Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Springbokkie
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 08-01 19:42
crepsly schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 09:48:
[...]

Je kan ook voor een CI+ module gaan, dan is het gebruiksgemak het grootst ;) Altijd zo gedaan snap niet waarom iedereen met die Mediaboxen aan de slag gaat. Het zorgt voor verromelling bij de strakke TV en biedt weinig voordelen gezien alle apps op WebOS. Sinds een paar maanden nu helemaal zonder TV-abo, dus helemaal geen CI+ of Mediabox. NPO is gratis in HD op de kabel de rest in SD maar kijk ik zelden of via betreffende app :Y)
Als je terug had gelezen, had je kunnen lezen dat ie geen CI+ meer wilt....

https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/65431582

[ Voor 4% gewijzigd door Springbokkie op 29-12-2020 09:53 ]

Xbox Live: Springbok NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16:10
crepsly schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 09:48:
[...]

Je kan ook voor een CI+ module gaan, dan is het gebruiksgemak het grootst ;) Altijd zo gedaan snap niet waarom iedereen met die Mediaboxen aan de slag gaat. Het zorgt voor verromelling bij de strakke TV en biedt weinig voordelen gezien alle apps op WebOS. Sinds een paar maanden nu helemaal zonder TV-abo, dus helemaal geen CI+ of Mediabox. NPO is gratis in HD op de kabel de rest in SD maar kijk ik zelden of via betreffende app :Y)
CI+ opnemen is crap; ging meer dan eens mis bij ons, diverse externe schijven geprobeerd, zelfs een SSD. Plus je kunt niet meerdere dingen opnemen en kijken, maar grootste gemak dat ik dan mis is om gewoon een programma opnieuw te kunnen starten of uit de gids kiezen en meteen kijken van de afgelopen week.

Als je geen TV kijkt snap ik het wel.

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19:45
@Phusebox neem een abbo op NLZiet. Dan kun je zo’n beetje alles terugkijken of vertraagd meekijken wat er op de NL zenders wordt uitgezonden.
Zit op het punt om dan tv helemaal op te zeggen en alleen voor NLziet te gaan, maar durf het nog niet aan :P

[ Voor 27% gewijzigd door CyBeRSPiN op 29-12-2020 10:08 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Richie B
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 25-04 13:12
Wren schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 08:43:
[...]

dit is tegenwoordig niet zo erg meer. Maar als het grote burn in spook zich in je hoofd heeft genesteld, dan moet je het niet doen :)
Maar by all means, zoek eens in dit topic op je vraag en je ziet dat het best wel vaak besproken is. Je vraag is begrijpelijk, maar ook al stuk gediscusseerd.
Wellicht ben ik TE perfectionistisch om oled te gebruiken. Heb bijvoorbeeld gelezen dat de super balk in destiny een trigger is, evenals hdr. Moet natuurlijk niet zo zijn dat ik ga zweten als me super te lang vol is tijdens een raid 😅😜

Ach ik ga er gewoon voor, maatje heeft de C9 en je kunt er gewoon niet omheen eigenlijk, schitterend die LG.
Yolo 👊🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wren
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 21:21
Richie B schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 10:21:
[...]

Wellicht ben ik TE perfectionistisch om oled te gebruiken. Heb bijvoorbeeld gelezen dat de super balk in destiny een trigger is, evenals hdr. Moet natuurlijk niet zo zijn dat ik ga zweten als me super te lang vol is tijdens een raid 😅😜

Ach ik ga er gewoon voor, maatje heeft de C9 en je kunt er gewoon niet omheen eigenlijk, schitterend die LG.
Yolo 👊🏻
Nu game ik niet op mijn OLED dus heb ik dat angstzweet niet maar hoe lang zou zo'n super balk dan precies hetzelfde blijven? Je triggert dat toch op een gegeven moment? anyway, lijkt mij dat we het dan over minuten hebben. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dropkikker
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 28-09 14:26
Al een tijdje nu ondertussen in het bezit van een B9 met een Magic Remote en nu vroeg ik mij af of ik bepaalde knoppen ook kan toewijzen op een of andere manier?

Er zit een knop op voor Prime video, maar dat hebben wij niet, echter wel Videoland. Is het mogelijk om Videoland op de knop te krijgen van Prime?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wren
dropkikker schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 10:37:
Al een tijdje nu ondertussen in het bezit van een B9 met een Magic Remote en nu vroeg ik mij af of ik bepaalde knoppen ook kan toewijzen op een of andere manier?

Er zit een knop op voor Prime video, maar dat hebben wij niet, echter wel Videoland. Is het mogelijk om Videoland op de knop te krijgen van Prime?
Nee, maar je kan wel je 1-9 knoppen toewijzen aan een bepaalde functie. Ik dacht dat dat ook met apps werkte.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rutgergron
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 26-09 21:42
Bovenstaande zit ik dus ook wel mee, speel graag Battlefield ( eigenlijk het enige spel wat ik speel ). Nu nog op de PC straks waarschijnlijk op een OLED.

In Battlefield zitten ook van die leuke felgekleurde HUD's in. Je squad members zijn allemaal fel groen. Score bord, rood en blauw. Dan heb je ook nog de mini map. Leuke combi .... Je kan 'Logo Luminance' op high zetten heb ik begrepen, dit zou het risico moeten weghalen?

LG zet de CX met marketing neer als de ultieme tv voor console gaming. Daar kan ik mij in vinden. Tegelijkertijd, stel dat je een fanatieke FIFA of Battlefield speler bent in hoeverre gaat die vlieger nog op. Het punt is ook meer dat het geld wat je neerlegt voor een OLED het een non-issue zou moeten zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mucuracat
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 20:45
dropkikker schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 10:37:

Nope
Je kunt wel snelkoppelingen maken van cijfers 1 t/m 9.
Druk eens heel lang op cijfer 0

Sony W800i > HTC-TytnII > Samsung Omnia I900 > LG Optimus Black > HTC Desire > LG Nexus 4 > LG G2 > LG G4 > LG G5 > LG G6 (eu) > Oneplus 6 > Samsung s20+ > Pixel 7 Pro...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mandarijntje
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 16:13
rutgergron schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 10:45:
Je kan 'Logo Luminance' op high zetten heb ik begrepen, dit zou het risico moeten weghalen?
Hier ben ik ook benieuwd naar. Ondervind je er (met gamen) nog nadelen aan als je deze op high zet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richie B
Wren schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 10:28:
[...]

Nu game ik niet op mijn OLED dus heb ik dat angstzweet niet maar hoe lang zou zo'n super balk dan precies hetzelfde blijven? Je triggert dat toch op een gegeven moment? anyway, lijkt mij dat we het dan over minuten hebben. :)
Nee dat verschilt, die super zet je in op het juiste moment. Soms zo snel mogelijk en soms bewaar je deze voor een zwaardere encounter...dit duurt dan langer. Geel, rood en blauw statische huds zijn killing.
Fifa is helemaal gevaarlijk.
Maar goed het is het beste beeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joco
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 17:44
Ik vroeg me af of iemand hier ook mijn problemen heeft die ik heb met mijn B6 65".
Dit is eerder dit jaar ook al gebeurd, 1x is de voeding vervangen, maar dat hielp niet echt toen heb ik van LG een heel nieuwe scherm gekregen. Dat leek het voor een tijdje te helpen (het gebeurde denk ik nog wel af en toe eens maar dat was zeg maar 1 kleine flikker op 1 avond, en het is altijd een beetje lastig om die te zien (is het echt een overgang tussen scene's of is het mijn TV)

Maar nu is het weer zo ver na denk ik dik een half jaar is het echt weer raak, een youtube van gisteravond:

YouTube: oled b6 beeld flikkeren

Dus het volledige beeld (dus ook de overlay) valt weg, maar niet het geluid, dit heb ik ook op andere ingangen, dus of ik nu via CI+ kijk, of de Ziggo Box of gewoon netflix of amazon dat maakt allemaal niet uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
CyBeRSPiN schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 10:06:
@Phusebox neem een abbo op NLZiet. Dan kun je zo’n beetje alles terugkijken of vertraagd meekijken wat er op de NL zenders wordt uitgezonden.
Zit op het punt om dan tv helemaal op te zeggen en alleen voor NLziet te gaan, maar durf het nog niet aan :P
Toegegeven, ik heb NLziet nog niet uitgebreid geprobeerd (wel geinstalleerd) maar vaak is de beeldkwaliteit van een tvkijk app als alternatief voor de tv box nogal beroerd. Voor kijken op de laptop of tablet maakt dat minder uit vanwege het kleinere scherm, maar op een goede 4k tv wordt het dan al snel :X

Dat geldt o.a. voor KPN en CD. Ik meen dat het bij Ziggo beter gesteld is met de app maar dat weet ik niet zeker. Via de tv ontvanger is bij KPN en CD het beeld in ieder geval beduidend beter, simpelweg omdat de voor de IPTV stream toegekende bitrate een stuk hoger is dan die van de internet stream voor de app.

