Acties:
  • +3 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Clowting schreef op zondag 3 januari 2021 @ 22:36:
Ik weet niet zeker of dit de juiste plek is voor deze vraag omdat het niet gaat om een OLED tv [knip]
Binnen dit topic heeft er normaal gesproken niemand ervaring mee, want zoals je zelf al aanhaalt, dit is er een voor LG Oled TV's.

Dus zoeken naar 49sk8500pla op het forum of anders specifiek een topic starten voor dit model en deze vraag, en anders contact zoeken met LG zelf indien er geen respons komt met een antwoord.

Testing, one, two ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 28-09 23:43

remco_k

een cassettebandje was genoeg

ralphkeb schreef op zondag 3 januari 2021 @ 22:32:
[...]
LG heeft bijvoorbeeld een redelijk agressieve ASBL, waar dit bij Sony en Panasonic veel minder is.
My 2 cents:
Dit kan ik voor wat Sony Bravia A8 t.o.v. LG betreft volmondig bevestigen.
Zelfde geldt overigens voor de motion van Sony t.o.v. LG, dat zal subjectief zijn, maar ik vind dat de Sony het beter doet.

Alles kan stuk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Clowting schreef op zondag 3 januari 2021 @ 22:36:
Ik weet niet zeker of dit de juiste plek is voor deze vraag omdat het niet gaat om een OLED tv, maar wel een LG. Namelijk de 49sk8500pla. Ik had gehoopt/gedacht dat deze ook de AirPlay 2 update zou krijgen maar zie helaas (nog) niks. Heeft iemand hier toevallig ervaring mee?
2018 LCD (SK en UK) modellen vallen hier ook onder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralphkeb
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 28-09 16:37
remco_k schreef op maandag 4 januari 2021 @ 12:57:
[...]

My 2 cents:
Dit kan ik voor wat Sony t.o.v. LG betreft volmondig bevestigen.
Zelfde geldt overigens voor de motion van Sony t.o.v. LG, dat zal subjectief zijn, maar ik vind dat de Sony het beter doet.
Klopt, het is leuk dat de panelen hetzelfde zijn, maar de chipset/software erachter is m.i. veel belangrijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JunkO
  • Registratie: Maart 2001
  • Nu online
Volgens HDTVtest zijn momenteel zowel Sony als Panasonic beter in motion dan LG:

YouTube: Best TV of 2020 (Shootout): LG CX vs Pana HZ2000 vs Philips 935 vs S...

De Panasonic is overall de 'beste' tv en de Sony vooral voor in de woonkamer bij standaard gebruik (bekijken van gecomprimeerde content, gebruik bij meer omgevingslicht en kijken van sport (ivm motion).

De CX is vooral aan te bevelen als je games speelt. Neemt niet weg dat alle geteste tv's gewoon erg goed zijn, al springt de Philips nergens boven uit.

"Life's a bitch and then you die.. That's why we get high, cause you never know when you're gonna go.."

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10:27
Heb de Thenaudio SHARC inmiddels binnen.
Al mn audio delay issues lijken nu opgelost (incl Prime, maar nog even slag om de arm, moet nog meer testen), en CEC werkt nog gewoon :)
Heb wel e-ARC op OFF moeten zetten ipv ON zoals door hen wordt aangeraden. Met e-ARC op ON moest ik steeds in de audio settings switchen tussen PCM of Passthrough output. Met PCM geen 5.1 geluid met tv zenders, en met Passthrough geen geluid bij o.a. Youtube. Gelukkig werkt het zo, zal alleen geen HD audio krijgen via ARC nu vermoed ik, maar voor die enkele keer dat ik UHD via mn PS5 kijk switch ik wel met de hand.

Maar wel opgelet: je hebt geen beeld meer van je receiver naar je tv, je zult dus alles direct op je tv moeten aansluiten..
Wel even zien hoe ik nu nog een extra HDMI kabel achter de GX krijg, mn kabelgoot begint al een beetje krap te worden en het wordt ook lastiger om de GX strak tegen te muur te krijgen met extra kabels. Misschien moet ik de kabels met een clipje tegen de muur schroeven zodat ze goed vallen in de sparing.

[ Voor 36% gewijzigd door CyBeRSPiN op 04-01-2021 17:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HEY_DUDE
  • Registratie: November 2009
  • Nu online
JunkO schreef op maandag 4 januari 2021 @ 14:15:
Volgens HDTVtest zijn momenteel zowel Sony als Panasonic beter in motion dan LG:

YouTube: Best TV of 2020 (Shootout): LG CX vs Pana HZ2000 vs Philips 935 vs S...

De Panasonic is overall de 'beste' tv en de Sony vooral voor in de woonkamer bij standaard gebruik (bekijken van gecomprimeerde content, gebruik bij meer omgevingslicht en kijken van sport (ivm motion).

De CX is vooral aan te bevelen als je games speelt. Neemt niet weg dat alle geteste tv's gewoon erg goed zijn, al springt de Philips nergens boven uit.
For this I switched on BFI and motion interpolation.
BFI en interpolatie kunnen inderdaad verschillen tussen de merken. Voor films is interpolatie niet wenselijk. BFI kan door fijnproevers gewaardeerd worden maar staat in de regel uit. Ik blijf van mening dat als je BFI en interpolatie uitzet, er dus geen verschil is tussen de merken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HEY_DUDE
  • Nu online
ralphkeb schreef op zondag 3 januari 2021 @ 22:32:
[...]

Het is niet alleen bfi en interpolatie wat de processor en software doet hè.
Als je alle “beeldverbeteraars” uitzet, wat wenselijk is. Blijft er volgens mij weinig anders over wat de processor doet. Zeker voor motion blurr is er niet meer. Reverse telecine voor 24p content in 60 Hz verpakking misschien nog. Maar als je gewoon een 24 p bron gebruikt is dat ook geen issue. Ik kan echt niet bedenken wat dat meer is, maar hou me aanbevolen voor andere inzichten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deurklinkje
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 28-09 20:05
Nog steeds geen update voor me c8 hopelijk morgen

3900 WP O / 4100 WP W | Daikin 2mxm50n | Daikin FTXM 25 | Daikin FTXM 35

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• NoahAmber
  • Registratie: Januari 2020
  • Niet online
deurklinkje schreef op maandag 4 januari 2021 @ 17:13:
Nog steeds geen update voor me c8 hopelijk morgen
Misschien handiger om even te laten weten waanneer je die wel hebt, dan elke keer vertellen dat je em nog niet hebt

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FireStarter
  • Laatst online: 19-09 21:02
NoahAmber schreef op maandag 4 januari 2021 @ 17:17:
[...]

Misschien handiger om even te laten weten waanneer je die wel hebt, dan elke keer vertellen dat je em nog niet hebt
Hij is niet de enige :|

w00t

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 13:15
CyBeRSPiN schreef op maandag 4 januari 2021 @ 14:15:
Heb de Thenaudio SHARC inmiddels binnen.
Al mn audio delay issues lijken nu opgelost (incl Prime, maar nog even slag om de arm, moet nog meer testen), en CEC werkt nog gewoon :)
Heb wel e-ARC op OFF moeten zetten ipv ON zoals door hen wordt aangeraden. Met e-ARC op ON moest ik steeds in de audio settings switchen tussen PCM of Passthrough output. Met PCM geen 5.1 geluid met tv zenders, en met Passthrough geen geluid bij o.a. Youtube. Gelukkig werkt het zo, zal alleen geen HD audio krijgen via ARC nu vermoed ik, maar voor die enkele keer dat ik UHD via mn PS5 kijk switch ik wel met de hand.

Maar wel opgelet: je hebt geen beeld meer van je receiver naar je tv, je zult dus alles direct op je tv moeten aansluiten..
Wel even zien hoe ik nu nog een extra HDMI kabel achter de GX krijg, mn kabelgoot begint al een beetje krap te worden en het wordt ook lastiger om de GX strak tegen te muur te krijgen met extra kabels. Misschien moet ik de kabels met een clipje tegen de muur schroeven zodat ze goed vallen in de sparing.
e-ARC moet juist wel aanstaan. Heb ik ook namelijk.

En je audio issue is heel simpel op te lossen:

- Pin 1 op DOWN zetten

of

- Firmware Sharc updaten naar 1.57

Ik heb Pin 1 op DOWN gezet en hoef niet meer te switchen wanneer ik via webOS de apps gebruik.

