Acties:
  • +1 Henk 'm!

• goldmemberf1
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online
pwh53 schreef op woensdag 9 december 2020 @ 21:41:
[...]

hoeveel uur heeft de tv nu totaal aan gestaan ?
Ik gok 10 uur. Wordt het minder of juist erger?

• Qosmic
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21:42
naarmate die langer aan staat zou het minder moeten worden.
Bij +/- 100 draaiuren zou je wel het beeld moeten hebben wat je uiteindelijke beeld is. Dan zijn er ook een paar van die pixelrefreshers overheen gegaan (die na elke 4 uur automatisch draaien)

Stop chasing the dream, you're already living it

• pwh53
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 18-07 11:49
goldmemberf1 schreef op donderdag 10 december 2020 @ 09:44:
[...]

moet minder worden,ongeveer 100- 200 uur

• Jef Beam
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 01-01-2024
Ik heb verschillende lg cx gehad in 55 en 65 inch formaat. Ze hadden beide last van een rode tint. Banding ed. wordt waarschijnlijk beter na aantal uur. De rode tint blijft volgens mij. Ik heb uiteindelijk de tvs teruggebracht. LG gaf aan dat ze helaas geen oled scherm konden garanderen zonder problemen met de rode tint.

• plofkip
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 29-09 20:13
Lekker dan, ineens een verticale streep door het beeld van m'n 55C7V (2,5 jaar oud)...
Reparatie offerte ontvangen:

Totaal  € 961,09
Behandelingskosten  € 25,41
Transport  € 49,59
Coulance van LG  - € 604,45
Totaal  € 431,64
BTW 21%  € 90,64
Totaal incl. BTW  € 522,28

Heb met de verkoper contact gehad, die gaan in conclaaf of ze hier nog wat in kunnen betekenen. Nou voor mij is het wel duidelijk; dit gaat door de verkoper opgelost worden. Bizar...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Jld1Y46Qz6BPE00hXDCF_4Vaf_s=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/SXcWq05hTuK5J1UJInJX9kz8.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ion
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

ion

GeorgeMichael schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 15:58:
[...]

Ik was wel degene die liep te 'klagen' over die C7. Heb het nog eens nader bekeken en het lijkt toch vooral de NLziet-app te zijn die traag loopt. Lijkt wel niet goed geoptimaliseerd te zijn ofzo; hij scrollt stotterend door de lijst met afleveringen e.d.

En het ergste van die app is nog wel dat je niet vrij vooruit kunt spoelen, alleen in stapjes van 60 sec. :+
Dat ligt dan eerder aan NLziet als de rest van de applicaties wel snel is op een C7.

• ion
  • Niet online

ion

goldmemberf1 schreef op donderdag 10 december 2020 @ 09:44:
[...]

Die uniformiteit van je scherm verandert constant, dus heeft geen zin om naar van die test afbeeldingen te kijken. Als het je opvalt tijdens normaal kijkgedrag, dan zou je een RMA kunnen doen.

• ErnstV
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 27-12-2020
Ik op zoek naar een OLED TV. Ik vind de nieuwprijs echter toch nog vrij hoog dus heb via via een LG 55 inch OLED (C7) aangeboden gekregen van 3 jaar oud. Bij de burn-in test met de kleur magenta toch wel een duidelijke burn-in te zien (zie foto). Alle andere kleuren zijn vlekkeloos. Hoe erg is deze burn-in en wat voor effect heeft dit op de huidige en toekomstige kwaliteit van het beeld?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ayI1FxIiuhOixlohDaFdz1TN_Kc=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/w8ubkGed0uwqxfLHuJaCMQ5I.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/c89TqKPStT8nOHzgxBV7FubMz3Q=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/Sqzm3iSYRgMRnOQ7tkpIZLeN.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LrNpITk1lhxCaTIJ-h-_8o5QLXw=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/jIKO7KPnUD7N5aVYdxIl6KS0.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/n6FYodJDPtP4Xus46b_m_93BHs4=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/X3qZplnbxV2sfelrdsdbjdtb.jpg?f=user_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wren
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 23:02
ErnstV schreef op donderdag 10 december 2020 @ 12:37:
Ik op zoek naar een OLED TV. Ik vind de nieuwprijs echter toch nog vrij hoog dus heb via via een LG 55 inch OLED (C7) aangeboden gekregen van 3 jaar oud. Bij de burn-in test met de kleur magenta toch wel een duidelijke burn-in te zien (zie foto). Alle andere kleuren zijn vlekkeloos. Hoe erg is deze burn-in en wat voor effect heeft dit op de huidige en toekomstige kwaliteit van het beeld?

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Als je deze voor 100 euro kan overnemen zou ik het doen, anders 8)7

• pwh53

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
absoluut niet doen,kun je beter op marktplaats kijken.
wil je de prijs met ons delen ?
edit.niet goed gelezen

• Qosmic
LG biedt hem niet aan, hij kan em via via krijgen

• ion
  • Niet online

ion

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Uh ja wel burn in, maar wat is de prijs? Zonder die context is het moeilijk om een oordeel te vellen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pwh53
Qosmic schreef op donderdag 10 december 2020 @ 13:05:
LG biedt hem niet aan, hij kan em via via krijgen
ja klopt,niet goed gelezen,sorry

Acties:
  • +2 Henk 'm!
plofkip schreef op donderdag 10 december 2020 @ 11:59:
Lekker dan, ineens een verticale streep door het beeld van m'n 55C7V (2,5 jaar oud)...
Reparatie offerte ontvangen:

Totaal  € 961,09
Behandelingskosten  € 25,41
Transport  € 49,59
Coulance van LG  - € 604,45
Totaal  € 431,64
BTW 21%  € 90,64
Totaal incl. BTW  € 522,28

Heb met de verkoper contact gehad, die gaan in conclaaf of ze hier nog wat in kunnen betekenen. Nou voor mij is het wel duidelijk; dit gaat door de verkoper opgelost worden. Bizar...

[Afbeelding]
De verkoper moet de kosten voor deze reparatie volledig betalen.
Enorm lang verhaal maar als je wilt weten waarom, lees dit topic dan maar.
OLED TV vlekken op het scherm, verkoper doet moeilijk

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• plofkip
HoppyF schreef op donderdag 10 december 2020 @ 13:17:
[...]

Ik ben het daar ook volledig mee eens, is alleen nog zaak om de verkoper daarin mee te krijgen ;-)
Eerst maar eens zien wat er gezegd gaat worden.

• ErnstV
@ion Vraagprijs is 700 maar we weten allemaal dat je daar dus onder kan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wren
ErnstV schreef op donderdag 10 december 2020 @ 14:58:
@ion Vraagprijs is 700 maar we weten allemaal dat je daar dus onder kan.
Ik zou een vraagprijs van 700 voor een C7 zonder inbranding al veel vinden. We hebben het over een drie jaar oud model.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ion
  • Niet online

ion

Wren schreef op donderdag 10 december 2020 @ 15:01:
[...]

