• Millert
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 16:34
Stroomkabel, Coax en 1 HDMI gaan via de goot naar het meubel. De PS4 controllers liggen op de speaker om te voorkomen dat de katten er gaan zitten :+

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dx6h-7G1BW9qiLGHYR-sld60SXU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4UTJdGcfcUN11cGlKC3vqPfy.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eRU54eFMnEnKKkIDpUqNba6MlV4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GHiRfQN6DrjqnvFOfZrhP4ds.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 16% gewijzigd door Millert op 17-12-2020 10:00 ]

EV Hyundai Ioniq Electric 28 kWh | PV Oost 2960Wp / West 2560Wp | Thuisbatterij 1Komma5 17,2 kWh

• RSP
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 25-09 11:32

RSP

Dank! Dat is nog steeds super strak op de muur ... hmm die paar honderd euro extra wordt steeds lastiger om uit te geven.

• JDL15
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 16:47
Millert schreef op donderdag 17 december 2020 @ 09:40:
65CX opgehangen met een Vogels 3305 beugel. Vind het er super uit zien :)

[Afbeelding]
Misschien niet helemaal terecht in dit topic maar zijn die speakers die op je zuilen staan Atmos speakers? Mag ik vragen welke dat zijn en is het de investering waard? Ik zoek al een tijdje goede Atmos speakers voor de hele setup :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Millert
Het zijn inderdaad Atmos speakers, de Onkyo SKH-410. Ik heb ook getwijfeld of Atmos met dit soort speakers (reflectie) meerwaarde zou bieden, daarom dit setje op Marktplaats gekocht voor een klein prijsje (75,-) om te proberen. We vinden het thuis van toegevoegde waarde, brengt voornamelijk meer atmosfeer. Laatst Mad Max Fury Road gekeken en daar zitten een aantal scenes in waar je het geluid echt langs en over je heen kunt horen. Gezien de goede ervaring wil ik ze uiteindelijk vervangen door de Teufel Reflekt.

EV Hyundai Ioniq Electric 28 kWh | PV Oost 2960Wp / West 2560Wp | Thuisbatterij 1Komma5 17,2 kWh

• OE42
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 16:57
Jongens ik heb gister de CX55 binnengekregen en bij controle van de pixels heb ik 2 'stuck pixels' naast elkaar ontdekt. Zie onderstaande foto. Wat adviseren jullie bij dit probleem? Lost dit vanzelf op? Tevens is het totaal niet te zien bij tv gebruik. Pas als je er letterlijk voor gaat staan en op de juiste plaats gaat kijken kan je het zien.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kPM4v-863duYObH_7-t2WjPYJsA=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/MVYMUikW0r3PTU3YGj1xAcJy.jpg?f=user_large

[ Voor 23% gewijzigd door OE42 op 17-12-2020 10:33 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Basket Kees
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
RSP schreef op donderdag 17 december 2020 @ 09:53:
Dank! Dat is nog steeds super strak op de muur ... hmm die paar honderd euro extra wordt steeds lastiger om uit te geven.
De prijzen volg ik niet meer, maar rond black friday was verschil ruim minder dan 100 euro (ong. 1250 vs 1300). Verkijk je niet op de geadverteerde prijzen.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• kaos001
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 05-09 09:25
OE42 schreef op donderdag 17 december 2020 @ 10:29:
Jongens ik heb gister de CX55 binnengekregen en bij controle van de pixels heb ik 2 'stuck pixels' naast elkaar ontdekt. Zie onderstaande foto.
[Afbeelding]
Dit is dus precies de reden waarom ik al die tests niet doe. Je gaat op zoek naar iets wat je helemaal niet wilt vinden. Gewoon lekker op de bank gaan zitten, aanzetten, van genieten. Klaar. :7

Soundcloud

Verwijderd

kaos001 schreef op donderdag 17 december 2020 @ 10:48:
[...]

Dit is dus precies de reden waarom ik al die tests niet doe. Je gaat op zoek naar iets wat je helemaal niet wilt vinden. Gewoon lekker op de bank gaan zitten, aanzetten, van genieten. Klaar. :7
Iemand was me voor.....een test die fouten vindt die je anders nooit gezien had heeft eigenlijk alleen het doel je ongelukkig te maken.....

Alles wat gewoon gebruik niet in de weg staat zou ik niet willen weten, pas als je bij tv kijken zaken ziet de verkoper contacteren.

• OE42
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 16:57
Ja jullie hebben helemaal gelijk, die pixels vallen ook totaal niet op tijdens het gamen of tv kijken

• JDL15
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 16:47
Millert schreef op donderdag 17 december 2020 @ 10:19:
Het zijn inderdaad Atmos speakers, de Onkyo SKH-410. Ik heb ook getwijfeld of Atmos met dit soort speakers (reflectie) meerwaarde zou bieden, daarom dit setje op Marktplaats gekocht voor een klein prijsje (75,-) om te proberen. We vinden het thuis van toegevoegde waarde, brengt voornamelijk meer atmosfeer. Laatst Mad Max Fury Road gekeken en daar zitten een aantal scenes in waar je het geluid echt langs en over je heen kunt horen. Gezien de goede ervaring wil ik ze uiteindelijk vervangen door de Teufel Reflekt.
Thnx, ga ik ook in de gaten houden die Reflekt!! :P :P

• Famous
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 17-09 05:36

Famous

R 400+

RSP schreef op donderdag 17 december 2020 @ 09:53:
Verschil is er wel, hier mijn gx tegen de muur:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/M4fpTULYmZqikwmr609KM5S1-EI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/sZp59nBz2T6pxUNNqKUAQNIq.jpg?f=fotoalbum_large

Xbox live: Ghesous | Polo AW GTI 275pk, 450nm

• mucuracat
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 15:47
Famous schreef op donderdag 17 december 2020 @ 11:27:
[...]

[Afbeelding]
Beide een foto plaatsen vanaf je kijk plekje..
Even kijken hoe groot het verschil is tussen GX en de rest :9

Sony W800i > HTC-TytnII > Samsung Omnia I900 > LG Optimus Black > HTC Desire > LG Nexus 4 > LG G2 > LG G4 > LG G5 > LG G6 (eu) > Oneplus 6 > Samsung s20+ > Pixel 7 Pro...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Famous

Famous

R 400+

mucuracat schreef op donderdag 17 december 2020 @ 11:35:
[...]

Beide een foto plaatsen vanaf je kijk plekje..
Even kijken hoe groot het verschil is tussen GX en de rest :9
Voor mij was de keuze makkelijk want de deur links is de slaapkamer en verder naar links kom je binnen. Bij de C7 zat de TV verder van de muur af en zaten links de HDMI kabels :p
Dan is dit voor het oog lekker strak!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RP6OkPLDUoklG120UlTM4YmixkI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9GBHM6A5AlmO1AZ2DNMXDjsZ.jpg?f=fotoalbum_large

• Tibs
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 13:03
Famous schreef op donderdag 17 december 2020 @ 11:50:
[...]

Voor mij was de keuze makkelijk want de deur links is de slaapkamer en verder naar links kom je binnen. Bij de C7 zat de TV verder van de muur af en zaten links de HDMI kabels :p
Dan is dit voor het oog lekker strak!

