Acties:
  • +1 Henk 'm!

• harrybeuker
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22:01
Hallo,

Ik open dit topic omdat graag hulp en advies nodig heb bij een situatie waar ik in ben beland. Ik heb in april 2018 een LG oled 55c8 gekocht bij een grote tv boer in arnhem. Op deze tv zit 2 jaar garantie. Ik heb per mail nog gevraagd hoe ze er mee om gaan als er problemen zijn na die 2 jaar garantie.
ik citeer:
U heeft 2jaar garantie-aan-huis vanuit LG Nederland. In geval van een technisch defect, komt er een service monteur bij u thuis om het probleem te verhelpen. Ook na deze 2 jaar heeft u recht op garantie. Mocht u dan een technisch defect hebben, neemt u met ons contact op, samen kijken wij dan naar een passende oplossing. U mag er namelijk vanuit gaan dat de TV langer dan 2 jaar mee gaat.

In februari 2019 begon het probleem van het inbranden van een logo. Dit is vervolgens netjes en gratis hersteld. In november 2020 heb ik weer problemen met deze tv. Aan de boven,onder en rechterkant van de tv zitten vlekken\burnin en dode pixels\spikkels. Ik heb enkele fotos bijgevoegd.

Ik heb dit gemeld bij de winkel en gevraagd hoe ze dit denken op te lossen. Ik werd al vrij snel teruggebeld en ze vertelde mij dat zij het zelf ook ervaren op de tv's in de winkel. Ik dacht gelijk "gelukkig" dan ligt het niet aan mij. Ik heb de tv namelijk door cerepair nog laten checken en instellen op de aanbevolen settings.

Als eerste werd ik doorverwezen naar LG. Ik moet een reparatievoorstel aanleveren en dan kwam het wel goed zeiden ze tegen mij. De vertegenwoordiger van LG was toevallig net bij hun en dan zou hij nog wel even het gesprek met hem aan gaan.

Ik heb van CErepair een prijsvoorstel gekregen van 502 euro voor het vervangen van het paneel. Ze zijn niet langs geweest maar hebben dit bepaald op basis van foto's en filmmateriaal. Ik heb dit voorstel naar de winkel gestuurd en die gaven aan:
Met de overgebleven reparatiekosten kan ik helaas weinig in betekenen. Ik zie dat LG daar een coulance heeft toegepast.
Om u enigszins in tegemoet te komen, kunnen wij u hierop €125,00 vergoeden. Mocht u akkoord gaan met de prijsopgave kunnen wij u het bedrag van €125,00 retour storten.

Ik vind het te gek voor woorden dat ik €377 euro alsnog moet betalen voor de reparatie. De tv heeft genoeg gekost en is binnen 2.5 jaar zelfs 2 keer kapot gegaan. Het huidige paneel is nog geen jaar oud en vertoond alweer kuren. Je mag van een tv in deze prijsklasse toch wel verwachten dat die wat langer mee gaat.

Ik ben eigenlijk op zoek naar wat advies in deze. Maak ik enige kans om de reparatiekosten in zijn geheel vergoed te krijgen? Ik weet niet exact wat mijn rechten zijn. Ik heb een mail gedicht aan de consuwijzer met dit hele verhaal. Ook heb ik een dezelfde mail gedicht aan LG. Echter lees ik in een ander topic dat ik toch bij de verkopende partij moet zijn?

Alle tips en adviezen zijn welkom en ik zou het zeer waarderen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/g6aK3wdHL-6Uh_Tx5yYCAOB5L1c=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/aZwd1dB6YcfAhFNYVQy7lswO.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SRL8twCJeHxObgKcebPeig4tR1s=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/EzJPCrIcCzB2WlXJDYEg3CjR.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/t-Q_98JdFiTQIqt08kxUk9O152Q=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TamZ5O3EDzD3LA53V1oKJpXw.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_FX3SVhZa1_a9muZ_A3S1o-9Bw8=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/ZLcMuvEJ0dC4VbPURWax727G.png?f=fotoalbum_tile

edit: nog een goede brief gevonden
https://www.juridischloke...ing-ondeugdelijk-product/

[ Voor 19% gewijzigd door harrybeuker op 03-12-2020 20:23 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 23:31
De verkoper is verantwoordelijk. Niet zo lang geleden een topic van ook een lg oled.

