Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 01-10 20:15

icecreamfarmer

en het is

Iemand hier een alternatieve voet voor een 65cx. Hij staat hier nu 2 dagen maar hij staat mij te ver van de muur af.

Hangen doe ik liever niet.

Liefst komt hij maar iets van een cm boven het dressoir uit.

Vroeger had Sony iets heel moois waarbij de tv in een soort metalen strip werd gezet.
Zoiets zoek ik maar dan nog liever van hout.

Of is het mogelijk hem te hangen met de metalen sierstrip er nog aan?

[ Voor 48% gewijzigd door icecreamfarmer op 28-11-2020 19:53 ]

ik zie ik zie wat jij niet ziet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sh623661
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 19:49
surfing john schreef op zaterdag 28 november 2020 @ 17:29:
[...]

Alle geluid loopt via mijn Denon 2600, behalve het TV geluid, dat wordt weergegeven door de TV zelf.
Mijn instelling in de Denon:
[Afbeelding]
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AeBplPdqbmwmIz1CF2qceB__krE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/09JuYL82RyZ3ruulTi5Yj2rr.jpg?f=fotoalbum_large
En dit heb je ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wren
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 21:16
ThatsLife2.0 schreef op zaterdag 28 november 2020 @ 19:41:
Ik zie de LG OLED55GX6LA bij plasmavisie voor 1600 euro. Ik zie niks over een 200 euro cashback op hun site staan. Dit is bij bv. MediaMarkt en Coolblue wel het geval, maar is toe 1700 euro. Is dit dan niet voor elk 55gx model mogelijk?
Omdat Plasmavisie importeert en dus niet via lg benelux inkoopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThatsLife2.0
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 16-08-2021
Wren schreef op zaterdag 28 november 2020 @ 20:00:
[...]

Omdat Plasmavisie importeert en dus niet via lg benelux inkoopt.
Oh thanks. En die cashback verdwijnt na die weekend zeker of is die er al een tijdje? Zag actieperiode 5 oktober tot 27 november wel staan. Maar weet niet of dit een speciale black friday actie is van die winkels?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wren
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 21:16
ThatsLife2.0 schreef op zaterdag 28 november 2020 @ 20:21:
[...]

Oh thanks. En die cashback verdwijnt na die weekend zeker of is die er al een tijdje? Zag actieperiode 5 oktober tot 27 november wel staan. Maar weet niet of dit een speciale black friday actie is van die winkels?
https://lgpromotions.nl/20-0485/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
Recon24 schreef op zaterdag 28 november 2020 @ 20:27:
[...]

Tip, kalibreer HDR op de PS5 met HGIG enabled in de settings.van de CX
Hebben jullie ook dat het beeld melk-achtig wit wordt na de instellingen van vincent? Dit gebeurde toen ik mijn zwartniveau van de c9 op automatisch had gezet, als ik hem laag zet, heb ik fatsoenlijk beeld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Millert
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 19:43
jaaoie17 schreef op zaterdag 28 november 2020 @ 18:04:
Ik zit er aan te denken om de OLED55CX6LA te halen. Op de tv zit toch gewoon een mediaspeler ingebouwd? En kan die speler ook externe srt files en ook ssa files afspelen. En kan die ook de meeste gangbare film bestanden afpelen?

En dan nog een vraag. Als speakerset heb ik de Logitech Z5500. In de toekomst wil ik een playstation 5 aanschaffen en die heeft geen spdif aansluiting meer. Kan ik dan via arc dan nog wel 5.1 geluid krijgen?
(e)Arc betreft Hdmi. Je zoekt de audio passthrough via optical/toslink. https://www.rtings.com/tv...urround-audio-passthrough

EV Hyundai Ioniq Electric 28 kWh | PV Oost 2960Wp / West 2560Wp | Thuisbatterij 1Komma5 17,2 kWh

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• giantgiantus
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 21:11
Hamazaki schreef op zaterdag 28 november 2020 @ 20:34:
[...]

Hebben jullie ook dat het beeld melk-achtig wit wordt na de instellingen van vincent? Dit gebeurde toen ik mijn zwartniveau van de c9 op automatisch had gezet, als ik hem laag zet, heb ik fatsoenlijk beeld.
Ik heb het al vaker gezegd. Vincent maakt van je tv een soort arthouse bioscoop. Voor de kenners waarschijnlijk tof, maar ik hou heel erg van kleuren die echt van het scherm af ploppen. Ik blijf dus ver weg van zijn instellingen. Grappige is dat veel mensen bij mij zeggen: wow wat een vette beelden. Waarschijnlijk is de smaak van de mainstream wat minder verfijnd😂

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schaapje_BlaaT
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 30-09 23:27
Ik zit er aan te denken om de OLED55CX6LA te halen. Op de tv zit toch gewoon een mediaspeler ingebouwd? En kan die speler ook externe srt files en ook ssa files afspelen. En kan die ook de meeste gangbare film bestanden afpelen?

En dan nog een vraag. Als speakerset heb ik de Logitech Z5500. In de toekomst wil ik een playstation 5 aanschaffen en die heeft geen spdif aansluiting meer. Kan ik dan via arc dan nog wel 5.1 geluid krijgen?
De TV ondersteunt geen DTS en subtitles gaat ook niet altijd goed. Ik heb nog niet gezien dat de TV een videobestand niet wilde afspelen. Via de optische uitgang surround geluid krijgen werkt goed maar bij mij alleen als ik passtrough kies.

ASUS ROG Strix B650-A | AMD 7600X | Kingston 32GB DDR5 6000 CL36 | Kingston KC3000 1TB | Powercolor hellhound RX9070 16GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raem
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 21:02
giantgiantus schreef op zaterdag 28 november 2020 @ 23:35:
[...]

Ik heb het al vaker gezegd. Vincent maakt van je tv een soort arthouse bioscoop. Voor de kenners waarschijnlijk tof, maar ik hou heel erg van kleuren die echt van het scherm af ploppen. Ik blijf dus ver weg van zijn instellingen. Grappige is dat veel mensen bij mij zeggen: wow wat een vette beelden. Waarschijnlijk is de smaak van de mainstream wat minder verfijnd😂
Welke instellingen gebruik jij?

https://psnprofiles.com/RaemNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaaoie17
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11:05
Schaapje_BlaaT schreef op zaterdag 28 november 2020 @ 23:50:
[...]

De TV ondersteunt geen DTS en subtitles gaat ook niet altijd goed. Ik heb nog niet gezien dat de TV een videobestand niet wilde afspelen. Via de optische uitgang surround geluid krijgen werkt goed maar bij mij alleen als ik passtrough kies.
Hoezo gaat het soms niet goed met subtitles. Wanneer kan het mis gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schaapje_BlaaT
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 30-09 23:27
jaaoie17 schreef op zondag 29 november 2020 @ 00:06:
[...]

Hoezo gaat het soms niet goed met subtitles. Wanneer kan het mis gaan.
Nou, ik laat de TV een film vanaf de PC streamen en er is geen ondertitel te kiezen. Speel ik dezelfde film direkt op de PC af dan is die optie er wel. Blijkbaar herkent de TV de ondertitels niet altijd.

ASUS ROG Strix B650-A | AMD 7600X | Kingston 32GB DDR5 6000 CL36 | Kingston KC3000 1TB | Powercolor hellhound RX9070 16GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mitch1987w
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 22-09 18:03
Beste Tweakers,

Hoe is het?

Op dit moment heb ik een OLED65EF950V (2015 model) en zit ik er aan te denken om de OLED65CX6LA (2020) aan te schaffen.

Nu is de vraag; Is de technologie inmiddels zoveel verder ontwikkeld dat 'Ja', ik ga verschil merken met deze overstap qua beeldkwaliteit (contrast, kleuren en beeldverwerking etc.) en het is het waard.

