Acties:
  • 0 Henk 'm!

• |sWORDs|
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22-09 19:04

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Chrisjuh_15 schreef op maandag 30 november 2020 @ 12:17:
[...]

Dat gebeurt helaas alleen bij interne WebOS apps. Ik merk het met mijn KPN-box ook als ik die pauzeer: geen vuurwerk screensaver.. Ik heb mijn vriendin dan ook verteld dat als ze pauzeert, ze dat niet langer dan een minuut of 5 moet doen.
De WX dimt wel het scherm bij de KPN box, geen vuurwerk, maar wel veel minder helder. 30-40 minuten op pauze geeft hier geen retentie/burn-in.

Te Koop:24 Core Intel Upgradeset

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schaapyo
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 24-08-2024
Sinds vorige week een CX55 via Coolblue in huis gehaald en er vandaag achtergekomen dat ik twee rijen dode pixels heb aan de linkerkant van het scherm (van onder tot bijna halverwege). Het was me tot nu toe niet opgevallen, maar vanochtend wel met een volledig wit beeld. Nu wachten tot de schermen weer op voorraad zijn om deze om te wisselen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19:34
Chrisjuh_15 schreef op maandag 30 november 2020 @ 15:07:
[...]

Ik heb de voorwaarden nog niet geaccepteerd voor spraakbediening :+
Ik ook niet, ben blij dat LG dit goed voor elkaar heeft. Ik heb enkel het minimale geaccepteerd, de rest hoef ik niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mucuracat
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 08:28
Chrisjuh_15 schreef op maandag 30 november 2020 @ 15:07:
[...]

Ik heb de voorwaarden nog niet geaccepteerd voor spraakbediening :+
Werkt toch alleen als je knop op ab indrukt?
Dus ze hebben bij mij alleen geluid 'scherm uit' :) (hoop ik)

Sony W800i > HTC-TytnII > Samsung Omnia I900 > LG Optimus Black > HTC Desire > LG Nexus 4 > LG G2 > LG G4 > LG G5 > LG G6 (eu) > Oneplus 6 > Samsung s20+ > Pixel 7 Pro...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• astonmbp
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 01-10 21:43
King Dingeling schreef op maandag 30 november 2020 @ 11:16:
[...]

Ik ben dit weekend ook een gelukkig bezitter van een CX6 en had ook last van die stekker. Ben met een stanley mes bezig geweest om er een C7 aansluiting van te maken. 8)7
Zo kreeg ik hem er wel achter langs.
Ik had hier hetzelfde probleem met de stekker en tvmeubel, maar ik heb het klepje aan de achterkant van de tv los gemaakt (waar de stroomkabel in verdwijnt) en daar kan je de stroomkabel loskoppelen van de printplaat door middel van een stekkertje met twee klemmen aan de zijkant.
Scheelt weer je stekker kapot snijden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• King Dingeling
  • Laatst online: 14-08 16:39
astonmbp schreef op maandag 30 november 2020 @ 15:40:
[...]

Ik had hier hetzelfde probleem met de stekker en tvmeubel, maar ik heb het klepje aan de achterkant van de tv los gemaakt (waar de stroomkabel in verdwijnt) en daar kan je de stroomkabel loskoppelen van de printplaat door middel van een stekkertje met twee klemmen aan de zijkant.
Scheelt weer je stekker kapot snijden ;)
Heb het ook geprobeerd maar kreeg hem er met geen mogelijkheid uit. Durfde er ook niet te hard aan te trekken bij mijn nieuwe OLED. Had gisteravond laat nog wel een artikel gevonden op avforums om hem te vervangen. Maar toen was mijn tweaker kunst al gelukt.

PSN id: K1ngD1ng3l1ng | BF3 PC: KingDing3ling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blurk62
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 01-10 22:05
Schaapyo schreef op maandag 30 november 2020 @ 15:34:
Sinds vorige week een CX55 via Coolblue in huis gehaald en er vandaag achtergekomen dat ik twee rijen dode pixels heb aan de linkerkant van het scherm (van onder tot bijna halverwege). Het was me tot nu toe niet opgevallen, maar vanochtend wel met een volledig wit beeld. Nu wachten tot de schermen weer op voorraad zijn om deze om te wisselen.
Dat is balen zeg. Ik heb de mijne ook net een week en blijkbaar mazzel met een werkelijk perfect scherm. Het geluid daarentegen is op geen enkele manier goed te krijgen. Mijn iPad is aanzienlijk platter en daar komt 'voller' geluid uit dan uit de tv. Onbegrijpelijk en onacceptabel wat mij betreft. Twijfel erg of ik hem terug zal sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• King Dingeling
Blurk62 schreef op maandag 30 november 2020 @ 15:54:
[...]

Dat is balen zeg. Ik heb de mijne ook net een week en blijkbaar mazzel met een werkelijk perfect scherm. Het geluid daarentegen is op geen enkele manier goed te krijgen. Mijn iPad is aanzienlijk platter en daar komt 'voller' geluid uit dan uit de tv. Onbegrijpelijk en onacceptabel wat mij betreft. Twijfel erg of ik hem terug zal sturen.
Heb je toevallig OLED surround aangezet?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mucuracat
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 08:28
King Dingeling schreef op maandag 30 november 2020 @ 15:55:
[...]

Heb je toevallig OLED surround aangezet?
of geluid AI
Alle AI uitzetten :)

reactie op HoppyF in "[LG OLED] Ervaringen & Discussie"
@HoppyF @Blurk62

Yep, geen problemen met tv
ook een neeft 1 gekocht en ook geen problemen.

[ Voor 32% gewijzigd door mucuracat op 30-11-2020 16:02 ]

Sony W800i > HTC-TytnII > Samsung Omnia I900 > LG Optimus Black > HTC Desire > LG Nexus 4 > LG G2 > LG G4 > LG G5 > LG G6 (eu) > Oneplus 6 > Samsung s20+ > Pixel 7 Pro...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[...]

Zo’n mazzel heb je niet, er zijn genoeg kopers die je niet hoort met een goed scherm.
Waarom zou je immers in een forum als deze gaan zetten dat je zo’n goed werkende TV hebt?
Een aantal Tweakers doen dit maar dat is maar een klein percentage van het geheel.

Het is vervelend als je TV in een paar dagen stuk gaat maar een omruil lost dit wel op.

Als je iPad een beter geluid geeft dan je TV moet je nog wel wat doen wat dat klopt niet.
Mijn iPad Pro geeft een goed geluid maar de TV veel beter.
Ik gebruik wel de AI instelling plus het aangepaste profiel waarbij de akoestiek in de kamer opgenomen wordt.
Niet de mooiste en beste methode misschien maar bij mij in de kamer voldoet dit goed.
Mijn C9 hangt aan de muur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
mucuracat schreef op maandag 30 november 2020 @ 15:59:
[...]

