Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 11:45
yinx84 schreef op maandag 7 december 2020 @ 13:30:
Vaak merk ik op dat m'n CX zelf de brightness aanpast, ondanks dat ik alle features die dat doen volgens mij uit heb (eco, eye comfort etc). Dit merk ik bijvoorbeeld bij het HDR calibratie scherm van de PS5... het eerste scherm heeft een witte achtergrond die gedimd wordt na één seconde. Hoort dit, of staat er toch ergens een verborgen feature aan die dit regelt?
Dan heb je waarschijnlijk AI Brightness aanstaan. Zit onder Generel > AI Service

[ Voor 3% gewijzigd door Rivanov op 07-12-2020 15:37 ]

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yinx84
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 16-07 23:26
Rivanov schreef op maandag 7 december 2020 @ 15:36:
[...]

Dan heb je waarschijnlijk AI Brightness aanstaan. Zit onder Generel > AI Service
Ik ga het nog eens checken, maar weet vrij zeker dat 't uit staat ook.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• john5951
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 10:52
Lambo LP670 SV schreef op maandag 7 december 2020 @ 15:22:
[...]

Al iets op gevonden toevallig? Ik zit nu met exact dezelfde vraag voor de 65CX.
Nog wel een oude Chromecast liggen maar die is maar max 1080p. Ik las ook dat met de Ultra chromecast de Photo's app niet van de hogere resolutie gebruik maakt?
Helaas nog geen oplossing - ik heb voor nu ook maar een oude Chromecast die ik nog had liggen erin geprikt. Ik heb nog wat zitten aanmodderen met de LG Thinq app - daar leek volgens de omschrijving op de TV een mogelijkheid te zitten, maar dit heb ik niet aan het werk gekregen om foto's te laten zien op TV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giel1
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 10:45
Even een vraag: spiegeling van de oled-TV's is in dit topic al meerdere keren ter sprake gekomen, maar ben toch wel even benieuwd naar jullie mening over de volgende situatie.

Mijn vader wil graag een nieuwe TV, dus hij heeft mij gevraagd eens rond te kijken. Een vriend van hem heeft ook een oled van LG en eigenlijk wil hij er ook een. Ik twijfel alleen nog even over de ruimte waar de TV komt te staan. De woonkamer is namelijk erg licht, met aan 2 van de 3 muren grote raampartijen (zie snel ontwerp hieronder):

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TbXERScc15u9Tb9Zz8qKK5mCFaU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/hpVUefyy9i0k4CuklAl2BKwy.png?f=fotoalbum_large

Er zitten wel witte vitragegordijnen voor. Zouden jullie het qua spiegeling van het beeld in deze situatie wel aanraden om een oled-TV in de kamer te plaatsen? Hij is al met pensioen en kijkt overdag ook wel vaker TV, en wil liever niet dat het voor hem een teleurstelling wordt als hij het beeld niet goed kan zien. Direct zonlicht is overigens geen probleem, door de ligging staat de zon eigenlijk nooit echt op die muur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Recon24
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 15-08-2022
Rivanov schreef op maandag 7 december 2020 @ 15:36:
[...]

Ik heb dit ook, maar heb AI Brightness bij "game HDR profile" juist uit staan, dus ik denk dat het idd ABL is. Ik las ergens dat ABL inschakelt als het contrast boven de 80% is.

[ Voor 9% gewijzigd door Recon24 op 07-12-2020 16:50 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wren
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 11:37
Giel1 schreef op maandag 7 december 2020 @ 16:38:
Even een vraag: spiegeling van de oled-TV's is in dit topic al meerdere keren ter sprake gekomen, maar ben toch wel even benieuwd naar jullie mening over de volgende situatie.

Mijn vader wil graag een nieuwe TV, dus hij heeft mij gevraagd eens rond te kijken. Een vriend van hem heeft ook een oled van LG en eigenlijk wil hij er ook een. Ik twijfel alleen nog even over de ruimte waar de TV komt te staan. De woonkamer is namelijk erg licht, met aan 2 van de 3 muren grote raampartijen (zie snel ontwerp hieronder):

[Afbeelding]

Er zitten wel witte vitragegordijnen voor. Zouden jullie het qua spiegeling van het beeld in deze situatie wel aanraden om een oled-TV in de kamer te plaatsen? Hij is al met pensioen en kijkt overdag ook wel vaker TV, en wil liever niet dat het voor hem een teleurstelling wordt als hij het beeld niet goed kan zien. Direct zonlicht is overigens geen probleem, door de ligging staat de zon eigenlijk nooit echt op die muur.
Tja, als de tv uitstaat...dan is het wel een behoorlijk spiegelend vlak. Als de tv aanstaat merk ik zelf geen spiegelingen, of je zou bijvoorbeeld een lamp direct achter je op het schermoppervlakte moeten hebben schijnen. Is voor iedereen natuurlijk anders maar ik heb er geen last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andrehj
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10:47
Live TV uitschakelen?

Sinterklaas had voor ons een mooie CX55 meegebracht, dus sinds zondag zijn we hier hartstikke blij. Alles werkt ondertussen aardig, maar ik zou graag de Live TV (dus TV kijken via kabel, antenne of satelliet) permanent uit willen schakelen, dit omdat we daar met ons KPN abo toch niks aan hebben, en die optie steeds overal naar boven komt (klik je ergens verkeerd, mekkert de TV dat je eerst kanalen moet instellen, en dat gaat dus niet).

Weet iemand hoe je die Live TV optie uit kan zetten?

WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERSD-VM2D + EV-WP-TWS-1W 300; AC: ME MXZ-2F42VF + 2x MSZ-LN25VGV; PV: 14.08 kWp O/W + SMA STP 8.0; Vent: Zehnder Q600 ERV + Ubbink AirExcellent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DyStiC
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 06:10

DyStiC

'Atta way, baby!

SED schreef op maandag 30 november 2020 @ 21:28:
@Biatch in dit topic beweerde men dat de apps geen gebruik maken van ARC.
ARC werkt niet van LG-tv naar Denon-reciever

en nog wat uitprobeerzaken.
Dank voor deze tips. Het is me hiermee gelukt om via ARC geluid te krijgen uit webOS via m’n Denon reciever. Enige wat niet lukt is er na terug schakelen naar de laatste bron (CBL/SAT), hij blijft steevast terug schakelen naar de Shield TV die niet eens aan staat. Iemand enig idee waar ik dat in moet zoeken? LG of Denon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dvd-linden
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 24-01-2023
ArthurMorgan schreef op zondag 6 december 2020 @ 17:18:
[...]

pff, het is al bijna een jaar geleden :D :D Zoals je zegt een wat vreemde chemische geur. Erg veel verder kom ik ook niet. Het was in elk geval geen echte brandlucht, dat gaf me wel het vertrouwen af te wachten of het niet gewoon er even bijhoorde. Veel producten hebben in het begin wel even een wat vreemde geur.
Nog bedankt voor je antwoord!

Ik herken me wel enigszins in deze omschrijving. Het is sowieso een chemische geur en ik vind het zelf erg moeilijk om te plaatsen. In eerste instantie was ik even bang voor een rook/brand geur, maar daar lijkt het eigenlijk ook niet echt op. Ik kijk het nog wel even aan en laat het hier later nog wel weten of het toch is verdwenen of dat ik toch stappen heb moeten ondernemen.

PSN ID: dvd-linden | Youtube: dvd-linden

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mawlana
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 11:44
Wren schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 09:45:
[...]

