Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vulcan750
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 00:24
benchMarc schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 13:43:
[...]

Inmiddels uurtje of 8 aan gestaan alles bij elkaar, maar nog geen pixel refresher gedraaid. Ik had begrepen dat men met zoiets moet wachten, bijv 50 uur? Of kan het geen kwaad om de pixel refresher te draaien na zo weinig uren?
Pixel refresher gaat automatisch na minimaal 4 uur tvgebruik als deze op standby staat. Als je bijvoorbeeld 7 uur kijkt, dan wordt de schoonmaak gestart zodra je de tv hebt uitgezet. (merk je dus niks van)

Volvo XC40 Recharge MY23 SM 19"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benchMarc
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 27-09 10:31
Vulcan750 schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 13:52:
[...]

Pixel refresher gaat automatisch na minimaal 4 uur tvgebruik als deze op standby staat. Als je bijvoorbeeld 7 uur kijkt, dan wordt de schoonmaak gestart zodra je de tv hebt uitgezet. (merk je dus niks van)
Ah tnx, dat moet dan idd al een keer zijn uitgevoerd nadat ik hem gisterenavond heb uitgezet.

Ik vraag me af of deze crushing blacks meer voorkomen naarmate de panelen groter worden. Ik las voornamelijk ook om 65" waarbij uniformiteitsproblemen en black crush optraden. Problemen met 55" lees ik weinig over en mijn eigen 55" is volledig vrij van dat soort problemen.

Of ik moet dit accepteren met brightness op 61 (bij 63 ben ik mijn volledig zwart kwijt in games en films), of ik moet de roulette in die panelwisselen heet. Maarja, als dit iets is wat bij 77" gewoon veel voorkomt dan voel ik daar vrij weinig voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Nu online
Vulcan750 schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 13:52:
[...]

Zag gister volgens mij een flits vanaf de tv nadat ie net uit was, kan dat dan toch de pixel refresher zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mannowlahn
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 10:23
2dope schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 11:19:
GX77 zojuist ontvangen O+

Net zeven trappen omhoog gesjauwd, nu nog ff bedenken of ik 'm samen met een vriend ga ophangen of dat ik toch even wat kundige(re) hulp inschakel. Ben echt zo'n panisch figuur dat voortdurend horrorscenario's van broze muren en vallende tv's voor zich ziet.
Nergens voor nodig, zorg gewoon dat je voor je gevoel een lekker dikke schroef en plug gebruikt, bv 8 mm, gaat dat ding echt nergens heen hoor. Ik weet niet wat voor muur je hebt? Een gipswant of gewoon steen? als het steen is en je 4 cm er in zit met je plug en een dikke schroef gebruikt, gaat dat ding echt nergens heen hoor.

Ik lees dat je hem van apollo gekregen hebt? Betreft dit een van black friday actie? Ik heb op 16 november mijn 55GX besteld en ben benieuwd wanneer ze gaan leveren.

[ Voor 10% gewijzigd door mannowlahn op 04-12-2020 14:35 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Schaapje_BlaaT
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 30-09 23:27
benchMarc schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 12:55:
Gisterenavond mijn 77CX binnengekregen als vervanger van mijn 55C9. Niks te groot op 3 metet afstand. Dus voor degenen die nog twijfelen: gewoon doen, kan prima.

Ben wel wat teleurgesteld over de kwaliteit van het paneel. Mijn 55C9 is echt flawless, maar de 77CX heeft in mijn ogen behoorlijk heftige black crush en matige uniformiteit. Ik dacht eerst dat ik mijn black level op high had staan ipv low (full en limited via hdmi), maar dat was het niet. Ook direct youtube gamma/brightness filmpjes kijken op de tv laat zien dat het behoorlijk afwijkt van mijn 55C9. De settings staan precies zoals die op de 55C9 zoals op rtings.com beschreven.

Disclaimer: het zijn foto's met de telefoon genomen, dus irl wijkt het iets af, maar als indicatie is het duidelijk.

Als ik dat youtube filmpje met die verticale staven van 2 tot 25 bekijk (YouTube: AVS HD 709 Brightness Calibration) dan zie ik met een gamma van 2.2 en brightness 50 niks, alles is zwart en met 1.9 zie ik het knipperen tot 23. Gamma op 2.2 met brightness op 60 zie ik het tot 22 knipperen, en gamma 1.9 en brightness 60 tot 18 (18 is heel zwak).
Met gamma op 2.2 en brightness op 63 zie ik de 18 lichtjes knipperen, ga ik naar 64 dan gaat de reference black eraan.

Deze test (YouTube: [8K] Black Level Screen Monitor TV Test Pattern - Calibrate Contrast...) is ook wel interessant om te vergelijken:

77CX:

[Afbeelding]

55C9:

[Afbeelding]

Real life film vergelijk:

77CX:

[Afbeelding]

55C9:

[Afbeelding]

Uniformiteit is ook niet alles (die van mijn 55C9 is flawless).

[Afbeelding]

Fun pic om het verschil in grootte te laten zien:

[Afbeelding]

Eigenlijk komt het er dus op neer dat ik brightness op 63 moet zetten op de 77CX om hetzelfde te krijgen als op de 55C9 bij een gamma van 2.2. Ik heb nog niet gekeken wat voor andere nadelige effecten deze brightness heeft op de beeldkwaliteit. Wat is jullie mening/advies?
Als ik gamma op 1.9 zet en brightness op 53 dan zie ik alles van beide tests in een lichte kamer op mijn GX65 TV. Dat is op expert (donkere kamer) instelling met de kleuren op 'gemiddeld' en energiebesparing op automatisch. De kleur op 'warm' vind ik te geel. Dat zou ook te verwachten als ze het 'warm' noemen.
Met de brightness op de standaard 50 zie ik tot aan vakje 3 op de black level test.

Ik kan ook alles zien op gamma 2.2 en dan de brightness op 63 maar dat ziet er naar mijn mening een stuk minder mooi uit

ASUS ROG Strix B650-A | AMD 7600X | Kingston 32GB DDR5 6000 CL36 | Kingston KC3000 1TB | Powercolor hellhound RX9070 16GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vulcan750
  • Laatst online: 00:24
CyBeRSPiN schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 14:12:
[...]

Zag gister volgens mij een flits vanaf de tv nadat ie net uit was, kan dat dan toch de pixel refresher zijn?
? Nooit iets van gezien, maar misschien ben jij wel een hele snelle kijker. ;) :*)

Volvo XC40 Recharge MY23 SM 19"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2dope
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 29-09 09:05
mannowlahn schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 14:32:
[...]

Nergens voor nodig, zorg gewoon dat je voor je gevoel een lekker dikke schroef en plug gebruikt, bv 8 mm, gaat dat ding echt nergens heen hoor. Ik weet niet wat voor muur je hebt? Een gipswant of gewoon steen? als het steen is en je 4 cm er in zit met je plug en een dikke schroef gebruikt, gaat dat ding echt nergens heen hoor.
Het is gewoon een stenen/betonnen muur.
Ik lees dat je hem van apollo gekregen hebt? Betreft dit een van black friday actie? Ik heb op 16 november mijn 55GX besteld en ben benieuwd wanneer ze gaan leveren.
Klopt, bij Apollo besteld op zondag 29 november, kreeg dezelfde dag een belletje wanneer ik 'm zou willen ontvangen. Had maandag al gekund dus, maar vandaag pas tijd om ermee bezig te gaan. Hij kwam niet rechtstreeks bij Apollo vandaan trouwens maar bij een externe opslagplaats.

[ Voor 3% gewijzigd door 2dope op 04-12-2020 15:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mucuracat
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 08:28
ArthurMorgan schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 10:33:
[...]

Ik heb dat nu 3 jaar uit staan en nog nooit de tv onbedoeld aangehad ;)
Vandaag stroom uitval in de straat, na uur stroom terug en tv ging aan!!
Dus timer op 2 uur lijkt me wel handig, als het gebeurt en je bent weekendje of lange tijd weg (voorlopig niet :) )

Sony W800i > HTC-TytnII > Samsung Omnia I900 > LG Optimus Black > HTC Desire > LG Nexus 4 > LG G2 > LG G4 > LG G5 > LG G6 (eu) > Oneplus 6 > Samsung s20+ > Pixel 7 Pro...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miniterror
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 12:00
Ik zie hier allemaal van die lage OLED lampje waardes, ik heb hem op 80 staan en contrast ook in game mode ne vind dit echt al erg donker.
Standard mode heb ik 90/90 en ook dat vind ik nog best donker.
Ik heb wel logo luminance op high omdat er best veel games op gespeeld worden en ik hoop dat die logo luminance helpt tegen de huds in de games die gespeeld worden.
Doe ik dan iets geks dat ik het zo donker vind, is een 65GX

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Je hebt wel energiebesparing uit staan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mannowlahn
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 10:23
2dope schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 15:03:
[...]

Het is gewoon een stenen/betonnen muur.

[...]

Klopt, bij Apollo besteld op zondag 29 november, kreeg dezelfde dag een belletje wanneer ik 'm zou willen ontvangen. Had maandag al gekund dus, maar vandaag pas tijd om ermee bezig te gaan. Hij kwam niet rechtstreeks bij Apollo vandaan trouwens maar bij een externe opslagplaats.
Fijn dat hij er zo snel was, wellicht hadden ze de 77 inch wel op voorraad.

Met een stenen muur kan je weinig fout doen hoor. Koop 8 mm/50 mm fisher pluggen en wat fatsoenlijk schroeven en dat ding blijft hangen.