of geluid AI
Alle AI uitzetten :)

reactie op HoppyF in "[LG OLED] Ervaringen & Discussie"
@HoppyF @Blurk62

Yep, geen problemen met tv
ook een neeft 1 gekocht en ook geen problemen.
Ik heb diverse geluidsinstellingen hier geprobeerd maar het aangepaste profiel werkt hier het beste.
Ik weet het, te veel AI e.d. kan tegenwerken maar zo is mijn geluid goed.
Volumestand staat hier meestal tussen de 10-12 beetje afhankelijk wat we kijken.
Het moet wel te verstaan zijn.
Moet er wel eerlijk bij zeggen dat mijn gehoor niet optimaal is. Beetje maatwerk dus. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JBPnut
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 30-09 11:27
Heb net ook een CX ontvangen van CB en twijfel of ik dit wel wil checken. Een of twee dode pixels is voor mij de moeite niet waard om het toestel weer helemaal te deinstalleren, in te pakken en te retourneren. Echter als je ze eenmaal gespot hebt, dan kan je het niet meer "niet zien" en gaat het wellicht toch storen. Tot nu toe geen klachten gehad over het beeld op normale kijkafstand, dus misschien dat ik die ene dode pixel (als die er is) ongespot laat zitten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blurk62
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 01-10 22:05
Qua geluid heb ik alle adviezen van dit forum zoals hierboven en al eerder (dank daarvoor), en ook van andere forums al geprobeerd. In alle mogelijke combinaties. Het geluid van m'n oude tv is met geen mogelijkheid te benaderen.
Gisteren me kapot zitten ergeren tijdens studio sport en dat lag niet aan het voetbal deze keer...
Ik weet niet precies te omschrijven wat ik hoor, 'hol' komt het dicht in de buurt denk ik. Een filmpje kijken valt best mee maar gasten in een willekeurig praatprogramma praten allemaal door een koker.
Ben al op zoek naar een (eARC) soundbar maar kan deze nergens beluisteren met een geschikte bron. Een AV receiver plus speakers is geen optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wren
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 18:55
Blurk62 schreef op maandag 30 november 2020 @ 16:21:
Qua geluid heb ik alle adviezen van dit forum zoals hierboven en al eerder (dank daarvoor), en ook van andere forums al geprobeerd. In alle mogelijke combinaties. Het geluid van m'n oude tv is met geen mogelijkheid te benaderen.
Gisteren me kapot zitten ergeren tijdens studio sport en dat lag niet aan het voetbal deze keer...
Ik weet niet precies te omschrijven wat ik hoor, 'hol' komt het dicht in de buurt denk ik. Een filmpje kijken valt best mee maar gasten in een willekeurig praatprogramma praten allemaal door een koker.
Ben al op zoek naar een (eARC) soundbar maar kan deze nergens beluisteren met een geschikte bron. Een AV receiver plus speakers is geen optie.
zou het mogelijk kunnen zijn dat deze tv...gewoon niet voor jou geschikt is? Indien nog mogelijk zou ik deze terugbrengen/omruilen voor iets anders. Je bent duidelijk niet tevreden over de prestaties en de tips hier hebben niet geholpen. Dat kan natuurlijk, de een is tevreden, de ander niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Schaapje_BlaaT
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 30-09 23:27
Let op ik had 1 testfilmpje op youtube dat precies zo'n zwarte streep linksonder tot de helft had. Ik schrok mij de pleuris tot ik het ook op mijn monitor testte en diezelfde streep zag. De streep was precies twee pixels breed net als bij jou

edit: dit filmpje dus YouTube: Gray To White, Grey Uniformity, Clouding, Banding, Test - For OLED Q...

[ Voor 16% gewijzigd door Schaapje_BlaaT op 30-11-2020 16:31 ]

ASUS ROG Strix B650-A | AMD 7600X | Kingston 32GB DDR5 6000 CL36 | Kingston KC3000 1TB | Powercolor hellhound RX9070 16GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schaapyo
JBPnut schreef op maandag 30 november 2020 @ 16:18:
[...]

Heb net ook een CX ontvangen van CB en twijfel of ik dit wel wil checken. Een of twee dode pixels is voor mij de moeite niet waard om het toestel weer helemaal te deinstalleren, in te pakken en te retourneren. Echter als je ze eenmaal gespot hebt, dan kan je het niet meer "niet zien" en gaat het wellicht toch storen. Tot nu toe geen klachten gehad over het beeld op normale kijkafstand, dus misschien dat ik die ene dode pixel (als die er is) ongespot laat zitten...
Dat kan ik me voorstellen, maar ik ben blij dat ik het zelf gecontroleerd heb. Twee rijen dode pixels van onder tot de helft van het scherm (tegen de rand aan) gaat me te ver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andries98
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 01-10 23:38
Schaapje_BlaaT schreef op maandag 30 november 2020 @ 16:26:
[...]

Let op ik had 1 testfilmpje op youtube dat precies zo'n zwarte streep linksonder tot de helft had. Ik schrok mij de pleuris tot ik het ook op mijn monitor testte en diezelfde streep zag. De streep was precies twee pixels breed net als bij jou
Ik herken deze video en het schikmoment xd rare video... Sommige andere kleuren videos met egale schermen hadden ook artifacts, hoe moeilijk is compressie op een egaal scherm youtube? :F

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• destroyer6670
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 25-09 20:37
Ik kan bij de mediamarkt de 65bx voor 1677 halen. Mooi bedrag. Nu heb ik de 55c8. Ik vraag me af of je het verschil in piekhelderheid ook gaat merken. Uiteindelijk game ik wel in hdr, films/series heel af en toe in hdr. Iemand ervaringen mee? Heb eigenlijk niet zoveel zin om 200 extra uit te geven aan de CX namelijk. Hopelijk kan iemand helpen.

Tweede vraag, kun je een oled schuin in je auto in de doos vervoeren? Anders ben ik bang dat hij niet in de auto past

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schaapyo
Schaapje_BlaaT schreef op maandag 30 november 2020 @ 16:26:
[...]

Zo dat is toevallig! Ik heb helaas mijn tv-beeld gepauzeerd en daar zag ik het op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@HoppyF Je zou toch bijna denken dat die tv stuk is als ie minder vol klinkt dan een iPad Pro laat staan een mindere iPad. Losse, gescheurde speakers?

Of toch iemand met hele andere oren dan jij en ik, dat zou het ook kunnen zijn maar goed. wie zal met goed fatsoen het geluid van een iPad voller noemen dan van een LG C-serie OLED? Tenzij er sprake is van een heel afwijkende definitie van vol geluid natuurlijk. :? ;)

Voorbeeldje: als ik met een toongenerator een 63 of 128 Hz toon op een iPad afspeel dan komt er een zacht zoempje uit wat weinig te maken heeft met die frequentie maar meer een resonantie is van een groep boventonen. Als ik diezelfde tonen op de tv afspeel dan komt er wel degelijk nog geluid uit, de 63 Hz natuurlijk gedempt maar de 128 Hz zonder moeite.

Vol geluid vereist voor zover ik weet toch wel ondertonen onder de 200 Hz...
Dat zijn dus de hoge bastonen, vaak flink geholpen door de belabberde akoestiek van de doorsnee woonkamer (harde materialen en afmetingen die deze tonen laten resoneren, een 100 Hz toon is 3.5 meter lang). Daarom dus de equalizer van de TV pakken en de 300 Hz terugdraaien, en flink ook. Draai hem maar eens helemaal weg. de !00 Hz ook een tik of 5 omlaag. Dan de 1 kHz een paar tikjes omhoog. Perfect wordt het niet, want daarvoor heb je minsten een 24-bands eq nodig (en dan nog), maar je kan wel doelgericht de probleemzones laten dippen.

Veel succes met de aankoop van een soundbar. Die ook niet bepaald geweldig (meet maar na) maar ze richten het geluid meestal wel op de toehoorder door naar voren stralende speakers, dat is het voornaamste verschil. Plus uiteraard de mogelijkheid tot het weergeven van echte bas indien het een combinatie is met een externe subwoofer die je dan weer ergens moet wegmoffen. Zo niet, dan blijft het surrogaatbas omdat er fysiek niet meer uit het kastje kan komen dan middenlaag. :)

PS Terugbrengen kan, vraag is natuurlijk wel wat je dan moet. Want het zijn in de duurdere categorie volgens mij allemaal van die platte gevallen met aan de achterkant / onderkant weggewerkte speakers die niet naar voren stralen, wat garant staat voor indirecter (holler?) geluid. Je kan een Sony proberen met zijn "akoestische oppervlak" maar verwacht geen wonderen. Weet iemand nog een OLED tv met een paar flinke jetsers van speakers naast of onder de tv? Want volgens mij is dat tegenwoordig "not done" en komt er dan wel een set speakers bij maar die is dan los, heet soundbar en kost een flinke dot extra. (kassa! ;)).

