Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HEY_DUDE
  • Registratie: November 2009
  • Nu online
Arnout33 schreef op maandag 14 december 2020 @ 19:55:
Ik ben sinds een week in het bezit van een LG 55GX. Ik ben zeer te spreken over het beeld, maar ik ervaar bij verschillende series / scènes een zeer korrelig beeld. Zie hier bijvoorbeeld een scène uit de serie "The originals" afgespeeld via Netflix (s01e19 rond minuut 32)
[Afbeelding]

Toen ik dit zag schrok ik wel even. Ook bij andere content (zowel via YouTube als Netflix) ervaar ik af en toe zeer korrelig beeld. Het gebeurt eigenlijk uitsluitend bij donkere beelden. Aan de internetverbinding zou het niet mogen liggen. Ik gebruik momenteel beeldmodus "standaard"

Wat denken jullie? Iemand die hier nog last van heeft?
Op de foto lijkt het mij wel heel extreem. De filmmakers in Hollywood zijn erg verzot op film grain. Als ik lokaal een UHD Blu-ray afspeelde twijfelde ik of er geen digitale ruis uit mijn HDMI kwam. Maar nee was film grain toegevoegd door Hollywood. Genoeg te vinden op Google met film grain 4K.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• devilsnight
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23-08 12:35
Yonix schreef op maandag 14 december 2020 @ 19:58:
Tijdens het kijken van de toespraak van onze minister-president viel het mij op dat mijn C9 het beeld aan het dimmen was / had gedimd. Toen ik op een willekeurige toets op de afstandsbediening drukte, werd het beeld weer 'normaal helder'.

Dit is de eerste keer dat mij dit opvalt. Alle ECO-instellingen staan uit, net als AI-beeld. Gebruikte beeldinstelling is 'technicolor Expert'.

Mis ik iets?
Yep! Hier dus ook. Ineens was het donkerder, heel apart.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zwembroek
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 19:42
devilsnight schreef op maandag 14 december 2020 @ 20:16:
[...]

Yep! Hier dus ook. Ineens was het donkerder, heel apart.
Hier hetzelfde . :)

“bet your technical analysis didn’t see this sh*t coming”

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Puck
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09:30

Puck

W32.Deadcode.A

Tijdens het kijken van de toespraak van onze minister-president viel het mij op dat mijn C9 het beeld aan het dimmen was / had gedimd. Toen ik op een willekeurige toets op de afstandsbediening drukte, werd het beeld weer 'normaal helder'.

Dit is de eerste keer dat mij dit opvalt. Alle ECO-instellingen staan uit, net als AI-beeld. Gebruikte beeldinstelling is 'technicolor Expert'.

Mis ik iets?
Het ingebouwde ASBL dimt het beeld automatisch als het signaal over langere tijd hetzelfde is, als mechanisme tegen inbranding. De minister president zat dus goed stil ;)

Dit kun je overigens uitschakelen via het service menu: https://www.avsforum.com/...bl-on-lg-oled-tv.2440714/ (uiteraard op eigen risico).

Arrived anxious, left bored

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Arnout33 schreef op maandag 14 december 2020 @ 19:55:
Ik ben sinds een week in het bezit van een LG 55GX. Ik ben zeer te spreken over het beeld, maar ik ervaar bij verschillende series / scènes een zeer korrelig beeld. Zie hier bijvoorbeeld een scène uit de serie "The originals" afgespeeld via Netflix (s01e19 rond minuut 32)
[Afbeelding]

Toen ik dit zag schrok ik wel even. Ook bij andere content (zowel via YouTube als Netflix) ervaar ik af en toe zeer korrelig beeld. Het gebeurt eigenlijk uitsluitend bij donkere beelden. Aan de internetverbinding zou het niet mogen liggen. Ik gebruik momenteel beeldmodus "standaard"

Wat denken jullie? Iemand die hier nog last van heeft?
Klagen bij YouTube en Netflix?

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• groxgrox
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 18:52
baronruud schreef op maandag 14 december 2020 @ 20:07:
[...]

Nou , dat deed de C9 van ons ook! Heeft hij andere keren nog niet eerder gedaan.
Hier ook op een c9! Het vreemde is dat ik geen instellingen aangepast heb. Bovendien vind ik de kleur nu echt fletser dan eerder. Zat er al aan te denken om een refresher te draaien vannacht maar weet niet of dit zal helpen. Ik heb een weekje terug wel de laatste firmware erop gezet (05.00.10).

Iemand een idee hoe de kleuren zoveel fletser geworden zijn? Ik ben verschillende instellingen langslopen maar er is niets aangepast...

http://valid.canardpc.com/show_oc.php?id=918192

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Puck schreef op maandag 14 december 2020 @ 20:58:
[...]
Het ingebouwde ASBL dimt het beeld automatisch als het signaal over langere tijd hetzelfde is, als mechanisme tegen inbranding. De minister president zat dus goed stil ;)

[knip]
Dit dus, want zodra ie zijn arm uitstak richting de fluiters buiten, werd het beeld (iig op onze "oude" Oled), meteen weer lichter.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sorted.bits
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 29-09 06:51

Mis ik iets?
Grappig, mijn GX deed dat ook 😂

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 16:34
Dus ik zag geen spoken?! Ik had hetzelfde met m’n 65CX.

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CeesKees
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 15:33

CeesKees

I rest my Kees

Mis ik iets?
Ik had het ook op mn C9

| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lochtejans
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 18:48
Hier ook op de C8.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• devilsnight
Maar alles is weer OK nu.

Dus die ABL schakelt sowieso in? Dat is geen setting die uit te zetten is?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vinom
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 20:35
Het viel mij ook op, CX.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wezep
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 30-09 18:51
Ik had het ook: EG910V staat hier nog!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19:33

remco_k

een cassettebandje was genoeg

Ik zal effe spelbreker zijn: hier niet. Op m'n Sony Bravia A8 OLED. :+

Alles kan stuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hier ook niet op mijn C9 OLED. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devilsnight
Nu had ik het net weer tijdens een YouTube video, en eerlijk gezegd heb ik dit al eens eerder gehad. Weekje of twee geleden. Herinnerde het me ineens.

Dit is dus normaal? Ik heb al die opties zoals eco mode en alles uit staan. Eigenlijk hoort ie niet te dimmen als er een video draait.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Monda
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 09:39
Net melding dat update 5.00.03 beschikbaar is voor C9, maar blijft lang hangen op 21%.nu inmiddels 22% maar doet daar 1 a 2 min over.

Is dit niet al een oudere update? Weet even niet op welke versie ik zat.

Had een paar weken terug wel via USB al geüpdate.

Edit: Dit zal wel die update zijn die je eerst in beta kon downloaden met VRR fixes etc.

[ Voor 47% gewijzigd door Monda op 15-12-2020 01:09 ]

PSN: Mondaatje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mustiej
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 09:19
M’n lg cx 55 wilt na paar minuutjes kappen met geluid geven bij m’n airpods 2.. nog niet getest met kabel(zou wel werken denk ik) of andere wireless headset..