Dat is natuurlijk een beetje afhankelijk van wat de monteur moet gaan doen maar als er onderdelen vervangen moeten worden dan moet ie er wel af ja. Officieel kunnen/mogen ze je niet helpen de tv eraf te halen, maar dat hangt natuurlijk een beetje van de welwillendheid van de monteur af. Als het kan raad ik je aan vlak voor het bezoek de tv er al af te halen.
Monteur is vandaag geweest. Paneel is vervangen. We hebben de tv samen eraf gehaald en weer erop gezet. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qosmic
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10:20
Als ik Netflix kijk, krijg ik soms rechtsboven in beeld: ziggo is beschikbaar. Weet iemand hoe je die melding uit kan zetten?

Ziggo decoder zit in hdmi 1 van de tv
HDMI 2 van de tv.zit een hdmi kabel naar m'n receiver voor arc.

Stop chasing the dream, you're already living it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caduceus81
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 28-02 20:49
Vandaag een CX binnen gekregen en nu loop ik tegen een probleem aan i.c.m. de Series X.

Ik heb de Series X via een hdmi 2.1 kabel aangesloten op m'n soundbar (LG DSN10YG). Die soundbar heeft ook hdmi 2.1. Vanaf de earc-poort heb ik weer met een hdmi 2.1 kabel de soundbar aangesloten op de CX (wederom op de earc-poort). Nu heb ik HDMI deep color aanstaan en toch zegt de Series X dat 120hz op 4K niet ondersteund wordt.

Ik gebruik als kabels de originele Series X kabel en een kabel die ik zelf heb gekocht. Die nieuwe kabel heb ik ook al rechtstreeks aangesloten tussen de tv en Series X en dan heb ik ook gewoon 120hz op 4K. Probleem lijkt dus op de een of andere manier bij de soundbar te liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• King Dingeling
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08-07 09:28
HendrikT schreef op maandag 7 december 2020 @ 00:15:
[...]

ik heb inmiddels de video overgezet naar een USB HDD en als ik deze aansluit op de 55CX6LA dan geeft hij de ondertitel wel weer.

Er zit dus blijkaar een probleem tussen de 55CX6LA en mijn synology NAS, terwijl dit probleem er niet is bij de 65C8PLA en de NAS. Auto update staat aan.
Nu jij daar over begint heb ik daar ook last van gehad bij een film via mijn synology. Ik kreeg er geen ondertitel bij. Maar via mijn mede8er kreeg ik wel ondertiteling te zien bij diezelfde film.

PSN id: K1ngD1ng3l1ng | BF3 PC: KingDing3ling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Qosmic schreef op maandag 7 december 2020 @ 23:12:
Als ik Netflix kijk, krijg ik soms rechtsboven in beeld: ziggo is beschikbaar. Weet iemand hoe je die melding uit kan zetten?

Je receiver is niet geschikt om daar de decoder aan te hangen, of je hebt een andere reden om dat niet te doen?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blurk62
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 00:57

Ik heb hetzelfde. Welke decoder heb je? Toevallig een Humax 5050c? Ik zie daarop in de standby stand, bijvoorbeeld als we Netflix kijken, heel af en toe dat de klok in het display verdwijnt en even later weer terugkomt. Volgens mij wordt er dan iets geupdate, misschien de EPG. Of het is een check van de smartcard. Ik vermoed dat dat er iets mee te maken heeft. Zelf nog niet echt naar een oorzaak/oplossing gezocht. Gebeurt dit bijvoorbeeld ook als je de antennekabel uit de decoder haalt tijdens het Netflixen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qosmic
hardware-lover schreef op maandag 7 december 2020 @ 23:58:
[...]

Je receiver is niet geschikt om daar de decoder aan te hangen, of je hebt een andere reden om dat niet te doen?
Receiver is wel geschikt. Maar persoonlijke voorkeur is om decoder rechtstreeks op tv aan te sluiten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qosmic
Blurk62 schreef op maandag 7 december 2020 @ 23:58:
[...]

Ik heb hetzelfde. Welke decoder heb je? Toevallig een Humax 5050c? Ik zie daarop in de standby stand, bijvoorbeeld als we Netflix kijken, heel af en toe dat de klok in het display verdwijnt en even later weer terugkomt. Volgens mij wordt er dan iets geupdate, misschien de EPG. Of het is een check van de smartcard. Ik vermoed dat dat er iets mee te maken heeft. Zelf nog niet echt naar een oorzaak/oplossing gezocht. Gebeurt dit bijvoorbeeld ook als je de antennekabel uit de decoder haalt tijdens het Netflixen?
Decoder (pace) staat bij mij ook in standby en krijg dan inderdaad alsnog de melding.
De antennekabel heb ik er niet uitgehaald.
Dacht zelf dat het iets emt hdmi cec te maken heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blurk62
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 00:57
Qosmic schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 00:10:
[...]

Decoder staat bij mij ook in standby en krijg dan inderdaad alsnog de melding.
De antennekabel heb ik er niet uitgehaald.
Dacht zelf dat het iets emt hdmi cec te maken heeft?
Als het vanuit Ziggo getriggerd wordt moet het stoppen als je de antennekabel eruit haalt. Als het iets met hdmi cec te maken heeft komt het uit de decoder zelf en krijg je de melding ook zonder antennekabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MClaeys
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 04-06 16:58
Vandaag de LG CX65 geplaatst hier. Hij staat op de voet op een kastje. Nu heeft de kat laatst de tv van men grootmoeder van de kast gelopen (ok, veel goedkoper en lichter model, maar ik wil dat hier niet tegen te komen.).
In de handleiding staat dat sommige tv's ook met een haakje aan de muur kunnen hangen zodat ze niet kunnen klikken, is dit aan te raden of is deze stevig genoeg zonder?
(I know, misschien een domme vraag maar ze zijn niet meer echt vergelijkbaar met de plasma van 11 jaar geleden :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qosmic
Blurk62 schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 00:13:
[...]

Als het vanuit Ziggo getriggerd wordt moet het stoppen als je de antennekabel eruit haalt. Als het iets met hdmi cec te maken heeft komt het uit de decoder zelf en krijg je de melding ook zonder antennekabel.
Zal het eens proberen zonder kabel. Kom er alleen een beetje lastig bij.
En stel dat het via ziggo getriggerd wordt, heb ik er ook weinig behoefte aan om steeds die antennekabel erin en eruit te doen

[ Voor 46% gewijzigd door Michael Knight op 08-12-2020 22:39 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martensnieuwepc
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 15-07 12:31
Giel1 schreef op maandag 7 december 2020 @ 16:38:

[Afbeelding]

Ik heb hier zelf ook over zitten twijfelen voor de aankoop van mijn LG GX een paar weken geleden.
Uiteindelijk heb ik verduisterende gordijnen aangeschaft en sluit ik deze als ik het (zon)licht te veel vind reflecteren op de tv. De dagen zijn nu wat korter, maar ik vermoed dat ik in de lente en zomer de gordijnen vaker zal sluiten als ik in de middag of avond tv wil kijken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1441478

Qosmic schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 00:18:

Zal het eens proberen zonder kabel. Kom er alleen een beetje lastig bij.
En stel dat het via ziggo getriggerd wordt, heb ik er ook weinig behoefte aan om steeds die antennekabel erin en eruit te doen
Draai dat om dan, trek niet de ziggo uit de tv maar uit de wandcontactdoos, zelfde resultaat.

[ Voor 28% gewijzigd door Anoniem: 1441478 op 08-12-2020 01:39 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Millert
  • Registratie: Februari 2009
  • Nu online
Caduceus81 schreef op maandag 7 december 2020 @ 23:27:
Vandaag een CX binnen gekregen en nu loop ik tegen een probleem aan i.c.m. de Series X.