OLED TV vlekken op het scherm, verkoper doet moeilijk

Daar staat bijna alles wel beschreven. Wat je moet doen. En wat je eventueel te wachten staat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• harrybeuker
loki504 schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 16:43:
De verkoper is verantwoordelijk. Niet zo lang geleden een topic van ook een lg oled.

Daar staat bijna alles wel beschreven. Wat je moet doen. En wat je eventueel te wachten staat.
dank! heb die al aardig door lopen spitten.

ik citeer even een andere user. Dit maakt deze case wat overzichtelijker en completer
Je hebt gewoon recht op een goed werkende TV ook na twee en half jaar en zeker als deze al een keer gerepareerd is.
Zeg de verkoper/winkel dus dat je NIET akkoord gaat met een gedeeltelijke vergoeding maar volledige kosteloze reparatie verlangd. Niet telefonisch doen maar even via de e-mail.
Per post mag maar dat hoeft niet.
De verkoper zal hierop moeten reageren.
Kreten als “coulance” zeggen niets, je hebt er ook niets aan.
Vaak proberen verkopers te doen alsof ze uit medeleven of goedheid handelen maar dat is niet zo.
Wettelijk ligt het anders.
Gaat de verkoper niet op je verzoek tot kosteloze reparatie in dan kun je na herhaalde verzoeken overgaan tot ontbinding van de koopovereenkomst en volledige terugbetalen eisen zonder dat je zelf een gebruikersvergoeding hoeft te betalen. Afschrijving is dan ook niet van toepassing.
Weigert de verkoper dit ook nog dan kun je een geschil starten via Thuiswinkel.org (als de verkoper daarbij aangesloten is) of via branche organisatie Techniek Nederland.
Veel verkopers zijn wel bij een organisatie aangesloten maar niet altijd.
Zijn ze nergens aangesloten dan moet je naar de rechter. Dit komt zelden voor want verkopers weten dat ze dan aan het kortste eind gaan trekken. Ze binden dan vaak op het laatste moment nog in.
Zie ook het Shopping topic waar recent zo’n situatie zich heeft voorgedaan.
Bij een geschil bij de Geschillencommissie komt het ook niet altijd neer op het oordeel van de commissie omdat de verkoper dan ook nog kan besluiten kosteloos te gaan repareren.
Je kunt dit zien als een schikking tussen de partijen. Ook dan heeft een verkoper geen zin zich bij de geschillencommissie te moeten verantwoorden. Dit kost alleen maar veel moeite tijd en geld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HoppyF
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 07-07 16:38
harrybeuker schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 16:44:
[...]

dank! heb die al aardig door lopen spitten.

ik citeer even een andere user. Dit maakt deze case wat overzichtelijker en completer

[...]
Ik ben er! ;)
Zoals gezegd even de stappen volgen die ik heb aangegeven.
Denk (en hoop niet) dat je de stappen hoeft te nemen zoals in het andere topic staat van @Sander998

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@harrybeuker groot deel van dit bericht, is hier bij jou ook van toepassing

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harrybeuker
Zou ik onderstaande kunnen sturen als mail? of moet ik gelijk al aangeven als dit niet werkt dat ik over ga tot ontbinding van de koop? Wil het wel een beetje beschaafd aanpakken :)
Hallo,
Ik ga niet akkoord met een gedeeltelijke vergoeding. Ik heb volgens mij gewoon recht op een goed werkende tv. Ook na twee en half jaar en al helemaal wanneer het paneel nog geen 11 maand oud is. Als klap op de vuurpijl geeft een collega van jullie zelfs aan dat jullie het probleem ook ervaren op de tv’s in de winkel.
Ik verlang daarom ook naar een volledige vergoeding voor de reparatie van de LG oled 55c8.
Graag verneem ik per email jullie antwoord.

