Acties:
  • +1 Henk 'm!

• laurens0619
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online
Nou het is dat mijn tv geen f5 knop heeft maar ben al 2 dagen aan het refreshen voor de airplay update, jullie hem wel allemaal binnen?

Ben nog steeds super blij met mijn c8, prachtig beeld en met sonos beam ook nul issues via hdmi

@Phusebox ik moest het toch met je delen, onlangs 2 ebikes gekocht en bij de ene viel het zadel eraf en de ander de trapper. Mijn vriendin keek mij raar aan toen ik vloekend zei dat ik echt een enorme phusebox ben en shit aantrek :+

Ik heb dr namelijk ook wel last van, ben ook vrij kritisch aangelegd en ook vaak gedoe. maar zoveel sjit als jij hebt/ervaart is wel next level

[ Voor 3% gewijzigd door laurens0619 op 30-12-2020 23:25 ]

CISSP! Drop your encryption keys!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ap3nr0ts
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 26-09 22:08

ap3nr0ts

hoi

Interessant topic. Al veel nuttige dingen gelezen hier. :) Twee vragen over mijn 55CX:

1. Ik heb ook veel gezeik met lip syncing en optical out richting mijn antieke Sony. Deze antieke jongen als ik het goed heb: pricewatch: Sony HT-SF1300 (Zwart) Pas als ik verhuis, heb ik zin in een nieuwe audio setup creëren. Gaat dit ding soelaas bieden (https://www.thenaudio.com...arc-earc-audio-converter/)? Nu heb ik het idee dat het bij iedere WebOS app in meer of mindere mate aanwezig is, en bij de PS5 zit er volgens mij al op het nulpunt van beide apparaten een lichte delay in. Ik heb er inmiddels wel die 160 euro voor over als bijvoorbeeld @Rivanov ervoor vouched. Ik zou dit ding dan op een audio in van mijn AV willen aansluiten en dan zou hij gewoon geluid moeten pakken, right, zonder delay?

2. Iets waar ik ook een zeikerd mee ben is wat volgens mij "black smearing" heet, en in Spiderman op de PS5 valt me dat weer op. Het is bijvoorbeeld de reden dat ik van VA naar IPS ben overgestapt op pc. Het ziet er ongeveer zo uit (donkerder opeens bij bewegen dus, maar dit voorbeeld is héél extreem): YouTube: VA panel black smearing - Skyrim Kan dit bij de 55CX verminderd worden? Het viel me in andere games niet echt op (Demon's Souls, Ghost of Tsushima), maar nu wel. Ik speel in de game-modus van HDR, met alle toeters en bellen van LG zoveel mogelijk uit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JDL15
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 10:35
ap3nr0ts schreef op woensdag 30 december 2020 @ 23:30:
Interessant topic. Al veel nuttige dingen gelezen hier. :) Twee vragen over mijn 55CX:

1. Ik heb ook veel gezeik met lip syncing en optical out richting mijn antieke Sony. Deze antieke jongen als ik het goed heb: pricewatch: Sony HT-SF1300 (Zwart) Pas als ik verhuis, heb ik zin in een nieuwe audio setup creëren. Gaat dit ding soelaas bieden (https://www.thenaudio.com...arc-earc-audio-converter/)? Nu heb ik het idee dat het bij iedere WebOS app in meer of mindere mate aanwezig is, en bij de PS5 zit er volgens mij al op het nulpunt van beide apparaten een lichte delay in. Ik heb er inmiddels wel die 160 euro voor over als bijvoorbeeld @Rivanov ervoor vouched. Ik zou dit ding dan op een audio in van mijn AV willen aansluiten en dan zou hij gewoon geluid moeten pakken, right, zonder delay?

2. Iets waar ik ook een zeikerd mee ben is wat volgens mij "black smearing" heet, en in Spiderman op de PS5 valt me dat weer op. Het is bijvoorbeeld de reden dat ik van VA naar IPS ben overgestapt op pc. Het ziet er ongeveer zo uit (donkerder opeens bij bewegen dus, maar dit voorbeeld is héél extreem): YouTube: VA panel black smearing - Skyrim Kan dit bij de 55CX verminderd worden? Het viel me in andere games niet echt op (Demon's Souls, Ghost of Tsushima), maar nu wel. Ik speel in de game-modus van HDR, met alle toeters en bellen van LG zoveel mogelijk uit.
Dat Black smearing heb ik ook op mn C9. Lees het graag mee, met name bij warzone, verder nog niet opgevallen..

• Veertien14
  • Laatst online: 20-09 08:20
Ik gebruik Amazon Prime op zowel de 65CX als de PS5. Nu valt mij het al langere tijd op dat het beeld via de TV App een stuk beter is. Echt zwart ipv grijs zoals op de PS5 in sommige scenes(als het beeld bijv. even volledig zwart hoort te zijn is dit duidelijk een zichtbaar verschil), ondertitels die via de PS5 meer grijs dan wit zijn. Heb zowel met de PS5 als de TV getest via de bioscoop en spel beeldmodus. Valt mij ook op dat via de TV app sommige TV instellingen niet gewijzigd kunnen worden, zoals het zwartniveau, dit kan weer wel als de PS5 gebruikt wordt met dezelfde beeldmodus. Nu weet ik dat de PS5 alles in HDR laat zien tenzij je HDR uit zet. Mis ik hier iets in, anderen die dit ook ondervinden die een PS5 icm een LG en Amazon Prime gebruiken? Gaat overigens om films/series die alleen HDR weergeven, dus niet Dolby Vision.

• andries98
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 26-09 17:34
Snake_Eye schreef op woensdag 30 december 2020 @ 17:56:
[...]

Ook al zou het oud zijn, ac3 is dat ook.
Maar True-HD audio wordt ook niet ondersteund, dat is toch niet zo oud als DTS.
Ligt eraan wat je oud noemt... 2006 was eerste film met true-hd, dat is 14 jaar oud ;) maar er zijn weer nieuwere varianten met atmos etc dus idd nog niet vergaan. DTS (origineel dus niet nieuwere varianten) is meer een oude films en piraten format geworden, het schijnt ook een relatief prijzige licentie te zijn.

PS: mocht de smiley in die post niet duidelijk zijn, de opmerking was licht sarcastisch... het is vervelend en liefst zou ik hem ook altijd houden maar het is niet de gratis codecs die je op pc installeert, het kost helaas geld en ooit moet een codec stoppen (anders betalen we straks honderd(en) euro's aan licentie kosten).

[ Voor 25% gewijzigd door andries98 op 31-12-2020 02:54 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• andries98
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 26-09 17:34

Hmmm, het is mij nog niet opgevallen bij spellen op ps4. Ik denk dat het de game is (AA en alle andere leuke tools die er tegenwoordig zijn om het smooth te maken met redelijke framerate) of heel miss de kabel maar ik neem aan dat je dat al uitgesloten hebt ;)
Het kan ook nog te maken hebben met de VRR problemen van de afgelopen tijd, zijn volgens mij ook nog niet 100% opgelost en veroorzaken ook dit soort gedrag bij fps variatie. Heb je vrr aan?

• ap3nr0ts

ap3nr0ts

hoi

andries98 schreef op donderdag 31 december 2020 @ 03:06:
[...]

Hmmm, het is mij nog niet opgevallen bij spellen op ps4. Ik denk dat het de game is (AA en alle andere leuke tools die er tegenwoordig zijn om het smooth te maken met redelijke framerate) of heel miss de kabel maar ik neem aan dat je dat al uitgesloten hebt ;)
Het kan ook nog te maken hebben met de VRR problemen van de afgelopen tijd, zijn volgens mij ook nog niet 100% opgelost en veroorzaken ook dit soort gedrag bij fps variatie. Heb je vrr aan?
Yep. Staat aan. Zal ik vanmiddag eens uitzetten. :) Heb wel getest of De-Blur iets doet, of Sharpness op 0. Dat maakte niks uit. De game in 30 of 60 fps draaien ook niet echt. Van mijn VA-monitor-dagen weet ik nog redelijk wat daar van invloed was, haha. Demon's Souls is ook een vrij duistere game en daar viel het me niet op. Het verschilt dus zeker per game.

PS voor de rest: ik hoor ook nog graag of ik die Thenaudio Sharc moet uitproberen. Nooit meer klooien met optical out en AV sync-video's klinkt fantastisch. :P

[ Voor 7% gewijzigd door ap3nr0ts op 31-12-2020 07:23 ]

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14:11
ap3nr0ts schreef op donderdag 31 december 2020 @ 07:22:
[...]

PS voor de rest: ik hoor ook nog graag of ik die Thenaudio Sharc moet uitproberen. Nooit meer klooien met optical out en AV sync-video's klinkt fantastisch. :P
Ik heb er gister een besteld, wordt maandag bezorgd.
De reviews zijn lovend, maar het is wel een flink bedrag (en ik denk dat er nog invoer + btw bijkomt).
En aankoop in USA dus geen goedkope retour als ie toch niet bevalt..