Ik zou een vraagprijs van 700 voor een C7 zonder inbranding al veel vinden. We hebben het over een drie jaar oud model.
700,- zonder inbranding is gewoon een redelijke prijs. Je hebt het over apparaten, waar nauwelijks vernieuwing in is geweest in de afgelopen jaren.

Met die inbranding zou ik er hooguit 525,- voor geven.

[ Voor 6% gewijzigd door ion op 10-12-2020 15:03 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Wren
ion schreef op donderdag 10 december 2020 @ 15:03:
[...]

700,- zonder inbranding is gewoon een redelijke prijs. Je hebt het over apparaten, waar nauwelijks vernieuwing in is geweest in de afgelopen jaren.

Excuses, maar daar ben ik het niet mee eens. Software ondersteuning is met een C7 wel voor een redelijk deel voorbij, naast een tragere soc. Daarnaast is de C7 wel een risicomodel ten opzichte van opvolgers dus ook al zou een exemplaar nog geen inbranding hebben, of het 25% vlak dan is er wel het risico dat het nog gaat komen.
Eventuele latere software foefjes die nauwelijks iets toevoegen laat ik overigens buiten beschouwing.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ion
  • Niet online

ion

Wren schreef op donderdag 10 december 2020 @ 15:08:
[...]

Excuses, maar daar ben ik het niet mee eens. Software ondersteuning is met een C7 wel voor een redelijk deel voorbij, naast een tragere soc. Daarnaast is de C7 wel een risicomodel ten opzichte van opvolgers dus ook al zou een exemplaar nog geen inbranding hebben, of het 25% vlak dan is er wel het risico dat het nog gaat komen.
Eventuele latere software foefjes die nauwelijks iets toevoegen laat ik overigens buiten beschouwing.
Uh risico model :S Een 2e hands B6 kopen je nog bedenkingen bij hebben, maar een C7...

Zet een C7 naast een C8 of C9 of CX en doe een blinde test. Ik wens je veel succes om aan het beeld te herkennen welk model je zit te bekijken. Die 'tragere' soc is overigens nog steeds net zo snel als een C9 of CX qua gebruik en interface. En 25% vlak, ontstond redelijk snel na gebruik en was alleen bij een bepaalde batch.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Wren
ion schreef op donderdag 10 december 2020 @ 15:15:
[...]

Uh risico model :S Een 2e hands B6 kopen je nog bedenkingen bij hebben, maar een C7...

Zet een C7 naast een C8 of C9 of CX en doe een blinde test. Ik wens je veel succes om aan het beeld te herkennen welk model je zit te bekijken. Die 'tragere' soc is overigens nog steeds net zo snel als een C9 of CX qua gebruik en interface. En 25% vlak, ontstond redelijk snel na gebruik en was alleen bij een bepaalde batch.
Meningen mogen verschillen he :) Als ik voor een paar honderd euro meer een nieuwer model, zonder voorgeschiedenis en met garantie kan kopen dan zou ik dat doen. Maar iedereen heeft weer andere afwegingen...

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:11

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

[...]

Wat geef je voor een B6 met inbranding? ;)

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

• Kenshee13
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 17-02 19:59
baronruud schreef op donderdag 10 december 2020 @ 09:08:
[...]

Waarom zou je Plex gebruiken? Player van tv kan gewoon alles afspelen. (Behalve bdmv)
Afspelen wel maar de NL ondertitels zijn niet zichtbaar. Weet jij hoe ik dit kan oplossen?

• ion
  • Niet online

ion

Tylen schreef op donderdag 10 december 2020 @ 15:33:
[...]

Hooguit 325-350 maar.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:11

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Top. Kom je hem halen? ;) (B6 55")

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

• ion
  • Niet online

ion

Tylen schreef op donderdag 10 december 2020 @ 15:40:
[...]

Haha, ik ben al wel voorzien qua televisies ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ErnstV
[...]

Bedankt voor jullie reacties ;-) Ik laat hem schieten en zie de waarde van een nieuwe nu beter in!

• Technofreakz
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 21:05
Tylen schreef op donderdag 10 december 2020 @ 15:40:
[...]

Heb je er foto’s van? Zoek nog iets voor de slaapkamer 😇

• Mawlana
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22:09
Heeft iemand de LG TV App werkend gekregen met een client in een aparte VLAN?

De tv staat in vlan 10 terwijl de client in vlan 5 staat. De LG TV App geeft aan niet verbonden te zijn. Wanneer ik verbinding maak met hetzelfde netwerk (en dus ook in vlan 10 kom), dan werkt het wel.

Chromecast, Spotify Connect, Samsung SmartThings, WiFi printing en dergelijke werken allemaal prima. Alleen die tv... :')

• mustiej
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 09:19
Beste mensen,

Ik heb ledstrips besteld van ebay en was verplan om deze langs de randen van de lg cx te plakken.. kan dit kwaad?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hulliee
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
mustiej schreef op donderdag 10 december 2020 @ 18:49:
Beste mensen,

Ik heb ledstrips besteld van ebay en was verplan om deze langs de randen van de lg cx te plakken.. kan dit kwaad?
Kan geen kwaad, zolang je ze er niet opschroeft :9

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mucuracat
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 15:47
Hulliee schreef op donderdag 10 december 2020 @ 21:15:
[...]

Kan geen kwaad, zolang je ze er niet opschroeft :9
Gaatje voorboren ? >:)

Sony W800i > HTC-TytnII > Samsung Omnia I900 > LG Optimus Black > HTC Desire > LG Nexus 4 > LG G2 > LG G4 > LG G5 > LG G6 (eu) > Oneplus 6 > Samsung s20+ > Pixel 7 Pro...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cobraa
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 25-09 19:05
Hallo,

Ik heb een 65GX gekocht, hierbij gebruik ik de HT-ZF9 soundbar van Sony.
Nu weet ik dat de 65GX geen DTS ondersteund.

Als ik nu een film wil kijken die DTS heeft, moet ik de USB stick dan op de soundbar aansluiten of op de televisie om DTS geluid te krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pwh53
Cobraa schreef op vrijdag 11 december 2020 @ 11:32:
Hallo,

Ik heb een 65GX gekocht, hierbij gebruik ik de HT-ZF9 soundbar van Sony.
Nu weet ik dat de 65GX geen DTS ondersteund.

Als ik nu een film wil kijken die DTS heeft, moet ik de USB stick dan op de soundbar aansluiten of op de televisie om DTS geluid te krijgen?
denk dat de usb alleen voor muziek is,(speelt geen videobestanden af)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TFX77
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 30-09 20:57
Na een hele maand wachten heeft LG toestemming gegeven aan leverancier Smits om mijn LG 55CX om te ruilen na 4 nieuwe panelen. Gelukkig.

Smits deed het efficiënter en belde binnen een paar uur na ontvangst van het bericht van CE Repair over de beslissing van LG en is al weer ingepland.