Ik lees een bericht van vorig jaar waar NLZiet meldt de beeldkwaliteit te hebben "verbeterd naar 1080p", maar dat vind ik nou niet echt een geruststellende mededeling. Het zegt ook niet veel over de kwaliteit, je hebt beroerde 1080p en zeer goede 1080p. Die 1080p geldt alleen voor de hoofdkanalen, voor de rest is het 720p HDready loeren. :P

https://help.nlziet.nl/hc...n-programma-s-aangeboden-

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
@Cap beeldkwaliteit is prima. Ik kijk de Top2000 nu via NLziet omdat Ziggo NPO1extra in SD uitzendt, enorm verschil :)
Maar er zit wel een stuk meer compressie op vergeleken met de HD zenders.

[ Voor 23% gewijzigd door CyBeRSPiN op 29-12-2020 11:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ja zeg, over SD willen we het al helemaal niet hebben. :P

Ik geloof het pas als ik weet wat de bitrate van de verschillende kanalen weet, ik heb al teveel beroerde HD kwaliteit gezien, het labeltje 1080p zegt nog helemaal niks.

Zijn de bitrates van de kanalen ergens bekend? Dat kan je naast elkaar leggen met die van bijv KPN en Ziggo (via de bijgeleverde tv box, niet de app!) en dat geeft een behoorlijk betrouwbare indicatie van de beeldkwaliteit.

Edit: exact, compressie wegens te weinig bandbreedte beschikbaar stellen voor de stream. En dan zit je met 1080p beeld, maar wel lelijk 1080p beeld. :P

[ Voor 18% gewijzigd door Cap op 29-12-2020 11:57 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
@Cap NPO 1 extra doet nu 3,5Mbps. En RTL en NPO1 ook. Houdt niet over dus, maar zie geen gekke artifacten oid.
Via de Ziggo Go app meet ik 4,5Mbps. Weet niet hoeveel bandbreedte HD zenders via de kabel hebben?

[ Voor 72% gewijzigd door CyBeRSPiN op 29-12-2020 12:18 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mucuracat
Cap schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 11:55:
Ja zeg, over SD willen we het al helemaal niet hebben. :P

Ik geloof het pas als ik weet wat de bitrate van de verschillende kanalen weet, ik heb al teveel beroerde HD kwaliteit gezien, het labeltje 1080p zegt nog helemaal niks.

Zijn de bitrates van de kanalen ergens bekend? Dat kan je naast elkaar leggen met die van bijv KPN en Ziggo (via de bijgeleverde tv box, niet de app!) en dat geeft een behoorlijk betrouwbare indicatie van de beeldkwaliteit.

Edit: exact, compressie wegens te weinig bandbreedte beschikbaar stellen voor de stream. En dan zit je met 1080p beeld, maar wel lelijk 1080p beeld. :P
Ik dacht dat de 'HD' uitzendingen niet eens P zijn, maar 1080i

Sony W800i > HTC-TytnII > Samsung Omnia I900 > LG Optimus Black > HTC Desire > LG Nexus 4 > LG G2 > LG G4 > LG G5 > LG G6 (eu) > Oneplus 6 > Samsung s20+ > Pixel 7 Pro...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18:48

remco_k

een cassettebandje was genoeg

CyBeRSPiN schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 11:59:
@Cap NPO 1 extra doet nu 3,5Mbps. En RTL en NPO1 ook. Houdt niet over dus, maar zie geen gekke artifacten oid.
Via de Ziggo Go app meet ik 4,5Mbps. Weet niet hoeveel bandbreedte HD zenders via de kabel hebben?
Ziggo, HD is 1080i, 10 tot 12 Mbps per kanaal.
De 3,5Mpbs die jij hebt voor 1080p (of i) is veel te weinig voor grotere schermen. Dat noemen we dan soft HD. Als je Ziggo kabel tv er dan naast zet, zie je grote verschillen in het voordeel van kabel tv.

[ Voor 10% gewijzigd door remco_k op 29-12-2020 12:42 ]

Alles kan stuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Majesty
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
Phusebox schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 08:15:
[...]

Nope. Het zal die ellendig Ziggo Next wel zijn dan. Maar ja, zonder is geen optie hier. Dan wordt mijn vrouw al helemaal lastig over hoe ongebruiksvriendelijk al die dure spullen van mij wel niet zijn en hoe makkelijk en simpel het altijd bij anderen werkt.
Ik kreeg zo snel even niet meer gevonden welke receiver je gebruikt, was dat nou een Onkyo?
Hier een 55GX icm een Onkyo HT-R380 (5.1 set van 10 jaar oud). Deze ondersteunt geen 4k, dus heb alles op m'n TV aangesloten (HDMI 1: Ziggo Mediabox Next, HDMI 2 (ARC): Receiver, HDMI 3: Chromecast Ultra) en na een paar uur wijzigen van settings (en vaak de stroom eraf halen + wachten) eindelijk werkend gekregen zoals ik het wil.

Met de decoder knop op de Magic remote gaat alles aan inclusief Ziggo Mediabox. Met de normale 'Power' knop van de Magic remote gaat TV + receiver aan. Als het experimenteren nog 2 minunten langer had geduurd had ik hier een post gemaakt, maar de Onkyo setting "Audio TV Out" deed het 'm uiteindelijk, die moest blijkbaar op Off staan.
Mocht je ook een Onkyo hebben kan ik mijn settings wel even met je delen, wie weet helpt het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Majesty schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 13:11:
[...]

Ik kreeg zo snel even niet meer gevonden welke receiver je gebruikt, was dat nou een Onkyo?
Hier een 55GX icm een Onkyo HT-R380 (5.1 set van 10 jaar oud). Deze ondersteunt geen 4k, dus heb alles op m'n TV aangesloten (HDMI 1: Ziggo Mediabox Next, HDMI 2 (ARC): Receiver, HDMI 3: Chromecast Ultra) en na een paar uur wijzigen van settings (en vaak de stroom eraf halen + wachten) eindelijk werkend gekregen zoals ik het wil.

Met de decoder knop op de Magic remote gaat alles aan inclusief Ziggo Mediabox. Met de normale 'Power' knop van de Magic remote gaat TV + receiver aan. Als het experimenteren nog 2 minunten langer had geduurd had ik hier een post gemaakt, maar de Onkyo setting "Audio TV Out" deed het 'm uiteindelijk, die moest blijkbaar op Off staan.
Mocht je ook een Onkyo hebben kan ik mijn settings wel even met je delen, wie weet helpt het.
Yamaha.

De settop box power doet bij mij niks anders dan de Ziggo Next aanzetten.

Inmiddels doet de TV power niks anders dan de TV aanzetten. Voorheen ging de receiver dan ook aan. Na de laatste update (zogenaamd die voor Zuid Korea) niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Majesty
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
Phusebox schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 13:20:
[...]