[Afbeelding]
Is dat een screen saver die op staat? Kun je eigenlijk die vuurwerk screensaver van LG veranderen?

• Famous

Famous

R 400+

Tibs schreef op donderdag 17 december 2020 @ 11:52:
[...]

Is dat een screen saver die op staat? Kun je eigenlijk die vuurwerk screensaver van LG veranderen?
Dat is de screensaver van de app Radio Dutch. Die dimt en dan zie je de tijd en welke zender op staat.
Helaas komt het vuurwerk alsnog in beeld na wat minuten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Millert
Zoals hij hier ophangt kijk je niet snel langs of naar de achterkant van de televisie.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/48nmjd9jbsGhKzLGHopKiiQzmLc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nReDh4PNv5CswzPQTFTzWXAh.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yowzawood
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 12-07-2021
Die verschillen tussen de CX en GX hebben we nu toch wel al enkele keren gezien. Een minuut zoeken en je ziet vele voorbeelden.

Lijkt me overduidelijk voor iedereen dat de GX veel strakker is. Niet alleen hangt ie strakker tegen de muur dan je een CX ooit kan krijgen maar de CX heeft ook de verdikking aan de onderzijde waardoor de bovenzijde cm's van de muur zit.

Of je dat boeit is wat anders maar visueel gewoon een (enorm) verschil.
En het prijsverschil in de huidige cashbackperiode is nou ook niet schokkend.

[ Voor 14% gewijzigd door Yowzawood op 17-12-2020 12:03 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RSP

RSP

Famous schreef op donderdag 17 december 2020 @ 11:27:
[...]

[Afbeelding]
OEF, dat is wel érg lekker strak hoor ...

• RSP

RSP

Basket Kees schreef op donderdag 17 december 2020 @ 10:38:
[...]

De prijzen volg ik niet meer, maar rond black friday was verschil ruim minder dan 100 euro (ong. 1250 vs 1300). Verkijk je niet op de geadverteerde prijzen.
Op Pricewatch is de goedkoopste 65 inch €2399, maar volgens mij doet die winkel niet mee aan de cashback actie. Hij is ook niet heel veel lager geweest tijdens Black friday. Volgens mij is hij gewoon bijna nergens op voorraad.

pricewatch: LG OLED65GX6LA Zwart

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Famous

Famous

R 400+

RSP schreef op donderdag 17 december 2020 @ 12:20:
[...]

OEF, dat is wel érg lekker strak hoor ...
Zeker :)

Wat betreft de prijzen even in het OLED kortingstopic kijken.
Ik was net iets meer kwijt dan €2.000,- na cashback maar hij is voor €1.899,- te koop geweest.

Apollo wilde meer korting geven maar die wisten niet zeker of ze tijdig (voor 24 dec) konden leveren.

• joey82
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 17-09 14:46
andries98 schreef op woensdag 16 december 2020 @ 14:42:
[...]

Heb je miss demo model gehad waarbij hij op die zenders stond en volledig van de stroom af ging (dan kan die geen refresh cycle doen wat Oled nodig heeft). Of haal je zelf altijd de stroom eraf? (Klinkt logischer anders had je het vanaf begin gezien)
Gebruik je veel pauzeren?
Anders denk ik gewoon pech?
de tv was nieuw uit de doos dus geen demo model, we halen de tv nooit van het stroom, pauzeren gebruiken we eigenlijk nooit.

gewoon een gevalletje domme pech denk ik

• joey82
mucuracat schreef op woensdag 16 december 2020 @ 15:24:
[...]

[...]

Denk dat Joey graag post tbv reacties :)
mooie aanname, helaas voor jou niet waar

• joey82
hardware-lover schreef op woensdag 16 december 2020 @ 16:39:
[...]

Dat zou je wel denken ja, gezien deze reactie: joey82 in "[ZT] [PS5] Pre-order, bestellingen en levertijden" :+

Rijke fantasie of dat andere, iets wat op een dwerg lijkt ;)
wat een aannames weer, volwassen hoor d:)b

• DeBaroN
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 13:52
Gisteravond toen ik schakelde van mediaserver naar gewone tv, (KPN itv) op de hdmi 1 had ik alleen maar zwart beeld. Het ''geen signaal'' beeld kwam ook niet in beeld. Betreft een C9 trouwens.
Als ik naar mijn thuisboard ging, zag ik wel het tv beeld op de hdmi 1, dat kleine schermpje. Vervolgens klikte ik daar op om naar hdmi 1 te schakelen en beeld weer zwart. Heel vreemd, ook geen geluid.
Tv uit- en inschakelen hielp niet, kpn kastje ook niet. Uiteindelijk de tv uit- en aangezet met de knop onder het scherm ipv de afstandbediening. Toen wel weer beeld, vreemd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ErikIrie
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 15:20
@joey82 Maar wat zie je dan precies? De contouren van een logo op een effen achtergrond? Of een vlek rondom het logo. Want in het laatste geval kan het een instelling zijn van de anti-logo inbrand functionaliteit.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

joey82 schreef op donderdag 17 december 2020 @ 13:13:
[...]
wat een aannames weer, volwassen hoor d:)b
Geen aannames, 100% zekerheid ondertussen, gezien al je reacties m.b.t. Oled (inbranden). Als je graag wilt trollen als het Oled betreft, dan moet je er gewoon openlijk voor uitkomen, dan ben je pas werkelijk volwassen :(:)

Testing, one, two ...

• joey82
ErikIrie schreef op donderdag 17 december 2020 @ 13:15:
@joey82 Maar wat zie je dan precies? De contouren van een logo op een effen achtergrond? Of een vlek rondom het logo. Want in het laatste geval kan het een instelling zijn van de anti-logo inbrand functionaliteit.
we kijken wel eens van die 4K natuurvideo's op youtube, je zag dan duidelijk bij sneeuw waarbij het beeld zo goed als wit is het rtl 4 logo er doorheen.

• joey82
hardware-lover schreef op donderdag 17 december 2020 @ 13:17:
[...]

Geen aannames, 100% zekerheid ondertussen, gezien al je reacties m.b.t. Oled (inbranden). Als je graag wilt trollen als het Oled betreft, dan moet je er gewoon openlijk voor uitkomen, dan ben je pas werkelijk volwassen :(:)
als jij dat trollen vind dat vind jij dat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wren
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 16:24
joey82 schreef op donderdag 17 december 2020 @ 13:21:
[...]

we kijken wel eens van die 4K natuurvideo's op youtube, je zag dan duidelijk bij sneeuw waarbij het beeld zo goed als wit is het rtl 4 logo er doorheen.
Zou je eens een foto willen plaatsen van wat je ziet? Anyway, ik neem aan dat de tv terug gaat of al is gegaan, probleem opgelost.

• joey82
Wren schreef op donderdag 17 december 2020 @ 13:22:
[...]

Zou je eens een foto willen plaatsen van wat je ziet? Anyway, ik neem aan dat de tv terug gaat of al is gegaan, probleem opgelost.
de tv is idd retour gegaan via coolblue.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wren
joey82 schreef op donderdag 17 december 2020 @ 13:26:
[...]

ok, klaar dan

• 418O2
  • Laatst online: 17:23
remmuz schreef op donderdag 17 december 2020 @ 09:02:
[...]

