Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renegrunn
  • Registratie: September 2006
  • Nu online
Famous schreef op donderdag 17 december 2020 @ 11:27:
[...]

Verschil is er wel, hier mijn gx tegen de muur:

[Afbeelding]
Is dat een beetje goed te doen, kabelmanagement vanuit de muur icm GX serie?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Famous
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 17-09 05:36

Famous

R 400+

renegrunn schreef op zondag 20 december 2020 @ 23:34:
[...]

Is dat een beetje goed te doen, kabelmanagement vanuit de muur icm GX serie?
Mijn kabels zaten al in de “muur”. Hier was het ophangen met de beugel uitgeklapt, kabels aansluiten en terug duwen in de muur en dan de tv naar achteren duwen zodat die strak hangt.
Heb er alleen een 2.1 hdmi kabel bij gelegd voor de Series X.

Geen ervaring met een kabelgoot maar lijk mij niet lastig. Alleen de kabelclipjes werken (bij mij) slecht (lees: niet) die achter op de tv zitten.

Xbox live: Ghesous | Polo AW GTI 275pk, 450nm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renegrunn
  • Nu online
Famous schreef op zondag 20 december 2020 @ 23:43:
[...]

Mijn kabels zaten al in de “muur”. Hier was het ophangen met de beugel uitgeklapt, kabels aansluiten en terug duwen in de muur en dan de tv naar achteren duwen zodat die strak hangt.
Heb er alleen een 2.1 hdmi kabel bij gelegd voor de Series X.

Geen ervaring met een kabelgoot maar lijk mij niet lastig. Alleen de kabelclipjes werken (bij mij) slecht (lees: niet) die achter op de tv zitten.
Ik ga binnenkort verhuizen en zal in de muur een goot frezen. Komen bij jou de kabels precies in het midden uit de muur t.o.v de tv?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _jero_813
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-06 14:48
Hopelijk kan iemand ons helpen met het volgende probleem. Een vriend van mij heeft sinds een week ook de 55CX maar heeft problemen om het beeld van zijn HTPC (is nog windows 7) op de tv te krijgen. Als hij de HTPC opstart komt het windows logo in beeld, ook het loginscherm komt naar voren, maar zodra hij zijn wachtwoord invult en op enter drukt geeft de tv aan geen signaal. Start je windows in safe mode heb je gewoon beeld. GPU is onboard (cpu is I3-2100) en de nieuwste driver voor deze intel HD graphics is geinstalleerd. HDMI kabel eruit en erin als de tv aangeeft geen signaal helpt ook niet.

Meerdere HDMI ingangen geprobeerd (behalve 4 want tv hangt aan de muur), Ultra deep color aan of uit maakt niet uit. Nieuwe HDMI kabel ook geprobeerd. Met de vorige tv deed alles het perfect. Iemand een gouden tip? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SED
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 29-09 20:43

SED

Lijkt eerder op een w7 setting. Staat extend of mirror wrl aan?
Driver update kunnen dit wijzigen.
Zie bijv. https://www.bu.edu/comtec...tation-desktop-mirroring/

Copyright and left by SED...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _jero_813
SED schreef op maandag 21 december 2020 @ 10:09:
Lijkt eerder op een w7 setting. Staat extend of mirror wrl aan?
Driver update kunnen dit wijzigen.
Zie bijv. https://www.bu.edu/comtec...tation-desktop-mirroring/
Zoals gezegd, het windows login scherm wordt gewoon getoond en op de vorige tv was er geen probleem. Pas na het invullen van het wachtwoord komt de geen signaal melding. Waarschijnlijk vanavond gaan wij ook een monitor met vga erbij aansluiten om inderdaad te kijken of er dan wel beeld is en je dan iets kunt zien aan eventuele scherminstellingen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zwembroek
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 13:05
Ben benieuwd of het de raised blacks in VRR ook oplost. Sommige mensen reporten van wel andere weer niet.

“bet your technical analysis didn’t see this sh*t coming”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SED

SED

@_jero_813
Gebruikersinstellingen worden pas actief NA het inloggen!!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BasGrunn
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 12-05 17:25
zwembroek schreef op maandag 21 december 2020 @ 11:00:
[...]

Ben benieuwd of het de raised blacks in VRR ook oplost. Sommige mensen reporten van wel andere weer niet.
Dat hoop ik wel, en dat is ook het enige waar ik een issue mee heb op dit moment. Met name in call of duty.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Famous

Famous

R 400+

renegrunn schreef op zondag 20 december 2020 @ 23:53:
[...]

Ik ga binnenkort verhuizen en zal in de muur een goot frezen. Komen bij jou de kabels precies in het midden uit de muur t.o.v de tv?
Ja, ze komen in het midden als je het “ingebouwde” gootje volgt.
Hieronder twee foto’s, zie je direct dat het niet goed werkt en de kabels alweer los komen :+

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-e4X_oEl1kwEGP97qd5Sh8qK_uk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xLCJmSjsS1usyxZXC6tdskbi.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/a6eMxaBpoQJZvifubB6CerIJXpE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rL7dnz0bGukr2OSlWjJ4vtug.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• renegrunn
  • Nu online
Famous schreef op maandag 21 december 2020 @ 12:13:
[...]

Ja, ze komen in het midden als je het “ingebouwde” gootje volgt.
Hieronder twee foto’s, zie je direct dat het niet goed werkt en de kabels alweer los komen :+

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Top! Precies waar ik naar op zoek was, nog niet eerder kunnen vinden. Veel dank voor de moeite!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeorgeMichael
  • Registratie: September 2014
  • Niet online
RSP schreef op zondag 20 december 2020 @ 18:33:
[Afbeelding]

65” GX, mede dankzij het prijzen topic hier. Gisteren ontvangen, vandaag opgehangen. Weet iemand waar die gekke blauwe stickers voor zijn?

TV meubel is aan vervanging toe, maar ik ben nog op zoek naar wat leuks :-)
Mooi hè! Bij mij hangt ie ook net. Je schijnt 'm te kunnen draaien (waterpas hangen) maar ik krijg dit niet voor elkaar. Hij kantelt wel maar daarna gaat ie weer terug naar de vorige positie. Heb jij dit ook gehad?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Famous

Famous

R 400+

GeorgeMichael schreef op maandag 21 december 2020 @ 12:21:
[...]