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Laatst online: 13:15

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
Rivanov schreef op maandag 4 januari 2021 @ 21:05:
[...]

e-ARC moet juist wel aanstaan. Heb ik ook namelijk.

En je audio issue is heel simpel op te lossen:

- Pin 1 op DOWN zetten

of

- Firmware Sharc updaten naar 1.57

Ik heb Pin 1 op DOWN gezet en hoef niet meer te switchen wanneer ik via webOS de apps gebruik.
Super! Werkt idd meteen nu! Jammer dat ze geen actuele info meezenden, op de site zie ik het nu ook verborgen bij de firmware change log staan :)
Blijft jammer dat je nog 160 euro moet bijlappen terwijl LG dit gewoon softwarematig moet kunnen oplossen. Maar voorlopig in elk geval geen dure nieuwe receiver nodig.

[ Voor 13% gewijzigd door CyBeRSPiN op 04-01-2021 22:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rutgergron
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 26-09 21:42
Ik had een mooie deal gemaakt met Platte TV. 65 inch CX voor €1840,- na inruil van mijn huidige tv. Alsnog boven mijn budget maar begon er al wat meer op te lijken.

Nu kwam platte tv met voorstel van 3 jaar garantie voor €100,-. Ene kant erg mooie deal. Aangezien hun ook garantie geven op burnin, dode pixels etc. Aan andere kant drijft dat toch de prijs weer richting de €2000,- wat mij te gortig is. Weet nou niet echt meer wat verstandig is.

Andere radicale optie is om te besluiten om een slag kleiner te nemen 55 inch. Kijkafstand is 3 meter dus zou ansich wel kunnen. Alleen ben bang dat ik naderhand er spijt van ga krijgen. Lastig ...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• kaos001
  • Laatst online: 05-09 09:25
€1840,- of €2000,-

Op zo'n bedrag maken die paar centen ook niet meer uit toch?
Ik had het wel geweten.

Soundcloud

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

rutgergron schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 07:29:
Ik had een mooie deal gemaakt met Platte TV. 65 inch CX voor €1840,- na inruil van mijn huidige tv. Alsnog boven mijn budget maar begon er al wat meer op te lijken.

Nu kwam platte tv met voorstel van 3 jaar garantie voor €100,-. Ene kant erg mooie deal. Aangezien hun ook garantie geven op burnin, dode pixels etc. Aan andere kant drijft dat toch de prijs weer richting de €2000,- wat mij te gortig is. Weet nou niet echt meer wat verstandig is.

Andere radicale optie is om te besluiten om een slag kleiner te nemen 55 inch. Kijkafstand is 3 meter dus zou ansich wel kunnen. Alleen ben bang dat ik naderhand er spijt van ga krijgen. Lastig ...
Er zijn topicjes geweest waar men de garantie zelfs na 2 jaar nog kon krijgen maar dat ging niet zonder slag of stoot. Er is veel juridisch gedreig of zelfs stappen nodig om de winkel zover te krijgen de tv gerepareerd te krijgen zonder zelf kosten te maken. Ik zal wel voor gek worden versleten maar 100 euro voor geen gedoe is toch niet zo heel slecht? Ik overweeg het zelf wel zo een dekking erbij te nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruudox
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 13:31
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/m9YpKJ_Vu4sPdx1hwJGkV92_RFw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ejSy9ZWE52Mx2MkZxIBecwgV.jpg?f=fotoalbum_large

Iemand enig idee wat het verschil tussen deze bx6 en bx3 is kan het niet zo vinden of is het alleen een buitenlands model?

Want ga toch voor een lg oled 65 voornamelijk voor gaming en films.

Dus denk 1 van deze of toch de 65cx voor 1900 twijfel twijfel

Cx iets heldere wat ik lees(merkbaar in een woonkamer zonder volle zon??) en wat trager, maar de traagheid maakt mij niks uit want gebruik toch de Nvidia shield

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lindseysew
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 19-09 20:12
pwh53 schreef op zondag 3 januari 2021 @ 21:35:
[...]

oh,is meestal wel het probleem,je kunt nog 5 min. de stroom eraf proberen,loopt zeg maar het quickstart geheugen leeg.
Balen joh, heeft het probleem niet opgelost :(
Bij de Bose 700 van mijn vriend doet hij dat niet, althans in 23minuten tijd niet. En net de Sony opnieuw getest, in tien minuten tijd, twee keer.
Geen enkel probleem met een tablet/laptop of telefoon, daar valt het geluid dus niet weg voor een seconde en gaat daarna uit sync met de video.
Ligt schijnbaar aan de Audio Codec van de Sony :/

[ Voor 50% gewijzigd door lindseysew op 05-01-2021 14:33 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Ruudox schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 10:39:
[Afbeelding]

Iemand enig idee wat het verschil tussen deze bx6 en bx3 is kan het niet zo vinden of is het alleen een buitenlands model?

Want ga toch voor een lg oled 65 voornamelijk voor gaming en films.

Dus denk 1 van deze of toch de 65cx voor 1900 twijfel twijfel

Cx iets heldere wat ik lees(merkbaar in een woonkamer zonder volle zon??) en wat trager, maar de traagheid maakt mij niks uit want gebruik toch de Nvidia shield
Dit is een buitenlands model!
NOOIT doen.
Welke winkel/webshop gaat het hier om?
Bol.com met een externe verkoper zeker?
Dat zijn meestal grijze import verkopers.
Controleer dit dus ook maar ik durf nu al te beweren dat dit niet zuiver is.
Verder is de BX op zich een prima TV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rutgergron
Ik heb deze muurbeugel op het oog voor de LG CX 65" die ik hoogstwaarschijnlijk ga bestellen. Iemand ervaring met goedkopere segment aan muurbeugels? Heb begrepen dat met een dure of goedkope het niet heel veel uitmaakt.

Link:
https://www.onlinekabelsh...en-tot-70-inch-vast-50177

Acties:
  • 0 Henk 'm!
rutgergron schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 12:43:
Ik heb deze muurbeugel op het oog voor de LG CX 65" die ik hoogstwaarschijnlijk ga bestellen. Iemand ervaring met goedkopere segment aan muurbeugels? Heb begrepen dat met een dure of goedkope het niet heel veel uitmaakt.

Link:
Meestal voldoet het wel maar als je op safe wilt spelen dan kun je ook een solide muurbeugel nemen waar je jarenlang gebruik van kunt maken.
Zoiets dus voor €47.
pricewatch: Vogel's WALL 3305 Vaste tv-beugel 40"-100"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vulcan750
  • Laatst online: 12:34
rutgergron schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 12:43:

Link:
Of deze (nog voordeliger): https://www.tectake.nl/tv...600x400-kantelbaar-401081
Kan 70 kg dragen, er kan dus makkelijk zelfs nog een maatje groter dan 65" aan. Prijs €20,90 incl. verzendkosten. :)

[ Voor 5% gewijzigd door Vulcan750 op 05-01-2021 14:01 ]

Volvo XC40 Recharge MY23 SM 19"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruudox
HoppyF schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 11:33:
[...]

NOOIT doen.
ow kijk bedankt _/-\o_ . Dan wordt het waarschijnlijk gewoon de 54BX6

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Ruudox schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 14:39:
[...]

ow kijk bedankt _/-\o_ . Dan wordt het waarschijnlijk gewoon de 54BX6
De 65BX6LB is wel een model wat in de Benelux verkocht wordt.
Mijn advies is wel om bij een officiële LG dealer te kopen.
In het cashback of price topic kun je genoeg dealers vinden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DoubleP38
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 11:31
OLED C8 firmware update 05.30.02 is beschikbaar op de NL LG Website. Hiermee kun je dus je tv firmware via USB updaten

https://www.lg.com/nl/ondersteuning/product/lg-OLED55C8PLA

let wel op, kan enige kuren veroorzaken:
Just updated to 5.30.02 from Dutch website via usb. I’m afraid I have the 5ghz WiFi speed issue with this firmware I’m getting about 2.4 Mbs where before I was getting over 60Mbps, luckily my 2.4 ghz speeds ok.
after updating many users complain about 5Ghz/2.4Ghz WiFi problems.
-after updating AirPlay app can’t be moved right or left on Home Screen.
-after updating some users reported problems with their smart remote.
Dus op eigen risico ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Millert
  • Registratie: Februari 2009
  • Nu online
Met betrekking tot de nieuwe 03.21.09 firmware en de verminderde helderheid in game mode.

