Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Millert
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22:18
Heb hetzelfde met mijn CX, bevalt prima :D . Maar bij de nieuwe modellen zit er nu wel verschil in het gebruikte paneel tussen de C1 en G1.

EV Hyundai Ioniq Electric 28 kWh | PV Oost 2960Wp / West 2560Wp | Thuisbatterij 1Komma5 17,2 kWh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimpie007
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01:20
Millert schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 13:12:
Heb hetzelfde met mijn CX, bevalt prima :D . Maar bij de nieuwe modellen zit er nu wel verschil in het gebruikte paneel tussen de C1 en G1.
Ik zie het ja. Balen voor mensen die hem niet op kunnen of willen hangen. Mijn oom had een koopje voor de g dacht ie met een voet van 250 erbij... tja die had beter de cx kunnen kopen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EN-IS
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 24-09 18:32
Volgens de info van LG zelf (nieuwsbericht waar naar toe wordt gelinkt hier boven) en de shops die ik heb gesproken zijn de EVO panelen alleen voor de G1 serie, andere fabrikanten krijgen deze panelen ook niet.

Dus als Sony bij wijze van beweert ook voor meer helderheid te hebben gezorgd dan is dat niet door middel van een EVO paneel maar waarschijnlijk door het plaatsen van een heatsink (aldus Vincent Teoh). Ik ben benieuwd naar de tech reviews zodat we meer te weten komen over de nieuwe panelen en de nieuwe evo panelen :)

[ Voor 0% gewijzigd door EN-IS op 04-03-2021 13:53 . Reden: Typo, dat moet zijn G1 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mucuracat
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 25-09 09:35
Voor mensen die zeggen dat het fel genoeg is..

Even als check of ik het begrijp:

Stel afbeelding links.. TV die > 800 nits aan kan: Dan zie je middenstuk fel
Tv midden die maar 600 nits aan kan, kapt alles boven 600 af en zie je dus fellere detail in het midden niet.
TV rechts ook max 600 nits , maar met instellingen (dynamic toon mapping) gaat ook felheid omheen wat naar beneden halen, om toch verschil te kunnen zien?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MHcXy-QtJqw6o6Cksoy1jcYJIi4=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/P5Sb0m1ZT6gQ6br7MFBLlY8C.jpg?f=user_large

Sony W800i > HTC-TytnII > Samsung Omnia I900 > LG Optimus Black > HTC Desire > LG Nexus 4 > LG G2 > LG G4 > LG G5 > LG G6 (eu) > Oneplus 6 > Samsung s20+ > Pixel 7 Pro...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Millert
Laatst heeft Vincent Teoh hier ook een filmpje over geplaatst, YouTube: Fact: Your OLED TV is Not Bright Enough for HDR. Here's Why.

Met een hogere paneel helderheid zou je in de heldere delen meer detail kunnen zien. Dit is ook weer afhankelijk van de maximale helderheid van het bronmateriaal. Vincent laat dit zien aan de hand van LOTR die ongeveer piekt bij 600 Nits, met twee Oled panelen waarvan er één is afgesteld op 400 Nits max.

[ Voor 27% gewijzigd door Millert op 04-03-2021 14:01 ]

EV Hyundai Ioniq Electric 28 kWh | PV Oost 2960Wp / West 2560Wp | Thuisbatterij 1Komma5 17,2 kWh

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• boyhenkie
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 07-09 09:06
Wren schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 10:34:
[...]

En je hebt daarna geen afspraak hoeven maken voor een reparatie? Hmm, dan lijkt het er op dat velen die melding krijgen en je na het invullen van je gegevens wordt 'gekeurd' of het nodig is of niet. Of niet, supportsoftware van LG is niet echt je van het :)
Via je aanmelding op de LG site wordt er door CE-repair contact met je opgenomen om een afspraak in te plannen...Er zijn series die geen vervanging nodig hebben maar die krijgen ook geen melding.
Als jij een melding krijgt kom je dus voor die vervanging in aanmerking maar je moet je wel zelf aanmelden op de LG-site...makkelijker en beter kunnen ze het niet maken...is een fluitje van een cent om je gegevens in te vullen...het telefoontje volgt dan vanzelf...bij mij binnen 4 dagen maar ik heb mij vrij in het begin al aangemeld dus dat zal wel een voordeel zijn geweest dat het bij mij zo snel ging.... :) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wren
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 07:09
boyhenkie schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 14:22:
[...]

Via je aanmelding op de LG site wordt er door CE-repair contact met je opgenomen om een afspraak in te plannen...Er zijn series die geen vervanging nodig hebben maar die krijgen ook geen melding.
Als jij een melding krijgt kom je dus voor die vervanging in aanmerking maar je moet je wel zelf aanmelden op de LG-site...makkelijker en beter kunnen ze het niet maken...is een fluitje van een cent om je gegevens in te vullen...het telefoontje volgt dan vanzelf...bij mij binnen 4 dagen maar ik heb mij vrij in het begin al aangemeld dus dat zal wel een voordeel zijn geweest dat het bij mij zo snel ging.... :) :)
ok, uit je laatste post werd me niet duidelijk of je nu wel of niet een monteur aan de deur had gehad.
Dan ga ik terug naar mijn eerste punt: krijg je de melding, aanmelden maar en het wordt opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan_Ak
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 29-08-2022
Kicken binnen 24 uur is niet toegestaan, post Jan_Ak in "[LG OLED] Ervaringen & Discussie" is afdoende.

[ Voor 90% gewijzigd door FeaR op 04-03-2021 14:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deleon78
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 22:50
Zie ook het aanbiedingentopic voor prijzen.

[ Voor 65% gewijzigd door FeaR op 04-03-2021 14:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wren
Jan_Ak schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 14:38:
Kicken binnen 24 uur is niet toegestaan, post Jan_Ak in "[LG OLED] Ervaringen & Discussie" is afdoende.s
Als je hulp wil zou ik eerst eens eerdere reacties op je vraag lezen, spamposten lijkt me niet de bedoeling.

[ Voor 57% gewijzigd door FeaR op 04-03-2021 14:58 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Zep Man
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22:51

The Zep Man

🏴‍☠️

j.c.kees schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 11:19:
Ik gebruik zelf een Logitech Harmony 900 in combinatie met een LG OLED48CX6LB. Bij het aanzetten van de TV wordt meestal gestart met radiozender (801 ev.) en niet op de laatst bekeken Tv zender!!
Is dat ook zo met de originele afstandsbediening? Zo ja, dan is het echt een probleem met de TV.

Je zou via de Harmony de 'TV' input ('InputTv') kunnen forceren bij de activiteit 'Watch TV', en kijken wat dat doet.

Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nero355
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

boyhenkie schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 09:42:
LG heeft een vervangingsactie gestart om het voedingsbord te vervangen daar er een kleine kans is op oververhitting. Op de site van LG kun je je aanmelden om het bord te laten vervangen wat overigens gratis is.
Ik heb mij enkele weken geleden aangemeld en werd het bord binnen een week vervangen door CE Repair i.o.v. LG... de melding is dus GEEN bug... :) :) :) :)
Wat je dus eigenlijk wil zeggen : Zolang je niet door de aanmeld procedure heen gaat zal de melding altijd in beeld blijven elke keer dat je de TV aanzet...
Wren schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 09:46:
Heb je je tv aangemeld hiervoor? Enige manier om de melding weg te krijgen :)
LG blijft me verbazen met hun logica... :F

Maar ik weet nu tenminste wat ik moet doen, thnx! d:)b
Wren schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 10:34:
supportsoftware van LG is niet echt je van het :)
Ooit de Helpdesk/Support gebeld om wat te vragen : Hopeloos!!! :X

Elke vraag die ik stelde moest meneer effe aan iemand anders vragen of overleggen met collega's _O- :')
j.c.kees schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 11:19:
Ik gebruik zelf een Logitech Harmony 900 in combinatie met een LG OLED48CX6LB. Bij het aanzetten van de TV wordt meestal gestart met radiozender (801 ev.) en niet op de laatst bekeken Tv zender!!
Kwestie van goed instellen ;)
j.c.kees schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 11:30:
De SIMPLINK functie werk niet goed samen met de Harmony.
Als je een Logitech Harmony product gebruikt dan kan je beter alle HDMI CEC zooi uitzetten! B)
wimpie007 schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 13:08:
Mijn c9 is fel zat haha. Krijg al lasogen met hdr aan
Dat ervaar ik dus ook zo en niemand die me gelooft! :'(

Ik durf eigenlijk zelfs wel te zeggen dat die hele HDR hype van mij helemaal niet hoeft!

Gewoon Ultra HD content in SDR is helemaal prima! d:)b
Millert schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 13:54:
Laatst heeft Vincent Teoh hier ook een filmpje over geplaatst, YouTube: Fact: Your OLED TV is Not Bright Enough for HDR. Here's Why.

Met een hogere paneel helderheid zou je in de heldere delen meer detail kunnen zien. Dit is ook weer afhankelijk van de maximale helderheid van het bronmateriaal. Vincent laat dit zien aan de hand van LOTR die ongeveer piekt bij 600 Nits, met twee Oled panelen waarvan er één is afgesteld op 400 Nits max.
Tja, dan ervaar ik HDR maar niet optimaal zolang microLED nog niet rijp genoeg is om op de markt te komen voor relatief betaalbare bedragen : Lekker boeiend! :z

Blij YouTuber gedoe... verschrikkelijk! :F

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j.c.kees
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 16-11-2024
The Zep Man schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 15:01:
[...]
Is dat ook zo met de originele afstandsbediening? Zo ja, dan is het echt een probleem met de TV.

Je zou via de Harmony de 'TV' input ('InputTv') kunnen forceren bij de activiteit 'Watch TV', en kijken wat dat doet.
Werkt met originele AB goed. Dus ligt niet aan de TV.
Vermoedelijk een fout in de database. Onder de InputTv zit waarschijnlijk een verkeerde functie (i.c. Tv/Rad). Door deze fout wordt er dus steeds gewisseld tussen radio en tv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dalim
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 04-07 14:50
nero355 schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 16:50:
[...]

Wat je dus eigenlijk wil zeggen : Zolang je niet door de aanmeld procedure heen gaat zal de melding altijd in beeld blijven elke keer dat je de TV aanzet...
Waarom zou je je TV überhaupt niet aan willen melden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sh623661
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 20:03
j.c.kees schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 17:22:
[...]

Vermoedelijk een fout in de database. Onder de InputTv zit waarschijnlijk een verkeerde functie (i.c. Tv/Rad). Door deze fout wordt er dus steeds gewisseld tussen radio en tv.
Dan kun je heel simpel die knop configureren en het signaal laten "leren" van je originele AB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j.c.kees
sh623661 schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 23:06:
[...]

Dan kun je heel simpel die knop configureren en het signaal laten "leren" van je originele AB.
Nee. Dat kan dus niet omdat deze knop niet op de originele AB zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RUFFNECK
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22-09 11:11

RUFFNECK

Poentje

Ik hoop dat het geen herhalende vraag is (heb geprobeerd te zoeken), maar ik wil mijn 65GX ff naar voren halen om een kabel te vervangen. Bij het ophangen heb ik uiteraard, volgens de instructies, tegen de wand aan geduwd tot de "klik".
Waar van de tv kan ik nu het beste aan trekken? Beetje bang dat ik eea stuk trek 8)7

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• andries98
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 23-09 17:43
RUFFNECK schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 23:26:
Ik hoop dat het geen herhalende vraag is (heb geprobeerd te zoeken), maar ik wil mijn 65GX ff naar voren halen om een kabel te vervangen. Bij het ophangen heb ik uiteraard, volgens de instructies, tegen de wand aan geduwd tot de "klik".
Waar van de tv kan ik nu het beste aan trekken? Beetje bang dat ik eea stuk trek 8)7
Midden boven en midden onder, zou redelijk soepel moeten gaan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man

The Zep Man

🏴‍☠️

j.c.kees schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 17:22:
Probeer eens die knop handmatig een paar keer te gebruiken. Schakelt de TV dan tussen TV en radio?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j.c.kees
The Zep Man schreef op vrijdag 5 maart 2021 @ 06:26:
[...]
Probeer eens die knop handmatig een paar keer te gebruiken. Schakelt de TV dan tussen TV en radio?
Ik denk dat je bedoelt de knop InputTv. Als je deze indrukt dan wordt er geschakeld tussen radio en tv.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 2dope
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 24-09 16:36
RUFFNECK schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 23:26:
YouTube: How to install your Gallery OLED

Vanaf 02:24. Zoals gezegd inderdaad boven en onder in het midden. Gewoon een beetje met beleid doen, heel soepel gaat het bij mij niet (77GX).

Ik blijf het ook eng vinden :P Je kunt de onderkant een stuk naar voren halen zonder dat de bovenkant meegaat, dat voelt heel oneigenlijk maar wel logisch aangezien de bevestigingspunten hoog op het toestel zitten. Voor het ophangen heb ik meteen alle mogelijke aansluitingen meegenomen zodat ik er hopelijk nooit of zo weinig mogelijk achter hoef. Want zelf al trek je hem maximaal naar voren, het blijft lastig om dan alsnog wat aan te sluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man

The Zep Man

🏴‍☠️

j.c.kees schreef op vrijdag 5 maart 2021 @ 09:45:
Ik denk dat je bedoelt de knop InputTv. Als je deze indrukt dan wordt er geschakeld tussen radio en tv.
Dan kan je kijken of met jouw Harmony configuratie die knop niet per ongeluk twee keer verstuurd wordt. Of andersom, bij het schakelen naar de activiteit 'TV kijken' die knop een extra keer laten indrukken door de Harmony.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j.c.kees
The Zep Man schreef op vrijdag 5 maart 2021 @ 10:56:
[...]
Dan kan je kijken of met jouw Harmony configuratie die knop niet per ongeluk twee keer verstuurd wordt. Of andersom, bij het schakelen naar de activiteit 'TV kijken' die knop een extra keer laten indrukken door de Harmony.
Nee, zo werkt dat niet. Er zit gewoon een verkeerde functie onder de knop InputTv bij de LG OLED48CX6LB. De InputTv wordt nu door Logitech nu aangepast zoals die is op de OLED55C9.
Gebruik jij trouwens ook de Harmony en zo ja met welke TV?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man

The Zep Man

🏴‍☠️

j.c.kees schreef op vrijdag 5 maart 2021 @ 13:10:
De InputTv wordt nu door Logitech nu aangepast zoals die is op de OLED55C9.
Kan je ook zelf testen door de 55C9 toe te voegen als apart apparaat dat altijd aan staat en waarvoor je de input schakelt, voor het geval Logitech niet meewerkt. ;)
j.c.kees schreef op vrijdag 5 maart 2021 @ 13:10:
Gebruik jij trouwens ook de Harmony en zo ja met welke TV?
Ik heb een configuratie afgeleverd met een 65CX en een Harmony. In die configuratie wordt echter geen TV gekeken, en de interne tuner wordt niet gebruikt.