Mooi hè! Bij mij hangt ie ook net. Je schijnt 'm te kunnen draaien (waterpas hangen) maar ik krijg dit niet voor elkaar. Hij kantelt wel maar daarna gaat ie weer terug naar de vorige positie. Heb jij dit ook gehad?
Ik moest de TV iets kantelen (links naar beneden) maar hier blijft die op de positie waar ik hem indraai.
Waterpas dus :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stuwie
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 10:57
Stuwie schreef op zaterdag 19 december 2020 @ 10:44:
De content store van mijn B6 is niet meer beschikbaar ,hebben meer gebruikers hier last van ?
btw daar de netflixapp gewoon werkt is de verbinding met het internet niet het probleem ,modem ook gereset geen effect ,of ligt de sever van lg er uit?
Probleem opgelost lag aan T-Mobiele DNS -server op tv aangepast op 8.8.8.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miniterror
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 13:32
[...]

Als je aan de bovenkant van de TV duwt zakt die weer terug naar de originele stand.
Als ik aan de linker/rechter zijkant van de TV duw dan verschuift die en blijft die wel hangen in de nieuwe positie.
Linkerkant omhoog is aan de rechterkant duwen, rechterkant omhoog is aam de linkerkant duwen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

_jero_813 schreef op maandag 21 december 2020 @ 09:15:
Hopelijk kan iemand ons helpen met het volgende probleem. Een vriend van mij heeft sinds een week ook de 55CX maar heeft problemen om het beeld van zijn HTPC (is nog windows 7) op de tv te krijgen. Als hij de HTPC opstart komt het windows logo in beeld, ook het loginscherm komt naar voren, maar zodra hij zijn wachtwoord invult en op enter drukt geeft de tv aan geen signaal. Start je windows in safe mode heb je gewoon beeld. GPU is onboard (cpu is I3-2100) en de nieuwste driver voor deze intel HD graphics is geinstalleerd. HDMI kabel eruit en erin als de tv aangeeft geen signaal helpt ook niet.

Meerdere HDMI ingangen geprobeerd (behalve 4 want tv hangt aan de muur), Ultra deep color aan of uit maakt niet uit. Nieuwe HDMI kabel ook geprobeerd. Met de vorige tv deed alles het perfect. Iemand een gouden tip? :)
Even in het geheugen gegraven, want het is even geleden dat ik met W7 en mijn TV bezig ben geweest. Ik kan me dit herinneren omdat in mijn situatie HDMI niet als primaire bron actief stond na het opstarten. Ik heb het destijds opgelost door er ook een monitor aan te hangen (VGA beschikbaar), daarna HDMI als primaire bron te selecteren, en de resolutie op 1080p in te stellen. Ik kan me namelijk voorstellen dat 4k/UHD teveel is voor de IGP van de i3-2100 (niet ondersteund). Dat zal ook de reden kunnen zijn waarom deze in veilige mode wel beeld geeft, dan draait deze in een standaard (basic) beeldinstelling. Deep Color moet sowieso uit bij gebruik van dit "fossiel" ;)

Nu weet ik niet wat ie verder wil gaan doen met die PC, maar veel kijkplezier, alla Oled 4k mogelijkheden, gaat ie niet krijgen.

[ Voor 3% gewijzigd door hardware-lover op 21-12-2020 14:32 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ion
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

ion

nvm xd

[ Voor 100% gewijzigd door ion op 21-12-2020 15:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• computerjunky
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 12:13
Hoe gaan mensen om met LG's belachelijke beslissing om DTS te verwijderen van de 2020 lineup?

Ik wil een nieuwe tv maar gezien ik honderden uren aan DTS films heb en elke conversie die ik geprobeerd heb vis softwar3e (incl. popcorn time) een minimaal geluidsverlies van 60% met zich mee brengt voor standaard DTS en nog veel meer voor DTS : HD/MA is dat echt geen optie omdat ik dat vlak en slecht vind klinken.

De enige optie die ik zie is een Nvidia shield maar ik vind het absurd dat ik nog eens 200 euro uit moet geven aan een shield pro om mijn HDD in te propper bovenop de al dure tv.
En dat neemt niet eens mee dat ik de shield tv onpraktisch vind ten opzichte van hoe het werkt direct in de tv.

Daarnaast wil ik content kunnen spelen beide via de receiver en alleen via tv speakers als dat nodig is (snacht's/laat in de avond bijvoorbeeld).

Alle ideeën zijn welkom want blij word ik niet van deze keuze van LG.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wren
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 13:45
computerjunky schreef op maandag 21 december 2020 @ 15:37:
Hoe gaan mensen om met LG's belachelijke beslissing om DTS te verwijderen van de 2020 lineup?

Ik wil een nieuwe tv maar gezien ik honderden uren aan DTS films heb en elke conversie die ik geprobeerd heb vis softwar3e (incl. popcorn time) een minimaal geluidsverlies van 60% met zich mee brengt voor standaard DTS en nog veel meer voor DTS : HD/MA is dat echt geen optie omdat ik dat vlak en slecht vind klinken.

De enige optie die ik zie is een Nvidia shield maar ik vind het absurd dat ik nog eens 200 euro uit moet geven aan een shield pro om mijn HDD in te propper bovenop de al dure tv.
En dat neemt niet eens mee dat ik de shield tv onpraktisch vind ten opzichte van hoe het werkt direct in de tv.

Daarnaast wil ik content kunnen spelen beide via de receiver en alleen via tv speakers als dat nodig is (snacht's/laat in de avond bijvoorbeeld).

een ander merk tv nemen lijkt me zo. Of had je gehoopt dat iemand hier je een tip kon geven om LG dit te laten veranderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SED

SED

@computerjunky of een C9 scoren.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• FrankRicard
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 30-09 23:33

Ik snap dat het voor jou vervelend is, maar ik denk dat het geen "belachelijke beslissing" is van LG. Waarom zou je voor iedere tv die licentiekosten betalen, terwijl alleen een deel van de illegale downloaders er last van heeft als je het niet hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _jero_813

Een Nvidia Shield (pro) is inderdaad een oplossing dan. En als je receiver uit staat wordt het beeld/geluid gewoon doorgegeven aan je tv als je dit zo ingesteld heb in de receiver (iets van HDMI standby through).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• computerjunky
_jero_813 schreef op maandag 21 december 2020 @ 15:55:
[...]