Is gewoon verbonden en al, maar na een minuut kf 5 geen geluid gewoon. Op internet stond iets met magic control bewegen veroorzaakt dit maar heb dit al uitgesloten..

Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evernote
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 30-09 21:44
Mijn LG CX48 staat nu iets langer dan een maandje in huis en vertoond ineens sinds de laatste update van de TV rare kuurtjes.

Het begon ietwat onschuldig met een enkel frame met rainbow artifacts maar inmiddels is het uitgegroeid tot het onderstaande.

Heeft iemand enig idee waar dit aan kan liggen?
Ik heb al verschillende HDMI kabels geprobeerd en verschillende poorten op mijn GPU en TV.

Als ik de HDMI kabel er even uit trek, of de TV uit en aan zet is het probleem (tijdelijk) weg.

YouTube: LG CX artifacts

Edit: Voorafgaand de laatste update had ik deze problemen niet en ook op m’n AD27QD monitor heb ik i.c.m. m’n GPU geen dergelijke problemen gehad.

[ Voor 11% gewijzigd door Evernote op 15-12-2020 08:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeorgeMichael
  • Registratie: September 2014
  • Niet online
Evernote schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 08:03:
Mijn LG CX48 staat nu iets langer dan een maandje in huis en vertoond ineens sinds de laatste update van de TV rare kuurtjes.

Het begon ietwat onschuldig met een enkel frame met rainbow artifacts maar inmiddels is het uitgegroeid tot het onderstaande.

Ik heb al verschillende HDMI kabels geprobeerd en verschillende poorten op mijn GPU en TV.

Als ik de HDMI kabel er even uit trek, of de TV uit en aan zet is het probleem (tijdelijk) weg.

Edit: Voorafgaand de laatste update had ik deze problemen niet en ook op m’n AD27QD monitor heb ik i.c.m. m’n GPU geen dergelijke problemen gehad.
Ik heb dit probleem als ik 1 van mijn speakers beweeg. De speaker zit met speakerkabel aan de versterker, samen met de TV en Apple TV. Geen idee hoe dit invloed kan hebben op het beeld van de tv maar het gebeurt toch. Misschien is het bij jou ook zoiets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnout33
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 29-04 20:29
YakuzA schreef op maandag 14 december 2020 @ 21:06:
[...]

Klagen bij YouTube en Netflix?
Dat dacht ik in eerste instantie ook, maar op andere schermen (oude tv en laptopscherm) ziet dezelfde content er stukken beter uit. Daar is het ook geen geweldige kwaliteit, maar komt het niet in de buurt van hoe slecht het er op de GX55 uit ziet. Misschien iemand die de betreffende content eens zou kunnen openen op zijn GX/CX? Ik zou willen kunnen uitsluiten of dit aan de TV ligt of niet :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Evernote
GeorgeMichael schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 08:13:
[...]

Ik heb dit probleem als ik 1 van mijn speakers beweeg. De speaker zit met speakerkabel aan de versterker, samen met de TV en Apple TV. Geen idee hoe dit invloed kan hebben op het beeld van de tv maar het gebeurt toch. Misschien is het bij jou ook zoiets?
Ik heb net de kabels een beetje heen en weer bewogen maar helaas kreeg ik niet dezelfde issues als op de video die ik deelde.

Het gekke is ook dat het niet constant gebeurd maar af en toe ineens, soms is het na een reboot zoals op die video of tijdens het spelen van een game.

Hier nog even m’n settings en gebruikte kabel:

- 3840x2160
- 120 Hz
- G-sync/VRR aan
- 10 bit
- RGB kleurdiepte

Kabel (2 meter): https://www.amazon.nl/UGR...-Gelegeerde/dp/B07Y825VFH

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Millert
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 18:55
devilsnight schreef op maandag 14 december 2020 @ 22:13:
Maar alles is weer OK nu.

Dus die ABL schakelt sowieso in? Dat is geen setting die uit te zetten is?
Op welke waarde heb je Oled lampje staan? Ik heb het zelf nog niet zien gebeuren met Oled lampje op 50 voor SDR content (ISF Dark Room), uitgezonderd bij een volledig wit/helder beeld.
ABL treedt in werking om het scherm te beschermen tegen inbranden, dit zie je vooral wanneer een heel wit (helder) beeld wordt getoond. Uitschakelen via het service menu zou ik niet aanraden.

EV Hyundai Ioniq Electric 28 kWh | PV Oost 2960Wp / West 2560Wp | Thuisbatterij 1Komma5 17,2 kWh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobraa
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 25-09 19:05
Iemand al iets gehoord van Apollo die de GX heeft gekocht?

Ik had deze middels de pre order op 12 november gekocht, maar ze kunnen me nog steeds niet aangeven wanneer hij wordt geleverd.

Was de bedoeling in 2/3 week van december. Maak me nu toch wel zorgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeorgeMichael
  • Niet online
Cobraa schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 09:57:

Ik had deze middels de pre order op 12 november gekocht, maar ze kunnen me nog steeds niet aangeven wanneer hij wordt geleverd.

Ik heb op 12 november de 65GX bij ze besteld voor de black friday-prijs. Heb ‘n ook nog niet binnen. Op 9 december heb ik telefonisch contact gehad en toen was hun verwachting wel dat er nog in december geleverd kon worden. Ze hebben in november een grote order geplaatst en ze hebben dagelijks contact met LG over deze levering, zei de medewerker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pwh53
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 18-07 11:49
mustiej schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 02:30:
M’n lg cx 55 wilt na paar minuutjes kappen met geluid geven bij m’n airpods 2.. nog niet getest met kabel(zou wel werken denk ik) of andere wireless headset..

Is gewoon verbonden en al, maar na een minuut kf 5 geen geluid gewoon. Op internet stond iets met magic control bewegen veroorzaakt dit maar heb dit al uitgesloten..

Iemand een idee?
heb je quickstart aanstaan ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pwh53
GeorgeMichael schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 08:13:
[...]

heb het gehad met een vloerlamp,schakelaar lag vlak bij de hdmi-kabel,als ik de lamp aan deed,knipperde het beeld op de tv (opgelost door andere kabel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Zohan
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 14:57

2x 55GX van Apollo al ruim binnen (1 al in November).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pwh53

apollo levert wel,hebben het waarschijnlijk erg druk met al die bezorgingen,na elke black friday duurt het wat langer,nu helemaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10-09 10:37
Klopt het dat de Apple TV app die voorgeïnstalleerd staat op de LG tv's niet een volwaardige Apple TV is, maar alleen de Apple TV+ app?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Millert
Dat klopt, wel kan je de TV koppelen met Apple Homekit. Op deze manier kan je bijvoorbeeld het scherm van je iPad mirroren naar de tv.

EV Hyundai Ioniq Electric 28 kWh | PV Oost 2960Wp / West 2560Wp | Thuisbatterij 1Komma5 17,2 kWh

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mannowlahn
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 17:59

Ik heb gisteren gebeld, besteld op 16 nov. Er zijn 35 wachtenden voor de 55GX, ik zat bij de eerste 15. Geen indicatie wanneer geleverd wordt. De cashback wordt sowieso in stand gehouden, eventueel zelfs via cashback via Apollo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDL15
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 16:47
groxgrox schreef op maandag 14 december 2020 @ 21:23:
[...]

