Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LCHero
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 20:46
zwembroek schreef op maandag 21 december 2020 @ 17:51:
Volgend jaar een nieuwe maat 4k OLED namelijk 83 inch. Lekker zeg. Maar ik neem als mijn 77 inch heel blijft de komende 5 tot 7 jaar geen nieuwe haha. Ook komt er een 1000 nits paneel.
Dit zou wel heel mooi zijn. Wil een dedicated ruimte gaan maken volgend jaar en twijfel tussen een grote Oled en een beamer. Qua gemak en beeldkwaliteit de voorkeur voor een 4k Oled. Dan zijn alle extra inches welkom 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaaoie17
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 28-09 18:59
FrankRicard schreef op maandag 21 december 2020 @ 15:51:
[...]

Ik snap dat het voor jou vervelend is, maar ik denk dat het geen "belachelijke beslissing" is van LG. Waarom zou je voor iedere tv die licentiekosten betalen, terwijl alleen een deel van de illegale downloaders er last van heeft als je het niet hebt.
Ze hebben daar geld zat bij lg en zon licentie zal vast niet veel kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

computerjunky schreef op maandag 21 december 2020 @ 15:37:
Hoe gaan mensen om met LG's belachelijke beslissing om DTS te verwijderen van de 2020 lineup?

Ik wil een nieuwe tv maar gezien ik honderden uren aan DTS films heb en elke conversie die ik geprobeerd heb vis softwar3e (incl. popcorn time) een minimaal geluidsverlies van 60% met zich mee brengt voor standaard DTS en nog veel meer voor DTS : HD/MA is dat echt geen optie omdat ik dat vlak en slecht vind klinken.

De enige optie die ik zie is een Nvidia shield maar ik vind het absurd dat ik nog eens 200 euro uit moet geven aan een shield pro om mijn HDD in te propper bovenop de al dure tv.
En dat neemt niet eens mee dat ik de shield tv onpraktisch vind ten opzichte van hoe het werkt direct in de tv.

Daarnaast wil ik content kunnen spelen beide via de receiver en alleen via tv speakers als dat nodig is (snacht's/laat in de avond bijvoorbeeld).

Alle ideeën zijn welkom want blij word ik niet van deze keuze van LG.
Een tv uit de 2019 line-up kopen.

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• computerjunky
  • Registratie: Maart 2004
  • Nu online
YakuzA schreef op woensdag 23 december 2020 @ 18:09:
[...]

Een tv uit de 2019 line-up kopen.
Ja die had ik op mijn lijst maar had een net iets betere gezien uit de 2020 serie. Althans dat dacht ik tot ik het DTS verhaal dus zag. En nu is de andere optie ineens veel duurder (waarschijnlijk door EOL )...
Blij dat ik altijd tot in het kleinste detail onderzoek doe voordat ik wat koop want dit soort nare verassingen heb je toch liever niet na aankoop.

Ik kijk het even aan en misschien word hij weer goedkoper.

[ Voor 14% gewijzigd door computerjunky op 23-12-2020 18:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

computerjunky schreef op woensdag 23 december 2020 @ 18:27:
[...]

Ja die had ik op mijn lijst maar had een net iets betere gezien uit de 2020 serie. Althans dat dacht ik tot ik het DTS verhaal dus zag. En nu is de andere optie ineens veel duurder (waarschijnlijk door EOL )...
Blij dat ik altijd tot in het kleinste detail onderzoek doe voordat ik wat koop want dit soort nare verassingen heb je toch liever niet na aankoop.

Ik kijk het even aan en misschien word hij weer goedkoper.
Onlangs gepost dat er een nieuwe cashback actie komt in januari. Zoek op woordje FOKA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XBWillem
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 03-12-2024
Echt veel te lange post, sorry jongens! :p

Kan iemand mij iets uitleggen over HDMI ARC, audio codecs en doorsturen van signalen?

Wanneer een apparaat niet via HDMI ARC op de tv is aangesloten, kan de tv het geluid dan wel oppikken en via HDMI ARC doorsturen naar een receiver? Bijvoorbeeld: Console via HDMI naar TV --> TV via HDMI ARC naar receiver --> receiver naar speakers.

Nu even uitleggen wat ik nu heb en wat ik wil - lang verhaal, sorry!

- Ik heb nu een LG 55UH615V
- Ik twijfel tussen LG 55C9PLA of LG 55GX6LA als nieuwe TV
- Ik heb draadloze WiSa speakers van Klipsch en de Klipsch Hub om het aan te sturen
- Daarop is mijn Xbox One X (niet de Series X) aangesloten met Optical
- Met analoog heb ik mijn CD / Network speler aangesloten, die ik via de Klipsch Hub dus ook kan gebruiken zonder dat de TV aanstaat
- De TV is via HDMI Arc aangesloten op de Klipsch Hub, zodat geluid van de TV apps ook naar mijn Klipsch speakers gaat via de Hub

Mijn probleem is dat met deze setup audio over HDMI ARC soms stottert, met name bij surround. Terwijl het geluid over Optical perfect is. De Xbox One X heeft Optical, de Xbox Series X niet! Daarnaast wil ik ook een professionele 4K Blu-ray speler aanschaffen, die meer HDR-varianten bij films ondersteunt dan de Xbox Series X.

Waar ik naar toe wil is een setup waarbij mijn toekomstige Xbox Series X en 4K Blu-ray speler álle audio codecs van mijn discs en games kunnen verwerken, en mijn TV alle HDR-varianten kan verwerken, i.c.m. Klipsch Hub of een andere WiSa receiver. Die moet dus ook zonder TV kunnen werken voor mijn CD/Network speler.

Dat zou dit zijn:

- TV die alle gangbare HDR-varianten ondersteunt, zoals HDR/HDR Pro, HDR10+ en Dolby Vision
- WiSa receiver die alle gangbare surround codecs van Dolby en DTS ondersteunt, verbonden met HDMI ARC
- Xbox Series X verbonden met HDMI met TV
- 4K Blu Ray speler verbonden met HDMI met TV

Acties:
  • 0 Henk 'm!
XBWillem schreef op woensdag 23 december 2020 @ 21:18:
Echt veel te lange post, sorry jongens! :p

Kan iemand mij iets uitleggen over HDMI ARC, audio codecs en doorsturen van signalen?

Wanneer een apparaat niet via HDMI ARC op de tv is aangesloten, kan de tv het geluid dan wel oppikken en via HDMI ARC doorsturen naar een receiver? Bijvoorbeeld: Console via HDMI naar TV --> TV via HDMI ARC naar receiver --> receiver naar speakers.

Nu even uitleggen wat ik nu heb en wat ik wil - lang verhaal, sorry!

- Ik heb nu een LG 55UH615V
- Ik twijfel tussen LG 55C9PLA of LG 55GX6LA als nieuwe TV
- Ik heb draadloze WiSa speakers van Klipsch en de Klipsch Hub om het aan te sturen
- Daarop is mijn Xbox One X (niet de Series X) aangesloten met Optical
- Met analoog heb ik mijn CD / Network speler aangesloten, die ik via de Klipsch Hub dus ook kan gebruiken zonder dat de TV aanstaat
- De TV is via HDMI Arc aangesloten op de Klipsch Hub, zodat geluid van de TV apps ook naar mijn Klipsch speakers gaat via de Hub

Mijn probleem is dat met deze setup audio over HDMI ARC soms stottert, met name bij surround. Terwijl het geluid over Optical perfect is. De Xbox One X heeft Optical, de Xbox Series X niet! Daarnaast wil ik ook een professionele 4K Blu-ray speler aanschaffen, die meer HDR-varianten bij films ondersteunt dan de Xbox Series X.

