Ah ja, dat zou kunnenRichieB schreef op dinsdag 22 augustus 2017 @ 15:03:
[...]
Jawel, dit werkt wel al op de C7 modellen.
[ Voor 13% gewijzigd door Puck op 22-08-2017 15:12 ]
Arrived anxious, left bored
Ah ja, dat zou kunnenRichieB schreef op dinsdag 22 augustus 2017 @ 15:03:
[...]
Jawel, dit werkt wel al op de C7 modellen.
[ Voor 13% gewijzigd door Puck op 22-08-2017 15:12 ]
Panasonic WH-MDC09J3E5, Atlantic Explorer V4 270C, 57x PV 23115 Wp
Staat je ARC geluidsuitvoer misschien fixed op Dolby ingesteld in je LG settings?ShaneV schreef op dinsdag 22 augustus 2017 @ 20:41:
Als ik met mijn LG 55B6 probeer een film of andere media af te spelen over xplay met DTS, dan geeft xplay enkel Dolby door aan de versterker. Hij weigerd DTS te spelen. Iemand enig idee waarom? Ik kan het nogtans selecteren en hij speelt het ook af zonder foutmelding maar, naar de versterker blijft hij DD afspelen.
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Cunning linguist.
[ Voor 13% gewijzigd door Rudios op 22-08-2017 21:21 ]
Whole lot of stars ***
Met de magic remote 2x klikken en de linker bovenhoekBart ® schreef op dinsdag 22 augustus 2017 @ 21:15:
Weet iemand hoe je kunt zien wat voor input je naar zit te kijken? 1080p/4k, hdr wel of niet, dat soort info? Op een c7.
Linksbovenin 2x klikken. Of de info knop gebruiken. Deze zit niet op elke afstandsbediening maar wel op de LG Remote apps voor iOS en Android.Bart ® schreef op dinsdag 22 augustus 2017 @ 21:15:
Weet iemand hoe je kunt zien wat voor input je naar zit te kijken? 1080p/4k, hdr wel of niet, dat soort info? Op een c7.
Dan gebeurd er bij mij niks.wally21 schreef op dinsdag 22 augustus 2017 @ 21:24:
[...]
Met de magic remote 2x klikken en de linker bovenhoek
Whole lot of stars ***
In sommige apps als Netflix werkt dit niet, dan moet je dus de info button op remote of iOS / Android app gebruiken.
39
Cunning linguist.
Als ik een film afspeel via de ingebouwde mediaspeler (foto/video app) werkt het wel perfect. Dus de TV kan zeker DTS doorgeven. Ik vermoed dat het hierdoor een probleem is met Xplay.Rivanov schreef op dinsdag 22 augustus 2017 @ 20:57:
[...]
Staat je ARC geluidsuitvoer misschien fixed op Dolby ingesteld in je LG settings?
Werkt hier met xplay ook prima.ShaneV schreef op woensdag 23 augustus 2017 @ 08:57:
[...]
Als ik een film afspeel via de ingebouwde mediaspeler (foto/video app) werkt het wel perfect. Dus de TV kan zeker DTS doorgeven. Ik vermoed dat het hierdoor een probleem is met Xplay.
Shrouded by night, but with steady stride. Colored by blood, but always clear of mind. - AMD 9800X3D - Asus RTX 5090 Astral - PS5
Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer
Xplay is niet gratis, Plex Pass heb ik niet nodig gehad. Draai nog steeds de gratis versie.DennusB schreef op woensdag 23 augustus 2017 @ 10:38:
Voor mensen die hier Xplay hebben, heb je daar nou een betaalde Plex Pass voor nodig of niet?
Geen Plex Pass. XPlay moet je na 5 dagen trial wel aanschaffen.DennusB schreef op woensdag 23 augustus 2017 @ 10:38:
Voor mensen die hier Xplay hebben, heb je daar nou een betaalde Plex Pass voor nodig of niet?
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Uiteraard. Hier een B6 met CI+ 1.3 module. Werkt prima.NeWSJuNK schreef op woensdag 23 augustus 2017 @ 12:43:
Mijn Samsung werkt met CI plus module. Werkt dat ook bij de toestellen van LG?