[ Voor 4% gewijzigd door CyBeRSPiN op 31-12-2020 09:38 ]

• ap3nr0ts

ap3nr0ts

hoi

CyBeRSPiN schreef op donderdag 31 december 2020 @ 09:36:
[...]

De reviews zijn lovend, maar het is wel een flink bedrag (en ik denk dat er nog invoer + btw bijkomt).
Ga jij hem voor hetzelfde als ik gebruiken? Optical out is wispelturig en je hoopt dat de audio sync perfect loopt via dat ding? Laat maar weten hoeveel het je gaat kosten dan. Afrekenen is rond de 150, toch? Wat kan daar nog bij komen? Heb ook degene hier gevraagd waarbij het kennelijk niet werkt of ik die kan overnemen. :)

• CyBeRSPiN
@ap3nr0ts ik heb wel een AVR met ARC. Maar vooral lipsync issues met de PS5. Omdat mn AVR geen HDMI 2.1 ondersteunt heb ik nu dus de keuze: 1) audio in sync, maar max 30fps, of 2) audio dramatisch vertraagd maar wel 60/120fps

• ap3nr0ts

ap3nr0ts

hoi

@CyBeRSPiN Ah. Thanks. Maar als ik alles goed heb gelezen op Reddit, AVS en hier, zou dat ding dus via die automatische sync al het gedoe met AV delay instellen via de AVR zelf of in de tv moeten oplossen? Snap dat er geen garanties zijn, maar als dat de belofte is. :P

PS Ik werk nu dus met optical, omdat de PS5 via die AVR inpluggen een zeer belabberde optie is. De ingebouwde apps lijken ook te fluctueren met delay. Vooral Prime is niet te doen.

[ Voor 27% gewijzigd door ap3nr0ts op 31-12-2020 10:29 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
@ap3nr0ts ARC zou ook al auto lip sync moeten hebben. En het werkt voor mij voor tv kijken en Netflix ook goed. Ik vrees dat het geen oplossing is voor de lipsync van ingebouwde apps. Vooral Prime is echt slecht inderdaad. Dat lijkt toch wel aan de app zelf te liggen. Begin volgende week kan ik het je vertellen.

[ Voor 7% gewijzigd door CyBeRSPiN op 31-12-2020 10:55 ]

• ap3nr0ts

ap3nr0ts

hoi

CyBeRSPiN schreef op donderdag 31 december 2020 @ 10:55:
@ap3nr0ts ARC zou ook al auto lip sync moeten hebben. En het werkt voor mij voor tv kijken en Netflix ook goed. Ik vrees dat het geen oplossing is voor de lipsync van ingebouwde apps. Vooral Prime is echt slecht inderdaad. Dat lijkt toch wel aan de app zelf te liggen. Begin volgende week kan ik het je vertellen.
Nou ja. ARC heb ik ook al niet. :P Dus ik ga mijn geld denk ik wel inzetten op die gadget dan.

• Wybob
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 23-11-2023
met de 03.21.09 update die binnen komt via OTA voor de CX serie.

- 100nits verlaging in HDR in game mode
- veel mensen klagen van "flickering" zelfs in media apps op ps5 en 30xx kaarten

ik zou auto update even afzetten.

• Marsman83
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 27-09 14:40
Wybob schreef op donderdag 31 december 2020 @ 12:18:

- veel mensen klagen van "flickering" zelfs in media apps op ps5 en 30xx kaarten

Waar lees je dit? Ben er wel benieuwd naar. Waarom zouden ze de nits verlagen in game mode?

Wat betreft audio delay.
Ik heb met mijn Xbox Series X ongeveer een halve seconde delay via mijn B9 en CX als ik met ARC of Optisch naar mijn receiver ga.
Als ik bitstream in de Xbox op DTS zet ipv Dolby Digital dan heb ik geen delay via de B9.
Via de CX kan dit echter niet omdat die geen DTS passthrough ondersteund.
Hier heb ik echter een receiver met eARC en als ik daar de audio uit van mijn Xbox op 5.1 uncompressed zet heb ik ook daar geen audio delay meer.
Wellicht kan je dit ook op een PS5 zo instellen.
Hopelijk heeft iemand er wat aan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wybob
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 23-11-2023
Marsman83 schreef op donderdag 31 december 2020 @ 12:51:
[...]

Waar lees je dit? Ben er wel benieuwd naar. Waarom zouden ze de nits verlagen in game mode?

Wat betreft audio delay.
Ik heb met mijn Xbox Series X ongeveer een halve seconde delay via mijn B9 en CX als ik met ARC of Optisch naar mijn receiver ga.
Als ik bitstream in de Xbox op DTS zet ipv Dolby Digital dan heb ik geen delay via de B9.
Via de CX kan dit echter niet omdat die geen DTS passthrough ondersteund.
Hier heb ik echter een receiver met eARC en als ik daar de audio uit van mijn Xbox op 5.1 uncompressed zet heb ik ook daar geen audio delay meer.
Wellicht kan je dit ook op een PS5 zo instellen.
Hopelijk heeft iemand er wat aan.
avs forum onder het cx gaming draadje

• Ters0n
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 21-08-2021
Hier nog steeds geen update 05.30.02 binnen gekomen voor mijn C8.
Ben ik de enige of hoe zit dat?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EN-IS
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-09 12:22

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• A.N.Brinkman
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 23-09 12:53
LosGieros schreef op woensdag 30 december 2020 @ 08:40:
Ik heb sinds half jaartje een rare scheidingslijn lopen, herkennen jullie dit?
Vooral bij lichte kleuren goed te zien, op elke type format/bron van film of foto.
Zit nog binnen de extra 5j garantie maar ben natuurlijk in deze periode niet graag de tv kwijt :X

Foto is niet veel duidelijker te krijgen :X

[Afbeelding]
Ik had precies deze scheiding op mijn E6, na 3,5 jaar en dus buiten de garantie. Verdere ook nog wat ingebrande logo's. Ondanks dat het buiten de garantie was heb ik van LG 50% van mijn aankoop bedrag terug gekregen. Reperatie was niet mogelijk of economisch haalbaar.

• Shocked
  • Laatst online: 15:09
CyBeRSPiN schreef op donderdag 31 december 2020 @ 09:36:
[...]

Ik ben er ook zeer benieuwd naar. Zou je kunnen kijken/testen of de koptelefoonuitgang blijft werken en automatisch harder/zachter gaat zodra je de tv ook harder zachter zet?

Reden: dan zou dit een manier zijn om een eenvoudig een extra subwoofer aan mijn Beosound Stage te hangen. Alle andere hdmi oplossingen hebben een fixed audio out. Mocht dit niet gaan, dan wordt het toch een extra draadje in de soundbar solderen, maar liever niet.

Sony 83A90J - B&O Beosound Stage - Mission 770 (wow!) - Dali Menuet SE - Dali 104 - Marantz Cinema 60, Lyngdorf TDAI-1120

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mhulsie
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 22-09 16:11
Ters0n schreef op donderdag 31 december 2020 @ 12:56:
Hier nog steeds geen update 05.30.02 binnen gekomen voor mijn C8.
Ben ik de enige of hoe zit dat?
https://twitter.com/i/web/status/1344031087589273600

LG rolt de update dus uit van 24 dec - 4 jan. Dus het kan even duren. Ik heb de update ook nog niet voor mijn C8.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 13:15

Als je wat meer ins-and-outs wilt weten over de Sharc, adviseer ik je om dit topic even door te nemen op Resetera. :)

https://www.resetera.com/...current-pc-gaming.261972/

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

• Ruud2007
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 06:30
Het lukt me sinds kort vaak niet om de cursor van de remote op het scherm van mijn C8 te krijgen. Ook de shortcut naar het menu (tandwieltje op de AB langer ingedrukt houden) werkt dan niet. De remote opnieuw koppelen, nieuwe batterijen, niets helpt voor langere tijd. De TV van de stroom afhalen lost het probleem steeds even op, maar om dat nou elke dag te doen... Iemand een suggestie? Liefst zonder dat een fabrieks reset nodig is...

• Nieker
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 14-07 15:42
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/teGa4_TBneJEatwXQpLVS-Z6f9c=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/msZijZJWTTVw2ukEFtgWOs5O.jpg?f=fotoalbum_large

Ik vermoed dat dit niet valt onder inbranden? Er is een gat gebrand aan de achterzijde van onze 65b7v. Iemand al iets soortgelijk gehad? Jammer genoeg net buiten garantie. Verder ook opmerkelijk dat hij nog werkt, maar dat zal ik misschien niet riskeren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Nieker schreef op donderdag 31 december 2020 @ 17:20:
[Afbeelding]

Ik vermoed dat dit niet valt onder inbranden? Er is een gat gebrand aan de achterzijde van onze 65b7v. Iemand al iets soortgelijk gehad? Jammer genoeg net buiten garantie. Verder ook opmerkelijk dat hij nog werkt, maar dat zal ik misschien niet riskeren.
WTF, :?
Dit valt zeker wèl onder garantie.
Neem dus contact op met de winkel waar je hem gekocht hebt.
TV nu niet meer gebruiken ivm brandgevaar.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

[Afbeelding]

https://www.pcmag.com/new...ue-to-overheating-problem

Was er hier geen terugroep actie?

