Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nodgic
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 14-11-2023
Kan sinds vanmiddag geen Youtube videos meer afspelen, hebben meer mensen dit probleem?

Alle andere apps werken wel gewoon. Heb de Youtube app al gestopt via recente apps. Kan wel een video aanklikken maar dan blijft ie hangen bij 0:00. Op andere apparaten werkt Youtube wel gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nodgic schreef op dinsdag 9 maart 2021 @ 19:01:
Kan sinds vanmiddag geen Youtube videos meer afspelen, hebben meer mensen dit probleem?

Alle andere apps werken wel gewoon. Heb de Youtube app al gestopt via recente apps. Kan wel een video aanklikken maar dan blijft ie hangen bij 0:00. Op andere apparaten werkt Youtube wel gewoon.
Geen problemen met YouTube hier op mijn C9.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jankey11
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 25-09 10:51

Na de update (Youtube) vanmiddag zelfde probleem op mijn CX.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

Net ge-update, maar geen problemen op m’n LG OLED.

EV3 GT LR  iPhone 17 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Pro 2 & Max

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nodgic
Hmmm raar, sommige videos spelen heel af en toe wel af, maar bij de meeste blijft ie toch hangen bij 0:00. Heb een B9.

Misschien een tijdelijke storing hoop ik, balen, hopelijk doet alles het morgen weer want ik keek vrij veel Youtube op de tv. Youtube doet het wel op mijn andere apparaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bonkel007
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 19-12-2022
Het lijkt erop dat de nieuwe G1 en C1 serie in Nederland is aangekomen. Bij platteTV kun je hem bestellen en ze zijn deze week nog binnen vermelden ze op de site.

G1: https://www.plattetv.nl/info/lg-oled65g1rla-25057.html
C1: https://www.plattetv.nl/i...b-25054.html?popup=actie1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
bonkel007 schreef op woensdag 10 maart 2021 @ 07:14:
Het lijkt erop dat de nieuwe G1 en C1 serie in Nederland is aangekomen. Bij platteTV kun je hem bestellen en ze zijn deze week nog binnen vermelden ze op de site.

Bij Coolblue kun je de C1 morgen al in huis hebben

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bonkel007
_Bailey_ schreef op woensdag 10 maart 2021 @ 08:11:
[...]

Bij PlatteTV ook morgen binnen dit is wel afhankelijk van de grootte van de TV.

[ Voor 12% gewijzigd door bonkel007 op 10-03-2021 08:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Major
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 31-08 19:13
Even een vraag rondom de aankoop van een LG OLED: ik wil eind deze/volgende maand een nieuwe tv aanschaffen en de keuze is op de CX gevallen. Ik zie nu dat de 2021 modellen langzaam beschikbaar komen en met de modellen van vorig jaar wordt nogal gestunt. Gaan de 2020 modellen snel uit het assortiment of kan ik nog wel een aantal weken wachten met de aankoop? Wat is jullie ervaring hiermee?

Komt erop neer, ik wil niet net naast de boot vissen omdat ik te lang heb gewacht en ik dan alleen maar de duurdere 2021 modellen kan kopen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wren
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 22:15
Major schreef op woensdag 10 maart 2021 @ 09:48:
Even een vraag rondom de aankoop van een LG OLED: ik wil eind deze/volgende maand een nieuwe tv aanschaffen en de keuze is op de CX gevallen. Ik zie nu dat de 2021 modellen langzaam beschikbaar komen en met de modellen van vorig jaar wordt nogal gestunt. Gaan de 2020 modellen snel uit het assortiment of kan ik nog wel een aantal weken wachten met de aankoop? Wat is jullie ervaring hiermee?

Komt erop neer, ik wil niet net naast de boot vissen omdat ik te lang heb gewacht en ik dan alleen maar de duurdere 2021 modellen kan kopen :)
Normaal zou je kunnen zeggen dat de modellen van vorig jaar nog wel een aantal maanden goed verkrijgbaar zijn. Maar toen was er vorig jaar met de C9, die bleek (om redenen die je maar moet zoeken in dit topic) opeens een stuk populairder te zijn ten tijde van de introductie van de CX en minder goed verkrijgbaar.

TLDR: Na intro nieuwe model zijn de vorige modellen echt nog wel te verkrijgen, maar dit is geen garantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kvibe
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 25-09 09:01
Major schreef op woensdag 10 maart 2021 @ 09:48:

Heeft geen haast. Maar waarom koop je hem nu niet. Kwa prijs gaan ze niet meer veel goedkoper worden is mijn verwachting.

[ Voor 34% gewijzigd door Kvibe op 10-03-2021 10:14 ]

Zwolle | 8500 Wp met Growatt 7000XH | 20 graden op ZZO

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• OMD
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21:44

OMD

Trouwens redelijk apart dat je de nieuwe G1 al in huis kan hebben binnen een paar dagen maar er nog nergens reviews te vinden zijn. Meestal vindt je deze weken voordat iets in de winkel staat.

R7 5800X3D // Dark Rock rock 4 // MSI B450 Tomahawk Max // 32Gb Corsair Vengeance // BeQuiet Pure Base 500FX // MSI RTX3080 Suprim X

Acties:
  • +1 Henk 'm!
_Bailey_ schreef op woensdag 10 maart 2021 @ 08:11:
[...]

Ik zie het ja.
Heel erg vreemd want het is pas 10 maart!
Daarbij zijn de 2020 modellen nog gewoon te koop met een cashback actie.
Foutje van LG? :?

Coolblue heeft drie formaten op voorraad van de C1, 48, 55 en 65 inch..
https://www.coolblue.nl/p.../lg-oled48c16la-2021.html

[ Voor 17% gewijzigd door HoppyF op 10-03-2021 10:36 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• OMD

OMD

HoppyF schreef op woensdag 10 maart 2021 @ 10:35:
[...]

Ik zie het ja.
Heel erg vreemd want het is pas 10 maart!
Daarbij zijn de 2020 modellen nog gewoon te koop met een cashback actie.
Foutje van LG? :?
Ze zijn wereldwijd al te koop dus ik neem aan dat het gepland is. Samsung is ook begonnen met verzenden van hun nieuwe toestellen.

R7 5800X3D // Dark Rock rock 4 // MSI B450 Tomahawk Max // 32Gb Corsair Vengeance // BeQuiet Pure Base 500FX // MSI RTX3080 Suprim X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Major
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 31-08 19:13
Wren schreef op woensdag 10 maart 2021 @ 10:09:
[...]

Normaal zou je kunnen zeggen dat de modellen van vorig jaar nog wel een aantal maanden goed verkrijgbaar zijn. Maar toen was er vorig jaar met de C9, die bleek (om redenen die je maar moet zoeken in dit topic) opeens een stuk populairder te zijn ten tijde van de introductie van de CX en minder goed verkrijgbaar.

TLDR: Na intro nieuwe model zijn de vorige modellen echt nog wel te verkrijgen, maar dit is geen garantie.
Thanks voor de info! Ga ik toch binnenkort de tv aanschaffen.
Kvibe schreef op woensdag 10 maart 2021 @ 10:13:
[...]

Heeft geen haast. Maar waarom koop je hem nu niet. Kwa prijs gaan ze niet meer veel goedkoper worden is mijn verwachting.
Aan het einde van de maand ga ik verhuizen, dus ik wilde 'm tegen die tijd kopen. Kan ik de tv gelijk naar het nieuwe huis brengen en neerzetten. Maar nu kopen kan ook, zit ik alleen met ff met zo'n grote doos opgescheept :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!
OMD schreef op woensdag 10 maart 2021 @ 10:36:
[...]

Ze zijn wereldwijd al te koop dus ik neem aan dat het gepland is. Samsung is ook begonnen met verzenden van hun nieuwe toestellen.
Vorig jaar werd er eind maart uitgeleverd dus ook vrij vroeg.
Zal er wel bij horen.
Afwachten hoe de reviews zullen zijn.
Vooral de G1 zou een upgrade moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JLC7
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 14-01 06:46
Major schreef op woensdag 10 maart 2021 @ 10:40:
[...]

Thanks voor de info! Ga ik toch binnenkort de tv aanschaffen.

[...]

Aan het einde van de maand ga ik verhuizen, dus ik wilde 'm tegen die tijd kopen. Kan ik de tv gelijk naar het nieuwe huis brengen en neerzetten. Maar nu kopen kan ook, zit ik alleen met ff met zo'n grote doos opgescheept :+
Ik heb mijn CX bij plattetv gekocht en toen aangegeven dat hij 3 weken later geleverd moest worden (ivm verbouwing) was geen probleem, maar wel even duidelijk aangeven en checken. Normaal wil iedereen hem natuurlijk zsm hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JLC7
HoppyF schreef op woensdag 10 maart 2021 @ 10:35:
[...]

Coolblue heeft drie formaten op voorraad van de C1, 48, 55 en 65 inch..
https://www.coolblue.nl/p.../lg-oled48c16la-2021.html
Onderstaande foto geleend van Coolblue website. Zie dat de achterkant van de C1 wit/grijs is ipv zwart. Vind het persoonlijk minder mooi

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nJbw0wul4KokmzCMh9uOGorW0xs=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/xbjMwqRkstI9RKBjPKwHuoWO.jpg?f=user_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DON PAPA
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 00:30

DON PAPA

Tweaker-fan

HoppyF schreef op woensdag 10 maart 2021 @ 10:40:
[...]
Afwachten hoe de reviews zullen zijn.
Vooral de G1 zou een upgrade moeten zijn.
Daar ben ik ook heel benieuwd naar, want als die echt positief zijn, dan gaat de C9 waarschijnlijk naar de slaapkamer en komt er een G1 (wel 1 maatje groter) voor in de plaats

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• bonkel007
DON PAPA schreef op woensdag 10 maart 2021 @ 11:22:
[...]