[ Voor 59% gewijzigd door Cap op 30-11-2020 20:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pwh53
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 18-07 11:49

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• absrnd
  • Registratie: Augustus 2005
  • Nu online
Ik had ook het zelfde probleem, een hol of echo-achtig geluid.
Hoe j het op moet lossen weet ik niet, maar ik had grote audio problemen om überhaupt goed geluid te krijgen, en meer dan stereo uit mijn speakers.
ik heb de tv geheel re-reset, en na een 2e dag van rommelen heb ik het redelijk goed gekregen, 5.1 en geen echo, dus er zou een oplossing moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Babyboom01
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 15-08-2022
Ik heb nu nog de LG Oled 55b6v. Na 3 jaar had ik al last van burn-in. Hier geen enkele garantie ondanks tv niet goedkoop was. Maar het vreemdste is dat er dingen zijn ingebrand waar wij echt niet veel naar kijken. Oled is mooi, maar op deze manier durf ik het eigenlijk niet aan om een nieuwe Oled te kopen. Wellicht stap ik toch over naar QLED. Heeft iemand ervaring met de nieuwere toestellen en inbranding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Je zegt TV geluid, dus niet van Netflix of YouTube.
Zou het te maken kunnen hebben met je interactieve TV box?
Daar kun je het geluid vermoedelijk ook instellen wat eruit moet komen bv Dolby Digital of stereo.
Op de LG kun je het geluid eens veranderen van Bitstream naar PCM.
Wellicht hoor je dan nog verschillen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mustiej
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 16:05
Wanneer komen de LG CX 2021 versies uit? Kan iemand een schatting geven wanneer de huidige modellen prijsverlaging kunnen krijgen?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• King Dingeling
mustiej schreef op maandag 30 november 2020 @ 19:29:
Wanneer komen de LG CX 2021 versies uit? Kan iemand een schatting geven wanneer de huidige modellen prijsverlaging kunnen krijgen?
Ik heb net in mijn glazen bol gekeken...maar niet eerder dan de aankondiging op de CES 2021 in januari.

De prijzen gingen alweer omhoog na dit weekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SED
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 29-09 20:43

SED

De 2021 reeks uit Theos glazen bol dan maar.
YouTube: LG C1 Leaked as The Company's 2021 OLED TV

Copyright and left by SED...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EN-IS
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12:07
Er wordt weinig vermeld behalve de naam en Stop the FOMO spreekt over dat alle issues die er momenteel spelen dan, zogenaamd, zijn verholpen met de nieuwe series van 2021.

Tja, worden we niet echt wijzer van, we moeten het tegen die tijd maar eens zien of ze het überhaupt her waar gaan maken of wederom met beloftes komen die uiteindelijk niet zullen worden geleverd.

[ Voor 4% gewijzigd door EN-IS op 30-11-2020 20:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SED

SED

FOMO is te vaak nepberichten. Die heeft een fikse duim ( waarschijnlijk daarom ingepakt)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Arm1n
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 04-08 13:50

Arm1n

Zeven over half twee

Als ik zo terug kijk werden de modellen van het jaar er voor nooit goedkoper bij de introductie van een nieuw model. De prijs heeft een aantal jaar geschommeld rond de €1300 voor een C model, maar eigenlijk nooit er onder. De B modellen eigenlijk ook nooit onder de €1070 die deze nu kost. Heel af en toe is er een aanbieding van een oud model oled voor €1000. Maar kijkend naar resultaten uit het verleden zou ik geen verdere prijsdalingen verwachten met de introductie van nieuwe modellen.

Canon 6D | EF 17-40 f/4L | EF 70-200 f/4L | 50 f1.8 | Oude meuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinodepino
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 01-07-2024
gws24 schreef op maandag 30 november 2020 @ 12:59:
[...]

Bij de CX zit er op het dunne gedeelte wel een folie achterop maar jij hebt de GX en dan zit er inderdaad geen folie denk ik omdat het gewoon een plastic achterkant is.

Wel super klote zo'n lijn in je beeld na pas een paar uur. Frappant trouwens dat het precies op het rode puntje van de folie zit, alsof ze al wisten dat ie daar zou komen :+ .
Zeg dat en op de lijn verschijnt nu ook een fel oplichtende pixel, het begin van een sterrenhemel 8)7
Gelukkig op tijd erbij maar niet iets waar je graag tegenaan loopt. :X inmiddels in contact met verkoper, eens kijken hoe snel er een vervangend exemplaar is

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pwh53
april/mei maar dan betaal je de hoofdprijs,goedkoper dan afgelopen/deze week gaan ze niet worden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Biatch
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 01-10 18:49
Ik heb sinds een maand de CX hangen, top tv maar ik word doodmoe van Simplink. Om geluid van de tv naar mijn versterker te krijgen gebruik ik ARC. Mijn audio en video loopt via een Denon x2700 naar hdmi 2(arc). Maar iedere keer als ik van app wissel (bijvoorbeeld van tv naar Netflix) of mijn tv aan zet springt mijn reciever aan. Dat wil ik graag zelf bepalen. Zet ik simplink uit dan zet die zichzelf weer aan bij de eerst volgende keer dat ik mijn reciever weer aan zet.

Ik snap niet dat arc en cec niet los van elkaar in te stellen zijn. Die twee hebben niks met elkaar te maken maar lg denkt daar waarschijnlijk anders over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pwh53
Biatch schreef op maandag 30 november 2020 @ 21:13:
Ik heb sinds een maand de CX hangen, top tv maar ik word doodmoe van Simplink. Om geluid van de tv naar mijn versterker te krijgen gebruik ik ARC. Mijn audio en video loopt via een Denon x2700 naar hdmi 2(arc). Maar iedere keer als ik van app wissel (bijvoorbeeld van tv naar Netflix) of mijn tv aan zet springt mijn reciever aan. Dat wil ik graag zelf bepalen. Zet ik simplink uit dan zet die zichzelf weer aan bij de eerst volgende keer dat ik mijn reciever weer aan zet.

Ik snap niet dat arc en cec niet los van elkaar in te stellen zijn. Die twee hebben niks met elkaar te maken maar lg denkt daar waarschijnlijk anders over.
kun je het niet uitzetten op je receiver ? (cec)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• surfing john
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 15:09
Biatch schreef op maandag 30 november 2020 @ 21:13:

Daarom zit mijn Denon op HDMI 1

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SED

SED

@Biatch in dit topic beweerde men dat de apps geen gebruik maken van ARC.
ARC werkt niet van LG-tv naar Denon-reciever

en nog wat uitprobeerzaken.

[ Voor 9% gewijzigd door SED op 30-11-2020 21:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Biatch
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 01-10 18:49
surfing john schreef op maandag 30 november 2020 @ 21:28:
[...]

Daarom zit mijn Denon op HDMI 1
Maar op die manier krijg ik geen geluid van de Netflix app naar mijn reciever via hdmi. Dus toch maar een optische kabel overwegen

[ Voor 28% gewijzigd door Biatch op 30-11-2020 22:06 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Millert
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 19:43
Volgens mij is er een instelling op de Denon om te voorkomen dat hij mee inschakelt/van bron wisselt.

First introduced on the 2014 models, there is a "TV Audio Switching" setting which defaults to ON, but can be set to OFF in order to prevent the AVR from automatically switching to the "TV Audio" source.
Bron: https://www.avsforum.com/...ad-faq-posts-1-8.3062540/

EV Hyundai Ioniq Electric 28 kWh | PV Oost 2960Wp / West 2560Wp | Thuisbatterij 1Komma5 17,2 kWh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 18:04
TFX77 schreef op zondag 29 november 2020 @ 16:42:
[...]

Eerst bij Smits zij zijn officieel verantwoordelijk. Ook handig als het echt een probleem wordt, juridisch gezien. Waarschijnlijk krijg je van hun te horen dat je LG moet bellen.

Als het binnen een bepaalde tijd is mag je ook kosteloos omruilen bij Smits.
Dacht ik dus ook. Ik heb het via mail gemeld bij Smits, zij vragen mij contact op te nemen met LG. Prima.

Hier gaat het dus om (let op, witte balk is gewoon van Netflix):
Afbeeldingslocatie: https://s.skewl.net/r/800/2qyaEFbF?nocache=236

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFX77
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 30-09 20:57
sylvesterrr schreef op maandag 30 november 2020 @ 22:57:
[...]