13 x 260Wp ReneSola All Black op een SolarEdge SE3000 Live | Twee Technaxx 300W Balkon Zonne-Energiecentrale | Twee HomeWizard Plug-In Batteries | LG 3,5 kW Standaard Plus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• balarina
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 15-09 09:05
Ik krijg mijn optical cable echt onmogelijk uit mijn B9 haha. Zal vast lukken als ik nog harder trek, maar dat durf ik niet. Dan maar ergens anders een kabel vandaan halen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JDL15
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 16:47
balarina schreef op vrijdag 11 december 2020 @ 12:22:
Ik krijg mijn optical cable echt onmogelijk uit mijn B9 haha. Zal vast lukken als ik nog harder trek, maar dat durf ik niet. Dan maar ergens anders een kabel vandaan halen.
Goh, dat had ik dus ook bij mijn LG EC930V Oled. Kabel er denk ik eens met iets teveel geweld uit proberen te trekken en sindsdien deed de optical out het niet meer, dus wees voorzichtig! Sindsdien dus nooit meer kunnen gebruiken :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lochtejans
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 18:48
Ik heb momenteel de LG C8. Ik heb ooit ergens gelezen dat via een software update ook AirPlay 2 dit jaar beschikbaar zou moeten komen. Is hier al iets meer over bekend?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martinus83
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 28-09 09:14
Platte tv, Smits, zegt NL modellen te leveren. Anderen zeggen dat dat niet zo is.
Hoe zie ik aan de Lg of dat een NL model is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harrybeuker
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 29-09 19:32
Tylen schreef op donderdag 10 december 2020 @ 15:33:
[...]

Is nog geen 6 jaar oud? Kun je gewoom nieuwr vragen of gratis reparatie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wren
martinus83 schreef op vrijdag 11 december 2020 @ 17:36:
Platte tv, Smits, zegt NL modellen te leveren. Anderen zeggen dat dat niet zo is.
Doel je op platte tv of smits?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
martinus83 schreef op vrijdag 11 december 2020 @ 17:36:
Welke “anderen” zeggen dat?
Even voor de duidelijkheid: Platte TV, Smits, Kamera Express, Apollo, enz. zijn gewoon officiële LG Benelux dealers welke modellen leveren die geschikt zijn voor ons land.
Grijze import bestaat (helaas...), veelal derde partijen die via Bol.com verkopen.
Blijft merkwaardig dat een platform als Bol dit toelaat en er niets aan doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EN-IS
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20:09
HoppyF schreef op vrijdag 11 december 2020 @ 18:57:
Even voor de duidelijkheid: Platte TV, Smits, Kamera Express, Apollo, enz. zijn gewoon officiële LG Benelux dealers welke modellen leveren die geschikt zijn voor ons land.
Grijze import bestaat (helaas...), veelal derde partijen die via Bol.com verkopen.
Waarom zou Bol daar wat mee moeten doen? Het is volkomen legaal.

Ik ben van mening dat het een verkapte manier van concurrentie is op de prijs en dat is goed, vooral als je kijkt naar LG welke invloed uitoefent op de gehele distributie keten (van fabriek tot aan de winkel) met afspraken (bijv. niet adverteren met (stunt)prijzen :/).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martinus83
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 28-09 09:14
HoppyF schreef op vrijdag 11 december 2020 @ 18:57:
[...]

Op marktplaats een aanbieder die dat beweert. Ook BCC die ik mijn platte tv aanbieding liet ziet zei dat. Deze aanbieder bied Nederlandse modellen aan die bij coolblue en andere zaken opgekocht zouden worden.

https://link.marktplaats.nl/m1639185852?

Zijn de karakters ‘6LA’ voor Nederlandse markt? Ik lees hier namelijk ‘PLA’?

Gaat om de LG 65GX6LA

https://www.consumentenbond.nl/tv/tv-typenummers

Acties:
  • +2 Henk 'm!
EN-IS schreef op vrijdag 11 december 2020 @ 20:04:
[...]

Waarom zou Bol daar wat mee moeten doen? Het is volkomen legaal.

Ik ben van mening dat het een verkapte manier van concurrentie is op de prijs en dat is goed, vooral als je kijkt naar LG welke invloed uitoefent op de gehele distributie keten (van fabriek tot aan de winkel) met afspraken (bijv. niet adverteren met (stunt)prijzen :/).
Ik vind er weinig legaals aan.
Waarom denk je dat er een LG Benelux importeur bestaat?
Er is niet voor niets een dealer netwerk.
Door grijze import sluit je dit uit maar staat de koper ook in de kou als de grijze import dealer opeens met de noorderzon is vertrokken.
Voor garantie moet je immers altijd bij de verkoper zijn niet bij LG zelf. Ook al maken LG dealers gebruik van de diensten van LG.
Gaat er een officiële LG dealer failliet (dat kan gebeuren) dan neemt LG het over of een ander dealer.
Wel zo prettig.
Je koopt een TV voor een aantal jaren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
martinus83 schreef op vrijdag 11 december 2020 @ 20:45:
[...]

Op marktplaats een aanbieder die dat beweert. Ook BCC die ik mijn platte tv aanbieding liet ziet zei dat. Deze aanbieder bied Nederlandse modellen aan die bij coolblue en andere zaken opgekocht zouden worden.

Gaat om de LG 65GX6LA

Op Marktplaats?
Lijkt mij niet bepaald een betrouwbaar adres voor dit soort zaken.
De aanbieder noemt “Hollandse Markt”, sorry hoor maar zeg dan “Nederlandse markt”.
BCC is een officiële LG dealer maar PlatteTV ook.
Waarom zou PlatteTV TV’s bij andere LG dealers opkopen?
Vreemde gang van zaken waar ik ook niets van geloof.
PlatteTV is niet altijd sterk in hun communicatie maar ze leveren verder goede TV’s.

De 6LA modellen zijn gewoon Benelux modellen net als de PLA.
Het overzicht van de Consumentenbond is niet compleet en onjuist op punten.
Duitse modellen zijn te herkennen aan bv 97LA, LLA of X9LA.
Maar er zijn er nog meer bv 3LA (Oost Europa).

[ Voor 7% gewijzigd door HoppyF op 11-12-2020 21:05 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Wren
martinus83 schreef op vrijdag 11 december 2020 @ 20:45:
[...]

Gaat om de LG 65GX6LA

Bij deze marktplaats dealer zou ik nooit 2100 euro uitgeven aan een tv :) wat een chappie.

Ook fijn dat hij er foto's van een Samsung tv bij gezet heeft :)

[ Voor 5% gewijzigd door Wren op 12-12-2020 00:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CptMeatball
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 16-07 11:09
Volgens mij is het al meerdere keren voorbij gekomen, maar heb er nog geen echt antwoord op...

Is er nou een fix/optimale instelling voor de audio sync issues van de CX met een Sonos Beam over HDMI arc? Ik dacht dat het gefixd was door Digital Sound Out op Passthrough te zetten en AV sync op Bypass, maar met o.a. Prime is het nog steeds merkbaar.

Iemand nog tips qua instellingen?