Daar ben ik ook heel benieuwd naar, want als die echt positief zijn, dan gaat de C9 waarschijnlijk naar de slaapkamer en komt er een G1 (wel 1 maatje groter) voor in de plaats
Ik heb de G1 (65 inch) besteld, zal een review achterlaten wanneer hij binnen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nodgic
Nodgic schreef op dinsdag 9 maart 2021 @ 23:07:
Hmmm raar, sommige videos spelen heel af en toe wel af, maar bij de meeste blijft ie toch hangen bij 0:00. Heb een B9.

Misschien een tijdelijke storing hoop ik, balen, hopelijk doet alles het morgen weer want ik keek vrij veel Youtube op de tv. Youtube doet het wel op mijn andere apparaten.
Was toch een tijdelijke storing gisteren denk ik, Youtube doet het weer d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thrawni
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 22-09 22:21
Kvibe schreef op woensdag 10 maart 2021 @ 10:13:
[...]

Vanwaar deze verwachting? Ik ben namelijk expres aan het wachten tot de C1 modellen gelanceerd zijn hier in de hoop dat de CX in prijs daalt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• OMD

OMD

Thrawni schreef op woensdag 10 maart 2021 @ 13:05:
[...]

Vanwaar deze verwachting? Ik ben namelijk expres aan het wachten tot de C1 modellen gelanceerd zijn hier in de hoop dat de CX in prijs daalt.
De prijs zit al een beetje op de bodem gezien voorgaande jaren/modellen. Je hebt enkel kans dat je misgrijpt omdat ze op zijn. De CX is al een tijdje lastig leverbaar geweest. Ik zou in ieder geval niet te lang meer wachten, toestellen zijn nu erg scherp geprijsd voor wat je krijgt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Flix20
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 05:02
Nu is een mooi moment om PlatteTV of iets een mailtje te sturen dat je ze graag helpt met de incourante voorraad en dat je voor een leuke prijs wel een CX van ze afhanden wil nemen.

PSN: Flix20-NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Flix20 schreef op woensdag 10 maart 2021 @ 13:27:
Nu is een mooi moment om PlatteTV of iets een mailtje te sturen dat je ze graag helpt met de incourante voorraad en dat je voor een leuke prijs wel een CX van ze afhanden wil nemen.
Grootste gedeelte van de kopers weet niet het verschil tussen een CX en G1 en C9, dus die verkopen ze echt wel. De C9 daalde ook zo goed als niet meer rond deze tijd vorig jaar. Dus bodem is bijna wel bereikt, hoogstens 50 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thrawni
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 22-09 22:21
Flix20 schreef op woensdag 10 maart 2021 @ 13:27:
Gemaild en kreeg terug dat het 1229 is. Volgens mij de standaard prijs voor als je hen mailt voor korting

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flix20
Thrawni schreef op woensdag 10 maart 2021 @ 14:16:
[...]

Gemaild en kreeg terug dat het 1229 is. Volgens mij de standaard prijs voor als je hen mailt voor korting
Toch 70 piek minder dan dat wat ik er 3 weken terug voor betaald heb.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Thrawni schreef op woensdag 10 maart 2021 @ 14:16:
[...]

Met PlatteTV is het ook lastig onderhandelen.
Ze communiceren niet eenduidig, daarom kan de prijs morgen anders zijn.
Probeer dus vooral ook de andere dealers zoals Smits, Apollo, Kamera Express enz zoals je in het prijstopic ook wel ziet staan.
Prijzen van de 2020 modellen zullen echt niet blijven zakken als de nieuwste modellen er zijn.
Zo werkt het al jaren hoewel er wel in de loop der jaren steeds lager gekocht kan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scidd0w
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 10-09 13:33
bonkel007 schreef op woensdag 10 maart 2021 @ 07:14:

Erg snel dit jaar ja!
Zou dat ook een snellere release van de budget modellen beteken? :)
LG A1 OLED release date

There's no confirmed release date, either, though last year's CX and GX models launched around mid-2020, and new TV ranges tend to kick into gear April/May.

LG does tend to wait until around August/September to release its budget B Series, but the fact that we've heard about the A1 already suggests we'll be getting it sooner rather than later.
Bron

[update]
€1999,- introductie prijs voor de 65" A1?
https://www.smitsarnhem.nl/65a16la
https://www.plattetv.nl/info/lg-oled77a16la-25038.html

Weet iemand misschien wat de introductie prijs ooit was van de 65" BX vorig jaar? Was dat 2499?

[ Voor 13% gewijzigd door Scidd0w op 11-03-2021 12:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielsversprille
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 31-08 14:58
Help!
Ik heb een zwart beeld en geen geluid bij het inschakelen van HDMI 4 (xbox one x)
Als ik echter via het thuisdashboard bij ingangen kijk krijg ik wel beeld en geluid in de PIP.
Overige HDMI aansluitingen (KPN & Chromecast) hebben hier geen last van.
Heb dit laatst ook al een keer gehad maar toen voldeed uit en aanzetten van de tv.
Nu meerdere dingen geprobeerd zonder resultaat.
Iemand enig idee waar dit aan kan liggen en evt een oplossing?

[ Voor 8% gewijzigd door Nielsversprille op 10-03-2021 18:26 . Reden: Toevoeging andere aansluitingen ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:32

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Heb sinds een tijdje een overgebleven SSD aan mn 55c9 hangen.

En hoewel het opnemen aardig werkt; vind ik dat dit toch ondermaats is:
- Maar 1 tuner Icm CI+. Dus geen andere zender opnemen terwijl je tv kijkt.
- Als ik een programma opname bekijk terwijl de opname nog loopt, gaat het op zich prima. Totdat de opname klaar is. Dan stopt het afspelen, en kan ik weer op zoek naar waar ik gebleven was.
- De magic remote is tijdens het afspelen alleen tevoorschijn te krijgen door als een malloot met dat ding te gaan zitten schudden. Elke andere actie roept het menu op ipv de pointer.

Had hier anno 2021 wel iets betere voorziening voor verwacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMD

OMD

MikeyMan schreef op woensdag 10 maart 2021 @ 18:29:
Heb sinds een tijdje een overgebleven SSD aan mn 55c9 hangen.

En hoewel het opnemen aardig werkt; vind ik dat dit toch ondermaats is:
- Maar 1 tuner Icm CI+. Dus geen andere zender opnemen terwijl je tv kijkt.

Had hier anno 2021 wel iets betere voorziening voor verwacht.
Sorry, maar als je verwacht dat tv's 2 tuners hebben met 2 CI sloten en 2 abbo kaarten dan heb je geen enkel voorwerk gedaan. Dit is een onrealistische verwachting. Het is een bijzaak dat je kan opnemen, niet meer, niet minder.

Zover ik weet was Loewe de enige die kon opnemen en kijken tegelijk doordat Loewe de zenders decodeerd op een ander tijdstip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 02:31
OMD schreef op woensdag 10 maart 2021 @ 19:43:
[...]

Sorry, maar als je verwacht dat tv's 2 tuners hebben met 2 CI sloten en 2 abbo kaarten dan heb je geen enkel voorwerk gedaan. Dit is een onrealistische verwachting. Het is een bijzaak dat je kan opnemen, niet meer, niet minder.

Zover ik weet was Loewe de enige die kon opnemen en kijken tegelijk doordat Loewe de zenders decodeerd op een ander tijdstip.
Nope. Mijn vorige Samsung kon het ook met 1 CI+ slot. Een gecodeerde zender opnemen en tegelijkertijd een ongecodeerde zender kijken (NPO en nog wat zenders, kwam vaak wel uit, soms ook niet).
Maar sinds NLZiet vind ik dit een non-issue, bijna alles is daarmee tot een jaar terug te kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMD

OMD

CyBeRSPiN schreef op woensdag 10 maart 2021 @ 19:46:
[...]

Nope. Mijn vorige Samsung kon het ook met 1 CI+ slot. Een gecodeerde zender opnemen en tegelijkertijd een ongecodeerde zender kijken (NPO en nog wat zenders).
Maar sinds NLZiet vind ik dit een non-issue, bijna alles is daarmee tot een jaar terug te kijken.
Dat is apart, 1 tuner is 1 tuner. Die kan niet 2 dingen tegelijk doen. Loewe's waren uitgerust met 2 tuners. Welke Samsung was dat? Ik heb nog een KS7000 staan en die kan het niet bijvoorbeeld (want maar 1 tuner, hij heeft er wel 2 maar 1 is uiteraard DVB-S)
Toevallig de Q8 lijn? Die had namelijk 2 tuners.

Ik denk dat je ook wat zaken door elkaar haalt. Je hebt 2 CI sloten nodig en 2 tuners om 2 non-free digitale zenders te bewerken (kijken/opnemen), en uiteraard 2 kaarten.

Deze weet ik niet 100% zeker:
Dan heb je nog het probleem dat de CI module gekoppeld is aan tuner 1. Je kan dus niet de open-air ned1 opnemen en dan sbs6 kijken ofzo.