Nee, power led gaat wel branden maar verder zit er weinig beweging in.
Denk ook wel logisch; uit de adapter komt 2,4 Ah en uit een USB poort 500 mAh

edit; oh wacht; een Ultra. Ik heb die nieuwe Chromecast met Google TV. die redt het dus niet met alleen USB power. Ultra heb ik geen ervaring mee
Dat is natuurlijk ook niet per se gezegd. Kan me voorstellen dat ze er iets meer voeding achter hangen voor usb-sticks of schijven die vaak net iets meer dan 500 nodig hebben

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• DeBaroN
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 13:52
joey82 schreef op donderdag 17 december 2020 @ 13:26:
[...]

Blijft vreemd die posthistorie van je. 1080p tv, qled, oled....

Zal wel gemod worden, maar enige check door mods mag ook wel ivm nepberichten.

[ Voor 14% gewijzigd door DeBaroN op 17-12-2020 13:42 ]

• Basket Kees
  • Niet online
RSP schreef op donderdag 17 december 2020 @ 12:22:
[...]

Op Pricewatch is de goedkoopste 65 inch €2399, maar volgens mij doet die winkel niet mee aan de cashback actie. Hij is ook niet heel veel lager geweest tijdens Black friday. Volgens mij is hij gewoon bijna nergens op voorraad.

pricewatch: LG OLED65GX6LA Zwart
Zoals gezegd, verkijk je niet op de geadverteerde prijzen. De pricewatch is helaas weinig zeggend voor deze toestellen, vandaar dat er een Oled prijzen topic is. Voorraad is inderdaad wel een probleem, al is de 65” beter beschikbaar dan de andere modellen.

• izzet3838
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 12:23
Basket Kees schreef op donderdag 17 december 2020 @ 15:12:
[...]

Zoals gezegd, verkijk je niet op de geadverteerde prijzen. De pricewatch is helaas weinig zeggend voor deze toestellen, vandaar dat er een Oled prijzen topic is. Voorraad is inderdaad wel een probleem, al is de 65” beter beschikbaar dan de andere modellen.
Ik denk dat er over het algemeen een tekort is aan tech o.m.w. het corona virus en grondstoffen, niet enkel tv's maar ook dingen als grafische kaarten, nieuwe consoles,... .

11400 - RX 6800 | Kia EV6 Business plus long range rwd

• RSP

RSP

Basket Kees schreef op donderdag 17 december 2020 @ 15:12:
[...]

Topic gevonden, ik ga kijken! :-)
DON PAPA schreef op donderdag 17 december 2020 @ 01:09:
@HoppyF en anderen geïnteresseerde in de Videoland app.

Ik heb hier ook firmware 5.00.10 vandaag op de TV ontvangen en kom er net ook achter dat na deze update de Videoland app op mijn TV weer zonder problemen werkt. Blijkbaar had Videoland dan toch een punt toen ze in een gesprek aangaven dat LG de gene was die met een oplossing moest komen om hun app weer goed te laten werken. Want zover ik het kan zien heeft de Videoland app zelf geen update gehad sinds hij niet goed meer werkte na de vorige update...
Bedankt voor de update.
Voor mij niet meer interessant want mijn Videoland abonnement van 6 maanden was afgelopen.
Uiteraard niet verlengd.
Ik heb er dus bijzonder weinig aan gehad maar ben gedeeltelijk wel gecompenseerd door de Postcodeloterij.
Het half jaar abonnement was een postcodeloterij prijs.
Videoland heeft niets aan compensatie gedaan of ook maar iets gedaan behalve de case gelogd.
Denk niet dat het een LG probleem was want in het begin was de Videoland app gewoon goed. Het ging ook niet mis na een LG firmware update maar na een update van de Videoland app zelf.
Dat heeft vervolgens maanden gelopen, erg slordig vind ik wel.
Je zal maar een betaald abonnement hebben en dan alleen op je iPad of smartphone kunnen kijken.

• DON PAPA
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 17:05

DON PAPA

Tweaker-fan

HoppyF schreef op donderdag 17 december 2020 @ 17:04:
[...]
Denk niet dat het een LG probleem was want in het begin was de Videoland app gewoon goed. Het ging ook niet mis na een LG firmware update maar na een update van de Videoland app zelf.
Toch ben ik het hier niet helemaal mee eens, het klopt dat de Videoland app niet meer goed werkte na hun update, maar als je de stekker van de tv even uit het stopcontact had gehaald, dan starte de Videoland app wel gewoon goed op en werkte hij ook gewoon. Alleen als de app weer uit was geweest zat je weer met hetzelfde probleem (dus niet bruikbaar). Het leek er dus op dat de TV de app gewoon niet correct afsloot, en dat dit alleen wel gebeurde als de tv even helemaal van de stroom was geweest. Blijkbaar heeft deze firmware update dit probleem opgelost, want de Videoland app heeft nog steeds geen update gehad.

Het zou wel fijn zijn als de samen werking tussen LG en Videoland beter zou worden, want dan zouden dit soort problemen een stuk sneller opgelost (of nog beter) voorkomen kunnen worden...

• Adijos
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 23-05 19:59
Hallo ,
Heeft iemand veel ervaring met het aansluiten van een Bose 700 Soundbar op een 48CX?
Denk er aan een aan te schaffen maar zie veel onduidelijke berichten
Wil hem aansluiten via hdmi earc
Heb al een Marantz met 2 arc poorten geprobeerd aan te sluiten maar zonder resultaat(alleen optisch)
Ben benieuwd naar jullie ervaring
DON PAPA schreef op donderdag 17 december 2020 @ 17:32:
[...]

Toch ben ik het hier niet helemaal mee eens, het klopt dat de Videoland app niet meer goed werkte na hun update, maar als je de stekker van de tv even uit het stopcontact had gehaald, dan starte de Videoland app wel gewoon goed op en werkte hij ook gewoon. Alleen als de app weer uit was geweest zat je weer met hetzelfde probleem (dus niet bruikbaar). Het leek er dus op dat de TV de app gewoon niet correct afsloot, en dat dit alleen wel gebeurde als de tv even helemaal van de stroom was geweest. Blijkbaar heeft deze firmware update dit probleem opgelost, want de Videoland app heeft nog steeds geen update gehad.

Het zou wel fijn zijn als de samen werking tussen LG en Videoland beter zou worden, want dan zouden dit soort problemen een stuk sneller opgelost (of nog beter) voorkomen kunnen worden...
Het probleem zit dus wel in de app.
Andere apps werken gewoon goed behalve die van Videoland.
Ik heb net nog even gekeken want ik had de app nog niet verwijderd van de TV.
De versie is nu 3.1.0 (108).
Eerder was dit 91 en nog lager.
De app start nu bij mij goed op, mijn login staat er nog maar ik kan uiteraard meer kijken omdat het abonnement verlopen is. De app afsluiten gaat echter wel.
Op zich ziet dat er goed uit want eerder lukt het niet eens om in de app te komen en ook niet om deze af te sluiten. Het kan dus goed zijn dat alles nu werkt.
Ik blijf wel lekker zitten bij Netflix, werkt altijd feilloos.