Yamaha.

De settop box power doet bij mij niks anders dan de Ziggo Next aanzetten.

Inmiddels doet de TV power niks anders dan de TV aanzetten. Voorheen ging de receiver dan ook aan. Na de laatste update (zogenaamd die voor Zuid Korea) niet meer.
Stroom al minimaal 15 min. van beide apparaten af gehad? En staat geluid nog wel op passthrough op je TV?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
CyBeRSPiN schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 11:59:
Ik heb even zitten speuren (voor Ziggo kabel bij https://www.digitalbitrate.com) en kom tot het volgende:

Ziggo coax max 12-14 Mbps voor NPO/RTL, rest HD 6 tot 11 Mbps, SD 3 tot 6 Mbps
Ziggo Go app: max 4.3 Mbps en 720p, enkele zenders in 1080p tegen betaling. Dat valt dus nogal tegen. ;(
KPN glasvezel max 12 Mbps (ODF) / 8 Mpbs (WBA) voor NPO/RTL, overig 7 tot 8 Mbps, SD 3 tot 4 Mbps
KPN VDSL max 8 Mbps
KPN app 5-6 Mbps
Canal Digitaal VDSL 7.2 Mbps
Canal Digitaal app 4.2 Mbps ;(

NLZiet zal met 3,5 Mbps op NPO1 niet kunnen toveren. Overigens is het wel verbeterd, maar alleen voor sommige live kanalen op enkele devices. Het gros zal inderdaad op rond de 3.5 Mbit zitten kijken. Tip is dus streamkwaliteit op "hoog" zetten in de app, indien beschikbaar. Dan zit je bij NPO1 als het goed is op de dubbele bitrate te kijken.

Het gaat niet direct per se om scherpte of banding artefacten maar vooral om te weinig contrast, slechte kleuren en vaak bij veel beweging (voetbalwedstrijd) is het dan helemaal om te huilen.

Je ziet, bij de KPN app gaat het, de rest van de apps is voor HD begrippen... net aan tot bagger. SD bandbreedte met HD resolutie. ;w
Vanaf zo'n 6 Mbps is het bij efficiënte compressie redelijk te doen op een groot tv scherm, maar je ziet met 12 Mbps nog wel duidelijk verbetering.

[ Voor 38% gewijzigd door Cap op 29-12-2020 22:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Majesty schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 13:23:
[...]

Stroom al minimaal 15 min. van beide apparaten af gehad? En staat geluid nog wel op passthrough op je TV?
Jep. Stroom moet er hier regelmatig af als ik helemaal niks meer aan de gang krijg qua geluid zelfs niet na een reboot.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mucuracat
Cap schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 13:25:
[...]

Ik heb even zitten speuren (voor Ziggo kabel bij https://www.digitalbitrate.com) en kom tot het volgende:

Ziggo Go app: max 4.3 Mbps en 720p, enkele zenders in 1080p tegen betaling. Dat valt dus nogal tegen. ;(
Is scherm afhankelijk.. Zie: nieuws: Ziggo zet limiet op bitrate in Ziggo Go-app voor smartphones en tablets
Als je via airplay of chromecast doet, is er 'geen limiet'

Hoe zou het met de Androit TV ziggo app zijn? Vind beeld daar wel scherper persoonlijk

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

mucuracat schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 13:48:
[...]
Is scherm afhankelijk.. Zie: nieuws: Ziggo zet limiet op bitrate in Ziggo Go-app voor smartphones en tablets
Als je via airplay of chromecast doet, is er 'geen limiet'

Hoe zou het met de Android TV ziggo app zijn? Vind beeld daar wel scherper persoonlijk
Ziggo Go (Android/Fire/Apple) TV app: maximaal 4.29 Mbps en 720p (<< @50Hz dus)

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
En dat verschil ziet dus iedereen op een 50+ inch beeldscherm, de zichtbare stap van 4 naar 8 Mbit is vele malen groter dan de stap van 8 naar 12 Mbit of zelfs 16 Mbit.

[ Voor 9% gewijzigd door Cap op 29-12-2020 14:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• deurklinkje
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 28-09 20:05
Waarom heb ik nog steeds geen update voor mijn lg c8

3900 WP O / 4100 WP W | Daikin 2mxm50n | Daikin FTXM 25 | Daikin FTXM 35

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devian
  • Registratie: Juni 2000
Ik vraag me al een tijdje het volgende af...

48" en 77" panelen komen van dezelfde substraat af....maar de pixels op een 4K 48"scherm zijn natuurlijk veel kleiner/dichter op elkaar dan die van een 4K 77"scherm

Hoe doen ze dit nu dan precies?

https://wren.co/join/Devian

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Cap schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 14:11:
En dat verschil ziet dus iedereen op een 50+ inch beeldscherm, de zichtbare stap van 4 naar 8 Mbit is vele malen groter dan de stap van 8 naar 12 Mbit of zelfs 16 Mbit.
Dan zou NLZiet voor sommigen kunnen voldoen, deze geeft op de "prime" NL full HD zenders ~8Mbit

Testing, one, two ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Devian schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 15:59:

48" en 77" panelen komen van dezelfde substraat af....maar de pixels op een 4K 48"scherm zijn natuurlijk veel kleiner/dichter op elkaar dan die van een 4K 77"scherm

Het gaat om de afmetingen van de hele plaat niet om de grootte van de pixels.
Er wordt dus geen plaat gebruikt waarbij de pixels allemaal even groot zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devilsnight
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23-08 12:35
En ja hoor...trumotion staat sinds vandaag weer automatisch uit in Amazon Prime. Dit is knap irritant zeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mucuracat
Devian schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 15:59:

Oled'jes worden op deze panelen 'geprint'. Bij 77" liggen ze dus wat verder uit elkaar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
hardware-lover schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 16:26:
[...]

Dan zou NLZiet voor sommigen kunnen voldoen, deze geeft op de "prime" NL full HD zenders ~8Mbit
Klopt, maar ik vraag me wel af hoe het komt dat @CyBeRSPiN bij NLZiet voor NPO1 en RTL op 3.5 Mbps zit, dat zou dus hoger moeten zijn. 3.5 Mbps is echt krapjes, in ieder geval onvoldoende voor goede HD kwaliteit.

Ik heb hier zelf nog even gemeten via de traffic monitor van mijn router:

Canal Digitaal alle HD zenders: 7.2 Mbps, is ok, een klein beetje minder dan KPN / Ziggo 12 Mbps.
Canal Digitaal alle SD zenders: 3.2 Mbps, voor SD voldoende.
Canal digitaal via de LG smarttv app: 1080p met 4.5 Mbps, dit vind ik er al matig uit zien zichtbaar slechter stilstaand beeld en iets als voetbal is niet te harden zo schokkerig en lelijk) :X
NPO start+ gemist via de LG smarttv app: 1080p 6 Mbps, is ook nog ok.
NPO start+ app "live tv" via de LG smarttv app: 720p 2.3 Mbps, HDready met net te weinig bandbreedte. NPO Start+ is dus duidelijk NIET voor live tv bedoeld. :|

[ Voor 6% gewijzigd door Cap op 29-12-2020 18:01 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Cap schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 17:58:
[...]
Klopt, maar ik vraag me wel af hoe het komt dat @CyBeRSPiN bij NLZiet voor NPO1 en RTL op 3.5 Mbps zit, dat zou dus hoger moeten zijn. 3.5 Mbps is echt krapjes, in ieder geval onvoldoende voor goede HD kwaliteit.

Canal Digitaal alle HD zenders: 7.2 Mbps, is ok, een klein beetje minder dan KPN / Ziggo 12 Mbps.
Canal digitaal via de LG smarttv app: 1080p met 4.5 Mbps, dit vind ik er al matig uit zien zichtbaar slechter stilstaand beeld en iets als voetbal is niet te harden zo schokkerig en lelijk) :X
NPO start+ app "live tv" via de LG smarttv app: 720p 2.3 Mbps, HDready met net te weinig bandbreedte. NPO Start+ is dus duidelijk NIET voor live tv bedoeld. :|
Geen idee, ik kan de info zien als overlay binnen de (Fire TV 4k) streaming apps.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blurk62
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 21:03
Phusebox schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 08:15:
[...]