[ Voor 35% gewijzigd door OMD op 10-03-2021 19:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j.c.kees
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 16-11-2024
OMD schreef op woensdag 10 maart 2021 @ 19:48:
[...]

Dat is apart, 1 tuner is 1 tuner. Die kan niet 2 dingen tegelijk doen. Loewe's waren uitgerust met 2 tuners. Welke Samsung was dat? Ik heb nog een KS7000 staan en die kan het niet bijvoorbeeld (want maar 1 tuner, hij heeft er wel 2 maar 1 is uiteraard DVB-S)
Toevallig de Q8 lijn? Die had namelijk 2 tuners.

Ik denk dat je ook wat zaken door elkaar haalt. Je hebt 2 CI sloten nodig en 2 tuners om 2 non-free digitale zenders te bewerken (kijken/opnemen), en uiteraard 2 kaarten.

Deze weet ik niet 100% zeker:
Dan heb je nog het probleem dat de CI module gekoppeld is aan tuner 1. Je kan dus niet de open-air ned1 opnemen en dan sbs6 kijken ofzo.
Zie Gezindheid.nl (het verschil tussen CI+ module 1.3 en 1.4)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 02:31
@OMD nee ik haal niks door elkaar. Heb 6 jaar lang die Samsung tv (HU7500 uit 2014) gehad dus ik spreek uit ervaring. Die tv had 2 tuners en 1 CI slot. En kon zodoende 1 zender op de achtergrond opnemen zolang hooguit 1 van beide gecodeerd was. PIP werkte ook.
Met 1.4 CI had je dan in theorie 2 gecodeerde zenders kunnen kijken, maar dat heeft ook Ziggo support nodig.
Met deze LG is het sowieso uitgesloten omdat er maar 1 enkele tuner in zit.

[ Voor 30% gewijzigd door CyBeRSPiN op 10-03-2021 20:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j.c.kees
  • Laatst online: 16-11-2024
j.c.kees schreef op woensdag 10 maart 2021 @ 20:09:
[...]

Zie Gezindheid.nl/het-verschil-tussen-ci-1-3-en-ci-1-4/(het verschil tussen CI+ module 1.3 en 1.4)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:32

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

OMD schreef op woensdag 10 maart 2021 @ 19:43:
[...]

Dat ik het had kunnen weten doet natuurlijk niks af aan het feit dat het gepruts is. :P

Heb er niet naar gekeken, want het was inderdaad bijzaak. Totdat ik een SSD over had, en daarmee een apparaat kon verwijderen.
Los daarvan, de uitvoering is gewoon matig voor een vrij prijzige tv.

[ Voor 14% gewijzigd door MikeyMan op 10-03-2021 20:26 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Nielsversprille schreef op woensdag 10 maart 2021 @ 18:21:
Help!
Ik heb een zwart beeld en geen geluid bij het inschakelen van HDMI 4 (xbox one x)
Als ik echter via het thuisdashboard bij ingangen kijk krijg ik wel beeld en geluid in de PIP.
Overige HDMI aansluitingen (KPN & Chromecast) hebben hier geen last van.
Heb dit laatst ook al een keer gehad maar toen voldeed uit en aanzetten van de tv.
Nu meerdere dingen geprobeerd zonder resultaat.
Iemand enig idee waar dit aan kan liggen en evt een oplossing?
Bug, slechte verbinding HDMI kabel, slechte HDMI kabel, wie zal het zeggen.

Te proberen o.a.
- stroom van de tv afhalen (stekker eruit), minuutje wachten en stekker er weer in
- idem voor Xbox
- andere HDMI poort op tv
- andere HDMI kabel
- HDMI settings wijzigen op Xbox

[ Voor 194% gewijzigd door Cap op 10-03-2021 20:43 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Pannekoek81
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 22:54
Na een tijdje twijfelen besloten om een nieuwe tv te halen. Een hoop uitzoekwerk waaronder het lezen van diverse topics en reviews verder en het aanschouwen van een oled bij een vriend van mij, de knoop doorgehakt om een oled te halen :*) .

Vanwege de plek van de tv en de mening van mijn vrouw is het de 48cx geworden. Eerste winkel had de tv niet meer op voorraad ondanks dat de site andere informatie gaf. Neem de C1 was de reactie voor maar €400 meer. Bij een andere bekende winkel werd er niet geluisterd en ook hier gepush naar de C1 waar wel een leuke deal gemaakt kon worden. Bij Smits in Arnhem de tv op voorraad en werd ik netjes geholpen en geadviseerd zover nodig, dus daar besteld en besloten zelf op te halen. Dit kon vandaag ook al. Ter plekke wederom goed en netjes geholpen :Y .

De tv inmiddels neergezet en “geïnstalleerd”. De ps5 erop aangesloten. Wat een verschil ten opzichte van de Sony full HD die ik hiervoor had. Ook gewoon tv kijken via ziggo next levert duidelijk veel mooier beeld.

Al met al zeer tevreden. Nog wel wat met de instellingen “prutsen” om te kijken wat er nog mogelijk is. Dat pijltje moet ik maar even uitzetten. Zodra die over het beeld gaat vind onze kat dat erg interessant :9 .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdevries189
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 29-08-2023
Een ADHD'er en een 65" inch CX is helaas geen goeie combi. Ik had weer eens te weinig geduld om eerst de handleiding te lezen en dus de tv enkel op de bijgeleverde voet gezet. Dat gekke latje komt later wel dacht ik nog. Wat denk je? 2 seconden daarna dondert die hele tv voorover met als gevolg een dikke barst erin ;w

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• m3power
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21-09 08:31
Heeft de 65gx dezelfde muurbeugel als de 55gx? Dat zou me een hoop boorwerk schelen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wren
jdevries189 schreef op woensdag 10 maart 2021 @ 22:01:
Een ADHD'er en een 65" inch CX is helaas geen goeie combi. Ik had weer eens te weinig geduld om eerst de handleiding te lezen en dus de tv enkel op de bijgeleverde voet gezet. Dat gekke latje komt later wel dacht ik nog. Wat denk je? 2 seconden daarna dondert die hele tv voorover met als gevolg een dikke barst erin ;w
Okeee, flink balen ;w

Heb je een inboedelverzekering?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulliee
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
Zwaar balen zeg! Hopelijk kun je wat met je verzekering doen! :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdevries189
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 29-08-2023
Wren schreef op woensdag 10 maart 2021 @ 22:09:
[...]

Heb je een inboedelverzekering?
Yup. Ben benieuwd of ze iets voor me kunnen betekenen maar heb er een hard hoofd in..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• slb
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 28-05 13:55

slb

Bwoah......

Tripl3 D schreef op maandag 8 maart 2021 @ 15:03:
Als ik zoek op screensaver in dit topic dan zie ik met name issues met de screensaver die spontaan aan gaat bij bewegend beeld.

Mijn probleem juist is dat als ik de interne apps van de tv niet gebruik, maar kijk via de Next-mediabox van Ziggo, dat de screensaver dan niet aan gaat.
Dus live tv pauzeren, of een opgenomen programma terugkijken en pauzeren, of iets op Ziggo Movies en Series kijken en pauzeren zorgt er helaas niet voor dat de screensaver aan gaat.
En dat is best irritant als je inbranden wil voorkomen zonder al te veel fuzz.

Iemand nog tips of tricks?
CI+ module van Ziggo nemen en de interne tuner van het toestel gebruiken. Dan zul je zien dat de beeldkwaliteit ook nog eens beter is dan via de Next.
Eventueel een externe harde schijf aan een van de USB poorten hangen, dan kun je ook met de TV zelf opnemen en time shift (pauzeren terugspoelen etc) gebruiken. Wanneer je dan pauzeert zal de TV op een gegeven moment wel naar de vuurwerk-show gaan. ;)

Ik heb een overtollige 480GB SSD icm met zo'n USB3>SATA kabeltje gebruikt, maar een (oude) 2½"hdd of 128GB of 250GB SSD van een paar tientjes zou ook prima zijn. TV kan dan ook opnemen in de standby stand.

prompt $p $g

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• slb

slb

Bwoah......

OMD schreef op woensdag 10 maart 2021 @ 19:48:
[...]

Dat is apart, 1 tuner is 1 tuner. Die kan niet 2 dingen tegelijk doen. Loewe's waren uitgerust met 2 tuners.
.....
....
Bij DVB (C/S/T) zitten de zenders in een boeket; op een frequentie wordt een stream uitgezonden waarin de verschillende zenders zijn gecodeerd. Bij Satellieten gebeurt dat via transponders (elke transponder zit op een andere frequentie en polarisatie), bij DVB-T en DVB-C via kanalen (elk kanaal heeft een andere frequentie). DAB werkt ook op een soortgelijke manier.

Dan kun je met 1 tuner toch verschillende dingen tegelijk doen onder voorwaarde dat de zenders in hetzelfde boeket zitten. De tuner stemt af op de frequentie, niet op de (tv/radio)zender. De zender wordt zichtbaar gemaakt door hem te decoderen uit de stream. Eigenlijk zou je het kunnen bekijken als een bundeling van streams in één stream (per transponder/kanaal).
Maar of je de verschillende zenders in één keer kunt zien (denk bijvoorbeeld aan PIP of opnemen) hangt af van de hard- en software van het toestel.