Mijn V&A Advertenties!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mustiej
Lg cx is echt vet, en heb niet eens erop gegamed of film gekeken lol.

Veel gestelde vraag zeker maar was benieuwd met de burn in.. 10% van de mensen die het ervaren waarvan 90% cnn kijkers zijn of is het echt een grotere probleem dan dat? Kan ik beetje voor mezelf een inschatting hebben zodat ik er meer bewust van ben.

Daarnaast vroeg ik mij af of de setup van rtings go to is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makrolon
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 22:01
Heren en dames,
Ik ben aan het kijken voor een nieuwe tv, 65 inch. Nu ben ik echt gecharmeerd van het dunne scherm van de lg.

Zijn er modellen die heel goed zijn en modellen waar ik van weg moet blijven? Budget is niet heel vast maar ik hoef echt geen tv uit het hoogste segment oid..

Nog even wat verder gekeken, ik denk dat een tv uit de bx serie voorij goed genoeg is. Een cx word mij ook eigenlijk echt te duur. Verschil is alleen de beeldkwaliteit toch?

[ Voor 23% gewijzigd door Makrolon op 12-12-2020 10:05 ]

13480 Wp solar | 2x Panasonic 7j met 1x 300l sww | (Laadpaal) installateur, pb voor een offerte

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• servies
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 18:48

servies

Veni Vidi Servici

HoppyF schreef op vrijdag 11 december 2020 @ 20:48:
[...]

Ik vind er weinig legaals aan.
Waarom denk je dat er een LG Benelux importeur bestaat?
Er is niet voor niets een dealer netwerk.
Door grijze import sluit je dit uit maar staat de koper ook in de kou als de grijze import dealer opeens met de noorderzon is vertrokken.
Voor garantie moet je immers altijd bij de verkoper zijn niet bij LG zelf. Ook al maken LG dealers gebruik van de diensten van LG.
Gaat er een officiële LG dealer failliet (dat kan gebeuren) dan neemt LG het over of een ander dealer.
Wel zo prettig.
Je koopt een TV voor een aantal jaren.
Dat vind ik nou altijd een van de grootste drogredenen...

Als een dealer uit het 'witte' circuit failliet gaat dan neemt LG (die de TV heeft gemaakt) het over
Als een dealer uit het 'grijze' circuit failliet gaat dan neemt LG (die de TV heeft gemaakt) het niet over

Wanneer begin je zulk handelen raar te vinden...
Waneer een dealer een 'alleenrecht' krijgt voor een provincie? Of wanneer een dealer een 'alleenrecht' krijgt voor jouw woonplaats? Of misschien pas wanneer dat 'alleenrecht' voor jouw straat gaat gelden?
Waarom moet ik bijvoorbeeld 10 of 20 of 30% meer betalen voor exact dezelfde televisie dan iemand die 15 kilometer verderop in Duitsland woont of in het geval van een Limburger iemand in België.

Altijd zo mooi die globalisatie... Voor de producenten/fabrikanten etc geld het wel, voor de consument het liefst zo min mogelijk...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HEY_DUDE
  • Registratie: November 2009
  • Nu online
servies schreef op zaterdag 12 december 2020 @ 11:02:
[...]

Als een dealer uit het 'witte' circuit failliet gaat dan neemt LG (die de TV heeft gemaakt) het over
Als een dealer uit het 'grijze' circuit failliet gaat dan neemt LG (die de TV heeft gemaakt) het niet over

Waneer een dealer een 'alleenrecht' krijgt voor een provincie? Of waneer een dealer een 'alleenrecht' krijgt voor jou woonplaats? Of misschien pas wanneer dat 'alleenrecht' voor jou straat gaat gelden?
Waarom moet ik bijvoorbeeld 10 of 20 of 30% meer betalen voor exact dezelfde televisie dan iemand die 15 kilometer verderop in Duitsland woont of in het geval van een Limburger iemand in België.

Altijd zo mooi die globalisatie... Voor de producenten/fabrikanten etc geld het wel, voor de consument het liefst zo min mogelijk...
Een dealer (wit of grijs) maakt afspraken met LG over het kopen van OLED panelen bij LG. Bij de koop kunnen ze zelf de voorwaarden vaststellen. Daarin zou zelfs kunnen staan dat LG helemaal geen garantie geeft. LG mag zaken doen met wie ze willen onder de voorwaarden die ze zelf stellen (binnen de wet).

Prijzen worden verder maar voor een beperkt deel bepaald door de maak en distributie kosten. Het bedrag dat een consument bereid is neer te leggen voor een TV is een belangrijke factor. Als een Belg bereid minder geld wil neerleggen voor een TV dan kan LG zich of terugtrekken uit die markt of het verkoop bedrag wat verlagen. Vraag en aanbod. Verder rekent Duitsland een behoorlijk lagere BTW.

Prijzen in de UK zijn altijd hoger geweest. Niet omdat het nou heel veel duurder is daar naar toe te verschepen, maar omdat men gewend is meer te betalen en er dus meer geld gevraagd kan worden. Dan heb ik het nog over de pre-Brexit tijden.

edit: Mocht je je er als consument niet in kunnen vinden dan moet je het product niet aanschaffen. Wanneer genoeg mensen dit doen dan pas zal de fabrikant / verkoper zijn strategie bijstellen.

[ Voor 4% gewijzigd door HEY_DUDE op 12-12-2020 12:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
servies schreef op zaterdag 12 december 2020 @ 11:02:
[...]

Waneer een dealer een 'alleenrecht' krijgt voor een provincie? Of waneer een dealer een 'alleenrecht' krijgt voor jou woonplaats? Of misschien pas wanneer dat 'alleenrecht' voor jou straat gaat gelden?

Je mag je TV kopen waar je wilt.
Echter, dan niet zeuren als er wat stuk gaat, je bent dan zelf verantwoordelijk om dit met de verkoper op te gaan lossen. Niet met LG Benelux dus want die is jou niets verplicht.
Er zijn inderdaad verschillen in de prijs maar dit wordt ook bepaald door de markt zelf en de BTW.
Daar kan de importeur niets aan doen.
@HEY_DUDE heeft het verder ook goed uitgelegd.
De prijzen hier in Nederland en België zijn best relatief laag, grijze import is dus eigenlijk niet de moeite waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• undersurface
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 25-08 20:44
baronruud schreef op donderdag 10 december 2020 @ 09:08:
[...]

Waarom zou je Plex gebruiken? Player van tv kan gewoon alles afspelen. (Behalve bdmv)
Ten eerste reageerde ik op het feit dat de ondertiteling in de LG app bij iemand niet werkte en ten tweede gebruik ik Plex op de Nvidea Shield en de Denon AVC-X4700H omdat ik dan wel DTS kan weergeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcovandam
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 29-09 11:35
Makrolon schreef op zaterdag 12 december 2020 @ 09:36:
Heren en dames,
Ik ben aan het kijken voor een nieuwe tv, 65 inch. Nu ben ik echt gecharmeerd van het dunne scherm van de lg.