“LG has been made aware that its latest firmware release impacted the maximum brightness in gaming mode on some 2020 TV models.

A new firmware will be released in the upcoming weeks to correct the brightness level, while maintaining the improvements in handling HDR and colour banding addressed by the current firmware.

Thank you for your patience and we apologise for any inconvenience.”

https://www.forbes.com/si...oled-tvs/?sh=203fcb5216e8

YouTube: LG CX Firmware 03.21.09 Improves Dolby Vision but Darkens HDR Game M...

EV Hyundai Ioniq Electric 28 kWh | PV Oost 2960Wp / West 2560Wp | Thuisbatterij 1Komma5 17,2 kWh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crashhill
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 26-06-2024
Heb een OLED B7 serie uit 2018 of 2019, ik durf het niet zo 1,2,3 te zeggen, maar de magic remote werkt niet meer. Ook niet naar nieuwe batterijen. Als ik op de remote duw en schijn deze in mijn camera lijkt deze ook niet altijd het signaal te verzenden. Iemand anders dezelfde prachtige ervaring?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mucuracat
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 11:34
Crashhill schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 16:17:
Heb een OLED B7 serie uit 2018 of 2019, ik durf het niet zo 1,2,3 te zeggen, maar de magic remote werkt niet meer. Ook niet naar nieuwe batterijen. Als ik op de remote duw en schijn deze in mijn camera lijkt deze ook niet altijd het signaal te verzenden. Iemand anders dezelfde prachtige ervaring?
B7 , cijfer staat voor jaar.. dus je hebt 2017 model

Remote probleem bij mij opgelost door tv uit stopcontact en dan 5 minuten wachten en weer aansluiten

Sony W800i > HTC-TytnII > Samsung Omnia I900 > LG Optimus Black > HTC Desire > LG Nexus 4 > LG G2 > LG G4 > LG G5 > LG G6 (eu) > Oneplus 6 > Samsung s20+ > Pixel 7 Pro...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crashhill
  • Laatst online: 26-06-2024
mucuracat schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 16:18:
[...]

B7 , cijfer staat voor jaar.. dus je hebt 2017 model

Remote probleem bij mij opgelost door tv uit stopcontact en dan 5 minuten wachten en weer aansluiten
Thanks, was inderdaad de oplossing. Volledig van de stroom af.

[ Voor 8% gewijzigd door Crashhill op 05-01-2021 16:40 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• zwembroek
  • Laatst online: 13:51
Millert schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 16:15:
Met betrekking tot de nieuwe 03.21.09 firmware en de verminderde helderheid in game mode.

“LG has been made aware that its latest firmware release impacted the maximum brightness in gaming mode on some 2020 TV models.

A new firmware will be released in the upcoming weeks to correct the brightness level, while maintaining the improvements in handling HDR and colour banding addressed by the current firmware.

Thank you for your patience and we apologise for any inconvenience.”

https://www.forbes.com/si...oled-tvs/?sh=203fcb5216e8

YouTube: LG CX Firmware 03.21.09 Improves Dolby Vision but Darkens HDR Game M...
Filmpje van Vincent Teoh hierover: YouTube: LG CX Firmware 03.21.09 Improves Dolby Vision but Darkens HDR Game M...

Ik kan je eerlijk zeggen dat ik weer C6 flashbacks kreeg! Ik heb 2 jaar mijn C6 niet meer geupdate omdat ik mijn heldere game HDR game mode niet wilde verliezen. Ik kon die golden retriever niet meer uitstaan en mijn vriendin en dochters hebben nog een trauma omdat ik steeds schreeuwde als ze de tv aandeden van NIET OP UPDATEN DRUKKEN. Ben blij en mijn familie met mij dat LG dit kunstje niet weer flikt voor onze nieuwe GX.

“bet your technical analysis didn’t see this sh*t coming”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r0p
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 03-06 20:48

r0p

Vraag me af of het verminderen van helderheid is om problemen te voorkomen of om de tv's een nerf te geven zodat mensen eerder geneigd zijn de nieuwe generatie te kopen welke wellicht de koeling hebben van de panasonic schermen. Met hogere helderheid als mogelijke optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qosmic
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 07:32
Wat fixt die update dan wel?

after updating many users complain about 5Ghz/2.4Ghz WiFi problems.
-after updating AirPlay app can’t be moved right or left on Home Screen.
-after updating some users reported problems with their smart remote.

Ik game er (nog) niet op, dus voor mij geen probleem om te updaten.
De tv gebruik ik alleen voor tv kijken, netflix, disney+, videoland.

Kan ik dan wel "gewoon updaten" op mijn 65CX?

edit: zie net dit in de post van Teoh.

improvements in Dolby Vision picture quality (less posterisation and no more raised blacks).

Dus in mijn geval, veel dolby vision, kan ik em wel updaten. Internet zit toch via kabel.

[ Voor 16% gewijzigd door Qosmic op 05-01-2021 17:13 ]

Stop chasing the dream, you're already living it

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• zwembroek
r0p schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 17:11:
Vraag me af of het verminderen van helderheid is om problemen te voorkomen of om de tv's een nerf te geven zodat mensen eerder geneigd zijn de nieuwe generatie te kopen welke wellicht de koeling hebben van de panasonic schermen. Met hogere helderheid als mogelijke optie.
Ik denk dat het gewoon een bug is. Voor de rest is het een prima firmware update voor Dolby Vision en eARC.
De nieuwe generatie krijgt al een hoger aantal nits dus de noodzaak om de CX/GX dimmer te maken is er niet.
Ik dacht eerder aan het verbloemen van de gamma shift in VRR. Het is maar goed dat er zulke invloedrijke mensen als Vincent zijn die eventuele misstanden van fabrikanten aan het licht brengen zodat deze opgelost worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireStarter
Voor de C8 gebruikers die niet kunnen wachten (like me :) )..
Staat sinds gister op de NL support pagina :)

https://www.lg.com/nl/ond...SalesCode=OLED65C8PLA.AEU

Ik heb mn C8 zojuist geupdate via een stick, en het werkt perfect.

w00t

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• ralphkeb
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 28-09 16:37
HEY_DUDE schreef op maandag 4 januari 2021 @ 14:53:
[...]

[...]

BFI en interpolatie kunnen inderdaad verschillen tussen de merken. Voor films is interpolatie niet wenselijk. BFI kan door fijnproevers gewaardeerd worden maar staat in de regel uit. Ik blijf van mening dat als je BFI en interpolatie uitzet, er dus geen verschil is tussen de merken.
LG vandaag de deur uit gegaan en Panasonic erin, gelijk weer perfecte motion met alle verbeteraars uit, leg mij dan maar eens uit dat het niet moet uitmaken alleen omdat het scherm hetzelfde is.

Ik blijf van mening dat de processor/software erachter belangrijker is dan het scherm zelf, maar gaat uiteindelijk erom dat ik er blij mee ben toch ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isanneke
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 23-04 09:23
Vraagje wij willen eventueel een LG65BX6LB
aanschaffen, het liefst bij een officiële LG dealer.

We wilden de tv bij Mediamarkt bestellen, maar helaas is de prijs nu ineens Eur 2299,-.
Vorige week nog Eur 1799,- ( wat volgens mij de normale prijs is)

Bij andere zaken is ie uitverkocht of prijs ook kunstmatig hoog.

Wij wonen op 20 km van Mediamarkt in Belgie daar is ie Eur 1649,- !!
Het type nummer is exact hetzelfde.

- Wie weet hoe het zit met garantievoorwaarden?

- Zit er verschil tussen Belgisch/Nederlands model, typenr is exact het zelfde.

- Kan er een Ci+ module (Delta) in deze tv of daar een verschil in kan zitten, omdat we eventueel in Belgie kopen.
Ze zijn bezig met glasvezel in onze wijk, maar moeten nog paar maanden overbruggen met CI plus module.

- Mag je een oled plat of half schuin in auto vervoeren??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• izzet3838
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 09:31
Isanneke schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 19:24:

We wilden de tv bij Mediamarkt bestellen, maar helaas is de prijs nu ineens Eur 2299,-.