Hier ook op een c9! Het vreemde is dat ik geen instellingen aangepast heb. Bovendien vind ik de kleur nu echt fletser dan eerder. Zat er al aan te denken om een refresher te draaien vannacht maar weet niet of dit zal helpen. Ik heb een weekje terug wel de laatste firmware erop gezet (05.00.10).

Iemand een idee hoe de kleuren zoveel fletser geworden zijn? Ik ben verschillende instellingen langslopen maar er is niets aangepast...
Weet jij toevallig wat de changelog is van update 05.00.10? Het enige dat ik tot op heden kon vinden was:

Launcher's advertisement linkage function expanded (05.00.03)
Launcher exposure when TV is turned on
LG channel service improvement and expansion (Korea, North America, Europe, Brazil only

Nog verder iets dat ik mis?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Evernote
Evernote schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 08:03:

Net een officiële reactie gehad van LG na het openen van een ticket:

U melde onlangs een probleem met uw LG tv (Oled48c). Wij hebben dit probleem voorgelegd aan onze technische dienst. Deze dienst meldt het volgende :

- Er is een compatibiliteits issue tussen Nvidia signaal and videokaart RTX30xx en TV. Er wordt momenteel door beide partijen aan een oplossing gewerkt.
- Er is reeds voor een paar modellen een update geweest. Deze laatste SW versies verhelpen helaas niet alle klachten.

Wij begrijpen dat dit niet het antwoord is waar u op hoopte, wij hopen u binnenkort te kunnen melden dat het compatibiliteits probleem is verholpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuwor
  • Laatst online: 20:24
Tristan schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 11:24:
Klopt het dat de Apple TV app die voorgeïnstalleerd staat op de LG tv's niet een volwaardige Apple TV is, maar alleen de Apple TV+ app?
In de Apple TV app kan je inderdaad Apple TV+ (de streamingdienst) gebruiken maar ook films kopen/huren vanuit de iTunes Store. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Basket Kees
  • Niet online

Over mijn bestelling van 14 november voor een 55GX heb ik na de eerste bevestiging ook nog niks gehoord. Ik heb er geen haast mee en ze hebben het druk zat, dus heb nog geen contact met ze opgenomen. Het is nu ook net pas de derde week. Als ik begin volgende week nog niets gehoord heb zal ik ze wel even bellen.
Apollo heeft een prima reputatie, ik maak me geen zorgen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Puck
  • Laatst online: 09:30

Puck

W32.Deadcode.A

Millert schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 09:38:
[...]

Op welke waarde heb je Oled lampje staan? Ik heb het zelf nog niet zien gebeuren met Oled lampje op 50 voor SDR content (ISF Dark Room), uitgezonderd bij een volledig wit/helder beeld.
ABL treedt in werking om het scherm te beschermen tegen inbranden, dit zie je vooral wanneer een heel wit (helder) beeld wordt getoond. Uitschakelen via het service menu zou ik niet aanraden.
Ik had het overigens dus over ASBL, wat niet hetzelfde is als ABL. ABL kan je niet uitschakelen, ASBL wel maar enkel via het service menu (en zou ik je afraden).

Als je je OLED Light lager zet zal ASBL (en ABL) inderdaad minder snel intreden. Gebruik zelf 55 voor SDR.

Arrived anxious, left bored

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CapoCapo
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 23-04 18:57
Vraagje. Ben van plan de LG 55GX te gaan kopen. Nu is het zo dat ik voordeliger shop bij bol.com en hem daarom ook graag daar bestel.

Nu zie ik echter dat bol.com deze voornamelijk levert van haar externe partners die in België zitten. Gaat dit problemen opleveren in de zin van beschikbare apps, garantie en updates? Of is het belangrijk dat ik achterhaal dat het om een benelux model gaat (of bestaan er ook Nederlandse modellen)?

Heb zelf al wat rond gekeken op internet, maar daar gaat het vooral om tv's uit Duitsland of Oost-Europa.

[ Voor 11% gewijzigd door CapoCapo op 15-12-2020 13:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10-09 10:37
Fuwor schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 12:32:
[...]

In de Apple TV app kan je inderdaad Apple TV+ (de streamingdienst) gebruiken maar ook films kopen/huren vanuit de iTunes Store. ;)
Jammer! Had gehoopt dat LG gewoon een volwaardige AppleTV had ingebouwd zodat je niet meer extern een Apple TV hoeft aan te sluiten, niet dat dat ding heel groot is ofzo..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

remco_k schreef op maandag 14 december 2020 @ 23:03:
Ik zal effe spelbreker zijn: hier niet. Op m'n Sony Bravia OLED. :+
Dat kan wel kloppen ja, op budget TV's zitten nu eenmaal minder opties 8) :+

Testing, one, two ...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pwh53
CapoCapo schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 13:51:
Vraagje. Ben van plan de LG 55GX te gaan kopen. Nu is het zo dat ik voordeliger shop bij bol.com en hem daarom ook graag daar bestel.

Nu zie ik echter dat bol.com deze voornamelijk levert van haar externe partners die in België zitten. Gaat dit problemen opleveren in de zin van beschikbare apps, garantie en updates? Of is het belangrijk dat ik achterhaal dat het om een benelux model gaat (of bestaan er ook Nederlandse modellen)?

Heb zelf al wat rond gekeken op internet, maar daar gaat het vooral om tv's uit Duitsland of Oost-Europa.
denk niet dat ze daar voordeliger zijn,partners van bol.com vallen ook meestal buiten de cashback
hier kijken,goede prijzen en officiele dealers
OLED Televisies aanbiedingen- & kortingscodetopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devilsnight
Millert schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 09:38:
[...]

Expert (dark room)

OLED light op 60

Via het service menu heb ik niks gedaan, ben er nog nooit in geweest. Dat hou ik ook zo. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pattatje
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 29-09 11:37
mustiej schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 02:30:

Iemand een idee?
Test het een wanneer alle HDMI kabels zijn los gekoppeld. Met name dat cec even niet werkt. Je kan ook even simplink uitschakelen voor testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mustiej
pattatje schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 18:21:
[...]

Test het een wanneer alle HDMI kabels zijn los gekoppeld. Met name dat cec even niet werkt. Je kan ook even simplink uitschakelen voor testen.
pwh53 schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 10:52:
[...]

heb je quickstart aanstaan ?
Quickstart+ stond aan, uitgezet. Voor de rest is niks aangesloten op de TV. Zal het zometeen weer even testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whatagwaan
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 15-10-2023
Als ik een film kijk via de HDMI ingang dan kan ik backlight niet aanpassen, terwijl de energiebesparing uit staat. Bij de standaard TV uitzending gaat dit wel.

Iemand een idee waar dit aan ligt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Whatagwaan schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 18:54:
Als ik een film kijk via de HDMI ingang dan kan ik backlight niet aanpassen, terwijl de energiebesparing uit staat. Bij de standaard TV uitzending gaat dit wel.