Een Nvidia Shield (pro) is inderdaad een oplossing dan. En als je receiver uit staat wordt het beeld/geluid gewoon doorgegeven aan je tv als je dit zo ingesteld heb in de receiver (iets van HDMI standby through).
De receiver heeft idd HDMI standby throughput maar dit is bij bijna alle receivers maar op 1 device en die is dus al in gebruik voor mijn iptv box en dus geen mogelijkheid.

Heeft iemand al DD True-HD geprobeerd en of dit word ondersteund als decode door de tv? Dan zou een mogelijke conversie van DTS naar True-HD een optie zijn omdat TrueHD niet de 640Kbit limiet heeft van DD.

[ Voor 16% gewijzigd door computerjunky op 21-12-2020 16:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

computerjunky schreef op maandag 21 december 2020 @ 16:07:
[...]
De receiver heeft idd HDMI standby throughput maar dit is bij bijna alle receivers maar op 1 device en die is dus al in gebruik voor mijn iptv box en dus geen mogelijkheid.
Heeft je receiver maar 1 HDMI in dan?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• computerjunky
hardware-lover schreef op maandag 21 december 2020 @ 16:09:
[...]

Heeft je receiver maar 1 HDMI in dan?
Nee de receiver heeft 5 of 6 ingangen maar de passtrough is gelimiteerd op1 device die je in de software in moet stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

computerjunky schreef op maandag 21 december 2020 @ 16:10:
[...]
Nee de receiver heeft 5 of 6 ingangen maar de passtrough is gelimiteerd op1 device die je in de software in moet stellen.
Die beperking heeft mijn receiver niet, en zo'n speciaal apparaat is dat niet. Weet je dat zeker?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vulcan750
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01:52
computerjunky schreef op maandag 21 december 2020 @ 16:10:
[...]
Kan ik me haast niet voorstellen. Normaal gesproken zou passthrough op alle hdmi-ingangen moeten werken. Of je moet wel een heel bijzondere reciever hebben!?

Volvo XC40 Recharge MY23 SM 19"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• computerjunky
Vulcan750 schreef op maandag 21 december 2020 @ 16:43:
[...]

Kan ik me haast niet voorstellen. Normaal gesproken zou passthrough op alle hdmi-ingangen moeten werken. Of je moet wel een heel bijzondere reciever hebben!?
Onkyo NR-676E.

Heb nog even gekeken en dit is dus zo doordat de T-Mobile iptv box niet voldoet aan de HDMI CEC spec...Daardoor moet op de receiver CEC uit. Daardoor vervalt de automatische troughput dus.

Als ik de IPTV box op de tv aan sluit en via optisch naar de receiver ga heb ik weer het probleem dat ik iedere keer de audio sync aan moet passen als ik switch tussen de IPTV box en de oa netflix app in de tv (210MS verschil) omdat dit als 1 input gezien word op de receiver.

Wat een drama is dat geluid toch altijd. Zoveel standaarden en geen van allen werken samen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• welu67
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 01-09 21:31
Hallo, sinds een week in bezit van een 65" CX. Beeldkwaliteit en gebruiksgemak (WebOS) subliem. Wel een vraagje over het geluid: dat heb ik via de optische uitgang aangesloten op een surround receiver, op deze receiver krijg ik alleen 'PCM 48' binnen. Dus geen Dolby Digital. Waar kan ik dat in de TV instellen ? Graag jullie hulp !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

computerjunky schreef op maandag 21 december 2020 @ 17:07:
Onkyo NR-676E.

Heb nog even gekeken en dit is dus zo doordat de T-Mobile iptv box niet voldoet aan de HDMI CEC spec...Daardoor moet op de receiver CEC uit. Daardoor vervalt de automatische troughput dus.

[knip]
Het gaat aardig offtopic zo, dus meer ga ik er niet meer over schrijven. Volgens mij zou dat ook moeten lukken met CEC uit?

https://www.onkyo.com/manual/txnr676/adv/en/005.html

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwembroek
Volgend jaar een nieuwe maat 4k OLED namelijk 83 inch. Lekker zeg. Maar ik neem als mijn 77 inch heel blijft de komende 5 tot 7 jaar geen nieuwe haha. Ook komt er een 1000 nits paneel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
zwembroek schreef op maandag 21 december 2020 @ 17:51:
Volgend jaar een nieuwe maat 4k OLED namelijk 83 inch. Lekker zeg. Maar ik neem als mijn 77 inch heel blijft de komende 5 tot 7 jaar geen nieuwe haha. Ook komt er een 1000 nits paneel.
heb je een link van de nieuwe modellen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zwembroek

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Evernote
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 30-09 21:44
Inmiddels weer een nieuwe firmware update van LG, versie:
03.21.9

Dit lijkt de issues op de lossen die ik eerder had met artifacts/flickering.

Heeft iemand een changelog?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasGrunn
Evernote schreef op maandag 21 december 2020 @ 18:26:
03.21.9

Heb jij hem al binnen? Ik heb al een paar keer gecheckt, maar nog steeds de oude firmware. Het is vandaag al wel uitgerold aan de reacties op avforums te zien. Ook in Nederland.....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Evernote
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 30-09 21:44
BasGrunn schreef op maandag 21 december 2020 @ 18:53:
[...]

Heb jij hem al binnen? Ik heb al een paar keer gecheckt, maar nog steeds de oude firmware. Het is vandaag al wel uitgerold aan de reacties op avforums te zien. Ook in Nederland.....
Yes, ik kreeg vanmorgen een melding dat hij beschikbaar was.

Hele dag gebruik gemaakt van m'n scherm en dit lijkt nu verholpen:
YouTube: LG CX artifacts

Acties:
  • 0 Henk 'm!
FrankRicard schreef op maandag 21 december 2020 @ 15:51:
[...]