Met vriendelijke groet,

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GlowMouse
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Prima mail. Verwacht je dat een nieuw paneel nu wel uitkomst biedt, of is dit een probleem dat bij dit model altijd terugkomt?

[ Voor 83% gewijzigd door GlowMouse op 01-12-2020 19:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harrybeuker
GlowMouse schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 19:58:
Prima mail. Verwacht je dat een nieuw paneel nu wel uitkomst biedt, of is dit een probleem dat bij dit model altijd terugkomt?
Dat is iets waar ik ook nog mee in mijn maag zit. Zijn de oledpanelen van een C9 en cX anders dan die van de c8? Ik had ergens gelezen\vernomen dat de panelen hetzelfde zijn maar dat de aansturing etc van elkaar afwijkt. Ik heb van hun ook een aanbieding gekregen voor een 55cx a 1100 en 65cx voor 1700. Natuurlijk zou ik wel een nieuw model willen zodat ik de max uit mijn ps5 kan halen. Alleen gaat het tegen mijn principes in om nu gelijk weer zo'n klap geld neer te leggen. Ik kan moeilijk van ze vragen om de tv om te ruilen voor een 2020 model lijkt mij.

edit: Mail is verstuurd zoals hierboven. Nu afwachten waar ze mee gaan komen.

[ Voor 4% gewijzigd door harrybeuker op 02-12-2020 14:36 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GlowMouse
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Je zou eens kunnen informeren bij de verkoper hoeveel je zou moeten bijbetalen.

In beginsel moet de verkoper je een werkende televisie leveren. Na een paar reparaties waarbij telkens hetzelfde onderdeel kapot gaat, kun je aangeven dat je geen vertrouwen meer hebt in reparatie, en een nieuwe televisie vragen (2018 model). Als de winkelier daar niet in mee wil gaan, kun je de koopovereenkomst ontbinden.
De winkelier moet de reparatie telkens kosteloos uitvoeren. Als hij dat niet wil, kun je de koopovereenkomst ontbinden.
Na ontbinding heb je recht op terugbetaling, in beginsel de volledige aankoopprijs. Er zijn mensen die het redelijk vinden dat je in dat geval een gebruiksvergoeding verschuldigd bent. Ik vind zo'n vergoeding meer gepast bij een verkoper die wel wil meehelpen maar dat niet kan (2018 model niet meer leverbaar bijvoorbeeld) dan wanneer hij je laat stikken (zoals bij jou nu gebeurt).

Als je graag een 2020 model wilt, zou ik de koopovereenkomst ontbinden als de winkel nogmaals aangeeft de reparatiekosten niet te willen dragen, en inzetten op terugbetaling van het aankoopbedrag, vergelijkbaar met OLED TV vlekken op het scherm, verkoper doet moeilijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harrybeuker
Normaal krijg ik altijd binnen enkele uren een reactie op mijn emails van deze winkel. Ik heb nog niets vernomen van mijn eerste email. Ik wil vandaag een tweede email sturen en daarna overgaan tot een aangetekende brief.