Ik heb de Series X via een hdmi 2.1 kabel aangesloten op m'n soundbar (LG DSN10YG). Die soundbar heeft ook hdmi 2.1. Vanaf de earc-poort heb ik weer met een hdmi 2.1 kabel de soundbar aangesloten op de CX (wederom op de earc-poort). Nu heb ik HDMI deep color aanstaan en toch zegt de Series X dat 120hz op 4K niet ondersteund wordt.

Ik gebruik als kabels de originele Series X kabel en een kabel die ik zelf heb gekocht. Die nieuwe kabel heb ik ook al rechtstreeks aangesloten tussen de tv en Series X en dan heb ik ook gewoon 120hz op 4K. Probleem lijkt dus op de een of andere manier bij de soundbar te liggen?
De soundbar ondersteunt geen 4K 120Hz output. Alternatief kan je de Series X direct op de televisie aansluiten en het geluid via e-ARC op de soundbar krijgen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OVRXfE35erL-SypL14ggSqTJpE8=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/S8k6fj3JC15r29xE4pkhqnjg.png?f=user_large
https://www.lg.com/nl/ond...SalesCode=DSN10YG.DNLDLLK

EV Hyundai Ioniq Electric 28 kWh | PV Oost 2960Wp / West 2560Wp | Thuisbatterij 1Komma5 17,2 kWh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caduceus81
Millert schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 09:03:
[...]

De soundbar ondersteunt geen 4K 120Hz output. Alternatief kan je de Series X direct op de televisie aansluiten en het geluid via e-ARC op de soundbar krijgen.

[Afbeelding]
https://www.lg.com/nl/ond...SalesCode=DSN10YG.DNLDLLK
Jemig wat is dat HDMI 2.1 toch waardeloos geïmplementeerd overal zeg. Het label zelf zegt echt helemaal niks eigenlijk.

Maar heel erg bedankt voor je reactie! d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinom
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 11:50
Nou vandaag de dag dat CE Repair is langsgekomen voor de hevige banding bij near black / donkere scenes van mijn 55 inch C8. Allereerst ging hij wat testbeelden op zoeken op YouTube met egale kleuren. Daar was natuurlijk niks mis mee. Ik vroeg aan hem, zoek maar een grijs test op. Hier was het duidelijk zichtbaar. Ze moeten overal foto's van maken en toevoegen aan het dossier. Ik vraag aan hem of hij bekend was met near black uniformity of überhaupt banding. Hij gaf aan dit bijna nooit mee te maken. Ik zeg, maar kun je je voorstellen dat men een OLED koopt voor het uitstekende contrast en dat je dan 's avonds in het donker naar die lelijke banden zit te kijken. Werd niet op gereageerd. Lang verhaal kort: hij moest overleggen of het paneel vervangen mocht worden, dat was niet zijn beslissing. Tien minuten later: paneel mag vervangen worden.

Hij haalt een doos eruit met een paneel en vervolgens zegt hij: dit klopt niet. Hij haalt paneel er verder uit en ik zie vieze bruine stof erop zitten en de voorkant is vol met vieze vlekken en spetters. Het zal ook weer eens niet. Hij had natuurlijk geen nieuwe meer bij, dus hij is weer vertrokken. Ik ga weer gebeld worden voor een nieuwe afspraak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nosferatu111072
  • Laatst online: 14-07 22:17

Ik heb ook zoiets gehad op het moment dat ik apparatuur verving op andere HDMI poorten. Het lijkt of de CX niet het nieuwe apparaat herkent en instellingen aanpast. Wat bij mij hielp was het terugzetten naar fabrieksinstellingen met de correcte apparaten/kabels aangesloten.

Rega planar 2 (exact-cartridge), Jamo C97II, Xbox series X - LG55CX6LA - Onkyo tx-rz900 - Xbox One X - Xbox One - Xbox 360 - Xbox - Gamertag: NOSFERAT

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pwh53
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 18-07 11:49

series x kan dan toch direct op de tv,en geluid via (e)arc naar de soundbar,denk dat geen enkele soundbar 120hz door geeft,heeft ook niet zoveel nut volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pwh53

heb je een extra antenne-kabel in de tv zelf ? zo ja die verwijderen,en/of als je netflix kijkt, de decoder uitzetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qosmic
pwh53 schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 14:03:
[...]

heb je een extra antenne-kabel in de tv zelf ? zo ja die verwijderen,en/of als je netflix kijkt, de decoder uitzetten
Nee heb geen antennekabel in de tv zitten.
De decoder staat uit (op standby) tijdens netflix kijken.

Ik zal het wel even testen door de antennekabel uit de doceder te halen, maar als dit het euvel is, dan laat ik de kabel wel gewoon zitten en negeer ik die melding wel.
Heb ook geen zin om elke x een antennekabel erin en eruit te gaan zodra ik netflix oid opstart en daarna weer tv wil kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwembroek
  • Laatst online: 14-03 18:03
2dope schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 15:03:
[...]

Het is gewoon een stenen/betonnen muur.

[...]

Klopt, bij Apollo besteld op zondag 29 november, kreeg dezelfde dag een belletje wanneer ik 'm zou willen ontvangen. Had maandag al gekund dus, maar vandaag pas tijd om ermee bezig te gaan. Hij kwam niet rechtstreeks bij Apollo vandaan trouwens maar bij een externe opslagplaats.
Bevalt hij wat? :P
Ik heb hem gister mogen ontvangen. Zal nog even in de doos blijven tot we aan het inrichten toe zijn. Ben benieuwd of de stap vanaf een 65 inch groot zal zijn.

“bet your technical analysis didn’t see this sh*t coming”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arm1n
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 09-07 09:21

Arm1n

Zeven over half twee

dvd-linden schreef op maandag 7 december 2020 @ 20:28:
[...]

Nog bedankt voor je antwoord!

Ik herken me wel enigszins in deze omschrijving. Het is sowieso een chemische geur en ik vind het zelf erg moeilijk om te plaatsen. In eerste instantie was ik even bang voor een rook/brand geur, maar daar lijkt het eigenlijk ook niet echt op. Ik kijk het nog wel even aan en laat het hier later nog wel weten of het toch is verdwenen of dat ik toch stappen heb moeten ondernemen.
De BX hier in huis geeft ook een plastic achtige geur. Lijkt nu na twee weken wel ongeveer weg te zijn en ruik het alleen boven/achter de tv. Maakte me er niet zo veel zorgen over maar wel fijn dat ik niet de enige ben :P

Canon 6D | EF 17-40 f/4L | EF 70-200 f/4L | 50 f1.8 | Oude meuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pwh53
Qosmic schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 14:11:
[...]

Nee heb geen antennekabel in de tv zitten.
De decoder staat uit (op standby) tijdens netflix kijken.

Ik zal het wel even testen door de antennekabel uit de doceder te halen, maar als dit het euvel is, dan laat ik de kabel wel gewoon zitten en negeer ik die melding wel.
Heb ook geen zin om elke x een antennekabel erin en eruit te gaan zodra ik netflix oid opstart en daarna weer tv wil kijken.
dan is het inderdaad een vreemde melding,je zou nog keer fabrieks-reset kunnen doen en opnieuw installeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qosmic
maar heeft niemand anders die melding?