Of valt dit allemaal wel mee en zou het zonde van mijn geld zijn (alhoewel ik kan een leuke deal kan sluiten maar toch).

Ik hoor graag jullie mening hierover, alvast dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Monda
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16:30
[...]

Exact! Daarom gebruik ik in sommigen gevallen zelfs de instellingen levendig en heb deze nog wat aangepast. Veel mooier dan die grauwe kleuren die het dichtst bij de werkelijkheid zouden komen. Als ik dat wil zien, ga ik wel naar buiten. Bij een tv wil ik weg geblazen worden en moet de fantasie geprikkeld worden. ;)

PSN: Mondaatje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• druup
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 26-06 19:04
Krijg bij het zoeken van zenders op mijn 55C9 Oled de melding "kanaalopslagruimte is vol er kunnen geen kanalen meer worden toegevoegd". Weet iemand hoeverl kanalen er opgeslagen kunnen worden en hoe kan je bestaande kanalen wissen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDeraGear
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 21-09 21:59

JDeraGear

Mighty Pirate!

Monda schreef op zondag 29 november 2020 @ 02:04:
[...]

Exact! Daarom gebruik ik in sommigen gevallen zelfs de instellingen levendig en heb deze nog wat aangepast. Veel mooier dan die grauwe kleuren die het dichtst bij de werkelijkheid zouden komen. Als ik dat wil zien, ga ik wel naar buiten. Bij een tv wil ik weg geblazen worden en moet de fantasie geprikkeld worden. ;)
Heb jij ook een cx dan? Zou je misschien je in stellingen kunnen delen, want ik begrijp heel weinig van welke instelling nu wat doet op mijn cx. Ik heb hem maar standaard op game mode gezet (doet dat iets met respons tijd?) met Tru-motion aan omdat de beschrijving in de tv zegt dat dat voor snelle beelden is...?

Ik heb dezelfde voorkeur als jij - ik heb liever een wat meer gesatureerd beeld dan grauwe realiteit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cowboy_Henk
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 24-09 01:03
JDeraGear schreef op zondag 29 november 2020 @ 07:38:
[...]

Heb jij ook een cx dan? Zou je misschien je in stellingen kunnen delen, want ik begrijp heel weinig van welke instelling nu wat doet op mijn cx. Ik heb hem maar standaard op game mode gezet (doet dat iets met respons tijd?) met Tru-motion aan omdat de beschrijving in de tv zegt dat dat voor snelle beelden is...?

Ik heb dezelfde voorkeur als jij - ik heb liever een wat meer gesatureerd beeld dan grauwe realiteit.
Tru motion moet uit. Dit zorgt ervoor dat er extra beelden worden gecreëerd voor een vloeiend beeld maar dit zorgt voor meer input lag.
Hoe meer extra beeld verbeteraars je in de tv aanzet, hoe meer het input-beeld ratio vertraagt wordt, dus alles af en tv in game mode zetten.

En voor Black level die moet op auto staan. In ps5 beeld instellingen ook alles op auto. Laat de ps5 en tv maar bepalen en praten met elkaar welke beeldinstellingen het beste zijn.

En laat RGB level dus ook op automatic staan en en op de tv ook black level op auto.
Je wilt de volledige RGB 0-255 zwartwaarden voor een perfect beeld.

Zie eerste afbeelding daar
http://www.lagom.nl/lcd-test/black.php

Of beter deze gif
Afbeeldingslocatie: https://www.drycreekphoto.com/images/calibration/blackramp.gif

Bij een full RGB beeld zouden je al verschil moeten zien vanaf 1 omdat elke zwartwaarde anders is. Als je pas vanaf 11 of 16 een andere helderheid ziet dan zit je met crushed blacks '

Hier nog een quote van deze site https://www.google.com/am...-playstation-or-xbox/amp/

"Similarly, setting your console to RGB limited and your TV to RGB full will make colors look darker, but you’ll lose detail in those darker areas. Your brain may trick you into thinking it looks better and more “saturated”, but those colors are actually incorrect. Your devices need to all be on the same setting if you want the correct colors."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• surfing john
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 20:14
Ik heb 1x HDMI vanaf de Denon op HDMI poort 1 van de LG aangesloten.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/10rBxNnDj5tAhnie6Jm8_XJp0NI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/F3chDEkx2YOdV1KzMbFQWdHr.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• izzet3838
  • Registratie: April 2013
Wren schreef op donderdag 26 november 2020 @ 16:25:
[...]

8)7

Lekker dan :) Wel een recent model en Benelux model enzo?
Ja hoor gekocht in Belgie(Carrefour) en met apple tv enz dus is sowieso een recent model, was volgens mij een 7050 of 7100 65 inch.

11400 - RX 6800 | Kia EV6 Business plus long range rwd

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Veertien14
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 20-09 08:20
Snap sowieso niet waarom je instellingen als 'levendig' gebruikt. Koop je een dure OLED, haal je er alsnog niet alles uit om vervolgens ook nog eens verkeerde instellingen te gebruiken, veels te licht ook. Terwijl ik met een enigszins goed afgesteld beeld makkelijk anderhalve meter met stoel van mn tv kan afzitten om volledig in de game te zitten, met 'levendig' zou ik dat niet kunnen.

Overigens over de eerdere tip om voor de CX HGIG aan te hebben, deze eerst aanzetten en dan in ps5 HDR beeld aanpassen voor helderheid. Probleem is dus wel dat zowel SDR als HDR content als HDR wordt weergeven. De 4K bluray speler regelt dit wel correct.

Dus zou je media SDR bekijken zou je in feite dan HDR niet op auto. moeten zetten maar uit.

[ Voor 16% gewijzigd door Veertien14 op 29-11-2020 09:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkje.doc
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 07:13
Schaapje_BlaaT schreef op zaterdag 28 november 2020 @ 23:50:
[...]

Hier op mn lg 55 cx via passthrough zpnder problemen dolby atmos geluid kunnen doorsturen naar mn Soundbar.

Bron is de Xbox Series X.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Henkje.doc

Tv heeft een mediaplayer waarbij je mkv en srt files kan inladen.

Wat betreft input van de ps5.
Ik heb zelf de Ps5 aangesloten op de tv en dan via hdmi arc op de soundbar.

In het Ps5 menu kun je bij audio output naar beneden scrollen en daar eem output format kiezen. Bv Dolby.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkje.doc
BlackShadow schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 13:15:
Gebruikt er nog iemand een Chromecast op zijn LG TV zo ja, waarom nog? Wat is handiger?
Er zijn een paar goede deals voor een Chromecast Ultra, vandaar de vraag.
Google Stadia is een goede inderdaad. Verder gebruik ik af en toe tvcast.

Overigens heeft Stadia nu ook een deal icm Cyberpunk.

Voor dingen zoala Youtube, netflix en Disney plus gebruik ik de app op de tv zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erapaz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23-08 16:32
[...]

Als ik mijn TV (Samsung) op game mode zet worden de meeste instellingen uitgeschakeld. Alle beeldverbeteraars geven lag en bij een game heb je die ook niet nodig. De console of PC zorgt voor de beste output.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xeros1
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 14-07 17:25
Kan me iemand vertellen hoe je de “geen signaal” melding kunt uitschakelen zonder de achtergrond met kunstgalerij afbeeldingen te verliezen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LCHero
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 15:54
xeros1 schreef op zondag 29 november 2020 @ 10:06:
Kan me iemand vertellen hoe je de “geen signaal” melding kunt uitschakelen zonder de achtergrond met kunstgalerij afbeeldingen te verliezen ?
Volgens mij kan dat niet. Heb er eens uitgebreid naar gezocht op internet en kwam geen oplossing tegen. Echt jammer qua looks van de screensaver. Andere kant zet ik 'm daardoor wel altijd uit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zebesco030
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 24-09 01:56
xeros1 schreef op zondag 29 november 2020 @ 10:06:
Op mijn GX staat dit onder Algemeen/Aanvullende instellingen. Hier kan je de afbeelding geen signaal uitzetten.

