Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtElPotato
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 11:42
Hemmik schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 11:20:
[...]

Je zou ook de "afstandsbediening" moeten kunnen zien via je bedieningspaneel op iOS. Moet zeggen dat dit niet altijd even betrouwbaar is..
Nee ook niet helaas. Alleen de TV.

Mis het verder niet, maar zou wel graag willen dat het werkt 😂

Zucht...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10:49
Richie B schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 19:50:
[...]

geen idee, maar Warzone of Destiny is niet te doen nu, Maybe om burn in met hdr games te verminderen, hdr is een trigger. Maar de nieuwe modellen staan ook om de hoek, dus misschien nerfen ze de oude modellen :+
Er zal vast een fix uitrollen binnekort. Tijd zal het leren
Ja, LG komt met een fix.

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruudox
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 10:31
II This Game II schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 19:06:
[...]

Welke winkel was dat dan? Op dit moment staan er alleen 3 marktplaats verkopers uit belgie op. Art en craft heeft wel eigen nl site met zelfde prijs. En verder heb ik er in het verleden doorgaans meer dubieuze nl verkopers gezien, vandaar de nieuwsgierigheid.
Verkoper was art and craft ja + bij bol heb je 30 dagen retour en ophaal service als er wat defect is. En gewoon de normale nl garantie dus.

Maar net lord of the rings 4k gezien en wow wat komt er een bak licht vanaf vergeleken met mijn oude tv en ik kan donkere stukken in een film goed zien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mucuracat
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 11:34
WebOS brrrrrrr..
Nieuwe remote ziet er wel mooi uit.

Sony W800i > HTC-TytnII > Samsung Omnia I900 > LG Optimus Black > HTC Desire > LG Nexus 4 > LG G2 > LG G4 > LG G5 > LG G6 (eu) > Oneplus 6 > Samsung s20+ > Pixel 7 Pro...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• izzet3838
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 09:31
mucuracat schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 09:10:
[...]

WebOS brrrrrrr..
Inderdaad ook mijn eerste reactie, vooral die nfc lijkt me leuk(als het goed werkt natuurlijk), nu heb ik persoonlijk ook de gedachte dat LG in de komende jaren gaat switchen naar android tv, google lijkt het te pushen, apps zijn veel beter beschikbaar(o.a. game streaming) en op de nieuwere lg/sony tv's draait het best goed.

11400 - RX 6800 | Kia EV6 Business plus long range rwd

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
mucuracat schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 09:10:
[...]

WebOS brrrrrrr..
Ik mis weer de play en pauze knoppen daarop . Die had mijn C7 ook niet, ben er zo blij mee dat ik ze op de C9 wel heb.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9guYBrebDiqohTbvLanEd6_kzNs=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/Pkt7CWZnRdEKn20tiNGPJyrN.jpg?f=user_large

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qosmic
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 07:32
komt web os6.0 dan ook naar de cx?

Of is dit alleen voor de 2021 modellen?
Vind het schermvullend wel minder tav wat het nu is met die tegels.

Stop chasing the dream, you're already living it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Niet online
Qosmic schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 09:44:
komt web os6.0 dan ook naar de cx?

Of is dit alleen voor de 2021 modellen?
Vind het schermvullend wel minder tav wat het nu is met die tegels.
Tot op heden komen de nieuwe versies altijd alleen uit voor het volgende model. Dus zeer onwaarschijnlijk dat het naar de CX komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
Gebruik webOS nooit. Heb een Apple TV die ik voor al mijn streaming content gebruik.
De enige keer dat ik webOS oproep is wanneer ik een 4K HDR of 4K 60FPS video wil bekijken op YouTube.

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• izzet3838
ArthurMorgan schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 09:42:
[...]

Ik mis weer de play en pauze knoppen daarop . Die had mijn C7 ook niet, ben er zo blij mee dat ik ze op de C9 wel heb.

[Afbeelding]
Ik ben te lui om die te zoeken en klik gewoon op het scrollwheel :P
Los daarvan gebruik ik de cijferrij echt NOOIT ik heb ze ingesteld als shortcuts, maar gewoon via het menu kiezen gaat makkelijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Niet online
izzet3838 schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 10:21:
[...]

Ik ben te lui om die te zoeken en klik gewoon op het scrollwheel :P
Los daarvan gebruik ik de cijferrij echt NOOIT ik heb ze ingesteld als shortcuts, maar gewoon via het menu kiezen gaat makkelijker.
Als je TV kijkt (dus echt via het toestel en niet via een setop box) dan moet je op het scrollwheel klikken en dan naar de pauze knop[ toe met de pijltjes voor je op pauze staat. En als ik het me goed herinner in sommige apps ook... erg omslachtig dus ipv gewoon 1 keer op een knop klikken.

Wat ik eigenlijk nog zoek is een smart afstandsbediening voor de C9 die naast play en pauze ook een voor en achtuit knop heeft. Ik heb daar wel eens naar gezocht maar niet kunnen vinden. Iemand van jullie wel? (wil dus wel ook gewoon het pijltje op TV houden)

[ Voor 17% gewijzigd door ArthurMorgan op 08-01-2021 10:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[...]

[Afbeelding]
Inderdaad geen verbetering die nieuwe magic remote!
Ik zie rechts boven ook niet de knop om je interactieve TV box uit te zetten.
Verder nutteloze knoppen voor Netflix, Disney enz.
Had daar gewoon 4 lege programmeerbare knoppen van gemaakt.
Daar wordt al jaren om gevraagd.
De play/pauze knoppen zijn ook heel handig.
Nu gebruik ik vaak de afstandsbediening van de KPN interactive TV box die vrijwel alles al doet zoals kanalen kiezen, volume, tv gids enz.
De magic remote gebruik ik hier vooral voor Netflix, YouTube enz.
Het mooie van de huidige keuze balk onderin is dat alles wat je nodig hebt er staat.
Beeldvullend is ongewenst en voegt ook niets toe.

Btw:
Ben benieuwd of LG nu eindelijk eens met de Nederlandse Google Assistant komt.
Daar wachten we nog steeds op hé?
Nu beloven ze ook weer, ieder jaar komt dit terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maikel7
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 27-09 10:25
SgtElPotato schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 17:33:
Erg blij met de nieuwe update voor mijn C8. Gisteren handmatig de update gedaan en vandaag toegevoegd in mijn Woning app van Apple. Merkte wel dat AirPlay even op dreef moest komen want de eerste 2-3 keer dat ik het wilde inschakelen was er erg veel lag of werkte het helemaal niet. Nu werkt het direct, en exact zoals op een Apple TV. Ben er in ieder geval erg blij mee, scheelt me weer een kabel.

Ik mis alleen functies in de Woning app. Ik kan alleen de input veranderen, het instellingen menu openen, of de TV uit/aan zetten. Verder kan ik helaas niks. Zijn dat bekende beperkingen? En ligt dat aan LG of Apple dan?
Heb gisteren ook de update via usb gedaan op mijn E8. Heb sindsdien in de native app (dus niet via AirPlay) Netflix en YouTube soms last van trage verbinding en dus geen optimaal beeld. Moet dan de tv opnieuw opstarten zodat de verbinding weer ok is. Jij hier ook last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtElPotato
maikel7 schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 11:52:
[...]

Heb gisteren ook de update via usb gedaan op mijn E8. Heb sindsdien in de native app (dus niet via AirPlay) Netflix en YouTube soms last van trage verbinding en dus geen optimaal beeld. Moet dan de tv opnieuw opstarten zodat de verbinding weer ok is. Jij hier ook last van?
Klopt, ik had hier ook last van via Wifi. Heb nu mijn C8 weer via draad aangesloten en heb geen problemen meer. Bij mij was het voornamelijk YouTube die niet genoeg bufferde en dus 1 seconde speelde en 2 secondes moest laden iedere keer.