Nope. Het zal die ellendig Ziggo Next wel zijn dan. Maar ja, zonder is geen optie hier. Dan wordt mijn vrouw al helemaal lastig over hoe ongebruiksvriendelijk al die dure spullen van mij wel niet zijn en hoe makkelijk en simpel het altijd bij anderen werkt.
Haha, dat laatste herken ik! Nieuwe CX, fantastisch beeld, waardeloos geluid. Koppelen aan stereo versterker, lip sync problemen en echo in combinatie met intern geluid. Soundbar gekocht, nog steeds waardeloos geluid. Ding maar weer terug gestuurd. Denon receiver uitgezocht, nergens leverbaar! Marantz idem dito.
Ik hoop stiekem dat Denon, Marantz en Yamaha de productie van de huidige modellen hebben gestaakt vanwege de HDMI 2.1 issues en vervroegd komen met nieuwe versies met ook meer 2.1 ingangen.

Ik kan me niets anders voorstellen maar ik vraag het toch maar, heb je al eens een andere HDMI kabel geprobeerd tussen je receiver en de TV? Hoe lang is deze? Ik heb genoeg verhalen gelezen dat een andere kabel (niet per se een duurdere) wonderen verrichte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Blurk62 schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 18:29:
[...]

Haha, dat laatste herken ik! Nieuwe CX, fantastisch beeld, waardeloos geluid. Koppelen aan stereo versterker, lip sync problemen en echo in combinatie met intern geluid. Soundbar gekocht, nog steeds waardeloos geluid. Ding maar weer terug gestuurd. Denon receiver uitgezocht, nergens leverbaar! Marantz idem dito.
Ik hoop stiekem dat Denon, Marantz en Yamaha de productie van de huidige modellen hebben gestaakt vanwege de HDMI 2.1 issues en vervroegd komen met nieuwe versies met ook meer 2.1 ingangen.

Ik kan me niets anders voorstellen maar ik vraag het toch maar, heb je al eens een andere HDMI kabel geprobeerd tussen je receiver en de TV? Hoe lang is deze? Ik heb genoeg verhalen gelezen dat een andere kabel (niet per se een duurdere) wonderen verrichte.
Ja kabels zijn allemaal prima. De ARC kabel is 2 meter en 48 Gbps, tevens getest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SED
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20:43

SED

Ik heb me er tenslotte na een hele hoop proberen met HDMI maar bij neergelegd dat de optische aansluiting de enige is die prima werkt. Mijn Onkyo werkt zo het beste.
Voor veel HDMI herkenningsproblemen werkt trouwens de volledige opstart ( dus NIET de quick start) het beste.

Copyright and left by SED...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
SED schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 18:36:
Ik heb me er tenslotte na een hele hoop proberen met HDMI maar bij neergelegd dat de optische aansluiting de enige is die prima werkt. Mijn Onkyo werkt zo het beste.
Voor veel HDMI herkenningsproblemen werkt trouwens de volledige opstart ( dus NIET de quick start) het beste.
Quick Start staat uiteraard uit. Grappige is overigens dat quickstart met de vorige firmware prima werkte. Niet dat ik ooit verschil heb gemerkt tussen snelheid met opstarten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SED

SED

Dat is wel heel eigenaardig. Als ik op de netflix of Amazon knop druk heb ik direct beeld. Binnen 1 a 2 seconden.
Een volledige herstart kost al snel een tiental seconden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
Cap schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 17:58:
[...]

Heb gekeken naar mn Unifi gateway naar de gemiddelde bandbreedte naar mn tv tijdens het kijken. Misschien is dat minder nauwkeurig dan. Maar bij Netflix zie ik 15Mbps en dat lijkt overeen te komen met de Info vanuit de tv. Bij NLziet dus 3,5Mbps, zal nog een keer meten binnenkort.

[ Voor 5% gewijzigd door CyBeRSPiN op 29-12-2020 19:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
SED schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 18:42:
Dat is wel heel eigenaardig. Als ik op de netflix of Amazon knop druk heb ik direct beeld. Binnen 1 a 2 seconden.
Een volledige herstart kost al snel een tiental seconden.
Direct beeld? Nog nooit gehad. Vanuit tv uit naar Netflix? Duurt met Quick Start zeker 10 sec.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeBaroN
  • Laatst online: 15:04
Phusebox schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 19:13:
[...]

Direct beeld? Nog nooit gehad. Vanuit tv uit naar Netflix? Duurt met Quick Start zeker 10 sec.
Hier een C9 en als ik op de Netflix knop druk ben ik met 1 a 2 seconden er. Zonder quick start

Acties:
  • 0 Henk 'm!
CyBeRSPiN schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 18:57:
[...]

Heb gekeken naar mn Unifi gateway naar de gemiddelde bandbreedte naar mn tv tijdens het kijken. Misschien is dat minder nauwkeurig dan. Maar bij Netflix zie ik 15Mbps en dat lijkt overeen te komen met de Info vanuit de tv. Bij NLziet dus 3,5Mbps, zal nog een keer meten binnenkort.
Je moet Netflix (premium, met 4K) niet vergelijken met reguliere TV kanalen die geen 4K streamen maar gewoon HD. Dat scheelt nogal in de bandbreedte.
Het is wel zo dat de diverse TV aanbieders verschillen bandbreedte aanbieden waardoor het er minder goed uit kan zien.
Ik kijk hier via XS4all dus het KPN aanbod, is best wel in orde vwb de kwaliteit.
Ik heb er wel de nieuwste 4K mediabox aan hangen de Arris VIP5202.
Maar zoals gezegd is er vrijwel geen 4K TV aanbod, maar 3 kanalen waarvan eentje met HDR.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
baronruud schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 19:18:
[...]

Hier een C9 en als ik op de Netflix knop druk ben ik met 1 a 2 seconden er. Zonder quick start
Als de tv uitstaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SED

SED

Wat heet uit staan? Standby is Quick start.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
HoppyF schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 19:20:
[...]

Je moet Netflix (premium, met 4K) niet vergelijken met reguliere TV kanalen die geen 4K streamen maar gewoon HD. Dat scheelt nogal in de bandbreedte.
Dat deed ik ook helemaal niet?
Gaf alleen aan dat mn meetmethode wel lijkt te kloppen, dus wellicht is NLziet echt maar 3,5Mbps. Straks nog eens een keer meten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeBaroN
  • Laatst online: 15:04
Nee, als die aan staat op en tv zender.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
SED schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 19:24:
Wat heet uit staan? Standby is Quick start.
Ja goed standby is uit voor mij. Als ik dan op de Netflix knop zou duwen, wat ik een enkele keer eens gedaan heb, duurt het in beide standen (Quickstart aan en uit) minimaal 10 sec voordat ik echt helemaal in Netflix zit.

Voor normaal tv is Quickstart ook nooit nodig want de tv start zonder nog altijd vele malen sneller dan de Ziggo Next box.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
CyBeRSPiN schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 19:55:
[...]

Gaf alleen aan dat mn meetmethode wel lijkt te kloppen, dus wellicht is NLziet echt maar 3,5Mbps. Straks nog eens een keer meten.
Je meet methode klopt denk ik wel.
Ik wilde alleen zeggen dat het uitmaakt of je 4K streaming meet of gewoon HD van reguliere TV kanalen.
NLziet zal niet de beste kwaliteit leveren, Netflix doet dat eigenlijk ook niet.
Ivm Corona en veel thuiswerken verwacht ik ook niet dat aanbieders snel meer gaan bieden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

CyBeRSPiN schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 19:55:
[...]
Met alle respect, je hebt gezien wat ik heb geschreven? Mogelijk komt het bij jou werkelijk niet hoger dan die 3.5Mbit, maar dan is dat iets wat bij jou lokaal tot stand komt. Je hebt binnen de app instellingen toch wel gekozen voor de hoogste stream kwaliteit? Of misschien is het met het apparaat wat je gebruikt niet mogelijk, maar met alles waarmee ik het heb getest (Android TV, Fire 4k stick, Fire 4k TV), is de maximale stream kwaliteit toch werkelijk zoals ik heb aangegeven.

