Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puck
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14-10 16:27

Puck

W32.Deadcode.A

devilsnight schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 19:40:
[...]

Ik heb Plex ook geprobeerd, via de Xbox app krijg ik subs, maar niet via de tv app zelf. Dat vat ik echt niet. Ik wil niet altijd de Xbox moeten aanzetten ervoor. Heb jij subs in de LG Plex app?
Plex op LG zuigt, daarom gebruikt iedereen XPlay, een third-party Plex client voor WebOS.

Arrived anxious, left bored

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweaklie
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 14-10 12:42
Jorgen schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 19:42:
[...]

De B7 en C7 zijn vrijwel gelijk, alleen de voet is anders. Ook qua prijs zijn ze vrijwel gelijk. Aangezien er dit jaar geen curved modellen meer zijn, kan je dus gerust een C7 kopen.
Is 1899 vs 2499 euro vrijwel gelijk? :+ Want dat is momenteel een beetje mijn obstakel momenteel. Wellicht dat ik nog wacht op een goede deal/korting.

Edit: Ah excuus, B7 vs C7. Ja, klopt. B6 dus niet meer op instappen?

[ Voor 7% gewijzigd door Tweaklie op 30-08-2017 19:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devilsnight
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11-10 13:37
Puck schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 19:42:
[...]

Plex op LG zuigt, daarom gebruikt iedereen XPlay, een third-party Plex client voor WebOS.
Ik ga eens even een kijkje nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 14:07

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

@Tweaklie Je kunt gerust nog een model van vorig jaar kopen, bijv. als 3D belangrijk voor je is. Dat zit er sinds dit jaar niet meer op. De prijzen voor de modellen van vorig jaar zijn natuurlijk ook lager. Daarnaast zou ik eens even een kijkje nemen in het OLED-prijzen topic en dan specifiek de post van Resinman: Resinman in "\[Prijs-discussie] OLED Televisies" Dan zie je dat de C7 ondertussen al voor circa € 1900 over de toonbank gaat.

[ Voor 8% gewijzigd door Jorgen op 30-08-2017 20:08 ]

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Yargo schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 18:25:
Iemand met de c7 die ook een NUC heeft icm Kodi? Werkt dit feilloos op 4K resolutie of?
Dat zal afhankelijk zijn van het type NUC en definieer feilloos?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 16:08
Iemand met de c7 die ook een NUC heeft icm Kodi? Werkt dit feilloos op 4K resolutie of?
Ik heb een 55B6 met een Intel NUC aangesloten waarop o.a. Kodi is geïnstalleerd. Echter, deze NUC heeft een HDMI 1.4 poort dus kan via HDMI geen 4K weergeven. Moet misschien nog een keer een Mini-Displayport naar HDMI adapter aanschaffen. Maar sinds ik XPlay heb ontdekt via Tweakers heb ik hier eigenlijk geen behoefte aan. Want die speelt Native 4K incl HDR moeiteloos af, terwijl de content op mijn NUC staat i.c.m. Plex Mediaserver.

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuisjeNL
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 16:39
Verwijderd schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 18:45:
Iemand die mij kan zeggen hoelang de stroomkabel is van de Lg C7?
Ik kan er niet direct iets over vinden, buiten dat hij achter een 'klepje' zou zitten op de tv en op het eerste zicht niet te verwijderen is?
Veel te kort! Volgens mij niet meer dan 1,5 mtr.

Ik heb hem aan een verlengkabels hangen;)

Lichtpuntje...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noreia
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 13-09 10:01
Net mijn tv getest met een stereo video op YouTube en idd is de rechter speaker stuk... echt geen zin om daar nu achterna te gaan. Wordt zoiets bij iemand thuis gerepareerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puck

Puck

W32.Deadcode.A

Noreia schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 20:36:
Net mijn tv getest met een stereo video op YouTube en idd is de rechter speaker stuk... echt geen zin om daar nu achterna te gaan. Wordt zoiets bij iemand thuis gerepareerd?
Als je deze vraag gewoon aan de winkel had gesteld waar je 'm vandaan hebt was je al een stap verder ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LuisjeNL
@Noreia

Kom je maar op 1 manier achter :+

Gezien de vele berichten dat mensen een nieuwe tv kregen of dat CE repair aan huis kwam hoef jij je niet druk te maken denk ik.

Gewoon bellen/mailen :) :)

Lichtpuntje...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noreia
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 13-09 10:01
Puck schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 20:41:
[...]

Als je deze vraag gewoon aan de winkel had gesteld waar je 'm vandaan hebt was je al een stap verder ;)
Ik heb uiteraard een mail verstuurd maar ervaringen van mede tweakers wardeer ik ook ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Westerterp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 27-03 08:30
Rivanov schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 20:32:
[...]

Ik heb een 55B6 met een Intel NUC aangesloten waarop o.a. Kodi is geïnstalleerd. Echter, deze NUC heeft een HDMI 1.4 poort dus kan via HDMI geen 4K weergeven. Moet misschien nog een keer een Mini-Displayport naar HDMI adapter aanschaffen. Maar sinds ik XPlay heb ontdekt via Tweakers heb ik hier eigenlijk geen behoefte aan. Want die speelt Native 4K incl HDR moeiteloos af, terwijl de content op mijn NUC staat i.c.m. Plex Mediaserver.
Controleer voor de zekerheid dan of elk type adaptor tot elke resolutie ondersteuning biedt. Ik liep er gisteren tegenaan dat een passieve HDMI - DisplayPort adaptor tot maximaal 1920x1080 ondersteunt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
Westerterp schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 20:58:
[...]

Controleer voor de zekerheid dan of elk type adaptor tot elke resolutie ondersteuning biedt. Ik liep er gisteren tegenaan dat een passieve HDMI - DisplayPort adaptor tot maximaal 1920x1080 ondersteunt.
https://www.allekabels.nl...rt-naar-hdmi-adapter.html

Mini DisplayPort naar HDMI adapter - Zwart,
Type: 1.2 - 3840 x 2160 (4K) @ 60Hz,
Extra: Ondersteunt ATI Eyefinity,
Aansluiting 1: Mini Displayport Male,
Aansluiting 2: HDMI Female,
0.20 meter.

:)

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• .Joop
  • Registratie: Juni 2013
  • Niet online
Tweaklie schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 19:48:
[...]

Is 1899 vs 2499 euro vrijwel gelijk? :+ Want dat is momenteel een beetje mijn obstakel momenteel. Wellicht dat ik nog wacht op een goede deal/korting.

Edit: Ah excuus, B7 vs C7. Ja, klopt. B6 dus niet meer op instappen?
Volgens mij ben je adviesprijzen aan het vergelijken, en dat is natuurlijk nergens voor nodig. Qua prijs zitten ze ook redelijk bij elkaar in de buurt (ja, de B6 en de C7). De B6 kost nu €1650 terwijl je de C7 voor €1879 (incl. LG Q6) meeneemt. Neem eens een kijkje in dit topic zou ik zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Rivanov schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 21:15:
[...]

0.20 meter.
Houd er rekening mee dat HDR niet wordt ondersteund, mocht dit belangrijk zijn?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
hardware-lover schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 21:28:
[...]

Houd er rekening mee dat HDR niet wordt ondersteund, mocht dit belangrijk zijn?
Klopt. Maar ik hoef deze adapter waarschijnlijk toch niet, aangezien ik de 4K HDR content gewoon via XPlay kijk. Echter, ik kende die app tot vorige week nog niet dus toen was ik nog naar andere opties aan het kijken.

M'n NUC hangt ook aan m'n Pioneer receiver die enkel 4K passthrough doet, maar ook zonder HDR etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Westerterp
[...]

0.20 meter.

Hulde :)

Ik heb zelf nog wel een paar vragen van een andere orde. Ik heb een OLED65B6V staan en wil daar wat meer zaken in huis op gaan aansluiten. In dit topic vind ik nog geen antwoord op al mijn vragen.