Dacht ik dus ook. Ik heb het via mail gemeld bij Smits, zij vragen mij contact op te nemen met LG. Prima.

Hier gaat het dus om (let op, witte balk is gewoon van Netflix):
[Afbeelding]
Dat paneel wordt omgeruild. LG -> CE repair -> Nieuw paneel.

Ik heb met mijn CX vier panelen versleten. Ik wacht nu op de beslissing van LG voor een complete vervanging. Nu 20 dagen geleden. Zo snel als ze zijn met panelen vervangen zo langzaam zijn ze over een complete vervanging. Ook i.c.m. Smits.

13 x 260Wp ReneSola All Black op een SolarEdge SE3000 Live | Twee Technaxx 300W Balkon Zonne-Energiecentrale | Twee HomeWizard Plug-In Batteries | LG 3,5 kW Standaard Plus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenshee13
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 17-02 19:59
Heb een vraagje of indien ik hierover een topic moet openen dan zeg je het maar.

Ik ben momenteel op de sukkel met het afstellen van de tv + geluid.

TV: LG CX 65"
Receiver: DENON AVR-3400H

Graag zou ik hebben zoals voorheen dat al het geluid verloopt via de receiver dat ging perfect met de Samsung UE65HU7500L 65". Nu alle kabels zijn identiek aangesloten zoals mijn voorgaande tv.

Momenteel krijg ik het geluid enkel via digibox en PS5 (deze zijn dan ook rechtstreeks aangesloten op de receiver).
Maar graag had ik dit verder uitgebreid gezien zoals voorheen dit zowel voor de NAS Synology 218+ en via de smartphone youtube casten op de LG.

Iemand een idee welke geluid instellingen (of andere) ik moet aanpassen om de NAS en het casten via smartphone (youtube) werkende te krijgen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rutgergron
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 30-09 12:42
[...]

Ik sta ook op het punt om een OLED aan te schaffen. Maar als ik geregeld de reacties lees van defecte panels, dode pixels. En dat je zelfs van geluk moet spreken als je een goede paneel hebt.

Het is sowieso toch opvallend te noemen dat op de tv software zit zoals 'pixel refresher' 'logo luminance adjustment'. Dat geeft eigenlijk al aan dat de schermen niet betrouwbaar zijn met bepaalde content. Je moet van geluk spreken als je paneel 10 jaar vlekkeloos meegaat. Tenminste, die indruk krijg ik een beetje.

Je zou toch zorgeloos voortdurend tv moeten kunnen kijken zonder je zorgen te maken over ondertiteling, logo die misschien uren lang in beeld staat, lange game sessies met een HUD in beeld. Dat jaar in, jaar uit. Voor veel mensen is een OLED erg veel geld. Dan verwacht je toch ook zekerheid voor de lange termijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KingKoning
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 13:25
rutgergron schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 07:27:
[...]

Ik sta ook op het punt om een OLED aan te schaffen. Maar als ik geregeld de reacties lees van defecte panels, dode pixels. En dat je zelfs van geluk moet spreken als je een goede paneel hebt.

Het is sowieso toch opvallend te noemen dat op de tv software zit zoals 'pixel refresher' 'logo luminance adjustment'. Dat geeft eigenlijk al aan dat de schermen niet betrouwbaar zijn met bepaalde content. Je moet van geluk spreken als je paneel 10 jaar vlekkeloos meegaat. Tenminste, die indruk krijg ik een beetje.

Je zou toch zorgeloos voortdurend tv moeten kunnen kijken zonder je zorgen te maken over ondertiteling, logo die misschien uren lang in beeld staat, lange game sessies met een HUD in beeld. Dat jaar in, jaar uit. Voor veel mensen is een OLED erg veel geld. Dan verwacht je toch ook zekerheid voor de lange termijn.
Er zullen nog weinig users zijn met een Oled van 10 jaar. De eerste lg oled zijn uit 2016 uit m'n hoofd? Maar in general speaking: op dit en elk ander forum zal je eerder issues lezen dan mensen die hun toestel al x jaar zonder problemen hebben.
Vermoedelijk is het risico wat groter dan bij lcd, maar het is dan ook een veel nieuwere techniek, maar "van geluk spreken" is mij wat overdreven.

Ik heb m'n c9 nu een jaar zonder issues. Pixel refresh en logo luminance staan aan maar merk je niks van. In mijn hoofd dus zorgeloos, ik ben alleen scherp op het voorkomen van direct zonlicht, maar dat is voor een lcd ook niet goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jessi1
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 15-08 20:13
Hoi Tweakers,

Dit weekend een OLED65CX6L aangeschaft en gelijk vanaf 1 dag problemen.
Ik krijg de melding No Signal op HDMI 1,2,3 getest met Series X, Shield en Ziggo Next.
Alleen HDMI 4 Werkt goed?? Iemand ook HDMI issues met LG OLED?

Groet,

Cary

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Famous
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 17-09 05:36

Famous

R 400+

rutgergron schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 07:27:
[...]

Slechte verhalen lees je over alles.
Positieve reacties worden niet zo snel gepost. Bij de TV’s hebben mensen ook de behoefte om het perfecte scherm te krijgen door “gek” te testen.

Ik heb een C7 nu 2,5 jaar hangen en de TV staat redelijk vaak aan op stilstaand beeld maar 0,0 last van inbranden.
Kan je ergens de branduren zien?

Hier ben ik erg blij met de TV en hoop ik op een mooie prijs voor de 65GX als opvolger maar Smits wilde gister niet verder zakken :o

Xbox live: Ghesous | Polo AW GTI 275pk, 450nm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JivZ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Nu online
Je moet de geluidsuitgang veranderen van interne speaker naar optisch (ervanuit gaande dat je de optische uitgang gebruikt). Samsung stuurt standaard het geluid naar alle uitgangen, bij LG moet je die zelf kiezen via het tandwiel knopje op je ab.
Kenshee13 schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 00:53:
Heb een vraagje of indien ik hierover een topic moet openen dan zeg je het maar.

Ik ben momenteel op de sukkel met het afstellen van de tv + geluid.

TV: LG CX 65"
Receiver: DENON AVR-3400H

Graag zou ik hebben zoals voorheen dat al het geluid verloopt via de receiver dat ging perfect met de Samsung UE65HU7500L 65". Nu alle kabels zijn identiek aangesloten zoals mijn voorgaande tv.

Momenteel krijg ik het geluid enkel via digibox en PS5 (deze zijn dan ook rechtstreeks aangesloten op de receiver).
Maar graag had ik dit verder uitgebreid gezien zoals voorheen dit zowel voor de NAS Synology 218+ en via de smartphone youtube casten op de LG.

Iemand een idee welke geluid instellingen (of andere) ik moet aanpassen om de NAS en het casten via smartphone (youtube) werkende te krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rutgergron
Zit zelf in het dilemma, een 55 inch OLED of een 65" led. Mijn voorkeur gaat uit naar OLED. Wat zouden jullie doen?

Heb een kijkafstand van 3m. dus een 65" kan makkelijk. Was bij een vriend die had een Q80t 55 inch, vond de beeldkwaliteit bij lange na niet spectaculair. Kijkafstand van 2.5m. Het liefst heb ik een 65 inch alleen het budget is max. 1300,-. Mijn vriendin daarentegen wil ab-so-luut geen 65".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19:34
Famous schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 07:57:
[...]

Hier ben ik erg blij met de TV en hoop ik op een mooie prijs voor de 65GX als opvolger maar Smits wilde gister niet verder zakken :o
Ik vond 2500 euro incl cashback al een mooie prijs in juni, zit toch met enige verbazing te kijken hoe laag die prijzen zijn gegaan met black friday. Maar geen spijt van, is echt een super mooie tv :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wren
rutgergron schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 08:40:
Zit zelf in het dilemma, een 55 inch OLED of een 65" led. Mijn voorkeur gaat uit naar OLED. Wat zouden jullie doen?