Waar ik naar toe wil is een setup waarbij mijn toekomstige Xbox Series X en 4K Blu-ray speler álle audio codecs van mijn discs en games kunnen verwerken, en mijn TV alle HDR-varianten kan verwerken, i.c.m. Klipsch Hub of een andere WiSa receiver. Die moet dus ook zonder TV kunnen werken voor mijn CD/Network speler.

Dat zou dit zijn:

- TV die alle gangbare HDR-varianten ondersteunt, zoals HDR/HDR Pro, HDR10+ en Dolby Vision
- WiSa receiver die alle gangbare surround codecs van Dolby en DTS ondersteunt, verbonden met HDMI ARC
- Xbox Series X verbonden met HDMI met TV
- 4K Blu Ray speler verbonden met HDMI met TV
Je gewenste nieuwe TV C9/CX/GX ondersteunt WiSa.
Dit lijkt mij de handigste oplossing om geluid van je TV via de luidsprekers af te gaan spelen.
Nu ken ik alle specificaties van Klipsch niet maar dat zou je even moeten nakijken welke audio modes er gebruikt kunnen gaan worden.

Opmerking: ondersteuning van WiSa betekent nog wel dat je een transmitter nodig hebt.
Zoiets als dit.
https://www.wisaassociation.org/soundsend/

[ Voor 3% gewijzigd door HoppyF op 23-12-2020 21:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XBWillem
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 03-12-2024
HoppyF schreef op woensdag 23 december 2020 @ 21:52:
[...]

Je gewenste nieuwe TV C9/CX/GX ondersteunt WiSa.
Dit lijkt mij de handigste oplossing om geluid van je TV via de luidsprekers af te gaan spelen.
Nu ken ik alle specificaties van Klipsch niet maar dat zou je even moeten nakijken welke audio modes er gebruikt kunnen gaan worden.
I know, maar dan kan ik geen CD/Netwerk speler aansluiten. En als ik een analoog—>HDMI converter gebruik, moet de TV aanstaan. Én dan gaat de besturing via app, wat ik niet wil.

Ik heb dus een los apparaat nodig voor mijn WiSa speakers én CD/Netwerk speler (de Klipsch Hub die ik nu heb of een upgrade). En een TV die het kan verwerken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrIV
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 18:18
Na de laatste software update, incl. een update van de Netflix app heb ik vandaag geregeld gehad dat mijn tv (LG CX) meerdere keren compleet vastliep in de Netflix app. Compleet zwart beeld of enkel met een rode streep erin. Hebben meer mensen hier nu last van toevallig? Ook maakt hij nu bij het terugschakelen van de app naar live tv een vreemd geluid. En het werkte allemaal zo soepeltjes....

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• kassemans
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 15-08 15:37
Zojuist de software update gehad die AirPlay en HomeKit toevoegd aan mijn 2018 model oled (65e8). Werkt prima!

• herian10
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 22-09 20:32
kassemans schreef op donderdag 24 december 2020 @ 13:04:
Zojuist de software update gehad die AirPlay en HomeKit toevoegd aan mijn 2018 model oled (65e8). Werkt prima!
Welk versie nr heb je nu

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• plofkip
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20:13
plofkip schreef op maandag 14 december 2020 @ 12:28:
[...]

Inmiddels bericht gehad van de Arnhemse winkel, zij stellen 50/50 voor wat voor mij zou betekenen dat ik €261,14 zal moeten betalen voor de reparatie.
Net gebeld dat ik me daar niet in kan vinden en winkel geeft aan dat ze niet de volledige reparatie zullen vergoeden i.v.m. afschrijving.
Ze komen er deze week nog op terug, maar heb al aangegeven dat ik het dan via de officiële weg zal bewandelen. Benieuwd waar ze nu mee komen.
Inmiddels bericht gehad dat ze alle kosten vergoeden en de afspraak met CE Repair staat op de 31. 😊

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kassemans
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 15-08 15:37
05.30.02

Werd automatisch geïnstalleerd toen ik hem aanzette vanmiddag. Weet niet of het gerelateerd is, maar heb sinds de update wat problemen met streams (Videoland/Netflix). Die droppen ineens terug naar lage resoluties of pauzeren om te bufferen. Nooit eerder last van gehad tot vandaag. Maar zou zomaar wat andere kunnen zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
plofkip schreef op donderdag 24 december 2020 @ 21:42:
[...]

Inmiddels bericht gehad dat ze alle kosten vergoeden en de afspraak met CE Repair staat op de 31. 😊
Dus toch!
Zie je wel de aanhouder wint.
Helaas heb ik al vaker gelezen dat verkopers uit “coulance” 50% vergoeden van de reparatiekosten terwijl dit gewoon 100% moet zijn.
Dat kan niet vaak genoeg genoemd worden hier want de komende jaren zullen er meer TV’s stuk gaan terwijl ze ouder zijn dan 2 jaar.
Laat je dus nooit te makkelijk afschepen met coulance of andere kreten als gebruikersvergoeding voor de tijd dat je ongestoord hebt kunnen kijken.

• devilsnight
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23-08 12:35
Ik kijk de afgelopen dagen veel naar de serie Homeland op Netflix en het begon echt op te vallen hoe lelijk sommige scenes zijn, ik bedoel qua beeldkwaliteit. Alsof het artefacts zijn, heel korrelig bij vooral grijze achtergronden....zoals een muur bijvoorbeeld.

Ik heb diezelfde scene eens aan gezet op Amazon Prime en het is bij lange na niet zo lelijk. Exact zelfde settings op de tv gebruik ik hier. Iemand anders dit ook opgevallen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Oeh nice, eindelijk *O*

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rutgergron
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 26-09 21:42
Ik heb niet echt wat kunnen vinden over Battlefield 1 en 5.

Ik overweeg om een OLED CX te kopen. Ik ben een groot battlefield 1 liefhebber. Veel andere games speel ik niet. Battlefield bevat veel statische hud. Vooral de scores bovenin baadt mij zorgen. Fel rood en blauw, gaat dit op termijn geen problemen geven mbt burnin?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miniterror
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 22:51
Weet even niet of het hier hoort of in de chromecast sectie, als het de verkeerde plek is excuus.
Ik heb van de kerstman een nieuwe Chromecast TV gehad.
Deze zit nu aangesloten op mijn LG GX welke zoals het hoort bij een GX tegen de muur hangt.
De chromecast TV is dus helemaal afgesloten en heeft daardoor een bijzonder slecht WiFi signaal op de 5ghz frequentie.
Ik zie in mijn unifi controller dat de TV 99% WiFi experience heeft en en -70dbm heeft waar de chromecast -94dbm met een experience van 60% heeft.
Resultaat is dat de Chromecast nu regelmatig terugvalt naar snelheden van ongeveer 6Mbit.
Zijn er meer hier met een GX en de nieuwe Chromecast TV en ervaren jullie hetzelfde dat deze dus een heel slecht bereik heeft omdat hij tussen de TV en muur zit zonder ruimte voor het WiFi signaal om er goed bij te komen?

[ Voor 14% gewijzigd door miniterror op 25-12-2020 11:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HEY_DUDE
  • Registratie: November 2009
  • Nu online
rutgergron schreef op vrijdag 25 december 2020 @ 10:15:
Ik heb niet echt wat kunnen vinden over Battlefield 1 en 5.

Ik overweeg om een OLED CX te kopen. Ik ben een groot battlefield 1 liefhebber. Veel andere games speel ik niet. Battlefield bevat veel statische hud. Vooral de scores bovenin baadt mij zorgen. Fel rood en blauw, gaat dit op termijn geen problemen geven mbt burnin?
Dat kan, er zijn genoeg voorbeelden hier van burnins. Of het gebeurt kan niemand voorspellen. Voor gamen zou ik een QLED nemen of in je achterhoofd houden dat je de OLED mogelijk in 3-5 jaar afschrijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

miniterror schreef op vrijdag 25 december 2020 @ 11:50:
Zijn er meer hier met een GX en de nieuwe Chromecast TV en ervaren jullie hetzelfde dat deze dus een heel slecht bereik heeft omdat hij tussen de TV en muur zit zonder ruimte voor het WiFi signaal om er goed bij te komen?
Als dit waar zou zijn, dat je tv de WiFi signaal deels blokkeert, is een "verlengkabel" de oplossing voor jou?