Als het goed is heeft de televisie bluetooth. Hoeveel apparaten kan ik daarop aansluiten en tegelijk gebruiken?

Volgens de Nederlandse Customer Support van LG kan er maar één apparaat tegelijk met bluetooth worden verbonden. Wil je er meer, dan moet dat dus via USB dongle.

Het liefst wil ik gelijktijdig een willekeurige bluetooth headset en een bluetooth keyboard gebruiken. Heeft iemand er ervaring mee of dit tot bijzonderheden gaat leiden?

Dit kan waarschijnlijk dus niet, maar dat zoeken ze bij LG nog uit. Dit kan. Je kunt één bluetoothapparaat (headphones) direct via bluetooth met de tv verbinden en de rest via een bluetooth dongle in een USB poort.

Voor een bluetooth headset heb ik nog geen keuze gemaakt, maar voor het keyboard is mijn oog op de Logitec K830 gevallen. Deze zou zowel via wireless (2.4 GHz radio via de Logitec USB dongle) als via bluetooth moeten kunnen worden gebruikt. Werken deze beide opties op de tv? (werkt een USB dongle sowieso op de tv?)

Tot nu toe gevonden: een wireless keyboard werkt wel op de tv, maar (nog) niet op de meeste WebOS apps. De enige manier om dus een keyboard te kunnen gebruiken voor bijvoorbeeld Netflix of YouTube is door deze via de browser op de tv te gebruiken of een PC aan te sluiten op de tv.

Ik begrijp ook ergens uit het topic dat de game mode op de tv om lag te voorkomen, niet werkt als je je audio via bluetooth laat lopen vanwege de bluetoothlag. Klopt dit en over hoeveel lag via de non-game mode hebben we het dan?

Dit klopt. Zodra je een bluetooth headset aansluit schiet de tv automatisch van de game mode af.

Wat is het alternatief als je wel in game mode wilt gamen met een headset? Alleen via een headset met audiojack?

Omdat via steam en met Xbox controllers tegenwoordig ook prima is te gamen op een PC overweeg ik niet de XBOX One X af te wachten, maar gewoon weer een HTPC te bouwen (geen NUC) en die direct op de tv aan te sluiten. Ik neem aan dat de audio van de PC via HDMI of DisplayPort ook naar het scherm is te pushen. Hoe loopt dan de audiostroom van de tv naar een soundbar of bluetooth headset? Pushed de tv die dan zelf door?

Customer Support Nederland geeft aan dat de tv de audio inderdaad gewoon doorstuurd.

Mocht iemand daadwerkelijk ervaring hebben met de Logitec K830 als HTPC keyboard / living room keyboard, hoe makkelijk is met het keyboard te switchen tussen apparaten? Kun je de dongle in de HTPC laten om deze via 2.4 GHz radio aan te sturen en naar bluetooth switchen om de tv aan te sturen?

Gevonden: dat kan kennelijk niet. De K830 is niet bedoeld om te switchen tussen apparaten en werkt ook niet zonder de bluetooth dongle. Zou mooi zijn als iemand dit nog kan bevestigen.

Ergens in het topic las ik ook dat de ethernetpoort maar een 100Mbps kanaal heeft, terwijl de WiFi aansluiting al versie a/c is. Softwarematig lijk ik in de settings van de PC zowel LAN als WiFi verbonden te kunnen zijn. Moet ik de UTP kabel uitpluggen om daadwerkelijk gigabit snelheden te halen? (if ever, ik zie dat UHD Netflix streams op 15 Mbps binnenkomen..)

Zie een paar posts lager; kennelijk maakt het niet uit of je de UTP kabel in- of uitplugt. WiFi haalt i.i.g. hogere snelheden dan ethernet.

Is het uberhaupt mogelijk ergens te checken wat de maxspeed van je verbinding met de tv is? Tot nu toe vind ik alleen de snelheid van een stream via de info optie linksbovenin het scherm (via de LG TV Plus app)

Beantwoord door hardware-lover: Ja, via de app Internet Speed in de WebOS 'appstore'.

[ Voor 15% gewijzigd door Westerterp op 08-09-2017 19:43 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Westerterp schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 21:44:
[...]
[knip]

Is het uberhaupt mogelijk ergens te checken wat de maxspeed van je verbinding met de tv is? Tot nu toe vind ik alleen de snelheid van een stream via de info optie linksbovenin het scherm (via de LG TV Plus app)
Er staat een app in de LG WebOS store waarmee de snelheid gemeten kan worden.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Westerterp
hardware-lover schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 21:56:
[...]

Er staat een app in de LG WebOS store waarmee de snelheid gemeten kan worden.
Thanks, interessant. Ik heb een 150 Mbit verbinding met Ziggo.

Via UTP / ethernet: 30 - 46 Mbit (5 tests)

Via Wifi 2.4 GHz: 27 - 37 Mbit (5 tests)

Via Wifi 5 GHz: 21 - 72 Mbit ( 5 tests)

Via UTP + 5 GHz: 42 - 84 Mbit (5 tests)

Ik weet niet of ik hier betrouwbare conclusies uit kan trekken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ApC_IcE
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14-10 13:55

ApC_IcE

Aan elk einde zit een begin

Ik heb een nuc7 met een i3 processor en die speelt hevc hdr en x265 af met een hdmi 2.0 uitgang. Ik had hiervoor een nuc 5 die kan dat dus niet. Vanaf de nuc 7 hebben ze hardware versnelling en kan de video chip beter er mee omgaan. Een 80gb bluray rip gaat ook prima. Wat ik wel merk is dat een starwars film in hdr met een true hd dts codec op een of andere manier 100% van de cpu pakt maar ik ben er nog niet achter waarom. Die speelt dat dus niet. Zal ook via hdmi gaan dus denk dat het daar in zit.

Kodi werkt prima hier dus icm met een b6 en een nuc 7.

Echter zou ik misschien toch voor een i5 of i7 de volgende keer gaan

[ Voor 4% gewijzigd door ApC_IcE op 30-08-2017 23:27 ]

• devilsnight
Subtitles werkende met de Plex app.

Wat bleek nou, er staat wel automatisch een Plex media server ding geinstalleerd in Foto's en video, maar dat is niet de app. Die stond nog in de store. Het werkt gelijk.

Zal denk ik wel een van de weinige keren zijn dat ik het nodig heb, want het betreft hier torrent spul en daar doe ik al vrij weinig mee en zeker met die gekke berichten de laatste tijd is het misschien maar goed om niet teveel te klooien ermee.

• Royale73
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 02-02-2022
Scr33x0r schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 11:31:
Iemand hier die en 55B6 heeft en ook last heeft dat AAC 5.1 codecs niet spelen? Ik heb mijn rasp pi met kodi direct aan TV, op die manier werkt HDMI-CEC(SIMPLINK) en kan ik dus met de magic remote mijn kodi bedienen. Dan heb ik een optical uit vanaf TV naar mijn receiver (Onkyo SR508). Normaal DTS etc doet hij allemaal, maar AAC 5.1 doet hij niet :S. Plug ik mijn Rasp PI direct in op mijn onkyo en doe dan door naar de TV, dan werkt het wel, maar werkt mijn afstandbediening weer niet.
Geen 55B6 maar een 55C7 hier, ongeveer dezelfde setup, alleen dan een vero 4k rechstreeks op de tv, en optical van tv naar de denon avr-2113. Heb trouwens geen hdmi-cec(simplink) aan, gebruik een logitech.

In Kodi let het heel nauw, ik heb als output device hdmi gekozen, 2 kanalen, passthrough, en dan bij het onderdeel receiver supports alleen dts en eac en dolby digital aangevinkt, dat deed het hem bij mij, wellicht is dit voor jou ook de truc.

• Puck

Puck

W32.Deadcode.A

devilsnight schreef op donderdag 31 augustus 2017 @ 01:00:
Subtitles werkende met de Plex app.

Wat bleek nou, er staat wel automatisch een Plex media server ding geinstalleerd in Foto's en video, maar dat is niet de app. Die stond nog in de store. Het werkt gelijk.