Heb een kijkafstand van 3m. dus een 65" kan makkelijk. Was bij een vriend die had een Q80t 55 inch, vond de beeldkwaliteit bij lange na niet spectaculair. Kijkafstand van 2.5m. Het liefst heb ik een 65 inch alleen het budget is max. 1300,-. Mijn vriendin daarentegen wil ab-so-luut geen 65".
Als de WAF al < 65"is dan houdt het op toch? :) Daarnaast zal een 65"oled nu niet binnen je budget vallen.
Ik gok dat de meesten hier zullen zeggen dat je beter een 55"OLED kan nemen dan een 65" LED en daar sluit ik me bij aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schaapyo
rutgergron schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 08:40:

Je opsomming klinkt niet echt meer als een dilemma. 55 inch OLED ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eric1985
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 08:14
Ondanks de search en na uitgebreid gegoogled te hebben lukt het me niet om het volgende issue te verhelpen:

Van KPN heb ik de 4K-ontvanger (Arris 5202). Deze werkt op Bluetooth. Ik wil de LG Magic Remote gebruiken om mijn 4K-ontvanger te bedienen. Dit lukt wel als ik het kastje, waarin de 4K-ontvanger staat, open zet, maar niet wanneer ik deze dicht doe. Komt dit omdat de LG Magic Remote alleen IR-signaal kan verzenden of zou het toch mogelijk moeten zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rutgergron
Dan word het een 55inch, het volgende punt is dat ik niet weet of je met de BX veel inleverd op het gebied van kwaliteit. Ik heb al een vergelijking gezien op YouTube. En ook op Rtings review erover gelezen. Kom er toch niet helemaal uit. De piekhelderheid is minder op de BX, processor van vorig generatie. Ga ik hier geen spijt van krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wren
Eric1985 schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 08:58:
Ondanks de search en na uitgebreid gegoogled te hebben lukt het me niet om het volgende issue te verhelpen:

Van KPN heb ik de 4K-ontvanger (Arris 5202). Deze werkt op Bluetooth. Ik wil de LG Magic Remote gebruiken om mijn 4K-ontvanger te bedienen. Dit lukt wel als ik het kastje, waarin de 4K-ontvanger staat, open zet, maar niet wanneer ik deze dicht doe. Komt dit omdat de LG Magic Remote alleen IR-signaal kan verzenden of zou het toch mogelijk moeten zijn?
Klopt, die wordt via een ir signaal bediend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pwh53
jessi1 schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 07:54:
Hoi Tweakers,

Dit weekend een OLED65CX6L aangeschaft en gelijk vanaf 1 dag problemen.
Ik krijg de melding No Signal op HDMI 1,2,3 getest met Series X, Shield en Ziggo Next.
Alleen HDMI 4 Werkt goed?? Iemand ook HDMI issues met LG OLED?

Groet,

Cary
gebruik je voor alle ingangen dezelfde kabel ?
staan de hdmi-poorten op hdmi-deepcolor ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pwh53
Famous schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 07:57:
[...]

Slechte verhalen lees je over alles.
Positieve reacties worden niet zo snel gepost. Bij de TV’s hebben mensen ook de behoefte om het perfecte scherm te krijgen door “gek” te testen.

Ik heb een C7 nu 2,5 jaar hangen en de TV staat redelijk vaak aan op stilstaand beeld maar 0,0 last van inbranden.
Kan je ergens de branduren zien?

voor de branduren,moet je in het service-menu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

rutgergron schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 09:02:
Dan word het een 55inch, het volgende punt is dat ik niet weet of je met de BX veel inleverd op het gebied van kwaliteit. Ik heb al een vergelijking gezien op YouTube. En ook op Rtings review erover gelezen. Kom er toch niet helemaal uit. De piekhelderheid is minder op de BX, processor van vorig generatie. Ga ik hier geen spijt van krijgen?
Zie
BX vs CX is het waard om hem up te graden
LG BX in vergelijking met CX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
TFX77 schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 00:05:
[...]

Dat paneel wordt omgeruild. LG -> CE repair -> Nieuw paneel.

Ik heb met mijn CX vier panelen versleten. Ik wacht nu op de beslissing van LG voor een complete vervanging. Nu 20 dagen geleden. Zo snel als ze zijn met panelen vervangen zo langzaam zijn ze over een complete vervanging. Ook i.c.m. Smits.
OMG, vier panelen al? 8)7

Heb net contact gehad met LG OLED Care. Ik moest via WhatsApp foto's van het scherm en de aankoopbon sturen.

Het zal vast wel in de afspraakbevestiging komen te staan (maar die heb ik nog niet ontvangen), maar ik vroeg me even af of de tv moet "staan" wanneer de monteur op bezoek komt? De tv "hangt" nu namelijk (muurbeugel). :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wren
sylvesterrr schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 09:42:
[...]

OMG, vier panel al? 8)7

Heb net contact gehad met LG OLED Care. Ik moest via WhatsApp foto's van het scherm en de aankoopbon sturen.

Het zal vast wel in de afspraakbevestiging komen te staan (maar die heb ik nog niet ontvangen), maar ik vroeg me even af of de tv moet "staan" wanneer de monteur op bezoek komt? De tv "hangt" nu namelijk (muurbeugel). :P
Dat is natuurlijk een beetje afhankelijk van wat de monteur moet gaan doen maar als er onderdelen vervangen moeten worden dan moet ie er wel af ja. Officieel kunnen/mogen ze je niet helpen de tv eraf te halen, maar dat hangt natuurlijk een beetje van de welwillendheid van de monteur af. Als het kan raad ik je aan vlak voor het bezoek de tv er al af te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
Wren schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 09:45:
[...]

Dat is natuurlijk een beetje afhankelijk van wat de monteur moet gaan doen maar als er onderdelen vervangen moeten worden dan moet ie er wel af ja. Officieel kunnen/mogen ze je niet helpen de tv eraf te halen, maar dat hangt natuurlijk een beetje van de welwillendheid van de monteur af. Als het kan raad ik je aan vlak voor het bezoek de tv er al af te halen.
Als een paneel vervangen moet worden, dan moet het er sowieso af. Dat betekent namelijk dat ik de tv voet er weer op moet monteren... Wordt de tv trouwens in staande positie of liggende positie gerepareerd?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wren
sylvesterrr schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 09:54:
[...]

Als een paneel vervangen moet worden, dan moet het er sowieso af. Dat betekent namelijk dat ik de tv voet er weer op moet monteren... Wordt de tv trouwens in staande positie of liggende positie gerepareerd?
Die moeite zou ik niet doen, natuurlijk wordt de tv in liggende positie gerepareerd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NikkiNailz
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 08-01 14:28
Na 4 maanden gesteggel met LG en de retailer is vandaag het paneel van mijn 55C7 vervangen vanwege het 25% window probleem. Ik heb het uiteindelijk via de verlengde garantie moeten spelen via de retailer. Die gaven aan nog een aardige rekening van rond de €600,- van LG gekregen te hebben voor de vervanging.

Blijf het vreemd vinden dan LG sinds dit jaar dit fabricage euvel niet erkent waar ze in het verleden het paneel gewoon kosteloos vervangen hebben.

Anyway, wel blij dat ik hopelijk weer een aantal jaartjes vooruit kan met dit nieuwe paneel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

pwh53 schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 09:19:
[...]

voor de branduren,moet je in het service-menu
wie wacht ook met smart net als ik tot hij zijn zin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rutgergron
Is TV Reus beetje betrouwbaar? Heb begrepen dat het bedrijf aan grijze import doet. Het scheelt toch €300,-de 55CX als je het vergelijkt met de concurrenten.

Toch makkelijk met een groot scherm als het bij een dealer uit de buurt komt. Alleen om daar €300,- voor neer te leggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wren
rutgergron schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 11:01:
Is TV Reus beetje betrouwbaar? Heb begrepen dat het bedrijf aan grijze import doet. Het scheelt toch €300,-de 55CX als je het vergelijkt met de concurrenten.