Verder heb ik wel eens IR protocolanalyse gedaan van apparaten om verborgen toetsen te vinden, maar dat was hiervoor niet nodig. De 65CX wordt redelijk ondersteund.

[ Voor 44% gewijzigd door The Zep Man op 05-03-2021 13:17 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Monda
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 25-09 18:00
Ik had de C9 vorig jaar gekocht met het oog op de ps5. Ik heb het even moeten uitstellen, maar man wat ben ik daar blij mee. Gisteren de ps5 aangesloten... Prachtige beelden.

PSN: Mondaatje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

Dalim schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 22:04:
Waarom zou je je TV überhaupt niet aan willen melden?
Omdat ik het als volgt heb begrepen :
- De kans op een mankement buiten Zuid-Korea is heel erg laag!
- De service wordt ook buiten de garantie verleend dus je zou deze op elk moment alsnog kunnen aanvragen mocht er toch iets misgaan met de voeding.

Maar goed... blijkbaar is dat vrijwillige gedeelte toch niet zo vrijwillig :?

Ik heb trouwens de melding ironisch genoeg niet gezien de afgelopen dagen! _O- :+

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andries98
nero355 schreef op vrijdag 5 maart 2021 @ 18:15:
[...]

Omdat ik het als volgt heb begrepen :
- De kans op een mankement buiten Zuid-Korea is heel erg laag!
- De service wordt ook buiten de garantie verleend dus je zou deze op elk moment alsnog kunnen aanvragen mocht er toch iets misgaan met de voeding.

Maar goed... blijkbaar is dat vrijwillige gedeelte toch niet zo vrijwillig :?

Ik heb trouwens de melding ironisch genoeg niet gezien de afgelopen dagen! _O- :+
Zou heel goed wat met de verantwoordelijkheid van LG te maken kunnen hebben, zij zijn verantwoordelijk dat het aankomt bij de eigenaar/volwassene die hierover kan beslissen. Hoe doe je dat met kinderen, die klikken dit soort meldingen gewoon permanent weg omdat het in de weg zit ;) gewoon tijdje laten terugkomen en dan is het geregeld.
Je moet er niet aan denken dat je huis hierdoor uitbrand snachts tijden refreshrun... tijd terug kwam er hier foto voorbij van iemand hier waarbij die was gaan smelten/fikken, zag er niet best uit...
(zeker als er brandbare materialen achter liggen kan dat hard gaan)

[ Voor 3% gewijzigd door andries98 op 05-03-2021 18:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

andries98 schreef op vrijdag 5 maart 2021 @ 18:36:
Zou heel goed wat met de verantwoordelijkheid van LG te maken kunnen hebben, zij zijn verantwoordelijk dat het aankomt bij de eigenaar/volwassene die hierover kan beslissen.
Dat denk ik dus ook :)
Hoe doe je dat met kinderen, die klikken dit soort meldingen gewoon permanent weg omdat het in de weg zit ;)
Gelukkig geen last van! :)
gewoon tijdje laten terugkomen en dan is het geregeld.
Misschien was het inderdaad een 30 dagen lang ding of zo...
Je moet er niet aan denken dat je huis hierdoor uitbrand snachts tijden refreshrun...
Overal rookmelders hier, maar dan moet je wel thuis zijn...

Tijdens vakanties en dergelijken gaat sowieso alles volledig uit dus dat is geen probleem :)
tijd terug kwam er hier foto voorbij van iemand hier waarbij die was gaan smelten/fikken, zag er niet best uit...
(zeker als er brandbare materialen achter liggen kan dat hard gaan)
Heb ik gezien en dat zet je dan toch weer aan het denken, maar aan de andere kant : Zoiets kan altijd gebeuren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
107mb schreef op woensdag 3 maart 2021 @ 09:35:
hierbij een kleine post (geen echte review) over mijn ervaring met de LG 65BX. Deze was voor mij binnen mijn eisenpakket (OLED, 65", <1600 euro) eigenlijk de enige kandidaat. Ondanks het vele gemopper op GOT (lage helderheid, minder HDMI 2.1 poorten, achteruitgang t.o.v. voorganger). Als ik TV kijk snap ik eerlijk gezegd niet waar die negativiteit vandaan komt en zijn het wat mij betreft non-issues. Het is een fantastisch scherm met een enorm goede weergave. Dat de helderheid iets minder is dan bijvoorbeeld bij de CX, is mijn inziens geen probleem. De helderheid staat bij mij op 70%. Staat dit hoger dan wordt het beeld onrealistisch. Ook het geluid valt mij niet tegen, ondanks dat ik het geluid altijd via een receiver stuur. Zijn er dan nadelen? jazeker: het scherm spiegelt. Overdag gaan de gordijnen dicht bij het kijken van een film, om zo meer beleving te krijgen. Ook baal ik van de aansluitingen aan de achterzijde. Voor de HDMI kabel heb ik een haaks verloopstuk moeten kopen. Al met al is deze TV wat mij betreft een dikke aanrader!
Voor de liefhebbers van een 65BX, deze is nu nog goedkoper te vinden zie prijstopic.
HoppyF in "OLED Televisies aanbiedingen- & kortingscodetopic"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marsman83
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23-09 00:05
Millert schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 13:54:

Onze vriend Vincent spreekt z'n eigen overigens wel tegen hier.
Nog niet zo lang geleden zij hij nog dat de goede zwartwaardes van OLED de lagere piek helderheid compenseren en dat HDR er evengoed zo niet beter op uitziet dan op een LCD met hogere piek helderheid.

Ik heb die betreffende scène overigens onlangs op mijn 65CX gezien en het ziet er gewoon fantastisch uit met genoeg detail.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Yowzawood
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 12-07-2021
Dat is toch geen tegenspreken..... HDR op OLED zou er gewoon nog beter uitzien met een hogere peak brightness (net zoals ook LCD dat zou doen). En ondanks dat we de maximale specs nog lang niet halen is het al best acceptabel :-).

[ Voor 23% gewijzigd door Yowzawood op 05-03-2021 21:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Millert
Marsman83 schreef op vrijdag 5 maart 2021 @ 20:23:
[...]

Onze vriend Vincent spreekt z'n eigen overigens wel tegen hier.
Nog niet zo lang geleden zij hij nog dat de goede zwartwaardes van OLED de lagere piek helderheid compenseren en dat HDR er evengoed zo niet beter op uitziet dan op een LCD met hogere piek helderheid.