Ja dus; nieuws: LG begint ook in Benelux met vervangen oled-tv's vanwege kans op over...

Geen melding daarover op je TV gezien?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tiMQOrfz0O5Gv9irIMR8hHgLTLY=/656x/filters:strip_icc():strip_exif()/i/2003991722.jpeg?f=imagenormal

[ Voor 27% gewijzigd door hardware-lover op 31-12-2020 18:14 ]

Testing, one, two ...

• The_Worst
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 28-09 08:57

The_Worst

Unox

He bah. Sinds gisteravond werkt de arc-verbinding niet meer. Instellingen resetten, andere kabel, niks helpt. Als iemand nog suggesties heeft...

Het rare is, ik kan wel het volumeniveau aanpassen maar om een of andere reden wordt er geen geluid uitgestuurd.
:(

If you hide your whole life, you'll forget who you even are. Uplay: TheWorstNL | Steam + Origin + PSN: The_Worst_NL

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
The_Worst schreef op donderdag 31 december 2020 @ 19:21:
He bah. Sinds gisteravond werkt de arc-verbinding niet meer. Instellingen resetten, andere kabel, niks helpt. Als iemand nog suggesties heeft...

Het rare is, ik kan wel het volumeniveau aanpassen maar om een of andere reden wordt er geen geluid uitgestuurd.
:(
Stroom eraf halen van beide apparaten en even wachten?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mucuracat
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 11:34
Ruud2007 schreef op donderdag 31 december 2020 @ 16:56:
Het lukt me sinds kort vaak niet om de cursor van de remote op het scherm van mijn C8 te krijgen. Ook de shortcut naar het menu (tandwieltje op de AB langer ingedrukt houden) werkt dan niet. De remote opnieuw koppelen, nieuwe batterijen, niets helpt voor langere tijd. De TV van de stroom afhalen lost het probleem steeds even op, maar om dat nou elke dag te doen... Iemand een suggestie? Liefst zonder dat een fabrieks reset nodig is...
1x meegemaakt met b9.
Alles geprobeerd, batterij en zo.
Kon verder niks vinden op internet.

Na stekker 5 minuten uithalen en weer aan, was probleem opgelost. En niet meer voorgekomen

Sony W800i > HTC-TytnII > Samsung Omnia I900 > LG Optimus Black > HTC Desire > LG Nexus 4 > LG G2 > LG G4 > LG G5 > LG G6 (eu) > Oneplus 6 > Samsung s20+ > Pixel 7 Pro...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ralphkeb
  • Laatst online: 28-09 16:37
Sinds een aantal dagen een LG 55GX hangen ter vervanging van een Panasonic 55FZ800, maar moet heel eerlijk zeggen dat ik nog niet super onder de indruk ben van de beeldkwaliteit 🤔
Toch wel wat color posterization en motion is naar mijn idee ook minder.

Dit is vooral met KPN tv kijken en YouTube, Netflix, Disney en mijn local files via Kodi zijn goed.

Basis settings heb ik van RTings en Flatpanels overgenomen (uiteraard niet de White Balans en CMS)

Ik heb wel het idee dat als ik BFI op med zet dat het dan een stuk beter is, wel wordt het beeld dan een stuk donkerder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plofkip
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14:58
Paneel van m'n C7 is vervangen 😁 Zou ook een beter paneel moeten zijn als ik de monteur mag geloven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ralphkeb schreef op vrijdag 1 januari 2021 @ 10:02:
Sinds een aantal dagen een LG 55GX hangen ter vervanging van een Panasonic 55FZ800, maar moet heel eerlijk zeggen dat ik nog super onder de indruk ben van de beeldkwaliteit 🤔
Toch wel wat color posterization en motion is naar mijn idee ook minder.

Dit is vooral met KPN tv kijken en YouTube, Netflix, Disney en mijn local files via Kodi zijn goed.

Basis settings heb ik van RTings en Flatpanels overgenomen (uiteraard niet de White Balans en CMS)

Ik heb wel het idee dat als ik BFI op med zet dat het dan een stuk beter is, wel wordt het beeld dan een stuk donkerder.
"ik nog niet super onder de indruk ben van de beeldkwaliteit" bedoel je volgens mij.

Alleen TV kijken is minder en de rest niet dus, begrijp ik? Kan best dat bepaalde aspecten van het beeld iets minder zijn, je ruilt een recente OLED in voor een OLED van een ander merk, dat is niet per se beter. Dat KPN minder is heeft mogelijk te maken met de deinterlacing/upscaling capaciteiten van je GX tv, die waren wsch beter van je Panasonic. Verbaast me niets, tv kijken was op mijn LG C8 OLED ook niet beter dan op mijn Panasonic VT60, uiteraard afgezien van het verhoogde contrast. Motion t.o.v. die plasma duidelijk wat minder. Ik heb ze een week naast elkaar gehad.

Via welke box kijk je naar KPN, of kijk je via de app? App is sowieso wat minder wegens lagere bitrate. Via de box kan je nog proberen te spelen met de uitsturing, door 1080p uit te forceren ipv 1080i laat je de box het werk doen. Is mogelijk beter, mogelijk slechter. ;)

[ Voor 5% gewijzigd door Cap op 01-01-2021 11:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralphkeb
Cap schreef op vrijdag 1 januari 2021 @ 10:47:
[...]

"ik nog niet super onder de indruk ben van de beeldkwaliteit" bedoel je volgens mij.

Alleen TV kijken is minder en de rest niet dus, begrijp ik? Kan best dat bepaalde aspecten van het beeld iets minder zijn, je ruilt een recente OLED in voor een OLED van een ander merk, dat is niet per se beter. Dat KPN minder is heeft mogelijk te maken met de deinterlacing/upscaling capaciteiten van je GX tv, die waren wsch beter van je Panasonic. Verbaast me niets, tv kijken was op mijn LG C8 OLED ook niet beter dan op mijn Panasonic VT60, uiteraard afgezien van het verhoogde contrast. Motion t.o.v. die plasma duidelijk wat minder. Ik heb ze een week naast elkaar gehad.

Via welke box kijk je naar KPN, of kijk je via de app? App is sowieso wat minder wegens lagere bitrate. Via de box kan je nog proberen te spelen met de uitsturing, door 1080p uit te forceren ipv 1080i laat je de box het werk doen. Is mogelijk beter, mogelijk slechter. ;)
Hahaha, ik heb het aangepast.
En ja vooral met tv kijken en ook YouTube via zowel de tv zelf of via de Shield.

Ik kijk KPN via hun 4K decoder en staat nu op 1080i, 1080p gaf een hele rare flikkering.

Hoop dat ik het nog wat beter krijg en vindt het zonde om deze dure tv boven te hangen en ik er geen spijt van krijg dat ik niet voor een nieuwe Sony of Panasonic ben gegaan 🤐

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Als de decoder 1080i uitstuurt dan doet de tv de omzetting naar progressive, die zal bij LG dus minder zijn dan bij Panasonic. Die laatste heeft hier altijd goed om bekend gestaan.

Spelen met de instellingen kan altijd, zoveel mogelijk troep uit zetten in de opties / geavanceerde settings geeft het minste kans op problemen met het beeld.

Wil je betere motion dan is een Sony OLED denk ik aangewezen optie, en ik vermoed dat Panasonic ook beter zal zijn, maar ik heb niet alle recente testen doorgelezen dus zelf verifiëren. :)

Het is wel vreemd dat ook Youtube slechter beeld heeft, zowel via de app als externe bron, en de andere bronnen zoals netflix, externe of interne mediaplayer niet. Het lijkt me het een of het ander, of ze zijn allemaal slechter, of niet. Vanaf Kodi youtube slechter dan op de Pana maar andere bestanden vanaf de Kodi niet, dat is niet logisch. Toch eerst maar alle settings goed doorlopen. Bedenk dat elke HDMI en de apps en de interne mediaspeler elk hun eigen beeldsettings geheugen hebben, en dat voor elke SDR / HDR mode. Dus het is even alle instellingen nalopen en opslaan.

[ Voor 6% gewijzigd door Cap op 01-01-2021 11:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HugoVS
  • Registratie: Mei 2015
  • Niet online
Heb de CX nu 3 dagen en wat mij nu pas is opgevallen is dat er op de achterkant van de TV in het midden een soort kleine platte ribbon kabel uit komt. In eerste instantie dacht ik dat het om een draadje ging die er tussen gevallen is maar hij zit stevig vast. Ik heb al een teardown video bekeken van de C9 maar ik zou er zo niet uit kunnen halen wat het precies is. Iemand idee ?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ivkx3vOXY-j6ohsvV0TmfnM3dfc=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/EfmjPdB6OWRTKCSNjopulCh6.png?f=user_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 11:05

Helaas is die hier dus al anderhalve week binnen en het is een vrij dramatische update voor mij. Maakt meer kapot dan je lief is.