Toch makkelijk met een groot scherm als het bij een dealer uit de buurt komt. Alleen om daar €300,- voor neer te leggen.
https://tweakers.net/shop...reus-punt-nl/shopreviews/

Als jij een tv die voor een ander deel van Europa geproduceerd is geen probleem vindt moet je het doen, het kan compabiliteitsproblemen opleveren. Daarnaast zou ik even in het OLED prijzentopic kijken, ik denk dat het echt geen €300 hoeft te schelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThatsLife2.0
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 16-08-2021
Iemand enig idee of bol.com ook de cashback heeft op de 55gx? Zie het nergens staan, maar is wel een Benelux model.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wren
ThatsLife2.0 schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 11:22:
Iemand enig idee of bol.com ook de cashback heeft op de 55gx? Zie het nergens staan, maar is wel een Benelux model.
https://lgpromotions.nl/20-0485/

Hier vindt je de lijst met deelnemende winkels. Bol.com staat er zo te zien niet bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tazzar
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 11:07
Zijn er meer mensen die problemen ervaren met het te snel wijzigen van het volume via CEC? Ik heb een setup bestaande uit: LG OLED 65 GX, Onkyo LS5200, Xbox Series X. Allemaal CEC enabled.

Het probleem treedt op als ik bijv. 2 keer snel op + of - druk. Dan gaat het volume 3 keer omhoog/omlaag. Als ik er een seconden tussen laat, dan gaat het wél goed. Als ik nog vaker druk gaat het helemaal hard.

Alleen bij gebruik van de Magic Remote en KPN afstandsbediening gaat het mis (dus vanuit de TV aangestuurd). Als ik de afstandsbediening van de receiver gebruik is er niets aan de hand. Ook als ik CEC op de TV uitzet, gaat het wijzigen van het volume op de TV zelf goed. Het lijkt dus wel of er teveel signalen vanuit de TV naar de receiver verstuurd worden. Ik heb al getest of het gebruik van een andere kabel een oplossing biedt, maar helaas...

Met googlen ben ik nog niet verder gekomen, aangezien ik er maar weinig over kan terugvinden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Blik1984
  • Registratie: Juli 2008
  • Nu online
ThatsLife2.0 schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 11:22:
Afhankelijk van de seller waar je het koopt, bol.com verkoopt de tv's niet zelf maar via een partner

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jheroun
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
Tazzar schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 11:29:
Zijn er meer mensen die problemen ervaren met het te snel wijzigen van het volume via CEC? Ik heb een setup bestaande uit: LG OLED 65 GX, Onkyo LS5200, Xbox Series X. Allemaal CEC enabled.

Het probleem treedt op als ik bijv. 2 keer snel op + of - druk. Dan gaat het volume 3 keer omhoog/omlaag. Als ik er een seconden tussen laat, dan gaat het wél goed. Als ik nog vaker druk gaat het helemaal hard.

Alleen bij gebruik van de Magic Remote en KPN afstandsbediening gaat het mis (dus vanuit de TV aangestuurd). Als ik de afstandsbediening van de receiver gebruik is er niets aan de hand. Ook als ik CEC op de TV uitzet, gaat het wijzigen van het volume op de TV zelf goed. Het lijkt dus wel of er teveel signalen vanuit de TV naar de receiver verstuurd worden. Ik heb al getest of het gebruik van een andere kabel een oplossing biedt, maar helaas...

Met googlen ben ik nog niet verder gekomen, aangezien ik er maar weinig over kan terugvinden.
Yup. Er lijkt een soort slimmigheid in te zitten die eigenlijk niet zo slim is. Heb ik met de CX65 in combinatie met een Marantz 1711 ook. Niet echt heel erg last van maar ik herken wat je schrijft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• harrybeuker
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 29-09 19:32
*knip*, een eigen topic rondom je TV is voldoende.

[ Voor 134% gewijzigd door Michael Knight op 02-12-2020 16:57 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Wren
harrybeuker schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 12:15:
[...]

nou ik ben er dus goed flauw van.
april 2018 -aanschaf oled 55C8
februari 2019 - paneel vervangen ivm burn in
november 2020 - weer problemen met dit paneel (nog geen jaar oud!) randen bevatten vlekken, dode pixels etc)

CE repair heeft een reparatieofferte gemaakt van 502 euro om het paneel te vervangen. Smits gemaild over dit hele voorval en die wil mij alleen tegemoet komen met 125 euro. Ze bieden nog wel een 55cx aan voor 1100 of een 65cx voor 1700. Geen korting als ik zo in het ronde kijk. Ben er goed flauw van en vertik het eigenlijk om die reparatiekosten te betalen. Zijn er mensen die in een soortgelijke situatie hebben gezeten? Hoe hebben jullie dit aangepakt? Je mag toch verwachten van een tv van 2000 euro dat die niet 2 keer in 2.5 jaar afknakt alsware en wie zegt mij dat wanneer ik weer een nieuw paneel laat installeren, dat die niet over 8 maand weer kapot is :(

hoop dat mensen wat ervaringen willen delen of tips kunnen geven in deze
Daar zal een Hoppy vast nog wel wat over kunnen zeggen. Tja, je kan het er niet bij laten zitten, check dit topic van een gebruiker die toch even een stapje extra heeft gezet om te krijgen wat hij verlangde

OLED TV vlekken op het scherm, verkoper doet moeilijk

en logisch dat zijn tv's in de showroom ook problemen hebben als die lang aanstaan, lekker helder staan en met 1 powerknop worden uitgeschakeld. Overigens maakt de verkoper zijn verhaal niet sterker door te erkennen dat hij het ook heeft. Dat heeft hij dus geweten van de problemen met de tv's en jou deze daarover niet geïnformeerd.

[ Voor 10% gewijzigd door Wren op 01-12-2020 12:22 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Famous

Famous

R 400+

CyBeRSPiN schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 08:46:
[...]

Ik vond 2500 euro incl cashback al een mooie prijs in juni, zit toch met enige verbazing te kijken hoe laag die prijzen zijn gegaan met black friday. Maar geen spijt van, is echt een super mooie tv :)
Snap ik!
Ik was vrijdag alleen ontzettend druk en kon de prijzen niet in de gaten houden.

Las dat mensen de TV, na cashback, onder de €1900,- konden bestellen.
Ik neem de TV als ik hem voor (of onder :9 ) de €2000,- kan krijgen maar dit lukt helaas niet bij Smits.

Toch een soort van verantwoording richting de spaarrekening :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThatsLife2.0
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 16-08-2021
Wren schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 11:26:
[...]

https://lgpromotions.nl/20-0485/

Hier vindt je de lijst met deelnemende winkels. Bol.com staat er zo te zien niet bij.
Thanks dat helpt. _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GeorgeMichael
  • Registratie: September 2014
  • Niet online
Famous schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 12:25:
[...]

Snap ik!
Ik was vrijdag alleen ontzettend druk en kon de prijzen niet in de gaten houden.

Las dat mensen de TV, na cashback, onder de €1900,- konden bestellen.
Ik neem de TV als ik hem voor (of onder :9 ) de €2000,- kan krijgen maar dit lukt helaas niet bij Smits.

Toch een soort van verantwoording richting de spaarrekening :o
Ik heb ‘m (incl. Cashback) voor €1.899 bij Apollo, zo’n 2 á 3 weken geleden. Misschien kun je het daar nog proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinodepino
Weet iemand een hoe je het aantal gebruikers uren van OLED65GX6LA kan achterhalen in het menu?

Ik kan het nergens vinden namelijk of zit dit ergens verborgen?

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerMarco
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 16:21
GeorgeMichael schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 12:32:
[...]

Ik heb ‘m (incl. Cashback) voor €1.899 bij Apollo, zo’n 2 á 3 weken geleden. Misschien kun je het daar nog proberen.
Voorraad helaas op, ze verwachten in januari weer een nieuwe lading. Wel na de cashback actie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wren
Martinodepino schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 12:34:
Weet iemand een hoe je het aantal gebruikers uren van OLED65GX6LA kan achterhalen in het menu?