Grappige is dat voor mij de 2.4Ghz zuigt en de 5Ghz perfect werkt op mijn Chromecast Google TV, al trek ik mijn tv (= geen (LG) OLED) zoveel mogelijk van de muur af, maakt niks uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andrehj
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21:39
miniterror schreef op vrijdag 25 december 2020 @ 11:50:
Weet even niet of het hier hoort of in de chromecast sectie, als het de verkeerde plek is excuus.
Ik heb van de kerstman een nieuwe Chromecast TV gehad.
Deze zit nu aangesloten op mijn LG GX welke zoals het hoort bij een GX tegen de muur hangt.
De chromecast TV is dus helemaal afgesloten en heeft daardoor een bijzonder slecht WiFi signaal op de 5ghz frequentie.
Ik zie in mijn unifi controller dat de TV 99% WiFi experience heeft en en -70dbm heeft waar de chromecast -94dbm met een experience van 60% heeft.
Resultaat is dat de Chromecast nu regelmatig terugvalt naar snelheden van ongeveer 6Mbit.
Die Chromecast kun je toch ook (met een adaptertje) bedraad aansluiten? Werkt veel betrouwbaarder.
En de LG heeft toch ook een chromecast ingebouwd? Voegt een externe chromecast dan nog wel wat toe? Ik gebruikte bij onze oude (domme) TV de chromecast erg vaak, maar heb em bij onze nieuwe 55CX door de interne apps en interne chromecast nog geen seconde gemist, maar wellicht zijn mijn eisen niet hoog genoeg.

WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERSD-VM2D + EV-WP-TWS-1W 300; AC: ME MXZ-2F42VF + 2x MSZ-LN25VGV; PV: 14.08 kWp O/W + SMA STP 8.0; Vent: Zehnder Q600 ERV + Ubbink AirExcellent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miniterror
Verwijderd schreef op vrijdag 25 december 2020 @ 12:13:
[...]

Als dit waar zou zijn, dat je tv de WiFi signaal deels blokkeert, is een "verlengkabel" de oplossing voor jou?

Grappige is dat voor mij de 2.4Ghz zuigt en de 5Ghz perfect werkt op mijn Chromecast Google TV, al trek ik mijn tv (= geen (LG) OLED) zoveel mogelijk van de muur af, maakt niks uit.
Inmiddels heb ik het iets anders aangesloten achter de TV en weer strak tegen de muur hangen.
Had de CTV in poort 3 zitten en de CTV zelf richting het midden van de TV.
Nu heb ik hem in poort 1 (dichtste langs de zijkant van de TV) gedaan en de CTV met dubbelzijdig tape vastgeplakt zodat die ook omgedraaid achter de TV hangt en haal nu constant 125/130Mbit, nog lang niet de volle snelheid maar voldoende om alles te doen en geen 100Mbit ethernet adapter te kopen.
Kan me voorstellen dat andere modellen welke niet strak tegen de muur hangen hier een stuk minder last van hebben, daarom ook dat ik specifiek de GX benoem welke ik heb.
Andrehj schreef op vrijdag 25 december 2020 @ 12:41:
[...]

Die Chromecast kun je toch ook (met een adaptertje) bedraad aansluiten? Werkt veel betrouwbaarder.
En de LG heeft toch ook een chromecast ingebouwd? Voegt een externe chromecast dan nog wel wat toe? Ik gebruikte bij onze oude (domme) TV de chromecast erg vaak, maar heb em bij onze nieuwe 55CX door de interne apps en interne chromecast nog geen seconde gemist, maar wellicht zijn mijn eisen niet hoog genoeg.
Er is bijvoorbeeld geen native Ziggogo applicatie voor WebOS, wij kijken sporadisch reguliere TV en de Ziggogo app is dan een mooie oplossing om toch niet de tuner bij het TV meubel te hebben.
Iets anders dat ik mis in WebOS zijn client VPN applicaties, ik heb Windscribe en Ivacy om soms de Amerikaanse Netflix te starten of iets anders te streamen.
Mijn vorige TV was een Philips Android en miste zulke dingen nu best wel, tuurlijk had ik het ook anders kunnen oplossen maar dit werkt voor mijn huishouden, and if it aint broken dont fix it.
De kosten van een Chromecast TV hoef je het iig niet voor te laten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pistachenootje
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 16:48
Ik ben aan het kijken voor een 55 of 65 inch LG oled. Bx of Cx. Cash back geldt voor zover ik zie niet op de basis modellen. Vroeger was er zo'n topic waarin mensen een lagere prijs regelden dan de PW. Bestaat dat nog? Of is de laagste prijs in de PW ook echt het laagste wat er is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

miniterror schreef op vrijdag 25 december 2020 @ 13:20:
[...]
Inmiddels heb ik het iets anders aangesloten achter de TV en weer strak tegen de muur hangen.
Had de CTV in poort 3 zitten en de CTV zelf richting het midden van de TV.
Nu heb ik hem in poort 1 (dichtste langs de zijkant van de TV) gedaan en de CTV met dubbelzijdig tape vastgeplakt zodat die ook omgedraaid achter de TV hangt en haal nu constant 125/130Mbit, nog lang niet de volle snelheid maar voldoende om alles te doen en geen 100Mbit ethernet adapter te kopen.
Kan me voorstellen dat andere modellen welke niet strak tegen de muur hangen hier een stuk minder last van hebben, daarom ook dat ik specifiek de GX benoem welke ik heb.

[knip]
Redelijk offtopic, maar om het helder te krijgen. Ik neem aan dat het hier over de nieuwe CC Google TV stick gaat? Dus met een DVB-C aansluiting? Als je de volle snelheid zou willen halen met die stick, er zijn ook Gbit adapters te krijgen voor dit specifieke model, via wifi zou het idealiter ook boven de 300Mbit kunnen komen met deze stick.

Edit: @miniterror, over die stick had ik het idd. Je zou het hier eens kunnen vragen, al lijkt de kans op eenzelfde combinatie/opstelling nog wat klein op dit moment misschien; Google Chromecast & Google TV- Ervaringen & discussie Deel 2

[ Voor 10% gewijzigd door hardware-lover op 25-12-2020 14:51 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Pistachenootje schreef op vrijdag 25 december 2020 @ 13:43:
Ik ben aan het kijken voor een 55 of 65 inch LG oled. Bx of Cx. Cash back geldt voor zover ik zie niet op de basis modellen. Vroeger was er zo'n topic waarin mensen een lagere prijs regelden dan de PW. Bestaat dat nog? Of is de laagste prijs in de PW ook echt het laagste wat er is?
Dat topic is er idd gewoon nog.

PSN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online
Pistachenootje schreef op vrijdag 25 december 2020 @ 13:43:
OLED Televisies aanbiedingen- & kortingscodetopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pistachenootje
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 16:48
Bedankt, door de nieuwe titel was het me niet duidelijk.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• SED
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20:43

SED

Nee, snap ik.. aanbiedingen en kortingscodes is ook erg verwarrend als je op zoek bent naar een aanbieding..

Copyright and left by SED...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miniterror
hardware-lover schreef op vrijdag 25 december 2020 @ 14:01:
[...]