• Koning-Admiraal
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 02-08-2021

Koning-Admiraal

De commandant!

Wat is er met het prijzen topic gebeurd? Binnenkort een nieuwe oled tv aanschaffen maar er wordt daar niks meer in gepost.

Set your goals high, and don't stop till you get there.

• Starbucks
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 19-02-2021
Koning-Admiraal schreef op donderdag 17 december 2020 @ 19:40:
Wat is er met het prijzen topic gebeurd? Binnenkort een nieuwe oled tv aanschaffen maar er wordt daar niks meer in gepost.
Deze link bedoel je?

OLED Televisies aanbiedingen- & kortingscodetopic

• Koning-Admiraal

Koning-Admiraal

De commandant!

Totaal anders dan eerst. Vroeger een zeer populair topic en nu wordt er amper meer iets in gepost.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Wren
Koning-Admiraal schreef op donderdag 17 december 2020 @ 19:44:
[...]
Totaal anders dan eerst. Vroeger een zeer populair topic en nu wordt er amper meer iets in gepost.
In het oude topic was het naar mijn mening wel erg zero,zero tolerance. Daarom werd er vaak ingegrepen. Jammer aangezien het een erg nuttig topic was.

• delorean7
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 29-09 19:28

delorean7

Let's take the Aston toni

Marsman83 schreef op woensdag 16 december 2020 @ 09:01:
[...]

Heb je wellicht je HDMI ingang van het label PC voorzien voor chroma 4:4:4? Dan kan je trumotion namelijk niet meer aanzetten (greyed out).
Daarom heb ik mijn XsX op een andere poort als mijn Shield aangesloten.
Waar kan ik die optie vinden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• yzf1kr
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 20-09 09:53
Ik heb hem hier nog niet voorbij zien komen (even 3 paginas terug gezocht) dus als het dubbel is sorry.

Nieuwe Firmware 03.21.09 voor de CX is beschikbaar op de Koreaanse site:

HDR/Dolby vision flickering en raised blacks zou opgelost moeten zijn.
En verbeteringen aan HDMI-CEC

https://www.lgservice.co....C%96%B4_OLEDxxCXX_GXX_O20

https://www.facebook.com/hausbrandeck

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• artfuldodger
  • Laatst online: 13-01 19:35
robbinonline schreef op woensdag 16 december 2020 @ 15:43:
Spannend, LG geeft nog steeds aan (2h geleden) dat de Airplay / Homekit voor de 2018 nog steeds dit jaar komt. https://twitter.com/LGUK/status/1339182816060448769
Triest dat ze op deze manier al een half jaar lang hetzelfde riedeltje afspelen. Er moet nu toch iets meer bekend zijn OF en Wanneer de update komt

Acties:
  • 0 Henk 'm!
artfuldodger schreef op vrijdag 18 december 2020 @ 13:53:
[...]

Triest dat ze op deze manier al een half jaar lang hetzelfde riedeltje afspelen. Er moet nu toch iets meer bekend zijn OF en Wanneer de update komt
Vervelend wel dat het zo lang duurt.
LG heeft de laatste maanden echter wel meer zaken op hun bord gekregen die een hogere prioriteit hadden.
Deze firmware upgrades zijn dus voorgegaan.
Ik ga er nog steeds vanuit dat deze AirPlay update toch nog binnen twee weken uitkomt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• artfuldodger
  • Laatst online: 13-01 19:35
HoppyF schreef op vrijdag 18 december 2020 @ 13:57:
[...]

Vervelend wel dat het zo lang duurt.
LG heeft de laatste maanden echter wel meer zaken op hun bord gekregen die een hogere prioriteit hadden.
Deze firmware upgrades zijn dus voorgegaan.
Ik ga er nog steeds vanuit dat deze AirPlay update toch nog binnen twee weken uitkomt.
Ik ben zelf even op Reddit gaan speuren en kwam deze post tegen. Beta firmware is uit met daarin airplay functionaliteit voor 2018 LG's. Lijkt dus schot in de zaak te zitten!

https://twitter.com/jetbl...tatus/1339225427609595910

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Licko
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 16:45

Licko

ZVDK

Ben benieuwd of een gedownscaled 12 bit signaal vanuit bijvoorbeeld een Xbox Series X voor een beter beeld mbt color/gradient banding kan zorgen.

Hier komt binnenkort een overzicht van alle dure apparatuur die ik thuis heb staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andries98
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 16:37
Licko schreef op vrijdag 18 december 2020 @ 14:16:
[...]

Ben benieuwd of een gedownscaled 12 bit signaal vanuit bijvoorbeeld een Xbox Series X voor een beter beeld mbt color/gradient banding kan zorgen.
In theorie zou het kunnen maar als het in de bron zit is het onwaarschijnlijk. Ik verwacht zelfs dat het erger wordt, om het kwijt te raken zou je eigenlijk blur moeten toepassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjotrofsky
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 30-09 21:18
Ik kom net tot de conclusie dat er op mijn OLED scherm (De OLED55B8PLA gekocht eind april 2019) ineens heel veel (half) dode pixels lijken te zitten! Jullie snappen dat ik hier niet echt blij mee ben/bang ben dat de rest van het paneel binnenkort de geest geeft... Deze zaten er eerder niet op, ik snap dat er enkele pixels kapot kunnen zijn maar dit lijkt mij wat te gortig... Wat denken jullie? moet/kan ik hiervoor aankloppen bij de verkoper of moet/kan ik gelijk bij LG gaan navragen hoe of wat?

Heb ik nog ergens recht op?, de garantie is 2 jaar...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iLtp7SuR8BTBST9GDyd4q295_6I=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/EKI3JwAC4lBkQ3UV7GsIHiZn.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nZvJFwrhyYGigCf38RaFLzgcYzQ=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fRxt1iStWOqm7LWb7qWso2d3.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1gMOAhRhVIxfJtC31wvBkGwZP0A=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gONHnczujCXx2kHm5CdXUtYf.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SMxWZNIGLFsDr5J0Bl-V0dTdzOk=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Awa9DyqvzocZUkxfLc1S8szO.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/i_ZpjhKNCE6TRr9BE-_Z9vbBN8k=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PS8xHjbSpVyKNjKXykWofGXm.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bVYt6zDYEtrAb02NjflAGLWtI4k=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/BZZyHIP1H1tFsX5IyjhIF050.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tueW4a6xCyjUetzHQ_mkq91D6nA=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CGZW98nj2jH9fzXrTvnAUvsZ.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KoEddgIKBgpv4PAAxzTZDAa7IjE=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/skVr75GNL2oe1Qu3vCAl7yqR.jpg?f=fotoalbum_tile

"Vlek" op de laatste foto komt door de foto, is niet zichtbaar op het toestel zelf.

[ Voor 3% gewijzigd door Pjotrofsky op 18-12-2020 22:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andries98
Dat is wel erg veel, vaak is het 1, 2 of cluster (met eventuele lijn).
Miss een heel obvious vraag maar heb je ook met andere testschermen gekeken? (Een van de bovenste wit testen van youtube heeft ook zoiets aan een kant, ik gok door compressie.)