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vulcan750
  • Laatst online: 15:09
HugoVS schreef op vrijdag 1 januari 2021 @ 11:42:
Heb de CX nu 3 dagen en wat mij nu pas is opgevallen is dat er op de achterkant van de TV in het midden een soort kleine platte ribbon kabel uit komt. In eerste instantie dacht ik dat het om een draadje ging die er tussen gevallen is maar hij zit stevig vast. Ik heb al een teardown video bekeken van de C9 maar ik zou er zo niet uit kunnen halen wat het precies is. Iemand idee ?
Ik zou er zelf zeker niet aan gaan zitten prutsen, neem contact op met je leverancier!

Volvo XC40 Recharge MY23 SM 19"

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Exact, assemblagefout, garantiegeval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ibidem
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 27-09 07:34
Ibidem schreef op maandag 28 december 2020 @ 19:53:
[...]

Zie zelfs dat LG er een aparte app van lijkt te hebben gemaakt onder de home menu knop. Helaas voor mij lijken beide knoppen niets te doen. Het AirPlay menu zoals jij dat laat zien start bij mij niet. Erg vaag en wel de juiste software versie in mijn C8 zitten.

Iemand een idee hoe dit op te lossen valt :?
En om mijzelf maar te quoten, na een paar uur stand-by en weer aan werkte AirPlay zoals het hoort. Last van minimale lag maar wel acceptabel.

..::System Specs::..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralphkeb
Cap schreef op vrijdag 1 januari 2021 @ 11:35:
Als de decoder 1080i uitstuurt dan doet de tv de omzetting naar progressive, die zal bij LG dus minder zijn dan bij Panasonic. Die laatste heeft hier altijd goed om bekend gestaan.

Spelen met de instellingen kan altijd, zoveel mogelijk troep uit zetten in de opties / geavanceerde settings geeft het minste kans op problemen met het beeld.

Wil je betere motion dan is een Sony OLED denk ik aangewezen optie, en ik vermoed dat Panasonic ook beter zal zijn, maar ik heb niet alle recente testen doorgelezen dus zelf verifiëren. :)

Het is wel vreemd dat ook Youtube slechter beeld heeft, zowel via de app als externe bron, en de andere bronnen zoals netflix, externe of interne mediaplayer niet. Het lijkt me het een of het ander, of ze zijn allemaal slechter, of niet. Vanaf Kodi youtube slechter dan op de Pana maar andere bestanden vanaf de Kodi niet, dat is niet logisch. Toch eerst maar alle settings goed doorlopen. Bedenk dat elke HDMI en de apps en de interne mediaspeler elk hun eigen beeldsettings geheugen hebben, en dat voor elke SDR / HDR mode. Dus het is even alle instellingen nalopen en opslaan.
YouTube via Kodi gebruik ik niet en ook de interne mediaspeler niet.
Alle “beeldverbeteraars” staan uiteraard uit.

Kids zijn Rio aan het kijken en beeld is gewoon loeistrak.
YouTube is het beeld scherp totdat er beweging is, hetzelfde bij normaal tv kijken, lijkt me dus echt motion die bij LG een stuk minder is dan de Panasonic 😢
Twijfel, twijfel of kijken of ik het beeld nog wat beter krijg of eraan wen of toch stiekem naar een Sony gaan kijken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goofy1978
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 10-08 11:57
ralphkeb schreef op vrijdag 1 januari 2021 @ 14:18:
[...]

YouTube is het beeld scherp totdat er beweging is, hetzelfde bij normaal tv kijken, lijkt me dus echt motion die bij LG een stuk minder is dan de Panasonic 😢
Twijfel, twijfel of kijken of ik het beeld nog wat beter krijg of eraan wen of toch stiekem naar een Sony gaan kijken
Nou als alle beeldverbeteraars uit staan is er niet veel te verbeteren voor de tv aan het beeld :P
Ik zou eens de trumotion settings aan zetten en naar smaak aanpassen. :)
Een oled die 120 beelden per seconde kan weergeven is veel te goed voor de prut content wat beschikbaar is, ik bedoel 24 beelden per seconde bij films mag van mij naar 60fps of hoger.
Bij oudere tvs plasma of crt, lcd ook in mindere mate ijlt het beelt na dus lijkt 24 beelden veel vloeiender dan op een oled die sneller beeld ververst dan de snelste 240fps gaming monitoren.

[ Voor 19% gewijzigd door Goofy1978 op 01-01-2021 14:39 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HEY_DUDE
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 15:37
ralphkeb schreef op vrijdag 1 januari 2021 @ 14:18:
[...]

Je kan kijken of BFI jou bevalt. Dat is te vinden bij TruMotion instellingen. Op mijn C9 vind ik het niet fijn, op mijn vorige Sony LED TV kon ik niet zonder. BFI emuleert een beetje een Plasma / CRT scherm. Op LED door de backlight te laten knipperen. Ik denk op OLED de individuele pixels knipperen.

Verder krijg je het beste resultaat als de refresh rate over HDMI matcht met de content. Bij Kodi kun je match frame rate aanzetten.

Ook kun je de real cinema optie aanzetten. Als er 24p content verpakt is in een 60 Hz signaal met 3:2 pulldown dan trekt de TV dat weer recht naar een 24p signaal. Dat helpt vooral de Judder en niet zozeer de motion blur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HEY_DUDE
Goofy1978 schreef op vrijdag 1 januari 2021 @ 14:29:
[...]

Een oled die 120 beelden per seconde kan weergeven is veel te goed voor de prut content wat beschikbaar is, ik bedoel 24 beelden per seconde bij films mag van mij naar 60fps of hoger.
Bij oudere tvs plasma of crt, lcd ook in mindere mate ijlt het beelt na dus lijkt 24 beelden veel vloeiender dan op een oled die sneller beeld ververst dan de snelste 240fps gaming monitoren.
Smaken verschillen. Er zijn wel wat 60Hz films te vinden en ik vind deze niet om aan te zien. Het hele film effect is weg doordat het allemaal te smooth is. Je kan ook de motion interpolation op smooth zetten, is natuurlijk kwalitatief minder dan een 60fps film, maar geeft dezelfde smoothness en bijbehorende waardeloze kijkervaring (naar mijn mening :) ).

Bij CRT en Plasma ligt het overigens niet aan het na-ijlen, maar aan dat de beelden knipperen met 50 - 60Hz. Tussen elk frame ga je door het donker en dan is het voor onze hersenen makkelijker om een vloeiende ervaring te creëren dan bij de sample en hold techniek van (O)LED waarbij de frames statisch zijn en de frames altijd aan staan. Dit is op een (O)LED te emuleren met BFI. Gaat wel ten koste van de brightness en niet iedereen vind het prettig om te kijken.

[ Voor 8% gewijzigd door HEY_DUDE op 01-01-2021 15:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralphkeb
HEY_DUDE schreef op vrijdag 1 januari 2021 @ 14:56:
[...]

Je kan kijken of BFI jou bevalt. Dat is te vinden bij TruMotion instellingen. Op mijn C9 vind ik het niet fijn, op mijn vorige Sony LED TV kon ik niet zonder. BFI emuleert een beetje een Plasma / CRT scherm. Op LED door de backlight te laten knipperen. Ik denk op OLED de individuele pixels knipperen.

Verder krijg je het beste resultaat als de refresh rate over HDMI matcht met de content. Bij Kodi kun je match frame rate aanzetten.

Ook kun je de real cinema optie aanzetten. Als er 24p content verpakt is in een 60 Hz signaal met 3:2 pulldown dan trekt de TV dat weer recht naar een 24p signaal. Dat helpt vooral de Judder en niet zozeer de motion blur.
Realcinema was 1 van de verbeteraars die inderdaad aan staat.
BFI heb ik geprobeerd op low, nu staat hij op med en dat is iig voor gewoon tv kijken een heel stuk beter, het beeld is inderdaad donkerder maar acceptabel.

Vanavond of morgenochtend even verder stoeien met YouTube en motion die ik nog niet goed vind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HEY_DUDE
ralphkeb schreef op vrijdag 1 januari 2021 @ 15:52:
[...]

Vanavond of morgenochtend even verder stoeien met YouTube en motion die ik nog niet goed vind.
YouTube filmpjes hebben veel verschillende fps (24, 50, 60, 30 etc.). Ik gebruik een Nvidia shield met auto frame rate switching. Heeft als nadeel dat je bij het starten van elk filmpje 5s door het donker gaat. Dan gaat het goed. Met de app op de TV heb ik wisselende ervaringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralphkeb
HEY_DUDE schreef op vrijdag 1 januari 2021 @ 16:30:
[...]

YouTube filmpjes hebben veel verschillende fps (24, 50, 60, 30 etc.). Ik gebruik een Nvidia shield met auto frame rate switching. Heeft als nadeel dat je bij het starten van elk filmpje 5s door het donker gaat. Dan gaat het goed. Met de app op de TV heb ik wisselende ervaringen.
Klopt, heb ik een tijdje gebruikt, maar het geschakel tijdens de reclames werden we helemaal gek van 😫 de Pana gaat hier toch wat beter mee om.