Normaalgezien exacht hetzelfde model, ik woon in België en heb de mijne vorig jaar bij KE gekocht via Nederland, alles werkt perfect, land kun je sowieso kiezen via de instellingen, zolang het typenummer hetzelfde is is het dezelfde tv.

Op de rest vanje vragen kan ik helaas niet antwoorden, ik zou zeggen stuur sowieso een mailtje naar KE of plattetv en vraag voor een leuke prijs, ze gaan normaal altijd onder de prijs die vermeld staat op de site.

11400 - RX 6800 | Kia EV6 Business plus long range rwd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wren
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 13:49

- Wie weet hoe het zit met garantievoorwaarden? Het is LG Benelux dus zolang je bij een normale dealer koopt (zoals MM) is dat geen probleem.

- Zit er verschil tussen Belgisch/Nederlands model, typenr is exact het zelfde. Nee, je kan bij de setup de tv instellen op BE of NL en dan zal het app aanbod wat variëren en wellicht de vooringestelde providers

- Kan er een Ci+ module (Delta) in deze tv of daar een verschil in kan zitten, omdat we eventueel in Belgie kopen.
Ze zijn bezig met glasvezel in onze wijk, maar moeten nog paar maanden overbruggen met CI plus module. Ja

- Mag je een oled plat of half schuin in auto vervoeren?? Bij voorkeur niet, er kan dan wat meer druk op het scherm komen te staan. De meesten zullen het wel gewoon doen. Dus met een beetje voorzichtigheid moet het kunnen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

- Wie weet hoe het zit met garantievoorwaarden?

Ze zijn bezig met glasvezel in onze wijk, maar moeten nog paar maanden overbruggen met CI plus module.

- Mag je een oled plat of half schuin in auto vervoeren??
Vreemd want ik zie dat een 55BX nu €1199 kost bij MM.
Modellen zijn gelijk dus dat maakt niet uit NL of BE.
Maar..... de garantievoorwaarden kunnen in België wèl anders zijn.
Hier in NL heb je immers langer garantie dan de 2 jaar die genoemd wordt.
In België ligt dat anders, informeer dus even hoe dit zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HEY_DUDE
  • Nu online
ralphkeb schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 19:18:
[...]

LG vandaag de deur uit gegaan en Panasonic erin, gelijk weer perfecte motion met alle verbeteraars uit, leg mij dan maar eens uit dat het niet moet uitmaken alleen omdat het scherm hetzelfde is.

Ik blijf van mening dat de processor/software erachter belangrijker is dan het scherm zelf, maar gaat uiteindelijk erom dat ik er blij mee ben toch ;)
Fijn dat je tevreden bent :) Ik ben nog steeds erg nieuwsgierig waar dit verschil door veroorzaakt wordt. Misschien dat een verdwaalde expert hier er nog licht op kan werpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Vandaag is DPlay (streamingdienst) vervangen door Discovery+.
Eerlijk gezegd lijkt het mij nu alleen maar een naamsverandering en cosmetisch iets gewijzigd.
Het aanbod verschilt niet.
Wat belangrijker is, er is nog steeds geen LG app!
Je zou toch denken dat een nieuwe dienst dit wel voor elkaar heeft. Niet dus.
Wel heb ik (net als eerder) een bericht voor de klantenservice achtergelaten.

discovery+ kijk je via je smartphone, tablet, laptop, pc of op je tv, via Google Chromecast en Apple Airplay, of de Smart TV apps.

https://support.discovery...ben-jullie-een-LG-TV-app-

Hebben jullie een LG TV app?

Momenteel hebben we geen LG TV app. In plaats daarvan kun je gebruik maken van Chromecast, Android TV, Samsung, Apple TV of Airplay om discovery+ op het grote scherm te kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zegato
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
FireStarter schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 18:07:
Voor de C8 gebruikers die niet kunnen wachten (like me :) )..
Staat sinds gister op de NL support pagina :)

https://www.lg.com/nl/ond...SalesCode=OLED65C8PLA.AEU

Ik heb mn C8 zojuist geupdate via een stick, en het werkt perfect.
Heb je misschien tips? :) Alle stappen van de handleiding gevolgd, maar bij mij komt er zowel met een EXFAT als FAT32 geformatteerde USB-stick, alleen een pop-up met de gebruikelijke media-opties. Zowel de USB-poorten aan de zijkant als achterzijde geprobeerd. Netjes een mapje op de stick aangemaakt met de juiste naam, tv opnieuw opgestart: ik weet niet meer wat voor opties ik nog meer heb, behalve wachten op de OTA-update.

T.net gallery | V&A ads

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ion
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

ion

Doet LG dit niet elke keer met hun game mode, volgens mij was dit ook al bij de b6, 7 serie en 8 serie met de HDR game mode.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Starbucks
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 19-02-2021
Zegato schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 20:53:
[...]

Heb je misschien tips? :) Alle stappen van de handleiding gevolgd, maar bij mij komt er zowel met een EXFAT als FAT32 geformatteerde USB-stick, alleen een pop-up met de gebruikelijke media-opties. Zowel de USB-poorten aan de zijkant als achterzijde geprobeerd. Netjes een mapje op de stick aangemaakt met de juiste naam, tv opnieuw opgestart: ik weet niet meer wat voor opties ik nog meer heb, behalve wachten op de OTA-update.
Staat jouw bestand wel in de juiste folder? Je moet een folder aanmaken. Staat wel op de lg firmware website hoe dat moet. Je kunt de handleiding in pdf openen en dan staat daar ergens de naam van het mapje die je moet aanmaken. Daar dan je bestand inzetten en dan herkend jouw tv hem wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireStarter
[...]

Zoals hierboven staat moet je de handleiding volgen die bij het bestand staat. Kies de juiste USB poort.
Toen ik de stick in de TV stak stond er direct nieuwe firmware gevonden ( nu wel ja.. )

w00t

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 00:58

Laguna

Connaisseur

Al gezocht in het topic, maar waar ik al enige tijd tegenaan loop niet kunnen vinden (al kan dat altijd nog komen door niet de juiste zoektermen gebruikt te hebben).

Mijn LG B6 zit aangesloten op mijn Marantz receiver en op mijn Marantz zit mijn Ziggo Next aangesloten. SIMPLINK staat aan omdat ik anders geen gebruik kan maken van ARC bij apps op de LG. Echter vind ik het bij TV kijken via de Next meestal niet nodig dat het geluid via m'n Marantz loopt en het geluid van de TV speaker afdoende is en ik dan ook m'n kabinet dicht kan laten. Alleen bij aanzetten schakelt de LG dan telkens m'n Marantz in, terwijl HDMI control op de Marantz uitstaat. Is dit op 1 of andere manier te voorkomen anders dan SIMPLINK uit te zetten?

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wobblier
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 25-09 15:47
[...]

ZIPje downloaden. Uitpakken op lege fat32 stick in mapje LG_DTV. Stop in de zijkant van je tv. Zet de tv aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zegato
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Starbucks schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 21:12:
[...]
Staat jouw bestand wel in de juiste folder? Je moet een folder aanmaken. Staat wel op de lg firmware website hoe dat moet. Je kunt de handleiding in pdf openen en dan staat daar ergens de naam van het mapje die je moet aanmaken. Daar dan je bestand inzetten en dan herkend jouw tv hem wel.
Ik heb exact de handleiding gevolgd, dat is het vreemde. Vandaar ook de vraag :)

T.net gallery | V&A ads

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richie B
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 25-04 13:12
Zag het al voorbij komen in de reacties, komt dus door de update dat gamen niet te doen is zo donker.
Heb de cx nu 2 dagen maar bij nader inzien gaat deze rapido de deur uit, ondanks de 4 x hdmi 2.1 poorten snap ik de hype niet. Toch maar de Q90T.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LosGieros
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
A.N.Brinkman schreef op donderdag 31 december 2020 @ 14:09:
[...]

Ik had precies deze scheiding op mijn E6, na 3,5 jaar en dus buiten de garantie. Verdere ook nog wat ingebrande logo's. Ondanks dat het buiten de garantie was heb ik van LG 50% van mijn aankoop bedrag terug gekregen. Reperatie was niet mogelijk of economisch haalbaar.
Het bedrijf wat de inspectie/reparatie gaat doen zegt dat ze het backpanel gaan repareren/vervangen.
Ik vroeg wat de kosten waren en dat was zo rond de 600 eur, normaal 1400 maar korting omdat het product nog zo jong was. Ze gaan de offerte naar de winkel sturen en dan hoor ik hoe het verder afgewikkeld gaat worden. Ben benieuwd!