Iemand een idee waar dit aan ligt?
Een OLED heeft geen backlight!
Wat wil je dus precies aanpassen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20:49
HoppyF schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 19:38:
[...]

Een OLED heeft geen backlight!
Wat wil je dus precies aanpassen?
Het OLED lampje, dat uit staat met HDR content?
Gokje hoor, ben maar een leek vergeleken met jou ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• v8power67
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 17:19

v8power67

Psn: Mausosaurus

Heb sinds 2 weken een 55cx oled. Mooie tv zeker komende van een 2009 lg lcd.
Maar heb wel een gigantisch audio delay via arc.(optical exact zelfde btw helaas)
Heb deze set;
pricewatch: Onkyo HT-S3705
Heb in de set zelf al op -100ms(maximale) staan maar krijg het niet goed. Zeker icm ps5 en bv een race game als gt sport is het nogal irritant want ik merk dat ik nogal afhankelijk ben van het geluid met bv verliezen van grip. Heeft iemand hier al een fix voor ? Kan helaas de ps5 niet over de reviever doen ivm geen hdr en hdmi 2.1 ondersteuning.
Heb wel zitten denken aan zo een sharc doosje. Maja weer 200 euro. Vind wel beetje bizar dat de audio delay optie van de tv alleen kan vertragen niet vervroegen...

Tax the rich, feed the poor 'Til there are no rich no more!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pwh53
mustiej schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 18:31:
[...]

[...]

Quickstart+ stond aan, uitgezet. Voor de rest is niks aangesloten op de TV. Zal het zometeen weer even testen.
is vaak de oorzaak,doe dan van tevoren even 5 min. de stroom eraf,loopt zeg maar het quickstart geheugen leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pwh53
CyBeRSPiN schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 19:47:
[...]

Het OLED lampje, dat uit staat met HDR content?
Gokje hoor, ben maar een leek vergeleken met jou ;)
nee,die kun je gewoon verlagen/verhogen.
edit.misschien in hdr-beeldmodus ? daar heb je zwak,gemiddeld en sterk

[ Voor 12% gewijzigd door pwh53 op 15-12-2020 20:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• delorean7
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 29-09 19:28

delorean7

Let's take the Aston toni

Waarom kan ik op mijn c8 opeens trumotion niet meer aanzetten voor amazon prime? Was al debiel irritant dat deze setting elke 2 dagen vergeten werd maar nu is hij helemaal greyed out.

Iemand anders last van?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• groxgrox
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 18:52
JDL15 schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 11:46:
[...]

Weet jij toevallig wat de changelog is van update 05.00.10? Het enige dat ik tot op heden kon vinden was:

Launcher's advertisement linkage function expanded (05.00.03)
Launcher exposure when TV is turned on
LG channel service improvement and expansion (Korea, North America, Europe, Brazil only

Nog verder iets dat ik mis?
Op de site van LG:

* SW information
1. Improvement
1) Add link for LG TV contents policy notice (German Only)
2) Software update contains minor bug fixes

http://valid.canardpc.com/show_oc.php?id=918192

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remco_k

remco_k

v8power67 schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 19:58:
Maar heb wel een gigantisch audio delay via arc.(optical exact zelfde btw helaas)
Heb deze set;
Heb in de set zelf al op -100ms(maximale) staan maar krijg het niet goed. Zeker icm ps5 en bv een race game als gt sport is het nogal irritant want ik merk dat ik nogal afhankelijk ben van het geluid met bv verliezen van grip. Heeft iemand hier al een fix voor ? Kan helaas de ps5 niet over de reviever doen ivm geen hdr en hdmi 2.1 ondersteuning.
Heb wel zitten denken aan zo een sharc doosje. Maja weer 200 euro. Vind wel beetje bizar dat de audio delay optie van de tv alleen kan vertragen niet vervroegen...
Ai. Ik had zo voor de CX gebruikers gehoopt dat LG dat onder controle zou hebben. Het lijkt er helaas niet op.
Ik had dit ook bij mijn C9. Die is uiteindelijk na een flink aantal maanden en een nieuw moederbord vanwege lip sync problemen omgeruild voor een Sony Bravia A8. Jij zit misschien nog binnen de termijn dat je hem terug kunt sturen. Denk daar maar vast even over na terwijl je mijn berichten (en die van anderen) in dit topic over lip sync problemen leest. Hopelijk gaat dat niet allemaal op voor de CX.

De kans dat je dit niet opgelost krijgt lijkt mij, gezien de historie en de super lakse houding van LG tegenover dit soort klachten, reeel.

Alles kan stuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mustiej
pwh53 schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 20:42:
[...]

is vaak de oorzaak,doe dan van tevoren even 5 min. de stroom eraf,loopt zeg maar het quickstart geheugen leeg
15min later en het werkt nog steeds! Thanks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HekkeySE
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Ik heb de 55GX begin december van ze ontvangen. Goede service!

Recht op morgen heb ik niet, maar morgen wordt beter dan vandaag en gisteren bestaat niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marsman83
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 27-09 14:40
delorean7 schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 22:05:
Waarom kan ik op mijn c8 opeens trumotion niet meer aanzetten voor amazon prime? Was al debiel irritant dat deze setting elke 2 dagen vergeten werd maar nu is hij helemaal greyed out.

Iemand anders last van?
Heb je wellicht je HDMI ingang van het label PC voorzien voor chroma 4:4:4? Dan kan je trumotion namelijk niet meer aanzetten (greyed out).
Daarom heb ik mijn XsX op een andere poort als mijn Shield aangesloten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• v8power67

v8power67

remco_k schreef op woensdag 16 december 2020 @ 00:42:
[...]

Ai. Ik had zo voor de CX gebruikers gehoopt dat LG dat onder controle zou hebben. Het lijkt er helaas niet op.
Ik had dit ook bij mijn C9. Die is uiteindelijk na een flink aantal maanden en een nieuw moederbord vanwege lip sync problemen omgeruild voor een Sony Bravia. Jij zit misschien nog binnen de termijn dat je hem terug kunt sturen. Denk daar maar vast even over na terwijl je mijn berichten (en die van anderen) in dit topic over lip sync problemen leest. Hopelijk gaat dat niet allemaal op voor de CX.

De kans dat je dit niet opgelost krijgt lijkt mij, gezien de historie en de super lakse houding van LG tegenover dit soort klachten, reeel.
-O- -O-
Lijkt me dat er wel een oplossing moet zijn toch. Ben verder erg tevreden met de tv. En als geluid via de tv zelf gaat is het gewoon synced. Zal eens lg contacten kijken wat ze zeggen. Enigste wat nodig is, is dat de slider in menu ook geluid kan vervroegen ipv een delay toevoegen.. vind wel bizar dat ze dit zo aanpakken op een van de populairste tvs op moment.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• andries98
  • Laatst online: 16:37
v8power67 schreef op woensdag 16 december 2020 @ 10:40:
[...]