Edit @Pjotrofsky : Ze hebben regels ervoor, uit mijn hoofd 5 dode sub of 2 stuck, je kan het op LGs website vinden. Je valt nog gewoon binnen 2 jaar garantie dus zou gewoon voor je gefixed moeten worden (daarna ook, maar dat is wat meer gedoe).
Ik raad altijd aan via de winkel, die kijken heel even of ze je probleem zien (fotos/video) en geven je dan speciaal nummer voor LG (die sturen na gesprek whatsapp waarop je met foto's en/of video's dient te reageren. Als ze het eens zijn plannen ze reparatie en komen ze langs voor reparatie (meestal vervanging paneel alleen). Voordeel van deze route is dat als LG moeilijk doet kan je makkelijker met winkel in conclave.

[ Voor 57% gewijzigd door andries98 op 18-12-2020 22:23 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yonix
  • Laatst online: 16:03
Ben nu de nieuwe special aan het kijken van 'The Grand Tour' op Amazon Prime. Deze aflevering is in HDR en het valt mij op dat, net als bij 'The Boys' (ook in HDR), het beeld in bepaalde heldere scènes 'subtiel lijkt te flikkeren'. Het is niet heel erg aanwezig, want mijn vrouw merkt er niets van. Maar het lijkt wel of het e.e.a. dynamisch wordt geregeld, misschien door de tv (C9) of de app.

Bekend fenomeen? In ander apps / HDR-uitzendingen heb ik er geen last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjotrofsky
andries98 schreef op vrijdag 18 december 2020 @ 22:11:
Dat is wel erg veel, vaak is het 1, 2 of cluster (met eventuele lijn).
Miss een heel obvious vraag maar heb je ook met andere testschermen gekeken? (Een van de bovenste wit testen van youtube heeft ook zoiets aan een kant, ik gok door compressie.)
Het lijkt in ieder geval alsof de bovenste pixel lijn bijna weggevallen is op een paar pixels na en aan de rechterkant dat rijtje, heb inderdaad ook met YouTube gekeken maar de ingebouwde app snijdt er een paar pixels af dus die blijven dan sowieso zwart... Maar als ik met de aanwijzer vande afstandsbediening op die plekken ga hangen zie ik ook dit verschijnsel (missende pixels)

Ook met andere kleuren gaan ze niet aan...
andries98 schreef op vrijdag 18 december 2020 @ 22:11:
Edit @Pjotrofsky : Ze hebben regels ervoor, uit mijn hoofd 5 dode sub of 2 stuck, je kan het op LGs website vinden. Je valt nog gewoon binnen 2 jaar garantie dus zou gewoon voor je gefixed moeten worden (daarna ook, maar dat is wat meer gedoe).
Ik raad altijd aan via de winkel, die kijken heel even of ze je probleem zien (fotos/video) en geven je dan speciaal nummer voor LG (die sturen na gesprek whatsapp waarop je met foto's en/of video's dient te reageren. Als ze het eens zijn plannen ze reparatie en komen ze langs voor reparatie (meestal vervanging paneel alleen). Voordeel van deze route is dat als LG moeilijk doet kan je makkelijker met winkel in conclave.
Ik heb al even zitten neuzen op de LG site maar daar krijg ik als ik mijn gegevens invul:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZdCmIUYvIZ6uS3X0VwEnqna_Rto=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Pk2iqGNmphehVH64yyW9x7jw.jpg?f=fotoalbum_large
(serienummer weggehaald)

[ Voor 51% gewijzigd door Pjotrofsky op 18-12-2020 22:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andries98
Pjotrofsky schreef op vrijdag 18 december 2020 @ 22:17:
[...]

Het lijkt in ieder geval alsof de bovenste pixel lijn bijna weggevallen is op een paar pixels na en aan de rechterkant dat rijtje, heb inderdaad ook met YouTube gekeken maar de ingebouwde app snijdt er een paar pixels af dus die blijven dan sowieso zwart... Maar als ik met de aanwijzer vande afstandsbediening op die plekken ga hangen zie ik ook dit verschijnsel (missende pixels)

Dat is niet best, zou ook kunnen dat er wat anders is (voeding bijv).
LG gaat het sowieso vragen en ook goede test. Tv terug naar fabriek => alle kabels eruit (stroom, usb, hdmi etc.) => 15 minuten van de stroom halen (is cache legen)=> nog een fabrieksreset => kijken of het verbeterd. (Niet vergeten voor jezelf om daarna quickstart weer uit te zetten, die geeft regelmatig problemen)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pjotrofsky
andries98 schreef op vrijdag 18 december 2020 @ 22:28:
[...]

Dat is niet best, zou ook kunnen dat er wat anders is (voeding bijv).
LG gaat het sowieso vragen en ook goede test. Tv terug naar fabriek => alle kabels eruit (stroom, usb, hdmi etc.) => 15 minuten van de stroom halen (is cache legen)=> nog een fabrieksreset => kijken of het verbeterd. (Niet vergeten voor jezelf om daarna quickstart weer uit te zetten, die geeft regelmatig problemen)
Ik hoop natuurlijk dat het daarmee opgelost is maar vrees met grote vrezen... Zal het straks al wel even proberen!

Net alvast even een fabrieks-reset + 15 minuten van de stroom af, geen effect... Ik krijg nu gelijk die geen signaal schilderijen/foto's daar is het ook zichtbaar...

Morgen maar even contact opzoeken met platteTV... :/

[ Voor 11% gewijzigd door Pjotrofsky op 18-12-2020 23:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wren
Pjotrofsky schreef op vrijdag 18 december 2020 @ 22:33:
[...]

Ik hoop natuurlijk dat het daarmee opgelost is maar vrees met grote vrezen... Zal het straks al wel even proberen!

Net alvast even een fabrieks-reset + 15 minuten van de stroom af, geen effect... Ik krijg nu gelijk die geen signaal schilderijen/foto's daar is het ook zichtbaar...

Je hoeft niks te vrezen,leg het gewoon voor. Je zit immers binnen je garantieperiode. Maar de vraag is ook,zie je het bij normaal gebruik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pwh53
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 18-07 11:49
Pjotrofsky schreef op vrijdag 18 december 2020 @ 22:17:
[...]

[...]

Ik heb al even zitten neuzen op de LG site maar daar krijg ik als ik mijn gegevens invul:
[Afbeelding]
(serienummer weggehaald)
vanaf 3 dode pixels en ik meen 1 dode,krijg je een nieuw paneel,deze melding krijg je waarschijnlijk omdat er geen b8 onderdelen meer zijn,dan krijg je mischien een b9 paneel of een nieuwe bx.verder zit je in garantie,hoef je geen zorgen om te maken.
eerst via de winkel maar kan ook via lg https://www.lg.com/nl/ondersteuning/email

[ Voor 5% gewijzigd door pwh53 op 19-12-2020 00:47 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stuwie
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 10:57
De content store van mijn B6 is niet meer beschikbaar ,hebben meer gebruikers hier last van ?
btw daar de netflixapp gewoon werkt is de verbinding met het internet niet het probleem ,modem ook gereset geen effect ,of ligt de sever van lg er uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Stuwie schreef op zaterdag 19 december 2020 @ 10:44:
De content store van mijn B6 is niet meer beschikbaar ,hebben meer gebruikers hier last van ?
btw daar de netflixapp gewoon werkt is de verbinding met het internet niet het probleem ,modem ook gereset geen effect ,of ligt de sever van lg er uit?
wat betreft je laatste vraag kan je zo achterkomen, tenminste als je het adres kan zien, kijk ff op https://downforeveryoneorjustme.com

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 19-12-2020 11:51 . Reden: nuance ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zAo
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15:13

zAo

GPLv2 Fanboy

Zijn er hier mensen die een 55CX hebben opgehangen met een Vogels 3205? Volgens de instructies moeten de verticale delen naar beneden wijzen, maar dat werkt uiteraard niet aangezien de vesa aan de onderkant van de TV zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Pjotrofsky schreef op vrijdag 18 december 2020 @ 22:33:
[...]