Gaat vast goedkomen, Blu-ray, HDR en DV zijn wel super en echt genieten!

Nog even kijken of ik nog verschil krijg op YouTube via de Apple TV of Shield.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HEY_DUDE
ralphkeb schreef op vrijdag 1 januari 2021 @ 16:42:
[...]

Klopt, heb ik een tijdje gebruikt, maar het geschakel tijdens de reclames werden we helemaal gek van 😫 de Pana gaat hier toch wat beter mee om.
Instant frame rate switching is onderdeel van de HDMI 2.1 standaard. Nu nog een media player die dat gaat ondersteunen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Basekid
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 26-09 10:22
FYI ik had dus problemen met het afspelen van blu rays vanaf een ps5. Spellen etc gaven gewoon geluid op m'n c9, maar had doodse stilte zodra ik een blu Ray ging kijken.

Dit heb ik kunnen oplossen door "test sound" te doen op de tv. Dit gaf me meteen geluid, elke keer weer.

Vage oplossing voor een vaag probleem, maar whatever...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miniterror
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 14:07

Crap, net even gekeken op mijn 65GX en ik heb deze versie al geinstalleerd staan.
Zal het merken als mijn PS5 weer terug is van reparatie, hoop stiekem dat het een fluke/bug in de firmware is en dit al is opgelost in een nieuwe firmware versie voordat ik volgende week mijn PS5 terug krijg.
Voor nu heb ik auto update aan staan, deze stond vreemd genoeg uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mucuracat
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 11:34
HEY_DUDE schreef op vrijdag 1 januari 2021 @ 16:30:
[...]

YouTube op shield helaas geen 4k

@ralphkeb sorry, jij hebt gelijk. Wel 4k

[ Voor 5% gewijzigd door mucuracat op 02-01-2021 11:22 ]

Sony W800i > HTC-TytnII > Samsung Omnia I900 > LG Optimus Black > HTC Desire > LG Nexus 4 > LG G2 > LG G4 > LG G5 > LG G6 (eu) > Oneplus 6 > Samsung s20+ > Pixel 7 Pro...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ralphkeb
mucuracat schreef op zaterdag 2 januari 2021 @ 01:42:
[...]

YouTube op shield helaas geen 4K
Op de Shield heeft YouTube gewoon 4K hoor, alleen geen HDR.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rsint
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 17-08 10:23
Ruud2007 schreef op donderdag 31 december 2020 @ 16:56:
bij mij ontstond dit probleem toen ik quickstart+ aanzetten.
Vervolgens continu cursor kwijt en na het resetten van de AB steeds de melding dat de bluetooth service niet gestart was.
Na het uitzetten van quickstart+ was het weer weg.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ruud2007
rsint schreef op zaterdag 2 januari 2021 @ 12:13:
[...]

bij mij ontstond dit probleem toen ik quickstart+ aanzetten.
Vervolgens continu cursor kwijt en na het resetten van de AB steeds de melding dat de bluetooth service niet gestart was.
Na het uitzetten van quickstart+ was het weer weg.
Kwam gisteren zelf ook al op dat idee en heb toen Quickstart uitgezet. Het lijkt te werken, heb sindsdien geen storing meer gehad terwijl daarvóór de cursor steeds foetsie was als de TV op standby gestaan had. Wel vreemd, had Quickstart altijd ingeschakeld zonder dat er een probleem ontstond. Dat gebeurde een paar dagen geleden ineens. Blijkt maar weer eens dat Quickstart voor een veelheid aan problemen kan zorgen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ruud2007 schreef op zaterdag 2 januari 2021 @ 12:58:
[...]

Kwam gisteren zelf ook al op dat idee en heb toen Quickstart uitgezet. Het lijkt te werken, heb sindsdien geen storing meer gehad terwijl daarvóór de cursor steeds foetsie was als de TV op standby gestaan had. Wel vreemd, had Quickstart altijd ingeschakeld zonder dat er een probleem ontstond. Dat gebeurde een paar dagen geleden ineens. Blijkt maar weer eens dat Quickstart voor een veelheid aan problemen kan zorgen..
Dat is al jaren bekend.
Zo ongeveer de meest genoemde instelling hier in dit topic.
[LG OLED] Ervaringen & Discussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devilsnight
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23-08 12:35
Ik blijf het me afvragen, en echt een duidelijk antwoord heb ik nog niet gevonden.

Voor content zoals de maker het bedoeld heeft, dan is cinema het beste met Dolby Vision, gok ik he? Ik vindt Cinema Home er wel nice uit zien, maar ik zie wel dat ik dan andere details mis ermee. Wat is de "juiste"?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HEY_DUDE
devilsnight schreef op zaterdag 2 januari 2021 @ 14:55:
Ik blijf het me afvragen, en echt een duidelijk antwoord heb ik nog niet gevonden.

Voor content zoals de maker het bedoeld heeft, dan is cinema het beste met Dolby Vision, gok ik he? Ik vindt Cinema Home er wel nice uit zien, maar ik zie wel dat ik dan andere details mis ermee. Wat is de "juiste"?
Cinema User voor een wat donkere kamer en Cinema Home voor een wat lichte kamer. Het "juiste" is je TV professioneel laten kalibreren. Dan heb je de juiste instelling voor jouw paneel en jouw omgevingslicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devilsnight
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23-08 12:35
HEY_DUDE schreef op zaterdag 2 januari 2021 @ 15:29:
[...]

Cinema User voor een wat donkere kamer en Cinema Home voor een wat lichte kamer. Het "juiste" is je TV professioneel laten kalibreren. Dan heb je de juiste instelling voor jouw paneel en jouw omgevingslicht.
Duidelijk!

Ik heb een vrij lichte woonkamer overdag, dus dan hou ik hem mooi op cinema home. Eerlijk gezegd kijk ik zelden HDR content in het donker, terwijl het eigenlijk wel echt het beste tot zijn recht komt dan hé?

Wat betreft dat laatste, ik denk er steeds meer over om dat te gaan doen. Maar dan wil ik het wel gecalibreerd krijgen voor zowel SDR als HDR. SDR voor gaming en HDR ook en ook voor films/series. Ik moet alleen echt gaan uitzoeken door wie ik het laat doen, hoeveel het kost en of het ''t echt waard is voor mij. Ga ik echt een grote, duidelijke verbetering krijgen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HugoVS
  • Registratie: Mei 2015
  • Niet online
Cap schreef op vrijdag 1 januari 2021 @ 12:16:
Exact, assemblagefout, garantiegeval.
Ben er inmiddels gelukkig achtergekomen dat het om adhesive tape gaat dat dubbel gekomen is en niks ernstig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruud2007
HoppyF schreef op zaterdag 2 januari 2021 @ 13:31:
[...]

Dat is al jaren bekend.
Zo ongeveer de meest genoemde instelling hier in dit topic.
[LG OLED] Ervaringen & Discussie
Klopt, maar de problemen met Quickstart betreffen bijna altijd de werking van netwerk en apps, en -in mindere mate- HDMI/CEC issues. Mijn probleem met de remote was ik niet eerder tegengekomen. Hoe dan ook, heel blij dat ik niet hoef na te denken over een mogelijke re-set naar fabrieksinstellingen, brrrr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
HugoVS schreef op zaterdag 2 januari 2021 @ 17:05:
[...]

Ben er inmiddels gelukkig achtergekomen dat het om adhesive tape gaat dat dubbel gekomen is en niks ernstig.
Op zich niet, maar je kan je toch afvragen of er op de plek ergens binnenin waar die tape had moeten zitten nu geen tape zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Samoht93
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 14:03
Is er iemand die weet hoe je 5.1 geluid via HDMI ARC naar een receiver kan krijgen? (55C9)
Ik heb mijn PC aangesloten op de TV via HDMI, en vervolgens de TV via HDMI2 (ARC) naar mijn receiver ( AVR-X1200W).
krijg dan alleen stereo geluid, dit is als sinds ik de TV kocht en er zijn meer mensen met dit issue als ik zo rond lees op verschillende forums.

Was benieuwd of dit inmiddels gefixed was in een update. Initieel getest in april en toen kon ik op de PC ook alleen stereo selecteren, inmiddels kan ik wel 5.1 selecteren maar als ik dan een testje doe heb ik nog steeds allleen stereo maar ook het centerkanaal. achterstespeakers zijn nog weg en ook het subwoofer kanaal.

Ik zou verwachten als ik in windows 5.1 selecteer en test doe dat de audio van achter weg is maar hij speelt die dan nog wel mee af in stereo op de front speakers.