Zucht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pwh53
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 18-07 11:49
maikel7 schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 11:52:
[...]

SgtElPotato schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 12:37:
[...]

Klopt, ik had hier ook last van via Wifi. Heb nu mijn C8 weer via draad aangesloten en heb geen problemen meer. Bij mij was het voornamelijk YouTube die niet genoeg bufferde en dus 1 seconde speelde en 2 secondes moest laden iedere keer.
misschien staat quickstart aan ? zo ja uitzetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtElPotato
pwh53 schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 12:42:
[...]

[...]

misschien staat quickstart aan ? zo ja uitzetten
Klopt, quickstart+ staat bij mij aan. Wat is het verschil als ik deze aan of uit zet?

Edit: na wat gelezen te hebben blijkt het zo te zijn dat QS+ de applicaties in een 'slaapstand' houdt met netwerkactiviteit waarbij sommige apps niet goed uit de slaapstand komen en de netwerkactiviteit niet goed kunnen hervatten. Lijkt dus een veel gehoord probleem.

Nadeel is dat het opstarten misschien wel een paar secondes langer duurt, maar als dat het oplost.
Tevens met QS+ uitgeschakeld daalt de standby powerdraw naar 0.5W waar dat anders een stuk hoger is (niet dat dat veel effect heeft).

[ Voor 48% gewijzigd door SgtElPotato op 08-01-2021 12:48 ]

Zucht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wren
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 11:16
SgtElPotato schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 12:37:
[...]

Ik vond het al zo vreemd dat ik sinds kort ook problemen heb met connectiviteit van mijn C8. Prime en Netflix werden vaak erg wazig en de video's stopten af en toe. Deed ik een speedtest op de tv dan had ik ook een vrij dramatische verbinding ( 2-10 mbps). Het is voor mij niet mogelijk de tv bedraad aan te sluiten dus ben al aan het kloten geweest met channels, powerline adapters etc.

Nu blijkt dus dat ik niet de enige ben met enigzins overeenkomende klachten na de update?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtElPotato
Wren schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 12:53:
[...]

Ik vond het al zo vreemd dat ik sinds kort ook problemen heb met connectiviteit van mijn C8. Prime en Netflix werden vaak erg wazig en de video's stopten af en toe. Deed ik een speedtest op de tv dan had ik ook een vrij dramatische verbinding ( 2-10 mbps). Het is voor mij niet mogelijk de tv bedraad aan te sluiten dus ben al aan het kloten geweest met channels, powerline adapters etc.

Nu blijkt dus dat ik niet de enige ben met enigzins overeenkomende klachten na de update?
Ik zie op Reddit o.a. al klachten van jaren geleden voorbij komen. Dus waarschijnlijk heeft die update roet in het eten gegooid en het bij meer mensen 'geactiveerd'.

Ik heb net wat getest met QS+ uit en merk eigenlijk direct verbetering via Wifi. Geen haperende YT app meer die soms niet laad of langzaam laad. Maar eentje die gewoon direct alles laad.

Zucht...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wren
SgtElPotato schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 12:59:
[...]

Ik zie op Reddit o.a. al klachten van jaren geleden voorbij komen. Dus waarschijnlijk heeft die update roet in het eten gegooid en het bij meer mensen 'geactiveerd'.

Ik heb net wat getest met QS+ uit en merk eigenlijk direct verbetering via Wifi. Geen haperende YT app meer die soms niet laad of langzaam laad. Maar eentje die gewoon direct alles laad.
Ik dacht dat de update misschien QS automatisch had ingeschakeld maar die stond nog gewoon uit. Verder dacht ik even dat mijn wifi module kuren zou hebben maar over het algemeen doet deze het wel of niet, niet soms half.
Bedankt voor je info, ik ga maar even verder graven of er meerderen zijn die soortgelijke problemen ervaren (en de IP contacteren, de router geeft een zeer afwisselende snelheid door).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canifchaos
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 25-09 13:22
[...]

[Afbeelding]
Play en pause kun je met de afstandsbediening van de C7 toch doen door het scrollwieltje in te drukken? Zo doe ik het toch al een paar jaar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mucuracat
Canifchaos schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 14:05:
[...]

Play en pause kun je met de afstandsbediening van de C7 toch doen door het scrollwieltje in te drukken? Zo doe ik het toch al een paar jaar :)
ArthurMorgan in "[LG OLED] Ervaringen & Discussie"

Sony W800i > HTC-TytnII > Samsung Omnia I900 > LG Optimus Black > HTC Desire > LG Nexus 4 > LG G2 > LG G4 > LG G5 > LG G6 (eu) > Oneplus 6 > Samsung s20+ > Pixel 7 Pro...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• izzet3838
ArthurMorgan schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 10:31:
[...]

Als je TV kijkt (dus echt via het toestel en niet via een setop box) dan moet je op het scrollwheel klikken en dan naar de pauze knop[ toe met de pijltjes voor je op pauze staat.
Hmm, duidelijk ik kijk geen "echte" tv meer :X , vandaar dat ik hem niet gebruik neem ik aan

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Canifchaos
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 25-09 13:22
Sorry daar had ik overheen gekeken. Ik kijk nooit rechtstreeks via het toestel tv maar vooral via Emby of de interne media player en daar kun je gewoon met het scrollwieltje pauzeren. Voor en achteruit doe ik met de knoppen links en rechts van het scrollwieltje maar geen idee wat dat doet bij tv kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricky007
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 30-03-2021
Hallo,
Ik ben op zoek naar een tv waarvoor ik heb hem wil gebruiken is:

Gamen (ps5)
Bioscoop ervaring
Streamen (Netflix Disney Amazon)

Op de volgende tv ben ik uitgekomen
LG OLED65CX6LA.

HDMI 2.1
Dolby vision
HDR10
Dolby atmos
Input lag 13
Enz….

Deze tv heeft alles wat ik zoek MAAR ik heb een heel licht huis…. De tv staat bij een groot raam waar ochtend zon is en vanaf 12.00 tot zonsondergang heb ik via de glazen schuifpui aan de achterzijde zon. Wie heeft ervaring met deze tv en met zonlicht! Of adviseert iemand toch een andere tv?

Alvast bedankt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• izzet3838
Ricky007 schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 14:38:
Hallo,
Ik ben op zoek naar een tv waarvoor ik heb hem wil gebruiken is:

Gamen (ps5)
Bioscoop ervaring
Streamen (Netflix Disney Amazon)

Op de volgende tv ben ik uitgekomen
LG OLED65CX6LA.

HDMI 2.1
Dolby vision
HDR10
Dolby atmos
Input lag 13
Enz….

Deze tv heeft alles wat ik zoek MAAR ik heb een heel licht huis…. De tv staat bij een groot raam waar ochtend zon is en vanaf 12.00 tot zonsondergang heb ik via de glazen schuifpui aan de achterzijde zon. Wie heeft ervaring met deze tv en met zonlicht! Of adviseert iemand toch een andere tv?

Alvast bedankt
Zolang je geen direct zonlicht hebt op de tv zit je goed, heb je direct zonlicht op de tv dan is dit sowieso slecht voor de tv, voor een oled, maar ook voor een lcd tv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricky007
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 30-03-2021
izzet3838 schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 14:41:
[...]