Redelijk offtopic, maar om het helder te krijgen. Ik neem aan dat het hier over de nieuwe CC Google TV stick gaat? Dus met een DVB-C aansluiting? Als je de volle snelheid zou willen halen met die stick, er zijn ook Gbit adapters te krijgen voor dit specifieke model, via wifi zou het idealiter ook boven de 300Mbit kunnen komen met deze stick.
Het is deze pricewatch: Google Chromecast met Google TV Wit 4GB

Vraag dus of andere mensen met een LG GX hetzelfde ervaren. De GX hangt strak tegen de muur wat naar mijn idee de oorzaak is dat het signaal zo slecht aankomt op devices achter de TV.
Ik vermoed dat een oudere Chromecast Ultra hier mogelijk ook last van zal hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
miniterror schreef op vrijdag 25 december 2020 @ 14:46:
[...]

Het is deze pricewatch: Google Chromecast met Google TV Wit 4GB

Vraag dus of andere mensen met een LG GX hetzelfde ervaren. De GX hangt strak tegen de muur wat naar mijn idee de oorzaak is dat het signaal zo slecht aankomt op devices achter de TV.
Ik vermoed dat een oudere Chromecast Ultra hier mogelijk ook last van zal hebben?
Zou kunnen maar er is vrijwel niemand die een Chromecast gebruikt icm een LG OLED omdat de LG op zich al bijna alles doet. Als je Ziggo hebt dan hoort daar ook een mediabox bij die je via HDMI kunt aansluiten.
Een CI module kan uiteraard ook.
O ja, en AirPlay zit er ook op dus vanaf een iPhone iPad kun je ook iets laten afspelen.

[ Voor 5% gewijzigd door HoppyF op 25-12-2020 15:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lochtejans
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 21:13
Hier op de 65C8 nog geen update beschikbaar. Zit nog steeds op firmware 05.20.02. Tv staat op automatisch updaten. Controleren op updates geeft geen updates gevonden.

Meer mensen hier last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasGrunn
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 12-05 17:25
lochtejans schreef op vrijdag 25 december 2020 @ 16:35:
[...]

Hier op de 65C8 nog geen update beschikbaar. Zit nog steeds op firmware 05.20.02. Tv staat op automatisch updaten. Controleren op updates geeft geen updates gevonden.

Ja, ik wacht nog steeds op de nieuwste update voor de cx. Er zijn al meerdere mensen die deze binnen hebben, alleen bij mij nog niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
BasGrunn schreef op vrijdag 25 december 2020 @ 17:01:
[...]

Ja, ik wacht nog steeds op de nieuwste update voor de cx. Er zijn al meerdere mensen die deze binnen hebben, alleen bij mij nog niet.
Automatische updates worden in fases aangeboden.
De CX 03.11.30 kun je ook zelf downloaden en installeren.
http://gscs-b2c.lge.com/d...eId=gWSdSFdEUFB8Nwev3a5Xw

1. Improvement
1) Update to allow PC and Console gamers smooth VRR playback

[ Voor 8% gewijzigd door HoppyF op 25-12-2020 17:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bunnikside
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 02-09 22:56
[...]

Ook hier nog niets gezien, ook een 65C8 en 55B8.

Even afwachten nog.....

Edit: typo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pwh53
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 18-07 11:49
[...]

dat is de laatste versie
https://www.lg.com/nl/ondersteuning/software-firmware

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16:10
Iemand bekend met het probleem dat geen enkele app meer start? TV al paar keer uit en aangezet maar niks werkt nog. CX model met laatste update.

Netflix, YouTube, Disney, Prima, etc werken dus allemaal niet. Wanneer je er op klikt gebeurt er niks. Al geprobeerd ook om alle recente apps te sluiten.

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Puck
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19:43

Puck

W32.Deadcode.A

Phusebox schreef op vrijdag 25 december 2020 @ 19:02:
Iemand bekend met het probleem dat geen enkele app meer start? TV al paar keer uit en aangezet maar niks werkt nog. CX model met laatste update.

Netflix, YouTube, Disney, Prima, etc werken dus allemaal niet. Wanneer je er op klikt gebeurt er niks. Al geprobeerd ook om alle recente apps te sluiten.
Bij dit soort problemen even volledig stroom eraf halen zodat interne geheugen / app-state gerest wordt.

Arrived anxious, left bored

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasGrunn
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 12-05 17:25
HoppyF schreef op vrijdag 25 december 2020 @ 17:15:
[...]

Automatische updates worden in fases aangeboden.
De CX 03.11.30 kun je ook zelf downloaden en installeren.
http://gscs-b2c.lge.com/d...eId=gWSdSFdEUFB8Nwev3a5Xw

1. Improvement
1) Update to allow PC and Console gamers smooth VRR playback
Er schijnt al weer een nieuwere te zijn, 03.21.09. Op avforums.com zijn ook een aantal Nederlanders die de update binnen hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phusebox
BasGrunn schreef op vrijdag 25 december 2020 @ 19:22:
[...]

Er schijnt al weer een nieuwere te zijn, 03.21.09. Op avforums.com zijn ook een aantal Nederlanders die de update binnen hebben.
Die heb ik hier ook sinds een paar dagen of een week.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Puck schreef op vrijdag 25 december 2020 @ 19:04:
[...]

Bij dit soort problemen even volledig stroom eraf halen zodat interne geheugen / app-state gerest wordt.
Hmm gedaan, apps starten weer maar nu werkt ARC niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 19:52
Phusebox schreef op vrijdag 25 december 2020 @ 19:22:
[...]

Die heb ik hier ook sinds een paar dagen of een week.
OTA? Heb nog niks gekregen op mijn 65CX.

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pietervanhuizen
  • Laatst online: 19-08 07:23
HoppyF schreef op vrijdag 25 december 2020 @ 15:13:
[...]

Zou kunnen maar er is vrijwel niemand die een Chromecast gebruikt icm een LG OLED omdat de LG op zich al bijna alles doet. Als je Ziggo hebt dan hoort daar ook een mediabox bij die je via HDMI kunt aansluiten.
Een CI module kan uiteraard ook.
O ja, en AirPlay zit er ook op dus vanaf een iPhone iPad kun je ook iets laten afspelen.
Met de ziggo go app op android TV kun je eenvoudig terugkijken, dat kan niet met een ci module (ik heb geen ziggo box) . Ook heb ik films&series. Ik gebruik hem dus vooral voor 1 app, soms doe ik casten vanuit browser of Facebook. Ik ben er blij mee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Rivanov schreef op vrijdag 25 december 2020 @ 22:14:
[...]

OTA? Heb nog niks gekregen op mijn 65CX.
Ja OTA 03.21.09
Week geleden

Nu ik er over nadenk heb ik ook sinds een week issues met ARC die ik eerder niet had. Dus tja voor mij is het geen succes die firmware. Verder merk ik niks anders.

[ Voor 30% gewijzigd door Phusebox op 26-12-2020 10:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• artfuldodger
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 13-01 19:35
[...]

Hier ook nog geen update op een 55” C8. Ze hebben nog 5 dagen! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
yzf1kr schreef op vrijdag 18 december 2020 @ 13:09:
Ik heb hem hier nog niet voorbij zien komen (even 3 paginas terug gezocht) dus als het dubbel is sorry.

Nieuwe Firmware 03.21.09 voor de CX is beschikbaar op de Koreaanse site:

HDR/Dolby vision flickering en raised blacks zou opgelost moeten zijn.
En verbeteringen aan HDMI-CEC

https://www.lgservice.co....C%96%B4_OLEDxxCXX_GXX_O20
HDMI-CEC lijkt hier juist helemaal fucked te zijn nu. Werkt eerst 80% van de tijd. Nu 20%.

Mijn receiver ging altijd netjes aan samen met de tv. Na de update niet meer. Tevens moet ik dan, als ie aangaat, zelf weer HDMI CEC uitzetten en opnieuw aanzetten om geluid te krijgen.

[ Voor 11% gewijzigd door Phusebox op 26-12-2020 16:21 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• NoahAmber
  • Registratie: Januari 2020
  • Niet online
Phusebox schreef op zaterdag 26 december 2020 @ 11:59:
[...]