Heb je de specs van je tv die je zoekt al bekeken?NeWSJuNK schreef op woensdag 23 augustus 2017 @ 12:43:
Mijn Samsung werkt met CI plus module. Werkt dat ook bij de toestellen van LG?
Your Friendly Neighborhood Moderator
[ Voor 16% gewijzigd door stin00 op 25-08-2017 11:26 ]
Klinkt als een fout in de software (nog nooit eerder gehoord overigens). Ik zou instellingen resetten naar fabrieksinstellingen en checken of je de laatste firmware gebruikt.lowskilled-ftw schreef op vrijdag 25 augustus 2017 @ 10:49:
Een vraagje..
Ik maak momenteel een paa rmaanden gebruik van mijn LG B6, tot op heden nooit geen problemen gehad en super blij met mijn TV. Alleen nu sinds gisteren loop ik ergens tegen aan en ik ben erg benieuwd of jullie ook deze ervaring hebben gehad en/of een eventuele oplossing weten.
Als ik via mijn LG afstandbediening naar "Option" toe, ga ik naar alle instellingen en dan krijg je midden in het scherm het laad teken (de grijze circel met 3 gekleurde balletjes) daar blijft de TV dan op hangen.. Op gegeven moment stopt de TV met laden van options en gaat weer verder met TV kijken alsof er niks is gebeurd..
Zo ook gebeurd dit met het laden van andere applicaties
Is dit een erkend probleem? Wat moet ik hier mee.....
Dat is ook echt het risico van beta firmware.stin00 schreef op vrijdag 25 augustus 2017 @ 11:24:
@lowskilled-ftw Daar had/heb ik last van sinds ik naar de nieuwste 'Russische beta' firmware heb geflashed.
Lid van Team Kodi sinds 2013
Om HDR aan te krijgen moet je ook de input op de LG veranderen. De setting heet "HDMI ULTRA HD Deep Color " en zit ergens onder het General menu.Rivanov schreef op maandag 21 augustus 2017 @ 11:30:
Gisteren namelijk m'n normale PlayStation 4 (dus géén Pro) aangesloten op m'n TV en dan zou ik 1080p met HDR moeten krijgen. Echter krijg ik de melding HDR Not Supported wat waarschijnlijk aan de HDMI kabel ligt.
[ Voor 17% gewijzigd door kibje op 25-08-2017 11:35 ]
Voor HDR diende ik wel de HDMI Ultra HD Deep Colour aan te zetten per HDMI poort.kibje schreef op vrijdag 25 augustus 2017 @ 11:31:
[...]
Om HDR aan te krijgen moet je ook de input op de LG veranderen. De setting heet "HDMI ULTRA HD Deep Color " en zit ergens onder het General menu.
Mijn excuses, dit is alleen voor 4k.
Voor anderen: de informatie komt van https://www.forbes.com/si...on-an-lg-tv/#603d3df26dda
Ik heb ook af en toe problemen met ARC van de 65B6 naar mijn Marantz NR-1607. Ik schakel CEC aan als ik TV ga kijken en uit als ik een andere bron kijk (met mijn Harmony remote). Dat werkt prima maar soms blijft het geluid uit de TV komen ipv met ARC naar de versterker te gaan. Soms kan ik het oplossen door in de instellingen van de TV expliciet weer ARC te kiezen, maar soms wordt het dan stil (helemaal geen geluid). De oplossing is dan om de TV te rebooten: de aan/uit knop onderop lang ingedrukt te houden. Daarna werkt ARC altijd weer prima.El_V schreef op woensdag 23 augustus 2017 @ 13:50:
Na veel problemen met HDMI ARC (c7 in combinatie met onkyo, heeft gewerkt maar spontaan opgehouden) heb ik het weer half aan de praat gekregen. [...]