Je hebt inderdaad garantie op de TV.
Zal wel een nieuw paneel gaan worden.
Je winkel, PlatteTV, is het aanspreekpunt niet LG zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• armageddon_2k1
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 27-07 10:18
Bij mij werkt de content store ook niet. Heb een 55UN71003LB.
Sinds vandaag krijg ik Page Not Found of No Content.

Andere mensen ook met het probleem?

https://www.lgappstv.com/main lijkt ook niet bereikbaar bij me. Too many redirects.

Engineering is like Tetris. Succes disappears and errors accumulate.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pjotrofsky
HoppyF schreef op zaterdag 19 december 2020 @ 13:25:
[...]

Je hebt inderdaad garantie op de TV.
Zal wel een nieuw paneel gaan worden.
Je winkel, PlatteTV, is het aanspreekpunt niet LG zelf.
Ondertussen contact gehad met PlatteTV, heb hun nu mijn gegevens aan moeten leveren, ben benieuwd wat er uit gaat komen, ik hou jullie op de hoogte!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• armageddon_2k1
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 27-07 10:18
Heb een factory reset gedaan en hij werkt weer. Vaag.

Engineering is like Tetris. Succes disappears and errors accumulate.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik lees hier diverse mensen issues hebben met lipsync, ik ben er ook gevoelig voor maar ervaar het gelukkig niet. Ik gebruik mijn CX55 met de ingebouwde boxen maar ook via bluetooth met jabra elite 45h koptelefoon. Geen latency issues. Niet met gamen op XSX, PS4pro maar ook niet via de lg apps youtube, plex, disney en primevideo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

GX65 hier met Sonos via arc. Geen lipsync issues.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denoes
  • Laatst online: 11-11-2024
Vraagje voor de GX bezitters:
Als de muurbeugel is uitgeklapt, is bij jullie de televisie dan ook heel wiebelig?

Ik wilde laatst een nieuwe kabel aansluiten en hierbij viel het mij op dat de televisie heel instabiel aanvoelde. Zo instabiel dat ik mij bijna afvroeg of ik misschien niet iets vergeten ben om vast te klikken o.i.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16:53
Verwijderd schreef op zaterdag 19 december 2020 @ 17:33:
Ik lees hier diverse mensen issues hebben met lipsync, ik ben er ook gevoelig voor maar ervaar het gelukkig niet. Ik gebruik mijn CX55 met de ingebouwde boxen maar ook via bluetooth met jabra elite 45h koptelefoon. Geen latency issues. Niet met gamen op XSX, PS4pro maar ook niet via de lg apps youtube, plex, disney en primevideo.
Met een PS5 is het bij mij echt dramatisch qua lipsync. Geluid loopt halve seconde achter op het beeld. Speelt niet fijn. En is ook niet te compenseren in het menu omdat het beeld voorloopt terwijl er enkel rekening wordt gehouden met geluid dat voorloopt. Mogelijk omdat mn receiver geen eARC maar normale ARC heeft mist de communicatie om de vertraging aan beide kanten in te regelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CyBeRSPiN schreef op zaterdag 19 december 2020 @ 18:28:
[...]

Met een PS5 is het bij mij echt dramatisch qua lipsync. Geluid loopt halve seconde achter op het beeld. Speelt niet fijn. En is ook niet te compenseren in het menu omdat het beeld voorloopt terwijl er enkel rekening wordt gehouden met geluid dat voorloopt. Mogelijk omdat mn receiver geen eARC maar normale ARC heeft mist de communicatie om de vertraging aan beide kanten in te regelen?
Ik weet niet welke receiver je hebt maar ik vermoed te weinig bandbreedte om HDMI 2.1 alles te kunnen verwerken. Zelfs de nieuwste Yamaha's/Denon's kunnen met eARC niet volledig 2.1 aan. Zou het daar mee te maken hebben dat ARC te weinig bandbreedte ter beschikking heeft. Ik zit rechtstreeks op HDMI 2.1 en heb nog geen PS5. Op de Xbox Series X waarvan bekend is via eARC/HDMI2.1 receivers issues heb ik geen issues rechtstreeks met de ingebouwde geluidsboxen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Laatst online: 16:53
@Verwijderd heb de PS5 rechtstreeks op de tv. Dan heb ik lipsync issues. Als ik via de receiver aansluit is het geluid wel goed, maar heb ik maximaal 4K@30Hz. Kiezen tussen 2 kwaden dus momenteel. Volgend jaar maar eens een nieuwe receiver aanschaffen als er foutloze 2.1 versterkers op de markt komen..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BasGrunn
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 12-05 17:25

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rasper
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 20-09 09:35
Dit is echt vreemd, de LG Netflix app start op, ik kan iets kiezen maar dan wordt er vervolgens niets afgespeeld, eea duurt erg lang en dat krijg ik de melding dat deze titel momenteel niet kan worden afgespeeld. Dezelfde aflevering op iphone/ipad op zelfde netwerk werkt prima! cast ik hem dan naar TV dan hangt hij weer. De Netflix app geeft 80Megabit als snelheid dus lijkt prima. Ook andere apparaten op het netwerk doen het prima en speedtest geeft normale waarden. Vorige week werkte de app nog prima!
Tv van de stroom, wifi ipv LAN helpt niet.

Iemand hetzelfde of beter nog een oplossing?

[ Voor 6% gewijzigd door rasper op 19-12-2020 22:57 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sven2912
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 10:09
rasper schreef op zaterdag 19 december 2020 @ 22:24:
Dit is echt vreemd, de LG Netflix app start op, ik kan iets kiezen maar dan wordt er vervolgens niets afgespeeld, eea duurt erg lang en dat krijg ik de melding dat deze titel momenteel niet kan worden afgespeeld. Dezelfde aflevering op iphone/ipad op zelfde netwerk werkt prima! cast ik hem dan naar TV dan hangt hij weer. De Netflix app geeft 80Megabit als snelheid dus lijkt prima. Ook andere apparaten op het netwerk doen het prima en speedtest geeft normale waarden. Vorige week werkte de app nog prima!
Tv van de stroom, wifi ipv LAN helpt niet.

Iemand hetzelfde of beter nog een oplossing?
Ik heb exact hetzelfde maar dan met de NPO app.

Quick start+ staat uit
WiFi/Lan maakt geen verschil.
App op Mediabox/telefoon werkt meteen

Mogelijk dezelfde oorzaak en oplossing?