Testing, one, two ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
@hardware-lover jij kijkt dus niet met de LG app NLziet? Misschien dat dat nog uitmaakt dan.
Net opnieuw gemeten, 3,7Mbps nu. Beeldkwaliteit is prima, wel wat minder dan de Ziggo kwaliteit. Kleuren zijn wat uitgewassen, minder details maar toch wel scherp beeld.
Zou het kunnen dat de LG app van NLziet een andere compressie gebruikt die met veel minder bandbreedte dezelfde kwaliteit haalt? Tov jouw mediaplayer?

[ Voor 12% gewijzigd door CyBeRSPiN op 29-12-2020 20:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@CyBeRSPiN Misschien helpt dit je op weg.

Wat mij opviel bij het meten van CanalDigitaal en NPOstart+ is dat de manier waarop de data worden gedowload kan verschillen.

Wat er gebeurt is dat de live streams van de CD en NPOstart+ stabiel streamen op de betreffende snelheid. De meting komt dan goed overeen. Bijvoorbeeld alle HD zenders van de CD tv box geeft continu 900 kilobyte/s oftewel 7.2 Mbps.

Echter de CD digitaal smart tv app livestream en de NPOstart+ on demand streams werken anders: daar worden de data in "bursts" aangeleverd waardoor de bandbreedte steeds tussen de 0 en pakweg 1500 kilobyte/s varieert, een zaagtand grafiek dus, waarbij het gemiddelde dat uiteraard ergens tussen die waardes ligt.

Mijn Asus router laat de instant speed zien en een gemiddelde snelheid. Bij de zaagtandgrafiek wordt dat gemiddelde pas stabiel als ik hem pakweg 5 a 10 minuten laat meten, hij begint heel laag en stijgt dan langzaam naar een stabiele waarde, terwijl de grafiek in de tijd steeds dezelfde bursts toont. Dat ligt er dus niet aan dat de snelheid verandert, maar aan de manier van middelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

CyBeRSPiN schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 20:57:
@hardware-lover jij kijkt dus niet met de LG app NLziet? Misschien dat dat nog uitmaakt dan.
Net opnieuw gemeten, 3,7Mbps nu. Beeldkwaliteit is prima, wel wat minder dan de Ziggo kwaliteit. Kleuren zijn wat uitgewassen, minder details maar toch wel scherp beeld.
Zou het kunnen dat de LG app van NLziet een andere compressie gebruikt die met veel minder bandbreedte dezelfde kwaliteit haalt? Tov jouw mediaplayer?
Nee, kan me niet herinneren deze ooit te hebben aangeslingerd (en doet het wellicht al niet meer op mijn bejaarde Oled) ;)

Ik ga niet over één nacht ijs, het zijn diverse mediaspelers waarop de uitspraak is gebaseerd. 2 stuks waarmee ik kan zien wat de bitrate van het media is (ongeacht de dienst die wordt gebruikt, dus Netflix, Prime video, NLZiet, Videoland, Disney, Kodi, etc.), dat zijn beide Amazon Fire apparaten. De anderen vergelijk ik met het plaatje wat via de Fire apparaten tot me komt, dat gaat dan op het oog.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eric1985
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 28-09 19:54
Wellicht weet iemand hier de oplossing:

Sinds een maand de LG 55GX6LA. Dit icm de (oude) Sonos Playbar en KPN 4k decoder (Arris 5202). Het is me gelukt om de Magic Remote te laten werken met de Sonos installatie en ALS IK HET DEURTJE OPEN met de 4k decoder van KPN. Uiteraard wil ik het liefst alleen de Magic Remote gebruiken (met kastje dicht), zodat ik de KPN afstandsbediening kan opbergen.

Om dit voor elkaar te krijgen heb ik vandaag de IR-blaster aangesloten. Hiermee is het me inderdaad gelukt om de 4k decoder (in het kastje) aan de praat te krijgen. Echter lukt het me nu niet meer om het geluid van de Sonos te bedienen. Hiervoor heb ik opnieuw de installatie wizard doorlopen, maar zonder succes. Vervolgens geprobeerd om het tweede oogje van de IR-blaster in het zicht van de Sonos Playbar te plaatsen, maar ook zonder succes..

Weet iemand hoe dit op te lossen? (Een Harmony wil ik niet aanschaffen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDL15
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 21:07
devilsnight schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 16:45:
En ja hoor...trumotion staat sinds vandaag weer automatisch uit in Amazon Prime. Dit is knap irritant zeg.
Ik had hem ook op user gezet, stond nu beide op 0 (dus dejudder en deblur), terwijl ik ze dacht ik beide op 5 had gezet.

Zag wel dat er een nieuwe optie bij stond, oled motion? Dit is:

The OLED Motion setting enables the C9's black frame insertion (BFI) feature. Enabling it activates the BFI feature at 60 Hz, which may bother some people. With this enabled, there will always be judder with 24p content.

Hier heb je dus niks aan als je net als ik allergisch bent voor judder bij 24p..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richie B
rutgergron schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 10:45:
Bovenstaande zit ik dus ook wel mee, speel graag Battlefield ( eigenlijk het enige spel wat ik speel ). Nu nog op de PC straks waarschijnlijk op een OLED.

In Battlefield zitten ook van die leuke felgekleurde HUD's in. Je squad members zijn allemaal fel groen. Score bord, rood en blauw. Dan heb je ook nog de mini map. Leuke combi .... Je kan 'Logo Luminance' op high zetten heb ik begrepen, dit zou het risico moeten weghalen?

LG zet de CX met marketing neer als de ultieme tv voor console gaming. Daar kan ik mij in vinden. Tegelijkertijd, stel dat je een fanatieke FIFA of Battlefield speler bent in hoeverre gaat die vlieger nog op. Het punt is ook meer dat het geld wat je neerlegt voor een OLED het een non-issue zou moeten zijn.
Exact mijn gedachte eigenlijk! Zolang dat scherm nog steeds inbrand als je op een regenachtige dag lekker wil chillen a 5/6 uurtjes Destiny of Warzone, stellen die toeters en bellen niks voor.

Maar goed, ben er tot op heden zelf nog steeds niet uit 😜 q90t is beter, alleen die enkele hdmi poort is klote, evenals die gloed om logo’s/letters, VRR enkel op 4k 60hz went misschien.
Cx kwa beeld perfect en VRR op 4k 120hz.(wel erg donker in games moet ik zeggen) meerdere hdmi ingangen. Scherm met houdbaarheids datum. Maar overweeg de LG nog steeds, in combi met een dekking.
Wie gamed er sessies met uitschieters van 6 uur hier op de oled? Ga vandaag de knoop doorhakken

[ Voor 7% gewijzigd door Richie B op 30-12-2020 06:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aeng
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 27-09 17:40
Ik heb een simpele vraag waar ik maar niet uitkom. Kan het nergens vinden.

Als ik mijn C9 aanzet dan krijg ik onderin die balk altijd te zien. Is er een mogelijkheid om dat bij het aanzetten van de tv standaard uit te schakelen?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/H4BEiOFFtLfVmI-WXuwMiQ2GiHs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/EsKFZSW2itNHGT60rIXH6MS8.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 19:52
aeng schreef op woensdag 30 december 2020 @ 08:12:
Ik heb een simpele vraag waar ik maar niet uitkom. Kan het nergens vinden.