Zal denk ik wel een van de weinige keren zijn dat ik het nodig heb, want het betreft hier torrent spul en daar doe ik al vrij weinig mee en zeker met die gekke berichten de laatste tijd is het misschien maar goed om niet teveel te klooien ermee.
Is niet gek hoor. Plex Media Server werkt ook automatisch als DLNA server en daardoor kan je dus ook via de Photo's & Video app de content bekijken. Let wel dat de officiële Plex app voor WebOS gewoon niet goed werkt (wil heel veel transcoden, speelt geen 4k of HDR). XPlay is the way to go!

• devilsnight
Puck schreef op donderdag 31 augustus 2017 @ 09:38:
[...]

Is niet gek hoor. Plex Media Server werkt ook automatisch als DLNA server en daardoor kan je dus ook via de Photo's & Video app de content bekijken. Let wel dat de officiële Plex app voor WebOS gewoon niet goed werkt (wil heel veel transcoden, speelt geen 4k of HDR). XPlay is the way to go!
Ik had gisteren eerst via Google maar XPlay gezocht maar ik had meteen de app op de tv moeten checken. Ik ben hem nu aan het proberen en je merkt gelijk het kwaliteit verschil ook. Stuk scherper vooral.

Ik zag wel dat dit een demo is, dus even zien of het het kopen waard is voor mij aangezien ik echt amper video's download, alleen nu even iets. Vooral met dat ze het dit jaar toch echt flink willen gaan aanpakken weet ik niet of ik dat risico wel wil nemen. Een vriend van mij boeit het niets en gaat er vrolijk mee door.

• VorteXLP
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 08-12-2024
Ik kan er niet direct iets over vinden, buiten dat hij achter een 'klepje' zou zitten op de tv en op het eerste zicht niet te verwijderen is?
Erg kort. Om deze door de kabelgoot te krijgen hebben wij het klepje met moeite verwijderd, de witte connector uit de TV getrokken, deze door de goot geleid, en alles weer aangesloten. Gelukkig deed alles het nog :+
De power cable zit nu, net niet op spanning, in het stopcontact.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Puck

Puck

W32.Deadcode.A

VorteXLP schreef op donderdag 31 augustus 2017 @ 12:14:
[...]

Erg kort. Om deze door de kabelgoot te krijgen hebben wij het klepje met moeite verwijderd, de witte connector uit de TV getrokken, deze door de goot geleid, en alles weer aangesloten. Gelukkig deed alles het nog :+
Zonder spanning kan de TV toch helemaal niet aan? :P ;)

Verwijderd

LuisjeNL schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 20:34:
[...]Veel te kort! Volgens mij niet meer dan 1,5 mtr.
Ik heb hem aan een verlengkabels hangen;)
[...]
Erg kort. Om deze door de kabelgoot te krijgen hebben wij...
Waarom ze dat niet gewoon een metertje langer maken, het is me soms een raadsel.
Anyway, veel te kort dus.

Kan je die connector zonder veel problemen verwijderen en vervangen door een ander (langer) exemplaar?
Anders zal ik ook maar met een verlengstukje moeten gaan werken.

• Roodaap
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 14-10 22:52
Bij de B6 is de stroomkabel zo'n anderhalve meter. Kabel verdwijnt idd achter een klepje, maar is vrij eenvoudig te verwijderen (er van uitgaande dat het hetzelfde is bij de C7). Een schroefje verwijderen en het klepje is los te maken. Het snoer zit met met een brede witte plug vast aan de tv die doormiddel van indrukken knopjes op de zijkant makkelijk te verwijderen is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YunoGasai
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 04-01-2021
Verwijderd schreef op donderdag 31 augustus 2017 @ 13:25:
[...]

Waarom ze dat niet gewoon een metertje langer maken, het is me soms een raadsel.
Voor de mensen die de TV tegen de muur bevestigen met een stopcontact er vlak achter is een kabel van 2-3 meter soms al wat lastiger weg te werken. ;)

• Janpietertje89
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 15:48
Puck schreef op donderdag 31 augustus 2017 @ 09:38:
[...]

Wat kan XPlay wat de standaard Photo's&Video app niet kan los van de fancy interface?

• Puck

Puck

W32.Deadcode.A

Janpietertje89 schreef op donderdag 31 augustus 2017 @ 13:44:
[...]

Wat kan XPlay wat de standaard Photo's&Video app niet kan los van de fancy interface?
Niet heel veel meer aangezien het dezelfde interne player gebruikt. Wellicht minder snel problemen met ondertiteling. En de interface is wel echt een grote verbetering: on deck items, zoeken, omschrijvingen, bijhouden wat je al gezien hebt, automatisch afspelen volgende episode van series, etc.

[ Voor 14% gewijzigd door Puck op 31-08-2017 13:48 ]

• Janpietertje89
  • Laatst online: 15:48
[...]

0.20 meter.

35 euro is toch een flink bedrag op de aanschafwaarde van een NUC. Denk dat dit ook typisch iets is dat onze oosterburen een stuk voordeliger kunnen leveren. https://www.aliexpress.co...6b-4d82-963e-b2198d456d4c

• Rivanov
Janpietertje89 schreef op donderdag 31 augustus 2017 @ 14:02:
[...]

35 euro is toch een flink bedrag op de aanschafwaarde van een NUC. Denk dat dit ook typisch iets is dat onze oosterburen een stuk voordeliger kunnen leveren. https://www.aliexpress.co...6b-4d82-963e-b2198d456d4c
Mijn NUC was € 600 twee jaar geleden, dus dan valt € 35,- wel mee toch? ;)

• VorteXLP
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 08-12-2024
Verwijderd schreef op donderdag 31 augustus 2017 @ 13:25:

Kan je die connector zonder veel problemen verwijderen en vervangen door een ander (langer) exemplaar?
Anders zal ik ook maar met een verlengstukje moeten gaan werken.
Zoals @Roodaap al zei, de connector kun je eruit halen door de twee zijkanten in te drukken. Het klepje gaat er bij de 2017 modellen moeilijker af dan bij de 2016 models geloof ik, we moesten echt een zakmes gebruiken om het klepje eraf te krijgen (kans op beschadigingen). De kabel zit vervolgens ook nog vast in een soort clip aan het klepje waar je hem uit moet halen. De witte connector zit stug vast in wat lijkt op een printplaat.

Als jij een geschikt langer exemplaar van de kabel/connector kan vinden moet het kunnen, maar ik zou het niet aandurven. Was nu al doodsbang voor een brick :9

• diazull37
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 13-10 20:08
Ik heb eigenlijk maar 1 vraagje, maar het houd me wel tegen met het aanschaf van een oled en dat is het inbranden?
Ik kan toch niet echt duidelijk vinden wat de mate is van inbranden en vooral hoe snel.?
Kan je bijv wel een uur lang naar het zelfde blijven kijken met een vast logo?
Ik heb nu een samsung lcd maar kan niet wennen aan de blooming vooral tijdens hdr kijken.
Maar lcd heeft weer geen last vsn image retention

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Ik heb wel eens een tijdje Kodi op pauze of op de homepage staan en ik heb nergens last van op mijn C7.

[ Voor 8% gewijzigd door Jorgen op 31-08-2017 20:46 ]

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Kijken jullie op je OLED TV nog wel eens (gedownloade) series van 720p of lager formaat?

Ziet dat er nog een beetje degelijk uit?

Passen jullie de resolutie nog wel eens aan of maakt dit verder geen verschil?

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

• trekker22
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 08:17
Eens gemeten een een 103 cm breedte 46" Samsung naar een 55" oled is eigenlijk prima te doen op mijn kastje!
Nu afwegen b6, b7 (buitenlands?) of c7.

Tussen die b6 en b7 zit toch een behoorlijk verschil. Kwam LG per september met verlagingen/cashback?