Ik kan het nergens vinden namelijk of zit dit ergens verborgen?

Alvast bedankt!
[LG OLED] Ervaringen & Discussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eric1985
Wren schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 09:09:
[...]

Daar was ik al bang voor. Is er een work-around, behalve een Logitech afstandsbediening aanschaffen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grotbewoner
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 01-10 20:37
Is er ergens een lijst van HDMI 2.1 kabels die echt alles kunnen? Ik wil geen miskoop doen. Wil van een RTX 3080 naar een LG CX en wil alle toeters en bellen zonder gezeik aan kunnen zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinodepino
Thx, service menu gecheckt maar staat er niet tussen bij gx :?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• EN-IS
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12:07
rutgergron schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 11:01:

Je beantwoord je eigen vraag al, zij doen aan grijze import, en dan moet je voor alles (denk aan garantie en reparatie) eerst bij hun zijn. Kijk naar en lees je in mbt de reviews en maak je eigen oordeel.

Daarnaast, 1319 euro voor de 55cx is niet 300 euro goedkoper dan bij een concurrent. Waar haal je die 300 euro vandaan?

De CX werd tijdens Black friday verkocht voor 1200 (ophalen in de winkel), de tv is nu nog mogelijk her en der voor 1300 a 1400 inclusief verzendkosten te verkrijgen (benader eens wat partijen en onderhandel indien dat nodig is), let wel dat de geadverteerde prijzen hoger liggen.

[ Voor 6% gewijzigd door EN-IS op 01-12-2020 13:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wren
Martinodepino schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 13:10:
[...]

Thx, service menu gecheckt maar staat er niet tussen bij gx :?
Je bedoelt te zeggen dat je het service menu van je GX gecheckt hebt maar dat de branduren er niet tussen staan of dat je hebt gezocht naar het service menu maar dat je deze niet gevonden hebt? Indien je het laatste bedoelt dan raad ik je aan nog even goed dit forum door te lezen daar er gemeld wordt dat je daar een speciale ab of app voor nodig hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinodepino
Wren schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 13:21:
[...]

Je bedoelt te zeggen dat je het service menu van je GX gecheckt hebt maar dat de branduren er niet tussen staan of dat je hebt gezocht naar het service menu maar dat je deze niet gevonden hebt? Indien je het laatste bedoelt dan raad ik je aan nog even goed dit forum door te lezen daar er gemeld wordt dat je daar een speciale ab of app voor nodig hebt.
In het service menu gekeken en optie staat er niet bij, search voor dit forum levert alleen op dat je in service menu moet zijn..als er een app is welke app is het dan? (Ik ben hiernaar op zoek gezien de verkoper aangeeft de tv alleen te kunnen ruilen wanneer de branduren onder de 6 uur zitten, anders zetten ze het door naar LG). Eerste oled tv dus ben nog naar een amateur hier :). En bij lg support vind ik het ook niet..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Springbokkie
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 08-01 19:42
EN-IS schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 13:17:
[...]

Je beantwoord je eigen vraag al, zij doen aan grijze import, en dan moet je voor alles (denk aan garantie en reparatie) eerst bij hun zijn. Kijk naar en lees je in mbt de reviews en maak je eigen oordeel.
Het moeten is niet helemaal waar. Ik had een dingetje met een Samsung-TV jaren geleden en ik heb gelijk in één keer bij Samsung aangeklopt en niet eerst bij TV Reus. Is keurig netjes opgepakt door Samsung en uiteindelijk opgelost.

@rutgergron Wat TV Reus betreft: doe het niet. Klantenservice is ver te zoeken daar. Ik heb eens een keer de shop reviews door gelezen en ik ben er dan nog zeer genadig van af gekomen voor wat betreft mijn aankoop bij TV Reus destijds.

Xbox Live: Springbok NL

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wren
Martinodepino schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 13:31:
[...]

In het service menu gekeken en optie staat er niet bij, search voor dit forum levert alleen op dat je in service menu moet zijn..als er een app is welke app is het dan? (Ik ben hiernaar op zoek gezien de verkoper aangeeft de tv alleen te kunnen ruilen wanneer de branduren onder de 6 uur zitten, anders zetten ze het door naar LG). Eerste oled tv dus ben nog naar een amateur hier :). En bij lg support vind ik het ook niet..
Ok, als consument kan je naar de instellingen van je tv gaan, daar kan je zaken als beeldinstellingen, kanaalinstelling etc zien.
Er is ook een servicemenu wat voor de monteur etc bedoelt is. Men wil eigenlijk niet dat de consument hier in kan komen omdat er ook zaken aangepast kunnen worden welke ook schadelijk kunnen zijn voor de tv. Een monteur gebruikt een service afstandbediening om hierin te komen, er zijn ook apps die dat nabootsen, mits de telefoon een IR blaster heeft. In het topic zijn het hoe en waar van deze AB's al wel eens langsgekomen als je deze perse wil hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pwh53
Martinodepino schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 13:31:
[...]

heeft de tv een probleem of vind je de tv niet mooi ?
maar je weet toch wel of de tv meer dan 6 uur is aan geweest,heb je toch geen aparte ab voor nodig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Famous

Famous

R 400+

GeorgeMichael schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 12:32:
[...]

Heb ze een berichtje gedaan, bedankt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eric1985
Wren schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 09:09:
[...]

Bedoel je nu dat de de Arris 5202 alleen via IR-signaal wordt bediend of dat de afstandsbediening alleen IR-signaal kan versturen?

Het eerste zou namelijk niet kloppen. De Arris 5202 werkt namelijk ook met bluetooth. Het lukt me alleen niet om de Magic Remote hiermee te laten communiceren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinodepino
Wren schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 13:49:
[...]

Ok, als consument kan je naar de instellingen van je tv gaan, daar kan je zaken als beeldinstellingen, kanaalinstelling etc zien.
Er is ook een servicemenu wat voor de monteur etc bedoelt is. Men wil eigenlijk niet dat de consument hier in kan komen omdat er ook zaken aangepast kunnen worden welke ook schadelijk kunnen zijn voor de tv. Een monteur gebruikt een service afstandbediening om hierin te komen, er zijn ook apps die dat nabootsen, mits de telefoon een IR blaster heeft. In het topic zijn het hoe en waar van deze AB's al wel eens langsgekomen als je deze perse wil hebben.
Ok bedankt voor de uitleg, heb maar een schatting gemaakt en deze doorgeven :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wren
Eric1985 schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 14:41:
[...]

Bedoel je nu dat de de Arris 5202 alleen via IR-signaal wordt bediend of dat de afstandsbediening alleen IR-signaal kan versturen?

Het eerste zou namelijk niet kloppen. De Arris 5202 werkt namelijk ook met bluetooth. Het lukt me alleen niet om de Magic Remote hiermee te laten communiceren.
De remote gebruikt IR en BT, maar de mogelijkheid om externe apparatuur aan te sturen zoals jouw Arris 5202 gebeurt via IR. Het kan best dat jouw Arris ook BT accepteert, maar daar heeft LG dan geen rekening mee gehouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinodepino
pwh53 schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 14:21:
[...]

heeft de tv een probleem of vind je de tv niet mooi ?
maar je weet toch wel of de tv meer dan 6 uur is aan geweest,heb je toch geen aparte ab voor nodig.
Mooi is die zeker alleen probleem dat een defecte verticale lijn aan pixels tevoorschijn kwam soort van potlood lijn na de eerste dagen gebruik( je hebt al gereageerd en pixel refresh voorgesteld) uitgevoerd,maar dit hielp niet dus nu contact met verkoper welke dus zegt niet te kunnen ruilen voor ander toestel boven 6 uur brand tijd, inschatting gemaakt en zit erboven, dus gaan het nu doorzetten naar LG... vind vreemd dat na een paar dagen zo'n streep kan ontstaan, dus was benieuwd naar exacte brand uren.