Als ik mijn C9 aanzet dan krijg ik onderin die balk altijd te zien. Is er een mogelijkheid om dat bij het aanzetten van de tv standaard uit te schakelen?

[Afbeelding]
Op mijn CX zit het onder:

Settings > General > Home Settings

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aeng
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 27-09 17:40
Rivanov schreef op woensdag 30 december 2020 @ 08:20:
[...]

Gevonden, bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LosGieros
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Ik heb sinds half jaartje een rare scheidingslijn lopen, herkennen jullie dit?
Vooral bij lichte kleuren goed te zien, op elke type format/bron van film of foto.
Zit nog binnen de extra 5j garantie maar ben natuurlijk in deze periode niet graag de tv kwijt :X

Foto is niet veel duidelijker te krijgen :X

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TbiB759cy-i5K3r-J87WiunsTMM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GDq4AbfFZj3EqJNlCg4ON5xU.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 6% gewijzigd door LosGieros op 30-12-2020 08:41 ]

Rapapa...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• babbi
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 21-09 01:28
Hallo, ik heb een CX’65 maar ik kom te kort met 4 HDMI ingangen. Mijn Xbox en de PS4 kan ik niet aansluiten omdat het te vol is. Ik heb een switch ertussen gedaan( 2 verschillende) maar ik krijg alleen maar beeld geflikker of het signaal komt niet door. Ik ben druk op zoek naar een juiste switch voor 4K weergave. Weten jullie een betere en die echt geschikt is juist voor spelcomputers of eigenlijk alles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harley2009
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 18:25
Rivanov schreef op woensdag 30 december 2020 @ 08:20:
[...]

Krijg het niet gevonden Setting's - General (Algemeen) en Home settings. (die zie ik niet??)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
harley2009 schreef op woensdag 30 december 2020 @ 10:37:
[...]

Krijg het niet gevonden Setting's - General (Algemeen) en Home settings. (die zie ik niet??)
Welke TV heb je.

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harley2009
C9. Inmiddels ben ik bij home settings, waar ook je quick start staat. Heb al can alles uit gezet, maar die balk blijft maar komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwembroek
LosGieros schreef op woensdag 30 december 2020 @ 08:40:
Ik heb sinds half jaartje een rare scheidingslijn lopen, herkennen jullie dit?
Vooral bij lichte kleuren goed te zien, op elke type format/bron van film of foto.
Zit nog binnen de extra 5j garantie maar ben natuurlijk in deze periode niet graag de tv kwijt :X

Foto is niet veel duidelijker te krijgen :X

[Afbeelding]
Ik had precies hetzelfde probleem. Je paneel moet vervangen worden 100%.

“bet your technical analysis didn’t see this sh*t coming”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LosGieros
  • Niet online
zwembroek schreef op woensdag 30 december 2020 @ 11:09:
[...]

Ik had precies hetzelfde probleem. Je paneel moet vervangen worden 100%.
Ging de tv bij jou in reparatie of kreeg je een vergoeding?

Rapapa...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devilsnight
JDL15 schreef op woensdag 30 december 2020 @ 00:25:
[...]

Ik had hem ook op user gezet, stond nu beide op 0 (dus dejudder en deblur), terwijl ik ze dacht ik beide op 5 had gezet.

Zag wel dat er een nieuwe optie bij stond, oled motion? Dit is:

The OLED Motion setting enables the C9's black frame insertion (BFI) feature. Enabling it activates the BFI feature at 60 Hz, which may bother some people. With this enabled, there will always be judder with 24p content.

Hier heb je dus niks aan als je net als ik allergisch bent voor judder bij 24p..
En die optie staat bij user? Want ik zie bij trumotion zelf niks nieuws staan, of is er alweer een nieuwe firmware update? 24p content is in principe eigenlijk bijna alles toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Ik geef het op met mijn tv. Na alles opnieuw aangesloten en ingesteld te hebben gaat niet alleen de receiver niet meer automatisch aan, ik kan ook mijn volume niet meer bedienen etc.

[ Voor 96% gewijzigd door Phusebox op 30-12-2020 11:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDL15
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 21:07
devilsnight schreef op woensdag 30 december 2020 @ 11:25:
[...]

En die optie staat bij user? Want ik zie bij trumotion zelf niks nieuws staan, of is er alweer een nieuwe firmware update? 24p content is in principe eigenlijk bijna alles toch?
Staat idd bij user. Alle filmcontent is in ieder geval (bijna) 24p.

Vreemd dat hij reset hè? Ik ga vnv nog eend kijken of hij deblur en dejudder weer op de waarden heeft staan die ik had gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wren
LosGieros schreef op woensdag 30 december 2020 @ 11:15:
[...]

Waarvoor zou je een vergoeding krijgen? Als dit buiten de twee jaar fabrieksgarantie is maar je hebt nog extra garantie bij de winkel dan moet je even bij hen informeren wat daar precies de voorwaarden van zijn (zelf brengen, aan huis reparatie etc.).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LosGieros
  • Niet online
Wren schreef op woensdag 30 december 2020 @ 11:54:
[...]

Waarvoor zou je een vergoeding krijgen? Als dit buiten de twee jaar fabrieksgarantie is maar je hebt nog extra garantie bij de winkel dan moet je even bij hen informeren wat daar precies de voorwaarden van zijn (zelf brengen, aan huis reparatie etc.).
Ja de voorwaarden weet ik, vergoeding is afhankelijk of het te repareren is of niet.
Vandaar mijn vraag.

Rapapa...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwembroek
LosGieros schreef op woensdag 30 december 2020 @ 11:15:
[...]

Dag waarde wilden ze uitbetalen. Waren geen onderdelen meer. Maar omdat dit het laatste model is met 3d hangt hij op de slaapkamer. Wilde ook geen model zonder 3d. De lijn is met gewone content niet zichtbaar. Wel bij bijvoorbeeld voetbal. Maar het is niet heel storend. Voor de slaapkamer meer dan prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LosGieros
  • Niet online
zwembroek schreef op woensdag 30 december 2020 @ 11:56:
[...]

Dag waarde wilden ze uitbetalen. Waren geen onderdelen meer. Maar omdat dit het laatste model is met 3d hangt hij op de slaapkamer. Wilde ook geen model zonder 3d. De lijn is met gewone content niet zichtbaar. Wel bij bijvoorbeeld voetbal. Maar het is niet heel storend. Voor de slaapkamer meer dan prima.
Ahh ok, had je hem destijds teruggebracht voor inspectie? Was je hem lang kwijt? ;(
Opzich dagwaarde zou ik wel mee kunnen leven, dan kan ik mooi een 65inch terugkopen als ik wat bijleg :)

Rapapa...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Rivanov
Phusebox schreef op woensdag 30 december 2020 @ 11:31:
Ik geef het op met mijn tv. Na alles opnieuw aangesloten en ingesteld te hebben gaat niet alleen de receiver niet meer automatisch aan, ik kan ook mijn volume niet meer bedienen etc.
Het is echt een typisch Phusebox issue. Want ik heb nergens last van. Zelfs de Thenaudio Sharc werkt perfect sinds ik m’n TV naar factory defaults had gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qosmic
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18:51
Ik denk het ook.
Want ik heb een CX65 icm een Yamaha v673 uit 2012 en was een beetje huiverig of dit allemaal zou werken, maar werkt echt top. Nog beter dan met mijn oude LG LM760 die ik hiervoor had.
Daar kreeg ik arc niet aan de praat en moest ik het via optisch doen.

Nu heb ik mn ziggo box op hdmi 1, en een kabel vanuit mn avr naar hdmi 2 op de tv en subliem.

Ik kan met mn LG remote mn ziggo box aanzetten, geluid van de avr harder en zachten zetten. Ook gaat mn avr aan zodra de tv aan gaat.
Dit heb ik zelf echter uit gezet, omdat ik bij gewoon tv kijken de tv speakers gebruik.
Maar zodra ik een film of serie kijk, dan zet ik mn receiver aan en switch hij gelijk over naar mn speakers.