Dan is er nog onderscheid tussen FTA/FTC en encrypted (versleuteld). Voor de versleutelde zenders heb je een CAM (CI/CI+) nodig. De providers limiteren het aantals streams dat gedecodeerd kunnen worden, bij oude kaarten kon je soms 6 zenders tegelijk bekijken/opnemen, maar tegenwoordig is dit gelimiteerd tot 1 á 2. In sommige ontvangers wordt dit gebruikt om sneller te zappen.

prompt $p $g

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• slb

slb

Bwoah......

Ai! Dat izuigt! Hopelijk zoals anderen hierboven al suggereerden is het (deels) te verhalen bij je inboedelverzekering. Misschien dat een WA-verzekering dit ook wel dekt.

prompt $p $g

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimpie007
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01:20
Ai balen man, maarre een 65 inch kan je ook beter met zijn 2en doen he
Misschien idd inboedel als je eigen schuld schade gedekt bent

Alleen wel jammer dat iedereens premie dan weer omhoog gaat omdat jij geen geduld had :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincent020
  • Laatst online: 12-03-2021
Na een mislukte aankoop twijfel ik op dit moment tussen de Oled 65CX en GX. Ik heb gelezen dat je er bij de GX een beugel bij krijgt om de toestel op te hangen. Kan deze beugel worden bewogen naar voren? Mijn stopcontacten zitten namelijk achter de tv dus de toestel kan niet echt plat tegen de muur.

[ Voor 22% gewijzigd door Vincent020 op 11-03-2021 03:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wren
Vincent020 schreef op donderdag 11 maart 2021 @ 03:47:
Na een mislukte aankoop twijfel ik op dit moment tussen de Oled 65CX en GX. Ik heb gelezen dat je er bij de GX een beugel bij krijgt om de toestel op te hangen. Kan deze beugel worden bewogen naar voren? Mijn stopcontacten zitten namelijk achter de tv dus de toestel kan niet echt plat tegen de muur.
Als deze stopcontacten niet weg kunnen dan is de gx niet handig voor je. De hele usp van dat model is juist dat deze zo dicht mogelijk tegen de muur kan :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
wimpie007 schreef op donderdag 11 maart 2021 @ 00:17:
[...]

Alleen wel jammer dat iedereens premie dan weer omhoog gaat omdat jij geen geduld had :P
Sorry, maar die opmerking vind ik ongepast.

EV3 GT LR  iPhone 17 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Pro 2 & Max

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deleon78
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 22:50
.

[ Voor 99% gewijzigd door Deleon78 op 26-07-2021 15:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Protax
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 22:23
Mijn huidige Samsung UE55KS7000 lijkt de geest te gaan geven, we hebben hier met regelmaat storingen in het beeld (als we de tv dan uitzetten en hem even laten rusten is het weg). Maar goed, ik overweeg nu om een LG OLED aan te schaffen.

Ik zie op diverse sites aanbiedingen van de:
LG OLED65CX6LA

Is dit nog steeds een slimme / goede keus? Of kan ik beter gaan voor een ander type (bijv. de LG OLED65G1RLA EVO)?

Heb een Xbox One X en daarnaast hangt er een Nvidia Shield aan, waar we films / series mee kijken.

Overweeg ook om er direct een nieuwe LG soundbar bij te nemen, hoe zijn de ervaringen hiermee?

Dank :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wren
Protax schreef op donderdag 11 maart 2021 @ 09:07:
Mijn huidige Samsung UE55KS7000 lijkt de geest te gaan geven, we hebben hier met regelmaat storingen in het beeld (als we de tv dan uitzetten en hem even laten rusten is het weg). Maar goed, ik overweeg nu om een LG OLED aan te schaffen.

Ik zie op diverse sites aanbiedingen van de:
LG OLED65CX6LA

Is dit nog steeds een slimme / goede keus? Of kan ik beter gaan voor een ander type (bijv. de LG OLED65G1RLA EVO)?

Heb een Xbox One X en daarnaast hangt er een Nvidia Shield aan, waar we films / series mee kijken.

Overweeg ook om er direct een nieuwe LG soundbar bij te nemen, hoe zijn de ervaringen hiermee?

Dank :)
OLED65CX6LA = model 2020, lees de ervaringen ermee in dit topic

OLED65G1RLA= model 2021, alleen aankondingen over bekend, wacht de reviews en ervaringen af als je er meer over wil weten. Of je gokt het gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Monda
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 18:00
Ik heb de C9, maar het valt me op dat er al 3 maanden geen update meer beschikbaar is gekomen sinds 5.00.10.
Is er eigenlijk überhaupt nog ondersteuning voor de C9?

PSN: Mondaatje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mucuracat
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 25-09 09:35
Monda schreef op donderdag 11 maart 2021 @ 09:31:
Ik heb de C9, maar het valt me op dat er al 3 maanden geen update meer beschikbaar is gekomen sinds 5.00.10.
Wat mis je? Of wil je hebben? :)

Sony W800i > HTC-TytnII > Samsung Omnia I900 > LG Optimus Black > HTC Desire > LG Nexus 4 > LG G2 > LG G4 > LG G5 > LG G6 (eu) > Oneplus 6 > Samsung s20+ > Pixel 7 Pro...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wren
Monda schreef op donderdag 11 maart 2021 @ 09:31:
In december heb je nog een update gekregen, het is geen android/ios toestel waar je elke maand een security update krijgt. In dit topic maken mensen nog meldingen van updates van 2016/2017/2018 modellen dus er is zeker nog ondersteuning voor de 2019 modellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Protax
Wren schreef op donderdag 11 maart 2021 @ 09:26:
[...]

OLED65CX6LA = model 2020, lees de ervaringen ermee in dit topic

OLED65G1RLA= model 2021, alleen aankondingen over bekend, wacht de reviews en ervaringen af als je er meer over wil weten. Of je gokt het gewoon.
Thanks, lees weinig negatieve reacties. Voor mij zou de enige optie de CX zijn, omdat hij niet aan de muur komt te hangen.

Overigens kan je hier wel de 2021 modellen aanschaffen:
https://www.smitsarnhem.nl/65c16la

Maar goed, ik denk niet dat ik dit de meerprijs waard vind t.o.v. een 2020 model.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• wimpie007
THE_BASE schreef op donderdag 11 maart 2021 @ 08:55:
[...]

Sorry, maar die opmerking vind ik ongepast.
Hoezo ongepast? Het is toch een feit? De elfjes betalen die schade niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMD

OMD

slb schreef op woensdag 10 maart 2021 @ 23:02:
[...]

Bij DVB (C/S/T) zitten de zenders in een boeket; op een frequentie wordt een stream uitgezonden waarin de verschillende zenders zijn gecodeerd. Bij Satellieten gebeurt dat via transponders (elke transponder zit op een andere frequentie en polarisatie), bij DVB-T en DVB-C via kanalen (elk kanaal heeft een andere frequentie). DAB werkt ook op een soortgelijke manier.

Dan kun je met 1 tuner toch verschillende dingen tegelijk doen onder voorwaarde dat de zenders in hetzelfde boeket zitten. De tuner stemt af op de frequentie, niet op de (tv/radio)zender. De zender wordt zichtbaar gemaakt door hem te decoderen uit de stream. Eigenlijk zou je het kunnen bekijken als een bundeling van streams in één stream (per transponder/kanaal).
Maar of je de verschillende zenders in één keer kunt zien (denk bijvoorbeeld aan PIP of opnemen) hangt af van de hard- en software van het toestel.

Dan is er nog onderscheid tussen FTA/FTC en encrypted (versleuteld). Voor de versleutelde zenders heb je een CAM (CI/CI+) nodig. De providers limiteren het aantals streams dat gedecodeerd kunnen worden, bij oude kaarten kon je soms 6 zenders tegelijk bekijken/opnemen, maar tegenwoordig is dit gelimiteerd tot 1 á 2. In sommige ontvangers wordt dit gebruikt om sneller te zappen.
Top, bedankt voor de uitleg. Ik heb echter nog nooit een toestel gezien die met 1 tuner meerdere zenders kon bekijken. Leuk dat het technisch kan maar dat staat los van of TV's in het algemeen dit kunnen. Ook al blokkeren ze het of schakelen ze het uit via software veranderd er natuurlijk niets aan het feit dat je met 1 tuner nog steeds niet meerdere dingen tegelijk kan doen, toch?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
voor de mensen die in de markt zijn voor een nieuwe TV en moeite hebben met de keuze; 55 of 65 inch. Ik stond dagenlang voor dezelfde (moeilijke) keuze.

Ben achteraf zeer blij voor de 65 inch te hebben gekozen. Wat een waar genot is het om naar deze 65 inch CX te kijken.
En wat anderen hier ook al hebben gedeeld; je went werkelijk binnen een paar dagen aan de grootte van de 65 inch (had hiervoor een 55 inch LG oled)

[ Voor 21% gewijzigd door _Bailey_ op 11-03-2021 10:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eurionair
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 24-09 22:24

Eurionair

Senior Destructor

wimpie007 schreef op donderdag 11 maart 2021 @ 09:37:
[...]

Naar mijn mening is het geen feit want je kunt niet stellen dat o.b.v. één enkel schadegeval de premie voor iedereen omhoog gaat.

PV Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mucuracat
Eurionair schreef op donderdag 11 maart 2021 @ 12:17:
[...]