HDMI-CEC lijkt hier juist helemaal fucked te zijn nu. Werkt eerst 80% van de tijd. Nu 20%.

Mijn receiver ging altijd netjes aan samen met de tv. Na de update niet meer. Tevens moet ik dan, als ie aangaat, zelf weer HDMI CEC uitzetten en opnieuw aanzetten om geluid te krijgen.
Jij bent en blijft gewoon de eeuwige pechvogel. Tijd niets gelezen van je trouwens. Fijn dat je er weer bent.. 8)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• plofkip
CEC waardeloos spul. Lang leve een fatsoenlijke Harmony.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Nu online
Werkt verrassend goed met mn GX en Marantz versterker. Met Samsung tv had ik meer issues.
Ik hoop niet dat er bij mij ook Phusebox achtige issues op gaan treden..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• devilsnight
Ik mag graag series en films kijken met trumotion op clear, het haalt de stotteringen goed weg. Maar ik merk nu de afgelopen dagen dat trumotion om een of andere reden uit wordt gezet na een tijdje.

Eergisteren heb ik het op clear gezet voor de ISF Dark Room mode en nu staat het ineens uit. Knap irritant. Is dit een bekend probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Niet dat ik weet. Zet hem gewoon eens op handmatig en stel zelf de gewenste waarden in voor de 2 parameters, dat is sowieso handiger dan zo'n onduidelijk "clear" naampje waar niet uit blijkt welke instelling het nou precies is. Ik stel voor de-blur op 10 (en de-judder 0, eventueel tot max 3).

Reden:
• "Clear" is niet meer dan een populair naampje voor het aanzetten van de-blur op een (onbekende) waarde. Dan liever zelf instellen op de gewenste waarde.
• "Smooth" is niet meer dan een populair naampje voor het aanzetten van de-judder op een (onbekende) waarde. Dan liever zelf instellen op de gewenste waarde.

[ Voor 39% gewijzigd door Cap op 27-12-2020 12:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
devilsnight schreef op zondag 27 december 2020 @ 12:25:
Ik mag graag series en films kijken met trumotion op clear, het haalt de stotteringen goed weg. Maar ik merk nu de afgelopen dagen dat trumotion om een of andere reden uit wordt gezet na een tijdje.

Eergisteren heb ik het op clear gezet voor de ISF Dark Room mode en nu staat het ineens uit. Knap irritant. Is dit een bekend probleem?
Let er op dat dit een van de dingen die (geloof ik) niet vast gezet wordt als je het "op alle kanalen" toepast. Dus voor TV, elke HDMI ingang en de apps moet je het apart vast zetten.

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Goeie opmerking.

Om precies te zijn: het wordt prima vastgezet in het geheugen maar je moet niet vergeten dat elke ingang en mediaspeler een eigen geheugenplek heeft voor de beeldinstellingen. De apps hebben samen ook een geheugeninstelling. Dus je hebt dus losstaande ISF dark settings op HDMI1, HDMI2, mediaspeler, youtube. Hetzelfde geldt voor de andere beeldinstellingen ISF light, standaard, game etc.

Dat is ook logisch omdat elke bron andere beeldinstellingen nodig kan hebben.

Het is inderdaad handig dat je beeldinstellingen tussen bronnen kan kopieren. Vergeet echter niet dat dit alleen geldt voor het hoofdmenu van beeldinstellingen en voor het witbalans submenu, en niet voor de submenu's geavanceerde instellingen en beeldopties. Trumotion wordt dus waarschijnlijk niet automatisch meegenomen, die moet je per bron, per beeldmodus, apart even goed zetten,

[ Voor 32% gewijzigd door Cap op 27-12-2020 12:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devilsnight
Thanks voor de reacties mensen.

Ik had het ingesteld voor de built in Netflix en Prime apps. Voor de Xbox zet ik trumotion nooit aan en ik gebruik die video apps ook niet erop. Vandaar dat ik het raar vond.

Wat betreft handmatig instellen, dat kan ik doen maar ik vond clear altijd wel fijn. Geen last van artefacts, ook niet overdreven smooth zoals de "smooth" setting wat er echt niet uit ziet en zeker wel rare effect geeft.

Hoe dan ook, ik heb nu voor Prime het wederom op clear gezet en Netflix staat al tijden zo. Ik zal morgen eens checken of het nu goed blijft staan. Hoop het wel, zo niet, dan stel ik het eens handmatig in.

[ Voor 19% gewijzigd door devilsnight op 27-12-2020 12:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andries98
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 26-09 17:34
devilsnight schreef op zondag 27 december 2020 @ 12:48:
Thanks voor de reacties mensen.

Ik had het ingesteld voor de built in Netflix en Prime apps. Voor de Xbox zet ik trumotion nooit aan en ik gebruik die video apps ook niet erop. Vandaar dat ik het raar vond.

Wat betreft handmatig instellen, dat kan ik doen maar ik vond clear altijd wel fijn. Geen last van artefacts, ook niet overdreven smooth zoals de "smooth" setting wat er echt niet uit ziet en zeker wel rare effect geeft.

Hoe dan ook, ik heb nu voor Prime het wederom op clear gezet en Netflix staat al tijden zo. Ik zal morgen eens checken of het nu goed blijft staan. Hoop het wel, zo niet, dan stel ik het eens handmatig in.
Kan zijn met en zonder HDR? Dat zijn ook twee verschillende instellingen ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• devilsnight
andries98 schreef op zondag 27 december 2020 @ 15:11:
[...]

Kan zijn met en zonder HDR? Dat zijn ook twee verschillende instellingen ;)
Yep, I know. Maar dat is het niet. Homeland is niet in HDR ook. We gaan het zien. Ik kijk al heel wat uurtjes de serie en so far so good. Morgen nadat de tv uren heeft uit gestaan weer eens checken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brutalsranan
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 19:25
Ik heb een LG gx aangeschaft en zit met het volgende:

Ik maak gebruik van een mediabox next van ziggo. Hier heb ik mijn magic remote aan gekoppeld. Helaas is het zo dat wanneer mijn tv kast dicht is de magic remote het niet meer doet. Ik dacht dat de magic remote op RF werkte.

Hierop heb ik het gekoppeld met als netwerk UPC. Ook dat bood geen oplossing. Heeft iemand dat werkend gekregen? Zo ja, hoe?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Nu online
@Brutalsranan zelf geen ervaring mee, maar er zit een IR blaster bij de GX die je dan in je kastje kunt plaatsen. Dan wordt het signaal door de tv herhaald via een IR lampje in de kast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brutalsranan
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 19:25
CyBeRSPiN schreef op maandag 28 december 2020 @ 00:21:
@Brutalsranan zelf geen ervaring mee, maar er zit een IR blaster bij de GX die je dan in je kastje kunt plaatsen. Dan wordt het signaal door de tv herhaald via een IR lampje in de kast.
Ik heb daar ook al mee lopen spelen. Ik denk dat het helaas zo moet. Ik had gehoopt dat het wat makkelijker zou zijn (draadlozer)

In ieder geval bedankt voor het meedenken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadButcher
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 26-09 19:47
Ik heb een 55C8, net een firmwareupdate gehad van 05.20.02 naar 05.30.02.
Schijnbaar moet nu airplay2 beschikbaar zijn, en de HDR-gamemode een stuk donkerder?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mathijs92
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 16-09 20:34
MadButcher schreef op maandag 28 december 2020 @ 08:55:
Schijnbaar moet nu airplay2 beschikbaar zijn, en de HDR-gamemode een stuk donkerder?
Op mijn C8 werkt airplay2 en homekit inderdaad sinds vanochtend (5.30.02)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Qz7OOz4LAexR273MVQZMYTVxPTo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NI7RKG68NaR6MyqVfH78xeTk.jpg?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cqFUW0A7U82g8DHzURjOlbzpho4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/enTPVTM9nGPgZ1F0blNAHdjJ.jpg?f=fotoalbum_large
De melding dat Airplay en homekit beschikbaar zijn komt automatisch in beeld na het installeren van de update. Het Airplay instellingen menu kan daarna altijd weer opgeroepen worden via het sources menu.