[ Voor 11% gewijzigd door mannowlahn op 04-12-2020 15:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miniterror
  • Registratie: Mei 2010
Cap schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 15:36:
Je hebt wel energiebesparing uit staan?
Ja ik heb energiebesparing uit staan.
Net toevallig ff beneden om wat te drinken te pakken en die kleuren zijn echt mooi, maar ik miste een beetje de felheid wat voor de ' in ya face' zorgt als je snapt wat ik bedoel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rsport40
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 01-10 19:28
miniterror schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 15:31:
Ik zie hier allemaal van die lage OLED lampje waardes, ik heb hem op 80 staan en contrast ook in game mode ne vind dit echt al erg donker.
Standard mode heb ik 90/90 en ook dat vind ik nog best donker.
Ik heb wel logo luminance op high omdat er best veel games op gespeeld worden en ik hoop dat die logo luminance helpt tegen de huds in de games die gespeeld worden.
Doe ik dan iets geks dat ik het zo donker vind, is een 65GX
Ik heb dit ook met de net nieuwe 65GX. OLED Demo op Youtube ziet er fantastisch uit, net zoals de HDR films van Netflix. Maar als ik tv kijk via de Ziggo Next dan is het beeld wat donker / grauw. Heb het OLED Lampje op 80 staan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Erwin81
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 11-07-2023
Rsport40 schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 16:08:
[...]

Ik heb dit ook met de net nieuwe 65GX. OLED Demo op Youtube ziet er fantastisch uit, net zoals de HDR films van Netflix. Maar als ik tv kijk via de Ziggo Next dan is het beeld wat donker / grauw. Heb het OLED Lampje op 80 staan.
Heb de beeldinstellingen gedaan zoals in deze review. Daar staat zo'n schema in. https://fwd.nl/2020/05/re...www.homecinemamagazine.nl
En hier geen klachten mbt een te donker beeld eigenlijk..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Inanna
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 21-07 22:08
Ik geniet al een jaar van mijn 55C9 en gebruik hem voornamelijk voor gaming en media via m'n pc. Sinds kort verschijnt bij het aanzetten van de tv de balk met apps en shortcuts van het OS voor een paar seconden in beeld. Deze gebruik ik echter nooit en ik ervaar het als storend aangezien die balk het zicht belemmerd op m'n Windows taakbalk en startmenu. Is dit het gevolg van een update die ergens eind november live is gegaan? En weet iemand of dit gedrag uit te schakelen is? Ik heb alle menu's doorzocht maar ben geen oplossing tegengekomen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Skidmarks
  • Laatst online: 01-10 16:00
mannowlahn schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 15:37:
[...]

Fijn dat hij er zo snel was, wellicht hadden ze de 77 inch wel op voorraad.

Met een stenen muur kan je weinig fout doen hoor. Koop 8 mm/50 mm fisher pluggen en wat fatsoenlijk schroeven en dat ding blijft hangen.
Hij wordt geleverd met hilti 8x60 mm pluggen en bijbehorende schroeven 8 stuks. Dat is echt meer dan genoeg en al prima kwaliteit.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mucuracat
Inanna schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 16:39:
Ik geniet al een jaar van mijn 55C9 en gebruik hem voornamelijk voor gaming en media via m'n pc. Sinds kort verschijnt bij het aanzetten van de tv de balk met apps en shortcuts van het OS voor een paar seconden in beeld. Deze gebruik ik echter nooit en ik ervaar het als storend aangezien die balk het zicht belemmerd op m'n Windows taakbalk en startmenu. Is dit het gevolg van een update die ergens eind november live is gegaan? En weet iemand of dit gedrag uit te schakelen is? Ik heb alle menu's doorzocht maar ben geen oplossing tegengekomen.
Eerder gemeld hier.. Is uit te schakelen. in je menu ergens . Goed kijken :)
Weet niet uit mijn hoofd.

Sony W800i > HTC-TytnII > Samsung Omnia I900 > LG Optimus Black > HTC Desire > LG Nexus 4 > LG G2 > LG G4 > LG G5 > LG G6 (eu) > Oneplus 6 > Samsung s20+ > Pixel 7 Pro...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inanna
  • Laatst online: 21-07 22:08
Ah, dat geeft hoop, thanks! Had gezocht in het topic maar blijkbaar verkeerde keywords gebruikt.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• mucuracat
Inanna schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 16:55:
Ah, dat geeft hoop, thanks! Had gezocht in het topic maar blijkbaar verkeerde keywords gebruikt.
Zie eigen vraag en antwoord er onder van wimpie007
wimpie007 schreef op woensdag 11 november 2020 @ 18:54:
Ik heb na een auto update 05.00.03 maar als ik nu de tv aanzet komt er ineens die hele balk met items tevoorschijn.... kan je dat ook ergens uitzetten?

Ah zelf gevonden.

general.additional settings. home settings.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qosmic
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 07:33
Gisterenavond mijn 77CX binnengekregen als vervanger van mijn 55C9. Niks te groot op 3 metet afstand. Dus voor degenen die nog twijfelen: gewoon doen, kan prima.

Ben wel wat teleurgesteld over de kwaliteit van het paneel. Mijn 55C9 is echt flawless, maar de 77CX heeft in mijn ogen behoorlijk heftige black crush en matige uniformiteit. Ik dacht eerst dat ik mijn black level op high had staan ipv low (full en limited via hdmi), maar dat was het niet. Ook direct youtube gamma/brightness filmpjes kijken op de tv laat zien dat het behoorlijk afwijkt van mijn 55C9. De settings staan precies zoals die op de 55C9 zoals op rtings.com beschreven.

Disclaimer: het zijn foto's met de telefoon genomen, dus irl wijkt het iets af, maar als indicatie is het duidelijk.

Als ik dat youtube filmpje met die verticale staven van 2 tot 25 bekijk (YouTube: AVS HD 709 Brightness Calibration) dan zie ik met een gamma van 2.2 en brightness 50 niks, alles is zwart en met 1.9 zie ik het knipperen tot 23. Gamma op 2.2 met brightness op 60 zie ik het tot 22 knipperen, en gamma 1.9 en brightness 60 tot 18 (18 is heel zwak).
Met gamma op 2.2 en brightness op 63 zie ik de 18 lichtjes knipperen, ga ik naar 64 dan gaat de reference black eraan.
Hoe moet ik die test interpreteren dan?
Is het de bedoeling dat van 17 (heel licht) tot 25 (goed zichtbaar) die verticale balken zie knipperen?

Ik heb zelf gamma op 2.2 en oled lampje op 62, maar ik ie 19 heel licht knipperen en 25 heel goed. Maar 17 en 18 krijg ik niet in beeld. Zelfs niet met gamma op 1.9.
Hoe kan je dit evt calibreren zodat 17 en 18 wel zichtbaar worden?

Ik vind overigens die black crush veelerg om te zien op je CX. Je mist daar echt veel detail in vergelijking tot je C9

Stop chasing the dream, you're already living it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoahAmber
  • Registratie: Januari 2020
  • Niet online
HoppyF schreef op woensdag 2 december 2020 @ 18:45:
[...]

Nee, want @zwembroek heeft daar dus niets gekocht maar wel een stukje negatieve klant behandeling mogen ervaren. Toch goed voor potentiële kopers om dit te weten.
Trek nu niet een te grote broek aan. Op shopreview kan je ook een beoordeling achterlaten zonder daar gekocht te hebben. Een potentiele koper bij een bepaalde shop kan dus voor hij tot aankoop overgaat de shopreview dus raadplegen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Schaapje_BlaaT
Qosmic schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 17:20:
[...]

Hoe moet ik die test interpreteren dan?
Is het de bedoeling dat van 17 (heel licht) tot 25 (goed zichtbaar) die verticale balken zie knipperen?

Ik heb zelf gamma op 2.2 en oled lampje op 62, maar ik ie 19 heel licht knipperen en 25 heel goed. Maar 17 en 18 krijg ik niet in beeld. Zelfs niet met gamma op 1.9.
Hoe kan je dit evt calibreren zodat 17 en 18 wel zichtbaar worden?

Ik vind overigens die black crush veelerg om te zien op je CX. Je mist daar echt veel detail in vergelijking tot je C9
Ja, ze moeten knipperen vanaf 17. Ik zie dat op expert (dark room) met gamma 1.9 en helderheid op 52. Oled lampje verandert het niet denk ik dat gaat alleen om de felheid. Brightness omhoog en Gamma omlaag helpen om meer detail in het zwart te zien

ASUS ROG Strix B650-A | AMD 7600X | Kingston 32GB DDR5 6000 CL36 | Kingston KC3000 1TB | Powercolor hellhound RX9070 16GB

Acties:
  • +1 Henk 'm!
NoahAmber schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 17:29:
[...]

Trek nu niet een te grote broek aan. Op shopreview kan je ook een beoordeling achterlaten zonder daar gekocht te hebben. Een potentiele koper bij een bepaalde shop kan dus voor hij tot aankoop overgaat de shopreview dus raadplegen.
Dat kan, maar het mag niet!
Dit zijn de regels van Tweakers vwb shopreviews.

Afgeronde aankoopervaring:
Je aankoopervaring met een webwinkel is afgerond. Je kunt daarom altijd, een ordernummer of bestelbevestiging over­leggen. Per afgeronde aankoopervaring mag er één shopreview geplaatst worden.

[ Voor 5% gewijzigd door HoppyF op 04-12-2020 18:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dan Stark
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 01-10 21:23
Skidmarks schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 16:42:
[...]