Ik heb die betreffende scène overigens onlangs op mijn 65CX gezien en het ziet er gewoon fantastisch uit met genoeg detail.
Hij demonstreert aan de hand van de getoonde scènes het verschil tussen een scherm afgesteld op max 400nits piekhelderheid en een gewoon afgestelde CX (+/- 650 nits) om duidelijk te maken dat een hogere piekhelderheid verschil kan maken in het tonen van details bij deze hoge helderheid. Ik schreef ook dat dit afhankelijk is van de bron en de maximale helderheid die hierin gebruikt wordt, bij LOTR is dit +/- 600 dus inderdaad, er gaan geen details verloren op je CX. De boodschap is dat een hogere piekhelderheid van toegevoegde waarde kan zijn op de reeds briljante Oled televisies ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Millert op 05-03-2021 22:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marsman83
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23-09 00:05
Millert schreef op vrijdag 5 maart 2021 @ 22:36:
[...]

Hij demonstreert aan de hand van de getoonde scènes het verschil tussen een scherm afgesteld op max 400nits piekhelderheid en een gewoon afgestelde CX (+/- 650 nits) om duidelijk te maken dat een hogere piekhelderheid verschil kan maken in het tonen van details bij deze hoge helderheid. Ik schreef ook dat dit afhankelijk is van de bron en de maximale helderheid die hierin gebruikt wordt, bij LOTR is dit +/- 600 dus inderdaad, er gaan geen details verloren op je CX. De boodschap is dat een hogere piekhelderheid van toegevoegde waarde kan zijn op de reeds briljante Oled televisies ;)
Ah oke, zo had ik het niet begrepen. Vrij logisch als je het zo beschrijft idd.
Ik heb overigens dezelfde scène op mijn 65B9 gekeken en zie weinig verschil eerlijk gezegd.
Uiteraard heb ik ze niet langs elkaar staan, wellicht dat er dan meer verschil te zien is.

Waar ik overigens wel een groot verschil zie is de trumotion. De CX geeft veel minder artifacts bij snelle bewegingen en blijft scherper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• destroyer6670
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 20:37
Vraagje, heeft iemand toevallig een lg 55c8 staan? Ik ben benieuwd hoe hoog de afstand is van het hoogste vesa punt naar de bovenkant toe. Ik wil de tv ophangen (van woonkamer naar slaapkamer)

Hij staat alleen ingepakt. Ik wil voorkomen dat ik na uitpakken erachter kom dat hij toch niet past en de boel weer moet inpakken :) Er zit nu al gaten voor bevestiging, maar weet niet zeker of dit uberhaupt gaat passen. Alvast bedankt in ieder geval!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rutgergron
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 22-09 11:27
Tv is omgeruild, het gaat on LG65 CX wegens horizontale banding.

Doos zat aan één kant geen plastic spanband omheen. Viel mij ook op dat de tv al geüpdate was. Met mijn vorige moest ik de tv updaten. Kan het zijn dat ik een al gebruikte model heb gekregen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deleon78
.

[ Voor 93% gewijzigd door Deleon78 op 26-07-2021 15:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rutgergron
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 22-09 11:27
Deleon78 schreef op zaterdag 6 maart 2021 @ 16:26:
Ze hebben hem al voor je getest.
Grappig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fonta
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 09-09 21:14
Wat zei de winkel waar je hem gekocht hebt?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Deleon78
.

[ Voor 139% gewijzigd door Deleon78 op 26-07-2021 15:43 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Deleon78 schreef op zaterdag 6 maart 2021 @ 17:22:
[...]

Lees je post nog eens. Wat verwacht je van ons?
Ja hij kan gebruikt zijn. Ja hij kan voor je getest zijn. Nee, hij kan nieuw zijn.
Is ie onbeschadigd? Doet ie het goed? Wat is het probleem? Hoe kunnen we je helpen?
Alles ja.
Zit de folie er nog (netjes) op?
Je kunt aan de verpakking wel zien of iets gebruikt is en weer opnieuw ingepakt is geweest.
Verder (via het service menu) zijn de bedrijfsuren te achterhalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyhenkie
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 07-09 09:06
Wren schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 14:26:
[...]

ok, uit je laatste post werd me niet duidelijk of je nu wel of niet een monteur aan de deur had gehad.
Dan ga ik terug naar mijn eerste punt: krijg je de melding, aanmelden maar en het wordt opgelost.
Klopt :) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moris
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15-09 14:14
Zijn en hier nog LG OLED65C9MLB gebruikers die geluidsproblemen hebben over Hdmi Arc met de BlueSound PowerNode Hdmi?

De hersteldienst heeft in mijn LG Oled reeds 2 Hdmi-borden vervangen en het probleem met het geluid is nog steeds niet opgelost. Om alles uit te sluiten had de technieker zelf een soundbar verbonden met Hdmi en ja hoor, ook hier kreeg hij met welke setting ook geen geluid uit.

Het probleem ligt echt niet bij de Bluesound PowerNode, want deze is reeds voor een 3de keer vervangen.

Bovendien heb ik hier bovenop nog eens het probleem dat het schakelen tussen Hdmi 1 en 3 vs 3 en 1 ivm beeldweergave niet altijd lukt. Ik heb dan wel geluid maar geen beeld.

Het maakt niets uit of Arc aan of uit wordt gezet.

Scenario 1
Tv staat aan met arc geactiveerd geen geluid. Tv wordt uit en terug aangezet en opeens wel geluid.

Scenario 2
Tv staat aan met arc niet geactiveerd geen geluid. Tv wordt uit en terug aangezet en opeens wel geluid.

Ander probleem:
Schakelen tussen bron op Hdmi 3 (Apple TV4K) naar Hdmi 1 (Tv-decoder) geen beeld wel geluid.
Mogelijke oplossingen. Tv uit en aan of soms door gewoon te schakelen naar Hdmi 2 (ARC) opeens wel terug beeld.

Ongeacht of e-arc nu geactiveerd staat of niet blijven de geluidsproblemen aanhouden.
Zelfs de technieker van de hersteldienst die hier ter plaatsen een en ander wou uitsluiten kreeg zijn zelf meegebrachte soundbar niet aan de praat.
Geluid wijzigen naar pcm, passthrough, automatisch, enz... wil het probleem niet oplossen.

Is om gek van te worden :(

[ Voor 45% gewijzigd door Moris op 09-03-2021 10:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theman36
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 25-09 12:23
Ik heb vorige week zaterdag (27 februari) de LG CX55 aangeschaft bij PlatteTV. Helaas heeft kpn lopen prutsen, waardoor ik pas aankomende woensdag een monteur krijg en de tv dus kan aansluiten. PlatteTV heeft mij een servicepakket voor 60 euro aangeboden, i.p.v 150 euro, maar dit zal waarschijnlijk een marketingconstructie zijn, waarbij ik 3 jaar garantie krijg. Ook al is er maar 1 dode pixel aanwezig. Nu vroeg ik mij af of zo'n pakket handig is en wat jullie ervaringen hiermee zijn voor deze panelen en of met dit pakket?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wren
theman36 schreef op zondag 7 maart 2021 @ 20:16:
Ik heb vorige week zaterdag (27 februari) de LG CX55 aangeschaft bij PlatteTV. Helaas heeft kpn lopen prutsen, waardoor ik pas aankomende woensdag een monteur krijg en de tv dus kan aansluiten. PlatteTV heeft mij een servicepakket voor 60 euro aangeboden, i.p.v 150 euro, maar dit zal waarschijnlijk een marketingconstructie zijn, waarbij ik 3 jaar garantie krijg. Ook al is er maar 1 dode pixel aanwezig. Nu vroeg ik mij af of zo'n pakket handig is en wat jullie ervaringen hiermee zijn voor deze panelen en of met dit pakket?
Dat hangt ervan af wat de voorwaarden zijn van dat servicepakket wat je hebt afgesloten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theman36
Wren schreef op zondag 7 maart 2021 @ 20:25:
[...]