[ Voor 63% gewijzigd door mathijs92 op 28-12-2020 09:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devilsnight
Oh boy, dat doet me denken aan wat ze met de 6 modellen toen ook deden. Ineens was de HDR game mode veel te donker geworden. Hebben ze naar mijn weten nooit gefixt ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polycom
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 21:42

Polycom

Poes van goud

Hier helaas nog geen update beschikbaar (55C8).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• vinom
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 22:46
vinom schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 12:36:
Nou vandaag de dag dat CE Repair is langsgekomen voor de hevige banding bij near black / donkere scenes van mijn 55 inch C8. Allereerst ging hij wat testbeelden op zoeken op YouTube met egale kleuren. Daar was natuurlijk niks mis mee. Ik vroeg aan hem, zoek maar een grijs test op. Hier was het duidelijk zichtbaar. Ze moeten overal foto's van maken en toevoegen aan het dossier. Ik vraag aan hem of hij bekend was met near black uniformity of überhaupt banding. Hij gaf aan dit bijna nooit mee te maken. Ik zeg, maar kun je je voorstellen dat men een OLED koopt voor het uitstekende contrast en dat je dan 's avonds in het donker naar die lelijke banden zit te kijken. Werd niet op gereageerd. Lang verhaal kort: hij moest overleggen of het paneel vervangen mocht worden, dat was niet zijn beslissing. Tien minuten later: paneel mag vervangen worden.

Hij haalt een doos eruit met een paneel en vervolgens zegt hij: dit klopt niet. Hij haalt paneel er verder uit en ik zie vieze bruine stof erop zitten en de voorkant is vol met vieze vlekken en spetters. Het zal ook weer eens niet. Hij had natuurlijk geen nieuwe meer bij, dus hij is weer vertrokken. Ik ga weer gebeld worden voor een nieuwe afspraak.
Vandaag was de nieuwe afspraak. Ditmaal met wel een nieuw paneel. Alles overgezet, even wat banding tests gedaan met de monteur en het verschil was dag en nacht. Echt stukken beter en gewoon acceptabel. Geen idee wat voor paneel er nu in zit, stickers waren hetzelfde maar ik zag wel degelijk verschil hoe het paneel was opgebouwd. Mijn oude paneel had een stuk of 8 dikke banden/stroken, en deze heeft er net als mijn CX beneden heel veel meer smallere stroken wat een betere uniformiteit geeft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
mathijs92 schreef op maandag 28 december 2020 @ 08:58:
[...]

[Afbeelding]
[Afbeelding]
De melding dat Airplay en homekit beschikbaar zijn komt automatisch in beeld na het installeren van de update. Het Airplay instellingen menu kan daarna altijd weer opgeroepen worden via het sources menu.
Je naam is gevallen! ;)
nieuws: LG brengt update met HomeKit- en AirPlay 2-ondersteuning uit voor tv'...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbinonline
  • Registratie: September 2007
  • Nu online
Is er een trucje om de update te forceren?

Ga niet uit van het haalbare, maar van het denkbare

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shattering
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 13-09 18:04
robbinonline schreef op maandag 28 december 2020 @ 17:19:
Hier ben ik ook naar op zoek! Of is er een mogelijkheid op ‘m manueel te installeren (met behulp van een USB stick bijvoorbeeld?)

Als ik controleer op updates (binnen instellingen) vind ik niets momenteel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
robbinonline schreef op maandag 28 december 2020 @ 17:19:
Nee.
Gewoon wachten tot deze op je TV gemeld wordt.
Alternatief is de update te downloaden van de LG website en dan via USB te installeren.
Ik heb hem alleen nog niet op de site zien staan maar dat zal vast niet lang meer gaan duren.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Snake_Eye
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 26-09 17:21
jaaoie17 schreef op woensdag 23 december 2020 @ 17:30:
[...]

Ze hebben daar geld zat bij lg en zon licentie zal vast niet veel kosten.
Ja ik snap hier ook de ballen niet van, in deze moderne tijd geen DTS ondersteuning. Alsof we in de middeleeuwen zitten zeg. Zijn ze daar bij LG helemaal van lotje getikt.

Gelukkig heb ik een LG E9 uit 2019

[ Voor 5% gewijzigd door Snake_Eye op 28-12-2020 17:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andries98
  • Laatst online: 26-09 17:34
Snake_Eye schreef op maandag 28 december 2020 @ 17:25:
[...]

Ja ik snap hier ook de ballen niet van, in deze moderne tijd geen DTS ondersteuning. Alsof we in de middeleeuwen zitten zeg. Zijn ze daar bij LG helemaal van lotje getikt.

Gelukkig heb ik een LG E9 uit 2019
DTS is alweer zo 2010 ;w (LG is niet de enige hoor, wordt gewoon uitgefaseerd)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedNas74
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 28-09 20:17
Sinds de 5.30.02 update van de c8 veel WiFi problemen. Elke 10 minuten ofzo klapt hij eruit. Airplay uitgezet. Dit mag helaas niet baten. Ik heb overigens geen Apple apparatuur in huis. Spijt dat ik die update er op heb gezet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EraYaN
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 06-09 13:01
andries98 schreef op maandag 28 december 2020 @ 18:33:
[...]

DTS is alweer zo 2010 ;w (LG is niet de enige hoor, wordt gewoon uitgefaseerd)
Ik bedoel DTS heeft op zich gewoon een equivalent aan ieder formaat dat Dolby heeft en er zijn nog steeds Blurays met DTS:X (Atmos van DTS) streams, dan moet je dus wel een AVR hebben.

if(!awesome){awesome=true;}

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GeorgeMichael
  • Registratie: September 2014
  • Niet online
Toch wel spannend om nu Top 2000 (tv) aan te hebben op mijn GX ivm inbranden... Zet steeda het scherm maar even uit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Anthirian
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 16-09 01:03

Anthirian

In Trance We Trust

Ik wacht met smart af, ik zie nog geen update helaas

Mijn Films en TV Series, Games en Muziek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ibidem
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 27-09 07:34
mathijs92 schreef op maandag 28 december 2020 @ 08:58:
[...]

[Afbeelding]
[Afbeelding]
Zie zelfs dat LG er een aparte app van lijkt te hebben gemaakt onder de home menu knop. Helaas voor mij lijken beide knoppen niets te doen. Het AirPlay menu zoals jij dat laat zien start bij mij niet. Erg vaag en wel de juiste software versie in mijn C8 zitten.

Iemand een idee hoe dit op te lossen valt :?

..::System Specs::..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
NoahAmber schreef op zaterdag 26 december 2020 @ 17:08:
[...]

Jij bent en blijft gewoon de eeuwige pechvogel. Tijd niets gelezen van je trouwens. Fijn dat je er weer bent.. 8)
Pff kan ik ook downgraden?
Wat een crap firmware update was dit. Mijn receiver gaat gewoon echt nooit meer aan samen met de tv, en als je hem handmatig aanzet werkt ARC ook nooit moet je eerst 3x input wisselen.

Lang leve LG. Elke keer als mijn vrouw de tv wil gebruiken wordt ik er nu weer bij geroepen omdat ze geen geluid heeft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phusebox
plofkip schreef op zaterdag 26 december 2020 @ 19:01:
CEC waardeloos spul. Lang leve een fatsoenlijke Harmony.
Ik was juist blij van die crappy instabiele Harmony af te zijn. Altijd ontregeld. Dan heeft ie weer 1 apparaat gemist en is alles out of sync.
Plastic fantastic kraak dingen waarvan elk display na een jaar sneuvelde.