Hij wordt geleverd met hilti 8x60 mm pluggen en bijbehorende schroeven 8 stuks. Dat is echt meer dan genoeg en al prima kwaliteit.
Heeft iemand hier een 65/77 inch aan een gipsmuur hangen?

Bij mij is het een dragende muur en volgens de bouwer zou het moeten kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pwh53
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 18-07 11:49
Dan Stark schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 18:25:
[...]

Heeft iemand hier een 65/77 inch aan een gipsmuur hangen?

Bij mij is het een dragende muur en volgens de bouwer zou het moeten kunnen.
je moet dan andere pluggen halen,heb je gipsplaat of gipsblokken ?
staat ook wel wat hier in het forum + foto's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dan Stark
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 01-10 21:23
pwh53 schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 18:42:
[...]

je moet dan andere pluggen halen,heb je gipsplaat of gipsblokken ?
staat ook wel wat hier in het forum + foto's
Gipsplaat. Het is houtskeletbouw. Wel een dragende muur dus er moeten houten platen ook in zitten. En sowieso houten balken.

Ik heb wel van die togglers die ik anders gebruik. Zal even eerst wat kleine gaatjes moeten boren om te kijken waar ik uit kom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qosmic
Schaapje_BlaaT schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 17:57:
[...]

Ja, ze moeten knipperen vanaf 17. Ik zie dat op expert (dark room) met gamma 1.9 en helderheid op 52. Oled lampje verandert het niet denk ik dat gaat alleen om de felheid. Brightness omhoog en Gamma omlaag helpen om meer detail in het zwart te zien
Dat was inderdaad makkelijk te calibreren.
Gamma op 2.2 gehouden en Brightness van 50 naar 52 en alles was zichtbaar vanaf 17

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pwh53
Dan Stark schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 19:31:
[...]

Gipsplaat. Het is houtskeletbouw. Wel een dragende muur dus er moeten houten platen ook in zitten. En sowieso houten balken.

Ik heb wel van die togglers die ik anders gebruik. Zal even eerst wat kleine gaatjes moeten boren om te kijken waar ik uit kom.
het kan wel,met een cx,een 77 gx twijfel ik(relatief kleine beugel),een grote brede beugel gebruiken en met 6-8 schroeven vast maken,beetje kloppen en dan kun je wel horen waar het balkje zit,kunnen er daar een paar in,en moet je het kunnen uitmeten die gipsplaten hebben ook een bepaalde breedte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benchMarc
Schaapje_BlaaT schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 14:51:
[...]

Als ik gamma op 1.9 zet en brightness op 53 dan zie ik alles van beide tests in een lichte kamer op mijn GX65 TV. Dat is op expert (donkere kamer) instelling met de kleuren op 'gemiddeld' en energiebesparing op automatisch. De kleur op 'warm' vind ik te geel. Dat zou ook te verwachten als ze het 'warm' noemen.
Met de brightness op de standaard 50 zie ik tot aan vakje 3 op de black level test.

Ik kan ook alles zien op gamma 2.2 en dan de brightness op 63 maar dat ziet er naar mijn mening een stuk minder mooi uit
Tnx voor de check. En wat zie je als je met gamma op 2.2 en brightness op ~50 kijkt? Komt dat in de buurt van wat ik op mijn 55C9 had, of zie je dan meer hetzelfde als op mijn 77CX?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schaapje_BlaaT
benchMarc schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 21:17:
[...]

Tnx voor de check. En wat zie je als je met gamma op 2.2 en brightness op ~50 kijkt? Komt dat in de buurt van wat ik op mijn 55C9 had, of zie je dan meer hetzelfde als op mijn 77CX?
oh, het maakt nogal uit hoe licht het is, als ik het licht uit doe en de TV aan (het is nu donker buiten) dan zie ik alle vakjes van de black level test hoewel die eerste erg moeilijk te onderscheiden, en de knipperende strepen vanaf 18 met gamma 2.2 brighnes 50

Misschien even wachten tot er een paar pixel refreshes overheen zijn gegaan misschien dat het dan beter wordt

Ah, en de dooie pixel die ik had is tot leven gekomen :) nu doen ze het alle 16 miljoen

[ Voor 15% gewijzigd door Schaapje_BlaaT op 04-12-2020 21:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benchMarc
Schaapje_BlaaT schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 21:28:
[...]

oh, het maakt nogal uit hoe licht het is, als ik het licht uit doe en de TV aan (het is nu donker buiten) dan zie ik alle vakjes van de black level test hoewel die eerste erg moeilijk te onderscheiden, en de knipperende strepen vanaf 18 met gamma 2.2 brighnes 50

Misschien even wachten tot er een paar pixel refreshes overheen zijn gegaan misschien dat het dan beter wordt

Ah, en de dooie pixel die ik had is tot leven gekomen :) nu doen ze het alle 16 miljoen
Hmmm, ik had alles getest in een verduisterde ruimte. Moet echt naar 63 brightness met gamma op 2.2. Ik zal dit weekend nog afwachten maar ik denk niet dat zoiets nog zich zal verbeteren. Zou het vreemd vinden in elk geval. Mijn 55c9 heb ik nooit zien veranderen eerlijk gezegd. Voel weinig voor de panelroulette, maar denk toch dat zoveel blackcrush dat ik met brightness naar 63 moet niet helemaal is zoals het hoort. Ik merk overigens dat het met dynamic contrast op low ipv off wel iets beter wordt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Schaapje_BlaaT
benchMarc schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 22:37:
[...]

Hmmm, ik had alles getest in een verduisterde ruimte. Moet echt naar 63 brightness met gamma op 2.2. Ik zal dit weekend nog afwachten maar ik denk niet dat zoiets nog zich zal verbeteren. Zou het vreemd vinden in elk geval. Mijn 55c9 heb ik nooit zien veranderen eerlijk gezegd. Voel weinig voor de panelroulette, maar denk toch dat zoveel blackcrush dat ik met brightness naar 63 moet niet helemaal is zoals het hoort. Ik merk overigens dat het met dynamic contrast op low ipv off wel iets beter wordt.
geen idee of dat verandert, ik had bewust gewacht met testjes tot die TV een paar dagen stond omdat men aangaf dat het beeld beter wordt na de eerste pixel refresh. Ik kan nog wel iets van strepen zien op een 5% grijs vlak trouwens maar zo vaag dat je dat normaal nooit ziet.

Die "universele" afstandbediening werkt trouwens totaal niet. Paar keer die helpdesk gebeld maar niets verder gekomen. Ik kan de decoder aan zetten als de TV uit staat verder werkt niets. Ik heb er eens eentje gehad van 5 euro van de Hema die werkte al beter dan deze :(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• andries98
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 01-10 23:38

Deze test (YouTube: [8K] Black Level Screen Monitor TV Test Pattern - Calibrate Contrast...) is ook wel interessant om te vergelijken:

77CX:

[Afbeelding]

55C9:

[Afbeelding]

77CX:

[Afbeelding]

55C9:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Eigenlijk komt het er dus op neer dat ik brightness op 63 moet zetten op de 77CX om hetzelfde te krijgen als op de 55C9 bij een gamma van 2.2. Ik heb nog niet gekeken wat voor andere nadelige effecten deze brightness heeft op de beeldkwaliteit. Wat is jullie mening/advies?
Hmmm ik heb 77gx en beide test gedaan. De vakjes test kan je echt alles zien (1-6 moet je wel even dichterbij kijken om echt verschil te zien). En die streepjes test is altijd beginnend bij 17 (al zijn 17 en 18 extreem moeilijk te zien bij normale kijkafstand). Heb beetje gerommeld met profiel en maakt niet zoveel uit of je standaard, IFS bright of IFS dark doet met gamma 2.2, is allemaal goed goed bij 50 brightness?
Ik ben nog beetje nieuw in de settings, dus kan zijn dat ik wat fout doe, wat zijn de exacte settings?

Graag zou ik het uitklapbaar maken maar dat lukt me niet helaas
Heb even 100% donkere kamer en semi donker (rustige verlichting links en rechts) geprobeerd. De flitsen is moeilijk vast te leggen maar heb mijn best gedaan.
Contrast test (witte flitsende strepen) zie je trouwens alles.
Heb ook even de witte vakjes test gedaan voor de lol en daar zie ik net aan allemaal bij normale kijkafstand :)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ghUbakgX9UZSan46w9gg_f71eLE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pndNMC3DrCMHFgVzq6gSefVP.jpg?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MyNDxobhkNTd4-Qj45EzGb22fNI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nujZHx64yjILpgVbF2sshb3p.jpg?f=fotoalbum_largeAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xKqW_w9yYYXPlGKbGVXM3nQwI0k=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/l0GST9AVUTLVTGeuWsTzMNSG.jpg?f=fotoalbum_largeAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tNLwL5zjCWc8TkfwA086CaMXQmo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RScq3j9RfiFx6NybBzbvVYZ6.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 18% gewijzigd door andries98 op 05-12-2020 00:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benchMarc
andries98 schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 23:47:
[...]

Hmmm ik heb 77gx en beide test gedaan. De vakjes test kan je echt alles zien (1-6 moet je wel even dichterbij kijken om echt verschil te zien). En die streepjes test is altijd beginnend bij 17 (al zijn 17 en 18 extreem moeilijk te zien bij normale kijkafstand). Heb beetje gerommeld met profiel en maakt niet zoveel uit of je standaard, IFS bright of IFS dark doet met gamma 2.2, is allemaal goed goed bij 50 brightness?
Heb ook even de witte vakjes test gedaan voor de lol en daar zie ik net aan allemaal bij normale kijkafstand :)
Ik ben nog beetje nieuw in de settings, dus kan zijn dat ik wat fout doe, wat zijn de exacte settings?