Stop chasing the dream, you're already living it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
Rivanov schreef op woensdag 30 december 2020 @ 12:07:
[...]

Het is echt een typisch Phusebox issue. Want ik heb nergens last van. Zelfs de Thenaudio Sharc werkt perfect sinds ik m’n TV naar factory defaults had gezet.
Had je last van lip sync issues en heeft die Sharc dat voor je opgelost? Ik hik er tegenaan om die ook te bestellen, maar dat ding is zo duur dat je al halverwege een nieuwe receiver bent qua kosten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
CyBeRSPiN schreef op woensdag 30 december 2020 @ 12:24:
[...]

Had je last van lip sync issues en heeft die Sharc dat voor je opgelost? Ik hik er tegenaan om die ook te bestellen, maar dat ding is zo duur dat je al halverwege een nieuwe receiver bent qua kosten..
Misschien kun je die van mij binnenkort overnemen. Ik heb er niets dan ellende mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Qosmic schreef op woensdag 30 december 2020 @ 12:12:
Ik denk het ook.
Want ik heb een CX65 icm een Yamaha v673 uit 2012 en was een beetje huiverig of dit allemaal zou werken, maar werkt echt top. Nog beter dan met mijn oude LG LM760 die ik hiervoor had.
Daar kreeg ik arc niet aan de praat en moest ik het via optisch doen.

Nu heb ik mn ziggo box op hdmi 1, en een kabel vanuit mn avr naar hdmi 2 op de tv en subliem.

Ik kan met mn LG remote mn ziggo box aanzetten, geluid van de avr harder en zachten zetten. Ook gaat mn avr aan zodra de tv aan gaat.
Dit heb ik zelf echter uit gezet, omdat ik bij gewoon tv kijken de tv speakers gebruik.
Maar zodra ik een film of serie kijk, dan zet ik mn receiver aan en switch hij gelijk over naar mn speakers.
Snap er ook echt niks van. Iets moet er goed gaar zijn maar wat. De receiver of de tv. Want heb ook enorme issues met de Series X en PS5. Regelmatig dat die eerste alleen 640x480 doet en na 5-10 power cycles van alle apparatuur werkt het opeens weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
CyBeRSPiN schreef op woensdag 30 december 2020 @ 12:24:
[...]

Een nieuwe receiver kost geen € 160,- ;)
En ik heb ‘m gekocht zodat ik netjes HD audio heb vanaf m’n Xbox die rechtstreeks op m’n CX is aangesloten, aangezien mijn Marantz NR1508 receiver geen 4K/120FPS ondersteunt.

En gezien de huidige HDMI 2.1 troubles in de nieuwste receivers, wacht ik daar nog een jaartje mee en is de Sharc nu een mooie “tijdelijke” oplossing.

Overigens heb ik geen CEC issues aangezien ik dit niet gebruik.. ik heb de Logitech Harmony Elite die alles aanstuurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
Phusebox schreef op woensdag 30 december 2020 @ 12:31:
[...]

Snap er ook echt niks van. Iets moet er goed gaar zijn maar wat. De receiver of de tv. Want heb ook enorme issues met de Series X en PS5. Regelmatig dat die eerste alleen 640x480 doet en na 5-10 power cycles van alle apparatuur werkt het opeens weer.
Dan heb je echt een maandagochtend Phusebox model hoor.. spijt me. Maar die problemen die jij continue hebt, zijn echt zo uniek. Nooit heb ik hier last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
Rivanov schreef op woensdag 30 december 2020 @ 12:31:
[...]

Een nieuwe receiver kost geen € 160,- ;)
Ik zei halverwege, maar ook voor 320 heb je idd nog geen nieuwe 2.1 AVR ;)
En ik heb ‘m gekocht zodat ik netjes HD audio heb vanaf m’n Xbox die rechtstreeks op m’n CX is aangesloten, aangezien mijn Marantz NR1508 receiver geen 4K/120FPS ondersteunt.

En gezien de huidige HDMI 2.1 troubles in de nieuwste receivers, wacht ik daar nog een jaartje mee en is de Sharc nu een mooie “tijdelijke” oplossing.

Overigens heb ik geen CEC issues aangezien ik dit niet gebruik.. ik heb de Logitech Harmony Elite die alles aanstuurt.
Ik heb de PS5 nu ook rechtstreeks (mijn SR5008 gaat maar tot 4K/30fps) maar de audio delay is echt killing.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• devilsnight
JDL15 schreef op woensdag 30 december 2020 @ 11:47:
[...]

Staat idd bij user. Alle filmcontent is in ieder geval (bijna) 24p.

Vreemd dat hij reset hè? Ik ga vnv nog eend kijken of hij deblur en dejudder weer op de waarden heeft staan die ik had gezet.
Het lijkt erop dat het aan Amazon Prime ligt man. Met de interne Netflix app is er niks aan de hand, maar met Prime is het elke keer raak. Het rare is dat het pas lijkt te gebeuren na een dag, of twee. Daarnaast sprak ik iemand op AVS en die zegt exact hetzelfde, alleen bij Prime.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerMarco
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 13:24
babbi schreef op woensdag 30 december 2020 @ 09:24:
Hallo, ik heb een CX’65 maar ik kom te kort met 4 HDMI ingangen. Mijn Xbox en de PS4 kan ik niet aansluiten omdat het te vol is. Ik heb een switch ertussen gedaan( 2 verschillende) maar ik krijg alleen maar beeld geflikker of het signaal komt niet door. Ik ben druk op zoek naar een juiste switch voor 4K weergave. Weten jullie een betere en die echt geschikt is juist voor spelcomputers of eigenlijk alles.
Je kan ook een receiver overwegen waar je alle apparaten via HDMI op aansluit en dan 1 HDMI richting je OLED.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yamAUchi
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

yamAUchi

0x5f3759df

@Phusebox Niet helemaal gevolgd, maar firmware update gedaan voor de Sharc?

Hier de Sharc i.c.m GX55 en een 'antieke' Denon (zonder ARC), niet de allerlaatste firmware op de Sharc, maar 1.4 (stond oudere versie op toen ik hem kreeg).

De firmware update voor de GX schijnt mijn probleem met stereo passthrough geluid op te gaan lossen (dan moest ik telkens switchen van passthrough naar pcm op de tv). Dit is vooral vervelend in de Youtube en NPO app.

[ the server is down, life after student-dorm sucks ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwembroek
LosGieros schreef op woensdag 30 december 2020 @ 11:59:
[...]

Ahh ok, had je hem destijds teruggebracht voor inspectie? Was je hem lang kwijt? ;(
Opzich dagwaarde zou ik wel mee kunnen leven, dan kan ik mooi een 65inch terugkopen als ik wat bijleg :)
Ze komen gewoon langs als je het defect meld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
yamAUchi schreef op woensdag 30 december 2020 @ 13:19:

Hier de Sharc i.c.m GX55 en een 'antieke' Denon (zonder ARC), niet de allerlaatste firmware op de Sharc, maar 1.4 (stond oudere versie op toen ik hem kreeg).

De firmware update voor de GX schijnt mijn probleem met stereo passthrough geluid op te gaan lossen (dan moest ik telkens switchen van passthrough naar pcm op de tv). Dit is vooral vervelend in de Youtube en NPO app.
Nee niet gedaan.

Kun je met de Sharc iets anders dan stereo krijgen in YouTube dan? Hier niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yamAUchi
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

yamAUchi

0x5f3759df

Phusebox schreef op woensdag 30 december 2020 @ 13:27:
[...]

Nee niet gedaan.