MY P Multicoat-White/Black [10-02 RN ] - [22-02 VIN] - [22-02 KT] [22-02 SMS] [13-03 Delivery]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cowboy_Henk
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 24-09 01:03
Wat ik wel ben vergeten over de RGB en black level instellingen.
Als je een HDMI 2.0 tv hebt is dat je voor de PS5 als die in HDR modus staat dat je de black level van je tv WEL op LOW moet zetten!!

HDMI 2.0 output van PS5 met hdmi 2.0 is een 4:2:2 10 bit signaal (= rgb limited)

Bij HDMi 2.1 heeft een grotere bandbreedte dus die kan zelfs 4:4:4 op 10-12 bits doorgeven. Dan kan je wel op de tv de black level op auto of high zetten.
Dus mensen goed kijken wat je tv aankan. Ook moet je kijken wat je afspeelt. Een SDR film bvb wordt in fake hdr gezet omdat de PS5 alles in hdr zet, dan zou je eigenlijk ps5 op rgb limited en tv op low moeten zetten.
Het zou leuk zijn als de PS5 dit automatisch doet bij sdr content.

Hier is nog een chart wat hdmi 1.4 (9gbps) , hdmi 2.0 (18 gbps) , hdmi 2.1 (24- 48 gbps) aankan van signaal

Afbeeldingslocatie: https://higherlogicdownload.s3.amazonaws.com/CEDIA/UploadedImages/5092830d-729a-4c31-bddd-6bff0f2af4ff/180611_HDMI_data_rates_for_4K_HDR_formats.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Monda
[...]

Ik heb een C9, ik zal vanmiddag even m'n instellingen checken voor je.

@Veertien14 Dat snap ik dus echt niet. Ik hoor meer mensen met een CX of C9 over te fel (licht beeld) bijv. Dus dat ze zelfs last hebben van de witte ondertiteling aan hun ogen in Dolby Vision. Ik kan alles bij wijze van op max zetten en kan hier prima zonder pijn aan m'n ogen naar kijken. Daarnaast zeg je dat je er niet alles uit haalt. Waarom vind je dat? Ik vind juist van wel mbt kleuren, contrast etc push je juist wat meer. Ik kies bij gamen ook voor zwartniveau laag (en ps4 rgb limited), omdat ik met high vind ik het gelijk zo washed out en het contrast minder mooi. Maar misschien is dat eigenlijk ook niet wat eigenlijk zou moeten volgens de kenners.

[ Voor 35% gewijzigd door Monda op 29-11-2020 10:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• izzet3838
  • Registratie: April 2013
Zebesco030 schreef op zondag 29 november 2020 @ 10:26:
[...]

Op mijn GX staat dit onder Algemeen/Aanvullende instellingen. Hier kan je de afbeelding geen signaal uitzetten.
Volgens mij gaat het om de tekst.

11400 - RX 6800 | Kia EV6 Business plus long range rwd

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[...]

De smaak van mainstream TV kijkers is inderdaad minder verfijnd want het gros koopt nog steeds LCD’s!
De kleuren horen gewoon te zijn zoals ze moeten zijn.
Een onnatuurlijke instelling is misschien leuk voor games maar niet voor gewoon TV, series en films kijken.
Er zijn ook nog massa’s die hun smartphone veel te blauw hebben staan.
Kijk je dan daarna naar een echt goed beeld dan ziet dit er gelig uit.
Kortom, Vincent Teoh heeft gewoon gelijk. Niet zo vreemd want dit is zijn werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Veertien14
Monda schreef op zondag 29 november 2020 @ 10:31:
[...]

Ik heb een C9, ik zal vanmiddag even m'n instellingen checken voor je.

@Veertien14 Dat snap ik dus echt niet. Ik hoor meer mensen met een CX of C9 over te fel (licht beeld) bijv. Dus dat ze zelfs last hebben van de witte ondertiteling aan hun ogen in Dolby Vision. Ik kan alles bij wijze van op max zetten en kan hier prima zonder pijn aan m'n ogen naar kijken. Daarnaast zeg je dat je er niet alles uit haalt. Waarom vind je dat? Ik vind juist van wel mbt kleuren, contrast etc push je juist wat meer. Ik kies bij gamen ook voor zwartniveau laag (en ps4 rgb limited), omdat ik met high vind ik het gelijk zo washed out en het contrast minder mooi. Maar misschien is dat eigenlijk ook niet wat eigenlijk zou moeten volgens de kenners.
Het is voornamelijk dat het afleid, ook de ondertitels bij DV. Zo heb ik ook de ondertitels iets aangepast voor Amazon Prime. Maar waarom zou je de kleuren aanpassen zodat ze eruit poppen terwijl de maker het zelf niet zo bedoeld heeft. In de bioscopen zijn de schermen ook meestal gekalibreerd van te voren, dan heb je toch ook niet dat de kleuren wat meer gepushed mogen worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Monda
Veertien14 schreef op zondag 29 november 2020 @ 11:13:
[...]

Het is voornamelijk dat het afleid, ook de ondertitels bij DV. Zo heb ik ook de ondertitels iets aangepast voor Amazon Prime. Maar waarom zou je de kleuren aanpassen zodat ze eruit poppen terwijl de maker het zelf niet zo bedoeld heeft. In de bioscopen zijn de schermen ook meestal gekalibreerd van te voren, dan heb je toch ook niet dat de kleuren wat meer gepushed mogen worden?
Ik snap wat je bedoelt, maar waarom zou ik alles mooi moeten vinden van hoe een maker iets bedoelt? Dat zou wat zijn. Ik zat gisteren bijv Our planet te kijken en had de instellingen zoals die van Vincent ingesteld. Ik vond het gras dan idd iets meer richting de realistische kleur, maar tegelijkertijd het beeld ook heel saai. Toen ik de instellingen weer terug zette naar mijn eigen smaak, had ik gelijk dat wauw gevoel. Maar ik denk dst dit puur met smaak te maken heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Veertien14
Monda schreef op zondag 29 november 2020 @ 11:19:
[...]

Ik snap wat je bedoelt, maar waarom zou ik alles mooi moeten vinden van hoe een maker iets bedoelt? Dat zou wat zijn. Ik zat gisteren bijv Our planet te kijken en had de instellingen zoals die van Vincent ingesteld. Ik vond het gras dan idd iets meer richting de realistische kleur, maar tegelijkertijd het beeld ook heel saai. Toen ik de instellingen weer terug zette naar mijn eigen smaak, had ik gelijk dat wauw gevoel. Maar ik denk dst dit puur met smaak te maken heeft.
Dat hoef je zeker niet mooi te vinden, wil je ook niet overtuigen. Het heeft inderdaad met smaak te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sh623661
surfing john schreef op zondag 29 november 2020 @ 08:52:
[...]

Ik heb 1x HDMI vanaf de Denon op HDMI poort 1 van de LG aangesloten.
[Afbeelding]
Ik weet niet welke tv je hebt maar bij die van mij zit ARC ALLEEN op HDMI-2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• surfing john
sh623661 schreef op zondag 29 november 2020 @ 11:50:
[...]