Rapapa...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
LosGieros schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 10:18:
[...]

Het bedrijf wat de inspectie/reparatie gaat doen zegt dat ze het backpanel gaan repareren/vervangen.
Ik vroeg wat de kosten waren en dat was zo rond de 600 eur, normaal 1400 maar korting omdat het product nog zo jong was. Ze gaan de offerte naar de winkel sturen en dan hoor ik hoe het verder afgewikkeld gaat worden. Ben benieuwd!
Je hebt toch een 55B6?
Als de reparatiekosten €1400 zijn kunnen ze je beter meteen een nieuwe 55BX geven.
Hoe dan ook heb je garantie dus gaat het jou niets kosten.
Met backpanel bedoel je waarschijnlijk het hele paneel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LosGieros
  • Niet online
HoppyF schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 10:26:
[...]

Je hebt toch een 55B6?
Als de reparatiekosten €1400 zijn kunnen ze je beter meteen een nieuwe 55BX geven.
Hoe dan ook heb je garantie dus gaat het jou niets kosten.
Met backpanel bedoel je waarschijnlijk het hele paneel.
Ja klopt een 55B6.
Normaal 1400 maar nu kostte het maar 600 zeiden ze. Voor mij kost het niks maar ik wilde de kosten weten om zelf al een inschatting te maken wat de winkel voor afweging gaat maken. Repareren of andere tv.

Rapapa...

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• zwembroek
Richie B schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 09:10:
Zag het al voorbij komen in de reacties, komt dus door de update dat gamen niet te doen is zo donker.
Heb de cx nu 2 dagen maar bij nader inzien gaat deze rapido de deur uit, ondanks de 4 x hdmi 2.1 poorten snap ik de hype niet. Toch maar de Q90T.
Troll post zeker?
LG geeft toch aan dat ze met een nieuwe firmware update de boel weer recht gaan zetten?
Maar als jij liever een inferieure TV koopt ga vooral je gang...:)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• A.N.Brinkman
  • Laatst online: 23-09 12:53
LosGieros schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 10:31:
[...]

Ja klopt een 55B6.
Normaal 1400 maar nu kostte het maar 600 zeiden ze. Voor mij kost het niks maar ik wilde de kosten weten om zelf al een inschatting te maken wat de winkel voor afweging gaat maken. Repareren of andere tv.
Voor €1400 koop je op dit moment een 55CX, normaal zeggen ze dan ook dat het economisch niet haalbaar is.

Het lijkt er in ieder geval op dat LG iets van 50% voor zijn rekening neemt, ik zou ook al eens gaan informeren bij de verkoper of het niet beter is om voor een nieuw exemplaar te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LosGieros
  • Niet online
A.N.Brinkman schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 11:23:
[...]

Voor €1400 koop je op dit moment een 55CX, normaal zeggen ze dan ook dat het economisch niet haalbaar is.

Het lijkt er in ieder geval op dat LG iets van 50% voor zijn rekening neemt, ik zou ook al eens gaan informeren bij de verkoper of het niet beter is om voor een nieuw exemplaar te gaan.
Ja ga ik zeker nog doen :)

Rapapa...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
A.N.Brinkman schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 11:23:
[...]

Ja, jij koopt wel een 55CX voor €1400 maar de winkel niet.
De winkel kiest uiteraard de voordeligste oplossing en houdt rekening mee welk model er vervangen moet worden. In dit geval een B en geen C.
Kans is groot dat ze dus een BX aanbieden of een CX met bijbetaling.
De winkel zal ook met LG moeten onderhandelen ivm creditering en inkoopprijs.
Maakt voor de klant niet uit als er maar een goede oplossing komt, dus kosteloos repareren of geheel vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A.N.Brinkman
  • Laatst online: 23-09 12:53
HoppyF schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 12:04:
[...]

Ja, jij koopt wel een 55CX voor €1400 maar de winkel niet.
De winkel kiest uiteraard de voordeligste oplossing en houdt rekening mee welk model er vervangen moet worden. In dit geval een B en geen C.
Kans is groot dat ze dus een BX aanbieden of een CX met bijbetaling.
De winkel zal ook met LG moeten onderhandelen ivm creditering en inkoopprijs.
Maakt voor de klant niet uit als er maar een goede oplossing komt, dus kosteloos repareren of geheel vervangen.
Klopt, de verkoper zal ook voor de voor hem voordeligste weg gaan. Maar vaak is het dan wel mogelijk om op dit moment in samen spraak voor een gering bedrag een upgrade te doen. Misschien is de klant wel toe aan een model hoger in het gamma of een iets groter scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrIV
  • Laatst online: 13:49
Qosmic schreef op zondag 3 januari 2021 @ 13:32:
[...]

Zet even quickstart+ uit op je tv
Het probleem heeft zich niet meer voorgedaan. Maar ga dit proberen zodra het weer gebeurd. Thnxs!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rutgergron
Richie B schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 09:10:
Is het er zo erg aan toe? Het gaat om 100 nits. Wat zou eigenlijk de reden zijn waarom LG het naar beneden heeft gehaald in game modus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
rutgergron schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 13:02:
[...]

Is het er zo erg aan toe? Het gaat om 100 nits. Wat zou eigenlijk de reden zijn waarom LG het naar beneden heeft gehaald in game modus.
Zo erg is het helemaal niet.
Het is een bug en dit wordt ook door LG opgelost, geen paniek dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay-v
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Jay-v

Uhhhh......

Zegato schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 06:11:
[...]

Ik heb exact de handleiding gevolgd, dat is het vreemde. Vandaar ook de vraag :)
Same ik krijg het ook niet voorelkaar. TV ziet de stick wel, maar geeft de media player. Daar zie ik ook netjes een mapje 'LG_DTV'. (hierin heb ik het uitgepakte .epk bestand gezet).

Maar krijg geen mogelijkheid om een update te installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mucuracat
Jay-v schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 13:17:
[...]

Same ik krijg het ook niet voorelkaar. TV ziet de stick wel, maar geeft de media player. Daar zie ik ook netjes een mapje 'LG_DTV'. (hierin heb ik het uitgepakte .epk bestand gezet).

Maar krijg geen mogelijkheid om een update te installeren.
PDF bestand

Misschien dat het ook aan usb poort kan liggen? Dat ene het wel kan inlezen als firmware en andere niet?

[ Voor 21% gewijzigd door mucuracat op 06-01-2021 13:28 ]

Sony W800i > HTC-TytnII > Samsung Omnia I900 > LG Optimus Black > HTC Desire > LG Nexus 4 > LG G2 > LG G4 > LG G5 > LG G6 (eu) > Oneplus 6 > Samsung s20+ > Pixel 7 Pro...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay-v
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Jay-v

Uhhhh......

mucuracat schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 13:24:
[...]

PDF bestand

Misschien dat het ook aan usb poort kan liggen? Dat ene het wel kan inlezen als firmware en andere niet?
Nope, ik heb het gefixed. Mijn USB had een extra EFI partitie, vind de TV niet OK blijkbaar. Het viel me op omdat er in de TV media player ook 2 "USB sticks" worden weergegeven.

Oplossing:
Admin prompt -> diskpart -> list disk -> select disk <id van je usb> -> clean.

Daarna opnieuw formatteren vanuit disk management. Maak een enkele fat32 partitie en het werkt.

[ Voor 6% gewijzigd door Jay-v op 06-01-2021 13:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharky
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 12:54

Sharky

Skamn Dippy!

HoppyF schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 11:33:
[...]

NOOIT doen.
Ik heb een 55 GX die buitenlands blijkt te zijn, waarom zou dit een probleem zijn? (oprechte vraag)

This too shall pass

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sharky schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 13:55:
[...]