Ik snap dat het voor jou vervelend is, maar ik denk dat het geen "belachelijke beslissing" is van LG. Waarom zou je voor iedere tv die licentiekosten betalen, terwijl alleen een deel van de illegale downloaders er last van heeft als je het niet hebt.
Feit is dat de 2020 modellen zonder DTS niet goedkoper zijn geworden omdat DTS weggelaten is.
Kortom, een verkeerde keuze van LG.
Als LG beweert dat 90% van de kopers toch geen DTS nodig heeft had men ook optioneel DTS kunnen aanbieden. Kopers die dan wel DTS willen en er bv €10 extra voor willen betalen zou je dmv een unieke code de DTS functie kunnen laten ontgrendelen. Probleem opgelost.
Nu hebben veel kopers noodgedwongen een C9 gekocht met als gevolg dat deze snel uitverkocht raakten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Millert
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 13:22
welu67 schreef op maandag 21 december 2020 @ 17:10:
Hallo, sinds een week in bezit van een 65" CX. Beeldkwaliteit en gebruiksgemak (WebOS) subliem. Wel een vraagje over het geluid: dat heb ik via de optische uitgang aangesloten op een surround receiver, op deze receiver krijg ik alleen 'PCM 48' binnen. Dus geen Dolby Digital. Waar kan ik dat in de TV instellen ? Graag jullie hulp !
Digitaal geluid uit / formaat op 'passeren' zetten.

EV Hyundai Ioniq Electric 28 kWh | PV Oost 2960Wp / West 2560Wp | Thuisbatterij 1Komma5 17,2 kWh

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BasGrunn
Evernote schreef op maandag 21 december 2020 @ 19:10:
[...]

Yes, ik kreeg vanmorgen een melding dat hij beschikbaar was.

Hele dag gebruik gemaakt van m'n scherm en dit lijkt nu verholpen:
YouTube: LG CX artifacts
Kijk, dat zijn goede berichten! Ik heb nergens last van buiten het flikkeren in cod op de xbox series x. Ik hoop dat dat in ieder geval opgelost is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pattatje
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 29-09 11:37
welu67 schreef op maandag 21 december 2020 @ 17:10:
Heb je optical + interne speakers gekozen? Zo ja, dan zal de TV 2CH PCM uitsturen.
In dat geval moet je alleen optical kiezen.
En, check ook dat TV staat ingesteld op "Auto" voor audio uitgang en niet op PCM (2CH).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:31

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Evernote schreef op maandag 21 december 2020 @ 18:26:
03.21.9

Die stond hier al op de gx een tijdje. Net ook maar gelijk auto update aangezet.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankRicard
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 30-09 23:33
HoppyF schreef op maandag 21 december 2020 @ 19:18:
[...]

Feit is dat de 2020 modellen zonder DTS niet goedkoper zijn geworden omdat DTS weggelaten is.
Kortom, een verkeerde keuze van LG.
Als LG beweert dat 90% van de kopers toch geen DTS nodig heeft had men ook optioneel DTS kunnen aanbieden. Kopers die dan wel DTS willen en er bv €10 extra voor willen betalen zou je dmv een unieke code de DTS functie kunnen laten ontgrendelen. Probleem opgelost.
Nu hebben veel kopers noodgedwongen een C9 gekocht met als gevolg dat deze snel uitverkocht raakten.
Of die tv's wel of niet goedkoper zijn geworden voor de consument is toch helemaal niet van belang voor een cost-of-goods besparing voor LG. Ook zie ik geen enkel nadeel voor LG van het snel uitverkopen van de C9, alleen maar voordelen zelfs.

Het enige 2 getallen waar LG naar hoeft te kijken is het percentage mensen dat naar Samsung switcht vanwege het missen van DTS en de kosten van de DTS licentie. En met mijn dikke duim inschatting van die 2 getallen lijkt het mij een valide keuze om DTS te laten vallen. En ik snap best dat dat voor sommigen hier vervelend is, maar dat wil natuurlijk niet zeggen dat het een slechte beslissing is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
FrankRicard schreef op maandag 21 december 2020 @ 19:39:
[...]

Of die tv's wel of niet goedkoper zijn geworden voor de consument is toch helemaal niet van belang voor een cost-of-goods besparing voor LG. Ook zie ik geen enkel nadeel voor LG van het snel uitverkopen van de C9, alleen maar voordelen zelfs.

Het enige 2 getallen waar LG naar hoeft te kijken is het percentage mensen dat naar Samsung switcht vanwege het missen van DTS en de kosten van de DTS licentie. En met mijn dikke duim inschatting van die 2 getallen lijkt het mij een valide keuze om DTS te laten vallen. En ik snap best dat dat voor sommigen hier vervelend is, maar dat wil natuurlijk niet zeggen dat het een slechte beslissing is.
Ik zeg ook niet dat het snel uitverkocht raken van de C9 een nadeel voor LG is.
Het is andersom, een nadeel voor de kopers van een C9!
Het weglaten van DTS heeft geen invloed op de prijs en bespaart LG ook niks.
Dat argument kan de prullenbak in.
De kosten van zo’n licentie zijn dan ook te verwaarlozen. De impact voor marketing is veel groter want juist het weglaten van DTS heeft veel publiciteit in negatieve zin opgeleverd.
Dat is het allemaal niet waard geweest.
Blijft dus naar mijn mening nog steeds een slechte beslissing.
Ben wel benieuwd wat de 2021 modellen gaan brengen, dit duurt niet lang meer voor we de details gaan horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SED

SED

@HoppyF
Het is andersom, een nadeel voor de kopers van een C9!
Vertel, welk nadeel moet dat zijn?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

SED schreef op maandag 21 december 2020 @ 20:20:
@HoppyF

[...]

Vertel, welk nadeel moet dat zijn?
Dat antwoord staat 1 zin ervoor die je niet hebt gequoted.
dat het snel uitverkocht raken van de C9 een nadeel voor LG is

[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 21-12-2020 20:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SED

SED

ah.. slordig lezen inderdaad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Net nog een moderator betrapt op "slordig lezen". Het heerst. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• welu67
pattatje schreef op maandag 21 december 2020 @ 19:38:
[...]

Heb je optical + interne speakers gekozen? Zo ja, dan zal de TV 2CH PCM uitsturen.
In dat geval moet je alleen optical kiezen.
En, check ook dat TV staat ingesteld op "Auto" voor audio uitgang en niet op PCM (2CH).
Dank je wel !

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• welu67
Millert schreef op maandag 21 december 2020 @ 19:23:
[...]