-O- -O-
Lijkt me dat er wel een oplossing moet zijn toch. Ben verder erg tevreden met de tv. En als geluid via de tv zelf gaat is het gewoon synced. Zal eens lg contacten kijken wat ze zeggen. Enigste wat nodig is, is dat de slider in menu ook geluid kan vervroegen ipv een delay toevoegen.. vind wel bizar dat ze dit zo aanpakken op een van de populairste tvs op moment.
Doe dat! Ik zou je hoop er echter niet op vestigen, het is al paar generaties zo en LG weigert het te erkennen. Heb jij het en irriteerd het je, koop een andere tv, bijv Sony (schijnt het beter te doen)

Niet dat ik je wil wegjagen of LG te erg wil badmouthen. Maarja helaas is dit gewoon een euvel en sommige andere met zelfde gevoeligheid en gedachte hebben uiteindelijk spijt gekregen :X

[ Voor 11% gewijzigd door andries98 op 16-12-2020 10:58 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
[...]

-O- -O-
Volgens mij heeft er eerder ook een optie in gezeten om de slider zowel + als - te kunnen zetten.
Weet zo uit mijn hoofd niet meer wanneer dit is geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jheroun
  • Niet online
[...]

-O- -O-
Geluid vervroegen kan natuurlijk niet, dan moet de TV het beeld gaan vertragen. Dat kan natuurlijk prima maar dat gaat wat meer opslag voor de buffering vereisen dan een audiobuffer dus dat zie ik wat minder snel gebeuren. Handig zou dat wel zijn, dat zeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andries98
Jheroun schreef op woensdag 16 december 2020 @ 10:58:
[...]

Geluid vervroegen kan natuurlijk niet, dan moet de TV het beeld gaan vertragen. Dat kan natuurlijk prima maar dat gaat wat meer opslag voor de buffering vereisen dan een audiobuffer dus dat zie ik wat minder snel gebeuren. Handig zou dat wel zijn, dat zeker.
Ehhm, dat is maar net hoe je daar tegenaan kijkt. Geluid berekeningen zouden sneller moeten zijn als beeld (simpelweg minder data, en bij passthrough bijna geen dat). Dus dat zou gewoon moeten kunnen hoor ;)
Je hoeft het minder lang op te slaan dust juist minder opslag?
Het rare is dat het elke keer anders is. Het lijkt dus alsof het beeld proccessing/buffer voorrang krijgt oid

[ Voor 12% gewijzigd door andries98 op 16-12-2020 11:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Jheroun schreef op woensdag 16 december 2020 @ 10:58:
[...]

Dat kan wel.
Alles heeft te maken met de verwerkingstijd van audio en videosignalen.
Deze kun je dus tov elkaar vertragen zodat alles in sync gaat lopen.
Het verwerken van video kost relatief veel tijd tov audio waardoor het logisch is om alleen een vertraging in te bouwen voor audio.
Helaas lijkt dit bij LG toch anders te gaan, geen idee waarom.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• remco_k

remco_k

[...]

-O- -O-
Ik heb echt een paar hele serieuze pogingen gedaan. Ben maanden met LG bezig geweest. Daarna via Coolblue en CE Repair druk op LG gezet. Het hielp allemaal niets. Je kan het proberen, maar voor mij was het allemaal achteraf alleen maar tijdverspilling bij een bedrijf wat niet wil luisteren naar dit probleem.

Echter, als bij jouw het beeld en geluid wél sync lopen als je de speaker van de TV gebruikt, is er bij jouw misschien iets anders (als een fundamentele ontwerpfout) aan de hand. Wellicht toch even spelen met andere aansluit mogelijkheden, zoals S/PDIF van TV naar receiver, kijken of dat wel goed loopt.
HoppyF schreef op woensdag 16 december 2020 @ 10:56:
[...]

Volgens mij heeft er eerder ook een optie in gezeten om de slider zowel + als - te kunnen zetten.
Weet zo uit mijn hoofd niet meer wanneer dit is geweest.
Ik meen ooit ergens gelezen te hebben dat tot en met de 8 serie (B8/C8...) de audio sync negatief in kon stellen. Kon dat ook nog maar met de C9, dan had die hier nu nog gestaan.

Alles kan stuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
remco_k schreef op woensdag 16 december 2020 @ 11:40:
[...]

Ik heb echt een paar hele serieuze pogingen gedaan. Ben maanden met LG bezig geweest. Daarna via Coolblue en CE Repair druk op LG gezet. Het hielp allemaal niets. Je kan het proberen, maar voor mij was het allemaal achteraf alleen maar tijdverspilling bij een bedrijf wat niet wil luisteren naar dit probleem.

Echter, als bij jouw het beeld en geluid wél sync lopen als je de speaker van de TV gebruikt, is er bij jouw misschien iets anders (als een fundamentele ontwerpfout) aan de hand. Wellicht toch even spelen met andere aansluit mogelijkheden, zoals S/PDIF van TV naar receiver, kijken of dat wel goed loopt.

[...]

Ik meen ooit ergens gelezen te hebben dat tot en met de 8 serie (B8/C8...) de audio sync negatief in kon stellen. Kon dat ook nog maar met de C9, dan had die hier nu nog gestaan.
Zou best de 8 serie kunnen zijn, misschien dat 8 bezitters dit kunnen bevestigen.
Hoe dan ook is het voor LG een kleine moeite dit in de software aan te passen en deze optie erin te zetten.
Lost niet alles op maar geeft de klant in ieder geval voorlopig een oplossing.
LG brengt regelmatig firmware upgrades uit dus daar zal het niet aan liggen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Millert
v8power67 schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 19:58:
Heb deze set;
Bij de Playstation 4 had je de mogelijkheid om het geluid uit te sturen als Bitstream of Linear PCM, beide opties (alsmede 24hz playback van Bluray's) hadden bij mij merkbaar invloed op de audio delay. Nu heb ik zelf geen PS5, maar wellicht zijn er nog opties om te proberen op de Playstation 5? Op de LG heb je digitaal uit op passeren staan neem ik aan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jheroun
  • Niet online
@andries98 @HoppyF
Als ik zeg dat geluid vervroegen niet kan bedoel ik dat een TV er niet voor kan zorgen dat geluid eerder naar buiten komt dan een bron (app, console, blurayspeler) het aanbiedt. Dus moet inderdaad het beeld vertraagd worden, en dat kan uiteraard maar is klaarblijkelijk ingewikkelder om te implementeren anders zat het er wel in.

@v8power67 Heeft je receiver een direct mode? Kijk eens of dat uitmaakt. Receivers hebben ook DSPs die delay toe kunnen voegen. Ik had dat zelf met de combinatie van een SONOS port aan mijn Marantz en een losse SONOS, zat een mooie extra jaren 80 echo op alle muziek. Ditrect mode loste dat op, dan is de DSP ertussenuit. Moraal van het verhaal: wellicht komt het niet door de TV.

[ Voor 35% gewijzigd door Jheroun op 16-12-2020 12:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• v8power67

v8power67

remco_k schreef op woensdag 16 december 2020 @ 11:40:
[...]

[...]