[ Voor 83% gewijzigd door harrybeuker op 03-12-2020 20:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harrybeuker
Ik heb deze mail ontvangen:
Ik heb wellicht een andere oplossing. Wij hebben onlangs een 55CX6LA retour gehad van een klant, deze vond de maat te klein.
Dit model is als nieuw en kan ik u aanbieden voor €500,00 na inruil van uw huidige TV.
Wellicht is dit een goede oplossing voor u?
Eigenlijk ben ik niet van plan om 500 euro bij te betalenl. Als het de 65 inch versie was dan had ik er wellicht anders over gedacht. Op zich wil ik wel mijn huidige tv omruilen met die 55cx6LA en dat zal ik dan ook als optie gaan voorstellen. Ik verwacht dat op dat model ook weer 2 jaar garantie van toepassing is. Volgens mij kunnen hun dan mijn huidige tv heus wel laten maken of omruilen via een vertegenwoordiger van LG.
Ik ga de hierboven genoemde mail aanpassen omdat ik nu wel een reactie heb ontvangen van de winkel.

[ Voor 22% gewijzigd door harrybeuker op 03-12-2020 13:30 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

harrybeuker schreef op donderdag 3 december 2020 @ 13:16:
Ik heb deze mail ontvangen:

[...]

Eigenlijk ben ik niet van plan om 500 euro bij te betalenl. Als het de 65 inch versie was dan had ik er wellicht anders over gedacht. Op zich wil ik wel mijn huidige tv omruilen met die 55cx6LA en dat zal ik dan ook als optie gaan voorstellen. Ik verwacht dat op dat model ook weer 2 jaar garantie van toepassing is. Volgens mij kunnen hun dan mijn huidige tv heus wel laten maken of omruilen via een vertegenwoordiger van LG.
Ik ga de hierboven genoemde mail aanpassen omdat ik nu wel een reactie heb ontvangen van de winkel.
Je hebt het recht op kosteloze reparatie, of vervangen voor gelijkwaardig model. biedt men een luxer toestel aan, met betere opties, dan kan men vragen om bijbetalen. Je moet zonder enige gebreken kosteloos van je TV kunnen genieten/gebruik maken voor 60mnd. het door jou gekochte toestel is in de markt gezet voor +- E2800,-. Daar mag je dit van verwachten.

Het aanbod is wel nieuw, maar volgens mij een minder toestel. Dat zou geheel gratis horen, ipv met E500,- bijbetalen. Garantie blijft op je 1e order btw, je krijgt een vervangend toestel en er ontstaat geen nieuwe overeenkomst. (evt. kun je daar wel over onderhandelen)

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harrybeuker
Hackus schreef op donderdag 3 december 2020 @ 14:02:
[...]

Je hebt het recht op kosteloze reparatie, of vervangen voor gelijkwaardig model. biedt men een luxer toestel aan, met betere opties, dan kan men vragen om bijbetalen. Je moet zonder enige gebreken kosteloos van je TV kunnen genieten/gebruik maken voor 60mnd. het door jou gekochte toestel is in de markt gezet voor +- E2800,-. Daar mag je dit van verwachten.

Het aanbod is wel nieuw, maar volgens mij een minder toestel. Dat zou geheel gratis horen, ipv met E500,- bijbetalen. Garantie blijft op je 1e order btw, je krijgt een vervangend toestel en er ontstaat geen nieuwe overeenkomst. (evt. kun je daar wel over onderhandelen)
Het toestel is een 2020 model van mijn huidige tv. de 55c8 is van 2018 en de 55cx is het model van 2020. Opzicht zou deze op papier wel beter moet zijn. Ze hebben hem mij ook al nieuw aangeboden voor €1200 en de 65 inch versie voor 1800 euro. Dank voor je informatie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

harrybeuker schreef op donderdag 3 december 2020 @ 14:11:
[...]

Het toestel is een 2020 model van mijn huidige tv. de 55c8 is van 2018 en de 55cx is het model van 2020. Opzicht zou deze op papier wel beter moet zijn. Ze hebben hem mij ook al nieuw aangeboden voor €1200 en de 65 inch versie voor 1800 euro. Dank voor je informatie!
Het aangeboden scherm is 100Hz tov 120Hz van je eigen. wat ik zo zie 1-2-3
wel nieuwer webOS. maar goed, dat is aan jezelf om na te kijken

[ Voor 6% gewijzigd door Hackus op 03-12-2020 14:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harrybeuker
Hackus schreef op donderdag 3 december 2020 @ 14:15:
[...]