[ Voor 5% gewijzigd door Samoht93 op 02-01-2021 19:59 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Andrehj
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10:25
Samoht93 schreef op zaterdag 2 januari 2021 @ 19:12:
Is er iemand die weet hoe je 5.1 geluid via HDMI ARC naar een receiver kan krijgen? (55C9)
Ik heb mijn PC aangesloten op de TV via HDMI, en vervolgens de TV via HDMI1 naar mijn receiver ( AVR-X1200W).
krijg dan alleen stereo geluid, dit is als sinds ik de TV kocht en er zijn meer mensen met dit issue als ik zo rond lees op verschillende forums.
Geen idee hoe dat vanaf een PC kan, maar vanaf het KPN kastje werkt het gewoon prima, ik heb altijd Dolby Digital 5.1 geluid op mijn receiver. Zowel met het KPN kastje rechtstreeks op de TV, als met het KPN kastje op de receiver aangesloten gaat dat goed.

WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERSD-VM2D + EV-WP-TWS-1W 300; AC: ME MXZ-2F42VF + 2x MSZ-LN25VGV; PV: 14.08 kWp O/W + SMA STP 8.0; Vent: Zehnder Q600 ERV + Ubbink AirExcellent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Samoht93
Oke vreemd, ik kan even mijn ziggo kastje direct op de TV proberen en dan ARC naar de receiver

Via apps op de TV werkt het bijvoorbeeld wel, als ik netflix op de TV aandoe heb ik prima surround, alleen via pc niet. Laptop ook niet.

Meeste HDMI dingen sluit ik op de receiver aan alleen die kan niet overweg met hogere framerates.
En voor gaming is dat wel mooi met zo'n tv.
Tot nu toe heb ik de PC aangesloten op de TV en geluid via de PC naar de receiver gedaan via een aparte hdmi kabel. Maar echt makkelijk is dat niet natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Veertien14
Ik keek vandaag naar HDR content op Amazon en viel mij opeens op dat het beeld soms uit zichzelf heel langzaam steeds verder dimt, als ik dan even met mijn afstandsbediening beweeg wordt het beeld weer helderder. Logo luminatie op uit lijkt dit vooralsnog te verhelpen.

Iemand bekend met dit probleem?

Energiebesparing/dynamisch contrast etc stonden al uit, tv herstart, van het stroom gehaald en ook fabrieksinstellingen terug gezet.

Edit: heeft dus te maken met ASBL als ik het zo lees.

[ Voor 5% gewijzigd door Veertien14 op 03-01-2021 11:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geronimous
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 27-09 22:06
[Afbeelding]

Sowieso direct contact opnemen met LG: Als ze dit niet als "Safety Issue" oppakken klopt er iets niet. Ook buiten de garantie zijn goede elektronicabedrijven hier heel erg adequaat mee.

⚛︎ 1-2-2022 poor Leno

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Ik heb mijn PC aangesloten op de TV via HDMI, en vervolgens de TV via HDMI2 (ARC) naar mijn receiver ( AVR-X1200W).

Was benieuwd of dit inmiddels gefixed was in een update. Initieel getest in april en toen kon ik op de PC ook alleen stereo selecteren, inmiddels kan ik wel 5.1 selecteren maar als ik dan een testje doe heb ik nog steeds allleen stereo maar ook het centerkanaal. achterstespeakers zijn nog weg en ook het subwoofer kanaal.

Ik zou verwachten als ik in windows 5.1 selecteer en test doe dat de audio van achter weg is maar hij speelt die dan nog wel mee af in stereo op de front speakers.
Het zal binnen de instellingen zitten, die van je PC en/of van je TV. Je PC zou eigenlijk je receiver als afspeelapparaat moeten kunnen "zien" en de afspeelmogelijkheden daarvan.

Gebruik je Kodi als afspeelhulpmiddel (als voorbeeld), dan selecteer je binnen de instellingen "pass through" en zet het aantal audiokanalen op 2 en kiest daarbij DD(+) en DTS als ondersteunde indelingen (eigenlijk alles wat jouw model TV aan audio codecs via ARC voor zijn rekening kan nemen). Je TV dient dit door te zetten "as is" en je receiver weet vervolgens wat ie met het aangeboden signaal aanmoet (indien deze ze ook af kan spelen). Via deze weg gaat er 5.1 digitaal geluid naar je receiver toe (mits aanwezig in de bron).

Kijk eens binnen je Windows geavanceerde audioinstellingen en naar de apparaten die beschikbaar zijn? Dan ook naar kijken het apparaat wat het afspelen voor zijn rekening neemt en kijk onder > ondersteunde indelingen < en wat daar tevoorschijn komt aan indelingen en aantal kanalen?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Segafreak83
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 12-12-2024
[Afbeelding]

Ik zou zo snel mogelijk contact opnemen met LG, en de TV niet/weinig meer gebruiken (in ieder geval de stekker eruit trekken als je niet thuis bent). Bovenaan is het ook al flink zwart geworden.

Benieuwd wat LG ervan zegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ilm
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 14:31

ilm

ARC ondersteund geen 5.1 lpcm (earc wel) dat wss van je pc komt. Wel 5.1 Dolby digital denk ik. Dat vereist dan dat je bitstreamt van je pc.

Ik heb exact dezelfde receiver en heb hetzelfde probleem. Ik wil een LG oled maar via de receiver heb ik geen vrr of 120 hertz. Met een ARC oplossing wel, maar dan geen 5.1 lpcm of DTS. Zo dom dat amper 5 jaar na datum ik al een nieuwe receiver nodig heb voor een eenvoudige vrr passthrough (geen 120 hertz kan ik nog mee leven). Heeft de receiver toch weinig mee te maken (beeld staat toch los van de audio stream) of zou toch met een simpele firmware update te fixen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Soms komen er op Facebook berichten (advertenties) voorbij van LG.
De reacties erbij zijn soms bedroevend triest.
Er wordt “coulance” aangeboden terwijl er uiteraard gewoon volledige garantie gegeven moet worden door de winkel/webshop, en niet door LG zelf.
Uit foto’s die bij berichten geplaatst worden blijkt vaak dat er duidelijk sprake is van een defect paneel.
Bv gele vlekken op een groen grasveld bij voetballen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-CcoBNm76XRSFemYL5QIhi4d8IY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/SPLiGSGKsBQiYuKQYHEhGDIY.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pwh53
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 18-07 11:49

geluid bitstreamen naar de receiver ipv naar de tv.ik gebruik mediaplayer classic icm madvr als video-renderer(voor hdr) en geluid op bitstreamen naar de soundbar (klite codec-pack zit alles in)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SED
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14:59

SED

@Samoht93 lees dit topic eens door. Daar staan veel tips in.
Geen 5.1 via HDMI

Copyright and left by SED...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Segafreak83
  • Laatst online: 12-12-2024
HoppyF schreef op zaterdag 2 januari 2021 @ 21:37:
Soms komen er op Facebook berichten (advertenties) voorbij van LG.
De reacties erbij zijn soms bedroevend triest.
Er wordt “coulance” aangeboden terwijl er uiteraard gewoon volledige garantie gegeven moet worden door de winkel/webshop, en niet door LG zelf.
Uit foto’s die bij berichten geplaatst worden blijkt vaak dat er duidelijk sprake is van een defect paneel.
Bv gele vlekken op een groen grasveld bij voetballen.

[Afbeelding]
Recht hebben is iets anders dan recht krijgen. En ja, je hebt een punt, maar velen gaan dat "gevecht" niet aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Samoht93
hardware-lover schreef op zaterdag 2 januari 2021 @ 20:34:
[...]

Het zal binnen de instellingen zitten, die van je PC en/of van je TV. Je PC zou eigenlijk je receiver als afspeelapparaat moeten kunnen "zien" en de afspeelmogelijkheden daarvan.

Gebruik je Kodi als afspeelhulpmiddel (als voorbeeld), dan selecteer je binnen de instellingen "pass through" en zet het aantal audiokanalen op 2 en kiest daarbij DD(+) en DTS als ondersteunde indelingen (eigenlijk alles wat jouw model TV aan audio codecs via ARC voor zijn rekening kan nemen). Je TV dient dit door te zetten "as is" en je receiver weet vervolgens wat ie met het aangeboden signaal aanmoet (indien deze ze ook af kan spelen). Via deze weg gaat er 5.1 digitaal geluid naar je receiver toe (mits aanwezig in de bron).

Kijk eens binnen je Windows geavanceerde audioinstellingen en naar de apparaten die beschikbaar zijn? Dan ook naar kijken het apparaat wat het afspelen voor zijn rekening neemt en kijk onder > ondersteunde indelingen < en wat daar tevoorschijn komt aan indelingen en aantal kanalen?
Ging er al een beetje vanuit dat het ergens misgaat qua audiokanalen en de HDMI edid.
Als ik een film open waarvan ik zeker weet dat deze DTS heeft in VLC dan blijf ik stereo houden (receiver geeft ook PCM aan). Open ik deze in de windows movies & TV applicatie dan schakelt de receiver over naar DTS dus dat is opzich positief.
Heb de TV op ARC passthrough staan en eARC op on.

Nu gaat het me metname om games om dan geluid goed te hebben dus zal nog even verder puzzelen.
Nu eerst maar even de laatste feature udpate installeren, voordat ik van alles verander en het na de update weer anders gezet is :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Segafreak83 schreef op zaterdag 2 januari 2021 @ 22:08:
[...]