Ga nu effe testen staat nu op arc. Heb die optical ( s/pdif ) ook erin zitten. En dan via tv speakers in gt sport. Zover ik me herinner was via tv speaker gewoon goed.
Millert schreef op woensdag 16 december 2020 @ 12:40:
[...]

Bij de Playstation 4 had je de mogelijkheid om het geluid uit te sturen als Bitstream of Linear PCM, beide opties (alsmede 24hz playback van Bluray's) hadden bij mij merkbaar invloed op de audio delay. Nu heb ik zelf geen PS5, maar wellicht zijn er nog opties om te proberen op de Playstation 5? Op de LG heb je digitaal uit op passeren staan neem ik aan?
Helaas omdat ik een oude set heb heb ik geen earc. Dus alleen arc of spdif, beide doen of dd5.1 of pcm 2.0 zover ik begrepen heb.
Digitaal uit heb ik op auto staan omdat als hij op passeren staat switch hij hele tijd van type geluid, en als ik dan bv in netflix switch tussen films en hij speelt het fragment af dan schakelt hij tussen geloof dd 2.0 en dd5.1. en als op auto staat niet. Maar ga effe spelen ermee en laat weten wat mn bevindingen zijn.
Jheroun schreef op woensdag 16 december 2020 @ 12:55:
@andries98 @HoppyF
Als ik zeg dat geluid vervroegen niet kan bedoel ik dat een TV er niet voor kan zorgen dat geluid eerder naar buiten komt dan een bron (app, console, blurayspeler) het aanbiedt. Dus moet inderdaad het beeld vertraagd worden, en dat kan uiteraard maar is klaarblijkelijk ingewikkelder om te implementeren anders zat het er wel in.

@v8power67 Heeft je receiver een direct mode? Kijk eens of dat uitmaakt. Receivers hebben ook DSPs die delay toe kunnen voegen. Ik had dat zelf met de combinatie van een SONOS port aan mijn Marantz en een losse SONOS, zat een mooie extra jaren 80 echo op alle muziek. Ditrect mode loste dat op, dan is de DSP ertussenuit. Moraal van het verhaal: wellicht komt het niet door de TV.
Hmm ga ik eens mee spelen. Thnx voor de tip!

[ Voor 18% gewijzigd door v8power67 op 16-12-2020 13:11 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• v8power67

v8power67

Okee heb nu de geluid set op direct staan. En digitaal uit op passeren. En bij av sync op bypass.
Had hierna wel een issue dat mn ps5 uitvoer op hdcp 1.4 bleef hangen en dus geen rgb hdr en pc modus aankon.
Eerder gehad en moet de tv even van stroom. Hierna weer aangezet en heb nu echt zoveel minder delay niet normaal. Is nog niet perfect maar dit is acceptabel.
Dus bedankt voor de tip @Jheroun over direct modus.
En @Millert voor de passeren tip.
Zal mogelijk een combi zijn van dit maar ben er zeer blij mee nu.

Heb ook nog even tv speaker getest en die is ook aardig accuraat maar niet perfect. Durf niet meer aan de settings te komen dus laat nu maar even zo staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joey82
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 17-09 14:46
voor mij geen Oled meer,

nog geen 2 weken na aankoop van een lg55cx is het rtl4 en npo3 logo duidelijk te zien als je een film kijkt,

tv is retour gegaan en heb inmiddels het aankoopbedrag retour

zucht :-(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wren
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 20:44
joey82 schreef op woensdag 16 december 2020 @ 13:54:
voor mij geen Oled meer,

nog geen 2 weken na aankoop van een lg55cx is het rtl4 en npo3 logo duidelijk te zien als je een film kijkt,

Dat is wel heel extreem en toevallig. Heb dit nog nooit gehoord of gelezen bij een cx, na twee weken. Dat moet je wel een buitengewoon pech exemplaar hebben. Zelfs met 24 uur per dag aanstaan zou dit niet moeten voorkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andries98
voor mij geen Oled meer,

Heb je miss demo model gehad waarbij hij op die zenders stond en volledig van de stroom af ging (dan kan die geen refresh cycle doen wat Oled nodig heeft). Of haal je zelf altijd de stroom eraf? (Klinkt logischer anders had je het vanaf begin gezien)
Gebruik je veel pauzeren?
Anders denk ik gewoon pech?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• andries98
v8power67 schreef op woensdag 16 december 2020 @ 13:44:
Okee heb nu de geluid set op direct staan. En digitaal uit op passeren. En bij av sync op bypass.
Had hierna wel een issue dat mn ps5 uitvoer op hdcp 1.4 bleef hangen en dus geen rgb hdr en pc modus aankon.
Eerder gehad en moet de tv even van stroom. Hierna weer aangezet en heb nu echt zoveel minder delay niet normaal. Is nog niet perfect maar dit is acceptabel.
Dus bedankt voor de tip @Jheroun over direct modus.
En @Millert voor de passeren tip.
Zal mogelijk een combi zijn van dit maar ben er zeer blij mee nu.

Heb ook nog even tv speaker getest en die is ook aardig accuraat maar niet perfect. Durf niet meer aan de settings te komen dus laat nu maar even zo staan.
Wat een achterlijk iets van die receivers dan 🤣 blij dat dit helpt, ik ga het onthouden voor volgende

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

voor mij geen Oled meer,

Vrijwel onmogelijk in zo'n korte periode, vooral omdat RTL4 zijn logo's heeft aangepast waardoor dit nauwelijks nog voor elkaar te krijgen is. Het NPO(3) logo is eveneens transparant de meeste tijd.

Hier maak je nog melding (10 dec) van een 1080p TV? joey82 in "[Multi] Cyberpunk 2077"

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mannowlahn
Kreeg net een reactie van Apollo mbt mijn bestelling op 16 november voor een 55GX:

We hebben helaas minder goed nieuws te melden; wij hebben vandaag van LG te horen gekregen dat, ondanks eerdere toezeggingen, er dit jaar geen leveringen meer komen.

In januari zal er beperkte worden geleverd, derhalve gaan wij van februari uit.

Vanuit LG is wel een toezegging dat, gezien de schaarste, de cashback in het nieuwe jaar tot en met eind maart 2021 kan worden ingediend.

Wij zijn erg teleurgesteld en kunnen ons voorstellen dat u liever een ander bericht had ontvangen,

Op welke manier kunnen wij u het beste helpen?

1) Annuleren; al helpen wij u liever wel, wij moeten u deze optie aanbieden. Als u annuleert heeft u binnen 5 werkdagen het bedrag retour op uw rekening

2) U blijft wachten maar wilt niet het volledige bedrag uit hebben staan, wij laten een aanbetaling staan van €399 u ontvangt het restant terug en zodra de tv klaar staat ontvangt u opnieuw een betaalverzoek.

3) U blijft wachten, wij hoeven nu geen aktie te ondernemen, zodra de tv klaar staat nemen we direct contact met u op voor een leveringsafspraak.

We ontvangen graag uw antwoord op welke wijze wij u het beste kunnen helpen; overigens mocht u willen switchen naar een ander model, merk laat het ons dan weten.