Zijn er modellen die heel goed zijn en modellen waar ik van weg moet blijven? Budget is niet heel vast maar ik hoef echt geen tv uit het hoogste segment oid..

Nog even wat verder gekeken, ik denk dat een tv uit de bx serie voorij goed genoeg is. Een cx word mij ook eigenlijk echt te duur. Verschil is alleen de beeldkwaliteit toch?
Beeldkwaliteit is praktisch gelijk. Er is een klein verschil in helderheid maar daar merk je niet veel van als je niet alleen skiën en ijshockey kijkt :)

Enige verschil is een iets langzamere soc, waardoor menu e.d wat trager kan werken. Maar dat is ook minimaal.
Ik heb een B8 gehad en nu een C8 en ik merk eigenlijk nergens verschil in. Behalve formaat dan, ben van 55 naar 65 gegaan :)

Daikin 4.2 Stylish, Daikin 3.5 Perfera. 13x400WP OZO, 12x400WP WNW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benchMarc
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 27-09 10:31
Len84 schreef op woensdag 11 november 2020 @ 13:25:
Mss kan iemand hier mij helpen;

Volgens de specs zou ik toch 4k @ 120hz moeten kunnen instellen op 10bit. Ik heb de TV met een HDMI 2.1 kabel aangesloten op mijn RTX3080. Ik heb zowel HDMI aansluiting 1 als 2(ARC) geprobeerd. Zodra ik hoger wil dan 10bit @ 420 instelling krijg ik geen signaal meer. Op 444 kan ik nog 8bit instellen, maar niet hoger. en 60hz blijft de max. Gsync staat aan. De TV staat op Gamemode. Ik gebruik deze kabel:

https://www.kabelshop.nl/..._content=Alle%20producten

Wat doe ik fout? Alvast bedankt!

Edit: Het betreft trouwens een LG 55 inch C9 uit 2019
Volgens mij is het niet zo lastig en is het de kabel? Er staat namelijk op de site zelf dat het een hdmi 2.0 kabel is en "Ondersteunt 8K (7680 x 4320) bij 60 Hz en 4K (3840 x 2160) bij 60 Hz". Dus geen 4K 120Hz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mustiej
Beste mensen,

Ik ben een totaal noobie als het gaat om TV’s dus vroeg ik mij af of ik iets moet instellen op mn lg cx 55??

Er zijn zoveel instellingen en zoveel picture modes dat ik niet weet waar ik moet beginnen.. volgens mij kiest LG automatisch een picture mode als je van apps en/of source veranderd??

Er is een uitgebreid calibration/setup van rthings en een meer uitgebreide versie op Reddit:

Rthings:
https://www.rtings.com/tv/reviews/lg/cx-oled/settings

Reddit:
https://www.google.com/am...tor_recommended_settings/

Blindelings volgen of gewoon alles op standaard laten en LG zijn ding doen? Wel moet ik even controleren of alles op de juiste framerates en resolutie draait maar buiten dat?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HendrikT
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 09-09 20:35
mustiej schreef op zaterdag 12 december 2020 @ 18:19:
Beste mensen,

Ik ben een totaal noobie als het gaat om TV’s dus vroeg ik mij af of ik iets moet instellen op mn lg cx 55??

Er zijn zoveel instellingen en zoveel picture modes dat ik niet weet waar ik moet beginnen.. volgens mij kiest LG automatisch een picture mode als je van apps en/of source veranderd??

Er is een uitgebreid calibration/setup van rthings en een meer uitgebreide versie op Reddit:

Rthings:
https://www.rtings.com/tv/reviews/lg/cx-oled/settings

Reddit:
https://www.google.com/am...tor_recommended_settings/

Blindelings volgen of gewoon alles op standaard laten en LG zijn ding doen? Wel moet ik even controleren of alles op de juiste framerates en resolutie draait maar buiten dat?
Het is natuurlijk zo, wat zei goed vinden hoef jij niet goed te vinden, zij geven een voorzetje, of indicatie van wat goed is maar ik denk dat je dat toch hoofdzakelijk uit zal moeten proberen, het is wel handig dat ze laten zien hoe je dat kan doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake_Eye
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 30-09 23:26
Hallo, ik heb even prime video, maar met HDR krijg ik geen HDR, zoals LOTR.
Hoe kan dat heeft iemand dat nog meer? Ik heb de LG E9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Snake_Eye schreef op zaterdag 12 december 2020 @ 23:00:
Die vraag past beter in de Amazon Prime Video topic. Heb je even naar een vrij nuttige post geloodst dat je vraag waarschijnlijk beantwoord.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 12-12-2020 23:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makrolon
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 22:01
marcovandam schreef op zaterdag 12 december 2020 @ 15:42:
[...]

Beeldkwaliteit is praktisch gelijk. Er is een klein verschil in helderheid maar daar merk je niet veel van als je niet alleen skiën en ijshockey kijkt :)

Enige verschil is een iets langzamere soc, waardoor menu e.d wat trager kan werken. Maar dat is ook minimaal.
Ik heb een B8 gehad en nu een C8 en ik merk eigenlijk nergens verschil in. Behalve formaat dan, ben van 55 naar 65 gegaan :)
Dank voor je reactie!

Ik zag net in een review idd dat t verschil niet zo groot is.

Alleen nu zag ik een vergelijk met de cx en een Samsung en nu twijfel ik toch tussen beide :+
Morgen nog maar eens verder lezen/kijken.

13480 Wp solar | 2x Panasonic 7j met 1x 300l sww | (Laadpaal) installateur, pb voor een offerte

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mucuracat
  • Laatst online: 15:47
Snake_Eye schreef op zaterdag 12 december 2020 @ 23:00:
Verwijderd schreef op zaterdag 12 december 2020 @ 23:31:
[...]

Die vraag past beter in de Amazon Prime Video topic. Heb je even naar een vrij nuttige post geloodst dat je vraag waarschijnlijk beantwoord.
En past ook bij Search :) .Is vaker gesteld.

Sony W800i > HTC-TytnII > Samsung Omnia I900 > LG Optimus Black > HTC Desire > LG Nexus 4 > LG G2 > LG G4 > LG G5 > LG G6 (eu) > Oneplus 6 > Samsung s20+ > Pixel 7 Pro...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raem
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 23:06
HoppyF schreef op woensdag 25 november 2020 @ 20:42:
[...]

Deze past prima maar er zijn er uiteraard nog veel meer zowel goedkoper als duurder.
pricewatch: Vogel's WALL 3205 Vaste tv-beugel 32"-55"
Deze beugel heb ik ook op het oog voor een CX55. Maar gaat dat wel goed met kabels aan de achterkant? Er zit een HDMI en UTP kabel in de achterkant. Lijkt me met de 2,3cm van de muur (wat in de productomschrijving staat) te krap.

https://psnprofiles.com/RaemNL

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Andrehj
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:18
Raem schreef op zondag 13 december 2020 @ 14:18:
[...]

