Hulde
Ik heb zelf nog wel een paar vragen van een andere orde. Ik heb een OLED65B6V staan en wil daar wat meer zaken in huis op gaan aansluiten. In dit topic vind ik nog geen antwoord op al mijn vragen.
Als het goed is heeft de televisie bluetooth. Hoeveel apparaten kan ik daarop aansluiten en tegelijk gebruiken?
Volgens de Nederlandse Customer Support van LG kan er maar één apparaat tegelijk met bluetooth worden verbonden. Wil je er meer, dan moet dat dus via USB dongle.
Het liefst wil ik gelijktijdig een willekeurige bluetooth headset en een bluetooth keyboard gebruiken. Heeft iemand er ervaring mee of dit tot bijzonderheden gaat leiden?
Dit kan waarschijnlijk dus niet, maar dat zoeken ze bij LG nog uit. Dit kan. Je kunt één bluetoothapparaat (headphones) direct via bluetooth met de tv verbinden en de rest via een bluetooth dongle in een USB poort.
Voor een bluetooth headset heb ik nog geen keuze gemaakt, maar voor het keyboard is mijn oog op de Logitec K830 gevallen. Deze zou zowel via wireless (2.4 GHz radio via de Logitec USB dongle) als via bluetooth moeten kunnen worden gebruikt. Werken deze beide opties op de tv? (werkt een USB dongle sowieso op de tv?)
Tot nu toe gevonden: een wireless keyboard werkt wel op de tv, maar (nog) niet op de meeste WebOS apps. De enige manier om dus een keyboard te kunnen gebruiken voor bijvoorbeeld Netflix of YouTube is door deze via de browser op de tv te gebruiken of een PC aan te sluiten op de tv.
Ik begrijp ook ergens uit het topic dat de game mode op de tv om lag te voorkomen, niet werkt als je je audio via bluetooth laat lopen vanwege de bluetoothlag. Klopt dit en over hoeveel lag via de non-game mode hebben we het dan?
Dit klopt. Zodra je een bluetooth headset aansluit schiet de tv automatisch van de game mode af.
Wat is het alternatief als je wel in game mode wilt gamen met een headset? Alleen via een headset met audiojack?
Omdat via steam en met Xbox controllers tegenwoordig ook prima is te gamen op een PC overweeg ik niet de XBOX One X af te wachten, maar gewoon weer een HTPC te bouwen (geen NUC) en die direct op de tv aan te sluiten. Ik neem aan dat de audio van de PC via HDMI of DisplayPort ook naar het scherm is te pushen. Hoe loopt dan de audiostroom van de tv naar een soundbar of bluetooth headset? Pushed de tv die dan zelf door?
Customer Support Nederland geeft aan dat de tv de audio inderdaad gewoon doorstuurd.
Mocht iemand daadwerkelijk ervaring hebben met de Logitec K830 als HTPC keyboard / living room keyboard, hoe makkelijk is met het keyboard te switchen tussen apparaten? Kun je de dongle in de HTPC laten om deze via 2.4 GHz radio aan te sturen en naar bluetooth switchen om de tv aan te sturen?
Gevonden: dat kan kennelijk niet. De K830 is niet bedoeld om te switchen tussen apparaten en werkt ook niet zonder de bluetooth dongle. Zou mooi zijn als iemand dit nog kan bevestigen.
Ergens in het topic las ik ook dat de ethernetpoort maar een 100Mbps kanaal heeft, terwijl de WiFi aansluiting al versie a/c is. Softwarematig lijk ik in de settings van de PC zowel LAN als WiFi verbonden te kunnen zijn. Moet ik de UTP kabel uitpluggen om daadwerkelijk gigabit snelheden te halen? (if ever, ik zie dat UHD Netflix streams op 15 Mbps binnenkomen..)
Zie een paar posts lager; kennelijk maakt het niet uit of je de UTP kabel in- of uitplugt. WiFi haalt i.i.g. hogere snelheden dan ethernet.
Is het uberhaupt mogelijk ergens te checken wat de maxspeed van je verbinding met de tv is? Tot nu toe vind ik alleen de snelheid van een stream via de info optie linksbovenin het scherm (via de LG TV Plus app)
Beantwoord door hardware-lover: Ja, via de app Internet Speed in de WebOS 'appstore'.
[
Voor 15% gewijzigd door
Westerterp op 08-09-2017 19:43
]