Ik denk dat het annuleren wordt, dit schiet niet op zo. Niet dat andere partijen de TV wel nog hebben hoor, dus het is of wachten tot februari om een model uit 2020 te krijgen(uiteindelijk dus voor een prijs van 1300 ivm cashback) of wachten op nieuw model. Los ervan, voor hetzelfde geld pleurt apollo straks om en kan je fluiten naar je geld.

[ Voor 9% gewijzigd door mannowlahn op 16-12-2020 15:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeBaroN
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 20:08
hardware-lover schreef op woensdag 16 december 2020 @ 15:07:
[...]

Vrijwel onmogelijk in zo'n korte periode, vooral omdat RTL4 zijn logo's heeft aangepast waardoor dit nauwelijks nog voor elkaar te krijgen is. Het NPO(3) logo is eveneens transparant de meeste tijd.

Hier maak je nog melding (10 dec) van een 1080p TV? joey82 in "[Multi] Cyberpunk 2077"
Benieuwd naar de reactie van @joey82

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mucuracat
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 15:47
hardware-lover schreef op woensdag 16 december 2020 @ 15:07:
[...]

Denk dat Joey graag post tbv reacties :)

Sony W800i > HTC-TytnII > Samsung Omnia I900 > LG Optimus Black > HTC Desire > LG Nexus 4 > LG G2 > LG G4 > LG G5 > LG G6 (eu) > Oneplus 6 > Samsung s20+ > Pixel 7 Pro...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mannowlahn

Ik ben even benieuwd of je ook de mail van apollo gekregen hebt, dat LG dit jaar niet meer kan leveren. Jij was wel iets vroeger met bestellen namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Mijn gok, het is alleen te zien als die zenders opstaan. En ziet hij het transparante aan voor inbranden. Het was voor mij ook even wennen deze vorm, al had ik wel gelijk door waarvoor het was :-D

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeorgeMichael
  • Niet online
mannowlahn schreef op woensdag 16 december 2020 @ 15:25:
[...]

Ik ben even benieuwd of je ook de mail van apollo gekregen hebt, dat LG dit jaar niet meer kan leveren. Jij was wel iets vroeger met bestellen namelijk.
Mijn bestelling (65GX) is ook van 12 november en wordt morgen geleverd.

Erg balen zeg, dat je 'm niet meer krijgt dit jaar.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• mannowlahn
GeorgeMichael schreef op woensdag 16 december 2020 @ 15:30:
[...]

Mijn bestelling (65GX) is ook van 12 november en wordt morgen geleverd.

Erg balen zeg, dat je 'm niet meer krijgt dit jaar.
hmm, misschien moet ik vragen of ze kunnen upgraden naar 65 inch met bijbetaling, dan aan mijn vriendin zeggen, ja ze hadden niks meer en we hebben een free upgrade gekregen O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
mannowlahn schreef op woensdag 16 december 2020 @ 15:11:
Kreeg net een reactie van Apollo mbt mijn bestelling op 16 november voor een 55GX:

We hebben helaas minder goed nieuws te melden; wij hebben vandaag van LG te horen gekregen dat, ondanks eerdere toezeggingen, er dit jaar geen leveringen meer komen.

In januari zal er beperkte worden geleverd, derhalve gaan wij van februari uit.

Vanuit LG is wel een toezegging dat, gezien de schaarste, de cashback in het nieuwe jaar tot en met eind maart 2021 kan worden ingediend.

Wij zijn erg teleurgesteld en kunnen ons voorstellen dat u liever een ander bericht had ontvangen,

Op welke manier kunnen wij u het beste helpen?

1) Annuleren; al helpen wij u liever wel, wij moeten u deze optie aanbieden. Als u annuleert heeft u binnen 5 werkdagen het bedrag retour op uw rekening

2) U blijft wachten maar wilt niet het volledige bedrag uit hebben staan, wij laten een aanbetaling staan van €399 u ontvangt het restant terug en zodra de tv klaar staat ontvangt u opnieuw een betaalverzoek.

3) U blijft wachten, wij hoeven nu geen aktie te ondernemen, zodra de tv klaar staat nemen we direct contact met u op voor een leveringsafspraak.

We ontvangen graag uw antwoord op welke wijze wij u het beste kunnen helpen; overigens mocht u willen switchen naar een ander model, merk laat het ons dan weten.

Ik denk dat het annuleren wordt, dit schiet niet op zo. Niet dat andere partijen de TV wel nog hebben hoor, dus het is of wachten tot februari om een model uit 2020 te krijgen(uiteindelijk dus voor een prijs van 1300 ivm cashback) of wachten op nieuw model. Los ervan, voor hetzelfde geld pleurt apollo straks om en kan je fluiten naar je geld.
Jammer maar was wel te verwachten.
Gelukkig blijft de cashback actie wel doorlopen.
Blijft lastig te zeggen wat je moet gaan doen.
Als je kunt wachten is dat wel de beste optie denk ik ook al is het dan 2021.
Het 2021 model laat nog lang op zich wachten en zal vast in het begin geen koopje zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mannowlahn
HoppyF schreef op woensdag 16 december 2020 @ 15:40:
[...]

Jammer maar was wel te verwachten.
Gelukkig blijft de cashback actie wel doorlopen.
Blijft lastig te zeggen wat je moet gaan doen.
Als je kunt wachten is dat wel de beste optie denk ik ook al is het dan 2021.
Het 2021 model laat nog lang op zich wachten en zal vast in het begin geen koopje zijn.
Ja ik zat net te checken, dit model is in april uitgekomen. Qua bedrag ga ik niks goedkopers vinden. Ik heb geen haast hoor, ja ik zou het fijn vinden om een andere tv te hebben, maar overleef het ook wel weer.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• robbinonline
  • Laatst online: 20:38
Spannend, LG geeft nog steeds aan (2h geleden) dat de Airplay / Homekit voor de 2018 nog steeds dit jaar komt. https://twitter.com/LGUK/status/1339182816060448769

Ga niet uit van het haalbare, maar van het denkbare

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andrehj
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20:32
mannowlahn schreef op woensdag 16 december 2020 @ 15:11:
Toch vind ik het een heel nette mail van Apollo, want ze laten jou de keus. Hier kunnen zij ook niet veel aan doen. Je had tenslotte ook kunnen bestellen bij een leverancier die em op voorraad had.
Daarom heb ik onze 55CX besteld bij Smits toen die nog BF voorraad had, daarmee wist ik zeker dat de TV ook geleverd kon worden.

Als ik jou was zou ik wachten en een deel als aanbetaling laten staan (incl cashback was het nl een goeie aanbieding), maar ik weet natuurlijk niet hoe hard je je TV nodig hebt.

WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERSD-VM2D + EV-WP-TWS-1W 300; AC: ME MXZ-2F42VF + 2x MSZ-LN25VGV; PV: 14.08 kWp O/W + SMA STP 8.0; Vent: Zehnder Q600 ERV + Ubbink AirExcellent.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mannowlahn
Andrehj schreef op woensdag 16 december 2020 @ 15:48:
[...]