Deze beugel heb ik ook op het oog voor een CX55. Maar gaat dat wel goed met kabels aan de achterkant? Er zit een HDMI en UTP kabel in de achterkant. Lijkt me met de 2,3cm van de muur (wat in de productomschrijving staat) te krap.
Die HDMI heb je misschien niet nodig, want er zitten er drie aan de zijkant. Als je die wel nodig hebt, kun je een haakse adapter kopen, of een kabel met haakse stekker. Doe dit dan wel voor een device die niet de volledige HDMI 2.1 bandbreedte nodig heeft, want dit zal vast ten koste gaan van de bandbreedte. Maar dat zal geen probleem zijn.
Voor de netwerkaansluiting kun je eenvoudig een kabeltje met haakse connector kopen.

WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERSD-VM2D + EV-WP-TWS-1W 300; AC: ME MXZ-2F42VF + 2x MSZ-LN25VGV; PV: 14.08 kWp O/W + SMA STP 8.0; Vent: Zehnder Q600 ERV + Ubbink AirExcellent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Raem schreef op zondag 13 december 2020 @ 14:18:
[...]

Gaat prima met de connectoren aan de zijkant.
UTP kabel is niet nodig als je WiFi gebruikt. Werkt ook veel beter met WiFi.
Gebruik de zoekfunctie in dit topic maar eens als je wilt weten waarom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andrehj
HoppyF schreef op zondag 13 december 2020 @ 14:47:
[...]

Gaat prima met de connectoren aan de zijkant.
UTP kabel is niet nodig als je WiFi gebruikt. Werkt ook veel beter met WiFi.
Gebruik de zoekfunctie in dit topic maar eens als je wilt weten waarom.
Die discussie is hier inderdaad wel eens geweest, maar betrof een enkeling. Ik haal bij de Netflix speedtest gewoon een gezonde 80 Mbit op een 55CX, meer dan voldoende dus. En betrouwbaarder dan Wifi.

WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERSD-VM2D + EV-WP-TWS-1W 300; AC: ME MXZ-2F42VF + 2x MSZ-LN25VGV; PV: 14.08 kWp O/W + SMA STP 8.0; Vent: Zehnder Q600 ERV + Ubbink AirExcellent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Andrehj schreef op zondag 13 december 2020 @ 15:08:
[...]

Die discussie is hier inderdaad wel eens geweest, maar betrof een enkeling. Ik haal bij de Netflix speedtest gewoon een gezonde 80 Mbit op een 55CX, meer dan voldoende dus. En betrouwbaarder dan Wifi.
Nogmaals, WiFi is sneller èn stabieler.
Bij deze LG TV’s dan, niet altijd in andere situaties maar daar gaat het hier niet over.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FrankRicard
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 30-09 23:33
Echt werkelijk nog nooit ook maar 1 issue gehad met de ethernet verbinding op mijn C8 in de 2,5 jaar dat ik hem heb. Dingen met een vaste plek, wil ik het liefst bedraad aansluiten, juist vanwege de stabiliteit. Ook het 5GHz WiFi-spectrum is hier al aardig vol aan het raken, en dan woon ik niet eens in een heel dichtbevolkt gebied.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raem
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 23:06
Stom dat ik niet aan haakse connectors heb gedacht. Ik kom al een hdmi poort tekort, dus die achterste gebruik ik het liefst wel, zodat ik zo min mogelijk hoef te wisselen.

Is er nog een verschil tussen deze twee beugels behalve de maat? pricewatch: Vogel's WALL 3305 Vaste tv-beugel 40"-100" en pricewatch: Vogel's WALL 3205 Vaste tv-beugel 32"-55" ?
Het gaat dus om een 55", dus de 3205 zou voldoende moeten zijn. Of ben je met de 3305 flexibeler na het ophangen? Dat ik de tv nog iets van positie kan veranderen omdat de beugel groter is?
Nog nooit een muurbeugel gebruikt, dus geen idee of dat zo werkt. 8)7 :P

https://psnprofiles.com/RaemNL

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Andrehj
HoppyF schreef op zondag 13 december 2020 @ 15:47:
[...]

Nogmaals, WiFi is sneller èn stabieler.
Bij deze LG TV’s dan, niet altijd in andere situaties maar daar gaat het hier niet over.
Sneller zou ik me nog voor kunnen stellen (bij gebruik van lokale content dan, mijn internetverbinding is ook maar 100 MBit, dus daarvoor maakt het al niks uit), maar hoe kan Wifi ooit stabieler zijn dan een altijd werkende LAN-aansluiting? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andries98
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 22:51
Andrehj schreef op zondag 13 december 2020 @ 16:57:
[...]

Sneller zou ik me nog voor kunnen stellen (bij gebruik van lokale content dan, mijn internetverbinding is ook maar 100 MBit, dus daarvoor maakt het al niks uit), maar hoe kan Wifi ooit stabieler zijn dan een altijd werkende LAN-aansluiting? :?
Hij bedoelt niet zo zeer stabieler in de verbinding zelf maar de algemene problemen die regelmatig ervaren worden (bijv. Niet goed samenwerken met bepaalde switches/routers, problemen met verbinding maken etc.). Ik zie het altijd zo, als de persoon geen problemen heeft/ervaart met hoe die hem gebruikt is LAN prima. Ervaart de persoon problemen (regelmatig verlies, traag verbinding maken, trage verbinding zelf/laden video) tijdens diens gebruik (kan netflix zijn maar ook 100GB films via Plex server) dan is het het overwegen waard om de wifi te proberen (mits je goede 5ghz verbinding hebt, bij voorkeur router vlakbij tv dan heb je niet zo veel storing van anderen ivm reikwijdte 5ghz).
In mijn geval heb ik mijn router naast tv staan en is het gewoon snel verbinding maken, stabiel en sneller dan LAN dus ik gebruik gewoon wifi voor het gemak :)
(Overigens schijnt het dat je ook USB/ethernet adapter kan gebruiken om LAN speed te boosten)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
andries98 schreef op zondag 13 december 2020 @ 17:45:
[...]

Hij bedoelt niet zo zeer stabieler in de verbinding zelf maar de algemene problemen die regelmatig ervaren worden (bijv. Niet goed samenwerken met bepaalde switches/routers, problemen met verbinding maken etc.). Ik zie het altijd zo, als de persoon geen problemen heeft/ervaart met hoe die hem gebruikt is LAN prima. Ervaart de persoon problemen (regelmatig verlies, traag verbinding maken, trage verbinding zelf/laden video) tijdens diens gebruik (kan netflix zijn maar ook 100GB films via Plex server) dan is het het overwegen waard om de wifi te proberen (mits je goede 5ghz verbinding hebt, bij voorkeur router vlakbij tv dan heb je niet zo veel storing van anderen ivm reikwijdte 5ghz).
In mijn geval heb ik mijn router naast tv staan en is het gewoon snel verbinding maken, stabiel en sneller dan LAN dus ik gebruik gewoon wifi voor het gemak :)
(Overigens schijnt het dat je ook USB/ethernet adapter kan gebruiken om LAN speed te boosten)
Ik bedoel wèl dat stabieler en sneller is dan de vaste netwerkaansluiting.
Bij LG TV is dat namelijk zo.
Waarom zou je dan gaan prutsen met een vaste netwerkaansluiting? :?
Ik heb (net als heel veel anderen hier) nog nooit problemen gehad met WiFi en buffering.
Daarom is het beter eerst WiFi uit te proberen en te kijken hoe dit bevalt.
Werkt het toch niet, omdat de router en WiFi bv ver weg staan van de TV, dan kun je altijd nog een vaste netwerkaansluiting gebruiken.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• SED
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 29-09 20:43

SED

Ik heb net als miljoenen anderen nog nooit problemen gehad met LAN aansluiting.
Waarom rommelen met wifi?