Graag zou ik het uitklapbaar maken maar dat lukt me niet helaas
Heb even 100% donkere kamer en semi donker (rustige verlichting links en rechts) geprobeerd. De flitsen is moeilijk vast te leggen maar heb mijn best gedaan.
Contrast test (witte flitsende strepen) zie je trouwens alles.
[Afbeelding]
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]
Ziet er gewoon prima uit. Ik denk niet dat je iets fout doet eigenlijk? Je hebt hetzelfde resultaat als ik op mijn 55C9 en dat scherm mankeert helemaal niks. Toch wel een bijzonder verschil als ik met mijn panel naar 63 brightness moet om hetzelfde te krijgen als jij op 50. Ben wel benieuwd naar de uniformiteit van je scherm (YouTube: Gray To White, Grey Uniformity, Clouding, Banding, Test - For OLED Q... bij 30sec heb je de 5% waar ik de foto van heb geplaatst).

De settings die ik nu gebruik om de black crush te ontduiken zijn:
Picture mode: isf Expert (Dark Room)
Oled light: 60
Contrast: 90
Brightness: 63
Sharpness: 0
Colour: 50
Tint: 0

Advanced Controls:
Dynamic Contrast: off
Super Resolution: off
Colour Gamut: Auto
Gamma: 2.2
White balance: Colour Temperature: Warm 2

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• andries98
benchMarc schreef op zaterdag 5 december 2020 @ 00:04:
[...]

Ziet er gewoon prima uit. Ik denk niet dat je iets fout doet eigenlijk? Je hebt hetzelfde resultaat als ik op mijn 55C9 en dat scherm mankeert helemaal niks. Toch wel een bijzonder verschil als ik met mijn panel naar 63 brightness moet om hetzelfde te krijgen als jij op 50. Ben wel benieuwd naar de uniformiteit van je scherm (YouTube: Gray To White, Grey Uniformity, Clouding, Banding, Test - For OLED Q... bij 30sec heb je de 5% waar ik de foto van heb geplaatst).

De settings die ik nu gebruik om de black crush te ontduiken zijn:
Picture mode: isf Expert (Dark Room)
Oled light: 60
Contrast: 90
Brightness: 63
Sharpness: 0
Colour: 50
Tint: 0

Advanced Controls:
Dynamic Contrast: off
Super Resolution: off
Colour Gamut: Auto
Gamma: 2.2
White balance: Colour Temperature: Warm 2
Oke, ik had paar details anders (contrast nog op 85, sharpness nog op 10 en oled 80) maar geeft geen merkbaar verschil.
Zie hieronder mijn 5%, uniformiteit is wel stuk beter geworden in loop van de tijd maar was al best goed(behalve de vertical banding, die veranderd niet. zie 3e pic voor uniformiteit na eerste auto refresh).
Ik heb overigens wel heel lichte vertical banding, het is zo licht dat ik het met normale beelden niet echt kan vastleggen maar het is wel heel soms merkbaar/voelbaar tijdens grijze beelden (laadschermen ed).
Persoonlijk heb ik ook het gevoel dat er tijdens echte content black crush op treed, zeker als ik het vergelijk met mijn 10 jaar oude LCD waarbij een zwart pak grijs was ipv zwart maar je wel elk miniscuul detail kon zien (moet ik wel bij zeggen dat ik daar de brightness flink omhoog had gezet zodat je in donkere game hoeken meer ziet)

Ik zou voor jezelf kijken wat jij acceptabel vindt, meestal als je gaat vergelijken met anderen ga je stiekem toch vergelijken met perfectste.
Als die 63 brightness niet echt invloed heeft zou ik het serieus overwegen hem te houden. Maar als dat significante invloed heeft zou ik overwegen om te ruilen. Maar het is en blijft een risico zo'n panel lottery.
(PS: de black crush met de standaard settings zijn echt onacceptabel bij jou, dus zou mij niet verbazen als je gewoon fout paneel hebt :P je zal maar voor het eerst oled kopen en denken dat het normaal is :X )

(Je hoort uniformiteit eigenlijk op 10% te beoordelen, onder 10 is zo goed als niet waarneembaar in normale content volgens rratings.)
Uniformiteit nu (donker en semi donker):
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2gCN1PJwBt4Zcfh6gsofP6OebtQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/I2JukgvYwHfiFI5kroGiytmv.jpg?f=fotoalbum_largeAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kBpwRIrE30h4Ad46FWlhfLUAYy0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RKQpY8WeoYZmDy4Jmc5S76Bb.jpg?f=fotoalbum_large
Uniformiteit na eerste automatischr screen refresh (paar weken terug):
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EUb0YojYhRNbm8z58fsZngkGTmc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zEtiy1JjE4Hu07PLuD4DtUgF.jpg?f=fotoalbum_large

(Voor de oudgediende, ik heb al eerder uniformiteits foto's gepost maar nog niet van het nieuwe scherm; oude scherm gaf ineens problemen, zie oude posts 2 maanden terug)

[ Voor 5% gewijzigd door andries98 op 05-12-2020 01:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10:47
DTM vs HGIG

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baardmeester
  • Registratie: Oktober 2006
Een BX ontvangen, maar er zit een hele stip met een stuk of 20 dode/kapotte pixels. Het vreemde is dat er wel een enkele werkende pixel in het midden zit. Nog nooit zoiets gezien bij een scherm.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/evNtgqlJGccabHiM5K-z8SO9ZOo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gmiZhOoIQPqmSiKNlhQu7ZIB.jpg?f=fotoalbum_large

Is het beter om hem om te laten ruilen of LG er een nieuw scherm in te laten zetten?

[ Voor 7% gewijzigd door Baardmeester op 05-12-2020 11:07 . Reden: vergeet mijn vraag ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pwh53
Baardmeester schreef op zaterdag 5 december 2020 @ 11:06:
Een BX ontvangen, maar er zit een hele stip met een stuk of 20 dode/kapotte pixels. Het vreemde is dat er wel een enkele werkende pixel in het midden zit. Nog nooit zoiets gezien bij een scherm.

[Afbeelding]

Is het beter om hem om te laten ruilen of LG er een nieuw scherm in te laten zetten?
ruilen bij winkel

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Nieuwe tv binnen 14 dagen defect geconstateerd = kosteloos omruilen voor ander exemplaar, niet repareren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFX77
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 30-09 20:57
Baardmeester schreef op zaterdag 5 december 2020 @ 11:06:

[Afbeelding]

Dit had ik na twee maanden. Eerst oplichtend daarna ook een dode cluster van pixels.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vZN0OJfN9oXNmmdtOIn2b7l386c=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mHZ4I7b9YPPE0vGtytTlqCo4.jpg?f=fotoalbum_large

13 x 260Wp ReneSola All Black op een SolarEdge SE3000 Live | Twee Technaxx 300W Balkon Zonne-Energiecentrale | Twee HomeWizard Plug-In Batteries | LG 3,5 kW Standaard Plus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baardmeester
  • Registratie: Oktober 2006
TFX77 schreef op zaterdag 5 december 2020 @ 12:50:
[...]
Dit had ik na twee maanden. Eerst oplichtend daarna ook een dode cluster van pixels.
[/URL]
Het was ook mij niet opgevallen de eerste avond. Misschien dat het toen nog wel deed. Rare is dat er bij mij nog een pixel in het midden het wel doet. Het lijkt wel of een of andere verbinding tussen pixels is beschadigd. Ik heb nog nooit zulke cluster gezien bij schermen. Ik ben eigenlijk wel benieuwd wat zoiets kan veroorzaken. Helaas maar het omruil traject in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iruy
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 01-10 07:25
Ook eindelijk mijn 65CX binnen.
Kreeg ook meteen een update maar heb deze per ongeluk weggeklikt, waar kan ik die update alsnog doen ?
Beeld is uiteraard goed, maar kan in mijn beleving nog vele malen beter bij gewoon tv kijken (via kpn kastje). Is het bijv slim om de hdmi kabel tussen het kpn kastje en de tv te vervangen? En welke moet dat dan zijn , hdmi 2.1? Of is dat alleen voor gamen ?

Untappd : YuriEhv

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Firmware update kan je zelf activeren via het menu Algemeen, uit mijn hoofd onder "Over deze tv".

Zolang je bij de door jou gebruikte bronnen beeld hebt zonder handshake problemen of blokjes hoef je je hdmi kabel niet te vervangen. Scheelt weer nodeloze kosten en gedoe. Het is niet zo dat je met een nieuwe HDMI kabel beter beeld krijgt of zo. Vaak voldoet de bestaande ("high speed") hdmi kabel van 2 of 3 meter prima voor 4k content en zijn er geen problemen. Het is bij langere lengtes (denk aan 10m of meer) dat er vaker problemen ontstaan en op zoek gegaan moet worden naar andere kabels.

https://webwereld.nl/how-...-echt-moet-weten-3774695/

[ Voor 64% gewijzigd door Cap op 05-12-2020 13:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qosmic
Waar ik die testjes qua black ''s avonds prima kan draaien en de juiste settings heb, zie ik er overdag in een hele lichte kamer niks van.

Met gewoon TV kijken heb ik er geen last van. The Mandolorian is soms wel wat moeilijker te zien omdat dat een vrij donkere serie is.