Panasonic WH-MDC09J3E5, Atlantic Explorer V4 270C, 57x PV 23115 Wp
Naar aanleiding van deze quote ook maar eens geprobeerd m'n Shield terug te zetten naar 1080p bij afspelen blue ray rips.. Het plaatje lijkt inderdaad iets scherper te worden maar ik kreeg ook veel problemen met judder die ik niet had als ik de Shield op 4k liet staan. Dit is bij het afspelen van een ongecomprimeerde bluray die ik zelf geript heb. (The Good, The Bad & The Weird, mocht men geinteresseerd zijn ;-)keepitfrosty schreef op maandag 21 augustus 2017 @ 10:00:
[...]
Hou wel rekening met de mega slechte upscaler van de Shield. Ik heb zelf ook de shield en voor 1080p content zet ik de shield zelf altijd terug naar 1080p output ipv van de shield op 4k te laten. De upscaler van de LG TV doet het namelijk stukken beter en geeft een beduidend scherper plaatje.
[ Voor 1% gewijzigd door nodog op 25-08-2017 15:26 . Reden: kleine toevoeging betreffende judder bij upscaling (voorlaatste alinea) ]
Dus toch!Rivanov schreef op vrijdag 25 augustus 2017 @ 12:06:
[...]
Voor HDR diende ik wel de HDMI Ultra HD Deep Colour aan te zetten per HDMI poort.
[ Voor 102% gewijzigd door roT- op 29-08-2017 01:03 ]
Verwijderd
Ik heb precies het omgekeerde met mijn Humax 5200C. Typisch.TheProf82 schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 18:23:
Vraagje; kan ik alles van mijn ziggo box/remote mappen op mijn afstandsbediening van LG? Of in ieder geval het zappen? Nu moet ik zappen met mijn ziggo AB en volume regelen met LG :-).
Ik heb nooit echt eerder een TV gehad, vandaar dat ik het vraag. Heb de 55C7V.
Wellicht ten overvloede maar ben je bekend met het feit dat de shield niet (of niet goed) omschakelt tussen 23.976/24/60 fps? Heb je al geprobeerd dit handmatig te doen?nodog schreef op vrijdag 25 augustus 2017 @ 14:23:
[...]
Naar aanleiding van deze quote ook maar eens geprobeerd m'n Shield terug te zetten naar 1080p bij afspelen blue ray rips.. Het plaatje lijkt inderdaad iets scherper te worden maar ik kreeg ook veel problemen met judder die ik niet had als ik de Shield op 4k liet staan.
rikkie de zwerver TweakersIII (TandjeBij!)
Ja, ik probeer dat altijd handmatig "goed" (wat ik denk dat goed is tenminste) in te stellen maar heb ook het idee dat de Shield zich aanpast aan het materiaal dat afgespeeld wordt. Ik zet'm bijvoorbeeld op 1080p/23,976 in algemene instellingen en als ik na het bekijken van een youtube filmpje of van kodi terugkeer naar die algemene instelling staattie uit zichzelf op 1080p/24.westergas schreef op zaterdag 26 augustus 2017 @ 16:00:
[...]
Wellicht ten overvloede maar ben je bekend met het feit dat de shield niet (of niet goed) omschakelt tussen 23.976/24/60 fps? Heb je al geprobeerd dit handmatig te doen?
Heeft de Motorola een tweede audio-uitgang? Dan zou je die aan je receiver kunnen hangen en de hdmi voor het beeld direct naar de tv kunnen gebruiken.kibje schreef op vrijdag 25 augustus 2017 @ 16:06:
[...]
Dus toch!
Ik heb zelf enige apparaten via een 4k AVR aangesloten en dan vanaf de AVR 1 HDMI kabel naar mijn LG OLED. Dit werkt allemaal prima op mijn PS4 Pro en op mijn mediacenter (met Kodi natuurlijk!) maar ik loop nu tegen de issue aan dat de Motorola settopbox die ik van XS4All heb gekregen zijn handshaking niet goed doet wanneer HDMI Ultra HD Deep Colour aanstaan op de poort van de TV.
Eindresultaat: keuze tussen óf geen audio met digitale TV van XS4All, maar wel HDR in 4k met PS4 óf wel audio maar geen HDR in 4k
De nVidia Shield wordt gezien als beste mediaspeler omdat-ie het snelste is + geschikt is voor gamen + ondersteuning heeft van een betrouwbare fabrikant. Als het je bijv. enkel om Kodi gaat ben je net zo goed af met een Minix U9-H of een WeTek Hub. Scheelt ook meer dan € 100.nodog schreef op zaterdag 26 augustus 2017 @ 17:02:
[...]