Ik weet niet welke tv je hebt maar bij die van mij zit ARC ALLEEN op HDMI-2
Dat klopt, ik wil niet dat alles via HDMI 2 op de C9 aangestuurd wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhySoSerious?
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 16:45
Ik heb vandaag een gokje gewaagd bij de BCC. Daar stond een 55CX in de outlet met een licht beschadigde doos voor €1619,10. Kwa prijs en energielabel zou je zeggen dat het een 65CX moet zijn. Woensdag weet ik meer en als het wel de 55 inch is nemen ze het maar weer mee. :D

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7OMG0qajtpkb0oaZFrro78Pv-fM=/x800/filters:strip_exif()/f/image/SXk5ucBYsN5PpioO9mkJYNOs.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 55% gewijzigd door WhySoSerious? op 29-11-2020 12:51 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• giantgiantus
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 21:11
HoppyF schreef op zondag 29 november 2020 @ 11:06:
[...]

De smaak van mainstream TV kijkers is inderdaad minder verfijnd want het gros koopt nog steeds LCD’s!
De kleuren horen gewoon te zijn zoals ze moeten zijn.
Een onnatuurlijke instelling is misschien leuk voor games maar niet voor gewoon TV, series en films kijken.
Er zijn ook nog massa’s die hun smartphone veel te blauw hebben staan.
Kijk je dan daarna naar een echt goed beeld dan ziet dit er gelig uit.
Kortom, Vincent Teoh heeft gewoon gelijk. Niet zo vreemd want dit is zijn werk.
Dit is een mening. Formuleer hem dan ook zo. Beter voor discussie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roodey
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 21:03
Kan het kloppen dat bepaalde beelden met veel licht ietwat schokkerig over komen?
Sinds gisteren de LG 55cx6la staan. Het beeld is super. Op strandje Levendig erg last van vermoeide/branderige ogen. Wij kijken op Eco.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flkrt10
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 12-01-2021
Dag allen, iemand enig idee hoe ik deze vlekken van het scherm van een GX kan verwijderen? Scherm hangt net een week en je ziet het alleen wanneer het beeld uit staat. Het is een mirakel hoe de vlekken erop zijn gekomen, want scherm niet aangeraakt. microvezel doekje al geprobeerd, maar haalt niks uit.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kXyrNOWP217AlZGRIE31Sm8oCfg=/x800/filters:gifsicle():strip_exif()/f/image/RyNj7PRz2UD8VNcpbe0S131A.gif?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2dope
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 29-09 09:05
Zijn hier mensen die gebruikmaken van de DQ Reach XXL-beugel voor een 77" LG OLED? Goede ervaringen? Ziet er wel geschikt uit alleen lees ik er weinig over (kende dit merkt ook niet).

Twijfel nog een beetje tussen een wat flexibelere (lees: duurdere) beugel en één die niet kan draaien of kantelen maar wel strakker tegen de muur zit. Kantelen vind ik niet echt nodig, draaien/'uittrekken' is wel erg handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• absrnd
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 21:09
Ik heb de 77CX nu een dag hangen, en ik heb grote problemen om het volume van mijn Sony versterker via de remote te regelen.

Ik ben al uren bezig met allerlei instellingen op de tv en versterker, maar ik krijg het niet goed voor elkaar.
ineens deed het volume met de knop op de ab, maar nadat ik de Apple TV ging testen, en weer terug ging naar TV werkte totaal niets meer qua geluid, pas na een herstart moest ik weer terug schakelen naar optical, om weer geluid te krijgen, maar volume regeling op de ab werkt nu niet meer, en krijg het met geen mogelijkheid aan de praat 8)7

TV: LG OLED77CX6LA
Versterker: Sony STR DN840

Acties:
  • +4 Henk 'm!
giantgiantus schreef op zondag 29 november 2020 @ 12:32:
[...]

Dit is een mening. Formuleer hem dan ook zo. Beter voor discussie.
Het door hem opgesomde is niet helemaal een mening maar er zit een hele wetenschap achter van op welke kleurstandaard films geproduceerd zijn, hoe weergevers ingesteld dienen te zijn om die zoals bedoeld weer te geven, etc. Net zoals bij DTP dus. Blijf je dan zeggen "ja maar dat is maar een mening" dan krijg je een beetje de discussie "wetenschap is ook maar een mening" en dat gaat niet opschieten. ;)

Wat een mening is: of je het mooi vindt of niet. :Y Maar gewenning speelt absoluut een rol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sh623661
[quote]surfing john schreef op zaterdag 28 november 2020 @ 17:29:
[...]

Alle geluid loopt via mijn Denon 2600, behalve het TV geluid, dat wordt weergegeven door de TV zelf.
Mijn instelling in de Denon:
surfing john schreef op zondag 29 november 2020 @ 12:14:
[...]

Ik reageerde op Apmannetje en probeerde hem uit te leggen hoe dit voor elkaar te krijgen. Daarop reageerde jij, dus dacht dat je ook advies vroeg om het geluid van je tv op je Denon te krijgen?
Dat werkt alleen via HDMI-2 en niet op HDMI-1 waar jij hem op hebt aangesloten.
Gezien je antwoorden ben ik je kwijt in ieder geval! :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• astonmbp
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 01-10 21:43
icecreamfarmer schreef op zaterdag 28 november 2020 @ 19:50:
Iemand hier een alternatieve voet voor een 65cx. Hij staat hier nu 2 dagen maar hij staat mij te ver van de muur af.

Hangen doe ik liever niet.

Liefst komt hij maar iets van een cm boven het dressoir uit.

Vroeger had Sony iets heel moois waarbij de tv in een soort metalen strip werd gezet.
Zoiets zoek ik maar dan nog liever van hout.

Of is het mogelijk hem te hangen met de metalen sierstrip er nog aan?
Ik zit met hetzelfde probleem met mijn CX55 en ben aan het kijken naar de de muurbeugel van LG ZELF (pricewatch: LG OLW480B). Het is een simpele beugel en daarom goedkoop. Hiermee kan je het ook zo laag mogelijk ophalen zodat het net boven het dressoir zweeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• astonmbp
Mitch1987w schreef op zondag 29 november 2020 @ 00:40:
Beste Tweakers,

Hoe is het?

Op dit moment heb ik een OLED65EF950V (2015 model) en zit ik er aan te denken om de OLED65CX6LA (2020) aan te schaffen.

Nu is de vraag; Is de technologie inmiddels zoveel verder ontwikkeld dat 'Ja', ik ga verschil merken met deze overstap qua beeldkwaliteit (contrast, kleuren en beeldverwerking etc.) en het is het waard.

Of valt dit allemaal wel mee en zou het zonde van mijn geld zijn (alhoewel ik kan een leuke deal kan sluiten maar toch).

Ik hoor graag jullie mening hierover, alvast dank!
Ik ben zelf van een OLED55B6 (2016) naar een OLED55CX gegaan en ik merk wel degelijk verschil vooral in de beeldverwerking. Op de B6 had ik nog wel eens last van artifacts bij snelbewegende voorwerpen/personen, maar daar heb ik bij de CX geen last meer van.
Verder wou ik ook graag Dolby Atmos ondersteuning hebben voor mijn soundbar en HDMI 2.1 voor als ik volgend jaar een keer een PS5 koop.

Maar het is dus maar de vraag of er nu dingen zijn waar jij je aan stoort en het dus een reden is om up te graden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• astonmbp
WhySoSerious? schreef op zondag 29 november 2020 @ 12:29:
Ik heb vandaag een gokje gewaagd bij de BCC. Daar stond een 55CX in de outlet met een licht beschadigde doos voor €1619,10. Kwa prijs en energielabel zou je zeggen dat het een 65CX moet zijn. Woensdag weet ik meer en als het wel de 55 inch is nemen ze het maar weer mee. :D

[Afbeelding]
Voor dat geld moet het wel een 65CX zijn, anders is het wel duur voor een 55 inch met schade, aangezien die nieuw €1299 zijn ;) .

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pwh53
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 18-07 11:49
Roodey schreef op zondag 29 november 2020 @ 12:35:
Kan het kloppen dat bepaalde beelden met veel licht ietwat schokkerig over komen?
Sinds gisteren de LG 55cx6la staan. Het beeld is super. Op strandje Levendig erg last van vermoeide/branderige ogen. Wij kijken op Eco.
\
edit (zelf niet goed gelezen,dacht dat je levendig en eyecare modus aan had)levendig en eco zijn ook de 2 meeste uiteenliggende ,
levendig zou ik je ook afraden,bij last van je ogen,beter oledlampje verlagen,kun je zo laag/hoog zetten zoals jezelf wilt.en dan isf voor overdag en avond met lager oledlamp

[ Voor 34% gewijzigd door pwh53 op 29-11-2020 14:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pwh53
Flkrt10 schreef op zondag 29 november 2020 @ 12:41:
Dag allen, iemand enig idee hoe ik deze vlekken van het scherm van een GX kan verwijderen? Scherm hangt net een week en je ziet het alleen wanneer het beeld uit staat. Het is een mirakel hoe de vlekken erop zijn gekomen, want scherm niet aangeraakt. microvezel doekje al geprobeerd, maar haalt niks uit.

[Afbeelding]
ga ervan uit dat er geen folie meer op zit,staat de tv misschien in zonlicht ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SunriseBGN
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 24-09 21:42
surfing john schreef op zondag 29 november 2020 @ 12:14:
[...]

Of ik begrijp je verkeerd, maar dat is ook niet nodig. Je sluit je mediabox, console etc gewoon aan op HDMI 1, 3 en 4 van de tv, en via HDMI 2 ARC wordt het geluid van alle bronnen door de TV naar de Denon gestuurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apmannetje
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 16-09-2024
sh623661 schreef op zaterdag 28 november 2020 @ 12:39:
[...]

Heb het ff getest, klopt wat je zegt. TV heb je goed aangesloten op de Denon. De kabel zit aan de andere kant in de tv op HDMI-2 (ARC) neem ik aan?
Ik begrijp niet helemaal wat je zegt maar ik ga er van uit dat je bedoelt dat je de Ziggo-box aan HDMI ingang 4 (MediaPlayer) van de Denon hebt hangen?
Als je dus zorgt dat je die ingang actief hebt op je Denon en beelden ziet van de Ziggo-box. Dan klik je met je afstandsbediening van de Denon op setup van de Denon afstandsbediening. Dan naar Video
HDMI setup -ARC aanzetten, daar heb ik bij HDMI doorgeven en bij HDMI bediening Uit staan (dat zijn de enige die ik nog zou kunnen aanpassen, de rest is greyed out.
Als je daarna Netflix via de interne app op de tv kijkt moet je als uitgang TV Audio op je Denon hebben staan!
Ik heb het voor elkaar gekregen precies zoals ik wilde: alle geluid komt nu via mijn denon set.
Het probleem was dat de tv/audio ingang was verborgen, toen ik me dat realiseerde was het snel opgelost
nog iedereen bedankt voor hulp en meedenken!

gr Ruud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flkrt10
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 12-01-2021
pwh53 schreef op zondag 29 november 2020 @ 13:50:
[...]

ga ervan uit dat er geen folie meer op zit,staat de tv misschien in zonlicht ?
Folie is er inderdaad vanaf (satisfying moment) en de TV staat niet in het zonlicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pwh53
Flkrt10 schreef op zondag 29 november 2020 @ 14:11:
[...]

Folie is er inderdaad vanaf (satisfying moment) en de TV staat niet in het zonlicht.
vreemd zoveel retentie kan ook niet in een week
kijk maar de 1ste foto,het lijkt op zonlicht,reflectie kan ook nog (scherm heeft wel een aantal uur nodig 100 of 200)
[LG OLED] Ervaringen & Discussie
nog een folie-moment ( 2.38 min)
YouTube: Unboxing LG's Mind Blowing 8K 88-inch OLED Beast

[ Voor 4% gewijzigd door pwh53 op 29-11-2020 14:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• surfing john
SunriseBGN schreef op zondag 29 november 2020 @ 13:52:
[...]

Of ik begrijp je verkeerd, maar dat is ook niet nodig. Je sluit je mediabox, console etc gewoon aan op HDMI 1, 3 en 4 van de tv, en via HDMI 2 ARC wordt het geluid van alle bronnen door de TV naar de Denon gestuurd.
Ook gedaan, maar dan schakelen alle apparaten uit of aan, op zich prima, maar TV geluid komt dan ook over mijn 5.1 set en dat is zeer irritant voor mij.
Plus al die HDMI kabels weg werken lukt niet in mijn situatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDeraGear
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 21-09 21:59

JDeraGear

Mighty Pirate!

Cowboy_Henk schreef op zondag 29 november 2020 @ 08:50:
[...]

Tru motion moet uit. Dit zorgt ervoor dat er extra beelden worden gecreëerd voor een vloeiend beeld maar dit zorgt voor meer input lag.
Hoe meer extra beeld verbeteraars je in de tv aanzet, hoe meer het input-beeld ratio vertraagt wordt, dus alles af en tv in game mode zetten.

En voor Black level die moet op auto staan. In ps5 beeld instellingen ook alles op auto. Laat de ps5 en tv maar bepalen en praten met elkaar welke beeldinstellingen het beste zijn.

En laat RGB level dus ook op automatic staan en en op de tv ook black level op auto.
Je wilt de volledige RGB 0-255 zwartwaarden voor een perfect beeld.

Zie eerste afbeelding daar
http://www.lagom.nl/lcd-test/black.php

Of beter deze gif
[Afbeelding]

Bij een full RGB beeld zouden je al verschil moeten zien vanaf 1 omdat elke zwartwaarde anders is. Als je pas vanaf 11 of 16 een andere helderheid ziet dan zit je met crushed blacks '

Hier nog een quote van deze site https://www.google.com/am...-playstation-or-xbox/amp/

"Similarly, setting your console to RGB limited and your TV to RGB full will make colors look darker, but you’ll lose detail in those darker areas. Your brain may trick you into thinking it looks better and more “saturated”, but those colors are actually incorrect. Your devices need to all be on the same setting if you want the correct colors."
Held! Dankjewel! _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 2dope
FREAKJAM schreef op zaterdag 28 november 2020 @ 09:24:
[...]

4099 mét cashback. Staat ook zo gewoon op de website.
Ook zojuist de knoop maar doorgehakt en gebruikgemaakt van deze actie, beste prijs sinds tijden. Dik vier ruggen afgetikt maar ben ook wel redelijk klaar met tv/koopjesjagen :P

Nu nog zorgen dat ik wat backup heb op de dag van levering...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andries98
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 20:50
Cap schreef op zondag 29 november 2020 @ 13:02:
[...]

Het door hem opgesomde is niet helemaal een mening maar er zit een hele wetenschap achter van op welke kleurstandaard films geproduceerd zijn, hoe weergevers ingesteld dienen te zijn om die zoals bedoeld weer te geven, etc. Net zoals bij DTP dus. Blijf je dan zeggen "ja maar dat is maar een mening" dan krijg je een beetje de discussie "wetenschap is ook maar een mening" en dat gaat niet opschieten. ;)

Wat een mening is: of je het mooi vindt of niet. :Y Maar gewenning speelt absoluut een rol.
Even een open vraag, zouden tv makers de tv content niet aanpassen zodat het meer in de liking valt bij het grote publiek? Grootste deel heeft immers lcds met overgesatureerde kleuren?
(Bioscoop uitgesloten, dat is een ander verhaal maar die hebben een eigen versie/format als het goed is)

Het is inderdaad zoals de makers het bedoeld hebben maar of ik blij word van al dat mega overdreven warme ruimtes/gezichten is een ander verhaal... Ik ben zelf nog een beetje aan het stoeien tussen standaard en IFS warm 1. Warm 2 is echt gewoon te geel, bij veel content matched het gewoon slecht... hou maar is iets van dezelfde kleur ernaast (is wel beter geworden dankzij HDR trouwens). Het feit dat iedereen inclusief bekende kalibreerders er aan moeten "wennen" geeft mij het gevoel dat er iets niet klopt aan die standaard (of de content) ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FREAKJAM
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 01-10 13:55

FREAKJAM

"MAXIMUM"

2dope schreef op zondag 29 november 2020 @ 15:14:
[...]

Ook zojuist de knoop maar doorgehakt en gebruikgemaakt van deze actie, beste prijs sinds tijden. Dik vier ruggen afgetikt maar ben ook wel redelijk klaar met tv/koopjesjagen :P

Nu nog zorgen dat ik wat backup heb op de dag van levering...
Idem. Heb er ook de 5 jaar pixelgarantie bijgenomen, Apollo geeft 5 jaar lang 100% garantie pixelgarantie en dat vind ik toch wel de moeite waard. Hij kan aanstaande dinsdag bij mij al geleverd worden.

is everything cool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vo0di
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 04-06 11:02
Sinds gister eigenaar van een LG 55CX6, omdat daar de stroomkabel aan vast zit moet ik de wandmeubel etc van de muur halen en de stroomkabel weer door de muur verwerken. Nu heeft deze tv hdmi 2.1 maar heb ik een highspeed hdmi kabel er liggen. Is het aan te raden om hier meteen een Hdmi 2.1 kabel te leggen of blijft dit marketingpraat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pwh53
Vo0di schreef op zondag 29 november 2020 @ 15:43:
Sinds gister eigenaar van een LG 55CX6, omdat daar de stroomkabel aan vast zit moet ik de wandmeubel etc van de muur halen en de stroomkabel weer door de muur verwerken. Nu heeft deze tv hdmi 2.1 maar heb ik een highspeed hdmi kabel er liggen. Is het aan te raden om hier meteen een Hdmi 2.1 kabel te leggen of blijft dit marketingpraat?
1 pagina terug staat een schema

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• astonmbp
Dat ligt eraan wat je ermee wilt gaan doen. Ga je de volledige bandbreedte van HDMI 2.1 (40Gb/s bij deze tv) gebruiken voor bijvoorbeeld een next-gen console of 4K content op 60/120fps? Dan is het wel aan te raden.
Anders lijkt het mij nu niet direct nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2dope
FREAKJAM schreef op zondag 29 november 2020 @ 15:40:
[...]

Idem. Heb er ook de 5 jaar pixelgarantie bijgenomen, Apollo geeft 5 jaar lang 100% garantie pixelgarantie en dat vind ik toch wel de moeite waard. Hij kan aanstaande dinsdag bij mij al geleverd worden.
Die heb ik er ook bijgenomen ja, zelf nog geen T&T.
Enjoy alvast!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 20:57
Zucht. Gisteravond zag ik opeens een verticale lijn tevoorschijn komen op de 65c8. Onderin een paar cm wit, en de rest (naar boven toe) is het groen.

Morgen maar eens bellen. Kan ik beter de verkoper (Smits Arnhem) of LG direct bellen? Aangeschaft in juli 2019, dus gewoon garantie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TFX77
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 30-09 20:57
sylvesterrr schreef op zondag 29 november 2020 @ 16:25:
Zucht. Gisteravond zag ik opeens een verticale lijn tevoorschijn komen op de 65c8. Onderin een paar cm wit, en de rest (naar boven toe) is het groen.

Morgen maar eens bellen. Kan ik beter de verkoper (Smits Arnhem) of LG direct bellen? Aangeschaft in juli 2019, dus gewoon garantie.
Eerst bij Smits zij zijn officieel verantwoordelijk. Ook handig als het echt een probleem wordt, juridisch gezien. Waarschijnlijk krijg je van hun te horen dat je LG moet bellen.

Als het binnen een bepaalde tijd is mag je ook kosteloos omruilen bij Smits.

13 x 260Wp ReneSola All Black op een SolarEdge SE3000 Live | Twee Technaxx 300W Balkon Zonne-Energiecentrale | Twee HomeWizard Plug-In Batteries | LG 3,5 kW Standaard Plus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damocles.NL
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 24-09 10:28
Nu al twee keer gehad dat de cursor niet meer tevoorschijn wilt komen, meer mensen dit probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blurk62
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 01-10 22:05
Damocles.NL schreef op zondag 29 november 2020 @ 20:05:
Nu al twee keer gehad dat de cursor niet meer tevoorschijn wilt komen, meer mensen dit probleem?
Even aan het wieltje draaien? Werkt bij mij altijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damocles.NL
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 24-09 10:28
Blurk62 schreef op zondag 29 november 2020 @ 20:16:
[...]

Even aan het wieltje draaien? Werkt bij mij altijd.
Nope, dat doet niks. Alle functies werken verder, alleen de cursor dus niet. Kan schudden wat ik wil.

edit: Opnieuw registeren werkt, maar toch vreemd dat dit zo nu en dan gebeurt.

[ Voor 13% gewijzigd door Damocles.NL op 29-11-2020 21:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinodepino
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 01-07-2024
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4RBRNu5vweXy_PbzlUdJzw6MEEk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/UHUYiMcBiZBInduUNhJkzsR5.jpg?f=fotoalbum_large

Uhm LGOLED65GX6LA nog geen 4 uur aanstaan en komt er er rechts van het scherm ongeveer 1 cm van de rand een zwarte verticale "potlood lijn" tevoorschijn van boven tot onder.. :F

Enig id wat dit is? Ik kom wel andere kleuren lijnen tegen op dit forum, maar deze nog niet gezien... Volgens mij wordt dit een gevalletje inruil...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pwh53
Martinodepino schreef op zondag 29 november 2020 @ 22:23:
[Afbeelding]

Uhm LGOLED65GX6LA nog geen 4 uur aanstaan en komt er er rechts van het scherm ongeveer 1 cm van de rand een zwarte verticale "potlood lijn" tevoorschijn van boven tot onder.. :F

Enig id wat dit is? Ik kom wel andere kleuren lijnen tegen op dit forum, maar deze nog niet gezien... Volgens mij wordt dit een gevalletje inruil...
je kunt 1x handmatig pixelrefresh doen,maar ik denk ruilen,(je folie zit er nog op zie ik)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grotbewoner
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 01-10 20:37
Ik wil graag een CX48 als mijn beeldscherm gebruiken maar ik twijfel een beetje vanwege dat gamma-VRR-flickering probleem. Hoe storend is het bij jullie? Lastig om dit goed op video te krijgen dus lastig om in te schatten hoe irritant het probleem is. Is het de moeite waard om toch maar te wachten op de volgende versie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mannowlahn
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 15:20
FREAKJAM schreef op zondag 29 november 2020 @ 15:40:
[...]

Verwacht je hem echt al morgen? 2e of 3e week december werd er gecommuniceerd. Ik verwacht hem eerder volgende week ofzo.

"Ik heb uw bestelling verwerkt, de LG tv's van de Pre-order worden na verwachting
2e of 3e week December aan ons geleverd en indien deze binnen zijn nemen we contact op
voor de levering.
Indien de tv toch eerder binnen komt nemen we natuurlijk contact met u op."

[ Voor 25% gewijzigd door mannowlahn op 30-11-2020 12:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFX77
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 30-09 20:57
Grotbewoner schreef op maandag 30 november 2020 @ 00:27:
Ik wil graag een CX48 als mijn beeldscherm gebruiken maar ik twijfel een beetje vanwege dat gamma-VRR-flickering probleem. Hoe storend is het bij jullie? Lastig om dit goed op video te krijgen dus lastig om in te schatten hoe irritant het probleem is. Is het de moeite waard om toch maar te wachten op de volgende versie?
Ik heb het alleen ervaren in het laad-scherm van Assassins Creed - Valhalla. Tijdens het gamen zelf ben ik het persoonlijk niet niet tegen gekomen. Voor wie het een keer zou willen ervaren stuur een PB als je in in de buurt woont, wil ik best een demo geven met mijn Xbox Series X.

13 x 260Wp ReneSola All Black op een SolarEdge SE3000 Live | Twee Technaxx 300W Balkon Zonne-Energiecentrale | Twee HomeWizard Plug-In Batteries | LG 3,5 kW Standaard Plus

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20:54
Martinodepino schreef op zondag 29 november 2020 @ 22:23:
[Afbeelding]

Ziet er niet goed uit idd, maar lijkt erop dat je ook het beschermfolie er nog op hebt zitten. Zal niet van invloed zijn denk ik, maar toch ergens heb je een stap gemist in de instructies..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lambda
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 11-09 08:42
Kan iemand mij vertellen wat het verschil is tussen de LG OLED48CX6LB en de LG OLED55CX6LA (los van de schermafmetingen uiteraard)?

Ik ben op zoek naar een nieuwe tv en het valt mij op dat het 48" model hoger geprijst is dan het 55" model terwijl deze bij veel webshops (o.a. PlatteTV) in dezelfde categorie geplaatst worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Nu online
Zelfde TV. Maar omdat de 48" een specifiek kleiner paneel is, is deze duurder dan de reguliere 55" variant. Dit jaar is ook pas het eerste jaar dat LG een kleinere OLED heeft gemaakt. Voorheen was een 55" OLED de kleinste maat die zij aanboden.

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• King Dingeling
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08 16:39
Sinds gister eigenaar van een LG 55CX6, omdat daar de stroomkabel aan vast zit moet ik de wandmeubel etc van de muur halen en de stroomkabel weer door de muur verwerken. ....
Ik ben dit weekend ook een gelukkig bezitter van een CX6 en had ook last van die stekker. Ben met een stanley mes bezig geweest om er een C7 aansluiting van te maken. 8)7
Zo kreeg ik hem er wel achter langs.

[ Voor 3% gewijzigd door King Dingeling op 30-11-2020 11:39 ]

PSN id: K1ngD1ng3l1ng | BF3 PC: KingDing3ling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eL_Jay
  • Laatst online: 14-02-2023
Voor de etc 3080/3090 gebruikers, ervaren jullie na de patch van vorige week nog problemen bij 4K/120Hz/4:4:4/10 bit? Of is nu alles opgelost voor een smetteloze ervaring?

Ik vermoed dat de consoles geen 10bit 4:4:4 doen, dus daar zal dat naar verwachting minder spelen

[ Voor 22% gewijzigd door eL_Jay op 30-11-2020 11:20 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jamesl
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 30-09 07:52
@Martinodepino Vergeet de folie aan de achterkant ook niet :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• voog
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 16:50
Lambda schreef op maandag 30 november 2020 @ 11:04:
Kan iemand mij vertellen wat het verschil is tussen de LG OLED48CX6LB en de LG OLED55CX6LA (los van de schermafmetingen uiteraard)?

Ik ben op zoek naar een nieuwe tv en het valt mij op dat het 48" model hoger geprijst is dan het 55" model terwijl deze bij veel webshops (o.a. PlatteTV) in dezelfde categorie geplaatst worden.
YouTube: Why 48-inch LG CX OLED TV is Pricier than 55-inch CX - Explained

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F55
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 28-09 22:04

F55

Krijg net een update op de 65 CX iemand enig idee wat deze inhoud?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• King Dingeling
F55 schreef op maandag 30 november 2020 @ 11:28:
Krijg net een update op de 65 CX iemand enig idee wat deze inhoud?
[03.11.30]
1. Update to allow PC and Console gamers smooth VRR playback

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsamart1
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 28-09 15:24
Dat werkt idd prima zolang je de functies van de tv gebruikt. Ik kwam een keer thuis hebben de kids de Ziggo decoder gepauzeerd, nu heb ik behalve het RTL4 logo ook een balk onderin mijn beeld gebrand.
Oled is echt fijn kijken maar ik wil nu weer wat groters, ik ben nu dan toch echt aan het overwegen om geen oled meer aan te schaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsamart1
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 28-09 15:24
quote]mucuracat schreef op donderdag 26 november 2020 @ 14:16:
[...]

Pauze bij tv apps resulteert binnen 30 seconden start van de screensaver.

En schilderij modus? Denk dat je na 2 a 3 keer is a iet meer gebruikt.

Altijd aan is ook slecht and oor lcd/led. Helderheid achtergrond verlichting gaat ook achteruit.

Maar veel plezier met samsung
[/quote]

Dat werkt idd prima zolang je de functies van de tv gebruikt. Ik kwam een keer thuis hebben de kids de Ziggo decoder gepauzeerd, nu heb ik behalve het RTL4 logo ook een balk onderin mijn beeld gebrand.
Oled is echt fijn kijken maar ik wil nu weer wat groters, ik ben nu dan toch echt aan het overwegen om geen oled meer aan te schaffen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• King Dingeling
itsamart1 schreef op maandag 30 november 2020 @ 11:56:
Wat ik merk is dat de OLED bij mij heel snel over springt naar het vuurwerk als er even niets gebeurd.
Ik heb even niet gelet of dat bij mijn ziggo box ook zal gebeuren als ik deze op pauze zet. Goed om daar even naar te kijken vanavond.

[ Voor 3% gewijzigd door King Dingeling op 30-11-2020 12:16 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chrisjuh_15
  • Laatst online: 15:13

Chrisjuh_15

Facta non verba

King Dingeling schreef op maandag 30 november 2020 @ 12:14:
[...]

Wat ik merk is dat de OLED bij mij heel snel over springt naar het vuurwerk als er even niets gebeurd.
Ik heb even niet gelet of dat bij mijn ziggo box ook zal gebeuren als ik deze op pauze zet.
Dat gebeurt helaas alleen bij interne WebOS apps. Ik merk het met mijn KPN-box ook als ik die pauzeer: geen vuurwerk screensaver.. Ik heb mijn vriendin dan ook verteld dat als ze pauzeert, ze dat niet langer dan een minuut of 5 moet doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinodepino
@Jamesl aan de achterzijde zit geen folie, heb het er aan de voorzijde op laten zitten zodat ik eerst beeld kon testen, folie er stukje af geeft zelfde effect, dus denk terug ermee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinodepino
@pwh53 bedankt voor suggestie, na pixel refresh blijft de lijn zichtbaar, wordt een retourtje :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F55
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 28-09 22:04

F55

King Dingeling schreef op maandag 30 november 2020 @ 11:35:
[...]

[03.11.30]
1. Update to allow PC and Console gamers smooth VRR playback
Bedankt voor de info.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Chrisjuh_15 schreef op maandag 30 november 2020 @ 12:17:
[...]

Dat gebeurt helaas alleen bij interne WebOS apps. Ik merk het met mijn KPN-box ook als ik die pauzeer: geen vuurwerk screensaver.. Ik heb mijn vriendin dan ook verteld dat als ze pauzeert, ze dat niet langer dan een minuut of 5 moet doen.
Oplossing?
Druk op de microfoon knop op de magic remote en zeg: “scherm uit!”.