Dat hangt ervan af wat de voorwaarden zijn van dat servicepakket wat je hebt afgesloten?
Ik heb nog niks afgesloten, ik heb de optie om dat te doen. Maar vroeg mij af of dit handig is om te doen voor die prijs en wat jullie ervaringen zijn met het kapot gaan van de pixels? Dit is dat pakket https://www.plattetv.nl/i...ce-pakket-OLED-13573.html

[ Voor 9% gewijzigd door theman36 op 07-03-2021 20:36 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• harrybeuker
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 25-09 17:23
theman36 schreef op zondag 7 maart 2021 @ 20:35:
[...]

Ik heb nog niks afgesloten, ik heb de optie om dat te doen. Maar vroeg mij af of dit handig is om te doen voor die prijs en wat jullie ervaringen zijn met het kapot gaan van de pixels? Dit is dat pakket https://www.plattetv.nl/i...ce-pakket-OLED-13573.html
als je in dit topic zoekt dan zul je zien dat je een dief van je eigen portemonnee bent. Je hebt recht op 6 jaar garantie. 2 jaar via de lg fabriek en de andere 4 jaar kun je op de winkel verhalen. Heb je niet van die onzinne pakketjes voor nodig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wren
harrybeuker schreef op zondag 7 maart 2021 @ 20:44:
[...]

als je in dit topic zoekt dan zul je zien dat je een dief van je eigen portemonnee bent. Je hebt recht op 6 jaar garantie. 2 jaar via de lg fabriek en de andere 4 jaar kun je op de winkel verhalen. Heb je niet van die onzinne pakketjes voor nodig.
Er zijn hier in dit topic idd voorstanders van zelf je recht halen. Dat gaat je alleen wat moeite kosten. Diegene moet zich dus afvragen of hij voor die 60 euro besparing die moeite wil doen als er een probleem is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theman36
Wren schreef op zondag 7 maart 2021 @ 20:53:
[...]

Er zijn hier in dit topic idd voorstanders van zelf je recht halen. Dat gaat je alleen wat moeite kosten. Diegene moet zich dus afvragen of hij voor die 60 euro besparing die moeite wil doen als er een probleem is.
harrybeuker schreef op zondag 7 maart 2021 @ 20:44:
[...]

Normaliter ben ik ook nooit voorstander van pakketen die naderhand worden aangeboden voor extra garanties e.d. maar omdat ik niet zo thuis ben in de tv wereld was ik niet zo zeker van mijn zaak. Als ik dit zo lees kan ik dat pakket beter laten voor wat het is. Die 4 jaar garantie van de winkel kan ik alleen niet zo snel ergens vinden op de site of ik ben blind?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• SED
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 25-09 14:28

SED

Er is geen 4 jaar garantie van de winkel. Men verwijst naar een te verwachten levensduur van een tv in relatie tot het uitgangspunt va het conformiteits beginsel.

Gezien de wat wisselende ervaringen met plattetv zou ik gaan voor die 6 tientjes.. voorkom je mogelijk een hoop gezeik in de toekomst mee, na afloop van de fabrieksgarantie.

[ Voor 9% gewijzigd door SED op 07-03-2021 22:10 ]

Copyright and left by SED...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fonta
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 09-09 21:14
Je zou eens andere hdmi kabels kunnen proberen. Die hebben hier bij mij ook nog wel eens voor rare taferelen gezorgd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulliee
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
theman36 schreef op zondag 7 maart 2021 @ 21:07:
[...]

[...]

Normaliter ben ik ook nooit voorstander van pakketen die naderhand worden aangeboden voor extra garanties e.d. maar omdat ik niet zo thuis ben in de tv wereld was ik niet zo zeker van mijn zaak. Als ik dit zo lees kan ik dat pakket beter laten voor wat het is. Die 4 jaar garantie van de winkel kan ik alleen niet zo snel ergens vinden op de site of ik ben blind?
Wat voor mij ook meespeelde was, dat zij hem komen ophalen als hij defect is. Ik heb de doos niet meer, en 65 inch van de eerste verdieping zonder doos, tillen... Nee dat zag ik niet zitten. Laat staan in de auto vervoeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moris
Fonta schreef op zondag 7 maart 2021 @ 22:07:
[...]

Je zou eens andere hdmi kabels kunnen proberen. Die hebben hier bij mij ook nog wel eens voor rare taferelen gezorgd.
Kabels zijn reeds door me gewisseld, en zelf de technieker ter plaatsen had zijn eigen kabels bij om uitsluitsel te geven. Helaas tevergeefs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deleon78
.

[ Voor 99% gewijzigd door Deleon78 op 26-07-2021 15:39 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Madshark
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
theman36 schreef op zondag 7 maart 2021 @ 20:35:
[...]

Voor de leentoestel service hoef je het niet te doen, zelfs na 6 weken zeuren niets van ze gekregen.
Tussentijd wel ieder denkbare smoes mogen aanhoren, variërend van "Oh gaan we regelen voor je, je hoort binnen 2 dagen iets" (dat 3 a 4 keer, laten nooit iets horen), "we hebben even niets liggen, maar komende week komt er 1 terug, hoog je nog van ons" (dus niet), "Ja, het is corona, leen toestellen gaan via eigen dienst, en die zitten vol" (yea right), "Uw garantie zal deze week nog afgewikkeld zijn, wil je dan nog een leen toestel voor die 2 dagen?" ( |:( )
etc.etc.etc.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hulliee
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
Deleon78 schreef op zondag 7 maart 2021 @ 23:02:
[...]

Tenzij het er expliciet staat, zou ik er van uit gaan dat ze hem aan de deur ophalen. Niet van een verdieping :)
Van de plek waar hij staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harrybeuker
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 25-09 17:23
SED schreef op zondag 7 maart 2021 @ 22:07:
Er is geen 4 jaar garantie van de winkel. Men verwijst naar een te verwachten levensduur van een tv in relatie tot het uitgangspunt va het conformiteits beginsel.

Gezien de wat wisselende ervaringen met plattetv zou ik gaan voor die 6 tientjes.. voorkom je mogelijk een hoop gezeik in de toekomst mee, na afloop van de fabrieksgarantie.
60 euro is nog te overzien. Ik dacht 160 euro. Het heeft mij 1 week en ongeveer 3 mailtjes gekost zodat ik alsnog buiten de fabrieksgarantie een nieuw paneel heb gekregen. suc6 :)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Erwin186
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 24-09 23:24
Na het lezen van heel veel reviews, adviestopics en dit topic toch ook maar de knoop doorgehakt en een LG OLED besteld. Een 48CX voor 1.139 euro bij Smits Arnhem, vond ik wel een prima prijs. Ik had liever nog een maatje groter gehad, maar dat gaat echt niet passen in ons wandmeubel, gelukkig is OLED er tegenwoordig ook in deze kleinere maat. Wordt ergens deze week als het goed is geleverd, ben heel benieuwd! Het zal wel een enorm verschil worden met onze huidige tv, een 40 inch Samsung uit 2012.