Copyright and left by SED...

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Je "rommelt" bijvoorbeeld wat met wifi als ie sneller werkt dan bedraad. :P Bij mij is wifi sneller. Mijn router staat een meter van de tv en het 100Mbps draadje maxed sneller uit dan de wifi, en de snelheid is lekker stabiel. Bedenk dat het niet alleen bij streamen scheelt maar ook bij het laden van andere data (web, app, etc). Zou er een gigabit of beter poort ingebouwd zijn dan was het natuurlijk no contest.

[ Voor 39% gewijzigd door Cap op 13-12-2020 20:22 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Robinho96
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 18:24
Cap schreef op zondag 13 december 2020 @ 20:19:
Zou er een gigabit of beter poort ingebouwd zijn dan was het natuurlijk no contest.
Dat is wat ik al langer zeg. Voor de prijs dat je nu betaalt zou een gigabit poort een minimum moeten zijn, zeker als je het streamen van lokale content over het netwerk aanbiedt. Het is niet dat zo'n poort zo veel geld kost tov de prijs van de televisie.

[ Voor 9% gewijzigd door Robinho96 op 13-12-2020 21:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mustiej
HendrikT schreef op zaterdag 12 december 2020 @ 19:12:
[...]

Het is natuurlijk zo, wat zei goed vinden hoef jij niet goed te vinden, zij geven een voorzetje, of indicatie van wat goed is maar ik denk dat je dat toch hoofdzakelijk uit zal moeten proberen, het is wel handig dat ze laten zien hoe je dat kan doen
Klopt helemaal maar heleboel instellingen is ook meer 'over de tijd ervaring' en waarbij je heel nauwkeurig erop moet letten maar ik zal nooit opmerken dat het beeld slechter is omdat ik niet beter weet/heb gezien. Vandaar m'n vraag over calibratie/instelling aanpassing.

Misschien over een maandje beginnen met aanpassen 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ozzykillbirdy
  • Laatst online: 11:14
Hoi allemaal,
Ik heb de xbox series x aan mn LG oled c9 gehangen met HDMI en eARC (hdmi kabel met ethernet) naar mijn Yamaha RX-V6a.
Nu heb ik in de geluidsinstellingen van de LG, ARC op passthrough en eARC on, zodat het geluid losless wordt doorgestuurd naar de receiver.
Bij de xbox krijg ik dan een vreemde sound, alsof alleen de surroundgeluiden te horen zijn zonder dialogen. Dit kan ik alleen verhelpen met het geluid op PCM te zetten. Dus dolby en dts niet te gebruiken op de xbox. Erg jammer.
Met de interne apps op de LG heb ik geen problemen.(buiten dan dat atmos soms niet werkt, dan moet ik eARC even aan/uit zetten)
Iemand zelfde ervaringen en eventueel oplossingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plofkip
HoppyF schreef op donderdag 10 december 2020 @ 13:17:
[...]

Inmiddels bericht gehad van de Arnhemse winkel, zij stellen 50/50 voor wat voor mij zou betekenen dat ik €261,14 zal moeten betalen voor de reparatie.
Net gebeld dat ik me daar niet in kan vinden en winkel geeft aan dat ze niet de volledige reparatie zullen vergoeden i.v.m. afschrijving.
Ze komen er deze week nog op terug, maar heb al aangegeven dat ik het dan via de officiële weg zal bewandelen. Benieuwd waar ze nu mee komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reinierkramer
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 19:55
Begin me een beetje te ergeren aan mijn LG e7 toestel vertoont bij grijze achtergronden banen in het scherm 😑tijdens gewoon tv kijken zie je het niet maar bij lichte achtergronden dus wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reinierkramer
reinierkramer schreef op maandag 14 december 2020 @ 13:57:
Begin me een beetje te ergeren aan mijn LG e7 toestel vertoont bij grijze achtergronden banen in het scherm 😑tijdens gewoon tv kijken zie je het niet maar bij lichte achtergronden dus wel.
toestel is inmiddels ook al 3 jaar dus ja heb ook niet bij de winkel aan te kloppen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
plofkip schreef op maandag 14 december 2020 @ 12:28:
[...]

Inmiddels bericht gehad van de Arnhemse winkel, zij stellen 50/50 voor wat voor mij zou betekenen dat ik €261,14 zal moeten betalen voor de reparatie.
Net gebeld dat ik me daar niet in kan vinden en winkel geeft aan dat ze niet de volledige reparatie zullen vergoeden i.v.m. afschrijving.
Ze komen er deze week nog op terug, maar heb al aangegeven dat ik het dan via de officiële weg zal bewandelen. Benieuwd waar ze nu mee komen.
Afschrijving is bij reparatie niet van toepassing.
Een regeling als 50/50 is dus niet geldig.
Afschrijving (ook wel gebruikersvergoeding) geldt alleen als men je een geheel nieuw model TV gaat leveren.
Het is dan mogelijk dat je hiervoor moet bijbetalen omdat je ook al lang zonder problemen hebt kunnen kijken en de teller bij een nieuwe TV weer op nul komt te staan.
Zover is het nu nog niet als reparatie nog mogelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reinierkramer
HoppyF schreef op maandag 14 december 2020 @ 14:55:
[...]

Je moet dus bij 3 jaar en problemen wèl bij de winkel zijn!
De winkel is het aanspreekpunt bij garantie.
Ja maar zit maar 2 jaar garantie op standaard 😅

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reinierkramer
HoppyF schreef op maandag 14 december 2020 @ 15:03:
[...]

Nee hoor, garantie loopt veel langer door dan die twee jaar voor TV’s.
Niet iets voor dit topic, lees het Shopping topic er maar op na.
Mm oké thanks dan ga ik eens bellen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• welu67
  • Laatst online: 01-09 21:31
Hulpvraagje: 65CX6LA besteld en nu vandaag de 65CX3LA ontvangen, een zgn 'EU' model ipv 'NL' model. Volgens de leverancier dezelfde TV als de 6LA. Klopt dat ? Zijn er nog nadelen van dit EU model tov het NL model ? Ik hoor graag van jullie !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Holdem_NL
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 22:57
Welke muurbeugel raden jullie aan voor de LG BX 65 Inch? Twijfel een beetje tussen de Wall 3305 en de Thin 505... Verschil zit hem voornamelijk in de afstand tot de muur volgens mij? 15 of 23mm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maversne
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 20:47
pricewatch: LG OLED55BX6LB Zwart

Jongens, ik wil deze tv gaan bestellen volgende maand. Word mijn eerste oled tv. Is deze goed? Hopelijk komen er leuke aanbiedingen aan. Wat is het goedkoopst wat deze tv is geweest?