En dat voor maar paar honderd euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Blijkbaar kun je beter een goedkope LG soundbar kopen dan een dure receiver met losse speakers. Bij een vriend van mij werkt alles altijd vlekkeloos. Bij hem springt de tv zelfs automatisch naar de juiste HDMI input als hij bijvoorbeeld de Xbox aanzet. Ik wist niet eens dat dit mogelijk was, heeft bij mijn geen enkele OLED (C7, C8 en CX) ooit gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tito129
  • Laatst online: 22:39
Phusebox schreef op maandag 28 december 2020 @ 20:17:
Blijkbaar kun je beter een goedkope LG soundbar kopen dan een dure receiver met losse speakers. Bij een vriend van mij werkt alles altijd vlekkeloos. Bij hem springt de tv zelfs automatisch naar de juiste HDMI input als hij bijvoorbeeld de Xbox aanzet. Ik wist niet eens dat dit mogelijk was, heeft bij mijn geen enkele OLED (C7, C8 en CX) ooit gedaan.
Bij mij werkt de CX redelijk goed samen met mijn Marantz, Het switchen naar apple tv gaat ook van zelf.
Qua geluid gaat het 98 van de 100x goed. Heel af en toe gaat hij aan met de tv speakers maar dan is er wel geluid:)

Denk dat je toch is moet kijken naar de instellingen. Heb je ZIggo? zoja niet de horizon box etc gebruiken maar gewoon ci+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Tito129 schreef op maandag 28 december 2020 @ 20:22:
[...]

Bij mij werkt de CX redelijk goed samen met mijn Marantz, Het switchen naar apple tv gaat ook van zelf.
Qua geluid gaat het 98 van de 100x goed. Heel af en toe gaat hij aan met de tv speakers maar dan is er wel geluid:)

Denk dat je toch is moet kijken naar de instellingen. Heb je ZIggo? zoja niet de horizon box etc gebruiken maar gewoon ci+
Heb een Next box van Ziggo. De CI+ module werkt niet meer in mijn CX. Na eerst dagelijkse meldingen van module is verwijderd doet ie nu helemaal niks meer.

Maar goed ik wil ook helemaal niet terug naar die trage CI+ en externe HDD om 1 ding op te kunnen nemen. Dat voelt wel erg 10 jaar terug in de tijd namelijk.

Instellingen zijn allemaal nagelopen en alle variaties al georobeerd. Heel vaak staat ie gewoon op ARC en zegt de receiver dat er geen audio binnen komt. Dan moet ik de tv naar internal speaker zetten en weer terug naar ARC om weer geluid te krijgen. En dat soms meerdere keren achter elkaar.

Heb ook al een Thenaudio Sharc gekocht om van alle ARC ellende af te zijn dacht ik (die zet ARC om naar gewoon HDMI audio) maar ook die investering van 180 euro heeft niet mogen baten. Met of zonder dat ding ertussen blijft het doffe ellende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tito129
  • Laatst online: 22:39
Phusebox schreef op maandag 28 december 2020 @ 21:31:
[...]

Heb een Next box van Ziggo. De CI+ module werkt niet meer in mijn CX. Na eerst dagelijkse meldingen van module is verwijderd doet ie nu helemaal niks meer.

Maar goed ik wil ook helemaal niet terug naar die trage CI+ en externe HDD om 1 ding op te kunnen nemen. Dat voelt wel erg 10 jaar terug in de tijd namelijk.
De next box kan we is de oorzaak zijn! Ci+ valt toch we mee met traagheid. Zie ook af en toe de melding. Maar alles werkt gewoon.
Het opnemen op hdd werkt ook gewoon goed. Ookal gebruik ik het nooit want heb NLziet via energie leverancier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JKay
  • Registratie: Juni 2011
  • Niet online
RedNas74 schreef op maandag 28 december 2020 @ 18:37:
Sinds de 5.30.02 update van de c8 veel WiFi problemen. Elke 10 minuten ofzo klapt hij eruit. Airplay uitgezet. Dit mag helaas niet baten. Ik heb overigens geen Apple apparatuur in huis. Spijt dat ik die update er op heb gezet.
Idem hier, de YouTube app knalt er continu uit, vinden de kids niet leuk. Netwerk opnieuw instellen heeft geen effect en om nu de hele tv naar fabrieksinstellingen te zetten is ook zo'n ding. Mag toch hopen dat dit automagisch beter gaat worden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plofkip
Phusebox schreef op maandag 28 december 2020 @ 20:06:
[...]

Ik was juist blij van die crappy instabiele Harmony af te zijn. Altijd ontregeld. Dan heeft ie weer 1 apparaat gemist en is alles out of sync.
Plastic fantastic kraak dingen waarvan elk display na een jaar sneuvelde.

En dat voor maar paar honderd euro.
Met de Harmony Elite icm fatsoenlijke apparatuur nergens last van 😅

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Tito129 schreef op maandag 28 december 2020 @ 21:38:
[...]

De next box kan we is de oorzaak zijn! Ci+ valt toch we mee met traagheid. Zie ook af en toe de melding. Maar alles werkt gewoon.
Het opnemen op hdd werkt ook gewoon goed. Ookal gebruik ik het nooit want heb NLziet via energie leverancier.
Tja zou best kunnen. Maar terug naar CI+ wil ik nooit meer. Ik kijk namelijk niks live, buiten F1 en het nieuws als ik opsta. Dus maar 1 ding kunnen opnemen en dan met die buggy LG Software zie ik niet zitten. Plus dan nog het zappen, niet meteen een niet opgenomen programma kunnen terugkijken uit de guide etc. Maar ik dwaal af.

Misschien kan een LG niet overweg met een Yamaha Aventage serie. Geen idee. Vind het wel gewoon frappant dat een LG soundbar van 400 euro wel perfect werkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Millert
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 16:21
Ik heb met een Denon receiver (X2400) geen problemen met de werking van ARC. Receiver schakelt in wanneer ik de televisie inschakel en wisselt mee van input. Zet ik de Playstation 4 aan dan schakelen zowel de televisie als de receiver over van input. Gebruik de receiver wel als hub, heb geen andere hdmi apparaten direct op de televisie aangesloten.

EV Hyundai Ioniq Electric 28 kWh | PV Oost 2960Wp / West 2560Wp | Thuisbatterij 1Komma5 17,2 kWh

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MadButcher
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 26-09 19:47
Anthirian schreef op maandag 28 december 2020 @ 19:48:
[...]

Ik wacht met smart af, ik zie nog geen update helaas
Limburg ligt iets dichter bij Zuid-Korea dan Brabant :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Millert schreef op maandag 28 december 2020 @ 23:07:
Ik heb met een Denon receiver (X2400) geen problemen met de werking van ARC. Receiver schakelt in wanneer ik de televisie inschakel en wisselt mee van input. Zet ik de Playstation 4 aan dan schakelen zowel de televisie als de receiver over van input. Gebruik de receiver wel als hub, heb geen andere hdmi apparaten direct op de televisie aangesloten.
Wauw, zelfs de receiver schakelt automatisch. Kan ik alleen maar van dromen. Ik heb echt geen idee wat ik fout doe dan.

Of ik alles nu op de tv aansluit of op de receiver, ik moet alles handmatig doen. Tv aanzetten, tv decoder handmatig aanzetten, receiver handmatig aanzetten. Juiste input op tv zelf kiezen, juiste input op receiver zelf kiezen.