Ik heb een 55 GX die buitenlands blijkt te zijn, waarom zou dit een probleem zijn? (oprechte vraag)
Garantie!
Een buitenlands model (welke dus niet door officiële Benelux LG dealers wordt verkocht) kunnen in principe niet in ons land gerepareerd worden.
Nu is de winkel/webshop weliswaar verantwoordelijk voor het verlenen van de garantie maar in 99% van de gevallen heeft de winkel zelf geen onderdelen en kennis om een reparatie uit te kunnen voeren.
Meestal wordt dit dus uitbesteedt aan service partners als CE repair of Servilux.
Koop je dus in Duitsland of weet ik veel waar, dan moet je daar aankloppen voor garantie.
Soms lukt het wel eens dat LG Benelux toch garantie verleend in overleg met de Duitse winkel.
Dit is echter coulance van LG je kunt daar geen rechten aan ontlenen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Giel1
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 28-09 21:48
HoppyF schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 14:10:
[...]

Garantie!
Een buitenlands model (welke dus niet door officiële Benelux LG dealers wordt verkocht) kunnen in principe niet in ons land gerepareerd worden.
Nu is de winkel/webshop weliswaar verantwoordelijk voor het verlenen van de garantie maar in 99% van de gevallen heeft de winkel zelf geen onderdelen en kennis om een reparatie uit te kunnen voeren.
Meestal wordt dit dus uitbesteedt aan service partners als CE repair of Servilux.
Koop je dus in Duitsland of weet ik veel waar, dan moet je daar aankloppen voor garantie.
Soms lukt het wel eens dat LG Benelux toch garantie verleend in overleg met de Duitse winkel.
Dit is echter coulance van LG je kunt daar geen rechten aan ontlenen.
Je verhaal klopt wel (zie dit artikel op Hardware.info), al is het denk ik ook wel goed om hierbij echt te benadrukken dat als je een tv in NL bij een betrouwbare partij koopt, ook wanneer het een buitenlands model blijkt te zijn, er in principe niets aan te hand is. Wettelijk gezien is de verkopende partij verantwoordelijk voor de garantieafhandeling en dus niet de servicepartners van LG. Hoe de verkoper dit dan geregeld heeft is zijn verantwoordelijkheid.

Als je iets in het buitenland koopt is het inderdaad een ander verhaal, maar het lijkt me sowieso logisch dat je niet bij een bedrijf in NL kan aankloppen als je product dat je in DE hebt gekocht niet naar behoren werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Giel1 schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 14:46:
[...]

Je verhaal klopt wel (zie dit artikel op Hardware.info), al is het denk ik ook wel goed om hierbij echt te benadrukken dat als je een tv in NL bij een betrouwbare partij koopt, ook wanneer het een buitenlands model blijkt te zijn, er in principe niets aan te hand is. Wettelijk gezien is de verkopende partij verantwoordelijk voor de garantieafhandeling en dus niet de servicepartners van LG. Hoe de verkoper dit dan geregeld heeft is zijn verantwoordelijkheid.

Als je iets in het buitenland koopt is het inderdaad een ander verhaal, maar het lijkt me sowieso logisch dat je niet bij een bedrijf in NL kan aankloppen als je product dat je in DE hebt gekocht niet naar behoren werkt.
Goed artikel waar je naar verwijst, ik kende dit niet eens maar het verwoord wel precies waar het om gaat en wat ik bedoel.
Het artikel zegt dat modellen vaak technisch identiek zijn maar dat is niet altijd zo.
Bij LG kunnen er wel verschillen zijn zoals met bv de Duitse modellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shattering
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 13-09 18:04
Hey iedereen! Mijn OLED55B8PLA heeft momenteel nog altijd de nieuwe update (die met AirPlay) niet ontvangen .. zijn er nog mensen die er op wachten? Duurt nu wel heel lang vind ik ..

(Verder zag ik dat er WiFi issues waren, maar die van mij is via de kabel verbonden ;))

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sharky
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 12:54

Sharky

Skamn Dippy!

HoppyF schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 14:53:
[...]

Goed artikel waar je naar verwijst, ik kende dit niet eens maar het verwoord wel precies waar het om gaat en wat ik bedoel.
Het artikel zegt dat modellen vaak technisch identiek zijn maar dat is niet altijd zo.
Bij LG kunnen er wel verschillen zijn zoals met bv de Duitse modellen.
Nog bedankt voor je vorige reactie. Ik heb hem bij een Nederlands bedrijf gekocht, maar kwam er toevallig achter dat het een buitenlands model is. Ik merk het vooralsnog nergens aan, en om garantie maak ik me niet druk :)

This too shall pass

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madshark
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Na bijna 2 frustrerende jaren met een stuk Chinees verdriet (Philips OLED803), en een nog dramatischere garantieafhandeling ( oa. een CE repair dat hier een TV van de trap gooit ), na veel geduld, onderhandelingen en bijbetalen, uiteindelijk een CX mogen ontvangen.
Eerst indruk, zeer positief,eindelijk een TV waarbij HDR geen downgrade maar juist een upgrade van je kijkervaring is.

Nu wil ik eigenlijk de garantie van de TV uitbreiden, maar dan niet via de winkel waar hij vandaan komt. (0 service, en plegen contractbreuk)
Zijn er nog partijen waar je een garantie/verzekering kunt afsluiten ondanks het product daar niet gekocht is ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giel1
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 28-09 21:48
Madshark schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 16:07:
Na bijna 2 frustrerende jaren met een stuk Chinees verdriet (Philips OLED803), en een nog dramatischere garantieafhandeling ( oa. een CE repair dat hier een TV van de trap gooit ), na veel geduld, onderhandelingen en bijbetalen, uiteindelijk een CX mogen ontvangen.
Eerst indruk, zeer positief,eindelijk een TV waarbij HDR geen downgrade maar juist een upgrade van je kijkervaring is.

Nu wil ik eigenlijk de garantie van de TV uitbreiden, maar dan niet via de winkel waar hij vandaan komt. (0 service, en plegen contractbreuk)
Zijn er nog partijen waar je een garantie/verzekering kunt afsluiten ondanks het product daar niet gekocht is ?
Lijkt mij niet dat er bedrijven zijn die garantie gaan verkopen over spullen die ze zelf niet hebben verkocht. Eigenlijk is het ook niet nodig omdat je in NL ook na het verlopen van de fabrieksgarantie natuurlijk nog rechten hebt i.v.m. conformiteit. Lijkt me alleen nuttig bij bv. pixelgarantie aangezien een paar dode pixels soms niet genoeg zijn om een nieuw paneel te krijgen.

Even uit nieuwsgierigheid, bij welk bedrijf heb je je tv gekocht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madshark
  • Niet online
Giel1 schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 16:23:
[...]

Lijkt mij niet dat er bedrijven zijn die garantie gaan verkopen over spullen die ze zelf niet hebben verkocht.
Dan zou het wel per productgroep verschillend zijn. Ik had onlangs een (Miele) wasmachine gekocht, omdat de garantie al vanaf dag 1 zou komen te vervallen bij de winkel waar ik hem gekocht had (vanwege het verbod op originele Miele koppelstukken) had ik hem rechtstreeks bij Miele kunnen afsluiten.
Had een beetje gehoopt dat zoiets ook voor LG TV's zou bestaan.
Eigenlijk is het ook niet nodig omdat je in NL ook na het verlopen van de fabrieksgarantie natuurlijk nog rechten hebt i.v.m. conformiteit. Lijkt me alleen nuttig bij bv. pixelgarantie aangezien een paar dode pixels soms niet genoeg zijn om een nieuw paneel te krijgen.

Even uit nieuwsgierigheid, bij welk bedrijf heb je je tv gekocht?
Ervaring is vaak dat je met zo'n garantie-uitbreiding een hoop gedoe kunt besparen als je inderdaad na die 2 jaar nog garantie zou willen claimen.
Dode pixels heb ik nog niet kunnen vinden, kunnen deze dan na verloop van tijd alsnog ontstaan ?

TV komt van PlatteTV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
  • Laatst online: 05-09 09:25
Madshark schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 16:34:
[...]

Dode pixels heb ik nog niet kunnen vinden, kunnen deze dan na verloop van tijd alsnog ontstaan ?
Ja is mogelijk, maar de kans is niet heel groot.

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carel
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 08-09 15:54
Wat ik echt niet begrijp is het volgende: Bij de CX6LA series staat 100Hz aan beeldverversing, idem voor sync.
In mijn beleving was dit voor beiden eerst 120Hz en zelfs de reviews beschrijven het dusdanig. Is dit nou met terugwerkende kracht (ook op de Tweakers website) naar 100Hz gegaan, of is dit een misvatting?