Het aangeboden scherm is 100Hz tov 120Hz van je eigen. wat ik zo zie 1-2-3
wel nieuwer webOS. maar goed, dat is aan jezelf om na te kijken
volgens mij klopt dat niet. De 55cX kan 120 hertz aan.
https://www.rtings.com/tv...usage=11114&threshold=0.1
maar goed dat doet er verder ook niet toe. Het zou vreemd zijn dat een nieuwe model 100hertz ondersteund terwijl het 2 jaar oudere broertje 120

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
harrybeuker schreef op donderdag 3 december 2020 @ 14:27:
[...]

volgens mij klopt dat niet. De 55cX kan 120 hertz aan.
https://www.rtings.com/tv...usage=11114&threshold=0.1
maar goed dat doet er verder ook niet toe. Het zou vreemd zijn dat een nieuwe model 100hertz ondersteund terwijl het 2 jaar oudere broertje 120
https://www.lg.com/nl/televisies/lg-oled55cx6la

En zowel tweakers als enkele winkels geven 100hz aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harrybeuker
Ben er ook nog niet over uit. Maar goed ik ga ook niet in op het aanbod om 500 bij te betalen voor een retourmodel. Ik heb nog even wat info bij een jurist gevraagd en die stelt voor om de verkoper in gebreke te stellen dmv een aangetekende brief.
Het is op dit moment onduidelijk of het paneel 120Hz of 100Hz is. LG's eigen specs lijken te spreken over 100Hz ("High Frame Rate 4K HFR (100P)"), maar bij de HDMI input staat wel 120Hz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

harrybeuker schreef op donderdag 3 december 2020 @ 15:44:
[...]

Ben er ook nog niet over uit. Maar goed ik ga ook niet in op het aanbod om 500 bij te betalen voor een retourmodel. Ik heb nog even wat info bij een jurist gevraagd en die stelt voor om de verkoper in gebreke te stellen dmv een aangetekende brief.

[...]
Als uit mededelingen van de wederpartij af te leiden is dat deze de verplichting niet gaat nakomen, dan is ingebrekestelling niet nodig.

Je kunt wel aangetekend om nakomen van conformiteit eisen. en er op wijzen dat je je daarop beroept en de verkoper die na dient te komen. geheel buiten fabrieks- of verkopersgarantie, waar de winkel zich achter lijkt te verschuilen. geef hen dan 10 werkdagen om dit na te komen, en dat ontbinden er op volgt als men dit niet nakomt.