Want als ik op de melding druk van ziggo is beschikbaar, dan gaat mijn decoder aan en kan ik tv kijken.
Dus op de 1 of andere manier geeft die decoder in standby een seintje aan de tv, en zodra ik op de melding klik ga ik tv kijken.
Daarom dacht ik aan iets met hdmi-cec

edit: hdmi cec moet ook aanstaan ivm arc

[ Voor 6% gewijzigd door Qosmic op 08-12-2020 15:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pattatje
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 16-07 14:40
Qosmic schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 15:01:

Want als ik op de melding druk van ziggo is beschikbaar, dan gaat mijn decoder aan en kan ik tv kijken.
Dus op de 1 of andere manier geeft die decoder in standby een seintje aan de tv, en zodra ik op de melding klik ga ik tv kijken.

Miscchien helpt het als je de Ziggo setupbox reset? Dat al gesprobeerd?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• 2dope
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 14-07 21:42
zwembroek schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 14:14:
[...]

Bevalt hij wat? :P
Ik heb hem gister mogen ontvangen. Zal nog even in de doos blijven tot we aan het inrichten toe zijn. Ben benieuwd of de stap vanaf een 65 inch groot zal zijn.
Waanzinnig apparaat. Ik vind dat WebOS heel goed werken tot nu toe, gisteren een paar uur naar The Boys en Man in the High Castle zitten staren op Amazon Prime, tussendoor ff switchen naar een Twitch-stream, wat YouTube materiaal, PS4.. Gaat allemaal razendsnel. Gallery-mode is ook leuk als screensaver, zitten mooie werken tussen (zei de kenner :')), ook een paar "live" thema's met mooie herfstachtige platen en rustgevende regendruppeltjes als achtergrondgeluid... O+

Ik kom van een 46" Panasonic Plasma uit 2009 dus voor mij was de stap vrij fors :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20-12-2024

Famous

R 400+

Ik weet niet wie het hier laatst over een "slome" C7 had maar gister mijn 55C7 vervangen voor een 65GX.

De C7 was toch echt sneller met het opstarten en vervolgens dingen kunnen doen :p
Nu met QuickStart erbij aan op de GX komt het meer in de buurt maar de C7 kon bijna direct naar YT of Netflix. De GX moet hier even over "nadenken".

Wellicht dat die eerst verbinding maakt met Hue of iets, weet iemand dat?
Sowieso onzinnig, kan dat beter eraf halen :+

Xbox live: Ghesous | Polo AW GTI 275pk, 450nm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Famous schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 15:40:
Ik weet niet wie het hier laatst over een "slome" C7 had maar gister mijn 55C7 vervangen voor een 65GX.

De C7 was toch echt sneller met het opstarten en vervolgens dingen kunnen doen :p
Nu met QuickStart erbij aan op de GX komt het meer in de buurt maar de C7 kon bijna direct naar YT of Netflix. De GX moet hier even over "nadenken".

Zeg je nou dat de GX verbinding maakt met Hue? Voor zover ik weet is Hue alleen verlichting, dimt de tv dan de verlichting of zo? (misschien domme vraag maar we kunnen niet allemaal slim zijn :+ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous

Famous

R 400+

Anoniem: 1441478 schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 15:47:
[...]

Zeg je nou dat de GX verbinding maakt met Hue? Voor zover ik weet is Hue alleen verlichting, dimt de tv dan de verlichting of zo? (misschien domme vraag maar we kunnen niet allemaal slim zijn :+ )
Ja, tijdens de installatie had die Hue al op het netwerk herkent. Pas was later in de avond hing de TV dus verder niet mee gespeeld.
Kon in elk geval de verlichting uit en aan zetten.
Misschien leuk als die de led strip kan aansturen onder het meubel maar anders zie ik de meerwaarde niet.
Tado herkent die overigens niet :+

[ Voor 8% gewijzigd door Famous op 08-12-2020 15:56 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GeorgeMichael
  • Registratie: September 2014
  • Niet online

Ik was wel degene die liep te 'klagen' over die C7. Heb het nog eens nader bekeken en het lijkt toch vooral de NLziet-app te zijn die traag loopt. Lijkt wel niet goed geoptimaliseerd te zijn ofzo; hij scrollt stotterend door de lijst met afleveringen e.d.

En het ergste van die app is nog wel dat je niet vrij vooruit kunt spoelen, alleen in stapjes van 60 sec. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThatsLife2.0
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 16-08-2021
Heeft iemand enig idee of de LG oled 55GX dit jaar voor/met kerst nog weer in de aanbieding komt? Of überhaupt nog elektronica (tv) aanbiedingen? Ben black friday misgelopen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Famous

Famous

R 400+

ThatsLife2.0 schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 16:03:
Heeft iemand enig idee of de LG oled 55GX dit jaar voor/met kerst nog weer in de aanbieding komt? Of überhaupt nog elektronica (tv) aanbiedingen? Ben black friday misgelopen.
Even een van de bekendere winkels contacten.
Vragen of ze voorraad hebben en een mooie prijs maken voor je.

Samen met €200,- cashback ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pwh53
cashback is tot 27-12 (bon) registreren tot 03-01-2021
denk dat je beter deze week kunt gaan bellen met de bekende winkels,want ik denk dat ze de aankomende weken eerder duurder dan goedkoper worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Volg dit topic (en lees de topicwaarschuwing ook gelijk ff (korte versie TW: gewoon helemaal niks vragen)) en je zal zien dat er nog genoeg aanbiedingen blijven komen OLED Televisies aanbiedingen- & kortingscodetopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwembroek
2dope schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 15:33:
[...]

Waanzinnig apparaat. Ik vind dat WebOS heel goed werken tot nu toe, gisteren een paar uur naar The Boys en Man in the High Castle zitten staren op Amazon Prime, tussendoor ff switchen naar een Twitch-stream, wat YouTube materiaal, PS4.. Gaat allemaal razendsnel. Gallery-mode is ook leuk als screensaver, zitten mooie werken tussen (zei de kenner :')), ook een paar "live" thema's met mooie herfstachtige platen en rustgevende regendruppeltjes als achtergrondgeluid... O+

Ik kom van een 46" Panasonic Plasma uit 2009 dus voor mij was de stap vrij fors :+
Mooi om te horen. :) Ik ben benieuwd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Mooi is de 65GX he ;) (Heb hem ook al een tijdje hangen hier).

Hue had ik ook aangezet maar later weer eraf gehaald.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dvd-linden
  • Laatst online: 24-01-2023
Arm1n schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 14:37:
[...]

De BX hier in huis geeft ook een plastic achtige geur. Lijkt nu na twee weken wel ongeveer weg te zijn en ruik het alleen boven/achter de tv. Maakte me er niet zo veel zorgen over maar wel fijn dat ik niet de enige ben :P
Ik moet zeggen dat ik het idee heb dat het sinds gisteren ook minder aan het worden is. Wil nog niet te voorbarig zijn en houd het even in de gaten, maar ik hoop dat het zo blijft en verder weg trekt. En het is inderdaad wel een geur die je voornamelijk boven de tv ruikt. Alleen ik rook het op een gegeven moment dus ook een beetje op een afstandje van mijn tv, vandaar dat ik wat huiverig was.

PSN ID: dvd-linden | Youtube: dvd-linden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous

Famous

R 400+

Tylen schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 16:56:
[...]

Mooi is de 65GX he ;) (Heb hem ook al een tijdje hangen hier).

Hue had ik ook aangezet maar later weer eraf gehaald.
Mooi is die zeker en hij is precies even groot als de soundbar. Oogt toch wat rustiger.
De maat zelf viel direct goed, geen moment gedacht dat ik groter moest (had ik bij 55” wel) of dat het té was.