Andere optie die ik nog achter de hand heb is retour en geld terug gezien in nog binnen 14 dagen zit, maar voorraad is schaars van gx65 dus of dat handig is..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pwh53
Martinodepino schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 14:51:
[...]

Mooi is die zeker alleen probleem dat een defecte verticale lijn aan pixels tevoorschijn kwam soort van potlood lijn na de eerste dagen gebruik( je hebt al gereageerd en pixel refresh voorgesteld) uitgevoerd,maar dit hielp niet dus nu contact met verkoper welke dus zegt niet te kunnen ruilen voor ander toestel boven 6 uur brand tijd, inschatting gemaakt en zit erboven, dus gaan het nu doorzetten naar LG... vind vreemd dat na een paar dagen zo'n streep kan ontstaan, dus was benieuwd naar exacte brand uren.

Andere optie die ik nog achter de hand heb is retour en geld terug gezien in nog binnen 14 dagen zit, maar voorraad is schaars van gx65 dus of dat handig is..
dit word een reparatie aan huis,was vorige week ook iemand die binnen een week een kapotte wifi-module had,het gebeurt soms.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wren
[...]

Als zoiets binnen een paar dagen gebeurd dan is het gewoon een DOA. Of de winkel dat nu gaat melden aan LG of niet, dat maakt voor jou niet uit. Prima dat ze willen wachten op de goedkeuring van LG maar de winkel moet dit gewoon voor je omruilen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenshee13
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 17-02 19:59
JivZ schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 08:32:
Je moet de geluidsuitgang veranderen van interne speaker naar optisch (ervanuit gaande dat je de optische uitgang gebruikt). Samsung stuurt standaard het geluid naar alle uitgangen, bij LG moet je die zelf kiezen via het tandwiel knopje op je ab.

[...]
Dus enkel en alleen een optische kabel? De HDMI moet er dan uit?

Acties:
  • +4 Henk 'm!
harrybeuker schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 12:15:
[...]

nou ik ben er dus goed flauw van.
april 2018 -aanschaf oled 55C8
februari 2019 - paneel vervangen ivm burn in
november 2020 - weer problemen met dit paneel (nog geen jaar oud!) randen bevatten vlekken, dode pixels etc). En nee het is niet alleen zichtbaar bij testbeeld. Het irriteert ook bij gewoon tv kijken

CE repair heeft een reparatieofferte gemaakt van 502 euro om het paneel te vervangen. Smits gemaild over dit hele voorval en die wil mij alleen tegemoet komen met 125 euro. Ze bieden nog wel een 55cx aan voor 1100 of een 65cx voor 1700. Geen korting als ik zo in het ronde kijk. Ben er goed flauw van en vertik het eigenlijk om die reparatiekosten te betalen. Zijn er mensen die in een soortgelijke situatie hebben gezeten? Hoe hebben jullie dit aangepakt? Je mag toch verwachten van een tv van 2000 euro dat die niet 2 keer in 2.5 jaar afknakt alsware en wie zegt mij dat wanneer ik weer een nieuw paneel laat installeren, dat die niet over 8 maand weer kapot is :(. Mooiste van het verhaal is, toen ik gebeld had met de winkel, zei die meneer zelf dat hij die problemen ook had op de oleds in zijn eigen winkel.

hoop dat mensen wat ervaringen willen delen of tips kunnen geven in deze

[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]

@HoppyF wellicht?
Je hebt gewoon recht op een goed werkende TV ook na twee en half jaar en zeker als deze al een keer gerepareerd is.
Zeg de verkoper/winkel dus dat je NIET akkoord gaat met een gedeeltelijke vergoeding maar volledige kosteloze reparatie verlangd. Niet telefonisch doen maar even via de e-mail.
Per post mag maar dat hoeft niet.
De verkoper zal hierop moeten reageren.
Kreten als “coulance” zeggen niets, je hebt er ook niets aan.
Vaak proberen verkopers te doen alsof ze uit medeleven of goedheid handelen maar dat is niet zo.
Wettelijk ligt het anders.
Gaat de verkoper niet op je verzoek tot kosteloze reparatie in dan kun je na herhaalde verzoeken overgaan tot ontbinding van de koopovereenkomst en volledige terugbetalen eisen zonder dat je zelf een gebruikersvergoeding hoeft te betalen. Afschrijving is dan ook niet van toepassing.
Weigert de verkoper dit ook nog dan kun je een geschil starten via Thuiswinkel.org (als de verkoper daarbij aangesloten is) of via branche organisatie Techniek Nederland.
Veel verkopers zijn wel bij een organisatie aangesloten maar niet altijd.
Zijn ze nergens aangesloten dan moet je naar de rechter. Dit komt zelden voor want verkopers weten dat ze dan aan het kortste eind gaan trekken. Ze binden dan vaak op het laatste moment nog in.
Zie ook het Shopping topic waar recent zo’n situatie zich heeft voorgedaan.
Bij een geschil bij de Geschillencommissie komt het ook niet altijd neer op het oordeel van de commissie omdat de verkoper dan ook nog kan besluiten kosteloos te gaan repareren.
Je kunt dit zien als een schikking tussen de partijen. Ook dan heeft een verkoper geen zin zich bij de geschillencommissie te moeten verantwoorden. Dit kost alleen maar veel moeite tijd en geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harrybeuker
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 29-09 19:32
Crossposten is dus niet de bedoeling.. één topic, dan ook alles daar ;)

[ Voor 94% gewijzigd door Michael Knight op 02-12-2020 16:59 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Eric1985 schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 08:58:

Ik heb deze Arris 4K ook.
Waarom draai je het niet om?
Met de KPN Arris afstandsbediening je LG bedienen?
Werkt bij mij goed, deze afstandsbediening werkt met Bluetooth maar je TV kun je ook aan/uit zetten, volume harder/zachter, zender zappen, opnames bekijken enz.
Daarvoor is de magic remote niet meer nodig alleen als je apps als Netflix, YouTube enz. wilt gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pwh53
[...]

die 6 uur is eigenlijk van toepassing,als de tv retour gaat bv.omdat je de tv niet mooi vind,te groot enz.
bij een defect is dit niet van toepassing,en regelt de winkel in de 1ste 2 weken bijna altijd een ruiling,en regelt dat dan zelf verder met lg.maar kans dat je moet wachten op voorraad,en weer in en uitpakken,nu komt lg bij je thuis,misschien achteraf de beste oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jessi1
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 15-08 20:13
pwh53 schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 09:17:
[...]

gebruik je voor alle ingangen dezelfde kabel ?
staan de hdmi-poorten op hdmi-deepcolor ?
Ja zeker, alles gecontroleerd. Inmiddels met de winkel contact gehad en de tv omgeruild. Deze werkt wel na behoren. Bedankt voor je reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rutgergron
Ik heb nog geen CX maar is het ook mogelijk om ipv vuurwerk als screensaver dat het beeld gewoon zwart is. Het lijkt me nogal storend om steeds het vuurwerk in beeld te zien met even geen actief gebruik.
Pagina: 1 ... 342 ... 568 Laatste

Let op:
Indien je vragen hebt over inbranden bij OLED televisies, gebruik dan eerst even de zoekfunctie. Dit onderwerp is namelijk al regelmatig uitgebreid besproken.
Zie ook D vd V in "[LG OLED] Ervaringen & Discussie" Datzelfde geldt voor vragen over stekkers.

🔍 Inbranden: [LG OLED] Ervaringen & Discussie
🔎 Stekkers: [LG OLED] Ervaringen & Discussie

Goede aanbieding gezien of nodig? Check OLED Televisies aanbiedingen- & kortingscodetopic
Vragen/opmerkingen over de LG Cashback Actie? Daarvoor kan je terecht in [LG OLED] cashback topic

Discussies over welke (HDMI)-kabels te gebruiken kan in Zilveren HIFI-kabels gesmeed door elfen bij maanlicht #6.