Kun je met de Sharc iets anders dan stereo krijgen in YouTube dan? Hier niet.
Dat weet ik niet, dat ligt dan aan de App, maar de TV deed niet aan de passthrough optie als het alleen stereo geluid was in Apps, multichannel/5.1 werkt prima met de passthrough optie (PS5/Netflix/Prime), maar in de youtube/NPO app heb ik dan geen geluid. (Ook Netflix app met bepaalde NL films/series die geen 5.1 audio hebben maar stereo), dan moet ik op de tv in de opties weer naar PCM wisselen ipv passthrough, wat irritant wordt na een tijdje.

edit: (Ow, wel i.c.m earc enabled)

Check https://www.thenaudio.com/firmware/ anders even voor notes die misschien kunnen helpen.

[ the server is down, life after student-dorm sucks ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov
CyBeRSPiN schreef op woensdag 30 december 2020 @ 12:42:
[...]

Ik zei halverwege, maar ook voor 320 heb je idd nog geen nieuwe 2.1 AVR ;)

[...]

Ik heb de PS5 nu ook rechtstreeks (mijn SR5008 gaat maar tot 4K/30fps) maar de audio delay is echt killing.
Met de Sharc heb je dus ook geen audio delay meer, want je maakt dan gebruik van eARC i.p.v. de normale ARC dat de audio-delay oplost. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
yamAUchi schreef op woensdag 30 december 2020 @ 13:19:

Je kunt dit ook oplossen zonder de FW te updaten, door de 1e pin op DOWN te zetten. Dan werken de webOS apps ook gewoon wanneer deze stereo geluid hebben zonder de audio settings van de LG om te zetten. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
Rivanov schreef op woensdag 30 december 2020 @ 14:14:
[...]

Met de Sharc heb je dus ook geen audio delay meer, want je maakt dan gebruik van eARC i.p.v. de normale ARC dat de audio-delay oplost. :)
Ok, toch maar besteld dan. Ben benieuwd, want zoals je zegt duurt het nog even voor er goede receivers uit komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
harley2009 schreef op woensdag 30 december 2020 @ 10:47:
[...]

C9. Inmiddels ben ik bij home settings, waar ook je quick start staat. Heb al can alles uit gezet, maar die balk blijft maar komen.
C9:
Kijk bij Algemeen, Aanvullende instellingen, Startpagina-instellingen, Startpagina automatisch starten -> schuifje uitzetten naar links.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nog even een bandbreedte controle gedaan.
KPN aanbod via glasvezel.
Waarden zijn niet exact, zeg maar +- 1Mbit/s.
Arris VIP5202 4K.

Xite: 26/27 Mbit/s.
Insight TV (HLG HDR): idem
Love Nature 4K: 20 Mbit/s.
NPO1: 7,5 Mbit/s.
NPO1 HD Glas: 12,5 Mbit/s
Netflix UHD Dolby Vision via LG app: 18-20 Mbit/s varieert wat.

Nog een opmerking, KPN heeft het ondanks eerdere beloftes nog steeds niet voor elkaar om de beste kwaliteit TV kanalen op resp. 1, 2, 3, enz. te zetten...
Een jarenlang lopend probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• babbi
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 21-09 01:28
TweakerMarco schreef op woensdag 30 december 2020 @ 13:12:
[...]

Je kan ook een receiver overwegen waar je alle apparaten via HDMI op aansluit en dan 1 HDMI richting je OLED.
Ik heb net een nieuwe soundbar via HDMI die naar de OLED gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harley2009
HoppyF schreef op woensdag 30 december 2020 @ 15:03:
[...]

C9:
Kijk bij Algemeen, Aanvullende instellingen, Startpagina-instellingen, Startpagina automatisch starten -> schuifje uitzetten naar links.
Bedankt.. Inmiddels gelukt :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Snake_Eye
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 26-09 17:21
andries98 schreef op maandag 28 december 2020 @ 18:33:
[...]

DTS is alweer zo 2010 ;w (LG is niet de enige hoor, wordt gewoon uitgefaseerd)
Ook al zou het oud zijn, ac3 is dat ook.
Maar True-HD audio wordt ook niet ondersteund, dat is toch niet zo oud als DTS.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• HEY_DUDE
  • Registratie: November 2009
Snake_Eye schreef op woensdag 30 december 2020 @ 17:56:
[...]

Ook al zou het oud zijn, ac3 is dat ook.
Maar True-HD audio wordt ook niet ondersteund, dat is toch niet zo oud als DTS.
Stereo is pas oud en dat wordt ook nog steeds ondersteund 8)7 LG heeft gewoon een paar euro bespaard om geen DTS licenties aan te schaffen. Had er gewoon op moeten zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
@Phusebox je hebt niet per ongeluk de Thenaudio Sharc op de ARC poort van je receiver aangesloten? Dan krijg je sowieso CEC ellende lees ik net, omdat je dan een loop krijgt tussen tv en AVR en weer terug.
Can I connect AVR output to TV?
Depends on TV. Connecting AVR to TV creates a CEC loop which is traditionally not supported in a CEC network since only a single audio system is allowed. Some TV models allow this and some do not. In practice, expect not to be able to connect the AVR to your TV. All sources must connect directly to TV. In case more sources are needed you can purchase a simple $30 switch to handle non-2.1 sources but you should not expect to be able to use AVR for source switching.
https://www.thenaudio.com/faq/

En ik realiseer me nu dat met de Sharc je geen beeld van de AVR naar je tv meer krijgt.. dat is wel even een domper, want heb ook nog een Nintendo Switch en straks mogelijk nog een settop box. De ruimte in mn kabelgoot is beperkt en de GX gaat met al die extra kabels lastiger strak tegen de muur.
Hoop dat de goede 2.1 receivers snel gaan komen dat ik weer met 1 enkele HDMI naar de GX kan voor alles.

[ Voor 74% gewijzigd door CyBeRSPiN op 30-12-2020 23:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Houthuizen96
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 03-03-2024
Nu een week de 55 CX in gebruik, top TV! Alleen heb ik het probleem dat het geluid van mijn Apple TV 4K hapert nadat ik een Dolby Atmos film heb afgespeeld. Las dat een software fix die nu op de Koreaanse site staat dit zou moeten fixen, maar kan de update niet installeren via USB. Er gebeurd niets op de TV.

Meer mensen die last hebben van het Atmos probleem en misschien een oplossing hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
CyBeRSPiN schreef op woensdag 30 december 2020 @ 22:50:
@Phusebox je hebt niet per ongeluk de Thenaudio Sharc op de ARC poort van je receiver aangesloten? Dan krijg je sowieso CEC ellende lees ik net, omdat je dan een loop krijgt tussen tv en AVR en weer terug.
En ik realiseer me nu dat met de Sharc je geen beeld van de AVR naar je tv meer krijgt.. dat is wel even een domper, want heb ook nog een Nintendo Switch en straks mogelijk nog een settop box. De ruimte in mn kabelgoot is beperkt en de GX gaat met al die extra kabels lastiger strak tegen de muur.
Hoop dat de goede 2.1 receivers snel gaan komen dat ik weer met 1 enkele HDMI naar de GX kan voor alles.
Nee gewoon op een reguliere HDMI in poort. HDMI out op de receiver staat ook uit want ja heb inderdaad geen beeld meer via de receiver en heb mijn Switch ook opgeofferd.

Pagina: 1 ... 351 ... 568 Laatste

Let op:
Indien je vragen hebt over inbranden bij OLED televisies, gebruik dan eerst even de zoekfunctie. Dit onderwerp is namelijk al regelmatig uitgebreid besproken.
Zie ook D vd V in "[LG OLED] Ervaringen & Discussie" Datzelfde geldt voor vragen over stekkers.

🔍 Inbranden: [LG OLED] Ervaringen & Discussie
🔎 Stekkers: [LG OLED] Ervaringen & Discussie

Goede aanbieding gezien of nodig? Check OLED Televisies aanbiedingen- & kortingscodetopic
Vragen/opmerkingen over de LG Cashback Actie? Daarvoor kan je terecht in [LG OLED] cashback topic

Discussies over welke (HDMI)-kabels te gebruiken kan in Zilveren HIFI-kabels gesmeed door elfen bij maanlicht #6.