Nu de Expert Dark Room als afstelling geselecteerd, binnenkort nog even mee spelen :)

Kan je verder met Hue nog wat?
Of is het echt enkel het aan en uitzetten? Dat doe ik nu simpel via Siri.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whatagwaan
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 15-10-2023
Even een vraag hier.

Ik had een 42 inch Sony met een audio uitgang waar ik een 2.1 actieve speakerset op aangesloten had. In het menu kies ik hoofdtelefoon uitgang en het werkte prima met mijn afstandbediening.

Sinds kort heb ik een LG met alleen een optische uitgang. Nu een DAC gekocht en dat werkt wel, maar ik kan het geluid niet instellen. Niet op de afstandbediening en niet op de 2.1 set.

Ik wil perse de afstandbediening van de tv gebruiken. Welke mogelijkheden zijn er?
En zijn er nog 49inch tv's met een audio uitgang?

p.s. een sonos beam zal ook wel niet in te stellen zijn op de afstandbediening?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous

Famous

R 400+

Whatagwaan schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 18:00:
Even een vraag hier.

Ik had een 42 inch Sony met een audio uitgang waar ik een 2.1 actieve speakerset op aangesloten had. In het menu kies ik hoofdtelefoon uitgang en het werkte prima met mijn afstandbediening.

Sinds kort heb ik een LG met alleen een optische uitgang. Nu een DAC gekocht en dat werkt wel, maar ik kan het geluid niet instellen. Niet op de afstandbediening en niet op de 2.1 set.

Ik wil perse de afstandbediening van de tv gebruiken. Welke mogelijkheden zijn er?
En zijn er nog 49inch tv's met een audio uitgang?

p.s. een sonos beam zal ook wel niet in te stellen zijn op de afstandbediening?
HDMI ARC van de set naar de ARC poort op de tv :)

als die aanwezig is :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoahAmber
  • Registratie: Januari 2020
  • Niet online
Qosmic schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 15:01:

Voor zover mij bekend staan ARC en HDMI Sec los van elkaar en werkt ARC ook zonder dat je Sec gebruikt. Dus probeer eens dat sec uit te zetten op je Ziggo box. en eventueel andere apparatuur waar de sec aan staat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whatagwaan
Famous schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 18:17:
[...]

HDMI ARC van de set naar de ARC poort op de tv :)

als die aanwezig is :p
Ik heb even gekeken en ik heb een HDMI ARC aansluiting.

Dus een Sonos beam is het volume met de standaard LG remote te bedienen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenshee13
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 17-02 19:59
Bij de LG CX:

Heb een NAS vol video en serie materiaal. Op de pc en mijn Samsung tv's werken de subs prima maar op de LG CX kan ik de subs wel selecteren maar komen ze niet in beeld. Iemand een idee hoe ik dit kan oplossen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous

Famous

R 400+

Whatagwaan schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 19:03:
[...]

Ik heb even gekeken en ik heb een HDMI ARC aansluiting.

Dus een Sonos beam is het volume met de standaard LG remote te bedienen?
Jazeker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whatagwaan
Top !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caduceus81
pwh53 schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 14:01:
[...]

series x kan dan toch direct op de tv,en geluid via (e)arc naar de soundbar,denk dat geen enkele soundbar 120hz door geeft,heeft ook niet zoveel nut volgens mij.
Nou de afstand van de console naar de soundbar is een stuk korter dan die van de console naar de tv. Aangezien de consoles rechts van de tv staan en ik links geen ruimte heb. Dat scheelt dus weer een langere hdmi-kabel kopen.

En de soundbar heeft drie hdmi-ingangen, dus ik had gehoopt dat ik minus de earc-poort dan 5 poorten in totaal zou hebben voor hdmi 2.1 apparaten. Het is geen ramp, maar wel jammer. En m'n eigen schuld, want ik had het beter uit moeten zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qosmic
NoahAmber schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 18:23:
[...]

Voor zover mij bekend staan ARC en HDMI Sec los van elkaar en werkt ARC ook zonder dat je Sec gebruikt. Dus probeer eens dat sec uit te zetten op je Ziggo box. en eventueel andere apparatuur waar de sec aan staat
Net geprobeerd, maar als ik hdmi cec uitzet op de tv en vervolgens mijn receiver aanzet, gaat hdmi cec automatisch aan.
Dus heeft wel degelijk met elkaar te maken.

[ Voor 4% gewijzigd door Qosmic op 08-12-2020 20:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HendrikT
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 20-05 08:46
Kenshee13 schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 19:25:
Bij de LG CX:

Heb een NAS vol video en serie materiaal. Op de pc en mijn Samsung tv's werken de subs prima maar op de LG CX kan ik de subs wel selecteren maar komen ze niet in beeld. Iemand een idee hoe ik dit kan oplossen ?
ik heb gisteren of eergisteren exact hetzelfde probleem gepost hier, maar tot nu toe nog geen verklaring gevonden, ik heb nota bene ook nog een oudere LG Oled boven staan waar het wel bij werkt maar bij mn nieuwe CX niet, maar als ik de video op een HDD zet en aansluit op de CX werkt het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Famous schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 17:43:
[...]

Mooi is die zeker en hij is precies even groot als de soundbar. Oogt toch wat rustiger.
De maat zelf viel direct goed, geen moment gedacht dat ik groter moest (had ik bij 55” wel) of dat het té was.

Nu de Expert Dark Room als afstelling geselecteerd, binnenkort nog even mee spelen :)

Kan je verder met Hue nog wat?
Of is het echt enkel het aan en uitzetten? Dat doe ik nu simpel via Siri.
Nee met de hue was niet veel te doen.

Ik heb er een Sonos Beam onder staan. Die is dan wel klein 8)

Heb overigens infrarood bediening van de Sonos (in de sonos app) uitgezet. Dit gaf rare mute meldingen op de tv zonder dat we wat deden. Doe het nu alleen met HDMI ARC en dat werkt perfect.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeBaroN
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 10:00
HendrikT schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 20:35:
[...]

ik heb gisteren of eergisteren exact hetzelfde probleem gepost hier, maar tot nu toe nog geen verklaring gevonden, ik heb nota bene ook nog een oudere LG Oled boven staan waar het wel bij werkt maar bij mn nieuwe CX niet, maar als ik de video op een HDD zet en aansluit op de CX werkt het wel.
Ik blijf er bij dat je alles opnieuw moet opstarten, vooral de nas. Alleen dat hielp bij mij. Heb zelf ook een Synology.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pwh53
Caduceus81 schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 20:02:
[...]

Nou de afstand van de console naar de soundbar is een stuk korter dan die van de console naar de tv. Aangezien de consoles rechts van de tv staan en ik links geen ruimte heb. Dat scheelt dus weer een langere hdmi-kabel kopen.