Ja, ik probeer dat altijd handmatig "goed" (wat ik denk dat goed is tenminste) in te stellen maar heb ook het idee dat de Shield zich aanpast aan het materiaal dat afgespeeld wordt. Ik zet'm bijvoorbeeld op 1080p/23,976 in algemene instellingen en als ik na het bekijken van een youtube filmpje of van kodi terugkeer naar die algemene instelling staattie uit zichzelf op 1080p/24.
Wat me echt zwaar teleurstelt is dat als je een topklasse tv koopt en de "beste" mediaspeler, je nog steeds geen soepele gebruikerservaring hebt. Had hiervoor een Full HD plasma middenklasser en PlayOn mediaspeler en geen centje pijn. Eerlijk gezegd kan dat hele android gedoe met apps/plugins me gestolen worden. /rant
[ Voor 53% gewijzigd door Jorgen op 26-08-2017 19:08 ]
Helaas werkt alleen zappen omlaag. Om hoog niet; is een bekend probleem.Verwijderd schreef op zaterdag 26 augustus 2017 @ 12:10:
[...]
Ik heb precies het omgekeerde met mijn Humax 5200C. Typisch.
Verwijderd
je kan proberen Active HDR aan te zetten, volgens mij moet dat wel helpen.Verwijderd schreef op zondag 27 augustus 2017 @ 20:18:
Hallo allemaal, Ik heb een vraag over mijn 65c7v ik zie met donkere beelden verticale strepen is dit normaal?
En bij mij is hdr en dolby vision zo donker dat het eigenlijk veel te donker is ik mis dan een hoop details? Heb al van alles geprobeerd? Wellicht weten jullie wat? Groetjes Nick.
Clear panel noise onder OLED settings. Maar in principe voert de TV iets soortgelijks uit in standby.k1978 schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 01:29:
Ff een vraag.. Hoe kan je nu een soort reset doen als je bv wat last hebt van in branden van bv een logo... Zit toch een soort functie op dat je dit weer weg kan krijgen ?? Ik heb een 65b6..
Tevens heb ik heel af en toe last dat alle schaduw een soort rode waas krijgt ( magenta).. Zet ik de tv weer keer aan /uit is het weg.. Iemand die dit eerder heeft meegemaakt of ergens gelezen heeft over dit probleem..
Niet om je bang te maken hoor, maar een 'ingebrand' logo gaat er niet meer uit. Je kan nog proberen om handmatig zoals hierboven is aangegeven, een clear panel noise actie uitvoeren via het menu en duimen dat het wat vervaagt.k1978 schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 01:29:
Ff een vraag.. Hoe kan je nu een soort reset doen als je bv wat last hebt van in branden van bv een logo... Zit toch een soort functie op dat je dit weer weg kan krijgen ?? Ik heb een 65b6..
Sony 83A90J - B&O Beosound Stage - Mission 770 (wow!) - Dali Menuet SE - Dali 104 - Marantz Cinema 60, Lyngdorf TDAI-1120
Maak me niet zo bang joh.Shocked schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 10:25:
[...]
Niet om je bang te maken hoor, maar een 'ingebrand' logo gaat er niet meer uit. Je kan nog proberen om handmatig zoals hierboven is aangegeven, een clear panel noise actie uitvoeren via het menu en duimen dat het wat vervaagt.
De ervaring is dat tussen 6 en 12 maanden veelvuldig kijken van 1 bepaalde zender met geel-aandeel erin, oled in gaat branden door ongelijkmatige gebruik (geel logo altijd op dezelfde plek en geen andere kleuren).
Ojeej. Er wordt hier door het ministerie veel RTL4 gekeken...Shocked schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 10:25:
[...]
Niet om je bang te maken hoor, maar een 'ingebrand' logo gaat er niet meer uit. Je kan nog proberen om handmatig zoals hierboven is aangegeven, een clear panel noise actie uitvoeren via het menu en duimen dat het wat vervaagt.