[ Voor 18% gewijzigd door Erwin186 op 08-03-2021 08:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theman36
Dus als ik dit zo lees is dat service pakket voor 60 euro niet zo'n gek idee voor de tv? Edit: wat is jullie ervaring omtrent het kapot gaan van de pixels?

[ Voor 27% gewijzigd door theman36 op 08-03-2021 10:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sirtom
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 13-08 22:00
Ook een tevreden bezitter van de 55 CX6 hier. Echter, wanneer ik Spotify via de app op de tv gebruik, is het minimale volume aan de hoge kant. Het geluid wordt optisch doorgestuurd naar mijn setje Edifier boekenplank speakers. Deze zet ik dan op minimaal volume, maar op een of andere manier staat de throughput hoog ingesteld waardoor dit gewoon te hard is als je een zacht achtergrondmuziekje wil. Ik kon in de tv nergens instellingen vinden om dit volume vanuit de TV te wijzigen, heeft een van jullie een oplossing/tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j.c.kees
Als ik mijn TV (LG OLED48CX6LB) aanzet, dan verschijnt linksonder in beeld "Misschien vind je deze content interessant " =ongewenste reclame van Disney +. Home-promotie staat uit!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07:16
j.c.kees schreef op maandag 8 maart 2021 @ 13:43:
Als ik mijn TV (LG OLED48CX6LB) aanzet, dan verschijnt linksonder in beeld "Misschien vind je deze content interessant " =ongewenste reclame van Disney +. Home-promotie staat uit!!
Je hoeft niet met alle voorwaarden akkoord te gaan, ik heb enkel de eerste 2 van de 5 akkoord gegeven. Een aantal AI functies werken dan niet meer maar dan ben je volgens mij ook van dit ongewenste gedoe af.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
theman36 schreef op maandag 8 maart 2021 @ 09:18:
Dus als ik dit zo lees is dat service pakket voor 60 euro niet zo'n gek idee voor de tv? Edit: wat is jullie ervaring omtrent het kapot gaan van de pixels?
Dode pixels kunnen voorkomen maar (gelukkig) niet zo vaak.
Een enkele dode pixel valt niet eens op tenzij je er met je neus bovenop zit en minutieus gaat zoeken.
Een cluster van dode pixel valt wel op maar valt gewoon onder de garantie.
Oplichtende pixels die altijd aan staan vallen wel op maar vallen ook onder de garantie.
Aan aanvullende garantie erbij kopen is in feite overbodig.
Die extra garantie biedt wel wat meer zoals een leentoestel.
Bij reparatie aan huis is een leentoestel niet aan de orde want de TV wordt ter plaatse gerepareerd.
Reparatie aan huis is echter niet onbeperkt. De winkel kan verlangen dat je met de TV terug naar de winkel komt of deze opstuurt.
Maar eerlijk gezegd heb ik dat nog niet veel gehoord meestal is de reparatie gewoon aan huis.
Een 55 inch is nog te vervoeren maar met een 65 inch in je auto gaan rijden is niet praktisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
CyBeRSPiN schreef op maandag 8 maart 2021 @ 13:55:
[...]

Je hoeft niet met alle voorwaarden akkoord te gaan, ik heb enkel de eerste 2 van de 5 akkoord gegeven. Een aantal AI functies werken dan niet meer maar dan ben je volgens mij ook van dit ongewenste gedoe af.
Toch vreemd ik zie op mijn C9 nooit reclame o.i.d. terwijl ik alle voorwaarden wel heb geaccepteerd en AI ook heb aanstaan bij geluid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mandarijntje
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 24-09 15:36
j.c.kees schreef op maandag 8 maart 2021 @ 13:43:
Heb je de volgende functie al uit staan?

Settings > Algemeen > AI-service > AI-aanbeveling > Inhoudsaanbevelingen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deleon78
.

[ Voor 100% gewijzigd door Deleon78 op 26-07-2021 15:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tripl3 D
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 07:13

Tripl3 D

Brother in Arms

Als ik zoek op screensaver in dit topic dan zie ik met name issues met de screensaver die spontaan aan gaat bij bewegend beeld.

Mijn probleem juist is dat als ik de interne apps van de tv niet gebruik, maar kijk via de Next-mediabox van Ziggo, dat de screensaver dan niet aan gaat.
Dus live tv pauzeren, of een opgenomen programma terugkijken en pauzeren, of iets op Ziggo Movies en Series kijken en pauzeren zorgt er helaas niet voor dat de screensaver aan gaat.
En dat is best irritant als je inbranden wil voorkomen zonder al te veel fuzz.

Iemand nog tips of tricks?

It is better to be roughly right, than precisely wrong.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wren
Tripl3 D schreef op maandag 8 maart 2021 @ 15:03:
Als ik zoek op screensaver in dit topic dan zie ik met name issues met de screensaver die spontaan aan gaat bij bewegend beeld.

Mijn probleem juist is dat als ik de interne apps van de tv niet gebruik, maar kijk via de Next-mediabox van Ziggo, dat de screensaver dan niet aan gaat.
Dus live tv pauzeren, of een opgenomen programma terugkijken en pauzeren, of iets op Ziggo Movies en Series kijken en pauzeren zorgt er helaas niet voor dat de screensaver aan gaat.

Klopt, de screensaver gaat alleen aan bij gebruik van de interne apps, niet bij gebruik van met hdmi aangesloten apparaten, Wellicht heeft de Next een screensaver die dan kan aanspringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tripl3 D
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 07:13

Tripl3 D

Brother in Arms

Wren schreef op maandag 8 maart 2021 @ 15:07:
Klopt, de screensaver gaat alleen aan bij gebruik van de interne apps, niet bij gebruik van met hdmi aangesloten apparaten, Wellicht heeft de Next een screensaver die dan kan aanspringen.
Helaas, die heeft dat ook niet:

[DVB-C] Ziggo Mediabox Next

It is better to be roughly right, than precisely wrong.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wren
Dat is spijtig maar daar kan de tv niks aan veranderen. Je kan de tv wel opdracht geven om het scherm tijdelijk uit te schakelen als je pauzeert oid.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Wren schreef op maandag 8 maart 2021 @ 15:13:
[...]

Dat is spijtig maar daar kan de tv niks aan veranderen. Je kan de tv wel opdracht geven om het scherm tijdelijk uit te schakelen als je pauzeert oid.
Klopt.
Zeg dan: “scherm uit!”.
Wel jammer inderdaad dat externe boxen zoals bv de KPN interactieve boxen en van Ziggo geen screensaver functie kennen. Zo moeilijk is dat toch niet.
Zelfs de nieuwste 4K KPN box (Arris VIP5202) heeft dit niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 00:19

remco_k

een cassettebandje was genoeg

Tripl3 D schreef op maandag 8 maart 2021 @ 15:03:

Even zoeken in dit topic en je vindt dat deze vraag al wat vaker langs is gekomen.
HoppyF in "[LG OLED] Ervaringen & Discussie"

Alles kan stuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchOwnage
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22:44
Goedemiddag,

Wat zijn eigenlijk DE grote vernieuwingen van de C1 tov de CX? Ik kom van een 55C7, welke overigens nog prima functioneert, en kan best een leuke deal maken voor een 65CX. Wil ook wel graag een maatje groter, en tevens m'n Series X volledig benutten.