[ Voor 24% gewijzigd door Hackus op 03-12-2020 16:02 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• harrybeuker
Hallo allemaal, ik heb vandaag dus een reactie gehad zoals jullie kunnen lezen. Mijn volgende stap is onderstaande email. Ik heb er geen termijnen in gezet. Ik wacht eerst een reactie op deze mail dan af. Mocht ik daar geen reactie of passend antwoord op krijgen dan ga ik een aangetekende brief versturen
Verder heb ik even uitgezocht dat deze winkel niet is aangesloten bij de geschillencommissie dus daar heb ik niet veel aan. We hebben nog wel een rechtsbijstandsverzekering die we kunnen inschakelen als het zo ver gaat komen.
Hallo,
Bedankt voor de door u aangedragen oplossing. Ik ga niet akkoord met deze oplossing. Ik heb het recht op een kosteloze reparatie, of vervanging voor een gelijkwaardig model.
De tv heeft binnen 2.5 jaar aantoonbare problemen vertoond waarbij het vervangen van een paneel noodzakelijk blijkt. Dit kunt u nalezen in de door CE-repair opgestelde reparatierapporten. Dit mag je van een product uit deze prijsklasse niet verwachten. Ik heb contact gehad met consuwijzer over deze situatie. We kunnen in deze situatie concluderen dat het gaat om een ondeugdelijk product. Ik heb de LG oled 55c8 op een normale manier gebruikt. Ook heb ik zelf geen schade toegebracht aan dit product en valt dit probleem niet onder normale slijtage. Het scherm is altijd goed onderhouden geweest. Toen ik met de medewerker van uw winkel heb gesproken, gaf deze ook zelf aan het probleem te ervaren op de tv’s die aanwezig zijn in uw winkel. Volgens de wet heb ik recht op een deugdelijk product.In de UNETO-VNI tabel met gemiddelde gebruiksduurverwachtingen staat opgenomen dat een TV van boven de 1000 euro een gemiddelde gebruiksduur heeft van 6 jaar. Het paneel waar nu de problemen mee zijn is nog geen 11 maanden oud. Deze is in februari 2019 vervangen onder de fabrieksgarantie.
Het baart mij wel zorgen dat ik nu twee maal mijn paneel moet laten vernieuwen in een tijdbestek van nog geen 2.5 jaar. Ik sta open voor een vervanging van mijn 55c8.
Ik verwacht dat u mijn 55c8 kosteloos repareert, of dat u mij een nieuw product aanbied. Biedt u geen kosteloze reparatie of vervanging dan ga ik over tot het ontbinden van de koopovereenkomst. Ik vraag u vriendelijk om een oplossing voor 11 december 2020.

Graag verneem ik van u een reactie per email
Met vriendelijke groet,

[ Voor 13% gewijzigd door harrybeuker op 04-12-2020 11:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harrybeuker
heeft iemand nog op of aanmerkingen op de mail die ik heb opgesteld hierboven? Ik zou dat op prijs stellen zodat ik hem vandaag nog de deur uit kan doen. Doe het liefs gelijk goed. Better safe then sorry zeg maar :)

[ Voor 16% gewijzigd door harrybeuker op 04-12-2020 08:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lelletje
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 04-07 11:39
Mail is mijn inziens prima, maar laat de anderen dit ook nog even goed doornemen.

Besef je wel dat het eentje wordt met een lange adem?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

4K HFR (100P) betekent voornamelijk dat de TV op 4K beelden HFR kan toepassen, dat slaat niet direct op de refreshrate van de tv.
Zoals uitgelegd hier:
https://www.lg.com/us/experience-tvs/oled-tv/4k-hfr
Enter the 4K HFR TV
Revolutionizing television as we know it, 4K HFR TVs deliver images in greater clarity, impeccable detail, and with less motion blur. So, we integrated that new technology into state-of-the-art OLED TVs* to enhance the quality of fast moving content (think sports, action movies, games, etc.), creating highly fluid images, and eliminating the motion blur and judder found on many conventional TVs. Thanks to the OLED-exclusive α9 (Alpha 9) Intelligent Processor, these TVs are able to play content at up to 120 frames per second while maintaining smoothness even during fast motion*.

[ Voor 3% gewijzigd door YakuzA op 04-12-2020 09:16 ]

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harrybeuker
Lelletje schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 08:49:
Mail is mijn inziens prima, maar laat de anderen dit ook nog even goed doornemen.

Besef je wel dat het eentje wordt met een lange adem?
Dat besef ik zeker maar ik laat mij niet zomaar afschepen. Verder heb ik er wel vertrouwen in. Dit vertrouwen baseer ik op de uitkomst van een soortgelijk topic hier op tweakers. Ook heb ik contact gehad met een jurist en de consuwijzer. Beide adviseren om te koop te ontbinden als er niet kosteloos gerepareerd of vervangen word.
2000 euro voor een tv is voor mij ook veel geld. Als ik daar nog geen 2.5 jaar van kan genieten dan gaat er iets mis. Ik heb op de slaapkamer een panasonic plasma en die is al 15 jaar en doet het nog steeds top! Ook al zijn de technieken niet helemaal het zelfde, je mag verwachten dat je langer van een tv in deze prijsklasse mag genieten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lelletje
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 04-07 11:39
Ik ben het helemaal met je eens. We moeten ons ook niet laten afschepen, maar wat ik meer op doelde was dat er tijd en moeite ingestoken moet worden om je gelijk te halen....