Naar mijn mening is het geen feit want je kunt niet stellen dat o.b.v. één enkel schadegeval de premie voor iedereen omhoog gaat.
:) Vind een per ongeluk gevallen tv minder erg. En kan gebeuren.
Vind erg als mensen bewust doen en ieder z'n premie omhoog gaat.

Hoe was tv betaald? Via kredietkaart? of sommige bankpasjes hebben het ook. Verzekering 180 dagen.

Sony W800i > HTC-TytnII > Samsung Omnia I900 > LG Optimus Black > HTC Desire > LG Nexus 4 > LG G2 > LG G4 > LG G5 > LG G6 (eu) > Oneplus 6 > Samsung s20+ > Pixel 7 Pro...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flix20
TV die door eigen toedoen defect raken worden gewoon vergoed door je inboedel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimpie007
Flix20 schreef op donderdag 11 maart 2021 @ 12:39:
TV die door eigen toedoen defect raken worden gewoon vergoed door je inboedel.
Alleen als je verzekerd bent voor eigen schuld schade hoor. Geen onwaarheden of hoop verspreiden.

Of je moet het anders melden maar die kant willen we niet op neem ik aan. Bv dat een gast het deed ofzo

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• onsgeluk
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 09-11-2022

onsgeluk

Beroepsprutser

wimpie007 schreef op donderdag 11 maart 2021 @ 09:37:
[...]

Noop, premies fluctueren niet op basis van 1 incident. Het wordt wat anders als alle tweakers hun X-serie oled op de plavuizen laten flikkeren omdat ze daarmee het 2021-model hopen te kunnen bekostigen ;) En dan moeten alle tweakertjes nog bij dezelfde oplichter kuch verzekeraar zitten, anders is er nog teveel spreiding.

En ja, ik vind de 'ongepast' opmerking wel enigszins terecht. Je flikkert niet bewust je nieuwe TV op de grond.

Als het nou over rokers zou gaan die een stempel drukken op de ziektekostenverzekering, dan heb je het over een feit

Anyway, wanhopig op zoek naar een G1 review...Iemand?

[ Voor 3% gewijzigd door onsgeluk op 11-03-2021 13:21 ]

iR Profiel

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• wimpie007
Tja er stond ook een smiley achter he. Valt me op dat in de huidge tijd iedereen over alles en iedereen valt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flix20
wimpie007 schreef op donderdag 11 maart 2021 @ 13:18:
[...]

Alleen als je verzekerd bent voor eigen schuld schade hoor. Geen onwaarheden of hoop verspreiden.

Of je moet het anders melden maar die kant willen we niet op neem ik aan. Bv dat een gast het deed ofzo
Is niets onwaar aan.
Bij ons heeft eerder dit jaar een TV de verhuizing niet overleefd. Heeft vriendin lief de TV omgestoten welke met het scherm op een punt van een trapje viel.
Is volledig door de inboedel vergoed.

Maar zal de disclaimer erbij toevoegen dat je vooral zelf naar je eigen polis voorwaarden moet kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimpie007
Flix20 schreef op donderdag 11 maart 2021 @ 12:39:
TV die door eigen toedoen defect raken worden VAAK gewoon vergoed door je inboedel.
Dit is al genoeg haha

[ Voor 5% gewijzigd door wimpie007 op 11-03-2021 13:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JLC7
slb schreef op woensdag 10 maart 2021 @ 22:39:
[...]

CI+ module van Ziggo nemen en de interne tuner van het toestel gebruiken. Dan zul je zien dat de beeldkwaliteit ook nog eens beter is dan via de Next.
Eventueel een externe harde schijf aan een van de USB poorten hangen, dan kun je ook met de TV zelf opnemen en time shift (pauzeren terugspoelen etc) gebruiken. Wanneer je dan pauzeert zal de TV op een gegeven moment wel naar de vuurwerk-show gaan. ;)
Ik ben hier even ingedoken; Time Machine II. Uit deze review van 2014 (jawel):
Time Machine II - Hang een harde schijf aan je usb poort en je kunt programma's pauzeren en opnemen. Tijdens opnemen kan je wel switchen naar een andere tv-ingang, maar je kan niet wisselen van kanaal, dat vind ik niet vreemd, maar je kunt ook niet tussen analoge en digitale tv wisselen, geen idee of dit hardware technisch niet kan of dat het door de software komt.

Ook ideaal om je tv te pauzeren, er kan ingesteld worden dat die altijd opneemt wat je aan het kijken bent. waardoor je dus kunt pauzeren en zelfs kan terugspoelen tot 1.5uur. Dan moet je natuurlijk wel 1,5 uur die zender hebben bekeken.
Vraag; zijn er mensen die dit superveel gebruiken en er heel blij mee zijn? Enige voordeel lijkt me programma's kunnen pauzeren. Terugkijken kan tegenwoordig via alle NPO+,RTLxl etc etc apps?

Zijn er sinds 2014 betere functies bij gekomen? Ik vraag me nu af of het de moeite waard is om bij ziggo mijn mediabox om te ruilen voor CI+ en er een HDD voor te kopen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• slb

slb

Bwoah......

Je hoeft niet om te ruilen: CI-module erbij is ook een mogelijkheid. Zoals @Er1k989 hieronder al opmerkt, kost dat bij Ziggo € 2,- per CI+-module per maand.

De SSD (of HDD) aan de USB-poort vind ik een fijne toevoeging. Ik gebruik dat vooral voor time-shift, maar ook voor opnamen. Eigenlijk kun je het zien als een extra recorder/functionaliteit die ook functioneert wanneer er geen internet is (Next werkt met opnamen en Replay via IP).

Nieuwe SSD zal rond 3 tientjes zijn (of je hebt nog een oud laptop-schijfje rondslingeren) en een USB-SATA kabel kost een paar Euro. Je kunt ook het schijfje in een behuizing bouwen, maar SSD's wegen niet zoveel dus kun je ze makkelijk op/achter de TV plaatsen/plakken.

[ Voor 85% gewijzigd door slb op 11-03-2021 15:24 . Reden: toevoegsels ]

prompt $p $g

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Er1k989
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 24-09 14:44
JLC7 schreef op donderdag 11 maart 2021 @ 14:33:
[...]

Ik ben hier even ingedoken; Time Machine II. Uit deze review van 2014 (jawel):

[...]

Vraag; zijn er mensen die dit superveel gebruiken en er heel blij mee zijn? Enige voordeel lijkt me programma's kunnen pauzeren. Terugkijken kan tegenwoordig via alle NPO+,RTLxl etc etc apps?

Zijn er sinds 2014 betere functies bij gekomen? Ik vraag me nu af of het de moeite waard is om bij ziggo mijn mediabox om te ruilen voor CI+ en er een HDD voor te kopen.
Tip: bij Ziggo zelf betaal je een maandbedrag van €2,- voor de CI module. Je kan ook prima zelf voor enkele tientjes een nieuwe of gebruikte CI+ module aanschaffen en daar de Ziggo card insteken. Wel even opletten of de kaart geschikt is voor Ziggo (staat duidelijk op de Ziggo site).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mucuracat
Er1k989 schreef op donderdag 11 maart 2021 @ 15:05:
[...]

Tip: bij Ziggo zelf betaal je een maandbedrag van €2,- voor de CI module. Je kan ook prima zelf voor enkele tientjes een nieuwe of gebruikte CI+ module aanschaffen en daar de Ziggo card insteken. Wel even opletten of de kaart geschikt is voor Ziggo (staat duidelijk op de Ziggo site).
Als je ci+ module niet wilt, moet je kaart dan ook niet teruggeven??

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jheroun
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
_Bailey_ schreef op donderdag 11 maart 2021 @ 10:08:
voor de mensen die in de markt zijn voor een nieuwe TV en moeite hebben met de keuze; 55 of 65 inch. Ik stond dagenlang voor dezelfde (moeilijke) keuze.

Ben achteraf zeer blij voor de 65 inch te hebben gekozen. Wat een waar genot is het om naar deze 65 inch CX te kijken.
En wat anderen hier ook al hebben gedeeld; je went werkelijk binnen een paar dagen aan de grootte van de 65 inch (had hiervoor een 55 inch LG oled)
Sterker nog, na een paar weken heb ik zelfs nog gecheckt of het wel echt de 65" variant was hier, hij leek ineens zo klein dus vroeg me af of ik niet per abuis een 55" had gekregen. En da's op 2.75m.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slb

slb

Bwoah......

Hehehe, krijg geen last van je nek bij ondertiteling? :P

Ik vond het beeld net iets te groot op 3 meter afstand, hoewel de immersie natuurlijk wel fantastisch is op die afstand. Heb daarom in de woonkeuken toch maar voor 55" gekozen en de 65" naar de woonkamer verhuisd. Daar zou ik nu voor een 77" kiezen, maar wacht er nog ff een paar jaar mee.

prompt $p $g

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlowFish
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 18-09 21:29
Ik krijg morgen de LG OLED G1 65” binnen. We verhuizen pas in September en dan gaat hij aan de muur.. ) Echter in het huidige huis moet deze op een stand. Kan iemand mij bevestigen of de stand van de GX ook past op de G1? Ik kan er niet veel over vinden?