[ Voor 17% gewijzigd door maversne op 14-12-2020 17:49 ]

PC Specification

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qosmic
maversne schreef op maandag 14 december 2020 @ 17:48:

Jongens, ik wil deze tv gaan bestellen volgende maand. Word mijn eerste oled tv. Is deze goed? Hopelijk komen er leuke aanbiedingen aan. Wat is het goedkoopst wat deze tv is geweest?
Serieus?
Letterlijk al je vragen zijn onlangs en überhaupt in dit topic beantwoord.
Daarnaast kan je de laagste prijs zelf heel makkelijk in je eigen link terugzien?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• devilsnight
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23-08 12:35
Ik heb dit ook gevraagd in het Xbox Series X topic, maar dit is de betere plek ervoor.

Wat kun je aan color banding doen? Ik zie het in YouTube video's, Netflix shows/films en games. Om zeker ervan te zijn dat het niet de C9 is heb ik deze games ook bekeken via mijn tablet streamed vanaf de Xbox.

Ook de YouTube en Netflix video's heb ik via de tablet en telefoon gecheckt en de color banding is er gewoon ten alle tijden. Het is dus de source material. Hieronder wat video's van mijzelf. Het verziekt soms echt bepaalde games en andere content.

YouTube: GTA 5 test 2

YouTube: ACV

YouTube: Color banding test

Is er iets aan te doen en sowieso, waarom is dit vandaag de dag nog steeds zo'n probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maversne
*KNIP* Iets minder mag wel. Men heeft namelijk wel gelijk, op GoT verwachten we enige vorm van eigen inzet en dat is geen vragen dumpen.

[ Voor 86% gewijzigd door FeaR op 14-12-2020 20:32 ]

PC Specification

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Qosmic
No comment 🤐😂

[ Voor 34% gewijzigd door FeaR op 14-12-2020 20:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

maversne schreef op maandag 14 december 2020 @ 17:48:

Sinds kort is het OLED aanbiedingen topic weer open:
OLED Televisies aanbiedingen- & kortingscodetopic

Als je de historie wil zien, moet je even in het oude OLED koopjestopic zoeken :)
[Black Friday] OLED TV's aanbiedingen- & kortingscodetopic
[Zero Tolerance][Prijs-discussie] OLED Televisies - deel 2

[ Voor 14% gewijzigd door YakuzA op 14-12-2020 18:37 ]

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!
welu67 schreef op maandag 14 december 2020 @ 17:34:
Hulpvraagje: 65CX6LA besteld en nu vandaag de 65CX3LA ontvangen, een zgn 'EU' model ipv 'NL' model. Volgens de leverancier dezelfde TV als de 6LA. Klopt dat ? Zijn er nog nadelen van dit EU model tov het NL model ? Ik hoor graag van jullie !
Pas nog besproken.
Bij welke winkel heb je deze TV gekocht?
HoppyF in "[LG OLED] Ervaringen & Discussie"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maversne
Kijk, bedankt !!!

PC Specification

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pwh53
welu67 schreef op maandag 14 december 2020 @ 17:34:
lijkt een niet benelux-model (oost-europees grijze import),je kunt garantie/reparatie problemen krijgen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• NoahAmber
  • Registratie: Januari 2020
  • Niet online
Speciaal voor luitjes zoals jij hebben ze op Tweakers de zoekoptie uitgevonden. Ook in dit topic. De rest mag achterwege gelaten worden ;)

[ Voor 32% gewijzigd door FeaR op 14-12-2020 20:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnout33
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 29-04 20:29
Ik ben sinds een week in het bezit van een LG 55GX. Ik ben zeer te spreken over het beeld, maar ik ervaar bij verschillende series / scènes een zeer korrelig beeld. Zie hier bijvoorbeeld een scène uit de serie "The originals" afgespeeld via Netflix (s01e19 rond minuut 32)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tCdNT0QlLrjrWCDfqqhruBZnB1I=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/adzHRz9SOiBtv3IsjjS06MnV.jpg?f=fotoalbum_large

Toen ik dit zag schrok ik wel even. Ook bij andere content (zowel via YouTube als Netflix) ervaar ik af en toe zeer korrelig beeld. Het gebeurt eigenlijk uitsluitend bij donkere beelden. Aan de internetverbinding zou het niet mogen liggen. Ik gebruik momenteel beeldmodus "standaard"

Wat denken jullie? Iemand die hier nog last van heeft?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Yonix
  • Laatst online: 19:46
Tijdens het kijken van de toespraak van onze minister-president viel het mij op dat mijn C9 het beeld aan het dimmen was / had gedimd. Toen ik op een willekeurige toets op de afstandsbediening drukte, werd het beeld weer 'normaal helder'.

Dit is de eerste keer dat mij dit opvalt. Alle ECO-instellingen staan uit, net als AI-beeld. Gebruikte beeldinstelling is 'technicolor Expert'.

Mis ik iets?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DeBaroN
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 20:08
Yonix schreef op maandag 14 december 2020 @ 19:58:
Tijdens het kijken van de toespraak van onze minister-president viel het mij op dat mijn C9 het beeld aan het dimmen was / had gedimd. Toen ik op een willekeurige toets op de afstandsbediening drukte, werd het beeld weer 'normaal helder'.

Dit is de eerste keer dat mij dit opvalt. Alle ECO-instellingen staan uit, net als AI-beeld. Gebruikte beeldinstelling is 'technicolor Expert'.

Mis ik iets?
Nou , dat deed de C9 van ons ook! Heeft hij andere keren nog niet eerder gedaan.

[ Voor 4% gewijzigd door DeBaroN op 14-12-2020 20:08 ]

Pagina: 1 ... 346 ... 568 Laatste

Let op:
Indien je vragen hebt over inbranden bij OLED televisies, gebruik dan eerst even de zoekfunctie. Dit onderwerp is namelijk al regelmatig uitgebreid besproken.
Zie ook D vd V in "[LG OLED] Ervaringen & Discussie" Datzelfde geldt voor vragen over stekkers.

🔍 Inbranden: [LG OLED] Ervaringen & Discussie
🔎 Stekkers: [LG OLED] Ervaringen & Discussie

Goede aanbieding gezien of nodig? Check OLED Televisies aanbiedingen- & kortingscodetopic
Vragen/opmerkingen over de LG Cashback Actie? Daarvoor kan je terecht in [LG OLED] cashback topic

Discussies over welke (HDMI)-kabels te gebruiken kan in Zilveren HIFI-kabels gesmeed door elfen bij maanlicht #6.