Zolang je geen direct zonlicht hebt op de tv zit je goed, heb je direct zonlicht op de tv dan is dit sowieso slecht voor de tv, voor een oled, maar ook voor een lcd tv.
Dat heb ik niet heb gordijnen maar ze laten wel licht door.hoe zit dat dan met de reflectie?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wren
Ricky007 schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 14:55:
[...]

Dat heb ik niet heb gordijnen maar ze laten wel licht door.hoe zit dat dan met de reflectie?
Totaal geen issue. Of je een reflectie in je scherm hebt ligt natuurlijk aan jouw kamer, lampen etc. Hier is ook al heel veel over gediscussieerd in dit topic, ik raad je aan de zoekfunctie te gebruiken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• izzet3838
Ricky007 schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 14:55:
[...]

Ik heb een lichte reflectie van lampen enz vooral overdag in donkere scenes, het beeld is reflecteerender dan een lcd want die hebben vaak matte schermen, de lg oleds zijn glanzend, beetje vergelijkbaar met je smartphone eigenlijk, ga sowieso eens in de winkel kijken om teleurstellingen te voorkomen zou ik zeggen, maar eerlijkgezegd denk ik dat je prima tevreden zult zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goofy1978
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 10-08 11:57
Ben helemaal tevreden met de combo cx oled en een nvidia rtx3080, daar was gisteren een driver update van die de zwartwaarden van lg oleds verbeterde in hdr.
Zwart is nu weer diepzwart ipv grijzig met de vorige driver versie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Don Giovanni
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 16-09 09:12
Wren schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 13:02:
[...]

Ik dacht dat de update misschien QS automatisch had ingeschakeld maar die stond nog gewoon uit. Verder dacht ik even dat mijn wifi module kuren zou hebben maar over het algemeen doet deze het wel of niet, niet soms half.
Bedankt voor je info, ik ga maar even verder graven of er meerderen zijn die soortgelijke problemen ervaren (en de IP contacteren, de router geeft een zeer afwisselende snelheid door).
Ik heb er ook last van. Geen enkele setting zorgt ervoor dat de wifi snelheid (permanent) behouden wordt. Het is wachten op een firmware update met een fix. Ook is de airplay shortcut in het start menu niet te verplaatsen of te verwijderen. Althans na een herstart staat de shortcut weer op dezelfde plek :)

Ik ben in de tussentijd weer bedraad gegaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oost!
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 15-05-2021
Ik ben op dit moment bezig met het wegwerken van leidingen in de muren van m'n nieuwbouw woning. Bij een nieuwe woning hoort natuurlijk een nieuwe TV ;)

Ik heb de LG OLED65GX6LA op het oog. Naast de TV bevindt zich echter een raam waardoor ik gebonden ben aan een bepaalde positionering van de TV. Omdat het plan eerst was om een 55' te nemen heb ik de kabelgoot nu een bepaald aantal CM's van het raam gepositioneerd. Ik ben bang dat deze kabelgoot voor een 65' teveel naar het raam zit en de TV voor het raam langs komt.

Kan iemand mij daarom helpen met de volgende formaten?
  • De afstand van de randen van de kabelgoot naar de zijkant van de tv.
  • De breedte van de kabelgoot
De maten dus zoals aangegeven in bijgevoegde afbeelding. Ik kon in online documentatie nergens iets vinden.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YcMAhL-x8lnpVy5f_JLsP60qL34=/800x/filters:strip_exif()/f/image/UnvjYSfZZF24xGIdv7o4TpEo.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Basket Kees
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Oost! schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 20:42:
Ik ben op dit moment bezig met het wegwerken van leidingen in de muren van m'n nieuwbouw woning. Bij een nieuwe woning hoort natuurlijk een nieuwe TV ;)

Kan iemand mij daarom helpen met de volgende formaten?
  • De afstand van de randen van de kabelgoot naar de zijkant van de tv.
  • De breedte van de kabelgoot
De maten dus zoals aangegeven in bijgevoegde afbeelding. Ik kon in online documentatie nergens iets vinden.
Ik heb geen 65GX, maar als je de breedte van de hele tv door 2 deelt zit je in het midden van de kabelgoot en dat kan je gebruiken om te meten vanaf het midden van het gat in je muur.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Erniebert
  • Laatst online: 19-06 23:33
Basket Kees schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 22:40:
[...]

Ik heb geen 65GX, maar als je de breedte van de hele tv door 2 deelt zit je in het midden van de kabelgoot en dat kan je gebruiken om te meten vanaf het midden van het gat in je muur.
Of deze:

https://www.lg.com/us/PDF...echanical_Drawings_v4.pdf

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tieske1988
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 27-09 15:32
Ik was gisteren een serie aan het kijken met donkere scènes er in en merkte eigenlijk dat ik veel last had van black crush op mijn c9. Ik ben dus maar van alles door gaan lezen en gaan kalibreren. Toch bleef het probleem maar spelen, ook met test video’s van YouTube via AirPlay. Toen ik na een uur direct via de YouTube app dezelfde HDR test video afspeelde zag ik pas de HDR melding rechts boven en was het opgelost. Ik zag dat de tv nu ook andere specifieke HDR beeldinstellingen pakt.

Dus ik ben op Netflix gaan kijken en de serie die ik keek was inderdaad ook niet HDR. Wat ik me dus afvraag: is normale HD content dan echt van zo’n slechte kwaliteit of kan je nog bepaalde aanpassingen doen om black crush met dat soort content te vermijden. Ik heb de stappen uit dit artikel al doorlopen https://www.rtings.com/tv/reviews/lg/c9-oled/settings

[ Voor 6% gewijzigd door tieske1988 op 09-01-2021 06:11 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pwh53
tieske1988 schreef op zaterdag 9 januari 2021 @ 06:09:
Ik was gisteren een serie aan het kijken met donkere scènes er in en merkte eigenlijk dat ik veel last had van black crush op mijn c9. Ik ben dus maar van alles door gaan lezen en gaan kalibreren. Toch bleef het probleem maar spelen, ook met test video’s van YouTube via AirPlay. Toen ik na een uur direct via de YouTube app dezelfde HDR test video afspeelde zag ik pas de HDR melding rechts boven en was het opgelost. Ik zag dat de tv nu ook andere specifieke HDR beeldinstellingen pakt.

Dus ik ben op Netflix gaan kijken en de serie die ik keek was inderdaad ook niet HDR. Wat ik me dus afvraag: is normale HD content dan echt van zo’n slechte kwaliteit of kan je nog bepaalde aanpassingen doen om black crush met dat soort content te vermijden. Ik heb de stappen uit dit artikel al doorlopen https://www.rtings.com/tv/reviews/lg/c9-oled/settings
meestal is het toch het bronmateriaal,valt op een oled veel meer op.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Veertien14
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 20-09 08:20
Is inderdaad vaak het bronmateriaal. Je zou eens de youtube app op de tv kunnen gebruiken, zoeken op '8k', dus niet '4k'. Dan zie je eigenlijk pas hoe het echt hoort te zijn/of zou willen. Demofilmpjes van LG staan er onder andere ook tussen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruudox
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 10:31
Veertien14 schreef op zaterdag 9 januari 2021 @ 11:38:
Is inderdaad vaak het bronmateriaal. Je zou eens de youtube app op de tv kunnen gebruiken, zoeken op '8k', dus niet '4k'. Dan zie je eigenlijk pas hoe het echt hoort te zijn/of zou willen. Demofilmpjes van LG staan er onder andere ook tussen.
wow net het 8k demo filmje van oled gekeken binnen kort de two towers 4k editie eens kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
HoppyF schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 20:27:
Vandaag is DPlay (streamingdienst) vervangen door Discovery+.
Eerlijk gezegd lijkt het mij nu alleen maar een naamsverandering en cosmetisch iets gewijzigd.
Het aanbod verschilt niet.
Wat belangrijker is, er is nog steeds geen LG app!
Je zou toch denken dat een nieuwe dienst dit wel voor elkaar heeft. Niet dus.
Wel heb ik (net als eerder) een bericht voor de klantenservice achtergelaten.

discovery+ kijk je via je smartphone, tablet, laptop, pc of op je tv, via Google Chromecast en Apple Airplay, of de Smart TV apps.

https://support.discovery...ben-jullie-een-LG-TV-app-

Hebben jullie een LG TV app?