Digitaal geluid uit / formaat op 'passeren' zetten.
Dank je ! Het werkt !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XBWillem
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 03-12-2024
Hoi! Ik ben aan het kijken naar de LG C9 en GX6LA. Ondersteunen deze TV 120 hz? Volgens Pricewatch en veel andere websites wel. Bij de tech specs op de officiële site van LG vind ik dit niet letterlijk terug. Er staat alleen "High Frame Rate: 4K HFR (100P)". Wat ik nogal verwarrend vind...

Bij voorbaat dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zAo
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 28-09 15:33

zAo

GPLv2 Fanboy

Hoe zit het nu tegenwoordig met OLEDs en deze plat leggen op een vlak oppervlak?

Mijn CX hangt aan de muur, maar ik moet de muur bewerken waardoor ik hem graag een dag op de originele poot zet. Met 2 personen die poot eraan krijgen lukte na dik 10minuten nog steeds niet verticaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DyStiC
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10:30

DyStiC

'Atta way, baby!

zAo schreef op maandag 21 december 2020 @ 21:25:
Hoe zit het nu tegenwoordig met OLEDs en deze plat leggen op een vlak oppervlak?

Mijn CX hangt aan de muur, maar ik moet de muur bewerken waardoor ik hem graag een dag op de originele poot zet. Met 2 personen die poot eraan krijgen lukte na dik 10minuten nog steeds niet verticaal.
Hoe heb je de muurbeugel bevestigd? ook verticaal?
Je kan hem best plat leggen, staat zo zelfs in de instructies van LG.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeBaroN
  • Registratie: September 2008
  • Nu online
XBWillem schreef op maandag 21 december 2020 @ 21:25:
Hoi! Ik ben aan het kijken naar de LG C9 en GX6LA. Ondersteunen deze TV 120 hz? Volgens Pricewatch en veel andere websites wel. Bij de tech specs op de officiële site van LG vind ik dit niet letterlijk terug. Er staat alleen "High Frame Rate: 4K HFR (100P)". Wat ik nogal verwarrend vind...

Bij voorbaat dank!
Check Rtings maar, staat alles wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XBWillem
baronruud schreef op maandag 21 december 2020 @ 21:37:
[...]

Check Rtings maar, staat alles wel.
Veel moeilijke termen, maar ze hebben content werkend getest op 120 Hz.

Enig idee wat dan die "100" betekent op de LG site?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zAo
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 28-09 15:33

zAo

GPLv2 Fanboy

DyStiC schreef op maandag 21 december 2020 @ 21:35:
[...]
Hoe heb je de muurbeugel bevestigd? ook verticaal?
Je kan hem best plat leggen, staat zo zelfs in de instructies van LG.
Das waar, thanks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pwh53
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 18-07 11:49
XBWillem schreef op maandag 21 december 2020 @ 21:44:
[...]

de tv-tuner

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• servies
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 08:33

servies

Veni Vidi Servici

Ik vraag me af wat voor kwaliteitstest ze hebben uitgevoerd op de nieuwe firmware bij LG.
Veel functionaliteit is om zeep geholpen of moet opnieuw ingesteld worden waar allerlei foutmeldingen bij komen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Licko
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 13:42

Licko

ZVDK

servies schreef op maandag 21 december 2020 @ 22:46:
Ik vraag me af wat voor kwaliteitstest ze hebben uitgevoerd op de nieuwe firmware bij LG.
Veel functionaliteit is om zeep geholpen of moet opnieuw ingesteld worden waar allerlei foutmeldingen bij komen...
Wat werkt er niet meer of moet er opnieuw in worden gesteld dan? Lees er niets over op avsforum.com namelijk. Raised blacks in DV zou opgelost zijn. Flickering met VRR nog steeds aanwezig zeggen de meeste gebruikers daar.

Hier komt binnenkort een overzicht van alle dure apparatuur die ik thuis heb staan

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

XBWillem schreef op maandag 21 december 2020 @ 21:44:
[...]

Vaker gevraagd: gezocht op 100hz = [LG OLED] Ervaringen & Discussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• servies
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 08:33

servies

Veni Vidi Servici

Licko schreef op maandag 21 december 2020 @ 23:11:
[...]

Wat werkt er niet meer of moet er opnieuw in worden gesteld dan? Lees er niets over op avsforum.com namelijk. Raised blacks in DV zou opgelost zijn. Flickering met VRR nog steeds aanwezig zeggen de meeste gebruikers daar.
Ik vind het eigenlijk beschamend dat er nog steeds taalfouten in de interface staan.
Ik heb zojuist m'n televisie naar fabrieksinstellingen terug gezet omdat m'n settop box niet meer werd herkend en ook niet meer was aan te sturen. Het inloggen met m'n gmail account ging niet goed, deze bleef hangen op het scherm erna en stuiterde daarna weer terug.
En nog wat van die kleine maar toch ergerlijke dingen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XBWillem
Ik heb alle berichten gelezen waar "100" of "120" in voorkomt, en volgens mij wordt de vraag die ik nu heb daar niet beantwoordt. Of begrijp ik niet wat er staat?

Hier staat: "High Frame Rate 4K HFR (100P)"

https://www.lg.com/nl/televisies/lg-oled55gx6la

Dan denk je toch dat de TV maximaal 100Hz/FPS doet, maar volgens diverse andere bronnen pakt hij 120 ook, bij bijvoorbeeld games?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DeBaroN
  • Nu online
XBWillem schreef op maandag 21 december 2020 @ 23:47:
[...]

Ik heb alle berichten gelezen waar "100" of "120" in voorkomt, en volgens mij wordt de vraag die ik nu heb daar niet beantwoordt. Of begrijp ik niet wat er staat?

Dan denk je toch dat de TV maximaal 100Hz/FPS doet, maar volgens diverse andere bronnen pakt hij 120 ook, bij bijvoorbeeld games?
Check gewoon Rtings zoals ik al had aangegeven.
Lees bij de gx review:

Supported Resolutions
1080p @ 60 Hz @ 4:4:4
Yes
1080p @ 120 Hz
Yes (native support)
1440p @ 60 Hz
Yes (forced resolution required)
1440p @ 120 Hz
Yes (native support)
4k @ 60 Hz
Yes
4k @ 60 Hz @ 4:4:4
Yes
4k @ 120 Hz
Yes (native support)
8k @ 30 Hz or 24 Hz
No
8k @ 60 Hz
No

Update 11/04/2020: We've retested the TV's ability to display chroma 4:4:4 at 4k @ 120Hz with an HDMI 2.1 source. It can display it properly, but only in 'PC' mode.