• Julianvvz
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 13:48
diazull37 schreef op donderdag 31 augustus 2017 @ 20:37:
Ik heb eigenlijk maar 1 vraagje, maar het houd me wel tegen met het aanschaf van een oled en dat is het inbranden?
Ik kan toch niet echt duidelijk vinden wat de mate is van inbranden en vooral hoe snel.?
Kan je bijv wel een uur lang naar het zelfde blijven kijken met een vast logo?
Ik heb nu een samsung lcd maar kan niet wennen aan de blooming vooral tijdens hdr kijken.
Maar lcd heeft weer geen last vsn image retention
Regelmatig mijn scherm 3+ uur een statisch beeld of een UI van een spel. Nog nooit gezien dat iets inbrand of merkbare retentie (een ander concept). Ik doe alles op mijn OLED, zo ook dit bericht schrijven. En ik merk nada. Dat je wellicht iets zou zien na b.v. 8 uur een tv logo in beeld en dan op een perfect vlakke achtergrond een lichte verkleuring zien weegt op geen enkele manier op tegen alle voordelen die de OLED je geeft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

trekker22 schreef op donderdag 31 augustus 2017 @ 20:55:
Eens gemeten een een 103 cm breedte 46" Samsung naar een 55" oled is eigenlijk prima te doen op mijn kastje!
Nu afwegen b6, b7 (buitenlands?) of c7.

Tussen die b6 en b7 zit toch een behoorlijk verschil. Kwam LG per september met verlagingen/cashback?
Ik zou even in het OLED prijzen topic gaan kijken als ik jou was. De C7 gaat al tijden voor onder de € 1900 over de toonbank. Ik zie dat je daar al gepost hebt. 8)

[ Voor 4% gewijzigd door Jorgen op 31-08-2017 22:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PsYgHo
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15:03
Vraagje,ik heb gevoelige ogen, en een lg c7. Nu voor het eerst een dolby vision Netflix film proberen te kijken. Maar dat brand mijn ogen eruit. Met name de ondertitels! Normaal staat mijn OLED lampje op16. Dat is mij fel genoeg.
Wat ik ook probeer, de ondertitels blijven veel te fel! Het beeld zelf is overigens prima af te stellen!. Kan ik dat hele dolby vision ook uitzetten ? Ik kijk nu Netflix via de tv. Via de xboxone heb ik het probleem dat de randen niet geheel zwart zijn...

Desnoods zou ik natuurlijk terug kunnen gaan in abo, maar dan heb je ook geen 4k...

Mess with the best,DIE Like The Rest !
Als je in de poep gaat roeren, gaat het stinken!
In je broek poepen is hetzelfde als verliefdheid, iedereen weet het, alleen jij hebt het speciale gevoel!
I Ignore Fools, who Ignore Rules.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

PsYgHo schreef op vrijdag 1 september 2017 @ 00:26:
Vraagje,ik heb gevoelige ogen, en een lg c7. Nu voor het eerst een dolby vision Netflix film proberen te kijken. Maar dat brand mijn ogen eruit. Met name de ondertitels! Normaal staat mijn OLED lampje op16. Dat is mij fel genoeg.
Wat ik ook probeer, de ondertitels blijven veel te fel! Het beeld zelf is overigens prima af te stellen!. Kan ik dat hele dolby vision ook uitzetten ? Ik kijk nu Netflix via de tv. Via de xboxone heb ik het probleem dat de randen niet geheel zwart zijn...

Desnoods zou ik natuurlijk terug kunnen gaan in abo, maar dan heb je ook geen 4k...
Je kunt op de Netflix website, binnen je profiel, de ondertitel-weergave aanpassen (ik had voor grijs gekozen). Ik heb dat voorheen gedaan voor het kijken van HDR materiaal via de Netflix TV app. De LG UP970 UHD speler doet het echter een stuk prettiger met de eigen Netflix app, dus heb ik de ondertitelweergave weer teruggezet naar default.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PsYgHo
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15:03
Thnx!

Mess with the best,DIE Like The Rest !
Als je in de poep gaat roeren, gaat het stinken!
In je broek poepen is hetzelfde als verliefdheid, iedereen weet het, alleen jij hebt het speciale gevoel!
I Ignore Fools, who Ignore Rules.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LuisjeNL
PsYgHo schreef op vrijdag 1 september 2017 @ 00:26:
Via de xboxone heb ik het probleem dat de randen niet geheel zwart zijn...
Dan heb jij je instellingen verkeerd staan waardoor alles veel te grijs word. Even de instelling black level opzoeken op je TV, en even kijken in je instellingen van je Xbox kan ook geen kwaad (oa 10 bit instellen)

Echt zwart is zwart! Os dat het biet dan staat er ergens iets verkeerd :)

Lichtpuntje...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPS
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

JPS

Helaas heeft mijn plasma kuren gekregen, dus ik moet versneld op zoek naar een andere TV. Plasma is jammer genoeg uitgefaseerd en dan komt je tegenwoordig al snel op OLED uit en dan specifiek die van LG.

De startpost van dit topic en de site van LG zijn niet erg duidelijk over de verschillen tussen de types. Staat de C in typenr bijv voor Curved?

Kan iemand me uitleggen wat op hoofdlijnen de verschillen zijn tussen 6 en 7 serie en de letters B, C, D?, E in de typeaanduiding?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov
B = flatpanel
C = curved

6 = 2016
7 = 2017

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JesseSebastian
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 16:37
De c7 is dan wel alleen niet curved, om het even makkelijk te maken. 2017 heeft alleen flat modellen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPS
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

JPS

OK die C7 is wel een fijne toevoeging. Precies ook waarom ik in verwarring raakte. En het E model is volgens mij met betere sound, of heeft die nog meer te bieden?
Heb ik ook goed begrepen dat de panels van 2016 en 2017 op zich hetzelfde zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RichieB
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16:17
Unidentified schreef op donderdag 31 augustus 2017 @ 20:47:
Kijken jullie op je OLED TV nog wel eens (gedownloade) series van 720p of lager formaat?

Ziet dat er nog een beetje degelijk uit?
720p is prima te doen. Het verschil met 1080p zie ik op de 65B6 wel en vind ik groter dan het verschil tussen 1080p en 2160p.
Passen jullie de resolutie nog wel eens aan of maakt dit verder geen verschil?
Wat bedoel je daarmee? Welke resolutie waar aanpassen?

Panasonic WH-MDC09J3E5, Atlantic Explorer V4 270C, 57x PV 23115 Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tsjech@
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 04-08 00:35
Zijn er mensen die de C7 (of andere typen met Magic remote en webos 3.5) in combinatie met een Telfort of KPN glasvezel abonnement hebben?

Ik wilde weten in hoeverre je de functies van de afstandbediening (de witte variant) van de decoder kan overnemen met de Magic remote of andersom. Ik heb een hekel aan teveel afstandbedieningen, maar wil de Magic remote wel behouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WvB22
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 14-10 20:26
[...]

Bij mij was het nog erger: bij mij moest ie door een kabelgoot van ongeveer 1.5 meter naar de grond toe. Dat kon met geen mogelijkheid en installatie kon niet door de monteur afgemaakt worden. Vervolgens de stoute schoenen aangetrokken. Gloednieuwe tv (55C7), kabel doormidden geknipt en met een tussenstuk verbonden. Het ziet er niet uit en pijn in het hart maar het kon mijn insziens niet anders. De connector zit namelijk in de tv (die met een simpel schroefje te verwijderen is) maar het is geen standaard stroom draad die je ergens op de kop tikt... andere optie was om de draad niet achter de muur weg te werken maar dat ziet er ook niet uit. Onbegrijpelijk zo'n kabeltje van 1.5 meter :(. Op zich klinkt het spannender dan het is want het is echt een simpel stroomdraadje zonder aarde of wat dan ook. En stroom blijft gewoon stroom.