Recht hebben is iets anders dan recht krijgen. En ja, je hebt een punt, maar velen gaan dat "gevecht" niet aan.
Dat is zo maar als je de reacties leest dan is LG opeens een “K” bedrijf en wil men nooit met een LG TV kopen terwijl de oplossing wel bestaat maar men de mogelijkheden die er zijn niet benut.
Dat is jammer.
Deze groep ontevreden consumenten weet dit topic vast niet te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ilm
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 14:31

ilm

Kijk eens naar:
https://denon-uk.custhelp...rc-%2F-earc-compatibility

Voor ARC enkel stereo voor PCM. Nu wordt ARC niet altijd volledig correct geimplementeerd dus je kan geluk hebben met je Denon, maar volgens die pagina dus niet. Wel vreemd dat DTS wel lukt...

Je kan 5.1 krijgen als je mediaspeler de audio transcodeert naar 5.1 EAC (automatisch of via een manuele optie zoals in Kodi). Voor zover ik weet outputten games enkel 5.1 LPCM of windows/drivers moesten dit doen voor jouw.

[ Voor 12% gewijzigd door ilm op 02-01-2021 22:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Samoht93
Zag het net ook op die pagina van Denon.
Games zijn inderdaad meestal LPCM dus dat gaat hem niet worden via ARC.
Issue is dus met name dat de receiver geen HDMI 2.1 heeft en dus geen eARC.
PC heeft ook geen 2.1 (RX480).
Zal voor nu gewoon een extra kabel gebruiken, opzich geen issue maar wel fijn om te weten waar het aan ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Samoht93 schreef op zaterdag 2 januari 2021 @ 22:15:
[...]
Ging er al een beetje vanuit dat het ergens misgaat qua audiokanalen en de HDMI edid.
Als ik een film open waarvan ik zeker weet dat deze DTS heeft in VLC dan blijf ik stereo houden (receiver geeft ook PCM aan). Open ik deze in de windows movies & TV applicatie dan schakelt de receiver over naar DTS dus dat is opzich positief. Heb de TV op ARC passthrough staan en eARC op on.

Nu gaat het me metname om games om dan geluid goed te hebben dus zal nog even verder puzzelen.
Nu eerst maar even de laatste feature udpate installeren, voordat ik van alles verander en het na de update weer anders gezet is :F
Dan staan je audio_instellingen onder Windows in de basis dus al goed, da's duidelijk dan.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lindseysew
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 19-09 20:12
Ik ben in het bezit van een OLED65CX sinds een paar maanden. Alleen sinds kort in het bezit van een Sony WH-1000XM4. Gebruik de koptelefoon via bluetooth op de tv. Alleen merk ik dat er om de zoveel tijd, een seconde geluid mist. Hmmm, iemand een oplossing? Het is wel mee te leven, tenzij het vaker gebeurd haha. Gebeurt alleen wanneer ik verbinding maak met de tv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pwh53
lindseysew schreef op zaterdag 2 januari 2021 @ 23:58:
Ik ben in het bezit van een OLED65CX sinds een paar maanden. Alleen sinds kort in het bezit van een Sony WH-1000XM4. Gebruik de koptelefoon via bluetooth op de tv. Alleen merk ik dat er om de zoveel tijd, een seconde geluid mist. Hmmm, iemand een oplossing? Het is wel mee te leven, tenzij het vaker gebeurd haha. Gebeurt alleen wanneer ik verbinding maak met de tv.
heb je quickstart nog aan staan ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lindseysew
pwh53 schreef op zondag 3 januari 2021 @ 09:37:
[...]

Ja, zou dit eventueel de oplossing kunnen zijn?
Ik zal het vandaag even opnieuw proberen zonder!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Veertien14
Erg vervelend dat ABSL. Bij een serie als Too Old To Die Young wordt nog, net niet, continue het beeld gedimd omdat er 13 uur lang veel erg langzaam bewegende beelden en donkere scenes zijn(zichtbaar bij oa aflv 9, vanaf 53:25min, amazon prime bijv). Dynamic Tone Mapping aanzetten lijkt het voor de donkere scenes op te lossen maar is weer te helder bij lichte scenes. Ben eigenlijk om de zoveel minuten de afstandsbediening aan het bewegen om ABSL weer te deactiveren. Enige oplossing is via het service menu opties uitzetten als ik zo teruglees, wat ik liever niet doe? OLED lampje en contrast verlagen helpt namelijk niet. dit is daarnaast zeker verder alleen wachten op een FW update die hopelijk de ABSL pas inschakelt na meerdere minuten ipv 30/60 seconden?

[ Voor 10% gewijzigd door Veertien14 op 03-01-2021 12:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrIV
  • Laatst online: 15:23
Goedendag,

Ik heb recent een nieuwe soundbar (Sony ZF9) aangesloten op mijn LG CX. Het gebeurd regelmatig dat de tv de soundbar pas laat herkent bij opstarten en de soundbar dan dus niet automatisch mee aan gaat. De soundbar is aangesloten via de E Arc aansluiting met een daarvoor geschikte HDMI kabel (Delock 48 Gbps). De E Arc functie op de tv heb ik ingeschakeld. Maar heel vaak moet ik de soundbar alsnog handmatig inschakelen. Ik kocht deze juist zodat ik voortaan alles met 1 afstandsbediening kan doen.

Weet iemand wellicht wat ik hier aan kan doen? Heb het idee dat het aan de tv ligt.

[ Voor 3% gewijzigd door MrIV op 03-01-2021 13:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qosmic
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15:21
MrIV schreef op zondag 3 januari 2021 @ 13:25:
Goedendag,

Ik heb recent een nieuwe soundbar (Sony ZF9) aangesloten op mijn LG CX. Het gebeurd regelmatig dat de tv de soundbar pas laat herkent bij opstarten en de soundbar dan dus niet automatisch mee aan gaat. De soundbar is aangesloten via de E Arc aansluiting met een daarvoor geschikte HDMI kabel (Delock 48 Gbps). De E Arc functie op de tv heb ik ingeschakeld. Maar heel vaak moet ik de soundbar alsnog handmatig inschakelen. Ik kocht deze juist zodat ik voortaan alles met 1 afstandsbediening kan doen.

Weet iemand wellicht wat ik hier aan kan doen? Heb het idee dat het aan de tv ligt.
Zet even quickstart+ uit op je tv

Stop chasing the dream, you're already living it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mustiej
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 24-09 12:45
Ik kwam dit tegen: https://www.bol.com/nl/p/...syncing/9300000008144979/

Gaat niet werken op de WebOS van LG denk ik? Andere oplossing is Hue play bars maar die zijn ook zeer onhandig en lelijk duur..

Andere optie voor een rgb ledstrip synchronisatie met je TV?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 13:15
Samoht93 schreef op zaterdag 2 januari 2021 @ 23:04:
Zag het net ook op die pagina van Denon.
Games zijn inderdaad meestal LPCM dus dat gaat hem niet worden via ARC.
Issue is dus met name dat de receiver geen HDMI 2.1 heeft en dus geen eARC.
PC heeft ook geen 2.1 (RX480).
Zal voor nu gewoon een extra kabel gebruiken, opzich geen issue maar wel fijn om te weten waar het aan ligt.
Thenaudio Sharc. :)

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralphkeb
Nu een week zitten spelen met de GX, motion van LG is echt niet ons ding.
Zelfs mijn vrouw ergert zich eraan.

Dag LG, welkom Panasonic 😁

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Puck
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15:47

Puck

W32.Deadcode.A

mustiej schreef op zondag 3 januari 2021 @ 14:29:
Ik kwam dit tegen: https://www.bol.com/nl/p/...syncing/9300000008144979/

Gaat niet werken op de WebOS van LG denk ik? Andere oplossing is Hue play bars maar die zijn ook zeer onhandig en lelijk duur..

Andere optie voor een rgb ledstrip synchronisatie met je TV?
Nee dat gaat niet werken. Ik heb zelf sinds april dit jaar een DIY Ambilight achter mijn 55B6V en die werkt enkel met externe HDMI apparatuur, want er is geen mogelijkheid om het beeld van de TV zelf uit te lezen (wellicht zou een camera nog werken, maar niet echt een elegante oplossing. Veel onderzoek naar gedaan destijds). Er staat overigens bij dat product duidelijk dat het enkel met Android werkt ;)

Ondertussen werkt het via HDMI grabber + monitor out van mijn Denon X3700H op al mijn externe apparatuur (Shield & PS4 Pro), maar dus niet met interne apps / tv (wat ik toch niet meer gebruik). Wel dus een zelf gebouwde oplossing.

[ Voor 4% gewijzigd door Puck op 03-01-2021 17:22 ]

Arrived anxious, left bored

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HEY_DUDE
ralphkeb schreef op zondag 3 januari 2021 @ 17:12:
Nu een week zitten spelen met de GX, motion van LG is echt niet ons ding.
Zelfs mijn vrouw ergert zich eraan.