This TV supports most common resolutions up to 4k @ 120Hz. It displays chroma 4:4:4 on all resolutions except 1080p @ 120Hz, which is an issue we saw with the LG CX OLED. For it to display 4:4:4, set the input icon to 'PC' in the Home Dashboard.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

XBWillem schreef op maandag 21 december 2020 @ 23:47:
[...]

4K HFR (100P) Betekent iets anders dan jij denkt en heeft niet met dat de tv maar 100hz zou kunnen te maken.
https://www.lg.com/us/experience-tvs/oled-tv/4k-hfr

[ Voor 6% gewijzigd door YakuzA op 22-12-2020 08:57 . Reden: Linkje ]

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mucuracat
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 08:47
FrankRicard schreef op maandag 21 december 2020 @ 19:39:
[...]

ik vind dat Samsung geen dolby vision heeft, juist veel erger.
En ook klagers bij Samsung gebruikers hoor.
Persoonlijk vond ik, na vergelijken, besturing van LG veeeeeel beter :)

Oftopic:
Was bij een vriend die Qled had gekocht. We kregen digitale ziggo zenders er niet op. Oude philips tv met zelfde instellingen lukt wel. En toen op fora zoeken... Wow, klachten na klachten dat zenders verdwijnen, brakke software, slechte update, geen iptv apps (wel met een omweg, maar dan geen software updates of weer sideloaden).

Sony W800i > HTC-TytnII > Samsung Omnia I900 > LG Optimus Black > HTC Desire > LG Nexus 4 > LG G2 > LG G4 > LG G5 > LG G6 (eu) > Oneplus 6 > Samsung s20+ > Pixel 7 Pro...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

YakuzA schreef op dinsdag 22 december 2020 @ 08:55:
[...]

4K HFR (100P) Betekent iets anders dan jij denkt en heeft niet met dat de tv maar 100hz zou kunnen te maken.
https://www.lg.com/us/experience-tvs/oled-tv/4k-hfr
YakuzA schreef op zondag 6 december 2020 @ 15:06:
[...]

Op de LG website staat geen 100Hz vermeld voor zover ik weet.

Lijkt wel alsof mensen verward worden door de term “4K HFR (100p)” die ergens anders op slaat.
2 keer ongeveer hetzelfde antwoord zonder zelf echt uit te leggen, ik krijg het idee dat je het zelf ook niet zo goed weet wat het dan wel is, klopt dat?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sjorremans
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 11:09
Het antwoord hierboven is al gegeven... het is een 120hz paneel dus je kan gamen op 120hz als je dat wilt. De TV tuner is 100hz.

Gigabyte G1.Sniper B6 | Intel Core i5-4690 @ 3500 Mhz | Ballistix Sport 16GB @ 1600 Mhz | Samsung Evo 850 250GB | Be Queit! Power 430W | CoolerMaster N400 | Synology DS1511 6TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yonix
  • Laatst online: 12:54
Sinds de laatste firmware (5.00.10) heb ik op mijn C9 last van het 'probleem' dat het beeld kortstondig op zwart gaat (niet langer dat een seconde) om vervolgens het signaal weer op te pakken.Tijdens het gamen (Xbox Series X) krijg ik dan de melding dat 'Instant game mode weer werkt'. Het gebeurt één keer en daarna niet meer.

Daarnaast viel gisteren opeens het geluid weg en kreeg ik enkele momenten later in beeld dat de 'Sonos ARC beschikbaar was'. Lijkt op een fout in de firmware? 🤔

[ Voor 4% gewijzigd door Yonix op 22-12-2020 11:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eL_Jay
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-02-2023
Een stuk meer gelaten dan jij in ieder geval :(:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDL15
  • Laatst online: 30-09 22:26
Yonix schreef op dinsdag 22 december 2020 @ 11:09:
Sinds de laatste firmware (5.00.10) heb ik op mijn C9 last van het 'probleem' dat het beeld kortstondig op zwart gaat (niet langer dat een seconde) om vervolgens het signaal weer op te pakken.Tijdens het gamen (Xbox Series X) krijg ik dan de melding dat 'Instant game mode weer werkt'. Het gebeurt één keer en daarna niet meer.

Daarnaast viel gisteren opeens het geluid weg en kreeg ik enkele momenten later in beeld dat de 'Sonos ARC beschikbaar was'. Lijkt op een fout in de firmware? 🤔
Ik zit ook op 5.00.10 met mijn C9 icm XSX en ik heb dit niet. Kan dit misschien aan je HDMI kabel liggen? Ik heb de melding "instant game mode werkt weer" namelijk nog nooit gezien?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Verwijderd schreef op dinsdag 22 december 2020 @ 10:20:
[...]

[...]

2 keer ongeveer hetzelfde antwoord zonder zelf echt uit te leggen, ik krijg het idee dat je het zelf ook niet zo goed weet wat het dan wel is, klopt dat?
In principe is elk OLED scherm 120hz.

Waarom LG mogelijk verwarrende dingen op de website hebben is voor de eeuwen oude PAL vs NTSC discussie (50vs60 en 100vs120)

Meest waarschijnlijke is dat ze HFR (100p) voor PAL regios laten zien en HFR (120p) voor NTSC regios, omdat dat precies de multiples zijn waarmee ze HFR uitvoeren (x2 tov 50 of x4 tov 25/24)

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yonix
JDL15 schreef op dinsdag 22 december 2020 @ 12:12:
[...]

Ik zit ook op 5.00.10 met mijn C9 icm XSX en ik heb dit niet. Kan dit misschien aan je HDMI kabel liggen? Ik heb de melding "instant game mode werkt weer" namelijk nog nooit gezien?
Voorheen had ik geen last van dit probleem, ook niet met 5.00.03. Daarnaast lijkt het mij sterk dat het aan de, in dit geval twee, hdmi-kabels ligt.

Ik zal de tv eens van het stroom halen en de hdmi-kabels opnieuw plaatsen. Misschien helpt dat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JDL15
Yonix schreef op dinsdag 22 december 2020 @ 12:22:
[...]

Voorheen had ik geen last van dit probleem, ook niet met 5.00.03. Daarnaast lijkt het mij sterk dat het aan de, in dit geval, twee hdmi-kabels ligt.