Momenteel hebben we geen LG TV app. In plaats daarvan kun je gebruik maken van Chromecast, Android TV, Samsung, Apple TV of Airplay om discovery+ op het grote scherm te kijken.
Het antwoord van Discovery+ waarom er nog geen LG app is:

Bedankt voor je bericht. Er wordt aan gewerkt, maar helaas kunnen we niet meer mededelen dan dat. De specifieke release laat nog even op zich wachten, maar het komt er uiteindelijk wel :). Zodra we meer weten dan passen we dat aan via onze sociale media pagina's. We horen het graag als je meer vragen hebt en excuses voor het ongemak.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• benitostyle
  • Laatst online: 15-02-2022
Gisteren een LG OLED 55CX gekocht, wat een beeld. Vooral op het oog met een ps5 straks maar zelfs bij voetbalwedstrijden is het een vooruitgang. En zwart is inderdaad ook echt zwart. Kom van een 5 jaar oude Samsung suhd tv af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaxHardcore
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 11:13
hallo allen,

Ik heb een CX en twijfel nog over welke Denon receiver ik wil (9.2 of meer kanalen) en wou tot die tijd mijn oude el cheapo samsung HW-c770s gebruiken. Klopt het dat als die versterker geen arc ondersteunt ik daar geen audio naar toe krijg via hdmi? Heb de PS5 nu rechtstreeks op de tv (versterker is max hdmi 1.4) en audio vanuit de tv via optisch naar de versterker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pwh53
MaxHardcore schreef op zaterdag 9 januari 2021 @ 17:23:
hallo allen,

Ik heb een CX en twijfel nog over welke Denon receiver ik wil (9.2 of meer kanalen) en wou tot die tijd mijn oude el cheapo samsung HW-c770s gebruiken. Klopt het dat als die versterker geen arc ondersteunt ik daar geen audio naar toe krijg via hdmi? Heb de PS5 nu rechtstreeks op de tv (versterker is max hdmi 1.4) en audio vanuit de tv via optisch naar de versterker.
zou wachten op de nieuwe versterkers 2021,werkt nog niet helemaal goed met de huidige modellen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-Remco
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 28-09 20:46
MaxHardcore schreef op zaterdag 9 januari 2021 @ 17:23:
. Klopt het dat als die versterker geen arc ondersteunt ik daar geen audio naar toe krijg via hdmi? Heb de PS5 nu rechtstreeks op de tv (versterker is max hdmi 1.4) en audio vanuit de tv via optisch naar de versterker.
Ja, er is geen HDMI-out op je tv, het geluid gaat alleen naar buiten via arc/e-arc en optisch. In jouw geval dus alleen optisch, maximaal 5.1.

Dit was voor mij ook een grote teleurstelling toen ik m'n B8 binnenkreeg, En die heeft niet eens e-arc, dus ik krijg nu mijn geluid bij films via mijn Nvidia Shield, en dat verschil hoor je (7.1.1)

[ Voor 17% gewijzigd door Jan-Remco op 10-01-2021 11:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Workingtitle
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 25-09 02:36
Mijn LG oled c7 start niet meer op. Zie ook geen lampje branden. Als ik de stekker er opnieuw in doe hoor je een soort klik, alsof hij op stand-by gaat, maar een paar seconde later hoor je deze klik weer uit gaan.

Overleden denk ik ?
Wel snel, ook serieus 2 maanden na de garantie termijn volgens mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdevries189
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 29-08-2023
Goedenavond,

Wellicht dat iemand met een recente LG oled tv (met airplay 2 support) hier antwoord op heeft:

Ik zou graag willen weten of ik met airplay 2 disney+ content in 4k vanaf een iphone kan mirroren/streamen naar de tv. Rechtstreeks kabeltje aansluiten gaat helaas maar tot 1080p.

Dit omdat ik graag de spatial audio van de iphone zou willen gebruiken (icm airpods max)

Alvast bedankt!

[ Voor 6% gewijzigd door jdevries189 op 10-01-2021 19:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wren
Workingtitle schreef op zondag 10 januari 2021 @ 19:04:
Mijn LG oled c7 start niet meer op. Zie ook geen lampje branden. Als ik de stekker er opnieuw in doe hoor je een soort klik, alsof hij op stand-by gaat, maar een paar seconde later hoor je deze klik weer uit gaan.

Overleden denk ik ?
Wanneer heb je je c7 gekocht dan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Workingtitle schreef op zondag 10 januari 2021 @ 19:04:

Overleden denk ik ?
Zoek ff in dit topic op garantie en dan op de laatste 2 paginas zal je een en ander lezen wat jou kan helpen. Ik gok dat ie amper 26 maanden oud is? Dan is de garantie nog niet zomaar voorbij en mag jij een kosteloze reparatie verwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaxHardcore
Heb even wat gespeeld met de settings. voor de PS5 houd ik onderstaande settings van hdtc test maar aan ( zie YouTube: LG CX OLED Best Picture Settings for PS5 Gaming)

Ik vind OLED motion pro op high (BFI) echt perfect. Ik had het niet verwacht, maar met die setting is gamen weer net zo scherp als op mijn plasma. Hij wordt wel een stuk donkerder, eigenlijk ook weer vergelijkbaar met de plasma (pana vt60)

Zijn er mensen die veel vaste hud games spelen met BFI? nadeel is dat het donkerder wordt, maar met een game als pubg met die felle hud is dat misschien ook weer een voordeel. Omdat de pixels aan en uit gaan heb je ook minder snel last van burn-in lijkt mij.

Iemand die dit al langere tijd doet en dit kan staven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oost!
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 15-05-2021
Basket Kees schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 22:40:
[...]

Dat begrijp ik, en zo heb ik de 55inch uitgemeten, alleen omdat de buis er nu dus al zit moet ik even kijken of deze kan blijven zitten met een 65inch scherm.. Ik kan de 65inch waarschijnlijk niet op het midden van de buis hangen omdat ik geen onbeperkte ruimte op de muur heb. Aan de rechterzijde van de tv zit een raam, daar zat ik met de 55inch zo'n 15cm vanaf maar wilde nu dus even berekenen hoeveel speling ik had met de breedte van de kabelgoot ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Eric1985 schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 21:33:
Wellicht weet iemand hier de oplossing:

Sinds een maand de LG 55GX6LA. Dit icm de (oude) Sonos Playbar en KPN 4k decoder (Arris 5202). Het is me gelukt om de Magic Remote te laten werken met de Sonos installatie en ALS IK HET DEURTJE OPEN met de 4k decoder van KPN. Uiteraard wil ik het liefst alleen de Magic Remote gebruiken (met kastje dicht), zodat ik de KPN afstandsbediening kan opbergen.