De ervaring is dat tussen 6 en 12 maanden veelvuldig kijken van 1 bepaalde zender met geel-aandeel erin, oled in gaat branden door ongelijkmatige gebruik (geel logo altijd op dezelfde plek en geen andere kleuren).
[ Voor 82% gewijzigd door whiteclear op 28-08-2017 10:40 ]
Zet dan maar eens een egaal rood of oranje vlak op (jpg-tje) via de usb. De "4" van RTL 4 kan je dan waarschijnlijk al zien na een maand of 5-6.whiteclear schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 10:39:
[...]
Ojeej. Er wordt hier door het ministerie veel RTL4 gekeken...
O, pas nieuw. Pixel-shift staat standaard aan. Het valt eigenlijk niet op. Het beeld wordt af en toe verschoven zodat er geen scherpe lijnen van een logo kunnen ontstaan. Dat is de theorie erachter. Daarnaast mag je de tv niet van de stroom halen: na 4 uur kijken ( of 2+2 uur), voert de tv een korte clear cyclus uit om panel noise / retentie tegen te gaan. Dit korte proces duurt circa 5 minuten en daar merk je niks van.Ambition88 schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 10:37:
[...]
Maak me niet zo bang joh.mijn exemplaar komt deze vrijdag binnen. Ik zal zelf veel ngc wild krijgen, dat logo heeft ook geel erin verwerkt. Ik heb begrepen dat er een optie ''pixel-shift'' oid is, staat dit al standaard aan en is het erg irritant tv kijken?
Sony 83A90J - B&O Beosound Stage - Mission 770 (wow!) - Dali Menuet SE - Dali 104 - Marantz Cinema 60, Lyngdorf TDAI-1120
Stay hungry, stay foolish!
Lichtpuntje...
Nope, ik vrees dat je gewoonweg gevoelig bent voor motion handeling. Wat je kan doen is zoveel mogelijk beeldverbeteraars uitzetten (resolutie upscaling, vage enhancers etc.) en inderdaad de motion handeling settings op user zetten en kijken wat bevalt qua dejudder en deblur settings. Ik heb ze zelf momenteel allebei op 0 gezet omdat ik me anders stoor aan artefacts.SeamusXanthus schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 13:11:
Ik heb de LG 65C7 aangeschaft. Verbluffend mooi beeld, er is alleen één ding wat mij tot nu toe stoort.
Bij wat snellere actie scenes vind ik de frames vrij 'hakkelig' op elkaar volgen. Bijvoorbeeld The Defenders op Netflix (4k abo) via de TV app zie je dit duidelijk in vechtscenes. Alsof je een game speelt met lage FPS. Ik vroeg me af hoe dit komt en of ik er iets aan kan doen? Ik heb wel met wat motion settings gespeeld maar dat lijkt niet veel te helpen.
Lichtpuntje...
Voor iemand die gevoelig is dejudder en deblur op 0 is niet handig. Ik ben ook veel te gevoelig en heb hem op 6/10 staan. (Bovenste op 6 dus)stin00 schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 13:16:
[...]
Nope, ik vrees dat je gewoonweg gevoelig bent voor motion handeling. Wat je kan doen is zoveel mogelijk beeldverbeteraars uitzetten (resolutie upscaling, vage enhancers etc.) en inderdaad de motion handeling settings op user zetten en kijken wat bevalt qua dejudder en deblur settings. Ik heb ze zelf momenteel allebei op 0 gezet omdat ik me anders stoor aan artefacts.
Misschien dat je ingame brightness settings niet goed staan? Vaak tijdens de eerste keer booten van de game moet je de ingame brightness instellen voor je tv.Rivanov schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 07:59:
Even een vraag aan de PS4 Pro gamers i.c.m. de LG OLED55B6V. Ik was gisteravond Battlefield 1 aan het spelen en daarbij viel het me op dat de donkere levels véél te donker waren. Ook indoor levels waren echt superdonker. Is me bij andere games nog niet zozeer opgevallen, maar gisteren bij Battlefield 1 wel. In de buitenlucht was het altijd prima, maar zodra je ergens binnen in een huis of bunker stond was het veel te donker. Bij de overgang naar de buitenlucht was het ook direct weer goed.