11x Jinko cheetah 325wp/SE3000HD op zzo

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vinom
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 16:59
@Sven2912 @rasper Ik had een soortgelijk iets en bij mij werd het veroorzaakt door PiHole die ik had draaien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marty12345
  • Laatst online: 02-04 13:28
Bijzonder, kreeg net op mijn b6 een update melding naar firmware 05.30.40. Gedownload en geïnstalleerd. Tv opnieuw opgestart. Blijkt niets te hebben gedaan. Firmware versie staat op 05.31.00.
Iemand dezelfde ervaring?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sven2912
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 10:09
vinom schreef op zondag 20 december 2020 @ 08:25:
@Sven2912 @rasper Ik had een soortgelijk iets en bij mij werd het veroorzaakt door PiHole die ik had draaien.
Goeie tip. Wellicht ziet hij de boel als spam? Hoe heb jij het opgelost?

11x Jinko cheetah 325wp/SE3000HD op zzo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinom
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 16:59
Sven2912 schreef op zondag 20 december 2020 @ 08:51:
[...]

Goeie tip. Wellicht ziet hij de boel als spam? Hoe heb jij het opgelost?
Nou, ik kwam er bij toeval achter. Mijn Pi was gecrasht en ineens deed de app het. Ik ben nog bezig om alles op mijn Pi te herbouwen dus ik heb PiHole nog niet actief. Wellicht is het een kwestie van een record whitelisten die je op dat moment in je query voorbij ziet komen als de app start.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rasper
vinom schreef op zondag 20 december 2020 @ 08:54:
[...]

Nou, ik kwam er bij toeval achter. Mijn Pi was gecrasht en ineens deed de app het. Ik ben nog bezig om alles op mijn Pi te herbouwen dus ik heb PiHole nog niet actief. Wellicht is het een kwestie van een record whitelisten die je op dat moment in je query voorbij ziet komen als de app start.
Net even getest en bij mij maakt PiHole aan of uit geen verschil. Met wireshark zie ik geen errors, behalve enorm veel multicasts vanuit de LG. Netflix begint langzaam en hangt dan standaard op 25%, via google zie ik wel anderen met het probleem maar lang geleden en geen echte oplossing. Zag wel dat de Netflix app 16 dec is geupdate in de LG store. Misschien toch echt een app bug, maar vreemd dat dan niet veel meer mensen er last van hebben... Vreemde is ook dat het enkel de Netflix app is, disney+, youtube, spotify werken allemaal goed. Netflix app reinstalled -> no luck, TV reboot, netwerk reboot, allemaal geen oplossing. Netflix via de KPN box die naast de TV zit werkt wel prima.

[ Voor 12% gewijzigd door rasper op 20-12-2020 09:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Famous

Famous

R 400+

Denoes schreef op zaterdag 19 december 2020 @ 18:11:
Vraagje voor de GX bezitters:
Als de muurbeugel is uitgeklapt, is bij jullie de televisie dan ook heel wiebelig?

Ik wilde laatst een nieuwe kabel aansluiten en hierbij viel het mij op dat de televisie heel instabiel aanvoelde. Zo instabiel dat ik mij bijna afvroeg of ik misschien niet iets vergeten ben om vast te klikken o.i.d.
Nee, dit hoort zo.
Normaal klap je hem vast tegen de magneet die in het middenzit. Dan beweegt die niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DyStiC
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10:30

DyStiC

'Atta way, baby!

Ik heb nu 2 weken een CX aan de muur hangen.
Ik had gelezen van de betere wifi performance vs LAN, nu probeerde ik de in de Netflix app ingebouwde speedtest en haalde daar maar een teleurstellende 55 Mbps. Van alles geprobeerd, Quickstart uit, verschillende kanalen van de 5 Ghz geprobeerd, maar zonder resultaat.
Dus ik dacht toch maar een haakse UTP kabel te bestellen om hem bedraad aan te sluiten.
Nu probeer ik via de browser op de tv via speedtest.net een test en daar haal ik tot mijn verbazing gewoon mijn max. internetsnelheid :?
Vervolgens via fast.com (=Netflix) weer die veel lagere snelheid.
Op mijn iPad haal ik via fast.com wel gewoon de maximale snelheid, dus het is niet zo dat netflix/fast.com is afgeknepen.
Iemand een verklaring hiervoor? en beter nog, een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andries98
DyStiC schreef op zondag 20 december 2020 @ 11:50:
Ik had gelezen van de betere wifi performance vs LAN, nu probeerde ik de in de Netflix app ingebouwde speedtest en haalde daar maar een teleurstellende 55 Mbps. Van alles geprobeerd, Quickstart uit, verschillende kanalen van de 5 Ghz geprobeerd, maar zonder resultaat.
Dus ik dacht toch maar een haakse UTP kabel te bestellen om hem bedraad aan te sluiten.
Nu probeer ik via de browser op de tv via speedtest.net een test en daar haal ik tot mijn verbazing gewoon mijn max. internetsnelheid :?
Op mijn iPad haal ik via fast.com wel gewoon de maximale snelheid, dus het is niet zo dat netflix/fast.com is afgeknepen.
Bij mij is netflix test ook stukje lager dan via browser (speedtest.net), geen idee waarom... maar nog nooit problemen mee gehad dus gewoon zo gelaten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Heb je je Netflix instellingen op Hoog staan?
(Instellingen voor afspelen) bij de Netflix profiel instellingen.
Nu is 55 Mbps ruim voldoende omdat Netflix niet eens boven de 20 Mbps uitkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ouwehandje
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 29-09 11:53
Netflix heeft waarschijnlijk een limiet staan op download snelheid. In het begin van dit jaar hebben ze dit een keer verlaagd ivm dat veel mensen thuis waren ivm corona.

PSN: DoubleDutchh

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Ouwehandje schreef op zondag 20 december 2020 @ 13:02:
[...]
Netflix heeft waarschijnlijk een limiet staan op download snelheid. In het begin van dit jaar hebben ze dit een keer verlaagd ivm dat veel mensen thuis waren ivm corona.
Dat betrof de streaming kwaliteit zelf.

Overigens zul je met de Netflix servertest waarschijnlijk niet veel hoger kunnen komen dan zo'n 110-120Mbit (met een Gbit Lan verbinding), al heb je normaal gesproken een veel snellere verbinding, dat is echter altijd al het geval geweest.

[ Voor 26% gewijzigd door hardware-lover op 20-12-2020 15:39 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rasper
rasper schreef op zondag 20 december 2020 @ 09:30:
[...]

Net even getest en bij mij maakt PiHole aan of uit geen verschil. Met wireshark zie ik geen errors, behalve enorm veel multicasts vanuit de LG. Netflix begint langzaam en hangt dan standaard op 25%, via google zie ik wel anderen met het probleem maar lang geleden en geen echte oplossing. Zag wel dat de Netflix app 16 dec is geupdate in de LG store. Misschien toch echt een app bug, maar vreemd dat dan niet veel meer mensen er last van hebben... Vreemde is ook dat het enkel de Netflix app is, disney+, youtube, spotify werken allemaal goed. Netflix app reinstalled -> no luck, TV reboot, netwerk reboot, allemaal geen oplossing. Netflix via de KPN box die naast de TV zit werkt wel prima.
Inmiddels wat verder. TV direct aan modem aangesloten en dan werkt de Netflix app goed. Het heeft dus iets met mijn eigen infrastructuur te maken. Ik vermoed dat de LG app in de war raakt van double NAT; de Netflix app op de PS4 op hetzelfde netwerk, achter precies dezelfde infrastructuur werkt wel goed. Lijkt mij daarom wel een LG app issue, maar is denk ik niet door mij oplosbaar, behalve van double NAT af te stappen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• delorean7
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 29-09 19:28

delorean7

Let's take the Aston toni

delorean7 schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 22:05:
Waarom kan ik op mijn c8 opeens trumotion niet meer aanzetten voor amazon prime? Was al debiel irritant dat deze setting elke 2 dagen vergeten werd maar nu is hij helemaal greyed out.