—> LG AN-GXDV65 officieel voor de GX. Maar vraag me af of de achterkant niet identiek is met G1?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jheroun
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
slb schreef op donderdag 11 maart 2021 @ 15:45:
Hehehe, krijg geen last van je nek bij ondertiteling? :P

Ik vond het beeld net iets te groot op 3 meter afstand, hoewel de immersie natuurlijk wel fantastisch is op die afstand. Heb daarom in de woonkeuken toch maar voor 55" gekozen en de 65" naar de woonkamer verhuisd. Daar zou ik nu voor een 77" kiezen, maar wacht er nog ff een paar jaar mee.
Ik heb een hekel aan ondertiteling dus die staat alleen aan bij talen die ik niet snap. Sinds Netflix is daarmee wel de wens ontstaan om Zweeds, Deens, Noors, Duits en Frans beter te snappen :). Maar ook daarbij krijg ik geen last van mijn nek. Er valt nog een groot deel 'niet-TV' binnen mijn blikveld dus dit is helemaal prima.

[ Voor 43% gewijzigd door Jheroun op 11-03-2021 15:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MintyDoerak
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10-09 23:54
Wellicht een gekke vraag, maar waar vind ik de app XPlay (plex alternatief)? Ik kan het niet vinden in de Lg content store en van de website van XPlay word ik niet wijzer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• grid8400
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 05-11-2024
Ik heb november 2017 een LG OLED65C7V voor € 3439,-- gekocht bij plattetv.nl. Nu naar amper 3 jaar is op de plek waar ondertitels staan inbrand plekken ontstaan.

De tv staat altijd in eco mode zodat hij minder fel is, en pixel shift staat ook aan. Voorheen hielp de pixel refresh functie nog wel, maar nu niet meer en de vlekken gaan niet meer weg. Ik ben dus bang dat ondanks normaal gebruik een scherm van 3,5K redelijk storende inbrand plekken heeft.

Ik heb hierover contact opgenomen met LG Nederland en die hebben een reparatie offerte laten uitbrengen door CE repair. De kosten voor reparatie zijn

Omschrijving Aantal Kosten
Arbeidsloon € 119,75
OLED New 1,00 € 1.366,36
Totaal € 1.486,11
Behandelingskosten € 25,41
Transport € 50,00
Coulance van LG - € 693,31
Totaal € 868,21
BTW 21% € 182,32
Totaal incl. BTW € 1.050,53

Persoonlijk vind ik geen beste oplossing, of is dit een gangbare coulance oplossing?? Zijn er meerdere gebruikers hier die deze ervaring hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
grid8400 schreef op donderdag 11 maart 2021 @ 16:30:
Ik heb november 2017 een LG OLED65C7V voor € 3439,-- gekocht bij plattetv.nl. Nu naar amper 3 jaar is op de plek waar ondertitels staan inbrand plekken ontstaan.

De tv staat altijd in eco mode zodat hij minder fel is, en pixel shift staat ook aan. Voorheen hielp de pixel refresh functie nog wel, maar nu niet meer en de vlekken gaan niet meer weg. Ik ben dus bang dat ondanks normaal gebruik een scherm van 3,5K redelijk storende inbrand plekken heeft.

Ik heb hierover contact opgenomen met LG Nederland en die hebben een reparatie offerte laten uitbrengen door CE repair. De kosten voor reparatie zijn

Arbeidsloon € 119,75
OLED New 1,00 € 1.366,36
Totaal € 1.486,11
Transport € 50,00
Totaal € 868,21
BTW 21% € 182,32

Persoonlijk vind ik geen beste oplossing, of is dit een gangbare coulance oplossing?? Zijn er meerdere gebruikers hier die deze ervaring hebben?
Recent is hier ook zo’n case geweest.
Iedere keer zelfde verhaal, offerte, coulance en nog zelf betalen.
Zo werkt dat dus NIET!
Ga niet akkoord met deze gang van zaken. Je hebt recht op volledige kosteloze reparatie.
Ga dus naar PlatteTV en verlang kosteloze reparatie.
Kan reparatie niet meer bv door gebrek aan onderdelen, dan moet de winkel met een vervangende TV komen.
Je aanspreekpunt voor garantie is de winkel en niet LG.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EN-IS
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 24-09 18:32
onsgeluk schreef op donderdag 11 maart 2021 @ 13:20:
... Anyway, wanhopig op zoek naar een G1 review...Iemand?
Hier sluit ik mij bij aan! Dagelijks check ik een en ander maar nog geen reviews, toch een beetje gek, het is te koop maar geen reviews. :/
BlowFish schreef op donderdag 11 maart 2021 @ 15:57:
Ik krijg morgen de LG OLED G1 65” binnen. We verhuizen pas in September en dan gaat hij aan de muur.. ) Echter in het huidige huis moet deze op een stand. Kan iemand mij bevestigen of de stand van de GX ook past op de G1? Ik kan er niet veel over vinden?

—> LG AN-GXDV65 officieel voor de GX. Maar vraag me af of de achterkant niet identiek is met G1?
Je gaat de tv toch wel hopelijk gebruiken? Of blijft het in de doos tot en met september? :+ /wijsneus

Met betrekking tot de voet/standaard is er nog weinig bekend, ook op de website van LG staat de Gallery Stand en de TV Stand vind je informatie omtrent deze twee niet - ook is het nog niet te koop. De G1 modellen worden momenteel geleverd aan de shops en naar verwachting is dan ook wat meer bekend (eind maart wellicht?).
HoppyF schreef op donderdag 11 maart 2021 @ 16:46:
Recent is hier ook zo’n case geweest.
Iedere keer zelfde verhaal, offerte, coulance en nog zelf betalen.
Zo werkt dat dus NIET!
Ga niet akkoord met deze gang van zaken. Je hebt recht op volledige kosteloze reparatie.
Kan reparatie niet meer bv door gebrek aan onderdelen, dan moet de winkel met een vervangende TV komen.
What he said! Amen!

tip, gebruik de zoekfunctie, meerdere gevallen geweest en kijk anders ook hier even:
- OLED TV vlekken op het scherm, verkoper doet moeilijk

[ Voor 13% gewijzigd door EN-IS op 11-03-2021 17:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Protax
Zojuist de LG OLED65CX6LA en een LG DSN10YG Soundbar besteld, ben erg benieuwd!

Nu maar eens bekijken wat we met de huidige gaan doen, die zo nu en dan kuren vertoond. Iemand daarvoor nog tips? Vind het zonde om een TV van 2000 euro (die bijna 5 jaar oud is), bij het grofvuil te zetten. Alles werkt nog prima, maar sinds afgelopen weekend is er een soort ruis / storing die af en toe optreed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Protax schreef op donderdag 11 maart 2021 @ 16:59:
Zojuist de LG OLED65CX6LA en een LG DSN10YG Soundbar besteld, ben erg benieuwd!

Nu maar eens bekijken wat we met de huidige gaan doen, die zo nu en dan kuren vertoond. Iemand daarvoor nog tips? Vind het zonde om een TV van 2000 euro (die bijna 5 jaar oud is), bij het grofvuil te zetten. Alles werkt nog prima, maar sinds afgelopen weekend is er een soort ruis / storing die af en toe optreed.
Mooie set!

Zet je huidige TV hier neer met een beschrijving van het probleem.
Tweakers V&A:
https://tweakers.net/tele...Poz4Ghb894-6SvuA5th6XW-gU

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• slb

slb

Bwoah......

HoppyF schreef op donderdag 11 maart 2021 @ 16:46:
[...]

Zo werkt dat dus NIET!
Je advies om niet hiermee akkoord te gaan en de garantieafhandeling door de verkoper te laten doen is goed. Echter werkt het niet zo dat er sprake is van geheel kosteloze reparatie. Reparaties kunnen de levensduur verlengen, dus kunnen er naar ratio kosten in rekening gebracht worden.

Zelf heb ik een akkefietje gehad wat door LG zeer goed is afgehandeld. Ik heb een 65E6V uit jan 2017 waarbij ik elke keer de melding kreeg dat de tv in aanmerking kwam voor een service-vervanging van een onderdeel (voedingprint-PSU). Afspraak gemaakt en de voedingprint is door Dynalogic vervangen. Twee dagen later gaat tijdens het kijken het beeld uit. Contact opgenomen met LG en deze begon over onderzoekskosten en reparatiekosten. Ik was op dat moment redelijk pissig.

Omdat ik de TV voor een flink bedrag had gekocht, toch maar afspraak gemaakt en de servicedienst van LG is langsgekomen. Zelf eerst nog even de voeding nagemeten, maar alle spanningen waren aanwezig. Vreemde was dat de TV na 1 minuut wel de USB harddisk activeerde. Toen heb ik een muis aangesloten en wanneer ik met de muis bewoog, bewoog de pointer. Maar verder ook niets, kon geen ingangen selecteren, geen tuner, niets.

Enfin, LG servicedienst is langsgekomen (was allemaal perfect geregeld en werd goed op de hoogte gehouden door de monteur) en het mainboard is vervangen. Toen ik vroeg wat de kosten waren antwoordde Jan (monteur): "In dit geval is het garantie, dus niets" en "je hebt sowieso 3 maanden garantie op de reparatie.".
Nu moet ik zeggen dat ik goed met Jan kon opschieten, onder het werken door hebben we een leuk en interessant gesprek gehad. Het is ook zo dat mijn TV ca 1000 branduren had omdat ik hem eigenlijk pas in dec 2017 in gebruik heb genomen en 1 á 2 keer per week TV kijk.