Ik zal de tv eens van het stroom halen en de hdmi-kabels opnieuw plaatsen. Misschien helpt dat.
Had je beide kabels getest? Ik denk dat tv van de stroom halen en beide kabels even opnieuw plaatsen wel eens kan werken, misschien iets niet lekker gelopen met de update en omdat je het voorheen niet had..

Succes!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BlaBla1973
  • Laatst online: 29-09 09:43
Yonix schreef op dinsdag 22 december 2020 @ 12:22:
[...]

Voorheen had ik geen last van dit probleem, ook niet met 5.00.03. Daarnaast lijkt het mij sterk dat het aan de, in dit geval twee, hdmi-kabels ligt.

Ik heb dit ook op mijn c9 na de update 5.00.10. Met 5.00.03 had ik hier geen last van.
(Ik gebruik een 3080, geen Xbox)

Computer nr 486 denk ik..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous

Famous

R 400+

8 december mijn cashback aangemeld bij LG en had nu al mail terug.
Bij de C7 duurde het ±8 weken dus vond het al snel.
Er is geen aankoopdatum zichtbaar (of leesbaar) op het aankoopbewijs.
oh..
Gelukkig stond die niet twee keer op de factuur :+
Benieuwd wanneer ik weer van ze hoor :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoahAmber
  • Registratie: Januari 2020
  • Niet online
Famous schreef op dinsdag 22 december 2020 @ 13:00:
8 december mijn cashback aangemeld bij LG en had nu al mail terug.
Bij de C7 duurde het ±8 weken dus vond het al snel.
[...]
oh..
Gelukkig stond die niet twee keer op de factuur :+
Benieuwd wanneer ik weer van ze hoor :D
[LG OLED] Cashback - Ervaringen & Discussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDL15
BlaBla1973 schreef op dinsdag 22 december 2020 @ 12:38:
[...]

Ik heb dit ook op mijn c9 na de update 5.00.10. Met 5.00.03 had ik hier geen last van.
Oh oh, dat voorspelt niet veel goed. Ik heb de update inmiddels een week maar echt nog niet ontdekt. Ik ga het ook in de gaten houden.. Laat ons ook even weten of het is opgelost middels bovenstaande methode :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yonix
BlaBla1973 schreef op dinsdag 22 december 2020 @ 12:38:
[...]

Dan moet het haast wel een probleem in de firmware zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RSP
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 25-09 11:32

RSP

De bouwmarkten zijn dicht :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koning-Admiraal
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 02-08-2021

Koning-Admiraal

De commandant!

RSP schreef op dinsdag 22 december 2020 @ 15:17:
[...]

De bouwmarkten zijn dicht :+
Jij hebt nooit van webshops gehoord zo te zien :+.

Set your goals high, and don't stop till you get there.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RSP

RSP

[...]

Hmm ik kon 'm wel waterpas zetten, maar niet door te draaien, maar door hem naar links of naar rechts te duwen. De klemmetjes op de beugel zorgen ervoor dat hij niet terugzakt. Uiteraard hebben we de beugel ook zo recht mogelijk gehangen, maar het ging over milimeterwerk die alleen zichtbaar is als de TV eenmaal hangt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SED

SED

Koning-Admiraal schreef op dinsdag 22 december 2020 @ 15:19:
[...]

Jij hebt nooit van webshops gehoord zo te zien :+.
Of dit soort opties die vrijwel alle grotere bouwmarkten aanbieden:
https://www.karwei.nl/klantenservice/click-and-collect

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RSP

RSP

SED schreef op dinsdag 22 december 2020 @ 15:48:
[...]

Of dit soort opties die vrijwel alle grotere bouwmarkten aanbieden:
https://www.karwei.nl/klantenservice/click-and-collect
Geintje natuurlijk. Ik ben onlangs verhuisd, dus een kabelgootje staat niet echt hoog op m'n prioriteitenlijstje :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HEY_DUDE
  • Nu online
sjorremans schreef op dinsdag 22 december 2020 @ 10:56:
Het antwoord hierboven is al gegeven... het is een 120hz paneel dus je kan gamen op 120hz als je dat wilt. De TV tuner is 100hz.
Zo simpel is het helaas niet. Alle mid end en high end tv panelen zij al meer dan een decade 100Hz/120Hz panelen. En daar kun je toch echt niet met 120Hz op gamen. De extra frames/Hzen werden alleen intern geïnterpoleerd, of gebruikt voor black frame insertion. Ook voor 24p content zijn 120Hz schermen handig. Elke frame kan dan 5 keer herhaald worden met 50 / 60 Hz panelen moet je of wat versnellen (50Hz) of 3:2 pull down gebruiken (60Hz).

100 / 120 Hz HFR betekent dat je ook daadwerkelijk een bron van 100 of 120 Hz gebruiken. Waarschijnlijk valt dit samen met wat HDMI 2.1 specificaties waar ik nog niet helemaal inzit.

Alle 100 Hz panelen zijn tegenwoordig (ook al een tijdje) ook op 120 Hz te zetten. Zelfde paneel voor Europa en VS ander stickertje op de doos. TV schakelt gewoon aan de hand van input (50Hz, paneel op 100Hz en 60 Hz paneel op 120 Hz). Gaat vanzelf. Vermoed dat dit ook voor HFR geldt maar weet ik niet zeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlaBla1973
  • Laatst online: 29-09 09:43
Yonix schreef op dinsdag 22 december 2020 @ 14:13:
[...]

Dan moet het haast wel een probleem in de firmware zijn.
Ik heb nu ongeveer een dag g-sync uitgezet en heb er tot op heden geen last meer van..

Computer nr 486 denk ik..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yonix
BlaBla1973 schreef op woensdag 23 december 2020 @ 09:27:
[...]

Ik heb nu ongeveer een dag g-sync uitgezet en heb er tot op heden geen last meer van..
Dan lijkt het een probleem te zijn met de VRR. Gek, want 5.00.03 had dit deels verholpen en nu met 5.00.10 lijkt het probleem terug te zijn.

Lekker bezig LG!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ibriboy
  • Laatst online: 27-10-2024
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6mX3YJKPC9Zz2KkDYUa3q3qZHUU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4Lh49LsTPzWO9nVh0diNaQ86.jpg?f=fotoalbum_large

LG Oled 55 C9.

