Je kan het scherm uitzetten wanneer je wil. Dat kan via het menu of via een spraakopdracht.rutgergron schreef op woensdag 2 december 2020 @ 08:42:
Ik heb nog geen CX maar is het ook mogelijk om ipv vuurwerk als screensaver dat het beeld gewoon zwart is. Het lijkt me nogal storend om steeds het vuurwerk in beeld te zien met even geen actief gebruik.
Dat is omslachtig, je zou er toch ook voor moeten kunnen kiezen ipv vuurwerk gewoon een zwart beeld als screensaver.Wren schreef op woensdag 2 december 2020 @ 08:43:
[...]
Je kan het scherm uitzetten wanneer je wil. Dat kan via het menu of via een spraakopdracht.
Tussen moeten kunnen en de realiteit zit een verschil. Ik had moeten zeggen: Nee, er is geen andere optie dan het vuurwerk op het moment maar je kan wel op een aantal manieren het scherm uitschakelen zodat je het zelfde effect hebt.rutgergron schreef op woensdag 2 december 2020 @ 08:55:
[...]
Dat is omslachtig, je zou er toch ook voor moeten kunnen kiezen ipv vuurwerk gewoon een zwart beeld als screensaver.
Ik heb uiteindelijk contact gezocht via LG.Alfastorr schreef op zondag 15 november 2020 @ 14:46:
Ik heb al een tijdje een LG 55OLED C9 en ben er heel blij mee.
Nu heb ik er een Xbox series X op aangesloten en echt fantastisch beeld.
Alleen wordt ik gek van iedere keer de melding in beels van gamerespons ingeschakeld.
Is er ergens een mogelijkheid om dit soort meldingen uit te zetten ?
En dan misschien ook de meldingen over dolby atmos, hdr enz. ?
Heb al rondgekeken in de tv en op internet maar kan niets vinden.
Alvast bedankt.
Helaas is het dus niet mogelijk dit soort meldingen uit te zetten.
Misschien nemen ze het mee in een volgende tv.
Het nadeel is vaak dat de mensen in huis die daar aan zullen denken, niet de mensen zijn die hem lang op pauze laten staan. Ik betwijfel als een kind een belletje of "belangrijke"chat krijgt en ze bv een humax op pauze zetten, ze denken aan het scherm uitzetten.Wren schreef op woensdag 2 december 2020 @ 08:43:
[...]
Je kan het scherm uitzetten wanneer je wil. Dat kan via het menu of via een spraakopdracht.
Je zou dus liever een foolproof/childproof oplossing hebben.
[ Voor 6% gewijzigd door MNTN op 02-12-2020 09:55 ]
Klopt, maar er is wel een screensaver die dan aangaat. Dus als het doel het besparen van stroom en het voorkomen van inbranden is dan is daar die oplossing voor.MNTN schreef op woensdag 2 december 2020 @ 09:54:
[...]
Het nadeel is vaak dat de mensen in huis die daar aan zullen denken, niet de mensen zijn die hem lang op pauze laten staan. Ik betwijfel als een kind een belletje of "belangrijke"chat krijgt en ze bv een humax op pauze zetten, ze denken aan het scherm uitzetten.
Je zou dus liever een foolproof/childproof oplossing hebben.
Cervilux komt inderdaad langs en inmiddels ook bevestiging van verkoper dat probleem netjes opgelost gaat worden, fingers crossed dan maarpwh53 schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 19:30:
[...]
die 6 uur is eigenlijk van toepassing,als de tv retour gaat bv.omdat je de tv niet mooi vind,te groot enz.
bij een defect is dit niet van toepassing,en regelt de winkel in de 1ste 2 weken bijna altijd een ruiling,en regelt dat dan zelf verder met lg.maar kans dat je moet wachten op voorraad,en weer in en uitpakken,nu komt lg bij je thuis,misschien achteraf de beste oplossing.

gaat prima via hdmi, arc configureren (let op zit alleen op hdmi 2 van je tv) en dan op je denon tv/audio configurenen.Kenshee13 schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 00:53:
Heb een vraagje of indien ik hierover een topic moet openen dan zeg je het maar.
Ik ben momenteel op de sukkel met het afstellen van de tv + geluid.
TV: LG CX 65"
Receiver: DENON AVR-3400H
Graag zou ik hebben zoals voorheen dat al het geluid verloopt via de receiver dat ging perfect met de Samsung UE65HU7500L 65". Nu alle kabels zijn identiek aangesloten zoals mijn voorgaande tv.
Momenteel krijg ik het geluid enkel via digibox en PS5 (deze zijn dan ook rechtstreeks aangesloten op de receiver).
Maar graag had ik dit verder uitgebreid gezien zoals voorheen dit zowel voor de NAS Synology 218+ en via de smartphone youtube casten op de LG.
Iemand een idee welke geluid instellingen (of andere) ik moet aanpassen om de NAS en het casten via smartphone (youtube) werkende te krijgen?
Nee, als je het niet wilt dan microfoon -> Scherm uit of Scherm uit als snelkoppeling bij instellingen zetten. Het vuurwerk vind ik persoonlijk niet storend, de opmerking daaronder is gewoon vreselijk en belachelijk en onzinnig.rutgergron schreef op woensdag 2 december 2020 @ 08:42:
Ik heb nog geen CX maar is het ook mogelijk om ipv vuurwerk als screensaver dat het beeld gewoon zwart is. Het lijkt me nogal storend om steeds het vuurwerk in beeld te zien met even geen actief gebruik.
13 x 260Wp ReneSola All Black op een SolarEdge SE3000 Live | Twee Technaxx 300W Balkon Zonne-Energiecentrale | Twee HomeWizard Plug-In Batteries | LG 3,5 kW Standaard Plus
Ja, maar de originele vraag en opmerking ging over een externe bron die op pauze wordt gezet. Die gaat in sommige gevallen niet snel genoeg op een screensaver. Hoe mooi zou het zijn dat een tv statische beelden zou herkennen en dan hoe dan ook naar de screensaver zou schieten. Moet toch mogelijk zijn.Wren schreef op woensdag 2 december 2020 @ 10:06:
[...]
Klopt, maar er is wel een screensaver die dan aangaat. Dus als het doel het besparen van stroom en het voorkomen van inbranden is dan is daar die oplossing voor.
Bij de LG OLED55BX6LB die ik voor mijn schoonouders besteld heb zat zo'n energielabel sticker met daarop de vermelding dat de TV energielabel G heeft. De sticker heeft wel de nieuwe indeling waarbij de vele plusjes achter de A's verdwijnen (maar die pas vanaf 21-3-2021 ingaat).
Op hun eigen website vermeldt LG energielabel A (oude indeling waarbij A geel is, dus een middenmoter). Maar op het nieuwe label is de G geloof ik oranje of rood en zou deze TV dus tot de meest onzuinige modellen in zijn categorie behoren?
De LG verbruikt 108 Watt en een Samsung QLED QE55Q90T, nu energielabel B, verbruikt bijvoorbeeld 155 Watt, hoe gaan ze die straks indelen dan, als G-?
Op hun eigen website vermeldt LG energielabel A (oude indeling waarbij A geel is, dus een middenmoter). Maar op het nieuwe label is de G geloof ik oranje of rood en zou deze TV dus tot de meest onzuinige modellen in zijn categorie behoren?
De LG verbruikt 108 Watt en een Samsung QLED QE55Q90T, nu energielabel B, verbruikt bijvoorbeeld 155 Watt, hoe gaan ze die straks indelen dan, als G-?
Eens, maar dan verkoopt LG minder TV's. Het is toch mooi dat consumenten eens in de zo veel tijd een nieuwe moet kopen. Echter externe bron lijkt mij ook externe verantwoordelijkheid. Als ik mijn Kodi/Vero 4K op pauze zet gaat deze na twee minuten op zwart. De gemiddelde KPN/Ziggo/TV box heeft lak aan jou OLED.MNTN schreef op woensdag 2 december 2020 @ 13:53:
[...]
Ja, maar de originele vraag en opmerking ging over een externe bron die op pauze wordt gezet. Die gaat in sommige gevallen niet snel genoeg op een screensaver. Hoe mooi zou het zijn dat een tv statische beelden zou herkennen en dan hoe dan ook naar de screensaver zou schieten. Moet toch mogelijk zijn.
Ik vind het persoonlijk ook slecht (naar mijn weten geen oplossing voor) dat de Xbox Series X ook alleen maar het scherm een beetje kan dimmen maar ook geen zwart scherm optie. Ik zal het eens opgeven als feature bij Microsoft.
13 x 260Wp ReneSola All Black op een SolarEdge SE3000 Live | Twee Technaxx 300W Balkon Zonne-Energiecentrale | Twee HomeWizard Plug-In Batteries | LG 3,5 kW Standaard Plus
Geen idee of ik dit hier kwijt kon, maar toch maar even hier neergezet:
Heb op Black Friday een LG OLED65GX6LA bij Hofma besteld. Heb hier een orderbevestiging van ontvangen, alleen daarna niks meer gehoord. Ook zijn ze niet bereikbaar (krijg direct voicemail met melding dat ze het druk hebben door BF en op mail wordt niet beantwoord). Zijn er meer mensen die afgelopen vrijdag een bestelling bij Hofma hebben geplaatst toevallig?
Heb op Black Friday een LG OLED65GX6LA bij Hofma besteld. Heb hier een orderbevestiging van ontvangen, alleen daarna niks meer gehoord. Ook zijn ze niet bereikbaar (krijg direct voicemail met melding dat ze het druk hebben door BF en op mail wordt niet beantwoord). Zijn er meer mensen die afgelopen vrijdag een bestelling bij Hofma hebben geplaatst toevallig?