[ Voor 7% gewijzigd door WvB22 op 01-09-2017 13:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuisjeNL
Voor de oled liefhebbers die ook een denon receiver hebben: ik heb net de dolby vision + hlg update gehad (1300w) :)

Kon mij herinneren dat er meerdere waren met denon-lg hier

Lichtpuntje...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devilsnight
@Puck

Xplay werkte tot nu toe zeer nice op de B6 maar nu ineens bij bepaalde video's gaat ie constant lopen laden. Nou zijn dit MKV files en gisteren was het MP4 en bij deze video's staat ook: Het mediabestand wordt getranscodeerd om het af te spelen.

Waarom dit er staat geen idee, maar iets zegt me dat hier dat irritante gelaad door komt. Is hier iets aan te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puck

Puck

W32.Deadcode.A

devilsnight schreef op vrijdag 1 september 2017 @ 17:28:
@Puck

Xplay werkte tot nu toe zeer nice op de B6 maar nu ineens bij bepaalde video's gaat ie constant lopen laden. Nou zijn dit MKV files en gisteren was het MP4 en bij deze video's staat ook: Het mediabestand wordt getranscodeerd om het af te spelen.

Waarom dit er staat geen idee, maar iets zegt me dat hier dat irritante gelaad door komt. Is hier iets aan te doen?
Heb je "always use direct play" aangezet bij de settings? En gebruik je toevallig interne subtitles? Je kunt zien welke subtitles en audio tracks getranscode moeten worden en welke niet. Deze zijn namelijk rood.

Als een video veel moet bufferen ligt dat meer aan je server en/of netwerk dan aan de TV. Ik heb nog geen enkel formaat gehad wat getranscode moest worden, maar download dan wel altijd automatisch extra subtitles om daar zeker van te zijn.

[ Voor 4% gewijzigd door Puck op 01-09-2017 18:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wakkie
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 14-10 18:27
tsjech@ schreef op vrijdag 1 september 2017 @ 12:21:
Zijn er mensen die de C7 (of andere typen met Magic remote en webos 3.5) in combinatie met een Telfort of KPN glasvezel abonnement hebben?

Ik wilde weten in hoeverre je de functies van de afstandbediening (de witte variant) van de decoder kan overnemen met de Magic remote of andersom. Ik heb een hekel aan teveel afstandbedieningen, maar wil de Magic remote wel behouden.
Ik heb een KPN glasvezel abo. STB is een Arris vip2952. Via je magic remote kun je verschillende apparatuur koppelen. De Arris staat in de lijst met fabrikanten maar als je deze heb gekoppeld weigert de magic remote elke dienst van de STB. LG geeft dan een speciale website aan waar je alsnog de fabrikant kunt opgeven waarna zij proberen alsnog voor koppeling zorg te dragen. Echter bij het invullen van de Fabrikant krijg je een lijst voorgeschoteld waarin de naam Arris niet voorkomt. Handmatig kun je de naam niet invullen. Omdat ik voorheen een Motorola had, heb ik deze naam gekozen en bij model Arris vip2952. Wacht nog op antwoord, als ik deze al krijg, maar heb er een hard hoofd in. Op dit moment kun je met je magic remote de STB niet bedienen. Voor de bediening van mijn STB, TV, Soundbar en Blu-Ray speler gebruik ik een Logitech Touch. En dit werkt perfect. De magic remote gebruik ik enkel voor de apps en het instellen van de TV.

EV6 77.4kWh GT-Line RWD Snow White Pearl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 07-10 17:06
Mijn schoonouders hebben een nieuwe tv nodig en ik denk natuurlijk direct aan de OLED techniek!

Enige waar ik nog over twijfel is dat ze eigenlijk alleen maar kpn kijken via glasvezel (tot de voordeur) en via dit kpn kijken ze ook Netflix. Ik lees op best veel fora dat juist bij normale hd tv de kwaliteit nogal eens te wensen over laat.....

Wat zijn jullie ervaringen met bovenstaande situaties? Alvast bedankt!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov
Ze kijken neem ik aan wel HD kanalen via KPN? Ik heb zelf Ziggo en de HD kanalen zien er prima uit op mijn LG OLED. Mijn vorige TV was een 55" Sony Full-HD en ik vind het op de OLED nog mooier dan op het 1080p scherm dat ik had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devilsnight
Puck schreef op vrijdag 1 september 2017 @ 18:15:
[...]

Heb je "always use direct play" aangezet bij de settings? En gebruik je toevallig interne subtitles? Je kunt zien welke subtitles en audio tracks getranscode moeten worden en welke niet. Deze zijn namelijk rood.

Als een video veel moet bufferen ligt dat meer aan je server en/of netwerk dan aan de TV. Ik heb nog geen enkel formaat gehad wat getranscode moest worden, maar download dan wel altijd automatisch extra subtitles om daar zeker van te zijn.
Ja ik zie een rode T staan bij ondertitels en het zijn inderdaad interne subs. Al deze video's geven problemen met het streamen en de video's van gisteren niet. Om een of andere reden heeft hij moeite met deze. Gelijk in het begin van de video gaat hij even laden en dan ineens middenin in de video en later weer, is geen doen. Het is een 1080p video en is via wifi.

Bij de settings van XPlay op de tv staat Gebruik Direct Play aan.

Misschien beter als we via PM dit bespreken nu, want dit gaat niet meer over OLED. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 07-10 17:06
Rivanov schreef op vrijdag 1 september 2017 @ 20:41:
Ze kijken neem ik aan wel HD kanalen via KPN? Ik heb zelf Ziggo en de HD kanalen zien er prima uit op mijn LG OLED. Mijn vorige TV was een 55" Sony Full-HD en ik vind het op de OLED nog mooier dan op het 1080p scherm dat ik had.
Thx voor jouw reactie.

Kijken wel gewoon HD inderdaad. Denk dat het wel goed moet komen dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tsjech@
Wakkie schreef op vrijdag 1 september 2017 @ 19:08:
[...]

Ik heb een KPN glasvezel abo. STB is een Arris vip2952. Via je magic remote kun je verschillende apparatuur koppelen. De Arris staat in de lijst met fabrikanten maar als je deze heb gekoppeld weigert de magic remote elke dienst van de STB. LG geeft dan een speciale website aan waar je alsnog de fabrikant kunt opgeven waarna zij proberen alsnog voor koppeling zorg te dragen. Echter bij het invullen van de Fabrikant krijg je een lijst voorgeschoteld waarin de naam Arris niet voorkomt. Handmatig kun je de naam niet invullen. Omdat ik voorheen een Motorola had, heb ik deze naam gekozen en bij model Arris vip2952. Wacht nog op antwoord, als ik deze al krijg, maar heb er een hard hoofd in. Op dit moment kun je met je magic remote de STB niet bedienen. Voor de bediening van mijn STB, TV, Soundbar en Blu-Ray speler gebruik ik een Logitech Touch. En dit werkt perfect. De magic remote gebruik ik enkel voor de apps en het instellen van de TV.
Thanks, ik begrijp dus dat zelfs met een Harmony of touch je de apps niet kan bedienen? Ik heb zojuist de C7V besteld, maar wacht nog even met een nieuwe afstandbediening bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wakkie
tsjech@ schreef op vrijdag 1 september 2017 @ 22:12:
[...]

Thanks, ik begrijp dus dat zelfs met een Harmony of touch je de apps niet kan bedienen? Ik heb zojuist de C7V besteld, maar wacht nog even met een nieuwe afstandbediening bestellen.
Kan wel, maar is te omslachtig. Gaat eenvoudiger en sneller met de magic remote.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wakkie
StealthyPeanut schreef op vrijdag 1 september 2017 @ 20:40:
Mijn schoonouders hebben een nieuwe tv nodig en ik denk natuurlijk direct aan de OLED techniek!

Enige waar ik nog over twijfel is dat ze eigenlijk alleen maar kpn kijken via glasvezel (tot de voordeur) en via dit kpn kijken ze ook Netflix. Ik lees op best veel fora dat juist bij normale hd tv de kwaliteit nogal eens te wensen over laat.....