Heb al die CEC instellingen al in alle mogelijke combinaties geprobeerd. :( Beetje moe van de frustratie en mini irritaties elke dag wetende dat het gewoon automatisch moet werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21:14

13art

Moderator Mobile
Phusebox schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 05:53:
[...]
Heb al die CEC instellingen al in alle mogelijke combinaties geprobeerd. :( Beetje moe van de frustratie en mini irritaties elke dag wetende dat het gewoon automatisch moet werken.
Heb je toevallig ook een chromecast er aan hangen? Dat was bij mij het kwaad van al het cec/arc ellende. Dat gooide alles compleet in de war en niks ging meer automatisch mee aan wanneer de tv aangezet werd.

[ Voor 42% gewijzigd door 13art op 29-12-2020 08:11 ]

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Phusebox
13art schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 08:10:
[...]

Heb je toevallig ook een chromecast er aan hangen? Dat was bij mij het kwaad van al het cec/arc ellende. Dat gooide alles compleet in de war en niks ging meer automatisch mee aan wanneer de tv aangezet werd.
Nope. Het zal die ellendig Ziggo Next wel zijn dan. Maar ja, zonder is geen optie hier. Dan wordt mijn vrouw al helemaal lastig over hoe ongebruiksvriendelijk al die dure spullen van mij wel niet zijn en hoe makkelijk en simpel het altijd bij anderen werkt.

[ Voor 27% gewijzigd door Phusebox op 29-12-2020 08:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richie B
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 25-04 13:12
Goedemorgen,
Ik twijvel al een poos tussen de Q90T en CX, ik wil de xbox en playstation erop aansluiten.
Mijn game sessies variëren van 2 tot in het uiterste geval 5 a 6 uur, echt max. En dit enkel in het weekend of wanneer ik vrij ben een keer.
Nu wordt ik toch tegen gehouden door het burn in verhaal op de CX, is dit tegenwoordig nog steeds zo erg? De games die ik speel zijn Warzone en Destiny 2, en met die spellen vliegt de tijd. Is het na een sessie van een paar uur Warzone bijvoorbeeld dat de HUD al wat inbrand? Of is de techniek zo verbeterd dat het dagen duurt nu wil je problemen krijgen?
Lastig....q90t: geen zorgen. maar 1 hdmi poort 2.1
Cx: top notch maar met een prijs (burn in)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wren
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 21:36
Richie B schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 08:37:
Goedemorgen,
Ik twijvel al een poos tussen de Q90T en CX, ik wil de xbox en playstation erop aansluiten.
Mijn game sessies variëren van 2 tot in het uiterste geval 5 a 6 uur, echt max. En dit enkel in het weekend of wanneer ik vrij ben een keer.
Nu wordt ik toch tegen gehouden door het burn in verhaal op de CX, is dit tegenwoordig nog steeds zo erg? De games die ik speel zijn Warzone en Destiny 2, en met die spellen vliegt de tijd. Is het na een sessie van een paar uur Warzone bijvoorbeeld dat de HUD al wat inbrand? Of is de techniek zo verbeterd dat het dagen duurt nu wil je problemen krijgen?
dit is tegenwoordig niet zo erg meer. Maar als het grote burn in spook zich in je hoofd heeft genesteld, dan moet je het niet doen :)
Maar by all means, zoek eens in dit topic op je vraag en je ziet dat het best wel vaak besproken is. Je vraag is begrijpelijk, maar ook al stuk gediscusseerd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Starbucks
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 19-02-2021
Richie B schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 08:37:
Goedemorgen,
Ik speel vaak genoeg 6 uur per dag, nu bijvoorbeeld vaak met Cyberpunk en heb nergens last van. Dit is ook nog eens een ouder type Oled. Snap echt niet dat die paar burn in verhalen iedereen zo bang maakt. Het is geen oude plasma ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pattatje
  • Laatst online: 11:37
Millert schreef op maandag 28 december 2020 @ 23:07:
Exact zelfde hier met een Denon X2300. ARC CEC werkt altijd. Ook icm PS4 Pro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
pattatje schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 08:50:
[...]

Exact zelfde hier met een Denon X2300. ARC CEC werkt altijd. Ook icm PS4 Pro.
Dan maar wachten totdat Denon iets uitbrengt met meer dan één HDMI 2.1 poort. Dat is gewoon te min met nu al drieHDMI 2.1 devices in huis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remydb
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 05-11-2024
Phusebox schreef op maandag 28 december 2020 @ 19:58:
[...]

Pff kan ik ook downgraden?
Wat een crap firmware update was dit. Mijn receiver gaat gewoon echt nooit meer aan samen met de tv, en als je hem handmatig aanzet werkt ARC ook nooit moet je eerst 3x input wisselen.

Lang leve LG. Elke keer als mijn vrouw de tv wil gebruiken wordt ik er nu weer bij geroepen omdat ze geen geluid heeft.
Hier ook veel gezeik met CEC/ARC. Als ik de power sync aan zet gaat mijn versterker netjes samen met de TV aan, maar heb ik geen geluid. Als ik m'n versterker aan heb staan en dan pas m'n TV aan zet heb ik geen geluid.
Het werkt alleen goed als de power sync uit staat en ik eerst de TV aan zet en na een paar seconden wachten de versterker aan zet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wowly
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 21:30
Starbucks schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 08:47:
[...]

Ik speel vaak genoeg 6 uur per dag, nu bijvoorbeeld vaak met Cyberpunk en heb nergens last van. Dit is ook nog eens een ouder type Oled. Snap echt niet dat die paar burn in verhalen iedereen zo bang maakt. Het is geen oude plasma ofzo.
En ik heb een oude pana plasma....nooit iets te merken van inbranden hoor...

PV ZObrabant O 11 x 355Wp (3900Wp) 32gr / W 11x355Wp (3900Wp) 32gr / Goodwe DNS 5000 5kw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Sowieso is het ook mijn (voorzichtige) indruk dat de HUDs steeds OLED vriendelijker gemaakt worden. Geen felle kleuren, maar vaak een beetje (semi) transparant of softere kleuren.

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• crepsly
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 21:28
Phusebox schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 08:15:
[...]

Nope. Het zal die ellendig Ziggo Next wel zijn dan. Maar ja, zonder is geen optie hier. Dan wordt mijn vrouw al helemaal lastig over hoe ongebruiksvriendelijk al die dure spullen van mij wel niet zijn en hoe makkelijk en simpel het altijd bij anderen werkt.
Je kan ook voor een CI+ module gaan, dan is het gebruiksgemak het grootst ;) Altijd zo gedaan snap niet waarom iedereen met die Mediaboxen aan de slag gaat. Het zorgt voor verromelling bij de strakke TV en biedt weinig voordelen gezien alle apps op WebOS. Sinds een paar maanden nu helemaal zonder TV-abo, dus helemaal geen CI+ of Mediabox. NPO is gratis in HD op de kabel de rest in SD maar kijk ik zelden of via betreffende app :Y)

[ Voor 28% gewijzigd door crepsly op 29-12-2020 09:51 ]

2600WP | Zwolle | Zuid Oost 135° | Helling 12.5° | PV Output

Pagina: 1 ... 350 ... 568 Laatste

Let op:
Indien je vragen hebt over inbranden bij OLED televisies, gebruik dan eerst even de zoekfunctie. Dit onderwerp is namelijk al regelmatig uitgebreid besproken.
Zie ook D vd V in "[LG OLED] Ervaringen & Discussie" Datzelfde geldt voor vragen over stekkers.

🔍 Inbranden: [LG OLED] Ervaringen & Discussie
🔎 Stekkers: [LG OLED] Ervaringen & Discussie

Goede aanbieding gezien of nodig? Check OLED Televisies aanbiedingen- & kortingscodetopic
Vragen/opmerkingen over de LG Cashback Actie? Daarvoor kan je terecht in [LG OLED] cashback topic

Discussies over welke (HDMI)-kabels te gebruiken kan in Zilveren HIFI-kabels gesmeed door elfen bij maanlicht #6.