Maar ik laat m'n settings staan op de avond afstelling. Kijk toch voornamelijk in de avond en geen zin om steeds van settings te switchen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rutgergron
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 30-09 12:42
Bij een aanschaf van een nieuwe OLED is het ook handig om de tv te testen op eventuele artefacten, colour banding, dode pixels etc. Zo ja, waarmee kan je dat het beste doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Zohan
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 06:47
Net een week mijn nieuwe LG OLED55GX in gebruik.
Nu valt mij op dat er bij donkerder beeld nogal wat ruis strepen in beeld zitten.
Iemand enig idee wat ik hiermee kan?
Voorbeeld:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bM2u48fKY1Py62EyDDH9kiL_JDA=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GVIqhT23x2mFfr2D6hKH7H8k.jpg?f=fotoalbum_medium

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gws24
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 01-10 23:09

gws24

Thinking is hard!

@iruy check in de kpn decoder settings ook even of daar de beeldkwaliteit op zijn hoogst staat. Stond bij nog op 25Hz ipv 50Hz. Scheelde een bak bij normaal tv kijken. Trouwens geen idee waarom het zo was maar op mijn oude 40" lcd viel het blijkbaar niet op maar op de oled zeker wel.

I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Qosmic schreef op zaterdag 5 december 2020 @ 13:45:
Waar ik die testjes qua black ''s avonds prima kan draaien en de juiste settings heb, zie ik er overdag in een hele lichte kamer niks van.

Met gewoon TV kijken heb ik er geen last van. The Mandolorian is soms wel wat moeilijker te zien omdat dat een vrij donkere serie is.

Maar ik laat m'n settings staan op de avond afstelling. Kijk toch voornamelijk in de avond en geen zin om steeds van settings te switchen.
Als je de beeldmodus avond settings kopieert naar een beeldmodus die ernaast ligt in het snelmenu dan is switchen een eitje. Bijv ISF dark en ISF light. Recept voor lichte kamer en toch schaduwdetail: settings kopieren naar naastliggende beeldmodus, OLED lampje omhoog schroeven en gamma 2.2 ipv 2.4. Dan ben je al een heel end.

[ Voor 4% gewijzigd door Cap op 05-12-2020 15:11 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• benchMarc

77CX:

[Afbeelding]

55C9:

[Afbeelding]

77CX:

[Afbeelding]

55C9:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Even een update. Vandaag merkte ik ineens dat mijn zwart met brightness op 63 behoorlijk grijs was. Dus ik terugschroeven naar waar zwart zwart was, bleek brightness 50 te zijn. Dus ik de checkerboard gamma test gedaan: ineens alles zoals het hoort, verre van crushing blacks, wereld van verschil. Uniformiteit is ook ineens super. Hij moet sinds eergisteren allang door een refresh cycle zijn gegaan, kan niet anders, maar dat was zeker nog niet genoeg? Heb het een en ander getest aan filmpjes maar lijkt top in orde te zijn nu.

Zie verschil zelf:
Nu:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LW4hULs7hJZBv6r6-xKNQGN1CC8=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/D7dP7EApt4m4Psox5o18bWQh.jpg?f=user_large

Voorheen:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/O0ZeC3dIR1EBGkOP0hgctYy7txg=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/KCdhVXWCBptPbqiirWXiCFC2.jpg?f=user_large

Uniformiteit 5% nu:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zn-dIb_zQpKYb7LgcQsw0N4r4ls=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/UpNPUWzvC6FzWgb1ZpH2sUOk.jpg?f=user_large

Uniformiteit 5% voorheen:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DZ11nsLr2tmoMQvL1KeonBTIol0=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/qbPdXOfnyGmuvtWyPn1ZhiuV.jpg?f=user_large

Echt een belachelijk groot verschil. Hij heeft gisteren het grootste gedeelte van de dag aangestaan, en eergisteren ook behoorlijk veel. Denk een uur of 15 samen. Nu lijkt het wel een totaal ander paneel. Hopen dat t zo blijft :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Mooi @benchMarc ik hou wel van mensen die nog ff updates komen geven na een teleurstelling/problemen. Veel kijkplezier nog. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoahAmber
  • Registratie: Januari 2020
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 5 december 2020 @ 17:40:
Mooi @benchMarc ik hou wel van mensen die nog ff updates komen geven na een teleurstelling/problemen. Veel kijkplezier nog. :P
Mag toch inderdaad hopen dat het ooit zover komt dat men dan gewoon gezellig naar de tv kijkt ipv testschermen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• benchMarc
NoahAmber schreef op zaterdag 5 december 2020 @ 18:08:
[...]

Mag toch inderdaad hopen dat het ooit zover komt dat men dan gewoon gezellig naar de tv kijkt ipv testschermen.
Ik kan ontzettend mierenneuken en heb helaas een stel goede ogen en zie afwijkingen waar 99% van de mensen niet zien wat er mis is. Bij mijn 55C9 heb ik niks getest (geen dode pixelspotting etc), dit was na 1 jaar de eerste keer dat ik daar een uniformiteitstest op draaide. Omdat ik gewoon zag in films en games dat er iets niet klopte op de 77CX (alles was véél te donker) moest ik wel aan de slag met testen om het probleem te pinpointen.
Maarja, volgens mij zitten we daarom ook op GoT, waar de gemiddelde poster toch in de techniek duikt en zaken probeert te begrijpen.
Verwijderd schreef op zaterdag 5 december 2020 @ 17:40:
NP :) Ik heb er zelf een hekel aan als mensen nooit meer de uitkomst van hun probleem posten. Hopelijk kan dit de volgende persoon helpen die naar black crush zoekt :)

[ Voor 20% gewijzigd door benchMarc op 05-12-2020 18:23 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CVar
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 30-09 13:56
@benchMarc Toch denk ik dat er geen cycle had gedraaid de eerste foto’s. Misschien niet in lang genoeg stand-by geweest of zo en/of de spanning er af gehaald. Bij mijn 77GX was het namelijk ook een wereld van verschil na de eerste autom. cycle.

Maar ja, eind goed al goed 👍

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• 2dope
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 29-09 09:05
Mijn GX77 hangt inmiddels lekker strak tegen de wand (viel inderdaad reuze mee :P ). Inmiddels e.e.a. aan 4K-materiaal bekeken via YouTube en Amazon Prime: holy shit wat een prachtig beeld, nu al met out-of-the-box settings, tweaken komt later wel. PS4 Pro er zo ff aan hangen om HDR te bekijken in TLoU2 en RDR2. Volgende week Series X binnen als het goed is...

Anyway superblij mee. Dankbaar ook voor alle raad die ik in dit draadje (vnl. als lurker) op heb kunnen doen O+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Farabi
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
Als ik een 4K hdr bluray afspeel, dan laat mijn C9 8bit zien bij gegevens?

Als ik een game afspeel op mijn ps5 of xbox dan krijg ik wel 10bit te zien.

Zijn hdr films geen 10bit? (Paar bluray disks geprobeerd). Ook bij dolby vision films overigens...

Bij de 2e foto laat ik een dolby vision film afspelen, maar bij hdr type staat 'sdr'. Terwijl ik wel een dv icoon zie rechtsboven als ik hem open.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SEuU3kVAB0Dn-iAxmGLxmrTVWyc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rFEckCyBPwhjTZ35fWuzmgn8.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dUORXTMZSpFforbjIONo29V8fVM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tAmIsQ4ycnB3KHFQqpdXk4gP.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 72% gewijzigd door Farabi op 06-12-2020 00:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ls789
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 26-09 21:20
hi all! ik ben voor een CX 55 of GX 55 oled aan het kijken. De CX is nogal vaag omschreven op sommige sites (staat veelal dat het een 100hz scherm is, ook op tweakers hier?). Mag hopen dat het gewoon 120hz is!

Anyway, ik heb nu een kabelgoot in mijn muur gefreesd een aantal jaar terug. Nadeel is echter dat deze (indien mijn tv aan de muur hangt) aan de linkerkant van de tv is geplaatst (iets hoger, bij de zijkant omdat daar de uitgangen meestal zitten). Nu heb ik het e.e.a. van de GX gezien maar lijkt erop dat die kabels er altijd aan de onderkant uit moeten komen? of is er nog een mini beetje ruimte om dit achter de tv langs naar dat gat te begeleiden? anders valt voor mij de gx sowieso af :( de cx heeft de aansluitingen aan de zijkant zag ik en zit minder plat op de muur (kan tevens mijn huidige beugel gebruiken)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wrstylo
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 25-09 12:07
Hallo,

Ikheb een lgcx en een macbook pro uit 2018. Als ik apple play gebruik is er een vertraging te zien en schokt een film als ik het afspeel. Ik zie dat een speedtest op de tv laat zien dat ik een ping van 40 heb en de download van 28Mbps En Upload is 220 Mbps.. quick start staat uit.. iemand een oplossing voor dit probleem? Bekabelt is het helemaal huilen. Ik heb glasvezel in huis en overal accespoints, daar kan het niet aan liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• izzet3838
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 09:34
wrstylo schreef op zondag 6 december 2020 @ 00:07:
Hallo,

Ikheb een lgcx en een macbook pro uit 2018. Als ik apple play gebruik is er een vertraging te zien en schokt een film als ik het afspeel. Ik zie dat een speedtest op de tv laat zien dat ik een ping van 40 heb en de download van 28Mbps En Upload is 220 Mbps.. quick start staat uit.. iemand een oplossing voor dit probleem? Bekabelt is het helemaal huilen. Ik heb glasvezel in huis en overal accespoints, daar kan het niet aan liggen.
Bedoel je dat je het beeld van je mac spiegelt? İn dat geval lijken de problemen me normaal, en is dat sowieso verre van ideaal voor de kwaliteit.
İk zou je aanraden om de apps op de tv te gebruiken of je laptop bekabeld(hdmi) aan te sluiten.