Toch vind ik het een heel nette mail van Apollo, want ze laten jou de keus. Hier kunnen zij ook niet veel aan doen. Je had tenslotte ook kunnen bestellen bij een leverancier die em op voorraad had.
Daarom heb ik onze 55CX besteld bij Smits toen die nog BF voorraad had, daarmee wist ik zeker dat de TV ook geleverd kon worden.

Als ik jou was zou ik wachten en een deel als aanbetaling laten staan (incl cashback was het nl een goeie aanbieding), maar ik weet natuurlijk niet hoe hard je je TV nodig hebt.
Oh ik neem apollo ook niets kwalijk hoor, dit is echt overmacht en ze geven genoeg mogelijkheden ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Laatst online: 20:33
Ik kan het zo niet in het topic of op google terug vinden; leveren de usb poorten van een C7 genoeg power voor een chromecast ultra?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

mucuracat schreef op woensdag 16 december 2020 @ 15:24:
Denk dat Joey graag post tbv reacties :)
Dat zou je wel denken ja, gezien deze reactie: joey82 in "[ZT] [PS5] Pre-order, bestellingen en levertijden" :+

Rijke fantasie of dat andere, iets wat op een dwerg lijkt ;)

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• delorean7
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 29-09 19:28

delorean7

Let's take the Aston toni

Marsman83 schreef op woensdag 16 december 2020 @ 09:01:
[...]

Heb je wellicht je HDMI ingang van het label PC voorzien voor chroma 4:4:4? Dan kan je trumotion namelijk niet meer aanzetten (greyed out).
Daarom heb ik mijn XsX op een andere poort als mijn Shield aangesloten.
Heeft dat invloed op se ingebouwde amazon proma app? Mmm zal het eens nakijken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Monda
  • Laatst online: 09:39
Paar dagen geleden hier aangegeven dat ik melding kreeg van update 5.00.03 voor m'n C9.

1x de download onderbroken. Later hervat en netjes geïnstalleerd. Er stond inmiddels ook 5.00.03. Nu zet ik net m'n TV aan en check bij software versie, zie ik weer 5.00.10... Wat is jullie versie en is 5.00.10 bij jullie ook afgelopen week binnen gekomen?

PSN: Mondaatje

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Monda schreef op woensdag 16 december 2020 @ 19:10:
Paar dagen geleden hier aangegeven dat ik melding kreeg van update 5.00.03 voor m'n C9.

1x de download onderbroken. Later hervat en netjes geïnstalleerd. Er stond inmiddels ook 5.00.03. Nu zet ik net m'n TV aan en check bij software versie, zie ik weer 5.00.10... Wat is jullie versie en is 5.00.10 bij jullie ook afgelopen week binnen gekomen?
Gisteren hier automatisch 5.00.10 ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nodgic
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 14-11-2023
Hier ook 5.00.10 vandaag ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vulcan750
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19:41
Gisteren op mijn E9 ook 5.00.10 binnen gekregen.

Volvo XC40 Recharge MY23 SM 19"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HendrikT
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 09-09 20:35
Ik wil nog even terug komen op een post van mij over ondertitel die ik niet zie bij de OLED55CX6LA, ik heb de handleiding er eens bij gepakt en hierin staat te lezen: Afhankelijk van fabrikant en model worden ondertitels op een Network Attached Storage (NAS) apparaat mogelijk niet ondersteund.

In principe zijn ze hiermee gedekt, maar toch wel bijzonder dat het bij een ouder model wel werkt, ik heb LG support dit ook voor gelegd en ik benieuwd naar het antwoord. Ik ben echter bang dat het een antwoord wordt waar we niet veel aan zullen hebben.

Wellicht dan toch maar een Nvidia Shield pro er bij kopen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DON PAPA
  • Registratie: April 2009
  • Nu online

DON PAPA

Tweaker-fan

@HoppyF en anderen geïnteresseerde in de Videoland app.

Ik heb hier ook firmware 5.00.10 vandaag op de TV ontvangen en kom er net ook achter dat na deze update de Videoland app op mijn TV weer zonder problemen werkt. Blijkbaar had Videoland dan toch een punt toen ze in een gesprek aangaven dat LG de gene was die met een oplossing moest komen om hun app weer goed te laten werken. Want zover ik het kan zien heeft de Videoland app zelf geen update gehad sinds hij niet goed meer werkte na de vorige update...

[ Voor 12% gewijzigd door DON PAPA op 17-12-2020 09:48 ]

• remmuz
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 15:09
418O2 schreef op woensdag 16 december 2020 @ 16:00:
Ik kan het zo niet in het topic of op google terug vinden; leveren de usb poorten van een C7 genoeg power voor een chromecast ultra?
Nee, power led gaat wel branden maar verder zit er weinig beweging in.
Denk ook wel logisch; uit de adapter komt 2,4 Ah en uit een USB poort 500 mAh

edit; oh wacht; een Ultra. Ik heb die nieuwe Chromecast met Google TV. die redt het dus niet met alleen USB power. Ultra heb ik geen ervaring mee

[ Voor 15% gewijzigd door remmuz op 17-12-2020 09:04 ]

• RSP
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 25-09 11:32

RSP

Heeft iemand van jullie z'n CX model aan de muur gemonteerd, en zou daar een foto van willen plaatsen? Ik heb het liefste een GX, maar twijfel toch behoorlijk aan de meerprijs ...

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Millert
65CX opgehangen met een Vogels 3305 beugel. Vind het er super uit zien :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/I3ndXA-Hal4GYouh-r05_H1Dz3E=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/laRwN2lWSPgGH4NRDuO1Mo1S.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 3% gewijzigd door Millert op 17-12-2020 09:41 ]

• RSP
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 25-09 11:32

RSP

Dat ziet er inderdaad top uit! Heb je toevallig ook een foto langs de muur?

• GeorgeMichael
  • Niet online
Dat ziet er goed uit inderdaad. Mijn 65GX komt straks binnen en ik twijfel of ik 'm wel ga ophangen of wacht tot na de verhuizing (februari). Hij zou hier aan soort tussenmuur komen maar ik heb geen idee of dit sterk genoeg is of hoe ik dat ontdek.
Pagina: 1 ... 347 ... 568 Laatste

Let op:
Indien je vragen hebt over inbranden bij OLED televisies, gebruik dan eerst even de zoekfunctie. Dit onderwerp is namelijk al regelmatig uitgebreid besproken.
Zie ook D vd V in "[LG OLED] Ervaringen & Discussie" Datzelfde geldt voor vragen over stekkers.

🔍 Inbranden: [LG OLED] Ervaringen & Discussie
🔎 Stekkers: [LG OLED] Ervaringen & Discussie

Goede aanbieding gezien of nodig? Check OLED Televisies aanbiedingen- & kortingscodetopic
Vragen/opmerkingen over de LG Cashback Actie? Daarvoor kan je terecht in [LG OLED] cashback topic

Discussies over welke (HDMI)-kabels te gebruiken kan in Zilveren HIFI-kabels gesmeed door elfen bij maanlicht #6.