Dus ik kan je alleen maar adviseren om in ieder geval bij LG (en de monteur) aan te geven waarom jij denkt dat je dit euvel niet kon verwachten, maar houd het beschaafd, niet overdreven met de hakken in het zand.

prompt $p $g

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slb

slb

Bwoah......

Protax schreef op donderdag 11 maart 2021 @ 16:59:
[...]
Kijk eens op het badcaps.net forum, daar is een hoop info te vinden.

prompt $p $g

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wren
slb schreef op donderdag 11 maart 2021 @ 17:32:
[...]

Zelf heb ik een akkefietje gehad wat door LG zeer goed is afgehandeld. Ik heb een 65E6V uit jan 2017 waarbij ik elke keer de melding kreeg dat de tv in aanmerking kwam voor een service-vervanging van een onderdeel (voedingprint-PSU). Afspraak gemaakt en de voedingprint is door Dynalogic vervangen. Twee dagen later gaat tijdens het kijken het beeld uit. Contact opgenomen met LG en deze begon over onderzoekskosten en reparatiekosten. Ik was op dat moment redelijk pissig.

Omdat ik de TV voor een flink bedrag had gekocht, toch maar afspraak gemaakt en de servicedienst van LG is langsgekomen. Zelf eerst nog even de voeding nagemeten, maar alle spanningen waren aanwezig. Vreemde was dat de TV na 1 minuut wel de USB harddisk activeerde. Toen heb ik een muis aangesloten en wanneer ik met de muis bewoog, bewoog de pointer. Maar verder ook niets, kon geen ingangen selecteren, geen tuner, niets.

Enfin, LG servicedienst is langsgekomen (was allemaal perfect geregeld en werd goed op de hoogte gehouden door de monteur) en het mainboard is vervangen. Toen ik vroeg wat de kosten waren antwoordde Jan (monteur): "In dit geval is het garantie, dus niets" en "je hebt sowieso 3 maanden garantie op de reparatie.".
Nu moet ik zeggen dat ik goed met Jan kon opschieten, onder het werken door hebben we een leuk en interessant gesprek gehad. Het is ook zo dat mijn TV ca 1000 branduren had omdat ik hem eigenlijk pas in dec 2017 in gebruik heb genomen en 1 á 2 keer per week TV kijk.

Dus ik kan je alleen maar adviseren om in ieder geval bij LG (en de monteur) aan te geven waarom jij denkt dat je dit euvel niet kon verwachten, maar houd het beschaafd, niet overdreven met de hakken in het zand.
Had je cerepair of was het een monteur van LG zelf? Dit aangezien hij Jan heet,klein mannetje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JLC7
slb schreef op donderdag 11 maart 2021 @ 14:36:
Je hoeft niet om te ruilen: CI-module erbij is ook een mogelijkheid. Zoals @Er1k989 hieronder al opmerkt, kost dat bij Ziggo € 2,- per CI+-module per maand.
[...]
Thanks! Ik dacht te lezen dat ik met mijn budget Tv abonnement of mediabox of ci module kan krijgen. Scheelt toch weer 2€ in de maand en een kastje dat ik nergens hoef te laten verstoffen.

Ok misschien ga ik het nog wel doen. Met name zou het dan zijn voor pauzeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slb

slb

Bwoah......

Wren schreef op donderdag 11 maart 2021 @ 18:09:
[...]
Had je cerepair of was het een monteur van LG zelf? Dit aangezien hij Jan heet,klein mannetje?
Arriveerde in LG busje en had ook LG werkkleding aan. Dus ws LG. Tsja, klein is een relatief begrip. Ik ben zelf 1m92. Ik vond hem een gemiddelde lengte hebben. Hij had wel interesse in het bouwen van PC's en zat bij de vrijwillige brandweer. Sympathieke gast.

prompt $p $g

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wren
slb schreef op donderdag 11 maart 2021 @ 18:18:
[...]

Arriveerde in LG busje en had ook LG werkkleding aan. Dus ws LG. Tsja, klein is een relatief begrip. Ik ben zelf 1m92. Ik vond hem een gemiddelde lengte hebben. Hij had wel interesse in het bouwen van PC's en zat bij de vrijwillige brandweer. Sympathieke gast.
Waarschijnlijk dezelfde,praat graag. Vakkundig, goed en aardig. Als het even kan wil je een van de mannen van LG, wat ik me kan herinneren zijn dat Jan en Jeroen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Er1k989 schreef op donderdag 11 maart 2021 @ 15:05:
[...]
Verduidelijking van de tip.

Dan moet je wel over een geactiveerde Irdeto kaart beschikken die NIET bij die CI+ is geleverd en die achter mag blijven. Met onderstaand Nagra Ziggo kaartje gaat het los sowieso nooit lukken...
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jCDAIZX1J1kZ8Wch-LCkRnQlPlM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/J6HueUVcVPMil1IiXRZ0VTtU.jpg?f=fotoalbum_large

Testing, one, two ...

Acties:
  • +2 Henk 'm!
slb schreef op donderdag 11 maart 2021 @ 17:32:
[...]

Je advies om niet hiermee akkoord te gaan en de garantieafhandeling door de verkoper te laten doen is goed. Echter werkt het niet zo dat er sprake is van geheel kosteloze reparatie. Reparaties kunnen de levensduur verlengen, dus kunnen er naar ratio kosten in rekening gebracht worden.

Je hebt wèl recht op kosteloze reparatie als bv het paneel (duurste onderdeel) moet worden vervangen.
Ik weet wel wat je bedoeld met pro rato vwb de reparatie kosten.
Het ligt aan het product of de levensduur van het product met reparatie of vervanging verlengd wordt.
In sommige gevallen wel maar bij een TV dus niet.
Je kunt bv na 4 jaar een defect paneel krijgen welke vervangen wordt.
Gaat je TV dan weer 6 jaar mee omdat het paneel vervangen is?
Nee.
De rest van de TV is immers nog steeds 4 jaar oud en kan na 2 jaar de geest geven.
Je paneel op zich is misschien nog prima maar daar kun je dus niets meer mee tegen die tijd.
Bij andere producten kan zo’n verrekening van de kosten meetellen maar bij TV’s als hier niet.
Is je TV echter na 4 jaar stuk en is het paneel niet meer leverbaar en krijg je een geheel nieuw model dan is het wel redelijk als je hiervoor iets moet bijbetalen.
Hoeveel hangt af van de restwaarde en de prijs van een nieuwe TV.
Was je oude TV eerst €2500 en kost een nieuwe nu €1200 dan valt de afschrijving wellicht weg en hoeft je niets bij te betalen. Per situatie verschilt dit uiteraard.
Men kan soms ook korting aanbieden als je een 55 inch had en dan een 65 inch wilt.

Service partners van LG zijn LG zelf, CE repair en Servilux.
Zal er wel van afhangen waar je woont wie er langs komt.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• slb

slb

Bwoah......

Ik weet het HoppyF en ik ken de Nederlandse wetgeving (art 7 BW), je hebt recht op een deugdelijk product, maar ik weet ook dat recht hebben iets anders is dan recht krijgen. Je zult moeten aantonen dat het product juist gebruikt is. In principe zou je je kunnen beroepen op non-conformiteit en de koop ontbinden, maar dat wordt ook lastig en je moet de winkelier in de gelegenheid stellen een oplossing aan te bieden (bijv reparatie/reparatie tegen gereduceerd tarief).

Je weet ook niet of de TV nog 5 of 15 jaar mee zal gaan. Maar bij vervanging van het paneel wordt de iig levensduur van het paneel verlengd. Na een aantal jaar kan ieder onderdeel de geest geven, hoewel electronica (mits goed gedimensioneerd) heel wat jaren mee kan gaan. Meeste zaken zijn bij wat oudere tv's wel goed te vervangen/verkrijgbaar, maar het heeft inderdaad geen nut om een onderdeel van € 500 in een tv te stoppen die dat niet waard is (restwaarde).

Meestal wordt de soep niet zo heet gegeten als hij opgediend wordt (dat probeerde ik ook met mijn ervaring aan te geven). Ik probeer altijd redelijk te blijven, als er kosten zijn die redelijk zijn ga ik niet (meer) mijn kont in de kribbe gooien en dreigen met rechtsbijstandverzekering. Ik probeer mezelf ook altijd in de ander zijn situatie te plaatsen en meestal komt dat goed. Ook gewoon je teleurstelling in het produkt laten blijken. Niet van: "Wat een k*t-tv !", maar eerder: "Geweldige tv, ik was dik tevreden, maar wel jammer dat.....".

Vaak krijg ik gewoon gratis/goedkope service op zaken die echt heel oud zijn, dan gooi ik wat in de fooienpot of breng de volgende keer gebak oid mee. Maar ja, ik ben wat ouderwets door spullen nog in een winkel te kopen.

Ik verricht ook reparaties en als ik iemand tegenover me heb die zich onredelijk opstelt, ga ik geen moeite doen, integendeel. Ik begrijp best dat er initieel wat frustratie is en dat dat er even uit moet, maar als je na het afkoelen nog steeds onredelijk/onbeschoft bent, kom je gewoon achter in de rij en mag je van mij de rechtsbijstandverzekering inschakelen of een negatieve review achterlaten bij Google o.i.d.

Je kunt je wel opstellen met : "Ik ga niet betalen", maar ja dan komen ze ook niet langs....

TL;DR: Meeste winkels/bedrijven zijn echt wel redelijk als je ze op de juiste manier benadert/masseert. Beetje meer stroop, beetje minder azijn....

prompt $p $g

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• slb

slb

Bwoah......