11400 - RX 6800 | Kia EV6 Business plus long range rwd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wrstylo
  • Laatst online: 25-09 12:07
izzet3838 schreef op zondag 6 december 2020 @ 00:16:
[...]

Bedoel je dat je het beeld van je mac spiegelt? İn dat geval lijken de problemen me normaal, en is dat sowieso verre van ideaal voor de kwaliteit.
İk zou je aanraden om de apps op de tv te gebruiken of je laptop bekabeld(hdmi) aan te sluiten.
Inderdaad ik spiegel de macbook. Ik verwacht dat apple play gewoon vlekkeloos zou moeten werken. Maar blijkbaar niet, wat nogal raar is in mijn ogen. Ik heb films op mijn laptop staan, vandaar dat ik her via de macbook afspeel. Ik zal het eens via de kabel proberen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emiel1984
  • Laatst online: 01-10 08:09

Emiel1984

Made in NL

The_Zohan schreef op zaterdag 5 december 2020 @ 14:13:
Net een week mijn nieuwe LG OLED55GX in gebruik.
Nu valt mij op dat er bij donkerder beeld nogal wat ruis strepen in beeld zitten.
Iemand enig idee wat ik hiermee kan?
Voorbeeld:
[Afbeelding]
Wat is de bron van het signaal ?
Zijn je kabels niet te lang?
Andere hdmi kabel al geprobeerd?

[LTS][MTS][HTS]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rossi46
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 01-10 23:41
iruy schreef op zaterdag 5 december 2020 @ 13:12:
Ook eindelijk mijn 65CX binnen.
Kreeg ook meteen een update maar heb deze per ongeluk weggeklikt, waar kan ik die update alsnog doen ?
Beeld is uiteraard goed, maar kan in mijn beleving nog vele malen beter bij gewoon tv kijken (via kpn kastje). Is het bijv slim om de hdmi kabel tussen het kpn kastje en de tv te vervangen? En welke moet dat dan zijn , hdmi 2.1? Of is dat alleen voor gamen ?
Doe geen moeite. De bitrate van KPN (adsl) is gewoon dramatisch. Ik had precies hetzelfde. Doe je niets aan. Sinds een tijdje overgestapt op Ziggo (via de coax kabel) en dat is een verademing. Eindelijk acceptabel beeld bij normaal tv kijken.

iRacing Profiel XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Skidmarks
  • Laatst online: 01-10 16:00
ls789 schreef op zondag 6 december 2020 @ 00:04:
hi all! ik ben voor een CX 55 of GX 55 oled aan het kijken. De CX is nogal vaag omschreven op sommige sites (staat veelal dat het een 100hz scherm is, ook op tweakers hier?). Mag hopen dat het gewoon 120hz is!

Anyway, ik heb nu een kabelgoot in mijn muur gefreesd een aantal jaar terug. Nadeel is echter dat deze (indien mijn tv aan de muur hangt) aan de linkerkant van de tv is geplaatst (iets hoger, bij de zijkant omdat daar de uitgangen meestal zitten). Nu heb ik het e.e.a. van de GX gezien maar lijkt erop dat die kabels er altijd aan de onderkant uit moeten komen? of is er nog een mini beetje ruimte om dit achter de tv langs naar dat gat te begeleiden? anders valt voor mij de gx sowieso af :( de cx heeft de aansluitingen aan de zijkant zag ik en zit minder plat op de muur (kan tevens mijn huidige beugel gebruiken)
Juist links van de tv is er ook ruimte voor kabels zie foto’s op deze site https://www.rtings.com/tv/reviews/lg/gx-oled

Afbeeldingslocatie: https://i.rtings.com/images/reviews/tv/lg/gx/gx-back-large.jpg

De gx zit zelf wel echt strak tegen de muur dus je hebt echt alleen die uitsparing voor de kabels die niet heel diep is.

[ Voor 5% gewijzigd door Skidmarks op 06-12-2020 08:15 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Millert
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 01-10 22:32
Bij Apollo als Black-Friday deal de 65CX aangeschaft welke ik deze week heb ontvangen, afgelopen donderdag opgehangen. Hiervoor heb ik de Vogels Wall 3305 gebruikt, even spannend toen we de televisie daadwerkelijk in de beugel moesten hangen :+ .

Ik gebruik de televisie in combinatie met een Denon AVR-X2400 waar ik een PS4 Pro op heb aangesloten. Het geluid van de televisie gaat via ARC naar de versterker, Ziggo met een CI+ module. Met gebruik van de Apple TV en Prime app reeds twee films gekeken (Greyhound en Greenland), hierbij geeft de televisie Atmos of Dolby+ door (afhankelijk van de film). Dit prima in sync met het beeld, van enige delay is gelukkig geen sprake.
Het beeld heb ik afgesteld aan de hand van de Rtings suggesties op basis van ISF Dark, voor de PS4 heb ik de instellingen aangehouden die hier in het topic voorbij zijn gekomen (tabel van Resetera). En wat een beeld :9~ , al wat complimenten gekregen van familie en vrienden.
De natuurdocumentaire Tiny Life op Apple TV (4k Dolby Vision/Atmos) is een aanrader als showmateriaal :).

Mij zijn geen onvolkomenheden opgevallen aan de beeldkwaliteit of uniformiteit.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/I3ndXA-Hal4GYouh-r05_H1Dz3E=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/laRwN2lWSPgGH4NRDuO1Mo1S.jpg?f=fotoalbum_large

EV Hyundai Ioniq Electric 28 kWh | PV Oost 2960Wp / West 2560Wp | Thuisbatterij 1Komma5 17,2 kWh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remco_k
  • Laatst online: 08:27

remco_k

een cassettebandje was genoeg

Hamazaki schreef op zaterdag 5 december 2020 @ 23:57:
Als ik een 4K hdr bluray afspeel, dan laat mijn C9 8bit zien bij gegevens?

Als ik een game afspeel op mijn ps5 of xbox dan krijg ik wel 10bit te zien.

Zijn hdr films geen 10bit? (Paar bluray disks geprobeerd). Ook bij dolby vision films overigens...

Bij de 2e foto laat ik een dolby vision film afspelen, maar bij hdr type staat 'sdr'. Terwijl ik wel een dv icoon zie rechtsboven als ik hem open.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Als het beeld met 8 bit diepte binnenkomt, dan is dat geen HDR maar SDR.
Mogelijk speel je per ongeluk SDR content af, of je speler heeft ergens een instelling dat hij alleen maar SDR uitstuurt.

Alles kan stuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
remco_k schreef op zondag 6 december 2020 @ 11:23:
[...]

Als het beeld met 8 bit diepte binnenkomt, dan is dat geen HDR maar SDR.
Mogelijk speel je per ongeluk SDR content af, of je speler heeft ergens een instelling dat hij alleen maar SDR uitstuurt.
Mijn speler geeft wel 10bit/12bit weer, bij hetzelfde content.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

ls789 schreef op zondag 6 december 2020 @ 00:04:
Alle OLED schermen zijn 120hz.

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Nu online
YakuzA schreef op zondag 6 december 2020 @ 11:43:
[...]

Alle OLED schermen zijn 120hz.
Toch best verwarrend dat er bij allerlei specs 100Hz staat. Zou dat dan van de tv tuner zelf zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Zohan
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 06:47
Emiel1984 schreef op zondag 6 december 2020 @ 00:36:
[...]

Wat is de bron van het signaal ?
Zijn je kabels niet te lang?
Andere hdmi kabel al geprobeerd?
Bron komt direct op de tv binnen (Netflix). Als ik exact hetzelfde materiaal op dezelfde bron afspeel op de OLED48CX van mijn ouders is het beeld prachtig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dvd-linden
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 24-01-2023
Ik zit even met het volgende: 21 november heb ik een 55CX aangeschaft en sinds 22 november heb ik hem in gebruik. Nou heb ik sinds, volgens mij, halverwege deze week dat de tv wat vreemde luchtjes loslaat. Dus sinds dat ik hem zo'n 1,5 week in gebruik heb. Ik moet zeggen dat ik hem niet heel intensief heb gebruikt tot nu toe. Heb er enkel dagelijks een uurtje wat YouTube op gekeken, wat content via Disney+, wat voetbalwedstrijden en wat uurtjes gegamed. En die geur is mij pas opgevallen sinds halverwege deze week, en aangezien het mij opgevallen is ga ik er gemakshalve even vanuit dat het er daarvoor nog niet was.

Om de geur wat beter te omschrijven: het ruikt niet extreem sterk en het vult ook zeker niet heel mijn woonkamer (ik woon in een niet al te groot appartement, maar het is ook weer niet heel klein), maar als ik bijvoorbeeld op 1m van de tv komt dan ruik ik wel iets vreemds (echter nog niet heel sterk). Als ik dan vervolgens boven de tv ga hangen ruik ik wel een sterke, vreemde lucht. Ik heb sinds dat ik het deze week heb opgemerkt ook nog niet het idee dat het minder is geworden.

Nou heb ik hier op het forum en via google al even gezocht, maar ik kon niet bijster veel vinden. Ik heb zelf zoiets van ik kijk het deze week nog even aan en mocht het niet minder worden (of nog liever verdwijnen) dat ik dan contact op ga nemen met PlatteTV, waar ik de tv heb gekocht.