Wat zijn jullie ervaringen met bovenstaande situaties? Alvast bedankt!
Heb zelf ook glasvezel van KPN (FttH) en recentelijk een C7 aangeschaft. Fantastisch beeld. Ook op mijn vroegere Samsung LED. Netflix kan ik niet beoordelen (geen abonnement).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuisjeNL
@Wakkie

3 maanden gratis netflix via je c7 *O*

Lichtpuntje...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flabergasted
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16:18

Flabergasted

Prepare to die !

LuisjeNL schreef op vrijdag 1 september 2017 @ 22:30:
@Wakkie

Ho, wat, hoe ?
Ik heb vandaag mijn C7 binnen vandaar ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wakkie
LuisjeNL schreef op vrijdag 1 september 2017 @ 22:30:
@Wakkie

Ik meen hier ook iets over gelezen te hebben (een paar weken geleden), echter ik zie er niets mee over terug.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LuisjeNL
@Flabergasted @wakkie

Afstandsbediening - druk op de home knop (huisje)

Nu staat er als het goed is links wat reclame voor 3 maanden gratis:)

Edit: helaas, deze actie was maar tot 31 juli blijkbaar :|

Edit2: nieuwe acties zie:https://lgpromotions.nl

[ Voor 36% gewijzigd door LuisjeNL op 01-09-2017 22:59 ]

Lichtpuntje...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zijn hier mensen met een C7 die hun televisie los van de prijs hebben verkozen boven een Sony A1? Ik ben benieuwd waarom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tsjech@
Verwijderd schreef op vrijdag 1 september 2017 @ 23:09:
Zijn hier mensen met een C7 die hun televisie los van de prijs hebben verkozen boven een Sony A1? Ik ben benieuwd waarom.
Ik heb die luxe niet 😉, maar de Sony is in alles beter, behalve de input lag op 1080p, dus dat zou voor mij een reden kunnen zijn. Input lag van hoger dan 40 lijkt mij niet fijn en ik heb (nog) geen ps4pro. Verder zit er nog een bug in bij 24p playback en is de Android interface misschien niet je ding. Op rtings.com staat een duidelijke review hierover.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Misterbont
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 17-02-2022
Voor de gamers onder ons. Alle games die 30 fps zijn op een Oled geeft behoorlijk wat judder weer, wat ik persoonlijk vrij irrtant vind. 60 fps speelt lekker soepel.

Ik vind in Game Mode dat de kleuren oversaturated zijn en dus ook de judder totaal niet fijn.
Dan neem ik liever een iets hogere input delay met interpolation.

Nu kun je met trumotion het 1 en andere 'recht trekken' maar welke settings gebruiken jullie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malt007
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 13-10 13:05
Verwijderd schreef op vrijdag 1 september 2017 @ 23:09:
Omdat de c7 op alle onderdelen (behalve sports) op rtings hoger scoort wellicht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Puck

Puck

W32.Deadcode.A

Misterbont schreef op zaterdag 2 september 2017 @ 01:13:
Voor de gamers onder ons. Alle games die 30 fps zijn op een Oled geeft behoorlijk wat judder weer, wat ik persoonlijk vrij irrtant vind. 60 fps speelt lekker soepel.

Ik vind in Game Mode dat de kleuren oversaturated zijn en dus ook de judder totaal niet fijn.

Nu kun je met trumotion het 1 en andere 'recht trekken' maar welke settings gebruiken jullie.
Ook hier zal de lage framerate persoonlijk zijn (dit is dan ook geen judder, maar lage framerate die op OLED door de lage motion-blur meer opvalt).

Als je kleuren oversaturated vind kun je dit natuurlijk ook aanpassen, daar hoef je niet per see van modus voor te veranderen.

Let er wel op dat door het gebruik van TruMotion de input-lag nog hoger zal liggen. Hoeveel weet ik niet precies, maar als het goed genoeg voelt, go for it :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sensai
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 14:41
Ik ben van plan een 55E7 of een 65E7 aan te schaffen, heeft het zin om de LG subwoofer mee te bestellen?

Of is de ingebouwde soundbar net zo goed in basweergave?

Ik wil graag een zo simpel mogelijke installatie met zo min mogelijk kabels zonder apart audiosysteem om het voor mijn huisgenoten simpel te houden....

5DM3 16-35/2.8 28-70/2.8 70-200/2.8 300/2.8 600/4.0 600EX-RT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuisjeNL
@Sensai een aparte bas box is natuurlijk altijd beter (mits het geen crap ding is)

En als je het simpel wilt houden is dat de beste oplossing voor een beter geluid, even zoeken in het topic dan kom je al wat andere mensen tegen die zon ding ook hebben :-)

Lichtpuntje...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
Malt007 schreef op zaterdag 2 september 2017 @ 08:45:
[...]

Omdat de c7 op alle onderdelen (behalve sports) op rtings hoger scoort wellicht.
Rtings' en gebruiksscores ... :') (met uit de lucht geplukte gewichten aan iedere component die elk jaar weer veranderen omdat ze er weer eens achter komen dat de vorigen nergens op sloegen :P ).

Bij de UK OLED/LCD shootout is vlgns mij het enige waar de LG boven de Sony is geëindigd Gaming en HDR en HDR ook nog omdat die het meeste detail liet zien bij 4000 nits scenes (voor het gemak hadden ze ook nog eens de referentiemonitor uitgezet omdat dat die net als de A1 clipping toepast. Dus de hele shootout wordt de referentiemonitor als eikpunt gebruikt maar bij HDR wordt ie uitgezet :+ , je zou denken dat de A1 dan het meest in de buurt van die referentiemonitor komt).
En blijkbaar waren de verschillen in scores zodanig dat overall de LG nog als tweede is geëindigt en bijna nog eerste na de EZ1000. Op motion scoorden zowel de A1 als ZD9 veruit het beste ...
Maar ook de minder ingrijpende ABL en algemeen 'gevoel' van meer helderheid is een pluspunt van de 2017 LG's ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ion
  • Niet online

ion

Misterbont schreef op zaterdag 2 september 2017 @ 01:13:
Voor de gamers onder ons. Alle games die 30 fps zijn op een Oled geeft behoorlijk wat judder stutter weer, wat ik persoonlijk vrij irrtant vind. 60 fps speelt lekker soepel.

Ik vind in Game Mode dat de kleuren oversaturated zijn en dus ook de judderstutter totaal niet fijn.

learn the difference

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wauw. Ben nu heel erg benieuwd naar de prijzen van de nieuwe LG modellen. Kom op maak het betaalbaar!
Toshiba heeft tijdens IFA een nieuwe serie oledtelevisies aangekondigd, waarvan het 55"-model opvalt vanwege zijn lage prijs van 1699 euro. Het bedrijf komt ook nog met een 65"-variant. Beide tv's ondersteunen in tegenstelling tot een eerder model verschillende hdr-formaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ion
  • Niet online

ion

Verwijderd schreef op zaterdag 2 september 2017 @ 15:55:
Wauw. Ben nu heel erg benieuwd naar de prijzen van de nieuwe LG modellen. Kom op maak het betaalbaar!

[...]
Toshiba heeft geen HDR.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dan heb jij het artikel niet gelezen. Sterker nog ze ondersteunen alles dus.
De twee nieuwe oled-tv's lijken uiterlijk identiek aan de X97-televisie die Toshiba eerder deze zomer aankondigde en die in september op de markt zou moeten komen. Ze worden dan ook aangeduid als onderdeel van de X9-serie. De X97 viel op door een gebrek aan hdr-ondersteuning, maar deze nieuwe modellen hebben wel ondersteuning voor hdr10, Dolby Vision en Hybrid Log Gamma.
Ik heb eigenlijk vrij weinig met televisie voeten aangezien het aan de muur gaat. Maar dit is heel mooi gedaan.

[YouTube: https://youtu.be/rxvM5xJ5cS4]

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 02-09-2017 16:53 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

JPS schreef op vrijdag 1 september 2017 @ 08:52:
Helaas heeft mijn plasma kuren gekregen, dus ik moet versneld op zoek naar een andere TV. Plasma is jammer genoeg uitgefaseerd en dan komt je tegenwoordig al snel op OLED uit en dan specifiek die van LG.

De startpost van dit topic en de site van LG zijn niet erg duidelijk over de verschillen tussen de types. Staat de C in typenr bijv voor Curved?

Kan iemand me uitleggen wat op hoofdlijnen de verschillen zijn tussen 6 en 7 serie en de letters B, C, D?, E in de typeaanduiding?
Dat dacht ik ook toen mijn plasma na 3 jaar dood ging. Nu ben ik blij dat hij dood is met mijn B6. Je bent je plasma snel vergeten. :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CHKYBSTRD
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 14-10 19:31
Verwijderd schreef op zaterdag 2 september 2017 @ 15:55:

[...]
Ehm voor €200 meer heb je de LG C7?

Stay hungry, stay foolish!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

RBN026 schreef op zaterdag 2 september 2017 @ 20:19:
[...]

Ehm voor €200 meer heb je de LG C7?
Je maakt hier de vergelijking tussen een adviesprijs en retail (na telefonisch contact) prijs weergave. Je begrijpt toch ook wel dat als je een dergelijke argumentatie toepast het ook van toepassing zal zijn voor dit toestel.

Een lagere adviesprijs zorgt er ook voor dat een OLED tv sneller betaalbaarder wordt. De huidige prijzen zijn goed maar nog steeds te hoog.

Deze Toshiba zal bij release al voor om en nabij de €1500 euro te vinden zijn. Een paar maanden verder (waar de LG C7 nu pas op €1900 zit) kun je het voor om en nabij de €1300 kunnen krijgen.

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 02-09-2017 21:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CHKYBSTRD
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 14-10 19:31
Ja dat snap ik ook wel maar misschien moeten we eerst maar is wachten op wat reviews voordat we televisies en prijzen met elkaar gaan vergelijken.

Ik vind 1900 voor een nieuwe oled tv met de kwaliteit van een C7 prima te doen, maar dat is voor iedereen persoonlijk hé.

Stay hungry, stay foolish!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renegade666
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 15:41
Verwijderd schreef op zaterdag 2 september 2017 @ 16:41:
[...]

Dan heb jij het artikel niet gelezen. Sterker nog ze ondersteunen alles dus.

[...]

Ik heb eigenlijk vrij weinig met televisie voeten aangezien het aan de muur gaat. Maar dit is heel mooi gedaan.

[video]
Moet wel zeggen dat hij erg op een spiegel lijkt.
Weet niet hoe dit is met de andere merken met dit licht, maar viel mij nu wel op.

Panasonic 55FZ804 | Marantz sr7010 | Dune HD Pro 4K | Panasonic dp-ub424 | 2x Klipsch RF82 | 2x RP-140SA | 2x RB61 | 2xRB51 | RC52 Mk2 | SVS PB-1000 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Renegade666 schreef op zondag 3 september 2017 @ 10:07:
[...]

Moet wel zeggen dat hij erg op een spiegel lijkt.
Weet niet hoe dit is met de andere merken met dit licht, maar viel mij nu wel op.
Ligt meer aan de omgeving. Zo'n beurs zit natuurlijk vol met verlichting. Dat is natuurlijk wel anders.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 03-09-2017 11:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WvB22
Vraag me af wat de Technicolor firmware update gaat brengen. Sommige bronnen spreken van een HDR standaard maar dat klopt volgens mij niet. Volgens mij is het gewoon een beeldmodus die in samenwerking met Technicolor is ontwikkelt en zeer natuurgetrouw zou moeten zijn. Maar ik snap het niet helemaal want je zou de tv toch per scherm moeten kalibreren om deze resultaten echt goed te krijgen?

Hier een mooi interview met LG op de IFA:

YouTube: LG IFA 2017 Interview: 77" Wallpaper OLED TV, Technicolor Mode,...

[ Voor 10% gewijzigd door WvB22 op 03-09-2017 16:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diazull37
  • Laatst online: 13-10 20:08
Ik sta op het punt om de overstap te maken naar een oled.
Ik heb nu een 60ks7000 maar ondanks het mooie beeld heb ik veel moeite met de halos en blooming vooral tijdens hdr movies.
Mijn researche kwam uit bij een 65c7v, en zo gezegd rij ik vol goede moed naar de mediamarkt (leeuwarden) om hem te gaan bekijken.
Ondanks de lovende berichten hier over oled wou ik hem toch in het echt zien draaien, eenmaal aangekomen en de tv te hebben gevonden draaide er natuurlijk een demo op .
Zag er natuurlijk mooi uit , maar je kan de tv natuurlijk niet beoordelen met maar een demo.
Na een paar minuten werd ik benaderd door een verkoper met een samsung shirt aan, hij kon me eigenlijk weinig vertellen over de oled maar over de samsung eigenlijk ook niet veel.
Maar aangezien ik dus wel wat wist begon ik over de kijkhoek, zwartwaardes ,blooming etc.
Hij gaf aan dat zeker de kijkhoek stukken beter was vooral bij de q series en na wat te hebben gedraaid bij een q8 moet ik zeggen dat het me niet tegenviel.
Ik had mijn vriendin mee , die was gelijk verliefd op de sony a1, maar die was een beetje te duur:-)
toch vond ze de 65c7 of de 55 die er stond te donker , ze is bang dat het een grote spiegel wordt eenmaal thuis.
Helaas heb ik mezelf nog niet helemaal kunnen overtuigen , wil ik zoveel geld neer leggen voor een tv hoop ik toch wat meer persoonlijke ervaringen te kunnen verzamelen van de mensen hier om mkj over de streep te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koekiemonsterr
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 14-10 18:37

Koekiemonsterr

I am so huuungry!

Wees vooral niet bang voor een 'spiegeleffect', dat het te donker wordt (de meeste mensen schroeven de felheid juist terug omdat ie op max door velen als veel te fel wordt ervaren), en qua kijkhoeken kan er toch weinig tippen aan oled.

Er zijn overigens onlangs een stuk drie of Oled vs Qled tests voorbij gekomen. Panels hebben toen ik dacht een Philips oled vergeleken met een Qled van Samsung. De oled won in alle testen met een landslide...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
Kijkhoek is inderdaad ongeëvenaard. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renegade666
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 15:41
Rivanov schreef op zondag 3 september 2017 @ 19:11:
Kijkhoek is inderdaad ongeëvenaard. :)
Het is zelf zo erg, dat je zelf aan de achterkant kan tv kijken O-)

YouTube: LG Two Sided TV - LG Double Sided OLED TV

Panasonic 55FZ804 | Marantz sr7010 | Dune HD Pro 4K | Panasonic dp-ub424 | 2x Klipsch RF82 | 2x RP-140SA | 2x RB61 | 2xRB51 | RC52 Mk2 | SVS PB-1000 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WvB22
Koekiemonsterr schreef op zondag 3 september 2017 @ 19:00:
Er zijn overigens onlangs een stuk drie of Oled vs Qled tests voorbij gekomen. Panels hebben toen ik dacht een Philips oled vergeleken met een Qled van Samsung. De oled won in alle testen met een landslide...
Ja nu we ruim een half jaar verder zijn in het jaar en de OLED's goed vergeleken zijn met alle andere high end tv's op de markt is het toch wel weer een hele duidelijke overwinning voor de OLED. Welke je dan koopt doet niet eens zoveel terzake, op beeldkwaliteit win je altijd van alle LCD schermen op de markt hoewel er hele goede op de markt zijn (voor beduidend minder geld, dat moet gezegd).

Kan niet ontkennen dat mijn C7 zeker spiegelt al is het niet zo dat daardoor de tv niet meer bruikbaar is. Mijn TV staat naast een raam waar 's avonds de zon lekker ondergaat dus een soort van worst case scenario zeg maar. Maar toch blijft TV bruikbaar. Bovendien hebben bijna alle high-end TV's een glimmende antireflective coating. Matte TV's zie je nog zelden. Het is niet ideaal maar kan ermee door. Beste is wel een kamer die je enigszins kan verduisteren.