Iemand anders last van?
Aha lekker, als je de settings een keer switched naar game en een paar andere modi is trumotion weer beschikbaar voor prime.

Hopen dat daarmee de steeds vergeten instellingen voor trumotion ook opgelost zijn.

Beetje brakke software toch wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devilsnight
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23-08 12:35

Ik zag deze video. Zelf heb ik mijn C9 sinds begin dit jaar en ik heb zelf pixel refresher nog nooit gebruikt. Maar hij raad het aan om (clear panel noise) te gebruiken als je de tv voor een lange tijd hebt gebruikt.

Hoe vaak gebruiken jullie deze optie? Ik game gemakkelijk dagelijks wel een paar uurtjes. En altijd wel Netflix ook.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vulcan750
  • Laatst online: 01:52
devilsnight schreef op zondag 20 december 2020 @ 16:10:
[Video: Never do this on lg oled tv]

Ik zag deze video. Zelf heb ik mijn C9 sinds begin dit jaar en ik heb zelf pixel refresher nog nooit gebruikt. Maar hij raad het aan om (clear panel noise) te gebruiken als je de tv voor een lange tijd hebt gebruikt.

Hoe vaak gebruiken jullie deze optie? Ik game gemakkelijk dagelijks wel een paar uurtjes. En altijd wel Netflix ook.
Ik heb zowel een 555E6 als een 65E9. Zelfs bij de 55E6 heb ik in ruim 4 jaar tijd nog nooit handmatig clear panel noise gedraaid. Gewoon wordt standaard na elk minimaal 4 uur gebruik het panel automatisch gecleand. Handmatig cleanen is enkel nodig bij zichtbare problemen. Geen beeldproblemen, dan lekker achterwege laten!

Volvo XC40 Recharge MY23 SM 19"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DyStiC
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10:30

DyStiC

'Atta way, baby!

andries98 schreef op zondag 20 december 2020 @ 12:22:
[...]
Bij mij is netflix test ook stukje lager dan via browser (speedtest.net), geen idee waarom... maar nog nooit problemen mee gehad dus gewoon zo gelaten.
Bij mij scheelt het echt behoorlijk. Via de Netflix speedtest of fast.com haal ik 45~55 Mbps, via speedtest.net m’n max snelheid, 250 Mbps.
Blijft raar, maar goed, ik heb geen artifacts of buffering in Netflix dus ik laat het maar ff zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puck
  • Laatst online: 09:30

Puck

W32.Deadcode.A

devilsnight schreef op zondag 20 december 2020 @ 16:10:
[Video: Never do this on lg oled tv]

Het wordt juist afgeraden dit handmatig te doen want je paneel slijt dan eerder... De TV doet dit zelf al elke 2000 kijkuren, en een lichtere vorm (pixel refresh) als de TV in standby gaat naar meer dan 4 uur kijken. Ik zou dit dus echt alleen handmatig draaien als je last hebt van retentie.

Edit: Ik had over @Vulcan750's antwoord heen gelezen :)

[ Voor 4% gewijzigd door Puck op 20-12-2020 17:25 ]

Arrived anxious, left bored

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devilsnight
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23-08 12:35
Puck schreef op zondag 20 december 2020 @ 17:22:
[...]

Het wordt juist afgeraden dit handmatig te doen want je paneel slijt dan eerder... De TV doet dit zelf al elke 2000 kijkuren, en een lichtere vorm als de TV in standby gaat naar meer dan 4 uur kijken. Ik zou dit dus echt alleen handmatig draaien als je last hebt van retentie.
Vulcan750 schreef op zondag 20 december 2020 @ 16:47:
[...]

Ik heb zowel een 555E6 als een 65E9. Zelfs bij de 55E6 heb ik in ruim 4 jaar tijd nog nooit handmatig clear panel noise gedraaid. Gewoon wordt standaard na elk minimaal 4 uur gebruik het panel automatisch gecleand. Handmatig cleanen is enkel nodig bij zichtbare problemen. Geen beeldproblemen, dan lekker achterwege laten!
Duidelijk!

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• RSP

RSP

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/I9bv8m_8IJErg2lTI9dZW4QNaJk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/o3OfdLyhuGR6fMBlWuCEaNgV.jpg?f=fotoalbum_large

65” GX, mede dankzij het prijzen topic hier. Gisteren ontvangen, vandaag opgehangen. Weet iemand waar die gekke blauwe stickers voor zijn?

TV meubel is aan vervanging toe, maar ik ben nog op zoek naar wat leuks :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

RSP schreef op zondag 20 december 2020 @ 18:33:
[Afbeelding]

65” GX, mede dankzij het prijzen topic hier. Gisteren ontvangen, vandaag opgehangen. Weet iemand waar die gekke blauwe stickers voor zijn?

Mooie TV, maar "Diana Ross and The Supremes" zijn wel wat opvallend? ;)

Flinke lichtbron tegenover de TV?

Testing, one, two ...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Koning-Admiraal

Koning-Admiraal

De commandant!

Koop eens gauw een kabelgoot ;).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Koning-Admiraal

Koning-Admiraal

De commandant!

Ik wil ook van de C8 naar de G versie upgraden. Maar denk dat ik de GX over ga slaan en volgend jaar in november de G11 haal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous

Famous

R 400+

RSP schreef op zondag 20 december 2020 @ 18:33:
[Afbeelding]

Je plakt er twee op de tv zelf en twee op de beugel.
Zo zou je makkelijker de TV kunnen plaatsen op de beugel tijdens het hangen.

Had ze hier wel geplakt maar op het oog was het prima te zien.

Pagina: 1 ... 348 ... 568 Laatste

Let op:
Indien je vragen hebt over inbranden bij OLED televisies, gebruik dan eerst even de zoekfunctie. Dit onderwerp is namelijk al regelmatig uitgebreid besproken.
Zie ook D vd V in "[LG OLED] Ervaringen & Discussie" Datzelfde geldt voor vragen over stekkers.

🔍 Inbranden: [LG OLED] Ervaringen & Discussie
🔎 Stekkers: [LG OLED] Ervaringen & Discussie

Goede aanbieding gezien of nodig? Check OLED Televisies aanbiedingen- & kortingscodetopic
Vragen/opmerkingen over de LG Cashback Actie? Daarvoor kan je terecht in [LG OLED] cashback topic

Discussies over welke (HDMI)-kabels te gebruiken kan in Zilveren HIFI-kabels gesmeed door elfen bij maanlicht #6.