Wat zouden jullie adviseren?

PSN ID: dvd-linden | Youtube: dvd-linden

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pwh53
dvd-linden schreef op zondag 6 december 2020 @ 12:02:
Ik zit even met het volgende: 21 november heb ik een 55CX aangeschaft en sinds 22 november heb ik hem in gebruik. Nou heb ik sinds, volgens mij, halverwege deze week dat de tv wat vreemde luchtjes loslaat. Dus sinds dat ik hem zo'n 1,5 week in gebruik heb. Ik moet zeggen dat ik hem niet heel intensief heb gebruikt tot nu toe. Heb er enkel dagelijks een uurtje wat YouTube op gekeken, wat content via Disney+, wat voetbalwedstrijden en wat uurtjes gegamed. En die geur is mij pas opgevallen sinds halverwege deze week, en aangezien het mij opgevallen is ga ik er gemakshalve even vanuit dat het er daarvoor nog niet was.

Om de geur wat beter te omschrijven: het ruikt niet extreem sterk en het vult ook zeker niet heel mijn woonkamer (ik woon in een niet al te groot appartement, maar het is ook weer niet heel klein), maar als ik bijvoorbeeld op 1m van de tv komt dan ruik ik wel iets vreemds (echter nog niet heel sterk). Als ik dan vervolgens boven de tv ga hangen ruik ik wel een sterke, vreemde lucht. Ik heb sinds dat ik het deze week heb opgemerkt ook nog niet het idee dat het minder is geworden.

Nou heb ik hier op het forum en via google al even gezocht, maar ik kon niet bijster veel vinden. Ik heb zelf zoiets van ik kijk het deze week nog even aan en mocht het niet minder worden (of nog liever verdwijnen) dat ik dan contact op ga nemen met PlatteTV, waar ik de tv heb gekocht.

Wat zouden jullie adviseren?
is in dit forum ook een enkele keer voor gekomen,nooit echt duidelijk was het was,neem aan de voeding.
ik zou proberen te ruilen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dvd-linden
pwh53 schreef op zondag 6 december 2020 @ 12:08:
[...]

is in dit forum ook een enkele keer voor gekomen,nooit echt duidelijk was het was,neem aan de voeding.
ik zou proberen te ruilen.
Ja, precies. Ik heb er wel wat berichtjes over gelezen hier, maar er kwam nooit echt naar voren wat het nou was.

Maar ruilen dus? Het lijkt overigens ook meer van de linkerkant van de televisie te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Ik heb het ook gehad, verdween na een week of 2 vanzelf weer.

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yinx84
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 03-09 14:14
YouTube: PC Mode 4:4:4 LG CX for PS5 / Xbox Series X and why you do not need it.

Weten jullie of PC mode beter is voor de PS5 ipv console mode? Die gast hierboven en Vincent van HDTVTest laten de tv in default Console modes, EvilBoris en veel andere mensen zetten hem op PC mode. Voor zover ik begrepen heb is het een kwestie van 4:2:2 vs 4:4:4, waar je het verschil schijnbaar niet van merkt bij videogames.

Of zijn er nog andere nadelen te noemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dvd-linden
ArthurMorgan schreef op zondag 6 december 2020 @ 13:02:
Ik heb het ook gehad, verdween na een week of 2 vanzelf weer.
Dus jij zegt nog even wachten? Zou je misschien de geur die jij rook enigszins kunnen omschrijven? Ben even benieuwd of dat overeenkomt.

Het ding is ook: ik wil niet te snel naar de winkel lopen, terwijl het misschien een miniem probleem is dat inderdaad verdwijnt. Aan de andere kant, ik wil wel dat de televisie en veilig is en voorkomen dat er wellicht een klein probleem is wat op de langere termijn een groter probleem kan worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pwh53
dvd-linden schreef op zondag 6 december 2020 @ 12:17:
[...]

Ja, precies. Ik heb er wel wat berichtjes over gelezen hier, maar er kwam nooit echt naar voren wat het nou was.

Maar ruilen dus? Het lijkt overigens ook meer van de linkerkant van de televisie te komen.
er kunnen aan de onderkant ook 2 kleine stukjes folie zitten,maar denk niet dat het daar van komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

CyBeRSPiN schreef op zondag 6 december 2020 @ 11:45:
[...]

Toch best verwarrend dat er bij allerlei specs 100Hz staat. Zou dat dan van de tv tuner zelf zijn?
Op de LG website staat geen 100Hz vermeld voor zover ik weet.

Lijkt wel alsof mensen verward worden door de term “4K HFR (100p)” die ergens anders op slaat.

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dvd-linden
pwh53 schreef op zondag 6 december 2020 @ 15:02:
[...]

er kunnen aan de onderkant ook 2 kleine stukjes folie zitten,maar denk niet dat het daar van komt.
Ik zal eens kijken. Bedankt voor de tip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
dvd-linden schreef op zondag 6 december 2020 @ 14:19:
[...]

Dus jij zegt nog even wachten? Zou je misschien de geur die jij rook enigszins kunnen omschrijven? Ben even benieuwd of dat overeenkomt.
Prima vraag natuurlijk maar het grappige is dat je zelf de geur niet omschrijft en alleen aangeeft dat het een 'vreemde geur' is. Ik zou dus zelf vooral even een poging wagen een omschrijving van de geur hier neer te zetten. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rutgergron
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 30-09 12:42
Ik kijk naar mijn huidige Samsung LE40C630 en valt mij op dat zwart echt zwart is. Ondanks dat de tv van 2010 is en een LCD paneel. Ook totaal geen blooming. Hoe kan dit als je het vergelijkt met high end tv's die er wel last van hebben.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

rutgergron schreef op zondag 6 december 2020 @ 15:37:
Ik kijk naar mijn huidige Samsung LE40C630 en valt mij op dat zwart echt zwart is. Ondanks dat de tv van 2010 is en een LCD paneel. Ook totaal geen blooming. Hoe kan dit als je het vergelijkt met high end tv's die er wel last van hebben.
Mogelijk zijn je LCD lampen zo versleten dat er weinig licht meer uitkomt na 10 jaar en het daarom niet te zien is? Over een tijdje is het misschien alleen maar zwart wat je te zien krijgt ;)

Testing, one, two ...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• pwh53
denk dat jouw definitie van zwart anders is,want wat je nu zegt is technisch onmogelijk bij een lcd/led.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dvd-linden
Cap schreef op zondag 6 december 2020 @ 15:29:
[...]

Prima vraag natuurlijk maar het grappige is dat je zelf de geur niet omschrijft en alleen aangeeft dat het een 'vreemde geur' is. Ik zou dus zelf vooral even een poging wagen een omschrijving van de geur hier neer te zetten. ;)
Dat klopt inderdaad en daar was ik mezelf ook al bewust van. Na mijn initiële post zat ik er ook aan te twijfelen om dat al wel te doen, maar na de post van @ArthurMorgan heb ik het opzettelijk nog niet gedaan omdat ik in eerste instantie even nieuwsgierig was naar hoe hij het zou omschrijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
dvd-linden schreef op zondag 6 december 2020 @ 16:21:
[...]

Dat klopt inderdaad en daar was ik mezelf ook al bewust van. Na mijn initiële post zat ik er ook aan te twijfelen om dat al wel te doen, maar na de post van @ArthurMorgan heb ik het opzettelijk nog niet gedaan omdat ik in eerste instantie even nieuwsgierig was naar hoe hij het zou omschrijven.
pff, het is al bijna een jaar geleden :D :D Zoals je zegt een wat vreemde chemische geur. Erg veel verder kom ik ook niet. Het was in elk geval geen echte brandlucht, dat gaf me wel het vertrouwen af te wachten of het niet gewoon er even bijhoorde. Veel producten hebben in het begin wel even een wat vreemde geur.

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
pwh53 schreef op zondag 6 december 2020 @ 16:02:
[...]

denk dat jouw definitie van zwart anders is,want wat je nu zegt is technisch onmogelijk bij een lcd/led.
Idd, uiteraard is zijn zwart niet compleet zwart maar grijs(blauw), dan toch eerst maar eens naar een zwart testscherm kijken in een compleet verduisterde kamer. Het paneel mag dan precies nulkommanul oplichten en het moet er dus net zo uit zien als wanneer het scherm helemaal uit staat. Dat gaat echt niet gebeuren bij een LCD, afgezien van een eventueel flauw software truukje natuurlijk van paneel uitschakelen zodra scherm compleet zwart is. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
Nadat ik gezien heb dat mijn lg tv 8bit signaal uit stuurt met mijn dv films, heb ik even gegoogled. Het schijnt dat het een bug is of zelfs dat het zo hoort.

Kan iemand een dolby vision film uitproberen en kijken wat jullie tv zegt over de bit? (Info via de tv en niet van de device)

[ Voor 7% gewijzigd door Farabi op 06-12-2020 20:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Monda
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 10:06
yinx84 schreef op zondag 6 december 2020 @ 13:06:
YouTube: PC Mode 4:4:4 LG CX for PS5 / Xbox Series X and why you do not need it.

Weten jullie of PC mode beter is voor de PS5 ipv console mode? Die gast hierboven en Vincent van HDTVTest laten de tv in default Console modes, EvilBoris en veel andere mensen zetten hem op PC mode. Voor zover ik begrepen heb is het een kwestie van 4:2:2 vs 4:4:4, waar je het verschil schijnbaar niet van merkt bij videogames.