Iemand die weet wat dat oranje ding is linksboven? Is dat normaal en hebben alle tv's dat of?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wren
Ibriboy schreef op woensdag 23 december 2020 @ 11:27:
[Afbeelding]

LG Oled 55 C9.

Iemand die weet wat dat oranje ding is linksboven? Is dat normaal en hebben alle tv's dat of?
De foto is voor mij te onduidelijk om het scherp te kunnen zien maar is het niet iets van een deukje of een stukje verf wat van de lijst is afgebroken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HEY_DUDE
  • Nu online
[Afbeelding]

LG Oled 55 C9.

Hier geen oranje spionage hole in mijn C9 55 :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Ik gok op een verborgen camera :P

Nee volgens mij is er gewoon een stukje lak af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDL15
[Afbeelding]

LG Oled 55 C9.

Ik denk dat je het wel mooi kunt bijwerken met een mat zwarte lak (stift). Dan ga je er niks meer van zien tenzij je er met je neus bovenop zit..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andrehj
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13:16
[Afbeelding]
LG Oled 55 C9.
Helaas is je foto wel erg grof om dit goed te kunnen beoordelen, maar is het geen lichtsensor?

WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERSD-VM2D + EV-WP-TWS-1W 300; AC: ME MXZ-2F42VF + 2x MSZ-LN25VGV; PV: 14.08 kWp O/W + SMA STP 8.0; Vent: Zehnder Q600 ERV + Ubbink AirExcellent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris89
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 29-09 20:46
Ik zit heel erg te dubben welke tv ik nu ga kopen.
Het wordt sowieso een 55 inch en heb een Sonos Arc met 2 One Sl.

Nu zit ik te twijfelen tussen: OLED55CX6LA en OLED55GX6LA.
Ik zie alleen niet goed wat de verschillen zijn... GX zou 120 ghz zijn en de CX 100 ghz zijn, maar dat staat ook op iedere site anders.

OLED55CX6LA is met poot en OLED55GX6LA is geleverd zonder poot.
Losse poot is te koop. Dat zijn dus de verschillen niet...

[ Voor 16% gewijzigd door Chris89 op 23-12-2020 13:58 ]

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Wren
Chris89 schreef op woensdag 23 december 2020 @ 13:52:

Ik zie alleen niet goed wat de verschillen zijn... GX zou 120 ghz zijn en de CX 100 ghz zijn, maar dat staat ook op iedere site anders.
Sorry dat ik het moet zeggen maar...heb je gezocht in dit topic naar de verschillen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Het is geen ghz maar hz, wat betreft 100/120hz verwarring plus dat beide tv's vrijwel hetzelfde zijn met 1 groot verschil maar welke mag je ff creatief doen met zoekwoorden in dit topic. De vorige keer dat ik zoekresultaat gaf bleef die ander doorvragen zonder mijn zoekresultaat te gebruiken en zo zelf zijn antwoorden vinden, dat doe ik dus niet meer. ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gregory76
  • Laatst online: 11:59

Gregory76

Sony PlayStation freak

Ik ben blij. :) Vanochtend heb ik een OLED55CX6LA besteld voor 'maar' € 1.350,- incl. levering (morgen).
Dat wordt smullen in de kerstvakantie, i.c.m. mijn PS5!

strava.app.link/jmaOuFSwnUb PSN: GregNL76 - Possessor of: PS1, PS2, PS3 phat, slim & superslim, PS4 (fw 5.05), PS4 Pro, PS4 Slim, PS5, PS Portal, PS Vita (HENkaku), PSP, PSVR, Nintendo Wii U, Switch (unpatched), DS, NES, GameBoy and more consoles!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ralphkeb
  • Laatst online: 30-09 22:09
Gregory76 schreef op woensdag 23 december 2020 @ 15:13:
Ik ben blij. :) Vanochtend heb ik een OLED55CX6LA besteld voor 'maar' € 1.350,- incl. levering (morgen).
Dat wordt smullen in de kerstvakantie, i.c.m. mijn PS5!
Ik net de 55GX, na cashback voor hetzelfde bedrag 😁

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gregory76
  • Laatst online: 11:59

Gregory76

Sony PlayStation freak

ralphkeb schreef op woensdag 23 december 2020 @ 15:28:
[...]

Ik net de 55GX, na cashback voor hetzelfde bedrag 😁
Nice! Da's helemaal een goede deal! :)

strava.app.link/jmaOuFSwnUb PSN: GregNL76 - Possessor of: PS1, PS2, PS3 phat, slim & superslim, PS4 (fw 5.05), PS4 Pro, PS4 Slim, PS5, PS Portal, PS Vita (HENkaku), PSP, PSVR, Nintendo Wii U, Switch (unpatched), DS, NES, GameBoy and more consoles!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DeBaroN
  • Nu online

Hang je hem aan de muur, dan de GX. Zet je hem op een meubel, de CX.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralphkeb
  • Laatst online: 30-09 22:09

Beeld technisch zijn de tv’s exact hetzelfde, de CX is bovenin dun (5 mm) en onderop een cm of 5 voor de elektronica en aansluitingen, de GX is overal 2 cm dik en hangt helemaal vlak tegen de muur aan dmv de bijgeleverde ophangbeugel en zit geen voet bij.

Is net wat je kiest en mooi vindt en na cashback op de GX serie ongeveer dezelfde prijs.
Pagina: 1 ... 349 ... 568 Laatste

Let op:
Indien je vragen hebt over inbranden bij OLED televisies, gebruik dan eerst even de zoekfunctie. Dit onderwerp is namelijk al regelmatig uitgebreid besproken.
Zie ook D vd V in "[LG OLED] Ervaringen & Discussie" Datzelfde geldt voor vragen over stekkers.

🔍 Inbranden: [LG OLED] Ervaringen & Discussie
🔎 Stekkers: [LG OLED] Ervaringen & Discussie

Goede aanbieding gezien of nodig? Check OLED Televisies aanbiedingen- & kortingscodetopic
Vragen/opmerkingen over de LG Cashback Actie? Daarvoor kan je terecht in [LG OLED] cashback topic

Discussies over welke (HDMI)-kabels te gebruiken kan in Zilveren HIFI-kabels gesmeed door elfen bij maanlicht #6.