JLC7 schreef op donderdag 11 maart 2021 @ 18:09:
[...]

Thanks! Ik dacht te lezen dat ik met mijn budget Tv abonnement of mediabox of ci module kan krijgen. Scheelt toch weer 2€ in de maand en een kastje dat ik nergens hoef te laten verstoffen.

Ok misschien ga ik het nog wel doen. Met name zou het dan zijn voor pauzeren
De mediabox heeft natuurlijk wel wat meer functionaliteit, bijvoorbeeld Replay TV (hoewel je die ook met je tablet/telefoon hebt)

prompt $p $g

Acties:
  • +1 Henk 'm!
slb schreef op donderdag 11 maart 2021 @ 20:22:
Ik weet het HoppyF en ik ken de Nederlandse wetgeving (art 7 BW), je hebt recht op een deugdelijk product, maar ik weet ook dat recht hebben iets anders is dan recht krijgen. Je zult moeten aantonen dat het product juist gebruikt is. In principe zou je je kunnen beroepen op non-conformiteit en de koop ontbinden, maar dat wordt ook lastig en je moet de winkelier in de gelegenheid stellen een oplossing aan te bieden (bijv reparatie/reparatie tegen gereduceerd tarief).

Je weet ook niet of de TV nog 5 of 15 jaar mee zal gaan. Maar bij vervanging van het paneel wordt de iig levensduur van het paneel verlengd. Na een aantal jaar kan ieder onderdeel de geest geven, hoewel electronica (mits goed gedimensioneerd) heel wat jaren mee kan gaan. Meeste zaken zijn bij wat oudere tv's wel goed te vervangen/verkrijgbaar, maar het heeft inderdaad geen nut om een onderdeel van € 500 in een tv te stoppen die dat niet waard is (restwaarde).

Meestal wordt de soep niet zo heet gegeten als hij opgediend wordt (dat probeerde ik ook met mijn ervaring aan te geven). Ik probeer altijd redelijk te blijven, als er kosten zijn die redelijk zijn ga ik niet (meer) mijn kont in de kribbe gooien en dreigen met rechtsbijstandverzekering. Ik probeer mezelf ook altijd in de ander zijn situatie te plaatsen en meestal komt dat goed. Ook gewoon je teleurstelling in het produkt laten blijken. Niet van: "Wat een k*t-tv !", maar eerder: "Geweldige tv, ik was dik tevreden, maar wel jammer dat.....".

Vaak krijg ik gewoon gratis/goedkope service op zaken die echt heel oud zijn, dan gooi ik wat in de fooienpot of breng de volgende keer gebak oid mee. Maar ja, ik ben wat ouderwets door spullen nog in een winkel te kopen.

Ik verricht ook reparaties en als ik iemand tegenover me heb die zich onredelijk opstelt, ga ik geen moeite doen, integendeel. Ik begrijp best dat er initieel wat frustratie is en dat dat er even uit moet, maar als je na het afkoelen nog steeds onredelijk/onbeschoft bent, kom je gewoon achter in de rij en mag je van mij de rechtsbijstandverzekering inschakelen of een negatieve review achterlaten bij Google o.i.d.

Je kunt je wel opstellen met : "Ik ga niet betalen", maar ja dan komen ze ook niet langs....

TL;DR: Meeste winkels/bedrijven zijn echt wel redelijk als je ze op de juiste manier benadert/masseert. Beetje meer stroop, beetje minder azijn....
Mee eens.
Je hoeft ook niet meteen boos te worden.
Gewoon eerst vriendelijk aan de winkel vragen of ze kosteloos willen gaan repareren en ook uitleggen waarom je dat zo vindt.
Dat kan per e-mail dus dat hoeft echt niet meteen per aangetekende brief.
Wil een winkel/webshop niet mee willen werken dan eerst kijken of het via de Geschillencommissie kan als de winkel hierbij aangesloten is.
De gang naar de rechter is de laatste stap maar meestal zal het zover niet hoeven te komen.
Partijen zijn er dan onderling al uitgekomen al dan niet aan de hand van advies van de Geschillencommissie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyarlathotep
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 25-09 16:29

Nyarlathotep

Crawling Chaos

grid8400 schreef op donderdag 11 maart 2021 @ 16:30:

Arbeidsloon € 119,75
OLED New 1,00 € 1.366,36
Totaal € 1.486,11
Transport € 50,00
Totaal € 868,21
BTW 21% € 182,32

Ik heb nog geen 2 maanden na jou deze tv voor ruim 1000 euro minder gekocht. Hoe heb jij in vredesnaam besloten dit idiote bedrag neer te tellen voor dit toestel :X

Maargoed, die factuur van dik 1000 piek is natuurlijk een lachertje. Iets met economische levensduur enzo...

Mijn muziekcollectie op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• absrnd
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 23:09
Nog even iets wat ik afgelopen persconferentie op Ned 1 merkte.

Terwijl Rutte aan het spreken was, werd langzaam het hele scherm gedimd, ik was moe die avond en merkte pas dat het erg dim was, omdat het beeld verplaatst naar De Jonge, en ineens weer heel fel werd. :?

Nu heb ik Logo luminance adjuster op Low staan, maar ik dacht toch echt dat dit voor logo's gold, en niet voor een heel beeld, waar iemand die net te weinig beweegt hele hele scherm kan laten dimmen |:(

[ Voor 5% gewijzigd door absrnd op 11-03-2021 22:59 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• slb

slb

Bwoah......

Nyarlathotep schreef op donderdag 11 maart 2021 @ 21:31:
[...]
Ik heb nog geen 2 maanden na jou deze tv voor ruim 1000 euro minder gekocht. Hoe heb jij in vredesnaam besloten dit idiote bedrag neer te tellen voor dit toestel :X
[...]
Als je dat een idioot bedrag vindt, ik had op het moment dat ik de 65E6V kocht echt een koopje; € 4.200,- meergeteld. Maar ja, op dat moment was hij in de goedkoopste winkels meer dan € 1000,- duurder (gemiddelde prijs € 5.700,-)....

Mijn 55C8 was een stuk goedkoper: € 1.295,- met 5 jaar garantie (dankzij GoT prijs-discussie link) op een moment dat de laagste prijzen rond de € 1.800,- lagen.

prompt $p $g

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slb

slb

Bwoah......

absrnd schreef op donderdag 11 maart 2021 @ 22:57:
Nog even iets wat ik afgelopen persconferentie op Ned 1 merkte.

Terwijl Rutte aan het spreken was, werd langzaam het hele scherm gedimd, ik was moe die avond en merkte pas dat het erg dim was, omdat het beeld verplaatst naar De Jonge, en ineens weer heel fel werd. :?

Nu heb ik Logo luminance adjuster op Low staan, maar ik dacht toch echt dat dit voor logo's gold, en niet voor een heel beeld, waar iemand die net te weinig beweegt hele hele scherm kan laten dimmen |:(
Dit was mij ook al eerder opgevallen, vooral in een wat donkere kamer merk je goed dat statische felle beelden langzaam gedimd worden en bij beweging weer fel worden. Het dimmen valt niet eens op (wanneer je het niet weet), maar het feller worden spat van je scherm 8)
Ik meen ergens gelezen te hebben dat dit is om de levensduur van de OLEDs te verlengen.

Ik denk dat het logo-algoritme werkt op statische beelden over het hele scherm, logo's zitten over het algemeen langs de randen van het scherm maar kunnen zich boven, onder (bijv CNN ticker) links als rechts op het scherm bevinden.

prompt $p $g

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
slb schreef op donderdag 11 maart 2021 @ 23:52:
[...]

Dit was mij ook al eerder opgevallen, vooral in een wat donkere kamer merk je goed dat statische felle beelden langzaam gedimd worden en bij beweging weer fel worden. Het dimmen valt niet eens op (wanneer je het niet weet), maar het feller worden spat van je scherm 8)
Ik meen ergens gelezen te hebben dat dit is om de levensduur van de OLEDs te verlengen.

Ik denk dat het logo-algoritme werkt op statische beelden over het hele scherm, logo's zitten over het algemeen langs de randen van het scherm maar kunnen zich boven, onder (bijv CNN ticker) links als rechts op het scherm bevinden.
Een van de mindere kanten. Heerlijk dat beeld van een LG OLED als je naar donkere beelden kijkt. Maar als er dan reclame komt waarin de overvloed wit is dan denk ik wel of dat niet iets minder fel kan.

Pagina: 1 ... 370 ... 568 Laatste

Let op:
Indien je vragen hebt over inbranden bij OLED televisies, gebruik dan eerst even de zoekfunctie. Dit onderwerp is namelijk al regelmatig uitgebreid besproken.
Zie ook D vd V in "[LG OLED] Ervaringen & Discussie" Datzelfde geldt voor vragen over stekkers.

🔍 Inbranden: [LG OLED] Ervaringen & Discussie
🔎 Stekkers: [LG OLED] Ervaringen & Discussie

Goede aanbieding gezien of nodig? Check OLED Televisies aanbiedingen- & kortingscodetopic
Vragen/opmerkingen over de LG Cashback Actie? Daarvoor kan je terecht in [LG OLED] cashback topic

Discussies over welke (HDMI)-kabels te gebruiken kan in Zilveren HIFI-kabels gesmeed door elfen bij maanlicht #6.