En de soundbar heeft drie hdmi-ingangen, dus ik had gehoopt dat ik minus de earc-poort dan 5 poorten in totaal zou hebben voor hdmi 2.1 apparaten. Het is geen ramp, maar wel jammer. En m'n eigen schuld, want ik had het beter uit moeten zoeken.
snap je punt wel,maar de groep die 120hz gamed is al klein,de tv kan dat aan,maar om dat ook bij zeg maar alle atmos-soundbars te doen,zijn wel veel extra kosten denk ik voor lg,en weinig meerwaarde.je ,volgens mij zijn er(nog) geen soundbars die 120hz door geven,heb ik zelf eigenlijk ook nog nooit opgezocht,of gezien ergens

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mustiej
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 26-05 19:34
Iemand ervaring hiermee? https://www.coolblue.nl/e...ll-motion-xl-3-stars.html

Zou wel moeten lukken toch? Vind Vogel echt veelste te duur voor een beugeltje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pwh53
mustiej schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 21:14:

vesa maat klopt,lijkt me geen probleem,op amazon kan het meen ik nog goedkoper

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pwh53
die zijn beide min.8 cm vd muur,de cx is aan de onderkant dikker,dan komt de bovenkant relatief ver vd muur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GodDamage
  • Laatst online: 21-07 19:52
Nog geen twee weken heb ik van mijn 65 CX kunnen genieten; afgelopen zondag viel me een rood puntje in het beeld op; een hot/stuck pixel . Helaas geen verbetering door de pixel refresh of online pixel fixers.
Alles was eerst perfect en ik baal er best van. Nu maar weer afwachten wat ik ga krijgen als vervanging. Ik kan me toch niet aan de indruk onttrekken dat de probleemmarge behoorlijk hoog is bij de oleds.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinom
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 11:50
mustiej schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 21:14:

Ik gebruik al voor twee OLEDs, 55 inch en 77 inch, deze beugel:
https://www.amazon.nl/RIC...el&qid=1599483061&sr=8-10

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wren
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 11:37
GodDamage schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 22:45:
Nog geen twee weken heb ik van mijn 65 CX kunnen genieten; afgelopen zondag viel me een rood puntje in het beeld op; een hot/stuck pixel . Helaas geen verbetering door de pixel refresh of online pixel fixers.
Alles was eerst perfect en ik baal er best van. Nu maar weer afwachten wat ik ga krijgen als vervanging. Ik kan me toch niet aan de indruk onttrekken dat de probleemmarge behoorlijk hoog is bij de oleds.
Dan ben ik benieuwd waar je die indruk van krijgt,cijfers of 'ik heb ergens gelezen'?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pwh53
een stuk of 10 de laatste maand hier in het forum,waar wat mis mee was.weet niet hoeveel er in totaal de laatste maand verkocht zijn hierin nl/bel.,maar denk aardig wat,in vergelijk met de qled's en andere high-end tv's.niet leuk maar redelijk snel en goed opgelost door lg of de winkel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• harley2009
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 08:39
Vandaag een nieuwe update gekregen voor de C9. (05.00.10)

Maar kan nog niet zien wat er nu veranderd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

pwh53 schreef op woensdag 9 december 2020 @ 00:27:
[...]

een stuk of 10 de laatste maand hier in het forum,waar wat mis mee was.weet niet hoeveel er in totaal de laatste maand verkocht zijn hierin nl/bel.,maar denk aardig wat,in vergelijk met de qled's en andere high-end tv's.niet leuk maar redelijk snel en goed opgelost door lg of de winkel.
Wat doen ze eigenlijk uiteindelijk met de defekte panelen? Repareren of vernietigen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mustiej
*knip*

[ Voor 99% gewijzigd door mustiej op 09-12-2020 06:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• huis-r
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 22-03-2021
Goedemorgen,

Ik heb een aantal dagen door het forum gespeurd, maar nog niet echt gevonden wat ik zoek. Dus toch maar besloten om even de vraag te stellen. Sinds een week of 3 ben ik de trotse eigenaar van een LGOLED55BX. Ik ben er erg tevreden mee, maar vind het leuk om te spelen met de calibratie.

Afgelopen weekend kwam ik op YouTube een film tegen waarin werd uitgelegd hoe je via een 'secret menu' HDMI signalling kunt aanpassen. Hierin zou een aanpassing van de colormeteriy naar BT2020 een significante verbetering van het beeld zijn.

Heeft iemand hier ervaring mee? En heeft een dergelijke omzetting nog nadelige gevolgen?

Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous

Famous

R 400+

pwh53 schreef op woensdag 9 december 2020 @ 00:27:
[...]

Alleen Smits in Arnhem heeft er al 100'den verkocht tijdens de cashback actie en BF week.
Ik denk dat je je verbaasd over het aantal dat verkocht wordt :P
harley2009 schreef op woensdag 9 december 2020 @ 05:55:

Naar mijn weten komt de changelog nooit mee met de updates op de TV, even op internet zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marty12345
  • Laatst online: 02-04 13:28
Mijn beste mede lg oled bezitters!
Ik heb een 55b6v waarvan 2 maanden geleden het scherm onder garantie is vervangen. Gele en groene vlekken. Allemaal keurig afgehandeld door ce repair.
Nu heb ik iets raars. Bij streamen van Netflix of Amazon prime treed er na ongeveer een kwartier een zwart scherm op. Dit duurt nog geen seconde. Het is net of je met je ogen knippert.
CE repair is al weer langs geweest en kon geen fout meldingen vinden. Ze vinden het een lastig probleem dat lijkt op een panel drop (kort zwart beeld). Echter zou dit een error melding in de software moeten geven die valt uit te lezen door CE repair. De monteur heeft een diepe reset gedaan maar dit heeft niets opgelost.
Meerdere WiFi kanalen geprobeerd, lost ook niets op.
Heeft er hier iemand een zelfde ervaring?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• zwembroek
Ik zou zeggen verdiep je eens in andere merken / technieken. Ik wilde het liefst een 85 / 86 inch tv. Omdat een OLED groter dan 77 inch wel heel erg duur wordt ben ik gaan kijken naar de high end QLEDS. Nou wat voor ellende je daar tegen komt daar word je ook niet vrolijk van. Plus de beeldkwaliteit van een OLED is niet te evenaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GodDamage
  • Laatst online: 21-07 19:52
zwembroek schreef op woensdag 9 december 2020 @ 09:38:
[...]

Ik zou zeggen verdiep je eens in andere merken / technieken. Ik wilde het liefst een 85 / 86 inch tv. Omdat een OLED groter dan 77 inch wel heel erg duur wordt ben ik gaan kijken naar de high end QLEDS. Nou wat voor ellende je daar tegen komt daar word je ook niet vrolijk van. Plus de beeldkwaliteit van een OLED is niet te evenaren.
Ach ja ieder huisje heeft zn kruisje. 'T is misschien omdat ik dit topic heb doorgespit en daarbij veel over gebreken heb gelezen. Daarom leek het al een gok om ééntje te kopen. Als het vervolgens dan ook nog misgaat bij de tv die ik heb gekocht.. Over de beeldkwaliteit hoor je mij niet klagen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
@Anoniem: 1441478 Terugstoppen in de doos en weer uit de doos halen bij reparatie van tv andere klant? :+ :P

[ Voor 10% gewijzigd door Cap op 09-12-2020 09:56 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!
huis-r schreef op woensdag 9 december 2020 @ 08:53:
Afgelopen weekend kwam ik op YouTube een film tegen waarin werd uitgelegd hoe je via een 'secret menu' HDMI signalling kunt aanpassen. Hierin zou een aanpassing van de colormeteriy naar BT2020 een significante verbetering van het beeld zijn.

Heeft iemand hier ervaring mee? En heeft een dergelijke omzetting nog nadelige gevolgen?
Ik weet niet zo goed wat ik er mee aan moet. De man in het filmpje die de hele tijd "Semmsungg" knauwt heeft het over de bias van LG bezitters maar het enige wat ik uit zijn woorden kan opmaken is dat hij zelf nogal biased is, met name over hoe "LG bezitters tegen Semmmsng aankijken". ;)

Hij houdt een heel verhaal over hoe dat hidden menu voor HDMI signaling override de LG eruit laat zien als de Samsung QLED en naar zijn mening zelfs beter, voor zover ik kan opmaken uit de video omdat omdat de kleuren meer verzadigd worden. Vervolgens laat ie allemaal game beelden zien waarbij je sowieso weinig referentie hebt wat precies juist is omdat alle beelden computer gegenereerd zijn en er totaal geen referentie is aan de realiteit, en des te meer aan de smaak / artisticiteit van de game designer.

