by the LG OLED evo"

[ Voor 10% gewijzigd door Millert op 04-03-2021 13:07 ]

EV Hyundai Ioniq Electric 28 kWh | PV Oost 2960Wp / West 2560Wp | Thuisbatterij 1Komma5 17,2 kWh

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wimpie007
Millert schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 13:06:
Zeker? nieuws: LG introduceert G1-oled-tv's met helderder evo-paneel en Stadia-app

"LG's nieuwe C1-serie omvat modellen van 48", 55", 65", 77" en het nieuwe 83"-formaat. Deze oled-tv's krijgen niet de nieuwe evo-panelen en hebben een 4k-resolutie."

https://www.techradar.com/reviews/lg-c1-oled-tv
"Outshined by the LG OLED evo"
Mijn c9 is fel zat haha. Krijg al lasogen met hdr aan
Pagina: 1 ... 368 ... 568 Laatste

Let op:
Indien je vragen hebt over inbranden bij OLED televisies, gebruik dan eerst even de zoekfunctie. Dit onderwerp is namelijk al regelmatig uitgebreid besproken.
Zie ook D vd V in "[LG OLED] Ervaringen & Discussie" Datzelfde geldt voor vragen over stekkers.

🔍 Inbranden: [LG OLED] Ervaringen & Discussie
🔎 Stekkers: [LG OLED] Ervaringen & Discussie

Goede aanbieding gezien of nodig? Check OLED Televisies aanbiedingen- & kortingscodetopic
Vragen/opmerkingen over de LG Cashback Actie? Daarvoor kan je terecht in [LG OLED] cashback topic

Discussies over welke (HDMI)-kabels te gebruiken kan in Zilveren HIFI-kabels gesmeed door elfen bij maanlicht #6.