Dus: wordt de C1 meer een evolutie dan een revolutie tov een CX ipv een echte revolutie? Daarvoor moeten we wellicht meer bij de G1 zijn vermoed ik?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maurice_1984
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 14-09 10:32
Ik heb vorige week de LG 55BX aangeschaft voor een goede prijs bij Mediamarkt. Wat een heerlijk beeld. Wat wel erg wennen is, is dat wanneer er donkere scènes zijn het beeld ook echt donker is. Dan merk je pas naar wat voor bak licht je met een LCD televisie zit te kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wren
DutchOwnage schreef op maandag 8 maart 2021 @ 16:34:
Goedemiddag,

Wat zijn eigenlijk DE grote vernieuwingen van de C1 tov de CX? Ik kom van een 55C7, welke overigens nog prima functioneert, en kan best een leuke deal maken voor een 65CX. Wil ook wel graag een maatje groter, en tevens m'n Series X volledig benutten.

Dus: wordt de C1 meer een evolutie dan een revolutie tov een CX ipv een echte revolutie? Daarvoor moeten we wellicht meer bij de G1 zijn vermoed ik?
Even wachten tot de nieuwe modellen uit zijn gekomen en reviews zijn verschenen, nu zijn het alleen nog maar aankondigingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchOwnage
Wren schreef op maandag 8 maart 2021 @ 16:35:
[...]

Even wachten tot de nieuwe modellen uit zijn gekomen en reviews zijn verschenen, nu zijn het alleen nog maar aankondigingen.
Dat wordt april/mei voordat de eerste reviews beschikbaar komen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wren
DutchOwnage schreef op maandag 8 maart 2021 @ 16:37:
[...]

Dat wordt april/mei voordat de eerste reviews beschikbaar komen?
Zeker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rembock
  • Laatst online: 25-09 13:58

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchOwnage
Wordt die als een achteruitgang beoordeeld? Vindt de magic remote super fijn, maar ik ga een tv niet als eerste beoordelen op een afstandsbediening hoor :+

Edit: m'n kwartje viel vandaag erg laat, ik snap je ;) :o

[ Voor 8% gewijzigd door DutchOwnage op 08-03-2021 17:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j.c.kees
CyBeRSPiN schreef op maandag 8 maart 2021 @ 13:55:
[...]

Waar stel je dit in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07:16
In het menu die je zelf ook had kunnen nalopen?
Maar goed, net voor je gedaan:
Ondersteuning -> aanvullende instellingen -> gebruikersovereenkomsten.
Loop zelf eens door alle opties door, want ik zie ook eea over advertenties staan. Zoveel menuopties zijn er nu ook weer niet.

[ Voor 5% gewijzigd door CyBeRSPiN op 08-03-2021 19:56 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• j.c.kees
Mandarijntje schreef op maandag 8 maart 2021 @ 14:03:
[...]

Heb je de volgende functie al uit staan?

Settings > Algemeen > AI-service > AI-aanbeveling > Inhoudsaanbevelingen
OK. Bedankt voor de info. Deze instelling is de juiste. Ongewenste boodschappen zijn nu verdwenen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moris
Moris schreef op zondag 7 maart 2021 @ 19:12:
Zijn en hier nog LG OLED65C9MLB gebruikers die geluidsproblemen hebben over Hdmi Arc met de BlueSound PowerNode Hdmi?

De hersteldienst heeft in mijn LG Oled reeds 2 Hdmi-borden vervangen en het probleem met het geluid is nog steeds niet opgelost. Om alles uit te sluiten had de technieker zelf een soundbar verbonden met Hdmi en ja hoor, ook hier kreeg hij met welke setting ook geen geluid uit.

Het probleem ligt echt niet bij de Bluesound PowerNode, want deze is reeds voor een 3de keer vervangen.

Bovendien heb ik hier bovenop nog eens het probleem dat het schakelen tussen Hdmi 1 en 3 vs 3 en 1 ivm beeldweergave niet altijd lukt. Ik heb dan wel geluid maar geen beeld.

Het maakt niets uit of Arc aan of uit wordt gezet.

Scenario 1
Tv staat aan met arc geactiveerd geen geluid. Tv wordt uit en terug aangezet en opeens wel geluid.

Scenario 2
Tv staat aan met arc niet geactiveerd geen geluid. Tv wordt uit en terug aangezet en opeens wel geluid.

Ander probleem:
Schakelen tussen bron op Hdmi 3 (Apple TV4K) naar Hdmi 1 (Tv-decoder) geen beeld wel geluid.
Mogelijke oplossingen. Tv uit en aan of soms door gewoon te schakelen naar Hdmi 2 (ARC) opeens wel terug beeld.

Ongeacht of e-arc nu geactiveerd staat of niet blijven de geluidsproblemen aanhouden.
Zelfs de technieker van de hersteldienst die hier ter plaatsen een en ander wou uitsluiten kreeg zijn zelf meegebrachte soundbar niet aan de praat.
Geluid wijzigen naar pcm, passthrough, automatisch, enz... wil het probleem niet oplossen.

Is om gek van te worden :(
Ben ik hier nu de enige C9 gebruiker met Hdmi problemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wren
Moris schreef op dinsdag 9 maart 2021 @ 10:01:
[...]

Ben ik hier nu de enige C9 gebruiker met Hdmi problemen?
Als het mainboard al 2 keer vervangen is en de monteur heeft het volgens jou ook met een door hem meegenomen soundbar geprobeerd waarna het probleem er nog steeds niet was, dan zijn er volgens mij deze oorzaken:

- mits nog niet geprobeerd is er iets met de hdmi kabels, zou dan wel heel dom zijn van de monteur als hij geen andere kabel geprobeerd heeft. Indien wel, zijn toevallig alle kabels defect.
- Iets in jouw huis zorgt voor dit probleem

oplossing: als verschillende (merken) soundbars niet werken met de tv dan zou de tv maar omgeruild moeten worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moris
@Wren
Alle hdmi kabels zijn reeds vervangen. Zelfs de technieker had een eigen HDMI-kabel bij om te testen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wren
Moris schreef op dinsdag 9 maart 2021 @ 10:45:
@Wren
Alle hdmi kabels zijn reeds vervangen. Zelfs de technieker had een eigen HDMI-kabel bij om te testen.
Dan zou ik niet kunnen bedenken wat er logischerwijs (behalve dan mogelijk dus poltergeists in je huis) zou kunnen zijn. Maar dat moet jij ook niet uitzoeken, dat is aan de winkel. Als volgens de specs tv A met soundbar B via kabel X zou moeten kunnen werken op een manier die in die specs staat, dan is het aan de winkel om een oplossing aan te reiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scidd0w
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 10-09 13:33
Ik heb al een paar jaar naar alle tevredenheid een 55C7V. Ik game nooit en kijk vooral films en series (UHD/24fps).