Je kan ook de color gamut op wide zetten, de helderheid / gamma / verzadiging wat opschroeven en dan geef je ook de pep aan het beeld die hij mooi lijkt te vinden. Moet iedereen zelf weten, maar of het realistisch is en de juiste weergave, dat is een heel ander verhaal.

Dat hij het beter *vindt* is natuurlijk helemaal prima, maar hij hanteert geen enkele objectieve maatstaf laat staan dat ie gewoon meet wat volgens de normen bij signaal X (helderheid, kleur) in aan signaal Y (helderheid, kleur) uit de tv komt.

Kortom, veel gepraat, maar bijzonder weinig onderbouwing en testbeelden waar je niets mee kan. Leuk gevonden dat menu, maar met het verhaal kan ik helemaal niks. :)

Oh ja zijn uitspraak "the goal of any color space is to get closer to the human eye than what we have right now" rammelt ook nogal en past bij het niveau van de video.

Antwoord op je vraag: heeft een dergelijke omzetting nadelige gevolgen?
Probably yes, probably no.

Yes: kans is aanwezig dat het beeld minder natuurgetrouw / zoals bedoeld wordt. Kans is ook aanwezig dat het beter wordt, maar die kans zal vermoedelijk niet heel groot zijn, of met concessies op andere gebieden. LG heeft het menu immers niet voor niets verborgen?
No: dat kan jij helemaal niet erg vinden maar juist mooi. :)

Nadelige gevolgen als in, je tv gaat stuk: very probably no.

[ Voor 29% gewijzigd door Cap op 09-12-2020 18:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andrehj
Code afstandsbediening voor een LG-CX tv?

In de manual van mijn Yamaha receiver staat een hele lijst codes die ik kan instellen om de LG tv met de ab van de receiver te kunnen bedienen. Weet iemand welke het beste werkt op een moderne LG met webos? Ik heb niet zoveel zin om ze allemaal te proberen....
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YiF9iTWUOD8z7i69Pu_eg8ejpfw=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/h64LaXBwA8p5k0791yRFq0VF.png?f=user_large

Verder loop ik tegen nog een tweetal akkevietjes aan:
  1. Er werd geen handleiding bij de TV geleverd, en online vind ik alleen een HTML versie :? . Iemand al een PDF gevonden?
  2. Van de ingebouwde KPN-app krijg ik geen 5.1 geluid, terwijl dat via het Arris kastje wel goed werkt. Netflix app gaat ook goed met 5.1 geluid. Klopt het dat maar weinig apps 5.1 geluid ondersteunen?

WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERSD-VM2D + EV-WP-TWS-1W 300; AC: ME MXZ-2F42VF + 2x MSZ-LN25VGV; PV: 14.08 kWp O/W + SMA STP 8.0; Vent: Zehnder Q600 ERV + Ubbink AirExcellent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• huis-r
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 22-03-2021
@Cap

Ik had al zo'n gevoel, maar dacht wil het toch is ter sprake brengen om te kijken of iemand hier er iets vanaf wist. Ik laat het lekker gaan en houd de instellingen zoals ik die nu zelf heb uitgeplozen :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Millert
  • Nu online
Andrehj schreef op woensdag 9 december 2020 @ 11:00:
Code afstandsbediening voor een LG-CX tv?

In de manual van mijn Yamaha receiver staat een hele lijst codes die ik kan instellen om de LG tv met de ab van de receiver te kunnen bedienen. Weet iemand welke het beste werkt op een moderne LG met webos? Ik heb niet zoveel zin om ze allemaal te proberen....
[Afbeelding]

Verder loop ik tegen nog een tweetal akkevietjes aan:
  1. Er werd geen handleiding bij de TV geleverd, en online vind ik alleen een HTML versie :? . Iemand al een PDF gevonden?
  2. Van de ingebouwde KPN-app krijg ik geen 5.1 geluid, terwijl dat via het Arris kastje wel goed werkt. Netflix app gaat ook goed met 5.1 geluid. Klopt het dat maar weinig apps 5.1 geluid ondersteunen?
Heb je bij de instelling 'Digitaal geluid uit:' gekozen voor 'Passeren'? Probeer dat anders eens.

EV Hyundai Ioniq Electric 28 kWh | PV Oost 2960Wp / West 2560Wp | Thuisbatterij 1Komma5 17,2 kWh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andrehj
Millert schreef op woensdag 9 december 2020 @ 11:17:
[...]
Heb je bij de instelling 'Digitaal geluid uit:' gekozen voor 'Passeren'? Probeer dat anders eens.
Yep. Dat doet precies hetzelfde als "automatisch".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Millert
  • Nu online
Wat is jullie ervaring met HDR playback van de Prime Video (app)? Ik heb eens gezocht op HDR films en van de 4 die ik heb geprobeerd (Ad Astra, FF Hobs and Shaw, Terminator Dark Fate, Godzilla King of Monsters) speelt enkel Godzilla in HDR af.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Millert schreef op woensdag 9 december 2020 @ 11:27:
Wat is jullie ervaring met HDR playback van de Prime Video (app)? Ik heb eens gezocht op HDR films en van de 4 die ik heb geprobeerd (Ad Astra, FF Hobs and Shaw, Terminator Dark Fate, Godzilla King of Monsters) speelt enkel Godzilla in HDR af.
Er valt eigenlijk geen pijl op te trekken bij de aanwezigheid van het HDR logo bij media info. Bij Prime Originals klopt het meestal wel, bij de rest..... vaak niet.

Kijk even naar de laatste pagina's binnen dit topic: [Ervaringen / Discussie] Amazon PrimeVideo

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mustiej
LG CX 55 inch van Makro gekocht, komt morgen binnen. Ben benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenshee13
baronruud schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 20:45:
[...]

Ik blijf er bij dat je alles opnieuw moet opstarten, vooral de nas. Alleen dat hielp bij mij. Heb zelf ook een Synology.
Welke nas heb je ? Ik heb de 218+ en alles herstart en het werkt gewoon NIET.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
harley2009 schreef op woensdag 9 december 2020 @ 05:55:

Dit:
https://www.lg.com/nl/ond...SalesCode=OLED55C9PLA.AEU

Detailed applicable model list : Please check with reference Tab exactly
* SW information
1. Improvement
1) Add link for LG TV contents policy notice (German Only)
2) Software update contains minor bug fixes

2. Applicable model list
OLED65W9PLA
OLED77W9PLA
OLED55E9PLA
OLED65E9PLA
OLED55E97LA
OLED65E97LA
OLED55C9PLA
OLED65C9PLA
OLED77C9PLA
OLED55C97LA
OLED65C97LA
OLED55C9MLB
OLED65C9MLB
OLED55C98LB
OLED65C98LB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenshee13
HendrikT schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 20:35:
[...]

Zoals hier aanbevolen heb ik ook eens de NAS Synology 218+ herstart maar dit blijkt niet te helpen.

Wat ik allemaal heb geprobeerd ondertussen:

- NAS Synology 218+ via USB verbinden op alle (1per1) USB poorten van de tv => NAS Synology 218+ vind hij niet. Hij vind enkel de NAS Synology 218+ via internetverbinding.
- Externe HD via usb aangesloten rechtstreeks op 1 van de tv poorten. Speelt zoals op de NAS Synology 218+ de bestanden af, zelfde keuze menu in ondertitels maar speelt de ondertitels NIET af.