Om dit voor elkaar te krijgen heb ik vandaag de IR-blaster aangesloten. Hiermee is het me inderdaad gelukt om de 4k decoder (in het kastje) aan de praat te krijgen. Echter lukt het me nu niet meer om het geluid van de Sonos te bedienen. Hiervoor heb ik opnieuw de installatie wizard doorlopen, maar zonder succes. Vervolgens geprobeerd om het tweede oogje van de IR-blaster in het zicht van de Sonos Playbar te plaatsen, maar ook zonder succes..

Weet iemand hoe dit op te lossen? (Een Harmony wil ik niet aanschaffen)
Hier dezelfde setup icm een 65” GX en ik krijg de playbar ook niet aan de praat met de magic remote. Volgens de Sonos website moet je als remote voor de optical Philips kiezen en daarna de Sonos daarop inleren, echter ontvangt de Sonos vervolgens geen IR signaal van de magic remote noch van de IR belasters.

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RShortwood
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 12-12-2023
Oost! schreef op zondag 10 januari 2021 @ 20:11:
[...]

Dat begrijp ik, en zo heb ik de 55inch uitgemeten, alleen omdat de buis er nu dus al zit moet ik even kijken of deze kan blijven zitten met een 65inch scherm.. Ik kan de 65inch waarschijnlijk niet op het midden van de buis hangen omdat ik geen onbeperkte ruimte op de muur heb. Aan de rechterzijde van de tv zit een raam, daar zat ik met de 55inch zo'n 15cm vanaf maar wilde nu dus even berekenen hoeveel speling ik had met de breedte van de kabelgoot ;)
Breedte is 1446 mm, dus het hart zit op 723 mm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basket Kees
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Oost! schreef op zondag 10 januari 2021 @ 20:11:
[...]

Het raam was duidelijk en je kan dus eenvoudig berekenen of je voor het raam uitkomt door de helft van de breedte van de tv te nemen,
Je hebt zo goed als geen speling om het scherm ‘uit het midden’ te plaatsen, want de kabels moeten er nog tussen passen en die moeten naast elkaar en moeten ook de draai de goot in nog maken. Ik gok dat je hoogstens enkele centimeters opzij kan voordat de bocht in de kabels de onderkant van de tv van de wand duwt of dat het simpelweg niet past.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eric1985
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 28-09 19:54
fsfikke schreef op zondag 10 januari 2021 @ 20:24:
[...]

Hier dezelfde setup icm een 65” GX en ik krijg de playbar ook niet aan de praat met de magic remote. Volgens de Sonos website moet je als remote voor de optical Philips kiezen en daarna de Sonos daarop inleren, echter ontvangt de Sonos vervolgens geen IR signaal van de magic remote noch van de IR belasters.
Het is jou dus ook gelukt om de Sonos te bedienen met de Magic Remote wanneer je de IR-blaster niet gebruikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flix20
  • Nu online
[...]

Gister zelf ook lopen kloten met deze instellingen.
Ook eerst met Philips (zoals Sonos zelf aangeeft), maar dat mocht niet baten.

Toen naar Sonos onder fabrikant gezocht (ff typen, staat niet in het standaard lijstje), en toen werkte de remote instant.

Mijn geval met een 55CX en Playbar maar zou hetzelfde moeten zijn.

PSN: Flix20-NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

[...]

Ik heb ook een 65"GX maar heb de sonos beam eronder. Ik kan in de sonos app aangeven dat ik volume met een aftandsbediening kan veranderen. Hier heb ik toen een wizard doorlopen en toen werkte het met de magix remote.

MAAR: De tv gaf raar gedrag met de mute regeling. Dus ik heb het weer uitgezet.HDMI arc werkt ook top :P

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cuball
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-09 20:15
Gisteren was het even schrikken nadat ik m'n TV aandeed (OLED55C8). Links in het beeld een grote band maar vooral een vervorming / vlek die heel goed zichtbaar is tijdens afspelen van normale content.

Na een Pixel Refresh manueel opgestart te hebben is dit gelukkig terug in orde gekomen (ook geen banding en terug egaal grijs)

Het moet er nu natuurlijk om doen dat mijn TV net 2 jaar is geworden (gekocht in december 2018) ... Moet ik mij zorgen beginnen maken? Of kan dit probleem zich zo maar voordoen en is de Pixel Refresher hiervoor gemaakt ?

Wel is het zo dat m'n OLED panel 20 januari 2019 is vervangen, is dat dan de datum dit gebruikt wordt voor garantie bepaling van 2 jaar ?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/w9QNhODcnopIj8KAp5B0N1GmCdQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MaDD46nonJ0b0PKUaH29isOt.jpg?f=fotoalbum_large

"Live as if you were to die tomorrow. Learn as if you were to live forever"

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Misschien op die plek zonlicht direct op de tv gehad met de laagstaande winterzon die dan mooi de kamer in kan komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eric1985
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 28-09 19:54
Flix20 schreef op maandag 11 januari 2021 @ 09:42:
[...]

Gister zelf ook lopen kloten met deze instellingen.
Ook eerst met Philips (zoals Sonos zelf aangeeft), maar dat mocht niet baten.

Toen naar Sonos onder fabrikant gezocht (ff typen, staat niet in het standaard lijstje), en toen werkte de remote instant.

Mijn geval met een 55CX en Playbar maar zou hetzelfde moeten zijn.
Dat is mij ook gelukt, maar dan werkt de Magic Remote niet meer als je STB achter een paneeltje staat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wren
Cuball schreef op maandag 11 januari 2021 @ 10:24:
Gisteren was het even schrikken nadat ik m'n TV aandeed (OLED55C8). Links in het beeld een grote band maar vooral een vervorming / vlek die heel goed zichtbaar is tijdens afspelen van normale content.

Wel is het zo dat m'n OLED panel 20 januari 2019 is vervangen, is dat dan de datum dit gebruikt wordt voor garantie bepaling van 2 jaar ?

[Afbeelding]
De originele 2 jaar geldt vanaf het moment dat je de tv hebt gekocht (of welke datum de winkel er voor je op de factuur hebt gezet), voor de reparatie geldt een garantieperiode van 3 maanden (als het bijv. buiten de reguliere garantieperiode zou zijn gebeurd).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cuball
Cap schreef op maandag 11 januari 2021 @ 10:27:
Misschien op die plek zonlicht direct op de tv gehad met de laagstaande winterzon die dan mooi de kamer in kan komen?
Wow, dat zou wel goed kunnen, gisteren ochtend was het een zonnige dag... Maar heb hier eigenlijk nog nooit rekening (ook niet met m'n vorige TV) mee gehouden dat dit kon gebeuren en zo'n gevolgen kon hebben.

Hopelijk is het niet permanent iets dat terugkomt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andries98
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 26-09 17:34
Cuball schreef op maandag 11 januari 2021 @ 10:36:
[...]

Wow, dat zou wel goed kunnen, gisteren ochtend was het een zonnige dag... Maar heb hier eigenlijk nog nooit rekening (ook niet met m'n vorige TV) mee gehouden dat dit kon gebeuren en zo'n gevolgen kon hebben.

Hopelijk is het niet permanent iets dat terugkomt...
Zou niet fijn zijn nee... Waarschijnlijk was het ook goed gekomen met de automatische pixel refresh en deze is een stuk minder heftig dan de handmatige. Als dit vaak voorkomt zou ik goed gaan kijken waar het vandaan komt en niet elke keer handmatige (zware) pixel refresh doen(die wordt normaal elke 2000 uur alleen gedaan, met een reden). Ik gok zeer sterke reflectie zon vanuit raam buren oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RMES
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 28-09 19:19
Klein vraagje over mijn CX65 die ik nu een aantal weken in mijn bezit heb. Gister tijdens het kijken van voetbal zat er een hele lichte ruis op het beeld, het leek erop alsof het regende (terwijl het dak in de arena dicht was ;p).