Nu wil ik in mijn nieuwe huis wel een grotere TV (65inch). Is jullie verwachting dat de nieuwe C1 serie van dit jaar goedkoper gaat worden dan de oude c/b-serie oleds? Of zal deze de oude series vervangen en in dezelfde prijs range gaan zitten en wordt er gewoon een high end (duurdere) range toegevoegd met de G1?

Ik hoop eigenlijk op een 65" C1 van ~1200 rond black friday :+
Te veel gevraagd.... ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andries98
Moris schreef op dinsdag 9 maart 2021 @ 10:45:
@Wren
Enige andere dat ik kan bedenken is (andere) randapparatuur die CEC, simplink, ARC, VRR etc. gebruikt wat storing geeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Scidd0w schreef op dinsdag 9 maart 2021 @ 11:33:
Ik heb al een paar jaar naar alle tevredenheid een 55C7V. Ik game nooit en kijk vooral films en series (UHD/24fps).

Nu wil ik in mijn nieuwe huis wel een grotere TV (65inch). Is jullie verwachting dat de nieuwe C1 serie van dit jaar goedkoper gaat worden dan de oude c/b-serie oleds? Of zal deze de oude series vervangen en in dezelfde prijs range gaan zitten en wordt er gewoon een high end (duurdere) range toegevoegd met de G1?

Te veel gevraagd.... ?
De adviesprijzen van de C1 en anderen komen lager te liggen dan de 2020 modellen.
Dat zegt echter niets over de straatprijzen.
Deze zijn afhankelijk van andere factoren en ook of er een cashback actie komt.
Als ik jou was zou ik mij richten op de G1 wat wel eens een echte zichtbare verbetering zou kunnen gaan opleveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wren
Scidd0w schreef op dinsdag 9 maart 2021 @ 11:33:

Te veel gevraagd.... ?
Door de jaren heen worden de modellen goedkoper. Maar dit jaar 1200 voor een 65"? 8)7

[ Voor 11% gewijzigd door Wren op 09-03-2021 11:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scidd0w
@Wren
Snap je wel hoor... mijn redenering (tegen beter weten in) was dat er afgelopen jaar voor net onder de 1000 (rond black friday) volgens mij een 55" te koop was en dat de 65" misschien nu die plek kan gaan overnemen als "standaard" formaat...

Acties:
  • +4 Henk 'm!
Tja, stiekem hoop ik ook op een black friday aanbieding van een 77 inch OLED voor een tientje. We gaan zien of dat uitkomt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scidd0w
Maar als ik jullie zo hoor lijkt het er niet op dat de C1 serie als prijsbreker ingezet gaat worden maar meer dat er een nieuwe high end serie bij komt...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mucuracat
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 25-09 09:35
Scidd0w schreef op dinsdag 9 maart 2021 @ 13:19:
Maar als ik jullie zo hoor lijkt het er niet op dat de C1 serie als prijsbreker ingezet gaat worden maar meer dat er een nieuwe high end serie bij komt...
Nope, prijs breker zal A1 worden. Wordt onder goedkopere B1 gepositioneerd.

Minder hardware dan B1. Ideaal voor mensen die niet gamen en alleen tv willen :)
A1 dacht wel eArc maar geen 2.1 hdmi

https://fwd.nl/beeld/lg-o...e%20Alpha%209%2Dprocessor.

[ Voor 19% gewijzigd door mucuracat op 09-03-2021 13:29 ]

Sony W800i > HTC-TytnII > Samsung Omnia I900 > LG Optimus Black > HTC Desire > LG Nexus 4 > LG G2 > LG G4 > LG G5 > LG G6 (eu) > Oneplus 6 > Samsung s20+ > Pixel 7 Pro...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scidd0w
mucuracat schreef op dinsdag 9 maart 2021 @ 13:28:
[...]

Nope, prijs breker zal A1 worden. Wordt onder goedkopere B1 gepositioneerd.

Minder hardware dan B1. Ideaal voor mensen die niet gamen en alleen tv willen :)

https://fwd.nl/beeld/lg-o...e%20Alpha%209%2Dprocessor.
Dan bedoel ik denk ik de A1 ja. Met een 60Hz paneel en zonder poespas...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wren
Scidd0w schreef op dinsdag 9 maart 2021 @ 13:19:
C(1) is gewoon het mainstream model, al geruime tijd zo. Als je naar het prijsverloop van LCD's en plasma kijkt is het heel goed mogelijk dat een 65" naar de 1200 euro gaat, ik verwacht alleen niet dat het dit jaar gaat gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rembock
mucuracat schreef op dinsdag 9 maart 2021 @ 13:28:
[...]
Voor zover mijn kennis reikt kun je pas gebruik maken van eARC met HDMI 2.1 (zie Wikipedia)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Zep Man

The Zep Man

🏴‍☠️

Rembock schreef op dinsdag 9 maart 2021 @ 13:35:
Voor zover mijn kennis reikt kun je pas gebruik maken van eARC met HDMI 2.1 (zie Wikipedia)
Voor zover mijn kennis reikt kun je gebruik maken van eARC op HDMI 2.0, wanneer het zendende en het ontvangende apparaat het expliciet ondersteunen.

eARC is niets meer dan audio over HDMI Ethernet (wat al bestaat sinds HDMI 1.4). Daarom kon dat met een firmware update toegevoegd worden aan oudere receivers, zoals de Sony STR-DN1080. Die heeft enkel HDMI 2.0, maar wel eARC ondersteuning. Overigens gebruikt eARC dezelfde pinnen als ARC, omdat HDMI Ethernet over dezelfde pinnen gaat als ARC.

[ Voor 14% gewijzigd door The Zep Man op 09-03-2021 13:42 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Juist. eARC is binnen de HDMI 2.1 standaard voor het eerst opgenomen in de specificatie, maar dat betekent natuurlijk niet dat niet-2.1 apparaten het niet zouden kunnen ondersteunen. ;)

Het gebeurt zo vaak dat reeds bekende (en gebruikte) technologie na jaren pas wordt opgenomen in een brede standaard.

[ Voor 24% gewijzigd door Cap op 09-03-2021 13:41 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rembock
Kijk, weer wat nieuws geleerd. Dank voor de aanvullingen :)
Pagina: 1 ... 369 ... 568 Laatste

Let op:
Indien je vragen hebt over inbranden bij OLED televisies, gebruik dan eerst even de zoekfunctie. Dit onderwerp is namelijk al regelmatig uitgebreid besproken.
Zie ook D vd V in "[LG OLED] Ervaringen & Discussie" Datzelfde geldt voor vragen over stekkers.

🔍 Inbranden: [LG OLED] Ervaringen & Discussie
🔎 Stekkers: [LG OLED] Ervaringen & Discussie

Goede aanbieding gezien of nodig? Check OLED Televisies aanbiedingen- & kortingscodetopic
Vragen/opmerkingen over de LG Cashback Actie? Daarvoor kan je terecht in [LG OLED] cashback topic

Discussies over welke (HDMI)-kabels te gebruiken kan in Zilveren HIFI-kabels gesmeed door elfen bij maanlicht #6.