Ik zou ook hetzelfde gedaan hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• harrybeuker
Lelletje schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 09:18:
Ik ben het helemaal met je eens. We moeten ons ook niet laten afschepen, maar wat ik meer op doelde was dat er tijd en moeite ingestoken moet worden om je gelijk te halen....

Ik zou ook hetzelfde gedaan hebben.
Het kost veel tijd, moeite en stress en daarom waardeer ik ook dat er mensen hier op tweakers zijn die met mij mee willen denken. Dat scheelt al enorm. Ook al is het maar even een mail nalezen. het helpt mij wel!

Daarnaast kunnen andere mensen hier wellicht ook van leren. Ik kan mij niet voorstellen dat ik de enige ben met deze situatie. Alleen 9 van de 10 keer laten mensen zich afpoeieren door de "2 jaar fabrieksgarantie".
Als ik zelf geen lid van tweakers was geweest dan had ik dat ook nooit geweten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sander998
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 28-05 13:40
Super dat je de strijd aan gaat. Winkeliers moeten eens stoppen met deze praktijken en dat gaat alleen maar gebeuren als steeds meer consumenten voor hun rechten op komen.

Ik wens je veel succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harrybeuker
Sander998 schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 10:02:
Super dat je de strijd aan gaat. Winkeliers moeten eens stoppen met deze praktijken en dat gaat alleen maar gebeuren als steeds meer consumenten voor hun rechten op komen.

Ik wens je veel succes!
Bedankt. Mail is net de deur uit gegaan. Dit weekend ga ik vast contact zoeken met mijn rechtsbijstandsverzekering. Dat adviseerde een collega (jurist) van mij. Ik ga ze dan alvast op de hoogte stellen van de gehele situatie en wat voor mogelijke vervolgstappen er nog aan kunnen komen. Wordt vervolgd

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• loki504
YakuzA schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 09:15:
[...]

4K HFR (100P) betekent voornamelijk dat de TV op 4K beelden HFR kan toepassen, dat slaat niet direct op de refreshrate van de tv.
Zoals uitgelegd hier:
https://www.lg.com/us/experience-tvs/oled-tv/4k-hfr

[...]
Ah dacht dat die 100p voor 100Hz stond

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• harrybeuker
beste mensen. Dat ging wel heel snel.
In dat geval gaan wij de reparatiekosten (maximaal €502,51) aan u vergoeden.
Zodra de TV gerepareerd is, zullen wij de reparatiekosten aan u vergoeden. Graag ontvangen wij dan de factuur.
Met vriendelijke groet,
ze gaan het dus in zijn geheel vergoeden. Ik weet niet of je een naam van een winkel mag noemen maar ik moet toegeven dat ik dit heel erg netjes vind!. Ieder bedankt voor het meedenken en de hulp. Als jullie ooit in de buurt zijn dan steek ik de bbq voor jullie aan :D

Net akkoord gegeven aan ce-repair. Het paneel was niet op voorraad. Gaat 12 dagen duren omdat het vanuit het buitenland moet komen. Zodra de reparatie is geslaagd en het geld terug is gestort dan meld ik mij weer

[ Voor 16% gewijzigd door harrybeuker op 04-12-2020 13:10 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• harrybeuker
Scherm is vervangen. Factuur gemaild. Nu wachten op de pegels!

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• harrybeuker
De pegels staan op de rekening. Case closed. Uiteindelijk vrij vlot gegaan.
Een dikke shout out naar de leden hier op tweakers die mij hebben ondersteund! ook namens mijn vrouw :)
Pagina: 1