Is dit wellicht op te lossen via de instellingen? Of kan het in de loop van de tijd nog verminderen / weg gaan? (Sorry als dit al 100x gevraagd is, ik weet zo niet het 'technische' woord voor deze 'ruis')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wren
RMES schreef op maandag 11 januari 2021 @ 10:58:
Klein vraagje over mijn CX65 die ik nu een aantal weken in mijn bezit heb. Gister tijdens het kijken van voetbal zat er een hele lichte ruis op het beeld, het leek erop alsof het regende (terwijl het dak in de arena dicht was ;p).

Is dit wellicht op te lossen via de instellingen? Of kan het in de loop van de tijd nog verminderen / weg gaan? (Sorry als dit al 100x gevraagd is, ik weet zo niet het 'technische' woord voor deze 'ruis')
Had je dit alleen bij het kijken van voetbal en was het op een specifiek moment of is het altijd tijdens een voetbaluitzending? Het is namelijk de vraag of dit aan het signaal van de uitzender ligt of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RMES
Wren schreef op maandag 11 januari 2021 @ 11:01:
[...]

Had je dit alleen bij het kijken van voetbal en was het op een specifiek moment of is het altijd tijdens een voetbaluitzending? Het is namelijk de vraag of dit aan het signaal van de uitzender ligt of niet.
Het was de gehele tijd aanwezig bij het kijken van voetbal. Bij andere zenders / netflix / ps5 is het niet aanwezig enof nog niet opgevallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wren
RMES schreef op maandag 11 januari 2021 @ 11:20:
[...]

Het was de gehele tijd aanwezig bij het kijken van voetbal. Bij andere zenders / netflix / ps5 is het niet aanwezig enof nog niet opgevallen.
Dan is het even de vraag of het alleen tijdens die ene voetbalwedstrijd was of elke keer als je voetbal kijkt. Sommige zaken kunnen soms meer opvallen bij bepaald beeld, een overwegend groen beeld zoals nu kan soms iets blootliggen wat je normaal niet zou zien. Maar het kan ook gewoon zijn dat die dag de verbinding gewoon niet echt goed was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cuball
Wren schreef op maandag 11 januari 2021 @ 10:34:
[...]

De originele 2 jaar geldt vanaf het moment dat je de tv hebt gekocht (of welke datum de winkel er voor je op de factuur hebt gezet), voor de reparatie geldt een garantieperiode van 3 maanden (als het bijv. buiten de reguliere garantieperiode zou zijn gebeurd).
Ik heb toch even geslikt, een TV van amper 2 jaar die opeens defect zou zijn, je verwacht het niet direct.. Zeker ook omdat het toch over een TV gaat in het iets duurdere segment.

Komt erop neer dat na deze 2 jaar je eigenlijk geen poot meer hebt om op te staan, stel dat het panel defect is dan zal een herstelling toch wel heel duur grapje zijn :(

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wren
Cuball schreef op maandag 11 januari 2021 @ 11:44:
[...]

Ik heb toch even geslikt, een TV van amper 2 jaar die opeens defect zou zijn, je verwacht het niet direct.. Zeker ook omdat het toch over een TV gaat in het iets duurdere segment.

Komt erop neer dat na deze 2 jaar je eigenlijk geen poot meer hebt om op te staan, stel dat het panel defect is dan zal een herstelling toch wel heel duur grapje zijn :(
dat valt wel mee. Je tv is immers niet defect want het is opgelost, even afgezien van de discussie over wat de oorzaak was. Daarnaast is er sinds een paar weken weer een opleving in de discussie over garantie en je recht op een goedwerkend toestel etc. Zoek maar eens in dit topic.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RMES
Wren schreef op maandag 11 januari 2021 @ 11:29:
[...]

Dan is het even de vraag of het alleen tijdens die ene voetbalwedstrijd was of elke keer als je voetbal kijkt. Sommige zaken kunnen soms meer opvallen bij bepaald beeld, een overwegend groen beeld zoals nu kan soms iets blootliggen wat je normaal niet zou zien. Maar het kan ook gewoon zijn dat die dag de verbinding gewoon niet echt goed was.
Duidelijk, ik ga het de komende dagen even in de gaten houden, thx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaxHardcore
Jan-Remco schreef op zondag 10 januari 2021 @ 10:49:
[...]

Ja, er is geen HDMI-out op je tv, het geluid gaat alleen naar buiten via arc/e-arc en optisch. In jouw geval dus alleen optisch, maximaal 5.1.

Dit was voor mij ook een grote teleurstelling toen ik m'n B8 binnenkreeg, En die heeft niet eens e-arc, dus ik krijg nu mijn geluid bij films via mijn Nvidia Shield, en dat verschil hoor je (7.1.1)
Heb toch de denon X3700 besteld. 975 kunnen bedingen bij plattetv, natuurlijk vergeten er een kabel bij te onderhandelen. 8)7

Wat vinden jullie van deze kabel https://www.kabeldirect.n...mer3sOYls6EhoCYkkQAvD_BwE

wordt een ps5 > denon > CX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10:27
@MaxHardcore lijkt me prima kabel en zo niet dan heb je 14 dagen om te retourneren.
Toch wel voor een 2.1 receiver gegaan waarvan bekend is dat er compatibility issues mee zijn (zal wel via software opgelost worden) en er maar 1 enkele 2.1 HDMI ingang op zit? Hij zal voor de rest prima zijn hoor, maar mocht je nog een 2e 2.1 device krijgen dan moet die via de TV zelf aangesloten worden.

[ Voor 7% gewijzigd door CyBeRSPiN op 11-01-2021 13:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaxHardcore
CyBeRSPiN schreef op maandag 11 januari 2021 @ 13:16:
@MaxHardcore lijkt me prima kabel en zo niet dan heb je 14 dagen om te retourneren.
Toch wel voor een 2.1 receiver gegaan waarvan bekend is dat er compatibility issues mee zijn (zal wel via software opgelost worden) en er maar 1 enkele 2.1 HDMI ingang op zit? Hij zal voor de rest prima zijn hoor, maar mocht je nog een 2e 2.1 device krijgen dan moet die via de TV zelf aangesloten worden.
Ja, maar de ps5 heeft er nu al geen issue's mee omdat die met dezelfde chipset werkt als de Denon. ik verwacht er verder geen 2.1 devices naast te hebben. kabel is besteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaxHardcore
MaxHardcore schreef op maandag 11 januari 2021 @ 13:33:
[...]

Ja, maar de ps5 heeft er nu al geen issue's mee omdat die met dezelfde chipset werkt als de Denon.
YouTube: HDMI 2.1 Bug on 2020 AV Receivers Affects Xbox Series X but Not PS5....

Ik verwacht er verder geen 2.1 devices naast te hebben. kabel is besteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• just_kevin
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 26-09 10:52
Shattering schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 15:15:
Hey iedereen! Mijn OLED55B8PLA heeft momenteel nog altijd de nieuwe update (die met AirPlay) niet ontvangen .. zijn er nog mensen die er op wachten? Duurt nu wel heel lang vind ik ..

(Verder zag ik dat er WiFi issues waren, maar die van mij is via de kabel verbonden ;))
Heb je de update inmiddels al ontvangen? Op mijn OLED55B87LC heb ik de update ook nog niet gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• II This Game II
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 16-09 22:25
MaxHardcore schreef op maandag 11 januari 2021 @ 13:33:
[...]

Ja, maar de ps5 heeft er nu al geen issue's mee omdat die met dezelfde chipset werkt als de Denon. ik verwacht er verder geen 2.1 devices naast te hebben. kabel is besteld.
Nu nog geen issues mee, omdat ie nog geen vrr 120 doet en 4x8gbs rgb ipv 4x10frl met vrr120. Je kunt altijd nog vrr uitzetten en max 60hz aan. En Denon/Marantz/Yamaha hebben toegezegd het op te lossen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zwembroek
  • Nu online
Ben benieuwd naar de prijs va de 83 inch modellen. Persoonlijk vind ik OLED helder genoeg en heb ik geen 1000 nit OLED nodig. Maar 83 inch is wel lekker zeg. Hoop niet dat ik de verkeerde beslissing heb gemaakt afgelopen november om een 77 inch te halen. Ik verwacht toch echt wel een flinke prijs voor de 83 inch de komende jaren. De 77 zal wellicht iets goedkoper worden. Ben benieuwd. Mijn initiële bedoeling was om 5 jaar van mijn huidige 77 inch te genieten en daarna een 88 inch aanschaffen voor een bedrag van max 4000. 😃

“bet your technical analysis didn’t see this sh*t coming”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
De nieuwe OLED Evo panel is wel enkel voor de G1 lijn. Dus dan ben je wel verplicht om de TV op te hangen. Tenzij je er een losse voet bij aanschaft.
Benieuwd wanneer de OLED Evo naar de C-lijn gaat komen.. dat zal wel 2022 worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jejeh
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11:24
Misschien interessant voor sommige onder ons

LG has announced that it’s bringing two of the leading cloud gaming services, Google Stadia and Nvidia’s GeForce Now, to its newest TVs later this year

https://www.theverge.com/...ia-geforce-now-lg-tv-2021

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaxHardcore
zwembroek schreef op maandag 11 januari 2021 @ 14:38:
Ben benieuwd naar de prijs va de 83 inch modellen. Persoonlijk vind ik OLED helder genoeg en heb ik geen 1000 nit OLED nodig. Maar 83 inch is wel lekker zeg. Hoop niet dat ik de verkeerde beslissing heb gemaakt afgelopen november om een 77 inch te halen. Ik verwacht toch echt wel een flinke prijs voor de 83 inch de komende jaren. De 77 zal wellicht iets goedkoper worden. Ben benieuwd. Mijn initiële bedoeling was om 5 jaar van mijn huidige 77 inch te genieten en daarna een 88 inch aanschaffen voor een bedrag van max 4000. 😃
ik heb de 77 inch CX sinds zaterdag incl. cashback voor 3226.

Ook ik dacht aan de 83 inch, maar ik denk dat de minimumprijs dit jaar op 7.5k+ zit. En dan blijf je weer wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwembroek
  • Nu online
MaxHardcore schreef op maandag 11 januari 2021 @ 15:46:
[...]

ik heb de 77 inch CX sinds zaterdag incl. cashback voor 3226.

Ook ik dacht aan de 83 inch, maar ik denk dat de minimumprijs dit jaar op 7.5k+ zit. En dan blijf je weer wachten.
En het verschil is uiteindelijk maar 6 inch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen11
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 01-09 12:00
Er komt nu ook een 42" OLED aan... Wordt steeds interessanter als monitor / kleinere TV. Hopelijk zakt de prijs dit jaar dan ook naar een lager niveau dan de 55".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shattering
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 13-09 18:04
just_kevin schreef op maandag 11 januari 2021 @ 13:51:
[...]

Heb je de update inmiddels al ontvangen? Op mijn OLED55B87LC heb ik de update ook nog niet gekregen.
Helaas, nog altijd niet .. Heb het zelfs manueel proberen doen (mbv een USB stick), maar zelfs dat leek niet te werken :'( .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtElPotato
jeroen11 schreef op maandag 11 januari 2021 @ 16:36:
Er komt nu ook een 42" OLED aan... Wordt steeds interessanter als monitor / kleinere TV. Hopelijk zakt de prijs dit jaar dan ook naar een lager niveau dan de 55".
Super interessant als monitor. Helemaal als het 4 inputs tegelijk zou kunnen laten zien. Maar het risico op inbranden is wel erg groot.

Zucht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rio
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23:58

Rio

Ik heb al een boek

MadButcher schreef op maandag 28 december 2020 @ 08:55:
Ik heb een 55C8, net een firmwareupdate gehad van 05.20.02 naar 05.30.02.
Schijnbaar moet nu airplay2 beschikbaar zijn, en de HDR-gamemode een stuk donkerder?
Na af & toe checken of de update OTA beschikbaar was op mijn OLED55E8 de update maar via USB geïnstalleerd. Wel apart dat hij OTA niets vond 🤯

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Rio schreef op maandag 11 januari 2021 @ 17:39:
[...]

Na af & toe checken of de update OTA beschikbaar was op mijn OLED55E8 de update maar via USB geïnstalleerd. Wel apart dat hij OTA niets vond 🤯
Niet apart want de OTA updates worden niet in één keer vrijgegeven maar in delen om overbelasting te voorkomen. Als je haast hebt kun je dus beter via USB installeren. Zo moeilijk is dat immers niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• taurus0205
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 22-06 13:12
Tot nu toe hele goede ervaring met de LG65GX, maar vanavond speelt ie ineens automatisch arabische subs af bij een netflix file die op mijn pc gewoon engelse sub aangeeft. Hoe kan dat nu weer?

Iemand een oplossing hiervoor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• el-jorge
  • Laatst online: 11:28

el-jorge

turn around and feel the vibe

RMES schreef op maandag 11 januari 2021 @ 11:20:
[...]

Ik had het ook op mijn c7. Ik dacht dat het regende. Het viel mij maar een keer op.

Spielerei...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flix20
  • Nu online
Ik heb een beetje een oepsie gedaan.
Sinds dit weekend de CX binnen. De eerste impressie waren natuurlijk erg goed.
Maar uiteraard ben ik al vrij snel wat informatie gaan opzoeken naar de 'beste' settings.

Daarbij heb ik de settings overgenomen van Rtings, waar ze toevallig ook zojuist een filmpje op youtube van online gezet hebben.
Echter na het overnemen van de settings moet ik eerlijk zeggen dat ik niet heel erg onder de indruk was van de nieuwe kleuren. Met name in vergelijking met die van de QLED afkomen (welke nu in de slaapkamer hangt).

Het is me echter in het filmpje duidelijk geworden waarom; Waar ik geen rekening mee heb gehouden, is dat de settings per 'bron' imput anders zijn.
Dus SDR/HDR en Dolby Vision hebben dus kennelijk allemaal hun eigen instellingen.
Deze instellingen heb ik allemaal door elkaar lopen gooien.
En net bij Dolby Vision en HDR content geven ze aan om het gewoon op de standaard settings te houden. Diezelfde settings die ik zojuist allemaal heb om lopen gooien.

Is er een manier om zonder de hele TV een factory reset te geven, wel de beeldinstellingen naar de standaard waardes terug te zetten?
Of is er ergens een overzicht welke waardes dit zijn?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10:27
@Flix20 gewoon factory reset doen, wat voor moeite is het 20 minuten? Even je apps downloaden en inloggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geerteke
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 17-05-2024
Flix20 schreef op maandag 11 januari 2021 @ 21:49:
Ik heb een beetje een oepsie gedaan.
Sinds dit weekend de CX binnen. De eerste impressie waren natuurlijk erg goed.
Maar uiteraard ben ik al vrij snel wat informatie gaan opzoeken naar de 'beste' settings.