Dag LG, welkom Panasonic 😁
Wat is er beter aan de Panasonic? Zelfde paneel , zelfde sample & hold weergave...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Puck schreef op zondag 3 januari 2021 @ 17:19:
[...]

Nee dat gaat niet werken. Ik heb zelf sinds april dit jaar een DIY Ambilight achter mijn 55B6V en die werkt enkel met externe HDMI apparatuur, want er is geen mogelijkheid om het beeld van de TV zelf uit te lezen (wellicht zou een camera nog werken, maar niet echt een elegante oplossing. Veel onderzoek naar gedaan destijds). Er staat overigens bij dat product duidelijk dat het enkel met Android werkt ;)

Ondertussen werkt het via HDMI grabber + monitor out van mijn Denon X3700H op al mijn externe apparatuur (Shield & PS4 Pro), maar dus niet met interne apps / tv (wat ik toch niet meer gebruik). Wel dus een zelf gebouwde oplossing.
Blijft bagger inderdaad.
Komt eigenlijk alleen maar omdat er geen HDMI output op TV’s zit.
Ik geloof niet dat een fabrikant is die zoiets heeft, jammer want er is zeker wel een markt voor.
Op AV receivers zitten wel HDMI in- èn uitgangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralphkeb
HEY_DUDE schreef op zondag 3 januari 2021 @ 18:36:
[...]

Wat is er beter aan de Panasonic? Zelfde paneel , zelfde sample & hold weergave...
Betere motion flow en natuurlijkere kleuren en duur wat is duur, uiteindelijk koop je hem voor dezelfde prijs als een CX........

Dat hetzelfde paneel gebruikt wordt wil niet zeggen dat de chipset en software erachter hetzelfde is 😉

De GX legt het kwa beeldkwaliteit en motion flow duidelijk af tegen mijn 2018 Panasonic OLED.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HEY_DUDE
ralphkeb schreef op zondag 3 januari 2021 @ 19:08:
[...r

Betere motion flow en natuurlijkere kleuren en duur wat is duur, uiteindelijk koop je hem voor dezelfde prijs als een CX........

Dat hetzelfde paneel gebruikt wordt wil niet zeggen dat de chipset en software erachter hetzelfde is 😉

De GX legt het kwa beeldkwaliteit en motion flow duidelijk af tegen mijn 2018 Panasonic OLED.
Dat er wat verschil in electronica zit snap ik. Er zijn maar twee technieken om motion blurr tegen te gaan. Interpolatie en BFI. Interpolatie moet je van houden maar is voor de meeste filmliefhebbers een no go wegens het soap opera effect (inclusief mijzelf). BFI heeft als nadeel dat het beeld donkerder wordt wat weer erg zonde is voor HDR content. BFI was alrijd het zwakste punt van de LG”s, maar dacht dat dat met de CX oom opgelost was.

Volgend mij zijn de kleuren van de schermen redelijk gelijk alleen zit er een klein beetje verschil in kalibratie. Dacht dat Sony daar het beste in was.

Edit: Had even gegoogled maar de motion op de Panasonic in het 2020 model is er op achteruit gegaan tov eerdere jaren.
Waar de TX-55HZW984 dan verschilt van de HZW1004? Deze laatste gebruikt de nieuwe Smooth Motion Drive Pro die we ook op de HZW2004 vonden, terwijl de HZW984 het moet stellen met Smooth Motion Drive. Geen verbeterde Black Frame Insertion (wat is BFI) dus, sterker nog, de BFI optie is volledig verdwenen uit het menu. Op zich zijn we daar niet rouwig om, het geflikker in beeld was toch een afrader maar er is meer. Wanneer we vergelijken met de 2019 GZ950 blijkt de 2020 HZW984 flink wat bewegingsscherpte in te leveren. Bewegende voorwerpen hebben een duidelijk wazige rand die we op het model van vorig jaar, of op de HZW2004 niet opmerken. En wanneer we IFC activeren zien we in sommige HDR-beelden ook een zeer lichte flikkering. Panasonic heeft dus meer gedaan dan enkel de Smooth Motion Drive Pro verwijderen, vermits het model iets minder goed presteert dan dat van vorig jaar. Wat er exact aan de hand is kunnen we voorlopig niet zeggen, we hebben Panasonic om feedback gevraagd. Het is duidelijk iets om rekening mee te houden als je bijvoorbeeld veel naar actiefilms of snelle sporten kijkt
https://fwd.nl/beeld/revi...984-hzw984-serie-oled-tv/

[ Voor 38% gewijzigd door HEY_DUDE op 03-01-2021 19:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralphkeb
HEY_DUDE schreef op zondag 3 januari 2021 @ 19:20:
[...]

Dat er wat verschil in electronica zit snap ik. Er zijn maar twee technieken om motion blurr tegen te gaan. Interpolatie en BFI. Interpolatie moet je van houden maar is voor de meeste filmliefhebbers een no go wegens het soap opera effect (inclusief mijzelf). BFI heeft als nadeel dat het beeld donkerder wordt wat weer erg zonde is voor HDR content. BFI was alrijd het zwakste punt van de LG”s, maar dacht dat dat met de CX oom opgelost was.

Volgend mij zijn de kleuren van de schermen redelijk gelijk alleen zit er een klein beetje verschil in kalibratie. Dacht dat Sony daar het beste in was.

Edit: Had even gegoogled maar de motion op de Panasonic in het 2020 model is er op achteruit gegaan tov eerdere jaren.

[...]

https://fwd.nl/beeld/revi...984-hzw984-serie-oled-tv/
Klopt voor de HZW984, dat is het paneel van vorig jaar en mindere software dan de HZ1004 😉
De instap Pana is gewoon een 2019 model waarbij er redelijk wat dingen van de 2020 software ontbreekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HEY_DUDE
ralphkeb schreef op zondag 3 januari 2021 @ 19:36:
[...]

Klopt voor de HZW984, dat is het paneel van vorig jaar en mindere software dan de HZ1004 😉
De instap Pana is gewoon een 2019 model waarbij er redelijk wat dingen van de 2020 software ontbreekt.
Maar wat doet die dan concreet beter? Gebruik je BFI of interpolation? Als je dat uitzet heb je hetzelfde als op een LG (of elke andere OLED).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lindseysew
pwh53 schreef op zondag 3 januari 2021 @ 09:37:
[...]

Heeft het helaas niet opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pwh53
lindseysew schreef op zondag 3 januari 2021 @ 21:04:
[...]

Heeft het helaas niet opgelost.
oh,is meestal wel het probleem,je kunt nog 5 min. de stroom eraf proberen,loopt zeg maar het quickstart geheugen leeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lindseysew
pwh53 schreef op zondag 3 januari 2021 @ 21:35:
[...]

oh,is meestal wel het probleem,je kunt nog 5 min. de stroom eraf proberen,loopt zeg maar het quickstart geheugen leeg.
Alright, ga dat proberen! :) dan was ik wss niet de enige die hier last van heeft haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralphkeb
HEY_DUDE schreef op zondag 3 januari 2021 @ 19:59:
[...]

Maar wat doet die dan concreet beter? Gebruik je BFI of interpolation? Als je dat uitzet heb je hetzelfde als op een LG (of elke andere OLED).
Het is niet alleen bfi en interpolatie wat de processor en software doet hè.
Het is gewoon het totale plaatje van beeldverwerking wat bij Panasonic beter op orde is.
LG heeft bijvoorbeeld een redelijk agressieve ASBL, waar dit bij Sony en Panasonic veel minder is.

Maar bfi is tegenwoordig voor SDR erg goed te gebruiken in tegenstelling tot de panelen van vorig jaar.

Ik zeg ook niet dat de LG een slechte tv is, maar niet niet voor ons (heel eerlijk zijn mijn vrouw en ik ook best zeikerds kwa beeld 🤐)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clowting
  • Laatst online: 07-08 19:49
Ik weet niet zeker of dit de juiste plek is voor deze vraag omdat het niet gaat om een OLED tv, maar wel een LG. Namelijk de 49sk8500pla. Ik had gehoopt/gedacht dat deze ook de AirPlay 2 update zou krijgen maar zie helaas (nog) niks. Heeft iemand hier toevallig ervaring mee?
Pagina: 1 ... 352 ... 568 Laatste

Let op:
Indien je vragen hebt over inbranden bij OLED televisies, gebruik dan eerst even de zoekfunctie. Dit onderwerp is namelijk al regelmatig uitgebreid besproken.
Zie ook D vd V in "[LG OLED] Ervaringen & Discussie" Datzelfde geldt voor vragen over stekkers.

🔍 Inbranden: [LG OLED] Ervaringen & Discussie
🔎 Stekkers: [LG OLED] Ervaringen & Discussie

Goede aanbieding gezien of nodig? Check OLED Televisies aanbiedingen- & kortingscodetopic
Vragen/opmerkingen over de LG Cashback Actie? Daarvoor kan je terecht in [LG OLED] cashback topic

Discussies over welke (HDMI)-kabels te gebruiken kan in Zilveren HIFI-kabels gesmeed door elfen bij maanlicht #6.