Prijs-kwaliteit technisch kom je meestal toch uit op een B6/C7. Vindt zelf de site van www.rtings.com wel heel mooi. Daar kan je echt naar hartelust vergelijken tot je een ons weegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CVar
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 07-10 20:35
Phusebox schreef op vrijdag 23 juni 2017 @ 21:39:
Pff ik wordt echt helemaal gek van die instabiele trage wifi op de C7, zeker aangezien bekabeld ook prut is.
Ik zit telkens naar 720p Netflix streams te kijken omdat de tv weer eens kuren heeft. De internetsnelheid is slecht 15-20% van de tijd in orde de rest is het traag en instabiel. Heb al 2.4 en 5 ghz netwerkengeprobeerd . Niets helpt.
Sinds kort ook een 65C7 staan en merk bij Netflix (Ultra HD abon.) dat ik hetzelfde probleem heb. Bedraad of WiFi maakt geen verschil, alles een keer uit/aan/gereset spanning er af etc. maakt ook niet uit.
Netwerk test die in de Netflix app zit laat (zeer) hoge snelheden zien dus dat is het niet.

Netflix is qua snelheid niet stabiel te krijgen en valt regelmatig terug naar 0,53Mbps dus een resolutie van 480.
Heb ook een 4k Panasonic en als ik daar Netflix kijk staat hij binnen 30 seconden op de juiste 4k bandbreedte (15,26Mbps) en blijf daar dan stabiel op draaien.

Is de LG en/of Netflix app op de LG zo bagger?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
WiFi op mijn B6 is echt super. Verbonden met het 5Ghz netwerk vanaf mijn AirPort Extreme en heb geen enkel probleem ondervonden. Stream moeiteloos Native 4K naar m'n LG B6 over WiFi vanaf mijn Intel NUC die bekabeld aan mijn netwerk hangt.

Maar ook Netflix, YouTube en Smart IPTV werken zonder één enkel probleem.

[ Voor 13% gewijzigd door Rivanov op 04-09-2017 14:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CVar
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 07-10 20:35
WiFi is ook prima via de Netflix app test, hier rond de 200Mbps, dat is het probleem niet.

Netflix is gewoon niet stabiel, dit zie je door de info te bekijken. Je ziet dan links in de hoek o.a. de snelheid en resolutie, deze is dus niet stabiel. Je kan dus wel denken dat je beeld 'goed' of 4k is maar misschien zit je regelmatig gewoon naar een resolutie van 720/1080/1440 te kijken i.p.v. constant op 2160.

Zie ook dat er geen (aparte) info button op de LG remote zit. Als je de TV in de Harmony zet/toevoegt, is er wel een info button en zie je dus deze info in de Netflix app zelf.

[ Voor 17% gewijzigd door CVar op 04-09-2017 15:54 . Reden: button info er bij gezet ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lapino
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08-10 16:03
Morgen wordt mijn 65C7 geleverd (als alles goed gaat). Zaken die ik meteen moet nakijken, instellen of aanpassen? Wordt aangesloten op een Denon X2100W receiver, samen met Telenet digibox, PS4Pro, Xbox One en nVidia Shield TV.

Heb thread al wat doorgelezen maar is niet evident om alle info te vinden en voor zover ik zie is er nergens een sticky of zoiets. Dus alle hulp welkom!

[ Voor 25% gewijzigd door lapino op 04-09-2017 15:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tovenaar
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14-10 16:47
Op mijn 55B6V heb ik regelmatig dat Netflix/Youtube/XPlay er uit klapt, ook wel eens gehad dat ik maar een kwart van de (4K) content te zien kreeg. Even Netflix/Youtoube/Xplay afsluiten (home knop ingedrukt houden) en daarna ging het wel weer maar stoor me toch redelijk aan het zomaar afsluiten van de apps.

Ik heb LG support al gecontact en die meldde de stekker 10 minuten er uit te halen en hoewel dit wel iets lijkt te helpen (TV herstart niet meer sinds dien) maar veel apps lijken nog steeds zomaar af te sluiten.
Meer mensen met deze ervaring?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Puck

Puck

W32.Deadcode.A

Tovenaar schreef op maandag 4 september 2017 @ 15:26:
Op mijn 55B6V heb ik regelmatig dat Netflix/Youtube/XPlay er uit klapt, ook wel eens gehad dat ik maar een kwart van de (4K) content te zien kreeg. Even Netflix/Youtoube/Xplay afsluiten (home knop ingedrukt houden) en daarna ging het wel weer maar stoor me toch redelijk aan het zomaar afsluiten van de apps.

Ik heb LG support al gecontact en die meldde de stekker 10 minuten er uit te halen en hoewel dit wel iets lijkt te helpen (TV herstart niet meer sinds dien) maar veel apps lijken nog steeds zomaar af te sluiten.
Meer mensen met deze ervaring?
Ik gebruik vooral XPlay uit dit rijtje, de andere apps niet/weinig, maar die is werkelijk nog nooit gecrashed en ik gebruik het al meer dan een jaar. 55B6V.

Edit:
Probeer het eens met QuickStart+ uit. Deze zorgt dat de tv allerlei zaken in memory houdt maar doet meer kwaad dan goed. Heb ik standaard uit.

[ Voor 8% gewijzigd door Puck op 04-09-2017 17:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lapino
Blijkt nu dat mijn Denon X2100W receiver geen HDR zou ondersteunen. Gebruik enkel passthrough. Iemand die dit kan bevestigen? Wordt andere nieuwe receiver kopen ook :/ Weet dat dit niet OLED specifiek is, maar aangezien ik hem aan de LG OLED ga hangen hier even polsen.

[ Voor 23% gewijzigd door lapino op 04-09-2017 17:32 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

lapino schreef op maandag 4 september 2017 @ 17:31:
Blijkt nu dat mijn Denon X2100W receiver geen HDR zou ondersteunen. Gebruik enkel passthrough. Iemand die dit kan bevestigen? Wordt andere nieuwe receiver kopen ook :/ Weet dat dit niet OLED specifiek is, maar aangezien ik hem aan de LG OLED ga hangen hier even polsen.
Ook hiet geldt:
Michael Knight schreef op maandag 4 september 2017 @ 15:10:
[...]

Daarvoor kun je terecht in de daarvoor bestemde topics van het merk zelf. We verwachten wel dat je zelf ook wat voorwerk verricht. Enkel de vraag droppen is niet echt de bedoeling van dit topic :)
Er is een groot Denon topic. Daar moet je zijn voor die vraag.

Het Denon ervaringen/discussie Topic - Deel 4

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 04-09-2017 17:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lapino
Jongens toch, wat een gezeik hier soms. Sorry maar ik voel dit echt zo aan.

Modbreak:Captain zeikerd hier. Je bent bij het registreren hier akkoord gegaan met onze voorwaarden. Indien je daar nu commentaar op hebt, kun je je wenden tot de daarvoor bestemde personen. Kritiek uiten op deze wijze in een topic wordt niet gewaardeerd. :(

[ Voor 64% gewijzigd door Michael Knight op 04-09-2017 20:26 ]

Pagina: 1 ... 34 ... 569 Laatste

Let op:
Indien je vragen hebt over inbranden bij OLED televisies, gebruik dan eerst even de zoekfunctie. Dit onderwerp is namelijk al regelmatig uitgebreid besproken.
Zie ook D vd V in "[LG OLED] Ervaringen & Discussie" Datzelfde geldt voor vragen over stekkers.

🔍 Inbranden: [LG OLED] Ervaringen & Discussie
🔎 Stekkers: [LG OLED] Ervaringen & Discussie

Goede aanbieding gezien of nodig? Check OLED Televisies aanbiedingen- & kortingscodetopic
Vragen/opmerkingen over de LG Cashback Actie? Daarvoor kan je terecht in [LG OLED] cashback topic

Discussies over welke (HDMI)-kabels te gebruiken kan in Zilveren HIFI-kabels gesmeed door elfen bij maanlicht #6.