Bij Uncharted 4 heb ik hier geen hinder van ondervonden, terwijl daar toch ook veel donkere scene's in zitten. Deze game ondersteund echter wel HDR, waar BF1 dit niet ondersteund. Misschien dat daar een verschil in zit?
Ik heb de settings overgenomen van Digital Foundry.
[video]
Iemand enig idee waar dit aan zou kunnen liggen?
Als je PS Pro op RGB Auto staat zul je voor SDR games black level van TV op high moeten zetten. Voor HDR moet hij wel op low.Rivanov schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 07:59:
Even een vraag aan de PS4 Pro gamers i.c.m. de LG OLED55B6V. Ik was gisteravond Battlefield 1 aan het spelen en daarbij viel het me op dat de donkere levels véél te donker waren. Ook indoor levels waren echt superdonker. Is me bij andere games nog niet zozeer opgevallen, maar gisteren bij Battlefield 1 wel. In de buitenlucht was het altijd prima, maar zodra je ergens binnen in een huis of bunker stond was het veel te donker. Bij de overgang naar de buitenlucht was het ook direct weer goed.
Bij Uncharted 4 heb ik hier geen hinder van ondervonden, terwijl daar toch ook veel donkere scene's in zitten. Deze game ondersteund echter wel HDR, waar BF1 dit niet ondersteund. Misschien dat daar een verschil in zit?
Ik heb de settings overgenomen van Digital Foundry.
[video]
Iemand enig idee waar dit aan zou kunnen liggen?
Het staat me bij dat ik daar niet iets aan veranderd heb, maar ik ga het vanavond zeker even controleren! Niet bij stilgestaan gisteravond.keepitfrosty schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 08:04:
[...]
Misschien dat je ingame brightness settings niet goed staan? Vaak tijdens de eerste keer booten van de game moet je de ingame brightness instellen voor je tv.
Goede tip Puck! Dankjewel. Ga ik vanavond even naar kijken. Ben nog nieuw in het OLED 4K HDR wereldje dus moet sommige zaken nog proefondervindelijk ontdekken.Puck schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 08:09:
[...]
Als je PS Pro op RGB Auto staat zul je voor SDR games black level van TV op high moeten zetten. Voor HDR moet hij wel op low.
[ Voor 40% gewijzigd door Rivanov op 29-08-2017 08:22 ]
De gustibus non est disputandum ||| Vivat, Vivat, Societas Gymnasii Hagani !
Deep Colour aangezet voor de desbetreffende HDMI poort? Zelf geen ervaring met Chromecast Ultra maar zou gewoon moeten werken.Fatalharry schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 14:51:
Vandaag een Chromecast Ultra binnen gekregen en deze aan mijn LG 55B6V gehangen.
Klopt het dat de TV dan geen HDR herkent? zelfs als je Youtube content op 4K HDR naar de Chromecast Ultra streamt?
Andere hier met dezelfde ervaring?
YouTube App op de B/C/E6 ondersteund geen HDR.reuzekind schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 14:57:
Geen antwoord op je vraag, maar ik ben als potentiële OLED koper benieuwd waarom je een Chromecast aan hebt geschaft. Mis je smart tv opties op de 55B6V?
[ Voor 24% gewijzigd door Puck op 29-08-2017 15:00 ]
Dat was de oplossing! BedanktPuck schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 14:58:
[...]
Deep Colour aangezet voor de desbetreffende HDMI poort? Zelf geen ervaring met Chromecast Ultra maar zou gewoon moeten werken.
[...]
YouTube App op de B/C/E6 ondersteund geen HDR.
[ Voor 13% gewijzigd door Fatalharry op 29-08-2017 15:07 ]
YouTube dan héFatalharry schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 15:06:
[...]
Dat was de oplossing! Bedankt
En als reactie op wonderkind: Nee ik mis niet echt iets, alleen geen HDR support op de B6V en nu wel
Ah vandaar, thanks!Puck schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 14:58:
[...]