Bij Hofma is hij momenteel uitverkocht, net zoals bij veel andere winkels. Dus hoop die van jou nog wel op voorraad was toen je hem bestelde.Fraaank schreef op woensdag 2 december 2020 @ 14:24:
- HoppyF
- Registratie: Oktober 2003
- Laatst online: 01-10 22:24
- Televisies
- LG
- Oled
- LG OLED
- LG OLED evo
- LG OLED CX
- LG OLED G1
- LG OLED E9
- LG OLED C9
- LG OLED W9
- LG OLED B9
- LG OLED W8
- LG OLED evo G5
- LG G2 OLED evo Gallery Edition
- LG OLED C2
- LG OLED evo G3
- LG EF950V
- LG OLED evo G4
- LG OLED C6D
- LG OLED65G8
- LG OLED evo C4
- LG OLED65B6D
- LG B2
- LG C6V
- LG OLED C7
- LG OLED B7
- LG OLED W7
- LG W8
- LG OLED B1
- LG E8
- LG OLED BX
- LG OLED GX
- LG OLED B8PLA
- LG OLED E7
- LG OLED A1
- LG OLED C1
- LG OLED E8
- LG OLED B6V
- LG OLED C8
:strip_icc():strip_exif()/u/94053/Bull.jpg?f=community)
Zal wel druk zijn maar het zou wel prettig zijn als men even kort de telefoon op zou pakken.Fraaank schreef op woensdag 2 december 2020 @ 14:24:
Dat hoort ook bij klantenservice.
Zie ook de reviews.
https://tweakers.net/shop...ofma-punt-nl/shopreviews/
Ik woon zelf in Drachten maar ik zou never nooit een TV bij hun bestellen. Ik ben daar twee keer in de zaak geweest voor de aankoop van een OLED maar ik ben daar zo asociaal behandeld dat ze blijkbaar mijn geld niet wilden. Nare kerel die eigenaar.HoppyF schreef op woensdag 2 december 2020 @ 15:35:
[...]
Zal wel druk zijn maar het zou wel prettig zijn als men even kort de telefoon op zou pakken.
Dat hoort ook bij klantenservice.
Zie ook de reviews.
https://tweakers.net/shop...ofma-punt-nl/shopreviews/
“bet your technical analysis didn’t see this sh*t coming”
Ik had in eerste instantie ook de 65GX besteld bij Hofma en een orderbevestiging ontvangen. Daarna nooit meer iets vernomen. Toen maar bij een andere tent gekocht.Fraaank schreef op woensdag 2 december 2020 @ 14:24:
Hebben we daar niet shopreview voor?zwembroek schreef op woensdag 2 december 2020 @ 15:45:
[...]
Ik woon zelf in Drachten maar ik zou never nooit een TV bij hun bestellen. Ik ben daar twee keer in de zaak geweest voor de aankoop van een OLED maar ik ben daar zo asociaal behandeld dat ze blijkbaar mijn geld niet wilden. Nare kerel die eigenaar.
- HoppyF
- Televisies
- LG
- Oled
- LG OLED
- LG OLED evo
- LG OLED CX
- LG OLED G1
- LG OLED E9
- LG OLED C9
- LG OLED W9
- LG OLED B9
- LG OLED W8
- LG OLED evo G5
- LG OLED C2
- LG OLED evo G3
- LG EF950V
- LG OLED evo G4
- LG OLED C6D
- LG OLED65G8
- LG OLED evo C4
- LG OLED65B6D
- LG B2
- LG C6V
- LG OLED C7
- LG OLED B7
- LG OLED W7
- LG W8
- LG OLED B1
- LG E8
- LG OLED BX
- LG OLED GX
- LG OLED B8PLA
- LG OLED E7
- LG OLED A1
- LG OLED C1
- LG OLED E8
- LG OLED B6V
- LG OLED C8
Nee, want @zwembroek heeft daar dus niets gekocht maar wel een stukje negatieve klant behandeling mogen ervaren. Toch goed voor potentiële kopers om dit te weten.
Hoop dat Apollo nog voorraad krijgt op tijd.TweakerMarco schreef op woensdag 2 december 2020 @ 14:46:
[...]
Bij Hofma is hij momenteel uitverkocht, net zoals bij veel andere winkels. Dus hoop die van jou nog wel op voorraad was toen je hem bestelde.
Die wilde nog leuke korting geven erop!
Al koop ik liever bij Smits maar die wilt niet €49 zakken en ik niet €49 meer betalen
Xbox live: Ghesous | Polo AW GTI 275pk, 450nm
Toch in dit geval even voor Ziggo opnemen; de Ziggo Humax decoders gaan na een korte tijd ook op zwart beeld met een verspringend digital klokje in beeld.TFX77 schreef op woensdag 2 december 2020 @ 14:00:
[...]
Eens, maar dan verkoopt LG minder TV's. Het is toch mooi dat consumenten eens in de zo veel tijd een nieuwe moet kopen. Echter externe bron lijkt mij ook externe verantwoordelijkheid. Als ik mijn Kodi/Vero 4K op pauze zet gaat deze na twee minuten op zwart. De gemiddelde KPN/Ziggo/TV box heeft lak aan jou OLED.
(dus geen lak aan de Oled!)
Ik weet niet hoe dat met de Samsung of Cisco decoders is.
[ Voor 4% gewijzigd door Vulcan750 op 02-12-2020 19:17 ]
Volvo XC40 Recharge MY23 SM 19"
Ah kijk, het was ook een beetje uit mijn duim gezogen. Ik heb geen TV abonnement. Wel Apple TV, Netflix, Amazon Prime en Disney Plus.Vulcan750 schreef op woensdag 2 december 2020 @ 19:15:
[...]
Toch in dit geval even voor Ziggo opnemen; de Ziggo Humax decoders gaan na een korte tijd ook op zwart beeld met een verspringend digital klokje in beeld.
(dus geen lak aan de Oled!)![]()
Ik weet niet hoe dat met de Samsung of Cisco decoders is.

weet iemand of de oledpanelen van een c8,c9 en cx allemaal hetzelfde zijn en alleen de aansturing anders is?
Ik ben benieuwd, vandaag de LG OLED48CX6LB besteld. Vrijdag binnen. Voornamelijk gebruik als pc monitor.
Given a task to do one that seems impossible, given the desire to do it...humans can accomplish almost anything. - Capt. Jim Lovell
- HoppyF
- Televisies
- LG
- Oled
- LG OLED
- LG OLED evo
- LG OLED CX
- LG OLED G1
- LG OLED E9
- LG OLED C9
- LG OLED W9
- LG OLED B9
- LG OLED W8
- LG OLED evo G5
- LG OLED C2
- LG OLED evo G3
- LG EF950V
- LG OLED evo G4
- LG OLED C6D
- LG OLED65G8
- LG OLED evo C4
- LG OLED65B6D
- LG B2
- LG C6V
- LG OLED C7
- LG OLED B7
- LG OLED W7
- LG W8
- LG OLED B1
- LG E8
- LG OLED BX
- LG OLED GX
- LG OLED B8PLA
- LG OLED E7
- LG OLED A1
- LG OLED C1
- LG OLED E8
- LG OLED B6V
- LG OLED C8
Zeker niet!harrybeuker schreef op woensdag 2 december 2020 @ 19:42:
weet iemand of de oledpanelen van een c8,c9 en cx allemaal hetzelfde zijn en alleen de aansturing anders is?
De panelen zijn verschillend maar ook de hardware dus de processor, software en firmware.
Verder hebben de C9/CX HDMI 2.1 de C8 niet.
Kortom, er zijn verschillen maar op het oog kan het soms lastiger te onderscheiden zijn.
Voor mijn 55 inch C8 komt CE repair volgende week langs. Ik was de banding helemaal zat, nadat het op de 77 inch CX beneden zo goed is. Die heeft nagenoeg geen banding. Eerder was het me ook wel opgevallen natuurlijk, maar liet ik voor wat het is. Ben benieuwd wat voor paneel ze erin gaan doen als ze gaan vervangen.
Zijn er ook nog verbeteringen toegepast in de c9/cx om burnin perikelen te verminderen?HoppyF schreef op woensdag 2 december 2020 @ 20:32:
[...]
Zeker niet!
De panelen zijn verschillend maar ook de hardware dus de processor, software en firmware.
Verder hebben de C9/CX HDMI 2.1 de C8 niet.
Kortom, er zijn verschillen maar op het oog kan het soms lastiger te onderscheiden zijn.
Garantie? Laat aub weten wat voor paneel het wordvinom schreef op woensdag 2 december 2020 @ 20:43:
Voor mijn 55 inch C8 komt CE repair volgende week langs. Ik was de banding helemaal zat, nadat het op de 77 inch CX beneden zo goed is. Die heeft nagenoeg geen banding. Eerder was het me ook wel opgevallen natuurlijk, maar liet ik voor wat het is. Ben benieuwd wat voor paneel ze erin gaan doen als ze gaan vervangen.
Ga ik vanuit ja. Tv is nog geen twee jaar oud.harrybeuker schreef op woensdag 2 december 2020 @ 20:55:
[...]
Garantie? Laat aub weten wat voor paneel het word
- HoppyF
- Televisies
- LG
- Oled
- LG OLED
- LG OLED evo
- LG OLED CX
- LG OLED G1
- LG OLED E9
- LG OLED C9
- LG OLED W9
- LG OLED B9
- LG OLED W8
- LG OLED evo G5
- LG OLED C2
- LG OLED evo G3
- LG EF950V
- LG OLED evo G4
- LG OLED C6D
- LG OLED65G8
- LG OLED evo C4
- LG OLED65B6D
- LG B2
- LG C6V
- LG OLED C7
- LG OLED B7
- LG OLED W7
- LG W8
- LG OLED B1
- LG E8
- LG OLED BX
- LG OLED GX
- LG OLED B8PLA
- LG OLED E7
- LG OLED A1
- LG OLED C1
- LG OLED E8
- LG OLED B6V
- LG OLED C8
Standaard voorzieningen zijn gelijk zoals automatische pixel refresh, logo dimming enz.harrybeuker schreef op woensdag 2 december 2020 @ 20:54:
[...]
Zijn er ook nog verbeteringen toegepast in de c9/cx om burnin perikelen te verminderen?
De panelen hebben soms een iets verschillen pixel structuur wat een verbetering moet geven tegen inbranden.
Maar, zoals vaker gezegd, is bij normaal TV gebruik de kans op inbranden niet groot.
‘Hey pap, wat doet die groene stip op de tv...?’ En zo keken we hier gezamenlijk naar één of meerdere ‘stuck pixels’.. De dames verwonderd en ik met lichte paniek ivm de B9 die net zes maanden oud is ongeveer..
Sinterklaasjournaal dus op de iPad en papa aan de slag met Jscreensfix.com.. Hielp niet (nee!!) dus voor het eerst handmatig de pixelrefresh aangezet. Na een uurtje schoof er een witte lijn van boven naar beneden en zag ik dat de groene pixels rood waren geworden.. Nog steeds angst maar die was gelukkig ongegrond want nadat de tv even uit en aan werd gezet, was er weer het heerlijke zwart te zien en zie ik (tot heden) geen vreemde oplichtende pixels die er niet horen...
Nog wel wat angstig dus ik blijf het in de gaten houden maar het was wel ff schrikken..
Sinterklaasjournaal dus op de iPad en papa aan de slag met Jscreensfix.com.. Hielp niet (nee!!) dus voor het eerst handmatig de pixelrefresh aangezet. Na een uurtje schoof er een witte lijn van boven naar beneden en zag ik dat de groene pixels rood waren geworden.. Nog steeds angst maar die was gelukkig ongegrond want nadat de tv even uit en aan werd gezet, was er weer het heerlijke zwart te zien en zie ik (tot heden) geen vreemde oplichtende pixels die er niet horen...
Nog wel wat angstig dus ik blijf het in de gaten houden maar het was wel ff schrikken..
Vandaag even met een C7 van iemand anders gespeeld. Mijn CX is in bestelling.
Het viel me wel op dat het WebOS net niet helemaal lekker loopt. Vooral apps zoals NLziet en Neflix waarbij het scrollen door de lijst met afleveringen net wat te schokkerig verloopt en het laden van schermen ook lang duurt. Ook duurde het wel tot een minuut (NLziet) voordat de stream op de hoogste kwaliteit was, op de Nvidia Shield was dit vrijwel instant op dezelfde TV en netwerk.
Dat had ik niet verwacht. Ben wel benieuwd of de CX hier sneller/stabieler in is. Kan er weinig over vinden online. De C7 viel soms ook gewoon uit bij het switchen tussen input of apps.
Het viel me wel op dat het WebOS net niet helemaal lekker loopt. Vooral apps zoals NLziet en Neflix waarbij het scrollen door de lijst met afleveringen net wat te schokkerig verloopt en het laden van schermen ook lang duurt. Ook duurde het wel tot een minuut (NLziet) voordat de stream op de hoogste kwaliteit was, op de Nvidia Shield was dit vrijwel instant op dezelfde TV en netwerk.
Dat had ik niet verwacht. Ben wel benieuwd of de CX hier sneller/stabieler in is. Kan er weinig over vinden online. De C7 viel soms ook gewoon uit bij het switchen tussen input of apps.
als je het weer krijgt (binnen 1.5 jaar),bellen met lg,dan word het paneel vervangenD-Ed schreef op woensdag 2 december 2020 @ 21:28:
‘Hey pap, wat doet die groene stip op de tv...?’ En zo keken we hier gezamenlijk naar één of meerdere ‘stuck pixels’.. De dames verwonderd en ik met lichte paniek ivm de B9 die net zes maanden oud is ongeveer..
Sinterklaasjournaal dus op de iPad en papa aan de slag met Jscreensfix.com.. Hielp niet (nee!!) dus voor het eerst handmatig de pixelrefresh aangezet. Na een uurtje schoof er een witte lijn van boven naar beneden en zag ik dat de groene pixels rood waren geworden.. Nog steeds angst maar die was gelukkig ongegrond want nadat de tv even uit en aan werd gezet, was er weer het heerlijke zwart te zien en zie ik (tot heden) geen vreemde oplichtende pixels die er niet horen...![]()
Mijn vorige week ontvangen GX is super snel met Webos. Dus ik zou geen zorgen makenGeorgeMichael schreef op woensdag 2 december 2020 @ 21:39:
Recht op morgen heb ik niet, maar morgen wordt beter dan vandaag en gisteren bestaat niet.
C7 is uit 2017,je mag idd wel verwachten dat het met een cx vloeiender gaat.GeorgeMichael schreef op woensdag 2 december 2020 @ 21:39:
Heb een goede garantie afgesloten maar hoop het niet nodig te hebben... Thanks komt goedpwh53 schreef op woensdag 2 december 2020 @ 21:39:
[...]
als je het weer krijgt (binnen 1.5 jaar),bellen met lg,dan word het paneel vervangen
C7 heeft een slome SoC.GeorgeMichael schreef op woensdag 2 december 2020 @ 21:39:
Hi Tweakers, sinds gisteren hier een LG CX staan. Mooi apparaat, ik ga komend weekend spelen met de instellingen. Tip voor toekomstige gebruikers; de schroefjes bij montage zijn gemakkelijk dolgedraaid, let dus op dat je een goeie en passende schroevendraaier hebt.
Vraag:
Bij het instellen kon ik kiezen of ik tv wilde kijken via A) Alleen TV, B ) TV+Decoder C) Alleen Decoder
Ik heb toen (sorry) voor de zekerheid optie B gekozen, waar ik nu spijt van heb. Heb een KPN decoder.
Kan ik op de een of andere manier weer terug naar optie C? Ik zit me rot te zoeken maar kan niets vinden. Of moet ik hem dan weer als nieuw instellen?
Dank voor gouden tip!
Vraag:
Bij het instellen kon ik kiezen of ik tv wilde kijken via A) Alleen TV, B ) TV+Decoder C) Alleen Decoder
Ik heb toen (sorry) voor de zekerheid optie B gekozen, waar ik nu spijt van heb. Heb een KPN decoder.
Kan ik op de een of andere manier weer terug naar optie C? Ik zit me rot te zoeken maar kan niets vinden. Of moet ik hem dan weer als nieuw instellen?
Dank voor gouden tip!
Ik ken de c7 niet maar volgens mij zou het geen minuut moeten duren om op 4k te komen bij Netflix. Heeft hij toevallig met kabel aangesloten? Soms geeft dat nog wel eens problemen bij bepaalde switches/routers. Of quickstart nog aan?GeorgeMichael schreef op woensdag 2 december 2020 @ 21:39:
reset en opnieuw installeren,met de kpn decoder aangeslotenGraduation schreef op woensdag 2 december 2020 @ 23:32:
Hi Tweakers, sinds gisteren hier een LG CX staan. Mooi apparaat, ik ga komend weekend spelen met de instellingen. Tip voor toekomstige gebruikers; de schroefjes bij montage zijn gemakkelijk dolgedraaid, let dus op dat je een goeie en passende schroevendraaier hebt.
Vraag:
Dank voor gouden tip!
Zowel Vincent van HDTVTest en EvilBoris hebben in hun settings guide voor de PS5 HGIG aan, maar ze leggen nergens echt uit waarom. Ze zeggen ook dat HGIG aan moet wanneer je gaat calibreren.
Ik was in de veronderstelling dat, tenzij een applicatie (UI danwel game) HGIG ondersteunt, het niets doet en hetzelfde is als Dynamic Tone Mapping uit. Als ik bijvoorbeeld Demon's Souls test dan zie ik geen verschil tussen HGIG en Dynamic Tone Mapping uit. Zelfde geldt voor de UI. In Demon's Souls vind ik sommige donkere plekken écht te donker en heb ik liever DTM aan.
Waarom zijn die gasten er zo op gebrand dat HGIG aan staat? Mis ik iets? Is mijn veronderstelling over ondersteuning misschien verkeerd?
Ik was in de veronderstelling dat, tenzij een applicatie (UI danwel game) HGIG ondersteunt, het niets doet en hetzelfde is als Dynamic Tone Mapping uit. Als ik bijvoorbeeld Demon's Souls test dan zie ik geen verschil tussen HGIG en Dynamic Tone Mapping uit. Zelfde geldt voor de UI. In Demon's Souls vind ik sommige donkere plekken écht te donker en heb ik liever DTM aan.
Waarom zijn die gasten er zo op gebrand dat HGIG aan staat? Mis ik iets? Is mijn veronderstelling over ondersteuning misschien verkeerd?
[ Voor 4% gewijzigd door yinx84 op 03-12-2020 09:04 ]
mooi stukje in tweakers. Gelijk naar pagina over hdmi 2.1 snelheid.
reviews: De ellende genaamd HDMI 2.1 - Een niet-optimale implementatie
reviews: De ellende genaamd HDMI 2.1 - Een niet-optimale implementatie
Sony W800i > HTC-TytnII > Samsung Omnia I900 > LG Optimus Black > HTC Desire > LG Nexus 4 > LG G2 > LG G4 > LG G5 > LG G6 (eu) > Oneplus 6 > Samsung s20+ > Pixel 7 Pro...
Ik denk eerder dat er problemen met die TV zijn.
Heb hier een C7 hangen en merk echt niets van die problemen.
WebOS is snel, Netflix laadt direct en schokt niet tijdens het scrollen. Met NLZiet zelf geen ervaring.
Itt bijvoorbeeld een recentere Sony is mijn "slome" SoC echt een verademing
Nu na ruim 1,5 week wordt het beeld er niet beter op, integendeel zelfs.Erwin81 schreef op woensdag 25 november 2020 @ 09:16:
Hoi, ik heb vorige week een LG OLED 65cx gekocht en sinds 2 dagen valt me op dat er verticale schaduw stroken in het beeld zijn te zien onder bepaalde omstandigheden. Een webquest leert mij dat het gaat om "vertical banding". Is dit nog iets wat weg trekt op den duur of moet ik de tv retourneren? Wie heeft ervaring met dit fenomeen?
Contact met de verkoper gehad en die vroeg om foto's. Net een mail terug gekregen dat ik de tv mag omruilen.
Zat alleen nog wel even af te vragen of ik dan recht heb op een nieuwe kassabon voor het geval dat ik straks weer pech heb en een defect scherm krijg.. mijn 14 dagen termijn loopt zondag af namelijk.
Hier nog foto's van mijn scherm trouwens in de grijswaarden test. Als het beeld lichter wordt zie je een roze gloed aan de linkerkant en bij zo'n 5% grijs zie je de verticale lijnen duidelijk.
:strip_exif()/f/image/OsGf7rNXojVYxPD6SaO8ltyU.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/qWaLi7RfoluCJlqlABnacuD8.jpg?f=fotoalbum_large)
Vervelend Erwin, wel fijn dat je hem mag omruilen.
Welke test is dit die jullie draaien?
Stop chasing the dream, you're already living it
Een test die je niet moet willen draaien als je met normaal beeld niets opvalt.Qosmic schreef op donderdag 3 december 2020 @ 12:07:
Men (of iig LG) gaat uit van de originele aankoopdatum ivm garantie. Maar mocht je nu weer een DOA krijgen, wat natuurlijk heel onwaarschijnlijk is, en je laat het snel weten dan zal men daar niet moeilijk over gaan doen. Of de winkel helpt je mee en draait een nieuwe factuur/bon uit.Erwin81 schreef op donderdag 3 december 2020 @ 12:05:
[...]
Nu na ruim 1,5 week wordt het beeld er niet beter op, integendeel zelfs.
Contact met de verkoper gehad en die vroeg om foto's. Net een mail terug gekregen dat ik de tv mag omruilen.
Zat alleen nog wel even af te vragen of ik dan recht heb op een nieuwe kassabon voor het geval dat ik straks weer pech heb en een defect scherm krijg.. mijn 14 dagen termijn loopt zondag af namelijk.
Hier nog foto's van mijn scherm trouwens in de grijswaarden test. Als het beeld lichter wordt zie je een roze gloed aan de linkerkant en bij zo'n 5% grijs zie je de verticale lijnen duidelijk.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Heb er verschillende geprobeerd maar waar je de foto's van ziet kun je hier vinden:Qosmic schreef op donderdag 3 december 2020 @ 12:07:
https://youtu.be/eIJxh9UGyak
Ik vraag wel even of ze iets op papier kunnen zetten. Lijkt me wel zo fair.Wren schreef op donderdag 3 december 2020 @ 12:10:
[...]
Men (of iig LG) gaat uit van de originele aankoopdatum ivm garantie. Maar mocht je nu weer een DOA krijgen, wat natuurlijk heel onwaarschijnlijk is, en je laat het snel weten dan zal men daar niet moeilijk over gaan doen. Of de winkel helpt je mee en draait een nieuwe factuur/bon uit.
Gouden tip inderdaad.Famous schreef op donderdag 3 december 2020 @ 12:10:
[...]
Een test die je niet moet willen draaien als je met normaal beeld niets opvalt.
Een perfect uniform scherm is als een spelt in de hooiberg. En als je niets merkt in het dagelijkse gebruik is het ook helemaal geen issue. Maar in mijn geval viel het behoorlijk op en dan ga je zoeken.. Na de diagnose blijft je er op letten idd, ook omdat je hoopt dat het wel verdwijnt. Helaas pindakaas
Ik quote mezelf nog even met de source: YouTube: You've Been Doing PS5 [Adjust HDR] Wrong... Here's How to Get the Be...yinx84 schreef op donderdag 3 december 2020 @ 08:54:
Zowel Vincent van HDTVTest en EvilBoris hebben in hun settings guide voor de PS5 HGIG aan, maar ze leggen nergens echt uit waarom. Ze zeggen ook dat HGIG aan moet wanneer je gaat calibreren.
Heb nog even zitten spelen met de settings en ik snap nu z'n logica en ik zag ook wel degelijk verschil in HGIG en DTM uit. Het komt er op neer dat de calibratie van de PS5 iets te grof is. Je moet hier ervoor zorgen dat een icoontje nét nog zichbaar is op zowel zwarte en witte ondergronden. Hiermee calibreer je het 'plafond' en de 'vloer' voor respectievelijk je wit en zwart waardes. Maar omdat de stap tussen 'niet zichtbaar' en 'bijna onzichtbaar' erg groot is knijp je de volledige peak brightness/zwartwaardes als je voor 'bijna onzichtbaar' kiest.
Ik heb nu ingesteld dat de icoontjes op de witte ondergronden niet meer zichtbaar zijn, maar die op de zwarte ondergrond wel barely visible. Dat laatste omdat de ruimte waarin ik speel nooit helemaal donker is.
ik heb die test ook weleens gedaan op mijn 65 CX.
Zag aan de linkerkant een heel klein beetje tinting (geel en roze), maar niet zichtbaar tijdens tv kijken. Ook niet met voetbal, waar je dit normaal wel zou zien op de groene ondergrond.
En die 5% zie je bij mij gewoon echt helemaal zwart.
Maar zijn er wel echt perfecte uniform schermen uberhaupt?
Zag aan de linkerkant een heel klein beetje tinting (geel en roze), maar niet zichtbaar tijdens tv kijken. Ook niet met voetbal, waar je dit normaal wel zou zien op de groene ondergrond.
Het komt wel vaker voor hoor gelukkig, op de 55" B9 van mij en m'n schoonbroer is 5% grijs ook mooi egaal. Nou schijnt het sowieso te zijn dat de 55" modellen minder problemen hebben.Qosmic schreef op donderdag 3 december 2020 @ 13:09:
ik heb die test ook weleens gedaan op mijn 65 CX.
Tesla Model Y RWD (2024)
Ik weet niet of u probleem hetzelfde is als het meine, maar ik krijg uit de optische uitgang van mijn LG OLED65CPLA enkel een PCM (Pulse Code Modulatie) signaal, hetgeen wil zeggen dat dat niet meer is dan 2-kanaals stereo.
Wat is ook doe of instel, het blijft PCM en niet het ruwe digitale signaal waar alle brondata in behoren te zitten, zodat je versterker het kan decoderen.
Ik krijg dus met geen mogelijkheid een Dolby Digital 5.1 en of DTS signaal uit de optische uitgang van mijn LG TV.
Als iemand nog een tip of idee heeft, dan houdt ik me aanbevolen.
Wat is ook doe of instel, het blijft PCM en niet het ruwe digitale signaal waar alle brondata in behoren te zitten, zodat je versterker het kan decoderen.
Ik krijg dus met geen mogelijkheid een Dolby Digital 5.1 en of DTS signaal uit de optische uitgang van mijn LG TV.
dts gaat je sowieso niet lukken en je moet even het geluid op passeren zetten in de audio instellingen van je tv.charles33 schreef op donderdag 3 december 2020 @ 14:21:
Ik weet niet of u probleem hetzelfde is als het meine, maar ik krijg uit de optische uitgang van mijn LG OLED65CPLA enkel een PCM (Pulse Code Modulatie) signaal, hetgeen wil zeggen dat dat niet meer is dan 2-kanaals stereo.
[ Voor 76% gewijzigd door Qosmic op 03-12-2020 14:30 ]
Heb exact het zelfde voor. TV vrijdag besteld, nog niks gehoord...Fraaank schreef op woensdag 2 december 2020 @ 14:24:
Ik weet dat mensen eerder met klachten in het topic posten. Het valt mij wel op dat als je een paar pagina's terugleest hoeveel 'problemen' er zijn. De verhouding met andere merken multi topics op tweakers zit wel duidelijk een verschil in.
Krijg ook steeds meer het idee dat het onvermijdelijk is om op den duur problemen te krijgen met een OLED scherm. Zal de levensduur van 10 jaar onrealistisch zijn? Met mijn huidige lcd tv die ik bijna 10 jaar heb nog geen enkel probleem.
Krijg ook steeds meer het idee dat het onvermijdelijk is om op den duur problemen te krijgen met een OLED scherm. Zal de levensduur van 10 jaar onrealistisch zijn? Met mijn huidige lcd tv die ik bijna 10 jaar heb nog geen enkel probleem.
Verwijderd
@rutgergron dit is nou precies mijn gedachte, ik wil ook graag een nieuwe iets grotere tv. Ik heb hier een oude LCD staan van Sony, 7 jaar oud, 100% in orde. Dat zal ik met een Oled niet halen, ik heb het gevoel dat die OLEDS heel mooi zijn, maar ik verwacht gegarandeerd problemen. Bovendien zit ik niet lekker met de USA presidentsverkiezingen, kijk ik CNN en mag ik me de hele tijd zorgen maken. Dus toch een LCD dan. Vraag is, welke LCD?QLED is de beste allround tv? Jammer dat Tweakers niet eens een round up maakt van tv's, 65 inch, tussen de €1000-€2000 euro. Iedereen prakiseert zich rot wat de beste tv is...
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 03-12-2020 16:04 ]
Waag je dan vooral niet aan websites als avforums.com of avsforum.comrutgergron schreef op donderdag 3 december 2020 @ 15:46:
Ik weet dat mensen eerder met klachten in het topic posten. Het valt mij wel op dat als je een paar pagina's terugleest hoeveel 'problemen' er zijn. De verhouding met andere merken multi topics op tweakers zit wel duidelijk een verschil in.
Hier komt binnenkort een overzicht van alle dure apparatuur die ik thuis heb staan
laat maar dat was dubbel bericht
[ Voor 94% gewijzigd door Schaapje_BlaaT op 03-12-2020 16:06 ]
ASUS ROG Strix B650-A | AMD 7600X | Kingston 32GB DDR5 6000 CL36 | Kingston KC3000 1TB | Powercolor hellhound RX9070 16GB
- HoppyF
- Televisies
- LG
- Oled
- LG OLED
- LG OLED evo
- LG OLED CX
- LG OLED G1
- LG OLED E9
- LG OLED C9
- LG OLED W9
- LG OLED B9
- LG OLED W8
- LG OLED evo G5
- LG OLED C2
- LG OLED evo G3
- LG EF950V
- LG OLED evo G4
- LG OLED C6D
- LG OLED65G8
- LG OLED evo C4
- LG OLED65B6D
- LG B2
- LG C6V
- LG OLED C7
- LG OLED B7
- LG OLED W7
- LG W8
- LG OLED B1
- LG E8
- LG OLED BX
- LG OLED GX
- LG OLED B8PLA
- LG OLED E7
- LG OLED A1
- LG OLED C1
- LG OLED E8
- LG OLED B6V
- LG OLED C8
“Horrorverhalen” in forums zijn absoluut niet representatief!Verwijderd schreef op donderdag 3 december 2020 @ 16:04:
@rutgergron dit is nou precies mijn gedachte, ik wil ook graag een nieuwe iets grotere tv. Ik heb hier een oude LCD staan van Sony, 7 jaar oud, 100% in orde. Dat zal ik met een Oled niet halen, ik heb het gevoel dat die OLEDS heel mooi zijn, maar ik verwacht gegarandeerd problemen. Bovendien zit ik niet lekker met de USA presidentsverkiezingen, kijk ik CNN en mag ik me de hele tijd zorgen maken. Dus toch een LCD dan. Vraag is, welke LCD?QLED is de beste allround tv? Jammer dat Tweakers niet eens een round up maakt van tv's, 65 inch, tussen de €1000-€2000 euro. Iedereen prakiseert zich rot wat de beste tv is...
Over plasma’s werd 10 jaar geleden ook geroepen dat je die niet moest kopen ondanks het veel mooiere beeld tov LCD’s. Nu zijn de OLED’s de gebeten hond.
Waarom?
Afgunst, jaloezie enz.
Vooral LCD fabrikanten zitten niet te wachten op een sterke premium concurrent die hun toplijn tegen werkt.
Goedkope LCD’s zijn geen concurrentie dure wel.
Het is een harde strijd om de gunst van de koper te krijgen. Prik hier doorheen en trek je eigen conclusie.
Bedenk ook dat de perfecte TV niet bestaat en ook nooit zal komen.
Er mankeert altijd wel ergens iets aan. Als je daarmee niet kunt leven blijf je wachten en wachten...
Verwijderd
@HoppyF ik geloof dat wij langs elkaar heen praten. Dit heeft niets van doen met afgunst of concurrentie maar met kwaliteit. Heel simpel: als BURN-IN geen serieus probleem is, maar slechts zeer incidenteel voorkomt, waarom is er dan geen garantie op? Antwoord: omdat het dus WEL regelmatig voorkomt. En zeer regelmatig dus. Veroudering van Oleds, BURN-IN, niet in de zon staan, etc. Het blijkt gewoon dat OLED wel mooi is maar op de lange duur niet goed presteert.
Je voorbeeld over plasma's is een leuke, want waarom zouden plasma's nu uitgestorven zijn dan?
Oh en ik ben ook niet op zoek naar een "perfecte" tv, maar wel naar eentje de het langer dan 5 jaar volhoudt. En waar ik zonder zenuwen 3 dagen CNN kan kijken zonder BURN-IN CNN logo's.
Jij doet net alsof het allemaal onzin is en er bijna niemand is met BURN-IN. Ik lees toch iets anders op diverse fora. Bovendien zijn er lees ik veel meer mensen die voor LCD gaan ipv OLED, vanwege juist deze (-lfde) overwegingen.
Als BURN-IN echt geen probleem zou zijn, zou er amper melding van zijn en zouden fabrikanten rustig garantie bieden hierop (net als bij accu's van auto's bijv.). Heeft allemaal niets te maken met concurrentie of jaloezie, puur garant staan voor je kwaliteitsproduct. Maar dat doen ze niet. Wat ze je wel aanbieden is tzt een nieuw paneel voor bijv. €700. Leuk vooruitzicht.
Je voorbeeld over plasma's is een leuke, want waarom zouden plasma's nu uitgestorven zijn dan?
Oh en ik ben ook niet op zoek naar een "perfecte" tv, maar wel naar eentje de het langer dan 5 jaar volhoudt. En waar ik zonder zenuwen 3 dagen CNN kan kijken zonder BURN-IN CNN logo's.
Jij doet net alsof het allemaal onzin is en er bijna niemand is met BURN-IN. Ik lees toch iets anders op diverse fora. Bovendien zijn er lees ik veel meer mensen die voor LCD gaan ipv OLED, vanwege juist deze (-lfde) overwegingen.
Als BURN-IN echt geen probleem zou zijn, zou er amper melding van zijn en zouden fabrikanten rustig garantie bieden hierop (net als bij accu's van auto's bijv.). Heeft allemaal niets te maken met concurrentie of jaloezie, puur garant staan voor je kwaliteitsproduct. Maar dat doen ze niet. Wat ze je wel aanbieden is tzt een nieuw paneel voor bijv. €700. Leuk vooruitzicht.
Je generaliseert. Ik heb hier een 2e Oled TV en beide zonder een enkel probleem (1e dateert uit 2013). Je weet dat er op fora juist problemen worden besproken?Verwijderd schreef op donderdag 3 december 2020 @ 16:50:
@HoppyF ik geloof dat wij langs elkaar heen praten. Dit heeft niets van doen met afgunst of concurrentie maar met kwaliteit. Heel simpel: als BURN-IN geen serieus probleem is, maar slechts zeer incidenteel voorkomt, waarom is er dan geen garantie op? Antwoord: omdat het dus WEL regelmatig voorkomt. En zeer regelmatig dus. Veroudering van Oleds, BURN-IN, niet in de zon staan, etc. Het blijkt gewoon dat OLED wel mooi is maar op de lange duur niet goed presteert.
@videokeizer.. dan koop je toch een Qled . Lekker fel en prima lichtbron.
Je schijnt te vergeten dat de OLEDS bij bakken de zaak uitrennen al enige jaren. natuurlijk zijn er waar zaken mis gaan. Sommigen hebben zelfs extreem veel pech.
Maar het overgrote deel van de kopers is heel gleukkig. Die zie je hier niet dagelijks hun welbevinden posten inderdaad
Ik heb een prima OLED, fantastisch beeld ( niets kan die vergelijking aan) kijk gerust uren aan een stuk naar zenders met felle logos ( setting in menu daarvoor)
Inbranden is ook bij de mensen die ik ken met een OLED geen probleem.
Maar het allerbelangrijkste is: als je het niet aandurft moet je er NIET aan beginnen!
Besteed je geld dan aan een product waar je wel vertrouwen in hebt.
Je schijnt te vergeten dat de OLEDS bij bakken de zaak uitrennen al enige jaren. natuurlijk zijn er waar zaken mis gaan. Sommigen hebben zelfs extreem veel pech.
Maar het overgrote deel van de kopers is heel gleukkig. Die zie je hier niet dagelijks hun welbevinden posten inderdaad
Ik heb een prima OLED, fantastisch beeld ( niets kan die vergelijking aan) kijk gerust uren aan een stuk naar zenders met felle logos ( setting in menu daarvoor)
Inbranden is ook bij de mensen die ik ken met een OLED geen probleem.
Maar het allerbelangrijkste is: als je het niet aandurft moet je er NIET aan beginnen!
Besteed je geld dan aan een product waar je wel vertrouwen in hebt.
Copyright and left by SED...
Over het algemeen worden allerlei problemen met in dit geval LG OLED's heel schappelijk binnen de garantie opgelost, ook wat jij BURN-IN noemt. Staan ook zat voorbeelden van in dit topic.Verwijderd schreef op donderdag 3 december 2020 @ 16:50:
En waarom plasma eruit ging? Omdat er iets anders kwam, ik zeg niet perse beter, want LCD kan je qua beeld niet echt beter noemen. Maar bijvoorbeeld wel: goedkoper, lichter en minder energie slurpend. Een beetje plasma deed ook dienst als kachel. Met plasma's waren er ook problemen ja. Bij LCD ook maar omdat je op een gegeven moment heel veel scherm kon krijgen voor relatief weinig geld nam men de mindere aspecten van LCD eerder voor lief.
Men is een enorm eind gekomen sinds de introductie van de eerste OLED's, naar mijn herinnering was de echt grote BURN-IN golf ten tijde van de 2015-2017 lijnen, daarna ben ik het minder tegen gekomen, terwijl er steeds meer van verkocht werden.
Betekent niet dat het niet bestaat, maar de angst voor het risico dat het kan gebeuren is voor velen geen dealbreaker. En voor anderen weer wel, als je je daarover zorgen maakt, prima, dan zijn er alternatieven. niks mis mee.
- HoppyF
- Televisies
- LG
- Oled
- LG OLED
- LG OLED evo
- LG OLED CX
- LG OLED G1
- LG OLED E9
- LG OLED C9
- LG OLED W9
- LG OLED B9
- LG OLED W8
- LG OLED evo G5
- LG OLED C2
- LG OLED evo G3
- LG EF950V
- LG OLED evo G4
- LG OLED C6D
- LG OLED65G8
- LG OLED evo C4
- LG OLED65B6D
- LG B2
- LG C6V
- LG OLED C7
- LG OLED B7
- LG OLED W7
- LG W8
- LG OLED B1
- LG E8
- LG OLED BX
- LG OLED GX
- LG OLED B8PLA
- LG OLED E7
- LG OLED A1
- LG OLED C1
- LG OLED E8
- LG OLED B6V
- LG OLED C8
Draai het om, als burn-in werkelijk zo’n groot probleem zou zijn als jij denkt zouden er geen miljoenen van verkocht worden. Een paar kopers kun je misleiden maar miljoenen niet.Verwijderd schreef op donderdag 3 december 2020 @ 16:50:
We zijn hier in dit forum best wel kritisch op allerlei details die anderen zouden missen. Dat mag.
Nogmaals, koop dat een OLED met 5 jaar garantie als je dit een prettig gevoel geeft.
Lees ook het rode vlak onderaan nog even hier, dat bestaat niet voor niets.
Plasma’s waren goed maar ook niet perfect, de techniek ontwikkelt zich door.
OLED is een goed alternatief veel plasma bezitters zijn dan ook overgestapt op OLED.
Als burn-in onder garantie zou vallen zou iedereen de instellingen uitschakelen die het moeten voorkomen en dan lekker garantie claimen vermoed ik. Ik denk dat de angst voor burn-in groter is dan het probleem zelf.
ASUS ROG Strix B650-A | AMD 7600X | Kingston 32GB DDR5 6000 CL36 | Kingston KC3000 1TB | Powercolor hellhound RX9070 16GB
Verwijderd
Volgens mij moet jij de TW zelf ff goed lezen: hij vraagt toch niets over inbranden?HoppyF schreef op donderdag 3 december 2020 @ 17:30:
[...]
Lees ook het rode vlak onderaan nog even hier, dat bestaat niet voor niets.
- HoppyF
- Televisies
- LG
- Oled
- LG OLED
- LG OLED evo
- LG OLED CX
- LG OLED G1
- LG OLED E9
- LG OLED C9
- LG OLED W9
- LG OLED B9
- LG OLED W8
- LG OLED evo G5
- LG OLED C2
- LG OLED evo G3
- LG EF950V
- LG OLED evo G4
- LG OLED C6D
- LG OLED65G8
- LG OLED evo C4
- LG OLED65B6D
- LG B2
- LG C6V
- LG OLED C7
- LG OLED B7
- LG OLED W7
- LG W8
- LG OLED B1
- LG E8
- LG OLED BX
- LG OLED GX
- LG OLED B8PLA
- LG OLED E7
- LG OLED A1
- LG OLED C1
- LG OLED E8
- LG OLED B6V
- LG OLED C8
Is een keer of vijf in één reactie niet genoeg dan?Verwijderd schreef op donderdag 3 december 2020 @ 17:59:
[...]
Volgens mij moet jij de TW zelf ff goed lezen: hij vraagt toch niets over inbranden?
Plus de verwijzing naar de beruchte (totaal onrealistische) CNN test van RTINGS?
:strip_exif()/f/image/kjgCXBJ2d7P0I0EfsP3DcNxJ.jpg?f=fotoalbum_large)
Verwijderd
Ook in de TW staat niets over het aantal keren dat je over inbranden mag praten.HoppyF schreef op donderdag 3 december 2020 @ 18:38:
[...]
Is een keer of vijf in één reactie niet genoeg dan?![]()
Plus de verwijzing naar de beruchte (totaal onrealistische) CNN test van RTINGS?
[Afbeelding]
Het is al besproken dat het inbranden iets is van de 1e paar generaties OLED maar dat dat tegenwoordig niet zo een issue is. Hij blijft in vroeger hangen, nou prima, laat hem dan maar verwijs hem niet naar irrelevante zaken. Bij de volgende nieuwste tv is er ook weer iets waar hij niet blij van zal worden en zal hij eeuwig met zijn kathodestraalbuis tv series en films moeten blijven kijken.
Follow-up555Henny555 schreef op donderdag 3 december 2020 @ 15:30:
[...]
Heb exact het zelfde voor. TV vrijdag besteld, nog niks gehoord...
Heb daarnet telefoontje gekregen nadat ik een tweede mail had gestuurd voor meer info over mijn order. Hij wist mij te vertellen dat ze de TV maandag komen leveren.
Maakt nog wel een verschil in welke mate. Als je andere merken in het Televisies forum bekijkt passeren er veel minder problemen het revue. Het is natuurlijk apart dat er software op de Oled zit ingebouwd om 'image retention' tegen te gaan: Pixel refresher, Logo luminance adjusment, etc.JDL15 schreef op donderdag 3 december 2020 @ 17:06:
[...]
Je generaliseert. Ik heb hier een 2e Oled TV en beide zonder een enkel probleem (1e dateert uit 2013). Je weet dat er op fora juist problemen worden besproken?
Dit geeft feitelijk al aan dat het nodig is bij Oled. Ook dat je gevarieerde content moet bekijken vanwege eventuele risico. Ondertiteling kan ook op lange termijn voor problemen zorgen, dan heb ik het nog niet eens over HDR. Je hebt er bijna een gebruiksaanwijzing voor nodig. LG zal het ook nooit zo letterlijk toegeven ( logisch ). Feit alleen al dat er geen garantie op burnin zit zegt al genoeg.
Je zou de tv gewoon moeten kunnen gebruiken of je nou marathon sessies FIFA speelt of programma's kijkt met veel felle statische logo's. Het zou niks uit moeten maken. En dat ook op een termijn van 10 jaar en langer.
Nou en? Ja,er zijn maatregelen in de tv om bepaalde dingen tegen te gaan. Nou en? Een auto kan ook een toerenbegrenzer hebben om schade aan de motor tegen te gaan.is het daarom een klote auto?rutgergron schreef op donderdag 3 december 2020 @ 20:50:
[...]
Maakt nog wel een verschil in welke mate. Als je andere merken in het Televisies forum bekijkt passeren er veel minder problemen het revue. Het is natuurlijk apart dat er software op de Oled zit ingebouwd om 'image retention' tegen te gaan: Pixel refresher, Logo luminance adjusment, etc.
Dit geeft feitelijk al aan dat het nodig is bij Oled. Ook dat je gevarieerde content moet bekijken vanwege eventuele risico. Ondertiteling kan ook op lange termijn voor problemen zorgen, dan heb ik het nog niet eens over HDR. Je hebt er bijna een gebruiksaanwijzing voor nodig. LG zal het ook nooit zo letterlijk toegeven ( logisch ). Feit alleen al dat er geen garantie op burnin zit zegt al genoeg.
Je zou de tv gewoon moeten kunnen gebruiken of je nou marathon sessies FIFA speelt of programma's kijkt met veel felle statische logo's. Het zou niks uit moeten maken. En dat ook op een termijn van 10 jaar en langer.
Jij eist iets van een tv,dat mag. Maar dat betekent niet dat het realiteit moet worden omdat jij dat vindt. Zoals al eerder gezegd,als het niks voor jou is dan moet je het niet doen.
Ik heb een c7 maar ik ervaar deze problemen niet. Ik gebruik geen NLziet maar wel een boel andere apps. Misschien eens een netwerk check doen in de netflix app?GeorgeMichael schreef op woensdag 2 december 2020 @ 21:39:
[ Voor 3% gewijzigd door pietervanhuizen op 03-12-2020 22:06 ]
Verwijderd
https://fwd.nl/beeld/acht...ar-op-inbranden-bij-oled/ en lees dan vooral de reacties onder het artikel. Dit is geen zeer zeldzaam verschijnsel. Maar ik zal er nu (echt) over ophouden. Ik sloeg alleen even aan op de termen "horrorverhalen" en "afgunst en jaloezie" en "perfecte tv bestaat niet". Dit zijn achtereenvolgens overdrijvingen en drogredenen.
Ik snap dat als je een Oled tv hebt het hier liever niet over hebt. Maar doe niet alsof je een azijnpisser bent als je sceptisch bent betreffende inbranden op een Oled. Fabrikanten geven echt niet voor niets geen garantie op dit "zeer zeldzame" fenomeen. Kijk, op Marktplaats wordt ook niet iedereen opgelicht, maar ik denk wel dat het verstandig is om voor een aankoop goed je huiswerk te doen. (weer eens wat anders als een autovergelijking) Fijne vond!
Ik snap dat als je een Oled tv hebt het hier liever niet over hebt. Maar doe niet alsof je een azijnpisser bent als je sceptisch bent betreffende inbranden op een Oled. Fabrikanten geven echt niet voor niets geen garantie op dit "zeer zeldzame" fenomeen. Kijk, op Marktplaats wordt ook niet iedereen opgelicht, maar ik denk wel dat het verstandig is om voor een aankoop goed je huiswerk te doen. (weer eens wat anders als een autovergelijking) Fijne vond!
Heb een C7 boven en een C9 beneden. Wordt flink op gegamed. Kijken vaak Nickelodeon, (logo). Maar heb nergens problemen mee. Webos is snel zowel boven op de c7 als beneden op de c9. Zoals al vaker gezegd,.. Slechte ervaringen worden gedeeld, de goed ervaringen niet.. Die kijken gewoon tv..Verwijderd schreef op donderdag 3 december 2020 @ 23:37:
https://fwd.nl/beeld/acht...ar-op-inbranden-bij-oled/ en lees dan vooral de reacties onder het artikel. Dit is geen zeer zeldzaam verschijnsel. Maar ik zal er nu (echt) over ophouden. Ik sloeg alleen even aan op de termen "horrorverhalen" en "afgunst en jaloezie" en "perfecte tv bestaat niet". Dit zijn achtereenvolgens overdrijvingen en drogredenen.
Wil binnenkort een lg55cx kopen, dus zag ik deze staan toevallig bij coolblue: https://www.coolblue.nl/e...ll-motion-xl-3-stars.html
Precies wat ik zocht, een wall mount die je beetje horizontaal en verticaal kan kantelen.. Prima prijs ook vergeleken met die peperdure Vogel merken..
Wat vinden jullie?
Precies wat ik zocht, een wall mount die je beetje horizontaal en verticaal kan kantelen.. Prima prijs ook vergeleken met die peperdure Vogel merken..
Wat vinden jullie?
Ervaringen kwa burnin zijn ook subjectief. Er word dan bijvoorbeeld gezegd: "Ik game er dagelijks op en kijk veel content mee met statische logo's". Terwijl diegene de tv nog maar misschien een half jaar in gebruik heeft. Dat kan je dan niet echt meenemen in je oordeel hoe de OLED op lange termijn het doet.
Het gaat mij ook om de duurzaamheid van een OLED met intensief gebruik. Bij ons staat zowat de hele dag de tv aan, dag in dag uit. Mijn zoontje kijkt ook tekenfilms, ikzelf kijk bijna alle content met ondertiteling en binnenkort koop ik ook nog een console om op te gamen.
Krijg steeds dus meer het idee dat een OLED vanaf dag één onderhevig is aan slijtage. Dat het geen techniek is waar je zonder problemen intensief 10 jaar mee kan doen. Door alle software implementaties helpt daar ook niet echt in mee.
Het gaat mij ook om de duurzaamheid van een OLED met intensief gebruik. Bij ons staat zowat de hele dag de tv aan, dag in dag uit. Mijn zoontje kijkt ook tekenfilms, ikzelf kijk bijna alle content met ondertiteling en binnenkort koop ik ook nog een console om op te gamen.
Krijg steeds dus meer het idee dat een OLED vanaf dag één onderhevig is aan slijtage. Dat het geen techniek is waar je zonder problemen intensief 10 jaar mee kan doen. Door alle software implementaties helpt daar ook niet echt in mee.
'Door alle software implementaties helpt daar ook niet echt in mee'rutgergron schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 07:30:
Ervaringen kwa burnin zijn ook subjectief. Er word dan bijvoorbeeld gezegd: "Ik game er dagelijks op en kijk veel content mee met statische logo's". Terwijl diegene de tv nog maar misschien een half jaar in gebruik heeft. Dat kan je dan niet echt meenemen in je oordeel hoe de OLED op lange termijn het doet.
Ehh, juist wel.
Maar vraag jezelf even af wat je wil bereiken. Moeten de mensen je hier overtuigen dat je echt wel of echt niet een OLED moet nemen?Die keus moet je lekker zelf maken.
Wellicht een herhaling maar: als jij van een tv verwacht dat je zonder enige klacht tien jaar intensief kan gebruiken en je bent van mening dat dat met een oled niet kan, prima.
OLED is meer een tweaker/liefhebber dingetje en die zijn meer op fora te vinden en dus sneller met negatieve ervaring.
Qled??? mensen kopen gewoon Samsung met mooie verkooppraatjes en reclames.
Niet omdat ze uitgezocht hebben, wat mooier is.
OLED kopers kopen of omdat ze het in de winkel gezien hebben en mooier vinden of door gericht te zoeken.
En gericht zoekende mensen komen vaker op fora om over te praten en eventueel te klagen.
Qled??? mensen kopen gewoon Samsung met mooie verkooppraatjes en reclames.
Niet omdat ze uitgezocht hebben, wat mooier is.
OLED kopers kopen of omdat ze het in de winkel gezien hebben en mooier vinden of door gericht te zoeken.
En gericht zoekende mensen komen vaker op fora om over te praten en eventueel te klagen.
Sony W800i > HTC-TytnII > Samsung Omnia I900 > LG Optimus Black > HTC Desire > LG Nexus 4 > LG G2 > LG G4 > LG G5 > LG G6 (eu) > Oneplus 6 > Samsung s20+ > Pixel 7 Pro...
Vraagje. Ik heb de sony 65AG8 besteld. Deze heeft een inputlag van 41 ms. Ik heb nu een 55C8 met 21 ms. Ga ik dat merken? Ben meer een recreatieve gamer op de ps4 pro en straks ps5. Uncharted, god of war. Zulk soort spellen.
Nee daar ga je niks van merken.destroyer6670 schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 09:56:
Vraagje. Ik heb de sony 65AG8 besteld. Deze heeft een inputlag van 41 ms. Ik heb nu een 55C8 met 21 ms. Ga ik dat merken? Ben meer een recreatieve gamer op de ps4 pro en straks ps5. Uncharted, god of war. Zulk soort spellen.
Alleen als je iets van een muziek spel gaat spelen (Rocksmith, Guitar Hero etc.) maar dat heb je met elke combinatie van devices wel.destroyer6670 schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 09:56:
Desktop: Ryzen 7 7800X3D | 32 GB | Radeon RX 6800
Ik ga mij een LG OLED48C?6 aanschaffen, puur voor gaming. 55" is te groot, getest en ik te ver naar achteren waardoor ik niet meer aan de tafel kan. Tijdens de preview, werd aangekondigd dat de 48" na verloop van tijd zou zakken naar € 999 maar dat is niet het geval. Momenteel blijft deze schommelen rond de € 1599 bij de gerespecteerde dealers. Ik verwacht dat er in Maart/April een opvolger zal komen, en dan beslis ik of ik de CX of successor neem, afhankelijk van prijsdaling CX en specs successor. Ondertussen zijn er geen games, die ik speel, die 120Hz ondersteunen, dus doe ik verder met mijn huidige setup. Ik verwacht ook tijdens de kerstperiode geen grote neerwaartse prijsschommelingen voor de 48" CX.
Ik heb mijn LG55B6V nu meer dan 4 jaar: soms TV, vaker PS4, nog vaker series en films (altijd met ondertiteling) en sinds een jaar of 2 staat er altijd wel een livestream van een game aan, als we thuis zijn. En dit jaar zijn we veel thuisrutgergron schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 07:30:
Aan het begin was ik toch wat voorzichtig, maar dat is er na een aantal maanden ook wel uit. Ik heb overigens wel de meeste tijd OLED Light tussen 50 - 60 staan (ik hoef binnen geen zonnebril op). Voor HDR content uiteraard op 100.
Uiteraard is dit geen garantie, maar wellicht brengt het wat nuance in de vaakst terugkomende discussie in dit topic
Arrived anxious, left bored
GX77 zojuist ontvangen 
Net zeven trappen omhoog gesjauwd, nu nog ff bedenken of ik 'm samen met een vriend ga ophangen of dat ik toch even wat kundige(re) hulp inschakel. Ben echt zo'n panisch figuur dat voortdurend horrorscenario's van broze muren en vallende tv's voor zich ziet.
Net zeven trappen omhoog gesjauwd, nu nog ff bedenken of ik 'm samen met een vriend ga ophangen of dat ik toch even wat kundige(re) hulp inschakel. Ben echt zo'n panisch figuur dat voortdurend horrorscenario's van broze muren en vallende tv's voor zich ziet.
Had dan laten bezorgen en ophangen2dope schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 11:19:
GX77 zojuist ontvangen
Kun je perfect met een vriend. Heb die samen met mijn vrouw geinstalleerd. Zelf de beugel opgehangen en dan even de vrouw geroepen om het mooi in de beugel te hangen. Echt geens chrik voor hebben. Was hier in een half uurtje gedaan (gaten boren en al). Gewoon een beetje precies zijn zodat alles mooi waterpas hangt.2dope schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 11:19:
GX77 zojuist ontvangen
Apollo biedt een dergelijke service niet aan helaas.
Haha thanks, ziet er ook allemaal erg simpel uit op de instructiefilmpjes. Het is ook een vrij irrationele angst want ik heb verder geen twee linkerhanden ofzo. Het is gewoon de grootte en het prijskaartje waar ik een beetje zenuwachtig van word.Tibs schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 11:22:
[...]
Kun je perfect met een vriend. Heb die samen met mijn vrouw geinstalleerd. Zelf de beugel opgehangen en dan even de vrouw geroepen om het mooi in de beugel te hangen. Echt geens chrik voor hebben. Was hier in een half uurtje gedaan (gaten boren en al). Gewoon een beetje precies zijn zodat alles mooi waterpas hangt.
Verwijderd
Nou kreeg op mijn Duitse B7 65" de voedingmelding. Aangemeld op de site en woensdag komt dynalogic de 'reparatie' uitvoeren.
- HoppyF
- Televisies
- LG
- Oled
- LG OLED
- LG OLED evo
- LG OLED CX
- LG OLED G1
- LG OLED E9
- LG OLED C9
- LG OLED W9
- LG OLED B9
- LG OLED W8
- LG OLED evo G5
- LG OLED C2
- LG OLED evo G3
- LG EF950V
- LG OLED evo G4
- LG OLED C6D
- LG OLED65G8
- LG OLED evo C4
- LG OLED65B6D
- LG B2
- LG C6V
- LG OLED C7
- LG OLED B7
- LG OLED W7
- LG W8
- LG OLED B1
- LG E8
- LG OLED BX
- LG OLED GX
- LG OLED B8PLA
- LG OLED E7
- LG OLED A1
- LG OLED C1
- LG OLED E8
- LG OLED B6V
- LG OLED C8
Goed uitmeten is het advies.2dope schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 11:19:
GX77 zojuist ontvangen
Lees het topic nog even door vwb ophanging van de GX.
Niet de bijleverde mal gebruiken maar gewoon zelf goed opmeten.
Eventueel zelf schroeven en pluggen aanschaffen ipv de meegeleverde materialen als je muur van wat minder stevig materiaal gemaakt is.
- HoppyF
- Televisies
- LG
- Oled
- LG OLED
- LG OLED evo
- LG OLED CX
- LG OLED G1
- LG OLED E9
- LG OLED C9
- LG OLED W9
- LG OLED B9
- LG OLED W8
- LG OLED evo G5
- LG OLED C2
- LG OLED evo G3
- LG EF950V
- LG OLED evo G4
- LG OLED C6D
- LG OLED65G8
- LG OLED evo C4
- LG OLED65B6D
- LG B2
- LG C6V
- LG OLED C7
- LG OLED B7
- LG OLED W7
- LG W8
- LG OLED B1
- LG E8
- LG OLED BX
- LG OLED GX
- LG OLED B8PLA
- LG OLED E7
- LG OLED A1
- LG OLED C1
- LG OLED E8
- LG OLED B6V
- LG OLED C8
Dynalogic?Verwijderd schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 11:58:
Nou kreeg op mijn Duitse B7 65" de voedingmelding. Aangemeld op de site en woensdag komt dynalogic de 'reparatie' uitvoeren.
Ik hoop dat dit niet waar is en er een monteur van CE repair of Servilux komt.
Verwijderd
Daar kreeg ik de e-mail van.....zolang die monteur kundig is en het geen ingrijpende reparatie is moet het wel goed komen.HoppyF schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 12:41:
[...]
Dynalogic?![]()
Ik hoop dat dit niet waar is en er een monteur van CE repair of Servilux komt.
- HoppyF
- Televisies
- LG
- Oled
- LG OLED
- LG OLED evo
- LG OLED CX
- LG OLED G1
- LG OLED E9
- LG OLED C9
- LG OLED W9
- LG OLED B9
- LG OLED W8
- LG OLED evo G5
- LG OLED C2
- LG OLED evo G3
- LG EF950V
- LG OLED evo G4
- LG OLED C6D
- LG OLED65G8
- LG OLED evo C4
- LG OLED65B6D
- LG B2
- LG C6V
- LG OLED C7
- LG OLED B7
- LG OLED W7
- LG W8
- LG OLED B1
- LG E8
- LG OLED BX
- LG OLED GX
- LG OLED B8PLA
- LG OLED E7
- LG OLED A1
- LG OLED C1
- LG OLED E8
- LG OLED B6V
- LG OLED C8
Dat is waar, de voeding vervangen is vrij eenvoudig.Verwijderd schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 12:43:
[...]
Daar kreeg ik de e-mail van.....zolang die monteur kundig is en het geen ingrijpende reparatie is moet het wel goed komen.
Ben wèl benieuwd of het ook soepel uitgevoerd zal worden.
Gisterenavond mijn 77CX binnengekregen als vervanger van mijn 55C9. Niks te groot op 3 metet afstand. Dus voor degenen die nog twijfelen: gewoon doen, kan prima.
Ben wel wat teleurgesteld over de kwaliteit van het paneel. Mijn 55C9 is echt flawless, maar de 77CX heeft in mijn ogen behoorlijk heftige black crush en matige uniformiteit. Ik dacht eerst dat ik mijn black level op high had staan ipv low (full en limited via hdmi), maar dat was het niet. Ook direct youtube gamma/brightness filmpjes kijken op de tv laat zien dat het behoorlijk afwijkt van mijn 55C9. De settings staan precies zoals die op de 55C9 zoals op rtings.com beschreven.
Disclaimer: het zijn foto's met de telefoon genomen, dus irl wijkt het iets af, maar als indicatie is het duidelijk.
Als ik dat youtube filmpje met die verticale staven van 2 tot 25 bekijk (YouTube: AVS HD 709 Brightness Calibration) dan zie ik met een gamma van 2.2 en brightness 50 niks, alles is zwart en met 1.9 zie ik het knipperen tot 23. Gamma op 2.2 met brightness op 60 zie ik het tot 22 knipperen, en gamma 1.9 en brightness 60 tot 18 (18 is heel zwak).
Met gamma op 2.2 en brightness op 63 zie ik de 18 lichtjes knipperen, ga ik naar 64 dan gaat de reference black eraan.
Deze test (YouTube: [8K] Black Level Screen Monitor TV Test Pattern - Calibrate Contrast...) is ook wel interessant om te vergelijken:
77CX:
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/KCdhVXWCBptPbqiirWXiCFC2.jpg?f=user_large)
55C9:
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/Vi58542tcOBjV4plyqf4zm0a.jpg?f=user_large)
Real life film vergelijk:
77CX:
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/vnGySDsFKRCM3oCKRQ8dOzry.jpg?f=user_large)
55C9:
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/bc4OR4anHPa5xMyIhiefa3zr.jpg?f=user_large)
Uniformiteit is ook niet alles (die van mijn 55C9 is flawless).
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/qbPdXOfnyGmuvtWyPn1ZhiuV.jpg?f=user_large)
Fun pic om het verschil in grootte te laten zien:
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/E4PX7ofE7jn1Z9peb7CMdsO2.jpg?f=user_large)
Eigenlijk komt het er dus op neer dat ik brightness op 63 moet zetten op de 77CX om hetzelfde te krijgen als op de 55C9 bij een gamma van 2.2. Ik heb nog niet gekeken wat voor andere nadelige effecten deze brightness heeft op de beeldkwaliteit. Wat is jullie mening/advies?
Ben wel wat teleurgesteld over de kwaliteit van het paneel. Mijn 55C9 is echt flawless, maar de 77CX heeft in mijn ogen behoorlijk heftige black crush en matige uniformiteit. Ik dacht eerst dat ik mijn black level op high had staan ipv low (full en limited via hdmi), maar dat was het niet. Ook direct youtube gamma/brightness filmpjes kijken op de tv laat zien dat het behoorlijk afwijkt van mijn 55C9. De settings staan precies zoals die op de 55C9 zoals op rtings.com beschreven.
Disclaimer: het zijn foto's met de telefoon genomen, dus irl wijkt het iets af, maar als indicatie is het duidelijk.
Als ik dat youtube filmpje met die verticale staven van 2 tot 25 bekijk (YouTube: AVS HD 709 Brightness Calibration) dan zie ik met een gamma van 2.2 en brightness 50 niks, alles is zwart en met 1.9 zie ik het knipperen tot 23. Gamma op 2.2 met brightness op 60 zie ik het tot 22 knipperen, en gamma 1.9 en brightness 60 tot 18 (18 is heel zwak).
Met gamma op 2.2 en brightness op 63 zie ik de 18 lichtjes knipperen, ga ik naar 64 dan gaat de reference black eraan.
Deze test (YouTube: [8K] Black Level Screen Monitor TV Test Pattern - Calibrate Contrast...) is ook wel interessant om te vergelijken:
77CX:
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/KCdhVXWCBptPbqiirWXiCFC2.jpg?f=user_large)
55C9:
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/Vi58542tcOBjV4plyqf4zm0a.jpg?f=user_large)
77CX:
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/vnGySDsFKRCM3oCKRQ8dOzry.jpg?f=user_large)
55C9:
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/bc4OR4anHPa5xMyIhiefa3zr.jpg?f=user_large)
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/qbPdXOfnyGmuvtWyPn1ZhiuV.jpg?f=user_large)
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/E4PX7ofE7jn1Z9peb7CMdsO2.jpg?f=user_large)
Eigenlijk komt het er dus op neer dat ik brightness op 63 moet zetten op de 77CX om hetzelfde te krijgen als op de 55C9 bij een gamma van 2.2. Ik heb nog niet gekeken wat voor andere nadelige effecten deze brightness heeft op de beeldkwaliteit. Wat is jullie mening/advies?
BX 55" hier.benchMarc schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 12:55: *snip*
Ik heb brightness op 50 en gamma 2.2 en zie het tot 18 knipperen (17 nauwelijks), bij de andere test vergelijkbaar met jouw C9. Grey uniformity ziet er ook goed uit, kan ook aan mijn ongetrainde oog liggen.
Misschien dom hoor maar heb je Chroma subsampling aanstaan of 4:4:4? Verder heb ik inderdaad vaker gehoord van black crush bij de CX dus ben benieuwd waardoor dit zo is.
[ Voor 33% gewijzigd door Wazzim op 04-12-2020 13:06 ]
Achja, groter scherm met zelfde resolutie zal er anders uitzien. meer "leegte" tussen de oledjes zeg maarbenchMarc schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 12:55:
Gisterenavond mijn 77CX binnengekregen als vervanger van mijn 55C9. Niks te groot op 3 metet afstand. Dus voor degenen die nog twijfelen: gewoon doen, kan prima.
77CX:
[Afbeelding]
55C9:
[Afbeelding]
77CX:
[Afbeelding]
55C9:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Helemaal als je zo'n grote stap maakt.
Als je niet wilt, kunnen we ruilen tegen 65 inch

Ongeveer voor de 6000ste keer, heeft hij al minimaal 4 uur aangestaan en heeft er op z’n minst 1 autom. pixel refresh gelopen (niet de handmatige).benchMarc schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 12:55:
Wat is jullie mening/advies?
Zo niet, wacht die dan af met het beoordelen van de uniformiteit. Voor de eerste refresh is meestal de uniformiteit bagger.
Is dit wel het geval, heb ik niets gezegd 😇
Ik kan me 100% aansluiten bij deze ervaring. Ik heb nu 4 jaar een LG 55E6V en nog steeds echt 100% vrij van wat dan ook! Oledlampje staat bij mij dag en nacht op 60, hdr op 100. Gamen doe ik er niet op maar wel zo'n 6 uur per dag tvkijken/Netflix/YouTube kijken.Puck schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 11:18:
[...]
Ik heb mijn LG55B6V nu meer dan 4 jaar: soms TV, vaker PS4, nog vaker series en films (altijd met ondertiteling) en sinds een jaar of 2 staat er altijd wel een livestream van een game aan, als we thuis zijn. En dit jaar zijn we veel thuis. Nergens last van.
Aan het begin was ik toch wat voorzichtig, maar dat is er na een aantal maanden ook wel uit. Ik heb overigens wel de meeste tijd OLED Light tussen 50 - 60 staan (ik hoef binnen geen zonnebril op). Voor HDR content uiteraard op 100.
Uiteraard is dit geen garantie, maar wellicht brengt het wat nuance in de vaakst terugkomende discussie in dit topic
Ergo, de positieve verhalen hoor je zelden, maar bij problemen des te meer...
Volvo XC40 Recharge MY23 SM 19"
Chroma subaampling etc is niet van toepassing aangezien ik via de youtube app op de tv kijk, niet via hdmi input. Of begrijp ik het misschien verkeerd?Wazzim schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 13:04:
[...]
Misschien dom hoor maar heb je Chroma subsampling aanstaan of 4:4:4? Verder heb ik inderdaad vaker gehoord van black crush bij de CX dus ben benieuwd waardoor dit zo is.
Inmiddels uurtje of 8 aan gestaan alles bij elkaar, maar nog geen pixel refresher gedraaid. Ik had begrepen dat men met zoiets moet wachten, bijv 50 uur? Of kan het geen kwaad om de pixel refresher te draaien na zo weinig uren?CVar schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 13:24:
[...]
Ongeveer voor de 6000ste keer, heeft hij al minimaal 4 uur aangestaan en heeft er op z’n minst 1 autom. pixel refresh gelopen (niet de handmatige).
Zo niet, wacht die dan af met het beoordelen van de uniformiteit. Voor de eerste refresh is meestal de uniformiteit bagger.
Is dit wel het geval, heb ik niets gezegd 😇
/edit: ah je schreef niet de handmatige. Geen id, hoe zie ik of hij die automatische pixel refresher heeft gedraaid? Neem aan van wel als hij al uren aan heeft gestaan.
[ Voor 7% gewijzigd door benchMarc op 04-12-2020 13:46 ]
Let op:
Indien je vragen hebt over inbranden bij OLED televisies, gebruik dan eerst even de zoekfunctie. Dit onderwerp is namelijk al regelmatig uitgebreid besproken.
Zie ook D vd V in "[LG OLED] Ervaringen & Discussie" Datzelfde geldt voor vragen over stekkers.
🔍 Inbranden: [LG OLED] Ervaringen & Discussie
🔎 Stekkers: [LG OLED] Ervaringen & Discussie
Goede aanbieding gezien of nodig? Check OLED Televisies aanbiedingen- & kortingscodetopic
Vragen/opmerkingen over de LG Cashback Actie? Daarvoor kan je terecht in [LG OLED] cashback topic
Discussies over welke (HDMI)-kabels te gebruiken kan in Zilveren HIFI-kabels gesmeed door elfen bij maanlicht #6.
Indien je vragen hebt over inbranden bij OLED televisies, gebruik dan eerst even de zoekfunctie. Dit onderwerp is namelijk al regelmatig uitgebreid besproken.
Zie ook D vd V in "[LG OLED] Ervaringen & Discussie" Datzelfde geldt voor vragen over stekkers.
🔍 Inbranden: [LG OLED] Ervaringen & Discussie
🔎 Stekkers: [LG OLED] Ervaringen & Discussie
Goede aanbieding gezien of nodig? Check OLED Televisies aanbiedingen- & kortingscodetopic
Vragen/opmerkingen over de LG Cashback Actie? Daarvoor kan je terecht in [LG OLED] cashback topic
Discussies over welke (HDMI)-kabels te gebruiken kan in Zilveren HIFI-kabels gesmeed door elfen bij maanlicht #6.