Of zijn er nog andere nadelen te noemen?
Ik heb dit getest. Heb een half jaar op console mode gespeeld en daarna pc mode geprobeerd. Ik heb de andere instellingen hetzelfde gezet als in console mode. Maar ben weer terug gegaan. Ik vond de kleuren etc soort grauw ogen en in console mode dieper op een of andere manier. Hier ook volgens mij nog gepost, maar verder geen reactie van herkenning of mogelijke reden.

PSN: Mondaatje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HendrikT
  • Laatst online: 09-09 20:35
Ik heb een OLED 55CX6LA, als ik een serie kijk vanaf mijn NAS dan krijg ik geen ondertitel te zien. Ik heb ook een OLED65C8PLA en daar werkt de ondertitel op dezelfde aflevering wel, het ligt dus niet aan de video. Het menu structuur is bij beide TV's gelijk, ik kan e.e.a. dus met elkaar vergelijken.
Het enige dat ik kan bedenken dat het een instelling is of een software probleem maar ik kan het op dit moment nog niet vinden, is er iemand die een tip voor mij heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeBaroN
  • Registratie: September 2008
HendrikT schreef op zondag 6 december 2020 @ 22:12:
Ik heb een OLED 55CX6LA, als ik een serie kijk vanaf mijn NAS dan krijg ik geen ondertitel te zien. Ik heb ook een OLED65C8PLA en daar werkt de ondertitel op dezelfde aflevering wel, het ligt dus niet aan de video. Het menu structuur is bij beide TV's gelijk, ik kan e.e.a. dus met elkaar vergelijken.
Het enige dat ik kan bedenken dat het een instelling is of een software probleem maar ik kan het op dit moment nog niet vinden, is er iemand die een tip voor mij heeft?
Tv uit en aan en opnieuw proberen. Werkt dat niet, nas geheel opnieuw opstarten en dan de tv aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HendrikT
baronruud schreef op zondag 6 december 2020 @ 22:14:
[...]

Tv uit en aan en opnieuw proberen. Werkt dat niet, nas geheel opnieuw opstarten en dan de tv aan.
Inmiddels beide opnieuw gestart maar het heeft niet geholpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HendrikT
HendrikT schreef op zondag 6 december 2020 @ 22:35:
[...]

Inmiddels beide opnieuw gestart maar het heeft niet geholpen
ik heb inmiddels de video overgezet naar een USB HDD en als ik deze aansluit op de 55CX6LA dan geeft hij de ondertitel wel weer.

Er zit dus blijkaar een probleem tussen de 55CX6LA en mijn synology NAS, terwijl dit probleem er niet is bij de 65C8PLA en de NAS. Auto update staat aan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• zwembroek
  • Nu online
Haha

“bet your technical analysis didn’t see this sh*t coming”

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• SED
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 29-09 20:43

SED

Hij vergat erbij te zeggen dat de TV uit stond ;)

Copyright and left by SED...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hulliee
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
En wat gebeurt er wanneer je hem aanzet? >:)

@SED haha dachten hetzelfde

[ Voor 3% gewijzigd door Hulliee op 07-12-2020 12:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• |sWORDs|
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22-09 19:04

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Thanks to one of our readers, who brought in his MVA-panel TV, we were able to compare two Samsung LE40C630 TVs against each other—one with a PVA panel and the other with an MVA panel. The differences were as obvious to us as they were to the TV's owner! In fact, the differences in colour, depth of black and viewing angles were very noticeable. This can be explained by the fact that our sensor picked up a 60% difference in contrast between the two screens, with the PVA panel at 4200:1 and the MVA at 2800:1.

Met een contrast van maximaal 4200:1 is het zwart dus niet echt zwart... Als jij een PVA paneel hebt dan zijn de zwartwaardes voor een LCD goed, beter dan MVA en IPS, omdat er minder licht lekt, maar dat komt nog steeds niet in de buurt van plasma of OLED. PVA heeft echter wel iets meer color shift onder een hoek dan IPS (PVA heeft wel minder brightness verlies onder een hoek), mindere kleuren dan IPS en slechtere response tijden dan IPS.

[ Voor 14% gewijzigd door |sWORDs| op 07-12-2020 12:59 ]

Te Koop:24 Core Intel Upgradeset

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spartex
  • Laatst online: 01-10 13:38
Mooi overzicht, heb het gelijk gebruikt voor mijn splinternieuwe 65GX _/-\o_

Wat vraagjes:
  • Hoe/waar kan ik de Dolby Vision modus bewerken? Ik kom automatisch uit bij HDR - Standard of is dit gelijk aan Dolby Vision?
  • Onderaan staat "copy this Dolby Vision Preset to all DV inputs, hoe doe ik dat precies?
  • Waar vind ik de Screenshift optie?]
Zijn er daarnaast nog andere dingen waar ik rekening mee moet houden de eerst komende 24-48 uur dat ik het scherm in gebruik neem?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov
  • Laatst online: 10:47
Spartex schreef op maandag 7 december 2020 @ 12:44:
[...]

Wat vraagjes:
  • Hoe/waar kan ik de Dolby Vision modus bewerken? Ik kom automatisch uit bij HDR - Standard of is dit gelijk aan Dolby Vision?
  • Onderaan staat "copy this Dolby Vision Preset to all DV inputs, hoe doe ik dat precies?
Zijn er daarnaast nog andere dingen waar ik rekening mee moet houden de eerst komende 24-48 uur dat ik het scherm in gebruik neem?
Je krijgt Dolby Vision settings te zien zodra je Dolby Vision content start. Als je Apple TV+ hebt dan kun je daar een serie starten.. die zijn namelijk allemaal in Dolby Vision.

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• andries98
Spartex schreef op maandag 7 december 2020 @ 12:44:
[...]

Wat vraagjes:
Ehmm, quickstart uit (fixed veel netwerk en geluidsproblemen).
Gebruik bij voorkeur 5ghz wifi boven bedraad als je snelle wifi hebt (bedraad is maar 100mbps verbinding en heeft nog wel eens problemen met switches/routers), kan je testen met browser en netflix test. Een usb/netwerk verloop schijnt boven 100mbps toe te laten indien nodig.
Alle (geluids en beeld) AI dingen uit, eventueel daarna weer kijken wat je misschien toch aan wil.
Als je zelf de beeldinstellingen nog gaat natunen even paar dagen wachten zodat je beeldscherm ingewerkt is en de uniformiteit etc. door de pixelrefreshs zijn gefixed. Ik raad aan minimaal twee automatische pixel refresh; voor/tussen automatische pixel refresh zitten minimaal 4 cumulatieve uren en om elke pixelrefresh af te ronden moet hij minimaal 2 uur uitstaan (ik raad aan in de nacht zodst je zeker weet dat hij het gedaan heeft).
Haal nooit de stroom van de tv, hij moet als hij uitstaat de pixelrefresh kunnen draaien!
Veel plezier met je nieuwe tv!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yinx84
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 03-09 14:14
Vaak merk ik op dat m'n CX zelf de brightness aanpast, ondanks dat ik alle features die dat doen volgens mij uit heb (eco, eye comfort etc). Dit merk ik bijvoorbeeld bij het HDR calibratie scherm van de PS5... het eerste scherm heeft een witte achtergrond die gedimd wordt na één seconde. Hoort dit, of staat er toch ergens een verborgen feature aan die dit regelt?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Puck
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10:58

Puck

W32.Deadcode.A

yinx84 schreef op maandag 7 december 2020 @ 13:30:
Vaak merk ik op dat m'n CX zelf de brightness aanpast, ondanks dat ik alle features die dat doen volgens mij uit heb (eco, eye comfort etc). Dit merk ik bijvoorbeeld bij het HDR calibratie scherm van de PS5... het eerste scherm heeft een witte achtergrond die gedimd wordt na één seconde. Hoort dit, of staat er toch ergens een verborgen feature aan die dit regelt?
Klinkt als Automatic Brightness Limiter (ABL) en dat kun je niet uitzetten.

Arrived anxious, left bored

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lambo LP670 SV
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 08:52
john5951 schreef op maandag 16 november 2020 @ 19:32:
Is er een manier om fotos die in google photos staan te tonen op de tv (65C9)? Ik vind het zonde enkel hiervoor een Chromecast te halen (heb android telefoon en tablet en dit gebruikte ik voorheen op mijn oude tv). Ik heb wel eens via de browser op de tv ingelogd op google photos, en dit werkt maar is erg omslachtig.
Al iets op gevonden toevallig? Ik zit nu met exact dezelfde vraag voor de 65CX.
Nog wel een oude Chromecast liggen maar die is maar max 1080p. Ik las ook dat met de Ultra chromecast de Photo's app niet van de hogere resolutie gebruik maakt?
Pagina: 1 ... 344 ... 568 Laatste

Let op:
Indien je vragen hebt over inbranden bij OLED televisies, gebruik dan eerst even de zoekfunctie. Dit onderwerp is namelijk al regelmatig uitgebreid besproken.
Zie ook D vd V in "[LG OLED] Ervaringen & Discussie" Datzelfde geldt voor vragen over stekkers.

🔍 Inbranden: [LG OLED] Ervaringen & Discussie
🔎 Stekkers: [LG OLED] Ervaringen & Discussie

Goede aanbieding gezien of nodig? Check OLED Televisies aanbiedingen- & kortingscodetopic
Vragen/opmerkingen over de LG Cashback Actie? Daarvoor kan je terecht in [LG OLED] cashback topic

Discussies over welke (HDMI)-kabels te gebruiken kan in Zilveren HIFI-kabels gesmeed door elfen bij maanlicht #6.