YouTube App op de B/C/E6 ondersteund geen HDR.
De gustibus non est disputandum ||| Vivat, Vivat, Societas Gymnasii Hagani !
Je hebt gelijk, betreft alleen youtube HDR support die ik mis.Puck schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 15:13:
[...]
YouTube dan héNetflix, Amazon, XPlay werkt HDR gewoon op.
Lichtpuntje...
Lichtpuntje...
Lichtpuntje...
Dat leek het 'm inderdaad te zijn!Puck schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 08:09:
[...]
Als je PS Pro op RGB Auto staat zul je voor SDR games black level van TV op high moeten zetten. Voor HDR moet hij wel op low.
Dat is een goeie! Bedankt voor je tipLuisjeNL schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 23:04:
@Noreia zoek op YouTube een stereo test filmpje op, waarbij dus eerst links en dan rechts geluid word afgespeeld om het makkelijk te testen.
Daarna gewoon claimen via de winkel waar je hem gekocht hebt, zei mogen dat oplossen en zullen dat vast ook prima voor je doen
Stay hungry, stay foolish!
Er zit ook een functie om de speakers te kalibreren probeer die ook even.Noreia schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 20:37:
Vandaag mijn tv (55B6) aangezet en direct gedacht, hé iets klopt er niet. Het geluid was anders. Nu lijkt het alsof het geluid meer van de li kant van het scherm komt. Dus links van het LG logo, ik neem aan 1 speaker stuk? Zijn er hier meer mensen gehad met dit probleem? En kan ik garantie via lg claimen of Foka waar ik de tv heb gekocht?
Dat ligt waarschijnlijk meer aan de Surface en of die wel de subtitles meestuurt. Via DLNA werken subtitles bijvoorbeeld gewoon, mits de server ze correct meegeeft.devilsnight schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 11:54:
Waarom kun je geen subtitles aanvinken wanneer je de media server app gebruikt? Ik heb bijvoorbeeld een video met srt bestand op mijn Surface staan. Ik kan de video via de tv media server bekijken maar het subtitle knopje is grijs en kan ik niet selecteren.
Zet ik deze video en srt op een USB stick en ik bekijk de video op die manier dan kan ik gewoon de subtitel kiezen. Sterker nog die staat automatisch al aan. Waarom is dit en is het op te lossen? Scheelt mij elke keer videos op USB te moeten zetten. Wellicht kan het niet, maar toch.
Ik gok dat je Surface hetzelfde doet? Hoe kan je anders je bestanden vinden op de TV? Media Server werkt enkel via DLNA of USB.devilsnight schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 12:27:
Hmmm, met dlna bedoel je oa zoiets als Plex?
[ Voor 7% gewijzigd door Puck op 30-08-2017 12:47 ]
Verwijderd
Absoluut niet waar. Via DLNA geven subs bijna altijd problemen. Bekend fenomeen. Ook de reden dat via DS Video van Synology subs niet tevoorschijn komen.Puck schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 12:23:
[...]
Via DLNA werken subtitles bijvoorbeeld gewoon, mits de server ze correct meegeeft.
Laat je Plex toch draaien op die Surface icm Xplay. Opgelost.devilsnight schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 13:00:
Ja inderdaad. Tja dat zou het inderdaad aan de Surface liggen. Vreemd. Het zou ideaal zijn als ik niets meer op USB hoef te zetten. Had al gezocht via Google maar niks gevonden erover.
[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 30-08-2017 15:33 ]
Ik bedoelde dan ook dat dit prima kan werken op de TV, mits de server het goed doorgeeft (zoals ik ook zei). Ik weet in ieder geval dat het wel KAN werken. Ik gebruik DLNA ook bijna nooit, want XPlay, maar de keren dat ik het gebruikt heb met Plex als DLNA speler, werkte subtitles gewoon.Verwijderd schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 15:10:
[...]
Absoluut niet waar. Via DLNA geven subs bijna altijd problemen. Bekend fenomeen. Ook de reden dat via DS Video van Synology subs niet tevoorschijn komen.