Daarnaast lijkt 100Hz redelijk async met 120/60 te lopen, gaat dat dan bij de consoles op de prefab high framerates automatisch goed, of is dit juist dat een aantal frames frames random skippen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Madshark
  • Niet online
Carel schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 16:44:
Wat ik echt niet begrijp is het volgende: Bij de CX6LA series staat 100Hz aan beeldverversing, idem voor sync.
In mijn beleving was dit voor beiden eerst 120Hz en zelfs de reviews beschrijven het dusdanig. Is dit nou met terugwerkende kracht (ook op de Tweakers website) naar 100Hz gegaan, of is dit een misvatting?

Daarnaast lijkt 100Hz redelijk async met 120/60 te lopen, gaat dat dan bij de consoles op de prefab high framerates automatisch goed, of is dit juist dat een aantal frames frames random skippen.
In Nederland hebben we doorgaans geen 60Hz live-tv content, dus als er in Nederland getest zou worden, krijg je dus met 50Hz als bron, een 100Hz verversing.
Terwijl in andere continenten met 60Hz vervolgens 120Hz zal worden.
TV zal beiden ondersteunen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• mucuracat
Carel schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 16:44:

Zoek zoek zoek :)
Zoveelste die het niet begrijpt :)
En vaak beantwoord hier in dit topic

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
@Carel is gewoon max 120Hz.
Die 100Hz zal op de ingebouwde tv tuner slaan. Ik vind het ook verwarrend, maar 120Hz is wat je max kan halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtElPotato
  • Registratie: Juli 2008
  • Nu online
Erg blij met de nieuwe update voor mijn C8. Gisteren handmatig de update gedaan en vandaag toegevoegd in mijn Woning app van Apple. Merkte wel dat AirPlay even op dreef moest komen want de eerste 2-3 keer dat ik het wilde inschakelen was er erg veel lag of werkte het helemaal niet. Nu werkt het direct, en exact zoals op een Apple TV. Ben er in ieder geval erg blij mee, scheelt me weer een kabel.

Ik mis alleen functies in de Woning app. Ik kan alleen de input veranderen, het instellingen menu openen, of de TV uit/aan zetten. Verder kan ik helaas niks. Zijn dat bekende beperkingen? En ligt dat aan LG of Apple dan?

Zucht...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Carel
CyBeRSPiN schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 17:27:
@Carel is gewoon max 120Hz.
Die 100Hz zal op de ingebouwde tv tuner slaan. Ik vind het ook verwarrend, maar 120Hz is wat je max kan halen.
Dank, helder.
Zeker verwarrend, zoals ik het op Tweakers specs interpreteer les ik Hz en Freesync beide op 100 , byzondere is dat het op Tweakers gewijzigd was (initieel beiden 120) en ik zodoende ernstig ging twijfelen 8)7 .

@mucuracat Ja ik gaf al duidelijk aan dat ik het niet snapte. Wellicht in de FAQ toevoegen, een topic van 350+ pages is immers qua leesvoer niet mis ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NoahAmber
  • Registratie: Januari 2020
  • Niet online
Carel schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 19:15:
[...]

, een topic van 350+ pages is immers qua leesvoer niet mis ;)
Daarvoor hebben ze de zoekfunctie ingebouwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hemmik
  • Registratie: Maart 2004
  • Nu online
SgtElPotato schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 17:33:

Ik mis alleen functies in de Woning app. Ik kan alleen de input veranderen, het instellingen menu openen, of de TV uit/aan zetten. Verder kan ik helaas niks. Zijn dat bekende beperkingen? En ligt dat aan LG of Apple dan?
Je zou ook de "afstandsbediening" moeten kunnen zien via je bedieningspaneel op iOS. Moet zeggen dat dit niet altijd even betrouwbaar is..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Carel
NoahAmber schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 11:15:
[...]

Daar heb ik na 20 jaar ongetwijfeld wel eens van gehoord, ik kon het niet gericht vinden of wellicht te gehaast.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
NoahAmber schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 11:15:
[...]

Heb je zelf geprobeerd te zoeken, de vraag komt steeds terug maar ook steeds allerlei giswerk en geen duidelijke verklaring waarom er in de specs in the Pricewatch 100Hz staat voor een tv met een 120Hz paneel.
Denk dat iemand een melding moet maken dat het Pricewatch team de spec kan corrigeren, anders blijft deze vraag terugkomen.
Net voor de 55CX de update doorgegeven, voor 55GX stond het al goed.
Mocht het ergens anders nog op 100Hz staan dan kun je dat doorgeven via de kenmerken pagina op de Pricewatch.

[ Voor 29% gewijzigd door CyBeRSPiN op 07-01-2021 12:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
Ik krijg net dit terug op mijn verzoek om het naar 120Hz aan te passen:
Beste CyBeRSPiN,

Op 07-01-2021 heb je voor de LG OLED55CX6LA Zwart een verbetering ingestuurd voor de Tweakers Pricewatch.
Die verbetering is bij deze verwerkt en we willen je hartelijk danken voor je bijdrage.

Toch echt een 100Hz paneel: "High Frame Rate 4K HFR (100P)" @ https://www.lg.com/nl/televisies/lg-oled55cx6la.

Met vriendelijke groet,

Tweakers
Heb gereageerd met linkje naar rtings en review van Tweakers zelf.
Maar blijft bizar dat LG zelf die 120Hz niet bij de specs heeft staan? :?

[ Voor 12% gewijzigd door CyBeRSPiN op 07-01-2021 12:52 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!
CyBeRSPiN schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 12:38:
Ik krijg net dit terug op mijn verzoek om het naar 120Hz aan te passen:

[...]

Wie helpt me met argumentatie?
Zucht...... 8)7
Als Tweakers het zelf niet eens begrijpt, dan snap ik ook dat gebruikers hier in de war raken.
Nogmaals, ik herhaal, nogmaals: het is 120Hz!

Misschien moet de redactie zelf ingrijpen.
bijvoorbeeld Joris Jansen redacteur en bekend met TV’s.
@Koekiemonsterr dus.
reviews: LG C8 hdr-oled-tv - Niet goedkoop, wel een goede koop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
HoppyF schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 12:52:
[...]

Zucht...... 8)7
Als Tweakers het zelf niet eens begrijpt, dan snap ik ook dat gebruikers hier in de war raken.
Nogmaals, ik herhaal, nogmaals: het is 120Hz!
Ja, heb hem zelf ook ;), maar waar laat LG zelf die spec zien dan?? Linkje naar een LG productpagina waar 120Hz staat zou helpen.

[ Voor 7% gewijzigd door CyBeRSPiN op 07-01-2021 13:07 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
CyBeRSPiN schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 13:06:
[...]

Ja, heb hem zelf ook ;), maar waar laat LG zelf die spec zien dan?? Linkje naar een LG productpagina waar 120Hz staat zou helpen.
LG Benelux heeft helaas dit niet duidelijk vermeld.
LG USA of LG Germany doen dit anders.
Kijk maar.
Even de 55CX als voorbeeld genomen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hYm-dA9J2KqKhB96363K-ZCuB98=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HeNVR4Fi4mAzVZgJW0h8P7Mo.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Hsl88frq4qdej7Toncyc3gqt0wk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ftxPVYSgm9OyXGd80E2PzRYQ.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carel
@CyBeRSPiN Volgens mij stond het op Tweakers ooit initieel bij de CX6LA op 120Hz en heeft later iemand dit naar 100 aangepast. Ik weest haast zeker dat toen ik hem kocht dat echt zag staan, daarna ging eerst de Hz terug naar 100 en later ook de sync.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ap3nr0ts
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 26-09 22:08

ap3nr0ts

hoi

ap3nr0ts schreef op woensdag 30 december 2020 @ 23:30:
Interessant topic. Al veel nuttige dingen gelezen hier. :) Twee vragen over mijn 55CX:

1. Ik heb ook veel gezeik met lip syncing en optical out richting mijn antieke Sony. Deze antieke jongen als ik het goed heb: pricewatch: Sony HT-SF1300 (Zwart) Pas als ik verhuis, heb ik zin in een nieuwe audio setup creëren. Gaat dit ding soelaas bieden (https://www.thenaudio.com...arc-earc-audio-converter/)? Nu heb ik het idee dat het bij iedere WebOS app in meer of mindere mate aanwezig is, en bij de PS5 zit er volgens mij al op het nulpunt van beide apparaten een lichte delay in. Ik heb er inmiddels wel die 160 euro voor over als bijvoorbeeld @Rivanov ervoor vouched. Ik zou dit ding dan op een audio in van mijn AV willen aansluiten en dan zou hij gewoon geluid moeten pakken, right, zonder delay?

2. Iets waar ik ook een zeikerd mee ben is wat volgens mij "black smearing" heet, en in Spiderman op de PS5 valt me dat weer op. Het is bijvoorbeeld de reden dat ik van VA naar IPS ben overgestapt op pc. Het ziet er ongeveer zo uit (donkerder opeens bij bewegen dus, maar dit voorbeeld is héél extreem): YouTube: VA panel black smearing - Skyrim Kan dit bij de 55CX verminderd worden? Het viel me in andere games niet echt op (Demon's Souls, Ghost of Tsushima), maar nu wel. Ik speel in de game-modus van HDR, met alle toeters en bellen van LG zoveel mogelijk uit.
Om deze comic te voorkomen:

1. De SHARC van Thenaudio was een duur grapje (al viel het uiteindelijk "mee" omdat ik btw- en servicekosten via DHL verwachtte). Nu heb ik voor 150 euro gewoon 5.1 PCM-geluid dat mijn oude Sony-receiver slikt, en kan ik alsnog alle HDMI 2.1-apparatuur netjes direct in mijn tv pluggen. De apps zijn nog steeds brak qua delay, maar ik denk wel dat ik per toeval de voor mij zo optimaal mogelijke settings heb gevonden.

Als ik deze video's gebruik, kan ik tot geen andere conclusie komen dat het AV Sync-balkje van de 55CX met stappen van 5 msec werkt. Met 20 delay heb ik namelijk -2 frames bij 60 fps, en bij 30 +1, precies een verschil van 50 msec. Thenaudio geeft in de FAQ aan voor 48 kHz-geluid ongeveer 170msec vertraging toe te voegen, en bij "fixed delay" 40msec. Zonder de AV Sync-aan te passen voor webOS-apps komt geluid echt te vroeg.

Als ik hem op precies 26 zet (130 msec vertraging dus), krijg ik met de 60 fps-video bij de meeste opnames precies op het nulpunt geluidsbalkjes die omhoog knallen in een fatsoenlijek videobewerker. Ik weet dat ik hier veel te hard op ga, maar ik kan een afwijking die te fixen is niet uitstaan. :+ Misschien is het puur toeval dat ik op deze waarde uitkom, maar ik vind het wel plausibel dat er in die webOS kennelijk iets met fixed delay gebeurt (40 msec) en dat mijn 130 msec erbij er dus alsnog de 170 ms van maakt die kennelijk ook via HDMI en automatisch synchronisatie via eARC gebeurt. Einde epistel!

2. Er is in Spiderman op de PS4/PS5 kennelijk een vrij agressieve Motion Blur. Laat dat nou net het effect zijn waar ik niet vrolijk van word. Als je dat op 0 zet, en zelf kies ik voor graphics quality het liefst voor Performance RT, dan is niet iedere beweging van de camera een blur met dikke lijnen meer. Helemaal weg? Nee, zeker niet, maar met heel hard met mijn best doen kan ik zelfs mijn IPS-monitor een klein beetje black smearing laten zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
HoppyF schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 13:55:
[...]

LG Benelux heeft helaas dit niet duidelijk vermeld.
LG USA of LG Germany doen dit anders. [/URL]
Tja, daar loopt het dan op stuk:
Het punt vooral is, dat ik het zeker op dit gebied, het wel goed wil hebben. Die 100Hz leidt ik af aan die spec die ik eerder quotte. Het zou heel goed logisch kunnen zijn dat EU modellen 100 Hz ondersteunen en non-EU modellen 120Hz, vanwege PAL/NTSC (ooit begonnen als 50Hz / 60Hz). Maar als je reviews erop na slaat, wordt hier bijna nooit over gesproken en degenen die helemaal indepth gaan zijn praktisch allemaal over US modellen. Ik heb deze vraag eerder gekregen en heb de vraag een aantal keren richting mijn contactpersoon bij LG gedropt, maar tot op heden geen antwoord gekregen.

Dat een TV ook 120Hz input ondersteunt, hoeft niet perse te zeggen dat deze ook 120Hz weergeeft op het paneel. Dus ook daarvan kan je het niet afleiden. Ik vind het te gevaarlijk om alsnog de modellen in de PW om te zetten naar 120Hz, niet voordat ik (officiële) bevestiging ergens vandaan kan halen.
Dus, nog een idee om officiële bevestiging voor de EU modellen te krijgen? ;)
De GX modellen staan hier overigens wel levensgevaarlijk (correct) op 120Hz in de specs :P

[ Voor 3% gewijzigd door CyBeRSPiN op 07-01-2021 14:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
CyBeRSPiN schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 14:04:
[...]

Tja, daar loopt het dan op stuk:

[...]

Dus, nog een idee om officiële bevestiging voor de EU modellen te krijgen? ;)
De GX modellen staan hier overigens wel levensgevaarlijk (correct) op 120Hz in de specs :P
Het is gewoon 120Hz.
Maar goed LG Benelux mag dit wel eens duidelijker in de specs vermelden zeker als sites als Tweakers dit klakkeloos over gaan nemen.
De ultieme bevestiging zou je van Vincent Teoh (HDTV test) kunnen krijgen want hij is immers expert op dit gebied en kan in een paar woorden bevestigen wat we willen horen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xerox
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 13:30
HoppyF schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 14:34:
[...]

Het is gewoon 120Hz.
Maar goed LG Benelux mag dit wel eens duidelijker in de specs vermelden zeker als sites als Tweakers dit klakkeloos over gaan nemen.
De ultieme bevestiging zou je van Vincent Teoh (HDTV test) kunnen krijgen want hij is immers expert op dit gebied en kan in een paar woorden bevestigen wat we willen horen.
Net zoals dat de Nederlandse website vermeld dat in de 48CX een DTS decoder zit...

PSN: Redrafted

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
HoppyF schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 14:34:
[...]

Het is gewoon 120Hz.
Want Vincent Teoh test met EU modellen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ruudox
zo gisteravond mijn LG BX6 gekocht en wordt vandaag al geleverd,
50 euro meer maar dan wel bij een goede bol.com winkel en Nederlands model.

Benieuwd hoe groot verschil het geeft met mijn oude ik laat het weten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vulcan750
  • Laatst online: 12:34
Ruudox schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 15:07:

Welk type is de LG BX6, ik ken dit model niet? En over welke "goede bol.com winkel" heb je het?

Volvo XC40 Recharge MY23 SM 19"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• II This Game II
  • Laatst online: 16-09 22:25
Ruudox schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 15:07:

Welke winkel was dat dan? Op dit moment staan er alleen 3 marktplaats verkopers uit belgie op. Art en craft heeft wel eigen nl site met zelfde prijs. En verder heb ik er in het verleden doorgaans meer dubieuze nl verkopers gezien, vandaar de nieuwsgierigheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richie B
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 25-04 13:12
rutgergron schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 13:02:
[...]

geen idee, maar Warzone of Destiny is niet te doen nu, Maybe om burn in met hdr games te verminderen, hdr is een trigger. Maar de nieuwe modellen staan ook om de hoek, dus misschien nerfen ze de oude modellen :+
Er zal vast een fix uitrollen binnekort. Tijd zal het leren
Pagina: 1 ... 353 ... 568 Laatste

Let op:
Indien je vragen hebt over inbranden bij OLED televisies, gebruik dan eerst even de zoekfunctie. Dit onderwerp is namelijk al regelmatig uitgebreid besproken.
Zie ook D vd V in "[LG OLED] Ervaringen & Discussie" Datzelfde geldt voor vragen over stekkers.

🔍 Inbranden: [LG OLED] Ervaringen & Discussie
🔎 Stekkers: [LG OLED] Ervaringen & Discussie

Goede aanbieding gezien of nodig? Check OLED Televisies aanbiedingen- & kortingscodetopic
Vragen/opmerkingen over de LG Cashback Actie? Daarvoor kan je terecht in [LG OLED] cashback topic

Discussies over welke (HDMI)-kabels te gebruiken kan in Zilveren HIFI-kabels gesmeed door elfen bij maanlicht #6.