(los daarvan is het heel vreemd dat externe interactieve TV boxen niet zelf een screensaver activeren, zo moeilijk is dat niet...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vulcan750
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 00:24
itsamart1 schreef op maandag 30 november 2020 @ 11:56:
Hoe doe je dat? Ik heb een Ziggo Humax 5200c en een Humax 5100c decoder. Als je op pauze drukt krijg je binnen een minuut of zo een zwart scherm met daarop digital een klok die telkens op een ander deel van het scherm vertoont wordt. Het lijkt me dat ook in een Samsung of Cisco decoder toch ook wel een schermbeveiliging in zit. Misschien moet je deze in de instellingen aanzetten.(?) Bij Humax staat deze iig standaard aan.

Volvo XC40 Recharge MY23 SM 19"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mucuracat
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 08:28
itsamart1 schreef op maandag 30 november 2020 @ 12:13:
quote]mucuracat schreef op donderdag 26 november 2020 @ 14:16:
[...]

Pauze bij tv apps resulteert binnen 30 seconden start van de screensaver.

En schilderij modus? Denk dat je na 2 a 3 keer is a iet meer gebruikt.

Altijd aan is ook slecht and oor lcd/led. Helderheid achtergrond verlichting gaat ook achteruit.

Maar veel plezier met samsung
[/quote]

Ik heb een 500GB harddisk zonder extern voeding aangesloten en ci+ module van Ziggo. Daarmee kan ik ook pauzeren en terugspoelen. Ook eventueel opnemen. En screensaver van LG TV werkt dan wel.
Nog een voordeel; je kunt reclames wel skippen :)

+ geen extra apparatuur. Wel nodig als je series en movies XL wilt natuurlijk.

Sony W800i > HTC-TytnII > Samsung Omnia I900 > LG Optimus Black > HTC Desire > LG Nexus 4 > LG G2 > LG G4 > LG G5 > LG G6 (eu) > Oneplus 6 > Samsung s20+ > Pixel 7 Pro...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gws24
  • Registratie: November 2003
  • Nu online

gws24

Thinking is hard!

Martinodepino schreef op maandag 30 november 2020 @ 12:34:
@Jamesl aan de achterzijde zit geen folie, heb het er aan de voorzijde op laten zitten zodat ik eerst beeld kon testen, folie er stukje af geeft zelfde effect, dus denk terug ermee.
Bij de CX zit er op het dunne gedeelte wel een folie achterop maar jij hebt de GX en dan zit er inderdaad geen folie denk ik omdat het gewoon een plastic achterkant is.

Wel super klote zo'n lijn in je beeld na pas een paar uur. Frappant trouwens dat het precies op het rode puntje van de folie zit, alsof ze al wisten dat ie daar zou komen :+ .

I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Millert
mucuracat schreef op maandag 30 november 2020 @ 12:48:
[...]

Ik heb een 500GB harddisk zonder extern voeding aangesloten en ci+ module van Ziggo. Daarmee kan ik ook pauzeren en terugspoelen. Ook eventueel opnemen. En screensaver van LG TV werkt dan wel.
Nog een voordeel; je kunt reclames wel skippen :)

+ geen extra apparatuur. Wel nodig als je series en movies XL wilt natuurlijk.
Je kunt toch ook gebruik maken van video-on-demand als je de ci+ module van Ziggo gebruikt? Ik doe dat nu ook op een Panasonic lcd door op de rode knop te drukken op de afstandsbediening.

Morgen verwacht ik de 65CX te ontvangen :D , wordt sneller geleverd dan verwacht (Black-Friday pre-order van 11nov bij Apollo). Nog even tot donderdag wachten met uitpakken, dan heb ik hulp om hem op te hangen.

EV Hyundai Ioniq Electric 28 kWh | PV Oost 2960Wp / West 2560Wp | Thuisbatterij 1Komma5 17,2 kWh

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yowzawood
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 12-07-2021
Millert schreef op maandag 30 november 2020 @ 13:08:
[...]
Je kunt toch ook gebruik maken van video-on-demand als je de ci+ module van Ziggo gebruikt? Ik doe dat nu ook op een Panasonic lcd door op de rode knop te drukken op de afstandsbediening.
Dat kan inderdaad.... maar zowel de inhoud als de kwaliteit is bagger. Je kan duidelijk merken dat hier niet meer in geinvesteerd wordt. Zowel de Next als alternatieven als NLziet zijn zoveel beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mucuracat
Millert schreef op maandag 30 november 2020 @ 13:08:
[...]

Morgen verwacht ik de 65CX te ontvangen :D , wordt sneller geleverd dan verwacht (Black-Friday pre-order van 11nov bij Apollo). Nog even tot donderdag wachten met uitpakken, dan heb ik hulp om hem op te hangen.
Zie ook reactie @Yowzawood :)
Terug kijken doe ik bijnaaa nooit.
En heb nog Nvidia Shield (met screensaver :) ) met ziggo app. Daar kan ik eventueel ook op terug kijken als nodig.

Zolang het werkt, zo veel mogelijk alles via tv. Is wederhelft vriendelijk :)

Sony W800i > HTC-TytnII > Samsung Omnia I900 > LG Optimus Black > HTC Desire > LG Nexus 4 > LG G2 > LG G4 > LG G5 > LG G6 (eu) > Oneplus 6 > Samsung s20+ > Pixel 7 Pro...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Millert
Is er een verschil in beeldkwaliteit bij het tv-kijken tussen een losse encoder of de ci+ module (bij Ziggo)?

[ Voor 6% gewijzigd door Millert op 30-11-2020 13:54 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mucuracat
Millert schreef op maandag 30 november 2020 @ 13:53:
Is er een verschil in beeldkwaliteit bij het tv-kijken tussen een losse encoder of de ci+ module (bij Ziggo)?
gewoon 1080i als je tv abo erbij hebt.
anders alleen ned1,2 en 3 1080i
4K zou wel met beide mogelijk moeten zijn, maar uitzending 4K nog ver te zoeken.

[ Voor 8% gewijzigd door mucuracat op 30-11-2020 14:05 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• King Dingeling
Millert schreef op maandag 30 november 2020 @ 13:53:
Met de Ziggo Next box kan je een aantal films in 4k kijken bij Movies & Series.
Heb je de beschikking over Movies & Series XL dan heb je ook een 4K kanaal Love Nature
Daarnaast zou Ziggo zijn sport kanaal binnenkort gaan uitzenden in 4K.
Ook de apps Netflix, Youtube, Videoland die je TV ook heeft kunnen ook 4K uitzenden

Maar dan zou het volgens mij ook moeten werken met de ingebouwde tuner en een ci+ module.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrisjuh_15
  • Laatst online: 15:13

Chrisjuh_15

Facta non verba

HoppyF schreef op maandag 30 november 2020 @ 12:39:
[...]

Oplossing?
Druk op de microfoon knop op de magic remote en zeg: “scherm uit!”.

(los daarvan is het heel vreemd dat externe interactieve TV boxen niet zelf een screensaver activeren, zo moeilijk is dat niet...)
Ik heb de voorwaarden nog niet geaccepteerd voor spraakbediening :+
Pagina: 1 ... 341 ... 568 Laatste

Let op:
Indien je vragen hebt over inbranden bij OLED televisies, gebruik dan eerst even de zoekfunctie. Dit onderwerp is namelijk al regelmatig uitgebreid besproken.
Zie ook D vd V in "[LG OLED] Ervaringen & Discussie" Datzelfde geldt voor vragen over stekkers.

🔍 Inbranden: [LG OLED] Ervaringen & Discussie
🔎 Stekkers: [LG OLED] Ervaringen & Discussie

Goede aanbieding gezien of nodig? Check OLED Televisies aanbiedingen- & kortingscodetopic
Vragen/opmerkingen over de LG Cashback Actie? Daarvoor kan je terecht in [LG OLED] cashback topic

Discussies over welke (HDMI)-kabels te gebruiken kan in Zilveren HIFI-kabels gesmeed door elfen bij maanlicht #6.