Enkel als ik de bestanden via een extern apparaat zoals een smartphone of tablet via VLC cast dan krijg ik wel mijn ondertiteling te zien op de TV. Maar laat ons eerlijk zijn dit is niet het gewenste resultaat (omslachtig, lag, ...).

Zo heeft iemand een idee hoe we dit kunnen oplossen bij de LG CX?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeBaroN
Kenshee13 schreef op woensdag 9 december 2020 @ 17:22:
[...]

Welke nas heb je ? Ik heb de 218+ en alles herstart en het werkt gewoon NIET.
212 en icm de LG C9 en bedraad aangesloten, niet wifi. Blijft vreemd.

[ Voor 6% gewijzigd door DeBaroN op 09-12-2020 19:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeBaroN
Kenshee13 schreef op woensdag 9 december 2020 @ 19:31:
[...]

Zoals hier aanbevolen heb ik ook eens de NAS Synology 218+ herstart maar dit blijkt niet te helpen.

Wat ik allemaal heb geprobeerd ondertussen:

- NAS Synology 218+ via USB verbinden op alle (1per1) USB poorten van de tv => NAS Synology 218+ vind hij niet. Hij vind enkel de NAS Synology 218+ via internetverbinding.
- Externe HD via usb aangesloten rechtstreeks op 1 van de tv poorten. Speelt zoals op de NAS Synology 218+ de bestanden af, zelfde keuze menu in ondertitels maar speelt de ondertitels NIET af.

Enkel als ik de bestanden via een extern apparaat zoals een smartphone of tablet via VLC cast dan krijg ik wel mijn ondertiteling te zien op de TV. Maar laat ons eerlijk zijn dit is niet het gewenste resultaat (omslachtig, lag, ...).

Zo heeft iemand een idee hoe we dit kunnen oplossen bij de LG CX?
Hoe staat je nas omschreven in het thuisdashboard? mediaserver?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenshee13
baronruud schreef op woensdag 9 december 2020 @ 19:45:
[...]

Hoe staat je nas omschreven in het thuisdashboard? mediaserver?
Ja als mediaserver, heb je screenshot nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeBaroN
Kenshee13 schreef op woensdag 9 december 2020 @ 19:48:
[...]

Ja als mediaserver, heb je screenshot nodig?
Nee, geloof je :)
Er zijn toch wel meer mensen hier met een CX en een Synology neem ik aan?

[ Voor 16% gewijzigd door DeBaroN op 09-12-2020 20:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goldmemberf1
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 13-07 13:18
Even een testje met mijn CX48 w.b. screen uniformity gedaan. Er lijken toch wel wat issues, m.n. banding in de lagere Luma-waarden en ook wat tint-issues bij 100% wit. Ik lees online meer mensen die problemen hebben hiermee en uiteindelijk pas na een aantal keer ruilen een 'goed' model te pakken hadden.

Meer mensen hier last van?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_w-YjcJy1iJsG1VLrnN62s3vB4E=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZjrB6swIjU7KRjFwklCijyrs.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iF7KPFstBPjJmTglh1ZWnimA3_M=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WWGa0fc6VJqoQo36ZHrCpAn4.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pwh53
goldmemberf1 schreef op woensdag 9 december 2020 @ 21:28:
Even een testje met mijn CX48 w.b. screen uniformity gedaan. Er lijken toch wel wat issues, m.n. banding in de lagere Luma-waarden en ook wat tint-issues bij 100% wit. Ik lees online meer mensen die problemen hebben hiermee en uiteindelijk pas na een aantal keer ruilen een 'goed' model te pakken hadden.

Meer mensen hier last van?

[Afbeelding]

[Afbeelding]
hoeveel uur heeft de tv nu totaal aan gestaan ?

• Kenshee13
baronruud schreef op woensdag 9 december 2020 @ 20:24:
[...]

Nee, geloof je :)
Er zijn toch wel meer mensen hier met een CX en een Synology neem ik aan?
Ja dat hoop ik ook maar voorlopig komen ze niet boven drijven :).

• undersurface
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 25-06 18:09
Kenshee13 schreef op donderdag 10 december 2020 @ 01:31:
[...]

Ja dat hoop ik ook maar voorlopig komen ze niet boven drijven :).
Ik heb een oudere Synolgy NAS icm een 65GX, via Plex werkt het prima. Gewoon de ondertitels in dezelfde map met dezelfde naam als het vidiobestand en het werkt automatisch.
Heb je geen ondertitel dan kan je die tijdens het afspelen door Plex laten zoeken. Ideaal.
Omdat mijn Synology al wat ouder is heb ik de Plex-server op mijn laptop staan, maar volgens mij moet je op een 218+ de Plex-server gewoon op je Synolgy kunnen installeren. De Plex-client app staat op je LG.

• DaVincythe2nd
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 15-02-2021
Kan iemand me uitleggen waarom de 48 inch duurder is dan de 55 inch?
https://www.bol.com/nl/p/...paign=CPS&utm_content=txl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mucuracat
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 08:20
Ja

Gebruik eens 'Zoek in het Form' vakje boven aan de pagina, net onder rode balk. :O
En 48 inch is wel goedkoper als je snel bent :)
https://www.mediamarkt.nl...-oled48cx6lb-1658365.html (€1444 als red night actie)

[ Voor 12% gewijzigd door mucuracat op 10-12-2020 08:34 ]

Sony W800i > HTC-TytnII > Samsung Omnia I900 > LG Optimus Black > HTC Desire > LG Nexus 4 > LG G2 > LG G4 > LG G5 > LG G6 (eu) > Oneplus 6 > Samsung s20+ > Pixel 7 Pro...

• DeBaroN
undersurface schreef op donderdag 10 december 2020 @ 01:50:
[...]

Ik heb een oudere Synolgy NAS icm een 65GX, via Plex werkt het prima. Gewoon de ondertitels in dezelfde map met dezelfde naam als het vidiobestand en het werkt automatisch.
Heb je geen ondertitel dan kan je die tijdens het afspelen door Plex laten zoeken. Ideaal.
Omdat mijn Synology al wat ouder is heb ik de Plex-server op mijn laptop staan, maar volgens mij moet je op een 218+ de Plex-server gewoon op je Synolgy kunnen installeren. De Plex-client app staat op je LG.
Waarom zou je Plex gebruiken? Player van tv kan gewoon alles afspelen. (Behalve bdmv)

• JJFS
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 05-07 17:18
Heeft met schaarste te maken van dit formaat, zie ook: reviews: LG CX 48" oled-tv Review - Eindelijk een kleiner maatje
Pagina: 1 ... 345 ... 565 Laatste

Let op:
Indien je vragen hebt over inbranden bij OLED televisies, gebruik dan eerst even de zoekfunctie. Dit onderwerp is namelijk al regelmatig uitgebreid besproken.
Zie ook D vd V in "[LG OLED] Ervaringen & Discussie" Datzelfde geldt voor vragen over stekkers.

🔍 Inbranden: [LG OLED] Ervaringen & Discussie
🔎 Stekkers: [LG OLED] Ervaringen & Discussie

Goede aanbieding gezien of nodig? Check OLED Televisies aanbiedingen- & kortingscodetopic
Vragen/opmerkingen over de LG Cashback Actie? Daarvoor kan je terecht in [LG OLED] cashback topic

Discussies over welke (HDMI)-kabels te gebruiken kan in Zilveren HIFI-kabels gesmeed door elfen bij maanlicht #6.