Daarbij heb ik de settings overgenomen van Rtings, waar ze toevallig ook zojuist een filmpje op youtube van online gezet hebben.
Echter na het overnemen van de settings moet ik eerlijk zeggen dat ik niet heel erg onder de indruk was van de nieuwe kleuren. Met name in vergelijking met die van de QLED afkomen (welke nu in de slaapkamer hangt).

Het is me echter in het filmpje duidelijk geworden waarom; Waar ik geen rekening mee heb gehouden, is dat de settings per 'bron' imput anders zijn.
Dus SDR/HDR en Dolby Vision hebben dus kennelijk allemaal hun eigen instellingen.
Deze instellingen heb ik allemaal door elkaar lopen gooien.
En net bij Dolby Vision en HDR content geven ze aan om het gewoon op de standaard settings te houden. Diezelfde settings die ik zojuist allemaal heb om lopen gooien.

Is er een manier om zonder de hele TV een factory reset te geven, wel de beeldinstellingen naar de standaard waardes terug te zetten?
Goedemorgen, ik zou dolby vision en hdr laten staan op de standaard instellingen. Na drie weken ben je ze gewoon en ziet het beeld volgens mij er echt goed uit. Dat is ook net de bedoeling van beide. Zien er dus wel degelijk ‘anders’ uit (beter) dan je gewoon bent. Is gewoon wennen. Veel kijkplezier !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LCHero
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 09:25
zwembroek schreef op maandag 11 januari 2021 @ 16:12:
[...]

En het verschil is uiteindelijk maar 6 inch.
Op de site van de LG staan de maten als 83,5 en 76,7. Dan is het bijna 8 inch of 20 centimeter. O-)

Zelf in ieder geval heel blij. Geen twijfel meer tussen een beamer of oled in nog in te richten dedicated ruimte. Nu nog hopen dat er niet zo'n groot prijsverschil ontstaat als tussen de 65 en 77.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mucuracat
Flix20 schreef op maandag 11 januari 2021 @ 21:49:
I

Dacht dat er bij beeldinstellingen ergens onderaan stond. Alles naar standaard, dus zonder factory reset.

Gevonden voor je :
Beeld > instellingen beeldmodus
En dan helemaal naar beneden Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TuPpZi4P9Yf7hXHRMQtQ01rdnTs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/SmWUjg2FBP77RJVxhDxU8Wv1.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 39% gewijzigd door mucuracat op 12-01-2021 09:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flix20
  • Nu online
mucuracat schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 08:54:
[...]

Dacht dat er bij beeldinstellingen ergens onderaan stond. Alles naar standaard, dus zonder factory reset.
Het hoeft ook niet moeilijk te zijn!
Compleet overheen gekeken! Bedankt!

Wat me wel opvalt, is dat ik het beeld in Vivid en Standaard mooier vind dan in Cinema en Cinema home welke ze aanraden om te gebruiken.
Is dit puur persoonlijk, dat ik gewoon voorkeur heb aan fellere kleuren of mis ik iets als ik de instellingen op een cinema stand zet?
CyBeRSPiN schreef op maandag 11 januari 2021 @ 22:05:
@Flix20 gewoon factory reset doen, wat voor moeite is het 20 minuten? Even je apps downloaden en inloggen.
Omdat bovenstaand 5 sec werk is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaxHardcore
is er ook een van de presets die dichtbij gekalibreerde toestand komt? En staat de oled light instelling er los van? Ik heb oled light nu steeds op 100 staan.

Ik dacht even met de beste cx settings voor ps5 (hdtvtest) direct klaar te zijn, maar wellicht is dat iets te simpel gedacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mucuracat
Flix20 schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 09:19:
[...]

Wat me wel opvalt, is dat ik het beeld in Vivid en Standaard mooier vind dan in Cinema en Cinema home welke ze aanraden om te gebruiken.
Is dit puur persoonlijk, dat ik gewoon voorkeur heb aan fellere kleuren of mis ik iets als ik de instellingen op een cinema stand zet?
Is altijd kwestie van gewenning. Niets meer en niets minder.

Als je cinema en cinema home gewend bent, zul je weer zien hoe onnatuurlijk vivid en standaard is.
En dan is soms juist leuk om ze te selecteren voor wow effect :)

[ Voor 15% gewijzigd door mucuracat op 12-01-2021 09:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaxHardcore
mucuracat schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 09:38:
[...]

Is altijd kwestie van gewenning. Niets meer en niets minder.
Precies dit. Wat je vaak ziet als je bij mensen de zonnebank stand voor ze uitzet, ze later deze stand gewoon weer opzoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flix20
  • Nu online
Zal er vanavond weer eens wat mee spelen.

Helaas hangen de raamdecoraties nog niet in het huis en de tv direct tegenover een raam van 4m breed staat dus is het vooralsnog voornamelijk tegen een spiegel aankijken.

@MaxHardcore standaard/vivid is standje zonnebank?

[ Voor 11% gewijzigd door Flix20 op 12-01-2021 09:47 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Niet online
Flix20 schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 09:46:

Yup, het zijn overdreven kleuren die niets te maken hebben met hoe dingen er in werkelijkheid uit zien. De reden dat mensen ze vaak mooi vinden is omdat in het LCD tijdperk dat ons is aangeleerd mooi te vinden. Het was de manier om je te onderscheiden van andere merken. Hoe feller hoe beter zeg maar.

Nu met OLED kunnen we echt heel mooi terug naar natuurgetrouw, maar dat is echt een best wel grote overstap dt mensen die dat zien niet denken van "hey dat is precies zoals in het echt" maar meer "ow wat flets, snel terug naar mooi fel"

(net als zonnebrankbruin vs mooi zongebruind bruin)

[ Voor 3% gewijzigd door ArthurMorgan op 12-01-2021 09:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaxHardcore
Flix20 schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 09:46:
Zal er vanavond weer eens wat mee spelen.

Helaas hangen de raamdecoraties nog niet in het huis en de tv direct tegenover een raam van 4m breed staat dus is het vooralsnog voornamelijk tegen een spiegel aankijken.

meestal wel, maar door de awesome zwartwaardes is het wel beter te slikken op een oled :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SED
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 25-09 14:28

SED

Ik merk vaker dat mensen die vanaf een qled komen de voorkeur hebben voor vivid.

Copyright and left by SED...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwembroek
  • Nu online
LCHero schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 08:23:
[...]

Op de site van de LG staan de maten als 83,5 en 76,7. Dan is het bijna 8 inch of 20 centimeter. O-)

Zelf in ieder geval heel blij. Geen twijfel meer tussen een beamer of oled in nog in te richten dedicated ruimte. Nu nog hopen dat er niet zo'n groot prijsverschil ontstaat als tussen de 65 en 77.
Alleen geen Gallery Design toch?

Pagina: 1 ... 354 ... 568 Laatste

Let op:
Indien je vragen hebt over inbranden bij OLED televisies, gebruik dan eerst even de zoekfunctie. Dit onderwerp is namelijk al regelmatig uitgebreid besproken.
Zie ook D vd V in "[LG OLED] Ervaringen & Discussie" Datzelfde geldt voor vragen over stekkers.

🔍 Inbranden: [LG OLED] Ervaringen & Discussie
🔎 Stekkers: [LG OLED] Ervaringen & Discussie

Goede aanbieding gezien of nodig? Check OLED Televisies aanbiedingen- & kortingscodetopic
Vragen/opmerkingen over de LG Cashback Actie? Daarvoor kan je terecht in [LG OLED] cashback topic

Discussies over welke (HDMI)-kabels te gebruiken kan in Zilveren HIFI-kabels gesmeed door elfen bij maanlicht #6.