Verwijderd
Maar dan laat je waarschijnlijk Plex transcoden? Zonder transcoden is DLNA bijna altijd een drama met subs. Volgens mij werkt Xplay middels de interne player vd tv en werkt die niet middels DLNA. Als ik de normale Plex App gebruik werkt dat bij mij niet want dan moet de NAS gaan transcoden (trekt hij niet) en die werkt dus wel via DLNA.Puck schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 15:44:
[...]
Ik bedoelde dan ook dat dit prima kan werken op de TV, mits de server het goed doorgeeft (zoals ik ook zei). Ik weet in ieder geval dat het wel KAN werken. Ik gebruik DLNA ook bijna nooit, want XPlay, maar de keren dat ik het gebruikt heb met Plex als DLNA speler, werkte subtitles gewoon.
Het DLNA protocol geeft puur de files door, de interne player speelt deze af. XPlay gebruikt deze interne player ook (maar geeft het misschien iets anders door). Daar werken subtitles sowieso goed, dus dan zou DLNA dat ook moeten kunnen (maar ligt dus denk ik aan de DLNA server hoe deze worden doorgegeven).Verwijderd schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 16:09:
[...]
Maar dan laat je waarschijnlijk Plex transcoden? Zonder transcoden is DLNA bijna altijd een drama met subs. Volgens mij werkt Xplay middels de interne player vd tv en werkt die niet middels DLNA. Als ik de normale Plex App gebruik werkt dat bij mij niet want dan moet de NAS gaan transcoden (trekt hij niet) en die werkt dus wel via DLNA.
[ Voor 5% gewijzigd door Puck op 30-08-2017 16:30 ]
Verwijderd
Wat bedoel je met de mediaspeler van LG zelf? De app Foto en Video? Ik krijg daarmee ook gewoon ondertitels zowel via de Plex Mediaserver als Diskstation Mediaserver. Geen probleem.JDFS schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 16:16:
Plex lijkt inderdaad te transcoderen met subtitles, zelfs mijn normale bestanden speelt die niet vloeiend af. Xplay daarentegen streamt alles als zoete koek. SD, Full HD, 4K met HDR... Geen probleem voor deze champ. DLNA nog even geprobeerd via de mediaspeler van LG zelf en ik heb geen flauw idee hoe ik daar ondertiteling bij zou moeten krijgen.
Als je NUC dit kan doorgeven waarom niet?Yargo schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 18:25:
Iemand met de c7 die ook een NUC heeft icm Kodi? Werkt dit feilloos op 4K resolutie of?
[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 30-08-2017 18:30 ]
Verwijderd
Ik heb Plex ook geprobeerd, via de Xbox app krijg ik subs, maar niet via de tv app zelf. Dat vat ik echt niet. Ik wil niet altijd de Xbox moeten aanzetten ervoor. Heb jij subs in de LG Plex app?JDFS schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 16:16:
Plex lijkt inderdaad te transcoderen met subtitles, zelfs mijn normale bestanden speelt die niet vloeiend af. Xplay daarentegen streamt alles als zoete koek. SD, Full HD, 4K met HDR... Geen probleem voor deze champ. DLNA nog even geprobeerd via de mediaspeler van LG zelf en ik heb geen flauw idee hoe ik daar ondertiteling bij zou moeten krijgen.
De B7 en C7 zijn vrijwel gelijk, alleen de voet is anders. Ook qua prijs zijn ze vrijwel gelijk. Aangezien er dit jaar geen curved modellen meer zijn, kan je dus gerust een C7 kopen.Tweaklie schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 18:25:
Dag allen,
Kort vraagje over 55B6 en haar opvolgers. Op tweakers zie ik dat de 55B6 een "nederlands model" is. Nu begint de 55B6 langzaam end of life te raken (Althans, zo lijkt het. Vervangend te raken door de B7?) Alleen kan ik op tweakers niet direct een B7 "nederlands model" vinden. Is deze binnen Europa gewoon niet te vinden? Wat is de eerste de beste LG OLED variant van 55" als de B7 geen optie is? (Of moet ik gewoon toch voor de 55B6 gaan)
Thanks!
Apple iPhone 17 LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq